Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:10

LankHoar

Langharig tuig

Th1x4nG schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:59:
[...]

Volgens mij worden ze pas net uitgeleverd, de nieuwe. Als je nog zo'n touchpadachtig ding in het midden hebt, is het pre-facelift.
Dat touchepad ding heb ik inderdaad. Dan zal het er dus wel niet op zitten. Jammer. Toch maar overwegen of ik een dedicated AA kastje neem dan. Vind dat toch wel prettig werken, en bovendien kan ik fast chargen op de vandaag ontdekte 12v aansluiting, gaat veel sneller dan de USB aansluiting zelf (en die disconnect zo snel) :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LankHoar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:00:
Morgenavond rijd ik weer in het donker, even uittesten of ik het daadwerkelijk heb op mijn auto :) Ik wist trouwens helemaal niet dat dit met Xenon ook al mogelijk was, ben benieuwd hoe ze dat dan technisch gedaan hebben!

[knip]
Op YT staat wel het e.e.a. over de Mercedes ILS Xenon versie om het wat te verduidelijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 21:02
Hier ook een B, van eind 2012, ook met dat ILS systeem icm Xenon uitgerust. Ik vond dat fantastisch, en was zwaar teleurgesteld toen ik daarna naar een lease Golf moest met simpele halogeentjes... B toen doorgeschoven naar mijn vrouw en haar auto verkocht, nog altijd veel plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

hardware-lover schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:10:
[...]

Op YT staat wel het e.e.a. over de Mercedes ILS Xenon versie om het wat te verduidelijken.
[YouTube: Mercedes-Benz Intelligent Light System]
Ah ze bewegen gewoon de hele lamp. Dat is op zich wel logisch en werkt ook prima! Hoewel het gefaceerde van LED natuuurlijk nog net prettiger is, is dit al een verademing ten opzichte van het "automatische" grootlicht van andere auto's waarin ik gereden heb :)

Helaas heeft de mijne geen Hibeam kwam ik gisteren achter :(

Momenteel rijd ik flex lease, dus zou elke maand kunnen wisselen. Kan ook overstappen op reguliere lease, en dan kan ik zelf een auto samenstellen met precies de opties die ik belangrijk vind. Wellicht dat ik dat doe, hoewel ik er een beetje tegen aan hik om 4 jaar aan een auto vast te zitten. Anderzijds heb ik mijn Opel Astra ook 3,5 jaar gereden zonder problemen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LankHoar schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:30:
Ah ze bewegen gewoon de hele lamp. Dat is op zich wel logisch en werkt ook prima! Hoewel het gefaceerde van LED natuuurlijk nog net prettiger is, is dit al een verademing ten opzichte van het "automatische" grootlicht van andere auto's waarin ik gereden heb :)

Helaas heeft de mijne geen Hibeam kwam ik gisteren achter :(

Momenteel rijd ik flex lease, dus zou elke maand kunnen wisselen. Kan ook overstappen op reguliere lease, en dan kan ik zelf een auto samenstellen met precies de opties die ik belangrijk vind. Wellicht dat ik dat doe, hoewel ik er een beetje tegen aan hik om 4 jaar aan een auto vast te zitten. Anderzijds heb ik mijn Opel Astra ook 3,5 jaar gereden zonder problemen.. :)
Yep. Het ILS kalibratieproces wat plaatsvind bij opstarten systeem vind ik altijd al een mooi iets om te zien, zonder ook maar één meter gereden te hebben :)

Ik weet wel dat ik bij een volgende auto daarop nog kritischer zal zijn. Toen ik voor de huidige ging kijken, en direct daarop ook aankocht, kwam ik er eigenlijk pas na de aankoop achter wat er aan "verborgen" opties allemaal in de auto zat. De eerste rij en visuele indruk was al meer dan voldoende om ja te zeggen.

Er zit ook zo'n belachelijk duur DVD wisselaar systeem in mijn auto, de eerste eigenaar had aardig dure wensen. Ik doe er werkelijk vrijwel niets mee, heb enkel via Marktplaats een DVD-Audio op de kop getikt om dat eens te kunnen beleven, en een Video DVD geprobeerd, maar daar is het verder ook wel bij gebleven.

Dus de nieuwere uitvoering van ILS, ja graag, DVD systeem, nergens voor nodig ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
Ik snap sowieso niet hoe ILS niet eens een optie is op veel modellen. Ik had 10 jaar geleden ook ILS op mijn C-klasse. 4 jaar later was het ineens niet eens een mogelijke optie. Ook nu op mijn EQB (ok, is een klasse lager) helemaal geen geavanceerde light opties. Ergste van al: zelfs een simpele hoek-verlichting ontbreekt. De helft van de nieuwe wagens hebben dat volgens mij zelfs gewoon standaard. Triestig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
[...]

Ik heb ook ILS, maar ervaar wel vaak dat m'n tegenliggers het niet altijd even fijn vinden. Systeem reageert soms echt laat. Al kom ik er soms ook pas op m'n werk wel eens achter dat ik de hele weg met groot licht op heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Analamoebe schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:34:
Ik heb ook ILS, maar ervaar wel vaak dat m'n tegenliggers het niet altijd even fijn vinden. Systeem reageert soms echt laat. Al kom ik er soms ook pas op m'n werk wel eens achter dat ik de hele weg met groot licht op heb gereden.
Nog niet één keer meegemaakt, systeem reageert snel (voor mij), afkloppen dat het zo blijft dan. Misschien staat er iets niet helemaal goed afgesteld bij je auto, of werkt de detectie niet 100%? Als je onderweg al niet merkt dat je groot licht aan hebt staan (dat is toch een aardige hoeveelheid licht), dan lijkt mij dat er toch iets niet helemaal lekker zit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@hardware-lover herkenbaar van kritischer zijn. Nu ik Intellux van Opel heb ervaren (dus vergelijkbaar met Hibeam van MB), zou ik niet graag meer zonder willen. En zo nog wel meer quality of life dingen waar ik op ga letten.

Net voor de grap even via Athlon de CLA Estate AMG met alle opties bij elkaar geklikt, en past prima binnen mijn lease budget. Die budgetten gaan ergens komende maanden nog bijgesteld worden en men verwacht een fixe inflatie correctie, dus wellicht nog even het afwachten waard. Wellicht zit een klasse hoger er dan ook wel in. Hoewel het gat met de volgende AMG wel erg groot is (vanafprijs van 45K tegenover 85K).

Ik rijd nu nog geen week MB, maar ben al behoorlijk overtuigd dat MB een blijvertje is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
hardware-lover schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Nog niet één keer meegemaakt, systeem reageert snel (voor mij), afkloppen dat het zo blijft dan. Misschien staat er iets niet helemaal goed afgesteld bij je auto, of werkt de detectie niet 100%? Als je onderweg al niet merkt dat je groot licht aan hebt staan (dat is toch een aardige hoeveelheid licht), dan lijkt mij dat er toch iets niet helemaal lekker zit?
Systeem is 100% in orde, verlichting is een paar maanden na aankoop nog door m'n zoon nagekeken omdat ik vond dat het bereik van dimlicht naar mijn mening wat kort was. Verlichting was niks mis mee, lag aan mij _O-

Dat ik het bij aankomst op m'n werk niet altijd in de gaten heb gehad is omdat ik in het donker eigenlijk overal en altijd met groot licht rij. Ik heb dan schijnbaar dan m'n tegenliggers niet verblindt en automatisch groot licht niet uit gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Analamoebe, maar als ILS/High Beam goed zou werken dan zou het groot licht bij aankomst eigenlijk niet meer aan mogen staan? Dat wordt automatisch uitgeschakeld bij lagere snelheid, of beter, dat zou het moeten doen als het in orde zou zijn.

Vandaar mijn opmerking daarover ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Zoekende naar informatie over Mercedes kwam ik terecht bij het YouTube kanaal van Nick O'Leary: https://www.youtube.com/@npoleary

Zeer informatieve filmpjes, veel tips & tricks over het MBUX systeem, de sleutel, etc. en kan het zeker aanraden. Er zitten best veel verstopte functies in een Mercedes zoals het lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-05 15:51

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Hoihoi,

Ik rij ondertussen iets meer dan een jaar met een V300, maar sinds een week of twee krijg ik een foutmelding op mijn voorste bandendruk sensoren.
De drukregistratie lijkt goed, de bandendruk zelf is oké, maar toch krijg ik een melding met bijhorend signaallampje op het dashboard.
Iemand een idee of ik zoiets kan resetten? of zijn de druksensoren aan het einde van hun termijn (wat mij sterk zou lijken, de auto is van 2022)

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Ik heb wel dat als in in mijn E dit Intelligente Licht systeem gebruik praktisch iedereen denkt dat ik grootlicht voer. Zeker op de buitenwegen in Frankrijk krijg ik veel flitsen van tegenliggers. Heb het daarom uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

swtimmer schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:57:
Ik heb wel dat als in in mijn E dit Intelligente Licht systeem gebruik praktisch iedereen denkt dat ik grootlicht voer. Zeker op de buitenwegen in Frankrijk krijg ik veel flitsen van tegenliggers. Heb het daarom uitgezet.
Het is wel bijzonder jammer dat je zo'n kostbare toevoeging niet kunt gebruiken.

Mogelijk dient er wat bij geregeld/afgesteld te worden bij je auto, of werkt de tegenliggers detectie niet goed.

Mocht dit bij mij gaan gebeuren, ga ik ermee naar de dealer. Kom toevallig net terug van een vakantie in Duitsland. Geen enkele klacht gekregen van mijn tegenliggers hierover, dus blijkbaar kan het ook prima zijn werk doen, gelukkig maar 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

hardware-lover schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Het is wel bijzonder jammer dat je zo'n kostbare toevoeging niet kunt gebruiken.

Mogelijk dient er wat bij geregeld/afgesteld te worden bij je auto, of werkt de tegenliggers detectie niet goed.

Mocht dit bij mij gaan gebeuren, ga ik ermee naar de dealer. Kom toevallig net terug van een vakantie in Duitsland. Geen enkele klacht gekregen van mijn tegenliggers hierover, dus blijkbaar kan het ook prima zijn werk doen, gelukkig maar 😉
Ik denk dat in het Duitsland men het ook meer gewend is, ik krijg in Belgie of Nederland ook geen "klachten". Ik zie ook dat het systeem goed werkt en het donker is richting de tegenligger. Maar het is natuurlijk allemaal een stuk feller zo'n LED kanon.

[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 26-05-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:34
Helaas is mijn ervaring (S213) en Multibeam niet veel anders. In theorie klinkt het leuk, maar in de praktijk erg verblindend voor tegenliggers. Getuige het feit dat veel tegenliggers knipperen met grootlocht.

Tevens zouden verkeersborden ook ontzien moeten worden, wat niet echt het geval lijkt (veel reflectie)

Ik moet nog langs een dealer om te vragen hoe dit zit, maar heb er niet veel vertrouwen in.

Hoe is de ervaring hier op tweakers m.b.t. Multibeam?

[ Voor 10% gewijzigd door Junia op 26-05-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

swtimmer schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:01:
Ik denk dat in het Duitsland men het ook meer gewend is, ik krijg in Belgie of Nederland ook geen "klachten". Ik zie ook dat het systeem goed werkt en het donker is richting de tegenligger. Maar het is natuurlijk allemaal een stuk feller zo'n LED kanon.
Ah, de LED versie.

Ik refereer aan ILS Xenon, mogelijk net iets acceptabeler voor de tegenliggers 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-11-2024
Beste forum leden,

Ben al een aantal jaar in het bezit van een A klasse uit 2016 (diesel) en wil de overstap maken naar een andere auto. Met oog op de toekomst en gezinsuitbreiding heb ik een aantal mogelijkheden voor mijzelf op een rijtje gezet waaronder een C klasse estate (al dan niet hybride variant).

Nu vraag ik mij af of dit een fijne auto is en economisch gezien verstandige keuze voor de langere termijn om hierin te investeren. Ja ja, een auto is nooit een goeie investering maar moet toch van a naar b zien te komen.
Zijn de hybride varianten betrouwbaar en kan je hiermee 300.000+ km’s mee rijden voordat ze toe zijn aan vervanging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:20
Kal1mar1 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:39:
Beste forum leden,
[...]
Zijn de hybride varianten betrouwbaar en kan je hiermee 300.000+ km’s mee rijden voordat ze toe zijn aan vervanging?
Wij rijden al ruim vier jaar in een hybride uit 2016: een C350E. Door heel veel te stekkeren rijden we toch wat elektrisch, maar de range is een lachertje (15-20 km). Ik denk dat we nu rond de 2 ton zitten. Naast de gewone beurten is in die tijd eigenlijk alleen de pomp van de luchtvering een keer kapot gegaan (schijnt vaker voor te komen). Verder vinden we het Command systeem niet erg goed (gebruik gewoon Waze op de telefoon), en dat wil ook nog wel eens uitvallen.
Verder is het een fantastische auto, heel comfortabel en stil. En als het moet ook behoorlijk rap. Ik verwacht dat hij makkelijk de 3 ton moet kunnen halen, al weet je dat nooit natuurlijk. Ik zou zelf het liefst een C300E vanaf 2018 kopen, die moet een flink grotere range hebben.(Mis je wel de luchtvering, maar die kan dan ook meteen niet meer kapot :+ )

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
fdkuyper schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:06:
[...]

Wij rijden al ruim vier jaar in een hybride uit 2016: een C350E. Door heel veel te stekkeren rijden we toch wat elektrisch, maar de range is een lachertje (15-20 km). Ik denk dat we nu rond de 2 ton zitten. Naast de gewone beurten is in die tijd eigenlijk alleen de pomp van de luchtvering een keer kapot gegaan (schijnt vaker voor te komen). Verder vinden we het Command systeem niet erg goed (gebruik gewoon Waze op de telefoon), en dat wil ook nog wel eens uitvallen.
Verder is het een fantastische auto, heel comfortabel en stil. En als het moet ook behoorlijk rap. Ik verwacht dat hij makkelijk de 3 ton moet kunnen halen, al weet je dat nooit natuurlijk. Ik zou zelf het liefst een C300E vanaf 2018 kopen, die moet een flink grotere range hebben.(Mis je wel de luchtvering, maar die kan dan ook meteen niet meer kapot :+ )
Als je eenmaal luchtvering hebt gehad in je daily dan wil je nooit meer anders.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heeft iemand hier ervaring met het granny opladen van een GLE?

Ik had voorheen de E, hiermee deed die 2.x kwh opladen. Nu heb ik de GLE en daar is het 1.6/1.7 kwh. Aangezien de accu een stuk groter is, is het hierdoor enorm triestig qua oplaadsnelheden thuis. Aangezien het plugin is krijgen wij hiervoor op het werk geen paal maar zo'n op afstand uitleesbare oplader (Nexxtender Mobile black https://www.manualslib.co...le-Black-T2-11687677.html).

Ik gebruik dus hetzelfde stopcontact en oplader als eerst (niet diegene die bij de wagen kwam) en laad opeens een stuk langzamer. Alles qua opladen lijkt op "fast" te staan in de wagen. Is dit dus wat te verwachten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
swtimmer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:43:
Heeft iemand hier ervaring met het granny opladen van een GLE?

Ik had voorheen de E, hiermee deed die 2.x kwh opladen. Nu heb ik de GLE en daar is het 1.6/1.7 kwh. Aangezien de accu een stuk groter is, is het hierdoor enorm triestig qua oplaadsnelheden thuis. Aangezien het plugin is krijgen wij hiervoor op het werk geen paal maar zo'n op afstand uitleesbare oplader (Nexxtender Mobile black https://www.manualslib.co...le-Black-T2-11687677.html).

Ik gebruik dus hetzelfde stopcontact en oplader als eerst (niet diegene die bij de wagen kwam) en laad opeens een stuk langzamer. Alles qua opladen lijkt op "fast" te staan in de wagen. Is dit dus wat te verwachten is?
Heb je geen limiet in de auto (of lader) staan op 8a ?
In mijn a phev kan ik in het EQ menu een maximale laadsnelheid doen en 1.8kwh correspondeert met 8A ipv 10A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

wd200 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Heb je geen limiet in de auto (of lader) staan op 8a ?
In mijn a phev kan ik in het EQ menu een maximale laadsnelheid doen en 1.8kwh correspondeert met 8A ipv 10A
Ja dat kan ik dus nergens meer vinden. Dat had ik inderdaad ook op de E-klasse. In de app op mijn mobiel staat die op "program standard" met "fast charging on". Ik zie nergens meer de die Ampere optie....

/edit, ik denk dat 1.8kwh de max is, op de MB website gebruiken ze dit voor hun simulatietool. Dus blijkbaar langzamer dan het oude systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door swtimmer op 01-07-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:55
Bij sommige (Granny) opladers kan je instellen of die bv op 6, 8, 10, 16A moet laden. Op die van mijn MB 250E plugin helaas niet en is deze beperkt tot 8A en dus 1.8kwh. Ik heb daarom zelf thuis een eigen 1 fase 16A laadpaal geplaatst zodat ik op 3,6/3,7kwh kan laden.
In de menu instellingen in de auto kan ik nog wel instellen of die maximaal of bv op 6A gaat laden, zodat het ook op de camping zou moeten kunnen als je daar max 6A hebt. (Dan verder uiteraard niet gelijktijdig andere stroomgebruikers aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50
Waarom is nog steeds het driver assistance pakket park assist niet werkend op de nieuwe C en CLA?
Inparkeren in een normale straat is nog steeds handmatig, het werkt alleen op een parkeerterrein.
Ik dacht dat het systeem inmiddels weer was toegestaan. Het was ''tijdelijk'' disabled door de leverancier middels software. Tijdelijk is echter al 2,5 jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
wvkreg schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:41:
Waarom is nog steeds het driver assistance pakket park assist niet werkend op de nieuwe C en CLA?
Inparkeren in een normale straat is nog steeds handmatig, het werkt alleen op een parkeerterrein.
Ik dacht dat het systeem inmiddels weer was toegestaan. Het was ''tijdelijk'' disabled door de leverancier middels software. Tijdelijk is echter al 2,5 jaren?
Stuur een mail naar Mercedes zou ik zeggen. Ik denk dat meer mensen er benieuwd naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Redondo1982 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Stuur een mail naar Mercedes zou ik zeggen. Ik denk dat meer mensen er benieuwd naar zijn.
Zinloos :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Reageren ze niet? Of krijg je een antwoord dat nergens op slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Redondo1982 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Reageren ze niet? Of krijg je een antwoord dat nergens op slaat?
Geen antwoord dat ergens op slaat. Ze beroepen zich nog steeds op EU wetgeving en dat is gedateerd, want andere merken mogen t ook. Acheruit parkeren that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
wvkreg schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:06:
[...]

Geen antwoord dat ergens op slaat. Ze beroepen zich nog steeds op EU wetgeving en dat is gedateerd, want andere merken mogen t ook. Acheruit parkeren that is.
Dacht ik al, raar van MB. Ben ik niet gewend van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:01

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar in principe weet het systeem toch niet of je op een parkeerterrein staat of niet? Ik gebruik Park Assist regelmatig. Het enige is dat de Mercedes een parkeervak moet zien door middel van een ruimte tussen twee voertuigen, in mijn beleving kijkt het systeem niet naar de lijnen van het parkeervak. Wanneer er maar één voertuig staat, dan is de kans groot het systeem niet zal werken omdat het geen ruimte ziet waartussen de auto moet parkeren. Tenminste zo ervaar ik het.

Ik rijd overigens een CLA X117.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Wetgeving in nld volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Oemfoefoe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar in principe weet het systeem toch niet of je op een parkeerterrein staat of niet? Ik gebruik Park Assist regelmatig. Het enige is dat de Mercedes een parkeervak moet zien door middel van een ruimte tussen twee voertuigen, in mijn beleving kijkt het systeem niet naar de lijnen van het parkeervak. Wanneer er maar één voertuig staat, dan is de kans groot het systeem niet zal werken omdat het geen ruimte ziet waartussen de auto moet parkeren. Tenminste zo ervaar ik het.

Ik rijd overigens een CLA X117.
Het werkt niet in een straat (recht geparkeerd) , wel op een terrein (vakken). Wetgeving is NL geloof ik ja.
CLA250E SB van 2021 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:22
https://www.mercedes-benz...s/my-area/map-update.html

Zijn er meer die bij deze pagina een foutmelding krijgen?
Al enkele dagen “om technische redenen is de service niet beschikbaar’

Ik wou mijn kaart even updaten, betreft een import auto. Met Scandinavië als laatste update..

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elahkneh schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:47:
https://www.mercedes-benz...s/my-area/map-update.html

Zijn er meer die bij deze pagina een foutmelding krijgen?
Al enkele dagen “om technische redenen is de service niet beschikbaar’

Ik wou mijn kaart even updaten, betreft een import auto. Met Scandinavië als laatste update..
Ja, foutmelding.

Maar ze hebben ook een Windows programma waarmee je updates binnen zou kunnen halen. Afhankelijk van het systeem wat je in je auto hebt vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:01

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

wvkreg schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Het werkt niet in een straat (recht geparkeerd) , wel op een terrein (vakken). Wetgeving is NL geloof ik ja.
CLA250E SB van 2021 hier.
Ah, ik denk dat ik je nu begrijp. Je probeert het verschil aan te geven tussen fileparkeren of naast elkaar.

Op het Mercedesforum bevestigen zij inderdaad dat automatische hulpmiddelen waarbij je handen los van het stuur moet houden inderdaad hebben gedeactiveerd.
"Dit geldt voor active park assyst en active lane change.

Het is geen "probleem" van Mercedes-Benz maar een probleem voor alle automerken.
De EU eist nu dat bij risicovolle handelingen de bestuurder het stuur vast moet hebben, zoals bij achteruitrijden of van rijbaan wisselen.
Dit kan niet wanneer de auto dit van jou overneemt, om deze reden wordt het uitgeschakeld. (in grote lijnen gezegd)
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:22
hardware-lover schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:26:
[...]

Ja, foutmelding.

Maar ze hebben ook een Windows programma waarmee je updates binnen zou kunnen halen. Afhankelijk van het systeem wat je in je auto hebt vanzelfsprekend.
W177, mbux dus.
Of mijn google skills zijn niet heel goed of ik kan het niet vinden :/

[ Voor 10% gewijzigd door Elahkneh op 09-07-2024 21:14 ]

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Toch even jullie mening, Ik twijfel enorm....met of zonder night pakket. ik vind zonder night pakket hem wat sjieker maar vind met night pakket de velgen gewoon mooier uitkomen.

Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWFdkgNM7oWgfh3ujpAVHmzwPfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wccfDluraauXNw5V1h3WfOTi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcjplOv6Qd50-Hxy60rbE7MIhUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZIOVwvtuwTqVdZ2ggdsywRX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
inbedrijf schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:40:
Toch even jullie mening, Ik twijfel enorm....met of zonder night pakket. ik vind zonder night pakket hem wat sjieker maar vind met night pakket de velgen gewoon mooier uitkomen.

Wat vinden jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Night 100%…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zonder 100%. En dan met andere velgen.

[ Voor 52% gewijzigd door S_Chief op 12-07-2024 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
S_Chief schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:30:
Zonder 100%. En dan met andere velgen.
Klopt! De spaak velgen en geen nightpakket zou hem goed staan, maar is helaas geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200

Wat vinden jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd met!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-05 13:38

Wat vinden jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar ga je hier natuurlijk 100x persoonlijke meningen op krijgen. Ik zou altijd voor nightpakket gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
Ik heb nu de w205 zonder night pakket
Keuzes keuzes....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uq_P6odF-yeR5mQCEpfFZpmt6gY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcEIWvBw8VsOuDWvi3Ii4fNM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
Hier bewust een W177 zonder Night pakket:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOWW2drmH8AziB1rWUuUFT0vwBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rW885yMjAVxDS7lvaU2TSXB8.jpg?f=user_large

Helaas moet ik de auto al 8 maand missen :(
Ongeval gehad en wachten op onderdelen, het is een drama bij Mercedes helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door RobKJ op 12-07-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
XelaRetak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:36:
[...]

Ik zou altijd voor nightpakket gaan.
idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
RobKJ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:23:
[Afbeelding]

Op een A? 8 mnd? Dat is mij echt totaal nieuw.

Welke onderdelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Op een A? 8 mnd? Dat is mij echt totaal nieuw.

Welke onderdelen dan?
In eerste instantie de radar van het ACC systeem. Daar heb ik 6-7 maand op moeten wachten. Toen bleek er een beschadiging in de voorruit te zitten en hebben ze het verkeerde onderdeel voor de bevestiging van de camera gekregen (ik heb een facelift en ze kregen een niet-facelift onderdeel). Er is 2x een datum afgegeven voor het onderdeel, dat is niet gehaald. Nu geven ze überhaupt geen datum meer en staat het onderdeel in backorder. Kan dus zijn dat het onderdeel morgen komt, of over een paar maand 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
RobKJ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:12:
[...]

In eerste instantie de radar van het ACC systeem. Daar heb ik 6-7 maand op moeten wachten. Toen bleek er een beschadiging in de voorruit te zitten en hebben ze het verkeerde onderdeel voor de bevestiging van de camera gekregen (ik heb een facelift en ze kregen een niet-facelift onderdeel). Er is 2x een datum afgegeven voor het onderdeel, dat is niet gehaald. Nu geven ze überhaupt geen datum meer en staat het onderdeel in backorder. Kan dus zijn dat het onderdeel morgen komt, of over een paar maand 8)7 .
Dat is echt ongekend, zeker voor een auto in de massa. Wie is je dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Dat is echt ongekend, zeker voor een auto in de massa. Wie is je dealer?
Dat is misschien ook wel waarom het lang duurt, hij staat bij een onafhankelijk schadehersteller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RobKJ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Dat is misschien ook wel waarom het lang duurt, hij staat bij een onafhankelijk schadehersteller.
Dat maakt meestal niet zoveel uit, die hebben gewoon overeenkomsten met bijvoorbeeld dealers voor aanleveren van onderdelen.

Ik kan mij voorstellen dat MB dit liever niet heeft, ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de importeur.

Chatje via https://www.facebook.com/mercedesbenz.nl of de hoofdwebsite zelf maakt het meestal wat makkelijker >https://www.mercedes-benz.nl/passengercars/services/support-contact.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 13:39
[Afbeelding]

Off-topic: Hoe komt dat 8 maand i.p.v. 8 maanden tegenwoordig? Ik zie het steeds vaker. Serieuze vraag!
Verder wel klote dat je de auto een tijd kwijt bent. Hier trouwens ook iemand die geen night pakket heeft, ook een A-klasse met Denim blauw vond ik het chroom gewoon wat mooier en je ziet het minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Vorkie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Dat maakt meestal niet zoveel uit, die hebben gewoon overeenkomsten met bijvoorbeeld dealers voor aanleveren van onderdelen.

Ik kan mij voorstellen dat MB dit liever niet heeft, ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de importeur.

Chatje via https://www.facebook.com/mercedesbenz.nl of de hoofdwebsite zelf maakt het meestal wat makkelijker >https://www.mercedes-benz.nl/passengercars/services/support-contact.html
MDBD, een slechtere importeur is er niet. Die zit hier helemaal niet op te wachten. Misschien dat de overname een nieuwe impuls geeft.

Ik prefereer rechtstreeks contact met een goede dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Joyous-P schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Off-topic: Hoe komt dat 8 maand i.p.v. 8 maanden tegenwoordig? Ik zie het steeds vaker. Serieuze vraag!
Verder wel klote dat je de auto een tijd kwijt bent. Hier trouwens ook iemand die geen night pakket heeft, ook een A-klasse met Denim blauw vond ik het chroom gewoon wat mooier en je ziet het minder vaak.
Zo praten ze in bepaalde regio's. Als je het weet dan geef je daar niet meer om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
RobKJ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:15:
[...]

Bel rechtstreeks even met een MB dealer, mits je dat nog niet gedaan hebt. Dit moet echt veel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:33:
[...]

MDBD, een slechtere importeur is er niet. Die zit hier helemaal niet op te wachten. Misschien dat de overname een nieuwe impuls geeft.

Ik prefereer rechtstreeks contact met een goede dealer.
MBDB was Ownretail van MB en wordt Agam. https://www.automotive-on...dealerbedrijven-tot-agam/

MBNL is diegene achter facebook...

Die goede dealer heeft contact met MBNL.

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 12-07-2024 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
Vorkie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Thx voor de tip. Zojuist gebeld met de dealer waar de auto officieel vandaan komt, daar staat de levertijd voor het onderdeel ook op "Onbekend". Gewoon afwachten dus helaas.
Joyous-P schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Twentse tongval gok ik :*)
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Bel rechtstreeks even met een MB dealer, mits je dat nog niet gedaan hebt. Dit moet echt veel sneller gaan.
Zie hierboven... helaas staat het onderdeel als "onbekende levertijd" in het systeem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Analamoebe
Zo, gisteren m'n zoon z'n eerste auto opgehaald :P
Hij mag tot z'n 18e (september) alleen begeleid rijden, dus moeders mocht mee ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9ScwyZY3KkjDpH1TymLug5FYq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7BxQzDq9wzkDJVY38PTWdWU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_62qHFDCiGCPx6ObB7KzB4pV694=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oD0Fq4uqbN8gOPfYwVuo1Rzd.jpg?f=fotoalbum_large

Een C350 CDI 4-Matic van 2010 met 254k op de klok.
Van binnen een nagenoeg nieuwe auto, van buiten wat plekjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:23

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Mooie keuze als 1e auto.
Plekjes zijn bekend euvel bij Benzen van die jaartallen.
Maar wel betaalbaar qua KFZ Steuer in de Grafschaft :*)
Veel rijplezier

[ Voor 26% gewijzigd door 964C2 op 24-07-2024 10:16 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Nog een Benz familie haha. Herkenbaar! Ik zeg altijd: ook al brengt MB een drol uit met een ster erop dan wordt ie hier in het gezin nog mooi gevonden.

Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
964C2 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:14:
Mooie keuze als 1e auto.
Maar wel betaalbaar qua KFZ Steuer in de Grafschaft :*)
Veel rijplezier
Dank je, hij is helemaal in z'n nopjes (ook omdat z'n eerste auto al "dikker" is dan de mijne _O- )
Ik kwam de auto toevallig tegen en ik wist dat m'n zoon een liefde heeft voor de 6-cilinder, dus direct doorgestuurd.
Bezichtiging en proefritje gedaan, even aan de diagnose gehangen en de koop was al snel beklonken.
Op het werk van m'n zoon hadden ze al gezegd, direct kopen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobKJ
Hij is terug! *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTk95GFj4dAnGq9iT2IXXr1buz0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3xaOOtzxFKzU3pQDlobKUY47.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
De garage voelde de druk van dit forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
964C2 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:14:
Dat is meer een ding van de generatie daarvoor (203).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
S_Chief schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:17:
[...]

Dat is meer een ding van de generatie daarvoor (203).
Van deze generatie zijn het vooral de achterdraagarmen (die worden o.b.v. coulance vervangen) en de oliekoeler. Die oliekoeler lekt wat, dus gaat vervangen worden. Bij MB kost dat geintje €2689,-
M'n zoon is voor een kleine €450 klaar (alleen onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Analamoebe Dat zijn niet de draagarmen, maar het subframe. Dit speelt ook bij andere modellen (o.a. 212, 207, 171). Dat is bijna altijd coulance idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
S_Chief schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:58:
@Analamoebe Dat zijn niet de draagarmen, maar het subframe. Dit speelt ook bij andere modellen (o.a. 212, 207, 171). Dat is bijna altijd coulance idd.
precies ;) Ik ken alleen de Duitse benaming 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 12:56
S_Chief schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:58:
Wat is dat dan precies als ik vragen mag?
Wij hebben een S212 (dacht ik dat het een S is als het de combi is, anders W212 :+ ) uit 2014. Een tijdje geleden heeft hij nieuwe voorbanden gekregen en is de auto uitgelijnd bij een universele garage. De monteur gaf aan dat achter (redelijk) goed staat, maar dat hij de achterkant ook niet eens kan stellen omdat het zo vast zit (verroest/troep weet niet precies wat het is) dat het uitgeboord o.i.d. zou moeten worden en dan vervangen.

Zou dat kunnen gaan om waar je het over hebt, wat bijna altijd onder coulance vervangen wordt? Zo ja, hoe kom ik daar achter of dat ook echt zo is?
Als ik even google vind ik inderdaad erg veel andere gevallen van een doorgeroest subframe bij een 212. Is het dan simpelweg Mercedes dealer contacteren en laten nakijken door hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Tankiej Jouw probleem zal denk ik in de draagarmen zitten. De subframe is het onderdeel waaraan alles omtrent het onderstel is gemonteerd (en het subframe zit dan weer vast aan de carrosserie). Maar alles gaat er onderuit als het subframe wordt vervangen, dus er wordt sowieso opnieuw uitgelijnd. Mooi moment om dan ook andere zaken zijn mee te pakken.

Je kan een dealer vragen om een inspectie te doen en zo nodig een coulanceverzoek in te dienen (let erop dat coulance niet gegarandeerd is). Let erop dat de wachttijden over het algemeen lang zijn en een dealer mogelijk minder hard voor je loopt als je er geen vaste klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 12:56
S_Chief schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:34:
@Tankiej Jouw probleem zal denk ik in de draagarmen zitten. De subframe is het onderdeel waaraan alles omtrent het onderstel is gemonteerd (en het subframe zit dan weer vast aan de carrosserie). Maar alles gaat er onderuit als het subframe wordt vervangen, dus er wordt sowieso opnieuw uitgelijnd. Mooi moment om dan ook andere zaken zijn mee te pakken.

Je kan een dealer vragen om een inspectie te doen en zo nodig een coulanceverzoek in te dienen (let erop dat coulance niet gegarandeerd is). Let erop dat de wachttijden over het algemeen lang zijn en een dealer mogelijk minder hard voor je loopt als je er geen vaste klant bent.
Ah oke, dan is dat een weg die we wellicht maar moeten gaan bewandelen inderdaad. Er zijn nu nog geen problemen (zoals een afkeur), maar die ben ik liever ook voor :)

Ik bedacht me na mijn vorige post pas, de auto is +/- 1 jaar geleden bij een Mercedes dealer geweest voor het vervangen van de balgen van de luchtvering (achter), want die waren beide lek. Zou daarbij ook niet opgemerkt zijn als het subframe erg verroest was? En hoeven ze daarbij de draagarmen dan niet los te halen (die nu zo vast zitten volgens de universele garage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Dit is wel bizar trouwens. Ik heb een nieuwe lease auto besteld, C-klasse, en die staat nu op levering eind september. Was begin juli besteld, dus een krappe 3 maanden. Toeval, of heeft nieuw voorrang misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ja, nieuwe auto's hebben voorrang op losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:19
JIT is tegenwoordig NIT de norm geworden, en weinig voorraad per werkplaats.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Als opvolger van mijn Leon ST Cupra is een >2017 CLA 45 AMG SB een mogelijke optie. Nu heb ik her en der al wat dingen gevonden waar naar te kijken maar wellicht zie ik wat over het hoofd/mis ik iets. Wat zijn de must have zaken om rekening mee te houden qua opties welke nog wel eens afwezig kunnen zijn? Beter gezegd.. waar moet ik zeker naar kijken dat het er op zit..

Zo zijn er bijv andere auto's waarbij LED lampen niet standaard zijn ondanks een groot vermogende motor in het vooronder.. dat soort zaken zijn wel belangrijk..

[ Voor 18% gewijzigd door la_fusion op 12-08-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
LankHoar schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Dit is wel bizar trouwens. Ik heb een nieuwe lease auto besteld, C-klasse, en die staat nu op levering eind september. Was begin juli besteld, dus een krappe 3 maanden. Toeval, of heeft nieuw voorrang misschien?
twee weken geleden nieuwe c-klasse besteld levering week 51. wordt pas in januari op kenteken gezet dat is wel beetje balen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

inbedrijf schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

twee weken geleden nieuwe c-klasse besteld levering week 51. wordt pas in januari op kenteken gezet dat is wel beetje balen :D
Oei! Gelijk maar even een berichtje naar de dealer gestuurd om te vragen hoe realstisch die lever datum is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:01:
Als opvolger van mijn Leon ST Cupra is een >2017 CLA 45 AMG SB een mogelijke optie. Nu heb ik her en der al wat dingen gevonden waar naar te kijken maar wellicht zie ik wat over het hoofd/mis ik iets. Wat zijn de must have zaken om rekening mee te houden qua opties welke nog wel eens afwezig kunnen zijn? Beter gezegd.. waar moet ik zeker naar kijken dat het er op zit..

Zo zijn er bijv andere auto's waarbij LED lampen niet standaard zijn ondanks een groot vermogende motor in het vooronder.. dat soort zaken zijn wel belangrijk..
Mercedes en opties.. dat is nogal iets. :p Ik raad aan om de prijslijsten van die periode te downloaden en een selectie te maken van (de voor jou) noodzakelijke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

S_Chief schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:30:
Mercedes en opties.. dat is nogal iets. :p Ik raad aan om de prijslijsten van die periode te downloaden en een selectie te maken van (de voor jou) noodzakelijke opties.
Dit. Of even de VIN code opvragen en gebruiken om te achterhalen waarmee de auto origineel is geleverd indien men er een op het oog heeft 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Oei! Gelijk maar even een berichtje naar de dealer gestuurd om te vragen hoe realstisch die lever datum is :+
Al vlot reactie, het is inderdaad 20 september. Valt me reuze mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

hardware-lover schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Dit. Of even de VIN code opvragen en gebruiken om te achterhalen waarmee de auto origineel is geleverd indien men er een op het oog heeft 😉
Sowieso raad ik bij tweedehands voertuigen altijd aan om even de VIN code na te lopen. Dan zie je gelijk of er gekke dingen zijn (rare fratsen met kilometerstand, regulier onderhoud, schade, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

la_fusion schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:01:

Weet niet of je de auto wil importeren of perse een NL auto wil. Als je er 1 uit Duitsland haalt, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je sowieso nog een alarm klasse 3 en tracking klasse 5 mag laten inbouwen, vanwege de cataloguswaarde. Dit heb ik ook moeten laten doen. Maar je hebt veel meer keuze in bijvoorbeeld Duitsland met vaak veel lagere kilometerstanden.

Voor de rest is het kijken welke opties je wil en welke erop zitten. Mijn 2018 CLA 45 AMG SB heeft weinig tot geen rijhulpen erin zitten, ook geen adaptief cruise control. Dat laatste had ik an sich wel graag gehad, evenals blinde hoek detectie. Wel zit er bij mij het Drivers package op, wat de limiter naar 270km/h brengt en night package, waardoor het chrome rond de ramen zwart is. Verder heb ik een compleet lederen interieur met "gaatjes" waardoor er een rood accent doorkomt. De meeste lederen interieurs zijn glad leer. Maar ik heb dan weet geen rode gordels, wat ik wel mooi had gevonden bij dit interieur. Pano dak is ook niet altijd aanwezig, maar vind dit wel erg fijn qua optie.

Qua verlichting is alles LED bij mij, maar weet niet zeker of er ook modellen geleverd zijn zonder.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
thunder8 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Weet niet of je de auto wil importeren of perse een NL auto wil. Als je er 1 uit Duitsland haalt, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je sowieso nog een alarm klasse 3 en tracking klasse 5 mag laten inbouwen, vanwege de cataloguswaarde. Dit heb ik ook moeten laten doen. Maar je hebt veel meer keuze in bijvoorbeeld Duitsland met vaak veel lagere kilometerstanden.

Voor de rest is het kijken welke opties je wil en welke erop zitten. Mijn 2018 CLA 45 AMG SB heeft weinig tot geen rijhulpen erin zitten, ook geen adaptief cruise control. Dat laatste had ik an sich wel graag gehad, evenals blinde hoek detectie. Wel zit er bij mij het Drivers package op, wat de limiter naar 270km/h brengt en night package, waardoor het chrome rond de ramen zwart is. Verder heb ik een compleet lederen interieur met "gaatjes" waardoor er een rood accent doorkomt. De meeste lederen interieurs zijn glad leer. Maar ik heb dan weet geen rode gordels, wat ik wel mooi had gevonden bij dit interieur. Pano dak is ook niet altijd aanwezig, maar vind dit wel erg fijn qua optie.

Qua verlichting is alles LED bij mij, maar weet niet zeker of er ook modellen geleverd zijn zonder.
Zit klasse 3 alarm er niet standaard op? Dat was voorheen bij mijn BMW M135i wel zo en was ook afdoende voor de verzekering. Ligt dat ook niet aan de specifieke verzekeringsmaatschappij waar ze mee akkoord gaan?

Het valt mij overigens sowieso wel een beetje tegen hoeveel auto's er te koop staan vanaf '17 met < 80k km, liefst zou ik ook nog een blauwe willen maar dat is helemaal lastig vinden.. of in ieder geval met het huidige budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

la_fusion schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:37:
[...]

Zit klasse 3 alarm er niet standaard op? Dat was voorheen bij mijn BMW M135i wel zo en was ook afdoende voor de verzekering. Ligt dat ook niet aan de specifieke verzekeringsmaatschappij waar ze mee akkoord gaan?

Het valt mij overigens sowieso wel een beetje tegen hoeveel auto's er te koop staan vanaf '17 met < 80k km, liefst zou ik ook nog een blauwe willen maar dat is helemaal lastig vinden.. of in ieder geval met het huidige budget :+
Het originele mercedes alarm was niet voldoende, niet dat de mijne het had trouwens. In Duitsland is het veel minder een issue en zie je ook veel AMG's zonder alarm. Mijn verzekeringsagent vertelde mij dat boven de 70k cataloguswaarde altijd een alarm een noodzaak is, maar ik heb zelf niet verder gezocht, omdat hij altijd de beste deals voor mij vindt.

Een blauwe vinden is zoeken naar een eenhoorn. Ik had graag het blauw gehad wat ook op de C43 coupe verkocht is, maar volgens mij nooit geleverd op de CLA.

Ik heb uiteindelijk gewoon op de site van Mercedes in Duitsland gezocht, net zolang tot ik een mountain grey vond met de leeftijd, kilometers en bepaalde opties. Elke dag weer gekeken. Daarna hier een VIN check laten doen en de deal rond gemaakt via het internet. Tijdelijke platen geregeld door mijn favo garage en de auto naar NL gereden. Zij hebben de hele import geregeld en ik heb zelf een mannetje op locatie laten komen voor het alarm en de tracking. Omdat de RDW moeite had met het feit dat er 2 conformiteits documenten voor de auto waren, duurde het allemaal wat langer dan ik had gehoopt. Maar binnen een maandje alles geregeld en rij en nu nog met veel plezier elke dag in. Mijne was een 2018 die ik 3 jaar geleden gekocht heb met 36k op de teller. En dus wat opties die verder bijna nergens te vinden waren.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:37:
[...]

Alarm is inderdaad niet standaard. Zou ik een auto overigens niet voor laten staan, aangezien er meerdere partijen in Nederland zijn die een OEM klasse 3 alarm naderhand kunnen inbouwen (+ aftermarket klasse 5 indien nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 11:27
Tankiej schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Ah oke, dan is dat een weg die we wellicht maar moeten gaan bewandelen inderdaad. Er zijn nu nog geen problemen (zoals een afkeur), maar die ben ik liever ook voor :)

Ik bedacht me na mijn vorige post pas, de auto is +/- 1 jaar geleden bij een Mercedes dealer geweest voor het vervangen van de balgen van de luchtvering (achter), want die waren beide lek. Zou daarbij ook niet opgemerkt zijn als het subframe erg verroest was? En hoeven ze daarbij de draagarmen dan niet los te halen (die nu zo vast zitten volgens de universele garage)?
Mijn W212 stond eind vorig jaar bij de garage voor APK en regulier onderhoud en toen was er ineens roest te zien op het subframe. Dit roest van binnenuit en is eigenlijk alleen te zien als het doorgeroest is.
Zolang er niet aan het subframe is gelast of andere shit aan gedaan is zal het zo goed als zeker onder coulance vallen.
Bij mijn W212 waren ook de luchtveren lek, dus die zijn bij de dealer ook meteen vervangen.

Aap!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Al vlot reactie, het is inderdaad 20 september. Valt me reuze mee dus :)
Nou dat gaat echt snel! Werd net gebeld dat hij einde van de maand klaar is. Dan ben ik helaas net op vakantie, dus zal eerste week september worden dat ik hem op kan halen. Ben ik "helaas" nog met de CLA op vakanti ipv de C-klasse :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:13

rally

Deyterra Consultancy

Ook geen straf, maar de C is wel comfortabeler op de langere afstanden inderdaad.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
rally schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:04:
Ook geen straf, maar de C is wel comfortabeler op de langere afstanden inderdaad.
Ik vind de C totaal niet meer comfortabel. Vroeger was een C een fijne comfortabele auto, zeker met luchtvering. De huidige C is niets beter/slechter dan de CLA qua comfort.

Ik heb er pasgeleden één mee gehad als leenauto voor een dagje. Wat was ik blij dat ik die auto in kon leveren. Was trouwens een C van circa 63k. Ik moet wel zeggen dat ik een andere klasse gewend ben in comfort en hoogte, maar een E bijvoorbeeld is echt een gigantische stap voorwaarts tov de C. Dat gat is er vroeger ook wel geweest, maar was wel stukken kleiner. Een C schaar ik tegenwoordig onder de cc (= compact class) van MB, ook als je kijkt naar de gebruikte materialen. Alles is plastic aan die auto. Alleen de prijzen zitten nog sky high, maar dat is met alles zo tegenwoordig.

• Hari-Bo
Had een 205 maar de 206 kon mij ook absoluut niet overtuigen behalve het design aan de buitenzijde, maar daar merk je weinig van als je erin zit. Nu alweer drie jaar tuffen in de EQA en dat bevalt nog steeds dikke prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Hari-Bo op 15-08-2024 16:32 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:13

rally

Deyterra Consultancy

Nou, ik heb een CLA 200 SB gehad en die was veel stijfer afgeveerd dan mijn huidige C Estate

Hij voelt veel meer solide op de weg. Maar natuurlijk is dat heel persoonlijk.

http://www.deyterra.com

• S_Chief
  • Niet online
Een W206 C is echt wel comfortabeler dan een W177 A en aanverwanten. Vooral in AMG line is een A (verschrikkelijk) stug.

Neemt niet weg dat de W206 mij ook niet uit m'n eigen auto weet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
S_Chief schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:20:
Een W206 C is echt wel comfortabeler dan een W177 A en aanverwanten. Vooral in AMG line is een A (verschrikkelijk) stug.

Ik heb het niet gemerkt en dat zegt zat. Er zal vast technisch verschil zijn, maar het feit dat het voor mij hetzelfde aanvoelt zegt genoeg. Ik ging overigens vol enthousiasme de C (2023) in, laat dat duidelijk zijn. Ik had vooraf geen enkel negativisme rondom deze auto. Ik weet nu wel beter, echt een te duur hok.

• Redondo1982
  • Nu online
Hari-Bo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:31:
Had een 205 maar de 206 kon mij ook absoluut niet overtuigen behalve het design aan de buitenzijde, maar daar merk je weinig van als je erin zit. Nu alweer drie jaar tuffen in de EQA en dat bevalt nog steeds dikke prima.
Ja, het model is ansich wel mooi. Ben sowieso MB fan. Al lijkt het in de verste verte niet meer op een C. Eerder een A Sedan. Vooral die extreem grote achterlichten vind ik persoonlijk erg matig eruit zien, totaal uit proportie. Zeker in een Estate. Het maakt hem ook direct zo gedateerd. Dat vind ik wel jammer. Tel daarbij op de totaal verkeerde line-up mbt AMG motoren en je kan spreken van een miskleun. Ding wordt ook vreselijk slecht verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
S_Chief schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:20:

Nou zeg dat, en dan is hij ook erg laag. Denk dat de bodemplaat van mijn W177 al aardig wat drempels van heel dichtbij gezien heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
RobKJ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Nou zeg dat, en dan is hij ook erg laag. Denk dat de bodemplaat van mijn W177 al aardig wat drempels van heel dichtbij gezien heeft :+
Ja, dat heeft MB ook nooit echt aangepakt. Dat had ik al met een CLA 2017. Drama, je bent er constant mee bezig. Oplossing schijnt de hybride modellen te zijn. Die staan iets hoger op de poten en hebben er geen last van. Ik vind het nog mooier ook om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

Mijn A180 van 2023 ook, elke drempel schuin aanrijden en vaak dan nog. Hoort bij het model zeggen ze... Ben er niet blij mee, maar het is niet anders...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:35
Redondo1982 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Ja, dat heeft MB ook nooit echt aangepakt. Dat had ik al met een CLA 2017. Drama, je bent er constant mee bezig. Oplossing schijnt de hybride modellen te zijn. Die staan iets hoger op de poten en hebben er geen last van. Ik vind het nog mooier ook om te zien.
Klopt. Mijn CLA 250e heeft nergens last van. Comfortabel over drempels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 13:39
[...]

Maar dat de auto stug is helpt toch juist? Ik heb een A250e en de bodemplaat is niet best. Dacht altijd dat het de opstaande randjes waren, maar het is aan de bestuurderskant waar je erg snel de straat raakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
Sinds kort ook bezig met herstellen van instrument panelen, want normaliter als deze defect is moet je een nieuwe IC kopen omdat deze anders niet geadopteerd kan worden.
Maar even de EEPROM aanpassen naar de juiste waarde en deze is weer als nieuw, scheelt weer onnodige kosten en zonde van een tweehands unit die je prima kan hergebruiken (iets met milieu).

Onderstaande is van een R230 SL 55 AMG, wat een beest van een auto is dat trouwens. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYfz8vWOs5A35k-wxqbwdvxYifU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52WLTQJupijE5CnXVZZZWjzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 66 ... 69 Laatste