Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 09:18
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:38:
Moeilijke tijd mensen, voor iedereen. Ook voor dealers, die weten helemaal niks en worden ook niet op de hoogte gehouden (leverdatums staan op 2099 in de systemen). Ondertussen worden we steeds veeleisender en materialistischer, terwijl we in een pandemie verkeren, sommige delen van de wereld nog steeds niet normaal te eten heeft (en laat staan enige vorm van toekomst dmv educatie), inflatie, grondstoffen tekort, klimaatverandering, dreigende conflicten/oorlogen, terroristische dreigingen, liquidaties etc. En wij zitten te piepen over de leveringsdatum van een auto, waar we er soms al één of twee van hebben.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar we moeten alles wel in perspectief zien te plaatsen. Door zo te denken ben ik zelf ook iets minder ongeduldig geworden -gelukkig.
Mee eens, het is gewoon vervelend en soms onpraktisch. Vond de vertraging van mijn auto destijds ook niet fijn, maar er zijn ergere dingen en er stond vervangend vervoer. Maar tegelijkertijd begrijp ik het gevoel wel, er wordt van ons allen hier ook verwacht dat alles doorgaat alsof het normaal is. Het werk is er voor velen niet minder om geworden, enkel meer. Mercedes-Benz klopt zich graag op de borst over het beste te zijn, dan heb je als klant ook gewoon bepaalde verwachtingen.

Goede communicatie helpt al een hoop, en laat dat nu net iets zijn wat niet van grondstoffen afhankelijk is. Verder ben ik ook van mening dat Mercedes wel graag snel de calimerokaart trekt. Aan alle kanten wordt geschraapt en zoekt men de zo goedkoop mogelijke oplossing, maar wanneer de keerzijde van die keuze voelbaar wordt, wast men de handen in onschuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Cid Highwind schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Mee eens, het is gewoon vervelend en soms onpraktisch. Vond de vertraging van mijn auto destijds ook niet fijn, maar er zijn ergere dingen en er stond vervangend vervoer. Maar tegelijkertijd begrijp ik het gevoel wel, er wordt van ons allen hier ook verwacht dat alles doorgaat alsof het normaal is. Het werk is er voor velen niet minder om geworden, enkel meer. Mercedes-Benz klopt zich graag op de borst over het beste te zijn, dan heb je als klant ook gewoon bepaalde verwachtingen.

Goede communicatie helpt al een hoop, en laat dat nu net iets zijn wat niet van grondstoffen afhankelijk is. Verder ben ik ook van mening dat Mercedes wel graag snel de calimerokaart trekt. Aan alle kanten wordt geschraapt en zoekt men de zo goedkoop mogelijke oplossing, maar wanneer de keerzijde van die keuze voelbaar wordt, wast men de handen in onschuld.
Met jouw verhaal ook eens, alleen de dealer krijgt het op zijn bord en die kan er niet zoveel aan doen. Echter de dealer is wel de verkopende partij en dus verantwoordelijk voor een fatsoenlijke aflevering en bijbehorende service. Alleen ze hebben niet zoveel inzichten in het hele proces.

Ik vergelijk het altijd een beetje met mijn eigen verhaal:
Ik heb vroeger bij een groothandel gewerkt. Leveranciers beloven me dat er gegarandeerd spullen binnen gaan komen, omdat mijn klant loopt te zeuren wanneer het binnenkomt. Ik vertel exact wat mijn leverancier verteld. Je raadt het al: leverancier kan toch niet leveren. Klant boos op mij.

Moraal van het verhaal:
Neem andere leverancier. Nee, kan niet. Zij zijn de fabrikant en leverancier tegelijk. Zelfde als met MB, dus je bent overgeleverd aan de grillen hiervan.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Je hebt er simpelweg mee te doen. Ik heb destijds (2019) overwogen om de handel af te zeggen en wat anders te bestellen, maar dan zit je in hetzelfde schuitje. BMW had weliswaar sneller kunnen leveren omdat die gewoon in Duitsland produceren, het ging toen immers niet per sé om het aanleveren, maar om algemene fabriekssluitingen, maar dat is ook geen oplossing. Had er wellicht een maandje mee gewonnen en dan had ik de auto gereden die ik eigenlijk niet wilde. Dat laatste is nu niet anders, en andere merken halen hun spullen bij dezelfde leverancier, of wachten op dezelfde vertraagde grondstoffen.

Zelfs al zijn sommige zaken een gevolg van bewuste keuzes gemaakt in het verleden, je hebt er mee te doen :) Ik vond de algehele afwikkeling door de dealer destijds wel goed, zo goed als het ging tenminste. Ze hebben me goed op de hoogte gehouden en er alles aan gedaan in ieder geval nog in 2019 uit te leveren, op de laatste dag voor de lockdown destijds.

Als je echt ontevreden bent, steekt het natuurlijk wel dat je het pas bij de volgende auto kenbaar kan maken. Maar goed, beetje relativeren doet goed voor de gemoedsrust :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:38:
Moeilijke tijd mensen, voor iedereen. Ook voor dealers, die weten helemaal niks en worden ook niet op de hoogte gehouden (leverdatums staan op 2099 in de systemen). Ondertussen worden we steeds veeleisender en materialistischer, terwijl we in een pandemie verkeren, sommige delen van de wereld nog steeds niet normaal te eten heeft (en laat staan enige vorm van toekomst dmv educatie), inflatie, grondstoffen tekort, klimaatverandering, dreigende conflicten/oorlogen, terroristische dreigingen, liquidaties etc. En wij zitten te piepen over de leveringsdatum van een auto, waar we er soms al één of twee van hebben.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar we moeten alles wel in perspectief zien te plaatsen. Door zo te denken ben ik zelf ook iets minder ongeduldig geworden -gelukkig.
Ja dat maakt het gewoon lastig, in deze tijd is het gewoon zo dat een auto pas komt als hij echt bij de dealer op de dam stuit. Want ook al weet een dealer wanneer een auto geproduceerd gaat worden dan kan zo'n auto alsnog gebankt worden en moeten wachten op de laatste onderdelen. Daarom denk ik dat veel dealers er liever voor kiezen niet te communiceren dat een auto volgende week geproduceerd gaat worden omdat het de klant dan hoop geeft wat 2 weken later weer zwaar kan tegenvallen als de (half) geproduceerde auto vervolgens nog 3 maanden op een veld moet gaan wachten op X onderdeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 16:58
Nou.. deze leaserijder is van een bestelde Audi Q4 (vorig jaar juni), naar een Kia EV6 Gt-Line (Oktober) naar nu een Mercedes Benz CLA gegaan ;-)

Zojuist het akkoord doorgestuurd voor de bestelling van mijn;

CLA 200 Business Solution AMG
- AMG Line
- Business Solution AMG pakket
- Business Solution Plus pakket
- Keyless Go
- Nachtpakket
- Premium Plus pakket
- Smart Phone integratie

En dat alles in het Kosmos zwart.

Voorkeur ging uit naar een witte, echter kwam deze zwarte beschikbaar via de dealer en heb ik besloten deze te accepteren gezien alle levertijd ellende en perikelen. Auto heeft dan ook gewoon het mbux systeem met augmented en alle opties zoals deze zou moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
Is dit een voorraad auto. Want ar was toch niet meer mogelijk om te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Josole schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:52: Is dit een voorraad auto. Want ar was toch niet meer mogelijk om te configureren.
Ja klopt, had hem in december samengesteld en voorgelegd, echter blijkt in januari de hele CLA op de schop gegaan te zijn qua modellen/ lijnen. Dus de AMG line zoals ik hem had was ineens 8-9k duurder.

Deze kwam toevallig voorbij, dus meteen maar aan de haak geslagen. Nu fingers crossed dat de LM zijn best doet enhet ook regelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 15:16
Welkom bij de (CLA) club! Wel bijzondere switch van een Q4 naar een EV6 en nu een CLA.
Config is gelijk aan die van mij, alleen heb ik niet het Nachtpakket vanwege mijn matte lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
GilbertvH schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:29: Welkom bij de (CLA) club! Wel bijzondere switch van een Q4 naar een EV6 en nu een CLA. Config is gelijk aan die van mij, alleen heb ik niet het Nachtpakket vanwege mijn matte lak.
Doel was om de auto binnen de 12% van vorig jaar te krijgen. Audi gaf na 5 maanden nog steeds onbekend (en dus niet in 2021 leveren) en Kia was onderweg (bevestigd - had zelfs de boot...). Echter daar heeft de dealer een vies spel gespeld. Ergo - geen EV in 2021.

Daarna gaan shoppen en de CLA kwam er naast de Audi A3 Limousine, VW Tiguan, Skoda Superb (combi) lease technisch gewoon super interessant uit. Omdat levertijden momenteel slecht zijn, de combi zoals ik hem wilde er niet meer was, gewoon dealers gaan bellen. Daar kwam ik er toevallig van de week 1 tegen, waarop direct met de wagenparkbeheerder geacteerd hebben. nu is het wachten op de uitlevering! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:51
Hier CLA (200) af sinds kort. Heb er net geen twee jaar mee gereden en ben blij dat ik er vanaf ben. Het is absoluut niet mijn auto. Te comfortabel en stuur gedrag op (hoge) snelheid zo gevoelloos dat ik geen idee had wat er onder de wielen gebeurde.

Even een opsomming waar ik me aan ergerde:
- Kraak in het interieur bij de B stijl;
- Schraap met 5km per uur over een drempel al de onderkant van de bumper;
- Check engine light kwam wel eens uit het niets opzetten;
- Ook heb ik een paar keer gehad dat de ramen niet helemaal dicht gingen bij het sluiten van de deur;
- Veel band (rol) en wind geluid.

Hij had zijn looks mee, dat dan wel.

[ Voor 8% gewijzigd door CarJunkyXL op 14-01-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
CarJunkyXL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:16:
Hier CLA (200) af sinds kort. Heb er net geen twee jaar mee gereden en ben blij dat ik er vanaf ben. Het is absoluut niet mijn auto. Te comfortabel en stuur gedrag op (hoge) snelheid zo gevoelloos dat ik geen idee had wat er onder de wielen gebeurde.

- Schraapte met 5km per uur over een drempel al de onderkant van de bumper;
- Ook heb ik een paar keer gehad dat de ramen niet helemaal dicht gingen bij het sluiten van de deur;

Altijd jammer wanneer een auto niet is wat je ervan verwacht had! Ik kan me (gelukkig) niet vinden in je benoemde punten qua ervaring op het oranje engine lampje na. Hiervoor ben ik afgelopen week bij van Mossel geweest en het betreft een defecte temperatuursensor in de uitlaat. Lampje ging bij mij ook weer na 2 dagen uit. Wellicht eenzelfde probleem geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:51
GilbertvH schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Altijd jammer wanneer een auto niet is wat je ervan verwacht had! Ik kan me (gelukkig) niet vinden in je benoemde punten qua ervaring op het oranje engine lampje na. Hiervoor ben ik afgelopen week bij van Mossel geweest en het betreft een defecte temperatuursensor in de uitlaat. Lampje ging bij mij ook weer na 2 dagen uit. Wellicht eenzelfde probleem geweest?
Klopt, nachtje laten staan en het is weer weg. Neemt niet weg dat het niet hoort natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mijn CLA 200 benzine automaat maakt een brommend geluid bij bepaalde snelheden.

Het klinkt alsof je met een schakelauto in een te hoge versnelling flink gas geeft.
Het treed op bij diverse snelheden en is reproduceerbaar.
Bij 36km/h in de 3e versnelling is het geluid het sterkste, net voordat hij naar de 4e schakelt.
Beetje gas erbij en hij gaat naar de 4e versnelling en het geluid is gelijk weg.

Mercedes zegt dat het normaal is (wat ik ernstig in twijfel trek), het zou het camtronic systeem zijn ?
Herkent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:20:
Mijn CLA 200 benzine automaat maakt een brommend geluid bij bepaalde snelheden.

Het klinkt alsof je met een schakelauto in een te hoge versnelling flink gas geeft.
Het treed op bij diverse snelheden en is reproduceerbaar.
Bij 36km/h in de 3e versnelling is het geluid het sterkste, net voordat hij naar de 4e schakelt.
Beetje gas erbij en hij gaat naar de 4e versnelling en het geluid is gelijk weg.

Mercedes zegt dat het normaal is (wat ik ernstig in twijfel trek), het zou het camtronic systeem zijn ?
Herkent iemand dit probleem ?
Dit herken ik niet bij mijn CLA 200 benzine…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrMike
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-02 11:33
WaMeLiNoS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:21:
Nou.. deze leaserijder is van een bestelde Audi Q4 (vorig jaar juni), naar een Kia EV6 Gt-Line (Oktober) naar nu een Mercedes Benz CLA gegaan ;-)

Zojuist het akkoord doorgestuurd voor de bestelling van mijn;

CLA 200 Business Solution AMG
- AMG Line
- Business Solution AMG pakket
- Business Solution Plus pakket
- Keyless Go
- Nachtpakket
- Premium Plus pakket
- Smart Phone integratie

En dat alles in het Kosmos zwart.

Voorkeur ging uit naar een witte, echter kwam deze zwarte beschikbaar via de dealer en heb ik besloten deze te accepteren gezien alle levertijd ellende en perikelen. Auto heeft dan ook gewoon het mbux systeem met augmented en alle opties zoals deze zou moeten hebben :)
Precies bovenstaande auto in april vorig jaar besteld en zou geleverd moeten worden in maart. Als je hem nu samenstelt is hij inderdaad een stuk duurder dan waar ik voor getekend heb, benieuwd hoe dat zal gaan/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
DhrMike schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Precies bovenstaande auto in april vorig jaar besteld en zou geleverd moeten worden in maart. Als je hem nu samenstelt is hij inderdaad een stuk duurder dan waar ik voor getekend heb, benieuwd hoe dat zal gaan/.
Hoop van harte dat je de auto geleverd krijgt met alle opties. Augmented, keyless en high end audio was niet leverbaar voor wat ik vernomen heb. Ook een van de redenen waarom ik (met veel geluk) een voorraad model gezocht en waarschijnlijk gescoord heb. Ben wat skeptisch aangezien ik al wat tegenslagen heb gehad 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

CarJunkyXL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:16:

- Schraap met 5km per uur over een drempel al de onderkant van de bumper;

Check, check en check. Ik herken al die dingen van mijn CLA, behalve de Check Engine Light.

Bij mij ging de motor juist in noodloop en ging dat lampje NIET aan! Bleek de luchtmassameter kapot. Elk zelfrespecterend merk laat daar de CEL voor aan gaan, zeker als je in de noodloop gaat. Niet de CLA.

Ach, hij is tenminste wel mooi :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrMike
  • Laatst online: 24-02 11:33
WaMeLiNoS schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Hoop van harte dat je de auto geleverd krijgt met alle opties. Augmented, keyless en high end audio was niet leverbaar voor wat ik vernomen heb. Ook een van de redenen waarom ik (met veel geluk) een voorraad model gezocht en waarschijnlijk gescoord heb. Ben wat skeptisch aangezien ik al wat tegenslagen heb gehad 😉
Begreep dat het per productieronde scheelt. Is het beschikbaar zit het erin, zo niet dan niet. Vind het allemaal maar lastig want een voorraad auto (die ik zou willen) die zijn er niet meer of niet te koppelen aan een andere lease maatschappij dan die van de dealer zelf (onze wagenparkbeheerder gaat daar niet in mee helaas).

Maar als wat jij allemaal stuurt mist. Tja wil ik dan die auto wel. In de oude prijzen was de configuratie die jij hebt gewoon een goede deal, redelijk volle auto voor die prijs. En als die dingen allemaal wegvallen tja. Leuk dat je lease prijs paar tientjes goedkoper worden maar dan had ik net zo goed een volle skoda kunnen kiezen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
DhrMike schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Begreep dat het per productieronde scheelt. Is het beschikbaar zit het erin, zo niet dan niet. Vind het allemaal maar lastig want een voorraad auto (die ik zou willen) die zijn er niet meer of niet te koppelen aan een andere lease maatschappij dan die van de dealer zelf (onze wagenparkbeheerder gaat daar niet in mee helaas).

Maar als wat jij allemaal stuurt mist. Tja wil ik dan die auto wel. In de oude prijzen was de configuratie die jij hebt gewoon een goede deal, redelijk volle auto voor die prijs. En als die dingen allemaal wegvallen tja. Leuk dat je lease prijs paar tientjes goedkoper worden maar dan had ik net zo goed een volle skoda kunnen kiezen natuurlijk..
Helemaal eens. Wagenparkbeheerder bij ons heeft ook centrale inkoop maar wil in goed overleg eventueel afwijken als ze wat kunnen afspreken (lees korting). Hoop dat ie komt compleet en wel in maart in elk geval voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:38
Als ik het goed begrepen heb van mijn dealer is elke voorraad auto (die ook op de site van mercedes terug te vinden is) via elke dealer te leveren. Dus dan zou een auto die reeds bij dealer A staat ook door dealer B geleverd moeten kunnen worden.. dus centrale inkoop zou dit dan ook moeten kunnen regelen!?

Ik had in elk geval geluk dat het alternatief voor mijn bestelde CLA bij dezelfde dealer stond en zij er geen probleem van maakten om mijn bestelling te wijzigen. Dat kon in elk geval zol lang er geen productie datum door de fabriek was afgegeven cq vastgezet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
K0ENH schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:58:
Als ik het goed begrepen heb van mijn dealer is elke voorraad auto (die ook op de site van mercedes terug te vinden is) via elke dealer te leveren. Dus dan zou een auto die reeds bij dealer A staat ook door dealer B geleverd moeten kunnen worden.. dus centrale inkoop zou dit dan ook moeten kunnen regelen!?
Nee zeker niet. De dealers welke voorraad hebben staan hebben de autos ook al op kenteken gezet, waardoor het op eigen voorraad staat. Site van Mercedes (oa op de CLA) laat ook zien welke dealers dit zijn. Ze wisselen dit zeker niet uit (tenzij Stern-Stern bijv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
WaMeLiNoS schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Nee zeker niet. De dealers welke voorraad hebben staan hebben de autos ook al op kenteken gezet, waardoor het op eigen voorraad staat. Site van Mercedes (oa op de CLA) laat ook zien welke dealers dit zijn. Ze wisselen dit zeker niet uit (tenzij Stern-Stern bijv)
Klopt, vroeger al een issue en nu middenin de problematiek mbt leveringen al helemaal niet. Vroeger werd er wel een auto uitgeruild tussen de dealers, want ze moeten er altijd iets voor terug hebben. Geld zitten ze niet op te wachten, ja van de eindklant. Tussen dealers gaat het nooit om geld, maar om voorraad. Meeste voorraad is meeste verkopen, want alles wordt gezocht via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik mag zelf binnenkort gaan bestellen. Rij nu nog een V40 Business Sport. En de Mercedes A Klasse stond tot voor kort op nummer 1 van mijn short list. Echter is Mercedes zo "slim" geweest om per 1 januari te stoppen met de Business Solution edities. Er is nu nog alleen keuze tussen Business Line, Luxury Line en AMG Line. Plus is de keuze nu beperkt tot automaten. Daarbij is de CO2 voor de Luxury Line nu 136 gram CO2 (en bij ons is het maximum 135). Daarbij zijn de uitvoeringen ook nog eens een paar K duurder geworden (met minder opties ook nog dan voorheen als je bijv. Business Solution Luxury of Business Solution AMG vergelijkt met de Luxury en AMG Lines? Gezien de lagere autoverkoop vorig jaar vraag ik mij af, hoe kunnen ze nou zo iets doen? Willen ze nog wel auto's verkopen? Zeker in de zakelijke markt.

In ieder geval zijn ze de (financiele) voordelen die ze hadden t.o.v. BMW in de zakelijke markt helemaal kwijt. En dan te bedenken dat die Business Solution prijslijst nog van 1 augustus 2021 stamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47

PauseBreak

derp!

Daimler AG, het moederbedrijf van Mercedes, heeft gezien dat mensen bereid zijn meer te betalen voor een Mercedes en dus hebben ze het besluit genomen om de productie niet meer te verhogen naar het oude niveau, en om de auto's per saldo weer duurder in de markt te gaan zetten. Dit zodat de winstmarge per voertuig wordt vergroot.

Het is dus een bewuste keuze geweest om niet meer op prijs te concurreren en de auto's weer "exclusiever" te maken. Dit is het begin daarvan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PauseBreak schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:22:
Daimler AG, het moederbedrijf van Mercedes, heeft gezien dat mensen bereid zijn meer te betalen voor een Mercedes en dus hebben ze het besluit genomen om de productie niet meer te verhogen naar het oude niveau, en om de auto's per saldo weer duurder in de markt te gaan zetten. Dit zodat de winstmarge per voertuig wordt vergroot.

Het is dus een bewuste keuze geweest om niet meer op prijs te concurreren en de auto's weer "exclusiever" te maken. Dit is het begin daarvan.
Ja, ze verkopen toch wel en kunnen nu sowieso niet leveren door alle tekorten dus was mooi moment om deze nieuwe visie op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Perenor schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:11:
Ik mag zelf binnenkort gaan bestellen. Rij nu nog een V40 Business Sport. En de Mercedes A Klasse stond tot voor kort op nummer 1 van mijn short list. Echter is Mercedes zo "slim" geweest om per 1 januari te stoppen met de Business Solution edities. Er is nu nog alleen keuze tussen Business Line, Luxury Line en AMG Line. Plus is de keuze nu beperkt tot automaten. Daarbij is de CO2 voor de Luxury Line nu 136 gram CO2 (en bij ons is het maximum 135). Daarbij zijn de uitvoeringen ook nog eens een paar K duurder geworden (met minder opties ook nog dan voorheen als je bijv. Business Solution Luxury of Business Solution AMG vergelijkt met de Luxury en AMG Lines? Gezien de lagere autoverkoop vorig jaar vraag ik mij af, hoe kunnen ze nou zo iets doen? Willen ze nog wel auto's verkopen? Zeker in de zakelijke markt.

In ieder geval zijn ze de (financiele) voordelen die ze hadden t.o.v. BMW in de zakelijke markt helemaal kwijt. En dan te bedenken dat die Business Solution prijslijst nog van 1 augustus 2021 stamt.
Heb je weleens met een A gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Redondo1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Had gehoord dat daar ook al geen business solutions versie is. Overigens is de A een mooie auto. Zeker in Sedan. Schijnt maar 500 euro te schelen op de totaalprijs maar je krijgt er veel auto voor terug.

Iig zeer blij met mijn A200.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Redondo1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Nope. Maar ik vind het een ontzettend mooie auto. Mooier dan de BMW 1 Serie in ieder geval. Ik heb wel al een Audi A3 Sportback gereden. Maar Audi zit bij ons niet meer in de te kiezen automerken.

Zoals gezegd, ik rij nu nog een Volvo V40 Business Sport T4. Daarvoor heb ik een Volvo V40 R-Design D4 gereden. En daarvoor een 1.4 TFSI Audi A3 Sportback. Volvo valt met de XC40 ook af. Daar vind ik de vanaf prijs te hoog van. Plus hou ik niet van SUV's. Ben meer voor compacte middenklasse. Altijd al geweest.

Zat al een tijdje te azen op de A in Business Solution Luxury uitvoering (AMG ging niet door een te hoge CO2). En dan luxury gecombineerd met Premium Plus pakket. Maar ja, dat gaat nu niet meer, helaas. De Luxury edition kan ik niet kiezen omdat die net te hoog in CO2 valt nu (136).

Prijstechnisch schelen BMW 1 en Mercedes A niet veel meer van elkaar. Maar ik vind het wel duur worden zo. Wellicht dan toch maar niet meer in de premium range zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 18-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
A klasse phev ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Dat is wel een mogelijkheid. Kijken hoe die in de lease uitpakt. Ik kan nog niet op de Athlon site. En in de Excel lijst die wij op intranet hebben staan, is de 250e er in de laatste update net uit gevallen (mogelijk door de modelwisseling per 2022). Maar ook die is trouwens flink duurder geworden t.o.v. de Business Solution edities. De 250E Business Solution Luxury was 42.695, de Business Solution AMG 44.695. De 250e Business Line kost nu 45.530, de Luxury Line 46.740 en de AMG Line zelfs 50.394. Dat is nogal een verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door Perenor op 18-01-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Perenor schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Nope. Maar ik vind het een ontzettend mooie auto. Mooier dan de BMW 1 Serie in ieder geval. Ik heb wel al een Audi A3 Sportback gereden. Maar Audi zit bij ons niet meer in de te kiezen automerken.

Zoals gezegd, ik rij nu nog een Volvo V40 Business Sport T4. Daarvoor heb ik een Volvo V40 R-Design D4 gereden. En daarvoor een 1.4 TFSI Audi A3 Sportback. Volvo valt met de XC40 ook af. Daar vind ik de vanaf prijs te hoog van. Plus hou ik niet van SUV's. Ben meer voor compacte middenklasse. Altijd al geweest.

Zat al een tijdje te azen op de A in Business Solution Luxury uitvoering (AMG ging niet door een te hoge CO2). En dan luxury gecombineerd met Premium Plus pakket. Maar ja, dat gaat nu niet meer, helaas. De Luxury edition kan ik niet kiezen omdat die net te hoog in CO2 valt nu (136).

Prijstechnisch schelen BMW 1 en Mercedes A niet veel meer van elkaar. Maar ik vind het wel duur worden zo. Wellicht dan toch maar niet meer in de premium range zoeken.
Ik vind elke MB zowat mooi, maar de A rijdt voor geen meter. In de stad een drama met al die drempels en kuilen.

Maar ik zag net de 250e geopperd worden en dat is wel een betere keus. Die staat standaard wat hoger op z’n sloffen en dan kan je de drempels eindelijk wat normaler pakken. Ik vind hem iets hoger ook mooier eruit zien, maar dat is natuurlijk smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Redondo1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Ik vind elke MB zowat mooi, maar de A rijdt voor geen meter. In de stad een drama met al die drempels en kuilen.

Maar ik zag net de 250e geopperd worden en dat is wel een betere keus. Die staat standaard wat hoger op z’n sloffen en dan kan je de drempels eindelijk wat normaler pakken. Ik vind hem iets hoger ook mooier eruit zien, maar dat is natuurlijk smaak.
Top tip voor de A/CLA rijders, zeker met AMG pakket - er zitten kleine "flapjes" van plastic net voor je voorwielen. Dat is het punt dat het eerste de drempel raakt en zo gruwelijk irritant is.

2 oplossingen:
-niet remmen op/net voor de drempel, je neus duikt dan niet naar beneden en minder kans om de drempel te raken
-na een paar maanden opgeven en denken "fuck it, gaat 'ie kapot dan gaat 'ie kapot, dit is niet te doen". Daardoor breken die flapjes op een gegeven moment van je auto af en raak je de drempels nooit meer.

Ik ben persoonlijk voor die laatste oplossing gegaan en heb spijt dat ik dat niet vanaf begin af aan heb gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Persoonlijk vind ik een minimale prijs van 39K toch wel erg veel worden voor een compacte, zij het dan "luxe"/"premium", middenklasse. Zeker als ik dan hier lees dat die niet zo fijn rijdt. Plus heb ik ook wat video's gezien dat de automaat van de A Klasse niet zo fijntjes rijdt (o.a. bij acceleratie). Overigens kun je de handgeschakelde variant niet meer krijgen.

Vergelijk bijv. de BMW 1, die heeft daarentegen nog een vanaf prijs van 32.5K. Een BMW met "vergelijkbare motor" begint nog steeds bij 36K. De Audi A3 krijg je al vanaf iets minder dan 35K. Ook nog steeds duur. Maar dat een compacte middenklasse over de 40K heen gaat, damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Perenor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:13:
Persoonlijk vind ik een minimale prijs van 39K toch wel erg veel worden voor een compacte, zij het dan "luxe"/"premium", middenklasse. Zeker als ik dan hier lees dat die niet zo fijn rijdt. Plus heb ik ook wat video's gezien dat de automaat van de A Klasse niet zo fijntjes rijdt (o.a. bij acceleratie). Overigens kun je de handgeschakelde variant niet meer krijgen.

Vergelijk bijv. de BMW 1, die heeft daarentegen nog een vanaf prijs van 32.5K. Een BMW met "vergelijkbare motor" begint nog steeds bij 36K. De Audi A3 krijg je al vanaf iets minder dan 35K. Ook nog steeds duur. Maar dat een compacte middenklasse over de 40K heen gaat, damn.
Maar een vanafprijs zegt ook niks he, als je een eerlijk vergelijk wilt maken dan dien je een uitrusting te maken tussen de BMW en MB en die gelijktrekken qua opties. Als het ene merk namelijk een superkale uitvoering heeft waardoor een vanafprijs van bijv 30k mogelijk is maar het andere merk het gros van de meest gewilde/gevraagde opties (die je sowieso al op je auto wilt hebben) al standaard in de basisuitrusting heeft en daardoor 35k vergelijk je appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200

Auto rijden ervaar je niet in filmpjes maar met een proefrit; wil je geen 45/50k (in NLD)0betalen voor een leuk uitgeruste auto dan passen andere merken wellicht beter bij je.

Voor alle modellen heb je qua instap “niet veel” behalve een 1 serie / a3 op de oprit en dat is bijna zonde dan.

Bij bv Kia krijg je meer auto / snufjes voor het zelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Ik zou zelf ten alle tijde voor een A3 gaan ondanks mijn liefde voor MB. Die rijdt een stuk beter. Op de één of andere manier doet ie me nooit vervelen, dat wat ik met de A wel heb. Maarja, ik heb zowat elke MB wel gereden/gehad dus misschien is voor mij de fun er wel beetje van af. Toen ik m’n eerste MB zelf kocht (CLA) toen was ik ook in extase en kon niemand mij nog afraden. Echter was dit wel eigendom en dan kan je sneller switchen dan met lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 13:32

amahusu

taking over the world!

Eind deze maand eindelijk m'n proefrit in de EQB, ben benieuwd! Nu Tesla de model X en Y niet kan leveren in 7 zits uitvoering is al m'n hoop gevestigd op Mercedes.

Toevallig nog andere tweakers die dit electrische "ruimtewonder" gaan bestellen dit jaar en al een indicatie hebben gekregen van de levertijd?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
amahusu schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:28:
Eind deze maand eindelijk m'n proefrit in de EQB, ben benieuwd! Nu Tesla de model X en Y niet kan leveren in 7 zits uitvoering is al m'n hoop gevestigd op Mercedes.

Toevallig nog andere tweakers die dit electrische "ruimtewonder" gaan bestellen dit jaar en al een indicatie hebben gekregen van de levertijd?
Toen ik nog niet had besloten en aan het oriënteren was hoorde ik Q1 2023 voorbij komen van de dealer.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-05 22:30
Tja ik had een cla shooting brake diesel van 2016 en ging kijken voor benzine. Gereden in een cla 200 shooting brake maar vond deze toch te sloom (niet echt traag maar wel het gevoel dat moter enorm moet werken) . Toevallig stond er een demo cla220 shooting break en wat een verschil. Stiller en vele malen sneller. Je kunt er heel netjes mee rijden maar als je wat meer gas geeft dan is het een raketje.echt tof ding om in te rijden
Vwb maak een proefrit. Een A is niet te vergelijken met een CLA in mijn optiek. Vind een A klein en best lawaaierig, zeker destijds komende uit een volvo V40 diesel.

[ Voor 5% gewijzigd door edwin2021 op 20-01-2022 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftug
  • Laatst online: 06-11-2022
Vraagje over MBUX: Iemand enig idee wanneer Apple car play full screen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Vraagje voor de C350e bezitters.
Hier staat er nu ook 1 voor de deur als vervanging voor de zakelijke V60 en vraag me af hoe sterk de standaard 220v oplader is.
Er zitten namelijk 2 standen op. 2 bars en 4 bars.

De lader kan maximaal 13A leveren op 4 bars?
Is de 2bars dan automatisch 6.5A? In het boekje kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Vandaag bericht gehad dat ik de auto als het goed is over 2 weken mag komen ophalen! Zin in na lange tijd leuren en wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53

Animal_X

Rodin

Animal_X schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:29:
Even een open vraag: Ik rijd sinds een paar weken in een nieuwe EQC. Na van initiele problemen met levering (ander onderwerp, ander topic) heb ik dat achter mij gelaten en ben ik erg blij met de auto! Wel is het zo dat ik sinds een paar dagen een akkefietje heb waarvan ik mij afvraag of ik er toch even mee langs moet naar de dealer.

Het gaat om de luchtvering danwel ophanging rechtsachter, die maakt een wat krakend geluid wanneer ik over een drempel heen rijd. Het is enkel aan een zijde en de eerste week was het geluid er niet, of is het mij niet opgevallen. Wat ik begrijp is dat het hier gaat om een multi-link ophanging met (niet instelbare) luchtvering.

Gegeven het feit dat die EQC als EV zo'n enorme stille auto is valt het geluid daardoor dus des te meer op... Adviseren jullie om langs dealer te gaan om het te laten checken. Mijn eigen ervaring vanuit vorige auto's (andere merken) is dat dealers dit soort dingen vaak binnen de norm der tolerantie vinden vallen en er niets mee doen. Echter, met een paar weken oude auto heb ik daar zelf toch wat andere gedachtes bij in dit geval.
Ter info - Hiervoor bij de dealer langs geweest. Was niet normaal. Bleek na inspectie een "luchtveringbalg" te zijn die herrie maakt bij het inveren aan een zijde. Ze hebben een nieuwe besteld die vanuit DLD moet komen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 15:04
Animal_X schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:29:
[...]

Ter info - Hiervoor bij de dealer langs geweest. Was niet normaal. Bleek na inspectie een "luchtveringbalg" te zijn die herrie maakt bij het inveren aan een zijde. Ze hebben een nieuwe besteld die vanuit DLD moet komen.
Ik heb je post destijds denk ik gemist. In ieder geval fijn dat het wordt opgelost en ik herken het probleem met mijn EQC en herrie bij vering niet.
In het begin zat mijn pech is storing met accupakket die uiteindelijk vervangen is (ik was toen 4 weken mijn auto kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
wd200 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Auto rijden ervaar je niet in filmpjes maar met een proefrit; wil je geen 45/50k betalen voor een leuk uitgeruste auto dan passen andere merken wellicht beter bij je.

Voor alle modellen heb je qua instap “niet veel” behalve een 1 serie / a3 op de oprit en dat is bijna zonde dan.

Bij bv Kia krijg je meer auto / snufjes voor het zelfde geld.
Nou een goed uitgeruste BMW 1 118i (in M Sport uitvoering, Business Edition Plus en panorama dak) heb je voor 41.8K.

Zit daarnaast nu ook naar de nieuwe Opel Astra Ultimate te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Ik heb de A200 in AMG Line als lease-auto gereden van 2018 - 2020. De automaat was mijn grootste ergernis. Klonk in z'n 1 en 2 veel te rauw. En ook erg schokkerig als je rustig weg wilde rijden. Beetje manco van de automaat i.c.m. de 1.3l Renault motor.
Verder was het wel een zeer prettige auto.
Heftug schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:27:
Vraagje over MBUX: Iemand enig idee wanneer Apple car play full screen komt?
Niet. Althans, niet in de A-Klasse.
Perenor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Nou een goed uitgeruste BMW 1 118i (in M Sport uitvoering, Business Edition Plus en panorama dak) heb je voor 41.8K.

Zit daarnaast nu ook naar de nieuwe Opel Astra Ultimate te kijken.
Mijn bestelde bijna volle 118i M Sport is anders 50K hoor. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 22-01-2022 19:46 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

InterCC schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:54:
[...]

Ik heb je post destijds denk ik gemist. In ieder geval fijn dat het wordt opgelost en ik herken het probleem met mijn EQC en herrie bij vering niet.
In het begin zat mijn pech is storing met accupakket die uiteindelijk vervangen is (ik was toen 4 weken mijn auto kwijt).
Hele accupakket vervangen? Heftig, wat was er aan de hand? Ik kreeg vanochtend toevallig in my dialy news feed dat er in China blijkbaar een 300 eqc eigenaren een klacht hebben ingediend en een recall eisen bij Mercedes om schijnbaar problemen met lekkende waterkoeling voor de motoren en accu.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccasper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-02-2023
Animal_X schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Hele accupakket vervangen? Heftig, wat was er aan de hand? Ik kreeg vanochtend toevallig in my dialy news feed dat er in China blijkbaar een 300 eqc eigenaren een klacht hebben ingediend en een recall eisen bij Mercedes om schijnbaar problemen met lekkende waterkoeling voor de motoren en accu.
Heb je hier meer informatie over?
Onze EQC hebben we nu 1,5 jaar en tot hiertoe geen klachten, alleen werden een paar weken geleden de voorste schijfremmen onder garantie vervangen (rechter rem maakte een kloppend geluid).
Voor het overige heel tevreden (ook het verbruik in de winterperiode valt al bij al goed mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

ccasper schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Heb je hier meer informatie over?
Onze EQC hebben we nu 1,5 jaar en tot hiertoe geen klachten, alleen werden een paar weken geleden de voorste schijfremmen onder garantie vervangen (rechter rem maakte een kloppend geluid).
Voor het overige heel tevreden (ook het verbruik in de winterperiode valt al bij al goed mee).
klik en klik

Het vreemde is dat dit alleen in China lijkt voor te komen, wat merkwaardig is aangezien bij mijn weten alle EQC's uit de fabriek in Bremen van de band komen rollen.

Ik heb zelf buiten die luchtbalg die herrie maakt ook nog geen andere problemen ervaren de afgelopen 2 maanden (november geleverd). Buiten dit euvel ben ik wel tevreden met de auto. Mijn enige echte wens is dat ze hem zowel voor als achter luchtvering hadden gegeven, liefst verstelbare airmatic. In de huidige configuratie is de auto naar mijn mening niet altijd helemaal goed in balans in alle situaties omdat de voorkant vrij stug is afgeveerd en luchtvering achter veel losser waardoor je soms in bochten en over snelheidsdrempels wat een "wiebelkont" idee krijgt. Ik heb wel het idee dat dit in "sport modus" minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Animal_X schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Oorzaak is nooit gedeeld. Er was niets aan de hand, bereik was ook gewoon prima en 's ochtends toen ik in de auto stapte storingslampje met accu en was er geen beweging in de auto te krijgen. Dus echt van niets aan de hand en niets merkbaar naar een auto die weigert te verplaatsen. Daarna is de auto opgehaald en kon het grote wachten beginnen. De eerste week analyse is verloren gegaan omdat de dealer geen idee had wat ze moesten doen. Dus bij fabriek vragen, iets doormeten, naar fabriek sturen en wachten op advies. Dat heeft zich een paar keer herhaald en duurde steeds dagen. Uiteindelijk was besloten dat het hele accupakket vervangen moest worden en (niet verassend) moest die ook van de fabriek komen. Daarna duurde het nog iets langer omdat ze mijn auto beschadigd hadden en die naar de hersteller moest. Al met al was ik er niet zo blij mee.

Als airmatic rondom beschikbaar was had ik dat ook genomen. Erg jammer dat het voor de EQC niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

InterCC schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Oorzaak is nooit gedeeld. Er was niets aan de hand, bereik was ook gewoon prima en 's ochtends toen ik in de auto stapte storingslampje met accu en was er geen beweging in de auto te krijgen. Dus echt van niets aan de hand en niets merkbaar naar een auto die weigert te verplaatsen. Daarna is de auto opgehaald en kon het grote wachten beginnen. De eerste week analyse is verloren gegaan omdat de dealer geen idee had wat ze moesten doen. Dus bij fabriek vragen, iets doormeten, naar fabriek sturen en wachten op advies. Dat heeft zich een paar keer herhaald en duurde steeds dagen. Uiteindelijk was besloten dat het hele accupakket vervangen moest worden en (niet verassend) moest die ook van de fabriek komen. Daarna duurde het nog iets langer omdat ze mijn auto beschadigd hadden en die naar de hersteller moest. Al met al was ik er niet zo blij mee.

Als airmatic rondom beschikbaar was had ik dat ook genomen. Erg jammer dat het voor de EQC niet beschikbaar is.
Dat is wel erg zuur ja bij een nieuwe auto. Hopelijk heb je een leuke auto als vervangend vervoer mee gehad gedurende de weken dat de EQC niet beschikbaar was.

Ik moet zeggen dat ik wel veel positieve opmerkingen krijg over de auto. Ik ben echt al tig keer aangesproken bij de supermarkt, thuis door post/pakketbezorgers, glazenwassers, bij de sportclub, etc. Niet dat je hem daarom rijdt, maar veel mensen vinden het toch wel een interessante auto en willen hem even beter bekijken wat toch wel leuke gesprekken oplevert zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Animal_X schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Dat is wel erg zuur ja bij een nieuwe auto. Hopelijk heb je een leuke auto als vervangend vervoer mee gehad gedurende de weken dat de EQC niet beschikbaar was.

Ik moet zeggen dat ik wel veel positieve opmerkingen krijg over de auto. Ik ben echt al tig keer aangesproken bij de supermarkt, thuis door post/pakketbezorgers, glazenwassers, bij de sportclub, etc. Niet dat je hem daarom rijdt, maar veel mensen vinden het toch wel een interessante auto en willen hem even beter bekijken wat toch wel leuke gesprekken oplevert zo nu en dan.
Ik kreeg een vrij kale GLB mee als vervanger, maar dat was echt 'vergelijkbaar' werd me gezegd, want er werd naar ruimte gekeken (nu dat uitkwam). Sowieso zou het al snel minder zijn, want een vervangende elektrische auto is er doorgaans niet en de EQC bevalt mij goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 13:39
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:21:
[...]

Top tip voor de A/CLA rijders, zeker met AMG pakket - er zitten kleine "flapjes" van plastic net voor je voorwielen. Dat is het punt dat het eerste de drempel raakt en zo gruwelijk irritant is.

2 oplossingen:
-niet remmen op/net voor de drempel, je neus duikt dan niet naar beneden en minder kans om de drempel te raken
-na een paar maanden opgeven en denken "fuck it, gaat 'ie kapot dan gaat 'ie kapot, dit is niet te doen". Daardoor breken die flapjes op een gegeven moment van je auto af en raak je de drempels nooit meer.

Ik ben persoonlijk voor die laatste oplossing gegaan en heb spijt dat ik dat niet vanaf begin af aan heb gedaan :+
Of je haalt ze er vanaf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joyous-P schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Of je haalt ze er vanaf ..
Ze zijn naar wat ik kon zien integraal onderdeel van de bodemplaat. Dus tenzij je een goede zaag hebt die erbij kan... (en een brug om op te werken omdat de auto zo laag is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMeurs86
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-03-2023
Goede dag,

Onze Mercedes-Benz Viano 2007, V-057-LZ, die wij voor vervoer van onze rolstoelgebonden zoon, hebben aangekocht blijft om de haverklap kuren hebben die zowel bij de leverancier als later op kosten van de leverancier bij een garage bij ons in de buurt niet aan het licht zijn gekomen.

Wanneer de radio aan staat wilt de achterruitwisser nog wel eens weigeren en zet je de wisser aan dan valt de radio nog wel eens uit.
Nu zojuist parkeerde ik de auto om onze zoon op school te brengen, stapte later weer in, zette de auto aan en het SRS lampje ging branden, achterruitwisser deed het niet meer en ook de radio ging niet meer aan.

Eenmaal thuis opgezocht wat SRS betekend en de functie is mij nu wel duidelijk maar hoe je de waarschuwing uit zet niet.
Hierop dus maar weer de garage gebeld en alle problemen weer aangekaart en voor volgende week woensdag een afspraak staan maar toch ben ik nog terug gelopen naar de bus om te kijken of ik het zelf kon achterhalen.
Eenmaal in de bus zet ik hem weer aan, wisser doet het opeens weer, radio doet het weer en SRS is uit....

Nu begint dit grapje, wat al een 7 maanden duurt (zonder de SRS, die is nieuw) vervelend te worden want iedere keer als er naar word gekeken is er niks aan de hand. Net als dat je benauwd naar de huisarts gaat en eenmaal daar gaat het opeens weer tot je thuis bent.
Hierom dat ik mijn vraag maar hier ga stellen want op deze manier kost het alleen maar geld en gebeurt er niks. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en of ik, als particulier die nog niet heel bekend is met deze auto, het zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EMeurs86 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:46:
Goede dag,

Onze Mercedes-Benz Viano 2007, V-057-LZ, die wij voor vervoer van onze rolstoelgebonden zoon, hebben aangekocht blijft om de haverklap kuren hebben die zowel bij de leverancier als later op kosten van de leverancier bij een garage bij ons in de buurt niet aan het licht zijn gekomen.

Wanneer de radio aan staat wilt de achterruitwisser nog wel eens weigeren en zet je de wisser aan dan valt de radio nog wel eens uit.
Nu zojuist parkeerde ik de auto om onze zoon op school te brengen, stapte later weer in, zette de auto aan en het SRS lampje ging branden, achterruitwisser deed het niet meer en ook de radio ging niet meer aan.

Eenmaal thuis opgezocht wat SRS betekend en de functie is mij nu wel duidelijk maar hoe je de waarschuwing uit zet niet.
Hierop dus maar weer de garage gebeld en alle problemen weer aangekaart en voor volgende week woensdag een afspraak staan maar toch ben ik nog terug gelopen naar de bus om te kijken of ik het zelf kon achterhalen.
Eenmaal in de bus zet ik hem weer aan, wisser doet het opeens weer, radio doet het weer en SRS is uit....

Nu begint dit grapje, wat al een 7 maanden duurt (zonder de SRS, die is nieuw) vervelend te worden want iedere keer als er naar word gekeken is er niks aan de hand. Net als dat je benauwd naar de huisarts gaat en eenmaal daar gaat het opeens weer tot je thuis bent.
Hierom dat ik mijn vraag maar hier ga stellen want op deze manier kost het alleen maar geld en gebeurt er niks. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en of ik, als particulier die nog niet heel bekend is met deze auto, het zou kunnen oplossen?
Klinkt als een electronicaprobleem. Mogelijk in de bekabeling, vocht in een connector, vocht in de zekeringkast, etcetera...

Typisch een probleem waar je maanden of jaren naar op zoek kan gaan en nooit een oplossing vind voordat je de bodem van je portomonee gevonden hebt. De nachtmerrie van elke eigenaar, maar ook garage....

Geen garantie meer, zeker? Als het probleem al zo lang aan de gang is en eerder wel onder garantie "verholpen" is, dan moet je daar nog steeds mee terug kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Is er iemand hier die de multibeam LED koplampen actief gebruikt op de autostand? Het idee is natuurlijk mooi dat intelligente koplampen op grootlicht andere auto's niet zou moeten verblinden. Echter, in de praktijk past hij de stand van de straal veel te laat aan waardoor tegenliggers alsnog beginnen te signaleren dat je met grootlicht rijdt. Op een kronkelende weg lijkt het nog enigzins te werken maar op de meeste kaasrechte polderwegen hier in NL is het m.i. onbruikbaar.

Iemand anders met andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Animal_X schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:38:
Is er iemand hier die de multibeam LED koplampen actief gebruikt op de autostand? Het idee is natuurlijk mooi dat intelligente koplampen op grootlicht andere auto's niet zou moeten verblinden. Echter, in de praktijk past hij de stand van de straal veel te laat aan waardoor tegenliggers alsnog beginnen te signaleren dat je met grootlicht rijdt. Op een kronkelende weg lijkt het nog enigzins te werken maar op de meeste kaasrechte polderwegen hier in NL is het m.i. onbruikbaar.

Ik heb mijn auto pas 3 weken maar werkt wel redelijk. Alleen bij mist is ie vaak te laat. Had toen wel wat mensen die terug seinde. Verder lekker aan laten:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Animal_X schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:38:

Ik heb het al op diverse auto's gehad, maar tot op heden werkt het bij mij geweldig. Ze seinen bij mij nooit terug, maar misschien worden ze zo erg verblind dat ze niet eens meer weten waar de knoppen zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:01
EMeurs86 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:46:
Goede dag,

Is al een oudje hè, probeer het eens met een splinternieuwe accu en laat hierna ook op lekstroom controleren.... na 15 jaar is het wel tijd voor minimaal een derde nieuwe accu.... zeker gezien het een aangepaste auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

amahusu schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:28:

Fotos aub! Mijn vrouw is helemaal hot voor deze wagen. Vooral benieuwd hoe het zich plaatst naast de EQC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

swtimmer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Fotos aub! Mijn vrouw is helemaal hot voor deze wagen. Vooral benieuwd hoe het zich plaatst naast de EQC.
Helaas tot 2x toe gecanceld, de auto staat ergens in Duitsland en wacht nog op wat microchips, aldus de dealer..

Ze hopen de auto binnen nu en 2 weken binnen te krijgen, als ik na de proefrit de auto meteen bestel dan is de verwachte levertijd nog q1 2022, maar weet niet hoe serieus ik dat moet nemen als de lange levertijden zie van andere MB modellen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

amahusu schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Helaas tot 2x toe gecanceld, de auto staat ergens in Duitsland en wacht nog op wat microchips, aldus de dealer..

Ze hopen de auto binnen nu en 2 weken binnen te krijgen, als ik na de proefrit de auto meteen bestel dan is de verwachte levertijd nog q1 2022, maar weet niet hoe serieus ik dat moet nemen als de lange levertijden zie van andere MB modellen.
Ja ben echt benieuwd hoe die er in het echt uitziet. Vooral ook qua binnenruimte. Die levertijden is wel echt drama tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Hier is het aftellen begonnen - komende vrijdag de levering van de CLA 200 Business Solution AMG welke vers op kenteken gezet is (ook bekend), dan kan deze bij mij van het lijstje en kan ik eindelijk afscheid nemen van mijn Skoda Octavia :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
WaMeLiNoS schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:16:
Hier is het aftellen begonnen - komende vrijdag de levering van de CLA 200 Business Solution AMG welke vers op kenteken gezet is (ook bekend), dan kan deze bij mij van het lijstje en kan ik eindelijk afscheid nemen van mijn Skoda Octavia :)
Dat zijn de betere 'upgrades'. Veel (rij)plezier met je CLA! Wel foto's plaatsen hè 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Ja, het is ook een echte vrouwenauto. Ik zie heel sporadisch een GLB en dan zit er altijd een vrouw in (met de kids). Ik vind het zelf een lelijk gedrocht, maar mijn vrouw vindt het ook een leuke auto. Daaruit kan je wel concluderen dat het echt een auto is die goed in de smaak valt bij vrouwen, dus het verbaasd me niets dat jouw vrouw echt gek is op deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
WaMeLiNoS schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:16:
Gaaf, succes! Beetje shinen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Ja, het is ook een echte vrouwenauto. Ik zie heel sporadisch een GLB en dan zit er altijd een vrouw in (met de kids). Ik vind het zelf een lelijk gedrocht, maar mijn vrouw vindt het ook een leuke auto. Daaruit kan je wel concluderen dat het echt een auto is die goed in de smaak valt bij vrouwen, dus het verbaasd me niets dat jouw vrouw echt gek is op deze auto.
Ik ben zelf dan ook benieuwd hoe verschillend de EQB en GLB eruitzien. Ik ben persoonlijk meer een fan van de E serie - maar mijn vrouw vindt de GLE lomp!

En niet alleen kids, schijnbaar passen autoverkopers ook heel goed achterin :+

Afbeeldingslocatie: https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2021/04/eqb2-800x800.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door swtimmer op 02-02-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:40
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:21:
[...]

2 oplossingen:

Ik heb sinds ik een paar keer een rally special stage gereden heb naar afgelegen Kroatische stranden minder last van de drempels, die plaatjes zijn bij mij ook voor een groot stuk gesneuveld. :+

Er zijn ook wel echt lelijke strepen op de lak aan de onderkant van de voorbumper, die zie je heel erg als je je hoofd eronder steekt, maar ik hoop dat de kerel die over een kleine 2 jaar de wagen moet inspecteren als de lease erop zit niet meer van de lenigste is en dat niet opmerkt. :>

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ben zelf dan ook benieuwd hoe verschillend de EQB en GLB eruitzien. Ik ben persoonlijk meer een fan van de E serie - maar mijn vrouw vindt de GLE lomp!

En niet alleen kids, schijnbaar passen autoverkopers ook heel goed achterin :+

[Afbeelding]
Haha, zie ze zitten dan! :D

Gewone GLE is ook niet mijn smaak, lomp is inderdaad wel een goed woord. Ik rij zelf de nieuwe GLE Coupé 53AMG (stuk gestroomlijnder; hou van coupé) en die is inderdaad groot, maar went snel. Het is ook beetje smaak natuurlijk allemaal. GLE is natuurlijk ook wel een héél stuk duurder dan een GLB en qua rijcomfort ook niet te vergelijken. GLB is cc model van MB en de GLE is andere koek, dus het prijsverschil is ook te rechtvaardigen. GLE is denk ik factor 2 in prijs, dus ook totaal andere markt.

Al vind ik de EQB er zo helemaal niet slecht uitzien op de foto. Niet mijn keus, maar minder lelijk dan de gewone GLB.

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 02-02-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Haha, zie ze zitten dan! :D

Gewone GLE is ook niet mijn smaak, lomp is inderdaad wel een goed woord. Ik rij zelf de nieuwe GLE Coupé 53AMG (stuk gestroomlijnder; hou van coupé) en die is inderdaad groot, maar went snel. Het is ook beetje smaak natuurlijk allemaal. GLE is natuurlijk ook wel een héél stuk duurder dan een GLB en qua rijcomfort ook niet te vergelijken. GLB is cc model van MB en de GLE is andere koek, dus het prijsverschil is ook te rechtvaardigen. GLE is denk ik factor 2 in prijs, dus ook totaal andere markt.

Al vind ik de EQB er zo helemaal niet slecht uitzien op de foto. Niet mijn keus, maar minder lelijk dan de gewone GLB.
In mijn budget paste de GLE en X5 op dit moment, toch hebben we een gewone E break HPEV. Maar als we straks over moeten richten het EV-segment lijkt alles eigenlijk wel SUV achtig. Met 3 kinderen en hond zou de 7 stoelen van de EQB wel handig zijn, jammer dat EQC dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:08:
[...]

In mijn budget paste de GLE en X5 op dit moment, toch hebben we een gewone E break HPEV. Maar als we straks over moeten richten het EV-segment lijkt alles eigenlijk wel SUV achtig. Met 3 kinderen en hond zou de 7 stoelen van de EQB wel handig zijn, jammer dat EQC dat niet kan.
Van een E (met Airmatic?) naar een GLB/EQB zal wel even slikken worden, indien dit de keus wordt ;)

Overigens vind ik SUV echt heerlijk, maar ook dat is persoonlijk. Het maakt mijn keuzes mbt aanschaf auto ook stuk makkelijker, want ten eerste ben ik MB fan en ten tweede dus ook SUV fan. Ik ben ook benieuwd naar de aankomende EQE SUV en EQS SUV, wat voor jou ook eventueel een optie kan zijn. Ook de EQG ben ik héél benieuwd naar, al zal die laatste niet komen voor 2024.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Sinds gisteren mag mijzelf scharen onder de CLA rijders. Gisteren de auto (een dagje eerder dan gepland) in ontvangst mogen nemen en wat ben ik er blij mee ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BqsGxWR/IMG-20220203-104902.jpg

Auto is voorzien van alle opties die de CLA te bieden heeft en deze auto is dan ook niet gekort in de opties die de chip tekorten teweeg hebben gebracht. Nu alles uit dokteren, want er zit een hoop verstopt achter de nodige menu's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRp3wOnTPVxqzVe66z6qObTD1fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXAZpRPQjy7s1O2BlPNVPFO4.jpg?f=fotoalbum_large
inmiddels al 3 weken in het bezit van deze A200 limousine in Patagonie rood. De auto bevalt me heel goed. Vooral de automaat en rij comfort is goed. Drempels zijn wat minder. Ik ben heel tevreden over de kleur. Als het wat donker is dan is het mooi Bordeaux rood, bij meer licht is het wat feller. Helaas ook last gehad van leverproblemen. In totaal 10 maanden gewacht. Ook heb ik deze week te horen gekregen dat de module voor Mercedes Me retrofit gaat worden. Iemand ervaring mee hoe lang zo iets duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Van een E (met Airmatic?) naar een GLB/EQB zal wel even slikken worden, indien dit de keus wordt ;)

Overigens vind ik SUV echt heerlijk, maar ook dat is persoonlijk. Het maakt mijn keuzes mbt aanschaf auto ook stuk makkelijker, want ten eerste ben ik MB fan en ten tweede dus ook SUV fan. Ik ben ook benieuwd naar de aankomende EQE SUV en EQS SUV, wat voor jou ook eventueel een optie kan zijn. Ook de EQG ben ik héél benieuwd naar, al zal die laatste niet komen voor 2024.
Ja daar ben ik ook bang voor. Maar die 7 stoelen he ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
swtimmer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Ja daar ben ik ook bang voor. Maar die 7 stoelen he ;-)
Ik vind elektrisch wel echt een verademing en zoveel stiller, veel vermogen en koppel en heel snel en 'soepel' bereikbaar. Als dat soort dingen je iets doen voegt het aan een mindere auto wel wat toe, waardoor naar mijn mening het gat minder groot wordt. Dat zeggende was de prijs tussen een E-Coupe en EQC toen ik aan het vergelijken was nagenoeg hetzelfde (qua bijtelling wel een enorm verschil).
Maar goed, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het gat misschien niet zo groot is als het op voorhand lijkt of tussen de vergelijkbare brandstofmodellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Vandaag was het eindelijk zo ver en stond de eqb klaar voor een proefrit en het viel zeker niet tegen!

Heb hiervoor ook een tijdje tesla (m3) gereden, maar dat vond ik echt een koekblik op wielen. De eqb voelt een stuk degelijker en premium aan, maar is daarentegen minder rap. Wegligging was goed, je voelt echt dat er een zware auto onder je kont ligt. Dashboard en centre console was wel ff wennen en niet altijd even intuïtief, maar dat zal wel wennen

Ik had de 300 AMG mee, moet zeggen dat ik niet echt het verschil duidelijk kon zien met de luxury line (behalve dan de AMG logos).

Achterbank leek me wel een stuk minder ruim dan de achterbank in m’n huidige BMW 5 touring. Je zit ook echt hoog achterin, je kijkt zowat over de bestuurder heen. 3e zitrij is qua beenruimte wel echt krap, maar voor onze kinderen meer dan prima. Blijft overigens erg weinig ruimte over voor baggage als de 3e zitrij is uitgeklapt, dus voor lange autovakanties is een dakkoffer een must

Krijg morgen de offerte voor private lease (voordeliger dan zakelijk leasen en dan bijtelling om je oren krijgen), ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYCdndrFuu7IQdl9uM41X8hiNHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeLQiFREZ1IWTeeKehBEzf0T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjx-2m1EBRls3gEqIJF8Kz8xJH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3iYFCBufmovh8KWOZpikKBk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTfDskZWCen5YwIZ720dpwmoHpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6HLjB53TrXfKyC1fLInIK49.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-P3tAG57FSLYa_Z1bxVvivuDqFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axczfgBnSmmDswI3q4ogUnxN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Als je private lease waarom dan geen GLB ?
Is dit echt goedkoper ?
Komt / is er een GLB phev ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
amahusu schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:08:
Vandaag was het eindelijk zo ver en stond de eqb klaar voor een proefrit en het viel zeker niet tegen!

Heb hiervoor ook een tijdje tesla (m3) gereden, maar dat vond ik echt een koekblik op wielen. De eqb voelt een stuk degelijker en premium aan, maar is daarentegen minder rap. Wegligging was goed, je voelt echt dat er een zware auto onder je kont ligt. Dashboard en centre console was wel ff wennen en niet altijd even intuïtief, maar dat zal wel wennen

Ik had de 300 AMG mee, moet zeggen dat ik niet echt het verschil duidelijk kon zien met de luxury line (behalve dan de AMG logos).

Achterbank leek me wel een stuk minder ruim dan de achterbank in m’n huidige BMW 5 touring. Je zit ook echt hoog achterin, je kijkt zowat over de bestuurder heen. 3e zitrij is qua beenruimte wel echt krap, maar voor onze kinderen meer dan prima. Blijft overigens erg weinig ruimte over voor baggage als de 3e zitrij is uitgeklapt, dus voor lange autovakanties is een dakkoffer een must

Krijg morgen de offerte voor private lease (voordeliger dan zakelijk leasen en dan bijtelling om je oren krijgen), ben benieuwd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Private lease goedkoper dan louter bijtelling (zonder eigen bijdrage)?? Ben ik wel eens benieuwd naar die berekening eerlijk gezegd!

En vergis je niet in het segment. Mijn schoonouders zijn van een E naar een nieuwe GLB gegaan en binnen 7 weken hebben ze hem ingeruild op een nieuwe GLC omdat de GLB toch echt niet te vergelijken is met een auto in het segment 5/E.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

wd200 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:18:
Als je private lease waarom dan geen GLB ?
Is dit echt goedkoper ?
Komt / is er een GLB phev ?
GLB had ook gekund, maar ik wil graag elektrisch rijden (rij lang niet meer zoveel km in het jaar en wil ook m’n steentje bijdragen aan een beter milieu + we hebben 38 zonnepanelen :+)). Daarnaast maakt het qua totale kosten niet zo heel veel uit (all-inclusive elektrisch vs zelf belasting, verzekering etc en benzine betalen) betalen, maar is de verwachte levertijd van de glb een jaar vs 3-6 maanden voor de eqb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 11:52

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Zat net te kijken in de EQB configurator en zie ineens 3 nieuwe motor uitvoeringen, die even 8k goedkoper zijn en 50km verder komen. Je levert dan alleen wat snelheid in maar goed, dat is nog steeds prima imho voor het soort auto. Vorige week er in proefgereden en volgende week gaan we nog naar de EQC kijken maar het prijsverschil is dan wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Koetjeboe schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:00:
Zat net te kijken in de EQB configurator en zie ineens 3 nieuwe motor uitvoeringen, die even 8k goedkoper zijn en 50km verder komen. Je levert dan alleen wat snelheid in maar goed, dat is nog steeds prima imho voor het soort auto. Vorige week er in proefgereden en volgende week gaan we nog naar de EQC kijken maar het prijsverschil is dan wel flink.
190PK lijkt meer dan het is in een elektrische auto door het aanzienlijk hogere gewicht. Ik zou het wel testen om te kijken of dat bij je past. Dat zeggende vind ik de 400pk van de EQC meer dan nodig. Als er een zuinigere variant met minder vermogen beschikbaar was geweest (290pk uitvoering die de EQB wel heeft) was ik daar misschien wel voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-05 22:30
Met ca 1pk per 10kg heb je een redelijk vlotte auto. Meer is natuurlijk beter 😀
Met 7kg per pak is de auto echt behoorlijk snel.
Brandstof pk hebben we het dan over. Electric is heel andere ervaring.

[ Voor 44% gewijzigd door edwin2021 op 27-02-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de 9G-Tronic (725.0)? Ik rij verder met tevredenheid in een C180 met deze automaat maar af en toe vertoont deze wat kuren. Vooral bij het terugschakelen, en dan met name van 3 naar 2 wil deze nog wel eens schokkerig zijn. Alsof de bestuurder de koppeling te vroeg op laat komen zeg maar, een beetje dat gevoel.

Het vreemde voor mij is dat soms de automaat perfect is, en op andere momenten constant aan het schokken is door zo'n beetje alle versnellingen. Ik heb hier al twee keer over geklaagd bij de dealer, de eerste keer zat het partikel filter verstopt en zou dit de oorzaak zijn geweest omdat de bak zich probeert aan te passen aan een slechter draaiende motor. Dit heeft geen concrete verbetering opgeleverd. De tweede maal hebben ze een stand still adaptation uitgevoerd, een software update van de motor en de bak doorgevoerd en vervolgens opnieuw ingeleerd. Het is sindsdien wel wat beter maar vertoont zo af en toe nog altijd deze kuren.

Herkent iemand deze problemen? Zal ik hier mee moeten leren leven, of is hier nog iets anders aan te doen wat ik bij een volgende service beurt eens kan aan kaarten? Het is voor mij de eerste keer dat je een automaat echt duidelijk voelt terugschakelen bij het afremmen, andere autos hier voor van andere merken heb ik dit nog niet mee ervaren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:51
Ik rij een W205 / C180 die deze automaat ook heeft, maar ik herken het probleem totaal niet. Mijn enige issue is opschakelen van 1 naar 2, dat op compleet willekeurige momenten niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ben vergeten te melden dat het om een 1.6 C180 gaat dus niet de mild-hybrid. Ik denk dat dit belangrijk is omdat ik destijds een 1.5 mild-hybrid C180 als leenauto mee kreeg en die schakelde perfect eigenlijk, en trok ook op in de 1e versnelling. Mijn eigen C180 trekt eigenlijk altijd op in de 2e versnelling, behalve als ik de eerste keer wegrij na het starten.

Ook niet onbelangrijk is dat de automaat vaak heel schokkerig is na langdurig op de snelweg te hebben gereden. Heb mij laten vertellen dat de bak adaptations van het afgelopen uur gebruikt worden, maar hoe zit dat dan als ik een uur op de snelweg heb gereden, gebruikt hij dan weer standaardwaardes?

Al met al vind ik het zelf ook een heel lastig probleem om aan te kaarten bij de dealer omdat ik zelf dus bijna geen logica kan ontdekken in wanneer het wel/niet gebeurt, en ik dus ook al eens voor joker heb gezeten tijdens een testrit met een monteur en de bak keurig schakelde. Zou het 'spoelen' van de automaat nog iets op kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Afgelopen week naar Oostenrijk geweest met de W205 C180 (niet hybrid) op de terug weg een kleine 10 keer de melding gehad Passenger airbag disabled en na 2 minuten Passenger airbag enabled. als ik had gedaan wat er in de handleiding stond zou ik de auto stil moeten zetten en een mercedes dealer moeten bellen, daar zat ik niet zo op te wachten als je 10 uur moet terug rijden. Dus het risico genomen.

Vandaag de dealer gebeld en na de nette vraag of alles wel goed was verlopen, gaven ze aan dat ze weten waar het heuvel zit en dat het een update is het vervangen van een stekker.

Ik dacht ik meld het hier, zijn er meer W205 rijders waar dit bij is voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Derek S. schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:54:
Ben vergeten te melden dat het om een 1.6 C180 gaat dus niet de mild-hybrid. Ik denk dat dit belangrijk is omdat ik destijds een 1.5 mild-hybrid C180 als leenauto mee kreeg en die schakelde perfect eigenlijk, en trok ook op in de 1e versnelling. Mijn eigen C180 trekt eigenlijk altijd op in de 2e versnelling, behalve als ik de eerste keer wegrij na het starten.

Ook niet onbelangrijk is dat de automaat vaak heel schokkerig is na langdurig op de snelweg te hebben gereden. Heb mij laten vertellen dat de bak adaptations van het afgelopen uur gebruikt worden, maar hoe zit dat dan als ik een uur op de snelweg heb gereden, gebruikt hij dan weer standaardwaardes?

Al met al vind ik het zelf ook een heel lastig probleem om aan te kaarten bij de dealer omdat ik zelf dus bijna geen logica kan ontdekken in wanneer het wel/niet gebeurt, en ik dus ook al eens voor joker heb gezeten tijdens een testrit met een monteur en de bak keurig schakelde. Zou het 'spoelen' van de automaat nog iets op kunnen leveren?
Welke modus rij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Altijd in comfort, bij sport en sport+ is het schakelgedrag helemaal niet om over naar huis te schrijven. Merk geen verschil tussen Eco of comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Derek S. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:26:
[...]
Altijd in comfort, bij sport en sport+ is het schakelgedrag helemaal niet om over naar huis te schrijven. Merk geen verschil tussen Eco of comfort.
Gewoon even naar laten kijken.

Kanttekening:
Niet om denigrerend te doen, maar ik heb ook niet echt goede ervaringen met de automaat icm de instapmoters. Heb vroeger zelf CLA 180 gehad - en vele andere instap MB motoren gereden- en altijd ervaren dat de automaat niet lekker inschakelde, waarmee ik hetzelfde idee als jou had dat het allemaal niet zo vlot optrok. De afstelling van de automaat met deze kleine motoren is gewoon niet zo geweldig, althans je verwacht er op de één of andere manier meer van. Daarna met dikkere motoren (lees: meer vermogen en eigen MB motoren) nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Kanttekening:
Niet om denigrerend te doen, maar ik heb ook niet echt goede ervaringen met de automaat icm de instapmoters. Heb vroeger zelf CLA 180 gehad - en vele andere instap MB motoren gereden- en altijd ervaren dat de automaat niet lekker inschakelde, waarmee ik hetzelfde idee als jou had dat het allemaal niet zo vlot optrok. De afstelling van de automaat met deze kleine motoren is gewoon niet zo geweldig, althans je verwacht er op de één of andere manier meer van. Daarna met dikkere motoren (lees: meer vermogen en eigen MB motoren) nooit meer last van gehad.
Nee hoor begrijp wel wat je wil zeggen. Een collega rijdt echter in een A180 en daar kan het gewoon wel allemaal soepel, weer een heel andere motor echter dus niet echt direct te vergelijken. Mijn ding is wel dat het niet altijd zo geweest is, het probleem is er in verloop van tijd ingeslopen.

Misschien weer een ander probleem wbt dat vlot optrekken, heb het ooit eens met Flitsmeister voor de grap getimed en hij kwam toch niet echt sneller dan 10 seconden naar de 100, dat terwijl op papier het 8.5s zou moeten zijn. Geen idee ook hoe accuraat FM is verder voor zoiets.

Ga het sowieso bij de volgende servicebeurt het nog eens over de bak hebben, er zit ook nog gewoon verlengde garantie op. Het gaat wel een andere dealer zijn dan voorheen ivm een verhuizing, dus hoop niet dat ik alles opnieuw hoef uit te leggen en dat ze gewoon in de historie kunnen zien wat er allemaal al gedaan is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb dit weekend te horen gekregen dat de Hermes module ontbrak in mijn auto en deze in q3 geleverd gaat worden. Mijn auto is wel al geleverd in januari maar mist dus die module. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Derek S. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Nee hoor begrijp wel wat je wil zeggen. Een collega rijdt echter in een A180 en daar kan het gewoon wel allemaal soepel, weer een heel andere motor echter dus niet echt direct te vergelijken. Mijn ding is wel dat het niet altijd zo geweest is, het probleem is er in verloop van tijd ingeslopen.

Misschien weer een ander probleem wbt dat vlot optrekken, heb het ooit eens met Flitsmeister voor de grap getimed en hij kwam toch niet echt sneller dan 10 seconden naar de 100, dat terwijl op papier het 8.5s zou moeten zijn. Geen idee ook hoe accuraat FM is verder voor zoiets.

Ga het sowieso bij de volgende servicebeurt het nog eens over de bak hebben, er zit ook nog gewoon verlengde garantie op. Het gaat wel een andere dealer zijn dan voorheen ivm een verhuizing, dus hoop niet dat ik alles opnieuw hoef uit te leggen en dat ze gewoon in de historie kunnen zien wat er allemaal al gedaan is geweest.
Zeker even na laten kijken, eea is aantoonbaar. Sowieso altijd alles aanhangig maken binnenin je garantie, ook al ben je er niet helemaal zeker van. Dan heb je alvast dossiervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Laatst online: 08-05 10:55
Sinds kort ook eigenaar van een Mercedes Cla Shooting brake. Voorlopig tevreden van!

Ik heb volgende vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden.

Hoe spoel je muziek door die je van je mobiel via bluetooth afspeelt? Je kan wel op het rechter touch screen de “next song” button ingedrukt houden maar dat is wat onhandig. Iemand een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:40

CL9

Obl1viA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:14:
Sinds kort ook eigenaar van een Mercedes Cla Shooting brake. Voorlopig tevreden van!

Ik heb volgende vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden.

Hoe spoel je muziek door die je van je mobiel via bluetooth afspeelt? Je kan wel op het rechter touch screen de “next song” button ingedrukt houden maar dat is wat onhandig. Iemand een betere oplossing?
Op de bovenkant van je touchpad moet je van links naar rechts swipen. Hier staan vier symbolen voor back, links, rechts en home. Maak de swipe beweging op de links/rechts symbolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Laatst online: 08-05 10:55
CL9 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:28:
[...]

Op de bovenkant van je touchpad moet je van links naar rechts swipen. Hier staan vier symbolen voor back, links, rechts en home. Maak de swipe beweging op de links/rechts symbolen.
Ja maar ik bedoel muziek doorspoelen. Bijvoorbeeld van 10 sec naar 60 seconden doorspoelen. Niet naar de volgende track gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:44
Dat kan helaas niet, dan moet je toch even je telefoon aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48
Redondo1982 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Kanttekening:
Klopt. Ik heb de nieuwe A200 gereden als lease-auto met de automaat, en die bak was ook verre van soepel. Met name bij wegrijden uit stilstand hakkelde ie vaak en reageerde hij traag.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Derek S. schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:27:
Heeft iemand hier ervaring met de 9G-Tronic (725.0)? Ik rij verder met tevredenheid in een C180 met deze automaat maar af en toe vertoont deze wat kuren. Vooral bij het terugschakelen, en dan met name van 3 naar 2 wil deze nog wel eens schokkerig zijn. Alsof de bestuurder de koppeling te vroeg op laat komen zeg maar, een beetje dat gevoel.

Het vreemde voor mij is dat soms de automaat perfect is, en op andere momenten constant aan het schokken is door zo'n beetje alle versnellingen. Ik heb hier al twee keer over geklaagd bij de dealer, de eerste keer zat het partikel filter verstopt en zou dit de oorzaak zijn geweest omdat de bak zich probeert aan te passen aan een slechter draaiende motor. Dit heeft geen concrete verbetering opgeleverd. De tweede maal hebben ze een stand still adaptation uitgevoerd, een software update van de motor en de bak doorgevoerd en vervolgens opnieuw ingeleerd. Het is sindsdien wel wat beter maar vertoont zo af en toe nog altijd deze kuren.

Herkent iemand deze problemen? Zal ik hier mee moeten leren leven, of is hier nog iets anders aan te doen wat ik bij een volgende service beurt eens kan aan kaarten? Het is voor mij de eerste keer dat je een automaat echt duidelijk voelt terugschakelen bij het afremmen, andere autos hier voor van andere merken heb ik dit nog niet mee ervaren eigenlijk.
Late reactie, niet minder relevant. Ik heb het nu 2 of 3 keer meegemaakt. Echt een WTF moment. M'n oude 7G+ C250d was ook niet altijd ideaal voor terugschakelen van 3 naar 2 in de stad, maar hoe lomp de 9G dit onlangs deed was wel van een ander kaliber. Was bang dat de motor zou afslaan en schrok er oprecht van.

In mijn geval betreft het een C300d die gewoon in comfort wordt gereden, in ieder geval wat schakelgedrag betreft. Ben over de aandrijflijn enorm te spreken, soepeler en sneller dan de 7G+.

Ik hoop overigens niet dat het regelmaat wordt, want het laatste waar ik zin in heb is naar de garage te moeten. Ik wacht sinds januari nog op een telefoontje om een reparatie van meerdere duizenden Euro's door te laten voeren. Je zou verwachten dat ze wel happig zouden zijn op een dergelijke klus, maar niets is minder waar.

Edit: Om verwarring te voorkomen, de A-Klasse (en derivaten) hebben toch een andere automaat dan de C-Klasse en groter? Ik dacht dat die namelijk met een automaat met dubbele koppeling hadden, terwijl de 9G+ een traditionele koppelomvormer is. Automaten met dubbele koppeling zijn in de regel minder soepel, maar daarvoor wel wat sneller. Een koppelomvormer is wat langzamer en kan daardoor wat stroperiger aanvoelen, al merk je daar sinds de 7G+ en ZF8 niks meer van.

[ Voor 9% gewijzigd door Cid Highwind op 07-04-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 14:08

Ghehe

400 pound hacker

Ik heb sinds kort een A-klasse en heb een probleempje om hierop een iPod Classic werkende te krijgen. Een USB-stick (USB-A, FAT32 geformateerd) in combo met het bijgeleverde USB-C -> USB-A kabeltje van Mercedes werkt prima. Maar als ik dat kabeltje gebruik met daarop een USB-A naar iPod 30-pin (Apple kabeltje) dan zegt ie dat het apparaat niet ondersteund wordt. Ik heb op de iPod ook Rockbox staan, zowel geboot naar het officiële iPod OS als naar Rockbox OS werkt niet. Nochtans is dit achter de schermen ook gewoon een FAT32 drive die hij zou moeten vinden?

Doordat Rockbox erop staat zijn dit ook gewoon allemaal MP3 files etc. in mijn eigen ingedeelde mapjes ipv via iTunes de import te doen (en met rare folderstructuren te zitten).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Disk /dev/sdc: 27.95 GiB, 30005821440 bytes, 58605120 sectors
Disk model: iPod            
Units: sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disklabel type: dos
Disk identifier: 0x20202020

Device     Boot  Start      End  Sectors  Size Id Type
/dev/sdc1           63   160649   160587 78.4M  0 Empty
/dev/sdc2       160650 58605119 58444470 27.9G  b W95 FAT32

Ik vind ook weinig info online of een USB-C naar headphone-jack zou werken op een Mercedes?
Pagina: 1 ... 59 ... 69 Laatste