Ik kom weer even klagen over de CLA, of nouja, in dit geval meer de service.
Ik had hem voor mijn vakantie naar de dealer gebracht omdat hij constant aangaf dat het tijd was voor Service B, en ik dus ook de e-mail kreeg om een Service B afspraak te maken.
Gedaan, ook de problemen doorgegeven:
-het is nog helemaal geen tijd voor Service B maar het systeem blijft er om vragen
-motor stottert en rookt enorm als je accelereert tijdens regenereren DPF
-ramen doen het soms niet
Kreeg wel een gratis vervangende auto mee, netjes (GLB)
Later een smsje om de auto op te halen
Bij het ophalen:
-Het is nog geen tijd voor Service B meneer, u bent veel te vroeg gekomen!
-NIets gevonden aan de motor, "dat is normaal een beejte condens uit de uitlaat" (ik heb aangegeven dat de hele straat blank staat en achterliggers niets meer kunnen zien)
-Niets gevonden aan de ramen "wel even de computer gereset"
Mooi klaar mee. Wat een bagger service. Toen ik aangaf dat "te vroeg voor Service B" letterlijk een probleem op de inleverlijst was, liep hij de garage in en "was er een update voor MBUX geinstalleerd om dat op te lossen". Daar is niets van waar, hij staat nog op precies dezelfde SW versie als voor het inleveren.
Ik had hem het liefst laten staan maar goed de vakantie kwam er aan. Heb dan ook aangegeven dat het Mercedes probleem is als hij binnenkort kapot is, ik rij wel lekker door met mn rokende stotterende motor.
Buiten de EU zijn de Mercedes Me services opgehouden met werken. Kan dat nergens in de gebruikersovereenkomst vinden dat er een restrictie zou zijn.
Gevraagd via de Mercedes chat, "zoeken we uit en u hoort snel van ons!"
Niks meer gehoord. Weer in de chat geklommen, "vervelend meneer we gaan er achteraan!"
Weer niks.
Soms zit je even in een negatieve bui maar jezus, echt geen Mercedes meer de volgende keer.
Gelukkig vind ik 'm wel nog steeds mooi. Al is ie wat smerig hier
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 29-05-2021 11:05
]