Mee eens, het is gewoon vervelend en soms onpraktisch. Vond de vertraging van mijn auto destijds ook niet fijn, maar er zijn ergere dingen en er stond vervangend vervoer. Maar tegelijkertijd begrijp ik het gevoel wel, er wordt van ons allen hier ook verwacht dat alles doorgaat alsof het normaal is. Het werk is er voor velen niet minder om geworden, enkel meer. Mercedes-Benz klopt zich graag op de borst over het beste te zijn, dan heb je als klant ook gewoon bepaalde verwachtingen.Redondo1982 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:38:
Moeilijke tijd mensen, voor iedereen. Ook voor dealers, die weten helemaal niks en worden ook niet op de hoogte gehouden (leverdatums staan op 2099 in de systemen). Ondertussen worden we steeds veeleisender en materialistischer, terwijl we in een pandemie verkeren, sommige delen van de wereld nog steeds niet normaal te eten heeft (en laat staan enige vorm van toekomst dmv educatie), inflatie, grondstoffen tekort, klimaatverandering, dreigende conflicten/oorlogen, terroristische dreigingen, liquidaties etc. En wij zitten te piepen over de leveringsdatum van een auto, waar we er soms al één of twee van hebben.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar we moeten alles wel in perspectief zien te plaatsen. Door zo te denken ben ik zelf ook iets minder ongeduldig geworden -gelukkig.
Goede communicatie helpt al een hoop, en laat dat nu net iets zijn wat niet van grondstoffen afhankelijk is. Verder ben ik ook van mening dat Mercedes wel graag snel de calimerokaart trekt. Aan alle kanten wordt geschraapt en zoekt men de zo goedkoop mogelijke oplossing, maar wanneer de keerzijde van die keuze voelbaar wordt, wast men de handen in onschuld.