Oef, wij zijn stiekem een beetje verliefd geworden op de A180 Limousine business solution: wat een gave bak!
Situatie: vriendin mag nieuwe leaseauto bestellen na 4 jaar een volgepakte V40 R-design D3 en de modellen waaruit ze kan kiezen liggen al vast, alleen de kleur mag ze aanwijzen. We waren gecharmeerd van een SUV, namelijk wat hoger en wat ruimer (met name koffer en bergruimte). Proefgereden in een Kodiaq en een Ateca, waarbij mijn hart wel uitgaat naar de nieuwe Kodiaq maar mijn vriendin deze veel te groot vindt.
Eerlijk is eerlijk: we zijn nu met zijn tweeën, wel een toekomstige kinderwens, maar daar hebben we ook geen Kodiaq voor nodig. Ik vond het interieur gewoon wel van een hoog niveau en vindt de Ateca van binnen erg saai. Voor je gevoel zat dat interieur 8 jaar geleden ook al in een Leon ofzo.. (materialen, knoppen). T-roc viel af vanwege saaie interieur en beperkte ruimte voor een ‘SUV’, wij vonden die het net niet.
Nu staat er dus ook de bovengenoemde Mercedes A Limousine tussen maar hier hebben we tot gisteren niet naar omgekeken.
Verschillende redenen:
- Vriendin vond een Mercedes altijd een taxi en nooit echt mooi
- Mijn vermoeden was dat de inhoud en kofferbak ruimte te klein zouden zijn
- We dachten dat hij erg karig zou zijn in zijn opties en ze mag niks ‘er bij klikken’, maar al zou het mogen wordt het al snel te duur en willen liever rond de 40k blijven ivm de bijtelling
Lang verhaal kort:
De A Limousine is toch wel erg mooi en zo’n business solution is wel echt compleet met het infotainment gebeuren, stoelverwarming, camera, automaat, etc. Alle must haves zitten er sowieso op of in. AMG hoeft in ieder geval niet zo. Maar je hebt wel echt een kwaliteitsgevoel, comfortabel en bij de tijd. Het is wel een draai van 180 graden want een SUV is het natuurlijk zeker niet… vandaar ook nog wat vraagtekens.
We willen spoedig naar de showroom en het liefst dan ook proefrijden in de automaat. Waar jullie hier wellicht nog iets zinnigs over kunnen zeggen,
onze twijfels:
Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.? (Of met een vergelijkbare sedan). Wij gaan ook graag met 2 grote koffers richting Italië in ieder geval

En verder: ik heb ook dit topic en bijvoorbeeld Autoweek wat doorgespit en lees heel veel over het feit dat de auto zo laag is en dit vervelend is met drempels. Is dit idd jullie ervaring, ook zonder AMG?