Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakNielsie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-07 20:01
GilbertvH schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:05:

Ben ook MP aan het afstruinen. Moet bekennen dat ik er nog niet over na heb gedacht om het op die manier aan te vliegen in losse delen. Nieuw kopen kan ook en later weer verkopen...
Ik dacht juist 2e hands kopen en dan zien we wel weer verder :) nieuw best prijzig voor het aantal keer gebruik…

Meestal bieden ze de dragers als setje met de adapter … alleen het kitje dan nog nieuw kopen (ik meen 55 euro)… en dan kan er van alles op je dak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Vraagjes aan mensen die in een nieuwe A klasse zitten (+2018)

-Is er een km per uur projector in de voorruit?
-Hoe is de lane assist? Houdt het lekker je tussen de streepjes of is het net als andere merken dat je heen en weer word gegooid...dus in andere woorden altijd UIT laten staan?
-Hoe zitten jullie qua onderhoud? Te duur? Of valt het gewoon mee? (natuurlijk de officiele Mercedes dealer ontwijken)
-En ervaren jullie nog andere problemen of irritaties aan de wagen?

[ Voor 5% gewijzigd door ThaddeusX op 20-06-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik zie de laatste tijd steeds meer A 250e’s

Hebben mensen hier ervaring met het aantal kilometers wantje er elektrisch mee kunt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaddeusX schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:23:

-Hoe is de lane assist? Houdt het lekker je tussen de streepjes of is het net als andere merken dat je heen en weer word gegooid...dus in andere woorden altijd UIT laten staan?
-Hoe zitten jullie qua onderhoud? Te duur? Of valt het gewoon mee? (natuurlijk de officiele Mercedes dealer ontwijken)
-dat heet Head Up Display en is een optie
-Lane Assist enkel als je het uitgebreide pakket hebt, weet er even de naam niet van. De standaard Active Lane Assist is mega irritant en moet je altijd uitzetten
-geen idee auto is lease
-ik heb een CLA wat in de basis gewoon een A is en ja ik ervaar veel irritaties. Kleine electronische problemen, matige bouwkwaliteit, kraakjes en piepjes, bugs in het systeem dat onderhoudsintervallen bijhoudt, slechte navigatie.

Geen aanrader. Wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
ThaddeusX schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:23:

Min of meer autonoom rijden zit in het rijassistentie plus pakket. Tenminste, zo heette dat bij mij wel (geen A klasse, maar ik neem aan dat het over de modellen hetzelfde werkt). Het werkt vrij aardig op de snelweg en op 'goede' wegen. Scherpe bochten neemt het systeem niet. De auto blijft netjes tussen de lijnen (ook bij bochten) en ik gebruik het erg veel. Niet in combinatie met verkeersbordherkenning overigens. Dat ging wat mij betreft te vaak mis een heb ik uitgezet.
Over onderhoud kan ik weinig zeggen (lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-08-2024
renedr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:27:

Hebben mensen hier ervaring met het aantal kilometers wantje er elektrisch mee kunt rijden?
Ik heb een cla250e sb en met deze temperaturen en een rustige rijstijl haal ik consequent 70km elektrisch bereik 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
TheBelgianStone schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Ik heb een cla250e sb en met deze temperaturen en een rustige rijstijl haal ik consequent 70km elektrisch bereik 😉
Cool!
Dank voor de info 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
TweakNielsie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Ik dacht juist 2e hands kopen en dan zien we wel weer verder :) nieuw best prijzig voor het aantal keer gebruik…

Meestal bieden ze de dragers als setje met de adapter … alleen het kitje dan nog nieuw kopen (ik meen 55 euro)… en dan kan er van alles op je dak :)
Ben gestopt met MP en heb zowel de dakdragers als dakkoffer nieuw besteld. Dakkoffer betreft een Hapro Traxer 5.6 antraciet. Zodra hij op de auto zit zal ik een foto plaatsen, net als @Verwijderd destijds heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
TheBelgianStone schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:04:
[...]

In de winter daalde mijn bereik even naar 25km, nu terug 47km. Binnenkort maar eens naar de garage dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
rednaz420 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:43:
[...]

In de winter daalde mijn bereik even naar 25km, nu terug 47km. Binnenkort maar eens naar de garage dus.
Da's vreemd, zeker laten nakijken. Afgelopen winter juist na aflevering had ik max 39km bij -10°Celsius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Heel andere auto natuurlijk, maar met mijn EQC zit ik in de winter op +/- 310km en nu in de zomer haal ik soms bijna de 400km. Bijna 25% verschil qua weer (met die verhouding kan misschien wel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09 23:42
Dag Mercedes rijdende Tweakers.

Mijn excuses voor het feit dat ik hier pas zo laat op terug kom.
Ik heb het vreemde geluid dat mijn Mercedes CLA produceert tussen de 2000 en 3000 toeren waar ik eerder over sprak vast kunnen leggen (op een leeg landweggetje).

https://www.youtube.com/watch?v=8c1v96-IRJI

Je hoort het geluid tussen seconde 1 en 3 van het filmpje. Het is een soort kras/dieselachtig geluid dat geproduceerd wordt tussen de 2000 en 3000 toeren bij langzaam optrekken. Wanneer je vlot optrekt hoor je het meestal niet/niet zo goed.

Het is vreemd genoeg niet goed heel goed hoorbaar in de video, maar als je je concentreert of een headset gebruikt hoor je het wel. (In het echt is het overigens wel zeer duidelijk hoorbaar, ook door passagiers).

Zijn er toevallig mensen met een CLA die dit geluid herkennen? Als het normaal is dan heb ik er verder geen problemen mee, maar anders breng ik 'm naar de garage.

(Het betreft een CLA 200/AMG line/Premium plus uit 2021)

[ Voor 18% gewijzigd door DLSS op 24-06-2021 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DLSS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 01:01:

Ik heb het vreemde geluid dat mijn Mercedes CLA produceert tussen de 2000 en 3000 toeren waar ik eerder over sprak vast kunnen leggen (op een leeg landweggetje).

Je hoort het geluid tussen seconde 1 en 3 van het filmpje. Het is een soort kras/dieselachtig geluid dat geproduceerd wordt tussen de 2000 en 3000 toeren bij langzaam optrekken. Wanneer je vlot optrekt hoor je het meestal niet/niet zo goed.

Het is vreemd genoeg niet goed heel goed hoorbaar in de video, maar als je je concentreert of een headset gebruikt hoor je het wel. (In het echt is het overigens wel zeer duidelijk hoorbaar, ook door passagiers).

Zijn er toevallig mensen met een CLA die dit geluid herkennen? Als het normaal is dan heb ik er verder geen problemen mee, maar anders breng ik 'm naar de garage.

Ik kan het niet goed horen, maar ik zou zowiezo even langs de dealer gaan. Laat je even een monteur meerijden, dan weet je het zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:26
DLSS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 01:01:

Gewoon even klanken met je dealer, anders blijf je je ergeren. Ik ben ook zo als ik een geluidje hoor. Laatste keer was het een brandstofslang die los hing ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gisteren mijn 2018 CLA 45 AMG Shooting Brake opgehaald in Hannover. Damn wat een raket. Zodra ik het NL kenteken erop heb en alarm, eerst maar eens uitzoeken hoe de cruisecontrol werkt. Want rijbewijs inbeslagname snelheden komen heel snel en zonder moeite op de teller.

Full option, op Harman Kardon audio en Aero kit na. Zeer blij met deze droomauto. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxVikkPBQWHaW0pOSDqfc3l8p80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCcxBQ5Q6kVZSIRmaIU3kJKI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiV8d-cDDafkkLk1448y8tLSC_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcVhDCZ7DnPzsNfvrLiS6Q15.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz6keySmzSJDO10shhbXgfrj9v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaMHCLuBAyEZnBinheWEmIra.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbCvefotygAOSEVZ_bVQ1e2LnkY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WufDOE9PSWd6caudwzgTBuI1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVbRzKU8dGwCgXtlKYYBA1k1-yI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ox9Oid5wvCsxQXZE2MGUoOyC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y-7jSQ-M0VLPRltTOQgvX8WjJ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkiurJrOJlLsOvpUSvdPNRzt.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:16:
Gisteren mijn 2018 CLA 45 AMG Shooting Brake opgehaald in Hannover. Damn wat een raket. Zodra ik het NL kenteken erop heb en alarm, eerst maar eens uitzoeken hoe de cruisecontrol werkt. Want rijbewijs inbeslagname snelheden komen heel snel en zonder moeite op de teller.

Full option, op Harman Kardon audio en Aero kit na. Zeer blij met deze droomauto. O+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Blijft een gaaf ding! Heb er zelf ook ingereden (non AMG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Entity_Razer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:03:
binnenkort ook hier MB Rijder...

E-Klasse 300e besteld,.. levertijd op aangeven dealer 4-5 maand worst case dus wordt even afwachten wanneer die er gaat zijn.

qua aankleding,.. euh.. full option :X

Grafietgrijs, AMG pack, zadelbruin interieur en ga maar door.
Zonet bericht van de dealer gekregen,
De wagen staat sinds gisteren bij de dealer.

Volgende week verwachten ze de papieren voor inschrijving dus ik verwacht eind van de week de wagen op te halen.

m.a.w. verwachte levertermijn was 5 maand (begin maart tot begin augustus), maar dit zal dus een 3maand en 2-3 weken zijn in de realiteit.

zodra ik de wagen heb kunnen afhalen worden er fotos gemaakt en gedeeld :o

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Laatst online: 16-09 15:41
InterCC schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:35:
[...]... verkeersbordherkenning overigens. Dat ging wat mij betreft te vaak mis een heb ik uitgezet.
Ik heb enkel de adaptieve cruise control voor verkeersborden uitgezet. Op de A4 wilde de auto, tijdens de spits, met 130 km/u door de trajectcontrole rijden. Merk dat de auto moeite heeft met de 100 en 130 borden, die onder elkaar staan.
renedr schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:27:

Rond de 50 is goed te halen. Merk dat in Comfort de auto ook veel km's volledig elektrisch doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Joyous-P op 25-06-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Nog een vraagje aan de MB rijders hier, gebruiken jullie tasjes of "blikjes" voor de sleutel als de Gurabatti voor het onmogelijk maken van een relay attack, zodat je auto niet gestolen kan worden?

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 25-06-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De nieuwere sleutels gaan vanzelf uit na een tijd stilliggen. Je kan 2x snel op de sluitknop drukken, dan stopt de sleutel met zenden (en heb je dus niet zo'n blikje nodig). Deur openen moet dan uiteraard wel even met de afstandsbediening (en daarna werkt KGo ook weer gewoon),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wile8190
  • Laatst online: 29-09-2023
Entity_Razer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Volgende week verwachten ze de papieren voor inschrijving dus ik verwacht eind van de week de wagen op te halen.

m.a.w. verwachte levertermijn was 5 maand (begin maart tot begin augustus), maar dit zal dus een 3maand en 2-3 weken zijn in de realiteit.

Mooi te horen dat de levertijden weer wat afnemen. Ik hoop nog steeds dat mijn, in december bestelde, cla 250e toch nog wat eerder geleverd wordt dan september 😁

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Dakkoffer en dakdragers binnen. Uiteraard eerst even testen vóór we op vakantie gaan…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B53rdCQF_AQeKf8XxESnyPaL5D8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpHBQ0jiCXeO0Nsa3Wd6yXx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S019kDdhiaz2CN2RaMNsjL6tb5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0EUKbhFuLi2VDhiHfdsq0ki.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTJ2QywMNp2PH7us0v82ExA4p6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut2NBODKJ9cqlSA6ndfeCvBt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2v67M-hRnsl6DCGE-VkWq0k6cBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfaf5hArH8nM2eUDelBNfNiF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
Hoe zit het met Active Lane Change Assist op A-B-CLA modellen; dit is onderdeel van het rijassistentie plus pakket maar ik krijg het hier in Nederland op een A-klasse met geen mogelijkheid aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
Volgens mij is dit ivm regelgeving helaas uit geschakeld in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Is heel onduidelijk gecommuniceerd. Staat in de online folder ook nog steeds vermeld. Eigenlijk is het niet conform. Maar Mercedes zal het juridisch wel afgedekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 21:31
Whoot whoot! :p zie nu pas dat er ook een Merc topic is. Ik ben sinds kort ook trotse bezitter van een Merc ML500 (weliswaar ouder model maar toch).

We gingen eigenlijk kijken voor een Quash Qai en kwamen thuis met een Merc :+ vanwege de grote van de achterbank en de hoogte (zijn met 5 thuis).

Ondanks de leeftijd rijd dat ding heerlijk en lust ook wel wat benzine :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Joyous-P schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:32:
Hoe zit het met Active Lane Change Assist op A-B-CLA modellen; dit is onderdeel van het rijassistentie plus pakket maar ik krijg het hier in Nederland op een A-klasse met geen mogelijkheid aan de praat.
Bij mijn cla200 (2020) zit het erop, en het werkt ook nog.
Ik heb geen idee of je dat apart kan aan of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
powerboat schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:38:
Whoot whoot! :p zie nu pas dat er ook een Merc topic is. Ik ben sinds kort ook trotse bezitter van een Merc ML500 (weliswaar ouder model maar toch).

We gingen eigenlijk kijken voor een Quash Qai en kwamen thuis met een Merc :+ vanwege de grote van de achterbank en de hoogte (zijn met 5 thuis).

Ondanks de leeftijd rijd dat ding heerlijk en lust ook wel wat benzine :/
Haha, dat is wel andere koek ja. Van een Qashqai naar een ML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Bij mijn cla200 (2020) zit het erop, en het werkt ook nog.
Park assist in rechte vakken (dus in een straat met vakken aan zijkant) is uitgezet door EU wetgeving.
In haakse vakken werkt het nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie26
  • Nu online
mischien overbodig
zojuist een email gehad dat mijn auto is geleverd bij de dealer, nu nog kenteken aanvragen en rijklaar maken en dan kan ik eindelijk gaan rijden foto's posten hier.

hoe lang zou dit nog duren ? ik hoop eind volgende week _/-\o_

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Park assist in rechte vakken (dus in een straat met vakken aan zijkant) is uitgezet door EU wetgeving.
In haakse vakken werkt het nog wel.
Heh? Zeg je nu dat fileparkeren niet werkt bij de EU versies van Parkassist?

Dat is namelijk zeker niet waar.

Hoe het werkt:

Rij langzaam (<15km/u) langs de vrije parkeerplaats. Op je dashboard verschijnt een blauwe P met een pijltje naar de kant waar het parkeervak vrij is.

Druk in het middenconsole nu op de Parkeer-knop (bij mijn CLA links van de pook, de bovenste)

Het display geeft nu een visualisatie waar het parkeervak vrij is. Druk op OK (of Confirm, zit nu niet in de auto dus weet het niet zeker)
De auto verteld je om de rem los te laten maar klaar te zijn om te remmen, je bent immers nog steeds zelf aansprakelijk.

Laat je rem los, hou je hart vast en voila, een paar steken verder sta je in het vak.

Ik kan het zelf netter/beter maar a la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Hoe het werkt:

Rij langzaam (<15km/u) langs de vrije parkeerplaats. Op je dashboard verschijnt een blauwe P met een pijltje naar de kant waar het parkeervak vrij is.

Druk in het middenconsole nu op de Parkeer-knop (bij mijn CLA links van de pook, de bovenste)

Het display geeft nu een visualisatie waar het parkeervak vrij is. Druk op OK (of Confirm, zit nu niet in de auto dus weet het niet zeker)
De auto verteld je om de rem los te laten maar klaar te zijn om te remmen, je bent immers nog steeds zelf aansprakelijk.

Laat je rem los, hou je hart vast en voila, een paar steken verder sta je in het vak.

Ik heb met de operationeel directeur van van Mossel gesproken hierover en die vertelde mij dat sinds x maanden geleden en dus op de nieuwe Mercedes types dit is uitgeschakeld wegens EU wetgeving.

Het werkt wel, maar niet in rechte vakken. Alleen dus haaks, op parkeerplaatsen en bijvoorbeeld parkeergarages.

Wat jij beschrijft is het oude systeem ofwel deze: YouTube: PARKING ASSIST on your Mercedes Benz (2013 to Mid 2020)

Ik heb een CLA 250e SB 2021

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 29-06-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09
Vandaag de Estate C160 ingeleverd en de opvolger is de EQA 250 Business Solution.
Al is het even wennen aan het model vind ik hem in het echt wel beter eruit zien dan in de folder (besteld zonder hem bekeken te hebben :P ) Qua rijcomfort ook een dikke prima, zal mij benieuwen wat de range in de praktijk gaat doen. Uiteraard flink afhankelijk van de rechtervoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYSr4RCq4PhrJP_AH-iqPIlFrkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oIDNFtm3KEVJEzNxQlGMWQW.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hari-Bo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:11:
Vandaag de Estate C160 ingeleverd en de opvolger is de EQA 250 Business Solution.
Al is het even wennen aan het model vind ik hem in het echt wel beter eruit zien dan in de folder (besteld zonder hem bekeken te hebben :P ) Qua rijcomfort ook een dikke prima, zal mij benieuwen wat de range in de praktijk gaat doen. Uiteraard flink afhankelijk van de rechtervoet.

[Afbeelding]
Beauty is in the eye of the beholder...die velg.. :+, die koplampen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@wvkreg Dat is bijna met alle Duracell auto's die velgen moeten zo min mogelijk weerstand creëren ;)

En ik kan er prima mee leven, want minder bijtelling meer over voor de echte Benz de W123 :>

[ Voor 32% gewijzigd door Hari-Bo op 29-06-2021 20:15 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hari-Bo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:14:
@wvkreg Dat is bijna met alle Duracell auto's die velgen moeten zo min mogelijk weerstand creëren ;)
Ik prefereer dan half Duracell.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufoto8C8ZsqrWm0Umky-KStEgLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO9llZVzIx5qabC2s0YCRsNP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@wvkreg Kwestie van smaak denk ik, ik vind dat ook geen porum. Ieder zijn ding :)

Het liefst had ik de nieuwe C klasse, maar door de huidige lease regeling geen haalbare kaart (lees; ik ga niet zoveel aan bijtelling neerleggen).

[ Voor 47% gewijzigd door Hari-Bo op 29-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hari-Bo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:15:
@wvkreg Kwestie van smaak denk ik, ik vind dat ook geen porum. Ieder zijn ding :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsryQr-d7hkQUD4tj2FCLLkg9A0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cE0Pij9vliuTtXe5eRvPIvE.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt. Ieder zijn SUV, ik niet.

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 29-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Hoe het werkt:

@Verwijderd Voorbeeldje van wat niet werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvHIFEPnzqHumklby7ijKbp_qFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LC5iJtdQ3ZI2qt8TaaaMwmx5.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door wvkreg op 29-06-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:12

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

De wijzigingen in oa rijassistentiepakket zijn met modeljaar 20/2 gekomen. Zie ook: https://mbpassion.de/2020...a-und-gla-nun-bestellbar/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Ik heb met de operationeel directeur van van Mossel gesproken hierover en die vertelde mij dat sinds x maanden geleden en dus op de nieuwe Mercedes types dit is uitgeschakeld wegens EU wetgeving.

Het werkt wel, maar niet in rechte vakken. Alleen dus haaks, op parkeerplaatsen en bijvoorbeeld parkeergarages.

Wat jij beschrijft is het oude systeem ofwel deze: YouTube: PARKING ASSIST on your Mercedes Benz (2013 to Mid 2020)

Ik heb een CLA 250e SB 2021
Aha! Mijn auto is van begin 2020 dus heeft dat nog wel. Grappig.

Zowiezo een vrij nutteloze functie. Parkeerkunsten staan gelijk aan die van mn moeder en die organiseert altijd een kleine wandeltocht vanaf de auto naar de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Hedphuq schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:08:
De wijzigingen in oa rijassistentiepakket zijn met modeljaar 20/2 gekomen. Zie ook: https://mbpassion.de/2020...a-und-gla-nun-bestellbar/
Daar lees ik niet dat Active Lane Change Assist is verwijderd in de EU? Het is niet dat het iets is dat nodig is, ik voelde mij alleen best dom door 10-15 seconden lang met de indicatie naar rechts op de middelste baan te rijden, gelukkig rijdt 90% van Nederland op de middelste baan dus viel het niemand op.
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:55:
[...]Bij mijn cla200 (2020) zit het erop, en het werkt ook nog.
Zou goed kunnen dat het voor 2021 modeljaren uitgeschakeld is, ik zal een mailtje richting de dealer wagen. Misschien is er nog meer uitgeschakeld, zoals de parkeer assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Aha! Mijn auto is van begin 2020 dus heeft dat nog wel. Grappig.

Zowiezo een vrij nutteloze functie. Parkeerkunsten staan gelijk aan die van mn moeder en die organiseert altijd een kleine wandeltocht vanaf de auto naar de stoep.
Het handigste vond ik altijd dat het systeem zei of het past of niet. Zit dat er nog in? Heb m'n auto nu een half jaar maar heb nog geen gelegenheid gehad het te testen. In grote steden was het namelijk wel erg praktisch.

Wat ik overigens ook mis is de optie van de meedraaiende rechter buitenspiegel. Het zit er op, het heeft gewerkt, maar op het moment lijkt het uitgeschakeld. Of werkt dit daadwerkelijk dusdanig slim dat het enkel geactiveerd wordt wanneer gedetecteerd is dat er wordt gefileparkeerd?

Overigens toevallig dat we hier op pagina 206 zijn, de eerste rijervaringen met de W206 komen nu ook langzaam online.

De pers is behoorlijk positief over het model. Het interieur oogst veel lof betreffende de bedienbaarheid van het scherm en omdat je je arm kunt laten rusten op de armleuning om zo preciezer het scherm te kunnen bedienen. De afwerking van bepaalde onderdelen is helaas niet geheel vrijgebleven van Schwäbische spaardrang. Mijn eerste indruk is dat het de 3-Serie er meteen weer een stuk ouder / conservatiever uit doet zien, maar of dit werkelijk een voor- of nadeel is hangt eerder van de persoon af dan of het daadwerkelijk beter of slechter is. Ik denk in ieder geval dat ze weer een bestseller in het gamma hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Cid Highwind Klopt de W206 wordt echt een succes verhaal. Qua design binnen en buiten icm materiaal echt weer een grote stap voorwaarts.

Wat ik alleen niet begrijp van Mercedes is dat door het formaat van de C redelijk in het vaarwater komt van de E klasse. Ik ben erg benieuwd hoeveel de C van het E klasse af gaat snoepen qua verkopen. Want over een klein broertje is bijna niet meer te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cid Highwind schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Het handigste vond ik altijd dat het systeem zei of het past of niet. Zit dat er nog in? Heb m'n auto nu een half jaar maar heb nog geen gelegenheid gehad het te testen. In grote steden was het namelijk wel erg praktisch.

Wat ik overigens ook mis is de optie van de meedraaiende rechter buitenspiegel. Het zit er op, het heeft gewerkt, maar op het moment lijkt het uitgeschakeld. Of werkt dit daadwerkelijk dusdanig slim dat het enkel geactiveerd wordt wanneer gedetecteerd is dat er wordt gefileparkeerd?
Hij geeft inderdaad nog steeds aan of het past of niet, tenminste op mijn 2020 CLA.

De meedraaiende rechterbuitenspiegel in reverse is er ook nog steeds. Je kan die in/uit schakelen in het MBUX settings menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:12

Hedphuq

Joyous-P schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:15:
Daar lees ik niet dat Active Lane Change Assist is verwijderd in de EU? Het is niet dat het iets is dat nodig is, ik voelde mij alleen best dom door 10-15 seconden lang met de indicatie naar rechts op de middelste baan te rijden, gelukkig rijdt 90% van Nederland op de middelste baan dus viel het niemand op.
Uit het artikel:
Der Aktive Spurwechselassistent entfällt zukünftig aufgrund der Änderung der UN R79 Richtlinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Hari-Bo schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:40:
@Cid Highwind Klopt de W206 wordt echt een succes verhaal. Qua design binnen en buiten icm materiaal echt weer een grote stap voorwaarts.

Wat ik alleen niet begrijp van Mercedes is dat door het formaat van de C redelijk in het vaarwater komt van de E klasse. Ik ben erg benieuwd hoeveel de C van het E klasse af gaat snoepen qua verkopen. Want over een klein broertje is bijna niet meer te spreken.
Dat laatste vreest men ook met de A-Klasse sedan. Maar voor alle auto's is een markt. De E-Klasse is toch echt nog wel een klasse ruimer, luxer en stiller en technisch nog altijd bij de tijd. Enkel wanneer je echt per sé het laatste OS wilt hebben ben je met de C-Klasse beter bediend, maar ik geloof niet dat het typische E-Klasse publiek daar een breekpunt van maakt. MBUX krijgt een hoop hype mee, maar met het voorgaande systeem is echt niks mis.

En als de A-Klasse sedan qua beleving en interieur identiek is aan de A-Klasse dan is er tussen de A-sedan en C- nog altijd een flink gat. De ruimte in het gamma is er dus nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Cid Highwind schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:21:
[...]

Dat laatste vreest men ook met de A-Klasse sedan. Maar voor alle auto's is een markt. De E-Klasse is toch echt nog wel een klasse ruimer, luxer en stiller en technisch nog altijd bij de tijd. Enkel wanneer je echt per sé het laatste OS wilt hebben ben je met de C-Klasse beter bediend, maar ik geloof niet dat het typische E-Klasse publiek daar een breekpunt van maakt. MBUX krijgt een hoop hype mee, maar met het voorgaande systeem is echt niks mis.

En als de A-Klasse sedan qua beleving en interieur identiek is aan de A-Klasse dan is er tussen de A-sedan en C- nog altijd een flink gat. De ruimte in het gamma is er dus nog steeds.
Opzich dan wel grappig dat ze niet eerst de E klasse hebben vervangen want nu heeft de C en de S al de nieuwe opstelling van de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
De E-Klasse was bij de vorige generatie ook later aan de beurt, vandaar dat die al wel het breed doorgetrokken instrumentarium had, terwijl de W205 C-Klasse nog behoorlijk klassiek de opgezette tablet had. Aangezien dat toch wel de grote aandachtstrekker vormt in het interieur, vind ik de keuze de C-Klasse ook ditmaal weer eerst te vervangen wel logisch.

Opvallend is ook dat de E-Klasse vaak in de facelift reeds het nieuwe familiegezicht meekrijgt (lampen, bumpers enzo), terwijl de C-Klasse dat dus duidelijk pas met de introductie van de nieuwe generatie krijgt.

En hoe zeer me het oude C-Klasse interieur bevalt, ik kan me goed voorstellen dat men de auto er voor zou laten staan nu Beieren al wat nieuws op de markt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Opzich dan wel grappig dat ze niet eerst de E klasse hebben vervangen want nu heeft de C en de S al de nieuwe opstelling van de schermen.
Heh?

de E klasse heeft toch al een tijdje MBUX met de nieuwe schermen. Die kon ik begin 2020 al bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Heh?

de E klasse heeft toch al een tijdje MBUX met de nieuwe schermen. Die kon ik begin 2020 al bestellen.
Ik denk dat hij de C-klasse bedoelt met het grote losse scherm in het midden evenals de huidige S klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Wie heeft zeer recent een cla 250 e geleverd gekregen. Ik mocht even met mijn bestelde cla rijden blijkt augumented reality niet te werken. Moet nu formulier tekenen dat het t.z.t. ingebouwd wordt . Ze kunnen er geen datum aanhangen. Heeft 1 van jullie ook dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Nu online
Josole schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:23:
Wie heeft zeer recent een cla 250 e geleverd gekregen. Ik mocht even met mijn bestelde cla rijden blijkt augumented reality niet te werken. Moet nu formulier tekenen dat het t.z.t. ingebouwd wordt . Ze kunnen er geen datum aanhangen. Heeft 1 van jullie ook dit probleem.
Ik hoop hem komende week te krijgen, dan kan ik meer vertellen.
maar hoop het niet, zou dat toch wel erg spijtig vinden

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Welk uitrustingspakket heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Cla 250e amg line premiumplus rijassistentie pakket en daschcam. Werkt nu ook nog niet.
ViTeX schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Welk uitrustingspakket heb je genomen?
Cla 250 e amg met premium plus en rijassistentiepakket en dashcam maar die doet het uiteraard ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb begin dit jaar een A200 besteld met luxury en plus pakket. daarin zat ook het augmented reality navigatie systeem. Vandaag gebeld dat dit eruit gelaten wordt zodat ze iig de auto kunnen gaan bouwen. Dit is een beslissing vanuit de fabriek begreep ik. Anders had ik tot het eind van het jaar pas gekregen. Oorspronkelijk zou deze overigens over 2 weken geleverd moeten worden maar dat wordt lastig als ie gebouwd moet worden. Voor het ontbreken van de functie gaat iig mijn lease contract goedkoper worden maar jammer is het wel. Ik krijg er iig nog een brief over maar mijn dealer was iig netjes om alvast te bellen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Dit bericht kreeg ik vorige week ook. Geen enkel probleem aangezien de rest van de auto wel gewoon werkt en het tzt ingebouwd wordt. Gaat om een CLA 200 SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
Ik heb vernomen dat er in de versies zonder augmented reality minder processing power zit, waarschijnlijk andere/beter verkrijgbare chips.

Lijkt me straf dat ze die dingen achteraf nog zouden wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Herax10NL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:53:
[...]

Dit bericht kreeg ik vorige week ook. Geen enkel probleem aangezien de rest van de auto wel gewoon werkt en het tzt ingebouwd wordt. Gaat om een CLA 200 SB.
De rest werkt bij mij ook , maar vervelend is dat ze er geen datum bij zetten. Dealer weet niet of het 1 maand of 6 maanden is. Hebben ze bij jou een tijdsbestek genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wile8190
  • Laatst online: 29-09-2023
Hoorde het van een collega ook al...
Zelf helaas wederom een verschuiving van verwachte leverdatum naar eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
wvdburgt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Ik heb begin dit jaar een A200 besteld met luxury en plus pakket. daarin zat ook het augmented reality navigatie systeem. Vandaag gebeld dat dit eruit gelaten wordt zodat ze iig de auto kunnen gaan bouwen. Dit is een beslissing vanuit de fabriek begreep ik. Anders had ik tot het eind van het jaar pas gekregen. Oorspronkelijk zou deze overigens over 2 weken geleverd moeten worden maar dat wordt lastig als ie gebouwd moet worden. Voor het ontbreken van de functie gaat iig mijn lease contract goedkoper worden maar jammer is het wel. Ik krijg er iig nog een brief over maar mijn dealer was iig netjes om alvast te bellen.
Gaan ze dit niet achteraf inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Josole schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Gaan ze dit niet achteraf inbouwen?
Goede vraag. daar is me niets over verteld. Ik krijg nog wel een brief waar dit hopelijk wat duidelijker in staat. Ik kreeg iig niet het gevoel dat ze het later gaan inbouwen omdat mijn lease bedrag wordt aangepast.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josole
wvdburgt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Goede vraag. daar is me niets over verteld. Ik krijg nog wel een brief waar dit hopelijk wat duidelijker in staat. Ik kreeg iig niet het gevoel dat ze het later gaan inbouwen omdat mijn lease bedrag wordt aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josole
Mij is verzekerd dat het ingebouwd wordt. Kan de koop om deze reden nog wel annuleren. Maar hoe lang gaat het dan duren. Auto staat nog niet op mijn naam . dus nog enige twijfel. Ik heb besteld midden april dus heb geluk met de levering begrijp ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmc2W00A9ZVhxvD-VxgBAiGuTqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90kq5Nm4Vikmem1V7c8PaxoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Zie in de pakketten op de Mercedes configurator augmented reality inderdaad ook niet meer terugkomen. Tevens iets over levering van de communicatiesystemen (LTE en eCall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josole
Klopt alleen nog die met een dieselmotor is het nog aan te vinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Benieuwd wanneer het weer leverbaar wordt. Mijn CLA zal als alles goed gaat 29 september geleverd worden wanneer mijn huidige leasecontract verloopt. Benieuwd of deze dan met of zonder augmented reality wordt geleverd.

Vraag me inderdaad af hoe de dat achteraf inbouwen. Camera zit er wellicht al? Maar als het de chip is, dan moeten ze denk flink onder het Dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Josole schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:02:
[...]

De rest werkt bij mij ook , maar vervelend is dat ze er geen datum bij zetten. Dealer weet niet of het 1 maand of 6 maanden is. Hebben ze bij jou een tijdsbestek genoemd.
Ik heb geen tijd gehoord, maar ik verwacht dat het inderdaad binnen een half jaar geregeld zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity_Razer
Entity_Razer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:36:
[...]

...

wagen nog niet klaar voor aflevering volgends dealer. Zou een parkeersensor DOA zijn en die staat op backorder ..

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:17
vanmorgen weer eens geen live traffic in de auto, gebeurt toch wel regelmatig helaas, nog even los van de accuratesse van de informatie. Jammer dat ze google niet als bron gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stijnec1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:10:
vanmorgen weer eens geen live traffic in de auto, gebeurt toch wel regelmatig helaas, nog even los van de accuratesse van de informatie. Jammer dat ze google niet als bron gebruiken
Tomtom heeft aardig wat sources hoor, ook alle VF sims, dus de auto's zelf.

Daarnaast ook natuurlijk de car2x, wat best goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 01-07-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
TheBelgianStone schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Da's vreemd, zeker laten nakijken. Afgelopen winter juist na aflevering had ik max 39km bij -10°Celsius
Het probleem heeft zichzelf opgelost. Ondertussen 64 km rijbereik, elke keer meer als ik een laadcyclus doe. Ik denk dat de batterij zich stelselmatig terug kalibreert. In de winter was de 4G laadkabel van de leasemaatschappij er nog niet en heb ik een paar keer de batterij leeg gereden, daardoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
Vannacht kreeg ik de notificatie van de Mercedes Me app dat een paar diensten waren gedeactiveerd/geactiveerd. Na wat onderzoek kon ik eindelijk de dashcam functie aanschaffen voor onbeperkte tijd. Cool! Ben nu wel 240,- euro lichter. Moet misschien de leasemaatschappij het wel even laten weten.

Edit:
YouTube: 2020 Mercedes-Benz CLA built-in Dashcam
Heb het even geprobeerd. 720p30 MP4.
Laat mooi de tijd en snelheid (met snelle updates) zien! Dat is wel mooi maar de kwaliteit van de film is verder om te huilen. Kentekens zijn niet leesbaar.

De ervaring is ook niet heel lekker. Bij het starten van de auto moest ik een minuutje of 2 wachten totdat "Dashcam" tussen Apps in MBUX kwam te staan. Daarna heb ik loop recording aangezet. Toen eenmaal ik weer wou vertrekken moest ik precies hetzelfde herhalen. Deze elke keer handmatig starten is niet heel praktisch. Er zijn verder geen instellingen behalve een "landsgrensmelding". Ik vind het de 240 euros niet waard.

Je bent een USB-stick nodig voor de opnames. Deze heb ik gefomatteerd met exFAT.
Split bij elke 55MB.

[ Voor 59% gewijzigd door xBytez op 01-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
rednaz420 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Het probleem heeft zichzelf opgelost. Ondertussen 64 km rijbereik, elke keer meer als ik een laadcyclus doe. Ik denk dat de batterij zich stelselmatig terug kalibreert. In de winter was de 4G laadkabel van de leasemaatschappij er nog niet en heb ik een paar keer de batterij leeg gereden, daardoor.
Fijn om te horen 😉 afhankelijk van je rijprofiel zal het nog wat stijgen/dalen. Ben wel blij dat wat de wagen weergeeft effectief hetgeen is wat je kan rijden, in tegenstelling tot sommige andere merken die enorm optimistisch zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Wie kan mij goede tips geven? Ik wil nl. een gastank laten installeren in mijn ML500. Welke prijs is redelijk en waar moet ik opletten? :Z hij zuipt toch iets meer dan verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
xBytez schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:08:
Vannacht kreeg ik de notificatie van de Mercedes Me app dat een paar diensten waren gedeactiveerd/geactiveerd. Na wat onderzoek kon ik eindelijk de dashcam functie aanschaffen voor onbeperkte tijd. Cool! Ben nu wel 240,- euro lichter. Moet misschien de leasemaatschappij het wel even laten weten.

Edit:
YouTube: 2020 Mercedes-Benz CLA built-in Dashcam
Heb het even geprobeerd. 720p30 MP4.
Laat mooi de tijd en snelheid (met snelle updates) zien! Dat is wel mooi maar de kwaliteit van de film is verder om te huilen. Kentekens zijn niet leesbaar.

De ervaring is ook niet heel lekker. Bij het starten van de auto moest ik een minuutje of 2 wachten totdat "Dashcam" tussen Apps in MBUX kwam te staan. Daarna heb ik loop recording aangezet. Toen eenmaal ik weer wou vertrekken moest ik precies hetzelfde herhalen. Deze elke keer handmatig starten is niet heel praktisch. Er zijn verder geen instellingen behalve een "landsgrensmelding". Ik vind het de 240 euros niet waard.

Je bent een USB-stick nodig voor de opnames. Deze heb ik gefomatteerd met exFAT.
Split bij elke 55MB.
Eindelijk! Ik kan hem nog niet activeren op mijn 2020 GLE Coupé. Zal wel weer met de uitrol te maken hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 16:12
Vorige week vrijdag afgeleverd! AR zit er bij mij op en werkt 100% naar behoren!

:D

Afbeeldingslocatie: https://db3pap002files.storage.live.com/y4mMUdowZO3a3RBFwRubbVaYeMoqufNWNuuFNlryGWRMSI6piJ41qaoeOXP2nCoAwtKOrrVlEqdVNTbp5bf-SFa7uovYZyoH1-GfsTJOC8rqugbKPRp_WMxQ4Jxo7aNpK9Vi487ZWAJ2_LWM3w6p6waXR_vucmxyP2gRRb5oolj0O-olJjWqIf05CGz7EeV3ufQ?width=660&height=328&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://db3pap002files.storage.live.com/y4mp0jvYY2rhLZ562Fqt13XUHf_FxBJ43mkjj3wOwkY3AyivHBNSMlFWrno2sA-1LStdcNZQM3YA7_isPHfITAD3Cn8JWSOipMIvo9e7iT0nYOaCGTKSIn5o3-z3rvivtEjusbt5PQWQit7Cf7gTrGkMuXFx1nIEAfpRDQMPoGPspvf_Bu2YWZK-td_QxWetIqW?width=660&height=325&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://db3pap002files.storage.live.com/y4mjsoV-EVhrujmzZor2IzSYXvWTPKdbXAynrDIKjk11BrTcMzh3IlIPGguX9wlPOYpZsOQ7HTviSUBUZKgtL3FP9HBlycY1FitKAqNC-12k2ffzsisMXuRXNATR_OeagiDpl8kaVfN66p7zNmFoKLi6EmBejLwTix-zw0f82-OFxsCXiMOIgYez_ehbYYCtUsf?width=660&height=274&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Entity_Razer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:30:
[...]

...

wagen nog niet klaar voor aflevering volgends dealer. Zou een parkeersensor DOA zijn en die staat op backorder ..
hij is vandaag klaar, echter wegens planningsproblemen (vrouwen... :o ) pas maandag oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Aangezien de ML500 toch iets meer slurpt dan ik in eerste instantie gedacht had :+ wil ik er een LPG gas installatie in laten leggen.

Heeft iemand al een keer eerder met dit bijltje gehakt en wat dit eventueel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik hoop dat je wel bekend bent met de onderhoudskosten van een ML. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerboat schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:37:
Aangezien de ML500 toch iets meer slurpt dan ik in eerste instantie gedacht had :+ wil ik er een LPG gas installatie in laten leggen.

Heeft iemand al een keer eerder met dit bijltje gehakt en wat dit eventueel kost?
Vraag een prijs op bij de LPG specialist en bereid je bankrekening vast voor op de onderhoudsbeurten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBelgianStone
Met de CLA250e de grens van 15.000 km doorbroken (sinds aankoop op 31/12/20) waarvan 9.000km volledig elektrisch.

Momenteel een verbruik van 3,2l/100km of 1 op 31. Nog steeds in dalende lijn.

Voor de rest heel tevreden 😊

[ Voor 6% gewijzigd door TheBelgianStone op 02-07-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
S_Chief schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:42:
Ik hoop dat je wel bekend bent met de onderhoudskosten van een ML. :p
Nou ja .... Heb een goede kennis/klant die onderhoud doet op mijn auto :+ ..... auto is gekocht op de achterbank (3 grote pubers). Overigens was wel meteen verliefd op de bak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Vraag een prijs op bij de LPG specialist en bereid je bankrekening vast voor op de onderhoudsbeurten.
hahaha is het zo erg? ... ha :z ...... ha :/ :F ...... ha :| :-( ;w

Dat komt wel goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arkalicharan
TheBelgianStone schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:49:
Met de CLA250e de grens van 15.000 km doorbroken (sinds aankoop op 31/12/20) waarvan 9.000km volledig elektrisch.

Goed bezig! Het verbruik ligt bij mij rond hetzelfde :*). Het verbaast mij trouwens bij een lange rit, hoe goed de recuperatie werkt. Bij een afstand van ong 200 km, haal ik bijna 90 kilometer elektrisch (wanneer ik start met een volle accu en in de comfort stand)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat

Tering dat is wel lekker zuinig, mijn verbruik ligt gemiddeld 13l/100km :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX

Rijd jij ook je accu leeg voordat je weer ga opladen? Of elke dag aan de lader hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
arkalicharan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Goed bezig! Het verbruik ligt bij mij rond hetzelfde :*). Het verbaast mij trouwens bij een lange rit, hoe goed de recuperatie werkt. Bij een afstand van ong 200 km, haal ik bijna 90 kilometer elektrisch (wanneer ik start met een volle accu en in de comfort stand)!
Inderdaad! Bij mij ook. Het valt op hoeveel energie een non-hybride model laat liggen..

Kies jij soms zelf hoeveel recuperatie je wil? Of altijd Dauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arkalicharan
TheBelgianStone schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Inderdaad! Bij mij ook. Het valt op hoeveel energie een non-hybride model laat liggen..

Kies jij soms zelf hoeveel recuperatie je wil? Of altijd Dauto.
Ja idd! Ik heb 'em altijd op Dauto staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerboat schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:42:
[...]

hahaha is het zo erg? ... ha :z ...... ha :/ :F ...... ha :| :-( ;w

Dat komt wel goed ;)
Veel erger nog. Als je problemen hebt met de benzine ben je nog (lang, langlanglang) niet klaar om de onderhoudsrekening onder ogen te zien.

Ik heb vaker S en 500(+) modellen gehad. Een onderhoudsrekening die de aanschafprijs (ver) overstijgt is absoluut geen uitzondering, meer regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt er uiteraard aan voor hoe weinig je een auto koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:24
Kartmans1 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:55:
Benieuwd wanneer het weer leverbaar wordt. Mijn CLA zal als alles goed gaat 29 september geleverd worden wanneer mijn huidige leasecontract verloopt. Benieuwd of deze dan met of zonder augmented reality wordt geleverd.

Vraag me inderdaad af hoe de dat achteraf inbouwen. Camera zit er wellicht al? Maar als het de chip is, dan moeten ze denk flink onder het Dashboard.
Mooi, dan moeten we allebei nog even veel nachtjes slapen;). Mijn A Limo wordt 1 oktober opgeleverd als alles volgens plan verloopt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Zat een beetje in de Mercedes me app te struinen, zijn er hier mensen die pakketten hebben gekocht en hun ervaring willen delen? Ik zit zelf te denken aan het comfort pakket, want de andere functies zitten straks in mijn losse voertuig volgsysteem dat verplicht wordt door de verzekering.

Verder is het lang wachten. RDW heeft nog steeds mijn spoedaanvraag kenteken niet verwerkt, dus zit nog steeds te wachten, goede week nu. Hoop dat na montage alarm ook het kenteken geregeld is, wil graag rijden ipv de auto bij de garage te laten staan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Entity_Razer
Wagen is net geleverd, gelijk naar de detailer gereden voor hem te laten coaten, vol keramische coating.

Meer foto's eens dat gedaan is.

Enige wat opviel is dat Optiecode U21 of U19 (ik heb U21, augmenten reality + dashcam) nog nageinstalleerd moet worden ivm semiconductor shortage etc.

geen idee wat dit werk nog gaat inhouden maar ik wordt hiervoor nog gecontacteerd blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxXdx-KrC4pYSW8WVC6jK1WY8HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ceer6iHhppEsdxnrso6oqVzG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vohEWllXCunPs0TauX-lGkIuj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0A6nefjJ1Cxksp9ZkmMK28J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2r2eaGaYjYEKI-oXh5HJeVteRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bV4tkYQd5Z0vRcPLBCaFyZRY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Entity_Razer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:
Wagen is net geleverd, gelijk naar de detailer gereden voor hem te laten coaten, vol keramische coating.
Ah, jij mag hem wel coaten? Of is het prive gekocht? Ik mocht hem niet coaten van de lease.

Welke kleur stoel heb jij? Is het in het echt ook zoveel lichter dan het andere deel van het dashboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity_Razer
swtimmer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Ah, jij mag hem wel coaten? Of is het prive gekocht? Ik mocht hem niet coaten van de lease.

Welke kleur stoel heb jij? Is het in het echt ook zoveel lichter dan het andere deel van het dashboard?
ik heb de AMG zetels die met het AMG pakket kwamen gewoon.
ik heb geen echte lease maar een renting (fiscale leasing geloof ik dat dat noemt ?) aangezien ik vanuit mijn eigen zaak de wagen heb.

Aangezien ik de eigenaar ben van de wagen doe ik ermee wat ik wil eigenlijk. Lease en co nooit over moeten aanspreken.

Stoelen zijn ietsje donkerder in het echt dan de foto hoor. Alles is dezelfde kleur. Enkel het panoramadak stond hier open dus vandaar de lichtere kleur op de zetels vermoed ik.

Bijkomend vermoed ik dat mijn iPhone nog wat post-correctie van zichzelf heeft gedaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Entity_Razer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:15:
[...]

ik heb de AMG zetels die met het AMG pakket kwamen gewoon.
ik heb geen echte lease maar een renting (fiscale leasing geloof ik dat dat noemt ?) aangezien ik vanuit mijn eigen zaak de wagen heb.

Aangezien ik de eigenaar ben van de wagen doe ik ermee wat ik wil eigenlijk. Lease en co nooit over moeten aanspreken.

Stoelen zijn ietsje donkerder in het echt dan de foto hoor. Alles is dezelfde kleur. Enkel het panoramadak stond hier open dus vandaar de lichtere kleur op de zetels vermoed ik.

Bijkomend vermoed ik dat mijn iPhone nog wat post-correctie van zichzelf heeft gedaan ook.
Zeker weten?
Bij renting huurt je bedrijf een bedrijfswagen van de leasingmaatschappij met een vooraf gedefiniëerde looptijd, aantal kilometers en prijs. De leasingmaatschappij is in dit geval zowel de juridische als economische eigenaar, wat betekent dat de verhuurder (= de leasingmaatschappij) eigenaar blijft van de wagen. De wagen komt dus niet op de balans van jouw onderneming te staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Entity_Razer
ik heb het simpeler voorgesteld dan het is voor hier op dit forum, maar de essentie is dat zolang ik hem niet verkoop en mijn contract uit doe, doe ik ermee wat ik wil qua coatings of dergelijke.

Wil gerust verder uitweiden over Financials lease vs operational vs .... maar dat gaat dit topic wat voorbij denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Entity_Razer schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:

Meer foto's eens dat gedaan is.

Enige wat opviel is dat Optiecode U21 of U19 (ik heb U21, augmenten reality + dashcam) nog nageinstalleerd moet worden ivm semiconductor shortage etc.

geen idee wat dit werk nog gaat inhouden maar ik wordt hiervoor nog gecontacteerd blijkbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleursamenstelling. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Vraagje aan de hybride (250e / 300e / 350e) rijders hier. Stekkeren jullie elke dag na elk ritje of stekkeren jullie pas wanneer accu leeg is?

EDIT
Net aan artikel gevonden van een Seat Leon plug-in-hybride met de volgende 4 tips:
https://zijm.nl/blog/tips...ok-in-de-winter-optimaal/

Weet natuurlijk niet in hoeverre dit voor 'Mercedes' geldt 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door ViTeX op 05-07-2021 16:35 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 70 Laatste