Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
ViTeX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:59:
Vraagje aan de hybride (250e / 300e) rijders hier. Stekkeren jullie elke dag na elk ritje of stekkeren jullie pas wanneer accu leeg is?
Elke nacht met mijn GLE Coupé 350e. Gedaan = gedaan denk ik maar. Ik ga niet nadenken over wanneer wel of niet.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Redondo1982 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Elke nacht met mijn GLE Coupé 350e. Gedaan = gedaan denk ik maar. Ik ga niet nadenken over wanneer wel of niet.
Ah oke. Ik laad het eigenlijk ook wel dagelijks op na een rit. Net nog een artikel gevonden en toegevoegd aan mijn vorige post. Daar lees ik weer niks over of het 'slecht' is als je het steeds aan de laden hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ViTeX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Ah oke. Ik laad het eigenlijk ook wel dagelijks op na een rit. Net nog een artikel gevonden en toegevoegd aan mijn vorige post. Daar lees ik weer niks over of het 'slecht' is als je het steeds aan de laden hang.
Ja, heb je edit gelezen. Ik vind dit allemaal vrij logisch, maar ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Zal eens proberen in de winter eerst met verbrandingsmotor te rijden en dan elektrisch. Voorverwarmen doe ik wel als het echt koud is, dus komt op hetzelfde neer. Voor de rest: gewoon lekker gebruiken en enigszins meehelpen aan een beter milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
arkalicharan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:46:
[...]Ik moet met AR geduld hebben helaas. Bevalt de auto?

Vorige week vrijdag afgeleverd! AR zit er bij mij op en werkt 100% naar behoren!

:D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViTeX
  • Laatst online: 05-08 10:40
Redondo1982 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Ja, heb je edit gelezen. Ik vind dit allemaal vrij logisch, maar ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Zal eens proberen in de winter eerst met verbrandingsmotor te rijden en dan elektrisch. Voorverwarmen doe ik wel als het echt koud is, dus komt op hetzelfde neer. Voor de rest: gewoon lekker gebruiken en enigszins meehelpen aan een beter milieu.
Hehe helemaal met je eens! Beter iets dan niks. Afgelopen winter heb ik ook elektrisch gereden vanuit een koude motor. Zal voor de komende winter maar anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:20
robinh schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Mooi, dan moeten we allebei nog even veel nachtjes slapen;). Mijn A Limo wordt 1 oktober opgeleverd als alles volgens plan verloopt. O-)
Gezellig, mocht die van jou ook bij van Mossel Charlois zijn besteld dan zie ik hem wellicht nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-08-2024
Vraagje aan de hybride (250e / 300e / 350e) rijders hier. Stekkeren jullie elke dag na elk ritje of stekkeren jullie pas wanneer accu leeg is?

EDIT
Net aan artikel gevonden van een Seat Leon plug-in-hybride met de volgende 4 tips:
https://zijm.nl/blog/tips...ok-in-de-winter-optimaal/

Weet natuurlijk niet in hoeverre dit voor 'Mercedes' geldt 8)7
Elke dag, soms zelfs meermaals per dag aan een Allego openbare laadpaal. Elektrisch rijdt gewoon zo fijn en stil :) De leasing loopt over 4 jaar, daarna gaat ie toch weg. Trouwens in die batterijen zit wat marge ingebouwd. Op 4 jaar tijd ga je die echt niet kapot laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb het eigenlijk altijd allemaal op automatisch staan. Ik neem aan dat de Mercedes slim genoeg is om de diesel aan te zetten als het anders echt slecht voor mijn accu zou zijn. Het wegrijden op diesel zou voor mij een dooddoener zijn aangezien ik net als jou graag maximaal elektrisch rij en juist in de stad niet wil vervuilen.
ViTeX schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Hehe helemaal met je eens! Beter iets dan niks. Afgelopen winter heb ik ook elektrisch gereden vanuit een koude motor. Zal voor de komende winter maar anders doen.
Ik vind die bron nou niet heel sterk. Wat zou er slecht aan zijn als mijn dieselmotor niet aanstaat? Opwarmen moet toch een x gebeuren en of dat nu direct gebeurt of pas na 10minuten?

[ Voor 22% gewijzigd door swtimmer op 05-07-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
swtimmer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:07:

Ik vind die bron nou niet heel sterk. Wat zou er slecht aan zijn als mijn dieselmotor niet aanstaat? Opwarmen moet toch een x gebeuren en of dat nu direct gebeurt of pas na 10minuten?
Bron onbekend maar heb me al eens laten vertellen dat het wel nefast kan zijn als je de diesel gelijk gaat belasten.

maw neem mijn E300e, die kan tot 120 electrisch rijden. Stel ik zet die in electric mode om het stad uit te rijden, en pas aan de oprit van de autostrade zet ik de comfort / auto modus aan. Dan ga je met koud blok (ik heb geen inzicht of het blok toch opgewarmd wordt door de batterij / electromotor koeling bv..) direct er last opzetten.

Zou veel liever hebben dat op de 30/50 wegen het blok al draait op lage toeren om op te warmen dan dat ie koud op de autostrade gelijk 120 mag gaan jengelen.

Vandaar dat ik denk dat ik met mijn wagen gewoon de automatische functie op laat staan.
Vroeger zat er in diesels (Mercedes deed dit, renault ook) een gloeibougie in een deel van het watersysteem om zo snel mogelijk het water op temperatuur te krijgen. Ter hoogte van de warmtewisselaar met de olie dacht ik. Mogelijk is dit ook nog wel van toepassing nu met hybrids gewoon om het blok en de olie snel op bedrijfstemperatuur te krijgen. Met zo een systeem en de electrische waterpomp die elke auto al 30 jaar heeft (nacirculatiepomp) zou je zo het blok wel al op temperatuur kunnen hebben als ie aan de stekker hangt.

Maar deze reply is langer geworden dan bedoelt :o

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Entity_Razer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Bron onbekend maar heb me al eens laten vertellen dat het wel nefast kan zijn als je de diesel gelijk gaat belasten.

maw neem mijn E300e, die kan tot 120 electrisch rijden. Stel ik zet die in electric mode om het stad uit te rijden, en pas aan de oprit van de autostrade zet ik de comfort / auto modus aan. Dan ga je met koud blok (ik heb geen inzicht of het blok toch opgewarmd wordt door de batterij / electromotor koeling bv..) direct er last opzetten.

Zou veel liever hebben dat op de 30/50 wegen het blok al draait op lage toeren om op te warmen dan dat ie koud op de autostrade gelijk 120 mag gaan jengelen.

Vandaar dat ik denk dat ik met mijn wagen gewoon de automatische functie op laat staan.
Vroeger zat er in diesels (Mercedes deed dit, renault ook) een gloeibougie in een deel van het watersysteem om zo snel mogelijk het water op temperatuur te krijgen. Ter hoogte van de warmtewisselaar met de olie dacht ik. Mogelijk is dit ook nog wel van toepassing nu met hybrids gewoon om het blok en de olie snel op bedrijfstemperatuur te krijgen. Met zo een systeem en de electrische waterpomp die elke auto al 30 jaar heeft (nacirculatiepomp) zou je zo het blok wel al op temperatuur kunnen hebben als ie aan de stekker hangt.

Maar deze reply is langer geworden dan bedoelt :o
Zo denk ik ook, maar in comfort-modus gaat pas de brandstofmotor aan als je flink het gaspedaal intrapt. Dan blijft het toch hetzelfde? Dus naar de snelweg toe in elektrische modus en op de snelweg zal zo nu en dan de motor aanschieten ivm snelheid en inhaalmanouvres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Gisteren teruggekomen van een lang weekend Oostenrijk, waar we Max hebben zien winnen (vanaf de MV-Tribune). De AMG stoelen zijn met vlag en wimpel geslaagd. Na een rit van 1100km stap je okselfris uit de auto. En de CLA is ook met vlag en wimpel geslaagd voor deze bergritten. Met de 163pk motor kom je nergens tekort! Verbruik incl. volle belading (zwaar met volle koelboxen), 3 mannen en een volle dakkoffer kwam op 6.1 l / 100km. In Duitsland voornamelijk CC op 130 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:12
Vraagje aan de hybride (250e / 300e / 350e) rijders hier. Stekkeren jullie elke dag na elk ritje of stekkeren jullie pas wanneer accu leeg is?

EDIT
Net aan artikel gevonden van een Seat Leon plug-in-hybride met de volgende 4 tips:
https://zijm.nl/blog/tips...ok-in-de-winter-optimaal/

Weet natuurlijk niet in hoeverre dit voor 'Mercedes' geldt 8)7
Ik stekker elke avond of wanneer de accu bijna leeg is. Op dit moment haal ik ongeveer 65km op een volle lading, ondanks dat de airco lekker meedraait, ben ik positief verrast met dit bereik. Totaal heb ik er 1844 km meegereden, waarvan 984km puur elektrisch. Qua brandstof verbruik is het gemiddelde op dit moment 3l/100km!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Zo denk ik ook, maar in comfort-modus gaat pas de brandstofmotor aan als je flink het gaspedaal intrapt. Dan blijft het toch hetzelfde? Dus naar de snelweg toe in elektrische modus en op de snelweg zal zo nu en dan de motor aanschieten ivm snelheid en inhaalmanouvres.
Inderdaad. Mercedes gebruikt ook GPS om te kijken of je in buiten/binnengebied bent. En zal dus proberen zoo min mogelijk diesel te gebruiken in auto in het binnengebied. Aangezien ik eigenlijk altijd automatisch rij gaat mijn motor eigenlijk altijd pas aan ergens op de ring/snelweg. Vaak direct in versnelling 7 of 8 dus zo zwaar is die belasting ook weer niet aangezien het EV deel juist de versnelling heeft gedaan.
Entity_Razer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Maar in dit geval rij je al 120 en zal de impact op jouw motor dus vrij laag zijn aangezien het dan juist heel stabiel langere tijd op lage toeren draait. Een stuk lager dan wanneer jij in het stadsverkeer aan het optrekken/afremmen bent en de stop/go van jouw diesel steeds inspringt.

[ Voor 26% gewijzigd door swtimmer op 06-07-2021 11:29 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Entity_Razer
Entity_Razer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:
Wagen is net geleverd, gelijk naar de detailer gereden voor hem te laten coaten, vol keramische coating.

Meer foto's eens dat gedaan is.
Nou,...

de detailer stuurde wat foto's :)

zie hier, mijn 2021 E300e in Grafiet grijs. Zadelbruin leder en wortelnotenhout (of walnoot.. kies maar) inleg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-1hZSsz8V9P6qUPMHWqF3HYrbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14rEDPvSP1Tn2xuooVICgCJR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMsbwCsrcfWefZNnzzpjEk2j7ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xGwXNfdn4C2EqmLcDFt68n6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZyOwgOOAmOqiwyAnJ1Ye7DgbZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlTMRfkarmp0Ivgt6xhvg38B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlCeKxHcgssVkR1r6qOFZNLYq-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvqsgBgaDCvq9MmnhQuhCoFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0rLWnoAP1AIk8do5G5e3rdrk4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8X9CAJRtmUlmQRY77OEdvjrR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u7ScZNryPyVjm4eWtKPiSl6yvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSGYmjdu2C8IC1hLxssrt3kH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIginAiRZQKXx3cDlq4GvRnXwqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyaH50QjI75YCwn10a5cIKqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofEJh6I3eOotOI4hMIP37CtvRj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDtNlxgXtrYMLRPMnVSomMEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qogyeiNOfoe7z6yQ1y1pBNBMzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xri58GJ1vyHbz7FVtwF4a5PZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDWTamm82MwQxdXJwqbG1HSCBVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvaDfGg5l57h1NSWpfbObMou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoonOtBvTXEQ0XlKVIhX7wMIpVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRjE7GE3D8RdMRsSFevUU6d4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii23ZzF7t0HdzIdwLHDW0qmaztE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnuVBIUS4215cEwr7U73lqgk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SjTzytXAxhE60d24qKb9GYLZik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNbVCiXRmCRw6jI1dKpmlhGX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z62usM7cSfBY5O40KboN9JP92N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVQdDFmdgx9tJtoDJxSpG6gM.jpg?f=fotoalbum_large

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:32
Entity_Razer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Nou,...

de detailer stuurde wat foto's :)

zie hier, mijn 2021 E300e in Grafiet grijs. Zadelbruin leder en wortelnotenhout (of walnoot.. kies maar) inleg.
Gaaf hoor, wanneer ontvang je hem ?

Ik kreeg vandaag nog een bericht over mijn levertijd.

Goedemiddag Arjan, zojuist heb ik gesproken met de belastingdienst. Ik weet nu waar het euvel zit. De RDW moet zoals gebruikelijk een technisch akkoord afgeven aan de belastingdienst en de belastingdienst geeft dan een fiscaal akkoord waarna de RDW een kenteken afgeeft. Nu blijkt er ergens tussen RDW/belastingdienst een miscommunicatie te zijn want de belastingdienst wacht blijkbaar op het RDW terwijl bij de RDW de gegevens al sinds 30 juni bekend zijn. Beide instanties gaan nu contact zoeken met elkaar en hier mogen ze 2 werkdagen over doen. Hierna krijg ik terugkoppeling. Dus nog wat langer ongeduldig wachten helaas🙈🙈

Teteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity_Razer
Arie26 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Goedemiddag Arjan, zojuist heb ik gesproken met de belastingdienst. Ik weet nu waar het euvel zit. De RDW moet zoals gebruikelijk een technisch akkoord afgeven aan de belastingdienst en de belastingdienst geeft dan een fiscaal akkoord waarna de RDW een kenteken afgeeft. Nu blijkt er ergens tussen RDW/belastingdienst een miscommunicatie te zijn want de belastingdienst wacht blijkbaar op het RDW terwijl bij de RDW de gegevens al sinds 30 juni bekend zijn. Beide instanties gaan nu contact zoeken met elkaar en hier mogen ze 2 werkdagen over doen. Hierna krijg ik terugkoppeling. Dus nog wat langer ongeduldig wachten helaas🙈🙈
heb de wagen maandag in ontvangst genomen bij de dealer, is zonet terug thuisgekomen :)

dus sinds vandaag eigenlijk dat ik permanent gebruik heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
Entity_Razer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:08:
[...]

heb de wagen maandag in ontvangst genomen bij de dealer, is zonet terug thuisgekomen :)

dus sinds vandaag eigenlijk dat ik permanent gebruik heb :9
Mooie config!

Hoeveel heb je betaald voor de coating? Zou graag mijn CLA ook laten polijsten en coaten :+

Mag ook in privé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Arie26 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Dan heb je nog geluk als dit het euvel is en de snelheid van het oplossen.

Mijn garage heeft 25 juni een spoedaanvraag gedaan om mijn 2018 CLA 45 AMG SB in te voeren. Normaal staat de auto dan binnen een week op kenteken. De mijne dus niet, nog steeds niet. Alle papieren zijn aangeleverd, inclusief de CVO. Nu blijkt mijn auto weer een dusdanig apart model te zijn, dat er blijkbaar 2 CVO (Certificaat voor Overeenkomst) zijn. Resultaat is dat ik nog steeds geen kenteken heb. Dinsdag gaven ze aan dat ze bezig waren met aanvragen van 25 juni te verwerken en dat mijn garage elk moment een bericht zou krijgen. Het is nu vrijdag en nog steeds niets....

Intussen is ook mijn installateur van het alarm aan het zoeken. Klasse 3 en 5 geïnstalleerd, maar nu blijkt dat mijn auto al 2019 onderdelen erin heeft zitten. Hierdoor kan hij de knipperlichten niet aansturen en daarmee het alarm niet afmelden. Die is nu in conclaaf met Mercedes om dit te kunnen inregelen.

Al met al zit het dus niet mee. Had intussen al willen genieten van het rijden in mijn AMG, maar eigenlijk ben ik nauwelijks verder dan 2 weken geleden... :(

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
thunder8 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Dan heb je nog geluk als dit het euvel is en de snelheid van het oplossen.

Mijn garage heeft 25 juni een spoedaanvraag gedaan om mijn 2018 CLA 45 AMG SB in te voeren. Normaal staat de auto dan binnen een week op kenteken. De mijne dus niet, nog steeds niet. Alle papieren zijn aangeleverd, inclusief de CVO. Nu blijkt mijn auto weer een dusdanig apart model te zijn, dat er blijkbaar 2 CVO (Certificaat voor Overeenkomst) zijn. Resultaat is dat ik nog steeds geen kenteken heb. Dinsdag gaven ze aan dat ze bezig waren met aanvragen van 25 juni te verwerken en dat mijn garage elk moment een bericht zou krijgen. Het is nu vrijdag en nog steeds niets....

Intussen is ook mijn installateur van het alarm aan het zoeken. Klasse 3 en 5 geïnstalleerd, maar nu blijkt dat mijn auto al 2019 onderdelen erin heeft zitten. Hierdoor kan hij de knipperlichten niet aansturen en daarmee het alarm niet afmelden. Die is nu in conclaaf met Mercedes om dit te kunnen inregelen.

Al met al zit het dus niet mee. Had intussen al willen genieten van het rijden in mijn AMG, maar eigenlijk ben ik nauwelijks verder dan 2 weken geleden... :(
wat een soaps allemaal, alleen betreft het bij mijn een nieuwe auto, dus zou het allemaal toch redelijk moeten kloppen.
we wachten af.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Arie26 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:11:
[...]

wat een soaps allemaal, alleen betreft het bij mijn een nieuwe auto, dus zou het allemaal toch redelijk moeten kloppen.
we wachten af.
Met alle papieren erbij en een CVO zou het voor een 2de hands ook geen probleem mogen zijn. Mijn garage heeft tegelijk een Mini aangemeld, die staat intussen al een week op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
In februari bestelde CLA 250e zou eerst augustus geleverd worden, toen september (nog steeds prima aangezien huidig contract eind september verloopt), maar zojuist te horen gekregen dat de verwachte datum nu op eind oktober staat. Nog niet definitief, maar wel echt balen! Ook te horen gekregen dat ik binnenkort geïnformeerd word over de augmented reality navigatie. Dit zou inderdaad wegvallen of later worden ingebouwd (was nog niet duidelijk). Wellicht dat dat de zaken nog versneld, maar bizar hoe lang dit allemaal duurt.

Jullie nog updates? Lees af en toe dat mensen de auto toch eerder krijgen, maar lijkt geen touw aan vast te knopen. Dit zou acht maanden levertijd betekenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Ik heb een cla 250 e besteld in april bij wensink wordt volgende week geleverd ar wordt later ingebouwd moest hier formulier voor tekenen. Er werd vertelt dat het een keuze is incompleet leveren of wachten er is nu ook een probleem met de communicatie modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Van de mercedes site:
Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Josole schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:52:
Ik heb een cla 250 e besteld in april bij wensink wordt volgende week geleverd ar wordt later ingebouwd moest hier formulier voor tekenen. Er werd vertelt dat het een keuze is incompleet leveren of wachten er is nu ook een probleem met de communicatie modules.
Die van jou wordt dan een stuk sneller geleverd! Wat dat betreft is later installeren ook prima. Dit is dus getekend en zwart op wit geregeld. Dat betekent dan als het goed is ook dat je de "betere" versie van MBUX hebt, versie 549 ipv 548. 548 zou bijvoorbeeld niet in fullscreen op je instrumentencluster de navigatiekaart kunnen laten zien.

Iets wat ik dan ook moet afdwingen --> Achteraf installeren van AR, anders niet akkoord.

Ben wel benieuwd wat die communicatiemodules voor problemen gaan geven. Wellicht niet van te voren via de app voorverwarmen van de auto? Dat zou ook ruk zijn zeg...

[ Voor 9% gewijzigd door Kartmans1 op 10-07-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kartmans1 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:45:
[...]

Die van jou wordt dan een stuk sneller geleverd! Wat dat betreft is later installeren ook prima. Dit is dus getekend en zwart op wit geregeld. Dat betekent dan als het goed is ook dat je de "betere" versie van MBUX hebt, versie 549 ipv 548. 548 zou bijvoorbeeld niet in fullscreen op je instrumentencluster de navigatiekaart kunnen laten zien.

Iets wat ik dan ook moet afdwingen --> Achteraf installeren van AR, anders niet akkoord.

Ben wel benieuwd wat die communicatiemodules voor problemen gaan geven. Wellicht niet van te voren via de app voorverwarmen van de auto? Dat zou ook ruk zijn zeg...
Geen communicatiemodule betekend,
-niet op afstand voor verwarmen
-niet op afstans openen/sluiten, geen raambediening, helemaal niets met de Mercedes Me app
-geen Live Traffic
-geen OTA software en kaartupdates
-beperkte stemherkenning ondersteuning

Ik zou hem dan lekker laten staan. Wordt een kale bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Krijg zojuist een update online binnen voor het infotainment. Moet die nog online uitvoeren. Iemand enig idee wat de veranderingen zijn ? Betreft een CLA 2021. Heb wel updates gehad voor de kaarten navigatie. Verder eigenlijk nooit.

[ Voor 25% gewijzigd door mavical op 11-07-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Geen communicatiemodule betekend,
-niet op afstand voor verwarmen
-niet op afstans openen/sluiten, geen raambediening, helemaal niets met de Mercedes Me app
-geen Live Traffic
-geen OTA software en kaartupdates
-beperkte stemherkenning ondersteuning

Ik zou hem dan lekker laten staan. Wordt een kale bedoeling
Inderdaad een kale bedoeling dan. Ze mogen de LTE module uit mijn oude iPhone gebruiken…

Ze schrijven op de website dus ook dat eCall niet zou werken, maar volgens mij is dat tegenwoordig verplicht op iedere auto in de EU, dus kan me niet voorstellen dat ze de auto daadwerkelijk op die manier uitleveren. Zal dus wel voor nog meer vertraging zorgen.

Nog niet gehoord of mensen echt zonder deze module hun auto hebben ontvangen, dus hopelijk blijft het bij augmented reality. Slecht voor elkaar daar in Stuttgart.

[ Voor 16% gewijzigd door Kartmans1 op 11-07-2021 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josole
Geachte mevrouw XXX, Geachte heer XXX,

Het verheugt ons dat u heeft gekozen voor een Mercedes-Benz en danken u voor het in ons merk gestelde vertrouwen. Met dit schrijven wensen wij u te infomeren over uw voertuig.

Uw voertuig is uitgerust met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of met Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19).

Als gevolg van het wereldwijd tekort aan semiconductoren en de toeleveringsproblemen die hiermee gepaard gaan, is het momenteel helaas niet mogelijk om de MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of de Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) op uw voertuig te installeren.

Om uw voertuig zo snel mogelijk te kunnen afleveren, zal u uw Mercedes-Benz initieel zonder MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of de Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) in ontvangst moeten nemen.

Zodra wij hierover meer informatie hebben, zal uw erkende Mercedes-Benz dealer contact met u opnemen om u te informeren over de deadline waarbinnen de MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of de Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) weer beschikbaar zal zijn. Vervolgens zal uw erkende dealer een afspraak maken om uw voertuig uit te rusten conform uw bestelling. Uiteraard heeft u geen extra kosten.
Na installatie van deze optie op uw voertuig (“retrofit”) zal de optie MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of de Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) werken zonder enige restrictie.

Wij danken u om ons uw akkoord met deze manier van werken te bevestigen, door ons deze brief met uw handtekening voor akkoord terug te sturen (zie hieronder), om te bevestigen dat u werd geïnformeerd over het ontbreken van de optie MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of de Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) bij levering van uw voertuig.

Voor meer informatie hieromtrent, verwijzen wij u graag door naar uw erkend Mercedes-Benz dealer.

Wij danken u alvast voor uw begrip m.b.t. deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
MBUX is inderdaad versie 549

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
mavical schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:40:
Krijg zojuist een update online binnen voor het infotainment. Moet die nog online uitvoeren. Iemand enig idee wat de veranderingen zijn ? Betreft een CLA 2021. Heb wel updates gehad voor de kaarten navigatie. Verder eigenlijk nooit.
Heb ik week geleden geïnstalleerd. Zijn wat kleine aanpassingen gedaan. Je moet je bass,treble en fader wel weer opnieuw instellen. Het is geen FUP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Heb ik week geleden geïnstalleerd. Zijn wat kleine aanpassingen gedaan. Je moet je bass,treble en fader wel weer opnieuw instellen. Het is geen FUP3
Ik heb hem ook gekregen, ook geen FUP3.

Er was hier laatst iemand die zei dat hij FUP3 over the air had ontvangen. Dat lijkt vooralsnog onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb hem ook gekregen, ook geen FUP3.

Er was hier laatst iemand die zei dat hij FUP3 over the air had ontvangen. Dat lijkt vooralsnog onmogelijk.
Lijkt inderdaad een utopie, maar bij de softwareversie is nu fup2 weg qua benaming na deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8rmb1Wc-xz37W5_SQ0wHyJNHnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYSamRgbS3ST2TJelevck4wQ.png?f=fotoalbum_large

Ik zie op FB, regelmatig dit voor bij komen ?
- is dit wat ? Merk je het verschil ?
- zouden jullie dit adviseren ?

Ik krijg een cla180 dus chiptuning is niet beschikbaar

Teteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josole
Ik weet niet wat dit is. Maar ik zou nooit aan chiptuning doen. Dit gezien de Mercedes garantie voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je hebt dit toch al eerder gevraagd?

Zoals aangegeven is het een piggyback (ook al beweerde iemand hier van niet). Het beïnvloedt de data die van de sensoren wordt doorgegeven aan de ECU en zorgt zo dus voor 'tuning'. Dit kunnen ze later ook ontdekken bij de dealer, ook al haal je dit systeem er weer tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Als je je garantie wilt behouden dan moet je voor de veel duurdere versie van Brabus gaan. Dan wordt alles genoteerd qua chassis en VIN nummer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:31:
Als je je garantie wilt behouden dan moet je voor de veel duurdere versie van Brabus gaan. Dan wordt alles genoteerd qua chassis en VIN nummer oid.
Jammer genoeg doet Brabus niets met de CLA. Tenminste niet te vinden op de site qua tuning. Voorlopig zit ik toch eerst nog met mijn 2 jaar Junge Sterne en daar wil ik niet aan tornen. Zodra die garantie voorbij is en ik heb nog wat power nodig, ga ik wel kijken naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:54

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

thunder8 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Jammer genoeg doet Brabus niets met de CLA. Tenminste niet te vinden op de site qua tuning. Voorlopig zit ik toch eerst nog met mijn 2 jaar Junge Sterne en daar wil ik niet aan tornen. Zodra die garantie voorbij is en ik heb nog wat power nodig, ga ik wel kijken naar de mogelijkheden.
Brabus heeft piggybacks voor de A250 en A180 (https://www.brabus.com/en...lasse/w-177/amg-line.html). Zullen ook wel op de CLA werken want dezelfde blokken. Gek dat ze niks hebben voor de 200 en wel voor de 180. Misschien op aanvraag?

Xbox Live: VV1R3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Hedphuq schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Brabus heeft piggybacks voor de A250 en A180 (https://www.brabus.com/en...lasse/w-177/amg-line.html). Zullen ook wel op de CLA werken want dezelfde blokken. Gek dat ze niks hebben voor de 200 en wel voor de 180. Misschien op aanvraag?
Heb ik niets aan, aangezien ik een CLA 45 AMG gekocht heb. :P Voorlopig dus nog genoeg power met 381pk. Enige wat ik graag uitgeschakeld zou zien, permanent is de start-stop. Maar al gelezen dat ik die alleen in comfortmode standaard aanstaat. Denk dat ik mijn persoonlijke programma maar instel als comfort mode, maar dan met start-stop uit.

Eindelijk heeft het RDW mijn import goedgekeurd. Gisteren de BPM afgetikt, nu hopen dat het snel klaar is, zowel dit als het alarm. Dan kan ik hopelijk eind van de week eindelijk gaan rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik bedacht me laatst dat ik eigenlijk nooit het "favorite" knopje in mijn MB gebruik.

Zijn er hier tweakers die er handige functies aan hebben gekoppeld die ik wellicht over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
Arie26 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]

Ik zie op FB, regelmatig dit voor bij komen ?
- is dit wat ? Merk je het verschil ?
- zouden jullie dit adviseren ?

Ik krijg een cla180 dus chiptuning is niet beschikbaar
Heb hier ook al even naar gekeken en wat rond gebeld bij verschillende tuners. Deze geven aan dat deze "fopdoosjes" de sensorwaarden expres in de war gooien en de ECU expres foutive data geeft. Eigenlijk niet iets wat je wilt. Deze raden het zelfs af.

Ik heb ook even gekeken naar de PowerXtra kits van Brabus, zij geven het volgende aan:
First of all we would like to thank you for your inquiry and your shown interest in our products.

Unfortunately the powerXtra will not fit at the C118.

Temporary there is no power upgrade available for your car.

You can stay in contact with your dealership so they can inform you once available about warranty and provide you with an complete offer inc. fitting etc.
Wensink zegt het volgende over de PowerXtra kit:
Als wij het brabuspakket installeren vervalt alle garantie en ik weet niet of jouw leasemaatschappij dit zo gaat waarderen
Het blijft voor nu even wachten totdat ECU remaps mogelijk zijn. Vorig jaar november kreeg ik het volgende antwoord van een tuner terug: "De Siemens motorcomputer van dit type wagen is zeer sterk beveiligd, waardoor we nog steeds bezig zijn met het unlocken van alle beveiligen tegen tuning."

Maar volgens mij vervalt je garantie ook met ECU remaps. Als de auto een lease is staat de leasemaatschappij waarschijnlijk een ECU remap niet toe en heb je naar mijjn weten dus geen opties voor een leuke boost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Dr0ppFTW schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:37:
Ik bedacht me laatst dat ik eigenlijk nooit het "favorite" knopje in mijn MB gebruik.

Zijn er hier tweakers die er handige functies aan hebben gekoppeld die ik wellicht over het hoofd zie?
Bij mij staat mijn thuisadres op de 1ste favoriet. Als ik instap dan druk ik op het favorieten knopje en dan bevestig ik navigatie naar thuisadres. 1 tik naar rechts en daar staat werkadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

rednaz420 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Bij mij staat mijn thuisadres op de 1ste favoriet. Als ik instap dan druk ik op het favorieten knopje en dan bevestig ik navigatie naar thuisadres. 1 tik naar rechts en daar staat werkadres.
Ja dat is misschien wel een goede als ik volgende week eindelijk mn navigatie heb laten updaten :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arie26
Gisteren eindelijk bij de dealer geweest, wat kan wachten toch lang duren.
Maar hier is hij uiteindelijk, en wat zijn we er blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4OOsvOA5UMJxnmJA7VSEe5T_6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rqXP8xMhRkoFauEBCqGCehR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVuMWh1OPfynMP9d19h5Vk1waEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eg2xZJcpH014bVjTpf9HRR5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnrecMS-zXBw7zyF0GH6hZZQAUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpbTlXmQiwiHrjIR1qtte9QK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwKBrRlGVyKvtUTZ4_moEmQBQKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPqZy3YtppJb19jqkYAnDmh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDI586T8AP432-k9FxW65ijqmBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SWMIrPDdC3C8XnNT8VL2laG.jpg?f=fotoalbum_large

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Dr0ppFTW schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:37:

Sfeerverlichting :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Arie26 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:07:
Gisteren eindelijk bij de dealer geweest, wat kan wachten toch lang duren.
Maar hier is hij uiteindelijk, en wat zijn we er blij mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice. :9~ Tipje als je je kenteken wil blurren, maak dan de hele plaat geel of iedere keer dezelfde aanpassing doen. ;) Nu kan je met alle foto's en de kennis van nieuwe kentekens alsnog je plaat "herstellen". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Mobiel kantoor

deze functie heb ik geactiveerd via Mercedes Me en daarna mijn account gekoppeld op de PC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN53Fme52i53TCijGUGcJZ8gX8E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rwrOgH7WFRAFkyyNHt6lcuuf.jpg?f=user_large

Maar als ik deze wil oproepen via de MBUX, krijg ik deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNStFxfuuKfz7G01xLRdDF66OJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeHY4oPZbAO7DPVZV7Baug5q.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen idee hoe nu verder, ik kan niet echt een handleiding of stappenplan vinden of iets dergelijks.
iemand dit werkend of een idee hoe ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Arie26 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:26:
Mobiel kantoor

deze functie heb ik geactiveerd via Mercedes Me en daarna mijn account gekoppeld op de PC

[Afbeelding]

Maar als ik deze wil oproepen via de MBUX, krijg ik deze melding.

[Afbeelding]

Ik heb geen idee hoe nu verder, ik kan niet echt een handleiding of stappenplan vinden of iets dergelijks.
iemand dit werkend of een idee hoe ?
Ik moest het weer even opzoeken, maar dat kan als volgt: Inloggen Mercedes Me, naar "Mijn voertuigen" dan scroll je naar beneden en daar staat als het goed is bij "Mercedes me connect-services" ook "Mobiel kantoor". Daar klik je dan op en dan heb je de mogelijkheid om in te loggen met je Office365 of Gsuite/Gmail account. :)
Het kan zijn dat het op een gegeven moment niet meer werkt. Dan moet je je 'token' vernieuwen (gewoon opnieuw aanmelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Na 3 weken eindelijk een kenteken bij mijn import. Nu nog wachten op het laatste loodje van het alarm. Dan kan ik maandag of dinsdag eindelijk gaan rijden, tenzij het alarm en/of verzekering roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Zojuist gereset en opnieuw in gelogd en ik kan nu wel e-mailen van uit de auto.

Agenda blijft helaas leeg, krijg wel deze melding, maar zou niet weten wat ik er mee aanmoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WClSMLsO3ESYjMqjVAmMZnUeEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Rz78CexVQsUy9z1td1Hi9oa.jpg?f=fotoalbum_large

En zie de agenda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59OlGUBPm-Nd7uABrr176-G-OIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unjZnoyRNKnXdGX8YMhz7phY.jpg?f=fotoalbum_large

Of zou het tijd kosten ??

Teteringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08
Vandaag ook mijn CLA 200 SB op mogen halen. Natuurlijk een hele tijd mee zitten spelen. Ik vraag me alleen nog 1 ding af. Op veel filmpjes/plaatjes zie ik onderstaande navigatie'views' voorbijkomen op het linkerscherm. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Doe ik iets verkeerd of kan dit simpelweg niet bij de CLA? Softwareversie is: ntg6/080

Edit: gevonden. Ik ben nog een rookie in MBUX blijkt :+
Voor de mensen die in de toekomst willen weten hoe: druk op de linker menuknop op je stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLKqrueU30VFUJLz6WG7OhXRraE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ye1srQo5Zj5fWwlYBj5yCUS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNRhwAPDuYHxnib4MDy-tlm_VHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zP2apP5bAE7SUimmt8dPLspM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Herax10NL op 15-07-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Goeie inderdaad, heb zelf alleen de instap versie daarvan dus maximaal is al behoorlijk gedimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Dr0ppFTW schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Goeie inderdaad, heb zelf alleen de instap versie daarvan dus maximaal is al behoorlijk gedimt.
Zijn er verschillende versies sfeerlichtpakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
ok, domme vraag die ik nergens anders kan vinden:

mijn 2021 E300e heeft de Distronic Plus (de uitgebreide driving assistent maw.) overal kom ik tegen dat hij een active lane change assist zou hebben (of toch de Distronic Plus) maar ik krijg het ding niet werkend op mijn wagen.

Iemand een idee of dit wetgeving gebonden is ofzo ? ik heb zeker de optie(s) nodig die ik bij de wagen had moeten nemen, maar ik krijg het ding niet aan de praat.

Als hij lane detection heeft zou 2x seconden de knipperlichten / richtingaanwijzer gebruiken afdoende moeten zijn.

Echter na 2 seconden: nada :)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56
Weet iemand ook of het mogelijk is om Actieve spoorassistent permanent uit te zetten? Misschien een leuke optie voor op de snelweg en steden, maar het gehucht waar ik woon en waarbij sommige wegen de belijning niet optimaal is al een paar keer een onterechte ingrijp van het systeem gehad...

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Hari-Bo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:58:
Weet iemand ook of het mogelijk is om Actieve spoorassistent permanent uit te zetten? Misschien een leuke optie voor op de snelweg en steden, maar het gehucht waar ik woon en waarbij sommige wegen de belijning niet optimaal is al een paar keer een onterechte ingrijp van het systeem gehad...
Naar mijn weten kan dat niet en moet dat elke keer bij het starten van de auto opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56
InterCC schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Naar mijn weten kan dat niet en moet dat elke keer bij het starten van de auto opnieuw.
Bummer... was ik al bang voor. Leuk al die fancy features, maar toch wel prettig als je het zou kunnen uitschakelen als je die meuk niet wilt gebruiken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Hari-Bo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Bummer... was ik al bang voor. Leuk al die fancy features, maar toch wel prettig als je het zou kunnen uitschakelen als je die meuk niet wilt gebruiken.
Met rijassistentie plus werkt het gelukkig best aardig en stuurt het gewoon wat tegen. Dat scheelt enorm met de frustrtie. Ik ben blij dat het automatisch aanpassen rijsnelheid aan verkeersbordherkenning wel standaard uit kan. Dat werkt nog best matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
InterCC schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Met rijassistentie plus werkt het gelukkig best aardig en stuurt het gewoon wat tegen. Dat scheelt enorm met de frustrtie. Ik ben blij dat het automatisch aanpassen rijsnelheid aan verkeersbordherkenning wel standaard uit kan. Dat werkt nog best matig.
In Vlaanderen werkt het echt slecht maar dat ligt ook wel wat aan de bebording :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 10:27

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Sinds de laatste mbux update krijg ik elke keer als ik de auto start de melding dat mijn systeem ge-update is, verder kan je niks met dat bericht.

Iemand enige idee hoe ik hier van af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

rednaz420 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Zijn er verschillende versies sfeerlichtpakketten?
Ja, wel in de C klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Admiral Freebee schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:56:
[...]

In Vlaanderen werkt het echt slecht maar dat ligt ook wel wat aan de bebording :P
In Nederland ook hoor. Ik snap ook wel dat het voor Mercedes lastig is om de 100/130km borden te ontcijferen afhankelijk van tijdstip. Maar het zou wel handig zijn als Mercedes de Matrix borden boven snelwegen meeneemt die in Nederland altijd voorrang hebben boven 'vaste' bebording.
Maar goed. Dat ik zelf even de snelheid in de gaten hou (vaak niet zo'n issue met adaptive cruise control) werkt ook prima en zorgt voor minder irritatie dan een auto die ineens optrekt of afremt terwijl er niets is. De adaptive cruise en het zelf binnen de lijnen blijven werkt daarentegen echt heerlijk en gebruik ik heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
InterCC schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:17:
[...]

In Nederland ook hoor. Ik snap ook wel dat het voor Mercedes lastig is om de 100/130km borden te ontcijferen afhankelijk van tijdstip. Maar het zou wel handig zijn als Mercedes de Matrix borden boven snelwegen meeneemt die in Nederland altijd voorrang hebben boven 'vaste' bebording.
Maar goed. Dat ik zelf even de snelheid in de gaten hou (vaak niet zo'n issue met adaptive cruise control) werkt ook prima en zorgt voor minder irritatie dan een auto die ineens optrekt of afremt terwijl er niets is. De adaptive cruise en het zelf binnen de lijnen blijven werkt daarentegen echt heerlijk en gebruik ik heel veel.
De borden boven de snelweg lukken hier goed maar ik neem aan dat je dit soort borden bedoelt:
Afbeeldingslocatie: https://www.theorieexamen.nl/cdn/b2/matrixbord-max-snelheid.gif

Wat in België helemaal verkeerd gaat is de maximum snelheid buiten de bebouwde kom. Die hoort in Vlaanderen 70km/u te zijn maar wordt nog altijd als 90km/u weergegeven. Ik vermoed dat men bij Mercedes enkel een instelling per land kan meegeven. Ook gewoon absurd dat verkeersreglementering geen federale bevoegdheid meer is in België 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

InterCC schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:17:
[...]

...
Ik dacht dat mijn CLA afgelopen vrijdag dit wel meepakte, de matrixborden. Zal het in de gaten houden en hier melden als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
A-klasse (en aanverwanten) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Admiral Freebee schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:39:
[...]

De borden boven de snelweg lukken hier goed maar ik neem aan dat je dit soort borden bedoelt:
[Afbeelding]

Wat in België helemaal verkeerd gaat is de maximum snelheid buiten de bebouwde kom. Die hoort in Vlaanderen 70km/u te zijn maar wordt nog altijd als 90km/u weergegeven. Ik vermoed dat men bij Mercedes enkel een instelling per land kan meegeven. Ook gewoon absurd dat verkeersreglementering geen federale bevoegdheid meer is in België 8)7
Zo'n bord bedoel ik inderdaad. 'statische' borden boven de weg gaan wel goed, maar in Nederland kan op een plek waar een bord naast de weg staat nagenoeg op dezelfde plek staan als een Matrix bord boven de weg. Er wordt dan gekozen voor het statische bord, terwijl in Nederland een matrix bord altijd voor gaat.

Voordeel in België van sturing op gewestelijk niveau is wel dat bij een lange federale regeringsformatie (zoals in NL en BE regelmatig het geval is) in België veel doorontwikkeling van regelgeving doorgaat. Dat er in België zoveel verschil is in regels is dan wel weer minder handig. Ik heb een tijd in België gewoond en gewerkt, maar destijds vond ik het met name opvallend dat er op milieuwetgeving super grote verschillen waren en bijvoorbeeld ook in simpele dingen als het verschil in aantal flitspalen in Vlaanderen en Wallonië. Ik woonde destijds zelf in Brussel en daar maakte flitspalen weinig uit (doorgaans stond het verkeer toch vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
thunder8 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Ik dacht dat mijn CLA afgelopen vrijdag dit wel meepakte, de matrixborden. Zal het in de gaten houden en hier melden als dat zo is.
Overrulde die de statische borden ook? Als dat zo is zal ik er meer op gaan letten (EQC). Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

InterCC schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Overrulde die de statische borden ook? Als dat zo is zal ik er meer op gaan letten (EQC). Ik ben benieuwd! :)
Ik zag in mijn display op een gegeven moment 90 staan qua bord, terwijl ik weet dat daar geen borden 90 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
thunder8 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Ik zag in mijn display op een gegeven moment 90 staan qua bord, terwijl ik weet dat daar geen borden 90 staan.
Maar eigenlijk zou die 90 moeten blijven staan, ondanks dat er een statisch bord met 130 komt tot het volgende matrix bord (of verlaten van weg). Dat heb ik nog niet goed zien gaan, maar misschien omdat ik het na de eerste maand heb opgegeven en is het nu wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

InterCC schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Maar eigenlijk zou die 90 moeten blijven staan, ondanks dat er een statisch bord met 130 komt tot het volgende matrix bord (of verlaten van weg). Dat heb ik nog niet goed zien gaan, maar misschien omdat ik het na de eerste maand heb opgegeven en is het nu wel beter.
Moet zeggen dat dit alleen het nummerbordenherkenning is, niet de cruisecontrol. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Entity_Razer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:06:
ok, domme vraag die ik nergens anders kan vinden:

mijn 2021 E300e heeft de Distronic Plus (de uitgebreide driving assistent maw.) overal kom ik tegen dat hij een active lane change assist zou hebben (of toch de Distronic Plus) maar ik krijg het ding niet werkend op mijn wagen.

Iemand een idee of dit wetgeving gebonden is ofzo ? ik heb zeker de optie(s) nodig die ik bij de wagen had moeten nemen, maar ik krijg het ding niet aan de praat.

Als hij lane detection heeft zou 2x seconden de knipperlichten / richtingaanwijzer gebruiken afdoende moeten zijn.

Echter na 2 seconden: nada :)

thx
Klopt, door EU wetgeving zijn bepaalde zaken eruitgehaald. Ik heb nog de volledige set mogelijkheden (gebouwd juli 2020) maar intussen zijn bij recentere wagens er zaken eruitgehaald...
- het automatisch switchen van lane als je knipperlicht laat gaan
- bij park assist: het inparkeren achter/voor wagen is weggehaald. Het parkeren tussen twee wagens werkt wel nog

Ik weet de details niet meer, maar het is eens langsgekomen op https://mbpassion.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Asgaro schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:58:
[...]

Klopt, door EU wetgeving zijn bepaalde zaken eruitgehaald. Ik heb nog de volledige set mogelijkheden (gebouwd juli 2020) maar intussen zijn bij recentere wagens er zaken eruitgehaald...
- het automatisch switchen van lane als je knipperlicht laat gaan
- bij park assist: het inparkeren achter/voor wagen is weggehaald. Het parkeren tussen twee wagens werkt wel nog

Ik weet de details niet meer, maar het is eens langsgekomen op https://mbpassion.de/
Dat is echt jammer, verheug mij op het automatische wisselen van rijstrook met alleen het knipperlicht..

Iemand enig idee of dit achteraf aan te zetten is aangezien de hardware er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
wd200 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Dat is echt jammer, verheug mij op het automatische wisselen van rijstrook met alleen het knipperlicht..

Iemand enig idee of dit achteraf aan te zetten is aangezien de hardware er in zit.
Op mijn auto zit het ook (wel zo gekocht tenminste), maar werkt het niet. Volgens mij is de hardware gewoon geschikt en zo gebleven, maar de functie gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Helaas heb ik op mijn (W)c205 een probleem sinds de aanschaf welke redelijk wordt uitgelegd in dit filmpje:

De linker cover van de kofferbak arm breekt telkens af, nu al 2 keer vervangen, zat al een tiewrapp omheen bij aanschaf waar ik mee akkoord ben gegaan omdat ik dit filmpje had gezien en er vanuit ging dat het dus nu gefixt zou zijn.

Helaas ging het na een paar maanden dus toch stuk en daarna nog 2 keer. 1 keer door de garage waar ik hem gekocht een nieuwe opgestuurd gekregen, zelf er op gezet, dat hield het ongeveer 1/2 weken vol en nu de tweede door Mercedes-Benz Almere en die heeft het 2/3 weken volgehouden.

Ik merk dat het motortje van de klep ook steeds los is wanneer het gebeurt. Maar ik weet niet of het motortje los raakt door de stukke cover of andersom. Er is nu in ieder geval een nieuw rubbertje besteld voor de motor zodat deze misschien wat beter vastzit, en ik ben eigenlijk van plan hier nog een tiewrap omheen te doen zodat hij gewoon goed vast zit. Al met al behoorlijk irritand als je het mij vraagt.

Nu is mijn vraag of er misschien mensen in dit draadje zijn die hetzelfde probleem hebben (gehad)? En hoe ze het dan hebben verholpen?

Kleine rant over MB-Almere: Ik vind ze er niet zo vriendelijk, en moet er altijd lang wachten. Ik ga er altijd heen omdat het naast m'n werk is. Vandaag lieten ze me wachten om pauze te houden (dat zeiden ze serieus). Is dat normaal en ben ik een zeikerd of is dat raar? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zoek even een dealer die verder kan denken dan alleen klakkeloos onderdelen vervangen.. Dit schiet niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

S_Chief schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:15:
Zoek even een dealer die verder kan denken dan alleen klakkeloos onderdelen vervangen.. Dit schiet niet op natuurlijk.
Ja ik ben Inderdaad van plan om hierna evt naar of Ben Duijn in Wognum te gaan (Mercedes Specialist) of wellicht Mercedes Amsterdam eens te proberen, maar dat is ook gewoon Stern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:21
Oef, wij zijn stiekem een beetje verliefd geworden op de A180 Limousine business solution: wat een gave bak! O+

Situatie: vriendin mag nieuwe leaseauto bestellen na 4 jaar een volgepakte V40 R-design D3 en de modellen waaruit ze kan kiezen liggen al vast, alleen de kleur mag ze aanwijzen. We waren gecharmeerd van een SUV, namelijk wat hoger en wat ruimer (met name koffer en bergruimte). Proefgereden in een Kodiaq en een Ateca, waarbij mijn hart wel uitgaat naar de nieuwe Kodiaq maar mijn vriendin deze veel te groot vindt.
Eerlijk is eerlijk: we zijn nu met zijn tweeën, wel een toekomstige kinderwens, maar daar hebben we ook geen Kodiaq voor nodig. Ik vond het interieur gewoon wel van een hoog niveau en vindt de Ateca van binnen erg saai. Voor je gevoel zat dat interieur 8 jaar geleden ook al in een Leon ofzo.. (materialen, knoppen). T-roc viel af vanwege saaie interieur en beperkte ruimte voor een ‘SUV’, wij vonden die het net niet.

Nu staat er dus ook de bovengenoemde Mercedes A Limousine tussen maar hier hebben we tot gisteren niet naar omgekeken. Verschillende redenen:
  • Vriendin vond een Mercedes altijd een taxi en nooit echt mooi
  • Mijn vermoeden was dat de inhoud en kofferbak ruimte te klein zouden zijn
  • We dachten dat hij erg karig zou zijn in zijn opties en ze mag niks ‘er bij klikken’, maar al zou het mogen wordt het al snel te duur en willen liever rond de 40k blijven ivm de bijtelling
Lang verhaal kort:
De A Limousine is toch wel erg mooi en zo’n business solution is wel echt compleet met het infotainment gebeuren, stoelverwarming, camera, automaat, etc. Alle must haves zitten er sowieso op of in. AMG hoeft in ieder geval niet zo. Maar je hebt wel echt een kwaliteitsgevoel, comfortabel en bij de tijd. Het is wel een draai van 180 graden want een SUV is het natuurlijk zeker niet… vandaar ook nog wat vraagtekens.

We willen spoedig naar de showroom en het liefst dan ook proefrijden in de automaat. Waar jullie hier wellicht nog iets zinnigs over kunnen zeggen, onze twijfels:
Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.? (Of met een vergelijkbare sedan). Wij gaan ook graag met 2 grote koffers richting Italië in ieder geval ;)
En verder: ik heb ook dit topic en bijvoorbeeld Autoweek wat doorgespit en lees heel veel over het feit dat de auto zo laag is en dit vervelend is met drempels. Is dit idd jullie ervaring, ook zonder AMG?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
remzor schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:16:
Oef, wij zijn stiekem een beetje verliefd geworden op de A180 Limousine business solution: wat een gave bak! O+

Situatie: vriendin mag nieuwe leaseauto bestellen na 4 jaar een volgepakte V40 R-design D3 en de modellen waaruit ze kan kiezen liggen al vast, alleen de kleur mag ze aanwijzen. We waren gecharmeerd van een SUV, namelijk wat hoger en wat ruimer (met name koffer en bergruimte). Proefgereden in een Kodiaq en een Ateca, waarbij mijn hart wel uitgaat naar de nieuwe Kodiaq maar mijn vriendin deze veel te groot vindt.
Eerlijk is eerlijk: we zijn nu met zijn tweeën, wel een toekomstige kinderwens, maar daar hebben we ook geen Kodiaq voor nodig. Ik vond het interieur gewoon wel van een hoog niveau en vindt de Ateca van binnen erg saai. Voor je gevoel zat dat interieur 8 jaar geleden ook al in een Leon ofzo.. (materialen, knoppen). T-roc viel af vanwege saaie interieur en beperkte ruimte voor een ‘SUV’, wij vonden die het net niet.

Nu staat er dus ook de bovengenoemde Mercedes A Limousine tussen maar hier hebben we tot gisteren niet naar omgekeken. Verschillende redenen:
  • We dachten dat hij erg karig zou zijn in zijn opties en ze mag niks ‘er bij klikken’, maar al zou het mogen wordt het al snel te duur en willen liever rond de 40k blijven ivm de bijtelling
Lang verhaal kort:
De A Limousine is toch wel erg mooi en zo’n business solution is wel echt compleet met het infotainment gebeuren, stoelverwarming, camera, automaat, etc. Alle must haves zitten er sowieso op of in. AMG hoeft in ieder geval niet zo. Maar je hebt wel echt een kwaliteitsgevoel, comfortabel en bij de tijd. Het is wel een draai van 180 graden want een SUV is het natuurlijk zeker niet… vandaar ook nog wat vraagtekens.

We willen spoedig naar de showroom en het liefst dan ook proefrijden in de automaat. Waar jullie hier wellicht nog iets zinnigs over kunnen zeggen, onze twijfels:
Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.? (Of met een vergelijkbare sedan). Wij gaan ook graag met 2 grote koffers richting Italië in ieder geval ;)
En verder: ik heb ook dit topic en bijvoorbeeld Autoweek wat doorgespit en lees heel veel over het feit dat de auto zo laag is en dit vervelend is met drempels. Is dit idd jullie ervaring, ook zonder AMG?
_/-\o_
:F
Mensen die dit zeggen hebben weinig verstand (ervan) óf hebben een vooroordeel mbt het merk ansich. Ik vermoed het laatste. Waarschijnlijk omdat MB bekend staat als het hogere segment, is er nooit naar omgekeken. Echter ook MB zit tegenwoordig in het lagere segment diepgeworteld met de cc-cars. Denk hierbij aan de A, B, CLA en GLA. Die vinden gretig aftrek, en zie je dagelijks rijden op de weg. Heeft ze die dan nog nooit zien rijden?

Om je te helpen: als je een SUV gewend bent dan gaat dit erg tegenvallen. Alleen nu je MB gezien hebt is het moeilijk terugschakelen ben ik bang. Alleen een SUV van MB gaat het qua budget niet worden, dus ik zou je willen aanraden om voor de B of GLA te gaan. Je zou eventueel nog de EQA kunnen overwegen ivm bijtelling, maar ik weet even niet of die buiten budget is (vermoed van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Redondo1982 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:00:
[...]

:F
Mensen die dit zeggen hebben weinig verstand (ervan) óf hebben een vooroordeel mbt het merk ansich. Ik vermoed het laatste. Waarschijnlijk omdat MB bekend staat als het hogere segment, is er nooit naar omgekeken. Echter ook MB zit tegenwoordig in het lagere segment diepgeworteld met de cc-cars. Denk hierbij aan de A, B, CLA en GLA. Die vinden gretig aftrek, en zie je dagelijks rijden op de weg. Heeft ze die dan nog nooit zien rijden?

Om je te helpen: als je een SUV gewend bent dan gaat dit erg tegenvallen. Alleen nu je MB gezien hebt is het moeilijk terugschakelen ben ik bang. Alleen een SUV van MB gaat het qua budget niet worden, dus ik zou je willen aanraden om voor de B of GLA te gaan. Je zou eventueel nog de EQA kunnen overwegen ivm bijtelling, maar ik weet even niet of die buiten budget is (vermoed van wel).
Je hebt mijn post waarschijnlijk niet (geheel) gelezen (no problem though want hij was ook wat lang :+), maar ze rijdt nu een V40 dus geen SUV gewend en ze mag slechts uit een aantal auto’s kiezen waarbij dit dus ook de enige MB is. Ze krijgt geen leasebudget om zelf te shoppen dus helaas..
Het betreft trouwens een A200 business solution ipv een A180 business solution.

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 20-07-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
remzor schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Je hebt mijn post waarschijnlijk niet (geheel) gelezen (no problem though want hij was ook wat lang :+), maar ze rijdt nu een V40 dus geen SUV gewend en ze mag slechts uit een aantal auto’s kiezen waarbij dit dus ook de enige MB is. Ze krijgt geen leasebudget om zelf te shoppen dus helaas..
Het betreft trouwens een A200 business solution ipv een A180 business solution.
Nou...wel gelezen maar verkeerd opgenomen, omdat ik al bezig was met de reactie in m'n hoofd. Ik las SUV en de V40 heb ik daardoor voor lief genomen, ondanks ik het wel gelezen heb als bestaande auto :+

Ik begrijp dat je gebonden zit qua budget, maar een B en GLA zou een mooie tussenoplossing kunnen zijn. De A en CLA zijn inderdaad allebei drempelschrapers.

Succes iig met je keus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Nou...wel gelezen maar verkeerd opgenomen, omdat ik al bezig was met de reactie in m'n hoofd. Ik las SUV en de V40 heb ik daardoor voor lief genomen, ondanks ik het wel gelezen heb als bestaande auto :+

Ik begrijp dat je gebonden zit qua budget, maar een B en GLA zou een mooie tussenoplossing kunnen zijn. De A en CLA zijn inderdaad allebei drempelschrapers.

Succes iig met je keus d:)b
Hij/zei zit niet gebonden kwa budget, alleen de A staat op de lijst van werkgever als toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

remzor schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:16:

Lang verhaal kort:

_/-\o_
Ik heb de CLA 200d AMG, praktisch dezelfde auto behalve het design.

Ik heb geen ervaring met de non-AMG maar met AMG is het zeker een drempelschraper. Ik heb hem ook van mn werkgever dus ik heb "er om geven" maar opgegeven. Als ie over de grond gaat, gaat ie over de grond, niet mijn probleem. Je leert er ook op rijden, niet remmen tijdens de drempel oprijden, juist een beetje gas bij zodat de neus iets omhoog komt.

Het interieur is heel fijn - de AMG stoelen iets minder voor lange roadtrips maar daar hoef je je zonder AMG geen zorgen over te maken.

2 grote koffers gaat makkelijk, met nog veel ruimte over. Ik ben elk jaar 3 maanden onderweg met de CLA zonder noemenswaardige problemen. Ik geloof dat hij inmiddels elk EU land wel heeft gezien, en een paar non EU :+

In Italië overigens geen problemen gehad met de hoogte van de auto - de wegen zijn daar veelal prima en ik heb nul keer "bonk" of "skrkrkrkr" gehoord :+

Ik heb er inmiddels zo'n 50k km mee gereden en het is een beetje een haat/liefde relatie. Als ie zich goed gedraagt is het super, maar er zijn af en toe wel wat kwaliteitsissues waar ik niet blij mee ben/was. Ga dus niet blind uit van "het is mercedes dus het is goed" want de CLA/A vallen niet binnen de luxemodellen en dat is duidelijk te merken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9ZLUN66EZWCTTfowQPMUFHZj5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIvu55JHk3gJR3Y0khJ2FKEf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnR7HC6N69iOh99V8tfpxQOnF88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TbphReSK54ELZkqSRIWaDiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI7GP7abj2LuBnsyXZeRF99LCDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71g4GyS8tAUbLeoLVPNwEwo8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Verwijderd Heb je voorbeelden van je (nagatieve) ervaringen? Autoweek MyReview ofzo?

* MisteRMeesteR zit met een schuin oog te kijken naar BEV, maar ook een CLA 250e is mogelijk nog een optie, vandaar :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:58:
@Verwijderd Heb je voorbeelden van je (nagatieve) ervaringen? Autoweek MyReview ofzo?

* MisteRMeesteR zit met een schuin oog te kijken naar BEV, maar ook een CLA 250e is mogelijk nog een optie, vandaar :)
Ik heb er vaker over gepost hier in dit topic, maar ik kan ze niet zo makkelijk terugvinden. Was er maar een betere search hier op het forum... :P

Om het even kort samen te vatten,
-veel piepjes/kraakjes in het interieur
-boordcomputer is slecht met onderhoudsintervallen. Geeft op random momenten "Service A(of B nu) Due" meldingen. Na een herstart is het weg. Bijkomend nadeel: Dit zit gekoppeld aan een e-mailservice om automatisch een onderhoudsafspraak te maken.
-DPF regeneratie de eerste 2 keer met veel rook onder de motorkap & penetrante geur. Mercedes: "normaal"
-Stoppen tijdens DPF regeneratie (bijv snelweg tankstation), geeft een mega-wolk witte rook wanneer je weer wegrijdt (lijkt alleen in de winter het geval te zijn, nu al even niet meer gehad)
-Ramen stoppen er soms random mee, erg vervelend aangezien ze automatisch naar beneden gaan als je de deur opent ivm stijl-loze deuren. Zit je met je stukje-open raam voor de volgende 100km.
-AMG velgen hebben een randje die in winter/nat weer modder en sneeuw verzamelen met trillende wielen tot gevolg. Geen oplossing gekregen van Mercedes.

Er was vast nog vanalles meer aan kleine irritaties maar dit zijn een beetje de hoofdlijnen. De 250e vond ik overigens wel heerlijk rijden maar ik ben er ivm veel lange ritten en weinig laadmogelijkheden toch niet voor gegaan en heb de diesel genomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBelgianStone
MisteRMeesteR schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:58:

Hier ook een CLA250e ShootingBrake. Heerlijke wagen en fijne aandrijflijn. Je moet er wel mee ‘leren’ rijden als in, gas doseren zodat de benzinemotor niet direct aan gaat. Het punt van regenereren en echt remmen kennen en daar op anticiperen.

Verder wel wat kraakjes in het interieur, heb wel het gevoel dat het nu minder is omdat het warmer is. De opbergruimte in de deuren is niet met stof/antislip bedekt waardoor al je rommel gewoon ligt te schuiven en te rammelen 😅

Momenteel bijna 17.000km gereden waarvan 11.000 elektrisch. Gemiddeld verbruik is 3L/100km. Heb wel een eigen laadpaal en laadt overal op locatie.

Mocht je een 250e willen zal je wel nog even moeten wachten vrees ik 😕.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxHA-0zdFu-NlaGBiriUnAbQnYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Vt9whtqsMmMXg3LAwGZJpkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:51:
[...]

Ik heb de CLA 200d AMG, praktisch dezelfde auto behalve het design.

Ik heb geen ervaring met de non-AMG maar met AMG is het zeker een drempelschraper. Ik heb hem ook van mn werkgever dus ik heb "er om geven" maar opgegeven. Als ie over de grond gaat, gaat ie over de grond, niet mijn probleem. Je leert er ook op rijden, niet remmen tijdens de drempel oprijden, juist een beetje gas bij zodat de neus iets omhoog komt.

Het interieur is heel fijn - de AMG stoelen iets minder voor lange roadtrips maar daar hoef je je zonder AMG geen zorgen over te maken.

2 grote koffers gaat makkelijk, met nog veel ruimte over. Ik ben elk jaar 3 maanden onderweg met de CLA zonder noemenswaardige problemen. Ik geloof dat hij inmiddels elk EU land wel heeft gezien, en een paar non EU :+

In Italië overigens geen problemen gehad met de hoogte van de auto - de wegen zijn daar veelal prima en ik heb nul keer "bonk" of "skrkrkrkr" gehoord :+

Ik heb er inmiddels zo'n 50k km mee gereden en het is een beetje een haat/liefde relatie. Als ie zich goed gedraagt is het super, maar er zijn af en toe wel wat kwaliteitsissues waar ik niet blij mee ben/was. Ga dus niet blind uit van "het is mercedes dus het is goed" want de CLA/A vallen niet binnen de luxemodellen en dat is duidelijk te merken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de info! Vervelend dat je toch best wat puntjes hebt waar jij je aan stoort... zou niet zo horen denk ik. Een piepje of kraakje heb je al snel en kun je vooraf nooit uitsluiten, bij geen een merk. Wij denken ook niet dat de A-klasse volledig 'foutloos' zal zijn, elke auto heeft wel wat. De huidige Volvo heeft overigens weinig tot geen gebreken en piepjes/kraakjes :P

Wel bijzonder dat ie over de grond schraapt, ook zonder AMG. Op het oog is ie niet superlaag, of veel lager dan een V40. Wel goed om te lezen dat 2 grote koffers makkelijk gaat, al heb je wel een iets ander model dan de A limousine maar zal wellicht vergelijkbaar zijn qua ruimte. We hebben van die 82cm koffers die we beide één meenemen op vakantie (2 weken Italië of richting Schiphol). Alleen met een kind zou het moeilijk worden want dan heb je nóg meer spullen om mee te nemen, incl. kinderwagen enzo. Een dakkoffer zou dan mogelijk zijn maar die wil je niet gebruiken om alleen naar Schiphol te gaan. Puntje waar we goed over moeten nadenken want het is wel weer een auto voor de komende 4 jaar, tenzij ze naar een andere WG zou gaan natuurlijk.

Mooie bak heb je trouwens! En gave foto's zo in die omgeving :) Wij zijn beiden niet zo van de AMG opsmuk, hele grote velgen, spoilers, sportstoelen, enz. dus dat zou voor ons niet hoeven maar dat is natuurlijk persoonlijk.

@TheBelgianStone Mooi wagen, is dat Denim Blue toevallig? Ziet er goed uit zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBelgianStone
remzor schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:11:
[...]

@TheBelgianStone Mooi wagen, is dat Denim Blue toevallig? Ziet er goed uit zo.
Bedankt! Denim blauw inderdaad 😎 zie je niet zo vaak rondrijden. Het blauw in de configurator ziet er ook volledig anders uit in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:11
TheBelgianStone schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Hier ook een CLA250e ShootingBrake. Heerlijke wagen en fijne aandrijflijn. Je moet er wel mee ‘leren’ rijden als in, gas doseren zodat de benzinemotor niet direct aan gaat. Het punt van regenereren en echt remmen kennen en daar op anticiperen.
Dat is inderdaad echt wel een kunst maar het rijd wel heel prettig.
Iets te snel optrekken of gasgeven om in te halen is vaak genoeg voor de automaat om terug te schakelen wat de motor weer start...
Bij de C300e kun je eigenlijk niet full power elektrisch rijden.
De remmen vond ik maar matig, maar dat is meer omdat je die bijna nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
_/-\o_
[/quote]

Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.?
Rij zelf een A250E limousine. Er past 1 grote reiskoffer in en 2x handbagage. dan zit de kofferbak wel vol.
2x grote koffer...betwijfel het, wellicht met wat propper en duwen maar hardcases gaat hem niet worden.

De kofferbak is ook kleiner bij de E versie doordat de accu eronder ligt. In ieder geval ga je met de kinderwagen moeten kijken of dat specifieke model past. Die van de zus van mijn vriendin past in ieder geval niet.

Het is en blijft een limousine dus qua hoogte is je kofferbak hoogte ook de maximale hoogte die je kan halen.

Als je kinderen hebt is een limousine naar mijn mening hoe dan ook niet de goede keuze. Dan kom je toch al snel bij een station uit.

Vering:
Mijn voorkeur gaat uit naar comfort. Dus alle settings zijn de "comfort settings". Dit maakt de auto relatief confortabel. En daarmee krijg je ook wat meer invering bij drempels. Ik heb nog niet gehad dat ik de bumper of geschraap heb gehad op drempels maar SUV style kan je er natuurlijk niet overheen stuiteren.

En als je al groeven achter de drempel in het asfalt ziet weet je dat je rustig aan moet doen.

Al met al als ruimte een kriteria is, is de A limousine niet de goede auto. Kan je beter voor dat budget (zijn dure autos) kijken naar een VW Golf Station of iets en de ster in de neus vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieler schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:31:
_/-\o_
[/quote]

Hoe bevalt de kofferbakruimte en evt. de ruimte met de banken plat met koffers, kinderwagen, enz.?
Rij zelf een A250E limousine. Er past 1 grote reiskoffer in en 2x handbagage. dan zit de kofferbak wel vol.
2x grote koffer...betwijfel het, wellicht met wat propper en duwen maar hardcases gaat hem niet worden.

De kofferbak is ook kleiner bij de E versie doordat de accu eronder ligt. In ieder geval ga je met de kinderwagen moeten kijken of dat specifieke model past. Die van de zus van mijn vriendin past in ieder geval niet.

Het is en blijft een limousine dus qua hoogte is je kofferbak hoogte ook de maximale hoogte die je kan halen.

Als je kinderen hebt is een limousine naar mijn mening hoe dan ook niet de goede keuze. Dan kom je toch al snel bij een station uit.

Vering:
Mijn voorkeur gaat uit naar comfort. Dus alle settings zijn de "comfort settings". Dit maakt de auto relatief confortabel. En daarmee krijg je ook wat meer invering bij drempels. Ik heb nog niet gehad dat ik de bumper of geschraap heb gehad op drempels maar SUV style kan je er natuurlijk niet overheen stuiteren.

En als je al groeven achter de drempel in het asfalt ziet weet je dat je rustig aan moet doen.

Al met al als ruimte een kriteria is, is de A limousine niet de goede auto. Kan je beter voor dat budget (zijn dure autos) kijken naar een VW Golf Station of iets en de ster in de neus vergeten.
De kofferbak van de A180/200 is een STUK groter dan de A250e ivm het niet hoeven herbergen van een hele zooi batterijen :+ Dat is dus niet echt een goede vergelijking.

Het is het beste om gewoon even met je koffer richting de dealer te gaan als je voor een proefrit gaat. Dan zie je snel zat hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:36:
[...]

De kofferbak van de A180/200 is een STUK groter dan de A250e ivm het niet hoeven herbergen van een hele zooi batterijen :+ Dat is dus niet echt een goede vergelijking.

Het is het beste om gewoon even met je koffer richting de dealer te gaan als je voor een proefrit gaat. Dan zie je snel zat hoe het gaat.
Of de koffer thuis laten en dan tijdens de proefrit even langs huis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Ik heb er vaker over gepost hier in dit topic, maar ik kan ze niet zo makkelijk terugvinden. Was er maar een betere search hier op het forum... :P

Om het even kort samen te vatten,
-veel piepjes/kraakjes in het interieur
-Ramen stoppen er soms random mee, erg vervelend aangezien ze automatisch naar beneden gaan als je de deur opent ivm stijl-loze deuren. Zit je met je stukje-open raam voor de volgende 100km.
@MisteRMeesteR
Ik zelf heb last van de bovenste twee issues. En om nog eens toe te voegen: Slecht geisoleerd. Hoop bij en rol geluiden. Prachtige auto om te zien, maar heeft een paar kwaliteits missers wat de prijs niet rechtvaardigd.

[ Voor 7% gewijzigd door CarJunkyXL op 22-07-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

CarJunkyXL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:51:
[...]

@MisteRMeesteR
Ik zelf heb last van de bovenste twee issues. En om nog eens toe te voegen: Slecht geisoleerd. Hoop bij en rol geluiden. Prachtige auto om te zien, maar heeft een paar kwaliteits missers wat de prijs niet rechtvaardigd.
Hmm, ok. Voor kraakjes ben ik redelijk allergisch. Maargoed, eerdaags eerst proefrijden in een BEV en mocht dat om wat voor reden dan ook tegenvallen (qua budget of uitrusting (dak welke ook open kan!?! :'( )) dan staat de (CL)A 250e iig op de shortlist om te proefrijden. :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
MisteRMeesteR schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Hmm, ok. Voor kraakjes ben ik redelijk allergisch. Maargoed, eerdaags eerst proefrijden in een BEV en mocht dat om wat voor reden dan ook tegenvallen (qua budget of uitrusting (dak welke ook open kan!?! :'( )) dan staat de (CL)A 250e iig op de shortlist om te proefrijden. :)
Ik vind mijn BEV (een EQC) echt fantastisch. In het begin wat wennen (met name om remmen met gaspedaal te doseren), maar ik zou nu niet meer anders willen. Wegligging voor een wat hogere en vrij zware auto heeft mij positief verrast. Enig praktische probleem is de snelheid waarmee ik drempels kan nemen, want met als de A is dat met de EQC ook al heel snel schrapen. Maar goed, daar is prima rekening mee te houden en waar ik woon zijn maar een paar drempels. Als ik dagelijks 10 drempels moest nemen om de wijk uit te komen zou het wel gaan frustreren, denk ik.
Maar goed, ik vond de BEV tijdens de proefrit al goed rijden en dat is enkel positiever geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarJunkyXL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:51:
[...]

@MisteRMeesteR
Oja, dat had ik er nog niet bij geschreven - slecht geisoleerd. Het is inderdaad erg lawaaiering binnen bij 100+km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Oja, dat had ik er nog niet bij geschreven - slecht geisoleerd. Het is inderdaad erg lawaaiering binnen bij 100+km/h
En nog een oja momentje... weet niet of er veel drempels zijn in Helsinki, maar hier in NL barst het ervan. Door de soepele vering schraap ik regelmatig over de grond. Zelfs als ik extreem rustig over een drempel ga. (Of ik neem hem schuin als een verlaagde VW Golf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBelgianStone
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:16:
[...]

Velen vergeten blijkbaar dat een A/B/CLA/GLA/GLB nog steeds het instapmodel is? Ondanks de ster vooraan kan en mag je niet dezelfde verwachtingen hebben van een C klasse of een dikke E/S. Ja, Mercedes probeert de look ‘n feel van de duurdere wagens in het kleinere segment te stoppen maar daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
TheBelgianStone schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Velen vergeten blijkbaar dat een A/B/CLA/GLA/GLB nog steeds het instapmodel is? Ondanks de ster vooraan kan en mag je niet dezelfde verwachtingen hebben van een C klasse of een dikke E/S. Ja, Mercedes probeert de look ‘n feel van de duurdere wagens in het kleinere segment te stoppen maar daar blijft het ook bij.
Als ik 50K aftik voor mijn CLA mag ik toch wel betere isolatie verwachten dan een Opel Astra\Ford Focus of ander niet Premium (kuch) C segment auto?

[ Voor 44% gewijzigd door CarJunkyXL op 22-07-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 19:51
Alles met FWD van MB zou geen ster op de kap mogen hebben....WiLLoW_TieN rent hard weg nu 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBelgianStone schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Tja, het mag dan het instapmodel zijn, maar hij was toch 51k euro. Dat de VW Polo uit 2008 van mijn moeder minder wind- en rijgeluiden heeft vind ik dan toch best kwalijk.
Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste