Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
thunderfury schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:17:
[...]

Het probleem ligt meestal ook niet bij wegen met te weinig markeringen, maar eerder te veel. De voornaamste reden voor mij om het standaard uit te schakelen is de onvoorspelbaar bij wegwerken en tijdelijke markeringen. Net daar kan je je geen bruuske correcties veroorloven, maar is de kans erop wel enorm groot!
Bij de zomervakantie dit jaar heb ik er in Duitsland geen last mee gehad. Heel af en toe een vibratie in het stuur maar als je dan net wat scherper tegen de oude lijn stuurt dan gaat hij gewoon mee.

Het klopt wel dat wanneer het systeem dan toch ingrijpt het wel erg schrikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Anoniem: 472287 schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:01:
[...]

Awesome! Dat wil ik ook. Hoeft maar 1x geactiveerd te worden hoop ik?

Groeps-aankoopje doen op de OBD dongel?
Zoals in het lees werkt het bij 1 auto; maar kan je het meerdere keren gebruiken, wellicht na een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Admiral Freebee schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:40:
[...]

Bij de zomervakantie dit jaar heb ik er in Duitsland geen last mee gehad. Heel af en toe een vibratie in het stuur maar als je dan net wat scherper tegen de oude lijn stuurt dan gaat hij gewoon mee.

Het klopt wel dat wanneer het systeem dan toch ingrijpt het wel erg schrikken is.
Dat trillen is prima en ook echt wel van toegevoegde waarde maar dat remmen is irritant.

Volgende auto (onderweg) heeft rijassistentieplus pakket dus als je dan Acc rijdt dan stuurt die ook een beetje bij, hopelijk dan minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
wd200 schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:43:
[...]

Dat trillen is prima en ook echt wel van toegevoegde waarde maar dat remmen is irritant.

Volgende auto (onderweg) heeft rijassistentieplus pakket dus als je dan Acc rijdt dan stuurt die ook een beetje bij, hopelijk dan minder last van.
Ja, mijn vorige reactie was daar op gebaseerd. Ik vind het erg fijn omdat het gewoon bijstuurt. Het harde corrigeren met de rem (wat ik tijdens een proefrit voor deze auto wel gemerkt heb) is niet zo fijn. Over rijassistentie plus ben ik erg te spreken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:36
Vorige week mijn A-klasse voor een beurt weggebracht (50k), een nieuwe (2021) C-klasse meegekregen.

Dat viel echt _behoorlijk_ tegen. Ik had er echt zin in, en dacht zelfs 's middags even een extra rondje te gaan rijden onder werktijd, maar toen ik er mee naar huis gereden ben, dacht ik, laat maar...

Wat viel er tegen:

- Motorisering, Ik had een C180, die heeft 170PK en 250Nm koppel. Dat was niet te merken. De Swift van mijn vrouw voelt nog sneller aan. Het is een ook erg lawaaierige motor, die vervelend hoog in de toeren moet zitten voordat er iets gebeurt.
- Interieur, Het is een kakofonie van onrust. Mijn A-klasse is al druk, maar deze C-klasse was nog drukker. De middenconsole heeft een vreemde hoge flow, een nep carbon look, en vreemde bollingen.
De deurstijlen zijn zacht, maar vreemd gevormd, bij het dichtrekken van de deur, schoot mijn hand van de greep af, omdat deze op een rare manier ophoudt, en uitstulpt.
- Stuurbediening, de touch knoppen zijn rampzalig en reageren nog slechter dan de vierkante swipe knopjes in mijn A-klasse (die ook al niet best zijn). Bij een kleine swipe van volume, ging de radio *veel* te hard, bij een kleine swipe terug, ging hij vrijwel uit.
- Middenconsole, het gemis aan fysieke knoppen voor climate control blijft een gedrocht.
- Algeheel lawaai, De auto voelde echt niet stil aan, voor een auto die een klasse hoger zou moeten liggen dan mijn auto, viel het algehele lawaai tegen.
- Opties. Even op kenteken opgezocht, maar voor de 53000 euro die de bak kostte heb je dus nog steeds geen Adaptive Cruise Control standaard. Dat is wel echt tranentrekkend.

Wat viel er mee:
- De 9-traps automaat is lekker soepel, beter dan mijn A-klasse, helaas nog wel wat langzaam, maar in sport-stand was het te doen.
- Stoelen en zitpositie waren best ok, maar ik ben smal van postuur, en dan zijn de kuipstoelen van mijn A-Klasse AMG toch fijner. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een iets groter postuur, best fijn zitten in de C-Klasse.
- Stuurgedrag. De auto stuurt lekker, iets minder gevoel dan mijn A-Klasse, maar zeker niet slecht, hij stuurt licht, maar is niet gevoelloos of zwabberig, gewoon lekker strak.

Ik was blij toen ik mijn eigen autotje weer terug had O+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:40
BMW en Mercedes gaan minder auto's produceren om prijs op te drijven
https://www.nu.nl/economi...n.html#coral_talk_wrapper

Lekker bezig Mercedes en BMW. Hoop toch echt dat andere merken daar anders over denken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
FireDrunk schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:06:
Vorige week mijn A-klasse voor een beurt weggebracht (50k), een nieuwe (2021) C-klasse meegekregen.

Dat viel echt _behoorlijk_ tegen. Ik had er echt zin in, en dacht zelfs 's middags even een extra rondje te gaan rijden onder werktijd, maar toen ik er mee naar huis gereden ben, dacht ik, laat maar...

Wat viel er tegen:

- Motorisering, Ik had een C180, die heeft 170PK en 250Nm koppel. Dat was niet te merken. De Swift van mijn vrouw voelt nog sneller aan. Het is een ook erg lawaaierige motor, die vervelend hoog in de toeren moet zitten voordat er iets gebeurt.
- Interieur, Het is een kakofonie van onrust. Mijn A-klasse is al druk, maar deze C-klasse was nog drukker. De middenconsole heeft een vreemde hoge flow, een nep carbon look, en vreemde bollingen.
De deurstijlen zijn zacht, maar vreemd gevormd, bij het dichtrekken van de deur, schoot mijn hand van de greep af, omdat deze op een rare manier ophoudt, en uitstulpt.
- Stuurbediening, de touch knoppen zijn rampzalig en reageren nog slechter dan de vierkante swipe knopjes in mijn A-klasse (die ook al niet best zijn). Bij een kleine swipe van volume, ging de radio *veel* te hard, bij een kleine swipe terug, ging hij vrijwel uit.
- Middenconsole, het gemis aan fysieke knoppen voor climate control blijft een gedrocht.
- Algeheel lawaai, De auto voelde echt niet stil aan, voor een auto die een klasse hoger zou moeten liggen dan mijn auto, viel het algehele lawaai tegen.
- Opties. Even op kenteken opgezocht, maar voor de 53000 euro die de bak kostte heb je dus nog steeds geen Adaptive Cruise Control standaard. Dat is wel echt tranentrekkend.

Wat viel er mee:
- De 9-traps automaat is lekker soepel, beter dan mijn A-klasse, helaas nog wel wat langzaam, maar in sport-stand was het te doen.
- Stoelen en zitpositie waren best ok, maar ik ben smal van postuur, en dan zijn de kuipstoelen van mijn A-Klasse AMG toch fijner. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een iets groter postuur, best fijn zitten in de C-Klasse.
- Stuurgedrag. De auto stuurt lekker, iets minder gevoel dan mijn A-Klasse, maar zeker niet slecht, hij stuurt licht, maar is niet gevoelloos of zwabberig, gewoon lekker strak.

Ik was blij toen ik mijn eigen autotje weer terug had O+
Ik kon het geschreven hebben (maar dan de C200 gereden). Omtrent de motorisering is de enige hoop die ik heb dat de PHEV versie wel vooruit komt. Er zijn weinig PHEV alternatieven helaas.

The best is yet to come

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:01
Ik volg dit topic al een tijdje en kan nu ook eens een keer iets posten. Afgelopen jaren met heel veel plezier een BMW 118i (2010) gereden en was daarom ook eigenlijk weer op zoek naar een BMW. Maar een paar weken geleden ook maar eens bij Mercedes wezen kijken en zag daar een hele mooie staan waar ik zeker na de proefrit overtuigd was.

Ten opzichte van de BMW is het een flinke stap voorwaarts, want het is een (zo goed als nieuwe) Mercedes-AMG A35 geworden O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZYysd3bVP6bIYj_Ou9PBuVNQbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFB6l0fbkOZRTJVNC7WjLAi8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhZoWGsnD-hlXrIR0Hv87urFzk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwoxnRKDb9Iv4Hi3g1j1bLHF.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo goed als alle opties, behalve het Aero-pakket en adaptive cruise control. Beide dingen die ik absoluut niet mis. De afgelopen weekjes al heerlijk wat kilometertjes gemaakt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
heel dik! mooie auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:50
NL-RaVeR schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:52:
Ik volg dit topic al een tijdje en kan nu ook eens een keer iets posten. Afgelopen jaren met heel veel plezier een BMW 118i (2010) gereden en was daarom ook eigenlijk weer op zoek naar een BMW. Maar een paar weken geleden ook maar eens bij Mercedes wezen kijken en zag daar een hele mooie staan waar ik zeker na de proefrit overtuigd was.

Ten opzichte van de BMW is het een flinke stap voorwaarts, want het is een (zo goed als nieuwe) Mercedes-AMG A35 geworden O+

[Afbeelding][Afbeelding]

Zo goed als alle opties, behalve het Aero-pakket en adaptive cruise control. Beide dingen die ik absoluut niet mis. De afgelopen weekjes al heerlijk wat kilometertjes gemaakt :D
Mooie auto hoor! Aero pakket zou ik ook nooit nemen, gelijk een kermisattractie zo'n ding dan.

Veel plezier ermee!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
NeonovA schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:00:
BMW en Mercedes gaan minder auto's produceren om prijs op te drijven
https://www.nu.nl/economi...n.html#coral_talk_wrapper

Lekker bezig Mercedes en BMW. Hoop toch echt dat andere merken daar anders over denken. |:(
Wat ik vooral bizar vind is dat er zo openlijk over gesproken wordt. Dat zegt mij juist dat meerdere fabrikanten mee zullen doen en dat er ergens in een achteraf kamertje dit soort dingen zijn bepaald onder elkaar.

Maarja, we blijven toch kopen met z'n allen. BMW en MB zijn twee absolute topmerken, dus mensen gaan echt niet elders shoppen. Je gaat niet ineens een Renault of Opel kopen als je in eerste instantie gaat voor een Duits topmerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Redondo1982 op 13-09-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:16
Redondo1982 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:48:
[...]

Wat ik vooral bizar vind is dat er zo openlijk over gesproken wordt. Dat zegt mij juist dat meerdere fabrikanten mee zullen doen en dat er ergens in een achteraf kamertje dit soort dingen zijn bepaald onder elkaar.

Maarja, we blijven toch kopen met z'n allen. BMW en MB zijn twee absolute topmerken, dus mensen gaan echt niet elders shoppen. Je gaat niet ineens een Renault of Opel kopen als je in eerste instantie gaat voor een Duits topmerk.
Toch vraag ik me af in hoeverre dit klopt. Momenteel hoor je door veel chiptekorten dat er duizenden auto's op velden staan geparkeerd, te wachten op bepaalde laatste onderdelen om de auto te kunnen afbouwen en naar land van bestemming te sturen. Lijkt mij dat dit een hele hoop dood kapitaal kost, plus vast personeel dat wellicht minder moet/kan werken en al paar keer weken naar huis is gestuurd dit jaar door onderdelentekorten.

Ik zou dus eerder zeggen dat het kostendekkende prijsverhogingen zijn ipv om echt de marge mee te verhogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Scrtz schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:53:
[...]

Toch vraag ik me af in hoeverre dit klopt. Momenteel hoor je door veel chiptekorten dat er duizenden auto's op velden staan geparkeerd, te wachten op bepaalde laatste onderdelen om de auto te kunnen afbouwen en naar land van bestemming te sturen. Lijkt mij dat dit een hele hoop dood kapitaal kost, plus vast personeel dat wellicht minder moet/kan werken en al paar keer weken naar huis is gestuurd dit jaar door onderdelentekorten.

Ik zou dus eerder zeggen dat het kostendekkende prijsverhogingen zijn ipv om echt de marge mee te verhogen
In het begin wel, maar later gewoon meer winst maken. Het is een beetje de bekende groothandel-truc. Prijsverhogingen aankondigen naar klanten met een drogreden (pak willekeurig maatschappelijk vraagstuk erbij) en dan snel nog voor de oude inkoopprijs groot inkopen. Dit is dan alleen wel voor de korte termijn, maar BMW en MB draaien het om. Zij kunnen dit doen door de sterke portfolio en breedgedragen merk in de samenleving.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 13-09-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hoor inmiddels van de Duitse dealer dat de prijzen van de C300e eind september in Duitsland worden verwacht. In Nederland nog niet iets meer bekend inmiddels, iemand een idee?

The best is yet to come

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Net de CLA 250e besteld. Levering Maart 2022. Dat zal mijns inzien toch ook nog opschuiven als ik het zo overal lees. Gemiddelde lever termijnen van 1 jaar. Let the wait begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

De leverdatum was 15 september maar helaas ook niet geworden. Nu staat er onbepaald in het systeem bij de dealer. Nog maar even wachten :(

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptzg-dMc4clKMTce3ozQtxUqsPk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uffs7xF5FnXR9Pz0dUgD9HpB.png?f=fotoalbum_large

Next level , Netflix kijken in Mercedes 🙌🚗

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
loccie8910 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:27:
[Afbeelding]

coolio, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag ?

Teteringen

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Arie26 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:28:
[...]

coolio, hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag ?
*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 23-09-2021 10:55 . Reden: spam ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52
Waarom is die flamer @loccie8910 hier weer? Kan een mod dit oplossen? Allemaal illegale handelingen en methoden promoten lijkt me niet de bedoeling.

• wvkreg
Wat ik niet snap is dat de Audi Q3 SB (gister geleverd) van mijn vrouw nog wel in parkeervakken mag parkeren en dat Mercedes zegt dat dat volgens Europese wetgeving is uitgeschakeld vanwege mogelijk gevaar bij achteruit manoeuvreren? Ofwel op een parkeerplaats werkt parking assistent wel, maar niet in een straat. Ik heb een CLA 250e SB.

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 23-09-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 22:25
FireDrunk schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:06:

Wat viel er tegen:
Ik kan je nu al vertellen dat de C300 niet veel beter is. Het voelt allemaal zo traag en op zijn gemakjes aan. Kan ook een bewuste keuze geweest zijn van Merc om volledig op comfort te richten, maar mijn vorige CLA (2018) voelde sneller. De auto heeft heel veel shiny lampjes en schermpjes aan de binnenkant, om men af te leiden van de teleurstellende motor.

Uiteindelijk voor een BMW gegaan :+

Oh en nog een ding. Ik zou Stern Nieuwegein lekker vermijden en lekker doorrijden richting Amsterdam ofzo. Wat een koekenbakkers werken daar. Kwamen zeer ongeïnteresseerd over.

• wvkreg

• Dean Martin
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:52:
[...]

Ik kan je nu al vertellen dat de C300 niet veel beter is. Het voelt allemaal zo traag en op zijn gemakjes aan. Kan ook een bewuste keuze geweest zijn van Merc om volledig comfort te richten, maar mijn vorige CLA (2018) voelde sneller. De auto heeft heel veel shiny en schermpjes aan de binnenkant, om men af te leiden van de teleurstellende motor.

Uiteindelijk voor een BMW gegaan :+

Oh en nog een ding. Ik zei Stern Nieuwegein lekker vermijden en lekker doorrijden richting Amsterdam ofzo. Wat een koekenbakkers werken daar. Kwamen zeer ongeïnteresseerd over.
De hoop is daarom gevestigd op de 300e ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[Afbeelding]

Wat loop je nou te trollen met een foto van een A6?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je kunt niet zomaar elektropower optellen bij de motorische PK's om op een totaal aantal PK's te komen. De elektromotor levert waarschijnlijk peak-performance ergens bij het wegrijden waarna de benzinemotor het overpakt. :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:13:
[...]

Je kunt niet zomaar elektropower optellen bij de motorische PK's om op een totaal aantal PK's te komen. De elektromotor levert waarschijnlijk peak-performance ergens bij het wegrijden waarna de benzinemotor het overpakt. :)
Nee, dit heet EQ Boost, voor een goeie uitleg even deze door de zoekmachine naar keuze gooien :-)

• wvkreg
[Afbeelding]

gallery: loccie8910

Kansloos figuur, ga je hier weg svp?

• FiXeR.nl
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:22:
[...]

Nee, dit heet EQ Boost, voor een goeie uitleg even deze door de zoekmachine naar keuze gooien :-)
Hoezo nee? 8)7 EQ Boost is dus precies wat ik zeg.

Je kunt die PK's niet 1-op-1 tellen bij peak-performance omdat ze ergens onderin de powerband helpen bij acceleratie. Dus een 170PK benzinemotor + 20PK elektromotor is niet per definitie 190PK.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:44:
[...]

Je kunt die PK's niet 1-op-1 tellen bij peak-performance omdat ze ergens onderin de powerband helpen bij acceleratie. Dus een 170PK benzinemotor + 20PK elektromotor is niet per definitie 190PK.
👍🏻

Wil je hier de hoed van de rand van weten raadt ik je aan contact te zoeken met 1 van de geautoriseerde dealers voor een goede uitleg van een product expert.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

FiXeR.nl schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:44:
[...]

Geen idee bij merc maar bmw 330e doet op een testbank toch ook pieken richting 300pk ok al heeft die maar 184pk benzine aan boord..zit die elektro motor wel op plaats van Koppelomvormer. Veronderstel dat mB het zelfde ongeveer doet....

Zit ook voor de bak. Alleen is die motor bij de bmw wat krachtiger maar ipv is zelfde en zou je ze voor korte boost ongeveer 1+1 mogen optellen.

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 23-09-2021 23:07 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
SadisticPanda schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:06:
[...]

Zit ook voor de bak. Alleen is die motor bij de bmw wat krachtiger maar ipv is zelfde en zou je ze voor korte boost ongeveer 1+1 mogen optellen.
Alleen als die elektromotor ook 20PK op het maximale toerental levert waarop de benzinemotor dat ook doet. Wat bij EQ Boost niet zo is, EQ boost werkt optimaal tot maximaal 3000 toeren ongeveer.

Ik heb een Passat GTE gehad, die had een soortgelijk systeem met een 156PK benzinemotor en 116PK sterke elektromotor, samen goed voor 218PK. (Dus niet 272PK) Daarom staan bij Mercedes die motoren ook los van elkaar vermeld omdat ze op andere momenten pieken.

Dat is ook voornamelijk zo bij die mildhybrides (zoals EQ Boost), de helpen de motor ondersteunen op momenten dat ze niet efficient zijn. Bij het schakelen, laag in de toeren wanneer de turbo opspint, uitrollen of wegrijden. Niet volledig wanneer de motor al vol vermogen levert in de hogere toeren.

Staat letterlijk hier:
https://media.mercedes-be...lutie-van-een-bestseller/

Tijdens het accelereren kan EQ Boost de 135 kW/184 pk-motor ondersteunen met een extra vermogen van 10 kW/14 pk, waarmee het korte moment wordt overbrugd waarin de maximale turbodruk wordt opgebouwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Goed, over auto's gesproken. Die Mercedes CLS 55 AMG die ik had was binnen 2 maanden verkocht en zo doende heb ik dit keer naast wat BMW's een CLS 350 ingekocht en is er nog een SLK 350 onderweg uit Japan.

Deze CLS heeft dus sinds 2005 maar 44.460KM gereden en is dus echt in nieuwstaat. <3 Zo'n CLS blijft toch wel echt een tijdloze schoonheid.

Foto's voor de liefhebbers ipv gezeik over C180's. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROEFzCuNzKVYdtbP4LjUkR6i6H0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNOicP2C3NffKsOLzSyPSrJl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzEbf0ObsKoA5nS3I11DcIheJTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfWswMvSC4JgoktoBNmIwE2P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzMKnq0aR49kPVUJx3p_qAOBHRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yo64KQApFE8jVsMTKCKkak8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fngrRi1RKCqlb8XLz2Gy7uO4rt0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMW6Of5KeIv7e24Y5620w8yz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpxcIMKjwxnbCPGUg3zYY8WmCyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiNfiq9etyXVFkv9gKzPhLIl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB37SRXo4C3WZlskxjRI8by6RRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vx4vXIajUSsyamKfnECxhqIk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 13:42
Heb ik iets gemist?? Sinds wanneer is dit beschikbaar in Nederland?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yEIWbQ-yT4PR53lVwCNHxTQHv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gTR0AgLB8g8QP9BXJQdMh7xK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tristan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:47:
Heb ik iets gemist?? Sinds wanneer is dit beschikbaar in Nederland?!
[Afbeelding]
Al een tijdje. Probleem is dat je hem bij elke start HANDMATIG aan moet zetten. Ja, je leest het goed.

Tijdje terug een discussie over geweest hier in het topic. Ik ben nog steeds extreem blij met mn chinese Dashcam in originele stijl weggewerkt in de CLA. Mercedes slaat de plank weer eens volledig mis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itqLt9U9K1N0mijEvod1-jNyS_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvhgejdMkvIHZvtz6SmTp9uX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Anoniem: 472287 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:12:
[...]

Al een tijdje. Probleem is dat je hem bij elke start HANDMATIG aan moet zetten. Ja, je leest het goed.

Tijdje terug een discussie over geweest hier in het topic. Ik ben nog steeds extreem blij met mn chinese Dashcam in originele stijl weggewerkt in de CLA. Mercedes slaat de plank weer eens volledig mis.

[Afbeelding]
Pfff meen je. Wat een onzin weer en dat voor €240!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tristan schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:25:
[...]

Pfff meen je. Wat een onzin weer en dat voor €240!
Ik zou het juist graag willen kopen, maar het kan nog steeds niet op mijn 2021 GLE Coupé. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Nog een weekje of 2 voor de C300e prijzen.
Ik ben al lang niet meer zo ongeduldig geweest om een auto te kunnen! bestellen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Dean Martin schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:47:
Ik ben al lang niet meer zo ongeduldig geweest om een auto te kunnen! bestellen.
Ik Verwacht c200 prijzen + 3-5k …

Nergens op gebaseerd overigens behalve gevoel 🤣

[ Voor 8% gewijzigd door wd200 op 26-09-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dean Martin schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:47:
Ik hoop voor je dat je tot aflevering wel wat geduldiger bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:36:
[...]

Ik Verwacht c200 prijzen + 3-5k …

Nergens op gebaseerd overigens behalve gevoel 🤣
Dat verwacht ik ook. Om het nog een beetje binnen de bijtelling perken te houden zou ik het premium pakket, met de 19' wielen, andere inlay voor dashboard en adaptive CC pakken. Dan kom ik bij de 200 op een €61k catalogus prijs uit. Ik ga uit van €65k voor dezelfde config in de PHEV.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:32:
[...]

Ik hoop voor je dat je tot aflevering wel wat geduldiger bent :P
Het is nu ook vooral de lease maatschappij die drukt dat ik moet gaan bestellen :P .
Maar wil het zelf ook gewoon de keuze rond maken en bestellen. +- een jaar wachten volgens de verkoper.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Vrijdag zou de C300e verkoopvrij gegegeven worden (in ieder geval in Duitsland).

Huidige levertijden:

(Model / Levertijd hybride / Levertijd non-hybride)

W 177 A-Klasse / Q3 2022 / Q2 2022
V 177 A-Klasse Limousine / Q3 2022 / Q2 2022

C 118 CLA Coupé / Q4 2023 / Q3 2022
X 118 CLA Shooting Brake / Q 3 2023 / Q 2 2022

W 247 B-Klasse / Q 2 2022 / Q 1 2022

H 247 GLA / Q 2 2023 / Q2 2023

X 247 GLB / – / Q2 2022

H 243 EQA / – / Q4 2021

W 206 C-Klasse Limousine / – / Q3 2022
S 206 C-Klasse Estate / – / Q1 2022
C 205 C-Klasse Coupé / – / Q1 2022
A 205 C-Klasse Cabriolet / – / Q1 2022

C 253 GLC Coupé / Q3 2022 / Q3 2022
X 253 GLC SUV / Q2 2022 / Q1 2022

N 293 EQC / Q1 2022 / –

W 213 E-Klasse Limousine / Q2 2022 / Q2 2022
S 213 E-Klasse Estate / Q2 2022 / Q 2 2022
C 238 E-Klasse Coupé / – / Q2 2022
A 238 E-Klasse Cabriolet / – / Q2 2022

C 167 GLE Coupé / Q2 2022 / Q2 2022 (met optie 489 Q1/2023)
V 167 GLE SUV / Q2 2022 / Q1 2022 (met optie 489 Q1/2023)

C 257 CLS / – / Q2 2022

W/V 223 S-Klasse / Q1 2022 / Q1 2022

X 167 GLS / – / Q2 2022
X 167 MM Maybach GLS 600 / – / Q4 2022 (geen beschikbaarheid bekend voor two-tone lakken en bekledingen PBE en 959A)

V 297 EQS / nog niet bekend

C 190 AMG GT Coupé / niet meer bestelbaar
R 190 AMG GT Roadster / niet meer bestelbaar
X 290 GT 4-Deurs Coupé / – / Q4 2021

W 463 G-Klasse / – / 2de helft 2023

C 453 smart EQ fortwo coupe / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
A 453 smart EQ fortwo cabriolet / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022

W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.

Let op de CLA PHEV: Levertijd q4 2023!!!

Bron voor beide info's : https://mbpassion.de/

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dean Martin schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:41:
Vrijdag zou de C300e verkoopvrij gegegeven worden (in ieder geval in Duitsland).

Huidige levertijden:

X 247 GLB / – / Q2 2022

H 243 EQA / – / Q4 2021

N 293 EQC / Q1 2022 / –

C 257 CLS / – / Q2 2022

X 167 GLS / – / Q2 2022
X 167 MM Maybach GLS 600 / – / Q4 2022 (geen beschikbaarheid bekend voor two-tone lakken en bekledingen PBE en 959A)

W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.

pardon pardonius, Q4 2023 8)7 Ik gooi m'n bestelling voor de volgende 3 leaseautos er maar vast in denk ik, dan heb ik ze misschien 2023, 2026 en 2029 :+

• Dean Martin
  • Niet online
Verkoopvrijgave C300e toch uitgesteld naar 'Q4'

https://mbpassion.de/2021...-am-1-oktober-bestellbar/

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dean Martin schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:41:

Huidige levertijden:

X 247 GLB / – / Q2 2022

H 243 EQA / – / Q4 2021

N 293 EQC / Q1 2022 / –

C 257 CLS / – / Q2 2022

X 167 GLS / – / Q2 2022

Dit ook gelezen vorige week op MBPassion, maar dit zijn niet de levertijden wereldwijd. Het is per land verschillend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ter info: Ik krijg net een mailtje van mijn lease maatschappij. Verwachte leverdatum: 15 juni 2022. De auto (a200 limo) is in februari dit jaar besteld. Ik hoop dat dit een overdreven datum is want zo lang heb ik geen zin om te wachten :o

[ Voor 12% gewijzigd door wvdburgt op 30-09-2021 01:46 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Dat is helaas geen overdreven termijn. Er spelen bij Mercedes een paar dingen. Het chiptekort dat nog niet is opgelost, verlaagde productie door covid maatregelen in de fabrieken en het recente besluit om de productie niet meer te verhogen naar het oude niveau om zo meer exclusiviteit te krijgen en hogere marges per auto te hebben.

Dus als je sneller een nieuwe (lease-)auto wilt hebben kan je beter uitwijken naar de concurrentie.

Nee, merp!

Anoniem: 1420638

wvdburgt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:38:
Ter info: Ik krijg net een mailtje van mijn lease maatschappij. Verwachte leverdatum: 15 juni 2022. De auto (a200 limo) is in februari dit jaar besteld. Ik hoop dat dit een overdreven datum is want zo lang heb ik geen zin om te wachten :o
Ik weet wel wat ik zou doen, niet wachten!

• Dean Martin
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:07:
[...]

Ik weet wel wat ik zou doen, niet wachten!
Maar kom je nog van die order af?

The best is yet to come

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik laat hem lekker staan. Ik heb ook even gevraagd bij de dealer. die weet niet waar deze info vandaan komt. Ik denk dat het een mailtje is om de lease maatschappij zichzelf in te dekken.

• Dean Martin
  • Niet online
Volgens mijn posts m.b.t. tot (Duitse) levertijden zou dat wel overeen komen overigens.

The best is yet to come

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Dean Martin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:14:
Volgens mijn posts m.b.t. tot (Duitse) levertijden zou dat wel overeen komen overigens.
Voor een nieuwe bestelling wel ja. In mijn geval is er al een chassisnummer en alles dus ik denk dat men alleen wacht op de laatste onderdelen. De vraag is wat Mercedes doet: Net zoals DAF door bouwen en maar ergens parkeren of iets meer controle en alleen bouwen wat kan. We zullen zien. Helaas kan de dealer me ook niet meer vertellen dan dit.

• Scrtz
wvdburgt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:44:
[...]

Voor een nieuwe bestelling wel ja. In mijn geval is er al een chassisnummer en alles dus ik denk dat men alleen wacht op de laatste onderdelen. De vraag is wat Mercedes doet: Net zoals DAF door bouwen en maar ergens parkeren of iets meer controle en alleen bouwen wat kan. We zullen zien. Helaas kan de dealer me ook niet meer vertellen dan dit.
Dat laatste doen ze, vrijwel elke fabrikant doet dat. Fabriek moet zoveel mogelijk blijven doordraaien.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PauseBreak schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:01:
Dat is helaas geen overdreven termijn. Er spelen bij Mercedes een paar dingen. Het chiptekort dat nog niet is opgelost, verlaagde productie door covid maatregelen in de fabrieken en het recente besluit om de productie niet meer te verhogen naar het oude niveau om zo meer exclusiviteit te krijgen en hogere marges per auto te hebben.

Dus als je sneller een nieuwe (lease-)auto wilt hebben kan je beter uitwijken naar de concurrentie.
Er was laatst ook een goed artikel in FT hierover en waarom dit het nieuwe normaal is. Best een goed stuk om te lezen: https://www.ft.com/conten...46-4e17-88a9-1a0fbaf57de6

Dit stukje is dus vooral belangrijk voor diegene die een A of CLA willen:
“We will consciously undersupply demand level[s],” Harald Wilhelm, Daimler’s chief financial officer told the Financial Times, “and at the same time we [will] shift gears towards the higher, the luxury end.”
Ze hebben het er ook over dat ze hierdoor veel harder kunnen spelen op prijs en dus het stuk korting naar beneden zal gaan met deze strategy.

[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 30-09-2021 15:00 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Krijg via mijn verkoper te horen dat de C300e over 2 weken te bestellen gaat zijn. Levertijd onbekend en hij kan de eerdere data van MBPassion niet bevestigen.

The best is yet to come

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:29
wvdburgt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:38:
Sick, bijna anderhalf jaar dus! Bizar.
Mijn vriendin heeft de A200 limo ook net in bestelling staan, kreeg nu door ‘april 2022’ en besteld eind augustus ofzo, dus maand of 8 levertijd. Geloof er echter niet zoveel van, houdt rekening met nog een aantal maanden extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

remzor schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:29:
[...]

Sick, bijna anderhalf jaar dus! Bizar.
Mijn vriendin heeft de A200 limo ook net in bestelling staan, kreeg nu door ‘april 2022’ en besteld eind augustus ofzo, dus maand of 8 levertijd. Geloof er echter niet zoveel van, houdt rekening met nog een aantal maanden extra.
Ja ik denk dat het een typisch mailtje is om het af te dekken. De lease maatschappij wijst naar de dealer maar de dealer zei dat ze deze info niet verstrekt hebben. Een collega heeft ook een a200 besteld, die kreeg de datum 1 dec mee terwijl die later besteld heeft. we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Is er al een oplossing voor het Park Assist? Nog steeds kan ik niet in rechte parkeervakken parkeren, omdat volgens Mercedes de UN wetgeving dit heeft uitgezet. De wetgeving gaat blijkbaar alleen op voor Mercedes, want de nieuwe Q3 Sportback van mijn vrouw die ze sinds vorige week rijdt kan het allemaal wel.

Tekst:

**UPDATE**
Please note Active Parking Assist parking assist has been removed from certain new models from approx 2020 onwards (pre built models and old models will be unaffected). This is due to the new United Nations regulation (UN-R-79). This basically requires systems like this to have a hands on / hands off sensor to detect if you have your hands on the steering wheel or not. I'm sure Mercedes-Benz are working hard on this for future models in years to come but will not be available on new cars until further notice. Speak to your local dealership to clarify on further details.

YouTube: PARKING ASSIST on your Mercedes Benz (2013 to Mid 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:11:
Is er al een oplossing voor het Park Assist? Nog steeds kan ik niet in rechte parkeervakken parkeren, omdat volgens Mercedes de UN wetgeving dit heeft uitgezet. De wetgeving gaat blijkbaar alleen op voor Mercedes, want de nieuwe Q3 Sportback van mijn vrouw die ze sinds vorige week rijdt kan het allemaal wel.

Tekst:

**UPDATE**
Please note Active Parking Assist parking assist has been removed from certain new models from approx 2020 onwards (pre built models and old models will be unaffected). This is due to the new United Nations regulation (UN-R-79). This basically requires systems like this to have a hands on / hands off sensor to detect if you have your hands on the steering wheel or not. I'm sure Mercedes-Benz are working hard on this for future models in years to come but will not be available on new cars until further notice. Speak to your local dealership to clarify on further details.

YouTube: PARKING ASSIST on your Mercedes Benz (2013 to Mid 2020)
Vind je het echt een toevoeging dan ;) ? Ik vind het vooral langzaam tov zelf parkeren.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dean Martin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Vind je het echt een toevoeging dan ;) ? Ik vind het vooral langzaam tov zelf parkeren.
Voor de veel te ver uitstekende 18 unch velgen zou het beter zijn ja en daarnaast heb ik er voor betaald en het werkt niet. Ik kan er wel een zaak van maken. Schade aan velg heb ik al gezegd niet te betalen (lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Voor de veel te ver uitstekende 18 unch velgen zou het beter zijn ja en daarnaast heb ik er voor betaald en het werkt niet. Ik kan er wel een zaak van maken. Schade aan velg heb ik al gezegd niet te betalen (lease).
Okay. Ja dan zitten we beide iets anders in de wedstrijd ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Dean Martin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Okay. Ja dan zitten we beide iets anders in de wedstrijd ;)
Ik heb van Mossel en Mercedes maar eens gemaild. Wel betalen en niet kunnen gebruiken klopt imo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ze kunnen het niet meer enablen zeggen ze. Auto's die nu worden ingezet wel weer.
Lekker genaaid dus. Betalen en niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te0jqDcv45K97eeBx9Klj-GKi58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZtejvo5DOTrEOGD2N8swQOE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RYHAAt62n3q6bn22ej_AwcUQgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc40XEv6eUbv20XiSICuGTNo.jpg?f=fotoalbum_large

Meer zwart is meer beter <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Staat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06 15:31
wvkreg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:04:
[...]Voor de veel te ver uitstekende 18 unch velgen zou het beter zijn ja en daarnaast heb ik er voor betaald en het werkt niet. Ik kan er wel een zaak van maken. Schade aan velg heb ik al gezegd niet te betalen (lease).
Waarom zou je de schade niet betalen? Gebruik van assistentie systemen zoals Active Parking Assist is altijd voor eigen risico.

Wel even verder over de parkeerhulp:
wvkreg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:11:
Is er al een oplossing voor het Park Assist? Nog steeds kan ik niet in rechte parkeervakken parkeren, omdat volgens Mercedes de UN wetgeving dit heeft uitgezet. De wetgeving gaat blijkbaar alleen op voor Mercedes, want de nieuwe Q3 Sportback van mijn vrouw die ze sinds vorige week rijdt kan het allemaal wel.URL]
Wat bedoel je met rechte vakken? Parallel parkeren gaat zover ik weet wel, nooit geprobeerd echter. Maar achteruit inparkeren in een vak op grote parkeerplaatsen gaat hem niet worden. Kan dit op de Q3 wel?

[ Voor 42% gewijzigd door Joyous-P op 07-10-2021 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Even los van het feit dat het moet werken als je ervoor betaald hebt, maar wie gebruikt er nu echt 'automatisch parkeren'? Volgens mij alleen de mensen die echt niet kunnen inparkeren.

Al die handelingen en het wachten dmv automatische systemen dan ben ik al uitgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-06 15:31
Gimmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het is een feature en soms met scheef lopende straten en nare stoepranden ben ik er wel fan van.
De velg van de CLA SB 250E ofwel de 18 inch zitten qua positie erg naar buiten en een stoeprandje is zo geraakt. Ik ben daarnaast niet de enige bestuurder, dus voor de zekerheid heb ik wel een set Rimsavers erop geplaatst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Joyous-P schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Waarom zou je de schade niet betalen? Gebruik van assistentie systemen zoals Active Parking Assist is altijd voor eigen risico.

Wel even verder over de parkeerhulp:

[...]

Wat bedoel je met rechte vakken? Parallel parkeren gaat zover ik weet wel, nooit geprobeerd echter. Maar achteruit inparkeren in een vak op grote parkeerplaatsen gaat hem niet worden. Kan dit op de Q3 wel?
Ik bedoel me rechte vakken gewoon een straat met aan de zijkanten parkeerplekken. Dat kan Mercedes niet (meer) en Audi Q3 wel. Dus vooruit of acheruit in een parkeeerplek parkeren. Op een parkeerterrein gaat het nog wel. Het issue is dat Mercedes zegt dat de VN/EU wetgeving verbiedt om ongecontroleerd achteruit te manoeuvreren, want hiermee zijn al ongelukken gebeurd (fietser, wandelaar etc.)

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBT9DKJEkEXUI2ATlQJZFe6WsZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EikI59UeAX1oqVP5mCzbLdWB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door wvkreg op 08-10-2021 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb even in jouw posts terug zitten zoeken, maar jij hebt volgens mij geen Keyless Entry? Alleen Keyless Start gok ik?

Ik heb mijn A220 toentertijd met het Premium pakket besteld, en daar zat Keyless Entry in, waardoor mijn deurhendels Zilver/Chrome zijn, ipv zwart zoals bij jou.

Dat blijft toch nog een kleine doorn in het oog. Ik heb al eens geinformeerd bij een 'plakker' wat dat zou kosten, zou EUR 250,- kosten...

PS: Mooie bak, dat spoilertje maakt hem zeker mooier... Ik vind de originele kont van de CLA zelfs erg lelijk, en dat was een grote reden om hem niet te nemen (plus de levertijd toen).

[ Voor 8% gewijzigd door FireDrunk op 08-10-2021 08:31 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 15:31
Linkjes naar de stickers voor de frontgrill & badge & de lichten? De uitlaat heb ik al van Ali :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

rednaz420 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Linkjes naar de stickers voor de frontgrill & badge & de lichten? De uitlaat heb ik al van Ali :+
De logo's zijn gespoten - die overplak-logo's blijf je zien, dat vond ik niets. En de lampen en die 2 chromestrips in de grill zijn gewrapped.

Dat was bij elkaar 640 euro (inclusief een setje nieuwe originele badges voor en achter zodat ik het makkelijk ongedaan kan maken als de leaseperiode over is)

Dat, plus die uitlaat-covers (20 euro ofzo) en AMG-style spoiler (75 euro) en een origineel-lijkende dashcam (65 euro geloof ik) maakt het totaal aan mijn "customizations" zo'n 800 euro en ik vind het een totaal andere auto. Totally worth it.

Achter oud vs nieuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InRfubUcykJjSTaEEwFGFprO8ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUvudeO6OMxQ7sAajDH79bWV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RYHAAt62n3q6bn22ej_AwcUQgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc40XEv6eUbv20XiSICuGTNo.jpg?f=fotoalbum_large

Voor oud vs nieuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epRe4W_ejvYyKQ_URVHZoAh43Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AL4t1hURz0WrTzhg6uWQYmLD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te0jqDcv45K97eeBx9Klj-GKi58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZtejvo5DOTrEOGD2N8swQOE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 09-10-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Het enige jammere vind ik dat de uitlaat nu op een echte AMG gaat lijken. Dat komt in de buurt van badge tuning ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dean Martin schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:21:
Het enige jammere vind ik dat de uitlaat nu op een echte AMG gaat lijken. Dat komt in de buurt van badge tuning ;)
Als je hele slechte ogen hebt wellicht.

De CLA AMG uitlaat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwnMYWdxfyjTrA0xUyPtskNILmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/75OgvckfAzb4fgMxuopTBBNp.jpg?f=user_large

De uitlaat is trouwens een double-fake, want ik heb de 200d en die 2 "gaten" hebben helemaal geen verbinding met de uitlaat. Er is maar een uitlaat en die steekt gewoon richting beneden. Dat is origineel al questionable, vind ik. Maar goed, je ziet het tegenwoordig op veel auto's, chrome "gaten" aan de achterkant die verder niets met een uitlaat van doen hebben. Style over substance.

Je zou nog een punt hebben als je het over de spoiler zou zeggen, die is WEL "origineel" van de AMG.

Maar goed, een AMG komt nou eenmaal niet door de milieu-eisen en ook niet door mijn 40k-per-jaar logica kwa tanken :+

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 09-10-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

Als je hele slechte ogen hebt wellicht.

De CLA AMG uitlaat ziet er zo uit:

[Afbeelding]

De uitlaat is trouwens een double-fake, want ik heb de 200d en die 2 "gaten" hebben helemaal geen verbinding met de uitlaat. Er is maar een uitlaat en die steekt gewoon richting beneden. Dat is origineel al questionable, vind ik. Maar goed, je ziet het tegenwoordig op veel auto's, chrome "gaten" aan de achterkant die verder niets met een uitlaat van doen hebben. Style over substance.

Je zou nog een punt hebben als je het over de spoiler zou zeggen, die is WEL "origineel" van de AMG.

Maar goed, een AMG komt nou eenmaal niet door de milieu-eisen en ook niet door mijn 40k-per-jaar logica kwa tanken :+
You are right. De oude AMG had die look wel. Dacht dat de 35 ronde had en de 45 hoekige. Fout dus.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dean Martin schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

You are right. De oude AMG had die look wel. Dacht dat de 35 ronde had en de 45 hoekige. Fout dus.
Ook niet, de uitlaten van @Anoniem: 472287 zijn look-a-likes van de 43 AMG’s (C, E, GLC etc). De oude 45 AMG uitlaten waren wel vierkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Redondo1982 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Ook niet, de uitlaten van @Anoniem: 472287 zijn look-a-likes van de 43 AMG’s (C, E, GLC etc). De oude 45 AMG uitlaten waren wel vierkant.
In feite zijn mijn uitlaten look-a-likes van mij luiheid. Dit was met grote afstand de makkelijkste manier om te de-chromen. Nog geen 2 tientjes en 3 seconden werk. Living the dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
Redondo1982 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:04:
Even los van het feit dat het moet werken als je ervoor betaald hebt, maar wie gebruikt er nu echt 'automatisch parkeren'? Volgens mij alleen de mensen die echt niet kunnen inparkeren.

Al die handelingen en het wachten dmv automatische systemen dan ben ik al uitgestapt.
Ik gebruik het de laatste tijd vaker, maar het heeft wel een half jaar tot jaar geduurd om er voor "open te staan". Snelheid valt goed mee want die bepaal je zelf: in het begin deed ik het altijd heel traag, maar na verloop van tijd krijg je er meer feeling voor, en ga je het systeem iets sneller inparkeren (ik vertraag wel meer eenmaal de wagen tussen de 2 wagens manouvreert), zolang je maar continu je achteruit- en zijspiegels monitort.
Ik hou ook de 'polssteun' dan vast als houvast, ik weet niet waarom, maar dat brengt comfort :*)
De extra handelingen vallen ook mee: 1x of 2x klikken op scherm en vervolgens in R gaan staan.

Ik gebruik het wel enkel bij parallel parkeren. Dwars parkeren doe ik liever nog zelf, omdat ik het daar minder vertrouw: de marge qua fouten is daar kleiner: de wagen zou al eens sneller tegen de buur-wagens kunnen schaven (potentieel), of toch niet optimaal staan zoals jij wilt (ruimte voor uitstappen). Bij parallel parkeren hoef je hiermee niet rekening te houden.

(Hetzelfde had ik bij mijn ACC: eerst niet veel gebruikt, maar na verloop van tijd meer en meer)

[ Voor 17% gewijzigd door Asgaro op 11-10-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Asgaro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik het de laatste tijd vaker, maar het heeft wel een half jaar tot jaar geduurd om er voor "open te staan". Snelheid valt goed mee want die bepaal je zelf: in het begin deed ik het altijd heel traag, maar na verloop van tijd krijg je er meer feeling voor, en ga je het systeem iets sneller inparkeren, zolang je maar continu je achteruit- en zijspiegels monitort. Ik hou ook de 'polssteun' dan vast als houvast, ik weet niet waarom, maar dat brengt comfort :*)
De extra handelingen vallen ook mee: 1x klikken op scherm en vervolgens in R gaan staan.

(Hetzelfde had ik bij mijn ACC: eerst niet veel gebruikt, maar na verloop van tijd meer en meer)
Automatisch inparkeren heb ik nog nooit gedaan. ACC vind ik heerlijk en gebruik ik sinds de eerste dag. Met inparkeren moet ik zeggen dat ik 360 graden camera heb en dat geeft zoveel gemak en zicht dat het automatisch inparkeren niet meer zoveel meerwaarde biedt, maar dat is kennis van achteraf, want zowel 360 graden camera als automatisch inparkeren had ik in mijn vorige auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Asgaro schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Ik gebruik het de laatste tijd vaker, maar het heeft wel een half jaar tot jaar geduurd om er voor "open te staan". Snelheid valt goed mee want die bepaal je zelf: in het begin deed ik het altijd heel traag, maar na verloop van tijd krijg je er meer feeling voor, en ga je het systeem iets sneller inparkeren (ik vertraag wel meer eenmaal de wagen tussen de 2 wagens manouvreert), zolang je maar continu je achteruit- en zijspiegels monitort.
Ik hou ook de 'polssteun' dan vast als houvast, ik weet niet waarom, maar dat brengt comfort :*)
De extra handelingen vallen ook mee: 1x of 2x klikken op scherm en vervolgens in R gaan staan.

Ik gebruik het wel enkel bij parallel parkeren. Dwars parkeren doe ik liever nog zelf, omdat ik het daar minder vertrouw: de marge qua fouten is daar kleiner: de wagen zou al eens sneller tegen de buur-wagens kunnen schaven (potentieel), of toch niet optimaal staan zoals jij wilt (ruimte voor uitstappen). Bij parallel parkeren hoef je hiermee niet rekening te houden.

Ik rij niet heel veel, dus ACC gebruik ik niet. Automatisch inparkeren zal ik ook voorlopig niet gebruiken, maar ik heb dan ook zo'n beetje in elk type voertuig gereden en vertrouw maar op de ervaring. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weg is 'ie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_IgMbHtqfSwKmoPLeStfqplO1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR1Qfdf6YAjon71oBimbVOtG.jpg?f=fotoalbum_large

Sprong spontaan in de noodloop, zonder enige notificatie op het dashboard. Had nog zo'n 50pk tot mijn beschikking, niet ideaal, maar heb het naar huis gehaald na overleg met Mercedes Me service.

Wel heel irritant dat er geen motorstoring of wat dan ook zichtbaar was, terwijl nu bij uitlezen door de monteur-op-locatie een air pressure error gevonden werd. Geen lek gevonden op het oog/oor, dus of sensor kapot of ergens een verstopt lek. Dit had echt een CEL moeten activeren vind ik, want nu was het maar gokken of ik het naar huis ging halen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 09:12
Volgende week mijn E250 uit 2010 wegbrengen naar de garage, in het stuurbekrachtiging systeem zit ergens een lek waardoor ik soms olie moet bijvullen.
Hopelijk is het gewoon een slang wat lek is of zo. Ben benieuwd!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harmageddon schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:25:
Volgende week mijn E250 uit 2010 wegbrengen naar de garage, in het stuurbekrachtiging systeem zit ergens een lek waardoor ik soms olie moet bijvullen.
Hopelijk is het gewoon een slang wat lek is of zo. Ben benieuwd!
in mijn ervaring is het meestal corrosie op een van de aluminium leidingen. Vervangen kan van 5 minuten werk tot een halve dag zijn afhankelijk van locatie/vorm van de leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:39:
En weg is 'ie

[Afbeelding]

Sprong spontaan in de noodloop, zonder enige notificatie op het dashboard. Had nog zo'n 50pk tot mijn beschikking, niet ideaal, maar heb het naar huis gehaald na overleg met Mercedes Me service.

Wel heel irritant dat er geen motorstoring of wat dan ook zichtbaar was, terwijl nu bij uitlezen door de monteur-op-locatie een air pressure error gevonden werd. Geen lek gevonden op het oog/oor, dus of sensor kapot of ergens een verstopt lek. Dit had echt een CEL moeten activeren vind ik, want nu was het maar gokken of ik het naar huis ging halen of niet.
Self-quote: De airflow/mass sensor was kapot en nu vervangen. Straks auto ophalen, zou weer de oude moeten zijn.

De Mercedes-Mobility garantie had me voorzien van een huurauto in de tussentijd. Een BMW nog wel :+ via Avis. Niet heel gaaf zo'n halfkale 118i

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 14-10-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Self-quote: De airflow/mass sensor was kapot en nu vervangen. Straks auto ophalen, zou weer de oude moeten zijn.

De Mercedes-Mobility garantie had me voorzien van een huurauto in de tussentijd. Een BMW nog wel :+ via Avis. Niet heel gaaf zo'n halfkale 118i
Op een kapotte luchtmassameter gaat een auto inderdaad niet zo lekker en het zou inderdaad makkelijk en snel opgelost kunnen worden. Fijn dat je de auto zo weer terug hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 09:07
Mijn CLA 180 firmawagenmueslihok nooit echt zo geweldig gevonden omwille van volledig ontbrekende rijsensatie/emotie. Nu was ik anderhalve week in België met het vliegtuig terwijl de auto in Slovenië is blijven staan. Een aantal keer de Hyundai ix20 met viertrapsautomaat geleend van de mama om rond te komen... Wat een ellende, ik beloof altijd gelukkig te zijn om met een CLA te kunnen rijden. :+

Je zit erin als in een vrachtwagen, er is géén manier om de automaat niet random te laten terugschakelen, zelfs niet als je het gaspedaal maar 1% indrukt, en er is ongeveer even veel windgeruis aan 50 km/u in de Hyundai als aan 200 in de CLA.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +3 Henk 'm!

InterCC schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Op een kapotte luchtmassameter gaat een auto inderdaad niet zo lekker en het zou inderdaad makkelijk en snel opgelost kunnen worden. Fijn dat je de auto zo weer terug hebt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7Q5f1Z90fEDfQ-kmfjQ3YbTFSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/swNc35deXcFi7DU9a7IYGMsb.jpg?f=user_large

Direct weer aan de beurt. Bleek dat de monteur niet enkel de LMM maar ook een heel stuk buis en nogwat vervangen heeft, blijkbaar dus TOCH een lekkage en niet alleen een kapotte sensor.

Daarvoor moest de airbox verwijdert worden, en bij het terugplaatsen is een rubber "verdwenen" wat resulteert in een harde rammel bij starten, drempels etc. Zeer storend met een start/stop systeem :+

Had dus weer bezoek vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhJVmgyyGEQaFeod9yWc5M2x_K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqJoNtjCkYJl5MH6W2QH6mT7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

[Afbeelding]

Direct weer aan de beurt. Bleek dat de monteur niet enkel de LMM maar ook een heel stuk buis en nogwat vervangen heeft, blijkbaar dus TOCH een lekkage en niet alleen een kapotte sensor.

Daarvoor moest de airbox verwijdert worden, en bij het terugplaatsen is een rubber "verdwenen" wat resulteert in een harde rammel bij starten, drempels etc. Zeer storend met een start/stop systeem :+

Had dus weer bezoek vandaag.

[Afbeelding]
Met jouw rijgedrag heb je er ondertussen waarschijnlijk alweer aardig wat kilometers opzitten. Is het probleem nu wél helemaal verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InterCC schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Met jouw rijgedrag heb je er ondertussen waarschijnlijk alweer aardig wat kilometers opzitten. Is het probleem nu wél helemaal verholpen?
Nog niet - ik had de auto pas 1 dag terug en had er nog niets mee gedaan behalve even naar de winkel, toen het probleem direct hoorbaar was.

Ze moesten het rubber bestellen en ik ben weg deze week, dus het zal volgende week opgelost worden.

De service is trouwens wel prima weer, servicebus aan huis enzo. De impact is zo wel minimaal op je normale dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-06 01:23
Hoi!
Ik heb net van mijn bedrijf een A180d 2017 gekregen (Ik denk dus W176?)
Helaas dus zonder android auto.
Kan iemand mij hiermee verder helpen?

https://www.twitch.tv/fragdanvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

FragDAnvers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:17:
Hoi!
Ik vermoed inderdaad dat het een W176 is. Er schijnen after market kits voor te zijn maar gezien het ook een leaseauto is heb ik nooit iets aan gedaan. Bluetooth werkt wel maar android auto of iets dergelijks niet. De kaarten zitten op een SD in je dashboard. Je kunt een nieuwe kaart kopen maar niet echt goedkoop. Ik heb ooit een kaartje gekocht voor 40 euro maar dat was al dubieus zal ik maar zeggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
wvdburgt schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:20:
[...]

Ik vermoed inderdaad dat het een W176 is. Er schijnen after market kits voor te zijn maar gezien het ook een leaseauto is heb ik nooit iets aan gedaan. Bluetooth werkt wel maar android auto of iets dergelijks niet. De kaarten zitten op een SD in je dashboard. Je kunt een nieuwe kaart kopen maar niet echt goedkoop. Ik heb ooit een kaartje gekocht voor 40 euro maar dat was al dubieus zal ik maar zeggen:)
Ik vreesde het al. Me de komende dagen nog eens in verdiepen, die garmin ipv waze is toch een hele aanpassing (en niet in de goede manier)
Aftermarket kits zijn idd niet echt de bedoeling. Ik las wel iets van een OBD2 module om iets te flashen, maar nog niet echt gevonden of dit gaat werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
FragDAnvers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:17:
Hoi!
Volgens mij worden auto's maximaal 5 jaar geleased, dus ik gok dat het leasecontract van die auto nog maximaal 1 jaar loopt. Dus ik zou er eerlijk gezegd niet super veel energie in steken, als je over een jaartje alweer een nieuwe krijgt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
FireDrunk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:00:
[...]

Volgens mij worden auto's maximaal 5 jaar geleased, dus ik gok dat het leasecontract van die auto nog maximaal 1 jaar loopt. Dus ik zou er eerlijk gezegd niet super veel energie in steken, als je over een jaartje alweer een nieuwe krijgt.
Ik vrees dat deze aangekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
FragDAnvers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Ik vrees dat deze aangekocht is.
Ah, das dan wel weer jammer ja. Wel minder gezeik met inleveren. Kans dat je bedrijf zelf modificaties ziet is een stuk kleiner dan een leasemaatschappij (hoewel het natuurlijk nog steeds niet de bedoeling is. :+ )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Iemand een idee wat voor logo dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2jHT6pIF4P9kAsj5mzMHTT9wsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19BbHk0JXIX5sdoLTrdTJVG2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 09:12
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

in mijn ervaring is het meestal corrosie op een van de aluminium leidingen. Vervangen kan van 5 minuten werk tot een halve dag zijn afhankelijk van locatie/vorm van de leiding.
Helaas was de stuurbekrachtigingspomp lek. Morgen weer ophalen :)

Aap!

Pagina: 1 ... 56 ... 69 Laatste