• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
thunderfury schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:17:
[...]

Het probleem ligt meestal ook niet bij wegen met te weinig markeringen, maar eerder te veel. De voornaamste reden voor mij om het standaard uit te schakelen is de onvoorspelbaar bij wegwerken en tijdelijke markeringen. Net daar kan je je geen bruuske correcties veroorloven, maar is de kans erop wel enorm groot!
Bij de zomervakantie dit jaar heb ik er in Duitsland geen last mee gehad. Heel af en toe een vibratie in het stuur maar als je dan net wat scherper tegen de oude lijn stuurt dan gaat hij gewoon mee.

Het klopt wel dat wanneer het systeem dan toch ingrijpt het wel erg schrikken is.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:10
Intelligo schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:01:
[...]

Awesome! Dat wil ik ook. Hoeft maar 1x geactiveerd te worden hoop ik?

Groeps-aankoopje doen op de OBD dongel?
Zoals in het lees werkt het bij 1 auto; maar kan je het meerdere keren gebruiken, wellicht na een software update.

• wd200
Admiral Freebee schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:40:
[...]

Bij de zomervakantie dit jaar heb ik er in Duitsland geen last mee gehad. Heel af en toe een vibratie in het stuur maar als je dan net wat scherper tegen de oude lijn stuurt dan gaat hij gewoon mee.

Het klopt wel dat wanneer het systeem dan toch ingrijpt het wel erg schrikken is.
Dat trillen is prima en ook echt wel van toegevoegde waarde maar dat remmen is irritant.

Volgende auto (onderweg) heeft rijassistentieplus pakket dus als je dan Acc rijdt dan stuurt die ook een beetje bij, hopelijk dan minder last van.

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:45
wd200 schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:43:
[...]

Dat trillen is prima en ook echt wel van toegevoegde waarde maar dat remmen is irritant.

Volgende auto (onderweg) heeft rijassistentieplus pakket dus als je dan Acc rijdt dan stuurt die ook een beetje bij, hopelijk dan minder last van.
Ja, mijn vorige reactie was daar op gebaseerd. Ik vind het erg fijn omdat het gewoon bijstuurt. Het harde corrigeren met de rem (wat ik tijdens een proefrit voor deze auto wel gemerkt heb) is niet zo fijn. Over rijassistentie plus ben ik erg te spreken.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:49

FireDrunk

BBG'er
Vorige week mijn A-klasse voor een beurt weggebracht (50k), een nieuwe (2021) C-klasse meegekregen.

Dat viel echt _behoorlijk_ tegen. Ik had er echt zin in, en dacht zelfs 's middags even een extra rondje te gaan rijden onder werktijd, maar toen ik er mee naar huis gereden ben, dacht ik, laat maar...

Wat viel er tegen:

- Motorisering, Ik had een C180, die heeft 170PK en 250Nm koppel. Dat was niet te merken. De Swift van mijn vrouw voelt nog sneller aan. Het is een ook erg lawaaierige motor, die vervelend hoog in de toeren moet zitten voordat er iets gebeurt.
- Interieur, Het is een kakofonie van onrust. Mijn A-klasse is al druk, maar deze C-klasse was nog drukker. De middenconsole heeft een vreemde hoge flow, een nep carbon look, en vreemde bollingen.
De deurstijlen zijn zacht, maar vreemd gevormd, bij het dichtrekken van de deur, schoot mijn hand van de greep af, omdat deze op een rare manier ophoudt, en uitstulpt.
- Stuurbediening, de touch knoppen zijn rampzalig en reageren nog slechter dan de vierkante swipe knopjes in mijn A-klasse (die ook al niet best zijn). Bij een kleine swipe van volume, ging de radio *veel* te hard, bij een kleine swipe terug, ging hij vrijwel uit.
- Middenconsole, het gemis aan fysieke knoppen voor climate control blijft een gedrocht.
- Algeheel lawaai, De auto voelde echt niet stil aan, voor een auto die een klasse hoger zou moeten liggen dan mijn auto, viel het algehele lawaai tegen.
- Opties. Even op kenteken opgezocht, maar voor de 53000 euro die de bak kostte heb je dus nog steeds geen Adaptive Cruise Control standaard. Dat is wel echt tranentrekkend.

Wat viel er mee:
- De 9-traps automaat is lekker soepel, beter dan mijn A-klasse, helaas nog wel wat langzaam, maar in sport-stand was het te doen.
- Stoelen en zitpositie waren best ok, maar ik ben smal van postuur, en dan zijn de kuipstoelen van mijn A-Klasse AMG toch fijner. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een iets groter postuur, best fijn zitten in de C-Klasse.
- Stuurgedrag. De auto stuurt lekker, iets minder gevoel dan mijn A-Klasse, maar zeker niet slecht, hij stuurt licht, maar is niet gevoelloos of zwabberig, gewoon lekker strak.

Ik was blij toen ik mijn eigen autotje weer terug had O+

Even niets...

• NeonovA
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:48
BMW en Mercedes gaan minder auto's produceren om prijs op te drijven
https://www.nu.nl/economi...n.html#coral_talk_wrapper

Lekker bezig Mercedes en BMW. Hoop toch echt dat andere merken daar anders over denken. |:(

PVUpload | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
FireDrunk schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:06:
Vorige week mijn A-klasse voor een beurt weggebracht (50k), een nieuwe (2021) C-klasse meegekregen.

Dat viel echt _behoorlijk_ tegen. Ik had er echt zin in, en dacht zelfs 's middags even een extra rondje te gaan rijden onder werktijd, maar toen ik er mee naar huis gereden ben, dacht ik, laat maar...

Wat viel er tegen:

- Motorisering, Ik had een C180, die heeft 170PK en 250Nm koppel. Dat was niet te merken. De Swift van mijn vrouw voelt nog sneller aan. Het is een ook erg lawaaierige motor, die vervelend hoog in de toeren moet zitten voordat er iets gebeurt.
- Interieur, Het is een kakofonie van onrust. Mijn A-klasse is al druk, maar deze C-klasse was nog drukker. De middenconsole heeft een vreemde hoge flow, een nep carbon look, en vreemde bollingen.
De deurstijlen zijn zacht, maar vreemd gevormd, bij het dichtrekken van de deur, schoot mijn hand van de greep af, omdat deze op een rare manier ophoudt, en uitstulpt.
- Stuurbediening, de touch knoppen zijn rampzalig en reageren nog slechter dan de vierkante swipe knopjes in mijn A-klasse (die ook al niet best zijn). Bij een kleine swipe van volume, ging de radio *veel* te hard, bij een kleine swipe terug, ging hij vrijwel uit.
- Middenconsole, het gemis aan fysieke knoppen voor climate control blijft een gedrocht.
- Algeheel lawaai, De auto voelde echt niet stil aan, voor een auto die een klasse hoger zou moeten liggen dan mijn auto, viel het algehele lawaai tegen.
- Opties. Even op kenteken opgezocht, maar voor de 53000 euro die de bak kostte heb je dus nog steeds geen Adaptive Cruise Control standaard. Dat is wel echt tranentrekkend.

Wat viel er mee:
- De 9-traps automaat is lekker soepel, beter dan mijn A-klasse, helaas nog wel wat langzaam, maar in sport-stand was het te doen.
- Stoelen en zitpositie waren best ok, maar ik ben smal van postuur, en dan zijn de kuipstoelen van mijn A-Klasse AMG toch fijner. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een iets groter postuur, best fijn zitten in de C-Klasse.
- Stuurgedrag. De auto stuurt lekker, iets minder gevoel dan mijn A-Klasse, maar zeker niet slecht, hij stuurt licht, maar is niet gevoelloos of zwabberig, gewoon lekker strak.

Ik was blij toen ik mijn eigen autotje weer terug had O+
Ik kon het geschreven hebben (maar dan de C200 gereden). Omtrent de motorisering is de enige hoop die ik heb dat de PHEV versie wel vooruit komt. Er zijn weinig PHEV alternatieven helaas.

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:52
Ik volg dit topic al een tijdje en kan nu ook eens een keer iets posten. Afgelopen jaren met heel veel plezier een BMW 118i (2010) gereden en was daarom ook eigenlijk weer op zoek naar een BMW. Maar een paar weken geleden ook maar eens bij Mercedes wezen kijken en zag daar een hele mooie staan waar ik zeker na de proefrit overtuigd was.

Ten opzichte van de BMW is het een flinke stap voorwaarts, want het is een (zo goed als nieuwe) Mercedes-AMG A35 geworden O+

Zo goed als alle opties, behalve het Aero-pakket en adaptive cruise control. Beide dingen die ik absoluut niet mis. De afgelopen weekjes al heerlijk wat kilometertjes gemaakt :D

• wd200
heel dik! mooie auto

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:33
NL-RaVeR schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:52:
Ik volg dit topic al een tijdje en kan nu ook eens een keer iets posten. Afgelopen jaren met heel veel plezier een BMW 118i (2010) gereden en was daarom ook eigenlijk weer op zoek naar een BMW. Maar een paar weken geleden ook maar eens bij Mercedes wezen kijken en zag daar een hele mooie staan waar ik zeker na de proefrit overtuigd was.

Ten opzichte van de BMW is het een flinke stap voorwaarts, want het is een (zo goed als nieuwe) Mercedes-AMG A35 geworden O+

[Afbeelding][Afbeelding]

Zo goed als alle opties, behalve het Aero-pakket en adaptive cruise control. Beide dingen die ik absoluut niet mis. De afgelopen weekjes al heerlijk wat kilometertjes gemaakt :D
Mooie auto hoor! Aero pakket zou ik ook nooit nemen, gelijk een kermisattractie zo'n ding dan.

Veel plezier ermee!

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
NeonovA schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:00:
BMW en Mercedes gaan minder auto's produceren om prijs op te drijven
https://www.nu.nl/economi...n.html#coral_talk_wrapper

Lekker bezig Mercedes en BMW. Hoop toch echt dat andere merken daar anders over denken. |:(
Wat ik vooral bizar vind is dat er zo openlijk over gesproken wordt. Dat zegt mij juist dat meerdere fabrikanten mee zullen doen en dat er ergens in een achteraf kamertje dit soort dingen zijn bepaald onder elkaar.

Maarja, we blijven toch kopen met z'n allen. BMW en MB zijn twee absolute topmerken, dus mensen gaan echt niet elders shoppen. Je gaat niet ineens een Renault of Opel kopen als je in eerste instantie gaat voor een Duits topmerk.

[Voor 15% gewijzigd door Redondo1982 op 13-09-2021 12:49]

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:55
Redondo1982 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:48:
[...]

Wat ik vooral bizar vind is dat er zo openlijk over gesproken wordt. Dat zegt mij juist dat meerdere fabrikanten mee zullen doen en dat er ergens in een achteraf kamertje dit soort dingen zijn bepaald onder elkaar.

Maarja, we blijven toch kopen met z'n allen. BMW en MB zijn twee absolute topmerken, dus mensen gaan echt niet elders shoppen. Je gaat niet ineens een Renault of Opel kopen als je in eerste instantie gaat voor een Duits topmerk.
Toch vraag ik me af in hoeverre dit klopt. Momenteel hoor je door veel chiptekorten dat er duizenden auto's op velden staan geparkeerd, te wachten op bepaalde laatste onderdelen om de auto te kunnen afbouwen en naar land van bestemming te sturen. Lijkt mij dat dit een hele hoop dood kapitaal kost, plus vast personeel dat wellicht minder moet/kan werken en al paar keer weken naar huis is gestuurd dit jaar door onderdelentekorten.

Ik zou dus eerder zeggen dat het kostendekkende prijsverhogingen zijn ipv om echt de marge mee te verhogen

• Redondo1982
Scrtz schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:53:
[...]

Toch vraag ik me af in hoeverre dit klopt. Momenteel hoor je door veel chiptekorten dat er duizenden auto's op velden staan geparkeerd, te wachten op bepaalde laatste onderdelen om de auto te kunnen afbouwen en naar land van bestemming te sturen. Lijkt mij dat dit een hele hoop dood kapitaal kost, plus vast personeel dat wellicht minder moet/kan werken en al paar keer weken naar huis is gestuurd dit jaar door onderdelentekorten.

Ik zou dus eerder zeggen dat het kostendekkende prijsverhogingen zijn ipv om echt de marge mee te verhogen
In het begin wel, maar later gewoon meer winst maken. Het is een beetje de bekende groothandel-truc. Prijsverhogingen aankondigen naar klanten met een drogreden (pak willekeurig maatschappelijk vraagstuk erbij) en dan snel nog voor de oude inkoopprijs groot inkopen. Dit is dan alleen wel voor de korte termijn, maar BMW en MB draaien het om. Zij kunnen dit doen door de sterke portfolio en breedgedragen merk in de samenleving.

[Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 13-09-2021 14:24]

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
Hoor inmiddels van de Duitse dealer dat de prijzen van de C300e eind september in Duitsland worden verwacht. In Nederland nog niet iets meer bekend inmiddels, iemand een idee?

• DenLuke
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Net de CLA 250e besteld. Levering Maart 2022. Dat zal mijns inzien toch ook nog opschuiven als ik het zo overal lees. Gemiddelde lever termijnen van 1 jaar. Let the wait begin.

• wvdburgt
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

wvdburgt

Mac OS X all the way baby!

De leverdatum was 15 september maar helaas ook niet geworden. Nu staat er onbepaald in het systeem bij de dealer. Nog maar even wachten :(

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• loccie8910
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:47

Next level , Netflix kijken in Mercedes 🙌🚗
Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee