• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:27
De C hybride is te configureren, mocht dit nog niet bekend zijn. Dit las ik net en hij stond inderdaad in de config.

I don't have dreams, I have goals!!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-12 17:24
Redondo1982 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:28:
De C hybride is te configureren, mocht dit nog niet bekend zijn. Dit las ik net en hij stond inderdaad in de config.
Kun je zien of die afgrijselijke bult uit de koffer er uit is?

Net zelf even gekeken: de preview van de auto laadt niet en ik vind ook nergens de optie om een Burmester systeem te kiezen. Staat nog niet helemaal op punt dus :X

Ook bijzonder jammer dat 19" velgen of AIRMATIC geen optie meer zijn.

[Voor 28% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 03-11-2021 20:51]

• Redondo1982
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:46:
[...]

Kun je zien of die afgrijselijke bult uit de koffer er uit is?

Net zelf even gekeken: de preview van de auto laadt niet en ik vind ook nergens de optie om een Burmester systeem te kiezen. Staat nog niet helemaal op punt dus :X

Ook bijzonder jammer dat 19" velgen of AIRMATIC geen optie meer zijn.
Ja, de bult is eruit. Alleen bij de faceliften hebben ze het erin gehouden, maar bij nieuwe modellen is het weg. Althans, dit heb ik me laten vertellen.

Ik koop alleen auto’s met Airmatic, dus ik weet wat je bedoeld. Ik wil nooit meer zonder.

• TheBelgianStone
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 03-12 18:59
Voor zover ik correct ben is luchtverong standaard op de achteras. Bult is inderdaad verdwenen. Wel 140liter minder laadruimte dan een non-phev. Geen burmerster heeft met de chiptekorten te maken

• ctrlaltdelbe
Een auto van 75.000 euro als je hem een beetje configureert, maar niets van premium hi-fi opties, dat vind ik toch echt heel vreemd. Denk dat ik toch maar eens de 330e ga verkennen ook.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:54
Bij veel merken zijn “luxe” luidsprekers nu niet leverbaar ivm het chip gezeik.

Nieuwe C staat qua looks en interieur nu echt een stapje hoger dan de 3 vooral door dat nieuwe MBIA systeem.

• kx22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:08
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:18:
Een auto van 75.000 euro als je hem een beetje configureert, maar niets van premium hi-fi opties, dat vind ik toch echt heel vreemd. Denk dat ik toch maar eens de 330e ga verkennen ook.
Zou persoonlijk nooit de 330e kiezen boven de nieuwe C hybride. 100km op elektriciteit! Daarmee hoef je eigenlijk nooit meer te tanken.

Net even met de configurator zitten "spelen". Was geen zak aan, opties zijn er niet eens. Zelfs de velgen en leder kan je niet kiezen. Nou ik snap wel waarom je niet gelukkig gaat worden in zo een auto.

[Voor 18% gewijzigd door kx22 op 04-11-2021 20:28]

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Een nieuwe auto bestellen is in deze tijden gewoon waardeloos. Hartstikke veel opties zijn niet leverbaar.

You save everyone, but who saves you?

• ctrlaltdelbe
Ja, de fun is er wel heel snel af, zo. Fiscaal gezien wordt het dringend tijd dat ik overstap naar elektrisch of hybride, maar ik krijg mezelf niet eens over de streep.

De EQC is ook weer zo'n verhaal: zelfs in een mooi uitgeruste wagen is die middenconsole gewoon piano black. Dat is weer zo iets waar ik me niet over kan zetten: in zo'n wagen wil ik niet elke dag zitten kijken op een hoopje zwart plastic met swirls en krassen.

• WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03-12 16:11
ctrlaltdelbe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:01:
Ja, de fun is er wel heel snel af, zo. Fiscaal gezien wordt het dringend tijd dat ik overstap naar elektrisch of hybride, maar ik krijg mezelf niet eens over de streep.

De EQC is ook weer zo'n verhaal: zelfs in een mooi uitgeruste wagen is die middenconsole gewoon piano black. Dat is weer zo iets waar ik me niet over kan zetten: in zo'n wagen wil ik niet elke dag zitten kijken op een hoopje zwart plastic met swirls en krassen.
Ik heb mijn middenconsole (EQC) gewrapped om precies die reden, en het is bijna een must want dat piano black is niet bij te houden!

• ctrlaltdelbe
WimP schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb mijn middenconsole (EQC) gewrapped om precies die reden, en het is bijna een must want dat piano black is niet bij te houden!
Ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat, kun je dat even delen? Heb je het zelf gedaan of laten doen? Is het nu eigenlijk nog een moment om een EQC te kopen of zit daar ook iets nieuws in de pijplijn?

[Voor 11% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 05-11-2021 10:11]

• wvdburgt
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-12 15:57

wvdburgt

Mac OS X all the way baby!

S_Chief schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:51:
Een nieuwe auto bestellen is in deze tijden gewoon waardeloos. Hartstikke veel opties zijn niet leverbaar.
en als je al besteld hebt kun je ook nog even wachten. Ik had mijn auto via lease besteld op 18 feb, zou geleverd worden in juli (einde contract vorige lease) en de auto zelf is gebouwd in augustus. Helaas wacht ik nog steeds. Ook hoor je vaak dat opties inderdaad wordt weggelaten. Los van het feit dat ik nu dus al 2 a 3 maanden wacht op 1 of meerdere onderdelen zonder enige vorm van vooruitzicht. Ik vind het wachten niet zo erg maar het feit dat ik dus totaal geen vooruitzicht krijg steeds irritanter.

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03-12 16:11
ctrlaltdelbe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:10:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat, kun je dat even delen? Heb je het zelf gedaan of laten doen? Is het nu eigenlijk nog een moment om een EQC te kopen of zit daar ook iets nieuws in de pijplijn?
Uiteraard:

Ik heb het laten doen bij de garage, geen zin om zelf te pielen :)

Moment is prima denk ik, ze zijn nog druk met de EQS en EQE

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-12 18:40
WimP schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:41:
[...]

Uiteraard:

[Afbeelding]

Oei da's een goed idee, ik word ook helemaal ziek van mn lakzwarte center console. Daar kan je niet tegenop poetsen

Woont in Helsinki

• TheBelgianStone
[...]

Uiteraard:

[Afbeelding]

Proper resultaat!

• ctrlaltdelbe
[...]

Uiteraard:

[Afbeelding]

Heel netjes 8)

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
wd200 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:11:
Bij veel merken zijn “luxe” luidsprekers nu niet leverbaar ivm het chip gezeik.

Nieuwe C staat qua looks en interieur nu echt een stapje hoger dan de 3 vooral door dat nieuwe MBIA systeem.
In de nieuwe 'Auto review' wordt de C vrij ruim verslagen door de 3 en de A4. Voor wat het waard is....

Qua rijden ben ik het daar mee eens overigens.

Verwacht: Audi E-tron Q4 Sportback S edition 40

• S_Chief
  • Niet online
Met de 3 heb ik te weinig ervaring, maar qua rijden wint de A4 het voor mij absoluut niet.

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:23:
Met de 3 heb ik te weinig ervaring, maar qua rijden wint de A4 het voor mij absoluut niet.
Ik kan gewoon niet wennen aan die trage bak in de C. Maar goed, persoonlijk.

Verwacht: Audi E-tron Q4 Sportback S edition 40

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:51
Gisteren mijn CLA250e opgehaald. Vandaag geparkeerd in een garage in Rotterdam en aan een laadpaal gehangen. Kom ik terug, ligt de laadklep eraf. Het frontje zeg maar die het mooi maakt… 1 dag oud, kan alweer gerepareerd worden. Geen briefje, niets. Kan ik echt boos om worden.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 03-12 15:02
Kartmans1 schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:04:
Gisteren mijn CLA250e opgehaald. Vandaag geparkeerd in een garage in Rotterdam en aan een laadpaal gehangen. Kom ik terug, ligt de laadklep eraf. Het frontje zeg maar die het mooi maakt… 1 dag oud, kan alweer gerepareerd worden. Geen briefje, niets. Kan ik echt boos om worden.
Ai, da's naar. Hoe bevalt de 250e? SB of niet?

• Kartmans1
wvkreg schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:28:
[...]

Ai, da's naar. Hoe bevalt de 250e? SB of niet?
Ja erg balen. Gelukkig komt er donderdag alweer een nieuwe op dus vrij snel gerepareerd.

Bevalt erg goed! Heerlijke auto. Mooie opties, snel wanneer je dat wil. Erg fijne auto. Voorklimatiseren met de app is ook geniaal. Lekker in een warme auto instappen.

Gaat om een coupé!

• Kees16
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21:12
Beste forumleden!

Ik heb een vraag over de actieradius van het accupakket, bij volledig elektrisch rijden.
Het betreft een MB-CLA-250e.

Volgens de specificaties moet je toch wel zo'n 60 km bij normale temperaturen moeten kunnen realiseren.

Echter bij een volgeladen accu pakket betreft onze situatie.
Is dit niet vaak meer dan zo'n 40 kilometer.

Ik hoop dat jullie wat meer duidelijkheid hierin kunnen geven.

Ik hoor het graag.

Kees

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Kees16 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:29:
Beste forumleden!

Ik heb een vraag over de actieradius van het accupakket, bij volledig elektrisch rijden.

Volgens de specificaties moet je toch wel zo'n 60 km bij normale temperaturen moeten kunnen realiseren.

Ik hoor het graag.

Kees
Nou had ik dit eerder gelezen hier en dat was ineens weer goed volgens mij.

Had je de dealer al eens gecontacteerd?

• Redondo1982
Beste forumleden!

Ik hoor het graag.

Kees
Is 60km max spec? Anders is 40km bij deze temperaturen en normaal rijgedrag vrij normaal.

Met mijn (inmiddels verkochte, dus kan nu niet meer testen tijdens deze temperaturen) GLE Coupe 350e (2021) haalde ik altijd 60-70 km van de 100km spec.

• TheBelgianStone
Beste forumleden!

Ik hoor het graag.

Kees
Wanneer de temperaturen terug richting 18-20 graden gaan zal je 68km bereik hebben.

Ook afhankelijk van je rijstijl, hoeveelheid regeneratie, date uit voorgaande ritten, airco/verwarming aan of uit, navigatie met ingebouwde mbux..

Heb mijn CLA250sb bijna een jaar. 27.000km in totaal, waarvan 17.000 elektrisch. In de lente en zomer maanden haal ik consequent 68-70 km bereik.

[Voor 25% gewijzigd door TheBelgianStone op 10-11-2021 00:09]

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-12 11:36

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Beste forumleden!

Ik hoor het graag.

Kees
Staat je wagen aan de stekker als je gaat rijden en gebruik je voorverwarmen? Ik merk met mijn E dat zeker met warm/koud weer dat aan de stekker doen voor een minuut of 10 een behoorlijk stuk range kan schelen. Verder is het goed uitrollen en niet te hard remmen iets wat enorm kan meehelpen.

• brekson
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-11 11:30
Oeps, nog eens proberen om iets te posten :)
Heeft er iemand een ideetje of mercedes met een update wil komen om android auto wireless toe te laten ?
Heb het niet begrepen op het kabeltje in de asbak

• Intelligo
brekson schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:51:
Oeps, nog eens proberen om iets te posten :)
Heeft er iemand een ideetje of mercedes met een update wil komen om android auto wireless toe te laten ?
Heb het niet begrepen op het kabeltje in de asbak
Het idee was er wel voor de CLA bijvoorbeeld, het stond een tijdje in de USA shop als toekomstige optie maar is verdwenen.

De hardware is aanwezig in ieder geval, maar als het net zo snel gaat als de dashcam integratie kan je er gerust van uit gaan dat je de auto al niet meer hebt tegen de tijd dat er een halfbakken oplossing is.

Woont in Helsinki

• Redondo1982
Intelligo schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:50:
[...]

Het idee was er wel voor de CLA bijvoorbeeld, het stond een tijdje in de USA shop als toekomstige optie maar is verdwenen.

De hardware is aanwezig in ieder geval, maar als het net zo snel gaat als de dashcam integratie kan je er gerust van uit gaan dat je de auto al niet meer hebt tegen de tijd dat er een halfbakken oplossing is.
Nou, zeg dat! MB is een partij langzaam, niet normaal. Ze missen ook gewoon daardoor veel inkomsten en eigenlijk indirect dus het vertrouwen van de klant. MB kan je vergelijken met Android en Tesla met Apple.

• Intelligo
Redondo1982 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:15:
[...]

Nou, zeg dat! MB is een partij langzaam, niet normaal. Ze missen ook gewoon daardoor veel inkomsten en eigenlijk indirect dus het vertrouwen van de klant. MB kan je vergelijken met Android en Tesla met Apple.
Andersom bedoel je? Ik heb alle Apple features al jaren op mn Android.

Ik ga er maar even vanuit dat je een slechte vergelijking hebt gekozen uit fanboyisme :+

Een betere vergelijking is MB is Nokia. In het Windows Mobile tijdperk :'(

Woont in Helsinki

• Redondo1982
Intelligo schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:20:
[...]

Andersom bedoel je? Ik heb alle Apple features al jaren op mn Android.

Ik ga er maar even vanuit dat je een slechte vergelijking hebt gekozen uit fanboyisme :+

Een betere vergelijking is MB is Nokia. In het Windows Mobile tijdperk :'(
Ik doelde meer op het update-beleid zonder een fanboy-war te starten.

Nokia vs Apple is ook nog een goeie strijd geweest. Vergeet nooit meer de sarcastische borden in Amerika toen Steve Jobs de allereerste iPhone aankondigde. De rest is geschiedenis.

Maar Windows Mobile met dat pennetje :F

• gadgetgoeroe
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 29-11 10:15
Goedemiddag, ook ik heb te maken gehad met een vertraging maar heb mijn a180 inmiddels gelukkig. Extra's zijn de business solution Plus en Luxury.

Net als bij anderen ontbreekt de AR-chip, de dealer gaf aan dat deze niet achteraf bij geplaatst kan worden.

Nu is er enige onduidelijkheid ontstaan doordat er verschillende zaken gecommuniceerd worden door de leasemaatschappij en de dealer inzake het al dan niet ontbreken van de Advanced Sound System en MBUX features.

2 vragen:

- Hoe herken ik of er een Standaard dan wel Advanced Sound system in mijn auto zit?

- Het Remote-pakket staat als aangeschaft in de Store-app, echter niet als 'geactiveerd' zoals andere aangeschafte features. Een van de onderdelen in het Remote-pakket is het op afstand aanzetten van de verwarming. Die ontbreekt bij mij echter als te gebruiken feature in de Mercedes app. Andere zaken zoals remote schuifdak en op afstand ont/vergrendelen zitten er wel in. Hoe weet ik welke onderdelen uit het Remote-pakket wel geleverd/geactiveerd horen te zijn?

• wvdburgt

wvdburgt

Wat je zou kunnen doen is even op mb.vin je VIN nummer invoeren. Dan kun je zoeken bij de opties.
bij mij is dat: 853 Advanced Sound System

Even uit nieuwsgierigheid: wanneer heb je besteld?
Ik wacht helaas nog op mijn auto en hoop zo een schatting te kunnen maken.
gadgetgoeroe schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:34:
Goedemiddag, ook ik heb te maken gehad met een vertraging maar heb mijn a180 inmiddels gelukkig. Extra's zijn de business solution Plus en Luxury.

Net als bij anderen ontbreekt de AR-chip, de dealer gaf aan dat deze niet achteraf bij geplaatst kan worden.

Nu is er enige onduidelijkheid ontstaan doordat er verschillende zaken gecommuniceerd worden door de leasemaatschappij en de dealer inzake het al dan niet ontbreken van de Advanced Sound System en MBUX features.

2 vragen:

- Hoe herken ik of er een Standaard dan wel Advanced Sound system in mijn auto zit?

- Het Remote-pakket staat als aangeschaft in de Store-app, echter niet als 'geactiveerd' zoals andere aangeschafte features. Een van de onderdelen in het Remote-pakket is het op afstand aanzetten van de verwarming. Die ontbreekt bij mij echter als te gebruiken feature in de Mercedes app. Andere zaken zoals remote schuifdak en op afstand ont/vergrendelen zitten er wel in. Hoe weet ik welke onderdelen uit het Remote-pakket wel geleverd/geactiveerd horen te zijn?

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• gadgetgoeroe
Bedankt. Hoe kom ik aan het VIN-nummer? Kan ik dat ergens uit het MBUX systeem vissen?

In april dit jaar besteld. Paar maal vertraging doorgekregen.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:29

thunder8

Het gedonder begint weer.

gadgetgoeroe schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:52:
Bedankt. Hoe kom ik aan het VIN-nummer? Kan ik dat ergens uit het MBUX systeem vissen?

Het VIN nummer is je chassisnummer. Staat op je kentekencard en volgens mij bij Mercedes ook aan de bestuurderskant onder in je voorruit.

PSN-ID: Thunder76nl

• gadgetgoeroe
Top, thanks, ik ga even aan de slag :)

• wvdburgt

wvdburgt

gadgetgoeroe schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:52:

In de Mecedes app: links boven op de hamburger( 3 streepjes) --> kies je auto --> voertuiggegevens --> voertuigindetificatienummer: <wat hier staat>

Ook al eerder geleverd dan de mijne dus. Ik heb de mijne in feb besteld, zou 15 sept geleverd worden maar al 2 maanden geen nieuws. duurtlangzaam.nl

• Kartmans1
gadgetgoeroe schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:34:

2 vragen:

Advanced sound system heeft een subwoofer onder de laadvloer in de kofferbak. Dat kun je checken. Tevens zit er een soort streepje op de speakers voorin.

Aanzetten van de verwarming kan niet met een A180, alleen met de A250e plug-in hybride. Daarom mis je de functie dus.

• gadgetgoeroe
Top, dank allen. Ik heb met jullie input vastgesteld dat er idd een ASS (no pun intended) inzit.

Er zijn een aantal codes waar geen toelichting achter staat, bv. 4B8, 6S8, DC1 en DC3. Hoort dat of kan ik dat elders in een lijst vertaald krijgen?

@wvdburgt heb je er iets niet standaards in zitten wat het mogelijk verklaart?

@Kartmans1 dank, dat is dan geruststellend :)

• ctrlaltdelbe
Vanaf januari zullen er stock 2022 C300e modellen beschikbaar zijn bij (sommige) dealers.

• wvdburgt

wvdburgt

gadgetgoeroe schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:45:
Top, dank allen. Ik heb met jullie input vastgesteld dat er idd een ASS (no pun intended) inzit.

Er zijn een aantal codes waar geen toelichting achter staat, bv. 4B8, 6S8, DC1 en DC3. Hoort dat of kan ik dat elders in een lijst vertaald krijgen?

@wvdburgt heb je er iets niet standaards in zitten wat het mogelijk verklaart?

@Kartmans1 dank, dat is dan geruststellend :)
Het enige wat ik kan bedenken met de 2 collega's die later besteld hebben en eerder de auto hebben gekregen is het aanwezig zijn van Keyless go en rear lid sensor.
Mijn dealer weet dit echter niet of dit de rede is. Wel is het zo dat de auto niet vrijgegeven kan worden omdat er anders geen type goedkeuring kan plaats vinden. Ook iets weglaten voor eerder leveren was iig niet mogelijk. Verder heb ik een iets andere auto: geen amg maar business sol. luxury plus

[Voor 4% gewijzigd door wvdburgt op 16-11-2021 12:07]

• gadgetgoeroe
Apart, dat heb ik ook allemaal. Hopelijk krijg je nog voor de feestdagen je auto!

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 30-11 09:32
Vorkie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:33:
[...]

Nou had ik dit eerder gelezen hier en dat was ineens weer goed volgens mij.
Dat was bij mij, ondertussen is het rijbereik hier ook terug naar 49km gezakt. In de zomer is het terug eind 60km. 70km heb ik nog niet gezien.

Ik kan beamen wat TheBelgianStone zegt:
TheBelgianStone schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:05:
[...]
Wanneer de temperaturen terug richting 18-20 graden gaan zal je 68km bereik hebben.

Ook afhankelijk van je rijstijl, hoeveelheid regeneratie, date uit voorgaande ritten, airco/verwarming aan of uit, navigatie met ingebouwde mbux..
Ik had vorige winter even belachelijk weinig rijbereik (zogezegd 25km), ik vermoed oa door toen (door omstandigheden) vaak met lege accu te rijden. Uiteindelijk heeft de auto bij elke keer opladen zich iets beter gekalibreerd, en tegen dat ik naar de garage ging was het al opgelost.

• Styx_
  • Laatst online: 02-12 20:10
Vandaag naar de dealer geweest voor de nieuwe C-Klasse. Configuratie aangemaakt, maar helaas vergeten te vragen wat het verschil is tussen Thermatic en Thermotronic. Op de website is er wel een afbeelding van Thermotronic (hieronder afgebeeld) Nu is mijn vraag indien je kiest voor Thermatic, hoe zit dat het besturingssysteem voor de mensen achterin eruit, zijn dat enkel knopjes of alsnog een display. Misschien weet één van jullie het

• K0ENH
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 02-12 16:52
Styx_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:38:
Vandaag naar de dealer geweest voor de nieuwe C-Klasse. Configuratie aangemaakt, maar helaas vergeten te vragen wat het verschil is tussen Thermatic en Thermotronic. Op de website is er wel een afbeelding van Thermotronic (hieronder afgebeeld) Nu is mijn vraag indien je kiest voor Thermatic, hoe zit dat het besturingssysteem voor de mensen achterin eruit, zijn dat enkel knopjes of alsnog een display. Misschien weet één van jullie het

[Afbeelding]
Hallo allemaal.. ik lees hier al een tijdje mee rondom alle leverings problematiek en kan nu ook een bijdrage qua informatie leveren :P

@Styx_ :
Alleen knopjes.. ik rij sinds 3 weken een nieuwe c200 station.. ik had initieel een cla250 in bestelling staan maar vanwege de leverings problematiek overgestapt naar een voorraad model bij de dealer waar de cla in bestelling stond 8)

• Styx_
  • Laatst online: 02-12 20:10
K0ENH schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:24:
[...]

Hallo allemaal.. ik lees hier al een tijdje mee rondom alle leverings problematiek en kan nu ook een bijdrage qua informatie leveren :P

@Styx_ :
Alleen knopjes.. ik rij sinds 3 weken een nieuwe c200 station.. ik had initieel een cla250 in bestelling staan maar vanwege de leverings problematiek overgestapt naar een voorraad model bij de dealer waar de cla in bestelling stond 8)
Dank je wel voor de verheldering! Hoe bevalt de nieuwe c-klasse? Heb zelf ook vanwege alle leveringsproblemen uiteindelijk een model gekozen die binnenkort in de showroom verwacht wordt

• K0ENH
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 02-12 16:52
Hij bevalt super!

Ik maak voornamelijk lange ritten zakelijk; zuid limburg-utrecht of zuid limburg- den haag en moet zeggen dat het dan een heerlijke auto is.
Ik kom uit een mini clubman diesel 150pk en moet zeggen dat de c200 ondanks het hogere vermogen niet aanzet tot sportiever rijden. Ik rij grotendeels in de comfort stand en herken dan wel wat in dit topic wordt geschreven over de versnellingsbak. Hoewel in regulier snelweg gebruik ik hier niet veel van merk merk ik het met name als ik even vlot wil acceleren.. maar ook hier vind ik mijn weg al in door op die momenten met de paddels zelf even een paar versnellingen terug te schakelen vervolgens schiet die daarna zelf weer in de automaat en schakelt daarmee zelf weer op.
Al met al ben ik blij met deze keuze mede door dit topic ben ik na 3 maanden gaan twijfelen over mijn cla250 bestelling en liep ik tegen deze c200 launch edition amg aan. En na contact met de dealer bleek mijn bestelling nog te wijzigen daarbij is de c een euro per maand goedkoper dan de cla in de lease dus prima keuze 😎

• thunder8

thunder8

K0ENH schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:18:
....

Hoewel in regulier snelweg gebruik ik hier niet veel van merk merk ik het met name als ik even vlot wil acceleren.. maar ook hier vind ik mijn weg al in door op die momenten met de paddels zelf even een paar versnellingen terug te schakelen vervolgens schiet die daarna zelf weer in de automaat en schakelt daarmee zelf weer op.

....
Doe ik ook in mijn CLA 45 AMG. Als je op een provinciale weg snel er voorbij wil, even handmatig met de flippers terugschakelen, zodat je klaar bent voor de sprint. Daarna weer automatisch terug naar automaat. :) Als ik in de sportievere modes rij, heb je hier minder noodzaak voor.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig bijna altijd in Sport+ rij. Wegrijden in comfort mode is soms wat bokkerig en qua verbruik scheelt het niet zo heel veel. Heb getest door 2 weken puur in comfort mode te rijden en 2 weken in Sport+. Verschil qua verbruik was minimaal.

• Redondo1982
thunder8 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:22:
[...]

Doe ik ook in mijn CLA 45 AMG. Als je op een provinciale weg snel er voorbij wil, even handmatig met de flippers terugschakelen, zodat je klaar bent voor de sprint. Daarna weer automatisch terug naar automaat. :) Als ik in de sportievere modes rij, heb je hier minder noodzaak voor.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig bijna altijd in Sport+ rij. Wegrijden in comfort mode is soms wat bokkerig en qua verbruik scheelt het niet zo heel veel. Heb getest door 2 weken puur in comfort mode te rijden en 2 weken in Sport+. Verschil qua verbruik was minimaal.
Rij hier ook 95% in Sport+ mode met af en toe Sport mode met de AMG perfomance exhaust on. Precies ook hetzelfde zoals jij het schetst, af en toe even met de flippers spelen (ook voor het geluid). Verbruik kan me gestolen worden, want dan had ik wel een 400d gaan rijden.

Comfort mode rijdt bij mij wel lekker, maar voelt toch niet goed bij een AMG haha.

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:39:
[...]

Rij hier ook 95% in Sport+ mode met af en toe Sport mode met de AMG perfomance exhaust on. Precies ook hetzelfde zoals jij het schetst, af en toe even met de flippers spelen (ook voor het geluid). Verbruik kan me gestolen worden, want dan had ik wel een 400d gaan rijden.

Comfort mode rijdt bij mij wel lekker, maar voelt toch niet goed bij een AMG haha.
Tijdens het rijden vind ik persoonlijk niets mis met Comfort mode. Alleen bij het wegrijden moet je wat meer gas geven en gaat ie soms weer net even te snel van de plek, waardoor je weer gas moet terugnemen. Tijdens het rijden is het inderdaad geen probleem. Ik heb de uitlaat eigenlijk altijd openstaan, zelfs in comfortmode. Heb ook de AMG performance exhaust. Kleine 2 weken geleden voor het eerst de launch control getest. Holy shit, wat gaat die dan van de plek. Vond gewoon wegspuiten al leuk, maar dit is een hele andere tak van sport. :o

• Woerden145
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 02-12 05:15
Iemand een idee hoe ik op basis van kenteken of chassisnummer kan achterhalen welke opties op de auto van mijn a200 zitten?

• TheBelgianStone
Woerden145 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:09:
Iemand een idee hoe ik op basis van kenteken of chassisnummer kan achterhalen welke opties op de auto van mijn a200 zitten?
Gewoon je chassisnummer ingeven op http://mb.vin/. Heel handige tool!

• Woerden145
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 02-12 05:15
TheBelgianStone schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:34:
[...]

Gewoon je chassisnummer ingeven op http://mb.vin/. Heel handige tool!
Ik krijg een foutmelding na het invullen van mijn VIN

• ousselg
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 03-12 20:21
Ik heb sindskort een Cla. Ik wilde wat functies testen en kwam er achter dat de park assist niet werkt voor file parkeren. Toen ik belde met de garage zeiden ze dat ik die optie niet heb. Ik kan me niet herinneren dat ik die kon kiezen tijdens het bestellen. Iemand een idee of dit klopt of willen ze me afpooieren?

• S_Chief
  • Niet online
Woerden145 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:09:
Vragen aan Mercedes CAC (of een dealer) of ze je de wagenkaart kunnen toesturen.

• wvkreg
ousselg schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:22:
Ik heb sindskort een Cla. Ik wilde wat functies testen en kwam er achter dat de park assist niet werkt voor file parkeren. Toen ik belde met de garage zeiden ze dat ik die optie niet heb. Ik kan me niet herinneren dat ik die kon kiezen tijdens het bestellen. Iemand een idee of dit klopt of willen ze me afpooieren?
Park assist is uitgeschakeld door de fabrikant. Wegens EU wetgeving is het verhaal van Mercedes.
Ik heb hierover gebeld met Mercedes Rotterdam via van Mossel. Het is helaas zo en niet te verhelpen.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

wvkreg schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:37:
[...]

Park assist is uitgeschakeld door de fabrikant. Wegens EU wetgeving is het verhaal van Mercedes.
Ik heb hierover gebeld met Mercedes Rotterdam via van Mossel. Het is helaas zo en niet te verhelpen.
Misschien kun wat met een dongle die op site van Kufatec staat.
Heb hetzelfde probleem met mijn W247, ga eens kijken of ik wat meer gebruikers info kan vinden over deze betreffende dongle.
https://www.kufatec.com/d...-fuer-mercedes-benz-46510

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-12 18:30
wvkreg schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:37:
[...]

als ze hem maar niet uitzetten bij een servicebeurt van mijn 8 jaar oude benzje ;)

• wvkreg
Orinoco schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:26:
[...]

Misschien kun wat met een dongle die op site van Kufatec staat.
Heb hetzelfde probleem met mijn W247, ga eens kijken of ik wat meer gebruikers info kan vinden over deze betreffende dongle.
https://www.kufatec.com/d...-fuer-mercedes-benz-46510
Wel interessant. Ik vind het ook zeer vreemd. wel dik betaald voor de optie maar niet kunnen gebruiken.
Lekker dure dongle ook wtf.

• ousselg
De grap is dat park assist wel werkt alleen voor file parkeren dus niet....

• wvkreg
ousselg schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:30:
Klopt, op een parkeerterrein werkt het met haakse vakken. In een straat parkeren aan de stoep niet 8)7
Mercedes zegt dat door incidenten die plaatsvonden met achteruit inparkeren dat ze dit hebben moeten uitzetten. Het tegenstrijdige is dat mijn vrouw haar Audi Q3 Sportback het wel gewoon kan en deze auto is 1 maand oud. Mijn CLA 250E SB inmiddels 7 maanden. Het lijkt dus geen Europees beleid, maar Mercedes beweert van wel...

[Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2021 10:27]

• ousselg
Vandaar....

Mijn broer heeft een Merc van 2020 en die kan het wel.

Het is duidelijk een Mercedes beleid. Niet dat ik park assist nodig heb ( is mij te traag) maar file parkeren in smalle straatjes zou misschien met park assist veiliger zijn.

• wvkreg
ousselg schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:30:
Vandaar....

Mijn broer heeft een Merc van 2020 en die kan het wel.

Het is duidelijk een Mercedes beleid. Niet dat ik park assist nodig heb ( is mij te traag) maar file parkeren in smalle straatjes zou misschien met park assist veiliger zijn.
Trust me, leaseauto met meerdere berijders is het wel nodig. Ik heb al op elke velg schade :)
Geen idee hoe de leasemaatschappij hiermee om zal gaan.. 0 ervaring mee.

[Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 03-12-2021 10:38]

• ousselg
Ik moest een flinke bedrag betalen de vorige keer hiervoor. Als je eigen risico hebt zou ik het gelijk melden anders krijg je een flinke rekening achteraf.

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04:38
ousselg schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:30:
Hebben ze dan het systeem veranderd? In mijn s204.201 werkt het juist alleen met fileparkeren (en werken is om eerlijk te zijn een groot woord).

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee