Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 16:36
Ik ben bang dat voor het huidige infotainment de ipod classic te oud is om te herkennen.

heb dit al eens gelezen op MBworld.org

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10-2022
Vanmorgen weer contact gehad met de dealer. Auto besteld in april 2021 (a250e limousine AMG pakket PP). Meest recente verwachting voor levering was 29 april a.s. Is nu doorgeschoven naar augustus a.s. Plus pakket (behalve panoramadak) wordt niet geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
Levertijden is een apart topic voor, denk dat je dat beter in onderstaand topic kan zetten ;)

Bizarre levertijd Mercedes

RichardVos.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 14:08

Ghehe

400 pound hacker

Fox-Racing schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:48:
Ik ben bang dat voor het huidige infotainment de ipod classic te oud is om te herkennen.

heb dit al eens gelezen op MBworld.org
Zal voor nu een USB-stickje volladen met hetzelfde als op de iPod staat, lijkt me nog het makkelijkste zonder zotte kosten te doen. In de toekomst wil ik wel één van mijn iPods modden met bluetooth zodat het probleem zichzelf oplost :)

Ben ook wat videos aan het kijken op YouTube over "hidden" of "unknown" features van een Mercedes.

Waarschijnlijk al wijd en ver bekend maar dit hebben ze mij niet in de garage verteld:
  • Er zit een sleutel in je Mercedes bakkie voor als je batterij plat is. En lang drukken op de lock & unlock knop zorgt ervoor dat je enkel de bestuurdersdeur unlockt ipv alle deuren (instelling per sleutel)
  • Recirculation-knopje onthoudt de instelling van je ruiten zodat je na een tunnel of het voorbijsteken van een stinkende diesel, je ruiten terug op dezelfde positie kan openen zonder moeite.
  • Je kan in Apple Maps het ingetikte adres "sharen" met de Mercedes Me app om het zo naar je auto te sturen
  • Als je ruitenwissers gedeeltelijk onder de motorkap zitten en je wil je voorruit (zelf) wassen (Saharazand :( ) dan kan je gewoon het single-wipe knopje eens indrukken om ze naar boven te zetten zonder dat ze de ruit raken. (Moet ik wel nog eens uittesten als ik hem morgen insop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vandaag is de nieuwe EQS SUV aangekondigd, maar bij MB zijn ze echt de kluts kwijt. Wat een gedrocht!

Het is voor MB te hopen dat de EQE SUV beter te pruimen is, maar dit voorspelt niet veel goeds. Als ik elektrisch zou gaan rijden dan wordt het iig geen MB en dat zou best pijn doen, want ik ben nu eenmaal MB fan.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 14:22
Vanuit mijn werk rij ik ondertussen een paar jaar een A250e Limousine. Echter komt er een baby aan en met een auto in de maat "mier" hebben we meer ruimte nodig. Dus tijd voor een dakkoffer die permanent op het dak mag leven.

Na online zoeken kom ik veelal dakdragers tegen voor de W177 en eigenlijk heel weinig voor de V177. Heeft iemand enig idee of die uitwisselbaar zijn? Of is de maatvoering anders tussen de V en de W?

Qua prijs wil ik relatief laag blijven aangezien de auto over 1.5 jaar toch weer weg gaat. Op bol.com ben ik wel wat tegengekomen van farad maar de data op de bol.com website en de website van de verkoper is verschillend (heeft geen V177 als type).

eg:https://www.bol.com/nl/nl...hCSQ.2_33.34.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Pieler schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:11:
Vanuit mijn werk rij ik ondertussen een paar jaar een A250e Limousine. Echter komt er een baby aan en met een auto in de maat "mier" hebben we meer ruimte nodig. Dus tijd voor een dakkoffer die permanent op het dak mag leven.

Na online zoeken kom ik veelal dakdragers tegen voor de W177 en eigenlijk heel weinig voor de V177. Heeft iemand enig idee of die uitwisselbaar zijn? Of is de maatvoering anders tussen de V en de W?

Qua prijs wil ik relatief laag blijven aangezien de auto over 1.5 jaar toch weer weg gaat. Op bol.com ben ik wel wat tegengekomen van farad maar de data op de bol.com website en de website van de verkoper is verschillend (heeft geen V177 als type).

Hou er wel rekening mee dat een dakkoffer/dakdragers wel een aardige negatieve impact op je verbruik kan hebben en daar zal je werkgever mogelijk niet erg gecharmeerd van zijn. ;)

Gisteren maar eens een aanvraag gedaan voor mijn eerste B service sinds ik vorig jaar eigenaar ben geworden van mijn 2018 CLA 45 AMG. 605€ voor de beurt (incl. BTW) en nog eens 40€ (Ex BTW) voor de leenauto. (A Klasse) Wel irritant dat de auto niet alleen aangeeft dat die beurt over x dagen moet plaatsvinden, maar dat ie het ook nog noodzakelijk vind om te melden nu bellen of later. :? Hoezo opdringerig? Normaal had ik het kunnen plannen met Mercedes Me, maar mijn communicatie module moet herstart worden, waardoor hopelijk een paar van die gratis services wel eindelijk goed gaan. Heb nu een aantal services die aangevraagd zijn, maar nooit voltooien. Kan ze niet meer aan of uitzetten in de app.

[ Voor 3% gewijzigd door thunder8 op 20-04-2022 10:46 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
thunder8 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:37:
[...]

Hou er wel rekening mee dat een dakkoffer/dakdragers wel een aardige negatieve impact op je verbruik kan hebben en daar zal je werkgever mogelijk niet erg gecharmeerd van zijn. ;)
Heb aangegeven bij mijn werkgever dat de auto niet meer voldoet en ik graag een grotere auto wil bestellen. Antwoord was dat dit de keuze is die ik heb gemaakt en het ermee moet doen tot einde lease. Dus prima, dan een dakkoffer.

Ik woon ook niet in nederland maar Tsjechie en laden hier is geen optie want er zijn bijna geen laders. Antwoord was "je hebt toch een tankpas". Hier het "groene" rijden van een plug-in. Voel me een beetje zoals de outlander PHEV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIR0DIgDz9ge6wRVLCAmpka0KIc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Iq7fLbiSRzQ3cuhFS2NOmB9T.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Pieler op 20-04-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:41

Ozz

Pieler schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:57:
[...]

Heb aangegeven bij mijn werkgever dat de auto niet meer voldoet en ik graag een grotere auto wil bestellen. Antwoord was dat dit de keuze is die ik heb gemaakt en het ermee moet doen tot einde lease. Dus prima, dan een dakkoffer.

Ik woon ook niet in nederland maar Tsjechie en laden hier is geen optie want er zijn bijna geen laders. Antwoord was "je hebt toch een tankpas". Hier het "groene" rijden van een plug-in. Voel me een beetje zoals de outlander PHEV.

[Afbeelding]
Heb de A250e afgelopen maand mogen gebruiken tot ik m'n C180 kon ophalen. Prachtige auto en behoorlijk snel. Was echt genieten, maar moet zo'n beetje om de twee dagen weer gaan tanken. Tankinhoud is echt te klein en dat laden kon ik ook niet altijd en overal doen.

Nu gelukkig een C180 met 66 liter tank, daar haal ik makkelijk 850/900KM mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

[Afbeelding]
Zou de laatste alinea even verwijderen, dat is mijn deel. ;)

Ninja edit, dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

[...]

[Afbeelding]
Precies waarom die plug ins zo'n onzin zijn. Jij zit alsnog op 15,2km/l waar ik met mijn "gewone" diesel (CLA 200d) ruim 22km/l haal, maar als ik de CLA250e had genomen had ik wel een "eco bonus" a 100eu per maand van m'n werkgever gekregen.

Logica.

Ik heb overigens ook een dakkoffer :+ en wat ik je wel kan vertellen, is dat de aangegeven passende modellen bij Mercedes niet kloppen. Ik heb dakdragers van het vorige model CLA, op de nieuwe CLA - en die passen precies. Maar volgens Mercedes passen ze niet.

Proberen is dus de beste oplossing...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 20-04-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Voor dagelijks toch wel prima ? gewoon niet te veel zooi meenemen, dakkoffer is handig voor vakantie / weekendjes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:13
wd200 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:13:
[...]

Voor dagelijks toch wel prima ? gewoon niet te veel zooi meenemen, dakkoffer is handig voor vakantie / weekendjes weg.
Overdrijven is ook een vak apart. Zijn baas heeft gelijk, zelf gekozen.
Hier kan je een aanvraag doen bij gewijzigde gezinssituatie maar je kan alleen wisselen met de poolwagens of als iemand net ontslag neemt. Een nieuwe bestellen voor je einde lease zit er niet in.

Een A klasse is niet groot, maar voor een gezin met 1 kind moet dat net kunnen. Heb ook nog 1 jaar met een golf 6 gereden toen ik een kind had en die auto was ruim zat.

Als die nu plots te klein is heeft hij effectief verkeerd gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieler
Engineer Stewie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:16:
[...]

Overdrijven is ook een vak apart. Zijn baas heeft gelijk, zelf gekozen.
Hier kan je een aanvraag doen bij gewijzigde gezinssituatie maar je kan alleen wisselen met de poolwagens of als iemand net ontslag neemt. Een nieuwe bestellen voor je einde lease zit er niet in.

Een A klasse is niet groot, maar voor een gezin met 1 kind moet dat net kunnen. Heb ook nog 1 jaar met een golf 6 gereden toen ik een kind had en die auto was ruim zat.

Als die nu plots te klein is heeft hij effectief verkeerd gekozen.
Verkeerd gekozen is niet zo zeer het geval. Das voor jouw een aanname zonder de achtergrond van de auto te weten. Heb 12 maanden op de auto moeten wachten in 2019. Ik woonde nog in München en de auto moest in de parkeerplaats passen (duplex stellplatz). Had geen hond, vrouw of een huis en was meer dan genoeg voor de situatie.

We moeten naast de baby nu een kinderwagen, andere meuk en een Berner Sennen kwijt. De auto is dus effectief te klein geworden door een veranderde gezinssituatie.

En een dakkoffer is mij prima. Enige extra kosten zijn paar dakrails een dakkoffer. Dakkoffer kan mee naar de volgende auto.

Lijkt er in ieder geval op dat het beetje gokken is wat past. Dus maar een setje besteld voor de 5-deurs. Kijken of die op de limousine past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pieler schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:05:
[...]

Verkeerd gekozen is niet zo zeer het geval. Das voor jouw een aanname zonder de achtergrond van de auto te weten. Heb 12 maanden op de auto moeten wachten in 2019. Ik woonde nog in München en de auto moest in de parkeerplaats passen (duplex stellplatz). Had geen hond, vrouw of een huis en was meer dan genoeg voor de situatie.

We moeten naast de baby nu een kinderwagen, andere meuk en een Berner Sennen kwijt. De auto is dus effectief te klein geworden door een veranderde gezinssituatie.

En een dakkoffer is mij prima. Enige extra kosten zijn paar dakrails een dakkoffer. Dakkoffer kan mee naar de volgende auto.

Lijkt er in ieder geval op dat het beetje gokken is wat past. Dus maar een setje besteld voor de 5-deurs. Kijken of die op de limousine past.
Kan je laten weten wat de uitkomst is als je de dragers hebt?
Ik heb ook een A Limousine en liep tegen hetzelfde issue aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:13
Pieler schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:05:
[...]

Je weet dat je een auto kiest voor X termijn. Dat die in die tijd zo hard verandert is cru gezegd niet het probleem van je werkgever.
Net zoals dat ik nu van een heel ruime berline naar een compactere SUV moet. Dat is door Belgische regelgeving en mijn werkgever maalt er verder niet om. Het zal ze een worst wezen dat ik 3 kinderen op de achterbank moet krijgen. (al had ik nog steeds een BMW 5 serie kunnen nemen als ik wou).

k ben ook niet verplicht een wagen te nemen als die mij niet aanstaat, maar uit kostoverweging doe ik dat toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Ghehe schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:20:
Ik heb sinds kort een A-klasse en heb een probleempje om hierop een iPod Classic werkende te krijgen. Een USB-stick (USB-A, FAT32 geformateerd) in combo met het bijgeleverde USB-C -> USB-A kabeltje van Mercedes werkt prima. Maar als ik dat kabeltje gebruik met daarop een USB-A naar iPod 30-pin (Apple kabeltje) dan zegt ie dat het apparaat niet ondersteund wordt. Ik heb op de iPod ook Rockbox staan, zowel geboot naar het officiële iPod OS als naar Rockbox OS werkt niet. Nochtans is dit achter de schermen ook gewoon een FAT32 drive die hij zou moeten vinden?

Doordat Rockbox erop staat zijn dit ook gewoon allemaal MP3 files etc. in mijn eigen ingedeelde mapjes ipv via iTunes de import te doen (en met rare folderstructuren te zitten).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Disk /dev/sdc: 27.95 GiB, 30005821440 bytes, 58605120 sectors
Disk model: iPod            
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disklabel type: dos
Disk identifier: 0x20202020

Device     Boot  Start      End  Sectors  Size Id Type
/dev/sdc1           63   160649   160587 78.4M  0 Empty
/dev/sdc2       160650 58605119 58444470 27.9G  b W95 FAT32

Ik vind ook weinig info online of een USB-C naar headphone-jack zou werken op een Mercedes?
Zal eens kijken of mijn oude iPod classic wil werken met een airfly pro in mijn W247.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
Nooit beseft dat hier ook auto-topics zijn 8)7 .

Heb namelijk het volgende tech probleempje met mijn E 200d Estate uit 2017. Android Auto loopt niet zo lekker, en dan vooral het voice gedeelte. Om de een of andere reden krijg ik bijna nooit de spraak van Android terug te horen. Hij begrijpt dus perfect mijn eigen opdrachten, maar dan zie ik de animatie die toont dat er iets teruggezegd wordt, maar ik krijg gewoon niets te horen. In zeldzame gevallen werkt het wel eens.

Telefoon lijkt uitgesloten, want ik had het met mijn oude OnePlus 3 maar ook met mijn nieuwe Galaxy S21. Bij beide werkt het overigens prima op de Ford Mondeo van mijn vrouw. Kabeltjes heb ik ook al verwisseld. Bij het onderhoud heeft de garage overigens de laatste keer ook een volledige software update gedaan (dat duurde 2 uur ?!?!) maar ook daarna nog hetzelfde probleem.

Is dit herkenbaar bij iemand ? Het zorgt er wel voor dat een groot deel van de Android Auto functionaliteit moeilijk tot niet bruikbaar is (bvb een SMS versturen via spraak is onmogelijk).

En nu we het toch over Android Auto hebben. Ondersteunen de nieuwe modellen van Mercedes allemaal de wireless versie van Android Auto of Apple Carplay ? Mijn vrouw heeft immers een iPhone en onze E is het enkel bedraad maar is er ook maar 1 USB poort die hiervoor bruikbaar is, en moeten we dus constant kabeltjes switchen, wat zwaar irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
@Twixie De A-Klasse in ieder geval niet. Die heeft enkel wired CarPlay en Android Auto.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 15:04
Twixie schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:59:
Nooit beseft dat hier ook auto-topics zijn 8)7 .

Heb namelijk het volgende tech probleempje met mijn E 200d Estate uit 2017. Android Auto loopt niet zo lekker, en dan vooral het voice gedeelte. Om de een of andere reden krijg ik bijna nooit de spraak van Android terug te horen. Hij begrijpt dus perfect mijn eigen opdrachten, maar dan zie ik de animatie die toont dat er iets teruggezegd wordt, maar ik krijg gewoon niets te horen. In zeldzame gevallen werkt het wel eens.

Telefoon lijkt uitgesloten, want ik had het met mijn oude OnePlus 3 maar ook met mijn nieuwe Galaxy S21. Bij beide werkt het overigens prima op de Ford Mondeo van mijn vrouw. Kabeltjes heb ik ook al verwisseld. Bij het onderhoud heeft de garage overigens de laatste keer ook een volledige software update gedaan (dat duurde 2 uur ?!?!) maar ook daarna nog hetzelfde probleem.

Is dit herkenbaar bij iemand ? Het zorgt er wel voor dat een groot deel van de Android Auto functionaliteit moeilijk tot niet bruikbaar is (bvb een SMS versturen via spraak is onmogelijk).

En nu we het toch over Android Auto hebben. Ondersteunen de nieuwe modellen van Mercedes allemaal de wireless versie van Android Auto of Apple Carplay ? Mijn vrouw heeft immers een iPhone en onze E is het enkel bedraad maar is er ook maar 1 USB poort die hiervoor bruikbaar is, en moeten we dus constant kabeltjes switchen, wat zwaar irritant is.
Mijn EQC is vrij nieuw en ondanks draadloos laden moet er nog steeds een kabeltje tussen om Carplay te gebruiken (gebruik ik dus nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
InterCC schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:55:
[...]
Mijn EQC is vrij nieuw en ondanks draadloos laden moet er nog steeds een kabeltje tussen om Carplay te gebruiken (gebruik ik dus nooit).
Op dat vlak loopt Mercedes toch echt wel hopeloos achter, keer op keer. Zelfs bekabeld komt het niet eens standaard op een EQB, €363 en dan moet het ook nog eens aan het kabeltje :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En dat terwijl ze zo hoog van de toren bliezen met het MBUX systeem in 2018.

Het zou het ideale systeem zijn dat makkelijk te updaten is met nieuwe functionaliteiten zodat je altijd bij de tijd bent.

Yeah right. Ik heb 2 jaar lang de nieuwe A-Klasse gereden als lease-auto, kort na release in 2018.

Paar maanden later kwam een update voor MBUX. Wat denk je? Niet voor mijn auto want had een ander hardware component nodig dat MY2018 niet had en enkel voor MY2019 bestemd was.

En dan nogeens geen widescreen Apple CarPlay. Nee, zo geavanceerd is MBUX ook weer niet.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Anoniem: 217504 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:18:
[...]

Zal eens kijken of mijn oude iPod classic wil werken met een airfly pro in mijn W247.
@Ghehe Helaas het werkt niet, met nieuwe bluetooth zoeken wordt de Airfly wel gevonden maar daarna komt er steeds de melding "verbindingsfout", van mijn kant betreft het een iPod classic 160GB laatste versie 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 20:22
Ik ben in het bezit van een EQA en die beschikt inderdaad niet over wireless Carplay, daarom maak ik gebruik van een wireless CarPlay adapter en dat werkt voor mij fantastisch 🤩
Ik heb de volgende in gebruik: Carlinkit Wireless CarPlay 3.0 Mini-adapter
Deze adapter werkt ook met meerdere telefoons, in ieder geval wel met alle iPhones binnen mijn gezin!
Heel af en toe heeft de adapter wat moeite om te switchen tussen de iPhone van de vorige en huidige bestuurder en een enkele keer wordt er spontaan ge-reboot, maar meest van de tijd werkt het erg prettig en kan de iPhone gewoon in m'n zak blijven.
(Hou wel rekening met een kleine 2 seconden vertraging, maar dat is vlgs mijn ook van toepassing bij de af-fabriek optie in de nieuwere Mercedessen.)

Het enige echte voordeel van bekabeld CarPlay is, dat tijdens het navigeren ook de route aanwijzing van de app in het Head-Up display wordt getoond. Op een langere route wil dit nog wel eens gebruiken!
Bij wireless CarPlay wordt de route aanwijzing helaas niet in het Head-Up display getoond.

[ Voor 11% gewijzigd door jamas op 24-04-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Twixie schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:55:
[...]

Op dat vlak loopt Mercedes toch echt wel hopeloos achter, keer op keer. Zelfs bekabeld komt het niet eens standaard op een EQB, €363 en dan moet het ook nog eens aan het kabeltje :(.
Volgens mij zijn het de uitzonderingen die het wel ondersteunen en loopt het merendeel van de automotive achter. De hele sector is wat achterhaald met hun werkwijze en manier van aanbod. Helaas Mercedes ook en helaas ook met kleine simpele dingen als wireless airplay.
Details die ik niet verwacht had, maar wel heel fijn vind (om het toch wat te nuanceren) is vooraan bij een verkeerslicht dat de camera op het display aangaat, uitzoomed en gewoon het verkeerslicht toont, waardoor ik mijn nek niet in bochten moet wringen om onder het dak door te kijken (bij andere merken nog niet gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 21:52
jamas schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:29:
Ik ben in het bezit van een EQA en die beschikt inderdaad niet over wireless Carplay, daarom maak ik gebruik van een wireless CarPlay adapter en dat werkt voor mij fantastisch 🤩
Ik heb de volgende in gebruik: Carlinkit Wireless CarPlay 3.0 Mini-adapter
Deze adapter werkt ook met meerdere telefoons, in ieder geval wel met alle iPhones binnen mijn gezin!
Heel af en toe heeft de adapter wat moeite om te switchen tussen de iPhone van de vorige en huidige bestuurder en een enkele keer wordt er spontaan ge-reboot, maar meest van de tijd werkt het erg prettig en kan de iPhone gewoon in m'n zak blijven.
(Hou wel rekening met een kleine 2 seconden vertraging, maar dat is vlgs mijn ook van toepassing bij de af-fabriek optie in de nieuwere Mercedessen.)

Het enige echte voordeel van bekabeld CarPlay is, dat tijdens het navigeren ook de route aanwijzing van de app in het Head-Up display wordt getoond. Op een langere route wil dit nog wel eens gebruiken!
Bij wireless CarPlay wordt de route aanwijzing helaas niet in het Head-Up display getoond.
Met twee seconden vertraging kun je dat toch niet gebruiken om te bellen of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 20:22
ctrlaltdelbe schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:19:
[...]

Met twee seconden vertraging kun je dat toch niet gebruiken om te bellen of mis ik iets?
Die vertraging is vooral van toepassing op het gebruik van de user interface, bijvoorbeeld bij een nummer skippen of het wisselen van app. Schijnt te maken te hebben met de WiFi verbinding tussen de apparatuur. Bij telefoneren heb ik daar geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Iemand een idee of de dakdragers van een A klasse W177 hatchback passen op een V177 sedan ?

Bij MB is het onderdeelnummer anders maar bij thule kan je geen sedan kiezen .

Voor de hatchback staan er namelijk meer op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:19
@Jamas01 Hier ook een EQA rijder. Ik heb ook gekeken naar AirPlay maar daar moet je 360 euro voor aftikken. Is dat alsnog nodig met deze adapter, ik ga ervanuit van wel omdat het aan de mbux zijde geactiveerd moet worden.

Zelf vertik ik dat bedrag te betalen, zeker voor een lease auto maar ook omdat het enkel softwarematig gelimiteerd is.

Qua muziek heb ik in de opberg ruimte van de armleuning een 3TB 2,5” hdd vol met muziek erin gegooid werkt ook prima.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hari-Bo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:41:
@Jamas01 Hier ook een EQA rijder. Ik heb ook gekeken naar AirPlay maar daar moet je 360 euro voor aftikken. Is dat alsnog nodig met deze adapter, ik ga ervanuit van wel omdat het aan de mbux zijde geactiveerd moet worden.

Zelf vertik ik dat bedrag te betalen, zeker voor een lease auto maar ook omdat het enkel softwarematig gelimiteerd is.

Qua muziek heb ik in de opberg ruimte van de armleuning een 3TB 2,5” hdd vol met muziek erin gegooid werkt ook prima.
Je hebt inderdaad wel CarPlay (AirPlay is iets anders ;)) nodig. Die adapter maakt enkel van wired CarPlay, wireless CarPlay.

Ik kan absoluut niet meer zonder CarPlay.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 29-04-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 10:19
@Rivanov Dan houdt het op idd want aan deze trend ga ik niet meedoen :)

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hari-Bo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:20:
@Rivanov Dan houdt het op idd want aan deze trend ga ik niet meedoen :)
Heb je er bij bestelling bewust niet voor gekozen? Of overheen gekeken / niet bij stilgestaan? Want € 360,- is in de bijtelling maar een paar euro per maand extra (afhankelijk van looptijd).

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 29-04-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

wd200 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 06:00:
Iemand een idee of de dakdragers van een A klasse W177 hatchback passen op een V177 sedan ?

Meestal wel ja. Beste is 2ehands in de buurt opzoeken even gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:35:
[...]

Je hebt inderdaad wel CarPlay (AirPlay is iets anders ;)) nodig. Die adapter maakt enkel van wired CarPlay, wireless CarPlay.

Ik kan absoluut niet meer zonder CarPlay.
Ik heb ook bewust gezocht naar een 2de hands AMG die het geactiveerd had. Kan ook niet meer zonder Carplay en heb ook een losse wireless module eraan hangen. In mijn andere auto heb ik het hele fabriekssysteem vervangen door een Pioneer met Carplay, standaard unit was echt bar en barslecht. Hier nog wel bedraad, daar rij ik alleen voor de fun in, vind ik iets minder problematisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

thunder8 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:59:
[...]

Ik heb ook bewust gezocht naar een 2de hands AMG die het geactiveerd had. Kan ook niet meer zonder Carplay en heb ook een losse wireless module eraan hangen. In mijn andere auto heb ik het hele fabriekssysteem vervangen door een Pioneer met Carplay, standaard unit was echt bar en barslecht. Hier nog wel bedraad, daar rij ik alleen voor de fun in, vind ik iets minder problematisch. :)
Wat voor module heb je precies om het wireless te maken? Ik heb dus een A klasse besteld met carplay functionaliteit maar dat is niet wireless. Ik wil ook graag draadloos opladen. Is het vrij eenvoudig dit aan te passen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
wvdburgt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:55:
[...]

Wat voor module heb je precies om het wireless te maken? Ik heb dus een A klasse besteld met carplay functionaliteit maar dat is niet wireless. Ik wil ook graag draadloos opladen. Is het vrij eenvoudig dit aan te passen?
Wordt letterlijk bovenaan de pagina vermeld. :+

https://www.amazon.nl/dp/B09CDN2N1L

Voor draadloos opladen kun je iedere willekeurige Qi charger gebruiken die je in de USB poort stopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 29-04-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
thunder8 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:59:
[...]

Jij hebt toch facelift CLA (AMG)? Dan had je er niet specifiek naar hoeven zoeken, want voor een paar tientjes had het geactiveerd geworden dmv OBD. Kan je eventueel ook zelf kopen, maar ik vond het toen handiger onderweg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:01:
[...]

Jij hebt toch facelift CLA (AMG)? Dan had je er niet specifiek naar hoeven zoeken, want voor een paar tientjes had het geactiveerd geworden dmv OBD. Kan je eventueel ook zelf kopen, maar ik vond het toen handiger onderweg te doen.
Snap ik, maar wilde geen geklooi met de 2 jaar fabrieksgarantie. Ik rij inderdaad een 2018 CLA 45 AMG Shooting Brake.
wvdburgt schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb een Carlinkit 2.0 gekocht. Versie 3 is nu uit volgens mij. Dit werkt prima voor wireless carplay.

Ik wilde ook een wireless lader die naadloos in het interieur past, maar kan daar niets moois vinden. Enige die ik mooi vind, was de versie van Inbay uit Duitsland. Maar die is weer niet geschikt voor de CLA 45 AMG, wel de normale versie X117. En op mails, aanvragen via hun website reageren ze niet. :(

Gelukkig gaat mijn iPhone lang genoeg mee zonder problemen, dus mis het laden niet echt. En anders als ik een keer echt een lange rit heb, vind ik het alsnog niet erg de telefoon aan de kabel te hangen. Juist voor de kortere woon-werk verkeer ritten vind ik wireless Carplay echt een genot.

[ Voor 52% gewijzigd door thunder8 op 29-04-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
thunder8 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:12:
[...]

Snap ik, maar wilde geen geklooi met de 2 jaar fabrieksgarantie. Ik rij inderdaad een 2018 CLA 45 AMG Shooting Brake.
Ja, volgens mij hebben we het hier al eerder over gehad bedenk ik me nu net haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 23:58

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik kom me even melden in dit topic. Gisteren heb ik mijn Polestar2 ingeleverd en een Mercedes E300e Estate opgehaald. Omdat ik net in dienst ben is dit mijn voorloopauto (je kan het slechter treffen natuurlijk :P ). Hij is van juni 2021 en dus vrij nieuw. Eerste impressie is dat het geweldig lekker rijdt natuurlijk.

Ik kan vrij veel zelf uitvogelen maar één ding lukt me niet. De adaptive cruise control. Ik kan prima de CC aanzetten, maar afstand houden ho maar. Ik dacht heel even dat ik misschien toch stiekem een BMW meegekregen had maar het is toch echt een MB ;)

Op het scherm heb ik wel de mogelijkheid om te zien wat de afstand is tot de voorligger dus distronic lijkt er wel op te zitten.

Doe ik iets fout of is er een instelling?

O ja, pics natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlEGigc1iiyYjum8pnHRpiJ7NX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EnFdSk9XSO2JNHQiPAIhhV7S.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKeFcpS67a7_6oqcXtMPx8bNEKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lj91SmWPFyWCT7WesHp0l66l.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAaxiGsU1nT1V1Bh0G8E6SLFZDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/03snxZBpExqnEyZYgrQBdvgx.jpg?f=user_large

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Elke moderne Mercedes kan de afstand tot de voorganger laten zien. Dit staat echter los van ACC (distronic). Tenzij je op het stuurwiel de volgafstand kan aanpassen hoeft het niet perse aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Derek S. schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:06:
Elke moderne Mercedes kan de afstand tot de voorganger laten zien. Dit staat echter los van ACC (distronic). Tenzij je op het stuurwiel de volgafstand kan aanpassen hoeft het niet perse aanwezig te zijn.
Ok. Dat wist ik niet. Dit is natuurlijk het nadeel als je niet zelf de auto hebt uitgekozen. Je weet niet wat er wel of niet op zit.

Ik heb dit op het stuurwiel staan. Kunnen we daar iets uit afleiden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfkqErsLfAeh-8Vvsqr2oYRMmm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrBNHWca3LJXVmr8XvWFppo9.jpg?f=fotoalbum_large

Of is er iets terug te vinden in systeeminstellingen waar ik kan checken of het er wel of niet op zit?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier in Belgie zijn het EQ Days (vorige zaterdag en vandaag). Mijn vrouw, die een hekel heeft aan EVs, blijkt ineens wel geinteresseerd in de EQE, waarvan ik weet dat hij in Launch Edition heel nipt in lease-budget voor firmawagen past. Kijk ik vandaag in de configurator van de leasing maatschappij en Mercedes zelf, en is die Launch Edition gewoon verdwenen !? Een week geleden stond die er nog gewoon tussen.

Hebben die nu echt de Launch Edition bij hun EQ days weggehaald ?! |:( |:( |:(

EDIT: prijslijst gevonden op Mercedes site. De EQE Launch Edition prijs was geldig tot 20 april. De EQ days waren 23 en 30 april... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 01-05-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
MaNdM schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:26:
[...]

Ok. Dat wist ik niet. Dit is natuurlijk het nadeel als je niet zelf de auto hebt uitgekozen. Je weet niet wat er wel of niet op zit.

Ik heb dit op het stuurwiel staan. Kunnen we daar iets uit afleiden?
[Afbeelding]

Of is er iets terug te vinden in systeeminstellingen waar ik kan checken of het er wel of niet op zit?
Er zit geen adaptive cruise control op je auto, die zie ik aan
- zit geen radar achter het logo (anders was die niet “3d”
- geen knopjes op het stuur

Dat pakket is dus niet mee besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

wd200 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:41:
[...]

Er zit geen adaptive cruise control op je auto, die zie ik aan
- zit geen radar achter het logo (anders was die niet “3d”
- geen knopjes op het stuur

Dat pakket is dus niet mee besteld
Dank je. Had niet verwacht dat het er niet standaard op zit eigenlijk. Ik bedoel, een E300… niet bepaald een instapmodel natuurlijk. Maargoed, het is wat het is. Wel bizar dat iemand zo’n auto kiest en dan zonder ACC maar wel met een Burmester systeem erin 8)7

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 08:04
Is er iemand hier die AGW kan programmeren? Het liefst in Noord Holland. Ik wil mijn APS 50 laten denken dat er een cd-wisselaar opzit, dan kan er een mr12volt op *O*

Oh, verplichte plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1eBIlsb3mV2Ovfzc5GyntHtfBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWfGBwC5RTsNLMsPUYqZkmhB.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds kort in bezit, een E500 4-matic. Ingeruild op een E61 die mij echt niet kon bekoren. Dit rijdt heerlijk, maar ik mis mijn eigen muziek 8)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
MaNdM schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:32:
[...]

Dank je. Had niet verwacht dat het er niet standaard op zit eigenlijk. Ik bedoel, een E300… niet bepaald een instapmodel natuurlijk. Maargoed, het is wat het is. Wel bizar dat iemand zo’n auto kiest en dan zonder ACC maar wel met een Burmester systeem erin 8)7
Nee ind, maar ik had het meer verwacht omdat het een E Estate is. Dat zijn meestal lange afstandsrijders. Deze auto's zie je vnl. in Duitsland erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Redondo1982 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:03:
[...]

Nee ind, maar ik had het meer verwacht omdat het een E Estate is. Dat zijn meestal lange afstandsrijders. Deze auto's zie je vnl. in Duitsland erg veel.
Het zal wellicht aan de vorige eigenaar liggen maar na de tank volgegooid te hebben zegt deze er maar 540km mee vooruit te kunnen :X

Niet echt wat je zegt lange afstand :+

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 11:27
MaNdM schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Het zal wellicht aan de vorige eigenaar liggen maar na de tank volgegooid te hebben zegt deze er maar 540km mee vooruit te kunnen :X

Niet echt wat je zegt lange afstand :+
Mijn E250 (2009/2010 model) berekent het altijd continu opnieuw. Als ik net de tank vol heb getankt (80L) dan kan ik soms 600km rijden. Ga ik naar de snelweg dan loopt het op tot 1000~1100km.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Ben aan het rond kijken voor een nieuwe mercedes, ik ben bij een 160 2019 blok terrecht gekomen. Zijn er wat dingen waar ik moet opletten bij dit specifiek blok? ik kan namelijk niks vinden over dit blok online en hoe dit rijdt in een C-Klasse 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
MaNdM schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:43:
Ik kom me even melden in dit topic. Gisteren heb ik mijn Polestar2 ingeleverd en een Mercedes E300e Estate opgehaald. Omdat ik net in dienst ben is dit mijn voorloopauto (je kan het slechter treffen natuurlijk :P ). Hij is van juni 2021 en dus vrij nieuw. Eerste impressie is dat het geweldig lekker rijdt natuurlijk.

Ik kan vrij veel zelf uitvogelen maar één ding lukt me niet. De adaptive cruise control. Ik kan prima de CC aanzetten, maar afstand houden ho maar. Ik dacht heel even dat ik misschien toch stiekem een BMW meegekregen had maar het is toch echt een MB ;)

Op het scherm heb ik wel de mogelijkheid om te zien wat de afstand is tot de voorligger dus distronic lijkt er wel op te zitten.

Doe ik iets fout of is er een instelling?

O ja, pics natuurlijk
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan heb je meer geluk dan mij. Ik had recht op een auto uit de categorie van een E-klasse, maar omwille van niet veel op de parking (en HR die er niets van weet) het ik een afgeleefde en uitgerookte CLA gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:01
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:26:
Ben aan het rond kijken voor een nieuwe mercedes, ik ben bij een 160 2019 blok terrecht gekomen. Zijn er wat dingen waar ik moet opletten bij dit specifiek blok? ik kan namelijk niks vinden over dit blok online en hoe dit rijdt in een C-Klasse 2019
Betrouwbaar gedetuned turboblokkie, wordt een decennia lang op verschillende MB series toegepast A-B-C-G klasse (160-200 versies), voor de C klasse naar mijn mening toch iets te licht gezien het leeggewicht van die auto (>1450kg?), kun je beter voor de lichtste turbodiesel kiezen vanaf c180d of vanaf de c220 met een 1991 cc turbobenzinemotor voor souplesse door het koppel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWG1975
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 12:25
amahusu schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:28:
Eind deze maand eindelijk m'n proefrit in de EQB, ben benieuwd! Nu Tesla de model X en Y niet kan leveren in 7 zits uitvoering is al m'n hoop gevestigd op Mercedes.

Toevallig nog andere tweakers die dit electrische "ruimtewonder" gaan bestellen dit jaar en al een indicatie hebben gekregen van de levertijd?
Heb proef gereden in EQA 250 (te klein), EQC (te duur, wel fijne auto) en EQB 350 (vond het verschil tussen de 250 en 350 te klein).

Het wordt een MB EQB 250 AMG Line.

Bestelproces bij leasemaatschappij is momenteel in gang gezet. Zodra dealer bestelling heeft, levertijd 1 - 1.5 week ivm rijklaar maken. EQBs zijn momenteel in NL in veel uitvoeringen op voorraad. Zoals ik mijn EQB wilde hebben had ik zelfs keuze tussen 2 kleuren (maakte mij niet veel uit, zit er toch in en kijk er minder tegenaan).

Nu hopen dat leasemaatschappij beetje snel is.

*edit: proefritten en keuze toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door JWG1975 op 19-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
JWG1975 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:23:
[...]
EQB 350 (vond het verschil tussen de 250 en 350 te klein).
Wel bizar dat dat je ervaring was. Vooral omdat de 250 enkel voorwielaandrijving is en de 350 50% meer vermogen heeft. Anderzijds zorgt zo’n elektromotor wel onmiddellijk voor een groter gevoel van performantie. Heb een EQB 300 proefgereden en die leek met zijn 0-100 in 8” echt sneller dan mijn vorige C220d die dat in 7.9” doet. Uiteindelijk wel een 350 besteld simpelweg omdat het ook binnen leasebudget paste met alle opties die ik wou… of toch bijna: elektrische zetels zijn momenteel niet te bestellen door chiptekorten, wat wel bizar was want de test-auto had die gewoon… Een elektrische wagen zonder elektrische zetels is wel een beetje ironisch :p. Dodehoekassistent was ook nog zoiets dat apart niet mogelijk is momenteel en waarvoor je het gehele Driver Assistance Pack (PAY) moest nemen.

PS: als de auto niet uit voorraad leverbaar is, is de leverdatum blijkbaar nog altijd uitzonderlijk snel (voor de huidige marktomstandigheden). Mijn EQB is deze week besteld en zou ergens eind augustus / begin september geleverd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 19-05-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
JWG1975 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Heb proef gereden in EQA 250 (te klein), EQC (te duur, wel fijne auto) en EQB 350 (vond het verschil tussen de 250 en 350 te klein).

Het wordt een MB EQB 250 AMG Line.

Bestelproces bij leasemaatschappij is momenteel in gang gezet. Zodra dealer bestelling heeft, levertijd 1 - 1.5 week ivm rijklaar maken. EQBs zijn momenteel in NL in veel uitvoeringen op voorraad. Zoals ik mijn EQB wilde hebben had ik zelfs keuze tussen 2 kleuren (maakte mij niet veel uit, zit er toch in en kijk er minder tegenaan).

Nu hopen dat leasemaatschappij beetje snel is.

*edit: proefritten en keuze toegevoegd.
Ik weet niet waar je least; ter referentie van offerte voorraad auto door dealer tot definitieve bestelbevestiging was bij Athlon in 36 uur geregeld.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
Dean Martin schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Ik weet niet waar je least; ter referentie van offerte voorraad auto door dealer tot definitieve bestelbevestiging was bij Athlon in 36 uur geregeld.
Athlon. ;) Vertraging bij mij zat vooral in afwezigheid officemanager en directeur van mijn werkgever voor de benodigde handtekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
Twixie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 18:47:
[...]

Wel bizar dat dat je ervaring was. Vooral omdat de 250 enkel voorwielaandrijving is en de 350 50% meer vermogen heeft. Anderzijds zorgt zo’n elektromotor wel onmiddellijk voor een groter gevoel van performantie. Heb een EQB 300 proefgereden en die leek met zijn 0-100 in 8” echt sneller dan mijn vorige C220d die dat in 7.9” doet. Uiteindelijk wel een 350 besteld simpelweg omdat het ook binnen leasebudget paste met alle opties die ik wou… of toch bijna: elektrische zetels zijn momenteel niet te bestellen door chiptekorten, wat wel bizar was want de test-auto had die gewoon… Een elektrische wagen zonder elektrische zetels is wel een beetje ironisch :p. Dodehoekassistent was ook nog zoiets dat apart niet mogelijk is momenteel en waarvoor je het gehele Driver Assistance Pack (PAY) moest nemen.

PS: als de auto niet uit voorraad leverbaar is, is de leverdatum blijkbaar nog altijd uitzonderlijk snel (voor de huidige marktomstandigheden). Mijn EQB is deze week besteld en zou ergens eind augustus / begin september geleverd worden.
Ik heb dat "vele" vermogen van een 300 niet nodig (ben niet zo'n speed devil meer). En daarmee vond ik de 300 net te duur worden. En ja het wordt mijn eerste EV dus dat gevoel van performantie t.o.v. de stadaard 1.6jes die ik hiervoor reed is zelfs met een 250 al indrukwekkend.

Je verhaal over niet leverbare electrische stoelen en andere opties lastiger te leveren of alleen onderdeel van een option pack herken ik.

Die dodehoekassistent gaf ook vraagtekens bij de leasemaatschappij. Zit wel op voorraad auto (los van optie pack) maar wordt zo niet meer vermeld door Mercedes op prijslijsten.

De dealer waar ik was vertelde dat ze als dealer productie slots kopen en dat de oorzaak is waarom ze nog steeds snelle leveringen kunnen doen (wel met beperking van sommige opties niet mogelijk door chip/materiaal tekorten). Als de voorraadauto het niet was geworden had ik een optie voor september/october levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JWG1975 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:07:
[...]

Athlon. ;) Vertraging bij mij zat vooral in afwezigheid officemanager en directeur van mijn werkgever voor de benodigde handtekening.
Inmiddels rond :) ?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
JWG1975 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:15:
[...]

Ik heb dat "vele" vermogen van een 300 niet nodig (ben niet zo'n speed devil meer). En daarmee vond ik de 300 net te duur worden. En ja het wordt mijn eerste EV dus dat gevoel van performantie t.o.v. de stadaard 1.6jes die ik hiervoor reed is zelfs met een 250 al indrukwekkend.

Je verhaal over niet leverbare electrische stoelen en andere opties lastiger te leveren of alleen onderdeel van een option pack herken ik.

Die dodehoekassistent gaf ook vraagtekens bij de leasemaatschappij. Zit wel op voorraad auto (los van optie pack) maar wordt zo niet meer vermeld door Mercedes op prijslijsten.

De dealer waar ik was vertelde dat ze als dealer productie slots kopen en dat de oorzaak is waarom ze nog steeds snelle leveringen kunnen doen (wel met beperking van sommige opties niet mogelijk door chip/materiaal tekorten). Als de voorraadauto het niet was geworden had ik een optie voor september/october levering.
Herkenbaar verhaal. Als er een lichtere motor voor de EQC was had ik die waarschijnlijk genomen. 400pk is leuk, maar in de praktijk gebruik ik het sporadisch (en nooit functioneel). Ik kan mij heel goed voorstellen dat je voor de 250 bent gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWG1975
Als het goed is tekent hij vandaag en gaat ie meteen door naar Athlon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWG1975
InterCC schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:12:
[...]

Herkenbaar verhaal. Als er een lichtere motor voor de EQC was had ik die waarschijnlijk genomen. 400pk is leuk, maar in de praktijk gebruik ik het sporadisch (en nooit functioneel). Ik kan mij heel goed voorstellen dat je voor de 250 bent gegaan.
Dat was het bij mij ook. Functioneel heb ik 4wd niet echt nodig en ook die PK's niet. Het is dat de kofferbakruimte (ben gewend aan > 450L) en achter zitplekken in de EQA niet voldeden (2 pubers zaten redelijk opgevouwen met knieen heel hoog). Daarom voor ruimte de EQB gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 06:00:

Hebben jullie nog iets gekocht voor de V177, en wat waren de ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieler
koesie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:25:
[...]

[...]

Hebben jullie nog iets gekocht voor de V177, en wat waren de ervaringen?
De update moet nog even wachten. Maar ben uiteindelijk uitgekomen bij onderstaande dakdrager:
https://www.rameder.nl/da...-tema-118877-38539-1.html

Deze is volgens de specificatie niet geschikt voor de V177 maar wel de W177. Enige nadeel was dat er 1 boutje tekort was geleverd in het montage pakket. Het nieuwe pakket is ondertussen thuis afgeleverd na wachten op voorraad (ben vanaf maandag weer thuis).

Volgende week wil ik alles monteren en de dakkoffer erop zetten. Dus mijn verwachting is om eind volgende week een update te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekson
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb bij mijn GLC model x253 schade aan mijn rechter zijskirt
Code voor het te vervangen onderdeel is a2356980900
Denk niet dat het voorgestelde bedrag van mijn garagist met nog wat 250€ zo hoog is, maar met werkuren erbij gaat dit snel naar de 450€ voor zoiets wat je amper ziet
Nu vraag ik me af of je dit ergens online kan kopen en zelf of door de dorpsgaragist kan laten monteren
Weten jullie adresjes om dit onderdeel makkelijk aan te kopen
Of laat ik de officiele garage toch maar het werk doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Pieler schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:58:
[...]

De update moet nog even wachten. Maar ben uiteindelijk uitgekomen bij onderstaande dakdrager:

Deze is volgens de specificatie niet geschikt voor de V177 maar wel de W177. Enige nadeel was dat er 1 boutje tekort was geleverd in het montage pakket. Het nieuwe pakket is ondertussen thuis afgeleverd na wachten op voorraad (ben vanaf maandag weer thuis).

Volgende week wil ik alles monteren en de dakkoffer erop zetten. Dus mijn verwachting is om eind volgende week een update te kunnen geven.
De conclusie lijkt dus wel dat een hatchback en sedan uitwisselbaar zijn. ik vond eerder een set op MP met w177 type nummer die ook op een v177 had gezeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:38
brekson schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:27:

Nu vraag ik me af of je dit ergens online kan kopen en zelf of door de dorpsgaragist kan laten monteren
Weten jullie adresjes om dit onderdeel makkelijk aan te kopen
Of laat ik de officiele garage toch maar het werk doen ?
Je kan elk onderdeel bij het magazijn van een Mercedes dealer kopen/bestellen. De dorps garage kan het onderdeel ook bestellen alleen moet je wel zeker zijn dat je het goede besteld... Dat is het grootste risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 09:05
De problemen met MBUX traagheid zijn nog erger geworden. Sinds de FUP3 update van 06-2020 reageert het systeem alleen maar trager.

Huidige MBUX (W177 2019) problemen die ik heb:

- Bij instappen duurt het regelmatig enkele minuten voordat de profielen zijn geladen (Rond draaiend cirkeltje)
- Bij aanraken voor bedienen zit er een vertraging in de reactie. (een soort van lag...)
- Media muziek afspelen via bluetooth of SD kaart blijft regelmatig hangen op een draaiend cirkeltje. Zet je het systeem terug op radio dan werkt de radio wel maar draait het cirkeltje bij Media nog minuten lang door. (Zelfs na auto uit en op slot en weer aan.....) Bij toestel koppeling zie je dat het toestel gewoon is gekoppeld.
- Status van de app klopt niet. Auto op slot, app zegt dat de auto open is. (op 2 verschillende accounts/toestellen) Soms moet de auto uit en op slot en weer aan om de status juist te krijgen. Soms blijft de status de hele dag gewoon het zelfde. Soms staat de app op laatst bijgewerkt 2 dagen geleden terwijl ik dezelfde dag nog met da auto heb gereden.... App doet dit alles op 2 verschillende toestellen en accounts.
- Navigatie lijkt live traffic traag op de kaart te updaten. Ik sta in de file maar dit is niet zichtbaar op de NAV. In flitsmeiser wordt de file dan wel gemeld en is die ook zichtbaar op de kaart.

Kortom, ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik heb diverse tickets bij Mercedes Me lopen maar tot op heden weinig vooruitgang. Volgende week gaat de auto een dag naar de garage.

Herkend iemand deze problemen?

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Gearjunkie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:52:
De problemen met MBUX traagheid zijn nog erger geworden. Sinds de FUP3 update van 06-2020 reageert het systeem alleen maar trager.

Huidige MBUX (W177 2019) problemen die ik heb:

- Bij instappen duurt het regelmatig enkele minuten voordat de profielen zijn geladen (Rond draaiend cirkeltje)
- Bij aanraken voor bedienen zit er een vertraging in de reactie. (een soort van lag...)
- Media muziek afspelen via bluetooth of SD kaart blijft regelmatig hangen op een draaiend cirkeltje. Zet je het systeem terug op radio dan werkt de radio wel maar draait het cirkeltje bij Media nog minuten lang door. (Zelfs na auto uit en op slot en weer aan.....) Bij toestel koppeling zie je dat het toestel gewoon is gekoppeld.
- Status van de app klopt niet. Auto op slot, app zegt dat de auto open is. (op 2 verschillende accounts/toestellen) Soms moet de auto uit en op slot en weer aan om de status juist te krijgen. Soms blijft de status de hele dag gewoon het zelfde. Soms staat de app op laatst bijgewerkt 2 dagen geleden terwijl ik dezelfde dag nog met da auto heb gereden.... App doet dit alles op 2 verschillende toestellen en accounts.
- Navigatie lijkt live traffic traag op de kaart te updaten. Ik sta in de file maar dit is niet zichtbaar op de NAV. In flitsmeiser wordt de file dan wel gemeld en is die ook zichtbaar op de kaart.

Kortom, ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik heb diverse tickets bij Mercedes Me lopen maar tot op heden weinig vooruitgang. Volgende week gaat de auto een dag naar de garage.

Herkend iemand deze problemen?
Enkel de problemen met de app. Die lijkt soms hopeloos achter te lopen en niet te willen 'refreshen'. Soms met de auto aan de lader geeft de app doodleuk aan dat de auto niet verbonden is met de lader en is de laatste update uren geleden, maar kan ik die niet refreshen. Soms lukt het refreshen enkel met een wijziging aanbrengen, zoals maximale oplaadpercentage. Helaas is dat ook vaak iets wat ik 5 keer moet doen voordat het ook daadwerkelijk verwerkt lijkt te worden. Ik beschrijf nu vooral laadgerelateerde updates, maar het geldt gewoon voor alles in de app, dus ook ramen, deuren, etc. Vaak niet geupdate en geen recente status.

Gelukkig herken ik de andere problemen die jij ervaart niet. Lijkt mij bijzonder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Goedemorgen,

Mijn vader heeft een B-klasse uit 2015. De auto rijdt heel fijn al heeft mijn vader veel last dat de binnenspiegel te laag zit. Er zit een te lange pin tussen het dak en de spiegel zelf.

Aangezien hij graag hoog zit, wil hij de stoel ook niet verlagen.

Is er een achteraf-optie voor een binnenspiegel met kleinere pin, zodat er een beter zicht is?

Alvast bedankt!

Als voorbeeld een foto van het internet gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_Vc-15-m8Zw2om9aPgbgNNPQw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qrRe7IOinqmLR8hekcD7UsZl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Pieler schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:58:
[...]

En past de drager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luffbra schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:08:
Goedemorgen,

Mijn vader heeft een B-klasse uit 2015. De auto rijdt heel fijn al heeft mijn vader veel last dat de binnenspiegel te laag zit. Er zit een te lange pin tussen het dak en de spiegel zelf.

Aangezien hij graag hoog zit, wil hij de stoel ook niet verlagen.

Is er een achteraf-optie voor een binnenspiegel met kleinere pin, zodat er een beter zicht is?

Alvast bedankt!

[knip]
Ik begrijp wat je vader bedoeld, ik zit sowieso al wat lager in deze auto, eigenlijk omdat dit voor mij wel lekkerder zit (ondanks de leeftijd ;) ).

Heeft je vader de zelfdimmende uitvoering, dan wordt het sowieso een lastige verwacht ik.

Eigenlijk denk ik dat bij een hoger geplaatste spiegel het zicht naar achteren er ook niet beter op gaat worden, tenslotte wordt de kijkhoek dan ook minder gunstig.

Ik zou gewoon eens even contact opnemen met de (een) Mercedes dealer, die zou het je zo kunnen vertellen (hoop ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieler
De drager past, echter zijn de afmetingen wel anders en is de drager niet compleet horizontaal.
Dus als je een systeem hebt waarbij je de "dragerbalk" en fixeerpunten los van elkaar kan afstellen kan je het voor elkaar krijgen.

De achterste drager is in mijn geval wat lager dan de voorste. Denk niet in gigantische aantallen maar voldoende om het vanaf de zijkant te zien. De dakkoffer iss aan de voorzijde hoger dan achterzijde en niet horizontaal zoals je graag zou willen (niet ideaal, maar het werkt).

Voor de kit die ik heb is montage dramatisch. Hoop geklooi om alles op de juiste plek te krijgen en vast te krijgen, maarja voor 120 (ish) euro kan je ook niet heel veel verwachten. Windgeruis over de fixeerpunten is ook hoog vergeleken met andere dragers bij vorige auto's.

Mocht je de dragers voor een langere periode willen gebruiken zou ik de officiële aanschaffen. Simpel klik systeem en geen halve dag bezig met alles afstellen (drager erop, past niet, drager eraf, aanpassen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey681
  • Laatst online: 21-10-2024
Kan ik iemand hier verblijden met een draadloze telefoon oplader voor in de Mercedes A / CLA / GLA / GLB (met het MBUX systeem)? Het betreft een op maat gemaakte QI lader die precies in het vakje tussen de bekerhouders past. Vond het zelf erg gemakkelijk om de telefoon er even op weg te leggen en te laden onderweg.

Prijs is wat de gek ervoor geeft. Ik heb inmiddels een BMW dus kan deze toch niet meer gebruiken.
Heb hem een half jaar geleden nieuw gekocht (weliswaar op AliExpress) voor 92 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUOnlXNcSLgDgmDpcLISu5K5NZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3G48BsAvA7pxWewl6k4KN8GE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
Ik zie op marktplaats iemand die aangeeft dat dakdragers van de a klasse w176 ook op de w177 past; iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Zijn er meer mensen die via Stern leasen? Ik krijg nu facturen per mail (fijn!), maar wel op een mailadres wat ik nooit kenbaar heb gemaakt bij Stern wat ik best bijzonder vind. Het mailadres wat ze wel kennen en waar alle communicatie op is geweest en in contract staat wordt schijnbaar niet gebruikt.
Daarnaast -behoorlijk kwalijk- heb ik al tweemaal een factuur ontvangen van een ander (wel hetzelfde) bedrijf. Ik heb het geforward, maar na een week nog steeds geen reactie. Ik ben benieuwd of dit een geïsoleerd geval is niet. Het andere bedrijf heb ik ook maar ingelicht zodat ze tenminste de facturen via mij ontvangen en weten dat hun gegevens naar onbekenden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 16:58
InterCC schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:39:
Zijn er meer mensen die via Stern leasen? Ik krijg nu facturen per mail (fijn!), maar wel op een mailadres wat ik nooit kenbaar heb gemaakt bij Stern wat ik best bijzonder vind. Het mailadres wat ze wel kennen en waar alle communicatie op is geweest en in contract staat wordt schijnbaar niet gebruikt.
Daarnaast -behoorlijk kwalijk- heb ik al tweemaal een factuur ontvangen van een ander (wel hetzelfde) bedrijf. Ik heb het geforward, maar na een week nog steeds geen reactie. Ik ben benieuwd of dit een geïsoleerd geval is niet. Het andere bedrijf heb ik ook maar ingelicht zodat ze tenminste de facturen via mij ontvangen en weten dat hun gegevens naar onbekenden gaat.
Mijn leaseauto verloopt via Stern, maar krijg netjes de mails aangaande de auto op mijn werkmail welke ook aangegeven is op de getekende contracten. Kan bovenstaande en jouw case dan niet beamen vanuit mijn zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:22
Niet meer relevant

[ Voor 84% gewijzigd door Untouchablezz20 op 08-07-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:11:
Iemand die adhv een chassisnummer onderhoudshistorie kan opvragen? Heb een Mercedes op het vizier en wil graag kijken of alles klopt.
Hebben ze het bewijs daarvan mogelijk niet beschikbaar bij het aanbod zelf? Ik kreeg een hele stapel papieren bij de auto en ook een papieren uitdraai van het laatste digitale servicebericht (van Mercedes).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:22
hardware-lover schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:21:
[...]

Hebben ze het bewijs daarvan mogelijk niet beschikbaar bij het aanbod zelf? Ik kreeg een hele stapel papieren bij de auto en ook een papieren uitdraai van het laatste digitale servicebericht (van Mercedes).
Jawel, duurde even maar het is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 13:39
Zijn er meerdere waar de auto om de 2 a 3 dagen de verbinding met Mercedes Me kwijt is? Ik bedoel daar de koppeling tussen de dienst en de auto zelf mee, de app op mijn telefoon (een iPhone SE uit 2016) werkt nog wel en geeft een melding dat het commando niet naar de auto kan worden verzonden.

Ik kan dit moeilijk aan de garage laten zien omdat de verbinding weer actief is (en alles naar behoren werkt) als ik de auto ontgrendel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 15:16
Na ruim 2 jaar ben ik nog steeds onwijs happy met mijn CLA. Ik vind het zeer vervelend voor al die mensen die aan het wachten zijn op hun auto's. Hierbij nog even een foto van afgelopen maandagmorgen vlak voor we weer vanuit Oostenrijk terugreden naar huis. Wát een plaatje blijft het toch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOH3TFsNtdb37yOBv-mV7M7r9PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmsjaF8QNebQz5CNEarvHdwj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GilbertvH schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:48:
Na ruim 2 jaar ben ik nog steeds onwijs happy met mijn CLA. Ik vind het zeer vervelend voor al die mensen die aan het wachten zijn op hun auto's. Hierbij nog even een foto van afgelopen maandagmorgen vlak voor we weer vanuit Oostenrijk terugreden naar huis. Wát een plaatje blijft het toch!

[Afbeelding]
Prachtig. Jammer van die auto's op de voorgrond :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200

[Afbeelding]
Welke type dakkoffers is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
wd200 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:51:
[...]

Welke type dakkoffers is dat ?
Hapro Traxer. Uiteraard in matte kleur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heeft er iemand al eens een poging ondernomen of laten ondernemen om Comand 4.5/4.7 te updaten naar Android auto (B-Klasse)? En zo ja, is dat ook daadwerkelijk een upgrade t.o.v. het bestaande Comand?

Ik zou dit vooral graag willen m.b.t. navigatie, want hoewel ik er nog niet zo heel veel gebruik van heb gemaakt kan de originele navigatie mij niet bekoren en al helemaal niet het steeds maar terugkerende "alstublieft".
Ik heb de Comand uitvoering (4.7), zonder Becker interface in het handschoenen vak, waarbij updates via SD kaart gaan. Ik zou bij voorkeur mijn TomTom Go app daarvoor gebruiken. Ik kan dit nu ook via mijn mobiel vanzelfsprekend maar ik heb dat 7" Comand scherm niet voor niets op het dashboard zitten en zou dat graag willen blijven gebruiken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
GilbertvH schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Hapro Traxer. Uiteraard in matte kleur :+
De 6.6 ? Iets van 400 liter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
wd200 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:50:
[...]

De 6.6 ? Iets van 400 liter ?
Ik heb de 5.6 (370 L). Past voldoende in, kan aan beide kanten open en heeft het Premium-Fit montagesysteem. Ik heb hem direct bij Hapro gekocht linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
Ik ben niet zo heel bekend met Mercedes maar...wat is nou het verschil tussen een E klasse & een C klasse?

Lijkt allebei erg op elkaar, allebei ook een sedan. Dus snap er niks van.

Met Googelen word er meer verwarring gegooid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twixie
Atsiz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:50:
Ik ben niet zo heel bekend met Mercedes maar...wat is nou het verschil tussen een E klasse & een C klasse?
Met welk merk ben je dan wel bekend ? Want zowat alle merken hebben wagens in verschillende klasses. E is gewoon groter, ruimer en luxueuzer, en uiteraard een pak duurder dan een C. Maar zoiets zou je ook al gewoon kunnen zien op de site van Mercedes, daar heb je geen Google voor nodig.
Net zoals een BMW 5 vs 3, of een Audi A6 vs A4, maar ook een Skoda Superb vs Octavia, een VW Passat vs Golf, of een Mazda 6 vs 3. Dus beetje vreemde vraag, vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 19-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SUrWxwyQmYofWz_CaOCB2pvZ9E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/729QqrszQH3eOF1VvQXxQmmz.png?f=fotoalbum_large

Van de week is onder de motorkap van m'n nieuwe A180 gekeken

Kwam ik bovenstaande pin met messing boutje tegen, iemand een idee wat en waarvoor dat is?

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-05 21:37
Fox-Racing schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:37:
[Afbeelding]

Van de week is onder de motorkap van m'n nieuwe A180 gekeken

Kwam ik bovenstaande pin met messing boutje tegen, iemand een idee wat en waarvoor dat is?
Minpool voor startkabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheDeuce schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
[...]
Minpool voor startkabels?
Dit lijkt mij idd juist, of iig ter aarding van het voertuig (bij werkzaamheden?).

Bij mij zit er echter ook een kabel aan bevestigd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Ahh dat zou idd heel goed kunnen.. Thnx ;)

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
GilbertvH schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb de 5.6 (370 L). Past voldoende in, kan aan beide kanten open en heeft het Premium-Fit montagesysteem. Ik heb hem direct bij Hapro gekocht linkje
Ik wil de 6.6 of 8.6 kopen, waarom ben je niet voor een grote gegaan ? Meerprijs is gering en die vrouwen nemen toch altijd meer mee 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
wd200 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Ik wil de 6.6 of 8.6 kopen, waarom ben je niet voor een grote gegaan ? Meerprijs is gering en die vrouwen nemen toch altijd meer mee 🤣
Qua ruimte heb ik een grote niet nodig. Mijn vrouw neemt gelukkig niet zoveel troep mee. Op een weekendje Oostenrijk (F1) met 3 mannen nemen we meer mee dan met het gezin voor 2 weken naar Frankrijk. Ik vond de 5.6 mooi passen bij de CLA, omdat hij niet oversteekt bij de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:47

[Afbeelding]
Wat voor dakrails heb je gemonteerd op je CLA SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dag allemaal,

Een vriend van me heeft interesse in de "oude" CLA qua model. Dus de versie tussen 2016 en 2018 (dat typemodel). Nu staan er niet verschrikkelijk veel te koop, maar de keuze Diesel of Benzine moet nog worden gemaakt. Nu kom ik hier om wat aankoopadvies te vragen, het zou gaan om een niet al te groot blok. Denk aan een 180(d), De 200 is niet noodzakelijk (of hoger).

Wensenlijstje is als volgt:
Must:
Prijs: t/m 25.000 euro, mag er wel wat boven als de kilometers laag zijn of het onderhoud goed
  • Kilometerstand: t/m maximaal 80k, liefst minder
  • Carrosserie moet een shooting-brake wezen
  • Dual zone climate control is bijna een must zelf, bijna niet te vinden
  • Electrische kofferbak is een must
  • Inklapbare spiegels is een must
  • AMG Styling is een bijna must
  • Achteruitrijdcamera is een must, ding heeft nogal dode hoeken haha
  • Zoveel mogelijk veiligheidspakketten
  • Automaat
  • Led+Xenon
Pre's
  • Trekhaak is een pre
  • Getinte ramen is een pre
  • Carplay is een pre
Voor de rest een minimaal een Bovag pakket van een jaar, liefst zelfs bij de dealer. Bij de dealer een mooie gevonden maar die mist de dual zone airco, elektrische kofferbak, inklapbare spiegels. Ik begreep dat Carplay nog redelijk makkelijk lijkt te activeren. Dus mijn concrete vragen zijn eigenlijk:

Waar moet ik op letten bij de koop?
  • Zijn er dingen die ik moet weten op het gebied van elektronica (zijn sommige functies ook te unlocken zoals VAG?)
  • Benzine of Diesel, wat zouden jullie kiezen, qua restwaarde lijkt me de diesel minder interessant
  • Is CruiseControl adaptive mogelijk?
  • Weet je er eentje te staan? Doe me aub een dm ;-).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 11:10
Dual Zone (in MB taal THERMOTRONIC, optie code 581) is lastig te vinden. Zat namelijk niet in de bekende business/lease editions van die tijd en ook niet als losse optie te bestellen.(spreek uit ervaring, bestelde in 2016 een A Klasse W176)
Dacht dat dit onderdeel was van het vrij dure Prestige pakket, dan dan weer niet kon icm business/lease uitvoeringen.
Inklapbare spiegels komen in het spiegelpakket, dan is de binnenspiegel en linkerbuiten (bestuurder) spiegel ook auto dimmend.

Denk dat je met dit wensenlijstje vrij snel uitkomt op een import wagen, hou daar rekening mee.
Leuk om eens te kijken wat er in NL destijds mogelijk was:
https://www.mercedes-benz...en%20Shooting%20Brake.pdf

@Kecin
Zoek opdracht op autowereld (filter op Prestige pakket), deze springt er wel uit. Kleur moet je liggen maar qua uitvoering komt ie volgens mij helemaal in de buurt.
https://www.autowereld.nl...ver-36578606/details.html

[ Voor 22% gewijzigd door MrLink op 08-08-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de volgende foutmelding?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qQ5_u590oM0NuJ-GlClGMLEV7c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cn60JJl3V68UrNwdYSm3g2Cc.jpg?f=fotoalbum_medium

Vandaag heb ik deze voor de derde keer in 2 jaar gekregen. De navigatie loopt wel door qua geluid maar op het scherm is er geen interface of kaart meer te krijgen. Ook het scherm tussen de tellers geeft een foutmelding weer.

Als de auto een paar uur heeft stilgestaan werkt het weer maar kortstondig uit- en aanzetten biedt geen oplossing. Het gaat om een W247.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrLink schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:37:
Dual Zone (in MB taal THERMOTRONIC, optie code 581) is lastig te vinden. Zat namelijk niet in de bekende business/lease editions van die tijd en ook niet als losse optie te bestellen.(spreek uit ervaring, bestelde in 2016 een A Klasse W176)
Dacht dat dit onderdeel was van het vrij dure Prestige pakket, dan dan weer niet kon icm business/lease uitvoeringen.
Inklapbare spiegels komen in het spiegelpakket, dan is de binnenspiegel en linkerbuiten (bestuurder) spiegel ook auto dimmend.

Denk dat je met dit wensenlijstje vrij snel uitkomt op een import wagen, hou daar rekening mee.
Leuk om eens te kijken wat er in NL destijds mogelijk was:
https://www.mercedes-benz...en%20Shooting%20Brake.pdf

@Kecin
Zoek opdracht op autowereld (filter op Prestige pakket), deze springt er wel uit. Kleur moet je liggen maar qua uitvoering komt ie volgens mij helemaal in de buurt.
https://www.autowereld.nl...ver-36578606/details.html
Hartelijk dank! Ik zie dat de kilometers met de gewenste opties vaak hoger zitten of de prijs toch een par duizenden verschilt met de clima optie. Achteraf inbouwen lijkt me verschrikkelijk. Fijn om de officiële optie te weten. Er is gelukkig nog geen haast bij dus ik ga de Marktplaats filters instellen. Het spiegelpakket viel me overigens aan op, er staan er veel zonder automatisch dimmende binnenspiegel. Dat kan echt niet meer, haha. Voor de rest toevallig bij wen Jupiter Rood wezen kijken met Nightpakket. Zag er wel gruwelijk mooi uit. Wel een statement op de weg zullen we maar zeggen. Ik kijk ondertussen ook naar de gewone C station. Die ligt qua prijzen niet heel gek, wel de opties, minder de looks van een CLA maar nogsteeds een prachtige wagen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 60 ... 69 Laatste