Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Rivanov schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:45:
[...]

Oh absoluut, maak mij ook totaal geen illusies en hou ook rekening met een vertraging.
Maar het is in ieder geval niet zo dat ze per definitie al aangeven dat het einde 2022 wordt o.i.d.
Ze hadden namelijk paar weken geleden nog een BMW 2 Gran Coupe besteld, die volgende week al binnenkomt. Het zal dus ook maar net afhangen van de combinatie qua model/opties etc.
Ik ben er zelf niet zo van gecharmeerd als iemand mij een best-case voorhoudt terwijl expected sterk kan afwijken. Helemaal omdat je een leaseaanvraag ook niet zomaar kan annuleren en ze dus de order binnen hebben en je daarna vast zit.
Hopelijk is het in jouw geval niet zo en wordt je auto geleverd zoals nu aangegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
InterCC schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:06:
[...]

Ik ben er zelf niet zo van gecharmeerd als iemand mij een best-case voorhoudt terwijl expected sterk kan afwijken. Helemaal omdat je een leaseaanvraag ook niet zomaar kan annuleren en ze dus de order binnen hebben en je daarna vast zit.
Hopelijk is het in jouw geval niet zo en wordt je auto geleverd zoals nu aangegeven!
Klopt, maar de directeur en ook de verkoopleider bij de BMW-dealer in kwestie ken ik persoonlijk heel goed en zij gaan mij echt niet 'voorliegen' om mij te pleasen.

Nogmaals, ik ben zelf ook niet zo naïef dat ik er per definitie al van uit ga dat de auto in mei er is. Ik hou ook gewoon rekening met vertraging. Ben realistisch genoeg. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 14:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0020vDj48zrihf2bvIlxFgsZbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fi5oXkJUsjmLJXQPcPnsuaEL.png?f=user_large

Sta op het punt om de trekker over te halen op deze, met een elektrisch rijbereik van om en bij de 100km echt wel een aantrekkelijke wagen. Heeft ook Burmester, Premium Plus, trekhaak, etc.

Als iemand nog ideeën heeft hierover, shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:28:
[Afbeelding]

Sta op het punt om de trekker over te halen op deze, met een elektrisch rijbereik van om en bij de 100km echt wel een aantrekkelijke wagen. Heeft ook Burmester, Premium Plus, trekhaak, etc.

ing brake!

In dit topic zouden ze zeggen, doen! Dus doe ik dat ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Shooting brake en C-klasse? Gelukkig niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
[Afbeelding]

Met premium plus heb je al veel opties. Als het nog een keuze is zou ik ook voor luchtvering gaan. Dat rijdt echt heerlijk in vergelijking met een auto zonder luchtvering. Helaas heeft mijn huidige auto enkel luchtvering achter (geen mogelijkheid dat anders te configureren), maar anders zou ik dat zonder twijfel nemen.
Verder, zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Airmatic is niet meer leverbaar op de BR206.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
S_Chief schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:38:
Airmatic is niet meer leverbaar op de BR206.
Ah, zonde. Leveringsproblemen en daarom als optie weggehaald of heeft het een andere oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Werd niet vaak genoeg gekozen op de BR205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
S_Chief schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:53:
Werd niet vaak genoeg gekozen op de BR205.
Nee, maar ze hebben het nu wel leverbaar op de V-Klasse. Mercedes maakt ook een partij rare moves.

Het is duidelijk dat ze het alleen voor het hogere segment willen houden, dus vanaf E etc.

I don't have dreams, I have goals!!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Redondo1982 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:42:
[...]

Nee, maar ze hebben het nu wel leverbaar op de V-Klasse. Mercedes maakt ook een partij rare moves.

Het is duidelijk dat ze het alleen voor het hogere segment willen houden, dus vanaf E etc.
Luchtvering levert op termijn altijd 'verplichte' kosten op omdat het net zoals klassieke vering slijt.

Echter als een klassieke ophanging een beetje slijtage heeft is dat niet meteen een probleem, als luchtvering een beetje slijtage heeft dan zegt het 'psssst' en hangt de auto meteen scheef of komt hij niet meer omhoog. Bij luchtvering ben je dus verplicht de boel continu in top werkende conditie te houden.

Dat zorgt ervoor dat luchtvering niet zo gewild is op de 2de hands markt, immers dan is de kans groot dat je er 'verplicht' kosten aan gaat hebben. Voor de lease rijder maakt dat niet uit want de auto is nieuw en dus is de luchtvering betrouwbaar.

Echter de lease rijder, die typerend niet in het hogere segment rijd zoals een E klasse, zijn doorgaans ook niet geïntresseerd om de ophanging te sparen als er een drempel ligt, het is toch niet hun auto. Bijgevolg slijt de ophanging harder bij het lease publiek, als die ophanging tijdens de lease 'verplicht' kosten krijgt dan draait Mercedes er voor op. Bijgevolg is de kosten baten analyse voor Mercedes beter om het gewoon niet aan te bieden in het lagere segment.

Uiteraard zal Mercedes dat niet op die manier uitleggen aan de klanten, het is echter geen Mercedes specifiek probleem, het is gewoon een technische eigenschap van luchtvering.

Verwijderd

[Afbeelding]

Check de levertijd even voordat je de trekker overhaalt, dikke kans dat je pas in 2023 aan de beurt bent :'(

• Redondo1982
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:27:
[...]

Check de levertijd even voordat je de trekker overhaalt, dikke kans dat je pas in 2023 aan de beurt bent :'(
Ja, zag pas dat een normale CLA met bepaalde opties pas Q2 2023 binnenkomt hahaha. Bizar.

G-Klasse is nu gegarandeerd tweede helft 2023. Tegen die tijd mag je er al niet meer mee rijden door alle nieuwe milieu-eisen. :+

• Redondo1982
sprankel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:16:
[...]

Luchtvering levert op termijn altijd 'verplichte' kosten op omdat het net zoals klassieke vering slijt.

Echter als een klassieke ophanging een beetje slijtage heeft is dat niet meteen een probleem, als luchtvering een beetje slijtage heeft dan zegt het 'psssst' en hangt de auto meteen scheef of komt hij niet meer omhoog. Bij luchtvering ben je dus verplicht de boel continu in top werkende conditie te houden.

Dat zorgt ervoor dat luchtvering niet zo gewild is op de 2de hands markt, immers dan is de kans groot dat je er 'verplicht' kosten aan gaat hebben. Voor de lease rijder maakt dat niet uit want de auto is nieuw en dus is de luchtvering betrouwbaar.

Echter de lease rijder, die typerend niet in het hogere segment rijd zoals een E klasse, zijn doorgaans ook niet geïntresseerd om de ophanging te sparen als er een drempel ligt, het is toch niet hun auto. Bijgevolg slijt de ophanging harder bij het lease publiek, als die ophanging tijdens de lease 'verplicht' kosten krijgt dan draait Mercedes er voor op. Bijgevolg is de kosten baten analyse voor Mercedes beter om het gewoon niet aan te bieden in het lagere segment.

Uiteraard zal Mercedes dat niet op die manier uitleggen aan de klanten, het is echter geen Mercedes specifiek probleem, het is gewoon een technische eigenschap van luchtvering.
Hou me ten goede, ik heb nog nooit een auto geleased. Als je de optie Airmatic neemt dan komt er toch een meerprijs tegenover en zo zou je toch eea kunnen dekken? Desnoods nog met een extra verhoging om je nog verder in te dekken? Bovendien als je een auto koopt, tenzij het een G-Klasse of AMG is, dan kan je servicepakketten nemen bij MB. Die zal een lease-maatschappij ook wel nemen, maar dit is zo berekend dat MB er altijd aan verdient.

Je kan jezelf ook uit de markt prijzen door het niet aan te bieden en je concurrenten wel. Ik weet niet of BMW of Audi het wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee. Mercedes was de eerste in het segment die luchtvering ging aanbieden met de 205, en gelijk ook weer de laatste.

• sprankel
Redondo1982 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:41:
[...]

Hou me ten goede, ik heb nog nooit een auto geleased. Als je de optie Airmatic neemt dan komt er toch een meerprijs tegenover en zo zou je toch eea kunnen dekken? Desnoods nog met een extra verhoging om je nog verder in te dekken? Bovendien als je een auto koopt, tenzij het een G-Klasse of AMG is, dan kan je servicepakketten nemen bij MB. Die zal een lease-maatschappij ook wel nemen, maar dit is zo berekend dat MB er altijd aan verdient.

Je kan jezelf ook uit de markt prijzen door het niet aan te bieden en je concurrenten wel. Ik weet niet of BMW of Audi het wel hebben.
Een dealer gaat nooit onderdelen herstellen maar altijd vervangen, als er dus een lek ontstaat in de luchtvering dan gaat die bijvoorbeeld een volledige demper vervangen en niet gewoon de dichtingen vervangen met een repair kit.

Je moet ook een diagnose stellen, gratis vervangwagen, onderdelen opsturen, etc waardoor herstellingen vrij duur zijn. Dealer prijzen Airmatic herstelling van 2000 euro voor een E klasse en 5000 euro voor een S klasse zijn niet ongewoon.

Mocht men die meerkost in de optie prijs steken dan neemt niemand die optie nog want dan is ze te duur, waarom de moeite nog doen om ze aan te bieden? Of je moet het doorrekenen aan de leasing maar de leasing wilt net zo weinig mogelijk kosten, de leasing zal dus antwoorden, als die luchtvering meer onderhoud kosten met zich mee brengt, haal die optie dan maar van de lijst.

Overigens legt de leasing wel meer restricties op, men wilt bijvoorbeeld geen excentrieke kleuren want dat pakt nadelig uit voor de restwaarde dus op een leasing kan je doorgaans enkel neutrale kleuren kiezen als zwart en grijs.

De leasing markt is echter groot dus het gevolg is dat het voor fabrikanten zelfs niet meer de moeite is om nog andere kleuren aan te bieden voor die paar particulieren die dan toch echt graag knalgeel wensen. Tenzij je naar een auto gaat die niet typerend door lease rijders genomen word zoals een G klasse of AMG model waar je plots wel veel kleuren kan kiezen.

Zelfde probleem met een service contract, uiteindelijk moet het links of rechts betaald worden waarbij je nog altijd concurentieel wilt blijven.

Vergeet ook niet dat hoe hoger het segment hoe meer marge men heeft, een dure herstelling onder garantie op een S klasse doet Mercedes veel minder pijn dan op een A klasse.

Nogmaals, ik zeg niet dat airmatic een slecht of onbetrouwbaar systeem is, enkel dat het technisch gezien, van het moment er slijtage is je verplicht bent meteen die slijtage aan te pakken waar je met een klassieke ophanging in theorie kan doorrijden tot de APK/keuring zegt dat het niet meer mag omdat je een gevaar op de weg bent geworden (hoewel ik niet adviseer van het zover te laten komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 14:27
[...]

Feb 2022 😁

• Redondo1982
Nou, voor mij iig geen auto zonder Airmatic. Wat een genot.

Nouja, zit net even terug te lezen en de G heeft het ook niet :F

EDIT:
Toch weer wel lees ik net huh? Alleen G63 dus...

[ Voor 56% gewijzigd door Redondo1982 op 20-12-2021 14:47 ]

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Vraag: Ik heb een MB W205 en ik vroeg me af hoe snel bij jullie de spiegels vocht vrij worden als je de optie achterruitverwarming aan zetten. (Dat die functie ook de spiegelverwarming activeert kwam ik ook achter nadat ik de dealer had gebeld....) Ik vind het bij mijn auto best lang duren. In mijn vorige auto (GTE) ging dit een stuk rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
Van de week contact gehad met Justlease, inmiddels 2 maanden verder en de verwachte levertijd staat nog op 24 weken. Echter werd mij verteld dat er over 24 weken waarschijnlijk nog geen auto geleverd kan worden en er vertraging lijkt te komen. In detail konden ze niet treden, daarvoor moest ik met de dealer contact opnemen. Die een mailtje gestuurd gisteren, nog geen respons gehad helaas.

Het gaat om een A klasse sedan, begin oktober besteld. Verwacht was Q2 2022, maar ik heb er een hard hoofd in..

EDIT: Dacht dat ik in het levertijden topic zat

[ Voor 5% gewijzigd door J03llV op 17-12-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:31
inbedrijf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:34:
Vraag: Ik heb een MB W205 en ik vroeg me af hoe snel bij jullie de spiegels vocht vrij worden als je de optie achterruitverwarming aan zetten. (Dat die functie ook de spiegelverwarming activeert kwam ik ook achter nadat ik de dealer had gebeld....) Ik vind het bij mijn auto best lang duren. In mijn vorige auto (GTE) ging dit een stuk rapper.
Ik ervaar het zelfde. De passagierskant gaat snel. De bestuurderszijde duurt een stuk langer. Volgens de dealer is dat normaal. Had iets over dat een vloeistof opgewarmd moest worden??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BG_tweakersnet
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-09 15:17
[Afbeelding]

Heb hem vorige week besteld, cavansite blauw, sienna bruin leder, wortelnotenhout, s206, 300E, luchtvering op de achteras zit er standaard op owv het gewicht vd battery.

Moet nog een lader thuis zetten en denk dat die prijzen binnenkort ook wat gaan zakken, heb nu offertes tssn 1600 en 2000 euro.

Mercedes zelf is al gestopt met laders aan te bieden.

Belgische regering sponsort 60% vd box, niet vd installatiekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
mavical schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:53:
[...]

Ik ervaar het zelfde. De passagierskant gaat snel. De bestuurderszijde duurt een stuk langer. Volgens de dealer is dat normaal. Had iets over dat een vloeistof opgewarmd moest worden??
Ik vind het bij mij ook niet erg snel gaan. Gisterochtend bij 7 graden even opgelet bij een ritje naar de supermarkt: na vijf minuten waren de spiegels nog niet schoon. Maar toen ik voelde was hij wel warm, dus het werkte wel, alleen langzaam.

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
xBytez schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:08:
Vannacht kreeg ik de notificatie van de Mercedes Me app dat een paar diensten waren gedeactiveerd/geactiveerd. Na wat onderzoek kon ik eindelijk de dashcam functie aanschaffen voor onbeperkte tijd. Cool! Ben nu wel 240,- euro lichter. Moet misschien de leasemaatschappij het wel even laten weten.

Edit:
YouTube: 2020 Mercedes-Benz CLA built-in Dashcam
Heb het even geprobeerd. 720p30 MP4.
Laat mooi de tijd en snelheid (met snelle updates) zien! Dat is wel mooi maar de kwaliteit van de film is verder om te huilen. Kentekens zijn niet leesbaar.

De ervaring is ook niet heel lekker. Bij het starten van de auto moest ik een minuutje of 2 wachten totdat "Dashcam" tussen Apps in MBUX kwam te staan. Daarna heb ik loop recording aangezet. Toen eenmaal ik weer wou vertrekken moest ik precies hetzelfde herhalen. Deze elke keer handmatig starten is niet heel praktisch. Er zijn verder geen instellingen behalve een "landsgrensmelding". Ik vind het de 240 euros niet waard.

Je bent een USB-stick nodig voor de opnames. Deze heb ik gefomatteerd met exFAT.
Split bij elke 55MB.
Hier ook eindelijk te bestellen in de Me App voor m’n GLE Coupé 53 2021, maar welk opslagmedium heb jij gekozen (waarschijnlijk usb-c)? Welke grootte is afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
Redondo1982 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:03:
[...]

Hier ook eindelijk te bestellen in de Me App voor m’n GLE Coupé 53 2021, maar welk opslagmedium heb jij gekozen (waarschijnlijk usb-c)? Welke grootte is afdoende?
Met de wagen kwam gelukkig een USB-C naar USB-A adapter waar de flash drive in zit. Ik gebruik nu een 128GB USB stick maar had voorheen met testen een 32GB stick gebruikt. Gaat best lang mee.

Grootste pijnpunt blijft toch wel het elke keer handmatig moeten starten van de opname en dat deze niet automatisch de oude filmpjes verwijderd. Zodra de opslag vol is moet je zelf bestanden wissen/disk formatteren, gelukkig kan dat binnen MBUX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
xBytez schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:21:
[...]

Met de wagen kwam gelukkig een USB-C naar USB-A adapter waar de flash drive in zit. Ik gebruik nu een 128GB USB stick maar had voorheen met testen een 32GB stick gebruikt. Gaat best lang mee.

Grootste pijnpunt blijft toch wel het elke keer handmatig moeten starten van de opname en dat deze niet automatisch de oude filmpjes verwijderd. Zodra de opslag vol is moet je zelf bestanden wissen/disk formatteren, gelukkig kan dat binnen MBUX.
Ohja, ik heb die kabeltjes ook in de auto. Maar ook in mn laptoptas haha. Achja, wil het altijd een beetje uniform houden.

Ik heb nu usb-c 256gb besteld en die komt morgen. Ik ga dan echt even testen. Nog tips?

Wel balen dat je alles zo handmatig moet doen, maar misschien komt er nog een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Ben benieuwd hoe onze fleet hiermee om gaat gaan. Normaal was het 6 maanden voor einde contract bestellen. Maar dat zou dus nu allemaal problemen opleveren met die gigantische levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xBytez schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:21:
[...]

Het is echt schandalig slecht als je het mij vraagt. Op die manier is een dashcam echt niet normaal te gebruiken, ik moet er niet aan denken dat ik hem voor elke rit handmatig zou moeten starten, en dan nog in de gaten houden hoeveel vrije ruimte er op de USB is ook.

Kan mooi in het rijtje met "manuele handelingen voor het wegrijden" onder "lane assist uitzetten"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2021 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:37:
[...]

Het is echt schandalig slecht als je het mij vraagt. Op die manier is een dashcam echt niet normaal te gebruiken, ik moet er niet aan denken dat ik hem voor elke rit handmatig zou moeten starten, en dan nog in de gaten houden hoeveel vrije ruimte er op de USB is ook.

Kan mooi in het rijtje met "manuele handelingen voor het wegrijden" onder "lane assist uitzetten"
Ja haha, de lijst met handelingen wordt steeds langer. Ik ga het straks allemaal even testen, maar dat zal bij mij niet anders zijn dan de al eerdere ervaringen hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 23-12-2021 09:12 ]

• xBytez
  • Laatst online: 15-09 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:37:
[...]

Het jammere is dat het eventjes duurt voordat de "Dashcam" app verschijnt onder de lijst met apps. De keuze is of even de motor warm laten lopen en wachten voordat Dashcam eindelijk verschijnt of de opname maar starten tijdens het rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

xBytez schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:11:
[...]

Het jammere is dat het eventjes duurt voordat de "Dashcam" app verschijnt onder de lijst met apps. De keuze is of even de motor warm laten lopen en wachten voordat Dashcam eindelijk verschijnt of de opname maar starten tijdens het rijden.
Of keuze C: een non-mercedes dashcam aanschaffen en absoluut geen geld aan Mercedes doneren voor zo'n ongelofelijk inferieur product.

Iedereen die voor keuze A of B gaat moet naar mijn inzien toch eens goed over zijn of haar financiele keuzes nadenken :+

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dag allen,

Een goede vriend van mij heeft een CLA uit 2014, waar geen power meer in zit en storingen geeft. Nu is hij langs een aantal garages gereden, maar ze komen allemaal met andere (mogelijke) oplossingen. De vermoedens zijn dat het ergens richting de turbo zit.

Hebben jullie nog goeie tips voor goede garages in het midden van het land? De garages waar we langs zijn geweest geven niet veel vertrouwen in een goede oplossing.

Dank!

• Redondo1982
EValentino schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:49:
Dag allen,

Een goede vriend van mij heeft een CLA uit 2014, waar geen power meer in zit en storingen geeft. Nu is hij langs een aantal garages gereden, maar ze komen allemaal met andere (mogelijke) oplossingen. De vermoedens zijn dat het ergens richting de turbo zit.

Hebben jullie nog goeie tips voor goede garages in het midden van het land? De garages waar we langs zijn geweest geven niet veel vertrouwen in een goede oplossing.

Dank!
Allemaal officiële MB-dealers? Of Jan de Beunhaas adresjes?

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:13:
[...]

Allemaal officiële MB-dealers? Of Jan de Beunhaas adresjes?
Het liefst een goed jan beunhaas adres. Als we een eindje moeten rijden is het ook niet erg in principe, als daar betere te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
EValentino schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:24:
[...]

Het liefst een goed jan beunhaas adres. Als we een eindje moeten rijden is het ook niet erg in principe, als daar betere te vinden zijn.
Ik raad mbt problemen die onverklaarbaar zijn in eerste instantie alleen maar origineel aan, dus een officiële dealer. Met die gegevens en uitlezingen kan je dan ook echt verder. Bovendien als het een probleem is die bekend is in de computers dan kan het soms ook nog eens gaan om een terugroep-actie of een bekend probleem.

Als je op zoek bent naar een goed alternatief adres dan kan ik je niet helpen, maar advies zou zijn wat mij betreft: dealer MB kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

En anders een Mercedes specialist, zoals bijv. Jansen in Balkbrug. Dat ligt alleen niet in het midden van het land, maar daar ken ik geen Mercedes specialisten :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
mavical schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:53:
[...]

De spiegels zijn niet hetzelfde, de linker heeft net zoals de achteruitkijk spiegel een dim functie in het geval de achterligger zijn lichten je dreigen te verblinden maar de rechterspiegel heeft die functie niet. Je kan het ook zien aan de markeringen in het glas dat de linker en de rechter niet hetzelfde zijn. Waarom de rechter geen dim functie krijgt is mij niet duidelijk behalve dat het een kleine kostenbesparing is.

Om het glas te dimmen word inderdaad een vloeistof gebruikt welke vlak achter het glas zit. Of dat de linker dan meer tijd nodig heeft om op te warmen, geen idee, was mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 15-09 14:02
swtimmer schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:02:
[...]

Ben benieuwd hoe onze fleet hiermee om gaat gaan. Normaal was het 6 maanden voor einde contract bestellen. Maar dat zou dus nu allemaal problemen opleveren met die gigantische levertijden.
Mijn wagen is einde lease Feb 2022, nieuwe wagen wordt geleverd in Oktober 2022 (ten laatste volgens dealer). Lease wordt gewoon verlengd met die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Engineer Stewie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 03:01:
[...]

Mijn wagen is einde lease Feb 2022, nieuwe wagen wordt geleverd in Oktober 2022 (ten laatste volgens dealer). Lease wordt gewoon verlengd met die periode.
Mijn auto had standaard een lease contract van 4 jaar/120k km. Deze is 13 juli verlopen. Ik had zoals gebruikelijk 6 maanden eerder mijn auto besteld maar deze is pas deze maand binnen gekomen. Mijn fleet manager vertelde wel dat als ik na 5 lease jaren nog niet een vervangende auto had, dat ik er een uit de fleet kreeg als er een collega weg was of zo. Hoe dan ook maakt dat niet meer uit want 7 januari mag ik mijn nieuwe auto ophalen:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Vandaag een heel vreemd (en vervelend) probleem.

Ik heb een Samsung USB stick (1TB, USB-C, SSD, geformateerd) in mijn 2e USB poort gestoken (die in de armsteun). Dit om dat ik de Webcam functie voor mijn CLA-SB (januari 2021) heb geactiveerd.
Maar het MBUX is volledig in de war geraakt
Het systeem bleef aangeven dat mijn telefoon verbonden was met CarPlay (ondanks dat ik de stekker er uit had gehaald), Bluetooth werkte niet meer (ook niet na uit- en inschakelen op zowel het voertuig als mijn telefoon) en de DAB+ haperde voortdurend.

Een plaspauze, waarbij de auto 5 minuten “uit” is geweest mocht niet baten. Erg vervelend op een rit van 2:15 minuten naar Dusseldorf. 😬

Zijn er mensen die zoiets hebben meegemaakt? En zo ja, wat is de oplossing?

Verder een snelle vraag: Op welke wijze moet de USB Stick geformateerd zijn voor gebruik met de Dashcam? Nu is het NTFS. En kan deze in een willekeurige USB-poort worden gestoken (armsteun of opbergvak onder het MBUX scherm)?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:45:

Ik heb een Samsung USB stick (1TB, USB-C, SSD, geformateerd) in mijn 2e USB poort gestoken (die in de armsteun). Dit om dat ik de Webcam functie voor mijn CLA-SB (januari 2021) heb geactiveerd.
Het systeem bleef aangeven dat mijn telefoon verbonden was met CarPlay (ondanks dat ik de stekker er uit had gehaald), Bluetooth werkte niet meer (ook niet na uit- en inschakelen op zowel het voertuig als mijn telefoon) en de DAB+ haperde voortdurend.

Een plaspauze, waarbij de auto 5 minuten “uit” is geweest mocht niet baten. Erg vervelend op een rit van 2:15 minuten naar Dusseldorf. 😬

Verder een snelle vraag: Op welke wijze moet de USB Stick geformateerd zijn voor gebruik met de Dashcam? Nu is het NTFS. En kan deze in een willekeurige USB-poort worden gestoken (armsteun of opbergvak onder het MBUX scherm)?
USB stick moet in de auto geformatteerd worden, dan zou het geen probleem moeten geven. Heb zelf een 256GB usb stick op deze manier geformatteerd en het werkt zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Kan de auto wel overweg met 1TB? Soms zie je nog weleens dat grote opslag niet altijd even goed werkt in bepaalde gevallen. Misschien is het gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Redondo1982 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:05:
[...]

Kan de auto wel overweg met 1TB? Soms zie je nog weleens dat grote opslag niet altijd even goed werkt in bepaalde gevallen. Misschien is het gelimiteerd.
Als ik weer terug ben in NL dan ga ik wel met wat verschillende opslagcapaciteiten experimenteren.
Maar 1TB zou tegenwoordig geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
rally schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:13:
[...]

Als ik weer terug ben in NL dan ga ik wel met wat verschillende opslagcapaciteiten experimenteren.
Maar 1TB zou tegenwoordig geen probleem mogen zijn.
Ben benieuwd. Ik werk zelf met 256 usb c stick en die werkt out of the box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wow... Rij je in de Merc van Hamilton? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Tylen schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:14:
[...]

Wow... Rij je in de Merc van Hamilton? :P
>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

Volgens mij duurt het langer dan 5 minuten voordat het systeem in ruststand gaat. Bij oudere systemen (Comand) kon je dit forceren door de aan/uit knop ingedrukt te houden.

Tel+favoriet knop (sterretje) 10 sec ingedrukt houden schijnt ook te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 28-12-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Iemand hier een nieuwe a klasse wel eens uitgerust met achteraf een accessoire voor draadloos laden ?

Ik dacht bv een matje in het bakje leggen ?

Of zoiets ?
https://m.nl.aliexpress.c...a8df01fa1ab6e2f811&gclid=

[ Voor 45% gewijzigd door wd200 op 29-12-2021 23:25 ]

• ClickSmart
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo, ik zat wat te googelen nav mijn net bestelde GLA en ben nieuw op dit forum. Ik heb een geheel zwarte 250e business solution AMG besteld met oa smartphone integratie. Weet iemand hier of dit draadloos is vwb verbinding met Apple CarPlay of moet ik ‘stekkeren’? En heeft de GLA draadloos opladen voor de telefoon aan boord? Ik ben benieuwd… grtz, Berry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ClickSmart schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:18:
Hallo, ik zat wat te googelen nav mijn net bestelde GLA en ben nieuw op dit forum. Ik heb een geheel zwarte 250e business solution AMG besteld met oa smartphone integratie. Weet iemand hier of dit draadloos is vwb verbinding met Apple CarPlay of moet ik ‘stekkeren’? En heeft de GLA draadloos opladen voor de telefoon aan boord? Ik ben benieuwd… grtz, Berry
Stekkeren. Volgens mij is er alleen in de dure klasse draadloze Carplay voor de S beschikbaar. En waarschijnlijk de nieuwe EQE en EQS ook. Ik hoop wel dat het voor mijn G63 beschikbaar komt ten tijde van de facelift/mopf in 2022, levering eind 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

ClickSmart schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:18:
Als je moet stekkeren voor Carplay en je wil toch wireless, kan je daarvoor een dongle kopen. In mijn 2018 CLA 45 AMG heb ik een Carlinkit 2.0 steken en dat werkt prima. Stap in, start de auto en een kleine 20 seconden later is ook carplay draadloos actief. Intussen is er een versie 3.0 van deze unit te koop.

Ik ben alleen nog op zoek naar een mooie unit voor draadloos laden. Inbay systems heeft mooie units die eruitzien alsof het factory fit is, maar helaas weer niet voor de AMG. En ze reageren niet op vragen via mail helaas. :(

[ Voor 12% gewijzigd door thunder8 op 31-12-2021 09:47 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:46:
[...]

Als je moet stekkeren voor Carplay en je wil toch wireless, kan je daarvoor een dongle kopen. In mijn 2018 CLA 45 AMG heb ik een Carlinkit 2.0 steken en dat werkt prima. Stap in, start de auto en een kleine 20 seconden later is ook carplay draadloos actief. Intussen is er een versie 3.0 van deze unit te koop.

Ik ben alleen nog op zoek naar een mooie unit voor draadloos laden. Inbay systems heeft mooie units die eruitzien alsof het factory fit is, maar helaas weer niet voor de AMG. En ze reageren niet op vragen via mail helaas. :(
Ja, wel weer een kastje erbij. Tevens hoor je ook een aantal verhalen dat er veel lag in zit. Met navigeren en flitsmeister toch wel een probleempje haha. Zeker met een AMG, want dat rij jij ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ja, wel weer een kastje erbij. Tevens hoor je ook een aantal verhalen dat er veel lag in zit. Met navigeren en flitsmeister toch wel een probleempje haha. Zeker met een AMG, want dat rij jij ook...
Ik ervaar geen lag hoor. Navigeren en Flitsmeister werken prima. :) Ik heb altijd Spotify en Flitsmeister aanstaan. En Spotify staat in de hoogste kwaliteitsetting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

thunder8 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:
[...]

Ik ervaar geen lag hoor. Navigeren en Flitsmeister werken prima. :) Ik heb altijd Spotify en Flitsmeister aanstaan. En Spotify staat in de hoogste kwaliteitsetting. :P
Heb je die uit de US gehaald of lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

swtimmer schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je die uit de US gehaald of lokaal?
Ik heb hem via een leverancier op bol.com. Versie 3.0 is denk ik wat moeilijker lokaal te krijgen. Per saldo is het alleen qua garantie een groter issue als het ver weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
thunder8 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:
[...]

Spotify gaat met lossless music komen in 2022. Dan ga je echt heel merkbaar verschil horen in bedraad/bluetooth.

Ik heb nu Deezer die deze kwaliteit al heeft. Via Bluetooth hoor je geen verschil, bedraad is het heel veel beter.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
waarom heeft MB (en andere merken) nog een build in spotify app.. dat zou pas opschieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

swtimmer schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:02:
[...]

Hier kreeg ik van de week een mail van DirectLease dat je auto door kon rijden tot de nieuwe geleverd zou worden. Lease loopt hier eind januari af en woensdag pas nieuwe auto besteld. Voor het eerst sinds jaren geen MB meer. Zag de levertijden en onzekerheden mbt of opties wel beschikbaar waren niet zo zitten.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

thunder8 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:32:
[...]

Ik heb hem via een leverancier op bol.com. Versie 3.0 is denk ik wat moeilijker lokaal te krijgen. Per saldo is het alleen qua garantie een groter issue als het ver weg komt.
België is tegenwoordig erg met vinden en declareren van btw en admin als het van buiten de EU komt. Zal nog eens zoeken. Blijf dat zo'n dom design vinden, heb je draadloos laden moet je nog steeds met een kabel aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
swtimmer schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 08:22:
[...]

België is tegenwoordig erg met vinden en declareren van btw en admin als het van buiten de EU komt. Zal nog eens zoeken. Blijf dat zo'n dom design vinden, heb je draadloos laden moet je nog steeds met een kabel aan de gang.
Helemaal eens. Ik had mij er niet in verdiept (tenminste, schijnbaar onvoldoende) en dacht met Carplay en draadloos laden een mooi combinatie te hebben. Niet dus.
Ik gebruik Carplay nu eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
InterCC schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Helemaal eens. Ik had mij er niet in verdiept (tenminste, schijnbaar onvoldoende) en dacht met Carplay en draadloos laden een mooi combinatie te hebben. Niet dus.
Ik gebruik Carplay nu eigenlijk helemaal niet.
Dat laatste lijkt ook de insteek te zijn, want in een VW Polo zit draadloze Carplay wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 09:44
In de nieuwe c-klasse is carplay wel draadloos.. waarschijnlijk dus afhankelijk van de mbux versie die aanwezig is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
K0ENH schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:59:
In de nieuwe c-klasse is carplay wel draadloos.. waarschijnlijk dus afhankelijk van de mbux versie die aanwezig is??
Oh echt? Dan heeft het inderdaad te maken met de nieuwe opzet van de schermen (met MBUX), want in de S zit het ook. Ik ben blij om dit te horen, want die opzet komt waarschijnlijk ook in de mopf van de G in 2022. Hoe je zo blij kan zijn met iets kleins :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:54:
[...]

Oh echt? Dan heeft het inderdaad te maken met de nieuwe opzet van de schermen (met MBUX), want in de S zit het ook. Ik ben blij om dit te horen, want die opzet komt waarschijnlijk ook in de mopf van de G in 2022. Hoe je zo blij kan zijn met iets kleins :)
G klasse is nou niets echt wat kleins 🙈🤣
Succes met wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 09:44
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:54:
[...]

Haha ja seriously ik maak gebruik van carplay wireless dus bevestigd 😁 en in combi met af-fabriek draadloos laden werkt het prima.. waar in mijn vorige auto de tel nog wel eens heet wilde worden met draadloos laden is zelfs dat niet het geval. Geloof dat er zelfs fans aangebracht zijn om de tel te koelen bij draadloos laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wd200 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:25:
[...]

G klasse is nou niets echt wat kleins 🙈🤣
Succes met wachten
Nee haha, dat is zeker niet klein. Maar ik zou het echt heel fijn vinden als het erin komt, wat nu heel aannemelijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Nee haha, dat is zeker niet klein. Maar ik zou het echt heel fijn vinden als het erin komt, wat nu heel aannemelijk is geworden.
Toevallig stond vanochtend bij het hotel een G AMG naast een Urus (in een prachtig donkergroen). Beide erg cool natuurlijk, maar zou toch die Urus overwegen in jouw schoenen!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dean Martin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Toevallig stond vanochtend bij het hotel een G AMG naast een Urus (in een prachtig donkergroen). Beide erg cool natuurlijk, maar zou toch die Urus overwegen in jouw schoenen!
Ik vind de Urus ook erg mooi, maar het is een ander segment. G ga ik bovendien zakelijk rijden en ook dusdanig inzetten. Bij bepaalde klanten zal het een praatje opleveren en bij andere dingen zal ik er weleens zware aanhangers mee trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Ik vind de Urus ook erg mooi, maar het is een ander segment. G ga ik bovendien zakelijk rijden en ook dusdanig inzetten. Bij bepaalde klanten zal het een praatje opleveren en bij andere dingen zal ik er weleens zware aanhangers mee trekken.
Begrijp me niet verkeerd. Die G is fantastisch hoor! Chapeau!!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dean Martin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Die G is fantastisch hoor! Chapeau!!
Ja, maar ik begrijp je vraag. Ik vind de Urus ook een genot, maar past me (nu) niet. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een nieuwe ervaring in de CLA, wat wellicht meer aan een extreme weersomstandigheid lag dan aan de auto zelf.

Super-cooled regen, het was -3 en de neerslag was (nog) niet bevroren, maar bevroor wel vrijwel direct bij aanraking met de auto. Heel irritant op het voorraam, want enkel met blower en temperatuur op max was het te doen. Rijden in een sauna dus, 4,5 uur nonstop hetzelfde weer :')

Zag er wel gaaf uit op de neus. Soort siliconen hoesje om de hele auto :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1Y7g4wEnx-pLrBXSfpq_9ZfQYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt6eFRAqs9aLUARqi4KNUM7W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuXdXxhaHmH3DeOTGHyl-cvixnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZYCHHTKoYsEV7hZWsN7bROM.jpg?f=fotoalbum_large

Aan het eind v/d rit toen het begon te schemeren een paar keer de koplampen uit moeten "beitelen" om nog wat licht door te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXIe1zAssTAUXML7Hm_VLQKmxnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gw5joCEECbMFfMRnN9nBYh7f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p43arxT-sAg4OmJ_8lRYzpTaz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4tJ2Zfw9MAZ6hP5D7uK4II6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:52:
Gisteren een nieuwe ervaring in de CLA, wat wellicht meer aan een extreme weersomstandigheid lag dan aan de auto zelf.

Super-cooled regen, het was -3 en de neerslag was (nog) niet bevroren, maar bevroor wel vrijwel direct bij aanraking met de auto. Heel irritant op het voorraam, want enkel met blower en temperatuur op max was het te doen. Rijden in een sauna dus, 4,5 uur nonstop hetzelfde weer :')

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan het eind v/d rit toen het begon te schemeren een paar keer de koplampen uit moeten "beitelen" om nog wat licht door te laten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bizar, maar dat is nadeel van LED. Vroeger was het halogeen en die werd lekker warm haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Iemand een idee wat een PHEV doet als je de tank leeg rijdt en je hebt nog 40km accu over ? Schakelt die dan over en ik gewoon tanken of krijg je (los van dat je het niet moet willen ivm vuil in de tank) dan andere problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:52:

*knip*

*knip*
En alle (veiligheids)systemen bleven in werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:19:
[...]

En alle (veiligheids)systemen bleven in werking?
Nee, foutmeldingenfestival. Alles buiten werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Zojuist heb ik een brief van Stern ontvangen. Er is een terugroepactie van de EQC. Schijnbaar kan de kabelboom van het stuurhuis tijdens de montage mogelijk beschadigd zijn en zou in dat geval water bij de regeleenheid kunnen komen en de stuurbekrachtiging tijdens het rijden uitvallen.

Het is nu dus aan mij om een afspraak in te plannen voor controle en eventuele vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterCC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:37:
Zojuist heb ik een brief van Stern ontvangen. Er is een terugroepactie van de EQC. Schijnbaar kan de kabelboom van het stuurhuis tijdens de montage mogelijk beschadigd zijn en zou in dat geval water bij de regeleenheid kunnen komen en de stuurbekrachtiging tijdens het rijden uitvallen.

Het is nu dus aan mij om een afspraak in te plannen voor controle en eventuele vervanging.
Gelukkig hebben ze tijd door het gebrek aan aflevering van nieuwe auto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Nee, foutmeldingenfestival. Alles buiten werking.
Haha dat dacht ik al! Bij een beetje mist begint de CLA al te piepen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Haha dat dacht ik al! Bij een beetje mist begint de CLA al te piepen...
Ik was v/d week bij de wasbox om alle ijs van de auto af te krijgen, en ik kan nou niet echt zeggen dat ik het hem heel kwalijk neem. Als je bij mij 5cm ijs over mn ogen en oren heen smeert doe ik het ook niet zo goed meer denk ik :+

Wel een leuk souvenir te pakken gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2DQ4eZbGbDAKojCElgzppCDV8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v4E5HjR7B3nMXDuNhprX9Ts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Pwoah nice! In de diepvries leggen ;-)

Mooie hond ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heb begin November een EQA 250 mogen bestellen via mijn werkgever. Bij aankoop zei de dealer levering in februari. Toen kreeg ik een mail dat de product 2e week maart zou zijn en levering waarschijnlijk begin april. Mail van leasemaatschappij spreekt over week van 15 april. Collega bestelde 2 weken later een Toyota en die heeft hem gisteren opgehaald.

Ik weet dat ik een ongeduldig stuk vreten ben, maar ach. Die leenauto komt inmiddels ook wel m'n strot uit. Ook vast een laadpaal aangevraagd via de gemeente en er komt er eentje bij binnen 14 weken. Hier nog meer mensen aan het wachten op een MB EV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
N1ckk schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:26:
Heb begin November een EQA 250 mogen bestellen via mijn werkgever. Bij aankoop zei de dealer levering in februari. Toen kreeg ik een mail dat de product 2e week maart zou zijn en levering waarschijnlijk begin april. Mail van leasemaatschappij spreekt over week van 15 april. Collega bestelde 2 weken later een Toyota en die heeft hem gisteren opgehaald.

Ik weet dat ik een ongeduldig stuk vreten ben, maar ach. Die leenauto komt inmiddels ook wel m'n strot uit. Ook vast een laadpaal aangevraagd via de gemeente en er komt er eentje bij binnen 14 weken. Hier nog meer mensen aan het wachten op een MB EV?
Misschien moet je even een kijkje nemen in het topic Bizarre levertijd Mercedes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982

Heel veel mensen zitten te wachten op de levering van een nieuw voertuig vanuit MB, niet alleen EV. Dealers worden er ook moe van. Het was al aan de gang voor de pandemie en dat is er nu niet beter op geworden. Of het nu komt door de supply chain, de drukte, een combinatie óf wat anders, dat weet ik niet. Dan moet ik mezelf er eens in verdiepen. Bij andere merken is het ook wel aan de hand, maar bij sommigen wel minder aanwezig dan bij MB.

Ik weet ook niet of een vergelijk tussen Toyata en MB wel eerlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Het is echt bizar, de mijne was geleverd eind juni na 5 weken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Redondo1982 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Ik weet ook niet of een vergelijk tussen Toyata en MB wel eerlijk is.
Die volg ik even niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Heeft Toyota dezelfde verkopen? Kunnen zij makkelijker produceren, inkopen en assembleren? Mercedes heeft natuurlijk wel bepaalde premium eisen, waar je ook voor betaalt, en ik weet niet of dit extra moeilijkheden met zich meebrengt. Vandaar dat ik dit zei, want soms is een vergelijk scheef.

De levering van mijn toekomstige auto duurt bijvoorbeeld twee jaar, puur door de hogere vraag dan aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ah, op die manier. Ik dacht dat je bedoelde de druk op transport, leveringen van chips e.d. - die zouden in mijn ogen onder competitiekracht verdeeld moeten worden. Dan zou het kunnen zijn dat partij A liever meer betaald per onderdeel (schaarste) dan x-tijd klanten laat wachten. Dan doet partij A het vanuit het perspectief van levertijd het toch beter?

[ Voor 14% gewijzigd door N1ckk op 10-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Ik weet dat diesel niet bepaald geliefd meer is in Nederland, maar zijn er hier nog mensen betroffen van de terugroepactie voor de OM654 en OM656 dieselmotoren?

In Duitsland gaat het al om ruim 200.000 auto's, wereldwijd om zo'n 800.000 wagens.

Heb vandaag het schrijven ontvangen dat de mijne ook "ooit" terugmoet omdat men het ventiel en de software moet vervangen, met de noot gelieve van gebruik van de auto af te zien en tot een minimum te beperken indien noodzakelijk. Ik was erg benieuwd hoe het in het Nederlands geformuleerd was en wat daar eventueel gecommuniceerd is betreffende de termijn waarbinnen men het op denkt te gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
N1ckk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:24:
Ah, op die manier. Ik dacht dat je bedoelde de druk op transport, leveringen van chips e.d. - die zouden in mijn ogen onder competitiekracht verdeeld moeten worden. Dan zou het kunnen zijn dat partij A liever meer betaald per onderdeel (schaarste) dan x-tijd klanten laat wachten. Dan doet partij A het vanuit het perspectief van levertijd het toch beter?
Ja, dit zou ook kunnen. We weten alleen niet wat bepaalde fabrikanten voor marge nodig hebben om zwarte cijfers te kunnen schrijven.

Het is allemaal moeilijke materie, dat blijkt maar weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Uhh, gaat het hier over levertijden en de prestaties op die as of de financiële prestaties van een onderneming? Ik had het in ieder geval over dat eerste, maar dat tweede kan zeker invloed hebben en weten we idd niet volledig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Zo, ik kan me hier ook melden met inmiddels een Mercedes in het wagenpark.
Een Sprinter 4x4 als basis voor camper gekocht, met superlage kilometerstand gevonden in Duitsland.
Meteen gebruik van gemaakt, heel blij mee.
Ik ben van oudsher een verstokte Toyota rijder met allerlei soorten auto's, maar kan daar de laatste jaren niet altijd terecht met mijn wensen (zoals elektrische auto)

Ik heb er meteen grove banden en reservewiel drager op gezet, een provisorische camper inbouw ingemaakt, het nette werk komt later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SFrV0_Vhp9xWeW51oVOg2zVYQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tF6z4A6rZ4L7LlOnfmZcH0jh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de 4x4 ook al uit kunnen proberen.
Helaas heeft hij geen low-gearing, maar waar je low-gearing nodig hebt kom je toch niet uit omdat hij op die plekken toch al te groot is met zijn 7 meter.

Maar het 4x4 systeem werkt erg mooi en ploegt zo overal doorheen.
In het buitenland gingen we in het donker mensen bezoeken, laatste stukje heuvelachtig en onverhard. Bleek dat we het niet zo goed gebruikte pad hadden :+ Ik moest over wat rotsig werk, ploegen door overgroeid pad en wat slingerend omhoog (met vaart erop, want geen low-gearing).
Zeer onder de indruk waar ik de 7 meter 3+ ton bus doorheen kreeg. Kom ik daar aan, krijg ik te horen dat nog nooit iemand via die weg is gekomen haha.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 10-01-2022 20:30 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
N1ckk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:10:
Uhh, gaat het hier over levertijden en de prestaties op die as of de financiële prestaties van een onderneming? Ik had het in ieder geval over dat eerste, maar dat tweede kan zeker invloed hebben en weten we idd niet volledig.
Ja, het wordt beetje lang verhaal zo en in platte tekst soms moeilijk te beschrijven. :) Ik weet dat je op het eerste doelde -en ik ook-, maar soms kan/wil een fabrikant gewoon niet meer betalen voor bepaalde componenten omdat er anders verlies wordt gedraaid op dat type auto. Je doelde op de wet van de sterkste, toch? Ondanks schaarste toch meer betalen voor bepaalde onderdelen -voor de neus van andere fabrikanten op te kopen- om toch de auto's te kunnen afleveren. Anders heb ik je verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cid Highwind schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:10:
Ik weet dat diesel niet bepaald geliefd meer is in Nederland, maar zijn er hier nog mensen betroffen van de terugroepactie voor de OM654 en OM656 dieselmotoren?

In Duitsland gaat het al om ruim 200.000 auto's, wereldwijd om zo'n 800.000 wagens.

Heb vandaag het schrijven ontvangen dat de mijne ook "ooit" terugmoet omdat men het ventiel en de software moet vervangen, met de noot gelieve van gebruik van de auto af te zien en tot een minimum te beperken indien noodzakelijk. Ik was erg benieuwd hoe het in het Nederlands geformuleerd was en wat daar eventueel gecommuniceerd is betreffende de termijn waarbinnen men het op denkt te gaan lossen.
Welke motoren zijn dat in lekentaal? Ik volg de Benz motorcodes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Welke motoren zijn dat in lekentaal? Ik volg de Benz motorcodes niet.
De 2.0 en 3.0 diesels vanaf de C-Klasse tot aan de G-Klasse: https://mbpassion.de/2021...n-wegen-kuehlmittelpumpe/

Ik gok dus alles vanaf de C200d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cid Highwind schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:20:
[...]

De 2.0 en 3.0 diesels vanaf de C-Klasse tot aan de G-Klasse: https://mbpassion.de/2021...n-wegen-kuehlmittelpumpe/

Ik gok dus alles vanaf de C200d.
Ik zie de CLA er niet tussen staan maar ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn CLA200d een andere motor heeft?

Heb van de dealer nog niets gehoord in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 06:12:
[...]

Ik zie de CLA er niet tussen staan maar ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn CLA200d een andere motor heeft?

Heb van de dealer nog niets gehoord in ieder geval.
Het is van toepassing bij bepaalde types diesel uitvoeringen van de platformen:
GLE/GLS (167)
C-Klasse (205)
E-klasse (213)
S-klasse (222)
E-klasse Coupe/Convertible (238)
GLC (253)
CLS (257)
G-klasse (463)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:23:
[...]

Het is van toepassing bij bepaalde types diesel uitvoeringen van de platformen:
GLE/GLS (167)
C-Klasse (205)
E-klasse (213)
S-klasse (222)
E-klasse Coupe/Convertible (238)
GLC (253)
CLS (257)
G-klasse (463)
Dan zal ik wel goed zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wees niet bang, mijn vrouw haar BMW had hetzelfde gezeur. Vaak een berichtje op het einde van de maand dat het hem toch niet meer ging worden deze maand. Die kreeg ook nog een week voor levering te horen dat van alles qua electronica niet meer in de wagen zit en dat dus haar baas minder hoeft te betalen :+ Leuk voor haar baas..... Maar het missen van dingen zoals de radar voelt toch allemaal wel on-premium aan.

Snap niet dat als ze zoveel problemen hebben ze niet gewoon een paar standaard type+uitrusting wagen proberen te verkopen met een garantie dat je die sneller + compleet gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@swtimmer Ik vind de communicatie ook niet zo best. Moest zelf vragen wanneer en kreeg een mailtje met andere informatie dan ik kreeg via de leasemaatschappij. Heb maar na een radiostilte van 2 maanden zelf gemaild. Je zou iets van periodieke updates verwachten, ook al is het maar voor de ervaring.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Redondo1982
Moeilijke tijd mensen, voor iedereen. Ook voor dealers, die weten helemaal niks en worden ook niet op de hoogte gehouden (leverdatums staan op 2099 in de systemen). Ondertussen worden we steeds veeleisender en materialistischer, terwijl we in een pandemie verkeren, sommige delen van de wereld nog steeds niet normaal te eten heeft (en laat staan enige vorm van toekomst dmv educatie), inflatie, grondstoffen tekort, klimaatverandering, dreigende conflicten/oorlogen, terroristische dreigingen, liquidaties etc. En wij zitten te piepen over de leveringsdatum van een auto, waar we er soms al één of twee van hebben.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar we moeten alles wel in perspectief zien te plaatsen. Door zo te denken ben ik zelf ook iets minder ongeduldig geworden -gelukkig.

Pagina: 1 ... 58 ... 70 Laatste