Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Asgaro schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:37:
...

Daarnaast ook de vraag: nog mensen bij wie een Infotainment Update blijkt klaar te hebben staan voor zijn A/CLA? Ik hoop dat dit die nieuwste MBUX versie is. Onlangs postte in dit topic al iemand dat die de nieuwste MBUX via OTA heeft gekregen. Dit weekend is kijken :) Zodat ik hopelijk eindelijk Android Auto via het touchpad kan bedienen.

...
Update hierop: vandaag update uitgevoerd en blijkt inderdaad FUP3 te zijn! Android Auto is nu volledig bedienbaar via touchpad en niet meer alleen via het touchscreen.
App bar is wel verplaatst van onder naar links, maar dat vind ik zelf feitelijk beter: meer screen estate in de hoogte nu.
Het blijft wel jammer dat de widescreen mode niet ondersteund wordt zoals bv BMW wel doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jItgu6bLK1YrcLcUenUNMGrLyyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eoVodh11APlgJqMVazvoYPr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrvACUKqXlAMtiC-RYLIAKVTcXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnQBqRWFz0l7E3zpVnQJzokl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:57
dataSlut schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:00:
[...]
Klopt ja! Ik vind het geweldig. Maar is natuurlijk smaak gevoelig. Wel baby doekjes bij de hand houden. Als je donkerblauwe spijkerbroeken draagt willen die nog wel eens afgeven.
[Afbeelding]
Verdorie, dat ziet er toch wel heel erg goed uit. Ik heb gekozen voor Denim blue met zwart interieur mede om de reden die je aangaf, is het echt zo erg of valt het mee? Er was op het moment van bestellen amper een auto in de buurt met de beige bekleding en bestellen zonder het eerst te hebben gezien was geen optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47
Arie26 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Dat is nog eens positief nieuws, ik zit nog steeds te wachten op de datum, ergens juni :-(
Zo juist te horen gekregen dat de CLA eind deze week in productie gaat en dan over 2 weken hier geleverd zou worden, weekje voor rijklaar maken, kenteken en dergelijke.
Hopelijk rond 18 juni de foto's.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05
Joyous-P schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Verdorie, dat ziet er toch wel heel erg goed uit. Ik heb gekozen voor Denim blue met zwart interieur mede om de reden die je aangaf, is het echt zo erg of valt het mee?
Ja eigenlijk wel. Heb hiervoor ook auto’s met lichte lederen bekleding gehad zonder problemen/zorgen. Maar hier heb ik nu al een (hele) lichte blauwe waas die ik er ook met leather cleaner nog niet afkrijg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat voor leerreiniger gebruik je? Ik heb inmiddels zo'n 5 jaar beige leer, maar totaal geen last van het afgeven van broeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05
Dat was ook hoe ik het hiervoor ervaarde. Heb AutoGlym Leather Cleaner gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
S_Chief schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:15:
Wat voor leerreiniger gebruik je? Ik heb inmiddels zo'n 5 jaar beige leer, maar totaal geen last van het afgeven van broeken.
Ook met bruin leer totaal geen last, het is dat een collega met het mooie witte Tesla interieur erover begon dat ik meer informatie erover ging opzoeken en uiteindelijk voor zwart koos. Het forum van Carclean is daar erg geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Dag mensjes,

Ben opzoek naar een andere auto.
Mijn oog is gevallen op een CLA facelift model 2016. Moet een diesel zijn 200 en natuurlijk alle toeters en bellen bevatten (pano, automaat, clima en amg pakket), kleur liefst donkergrijs, zwart of wit. (Wit is laatste optie). Valt mij op dat er echt veeel meer shooting breaks zijn dan sedans?

Waar kijk ik:
Leboncoin.fr
2dehands.be
Autoscout
Mobile.de
Ebay-kleinanziegen.de

Aanbod valt tegen. Max prijs (25k)
Mis ik nog een site, met goede aanbod?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel in het buitenland met de CLA (2020) en merkte al dat aan de grens waar ik de EU verliet, de Mercedes Me services ophielden met werken.

Nu een paar dagen later vroeg de Mercedes Me app om opnieuw in te loggen en ben ik een hoop opties compleet kwijt in de app. Deuren/ramen openen etc zijn allemaal verdwenen.

Ben ik de enige die dat heeft (omdat ik buiten de EU ben) of is er een update en zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:15:
Ik ben momenteel in het buitenland met de CLA (2020) en merkte al dat aan de grens waar ik de EU verliet, de Mercedes Me services ophielden met werken.

Nu een paar dagen later vroeg de Mercedes Me app om opnieuw in te loggen en ben ik een hoop opties compleet kwijt in de app. Deuren/ramen openen etc zijn allemaal verdwenen.

Ben ik de enige die dat heeft (omdat ik buiten de EU ben) of is er een update en zijn er meer mensen met dit probleem?
Weet niet of het daardoor komt, maar de hele app is kut geworden. Elke keer opnieuw inloggen, gek word je ervan.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:27

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Mijn MBUX systeem start vaak navigatie naar huis toe. Is dit uit te zetten? Heb het hier een keer voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
xven0mxz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:45:
Mijn MBUX systeem start vaak navigatie naar huis toe. Is dit uit te zetten? Heb het hier een keer voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden.
- Ga linksboven in je scherm naar je profiel
- Selecteer rechts op je scherm de ... naast je actieve profiel
- Selecteer rechts op je scherm "Instellingen adviezen"
- (De)activeer Bestemmingsadviezen toestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Redondo1982 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Weet niet of het daardoor komt, maar de hele app is kut geworden. Elke keer opnieuw inloggen, gek word je ervan.
ik heb geen ervaring met buitenland maar ik hoef echt niet elke keer opnieuw in te loggen, het werkt eigenlijk best goed op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
wd200 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:02:
[...]

ik heb geen ervaring met buitenland maar ik hoef echt niet elke keer opnieuw in te loggen, het werkt eigenlijk best goed op de iPhone.
Ik deze week twee keer. Doorgaans ongeveer om de 14 dagen(grove inschatting). Best veel voor een app, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik moet ook wel regelmatig inloggen. Gelukkig hebben ze nu een code stuur optie dan hoef je niet met je wachtwoord in te loggen. Die ik dus niet uit mijn hoofd weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 19-09 10:27

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

GilbertvH schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:08:
[...]

- Ga linksboven in je scherm naar je profiel
- Selecteer rechts op je scherm de ... naast je actieve profiel
- Selecteer rechts op je scherm "Instellingen adviezen"
- (De)activeer Bestemmingsadviezen toestaan
Thanks! Heb het uitgezet. Ga het in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom weer even klagen over de CLA, of nouja, in dit geval meer de service.

Ik had hem voor mijn vakantie naar de dealer gebracht omdat hij constant aangaf dat het tijd was voor Service B, en ik dus ook de e-mail kreeg om een Service B afspraak te maken.

Gedaan, ook de problemen doorgegeven:
-het is nog helemaal geen tijd voor Service B maar het systeem blijft er om vragen
-motor stottert en rookt enorm als je accelereert tijdens regenereren DPF
-ramen doen het soms niet

Kreeg wel een gratis vervangende auto mee, netjes (GLB)

Later een smsje om de auto op te halen
Bij het ophalen:
-Het is nog geen tijd voor Service B meneer, u bent veel te vroeg gekomen!
-NIets gevonden aan de motor, "dat is normaal een beejte condens uit de uitlaat" (ik heb aangegeven dat de hele straat blank staat en achterliggers niets meer kunnen zien)
-Niets gevonden aan de ramen "wel even de computer gereset"

Mooi klaar mee. Wat een bagger service. Toen ik aangaf dat "te vroeg voor Service B" letterlijk een probleem op de inleverlijst was, liep hij de garage in en "was er een update voor MBUX geinstalleerd om dat op te lossen". Daar is niets van waar, hij staat nog op precies dezelfde SW versie als voor het inleveren.

Ik had hem het liefst laten staan maar goed de vakantie kwam er aan. Heb dan ook aangegeven dat het Mercedes probleem is als hij binnenkort kapot is, ik rij wel lekker door met mn rokende stotterende motor.

Buiten de EU zijn de Mercedes Me services opgehouden met werken. Kan dat nergens in de gebruikersovereenkomst vinden dat er een restrictie zou zijn.
Gevraagd via de Mercedes chat, "zoeken we uit en u hoort snel van ons!"
Niks meer gehoord. Weer in de chat geklommen, "vervelend meneer we gaan er achteraan!"

Weer niks.

Soms zit je even in een negatieve bui maar jezus, echt geen Mercedes meer de volgende keer.

Gelukkig vind ik 'm wel nog steeds mooi. Al is ie wat smerig hier :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6SMR21AYeRj5jSul4GDa1tWLVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8s8dMzDNcEGmCZP07avEDMAT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:18
FiXeR.nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:09:
[...]

Toevallig vorige week in Japan een 2005 CLS350 full-option ingekocht, slechts 44.000km, youngtimer. Alleen door het suezkanaal klopt er niks meer van het schema van die boten. Dus die is pas in juni hier. :(
Als ik het zo lees duurde transport vanwege het Suezkanaal ongeluk nu een maand of twee. Hoelang zou dat zijn geweest als er geen gekke dingen gebeurden? En toevallig ook niet een indicatie over hoelang het duurt tussen aankomst in Nederland en het rijklaar krijgen van de voertuig? O-) .

Ik zit zelf ook de Japanse auctions in de gaten te houden. En hoop over een paar weken toch een keer de knoop door te mogen hakken. Mits ik de juiste gevonden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
saveljos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Als ik het zo lees duurde transport vanwege het Suezkanaal ongeluk nu een maand of twee. Hoelang zou dat zijn geweest als er geen gekke dingen gebeurden? En toevallig ook niet een indicatie over hoelang het duurt tussen aankomst in Nederland en het rijklaar krijgen van de voertuig? O-) .
Inmiddels kan ik het in een week of 3 á 4, maar als je dit nog nooit hebt gedaan en het via het RDW doet je ook nog een keer 2 maanden verder bent. :P Hou er ook rekening mee dat er maar 1x per maand een boot deze kant op komt.
Ik zit zelf ook de Japanse auctions in de gaten te houden. En hoop over een paar weken toch een keer de knoop door te mogen hakken. Mits ik de juiste gevonden krijg.
Ik weet niet of je alles kan zien, want sinds kort is het grootste veilinghuis besloten en zie je nog maar de helft van de auto's. Je kan me altijd een DM sturen overigens, dan kan ik voor je kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Entity_Razer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:54:
[...]

nou,
mijn nieuwe leaser (in bestelling) is besteld met de Dashcam optie anders hoor :)
E Klasse 300e
Ik heb mijn E300e net ontvangen en ben wel teleurgesteld in de dashcam-optie. Je moet de opname elke rit manueel opstarten. Op deze manier valt het nut een beetje weg (aangezien je het wel vaak zal vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:51
Asgaro schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:37:
Nog mensen bij wie men de laatste tijd vaak in de Mercedes Me app terug moet inloggen?

Daarnaast ook de vraag: nog mensen bij wie een Infotainment Update blijkt klaar te hebben staan voor zijn A/CLA? Ik hoop dat dit die nieuwste MBUX versie is. Onlangs postte in dit topic al iemand dat die de nieuwste MBUX via OTA heeft gekregen. Dit weekend is kijken :) Zodat ik hopelijk eindelijk Android Auto via het touchpad kan bedienen.
Hier nog geen update in mijn A klasse... Toevallig iets speciaal gedaan om de update te triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
MrSenne schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Hier nog geen update in mijn A klasse... Toevallig iets speciaal gedaan om de update te triggeren?
Ik denk dat niet dat ik iets speciaals gedaan heb. Volgens mij zit er wel een geforceerde check in, maar of dat helpt...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:04:

Soms zit je even in een negatieve bui maar jezus, echt geen Mercedes meer de volgende keer.

Gelukkig vind ik 'm wel nog steeds mooi.
Beide regels herkenbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
BobbyDgtl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Ik heb mijn E300e net ontvangen en ben wel teleurgesteld in de dashcam-optie. Je moet de opname elke rit manueel opstarten. Op deze manier valt het nut een beetje weg (aangezien je het wel vaak zal vergeten).
ik dacht eens gezien te hebben dat er een setting was hiervoor ? moet me er nog eens op inlezen want inderdaad als zwarte doos is het een beetje nutteloos om een dashcam aan te moeten zetten telkens ...

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Entity_Razer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:22:
[...]

ik dacht eens gezien te hebben dat er een setting was hiervoor ? moet me er nog eens op inlezen want inderdaad als zwarte doos is het een beetje nutteloos om een dashcam aan te moeten zetten telkens ...
Jammer genoeg geen setting. Je hebt 2 opties: individuele opname en continue opname.
Individuele opname gaat stoppen als de opslag vol zit.
Continue gaat de oudere opnames overschrijven.

Je moet wel nog steeds zelf op de knop duwen om de opname te starten. Nu is het eerder een gimmick ipv iets nuttigs.

Voice opdrachten in het nederlands geven soms als antwoord iets onverstaanbaar, lijkt buggy te zijn (terwijl die opdrachten volgens youtube in het engels wel werken; bv weerbericht en een mopje vertellen)
In combinatie met android auto durft de sound erna choppy te worden en moet ik de kabel eens uittrekken om het te fixen.

Maar nu het positieve, de auto is zo mooi en rijdt fantastisch O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
BobbyDgtl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Maar nu het positieve, de auto is zo mooi en rijdt fantastisch O+
ik tel nog een dikke maand af :P

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindekker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 18:45
xven0mxz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:45:
Grappig. Toen ik mijn A ruim drie jaar geleden bestelde was het idee dat dat een intelligente navigatie zou worden. Als je dan bijvoorbeeld vaak 's ochtends naar een bepaald adres reed (je werk bijvoorbeeld) dan zou hij dat voortaan in de ochtend voorstellen. Dat is er nooit van gekomen. Het enige wat hij nou detecteert is dat je het vaakst naar huis rijdt en stelt hij dat standaard voor. In vorige MBUX versies begon hij dat al voor te stellen als je van huis weg reed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 16:20
Na bijna een jaar wachten is vorige maand eindelijk mijn CLA geleverd.

Ik heb er nu zo'n 2500 km gereden en sinds vorige week merk ik een vreemd geluid op wanneer ik met half gas optrek, ergens tussen de 2500 en 3100 toeren. (Een soort lichte rammel/roffel).

Het is niet altijd te horen maar meestal in de 3e of 4e versnelling. (Ik merk verder niets aan de performance oid).

Misschien is het normaal, maar zijn er meer mensen die dit ooit opgevallen is? (Het betreft een CLA 200 op benzine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
MrSenne schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Nee, niets speciaals gedaan... Hopelijk krijg je hem snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
  • Laatst online: 01-08-2024
DLSS schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:12:

Ik heb er nu zo'n 2500 km gereden en sinds vorige week merk ik een vreemd geluid op wanneer ik met half gas optrek, ergens tussen de 2500 en 3100 toeren. (Een soort lichte rammel/roffel).

Het is niet altijd te horen maar meestal in de 3e of 4e versnelling. (Ik merk verder niets aan de performance oid).

Misschien is het normaal, maar zijn er meer mensen die dit ooit opgevallen is? (Het betreft een CLA 200 op benzine)
Interieur rammel of iets in de motor ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:10
DLSS schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:12:

Toevallig niet dat je op twee cilinders aan het rijden bent en dat hij terug de twee andere inschakelt? Ik merk dat hij toch wat stottert daardoor. In mijn ervaring is daar niet echt veel geluid bij, maar ik doe maar een gokje. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Th1x4nG op 01-06-2021 11:24 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ik ben na 3 weken uitzoekwerk door Mercedes, door hun teruggebeld. Dashcam functie vrij schakelen kost 469,- ex btw. En dan moet je hem dus ook nog iedere keer aanzetten....

Achterlijk bedrag :(
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:41:

Ik heb hem deels op maat laten maken omdat ik de bekabeling zo wilde hebben. (en kreeg hem alsnog verkeerd van de 12v remote en ground zaten verkeerd om :+ Was gelukkig makkelijk fixen)
@Verwijderd had jij die link van die Alibaba leverancier nog ergens? Dan ga ik heb daar wel bestellen....

Ik heb hem de dashcam well op Ali Express gevonden maar die hebben niet de juiste kabel. Blijkbaar heeft Mercedes 15 varianten van die kabel....

[ Voor 61% gewijzigd door Gearjunkie op 02-06-2021 17:38 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 16:20
TheBelgianStone schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 02:17:
[...]

Interieur rammel of iets in de motor ruimte?
In de motor ruimte. Je moet er specifiek op letten, maar het is wel duidelijk reproduceerbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie26
vorige week vrijdag zou mijn auto geproduceerd zijn in Hongarije :-)

Weet iemand hoe lang het normaliter kost voordat hij bij de dealer staat ?
- maandag op de vrachtwagen
- woensdag in nederland
- donderdag/vrijdag papierwerk in orde maken
- maandag / dinsdag bij de dealer ?

of is dat veel te ambitieus ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Arie26 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:30:
vorige week vrijdag zou mijn auto geproduceerd zijn in Hongarije :-)

Weet iemand hoe lang het normaliter kost voordat hij bij de dealer staat ?
- maandag op de vrachtwagen
- woensdag in nederland
- donderdag/vrijdag papierwerk in orde maken
- maandag / dinsdag bij de dealer ?

of is dat veel te ambitieus ?
Zo juist reactie gehad via de e-mail, had gebeld maar was in gesprek

Goedemiddag Arjan,

Ik begreep dat je nog gebeld hebt. Jouw CLA is geproduceerd en het is nu wachten op transport. Zoals je wellicht meegekregen hebt zijn er allerlei problemen met productie (chips) en transport. Er wordt minder geproduceerd dus ook minder getransporteerd. We hebben de druk er vol op staan zodat de auto snel bij ons is. Exacte datum kan ik niet geven.

Heel verhaal en helemaal niks wijzer.
Kan volgende week zijn, maar lijkt meer op volgende maand. Als ze dat al halen

[ Voor 6% gewijzigd door Arie26 op 04-06-2021 20:26 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 09:31
Arie26 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:24:
[...]

Goedemiddag Arjan,

Ik begreep dat je nog gebeld hebt. Jouw CLA is geproduceerd en het is nu wachten op transport. Zoals je wellicht meegekregen hebt zijn er allerlei problemen met productie (chips) en transport. Er wordt minder geproduceerd dus ook minder getransporteerd. We hebben de druk er vol op staan zodat de auto snel bij ons is. Exacte datum kan ik niet geven.

Na transport moet je meestal rekening houden met 2 weken tot aflevering. Het is erg druk bij de meeste MB dealers.

Met transport is er naar mijn weten geen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 04-06-2021 20:58 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:33
@Arie26 Apart ik kreeg deze week nog een exacte datum te horen van de levering van een EQA in juli.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
[...]

Goedemiddag Arjan,

En daarna komt het 'rijklaar' maken nog. Oftewel alles uit plastic halen en de laatste checks. Bij mij was dat na binnenkomst bij dealer vanaf fabriek nog bijna weken extra. Naast het transport nu denk ik dat je planning dus wat de optimistisch is. :)

Wel fijn dat ze tenminste een inschatting geven en het rijklaar maken met de inschatting daarvan doorgeven... Ooh, wacht.. (ik snap niet hoe dealers denken dat het handig is om zo vaag te blijven en gewoon geen info te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
[...]

Goedemiddag Arjan,

Sorry maar, wat een gezeur van jou. Ze hebben gezien dat je hebt gebeld, nemen de moeite om jou een bericht terug te sturen met de informatie dat je auto reeds geproduceerd is en het een kwestie van vervoeren naar Nederland is. Alleen door verschillende redenen, die ze ook nog opgeven, kunnen ze geen exacte datum geven. Natuurlijk schrijven ze dat ze er alles aan doen al ligt dat niet in hun macht. Je krijgt netjes de informatie die ze hebben, waarom zo zuur? Omdat jij (net als vele anderen) moet wachten en jij (net als vele anderen) geen exacte levertijd weet?

Het mooiste is dat je hier hardop schrijf dat jij niks wijzer bent ... wat had je dan verwacht? Misschien zoiets:
"Ik heb zojuist de kapitein van het schip aan de telefoon gehad, hij geeft aan morgennacht rond 4 uur in de haven van Rotterdam te zijn. Helaas kunnen wij de auto pas om 8 uur in de ochtend ophalen om deze om 9 uur binnen te hebben. Papierwerk duurt gemiddeld 37 minuten en 41 seconden maar dit kan soms langer of korter zijn, onze excuses voor het ongemak. Volgens dit schema kunt u uw auto over 2 dagen ophalen. We doen er een sticker bij omdat u zo lang heeft moeten wachten"

Om je gerust te stellen, een A-klasse was volgens Direct Lease 27 mei af te leveren, deze wordt nu volgende week woensdag thuis afgeleverd. Kleine twee weken om alles te controleren, RDW registraties, afleverplanning op orde te hebben vind ik heel netjes.
InterCC schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:04:
[...]
En daarna komt het 'rijklaar' maken nog. Oftewel alles uit plastic halen en de laatste checks. Bij mij was dat na binnenkomst bij dealer vanaf fabriek nog bijna weken extra. Naast het transport nu denk ik dat je planning dus wat de optimistisch is. :)
Alles uit plastic halen, wil je geen kenteken? En stel dat jouw auto als 5e pas aan de beurt is, moeten we de 4 eerdere maar even afraffelen zodat jouw auto sneller klaar is?
InterCC schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:04:
[...]
Wel fijn dat ze tenminste een inschatting geven en het rijklaar maken met de inschatting daarvan doorgeven... Ooh, wacht.. (ik snap niet hoe dealers denken dat het handig is om zo vaag te blijven en gewoon geen info te geven).
Misschien doen we dit omdat er anders mensen op internet gaan zeuren dat de garage er langer over doet dan ze voorheen hebben gezegd, al was dat maar een inschatting.

Al met al lijk ik een enorme zeur nu zelf, gelukkig geen ochtendhumeur. Maar met z'n alle minder zeuren zou alles zo veel fijner maken. Ik zal m'n best doen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Joyous-P op 05-06-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Joyous-P schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:06:

[...]

Alles uit plastic halen, wil je geen kenteken? En stel dat jouw auto als 5e pas aan de beurt is, moeten we de 4 eerdere maar even afraffelen zodat jouw auto sneller klaar is?

[...]

Misschien doen we dit omdat er anders mensen op internet gaan zeuren dat de garage er langer over doet dan ze voorheen hebben gezegd, al was dat maar een inschatting.

Al met al lijk ik een enorme zeur nu zelf, gelukkig geen ochtendhumeur. Maar met z'n alle minder zeuren zou alles zo veel fijner maken. Ik zal m'n best doen ;)
Afleveren is volgens mij altijd rond de twee weken en daarvoor nemen garages ruim de tijd. Mijn probleem en mijn 'gezeur' zit in het bewust niet informeren. Ik vond de communicatie rondom mijn aflevering ook behoorlijk ongelukkig. Ook nu (was in mijn geval ook zo) moet er zelf gebeld worden. Er wordt dan wel gereageerd, maar zonder eigen inititief was er nog weinig duidelijk en zelfs nu wordt nu de informatie gegeven die gegeven kan worden (kan nog x-werken duren voordat het hier en en dan nog waarschijnlijk x-weken tot het afleverklaar is).. Zo lastig is dat niet. En mocht het dan langer duren kan de klant pro-actief opgebeld worden om aan te geven dat iets tegen zit en het langer duurt.
Dat soort service heb ik nog niet mogen ervaren. Dat hij daarover 'zeurt' snap ik eigenlijk wel. Waarschijnlijk is het iets waar hij al langer op wacht en erg naar uitkijkt. Dan spelen emoties ook net een beetje meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gearjunkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:
Ik ben na 3 weken uitzoekwerk door Mercedes, door hun teruggebeld. Dashcam functie vrij schakelen kost 469,- ex btw. En dan moet je hem dus ook nog iedere keer aanzetten....

Achterlijk bedrag :(

[...]

@Verwijderd had jij die link van die Alibaba leverancier nog ergens? Dan ga ik heb daar wel bestellen....

Ik heb hem de dashcam well op Ali Express gevonden maar die hebben niet de juiste kabel. Blijkbaar heeft Mercedes 15 varianten van die kabel....
Lekker gewerkt Mercedes, premium prijs en geen auto-record :'( hoe help je je merk om zeep.

https://a.aliexpress.com/_mqgLWSl

Dit is hem. Stuur ze een foto van het kabeltje dat je in je auto hebt en dan sturen ze je het juiste kabeltje.

Mijn order nr was 8128884094079463 dus als jou kabeltje hetzelfde is als in mijn fotos dan kan je dat doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Joyous-P schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:06:
[...]

Sorry maar, wat een gezeur van jou.
Ik snap je, maar hier ligt meer aan ten grondslag, wat ik misschien had moeten vertellen.
Elke informatie welke ik nu heb gekregen, is na aanleiding van mijn vragen hoe het er nu mee staat. Voelt als 1 richting verkeer. Klanten aan de voorkant duidelijk en goed informeren hoort volgens mijn ook bij de verkoop van auto's.

Vanuit de lease-maatschappij/dealer regelen ze nu een passende voorloop auto, deze is nu al 5x gewisseld omdat ze hem elders kunnen inzetten en ik weer iets ander krijg. (7 maanden tijd).
Mercedes C-klasse estate (2016)
Ford Mondeo (2018)
Nissan Leaf (2020) elektrisch geen oplossing voor ons.
Citroen DS5 (2019)
Seat Ibiza (2019)

ik vind de Seat Ibiza nu niet echt een gelijk waardige voorloper als je een auto krijgt van 50K+ in het verschiet heb staan.

Dus inderdaad kan het wat zuur, klinken.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:24
Ik heb in Januari een A180 Berline besteld, en zou die volgende week moeten hebben (in Belgie), heb telefoon gekregen van de garage dat ze zonder s.o.s. knoppen zitten in de fabriek en dat ik mijn auto zal later hebben, de knoppen moeten eerst binnenkomen blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Verwijderd schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Lekker gewerkt Mercedes, premium prijs en geen auto-record :'( hoe help je je merk om zeep.

https://a.aliexpress.com/_mqgLWSl

Dit is hem. Stuur ze een foto van het kabeltje dat je in je auto hebt en dan sturen ze je het juiste kabeltje.

Mijn order nr was 8128884094079463 dus als jou kabeltje hetzelfde is als in mijn fotos dan kan je dat doorgeven.
Thnx man! Ja echt waardeloos van Mercedes.

Hier had ik hem inderdaad gevonden. Ze zeggen echter dat de kabel voor een A anders is dan de CLA. En die kabel hebben ze niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gearjunkie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Thnx man! Ja echt waardeloos van Mercedes.

Hier had ik hem inderdaad gevonden. Ze zeggen echter dat de kabel voor een A anders is dan de CLA. En die kabel hebben ze niet :-(
Heb je al besteld?

Ik heb de contactgegevens nog. Ik kan ze wel de juiste kabel laten maken.

Heb je een A of een CLA en heb je je kabel al fysiek bekeken in de auto?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Verwijderd schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Heb je al besteld?

Ik heb de contactgegevens nog. Ik kan ze wel de juiste kabel laten maken.

Heb je een A of een CLA en heb je je kabel al fysiek bekeken in de auto?
Nee nog niets besteld, want ze zeggen dat ze de kabel niet kunnen leveren. Ik heb een A en heb foto's gemaakt van de kabel aansluitingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
InterCC schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:22:
[...]Afleveren is volgens mij altijd rond de twee weken en daarvoor nemen garages ruim de tijd. Mijn probleem en mijn 'gezeur' zit in het bewust niet informeren. Ik vond de communicatie rondom mijn aflevering ook behoorlijk ongelukkig. Ook nu (was in mijn geval ook zo) moet er zelf gebeld worden. Er wordt dan wel gereageerd, maar zonder eigen inititief was er nog weinig duidelijk en zelfs nu wordt nu de informatie gegeven die gegeven kan worden (kan nog x-werken duren voordat het hier en en dan nog waarschijnlijk x-weken tot het afleverklaar is).. Zo lastig is dat niet. En mocht het dan langer duren kan de klant pro-actief opgebeld worden om aan te geven dat iets tegen zit en het langer duurt.
Dat soort service heb ik nog niet mogen ervaren. Dat hij daarover 'zeurt' snap ik eigenlijk wel. Waarschijnlijk is het iets waar hij al langer op wacht en erg naar uitkijkt. Dan spelen emoties ook net een beetje meer mee.
Bewust niet informeren zeg je, maar als er niets te informeren valt wat verwacht je dan? Jouw verwachtingen zijn gewoon te hoog. Je zegt nu letterlijk: "zelfs nu wordt nu de informatie gegeven die gegeven kan worden" wat wil je eigenlijk nog meer horen, je krijgt alles te horen wat er aan info is en nog is het niet voldoende.

Als je klanten een vaste datum zou geven ben je als dealer / garage altijd aan de beurt om de volle laag te krijgen terwijl de betreffende dealer / garage er niet zo heel veel aan kan doen. Denk je echt dat ze een direct lijntje met de productielijn hebben?
Arie26 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:59:
[...]Ik snap je, maar hier ligt meer aan ten grondslag, wat ik misschien had moeten vertellen.
Elke informatie welke ik nu heb gekregen, is na aanleiding van mijn vragen hoe het er nu mee staat. Voelt als 1 richting verkeer. Klanten aan de voorkant duidelijk en goed informeren hoort volgens mijn ook bij de verkoop van auto's.

Vanuit de lease-maatschappij/dealer regelen ze nu een passende voorloop auto, deze is nu al 5x gewisseld omdat ze hem elders kunnen inzetten en ik weer iets ander krijg. (7 maanden tijd).
Ford Mondeo (2018)
Citroen DS5 (2019)
Seat Ibiza (2019)

ik vind de Seat Ibiza nu niet echt een gelijk waardige voorloper als je een auto krijgt van 50K+ in het verschiet heb staan.

Dus inderdaad kan het wat zuur, klinken.
Via welke lease maatschappij loopt dit? Van Direct Lease heb ik altijd mailtjes gekregen met een voorlopige leverdatum, voor mij is dit voldoende. Contact naar zowel Direct Lease als van Mossel ging vanuit mij omdat ik vragen had en hierop heb ik prima antwoord gehad. Toen de auto klaar was om afgeleverd te worden ben ik gebeld om een afspraak te maken, op kantoor of thuis, ophalen mocht ook. Prima service toch?

Ik weet niet of de lease maatschappij of leverende dealer de voorloop auto beschikbaar stelt dus kan ik daar niet veel over zeggen. Laten we hopen dat je auto er snel is, er is inmiddels weer een dag voorbij en het weekend is helaas al bijna halverwege, het schiet al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Er komt een geluid uit de motor van de auto en volgens de dealer is het de multiriem, maar veel mensen met zelde auto en probleem zeggen dat het slijtage van de krukaskeerring is.
Beter wachten tot krukaskeerring olie lekt of is. Hé de multiriem?
A45 w176 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Weet iemand de levertijd van de EQA 250 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Joyous-P schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Via welke lease maatschappij loopt dit? Van Direct Lease heb ik altijd mailtjes gekregen met een voorlopige leverdatum, voor mij is dit voldoende. Contact naar zowel Direct Lease als van Mossel ging vanuit mij omdat ik vragen had en hierop heb ik prima antwoord gehad. Toen de auto klaar was om afgeleverd te worden ben ik gebeld om een afspraak te maken, op kantoor of thuis, ophalen mocht ook. Prima service toch?

Ik weet niet of de lease maatschappij of leverende dealer de voorloop auto beschikbaar stelt dus kan ik daar niet veel over zeggen. Laten we hopen dat je auto er snel is, er is inmiddels weer een dag voorbij en het weekend is helaas al bijna halverwege, het schiet al op.
Dit betreft een kleine lease maatschappij, wil de naam niet noemen om ze niet in diskrediet te brengen maar ze zijn goed bevriend met onze directeur/eigenaar.
In het verleden liepen mijn auto's altijd via van Mossel en dat was heel anders, duidelijk informatie, ook wel eens een mailtje dat er nog niks was gewijzigd en dat de levertijd in plaats van 9 weken nog 6 weken was (kreeg je dan uiteraard na 3 weken van de vorige email).

de voorloop auto's komen ook gewoon uit hun showroom en staan nog steeds te koop op hun occasions website.

Dus voor nu gewoon geduld proberen te hebben, maar dat valt helaas niet mee.

Teteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demuuk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:11
werffje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:28:
Weet iemand de levertijd van de EQA 250 ?
Ja, mijn dealer gaf aan nu bestellen, eind oktober leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00
Er zal toch niet een mede-Tweaker zijn die nog een stel........
................(Thule?) dakdragers heeft liggen voor een W204 ( sedan ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:34
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:16:
Er zal toch niet een mede-Tweaker zijn die nog een stel........
................(Thule?) dakdragers heeft liggen voor een W204 ( sedan ) ;)
Nope, wel voor een W212 station met dakrails. Heb je niks aan waarschijnlijk :P

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
beekjo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:33:
Er komt een geluid uit de motor van de auto en volgens de dealer is het de multiriem, maar veel mensen met zelde auto en probleem zeggen dat het slijtage van de krukaskeerring is.
Beter wachten tot krukaskeerring olie lekt of is. Hé de multiriem?
A45 w176 2014
Iemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Ja, naar de garage of de vele mensen luisteren alles preventief vervangen en niet wachten tot het te laat is. Als iets naar de herrie gaat heb je (veel) meer problemen dan je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
Joyous-P schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:36:
Ja, naar de garage of de vele mensen luisteren alles preventief vervangen en niet wachten tot het te laat is. Als iets naar de herrie gaat heb je (veel) meer problemen dan je nu hebt.
Het gaat mij om de kosten, stel dat het niet de riem is, zit ik weer mijn kosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
beekjo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Het gaat mij om de kosten, stel dat het niet de riem is, zit ik weer mijn kosten
Dan had je serieus geen A45 moeten gaan rijden :?

En daar bedoel ik mee, onderhoud kost geld en als ze adviseren te vervangen, doe het dan, want een nieuwe a45 is duurder denk ik :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 11-06-2021 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

beekjo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Zoveel kan een multiriem niet kosten. Als de garage aangeeft dat dat het is, vervang je hem. Is het geluid er nog? Dan ga je naar de volgende stap.

Als dat te duur is moet je snel afscheid nemen van je A45 want duur onderhoud is deel van het dagelijks leven met zo'n wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Vorkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Dan had je serieus geen A45 moeten gaan rijden :?

En daar bedoel ik mee, onderhoud kost geld en als ze adviseren te vervangen, doe het dan, want een nieuwe a45 is duurder denk ik :-)
Al heb je helemaal gelijk, er is niks mis om erover na te denken wat de beste optie is. In dit geval nog een voordeel ook: je hoeft niet zo lang na te denken om te weten wat de beste optie is. En rij er niet of nauwelijks mee want als de multiriem gaat baal je pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 05:51:
[...]

Zoveel kan een multiriem niet kosten. Als de garage aangeeft dat dat het is, vervang je hem. Is het geluid er nog? Dan ga je naar de volgende stap.
Als ze bij de volgende stap dan ff een credit maken voor de eerste stap.... Sinds niemand meer onderdelen op voorraad heeft is een simpele A/B wissel onmogelijk en mag je als consument daar voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Als ze bij de volgende stap dan ff een credit maken voor de eerste stap.... Sinds niemand meer onderdelen op voorraad heeft is een simpele A/B wissel onmogelijk en mag je als consument daar voor betalen.
Soms is een wissel de enige manier om ergens achter te komen. Moet de garage daarvoor opdraaien?

In mijn optiek enkel als het ook de verkopende garage is (binnen een redelijke tijdspanne van aankoop)

Als ze eerlijk zeggen dat ze het niet zeker weten staat het je vrij elders te gaan.

In ander nieuws: de CLA gedraagd zich goed de laatste tijd. Airco is ook erg snel koud. Goede test!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxMDs7G74f8cux9Z0GagIrLisgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9AGucXNQpcnwtIuqvN7fPCo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
ik zou graag voor d A250e een res wiel hebben voor verre roadtrips (noorwegen / ijsland de aankomende jaren op de planning). altijd handig als je zelf een wiel kan wisselen..

iemand een idee wat de beste / kleinste oplossing is ?
ik dacht aan een normale schaafkrik; thuiskomer maar waar koop je zoiets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
wd200 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:39:
Thuiskomer kopen in Google link 1, link 2, of het ANWB advies is voldoende?

[ Voor 25% gewijzigd door Joyous-P op 13-06-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kan je wel een wiel kwijt in een hybride? Mercedes verkoopt complete gereedschapssetjes (krik, sleutel, handschoenen, wielkeg etc.). Zijn niet heel duur. Er zijn verschillende varianten, dus wel even kijken welke je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
code:
1
2
3
4
5
Ford Mondeo (2018)
Citroen DS5 (2019)
Seat Ibiza (2019)

Wachten zal toch langer duren als toegezegd want nu nu heb ik een
Volkswagen T-roc (2020), heel stuk beter als de vorige.
maar die kunnen we ook weer toevoegen aan het lijstje met voorloop auto's

Dit betekend volgens mijn wel dat het nog langer duurt voordat de CLA geleverd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Arie26 op 14-06-2021 10:45 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:39:
ik zou graag voor d A250e een res wiel hebben voor verre roadtrips (noorwegen / ijsland de aankomende jaren op de planning). altijd handig als je zelf een wiel kan wisselen..

iemand een idee wat de beste / kleinste oplossing is ?
Je kan het wel krijgen maar of het echt nodig is....

Ik doe elke zomer een 6000-10.000km roadtrip en heb alleen het standaard reparatiesetje mee met vloeistof en pomp.

Dat reservewiel etc moet je ook weer allemaal ergens kwijt en onder de koffervloer past het niet dus dan heb je het in de kofferbak voor die 0.00001% kans dat je het nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Even een vraagje voor de CLA rijders hier (wellicht A rijders ook...):

Wanneer je de auto start met dit warme weer, gaat dan jullie koelventilator ook als een dolle draaien? Mensen horen me op een afstand al aankomen zo hard loeit dat ding. Vaak na een half minuutje zakt hij in toeren, maar ik vind het uiterst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Laatst online: 05-08 10:40
GilbertvH schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:57:

Wanneer je de auto start met dit warme weer, gaat dan jullie koelventilator ook als een dolle draaien? Mensen horen me op een afstand al aankomen zo hard loeit dat ding. Vaak na een half minuutje zakt hij in toeren, maar ik vind het uiterst irritant.
Kan het misschien te maken hebben dat de airco hard moet werken om binnen te koelen? Op hoeveel graden heb je je airco gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
ViTeX schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Kan het misschien te maken hebben dat de airco hard moet werken om binnen te koelen? Op hoeveel graden heb je je airco gezet?
Staat standaard op 21C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Check je koelvloeistof even, bij mij deed ie dit ook ineens vaker en bleek dat het niveau al redelijk laag was. (was met de nieuwe B)

En anders naar de dealer, mogelijk is er nog een update die niet gedaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Vorkie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Check je koelvloeistof even, bij mij deed ie dit ook ineens vaker en bleek dat het niveau al redelijk laag was. (was met de nieuwe B)

En anders naar de dealer, mogelijk is er nog een update die niet gedaan is?
Updates zijn er nog nooit uitgevoerd. Zou je bij een te laag niveau koelvloeistof niet een melding moeten krijgen? Ik zal die eens checken, maar hij deed dit al vanaf het begin en niet sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
GilbertvH schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Updates zijn er nog nooit uitgevoerd. Zou je bij een te laag niveau koelvloeistof niet een melding moeten krijgen? Ik zal die eens checken, maar hij deed dit al vanaf het begin en niet sinds kort.
Updates doen ze ook met beurten, je gaat hopelijk toch wel langs de garage :p

Ze hangen de Xentry er aan daarvoor.

Qua niveau laag, nee, bij mij toen net niet, heel raar, maar het zat op het randje en dan i.c.m sensor die dat meet berekende hij dat ie extra gekoeld moest worden > opstijgend vliegtuig in de garages, parkeerplaatsen en voor de deur :+

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 15-06-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Vorkie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Updates doen ze ook met beurten, je gaat hopelijk toch wel langs de garage :p

Ze hangen de Xentry er aan daarvoor.

Qua niveau laag, nee, bij mij toen net niet, heel raar, maar het zat op het randje en dan i.c.m sensor die dat meet berekende hij dat ie extra gekoeld moest worden > opstijgend vliegtuig in de garages, parkeerplaatsen en voor de deur :+
Tijdje terug voor het eerst Service A gehad. Die vergelijking met een opstijgend vliegtuig is erg treffend en herkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
GilbertvH schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Tijdje terug voor het eerst Service A gehad. Die vergelijking met een opstijgend vliegtuig is erg treffend en herkenbaar...
Ja :) over overhitting gesproken;

Ik heb nu 2x in korte tijd kromme schijven... eerst van de oude die aan vervanging toe waren (100k) en nu dat net nieuwe setje die ook al oververhit was geraakt (blauw) na 3000km.

Ik vindt dat wel een dingetje, nu gooien ze er weer nieuwe op en doen alles even checken / schoonmaken, maar het voelt wrang, al helemaal omdat ie net een 100k probleemloos heeft gelopen, toen ineens een kromme, aan vervanging toe schijven had en daarnaast ik dit eerder nooit gehad hebt.... hoop dat het setje gewoon een fabrieksfoutje was....

Nu rij ik 55k km per jaar, al minimaal 12 jaar en alleen 1x gehad bij een oude Opel astra met nieuwe schijven en een noodrem in Parijs. :P

En bij mijn vorige auto's deed ik zelfs 140k met een setje... dus tja.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 15-06-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 09:58
Dat is dus standaard fout. Een airco dien je maximaal op -5 graden van de buitentemperatuur in te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

trinity999 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Dat is dus standaard fout. Een airco dien je maximaal op -5 graden van de buitentemperatuur in te stellen.
Wat een onzin. Je hoort je Climate Control/Airconditioning in te stellen op een voor jou comfortabele temperatuur.

Je gaat toch niet bij elke instap de buitentemperatuur checken en je AC aanpassen 8)7

En als het 35 graden is buiten mag je maar 30 graden binnen instellen?

Gekte. Hoe kom je er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Nu de zomervakantie eraan komt ben ik aan het oriënteren op dakdragers en een dakkoffer. Nu heb ik ooit bij @Verwijderd gelezen dat de dakdragers van het eerdere model CLA ook op de nieuwe passen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:22:
Nu de zomervakantie eraan komt ben ik aan het oriënteren op dakdragers en een dakkoffer. Nu heb ik ooit bij @Verwijderd gelezen dat de dakdragers van het eerdere model CLA ook op de nieuwe passen?
Correct! Ik heb de dakdragers van het oude model gekocht voor een paar tientjes en die passen perfect op de nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k14a8sDYhBIzyw0jd5X1kWxJUro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbrT4oVQysaticsvXKsvTt3U.jpg?f=fotoalbum_large

Mercedes support, Mercedes dealers en de typespecificaties vertellen je overigens allemaal dat het NIET past maar dat is enkel om je wat meer geld uit je broekzak te kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Correct! Ik heb de dakdragers van het oude model gekocht voor een paar tientjes en die passen perfect op de nieuwe.

[Afbeelding]

Mercedes support, Mercedes dealers en de typespecificaties vertellen je overigens allemaal dat het NIET past maar dat is enkel om je wat meer geld uit je broekzak te kloppen.
Welke dakkoffer heb je daarbij? Ik was eigenlijk marktplaats aan het afspeuren voor een originele MB dakkoffer. Liefst koop ik er een in het mat grijs wat bij de kleur van de auto past :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Wat een onzin. Je hoort je Climate Control/Airconditioning in te stellen op een voor jou comfortabele temperatuur.

Je gaat toch niet bij elke instap de buitentemperatuur checken en je AC aanpassen 8)7

En als het 35 graden is buiten mag je maar 30 graden binnen instellen?

Gekte. Hoe kom je er op.
Je hebt dus duidelijk totaal geen verstand hoe een airco in stellen en om een fatsoenlijk klimaat te krijgen in een auto bij hoge buitentemperaturen.
Om te beginnen koelt een auto niet sneller om de stand uiterst laag te zetten. Overige tips laat maar achterwegen, die zij aan jouw toch niet besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinity999 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Je hebt dus duidelijk totaal geen verstand hoe een airco in stellen en om een fatsoenlijk klimaat te krijgen in een auto bij hoge buitentemperaturen.
Om te beginnen koelt een auto niet sneller om de stand uiterst laag te zetten. Overige tips laat maar achterwegen, die zij aan jouw toch niet besteed.
Nee hoor, ga vooral je gang. Ik zie graag of je het beter weet dan Mercedes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2021 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
[...]

Daar zit wel een nuance.. Dat een airco niet harder koelt wanneer je 'm lager zet betekent niet dat de uitvoertemperatuur bij de ventilatiegaten aanzienlijk lager is dan de ingestelde temperatuur.
De climatecontrol kan dus prima lager staan dan die 5 graden en de temperatuur zal dan ook lager worden (na verloop van meer tijd) dan die 5 graden verschil tussen binnen en buiten.

Overigens dacht ik dat dit meer iets van 'vroeger' was toen toen climate control net nieuw was. Als het nog zo'n harde stelregel was zou ik eigenlijk verwachten dat climate control daar een beperking voor heeft (meet verschil tussen binnen en buiten en past ondergrens aan) of een melding over weergeeft dat verdere verlaging schade kan aanrichten of wat dan ook.

Overigens mag je bericht wel iets anders qua toon. Ik denk dat ieder weldenkend mens prima snapt hoe je een climate control instelt. Het is namelijk gewoon de temperatuur verlagen en eventueel een A/C functie activeren. Een lagere temperatuur instellen is een lagere temperatuur in de auto (helemaal als je die 5 graden verschil vergelijkt met lager dan dat instellen). Het klimaat verbetert dan. Je punt snap ik wel, maar dat is vanuit behoud voor de auto. Stellen dat iemand er "duidelijk totaal geen verstand" van heeft over hoe hij/zij een aangenamer klimaat in de auto krijgt is behoorlijk overtrokken, want als hij een lagere temperatuur wil zal lager instellen dan 5 graden t.o.v. buiten bijzonder effectief zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:40
Herax10NL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:40:
Zojuist een afleverdatum ontvangen van mijn CLA200 SB (Business Solution Luxury). Besteld op 15 december en in de week van 30 juni wordt 'ie afgeleverd :9
Ah en nu krijg ik het bericht dat de aflevering met 2 weken is uitgesteld tot 15 juli. Helaas, hopen dat dit laatste keer uitstellen is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gisteren het koopcontract getekend voor mijn droomauto. Een 2018 Mountain Grey CLA 45 AMG Shooting Brake, full option. Volgende week ophalen in Duitsland, dan invoeren. Schat met een week of 3 op NL kenteken.

Kan je de taal van de boordcomputer makkelijk naar NL zetten of is daar veel werk voor nodig? Had er bij de koop niet aan gedacht dat deze natuurlijk Duits is. Niet dat het een ramp is, kan goed Duits, maar NL taal is wel makkelijker. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:50:
Gisteren het koopcontract getekend voor mijn droomauto. Een 2018 Mountain Grey CLA 45 AMG Shooting Brake, full option. Volgende week ophalen in Duitsland, dan invoeren. Schat met een week of 3 op NL kenteken.

Kan je de taal van de boordcomputer makkelijk naar NL zetten of is daar veel werk voor nodig? Had er bij de koop niet aan gedacht dat deze natuurlijk Duits is. Niet dat het een ramp is, kan goed Duits, maar NL taal is wel makkelijker. :)
In de boordcomputer instellingen taal naar NL zetten. In een paar seconden gepiept _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:22:
[...]

In de boordcomputer instellingen taal naar NL zetten. In een paar seconden gepiept _/-\o_
Thanks, makkelijk dus. Wachten duurt lang. :P Zit ook nog te wachten op antwoord van mijn verzekeringsagent inzake een verplichte klasse alarm. Dan kan ik die laten installeren terwijl we wachten op invoer en kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 16:12
arkalicharan schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:39:
[...]

Vanochtend bericht ontvangen van de LM (Athlon), de verwachte leverdatum is nu bijgesteld naar 25 juni a.s. Dus eerder dan verwacht :9.
Ik kreeg vandaag bericht van de dealer dat de auto binnen is! Nu alleen de aflevering zelf inplannen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
InterCC schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Daar zit wel een nuance...
Voor iedereen die het echt wil weten: een korte uitleg hoe werkt climate control vs airco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GilbertvH schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:57:

Buiten warm, jij wil koud, airco moet dus hard werken. Waar zit het probleem? Makkelijke fix: pas handmatig je draaisnelheid even aan in het begin.
trinity999 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Lolwut? Dat is lachen voor al die huisairco-bezitters. Zitten ze over een paar weken met 35 graden buitentemperatuur op minimaal 30 graden binnen. Je reinste larie. In iedere auto die ik ken is het geen enkel probleem om de binnentemperatuur comfortabel in te stellen, ook als buiten het zweet in je schoenen staat. Alleen een kwestie per auto van hoelang het duurt om die temperatuur te bereiken.

Allebei hilarische reacties. De een snapt niet dat een ventilator harder draait als het te bereiken temperatuurverschil groter wordt, de ander komt met advies om de airco op maximaal 5 grade delta in te stellen.. _/-\o_

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jeroenneman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Buiten warm, jij wil koud, airco moet dus hard werken. Waar zit het probleem? Makkelijke fix: pas handmatig je draaisnelheid even aan in het begin.

[...]

In iedere auto die ik ken is het geen enkel probleem om de binnentemperatuur comfortabel in te stellen, ook als buiten het zweet in je schoenen staat. Alleen een kwestie per auto van hoelang het duurt om die temperatuur te bereiken.
Bij een hoge delta tussen binnen en buiten, zou ik 5 minuten voor je aankomst wel de delta verkleinen en de airco in de auto uitzetten. Beter voor de airco en beter voor jezelf, zodat je geen klap voor je kop krijgt als je uitstapt. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:23:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou stiekem toch wat angst hebben dat het allemaal niet helemaal vast zit als je dan lekker over de snelweg rijdt met de dakkoffer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Ik zou stiekem toch wat angst hebben dat het allemaal niet helemaal vast zit als je dan lekker over de snelweg rijdt met de dakkoffer :P
En je verzekeraar dan niet wilt uitbetalen want *geen ondersteunde dakdragers*

Maar goed hij rijdt er alweer een tijdje mee en ze zitten er nog op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:11
[...]

Dit heb ik nou nog nooit gehoord en/of gelezen en ben dan ook zeer benieuwd wat de overige tips zouden zijn!

Ik zal gek wezen maar mijn auto wordt toch gewoon kouder op 20 graden met een buitentemperatuur van 30 graden en minder koud wanneer die op 25 graden staat, sterker nog rijd ik een kwartier op 20 graden en zet hem omhoog naar 25 komt er warme lucht uit tot de gewenste temperatuur bereikt wordt., volgens mij heeft buitentemperatuur 0,0 invloed.

Ik moet nog wel even toevoegen dat ik BMW rijd en die werken natuurlijk niet zo goed als een Mercedes-Benz :p

[ Voor 5% gewijzigd door GOskMet op 17-06-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GOskMet schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Dit heb ik nou nog nooit gehoord en/of gelezen en ben dan ook zeer benieuwd wat de overige tips zouden zijn!

Ik zal gek wezen maar mijn auto wordt toch gewoon kouder op 20 graden met een buitentemperatuur van 30 graden en minder koud wanneer die op 25 graden staat, sterker nog rijd ik een kwartier op 20 graden en zet hem omhoog naar 25 komt er warme lucht uit tot de gewenste temperatuur bereikt wordt., volgens mij heeft buitentemperatuur 0,0 invloed.
Dit hangt heel af van auto tot auto af hoor. De ene climate control is de andere niet. De meest eenvoudige meet ergens de temperatuur en koelt tot hij die bereikt heeft om daarna weer warm aanvoelende lucht te blazen. Niet echt comfortabel als de zon hard schijnt op de auto.

Er zijn meer intelligente systemen die de temperatuurverschillen wat proberen te verminderen zodat je niet ineens warme lucht krijgt en geneigd bent de temperatuur nog lager in te stellen. Sommige systemen nemen zelfs de buitentemperatuur en/of zonneinstraling mee in beschouwing.

Ik weet niet wat Mercedes doet. Ik merk wel dat mijn B het vrij netjes doet. Op automatische stand gaat hij eerst een aantal minuten heel koud hard blazen om daarna het wat zachter aan te doen. De doeltemperatuur zal ongetwijfeld nog niet bereikt zijn maar het is wel comfortabel. Wisselen tussen koud en warm heb ik nog niet gemerkt.

Het is sowieso veel beter dan onze Clio die enkel een manuele airco heeft en bij deze temperaturen helemaal niet meer vooruit te branden is (75pk :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:11
Admiral Freebee schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Dit hangt heel af van auto tot auto af hoor. De ene climate control is de andere niet. De meest eenvoudige meet ergens de temperatuur en koelt tot hij die bereikt heeft om daarna weer warm aanvoelende lucht te blazen. Niet echt comfortabel als de zon hard schijnt op de auto.

Er zijn meer intelligente systemen die de temperatuurverschillen wat proberen te verminderen zodat je niet ineens warme lucht krijgt en geneigd bent de temperatuur nog lager in te stellen. Sommige systemen nemen zelfs de buitentemperatuur en/of zonneinstraling mee in beschouwing.

Ik weet niet wat Mercedes doet. Ik merk wel dat mijn B het vrij netjes doet. Op automatische stand gaat hij eerst een aantal minuten heel koud hard blazen om daarna het wat zachter aan te doen. De doeltemperatuur zal ongetwijfeld nog niet bereikt zijn maar het is wel comfortabel. Wisselen tussen koud en warm heb ik nog niet gemerkt.

Het is sowieso veel beter dan onze Clio die enkel een manuele airco heeft en bij deze temperaturen helemaal niet meer vooruit te branden is (75pk :9).
Juist en bij mij is dit exact gelijk het zal best dat dit voor oude auto's anders is maar die 5 graden onder buitentemperatuur heb ik dus nog nooit gehoord/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GOskMet schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Juist en bij mij is dit exact gelijk het zal best dat dit voor oude auto's anders is maar die 5 graden onder buitentemperatuur heb ik dus nog nooit gehoord/gelezen.
Mwa, dat is meer een tip om geen te groot verschil te hebben bij het uitstappen en om niet onnodig veel brandstof te verbruiken denk ik. Ik zet de airco ook niet in op 21°C als het buiten 30+ is maar dat is meer voor mijn eigen comfort dan omdat de airco het niet zou kunnen. Het zal er misschien ook wat vanaf hangen hoe krachtig de airco is en misschien wordt een auto airco ontworpen om onder alle omstandigheden -x°C te kunnen halen maar ik denk niet dat het een vaste regel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
in de link van @Gearjunkie naar Vaartland staat in de toelichting eigenlijk simpelweg dat een climate control dit zelf regelt en als je de temperatuur lager instelt dan de airco kan koelen, dan zal het niet tot die temperatuur koelen. Gewoon zelfregulerend dus, zoals je van een climate control/airco zou verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Als je het systeem zou zien dan is die angst weg.

Het is letterlijk exact hetzelfde, en het werkt met een draaiende borgpen. Het dak heeft dit: l en de dragers dit: -

Dan eindig je dus met + en dat gaat nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakNielsie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-07 20:01
GilbertvH schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:22:
Wat ik toevallig net gedaan heb (ik heb nog ruim de tijd, want mijn cla sb is nog in bestelling en komt pas na de zomer), is wat zoekopdrachten in marktplaats gezet (naar thule wingbar en thule rapid 753) en zodoende voor 75 euro de zwarte thule wingbar evo en het rapid 753 system gescoord.
Nu nog een kit voor de cla specifiek en een keer een dakkoffer kopen/huren …
Scheelt ook een hoop geld ….

(Just my 2 cents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Als je het systeem zou zien dan is die angst weg.

Het is letterlijk exact hetzelfde, en het werkt met een draaiende borgpen. Het dak heeft dit: l en de dragers dit: -

Dan eindig je dus met + en dat gaat nergens heen.
Check deze site maar eens. Bij de keuze voor de CLA SB 15-19 en de CLA SB 19- komen dezelfde dakdragers naar voren.
TweakNielsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Wat ik toevallig net gedaan heb (ik heb nog ruim de tijd, want mijn cla sb is nog in bestelling en komt pas na de zomer), is wat zoekopdrachten in marktplaats gezet (naar thule wingbar en thule rapid 753) en zodoende voor 75 euro de zwarte thule wingbar evo en het rapid 753 system gescoord.
Nu nog een kit voor de cla specifiek en een keer een dakkoffer kopen/huren …
Scheelt ook een hoop geld ….

(Just my 2 cents)
Ben ook MP aan het afstruinen. Moet bekennen dat ik er nog niet over na heb gedacht om het op die manier aan te vliegen in losse delen. Nieuw kopen kan ook en later weer verkopen...
Pagina: 1 ... 51 ... 70 Laatste