@
Speedy_Gonzalez @
GilbertvH Goed komt 'ie dan he
Videootje is helaas niet gelukt want mijn vriendin was er niet, en telefoon vasthouden terwijl ik ook de handelingen uitvoer is niet zo'n succes
Stap 1: trek de plastic cover los van het raam. Dit kan je met je handen/vingers doen, of met bijv. een bandenwipper van je bandenplaksetje. Let op - gebruik enkel plastic om obvious reasons, of gewoon je handen.
Het plastic hangt nu los van het raam, maar zit nog vast om je spiegel.
Stap 2: Trek het klepje bij de spiegel naar beneden en duw tegelijkertijd met je duimen het grote deel van de plastic juist omhoog. Er zitten 2 pinnetjes ingeklikt, een links een rechts, doe het dus een voor een. Je kan dit ook doen voordat je de cover los haalt, maar deze volgorde werkte voor mij veel makkelijker.
Haal de plastic cover nu weg van je spiegel.
Stap 3: Koppel het blauwe stekkertje in de foto los
En plaats het power-kabeltje van de dashcam hier tussen.
Sluit de dashcam aan op de power-uitgang die je nu gecreerd hebt.
Stap 4: werk het overtollige deel van de kabel weg onder je dakbekleding (gewoon tussen je raam en de bekleding duwen, is ruimte zat) en klik de nieuwe plastic cover met camera op je raambevestigingspunten
Stap 5: als laatste plaats je het (nieuwe, komt mee met de camera) afdekkapje op de achtergebleven opening
en klik het vast
Klaar ben je, kind kan de was doen. Het totale installatieproces duurde 5 minuten, maar ik heb het al vaker los gehad om de camera op maat te bestellen. Als je het nog nooit gedaan hebt maximaal 10 minuten.
Dan nog Micro SDkaartje erin doen natuurlijk - opening zit aan de rechterzijkant (niet zichtbaar op de foto). Ik heb er 128GB in en daar kan je iets meer dan 24 uur aan materiaal op kwijt.
De camera start automatisch wanneer je de auto start, en sluit weer af ongeveer 1 minuut nadat je de auto verlaat. Parkeerbewaking is mogelijk maar daarvoor moet je helaas een stuk lastiger doen met de bekabeling (aftappen vanuit het zekeringkastje) en dat vind ik niet nodig. Ik vind dit juist een ideale oplossing kwa kabels.
Je kan de Camera ook handmatig aan/uit zetten met een klein knopje er op, en daarnaast is er een "foto" knop beschikbaar die dan (logisch) een foto op je SD kaartje opslaat.
Verdere instellingen, en het uitlezen/bekijken/downloaden van videos gaat via een app op je telefoon en een wifi verbinding met de camera.
Ik heb hem deels op maat laten maken omdat ik de bekabeling zo wilde hebben. (en kreeg hem alsnog verkeerd van de 12v remote en ground zaten verkeerd om

Was gelukkig makkelijk fixen)