• NeonovA
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:48
Kartmans1 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:27:
Hier ook gehoord dat augmented reality vervalt en niet achteraf wordt geleverd. Echter heb ik dit ook pas gehoord toen ik er laatst zelf over begon omdat ik dat al hier en daar had gelezen. Vind het maar slecht dat ze dit niet proactief communiceren… Gaat in mijn geval om een CLA Coupé, dus elektrische achterklep heb ik niet. Levertijd staat nu nog op oktober, in februari besteld.

Wanneer hebben jullie besteld?
Die van mij is eind juni besteld.

Volgens de MB dealer in Alkmaar staat de gepland leverdatum nu op 15 november. Dat klinkt nog steeds netjes maar ga er gezien alle berichten hier al niet meer vanuit. De leasemaatschappij schrijft daarnaast na half november geen auto's meer op naam en wacht dan tot 2022 met uitlevering omdat dit meer waarde geeft bij de verkoop. Hopelijk kan ik er januari dan mee gaan rijden. :)

PVUpload | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:12

Hari-Bo

F5 addict

Bizar de levertijden momenteel mijn EQA had ik eind juni en pas 5 weken daarvoor besteld.

kokenmetvuur.nl

• Dean Martin
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
Ik twijfel momenteel tussen het (zakelijk) leasen van een CLA250e of een C300e (nieuw model).

Ik heb echter met een C200 gereden en ik vond het nogal teleurstellend qua rijgedrag. Erg zompig en vooral de gasrespons was echt heel traag, ook in de sport+ stand. De CLA is veel sportiever te rijden.

Iemand een idee of dat zo zal blijven bij de PHEV uitvoering? Iemand misschien die de huidige versie rijdt/heeft gereden en hier ervaring mee heeft?

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18:45
Dean Martin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:53:
Ik twijfel momenteel tussen het (zakelijk) leasen van een CLA250e of een C300e (nieuw model).

Ik heb echter met een C200 gereden en ik vond het nogal teleurstellend qua rijgedrag. Erg zompig en vooral de gasrespons was echt heel traag, ook in de sport+ stand. De CLA is veel sportiever te rijden.

Iemand een idee of dat zo zal blijven bij de PHEV uitvoering? Iemand misschien die de huidige versie rijdt/heeft gereden en hier ervaring mee heeft?
Ik denk dat je toch nog ergens een C-klasse met 300 motor moet gaan rijden. Dat zijn heel andere motoren! Welke vering heb je gereden en wat overweeg je?

• AudioHome
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Dean Martin schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:53:

Met de C300e moet je een keer rijden om te voelen wat het is.
Voor mij is het nog elke dag een belevenis, een hele mooie mix (S205).
Ook bij enkel elektrisch rijden een hele lekkere vlotte auto.

• Dean Martin
  • Niet online
InterCC schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat je toch nog ergens een C-klasse met 300 motor moet gaan rijden. Dat zijn heel andere motoren! Welke vering heb je gereden en wat overweeg je?
Volgens de verkoper zou dat qua gasrespons geen verschil maken. Er zit echt een dikke seconde vertraging in, dat vind ik niet prettig rijden. Daar krijg je ook dat 'zompige' gevoel van. Ik reed met standaard vering.

• Dean Martin
  • Niet online
AudioHome schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Met de C300e moet je een keer rijden om te voelen wat het is.
Voor mij is het nog elke dag een belevenis, een hele mooie mix (S205).
Ook bij enkel elektrisch rijden een hele lekkere vlotte auto.
Heb jij geen last van een dikke seconde vertraging in gasrespons? Ik heb dat in de huidige C in sport+ overigens ook een stuk minder dan in de nieuwe.

Ik kan niet wachten om de 300e te rijden en dan te bestellen. Die komt op z'n vroegst in december pas in de showroom.

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:33
Dean Martin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 06:29:
[...]

Volgens de verkoper zou dat qua gasrespons geen verschil maken. Er zit echt een dikke seconde vertraging in, dat vind ik niet prettig rijden. Daar krijg je ook dat 'zompige' gevoel van. Ik reed met standaard vering.
Seconde vertraging is bullshit bij de nieuwe c300e, zeker in sport+. Die gaat als de brandweer. Echter is deze nog helemaal niet leverbaar.

Als de C200 waar je in hebt gereden een seconde vertraging had, dan stond ie zeker niet in sport+. Mocht dit alsnog het geval zijn geweest dan is er wat mis met die auto.

[Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 17-08-2021 10:51]

I don't have dreams, I have goals!!

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Seconde vertraging is bullshit bij de nieuwe c300e, zeker in sport+. Die gaat als de brandweer. Echter is deze nog helemaal niet leverbaar.

Als de C200 waar je in hebt gereden een seconde vertraging had, dan stond ie zeker niet in sport+. Mocht dit alsnog het geval zijn geweest dan is er wat mis met die auto.
Nee, die nieuwe is er ook nog niet. Daarom dat ik blind zou moeten bestellen.
Ik was niet de enige die het opmerkte, zonder er iets van te zeggen zei mijn collega exact hetzelfde over de respons. En 100% in sport+.

• AudioHome
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Dean Martin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 06:31:
[...]

Heb jij geen last van een dikke seconde vertraging in gasrespons? Ik heb dat in de huidige C in sport+ overigens ook een stuk minder dan in de nieuwe.

Ik kan niet wachten om de 300e te rijden en dan te bestellen. Die komt op z'n vroegst in december pas in de showroom.
De reaktie op het gaspedaal is met hybride inderdaad wel duidelijk anders dan enkel benzine.
Als de accu niet leeg is (houd altijd reserve voor boost) vangt de elektromotor dat prima op, die geeft meteen power.
De combinatie is juist zo prettig.
Ik zal straks nog eens extra opletten (in sport+).

• Redondo1982
Dean Martin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Nee, die nieuwe is er ook nog niet. Daarom dat ik blind zou moeten bestellen.
Ik was niet de enige die het opmerkte, zonder er iets van te zeggen zei mijn collega exact hetzelfde over de respons. En 100% in sport+.
Maar je kan de hybride nog helemaal niet bestellen. Die zit nog niet in de config.

• Redondo1982
AudioHome schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

De reaktie op het gaspedaal is met hybride inderdaad wel duidelijk anders dan enkel benzine.
Als de accu niet leeg is (houd altijd reserve voor boost) vangt de elektromotor dat prima op, die geeft meteen power.
De combinatie is juist zo prettig.
Ik zal straks nog eens extra opletten (in sport+).
Ja, die is fenomenaal. Als ik mijn GLE Coupé 2021 350e in sport+ zet en ik trek op dan zitten alle passagiers een stoel verder >:)

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Maar je kan de hybride nog helemaal niet bestellen. Die zit nog niet in de config.
Nee, vanaf 20-09. Maar de auto is er pas op z'n vroegst in december.
Ik moet echter in oktober uiterlijk bestellen.

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Ja, die is fenomenaal. Als ik mijn GLE Coupé 2021 350e in sport+ zet en ik trek op dan zitten alle passagiers een stoel verder >:)
Maar het ging me ook niet zozeer om de power zelf, maar meer de vertraging die zit tussen indrukken pedaal en de reactie daarop.

• Redondo1982
Dean Martin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Maar het ging me ook niet zozeer om de power zelf, maar meer de vertraging die zit tussen indrukken pedaal en de reactie daarop.
Ja, maar je hebt in de 200 gereden toch? Ik heb het hier over hybride. Met de 200 zou het ook niet mogen, maar misschien is er een nieuwe afstelling. Normaliter is Sport+ vrij vlot of héél zenuwachtig. Als de motor wat licht is dan eerder zenuwachtig.

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Ja, maar je hebt in de 200 gereden toch? Ik heb het hier over hybride. Met de 200 zou het ook niet mogen, maar misschien is er een nieuwe afstelling. Normaliter is Sport+ vrij vlot of héél zenuwachtig. Als de motor wat licht is dan eerder zenuwachtig.
Klopt. In de huidige (oude dus inmiddels) C200 heb ik dat gevoel van vertraging ook niet. Zeker niet in sport+, en krijg je inderdaad dat zenuwachtige gevoel, zeker hoger in de toeren.

Volgens de verkoper is de nieuwe meer gericht op comfort. Okay, maar dan zou de sport+ stand toch iets anders moeten aanvoelen imo.

Anyway, door jullie feedback ik ga toch wachten op de uiteindelijke prijzen van de C300/350e (wat het ook gaat worden). Als dat niet al te gek gaat zijn tov de 200 ga ik wellicht toch de gok wagen om te bestellen zonder te rijden. In de tussentijd eens met de huidige C350e rijden.

[Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 17-08-2021 18:52]

• Redondo1982
Dean Martin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Klopt. In de huidige (oude dus inmiddels) C200 heb ik dat gevoel van vertraging ook niet. Zeker niet in sport+, en krijg je inderdaad dat zenuwachtige gevoel, zeker hoger in de toeren.

Volgens de verkoper is de nieuwe meer gericht op comfort. Okay, maar dan zou de sport+ stand toch iets anders moeten aanvoelen imo.

Anyway, door jullie feedback ik ga toch wachten op de uiteindelijke prijzen van de C300/350e (wat het ook gaat worden). Als dat niet al te gek gaat zijn tov de 200 ga ik wellicht toch de gok wagen om te bestellen zonder te rijden. In de tussentijd eens met de huidige C350e rijden.
Ja, inderdaad. Er zit al een comfort stand op en noem het dan ook niet sport+. Een seconde vertraging is veel en heb ik een keer gehad met een CLA 180 (mijn eerste Benz). Dat reed lekker, maar was wel gevaarlijk bij rotonden, want dan viel die helemaal dood.

Ik zou zeker wachten op de hybride varianten. Die rijden gegarandeerd een stuk beter. Vermoedelijk zal de prijs wel goed zijn, want je betaalt nagenoeg geen BPM. Het is overigens de c300e.

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Ja, inderdaad. Er zit al een comfort stand op en noem het dan ook niet sport+. Een seconde vertraging is veel en heb ik een keer gehad met een CLA 180 (mijn eerste Benz). Dat reed lekker, maar was wel gevaarlijk bij rotonden, want dan viel die helemaal dood.

Ik zou zeker wachten op de hybride varianten. Die rijden gegarandeerd een stuk beter. Vermoedelijk zal de prijs wel goed zijn, want je betaalt nagenoeg geen BPM. Het is overigens de c300e.
Er zijn 2 puntjes waar ik nog over twijfel:

- Moet bestellen zonder te rijden; echter durf ik wel op ervaringsdeskundige zoals jij af te gaan. Zeker in combinatie met de andere PHEV Mercedes ervaringen die ik zelf heb
- Zal toch een 10-13k schelen met de CLA. Is het (me) dat waard aan extra bijtelling? Ergens is het peanuts, maar toch overweging.

• Redondo1982
Dean Martin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Er zijn 2 puntjes waar ik nog over twijfel:

- Moet bestellen zonder te rijden; echter durf ik wel op ervaringsdeskundige zoals jij af te gaan. Zeker in combinatie met de andere PHEV Mercedes ervaringen die ik zelf heb
- Zal toch een 10-13k schelen met de CLA. Is het (me) dat waard aan extra bijtelling? Ergens is het peanuts, maar toch overweging.
Ja, die keus moet je zelf maken. Puur cosmetisch, statuur en uiterlijk natuurlijk de C-Klasse. Dit is een totaal andere auto dan de CLA, welke echt een stuk minder zit en rijdt. C heeft ook het nieuwste interieur erin en is direct bij de tijd. CLA loopt alweer tijdje mee en vind ik persoonlijk een achteruitgang tov het vorige model, welke ik zelf heb gehad. Ik vind het nu maar een lange vloot zonder flair muv de AMG.

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Ja, die keus moet je zelf maken. Puur cosmetisch, statuur en uiterlijk natuurlijk de C-Klasse. Dit is een totaal andere auto dan de CLA, welke echt een stuk minder zit en rijdt. C heeft ook het nieuwste interieur erin en is direct bij de tijd. CLA loopt alweer tijdje mee en vind ik persoonlijk een achteruitgang tov het vorige model, welke ik zelf heb gehad. Ik vind het nu maar een lange vloot zonder flair muv de AMG.
Ik vind eerlijk gezegd qua uiterlijk de CLA mooier dan de nieuwe C. Ik vind de oude C (mijn huidige auto) ook mooier dan de nieuwe eigenlijk.

Interieur is natuurlijk superieur bij de C.

• Redondo1982
Dean Martin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Ik vind eerlijk gezegd qua uiterlijk de CLA mooier dan de nieuwe C. Ik vind de oude C (mijn huidige auto) ook mooier dan de nieuwe eigenlijk.

Interieur is natuurlijk superieur bij de C.
Zo zie je maar, smaken verschillen -gelukkig! :)

Overigens vind ik de nieuwe C-sedan ook niet zo mooi, maar de Estate wel.

[Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 18-08-2021 14:25]

• Dean Martin
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Zo zie je maar, smaken verschillen -gelukkig! :)

Overigens vind ik de nieuwe C-sedan ook niet zo mooi, maar de Estate wel.
Inderdaad :)
Heb ik weer bij de CLA, waarbij de huidige CLA SB een stuk minder vind dan de vorige CLA SB.
Helaas is de GLE Coupe buiten budget :D

Anyway, to be continued ;)

• Redondo1982
Dean Martin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Inderdaad :)
Heb ik weer bij de CLA, waarbij de huidige CLA SB een stuk minder vind dan de vorige CLA SB.
Helaas is de GLE Coupe buiten budget :D

Anyway, to be continued ;)
Haha, ja mooi dit. Overigens heb ik wel de CLA SB gehad, dus we matchen enigszins.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Mijn B staat nu voor de derde keer bij de dealer... weer kromme schijven.

De eerste keer was tijdens de 100k beurt, maar met remmen trilde die, dus gelijk gemeld > remblokken en schijven vervangen.
met 104k weer trillen > weer nieuwe remmen, kan door regen ofzoiets gekomen zijn, of slechte schijven...
nu met 110k weer trillen en start/stop die niet meer werkte. Ik dorste niet te remmen, liet dat ding zoveel mogelijk uitlopen, terugschakelen met de peddles... niet fijn rijden met dat in je achterhoofd... maar goed.

Het is gewoon prut, je rijdt er 100k zonder problemen mee, remmen worden vervangen en daarna weer en natuurlijk krijg je het gevoel van, doe je wat fout?

Dat start/stop was volgens de laatste update trouwens vanwege de kleine start "accu".

Afwachten nu, snap er de ballen van, maar vervelend is het wel.

• Redondo1982
KRGT schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:39:

De eerste keer was tijdens de 100k beurt, maar met remmen trilde die, dus gelijk gemeld > remblokken en schijven vervangen.
met 104k weer trillen > weer nieuwe remmen, kan door regen ofzoiets gekomen zijn, of slechte schijven...
nu met 110k weer trillen en start/stop die niet meer werkte. Ik dorste niet te remmen, liet dat ding zoveel mogelijk uitlopen, terugschakelen met de peddles... niet fijn rijden met dat in je achterhoofd... maar goed.

Het is gewoon prut, je rijdt er 100k zonder problemen mee, remmen worden vervangen en daarna weer en natuurlijk krijg je het gevoel van, doe je wat fout?

Dat start/stop was volgens de laatste update trouwens vanwege de kleine start "accu".

Het zal in de eerste 100k km’s ook weleens geregend hebben? :+

Ze gooien er af en toe een bullshit uit bij sommige dealers haha. Zal wel gewoon productiefout zijn.

Wel heb ik zelf een keer kromme remschijven veroorzaakt op een Golf V6 4motion. Een bekende van me zei: ff rijden. Ja hoor, maar hij was vergeten te zeggen dat hij nieuwe remschijven had. Dus piepen na afloop haha. Heb je ze wel rustig ingereden? Al vraag ik mezelf af of dit moet bij een B-klasse. Zal geen snelheidsmonster zijn.

• ViTeX
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 00:21
Vandaag kom ik tegen het volgende probleem aan. Mijn achteruitrijcamera geeft geen beeld meer. Heeft er iemand hier ook last van gehad? Klepje van de camera gaat gewoon open.

edit
2 dagen laten staan en probleem lost zich zelf op :?

[Voor 8% gewijzigd door ViTeX op 20-08-2021 22:01]

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
KRGT schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:39:

Hoe zijn je velgen? Deze hebben tegenwoordig namelijk een grote invloed op schijven (manier van aantrekken, schone/rechte naaf, originele ET etc.). Lees dit zeker even: https://www.mercedesforum...ewtopic.php?f=46&t=103702.

[Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 18-08-2021 22:10]

You save everyone, but who saves you?

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

S_Chief schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Hoe zijn je velgen? Deze hebben tegenwoordig namelijk een grote invloed op schijven (manier van aantrekken, schone/rechte naaf, originele ET etc.). Lees dit zeker even: https://www.mercedesforum...ewtopic.php?f=46&t=103702.
Alles origineel, is 2 jaar oud, nieuwe en laatste model. Gewone simpele business solution, 16”

Maar thx voor dat topic, mochten zij mij een oor aan naaien zeg maar.

• Pieler
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 08:58
Gisteren kreeg ik een update melding van MBUX op de A250E voor het infotainment systeem. Deze geinstalleerd (duurt enkele minuten zeggen ze, maar was 15...).

Enig idee waar een changelog te vinden is?

Gedurende de installatie werkt ook niets op de auto meer behalve de motor zelf. Zelfs dingen zoals dynamic select zijn tijdelijke uitgeschakeld/gelinked aan infotainment en niet het "auto" deel.

• TheBelgianStone
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 17-09 16:03
Pieler schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:49:
Gisteren kreeg ik een update melding van MBUX op de A250E voor het infotainment systeem. Deze geinstalleerd (duurt enkele minuten zeggen ze, maar was 15...).

Gedurende de installatie werkt ook niets op de auto meer behalve de motor zelf. Zelfs dingen zoals dynamic select zijn tijdelijke uitgeschakeld/gelinked aan infotainment en niet het "auto" deel.
Voor mijn CLA250e hetzelfde ontvangen. Heb alles al bekeken maar vind geen veranderingen terug.

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:53
TheBelgianStone schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Voor mijn CLA250e hetzelfde ontvangen. Heb alles al bekeken maar vind geen veranderingen terug.
Is van Api80 naar Api81 gegaan qua versie, maar buiten het feit dat ik bass en treble weer opnieuw moest instellen heb ik hier ook geen verandering ervaren

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Pieler schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:49:

Het enige verschil dat ik bij mijn B merkte is dat de muziek niet meer direct uitgaat bij het opendoen van de deur maar nog een seconde langer doorspeelt :P een soort van patsermodus om te laten horen welke muziek je speelt :+

• GilbertvH
Admiral Freebee schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Het enige verschil dat ik bij mijn B merkte is dat de muziek niet meer direct uitgaat bij het opendoen van de deur maar nog een seconde langer doorspeelt :P een soort van patsermodus om te laten horen welke muziek je speelt :+
Potverdikkie, dat is mij óók opgevallen!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:26
Net terug uit Hongarije. In 21 dagen ruim 4500km gereden met de W204 MOPF ( CDI ) met dakkoffer. Gemiddeld verbruik 6,3 op 100.
De wagen reed perfect totaal geen issues.

W204 '13 ✅

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

KRGT schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Alles origineel, is 2 jaar oud, nieuwe en laatste model. Gewone simpele business solution, 16”

Maar thx voor dat topic, mochten zij mij een oor aan naaien zeg maar.
aan te vullen ;

MB heeft niet echt een idee, ze gaan, als ik het goed begreep, nu de draagarmen vervangen.

En tot mijn grote vreugde kreeg ik gisteren, na alle overige plaatsen in de auto al te hebben gehad: dikke zucht (vrouw heeft de foto gemaakt...beetje gecropt, ik heb geen telefoon vast als ik rij)

[Voor 4% gewijzigd door KRGT op 23-08-2021 07:07]

• Pieler
GilbertvH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:41:
[...]

Is van Api80 naar Api81 gegaan qua versie, maar buiten het feit dat ik bass en treble weer opnieuw moest instellen heb ik hier ook geen verandering ervaren
Heb toch nog wat nieuws gevonden. Sinds de update heeft de auto een constante waarschuwing mbt de status van de auto :). Lijkt erop dat de auto geen idee meer heeft wat de status van de motorkap is...

Moet toch voor onderhoud donderdag, kunnen ze dat ook meteen oplossen.

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand hier die meer info heeft over de bekendmaking van de prijzen van de nieuwe C300e?
Ik hoor links en rechts dat het inmiddels alweer verplaatst is naar oktober?

• Redondo1982
Normaal niet echt mijn ding om het hier te posten, maar trek toch de stoute schoenen aan. Ik ben vergevorderd mbt de aanschaf van een G63 (nieuw). Het enige waar ik een beetje tegenaan kijk is het onderhoud, want hier is weinig zicht op. Je hoort dat het allemaal wel meevalt, maar misschien zijn er hier mensen die meer weten of tips kunnen geven. Garantie koop ik sowieso bij.

Hoe wordt er überhaupt aangekeken tegen een G-Klasse hier? Ben ik ook wel benieuwd naar...

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Redondo1982 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:27:
Ik ben vergevorderd mbt de aanschaf van een G63 (nieuw). Het enige waar ik een beetje tegenaan kijk is het onderhoud, want hier is weinig zicht op.
Wat voor beeld wist de dealer te schetsen? Bij de aanschaf van een auto startende bij €250.000,- mag ik hopen dat ze wel een indicatie kunnen geven.

• Nox
  • Laatst online: 14:29

Nox

Noxiuz

Hoe wordt er überhaupt aangekeken tegen een G-Klasse hier? Ben ik ook wel benieuwd naar...
Als je een eerlijke mening wil hebben: compensatiemobiel. Er is dan nul komma nul reden om een G te kopen anders dan voor de looks en de psychosociale waarde die er aan kleeft. Voor comfort, snelheid e.d. zijn er veel betere alternatieven.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• InterCC
Normaal niet echt mijn ding om het hier te posten, maar trek toch de stoute schoenen aan. Ik ben vergevorderd mbt de aanschaf van een G63 (nieuw). Het enige waar ik een beetje tegenaan kijk is het onderhoud, want hier is weinig zicht op. Je hoort dat het allemaal wel meevalt, maar misschien zijn er hier mensen die meer weten of tips kunnen geven. Garantie koop ik sowieso bij.

Een G-klasse is qua model en vorm niet helemaal mijn ding, maar als je van dit model houdt dan snap ik de keuze voor de G-klasse wel. Bij dit soort modellen vind ik de G-klasse wel het mooist.
Of zoek je meer naar meningen over de 'status' die zo'n auto geeft? Daarvan zou ik lekker niets van andere mensen aantrekken. Het is persoonlijk en als mensen er (openlijk) kritiek op geven is dat vaak uit afgunst. Daarvan niets aantrekken is naar mijn mening beter en als dat de auto is die je graag zou willen hebben en je kunt het veroorloven (van beide ga ik voor het gemak uit :)) dan zou ik het gewoon doen!
Nox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:36:
[...]

Als je een eerlijke mening wil hebben: compensatiemobiel. Er is dan nul komma nul reden om een G te kopen anders dan voor de looks en de psychosociale waarde die er aan kleeft. Voor comfort, snelheid e.d. zijn er veel betere alternatieven.
Waarom? Geldt dat ook voor een groot huis, eten in dure restaurants of zelfs een GTX3090 in je computer? Het is allemaal niet nodig, maar als je het kan veroorloven en je wilt het graag, dan is er toch niets mis met daarvoor kiezen? Iemand in de bijstand met een scooter vindt een Mercedes misschien überhaupt een compensatiemobiel. Afhankelijk van financieel vrije ruimte liggen keuzes anders. Iets een compensatiemobiel noemen vind ik persoonlijk wat flauw. Maar goed, dat is mijn mening en daarin staan wel meer mensen anders. :)

[Voor 27% gewijzigd door InterCC op 23-08-2021 18:55]

• tdw
  • Laatst online: 19-09 09:08

tdw

Amai seg!

[...]

En off roaden kunnen ze ook al niet:

https://www.dumpert.nl/item/8003743_9326839a

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Redondo1982
Napo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Wat voor beeld wist de dealer te schetsen? Bij de aanschaf van een auto startende bij €250.000,- mag ik hopen dat ze wel een indicatie kunnen geven.
Is zeker geschetst, maar vind ik ook dat ze moeten doen bij een nieuwe auto van 15k.

Ik ben alleen voor nu vnl. geïnteresseerd in mensen die zo’n ding zelf hebben. Daar hecht ik best wel wat waarde aan.

• Redondo1982
[...]

Haha, zo dan. Stellige mening, maar wel leuk om te lezen. Ook helemaal niet erg, want ik ben zelf ook altijd erg eerlijk en dit valt niet overal goed.

Ik kijk voor aanschaf zeker naar de looks, maar een G heb ik altijd erg speciaal gevonden. Ik vind deze auto op zeer eenzame hoogte staan. Al op zeer jonge leeftijd had ik dit gevoel al, bovendien ben ik een MB fan. Dat ik nu op een punt ben dat ik het kan veroorloven -plus het feit dat ik altijd al een keer een AMG wilde rijden- maakt dat ik voor deze auto echt concreet ben.

Dat er betere auto’s zijn voor het geld is zeker waar, maar dat is niet altijd de reden om iets te kopen. Soms vind je iets anders gewoon leuker. Als ik altijd de meest veilige keus zou maken dan is er weinig avontuur in het leven.

• Dean Martin
  • Niet online
Ik vind de GLS een mooiere auto dan de G. Maar snap de voorkeur voor een G wel.

Ik vind je GLE coupé mooier ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik denk sowieso dat je bij een auto van die prijscategorie niet echt kan spreken over 'beter' omdat er een groot deel emotie en smaak bij komt en niet meer zomaar een voertuig om je met bepaalde efficiëntie of luxe te verplaatsen ;)

• wvdburgt
  • Laatst online: 21-09 18:41

wvdburgt

Mac OS X all the way baby!

Heeft iemand nog iets te horen gekregen over levertijden na het krantenartikel dat de fabrieken gestopt zijn? Ik hoop dat ik hem nog dit jaar krijg iig maar ben niet echt hoopvol.

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• Nox
  • Laatst online: 14:29

Nox

Noxiuz

Redondo1982 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Haha, zo dan. Stellige mening, maar wel leuk om te lezen. Ook helemaal niet erg, want ik ben zelf ook altijd erg eerlijk en dit valt niet overal goed.

Ik kijk voor aanschaf zeker naar de looks, maar een G heb ik altijd erg speciaal gevonden. Ik vind deze auto op zeer eenzame hoogte staan. Al op zeer jonge leeftijd had ik dit gevoel al, bovendien ben ik een MB fan. Dat ik nu op een punt ben dat ik het kan veroorloven -plus het feit dat ik altijd al een keer een AMG wilde rijden- maakt dat ik voor deze auto echt concreet ben.

Dat er betere auto’s zijn voor het geld is zeker waar, maar dat is niet altijd de reden om iets te kopen. Soms vind je iets anders gewoon leuker. Als ik altijd de meest veilige keus zou maken dan is er weinig avontuur in het leven.
Tja, als je hem voor de heb en de looks koopt laat hem dan vooral lekker veel in de garage staan. Dan kan iedereen hem zien, sorry, maar ik vind het duitse equivalent van een hummer H2 niet getuigen van enig respect richting mensen die proberen íets te doen om wat efficienter om te gaan met de brandstof die we hebben. Neem ter compensatie van je compensatiemobiel dan een EV erbij. Dat zal je sociaal gezien minstens net zoveel kudo's opleveren. Voor zover even mijn mening ;) (stiekem vind ik het verder wel stoere dingen hoor, ooit eens een mogen zien en even betasten in de garage, lekker lomp allemaal).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
@ G klasse discussie.

Als je die kan en wil kopen moet je het u doen, waarschijnlijk de laatste 8 cilinder.
voor mij een ultieme droomauto (naast alle sportcars ed) maar zo dik :)

• Redondo1982
Nox schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

Tja, als je hem voor de heb en de looks koopt laat hem dan vooral lekker veel in de garage staan. Dan kan iedereen hem zien, sorry, maar ik vind het duitse equivalent van een hummer H2 niet getuigen van enig respect richting mensen die proberen íets te doen om wat efficienter om te gaan met de brandstof die we hebben. Neem ter compensatie van je compensatiemobiel dan een EV erbij. Dat zal je sociaal gezien minstens net zoveel kudo's opleveren. Voor zover even mijn mening ;) (stiekem vind ik het verder wel stoere dingen hoor, ooit eens een mogen zien en even betasten in de garage, lekker lomp allemaal).
Je kan ook gewoon iets mooi, lelijk en/of (on)nuttig vinden zonder iets of iemand altijd maar direct een stempel/plakaat te geven. Andere krijg je een totaal verkeerde discussie, wat geheel onnodig is.

• Redondo1982
wd200 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:11:
@ G klasse discussie.

Als je die kan en wil kopen moet je het u doen, waarschijnlijk de laatste 8 cilinder.
voor mij een ultieme droomauto (naast alle sportcars ed) maar zo dik :)
Zo denk ik dus ook, als je nu nog een keer een 8-cilinder (AMG) wilt rijden dan is dit de periode om zoiets nog te kopen.

De G heeft iets magisch op de één of andere manier. :9~

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:06
Ik ken er drie met een G63 van de afgelopen twee jaar en allen hebben voldoende inkomen om niet wakker te liggen van onderhoud, ook hebben ze een Range Rover als referentie dus dan valt alles mee. :P
Verder nog twee met een wat oudere G500 en G300D, die moeten het wel doen met een normaal inkomen en aangezien ze al jaren met de auto doen voorzie ik weinig kosten. Maar dat kan ook zijn omdat G's van 10 jaar oud nog weinig ingewikkelde en dure onderdelen onder de kap hadden.
Als je dit soort vragen stelt kan ook de antwoorden van Nox verwachten.... ;)

• Redondo1982
jadjong schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Ik ken er drie met een G63 van de afgelopen twee jaar en allen hebben voldoende inkomen om niet wakker te liggen van onderhoud, ook hebben ze een Range Rover als referentie dus dan valt alles mee. :P
Verder nog twee met een wat oudere G500 en G300D, die moeten het wel doen met een normaal inkomen en aangezien ze al jaren met de auto doen voorzie ik weinig kosten. Maar dat kan ook zijn omdat G's van 10 jaar oud nog weinig ingewikkelde en dure onderdelen onder de kap hadden.

[...]

Als je dit soort vragen stelt kan ook de antwoorden van Nox verwachten.... ;)
Dank voor je input mbt onderhoud. Ik ben als persoon gewoon zo dat ik alles vantevoren graag wil weten, anders voelt een target (aankoop) niet echt lekker :)

Ja, ik weet dat je soms bepaalde reacties kan krijgen. Echter na één keer is het wel voldoende om te weten met welke gedachte je te maken hebt. Dan ga je of mee in de discussie waar het dan nog over gaat óf je stapt eruit. Je kan niet constant maar stempels blijven drukken op mensen, zeker niet zonder de juiste voorkennis.

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:20
Redondo1982 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Je kan ook gewoon iets mooi, lelijk en/of (on)nuttig vinden zonder iets of iemand altijd maar direct een stempel/plakaat te geven. Andere krijg je een totaal verkeerde discussie, wat geheel onnodig is.
Uit ervaring (met een Vel Satis) kan ik je vertellen dat als je iets afwijkends rijdt, je daar sowieso opmerkingen over gaat krijgen, of je dat nu wilt of niet.

Persoonlijk zou ik niet zo snel een G63 kopen. Nu goed, nu kan dat ook financieel niet, maar ik vind het zelf gewoon een lelijk ding. Ik las echter ook dat het jouw droomauto is, dus als je het kunt betalen, gewoon doen. Wellicht even je inlezen mbt onderhoud, bijv. hier en bij de dealer even aangeven dat je graag een indicatie wilt hebben van de te verwachten onderhoudskosten de eerste paar jaar.

En zoals al gezegd, bereid je voor op opmerkingen. Kan overigens ook heel leuk zijn hoor. Vooral kinderen reageren vaak heel leuk als je iets aparts rijd is mijn ervaring.

Nee, merp!

• Redondo1982
PauseBreak schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Uit ervaring (met een Vel Satis) kan ik je vertellen dat als je iets afwijkends rijdt, je daar sowieso opmerkingen over gaat krijgen, of je dat nu wilt of niet.

Persoonlijk zou ik niet zo snel een G63 kopen. Nu goed, nu kan dat ook financieel niet, maar ik vind het zelf gewoon een lelijk ding. Ik las echter ook dat het jouw droomauto is, dus als je het kunt betalen, gewoon doen. Wellicht even je inlezen mbt onderhoud, bijv. hier en bij de dealer even aangeven dat je graag een indicatie wilt hebben van de te verwachten onderhoudskosten de eerste paar jaar.

En zoals al gezegd, bereid je voor op opmerkingen. Kan overigens ook heel leuk zijn hoor. Vooral kinderen reageren vaak heel leuk als je iets aparts rijd is mijn ervaring.
Ja, klopt. Ik ben opmerkingen al gewend, maar dat zit nu eenmaal in de mens opgesloten.

Kinderen zijn goud, die van mezelf ook. Ik rij al jaren best wel opvallende autos vnl. met coupé lijnen, maar kinderen op straat wijzen er gewoon naar en komen ook naast je staan als je stil staat. Mooi hè, als ze nog zo puur zijn?!

De kleine van mij ook, die loopt gewoon bij me weg als hij iets spannends ziet rijden en gaat dan een babbeltje maken. Meestal over het aantal uitlaten en de pk's. Hij wordt hier ook zo opgevoed, nul afgunst, respect voor mens, dier & spullen en als je zelf iets wilt dan zal je hard moeten werken en beetje geluk moeten hebben. Het gras kan altijd groener zijn elders, maar daar moet je niet negatief naar kijken.

Onderhoud ga ik mezelf even in verdiepen, dank daarvoor.

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:17
wvdburgt schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:52:
Heeft iemand nog iets te horen gekregen over levertijden na het krantenartikel dat de fabrieken gestopt zijn? Ik hoop dat ik hem nog dit jaar krijg iig maar ben niet echt hoopvol.
Twee weken geleden mijn verkoper gemaild. Levertijd was niet veranderd. Nog steeds oktober (wat al lang is met de bestelling in februari).

• wvdburgt

wvdburgt

Kartmans1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Twee weken geleden mijn verkoper gemaild. Levertijd was niet veranderd. Nog steeds oktober (wat al lang is met de bestelling in februari).
Ok, klinkt hoopvol :( dus voor mij ook oktober november. De bijtelling blijft het zelfde toch? Niet dat ik dadelijk ook nog genaaid word door de overheid haha

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• wd200
  • Nu online
wvdburgt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Ok, klinkt hoopvol :( dus voor mij ook oktober november. De bijtelling blijft het zelfde toch? Niet dat ik dadelijk ook nog genaaid word door de overheid haha
bijtelling is geldig in jaar van aflevering...

• Kartmans1
wvdburgt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Weet niet (meer) wat je besteld hebt, maar zo lang het geen elektrische auto is wordt het dit en volgend jaar gewoon lekker de volle mep, 22 procent :p

• wvdburgt

wvdburgt

Kartmans1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Weet niet (meer) wat je besteld hebt, maar zo lang het geen elektrische auto is wordt het dit en volgend jaar gewoon lekker de volle mep, 22 procent :p
nog 1x keer puur benzine. komt dus goed. De enige mooie elektrische auto krijg ik helaas niet geleased: de EQS. de rest zijn allemaal SUV's die ik gewoon foei lelijk vind.

• Kartmans1
wvdburgt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

nog 1x keer puur benzine. komt dus goed. De enige mooie elektrische auto krijg ik helaas niet geleased: de EQS. de rest zijn allemaal SUV's die ik gewoon foei lelijk vind.
Eens, vind de SUV’s ook een stuk minder mooi. Hou meer van de lagere modellen. Wat heb jij besteld?

• wvdburgt

wvdburgt

Kartmans1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:39:
[...]

Eens, vind de SUV’s ook een stuk minder mooi. Hou meer van de lagere modellen. Wat heb jij besteld?
Ik heb een A200 limousine business sol luxury plus in Patagonie rood besteld. mooie upgrade van de huidige A180 hatchback die ik nu rij.

• Kartmans1
wvdburgt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Ik heb een A200 limousine business sol luxury plus in Patagonie rood besteld. mooie upgrade van de huidige A180 hatchback die ik nu rij.
Cool! Ook gaaf in zo’n kleur, weer eens wat anders.

Toevallig net dit artikel gelezen:
https://hungarytoday.hu/mercedes-shutdown-restart-hungary/

Hongaarse fabriek draait weer. Durf niet te zeggen of de A Limousine daar wordt gebouwd, maar in ieder geval goed nieuws dat fabrieken weer beginnen te draaien.

• wvdburgt

wvdburgt

Kartmans1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Hongaarse fabriek draait weer. Durf niet te zeggen of de A Limousine daar wordt gebouwd, maar in ieder geval goed nieuws dat fabrieken weer beginnen te draaien.
Volgens mij wordt ie gebouwd in Duitsland. Hoe dan ook wil ik hem heel graag. En inderdaad een ander kleurtje dan anders. Grijs hoort nog steeds bij Mercedes maar helaas rijden er mij te veel grijs, zwart en witte auto's rond. De auto mag best gezien worden en mensen gaan er goed voor aan de kant op de snelweg. Het heeft ook zijn nadelen want zo heel veel rode auto's rijden er in een dorp niet rond. :+

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:41

Aight!

'A toy robot...'

Wat een vette bak zeg! Alleen jammer dat ze het scherm niet door hebben getrokken met het scherm van de bestuurder.

Zo een S-klasse lijkt me wel gaaf om te hebben, alleen heb ik dan ook een grotere portemonnee nodig hahaha.

Hou het wel bij een E-klasse, dan kan ik ten miste ook een station kiezen :P. Ben benieuwd wanneer ik ze in Nederland spot.

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb er al een paar gezien. Ziet er in het echt gelukkig veel beter uit dan op de foto's.

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:20
S_Chief schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:30:
Ik heb er al een paar gezien. Ziet er in het echt gelukkig veel beter uit dan op de foto's.
Hetzelfde geldt voor de EQS. Heb die nu een paar keer zien rijden en geparkeerd zien staan en dan is het echt wel een dikke bak. Veel fraaier dan op de foto's en video's.

Nee, merp!

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-09 19:47

matthewk

Ubernoob

Ik had al een kleine search gedaan maar ik zag geen exacte bedragen:
Weet iemand wat de GLB 200 doet in de lease met trekhaak? Ik zoek iets wat de paardentrailer mag trekken, en dan heb je 2 ton nodig. Helaas kan geen enkele hybrid dat, en ook elektrisch niet (enkel de model x maar die is te duur).

We moeten op 4 jaar leasen met 40k km per jaar maar dit zou ik naar 30k kunnen laten zetten.

Consultant - Autogek

• Pieler
Kartmans1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

De A wordt in Duitsland gebouwd. Ik heb mijne vorige jaar afgehaald in de fabriek in Rastatt.

Leuke ervaring overigens waar kan offroaden met wat test autos en klein museum binnen. Dus ja, mocht je kunnen wellicht leuke ervaring. En je kan meteen je auto testen op de autobahn ;).

• Kartmans1
Pieler schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:21:
[...]

De A wordt in Duitsland gebouwd. Ik heb mijne vorige jaar afgehaald in de fabriek in Rastatt.

Leuke ervaring overigens waar kan offroaden met wat test autos en klein museum binnen. Dus ja, mocht je kunnen wellicht leuke ervaring. En je kan meteen je auto testen op de autobahn ;).
Klinkt gaaf! Oh de A dus daar. De CLA250e die ik ik in bestelling heb staan wordt namelijk wel in Hongarije gebouwd.

• Redondo1982
matthewk schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:30:
Ik had al een kleine search gedaan maar ik zag geen exacte bedragen:
Weet iemand wat de GLB 200 doet in de lease met trekhaak? Ik zoek iets wat de paardentrailer mag trekken, en dan heb je 2 ton nodig. Helaas kan geen enkele hybrid dat, en ook elektrisch niet (enkel de model x maar die is te duur).

We moeten op 4 jaar leasen met 40k km per jaar maar dit zou ik naar 30k kunnen laten zetten.
Mijn GLE Coupé hybride mag 3,5 ton trekken. Ik weet niet of die in het budget valt, en dan bedoel ik meer de gewone GLE. Aangezien de Model X buiten budget valt zal dit ook wel zo zijn met de GLE, maar ik wilde het toch even gezegd hebben dat er wel hybrids zijn die dik mogen trekken.

• Heftug
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 01-09 16:52
Kartmans1 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Klinkt gaaf! Oh de A dus daar. De CLA250e die ik ik in bestelling heb staan wordt namelijk wel in Hongarije gebouwd.
Ik heb ook een CLA250e besteld. Leverdatum december.

Helaas is de Augmented Reality komen te vervallen. Betekend dit dat er geen camera’s meer aan de voorzijde zitten? Of zitten er deze er nog wel? (Makkelijk bij bijvoorbeeld stoplichten)

• Kartmans1
Heftug schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb ook een CLA250e besteld. Leverdatum december.

Helaas is de Augmented Reality komen te vervallen. Betekend dit dat er geen camera’s meer aan de voorzijde zitten? Of zitten er deze er nog wel? (Makkelijk bij bijvoorbeeld stoplichten)
Die is dan weg inderdaad. Dus er zal geen camera meer aanspringen als je vooraan het stoplicht staat.

• wd200
  • Nu online
Kartmans1 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Die is dan weg inderdaad. Dus er zal geen camera meer aanspringen als je vooraan het stoplicht staat.
Weet je dat zeker ? Is de camera niet aanwezig voor ook andere doeleinde ?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:50
wd200 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Er blijft altijd één camera aanwezig voor snelheidsbordenherkenning etc.

Alleen de tweede camera is weg als je geen aug real hebt. Die twee systemen delen de camera niet maar hebben beide een eigen.

Woont in Helsinki

• Kartmans1
wd200 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Nee, die wordt alleen gebruikt voor augmented reality (en daarbij hoort dan ook het laten zien van de stoplichten als je vooraan staat). Je kan hem zelf ook niet aanzetten.

Augmented reality maakt mij niet zo heel veel uit, maar voor de stoplichten was het inderdaad wel handig geweest. Maarja… als dat het enige is dat wordt gecanceld dan kan ik er mee leven.

• DhrMike
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 11:18
Kartmans1 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Nee, die wordt alleen gebruikt voor augmented reality (en daarbij hoort dan ook het laten zien van de stoplichten als je vooraan staat). Je kan hem zelf ook niet aanzetten.

Augmented reality maakt mij niet zo heel veel uit, maar voor de stoplichten was het inderdaad wel handig geweest. Maarja… als dat het enige is dat wordt gecanceld dan kan ik er mee leven.
Zou daar toch niet zo blij mee zijn eerlijk gezegd. Heb je een proefrit gemaakt in de cla?
Is toch niet relaxed iedere keer zover naar voren moeten leunen. Ga toch eens uitzoeken of het mogelijk is om dergelijke redenen een lease contract te cancellen. Snap dat het overmacht is maar ik wil gewoon graag ontvangen wat ik besteld heb.

• Kartmans1
DhrMike schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 01:34:
[...]

Zou daar toch niet zo blij mee zijn eerlijk gezegd. Heb je een proefrit gemaakt in de cla?
Is toch niet relaxed iedere keer zover naar voren moeten leunen. Ga toch eens uitzoeken of het mogelijk is om dergelijke redenen een lease contract te cancellen. Snap dat het overmacht is maar ik wil gewoon graag ontvangen wat ik besteld heb.
Ja een keer een proefrit en meerdere malen in de CLA van een collega (die overigens wel de augmented reality had). Vond het een leuke gimmick maar voor mij niet essentieel. Ik zit ook wel op de laagste stand met de stoel en wat verder naar achter met stuur helemaal naar mij toe (1,84m). Misschien dat dat uitmaakt? Ik keek gewoon naar de stoplichten steeds, moest er echt aan denken om het via het schermpje te bekijken.

Annuleren om dit soort redenen moet gewoon kunnen. Vertelde mijn verkoper althans.

[Voor 4% gewijzigd door Kartmans1 op 29-08-2021 11:48]

• InterCC
Kartmans1 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Ja een keer een proefrit en meerdere malen in de CLA van een collega (die overigens wel de augmented reality had). Vond het een leuke gimmick maar voor mij niet essentieel. Ik zit ook wel op de laagste stand met de stoel en wat verder naar achter met stuur helemaal naar mij toe (1,84m). Misschien dat dat uitmaakt? Ik keek gewoon naar de stoplichten steeds, moest er echt aan denken om het via het schermpje te bekijken.

Annuleren om dit soort redenen moet gewoon kunnen. Vertelde mijn verkoper althans.
Augmented reality vind ik super fijn, maar vooral van toepassing als je ook regelmatig op navigatie rijdt uiteraard. Anders is die meerwaarde beperkt. De camera hulp voor een verkeerslicht vind ik ook fijn en gebruik ik nu alleen maar als ik vooraan sta, maar eerlijk gezegd wist ik niet eens dat het erop zat tot ik de auto in bezit had. Mocht het er niet opgezeten hebben had ik dus gewoon wat meer naar voren gebogen zoals alle auto's voor deze. Al met al snap ik prima dat jij er mee kan leven dat je die dingen niet krijgt, maar wel je auto.

• Kartmans1
InterCC schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Augmented reality vind ik super fijn, maar vooral van toepassing als je ook regelmatig op navigatie rijdt uiteraard. Anders is die meerwaarde beperkt. De camera hulp voor een verkeerslicht vind ik ook fijn en gebruik ik nu alleen maar als ik vooraan sta, maar eerlijk gezegd wist ik niet eens dat het erop zat tot ik de auto in bezit had. Mocht het er niet opgezeten hebben had ik dus gewoon wat meer naar voren gebogen zoals alle auto's voor deze. Al met al snap ik prima dat jij er mee kan leven dat je die dingen niet krijgt, maar wel je auto.
Ja begrijp mij niet verkeerd. Tuurlijk baal ik er van dat het er niet op zit. Maar het is voor mij geen reden om de hele auto te annuleren. Het is een gadget, geen dealbreaker (voor mij). Mocht bijvoorbeeld het panoramadak geannuleerd worden dan zou ik er wel echt van balen en annulering wellicht overwegen. Is iets wat ik echt gaaf vind en in de zomer fijn vind. Ook een soort ‘gadget’, maar wel van andere omvang voor mij. Zo heb ik het ook tegen de verkoper gezegd.

• mwouters91
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 05-09 21:33
Iemand toevallig een a klasse ergens in april besteld? Die van mij zou eigenlijk vorige week afgeleverd worden, maar al ergens eind juli te horen gekregen dat hij ging opschuiven.

Hebben een A160 poolwit Amg line besteld. Dit wordt voor mij mijn eerste auto van de zaak. Gelukkig heb ik als service nu een voorloopauto gekregen totdat hij afgeleverd wordt. Rij nu tijdelijk dan ook een a160 amg line met night pakket (2016 model). In ieder geval top service om gratis een auto ter overbrugging beschikbaar te stellen _/-\o_

• wvdburgt

wvdburgt

mwouters91 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:17:
Iemand toevallig een a klasse ergens in april besteld? Die van mij zou eigenlijk vorige week afgeleverd worden, maar al ergens eind juli te horen gekregen dat hij ging opschuiven.

Hebben een A160 poolwit Amg line besteld. Dit wordt voor mij mijn eerste auto van de zaak. Gelukkig heb ik als service nu een voorloopauto gekregen totdat hij afgeleverd wordt. Rij nu tijdelijk dan ook een a160 amg line met night pakket (2016 model). In ieder geval top service om gratis een auto ter overbrugging beschikbaar te stellen _/-\o_
Ik heb de mijne in maart besteld. Net een bericht gehad: 15/09 ‘’niet bindend’’. Jouw auto heeft een chassis en motornummer , staat te wachten op ‘’afmontage’’ (chips-e delen). Kortom: Ik gok dat ie ergens op een parkeerplaats staat te wachten op chipjes zoals bij vele fabrikanten.

• Redondo1982
wvdburgt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Ik heb de mijne in maart besteld. Net een bericht gehad: 15/09 ‘’niet bindend’’. Jouw auto heeft een chassis en motornummer , staat te wachten op ‘’afmontage’’ (chips-e delen). Kortom: Ik gok dat ie ergens op een parkeerplaats staat te wachten op chipjes zoals bij vele fabrikanten.
Na het uitdelen van een chassis- en motornummer is er meestal wel zicht op een definitieve aflevering. Volgens mij geven ze geen nummers als er geen zicht is op de laatste onderdelen om de bestelling compleet te maken. Misschien dat het bij MB anders werkt, maar kan het me niet voorstellen.

[Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 31-08-2021 13:59]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het valt mij op dat mijn B-klasse (W247) sinds kort veel sneller de lichten ontsteekt op automatische stand. Weet iemand waar de lichtsensor zit of zou dit het resultaat zijn van een update?

• S_Chief
  • Niet online
Achter de voorruit, voor de binnenspiegel.

• wvdburgt

wvdburgt

Redondo1982 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Na het uitdelen van een chassis- en motornummer is er meestal wel zicht op een definitieve aflevering. Volgens mij geven ze geen nummers als er geen zicht is op de laatste onderdelen om de bestelling compleet te maken. Misschien dat het bij MB anders werkt, maar kan het me niet voorstellen.
Dat gevoel heb ik dus ook. ik ben heel benieuwd:D

• Josole
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 19:25
Hallo, heeft iemand al iets gehoord omtrent retrofit augmented reality.

• Bubbaman
  • Laatst online: 12-09 15:18
Ik haal mijn GLA250e maandag af bij de dealer, met ALLE opties. Dus wat iedereen mist zit er bij mij wel in. December 20 besteld, dus 9 maanden op gewacht.
Inclusief AR voor MBUX, Easy Pack achterklep, Burmester, Urban Guard Plus, Keyless entry/start, etc etc etc.

Retrofits gaan volgens de dealer nog maanden duren, en zeker niet meer dit jaar. De spullen zijn al niet leverbaar om in te bouwen tijdens de productie, dus laat staan naleveren...

Succes met wachten, voel met je mee.

• Intelligo
Josole schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:16:
Hallo, heeft iemand al iets gehoord omtrent retrofit augmented reality.
Mercedes heeft ze niet dus retrofitten gaat nog een hele tijd duren.

Woont in Helsinki

• Josole
Is je rijassistentie pakket ook compleet?

• wd200
  • Nu online
Josole schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:19:
Is je rijassistentie pakket ook compleet?
Hoezo wat zijn die geruchten ?

Ik baalde al dat ik straks geen rijstrookwissel assistentie (stuur de auto zelf als je knipper doet) maar dat schijnt wetgeving te zij

• Josole
Ja klopt werkt niet meer net als langs parkeren kan je wel dongle voor krijgen bij Kufatec.

• wd200
  • Nu online
Maar dit willen we toch allemaal ?

Permanent uitschakelen lane keeping assist
https://www.kufatec.com/e...3-for-mercedes-benz-45765

@CarJunkyXL @indostylo @snelwin @GilbertvH

[Voor 19% gewijzigd door wd200 op 05-09-2021 09:35]

• GilbertvH
Net terug uit Frankrijk met de CLA. Op de snelwegen is en blijft het een heerlijke auto om in te ‘cruisen’, maar eenmaal op de B-wegen besef je waarom al die Fransen in een Franse auto rijden. Het straf afgeveerde onderstel is totaal niet geschikt voor deze wegen. Sommige andere bewoners in de Loire streek hadden het ook minder goed voor elkaar…

Al met al een kleine 650km mét dakkoffer uitkomend op 6L/100km. Dikke prima wat mij betreft!

• Admiral Freebee
  • Niet online
wd200 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:57:
Maar dit willen we toch allemaal ?

Permanent uitschakelen land keeping assist
https://www.kufatec.com/e...3-for-mercedes-benz-45765
In de voorbije 15000km heb ik de lane assist één keer uitgeschakeld omdat hij op een bepaald stuk snelweg de naad van het wegdek bleef aanzien als streep. Dat was ronduit gevaarlijk. Verder nooit problemen mee gehad.

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 12:57
Haha, yes! Blijft irritant om elke rit uit te schakelen. Maar 100 euro om een bepaalde waarde van een 0-tje naar een 1-toe te veranderen is wel wat gortig. Snap niet dat iemand dit ondertussen wat goedkoper aanbied. Met dit soort dingen heb ik altijd het idee dat de BMW community daar altijd wat meer\actiever mee bezig is. Misschien maar een group buy doen, dan wordt het wellicht goedkoper. :9

• wd200
  • Nu online
100 euro voor 4 -5 jaar geen frustratie …

• InterCC
Admiral Freebee schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:38:
[...]

In de voorbije 15000km heb ik de lane assist één keer uitgeschakeld omdat hij op een bepaald stuk snelweg de naad van het wegdek bleef aanzien als streep. Dat was ronduit gevaarlijk. Verder nooit problemen mee gehad.
Idem hier. Ik vind het verrassend goed werken. Zelfs op een weg zonder witte streep rechts, maar wel in het midden werkt het goed. Vooral tijdens langere ritten vind ik het erg fijn rijden.

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:33
InterCC schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:56:
[...]

Idem hier. Ik vind het verrassend goed werken. Zelfs op een weg zonder witte streep rechts, maar wel in het midden werkt het goed. Vooral tijdens langere ritten vind ik het erg fijn rijden.
Het probleem ligt meestal ook niet bij wegen met te weinig markeringen, maar eerder te veel. De voornaamste reden voor mij om het standaard uit te schakelen is de onvoorspelbaar bij wegwerken en tijdelijke markeringen. Net daar kan je je geen bruuske correcties veroorloven, maar is de kans erop wel enorm groot!

• Intelligo
Awesome! Dat wil ik ook. Hoeft maar 1x geactiveerd te worden hoop ik?

Groeps-aankoopje doen op de OBD dongel?

Woont in Helsinki

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee