• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:53
CarJunkyXL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:29:
[...]

En nog een oja momentje... weet niet of er veel drempels zijn in Helsinki, maar hier in NL barst het ervan. Door de soepele vering schraap ik regelmatig over de grond. Zelfs als ik extreem rustig over een drempel ga. (Of ik neem hem schuin als een verlaagde VW Golf)
Die staat zowiezo al in elke vermelding van de A/CLA. Ik wil mijn bodemplaat niet zien :P daar zijn al aardig wat stukken plastic vanaf.

Woont in Helsinki

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

TheBelgianStone schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Velen vergeten blijkbaar dat een A/B/CLA/GLA/GLB nog steeds het instapmodel is? Ondanks de ster vooraan kan en mag je niet dezelfde verwachtingen hebben van een C klasse of een dikke E/S. Ja, Mercedes probeert de look ‘n feel van de duurdere wagens in het kleinere segment te stoppen maar daar blijft het ook bij.
:')

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:00:
Alles met FWD van MB zou geen ster op de kap mogen hebben....WiLLoW_TieN rent hard weg nu 😆
Haha...

Ik moet zeggen dat we al jaren in het hogere segment rijden van MB, maar ik heb ook al vanalles gehad.

V-Klasse: rammels, kraken, versleten banden na 9000km en brandstofleiding die niet vast zat

E-Klasse Coupé: eerste zes weken vier keer opgehaald, volledig dood

GLE Coupé: Spiegel deed het niet meer, parfum systeem ratelde alsof je van die dingen om je spaken had van je fiets etc.

Allemaal nieuw uit de doos en problemen vanaf dag 1.

CLA ook gehad, en nul problemen gehad haha. Reed wel beduidend minder lekker, dat dan weer wel. Verschil is goed te voelen, alleen AirMatic al...heerlijk! _/-\o_

Weleens gekeken naar een ander merk, maar kan me allemaal niet bekoren. Ik vind MB verreweg het allermooist, alleen het interieur al!

[Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 22-07-2021 11:39]

I don't have dreams, I have goals!!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:04
Pieler schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:31:
We willen spoedig naar de showroom en het liefst dan ook proefrijden in de automaat. Waar jullie hier wellicht nog iets zinnigs over kunnen zeggen, onze twijfels:
Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.? (Of met een vergelijkbare sedan). Wij gaan ook graag met 2 grote koffers richting Italië in ieder geval ;)
En verder: ik heb ook dit topic en bijvoorbeeld Autoweek wat doorgespit en lees heel veel over het feit dat de auto zo laag is en dit vervelend is met drempels. Is dit idd jullie ervaring, ook zonder AMG?
_/-\o_
[/quote]

Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.?
Rij zelf een A250E limousine. Er past 1 grote reiskoffer in en 2x handbagage. dan zit de kofferbak wel vol.
2x grote koffer...betwijfel het, wellicht met wat propper en duwen maar hardcases gaat hem niet worden.

De kofferbak is ook kleiner bij de E versie doordat de accu eronder ligt. In ieder geval ga je met de kinderwagen moeten kijken of dat specifieke model past. Die van de zus van mijn vriendin past in ieder geval niet.

Het is en blijft een limousine dus qua hoogte is je kofferbak hoogte ook de maximale hoogte die je kan halen.

Als je kinderen hebt is een limousine naar mijn mening hoe dan ook niet de goede keuze. Dan kom je toch al snel bij een station uit.

Vering:
Mijn voorkeur gaat uit naar comfort. Dus alle settings zijn de "comfort settings". Dit maakt de auto relatief confortabel. En daarmee krijg je ook wat meer invering bij drempels. Ik heb nog niet gehad dat ik de bumper of geschraap heb gehad op drempels maar SUV style kan je er natuurlijk niet overheen stuiteren.

En als je al groeven achter de drempel in het asfalt ziet weet je dat je rustig aan moet doen.

Al met al als ruimte een kriteria is, is de A limousine niet de goede auto. Kan je beter voor dat budget (zijn dure autos) kijken naar een VW Golf Station of iets en de ster in de neus vergeten.
Dank voor je reactie. Allereerst: wij zijn eigenlijk helemaal niet gevoelig voor die ster op de neus. Dat is juist ook de reden dat we eerder helemaal nog niet naar de A Limousine hadden gekeken, ook al kon mijn vriendin deze kiezen.

Maar de mooie en luxe uitgeruste wagens die ze mag kiezen, zoals een Kodiaq, Enyac en Octavia, vindt ze allemaal te groot. Zoals eerder gemeld geeft de werkgever gewoon een (klein) lijstje met auto’s door die ze kan kiezen, ze mag dan alleen de kleur zelf bepalen. De T-Roc en Karoq kunnen haar niet echt bekoren, zeker interieur niet, en zitten ook nog een matig in de opties met alleen het business pakket (nogmaals: ze mag zelf geen opties erbij ‘klikken’!)

De Ateca is gewoon erg basic qua look en feel en i.t.t. tot de Skoda’s gaat het dan om de 1.0 handbak. Zit ook wel goed in de opties. Mijn vriendin wil dus een wagen die niet te groot is en zo ruim als mogelijk in de opties zit.
Laat die Mercedes nu ook net voldoen aan niet te groot zoals Kodiaq/Octavia en toch bomvol opties als business solution. Als bonus nog een automaat en de a200 heeft 163pk.

Dan is het heikel punt dus inderdaad de (kofferbak)ruimte, waarbij we natuurlijk weten en ook hebben gezien dat het geen SUV is. Dat snappen we. Aanstaande maandag gaan we proefrijden (:)) en zetten we 2 koffers thuis in de garage; even langs huis om wat te proberen. Het gaat om deze/vergelijkbare koffers van 82cm lang en 55cm breed. Ik ben dus benieuwd of ze naast elkaar kunnen liggen in de kofferbak, eventueel op de zijkant gezet. Maar kan dus nergens de hoogte van de kofferbak vinden, rekening houdend met die stalen constructie/balk waar normaal een hoedenplank zou zitten. Lijkt me dat meer mensen toch wel eens 2 van zulke koffers in de auto leggen richting Italië of Schiphol bijvoorbeeld :P
Het gaat dus niet om de E variant, waarvan we weten dat die sowieso minder kofferbakruimte heeft. Wel goed om te lezen dat je niet zo heel veel last hebt van geschraap, we zullen het maandag ervaren. Het gaat ook voor haar met name om comfort dus de comfort settings zal ze ook gebruiken.

Onder aan de streep is het dus: of een luxe, volgepakte MB incl. alle gewenste opties + extra’s en een automaat met 163 pk VS een Ateca incl. alle gewenste opties met meer ruimte maar een basic interieur, geen luxe beleving en een 1.0 motor met 115pk handbak.

Edit: ander puntje is natuurlijk wel de levertijd, deze schijnt enorm op te kunnen lopen. Maar andere merken hebben er net zo goed last van. Over augmented reality is niets meer te vinden op de website en in de prijslijst, dit hebben ze gewoon geschrapt uit de A-klasse ivm de chip tekorten vermoed ik.

@TheBelgianStone Zoals anderen ook al aangaven mag je toch wel een bepaalde basis verwachten bij een dergelijke auto in die prijsklasse. De strategie van MB is om nieuwe MB rijders aan te trekken, den jonger publiek, en deze vervolgens ‘een leven lang mee te nemen’ als MB klant. Als je dan zo’n negatieve ervaring hebt mbt isolatie, kraakjes, etc. kijk je de volgende keer misschien wel naar een Audi, of BMW, of Volvo, of VW… in die prijsklasse. Of MB wil je dan juist laten upgraden maar het lijkt me stug dat ze daar bewust op gokken door de instapmodellen te verwaarlozen.
Lees het hier wel met name mbt de CLA dus wellicht in de A klasse al wat beter/verbeterd?

[Voor 8% gewijzigd door remzor op 22-07-2021 12:27]

• Josole
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 08:20
Intelligo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:26:
Ik mom uit een C klasse 2018 en rij nu enige weken een CLA 250 e . Wij hebben hier veel drempels , maar ik kom er met de CLA beter over zonder te schrapen dan met de W205. CLA 250 e ligt hoger en is stugger geveerd denk ik. Rijdt verder fantastisch.

Die staat zowiezo al in elke vermelding van de A/CLA. Ik wil mijn bodemplaat niet zien :P daar zijn al aardig wat stukken plastic vanaf.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:44
De 250e de phev versie staat sowieso een paar cm hoger op zijn wielen dan de normale ice motoren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:03
En da’s ook merkbaar.
Zelf begonnen met een CLA SB 180D, begin dit jaar overgestapt naar een CLA SB 250e.

Laten we zeggen dat ik nu niet meer preventief een hartaanval krijg elke keer ik een snelheidsheuvel moet passeren 😅

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:30
Intelligo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:51:
[...]

Ik heb geen ervaring met de non-AMG maar met AMG is het zeker een drempelschraper. Ik heb hem ook van mn werkgever dus ik heb "er om geven" maar opgegeven. Als ie over de grond gaat, gaat ie over de grond, niet mijn probleem. Je leert er ook op rijden, niet remmen tijdens de drempel oprijden, juist een beetje gas bij zodat de neus iets omhoog komt.
Ik heb nog niet gedacht aan "trukjes" om drempels beter te nemen. Werkt dit goed? Ik rem altijd af, maar nu je het zegt, als de neus daardoor net omlaag gaat, helpt dat ook niet veel natuurlijk...

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:10
Asgaro schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb nog niet gedacht aan "trukjes" om drempels beter te nemen. Werkt dit goed? Ik rem altijd af, maar nu je het zegt, als de neus daardoor net omlaag gaat, helpt dat ook niet veel natuurlijk...
Dat helpt zeker! Ik ga ook zo drempels over. Met name niet remmend een drempel oprijden is een heel gemakkelijke. Een beetje gas geven werkt nog beter, maar als je dat niet goed doseert krijg je drempel af een mooie extra schaaf over de bodemplaat. ;)

• CarJunkyXL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:36
Intelligo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:51:
[...]
Je leert er ook op rijden, niet remmen tijdens de drempel oprijden, juist een beetje gas bij zodat de neus iets omhoog komt.
Like the Dukes of Hazzard!? >:)

• Redondo1982
  • Nu online
Lekker als je zo moet rijden zeg! In het geval van de EQC van @InterCC helemaal, want je zou toch zeggen dat je daarmee aardig over de drempels kan rijden. Met onze GLC Coupé in het gezin hebben we er zeker geen last van en de EQC is toch gebaseerd op de GLC SUV. Is het accupakket dan zo funest voor de afstelling? Slechte zaak mi. Met de GLE Coupé rij ik overigens zowat over andere auto's heen en daar voel ik nog niets van ook door Airmatic haha. Hier heb ik ook een aardig accupakket in liggen, wel stuk minder dan de EQC.

• InterCC
Redondo1982 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:24:
Lekker als je zo moet rijden zeg! In het geval van de EQC van @InterCC helemaal, want je zou toch zeggen dat je daarmee aardig over de drempels kan rijden. Met onze GLC Coupé in het gezin hebben we er zeker geen last van en de EQC is toch gebaseerd op de GLC SUV. Is het accupakket dan zo funest voor de afstelling? Slechte zaak mi. Met de GLE Coupé rij ik overigens zowat over andere auto's heen en daar voel ik nog niets van ook door Airmatic haha. Hier heb ik ook een aardig accupakket in liggen, wel stuk minder dan de EQC.
Die viel mij ook wel tegen van de EQC. Andere modellen zijn daarin veel beter. In mijn beperkte ervaring was dat niet zo met een C-Coupe en E (beide proefgereden) en ook niet met GLB (moeten rijden toen mijn EQC bij de dealer stond). Het is ook wat raar dat de EQC achter luchtvering heeft en voor niet (wat destijds niet aan te passen was in de configuratie, want anders had ik rondom luchtvering genomen).
In de wijk waar ik woon zijn twee drempels (niet heel laag, maar ook zeker niet extreem) en als ik daar iets te hard (30 is toegestane snelheid, maar voor de drempels is 20 wel de max) overheen rij schraapt het al.

• robinh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
remzor schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:16:
Oef, wij zijn stiekem een beetje verliefd geworden op de A180 Limousine business solution: wat een gave bak! O+

Situatie: vriendin mag nieuwe leaseauto bestellen na 4 jaar een volgepakte V40 R-design D3 en de modellen waaruit ze kan kiezen liggen al vast, alleen de kleur mag ze aanwijzen. We waren gecharmeerd van een SUV, namelijk wat hoger en wat ruimer (met name koffer en bergruimte). Proefgereden in een Kodiaq en een Ateca, waarbij mijn hart wel uitgaat naar de nieuwe Kodiaq maar mijn vriendin deze veel te groot vindt.
Eerlijk is eerlijk: we zijn nu met zijn tweeën, wel een toekomstige kinderwens, maar daar hebben we ook geen Kodiaq voor nodig. Ik vond het interieur gewoon wel van een hoog niveau en vindt de Ateca van binnen erg saai. Voor je gevoel zat dat interieur 8 jaar geleden ook al in een Leon ofzo.. (materialen, knoppen). T-roc viel af vanwege saaie interieur en beperkte ruimte voor een ‘SUV’, wij vonden die het net niet.

Nu staat er dus ook de bovengenoemde Mercedes A Limousine tussen maar hier hebben we tot gisteren niet naar omgekeken. Verschillende redenen:
  • Vriendin vond een Mercedes altijd een taxi en nooit echt mooi
  • Mijn vermoeden was dat de inhoud en kofferbak ruimte te klein zouden zijn
  • We dachten dat hij erg karig zou zijn in zijn opties en ze mag niks ‘er bij klikken’, maar al zou het mogen wordt het al snel te duur en willen liever rond de 40k blijven ivm de bijtelling
Lang verhaal kort:
De A Limousine is toch wel erg mooi en zo’n business solution is wel echt compleet met het infotainment gebeuren, stoelverwarming, camera, automaat, etc. Alle must haves zitten er sowieso op of in. AMG hoeft in ieder geval niet zo. Maar je hebt wel echt een kwaliteitsgevoel, comfortabel en bij de tijd. Het is wel een draai van 180 graden want een SUV is het natuurlijk zeker niet… vandaar ook nog wat vraagtekens.

We willen spoedig naar de showroom en het liefst dan ook proefrijden in de automaat. Waar jullie hier wellicht nog iets zinnigs over kunnen zeggen, onze twijfels:
Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.? (Of met een vergelijkbare sedan). Wij gaan ook graag met 2 grote koffers richting Italië in ieder geval ;)
En verder: ik heb ook dit topic en bijvoorbeeld Autoweek wat doorgespit en lees heel veel over het feit dat de auto zo laag is en dit vervelend is met drempels. Is dit idd jullie ervaring, ook zonder AMG?
_/-\o_
Ik kan enkel beamen dat ik net zo over Mercedes dacht dan jij en je vrendin. Hierop wou ik toch even reageren, want momenteel rijd ik ook een V40 D3 R-design uitgevoerd, en mijn keuze is inmiddels gevallen op een A200 Busines Solution AMG met nagenoeg alle opties, waar je bij andere merken alleen maar van kan dromen. Auto is inmiddels besteld en nog geen dag spijt van gehad, want ook ik blijf ermee bezig, en bezoek de dealer nog regelmatig. Het klopt dat AMG wat lager ligt en een drempel eerder gehoord wordt, echter daar krijg je ook een optisch mooie auto voor terug. Succes in ieder geval!

• remzor
@robinh Thanks! Hoe lang zeggen ze dat je nog moet wachten? Want dat is het nadeel tegenwoordig hij zo’n beetje iedere auto die je besteld. Als je hem binnen 6 maanden kan rijden ben je spekkoper, gaat eerder uit van een maand of 8.

Wij hebben gisteren proefgereden en zijn toen ook even langs huis geweest. Onze 2 grote harde koffers passen er net in, met nog ruimte over voor andere spullen: dat viel biet tegen dus.
De automaat reed goed, was wel een A220 maar ze gaat nu doorgeven dat ze de A200 mogen bestellen in denim blue. Overigens vonden we de drempeltjes enzo wel meevallen met de AMG uitvoering gisteren.

Het zou nooit haar eerste keus zijn als ze vrij mocht kiezen, van mij ook niet. Maar het is nu met alle plussen en minnen tegen elkaar weggestreept wel de beste keus (met name vanwege de prima motor met automaat en de vele opties).

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

thunder8

Het gedonder begint weer.

Vind het wel apart om te lezen dat zoveel mensen hier last hebben van drempels met hun CLA. Ik rij eindelijk mijn 2018 CLA 45 AMG SB sinds anderhalve week en heb geen enkel probleem met drempels. Staat op de normale rijhoogte af fabriek.

Of de drempels in mijn buurt zijn lager of ik ben meer drempelrijden gewend door veel lagere auto's in het verleden. Hoewel mijn Abarth op airride ook geen enkel probleem heeft met drempels op de lage rijstand. Inderdaad remmen loslaten voordat je de drempel op- of afrijdt helpt sowieso.

PSN-ID: Thunder76nl

• Intelligo
thunder8 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:45:
Vind het wel apart om te lezen dat zoveel mensen hier last hebben van drempels met hun CLA. Ik rij eindelijk mijn 2018 CLA 45 AMG SB sinds anderhalve week en heb geen enkel probleem met drempels. Staat op de normale rijhoogte af fabriek.

Of de drempels in mijn buurt zijn lager of ik ben meer drempelrijden gewend door veel lagere auto's in het verleden. Hoewel mijn Abarth op airride ook geen enkel probleem heeft met drempels op de lage rijstand. Inderdaad remmen loslaten voordat je de drempel op- of afrijdt helpt sowieso.
De drempelproblemen zijn van de nieuwe CLA, C118. Met de C117 heb ik er niemand over gehoord.

Woont in Helsinki

• thunder8
  • Nu online

thunder8

Intelligo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:47:
[...]

De drempelproblemen zijn van de nieuwe CLA, C118. Met de C117 heb ik er niemand over gehoord.
Ah ok, dat verklaart een hoop. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 18:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

De standaard EQA is een verrassend betaalbare en rijk uitgeruste EV met een degelijk actieradius. Jammer dat die het net af moet leggen t.o.v. de concurrentie op gebied van grootte en ruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
remzor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:20:
@robinh Thanks! Hoe lang zeggen ze dat je nog moet wachten? Want dat is het nadeel tegenwoordig hij zo’n beetje iedere auto die je besteld. Als je hem binnen 6 maanden kan rijden ben je spekkoper, gaat eerder uit van een maand of 8.

Wij hebben gisteren proefgereden en zijn toen ook even langs huis geweest. Onze 2 grote harde koffers passen er net in, met nog ruimte over voor andere spullen: dat viel biet tegen dus.
De automaat reed goed, was wel een A220 maar ze gaat nu doorgeven dat ze de A200 mogen bestellen in denim blue. Overigens vonden we de drempeltjes enzo wel meevallen met de AMG uitvoering gisteren.

Het zou nooit haar eerste keus zijn als ze vrij mocht kiezen, van mij ook niet. Maar het is nu met alle plussen en minnen tegen elkaar weggestreept wel de beste keus (met name vanwege de prima motor met automaat en de vele opties).
Let er wel op dat de A220 een hele andere motor is dan de A200.

You save everyone, but who saves you?

• robinh
[/quote]

Klopt helemaal, het gaat om een 1.3 liter (Renault) motor of een 2.0 liter (Mercedes) motor.

[Voor 79% gewijzigd door robinh op 27-07-2021 14:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robinh
[/quote]

Klopt helemaal, het gaat om een 1.3 liter (Renault) motor of een 2.0 liter (Mercedes) motor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robinh
remzor schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:20:

Besteld in mei 2021, en de dealer heeft een bestelde showroom auto bestelling aangepast naar mijn versie. Met andere woorden ik sta al wat verder in de rij. Vooralsnog is de planning half september leveren en 1 oktober rijden ;)

• remzor
S_Chief schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Yup, klopt. Maar precies de uitvoering proefrijden die je hebben wilt zit er vaak niet (meer) in. De A limousine hadden ze dus alleen beschikbaar met 4WD 190pk A220.
Wel benzine en naar verluid rijdt de 1.3 misschien iets ‘zenuwachtiger’ maar is het een prima motor :)

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:48
https://fd.nl/economie-po...20210727&utm_term=app-ios

Geen goed nieuws in het FD vandaag. Denk dat mijn CLA volgend jaar zomer wordt geleverd… Fabriek in Hongarije drie weken dicht. Afgelopen februari besteld, inmiddels uitgesteld tot eind oktober, maar zie het somber in dat dat wel wordt gered.

[Voor 4% gewijzigd door Kartmans1 op 27-07-2021 18:55]

• Schanske
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:52
@Kartmans1
Dan heb jij voorlopig iets betere vooruitzichten dan mij. 😉
Mijn CLA Shooting Brake is in januari besteld en volgens de garage is de vermoedelijke productiedatum 15 december.

• remzor
Holy moly… Er komt geen einde aan lijkt het wel. Toch hoop ik (tegen beter weten in) dat het voor alle autofabrikanten de komende maanden beter word.
Maar januari bestellen en zo’n 11 maanden later pas in productie is wel erg extreem @Schanske.

• robinh

Ik heb het artikel hier even gedeeld, erg vervelend inderdaad.

• Redondo1982
  • Nu online
Als je al deze problemen leest dan ben ik echt blij dat ik januari dit jaar m'n auto op heb mogen halen. Levertijd van dezelfde auto is nu meer dan een jaar en ik vond 6 maanden al erg lastig.

Wel een klap voor de industrie...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02:35

MrBubbles

Ik mis je

De man heeft wel gelijk. Het heeft absoluut niet de Mercedes feel. Ik rijd zakelijk in een W205 en de pianolak glimt je tegemoet, dan weet je al wel hoe het zit. Prima auto verder hoor, maar zelfs bij een C klasse mis ik dat echte Mercedes gevoel wel wat ik bij het 204 model wel had.

Voorbeeld:

Hoe de deuren dichtslaan
pianolak in het interieur
Windgeruis de kofferklep lijkt wel een karig blikje als je het dichtdoet.
kwaliteit van de stoelen
kwaliteit van de materialen
Dieselmotor van Renault (wat vooralsnog een hele probleemloze motor lijkt)
opgeplakte tablets in het interieur

Voordeel is wel dat de auto extreem zuinig is

Allemaal niet Mercedes waardig, en dat is bij al die aftreksels van bestaande modellen ook het geval (CLA, GLA, GLC, GLB etc etc )

I didn't ask for this, I was chosen.

• Redondo1982
  • Nu online
MrBubbles schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:50:
[...]

De man heeft wel gelijk. Het heeft absoluut niet de Mercedes feel. Ik rijd zakelijk in een W205 en de pianolak glimt je tegemoet, dan weet je al wel hoe het zit. Prima auto verder hoor, maar zelfs bij een C klasse mis ik dat echte Mercedes gevoel wel wat ik bij het 204 model wel had.

Voorbeeld:

Hoe de deuren dichtslaan
kwaliteit van de stoelen

Allemaal niet Mercedes waardig, en dat is bij al die aftreksels van bestaande modellen ook het geval (CLA, GLA, GLC, GLB etc etc )
GLC een aftreksel? Waarvan dan? Het is al vreemd dat je deze auto zet tussen de cc cars van MB.

Hier in het gezin de meest recente GLC Coupé en GLE Coupé en hebben beide de Mercedes feel, om maar in jouw bewoordingen te blijven. Wel is de QC wat ondermaats zo nu en dan, maar wordt allemaal prima opgelost.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Redondo1982 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:41:
[...]

GLC een aftreksel? Waarvan dan? Het is al vreemd dat je deze auto zet tussen de cc cars van MB.

Hier in het gezin de meest recente GLC Coupé en GLE Coupé en hebben beide de Mercedes feel, om maar in jouw bewoordingen te blijven. Wel is de QC wat ondermaats zo nu en dan, maar wordt allemaal prima opgelost.
Het is in de basis gewoon hetzelfde interieur als de C klasse. Ook de achterzijde is gewoon een opgepompte C. In mijn ogen modemodellen puur om publiek te trekken. Ieder zijn ding hoor, maar ik vind het jammer want van dat hele premium gebeuren blijft zo gewoon niks over. (wel premium prijzen)

• johanmulder
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 17:00

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

MrBubbles schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 02:24:
[...]

Het is in de basis gewoon hetzelfde interieur als de C klasse. Ook de achterzijde is gewoon een opgepompte C. In mijn ogen modemodellen puur om publiek te trekken. Ieder zijn ding hoor, maar ik vind het jammer want van dat hele premium gebeuren blijft zo gewoon niks over. (wel premium prijzen)
Ik heb zelf eerst 2 jaar gedieseld in een C220d uit 2014 en daarna de overstap gemaakt naar een GLC 350e Hybrid uit 2017. Het interieur is vergelijkbaar maar er is wel degelijk verschil in afwerking. De achterzijde lijkt he-le-maal niet op die van de C dus hoe je daar bij komt... De GLC is verder o.a. door extra standaardopties vanwege de Hybrid-uitvoering (luchtvering en extra isolatie, geluidswerende beglazing, Burmester etc.) dus dat draagt wel degelijk bij tot een premium ervaring. Het haalt het uiteraard nog zeker niet bij die van de S-klasse die ik ook regelmatig rijd maar ik durf te stellen dat het vergelijkbaar is met de E-klasse.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
MrBubbles schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Voorbeeld:

Hoe de deuren dichtslaan
kwaliteit van de stoelen

Ik heb geen ervaring met echt heel dure auto's maar als ik een Skoda/Renault vergelijk met goedkopere Mercedes modellen dan merk ik toch nog altijd een verschil in afwerking, bediening, windgeruis, enz. En het is niet alsof een instap BMW/Audi ineens veel meer premium aanvoelt.

Uiteindelijk is het ook niet binair maar een glijdende schaal met heel veel aspecten die niet voor iedereen even belangrijk zijn. Voor mij voelt mijn B-klasse een stap omhoog qua gevoel tegenover een Octavia bijvoorbeeld. Met uitzondering van de kofferruimte dan :P

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:43

Hari-Bo

F5 addict

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:50:
De standaard EQA is een verrassend betaalbare en rijk uitgeruste EV met een degelijk actieradius. Jammer dat die het net af moet leggen t.o.v. de concurrentie op gebied van grootte en ruimte.
Qua formaat valt deze in de praktijk enorm mee, en die kofferbak ruimte vang ik op met een station voor vakanties of eventueel de trekhaak kofferbak. En met het bereik zit het ook goed, ik ben geen binaire rijder en red nu 405km op een volle accu.

Maar wat je ook mee moet nemen is de infotainment en afwerking interieur. Deze is niet te vergelijken met de Skoda bijv en voelt meer 'premium' aan.

Zelf ben ik enorm positief verbaasd met de EQA, terwijl ik echt een liefhebber ben van Mercedes tot de jaren '90. :)
Plus de besparing van 80 euro in de maand die naar de W123 gaat is beter besteed.

Enige minpunt is het glossy plastic fantastic interieur elementen, maar dat schijnt hip te zijn en zie je krassen en vuil sneller ophopen. :>

[Voor 17% gewijzigd door Hari-Bo op 29-07-2021 10:49]

kokenmetvuur.nl

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

johanmulder schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:12:
[...]

Ik heb zelf eerst 2 jaar gedieseld in een C220d uit 2014 en daarna de overstap gemaakt naar een GLC 350e Hybrid uit 2017. Het interieur is vergelijkbaar maar er is wel degelijk verschil in afwerking. De achterzijde lijkt he-le-maal niet op die van de C dus hoe je daar bij komt... De GLC is verder o.a. door extra standaardopties vanwege de Hybrid-uitvoering (luchtvering en extra isolatie, geluidswerende beglazing, Burmester etc.) dus dat draagt wel degelijk bij tot een premium ervaring. Het haalt het uiteraard nog zeker niet bij die van de S-klasse die ik ook regelmatig rijd maar ik durf te stellen dat het vergelijkbaar is met de E-klasse.
Vergelijk het maar eens met de C station, grote gelijkenissen hoor. Net zoals dat de GLK gewoon een soort SUV was op basis van de W204. Interieur hetzelfde en ook de buitenkant lijkt sprekend.

Ik vind het absoluut niet vergelijkbaar met de E klasse. Daar zit zo'n enorme sprong tussen nog. Die radiosetjes zoals Burmester kun je op veel modellen wel bijbestellen (lijkt mij ook de moeite waard ten opzichte van de standaard radio overigens)
En luchtvering is een leuke optie maar ook een hele dure (in onderhoud) Op de E station zit achter standaard luchtvering en als je daar iets mee hebt....
Ik vind het interieur van de auto's die ik eerder noemde absoluut niet premium. Ik denk er zelfs over om weer een Passat of een Golf te nemen. Stukken goedkoper in onderhoud, ook betrouwbaar qua afschrijving en inruil en ze zijn een stuk goedkoper in aanschaf.

• Redondo1982
  • Nu online
MrBubbles schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:30:
[...]

Vergelijk het maar eens met de C station, grote gelijkenissen hoor. Net zoals dat de GLK gewoon een soort SUV was op basis van de W204. Interieur hetzelfde en ook de buitenkant lijkt sprekend.

Ik vind het absoluut niet vergelijkbaar met de E klasse. Daar zit zo'n enorme sprong tussen nog. Die radiosetjes zoals Burmester kun je op veel modellen wel bijbestellen (lijkt mij ook de moeite waard ten opzichte van de standaard radio overigens)
En luchtvering is een leuke optie maar ook een hele dure (in onderhoud) Op de E station zit achter standaard luchtvering en als je daar iets mee hebt....
Ik vind het interieur van de auto's die ik eerder noemde absoluut niet premium. Ik denk er zelfs over om weer een Passat of een Golf te nemen. Stukken goedkoper in onderhoud, ook betrouwbaar qua afschrijving en inruil en ze zijn een stuk goedkoper in aanschaf.
Zo zie je maar: iedereen heeft zijn/haar eigen Mercedes-feel. Die heb jij niet bepaald.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Redondo1982 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Zo zie je maar: iedereen heeft zijn/haar eigen Mercedes-feel. Die heb jij niet bepaald.
Klopt, ik zie het als een prima reisauto, maar geen premium iets,. Dat begint bij mij bij de E klasse of de S en de W204 C klasse.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
MrBubbles schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:37:
[...]

Klopt, ik zie het als een prima reisauto, maar geen premium iets,. Dat begint bij mij bij de E klasse of de S en de W204 C klasse.
Dan blijft er niet veel over van de MB catalogus voor je. Dan ben je toch echt onwetend. GLC, GLE en GLS zijn allemaal super comfortabele auto’s. Uiteraard ieder in zijn eigen niveau. Als ik in mijn GLE Coupé 2021 rij dan is dat net zo boterzacht als een E en S, de kenmerk luxe, comfort en premium feel van een MB. Uiteraard allemaal mogelijk gemaakt door Airmatic. De 9-traps automaat schiet er doorheen zonder dat je wat voelt. Ik denk dat je persoonlijk een beetje vastgeroest zit, zoals meer oude MB-rijders. Er is gewoon ander publiek en andere behoeften bijgekomen. Ik ben zelf een SUV fan, dus vandaar de GLE. Bovendien hou ik van Coupé lijnen en voila, de GLE Coupé. Gelukkig kijkt MB naar behoeften in de markt en niet naar conservatieve gedachten van een enkele MB rijder/liefhebber.

Iig veel plezier gewenst met je MB auto d:)b

• Tacticus
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online
Beste allen, ben van plan om de komende weekend een C43 AMG met 54k km import te gaan bezichtigen zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten? maakt het een zak uit dat het een import is of kan ik beter naar NL C43 amg kijken? daarnaast heb ik ook bezichting met een C43 NL geen import 10k duurder ongeveer.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Weet er iemand hoe je kaartfouten zou kunnen aanmelden bij Mercedes? Op een snelweg hier in de buurt is een tankstation en de navigatie geeft weer dat het ook een afrit is. In de praktijk staat er een groot hek en verbodsborden op de verbinding tussen de snelwegparking en de weg ernaast.

TomTom had dat probleem ook maar dan spreken we over 10 jaar geleden :P

• S_Chief
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:23:
Weet er iemand hoe je kaartfouten zou kunnen aanmelden bij Mercedes? Op een snelweg hier in de buurt is een tankstation en de navigatie geeft weer dat het ook een afrit is. In de praktijk staat er een groot hek en verbodsborden op de verbinding tussen de snelwegparking en de weg ernaast.

CAC mailen?
Tacticus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:20:
Beste allen, ben van plan om de komende weekend een C43 AMG met 54k km import te gaan bezichtigen zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten? maakt het een zak uit dat het een import is of kan ik beter naar NL C43 amg kijken? daarnaast heb ik ook bezichting met een C43 NL geen import 10k duurder ongeveer.
Staat de auto bij een dealer? Zo nee, laat een aankoopkeuring uitvoeren bij de dealer. Let ook op de betaalde BPM bij import, als dit erg laag is heb je vaak te maken met een ex-schadeauto.

Waarom niet zelf importeren (een Junge Sterne)?

• Intelligo
Admiral Freebee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:23:

Heb ik ook een paar keer geprobeerd maar daar gebeurd niets mee. Ik moet sinds aanschaf al 200km omrijden om naar mn vakantiehuisje te komen volgens Mercedes :+

Die navigatie is gewoon shit. Op alle lange trips (100km+) gebruik ik altijd Waze of Google Maps, dat scheelt minimaal 10% in reistijd.

[Voor 9% gewijzigd door Intelligo op 03-08-2021 10:30]

Woont in Helsinki

• Cid Highwind
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-09 13:35
Redondo1982 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Dan blijft er niet veel over van de MB catalogus voor je. Dan ben je toch echt onwetend. GLC, GLE en GLS zijn allemaal super comfortabele auto’s. Uiteraard ieder in zijn eigen niveau. Als ik in mijn GLE Coupé 2021 rij dan is dat net zo boterzacht als een E en S, de kenmerk luxe, comfort en premium feel van een MB. Uiteraard allemaal mogelijk gemaakt door Airmatic. De 9-traps automaat schiet er doorheen zonder dat je wat voelt. Ik denk dat je persoonlijk een beetje vastgeroest zit, zoals meer oude MB-rijders. Er is gewoon ander publiek en andere behoeften bijgekomen. Ik ben zelf een SUV fan, dus vandaar de GLE. Bovendien hou ik van Coupé lijnen en voila, de GLE Coupé. Gelukkig kijkt MB naar behoeften in de markt en niet naar conservatieve gedachten van een enkele MB rijder/liefhebber.

Mercedes heeft door de jaren heen wel behoorlijk lopen beknibbelen op vele zaken en dat maakt zich inmiddels helaas wel kenbaar. De W205, waarvan ik de pre-facelift en één van de laatste modellen heb gereden maakt dat ook wel duidelijk. Zeker qua windgeruis kan het gewoon een stuk beter (waarom geen geluidsdempend glas rondom aanbieden als optie? waarom zoveel bandengeruis?). Kleine dingen zoals opbergnetten of belichting waar op gespaard is, dunner blik ten opzichte van de W204. Dat laatste natuurlijk tevens uit gewichtsbesparing vanwege milieu, terwijl alle extra techniek juist weer voor extra te compenseren gewicht zorgt. Standaard pianoplastic en niet bijster beste audio wat de noemer "premium" niet waardig is.

De dealer waar ik recent nog een rondje mee heb gereden met betrekking tot de herrie in de cabine gaf ook letterlijk toe dat ze ze niet meer zo bouwen als vroeger. Een hoop techniek en mooie dingen, maar tegelijkertijd dunner glas en dunner blik wat de NVH (noise, vibration, harshness) niet ten goede komt.

Stap je echter in een Passat of een F30 generatie 3-Serie, dan wordt wel meteen weer duidelijk waar de meerwaarde van Mercedes is. Want dan blijkt het toch eigenlijk wel een verrekte prettige wagen in vergelijk. Vergelijken met m'n C300d is een 320d een regelrecht landbouwvoertuig en de Passat is ondanks dat het goede value biedt, met goede stoelen en veel ruimte, toch vooral een onderstuurd hok met een minder prettige automaat en een goedkoop plastic interieur.

[Voor 6% gewijzigd door Cid Highwind op 03-08-2021 10:41]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Intelligo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Heb ik ook een paar keer geprobeerd maar daar gebeurd niets mee. Ik moet sinds aanschaf al 200km omrijden om naar mn vakantiehuisje te komen volgens Mercedes :+

Die navigatie is gewoon shit. Op alle lange trips (100km+) gebruik ik altijd Waze of Google Maps, dat scheelt minimaal 10% in reistijd.
Ik ben nog van de oude stempel en op vakanties schrijf ik mijn route op en neem ik een kaart mee. Google maps gebruik ik dan als backup om het verkeer in de gaten te houden maar op lange afstand is vaak weinig optimalisatie mogelijk :)

Het is meer om de fout eruit te krijgen voor andere gebruikers ook.

• Tacticus
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

CAC mailen?

[...]

Staat de auto bij een dealer? Zo nee, laat een aankoopkeuring uitvoeren bij de dealer. Let ook op de betaalde BPM bij import, als dit erg laag is heb je vaak te maken met een ex-schadeauto.

Waarom niet zelf importeren (een Junge Sterne)?
Auto staat bij een bekende dealer met redelijke goeie reviews (al zegt dat niks). Thanks voor de tip zal het meenemen.

Nog nooit een auto geimporteerd, zijn er bedrijven die dit voor je kunnen doen, en hoe hoog zijn de kosten daarvan :+ ?

• thunder8
  • Nu online

thunder8

Tacticus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Auto staat bij een bekende dealer met redelijke goeie reviews (al zegt dat niks). Thanks voor de tip zal het meenemen.

Nog nooit een auto geimporteerd, zijn er bedrijven die dit voor je kunnen doen, en hoe hoog zijn de kosten daarvan :+ ?
Redelijk veel garages bieden hun diensten aan om een auto voor je te importeren. Als je Junge Sterne garantie krijgt, zorg er dan wel voor dat je zelf het koopcontract tekent, zelf betaald en dit niet via een garage of importservice doet. Voorwaarde voor Junge Sterne is dat er geen ander bedrijf tussen mag zitten, dan vervalt de garantie.

Laat op basis van het chassisnummer een controle doen op allerlei zaken. Mijn garage heeft mijn geïmporteerde CLA 45 AMG doorgelicht en er kwamen geen rare zaken naar voren. Geen schade, geen diefstal, geen huurauto, alle opties klopten, enz enz.

Bedrijven als DasImport kosten tussen de 650€ tot 1000€ voor de gehele begeleiding. Ik heb zelf iets van 1000€ betaald bij mijn vaste garage voor de gehele begeleiding. Controle op chassisnummer, tijdelijk kenteken voor het ophalen met verzekering, iemand die meerijdt om de auto op te halen, gehele afhandeling RDW inclusief zo laag mogelijke aangifte BPM natuurlijk, platen maken, stallen auto tot NL kenteken er is en ruimte voor de werkzaamheden montage alarm. BPM aangifte werd doorgestuurd, zodat ik deze zelf kon betalen.

Hou er wel rekening mee dat als de auto een cataloguswaarde van boven de 70k heeft, dat je voor je verzekering een SCM goedgekeurd alarm moet laten monteren Klasse 3+5, als er verder geen alarm in zit. Daar ben je ook zo 1500-2000€ voor kwijt en een bedrag per maand voor de service voertuigvolgsysteem met app.

Al met al wel wat geregel, maar ik ben zeer blij met mijn CLA. Van mijn bewuste uitvoering schijnen er maar 6 van in NL te zijn. Mocht je meer willen weten, stuur maar een berichtje. :)

• Redondo1982
  • Nu online
Cid Highwind schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Mercedes heeft door de jaren heen wel behoorlijk lopen beknibbelen op vele zaken en dat maakt zich inmiddels helaas wel kenbaar. De W205, waarvan ik de pre-facelift en één van de laatste modellen heb gereden maakt dat ook wel duidelijk. Zeker qua windgeruis kan het gewoon een stuk beter (waarom geen geluidsdempend glas rondom aanbieden als optie? waarom zoveel bandengeruis?). Kleine dingen zoals opbergnetten of belichting waar op gespaard is, dunner blik ten opzichte van de W204. Dat laatste natuurlijk tevens uit gewichtsbesparing vanwege milieu, terwijl alle extra techniek juist weer voor extra te compenseren gewicht zorgt. Standaard pianoplastic en niet bijster beste audio wat de noemer "premium" niet waardig is.

De dealer waar ik recent nog een rondje mee heb gereden met betrekking tot de herrie in de cabine gaf ook letterlijk toe dat ze ze niet meer zo bouwen als vroeger. Een hoop techniek en mooie dingen, maar tegelijkertijd dunner glas en dunner blik wat de NVH (noise, vibration, harshness) niet ten goede komt.

Stap je echter in een Passat of een F30 generatie 3-Serie, dan wordt wel meteen weer duidelijk waar de meerwaarde van Mercedes is. Want dan blijkt het toch eigenlijk wel een verrekte prettige wagen in vergelijk. Vergelijken met m'n C300d is een 320d een regelrecht landbouwvoertuig en de Passat is ondanks dat het goede value biedt, met goede stoelen en veel ruimte, toch vooral een onderstuurd hok met een minder prettige automaat en een goedkoop plastic interieur.
Windgeruis hoor je vnl. bij de C modellen heel erg vaak terug komen. Pianolak-plastic is iets wat ik nooit zal nemen en gooi ik er altijd uit in de config. Dat is volgens mij ook gewoon de bedoeling van MB, een verdienmodel. Iedereen heeft er een hekel aan en dat weten ze.

Vroeger was alles beter, toch? ;)

Weet je wat het ook is? We zijn gewoon verwend. Waar andere mensen niet eens te eten en drinken hebben, daar praten wij over een kraakje in het dashboard. Dat kraakje zat er in de oude series ook al, maar ja…we moeten wat te zeuren hebben. We leggen de lat gewoon steeds hoger; dat is mens-eigen.

Ik doe het zelf ook hoor, daar niet van. Maar af en toe wil ik wel de dingen in perspectief blijven zien. Ik zeg niet dat je altijd naar uitersten moet blijven kijken, want anders kan je niet meer genieten, maar sommige dingen zijn wel relatief.

Ondertussen kijk ik wel naar de G-Klasse :+

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:42

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Vandaag een nieuwe A Klasse Limousine in ontvangst mogen nemen. Krijg alleen Mercedes me app niet aan de praat omdat de connect app optie niet in mn MBuX menu verschijnt. Iemand een idee? Internet is ook niet beschikbaar, software updates kan ik niet uitvoeren om te checken. Snap het niet…

Ik heb namelijk een a klasse hatchback ingeleverd. Daar zat het wel op.

Kan nu dan ook geen CarPlay activeren…

• Kartmans1
NeHoX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:48:
Vandaag een nieuwe A Klasse Limousine in ontvangst mogen nemen. Krijg alleen Mercedes me app niet aan de praat omdat de connect app optie niet in mn MBuX menu verschijnt. Iemand een idee? Internet is ook niet beschikbaar, software updates kan ik niet uitvoeren om te checken. Snap het niet…

Hiermee te maken?

“Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.”

Staat sinds een maandje in de configurator op de Mercedes website. Maar lijkt me dat de dealer dat dan wel had verteld…

• sprankel
  • Laatst online: 00:34
Cid Highwind schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

W205 plugin hybride, van geluid heb ik maar 2 klachten,

- In het bovenpaneel waar je de zonnebril kan steken zit een rooster met een ventilator achter (vraag mij niet waarom die daar zit), die ventilator klonk soms alsof de lager erdoor was=> niet meer hoorbaar na vervanging onder garantie.

- Als je stilstaat en het regent dan maakt dit een hard kletterend geluid op het dak.

Voor de rest niets, geen piepje, geen gekraak, niets, nada en dan moet je rekening houden dat als ik elektrisch rijd met de radio uit, dan is het echt fluisterstil dus als er ook maar ergens iets van geluid zou durven maken hoor ik het meteen.

Bij introductie had de W205 inderdaad klachten over windgeruis maar daar bestaan TSB's voor zoals https://mbworld.org/forum...ice-service-bulletin.html

Pianolak is inderdaad iets wat je wilt vermijden maar het was nu eenmaal de mode waarbij je het krijgt bij alle automerken, kwestie van vooral iets anders te selecteren in de configurator.

Dat het geluid op niets trekt heb je helemaal gelijk in maar dat is bij alle merken zo. Mercedes heeft er meer last van omdat ze in hun design de speakers bovenaan de deur steken ipv klassiek onderaan waardoor je met veel kleinere luidsprekers zit. De combo 13 in een dozijn luidsprekers en dan nog in dat klein formaat maakt het bedroevend. Of je dan al dan niet het zogenaamd Burmester neemt maakt niet uit, ik maak mij er vaak niet populair mee maar Burmester maakt geen speakers voor automotive en al helemaal niet voor 800 euro. Je betaald voor wat extra tweeters, mids en de rest is bling bling zonder inhoud. Ter vergelijking, enkel de subs vervangen aftermarket met gelijk welk ander merk en je bent al 500 euro verder.

Mijn advies bij gelijk welk merk is de af fabriek audio opties integraal overslaan en meteen aftermarket te gaan. Overigens lijkt het erop dat Mercedes zelf heeft begrepen dat ze daar een probleem hadden, zowel op de huidige A als C klasse zijn de audio upgrades verdwenen uit de configurator en krijg je meteen het zogenaamde Burmester als standaard uitrusting zonder de optie verder te upgraden.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 03-09 13:35
@sprankel Dat zijn inderdaad wel bekende zaken die ik wel eens vaker tegen ben gekomen ook op Duitstalige fora. Het dak werd daar ook vaak aangehaald als iets wat vrij veel herrie doorlaat, je merkt dit bijvoorbeeld ook in tunnels erg duidelijk.

Het Burmester systeem ben ik erg over te spreken. Gewoon vanwege de auto zelf zou ik niet meer willen investeren dan dat en is het naar mijn mening afdoende. Absoluut geen high-end audio niveau, maar wanneer aftermarket geen optie is, hoef je je niet bekocht te voelen. Het is na wat instellen sowieso een stuk beter dan het Harman Kardon systeem uit de C204, daar viel niks fatsoenlijks van te maken.

Verder super dat de jouwe zo goed in elkaar steekt. Zoals de Duitsers zelf ook zouden zeggen, het is jammeren op hoog niveau. Uiteindelijk blijft het één van de fijnste wagens in z'n segment en is het bij de concurrentie ook niet per sé beter, nog afgezien van het feit dat de meesten maar wat graag zouden willen ruilen :)

• NeHoX

NeHoX

Kartmans1 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Hiermee te maken?

“Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.”

Staat sinds een maandje in de configurator op de Mercedes website. Maar lijkt me dat de dealer dat dan wel had verteld…
Ok dan bel
Ik morgen de dealer even. Of is het anders oplossen ook mogelijk? M’n telefoon (tijdelijk) als hotspot in te zetten ofzo?

• Kartmans1
NeHoX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Ok dan bel
Ik morgen de dealer even. Of is het anders oplossen ook mogelijk? M’n telefoon (tijdelijk) als hotspot in te zetten ofzo?
Dat is naar mijn weten helaas niet mogelijk. Zou inderdaad de dealer bellen en vragen hoe dit kan en wat de oplossing is.

Ben benieuwd!

• Gearjunkie
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 18:49
xBytez schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:08:
Vannacht kreeg ik de notificatie van de Mercedes Me app dat een paar diensten waren gedeactiveerd/geactiveerd.

Edit:
YouTube: 2020 Mercedes-Benz CLA built-in Dashcam
Heb het even geprobeerd. 720p30 MP4.
Laat mooi de tijd en snelheid (met snelle updates) zien! Dat is wel mooi maar de kwaliteit van de film is verder om te huilen. Kentekens zijn niet leesbaar.

De ervaring is ook niet heel lekker. Bij het starten van de auto moest ik een minuutje of 2 wachten totdat "Dashcam" tussen Apps in MBUX kwam te staan. Daarna heb ik loop recording aangezet. Toen eenmaal ik weer wou vertrekken moest ik precies hetzelfde herhalen. Deze elke keer handmatig starten is niet heel praktisch. Er zijn verder geen instellingen behalve een "landsgrensmelding". Ik vind het de 240 euros niet waard.

Je bent een USB-stick nodig voor de opnames. Deze heb ik gefomatteerd met exFAT.
Split bij elke 55MB.
Die 469,- ex btw die ik van Mercedes to horen kreeg klopte zoals ik destijds al vermoede dus niet. Wellicht ging dat om een andere achteraf inbouw optie (ik heb de vraag nog even uitgezet..) maar jouw verhaal is mij geheel duidelijk. Deze 240,- optie is troep. Opname is inderdaad niet om aan te gluren. Daar heb je niets aan. Ik vind dit vooral Mercedes (premium) onwaardig. En dat is toch al de zoveelste tegenvaller. Naast de trage werking van MBUX, de slecht werkende linguatronic, en de ondermaatse kwaliteit van de audio installatie. :-(

• xBytez
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18-09 16:44
Gearjunkie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Die 469,- ex btw die ik van Mercedes to horen kreeg klopte zoals ik destijds al vermoede dus niet. Wellicht ging dat om een andere achteraf inbouw optie (ik heb de vraag nog even uitgezet..) maar jouw verhaal is mij geheel duidelijk. Deze 240,- optie is troep. Opname is inderdaad niet om aan te gluren. Daar heb je niets aan. Ik vind dit vooral Mercedes (premium) onwaardig. En dat is toch al de zoveelste tegenvaller. Naast de trage werking van MBUX, de slecht werkende linguatronic, en de ondermaatse kwaliteit van de audio installatie. :-(
Dashcam functie heb ik achteraf via de Mercedes Me app aangeschaft. Ik had Wensink (dealer) al gevraagd maar 1 juli kwam de optie magisch in de store terecht.

Vind het inderdaad maar niks. Ik vertik het nu al om voor die slechte opname elke keer die opname handmatig te starten - ik ga vrolijk verder met mijn eigen dashcam. Het was voor mij acceptabel geweest als de opname automatisch startte, maar dit is echt niet bruikbaar zo.

MBUX werkt voor mij snel zat, gelukkig. De grote tegenvaller voor mij is dat Android Auto half op het scherm staat ipv volledig.
Laatst de BMW 2-Serie Gran Coupe geproefrit en daar werkte Android Auto draadloos en mooi volledig scherm (met multi-window!, het kan dus wel!)

Ondermaatse kwaliteit van het audiosysteem deel ik ook met je (zelfs met het ""Advanced"" systeem, geen Burmeister). Ik heb in Arnhem bij Schut Car Systems een nieuw audio setje laten installeren en ben daar prima tevreden mee. Alleen wel jammer dat ik de kosten moet maken om het weer te laten verwijderen aan het einde van de leaseperiode maar goed geluid maakt mijn rijplezier wel af.

• wd200
NeHoX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:48:

Foto!

• NeHoX

NeHoX

• mussov
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-08 19:36
Moet je met MBUX altijd in media modus zitten om geluid door te krijgen vanuit je telefoon (Flitsmeister via Bluetooth). Als ik namelijk de radio aanzet lijkt het geluid niet via de auto door te komen.

• NeHoX

NeHoX

mussov schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:24:
Moet je met MBUX altijd in media modus zitten om geluid door te krijgen vanuit je telefoon (Flitsmeister via Bluetooth). Als ik namelijk de radio aanzet lijkt het geluid niet via de auto door te komen.
Dat is wel mijn ervaring inderdaad.

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:44
Klopt. Je zou ook je telefoon kunnen verbinden met Apple Carplay of Android Auto en daar Spotify luisteren. Als je Flitsmeister hebt aangezet tettert ie de meldingen vanzelf tussendoor.

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Wat waren ook al weer de redenen die je kon aangeven bij de dealer om bij een A klasse de update naar FUP3 te 'forceren'? Ik moet binnenkort op onderhoud en ben het kotsbeu dat ik Android Auto niet met touchpad kan bedienen...

• Ihaznobrain
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-09 16:20
gaaf ding zeg! _/-\o_ wanneer had je hem besteld?

• NeHoX

NeHoX

Ihaznobrain schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

gaaf ding zeg! _/-\o_ wanneer had je hem besteld?
Dinsdag 3 augustus besteld, 4 augustus geleverd. voorraad modelletje bij de Leasemij 8)7 Ben er wel heul blij mee haha

[Voor 5% gewijzigd door NeHoX op 05-08-2021 10:34]

• Ihaznobrain
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-09 16:20
NeHoX schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Dinsdag 3 augustus besteld, 4 augustus geleverd. voorraad modelletje bij de Leasemij 8)7 Ben er wel heul blij mee haha
Dat heb je heel slim bekeken! 8)

en ik maar wachten op m'n nieuwe 8)7

• EValentino
  • Niet online
Dag allen,

We hebben voor een maandje een A klasse sedan gekregen, echt een top auto. Waar ik me echter mateloos aan irriteer is dat als ik het dakje open heb staan het (automatische) windscherm helemaal open gaat. Kan deze niet dicht?

Ook schrok ik me rot van de rijstrook assistent en het bijbehoren geluid. Kan deze permanent uit? Net zoals start-stop, ook zo’n irritante functie…

• GilbertvH
MrSenne schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:37:
dat ik Android Auto niet met touchpad kan bedienen...
Probeer dat eens ;)

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Dat was vorige keer geen reden genoeg voor de mens achter de balie, dus ik zoek andere excuses... :)

• InterCC
EValentino schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:52:
Dag allen,

We hebben voor een maandje een A klasse sedan gekregen, echt een top auto. Waar ik me echter mateloos aan irriteer is dat als ik het dakje open heb staan het (automatische) windscherm helemaal open gaat. Kan deze niet dicht?

Ook schrok ik me rot van de rijstrook assistent en het bijbehoren geluid. Kan deze permanent uit? Net zoals start-stop, ook zo’n irritante functie…
Nope, voor elke rit zal je dat uit moeten zetten. Helaas geen optie dat permanent toe te passen.

• GilbertvH
MrSenne schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Dat was vorige keer geen reden genoeg voor de mens achter de balie, dus ik zoek andere excuses... :)
Wegvallen van bluetooth connectie tijdens het bellen heb ik ook al eens voorbij zien komen...

• Gearjunkie
Als je het Bluetooth profiel op HSP zet werkt filtsmeister overal doorheen als een telefoon oproep.

• Gearjunkie
xBytez schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

MBUX werkt voor mij snel zat, gelukkig. De grote tegenvaller voor mij is dat Android Auto half op het scherm staat ipv volledig.

Ondermaatse kwaliteit van het audiosysteem deel ik ook met je (zelfs met het ""Advanced"" systeem, geen Burmeister). Ik heb in Arnhem bij Schut Car Systems een nieuw audio setje laten installeren en ben daar prima tevreden mee. Alleen wel jammer dat ik de kosten moet maken om het weer te laten verwijderen aan het einde van de leaseperiode maar goed geluid maakt mijn rijplezier wel af.
MBUX werkt naar mijn mening te traag. Hiervoor heb ik vorig jaar FUP3 erop laten zetten echter bied deze geen verbetering. Als ik op andere forums kijk lijkt dit gewoon een CPU probleem. Het is allemaal uitgekleed. Onnodig als je bedenkt dat en goeie probleemloze Android tablet met 12inch+ scherm tegenwoordig voor nog géén 800,- over de toonbank gaat. En daar kun je alles mee....

Android Auto gebruik ik dan weer niet. Alles wat ik in android wil gebruiken doe ik via Bluetooth verbinding met mijn smartphone. En dat is alleen Flitmeister meldingen en Muziek streams.

t.a.v. de audio ben ik wel benieuwd wat je aan de auto hebt laten aanpassen/vervangen. Dit is namelijk voor mij ook een serieuze optie.

[Voor 12% gewijzigd door Gearjunkie op 05-08-2021 14:03]

• Feradri
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14-08 05:04
Hallo,

ik heb net een CLA 250e full options besteld via mijn werkgever.
Levertermijn heb ik nog niet gekregen.

Wat MB mij wel gecommuniceerd heeft: gevraagde Burmester hifi kan momenteel niet geleverd worden door semi-conductoren tekort en wordt dus vervangen door de Advanced soundsystem..
Jammer maar helaas, maar toch bizar vind ik. :?

Dat worden lange maanden...

• xBytez
Gearjunkie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

MBUX werkt naar mijn mening te traag. Hiervoor heb ik vorig jaar FUP3 erop laten zetten echter bied deze geen verbetering. Als ik op andere forums kijk lijkt dit gewoon een CPU probleem. Het is allemaal uitgekleed. Onnodig als je bedenkt dat en goeie probleemloze Android tablet met 12inch+ scherm tegenwoordig voor nog géén 800,- over de toonbank gaat. En daar kun je alles mee....

Android Auto gebruik ik dan weer niet. Alles wat ik in android wil gebruiken doe ik via Bluetooth verbinding met mijn smartphone. En dat is alleen Flitmeister meldingen en Muziek streams.

t.a.v. de audio ben ik wel benieuwd wat je aan de auto hebt laten aanpassen/vervangen. Dit is namelijk voor mij ook een serieuze optie.
Ik heb inderdaad ook door de dealer FUP3 laten installeren (met veel pijn en moeite want ze weigeren het eigenlijk te doen tenzij je kan aantonen dat je last hebt van bugs - ik heb toen als smoes gebruikt dat er "rare bluetooth problemen zijn" en dat "persoonlijke POI punten ingeladen via USB geen geluid maken terwijl de setting aan staat"). Zal misschien met gebruik verschillen.

Schut Car Systems heeft meerdere setjes die je kan laten inbouwen (https://schutcarsystems.nl/mercedes-cla-audio-upgrade/). Ik heb een iets gepersonaliseerd setje, dit was op aanvraag van wat zij aanraaden.
Het is uiteindelijk geworden:
Audio-upgrade set 3 met als extra/andere subwoofer:
* Gladen SQ 12 Extreme VB https://schutcarsystems.nl/product/gladen-sqx-12-extreme-vb/
* bijbehorende mono versterker: Mosconi One 1000.1 https://schutcarsystems.nl/product/mosconi-one-1000-1/

Plaatje:

[Voor 9% gewijzigd door xBytez op 05-08-2021 20:21. Reden: Plaatje]

• Gearjunkie
xBytez schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Schut Car Systems heeft meerdere setjes die je kan laten inbouwen (https://schutcarsystems.nl/mercedes-cla-audio-upgrade/). Ik heb een iets gepersonaliseerd setje, dit was op aanvraag van wat zij aanraaden.
* Gladen SQ 12 Extreme VB https://schutcarsystems.nl/product/gladen-sqx-12-extreme-vb/
* bijbehorende mono versterker: Mosconi One 1000.1 https://schutcarsystems.nl/product/mosconi-one-1000-1/
Ik zal eens even op hun website gaan kijken, thanks! ;)

• wd200
Wat bedoel je met windscherm het "flapje aan de voorkant" zeg maar dat omhoog komt ?
waarom zou dit niet willen ? druk hem eens met de hand dicht dan krijg een soort turbulentie achter zaken.

Tenzij je de camera "afplakt" maar dan krijg je een melding dat er geen goed zicht is.
het went wel is mijn ervaring.

• EValentino
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Wat bedoel je met windscherm het "flapje aan de voorkant" zeg maar dat omhoog komt ?
waarom zou dit niet willen ? druk hem eens met de hand dicht dan krijg een soort turbulentie achter zaken.

[...]

Tenzij je de camera "afplakt" maar dan krijg je een melding dat er geen goed zicht is.
het went wel is mijn ervaring.
Nee ik bedoel het windscherm die de wind tegen houdt als het dak open is, hetgeen met het gaas erin.

• Redondo1982
  • Nu online
xBytez schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Ik heb inderdaad ook door de dealer FUP3 laten installeren (met veel pijn en moeite want ze weigeren het eigenlijk te doen tenzij je kan aantonen dat je last hebt van bugs - ik heb toen als smoes gebruikt dat er "rare bluetooth problemen zijn" en dat "persoonlijke POI punten ingeladen via USB geen geluid maken terwijl de setting aan staat"). Zal misschien met gebruik verschillen.

Plaatje:
[Afbeelding]
Je gebruikt je kofferbak zeker niet vaak? Vind je het gek dat dit beter klinkt? Dit is een hele installatie waar je een buitenfeest mee kan geven haha.

• xBytez
Redondo1982 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Je gebruikt je kofferbak zeker niet vaak? Vind je het gek dat dit beter klinkt? Dit is een hele installatie waar je een buitenfeest mee kan geven haha.
Klopt! De subwoofer is wel vrij makkelijk te er uit te halen, alleen even de kabels aan de achterkant er uit halen en je tilt hem er zo uit. En nee, zeker niet, het zou wat zijn als het niet beter is geworden! Maar als ik toch bezig ben dan meteen maar goed :).

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 21:29
Pff, die touch control dingetjes op het stuur zijn sowieso al vreselijk, maar nu had ik vorige week mijn duim verbrand. Er zit dus niet veel gevoel in de tip van mijn duim en die is wat ruw... Kreeg het niet voor elkaar om te navigeren. Uiteindelijk met de wijsvinger van mijn rechterhand moeten wrijven om mijn 'from the start' schermpje in beeld te krijgen. ;(

[Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 07-08-2021 22:50]

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | MacBook Air M1 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

• Redondo1982
  • Nu online
Th1x4nG schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:48:
Pff, die touch control dingetjes op het stuur zijn sowieso al vreselijk, maar nu had ik vorige week mijn duim verbrand. Er zit dus niet veel gevoel in de tip van mijn duim en die is wat ruw... Kreeg het niet voor elkaar om te navigeren. Uiteindelijk met de wijsvinger van mijn rechterhand moeten wrijven om mijn 'from the start' schermpje in beeld te krijgen. ;(
Je kan toch ook navigeren op een andere manier, bijv. door je stem te gebruiken of het andere touchpad te gebruiken op je middenconsole.

• S_Chief
  • Niet online
Bestuurdersscherm kan je volgens mij alleen met het stuur bedienen.

• Redondo1982
  • Nu online
S_Chief schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:01:
Bestuurdersscherm kan je volgens mij alleen met het stuur bedienen.
Klopt, maar als je je duim moeilijk kunt gebruiken kan je het toch ook anders oplossen. Iets met vastgeroest…

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 21:29
Redondo1982 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Je kan toch ook navigeren op een andere manier, bijv. door je stem te gebruiken of het andere touchpad te gebruiken op je middenconsole.
Ik had mijn trip meter gereset aan de pomp en wou terug mijn 'from start' scherm zien met verbruik, gemiddelde snelheid en afgelegde kilometers.

Denk dat ik geen andere keuze heb dan met mijn linkerduim te bedienen? :)

Nu ja, heel de interface vind ik vreselijk, doe dan maar hoe Mazda het doet bij bv. de Mazda 3.

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | MacBook Air M1 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:47
EValentino schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Nee ik bedoel het windscherm die de wind tegen houdt als het dak open is, hetgeen met het gaas erin.
Ik denk dat het gaas dat je bedoeld, tegen de zon is ipv de wind.

• EValentino
  • Niet online
rednaz420 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat het gaas dat je bedoeld, tegen de zon is ipv de wind.
Hmm toch vreemd, als je met open dakje rijdt heb je niet altijd zin in al die zon/wind op je giegel....

Bedankt heren!

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Redondo1982 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Dat is prachtig natuurlijk, maar ik denk dat 80% van de Mercedes rijders geen airmatic heeft. Dus dat is niet heel representatief voor het merk. Mooi dat jij het hebt uiteraard (want het rijdt inderdaad heerlijk) maar het gros moet het met de standaardvering doen.

Ik zit helemaal niet vastgeroest, ik verwacht van een premium merk gewoon wat meer. Maar het verval is wat mij betreft al begonnen toen de ster van de neus ging om een groter publiek aan te spreken. Dat was voorheen altijd voorbehouden aan de sportieve modellen zoals de SL.

En dat het gewoon geen kwaliteit meer is blijkt wel uit de vering van mijn C die kraakt, de blanke lak die van de buitenspiegel bladdert en een motortje achter het ventilatierooster wat kleppert

Ik heb in ieder geval de C klasse ingeruild op een mooie Audi A6 diesel. Ik hoop dat die me meer plezier geeft. :)

• Redondo1982
  • Nu online
MrBubbles schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:57:
[...]

Dat is prachtig natuurlijk, maar ik denk dat 80% van de Mercedes rijders geen airmatic heeft. Dus dat is niet heel representatief voor het merk. Mooi dat jij het hebt uiteraard (want het rijdt inderdaad heerlijk) maar het gros moet het met de standaardvering doen.

Ik zit helemaal niet vastgeroest, ik verwacht van een premium merk gewoon wat meer. Maar het verval is wat mij betreft al begonnen toen de ster van de neus ging om een groter publiek aan te spreken. Dat was voorheen altijd voorbehouden aan de sportieve modellen zoals de SL.

En dat het gewoon geen kwaliteit meer is blijkt wel uit de vering van mijn C die kraakt, de blanke lak die van de buitenspiegel bladdert en een motortje achter het ventilatierooster wat kleppert

Ik heb in ieder geval de C klasse ingeruild op een mooie Audi A6 diesel. Ik hoop dat die me meer plezier geeft. :)
Succes met je Audi dan maar d:)b

Ook niks mis mee, toch? En een grote stap voorwaarts, want dat is een E-tegenhanger. C-Klasse moet je eigenlijk vergelijken met de A4.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Redondo1982 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Succes met je Audi dan maar d:)b

Ook niks mis mee, toch? En een grote stap voorwaarts, want dat is een E-tegenhanger. C-Klasse moet je eigenlijk vergelijken met de A4.
Jazeker, en ik hoop inderdaad dat het dichterbij de E klasse ligt, al vond ik de A6 minder fijn qua afvering dan de E. :P

• NeonovA
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Hier nu al even een Mercedes Benz B-klasse order uitstaan. Spijtig genoeg al eerder gehoord dat er geen Argument reality navigatie meer in zit en zojuist heb ik ook de melding gekregen dat de automatische achterklep komt te vervallen want ook daarvoor zijn de chips voorlopig niet beschikbaar. Ook deze optie zal gecompenseerd worden in de fiscale waarde en de autoprijs. :-(

Begin er ondertussen wel een beetje de p in te krijgen. De auto wordt zo kariger en kariger. |:(

PVUpload | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

• DhrMike
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 08:40
NeonovA schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:58:
Hier nu al even een Mercedes Benz B-klasse order uitstaan. Spijtig genoeg al eerder gehoord dat er geen Argument reality navigatie meer in zit en zojuist heb ik ook de melding gekregen dat de automatische achterklep komt te vervallen want ook daarvoor zijn de chips voorlopig niet beschikbaar. Ook deze optie zal gecompenseerd zal worden in de fiscale waarde en de autoprijs. :-(

Begin er ondertussen wel een beetje de p in te krijgen. De auto wordt zo kariger en kariger. |:(
Het komt dus ook niet later alsnog? dat is echt schijt.

Voor mij staat nog een shooting brake order uit. Die heb ik besteld omdat die met amg business plus en een premium plus pakket vrij compleet was.

Als ze straks gaan zeggen we leveren hem wel maar dan zonder dit en dit en dit en dit, zou ik daar niet blij van worden. Dan ga ik zelfs kijken of ik hem niet kan annuleren. Dat zou gewoonweg niet de auto zijn die ik besteld heb bij de leasemaatschappij.

wat een gedoe met die chipcrisis zeg.

• NeonovA
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
DhrMike schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Het komt dus ook niet later alsnog? dat is echt schijt.

Voor mij staat nog een shooting brake order uit. Die heb ik besteld omdat die met amg business plus en een premium plus pakket vrij compleet was.

Als ze straks gaan zeggen we leveren hem wel maar dan zonder dit en dit en dit en dit, zou ik daar niet blij van worden. Dan ga ik zelfs kijken of ik hem niet kan annuleren. Dat zou gewoonweg niet de auto zijn die ik besteld heb bij de leasemaatschappij.

wat een gedoe met die chipcrisis zeg.
Nee, er werd mij verteld dat de verwachting is dat het pas weer beschikbaar is over 1 jaar en er niets aan valt te veranderen.

Hoop dat het nu hier bij blijft want anders ga ik maar is contact opnemen met de leasemaatschappij.

Snap dat er nu tekorten zijn maar baal hier toch flink van.

PVUpload | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

• DhrMike
NeonovA schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Nee, er werd mij verteld dat de verwachting is dat het pas weer beschikbaar is over 1 jaar en er niets aan valt te veranderen.

Hoop dat het nu hier bij blijft want anders ga ik maar is contact opnemen met de leasemaatschappij.

Snap dat er nu tekorten zijn maar baal hier toch flink van.
Snap ik helemaal.

Vind het ook wel bizar dat de info er dus is dat die dingen komend jaar niet beschikbaar zijn, maar ik dus nog niets gehoord heb. Terwijl verwachtte leverdatum op 12 november staat.

Je zou zeggen dan informeren we in 1 klap iedereen die een bestelling uit hebben staan.
Of zou er een nuance in zitten er voor bepaalde lijnen of autos deze dingen nog wel ingebouwd worden.

• Kartmans1
Hier ook gehoord dat augmented reality vervalt en niet achteraf wordt geleverd. Echter heb ik dit ook pas gehoord toen ik er laatst zelf over begon omdat ik dat al hier en daar had gelezen. Vind het maar slecht dat ze dit niet proactief communiceren… Gaat in mijn geval om een CLA Coupé, dus elektrische achterklep heb ik niet. Levertijd staat nu nog op oktober, in februari besteld.

Wanneer hebben jullie besteld?

• DhrMike
Kartmans1 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:27:
Hier ook gehoord dat augmented reality vervalt en niet achteraf wordt geleverd. Echter heb ik dit ook pas gehoord toen ik er laatst zelf over begon omdat ik dat al hier en daar had gelezen. Vind het maar slecht dat ze dit niet proactief communiceren… Gaat in mijn geval om een CLA Coupé, dus elektrische achterklep heb ik niet. Levertijd staat nu nog op oktober, in februari besteld.

Wanneer hebben jullie besteld?
Vind dat dus echt abnormaal dat je daar zelf om moet vragen.
Heb de mijne besteld 5 mei dit jaar. 12november staat ie vooralsnog op.

• InterCC
DhrMike schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Dat is bij dealers vaker het geval. Ik had bij Mercedes anders gehoopt, maar dat bleek onterecht. Mijn auto is 4 keer vertraagd (en alle keren wist ik dat omdat ik het zelf een week voor levertijd vroeg ivm afspraak voor ophalen). Daarna bleek de order bij de fabriek niet aangepast te zijn naar verkochte auto, waardoor andere auto's voorrang kregen. Het is wel jammer dat dit pas nagevraagd werd nadat ik er zelf meerdere keren om moest vragen.
Het is wat typisch verkoper gedrag, denk ik. Service en opvolging waren erg goe, maar toen de handtekening voor verkoop was gezet werd alle communicatie reactief ipv pro-actief.

• Kartmans1
DhrMike schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

12 november met een besteldatum van 5 mei klinkt nog best prima.

Toen ik in februari bestelde werd eerst juli gezegd, toen augustus, toen september en dus inmiddels oktober… huidige leasecontract verloopt pas per 29 september, dus al met al valt het nog mee, maar initiële plan was om direct de 29e in mijn nieuwe auto te stappen. Nu dus ruim 8 maanden levertijd, en dan hoop ik dat het niet nog verder vertraagd zal zijn.
InterCC schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Dat is bij dealers vaker het geval. Ik had bij Mercedes anders gehoopt, maar dat bleek onterecht. Mijn auto is 4 keer vertraagd (en alle keren wist ik dat omdat ik het zelf een week voor levertijd vroeg ivm afspraak voor ophalen). Daarna bleek de order bij de fabriek niet aangepast te zijn naar verkochte auto, waardoor andere auto's voorrang kregen. Het is wel jammer dat dit pas nagevraagd werd nadat ik er zelf meerdere keren om moest vragen.
Het is wat typisch verkoper gedrag, denk ik. Service en opvolging waren erg goe, maar toen de handtekening voor verkoop was gezet werd alle communicatie reactief ipv pro-actief.
Heb inderdaad dezelfde indruk. Als ik er om vraag reageren ze wel keurig en snel, maar is wel echt reactief… Gaat in mijn geval om van Mossel Charlois Rotterdam. Weet niet waar jullie hebben besteld?

[Voor 41% gewijzigd door Kartmans1 op 16-08-2021 13:49]

• DhrMike
Kartmans1 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Toen ik in februari bestelde werd eerst juli gezegd, toen augustus, toen september en dus inmiddels oktober… huidige leasecontract verloopt pas per 29 september, dus al met al valt het nog mee, maar initiële plan was om direct de 29e in mijn nieuwe auto te stappen. Nu dus ruim 8 maanden levertijd, en dan hoop ik dat het niet nog verder vertraagd zal zijn.

[...]

Heb inderdaad dezelfde indruk. Als ik er om vraag reageren ze wel keurig en snel, maar is wel echt reactief… Gaat in mijn geval om van Mossel Charlois Rotterdam. Weet niet waar jullie hebben besteld?
klinkt prima maar is natuurlijk alle behalve zeker dat hij er ook echt 12 november staat. En staat ie er wel is maar de vraag hoe erg hij uitgekleed is.
Multilease leeft hem besteld bij MB Waalwijk. Daar heb ik net een bericht naartoe gestuurd gezien ik aan Multi echt helemaal niets heb,

We gaan het zien.

• Jacktweaker1
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 01-09 13:11
Dikke bak! Ik snap alleen nooit zo goed waarom mensen met een kapotte auto blijven rijden.. Breng 'm gewoon weg naar zo'n *knip* bedrijf en klaar ermee!

Op deze manier komt het teveel over als spam en dat is niet toegestaan

[Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 18-08-2021 20:59]

• InterCC
Kartmans1 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

[...]

Bij mij was het Stern Nieuwegein (offerte via site aangevraagd en Veenendaal zou dichterbij zijn, maar Nieuwegein nam contact op).

• Kartmans1
DhrMike schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:12:
[...]

klinkt prima maar is natuurlijk alle behalve zeker dat hij er ook echt 12 november staat. En staat ie er wel is maar de vraag hoe erg hij uitgekleed is.
Multilease leeft hem besteld bij MB Waalwijk. Daar heb ik net een bericht naartoe gestuurd gezien ik aan Multi echt helemaal niets heb,

We gaan het zien.
Ben benieuwd wat ze zeggen! In mijn geval gaat het om alphabet, maar ik neem telkens direct contact op met de verkoper waarbij hij besteld is via alphabet.
Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee