Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
arkalicharan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Ik heb wel gebruik kunnen maken van deze actie. Dit maakte het leasen van de 250e extra interessant. Als ik niet zou kiezen voor de gratis laadpaal, dan zou ik een korting krijgen t.w.v. de laadpaal. Korting is natuurlijk leuk, maar dan zou ik verderop in de straat moeten laden bij een openbare laadpaal (die overigens bijna altijd bezet is). Nu kan ik makkelijk de laadkosten verrekenen met mijn werkgever.

Bovendien heb ik zonnepanelen en heb elk jaar wat overschot. Ik hou dan een kleine marge over, wat over de gehele leaseperiode weer ongeveer hetzelfde oplevert als de korting. Het verschil is dan tientjeswerk en ik heb een laadpaal voor de deur.
bij een PHEV krijg je niet (meer) een gratis laadpaal .
Smart en Plug-in Hybride modellen zijn uitgesloten van deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 20:40
SgtSpeedy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:47:
Hij is er! <3
Mijn CLA 250e SB is eergisteren afgeleverd.
Eind december besteld, mooi geleverd op tijd. Ik denk dat ik wat geluk gehad heb gezien de omstandigheden.

Spec sheet:
CLA 250e SB
Business Solution Luxury
Business Solution Plus
Progressive
Premium Pluspakket

Enige wat ontbreekt is het AMG line pakket, maar is bewust (geen fan van de sportzetels).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eerste ervaringen :
Ik kom van een CLA 180d SB bij mijn vorige werkgever, dus het MBUX systeem e.d. was voor mij geen nieuwtje meer. Maar ik blijf het een top entertainment systeem vinden. Kofferruimte is er een stukje minder, voor dagdagelijks zeker nog voldoende, enkel voor vakantieritten voor mij nog een vraagteken of ik het ga missen of niet.

Uitrusting in deze CLA is wel van een hoger niveau (comfortzetels, leder, ...) en ook het weggedrag van deze CLA lijkt me anders te zijn (ligt iets hoger dan mijn vorige, waar 16" velgen op stonden).

Gelukkig geen last van 'losse' A-stijlen zoals hier al een paar keer gemeld door verschillende mensen.
Enige wat ik wel opmerk is tijdens het rijden is dat je toch voelt dat hij meeschakelt met de automaat, ook al rij je compleet elektrisch.

Maar ik ben weer blij! *O*
Ziet er goed uit! Ik heb ook zonet de 250e SB besteld via de leasing, maar de dealer vertelde al dat het waarschijnlijk januari zal worden eer hij geleverd kan worden... Ik kijk er alvast naar uit. Ik wou de grijze uitvoering, en heb niet alle pakketen erop zitten. Het is de business solution en ik twijfelde tussen smartphone integratie en dodehoeksassistent als optie. Uiteindelijk de dodehoeksassistent geworden, in de hoop dat MBUX meer dan voldoende is om goed te navigeren en spotify te gebruiken.
Wat is jouw ervaring met MBUX vs carplay/android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBelgianStone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-08-2024
Ducktape7 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Ziet er goed uit! Ik heb ook zonet de 250e SB besteld via de leasing, maar de dealer vertelde al dat het waarschijnlijk januari zal worden eer hij geleverd kan worden... Ik kijk er alvast naar uit. Ik wou de grijze uitvoering, en heb niet alle pakketen erop zitten. Het is de business solution en ik twijfelde tussen smartphone integratie en dodehoeksassistent als optie. Uiteindelijk de dodehoeksassistent geworden, in de hoop dat MBUX meer dan voldoende is om goed te navigeren en spotify te gebruiken.
Ik heb ook een 250e SB en gebruik zo goed als altijd de ingebouwde mbux navigatie. Enkel op die manier heb je optimale regeneratie en gebruik van de batterij. Voor de rest heel tevreden mee, buiten wat rammels en kraakjes in het interieur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:01
Ducktape7 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Op zich heb ik op deze geen smartphone integratie. Mijn vorige wel.
Het stoorde me dat het niet echt full screen was. Maar voor de rest werkte het wel goed.

Ik kan nog niet zeggen of ik het ga missen, gezien ik nu minder op de baan ben. Maar Waze is wel zo makkelijk als het op het scherm kan van de Benz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een CLA Shooting Brake en ik probeer de navigatie bij te werken.
Maar ik krijg steeds de melding "Opslagmedium werd niet gevonden".

Dit heb ik op zowel mijn desktop als mijn laptop. Ook heb ik verschillende USB sticks gebrobeerd USB-A en USB-C (hoewel dat niets moet uitmaken. Ook heb ik zelfs geprobeerd door ze op FAT32 te formateren (NTFS zou het correcte formaat moeten zijn, welke ik uiteraard ook heb geprobeerd).

Het is me oooooit 1x gelukt, maar nu weigert de Mercedes me Download Manager dus mijn opslagmedia te accepteren. Iemand die de "gouden tip" heeft voor me?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:24:
Ik heb een CLA Shooting Brake en ik probeer de navigatie bij te werken.
Maar ik krijg steeds de melding "Opslagmedium werd niet gevonden".

Dit heb ik op zowel mijn desktop als mijn laptop. Ook heb ik verschillende USB sticks gebrobeerd USB-A en USB-C (hoewel dat niets moet uitmaken. Ook heb ik zelfs geprobeerd door ze op FAT32 te formateren (NTFS zou het correcte formaat moeten zijn, welke ik uiteraard ook heb geprobeerd).

Je moet inloggen op de Mercedes website en het vanaf daar starten. Als je de download manager zelf opstart werkt het niet

Het is me oooooit 1x gelukt, maar nu weigert de Mercedes me Download Manager dus mijn opslagmedia te accepteren. Iemand die de "gouden tip" heeft voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Heb jij hetzelfde of ging er iets mis met reageren?

Update: En ja hoor... bij poging 15/16 met een 5e USB stick lukt het wel |:( 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door rally op 08-05-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
rally schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Heb jij hetzelfde of ging er iets mis met reageren?

Update: En ja hoor... bij poging 15/16 met een 5e USB stick lukt het wel |:( 8)7
Oh er ging iets mis.
Ik had hetzelfde, maar toen ik de update opstarte vanuit het Mercedes portal ging het wel in een keer goed. Dus niet de download tool opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

koesie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Oh er ging iets mis.
Ik had hetzelfde, maar toen ik de update opstarte vanuit het Mercedes portal ging het wel in een keer goed. Dus niet de download tool opstarten
Ik start de update ook altijd op via het “Mercedes me portal”. Het frustrerende is dat ik niet weet waar het aan ligt.
Maar goed. Nu lijkt het te werken. Ik ga deze stick maar labelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 16:12
wd200 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:38:
[...]

bij een PHEV krijg je niet (meer) een gratis laadpaal .
Smart en Plug-in Hybride modellen zijn uitgesloten van deze actie.
De actie voor PHEV's gold t/m 31 maart (besteldatum). Mijn bestelling is begin maart geplaatst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:24
Momenteel in beraad welke nieuwe zakelijke lease auto ik ga uitkiezen.
Heeft er iemand ervaring met de kleur designo mountaingrijs magno op een A of CLA?
En hoe zit het met onderhoud van deze matte kleur, mag je bijvoorbeeld een wasstraat in? En of wat zijn andere negatieve consequenties voor deze kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
robinh schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
Heeft er iemand ervaring met de kleur designo mountaingrijs magno op een A of CLA?
En hoe zit het met onderhoud van deze matte kleur, mag je bijvoorbeeld een wasstraat in? En of wat zijn andere negatieve consequenties voor deze kleur?
Deze kleur heb ik op mijn CLA SB. Wasstraat is vaak met glansmiddel en dat is funest voor deze lak. Ik heb deze autoshampoo en dat is wel een aanrader. Grootste negatieve consequentie is dat een kras ook daadwerkelijk een kras blijft. Je kunt deze er niet 'even uit polijsten'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25
robinh schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
Topkleur, maar ze hadden hem alleen moeten voorbehouden aan de dikste auto's. Dus vnl. de AMG's.

Onderhoud is KUT zoals ik hoor van de dealers. Komen regelmatig mensen terug ondanks de waarschuwingen die ze hebben gehad. Als je deze kleur wilt dan moet je gewoon slikken dat er zo nu en dan een vette vinger ingebrand staat, een kras zichtbaar wordt en je gladde plekken gaat zien. Door de wasstraat zie ik ze regelmatig gaan, maar die mensen hebben er gewoon schijt aan denk ik. Terecht ook, want als je nu iedere keer je auto zelf moet gaan wassen dan word je daar ook gek van.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Of het terecht is ligt maar net aan wie je het vraagt.

Ik heb geen magno-lak, maar ik zou mijn auto nooit door een wasstraat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
S_Chief schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:52:

dat is het eerste wat je dealer doet als de auto van de trailer komt .... (na het verwijderen van stickers e.d.)

[ Voor 5% gewijzigd door danda op 10-05-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tenzij je dus vraagt om dat niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinh
SgtSpeedy schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Op zich heb ik op deze geen smartphone integratie. Mijn vorige wel.
Het stoorde me dat het niet echt full screen was. Maar voor de rest werkte het wel goed.

Ik kan nog niet zeggen of ik het ga missen, gezien ik nu minder op de baan ben. Maar Waze is wel zo makkelijk als het op het scherm kan van de Benz.
Voor de MBUX bezitters, Apple/Android CarPlay is via Mercedes Me ook achteraf te kopen. Het zit er namelijk gewoon op, maar is dan uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
S_Chief schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:52:

Nou, in mijn geval dan. Mijn auto moet schoon zijn en dan zou ik hem drie keer per week met de hand moeten gaan wassen. Maar de discussie wasstraat en handwassen is hier al meerdere keren voorbij gekomen, dus laten we die niet weer opstarten. Voor mij werkt het uitstekend, maar voor jou weer niet. Zoveel mensen, andere wensen.

[ Voor 22% gewijzigd door Redondo1982 op 10-05-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mijn post was ook niet bedoeld om die discussie te starten, maar om aan te geven wat jij in je laatste zin schrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:14:
[...]

Ik start de update ook altijd op via het “Mercedes me portal”. Het frustrerende is dat ik niet weet waar het aan ligt.
Maar goed. Nu lijkt het te werken. Ik ga deze stick maar labelen.
Bedankt voor de herinnering! Ik ga over 2 weken op roadtrip and had er niet aan gedacht om de kaarten buiten het thuisland even te updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
S_Chief schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:57:
Mijn post was ook niet bedoeld om die discussie te starten, maar om aan te geven wat jij in je laatste zin schrijft.
In jouw geval niet, maar het is al vaker zo opgelaaid. Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen. Mijn reactie is alleen op de poster die dit wilde weten icm Magno lak. Als je al met het idee speelt om hem door de wasstraat te rijden dan ben je vaak geen handwasser (meer). Dan doet een opmerking over niet door de wasstraat halen van jou er toch niet toe? Dat is zijn/haar situatie namelijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik geef aan dat ik die discussie dus niet wil starten, en vervolgens begin je er zelf mee.

Je geeft het al aan: ieder z'n ding. De een wordt 'terecht' gek van het wassen, de ander niet (en daar doel ik met mijn post op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wassen? Bij de onderhoudsbeurt, door de dealer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Je hoeft de magno lak echt niet iedere week met de hand te wassen. Je ziet weinig vuil en het meeste regent er weer af. Vogelpoep zou ik wél direct verwijderen, maar dat doe je met een glanzende lak (als het goed is) ook. Het is arbeidsintensiever met wassen, omdat je met de hand moet wassen, maar al met al valt het reuze mee. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor deze lak al is het maar omdat er niet veel mensen deze kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Ken iemand nog een goeie en betaalbare bedrijf of particulier in de buurt van Amsterdam die kan uitdeuken? Afgelopend weekend links als rechts 2 f*****g deur deuken ontdekt. 1 linksvoor op spatbord en 1 deur rechtsachter. Het is een leaseauto en heb dus een eigen risico per gebeurtenis en in dit geval is het dus 2x eigen risico.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
S_Chief schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:01:
Ik geef aan dat ik die discussie dus niet wil starten, en vervolgens begin je er zelf mee.

Je geeft het al aan: ieder z'n ding. De een wordt 'terecht' gek van het wassen, de ander niet (en daar doel ik met mijn post op).
Ik zeg niks over de methode jij wel of niet moet kiezen. Iedereen moet zelf de voordelen/nadelen afwegen.

De initiële vraag was of Magno en wasstraat goed samen gaat. Jij projecteert het op jouw situatie, namelijk dat je nooit door een wasstraat gaat. Daar heeft ie toch niks aan. Hij vraagt of het een goed idee is voor deze specifieke kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je mist nog steeds mijn punt, maar het is goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrMike
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-02 11:33
afgelopen vrijdag Mercedes Shooting Brake besteld. (200)
Bericht van multi;

De verwachte leverdatum was nog niet bekend. Ik heb zojuist contact gehad met de dealer en deze gaf aan dat de verwachte levering rond 15 november ligt. De reden hiervan is dat de microchips voor de elektronica slecht leverbaar zijn.

Als 15 november toch niet haalbaar blijkt te zijn zal de datum doorgeschoven worden naar januari 2022.

Auwtsj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
DhrMike schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:05:
Bericht van multi;

De verwachte leverdatum was nog niet bekend. Ik heb zojuist contact gehad met de dealer en deze gaf aan dat de verwachte levering rond 15 november ligt. De reden hiervan is dat de microchips voor de elektronica slecht leverbaar zijn.

Als 15 november toch niet haalbaar blijkt te zijn zal de datum doorgeschoven worden naar januari 2022.

Auwtsj
Holy crap. Ik hoop dat het mee gaat vallen en het sneller wordt dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davkos
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-07 11:14
DhrMike schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:05:
Bericht van multi;

Auwtsj
Ik wacht al sinds juni 2020... Prepare for the worst! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:07
davkos schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Ik wacht al sinds juni 2020... Prepare for the worst! 8)7
Welke heb je besteld en bij welke dealer?

Mijn CLA200 SB besteld bij Baan Twente (Hengelo) op 15 december word in de week van 30 juni geleverd. Alsnog een vrij lange levertijd, maar alsnog een stuk korter dan die van jou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davkos
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-07 11:14
Herax10NL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Mijn CLA200 SB besteld bij Baan Twente (Hengelo) op 15 december word in de week van 30 juni geleverd. Alsnog een vrij lange levertijd, maar alsnog een stuk korter dan die van jou :?
De 180 AMG business solution. Daar ik hem zakelijk ga leasen weet ik niet bij welke dealer de leasemaatschappij hem heeft besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhrMike
Herax10NL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 200 business solution AMG is besteld bij van Mossel Rotterdam.
Wel heftig als het echt 2022 gaat worden.. Rijd in een prima vervangende auto maar de consument van nu wil natuurlijk gewoon vandaag kopen morgen rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Deze week mag ik ook de knoop doorhakken voor een nieuwe (zakelijke) lease auto. Maar ik moet zeggen dat ik de keuze toch lastig vind. De volgende twee modellen blijven bij mij nog open, beide met dezelfde opties. Ik hoop dat iemand motiverende woorden heeft om voor de A of CLA te kiezen;)

1) A 200 7G-DCT Business Solution AMG 4D 120kW
- Mountaingrey
- Business Solution Plus pakket
- Trekhaak
- Inclusief 400 liter zwarte dakkoffer, dakdrager, fietsdrager als originele accessoire.
€415.- per maand aan bijtelling

2) CLA 200 7G-DCT Business Solution AMG 4D 120kW
- Mountaingrey
- Trekhaak
€454.- per maand aan bijtelling en eigen bijdrage lease

De motiveringen die ik kan bedenken om voor het bepaalde model te gaan:
1) A, ruimer achterin, €40 netto per maand meer te besteden, sportiever uiterlijk en extra dakkoffer voor vakantie.
2) CLA, mooier aan de voorzijde en een grotere kofferbak.

[ Voor 22% gewijzigd door robinh op 13-05-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
robinh schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:22:
Deze week mag ik ook de knoop doorhakken voor een nieuwe (zakelijke) lease auto. Maar ik moet zeggen dat ik de keuze toch lastig vind. De volgende twee modellen blijven bij mij nog open, beide met dezelfde opties. Ik hoop dat iemand motiverende woorden heeft om voor de A of CLA te kiezen;)

- Mountaingrey
- Trekhaak
- Inclusief originele 400 liter dakkoffer, dakdrager, fietsendrager, slotbouten en transporttas als accessoire.

- Mountaingrey
- Trekhaak

1) A, ruimer achterin, €40 netto per maand meer te besteden, sportiever uiterlijk en extra dakkoffer voor vakantie.
Kies voor een auto wat je zelf mooi vindt, want ik vind eerlijk gezegd deze modellen foeilelijk maar wel mooi van binnen😏

De coupe op de E basis vind ik het mooiste van de normale MB gamma maar daarvoor mag je waarschijnlijk niet kiezen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX

- Mountaingrey
- Trekhaak
- Inclusief originele 400 liter dakkoffer, dakdrager, fietsendrager, slotbouten en transporttas als accessoire.

- Mountaingrey
- Trekhaak

Kijk waar je behoefte aan hebt en wat je zelf praktisch vindt. Wij kunnen natuurlijk ook niet in je portemonnee kijken wat je maandelijks wilt / kan uitgeven. 40eu pm extra is namelijk wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Laatst online: 11:57
- Mountaingrey
- Trekhaak
- Inclusief originele 400 liter dakkoffer, dakdrager, slotbouten en transporttas als accessoire.

- Mountaingrey
- Trekhaak
In beide, liefst op dezelfde dag een kleine proefrit doen. Paar rondjes om de auto buiten de showroom kunnen je enorm helpen in je keuze. Zelf zou ik voor de A-klasse gaan, de CLA is in mijn ogen meer voor mensen met meer levenservaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

- Mountaingrey
- Trekhaak
- Inclusief originele 400 liter dakkoffer, dakdrager, slotbouten en transporttas als accessoire.

- Mountaingrey
- Trekhaak

Heb je kinderen/regelmatig mensen achterin? A Klasse. Anders zou het voor mij een makkelijke beslissing zijn voor de CLA omdat ik hem veel mooier vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
danda schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Kies voor een auto wat je zelf mooi vindt, want ik vind eerlijk gezegd deze modellen foeilelijk maar wel mooi van binnen😏

De coupe op de E basis vind ik het mooiste van de normale MB gamma maar daarvoor mag je waarschijnlijk niet kiezen😉
Ja, E-Coupé blijft een heerlijke auto. Nog steeds wel beetje spijt van dat we die weg hebben gedaan. Maarja, dit is wel ruim boven budget van de vrager. Erg offtopic dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Joyous-P schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:21:
[...]

In beide, liefst op dezelfde dag een kleine proefrit doen. Paar rondjes om de auto buiten de showroom kunnen je enorm helpen in je keuze. Zelf zou ik voor de A-klasse gaan, de CLA is in mijn ogen meer voor mensen met meer levenservaring.
Wat is meer levenservaring? Oudere mensen? Of bedoel je mensen die al een auto hebben gehad van dit merk, bijv. de A-Klasse en nu doorgroeien naar de CLA?

[ Voor 14% gewijzigd door Redondo1982 op 13-05-2021 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:26:
[...]

Heb je kinderen/regelmatig mensen achterin? A Klasse. Anders zou het voor mij een makkelijke beslissing zijn voor de CLA omdat ik hem veel mooier vind.
CLA kan je ook prima mensen achterin in kwijt. Je zou eventueel nog de SB kunnen overwegen voor meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
Redondo1982 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Wat is meer levenservaring? Oudere mensen? Of bedoel je mensen die al een auto hebben gehad van dit merk, bijv. de A-Klasse en nu doorgroeien naar de CLA?
Eigenlijk beide, zonder negatieve toon uiteraard, want ik denk dat iemand niet van een CLA naar een A klasse zou gaan, terwijl ik dat andersom wel zie gebeuren. Ook heb ik het gevoel dat een hatchback eerder door jongeren zou worden gekozen, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
Joyous-P schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:40:
[...]

Eigenlijk beide, zonder negatieve toon uiteraard, want ik denk dat iemand niet van een CLA naar een A klasse zou gaan, terwijl ik dat andersom wel zie gebeuren. Ook heb ik het gevoel dat een hatchback eerder door jongeren zou worden gekozen, niet?
Ik ben 25 en haal binnenkort mijn CLA SB op, dus ook jongeren (daar reken ik mezelf maar even onder voor het gemak) kiezen voor een CLA. Waarom? Omdat ik de CLA gewoon veel mooier vind dan de A.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:35:
[...]

CLA kan je ook prima mensen achterin in kwijt. Je zou eventueel nog de SB kunnen overwegen voor meer ruimte.
Korte mensen, ja. Ik kan zelf met 1.89m absoluut niet achterin zitten. De Coupe achterkant laat erg weinig hoofdruimte over, dat is echt wel iets om in gedachte te houden. Je zit veel comfortabeler achterin een A (sedan vs sedan uiteraard, SB niet meegenomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De A-Klasse is niet persee een hatchback. A Sedan is waar ik de CLA hier mee vergelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
FiXeR.nl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:38:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Deze week even de CLS op de foto gezet en een stukje gereden. Misschien wel de perfecte limousine, snel, tijdloos mooi en comfortabel. <3
Mooi apparaat. Een van de mooiste modellen. Een verademing ten opzichte van alle leasegebakjes die er voorbij komen.

Van de 'oude' Benzen ben ik veel meer fan dan de nieuwe. Bij dit soort auto's voel je aan alles dat je Mercedes rijdt.

Lekker origineel laten zo is 'tie het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
BFmango schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Mooi apparaat. Een van de mooiste modellen. Een verademing ten opzichte van alle leasegebakjes die er voorbij komen.

Van de 'oude' Benzen ben ik veel meer fan dan de nieuwe. Bij dit soort auto's voel je aan alles dat je Mercedes rijdt.

Leuke sneer weer naar bepaalde Mercedes-rijders. Je kan het maar niet laten haha.

Ik zelf rij in vnl. de hoogste klasse van MB, maar ik zal nooit neerkijken op de auto’s van anderen. Ik zie ook verschil, maar die zie je ook héél duidelijk op het prijskaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Redondo1982 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:46:
[...]

Leuke sneer weer naar bepaalde Mercedes-rijders. Je kan het maar niet laten haha.

Ik zelf rij in vnl. de hoogste klasse van MB, maar ik zal nooit neerkijken op de auto’s van anderen. Ik zie ook verschil, maar die zie je ook héél duidelijk op het prijskaartje.
Het komt een beetje elitair over ja. Maar ik vind zo’n oude dikke Benz veel leuker om te zien op het forum dan weer de volgende leaserijdert met een A/B/CLA 160/180 met een vraag over Apple Carplay of MBUX, of een berichtje dat het toch wel lang duurt voor een auto wordt geleverd. Boeiend.

Maar da’s mijn (elitaire) mening hè. Ik snap dat niet iedereen die deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
BFmango schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Het komt een beetje elitair over ja. Maar ik vind zo’n oude dikke Benz veel leuker om te zien op het forum dan weer de volgende leaserijdert met een A/B/CLA 160/180 met een vraag over Apple Carplay of MBUX, of een berichtje dat het toch wel lang duurt voor een auto wordt geleverd. Boeiend.

Ja, ik vind het ook leuker om de andere berichten te lezen. Een wat oudere, maar dikke CLS is leuk om over te lezen, maar het gaat om de tendens waarmee je het zegt. Sinds MBUX is dit topic ontploft, waarbij je vroeger max één berichtje in de zoveel tijd in dit topic voorbij zag komen. Dat was de tijd van max vier pagina’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Als je graag het kwijl van je toetsenbord veegt na het lezen van posts over zo'n oude dikke Benz zou ik toch een Mercedes-Benz forum zoeken in plaats van dit topic of forum. Toch niet zo gek dat je hier niet de hardcore Benz posts voorbij ziet komen van de geliefde auto's. Ik zou hier ook niets posten van mijn e46, dat doe ik dan wel op Bimmerfest.
Herax10NL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Ik ben 25 en haal binnenkort mijn CLA SB op, dus ook jongeren (daar reken ik mezelf maar even onder voor het gemak) kiezen voor een CLA. Waarom? Omdat ik de CLA gewoon veel mooier vind dan de A.
Logisch dan ook, ben wel erg benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de A- of of CLA-klasse bestuurders.

[ Voor 12% gewijzigd door Joyous-P op 13-05-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11

Reacher

oldschool

[...]

Beide zelfde platform. Koets is anders, rest is helemaal identiek. Ik ben van een cla naar een a gegaan. Maar ik rij dan ook geen lease auto en het is niet mijn daily. Ik ben ook niet ‘jong’ meer.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
BFmango schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Persoonlijk heb ik liever een lease gebakje dan een oude taart :9~ Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak. En dat is het mooie van een forum _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
Reacher schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:41:
[...]

Beide zelfde platform. Koets is anders, rest is helemaal identiek. Ik ben van een cla naar een a gegaan. Maar ik rij dan ook geen lease auto en het is niet mijn daily. Ik ben ook niet ‘jong’ meer.
Is de CLA ook niet wat straffer afgestemd voor een sportiever gevoel?

De A-Klasse is ook gewoon de meer praktische het wat bereikbaarder model en is vast wat couranter in de lease ook. Als je budget hebt voor een leuk aangeklede CLA is een C-Klasse ook al snel een optie, volgens mij is dat eerder de keuze van de niet-jongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik rij nu een jaartje Mercedes, een C350E. Hier voor jaren Land Rover en Volvo gereden. De allerduurste beurt die mijn Land Rover heeft gekregen kostte me net geen E1000 bij de dealer (incluis 2 nieuwe 19" banden), de Volvo is nooit boven de 700 geweest. De eerste beurt bij Mercedes viel me met wat extra klein werk al wat tegen met E800, de tweede beurt (A9 + remblokken achter + aandrijfasrubber) mag ik straks aftikken: E1600.

Valt me, nadat ik vijf jaar Land Rover gewend was, toch een beetje tegen. Had ik verkeerde verwachtingen of schrijft deze dealer met een gouden vork?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
FirePuma142 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:29:
Ik rij nu een jaartje Mercedes, een C350E. Hier voor jaren Land Rover en Volvo gereden. De allerduurste beurt die mijn Land Rover heeft gekregen kostte me net geen E1000 bij de dealer (incluis 2 nieuwe 19" banden), de Volvo is nooit boven de 700 geweest. De eerste beurt bij Mercedes viel me met wat extra klein werk al wat tegen met E800, de tweede beurt (A9 + remblokken achter + aandrijfasrubber) mag ik straks aftikken: E1600.

Valt me, nadat ik vijf jaar Land Rover gewend was, toch een beetje tegen. Had ik verkeerde verwachtingen of schrijft deze dealer met een gouden vork?
kan je een foto van je factuur hier neerplemben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

danda schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Zal ik later vandaag even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Eerste beurt is niet heel vreemd, tweede beurt is wel wat duurder, maar ik kan mij voorstellen dat dat vooral in arbeid zit (~ 150 p/u).

Edit: A9 is overigens met onderhoud van de automaat, en dat is nooit goedkoop.

[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 14-05-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Eerste beurt is meestal spotgoedkoop... pas na 2 jaar fabrieksgarantie gaan de kosten hard oplopen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Valt mee, en het gaat hier om de eerste beurt sinds de auto in zijn bezit is, lijkt mij.

Edit @ hieronder: dat bedoelde ik ook idd. Eerste beurt sinds de auto in bezit is is niet gelijk aan de eerste beurt van de auto.

[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 14-05-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
S_Chief schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:51:
Valt mee, en het gaat hier om de eerste beurt sinds de auto in zijn bezit is, lijkt mij.
Dat lijkt te kloppen maar het is niet de eerste beurt van de auto.. ben benieuwd hoeveel km er op staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhrMike
BFmango schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Elitair, overdreven. Geef het beestje een naam. Ik begrijp je overigens wel hoor. Geef persoonlijk dan weer niets om al die oude Mercedes modellen. Boeiend.

Heb daar een beetje een stereotype oude persoon met dikke sigaar bij in m’n hoofd die alleen maar wil zeuren over dat vroeger alles beter was.

Ben meer benieuwd wanneer m’n auto binnen komt dan naar een of andere Mercedes uit 1900 nog wat.

Maar goed dat is mijn (normale) mening. Alleen maar goed dat er mensen zijn die een andere mening hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Entity_Razer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:03:
binnenkort ook hier MB Rijder...

E-Klasse 300e besteld,.. levertijd op aangeven dealer 4-5 maand worst case dus wordt even afwachten wanneer die er gaat zijn.

qua aankleding,.. euh.. full option :X

Grafietgrijs, AMG pack, zadelbruin interieur en ga maar door.
Update:
Boodschap van dealer gekregen dat 8 Juli de wagen verwacht wordt.
Levertermijn zal dan een 4 maand bedragen.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47
Entity_Razer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Update:
Dat is nog eens positief nieuws, ik zit nog steeds te wachten op de datum, ergens juni :-(

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Arie26 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Dat is nog eens positief nieuws, ik zit nog steeds te wachten op de datum, ergens juni :-(
:/ spijtig man.

Wat heb je net besteld ? Ik denk dat sommige modellen wel prio krijgen op de band ofzo.
Kameraad zijn schoonvader EQC besteld maand geleden, zou hem augustus ofzo hebben. Ik heb de E ergens vooraan Maart besteld.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Entity_Razer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Update:
Full option is wel een bold statement.. Zeker bij Mercedes. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 20:37
Full option:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wf-cuZqdWnUYxhGJml0Gm0Vhwf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnzHQIQ8yL7IWkaRaAkZJgzY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Entity_Razer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:34:
[...]
:/ spijtig man.

Wat heb je net besteld ? Ik denk dat sommige modellen wel prio krijgen op de band ofzo.
Kameraad zijn schoonvader EQC besteld maand geleden, zou hem augustus ofzo hebben. Ik heb de E ergens vooraan Maart besteld.
Cla 180, maar deze is besteld in februari.
Maandag dealer gemaild maar geen reactie gehad ?

Teteringen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05
CLA 250e SB, bijna een maand in bezit en nu 2000km op de klok. Rijdt lekker. :*)

En voor de discussie, ben 34 en een A-klasse zou Ik niet hebben gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQn-OYIlZ1frET4YTKDT9LQ9g2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lW46fTqPbS4P2bR31hGv7imU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door dataSlut op 20-05-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Is iemand hier bekend mee ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8rmb1Wc-xz37W5_SQ0wHyJNHnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYSamRgbS3ST2TJelevck4wQ.png?f=fotoalbum_large

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zijn gewoon piggybacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Wat zijn det ? Zegt me niks ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
dataSlut schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:49:
CLA 250e SB, bijna een maand in bezit en nu 2000km op de klok. Rijdt lekker. :*)

En voor de discussie, ben 34 en een A-klasse zou Ik niet hebben gekozen.

[Afbeelding]
Andere velg? Geen amg, maar luxury edition of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
wvkreg schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:14:
[...]

Andere velg? Geen amg, maar luxury edition of zo?
Deze heeft inderdaad het luxury pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
dataSlut schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Deze heeft inderdaad het luxury pakket.
Die heb ik ook besteld. Mag ik je vragen hoe de stoelen bevallen? Juist vanwege de sportstoelen in het AMG-pakket heb ik het Luxury pakket besteld, maar daar hadden ze er helaas geen van in de showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dataSlut
Herax10NL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:04:
[...]

Die heb ik ook besteld. Mag ik je vragen hoe de stoelen bevallen? Juist vanwege de sportstoelen in het AMG-pakket heb ik het Luxury pakket besteld, maar daar hadden ze er helaas geen van in de showroom.
De stoelen zitten goed. Ook na een rit van 2 uur. Goed verstelbaar. Met het uitschuifbare zitvlak en de lendesteun verstelling fijne ondersteuning aan de onderbenen en onderrug. Wel weinig zijdelingse steun als je wat sportiever de bocht neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:29:

Hoeveel KM rij jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Goede tuningbox (geen piggyback), werkt met eigen sensoren en mapping, communicatie via Canbus van je eigen ecu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Nog mensen bij wie men de laatste tijd vaak in de Mercedes Me app terug moet inloggen?

Daarnaast ook de vraag: nog mensen bij wie een Infotainment Update blijkt klaar te hebben staan voor zijn A/CLA? Ik hoop dat dit die nieuwste MBUX versie is. Onlangs postte in dit topic al iemand dat die de nieuwste MBUX via OTA heeft gekregen. Dit weekend is kijken :) Zodat ik hopelijk eindelijk Android Auto via het touchpad kan bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sGjmdDMJm5k11MFRA_JlKIv5NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnUrNI6yYLCRm7qFpF5d2Pf9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t2XkjINuWWFdLdrAatYDWFy7ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GffrqPJktcfGrkCM03Q9dXG.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een recente foto van de met de hand gewassen Mercedes A. Gewassen door iemand die er verstand van heeft en heeft ook wax gebruikt.
Ik blijf Denim Blue een fantastische kleur vinden :9~ Doet wel degelijk de mensen omkijken, niet dat dat hoeft, maar het is wel leuk... :+
Veel werkgevers laten als kleur enkel grijs of zwart toe. Tevreden dat mijn werkgever daarin minder conservatief is. Het zou sowieso ofwel dit blauw ofwel wit geworden zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFPwFhXJC513ODIXEXI0CtVLhJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaYw33hHbPiR19GtbpsY7uvg.jpg?f=fotoalbum_large

Tenslotte nog wat ervaringen met het Driving Assistance Pack. Ik heb de wagen sinds eind augustus vorig jaar. Het vroeg wat tijd om eraan te wennen maar op een gegeven moment heb ik een klik in mn hoofd gemaakt en nu rij ik op autosnelwegen vaak op 1e of 2e rijvak via Adaptive Cruise Control gewoon achter iemand aan, zonder direct te willen voorbijsteken zodra die persoon bv 110 rijdt. Het vroeg wat tijd om af te stappen van mijn oude rijstijl met vorige wagens, waarbij ik altijd rond de 130 wou rijden (via ingestelde speed limiter) en dus continu mensen wou voorbijsteken via het 3e rijvak.
Nu rij ik minder gestresst (die paar km/u trager rijden maakt geen noemenswaardig verschil in reistijd) en daarnaast geniet ik echt van de comfortabele ACC ritten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Asgaro schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:37:
Nog mensen bij wie men de laatste tijd vaak in de Mercedes Me app terug moet inloggen?

Daarnaast ook de vraag: nog mensen bij wie een Infotainment Update blijkt klaar te staan? Ik hoop dat dit die nieuwste MBUX versie is. Onlangs postte in dit topic al iemand dat die de nieuwste MBUX via OTA heeft gekregen. Dit weekend is kijken :) Zodat ik hopelijjk eindelijk Android Auto via het touchpad kan bedienen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook nog een recente foto van de met de hand gewassen Mercedes A. Gewassen door iemand die er verstand van heeft en heeft ook wax gebruikt.
Ik blijf Denim Blue een fantastische kleur vinden :9~ Doet wel degelijk de mensen omkijken, niet dat dat hoeft, maar het is wel leuk... :+
Veel werkgevers laten als kleur enkel grijs of zwart toe. Tevreden dat mijn werkgever daarin minder conservatief is. Het zou sowieso ofwel dit blauw ofwel wit geworden zijn.

[Afbeelding]

Tenslotte nog wat ervaringen met het Driving Assistance Pack. Ik heb de wagen sinds eind augustus vorig jaar. Het vroeg wat tijd om eraan te wennen maar op een gegeven moment heb ik een klik in mn hoofd gemaakt en nu rij ik op autosnelwegen vaak op 1e of 2e rijvak via Adaptive Cruise Control gewoon achter iemand aan, zonder direct te willen voorbijsteken zodra die persoon bv 110 of lager rijdt. Het vroeg wat tijd om af te stappen van mijn oude rijstijl met vorige wagens, waarbij ik altijd rond de 120-125 wou rijden (via ingestelde speed limiter) en dus continu mensen wou voorbijsteken via het 3e rijvak.
Nu rij ik minder gestresst (die paar km/u trager rijden maakt geen verschil) en daarnaast geniet ik echt van de comfortabele ACC ritten :)
De auto staat er netjes bij! Wat betreft de ACC ritten, ik rij nu ook zo en ervaar dat ook als veel relaxter. Op de snelweg laat ik ook vaak sturen. Dat gaat op de snelweg (en wegen zonder scherpe bochten) best goed en rijdt nog wat meer ontspannen, vind ik.
Nu moet ik toegeven dat ik van een Skoda Superb (een oudje) naar een EQC ben gegaan en dat was evengoed een behoorlijke positieve stap in comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rond de 25.000, hoewel dat het afgelopen jaar met de Mercedes nog geen 10.000 was. Helemaal ontschoten om de rekening hier nog even te posten, ga hem opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

FirePuma142 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Rond de 25.000, hoewel dat het afgelopen jaar met de Mercedes nog geen 10.000 was. Helemaal ontschoten om de rekening hier nog even te posten, ga hem opsnorren.
Maar het is dan een wat oudere wagen gok ik? Want met dat soort afstanden zou ik niet verwachten dat je al aan remblokjes vervangen toekomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViTeX
Asgaro schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:37:

Daarnaast ook de vraag: nog mensen bij wie een Infotainment Update blijkt klaar te hebben staan voor zijn A/CLA? Ik hoop dat dit die nieuwste MBUX versie is. Onlangs postte in dit topic al iemand dat die de nieuwste MBUX via OTA heeft gekregen. Dit weekend is kijken :) Zodat ik hopelijk eindelijk Android Auto via het touchpad kan bedienen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tenslotte nog wat ervaringen met het Driving Assistance Pack. Ik heb de wagen sinds eind augustus vorig jaar. Het vroeg wat tijd om eraan te wennen maar op een gegeven moment heb ik een klik in mn hoofd gemaakt en nu rij ik op autosnelwegen vaak op 1e of 2e rijvak via Adaptive Cruise Control gewoon achter iemand aan, zonder direct te willen voorbijsteken zodra die persoon bv 110 rijdt. Het vroeg wat tijd om af te stappen van mijn oude rijstijl met vorige wagens, waarbij ik altijd rond de 120-125 wou rijden (via ingestelde speed limiter) en dus continu mensen wou voorbijsteken via het 3e rijvak.
Nu rij ik minder gestresst (die paar km/u trager rijden maakt geen noemenswaardig verschil in reistijd) en daarnaast geniet ik echt van de comfortabele ACC ritten :)
Opnieuw inloggen moet ik ook regelmatig doen op mijn Android toestel. Op mijn iPhone heb ik daar geen last van...

Je auto staat er weer mooi strak bij! Ben ook blij dat ik die kleur heb genomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

swtimmer schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Maar het is dan een wat oudere wagen gok ik? Want met dat soort afstanden zou ik niet verwachten dat je al aan remblokjes vervangen toekomt...
2015, +/- 106.000 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

danda schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl1MpO5ZBTzlIQWOvRVOoB-j38Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mZGRlhy6QS4SzB8Sj434tFT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlbBS6OhNAgNRbXi0hbKqmkcjEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0bMgNB0XAPeFkzZgAXq74Lt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7Ufitx-NidQkwZhz4xUO0xgtd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZOBhObS7HYO5XBN1bEStoyN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Heb je ook het beige interieur, zie ik dat goed?
Zo ja, hoe bevalt het? Ik vind het er fraai uitzien in de configurator maar in real life niet echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
InterCC schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:01:
[...]

De auto staat er netjes bij! Wat betreft de ACC ritten, ik rij nu ook zo en ervaar dat ook als veel relaxter. Op de snelweg laat ik ook vaak sturen. Dat gaat op de snelweg (en wegen zonder scherpe bochten) best goed en rijdt nog wat meer ontspannen, vind ik.
Nu moet ik toegeven dat ik van een Skoda Superb (een oudje) naar een EQC ben gegaan en dat was evengoed een behoorlijke positieve stap in comfort.
Klopt, dat autonoom sturen is ook handig! Op snelwegen lijkt dat al goed op punt te staan.
(Natuurlijk belangrijk om de handleiding door te nemen om een idee te hebben van de limieten van het systeem. Heb al sporadisch momenten gehad dat ik zag dat het autonoom-sturen-icon van groen naar wit ging voor een korte tijd, maw kortstondig werd het systeem uitgeschakeld om wat voor reden ook)

Alleen jammer dat het stuur niet capacitive werkt zoals bij nieuwere Mercedessen (Alleszins bij de A/CLA nog niet) : dus gewoon handen aan onderkant van het stuur laten rusten is niet voldoende om de Are You There waarschuwing niet meer te krijgen.
Wat ik nu doe is kort op een touch-vakje op het stuur tikken om de zoveel tijd. Maarja, liever had ik zo een touch-vakje onderaan het stuur zodat de handen continu wat konden rusten :)
(Aan het stuur kort draaien is ook mogelijk, maar dat breekt wat de "immersion" van autonoom rijden vind ik. Liever klik ik dus op toets of een touch-vakje op het stuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity_Razer
S_Chief schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Full option is wel een bold statement.. Zeker bij Mercedes. :P
geen Achterbank verwarming genomen en geen 3 zone airco. Want die achterbank mag blij zijn dat ze mogen meerijden met mij :p

to zover de 'heb ik niet genomen' lijst voor de E300e. De rest is config natuurlijk. de AMG carbon trim wou ik niet, wel de wortelhouten trim,...

Qua packs en co is hij wel zo volledig als ie maar kan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Arie26 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:32:
[...]

Cla 180, maar deze is besteld in februari.
Maandag dealer gemaild maar geen reactie gehad ?
Das pak een maandje voor ik die van mij besteld heb, zo dan toch verwachten dat je hem komende maand zou hebben.

Gewoon even bellen is best denk ik, mailen naar dealers is goed voor het officieel te houden, bellen en gewoon even vragen wanneer ze hem verwachten is altijd aangenamer naar mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dataSlut
MrLink schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Heb je ook het beige interieur, zie ik dat goed?
Zo ja, hoe bevalt het? Ik vind het er fraai uitzien in de configurator maar in real life niet echt gezien.
Klopt ja! Ik vind het geweldig. Maar is natuurlijk smaak gevoelig. Wel baby doekjes bij de hand houden. Als je donkerblauwe spijkerbroeken draagt willen die nog wel eens afgeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx4AYuqEd4T88PsQCggpi5MluG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CjtfAHjbheJ405fdpClnE1A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
hoe vaak gebruik je DC / snelladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
dataSlut schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:40:
[...]

De stoelen zitten goed. Ook na een rit van 2 uur. Goed verstelbaar. Met het uitschuifbare zitvlak en de lendesteun verstelling fijne ondersteuning aan de onderbenen en onderrug. Wel weinig zijdelingse steun als je wat sportiever de bocht neemt.
AMG stoelen zijn wel fijner voor lange ritten. Zij ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
wvkreg schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:03:
[...]

AMG stoelen zijn wel fijner voor lange ritten. Zij ondersteuning.
Ik had geen afkeer tegen AMG stoelen. Maar wilde perse het lichte interieur, dat kon alleen met comfort stoelen. Voordeel is de losse hoofdsteun heb ik begrepen. Verder toch ook weer persoonlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
dataSlut schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Klopt ja! Ik vind het geweldig. Maar is natuurlijk smaak gevoelig. Wel baby doekjes bij de hand houden. Als je donkerblauwe spijkerbroeken draagt willen die nog wel eens afgeven.

[Afbeelding]
Heel mooi. d:)b Ik kan er ook niet tegen dat AMG line niet te krijgen is met een licht interieur...

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 21-05-2021 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViTeX
S_Chief schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:54:
[...]

Heel mooi. d:)b Ik kan er ook niet tegen dat AMG line niet te krijgen is met een licht interieur...
Er is wel de optie: Tweekleurig lederlook ARTICO nevagrijs/zwart icm met de AMG line als je kies voor de NIET Business Solution Limited. Dan heb je wel lichtere kleur deurpanelen en tweekleurig stoelen voor en achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
dataSlut schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Zeer nice!
Sfeerverlichting maakt het helemaal af zo, effect ervan lijkt nog meer zichtbaar dan op zwart. Mooie combi zo met Denim blauw en beige interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Hoe kan je muziek luisteren via. bluetooth tijdens navigatie?
Ik heb een audio 20 w176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Laatst online: 20-09 23:15
Ik heb onlangs wat krassen ontdekt op mijn auto

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Srrg9ff.png

Kan ik dit eenvoudig zelf repareren? Gaat het hier om diepe krassen? De kleur is Mojave Silver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViTeX
cacao70 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:32:
Ik heb onlangs wat krassen ontdekt op mijn auto

[Afbeelding]

Kan ik dit eenvoudig zelf repareren? Gaat het hier om diepe krassen? De kleur is Mojave Silver
Als het nog niet door je lak heen is is het nog uit te poetsen. Had laatst ook krassen op mijn auto ontdekt en heb dat vrij makkelijk met Meguiar's ultimate compound eruit gekregen. Wel in combinatie met een DAP (Dual Action Polijstmachine). Met de hand is het ook wel goed te doek met een schone polijstpad of microvezeldoek. De deuken moet ik nog een keer laten uitdeuken wat nog over zijn gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wjlpVlIn8GG4hGRmkkTt4sIRWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXuAP9zjzDcwbKkGKuNX2Yqv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PDB6liBG48KJoyFl5RFE8zEgFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRhT5LelZ1ZTKFtXwefi11Ih.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMzO6M20EZSk0xAN3sr4-QzFX0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6voo7mssKPZXphB1AiqoZuE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ViTeX op 23-05-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Weet iemand of met de laatste updates Mercedes iets heeft aangepast aan het hybride rijden en dan vooral het gebruik van de accu? Gisteren 60km gereden en ik moet hem op EV only zetten om de accu leeg te rijden. Al de stukken snelweg lijkt hij nu de diesel aan te houden. Ik heb het gevoel dat dat vroeger minder was en ik op hybride altijd mooi richting de 10% kwam als ik thuis was. Maar wie weet is dat mijn geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Weet iemand iets over Mercedes code 483 (vehicle dynamics package), wat houdt dit in en is dit software via ECU gestuurd of geheel mechanisch via hydrauliek?
Pagina: 1 ... 50 ... 70 Laatste