Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 15:40

thunder8

Het gedonder begint weer.

Reacher schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:55:
[...]

Ik bedacht mij nog iets. Hou rekening met alarm en voertuigvolgsysteem. In Nederland is het verzekeren van een AMG een bitch. Bij import moet je dit vaak nog in laten bouwen. Nu doe ik de aanname dat je all risk wil verzekeren.
Heb meteen die vraag bij mijn tussenpersoon neergelegd en de autohandel gevraagd of de gewenste auto die binnen gaat komen iets dergelijks erop heeft zitten. Bedankt voor de tip, wordt vervolgd.

PSN-ID: Thunder76nl

• NielsCLA
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20-04 21:02
Heb net even onder de klepjes gekeken waar de voeten van de dakdragers in moeten komen maar zie geen schroefdraad? Betreft een shooting brake cla van 2021. Mijn vorige c classe van 2018 had wel schroefdraad.

Gaat dit wel goed? 😏

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:57
Op de CLA SB 2021 zitten de overgangen ofwel de aansluiting van de bedieningsknoppen aan het stuur een beetje gammel. Dit met de losse A-stijl...valt me tegen van een A-Merk.

[Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 20-04-2021 20:49]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
NielsCLA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:29:
Heb net even onder de klepjes gekeken waar de voeten van de dakdragers in moeten komen maar zie geen schroefdraad? Betreft een shooting brake cla van 2021. Mijn vorige c classe van 2018 had wel schroefdraad.

Gaat dit wel goed? 😏
Dat gaat goed. Ik heb een 2020 CLA. Het is een soort draai-klemsysteem. Als je de dakdragers hebt zie/snap je het.

Woont in Helsinki

• NielsCLA
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20-04 21:02
Intelligo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:48:
[...]

Dat gaat goed. Ik heb een 2020 CLA. Het is een soort draai-klemsysteem. Als je de dakdragers hebt zie/snap je het.

[Afbeelding]
Top, dank je

• Boefje Peet
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-06 21:50
Deze week nieuwe velgen gemonteerd. De originele zagen er niet uit. En bij Mercedes betaal je de hoofdprijs

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Boefje Peet schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:03:
Deze week nieuwe velgen gemonteerd. De originele zagen er niet uit. En bij Mercedes betaal je de hoofdprijs [Afbeelding]
De af-fabriek vindt ik er beter bij passen, maar over smaak valt niet te twisten :-)

• Intelligo
  • Nu online
Deze week nieuwe velgen gemonteerd. De originele zagen er niet uit. En bij Mercedes betaal je de hoofdprijs [Afbeelding]
Getver... zwart, klein EN cheapo. Wat een afbreuk aan je auto.

Woont in Helsinki

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Intelligo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:14:
[...]

Getver... zwart, klein EN cheapo. Wat een afbreuk aan je auto.
Ja, ik vind ze ook niet mooi eronder staan. Het had al iets beter geweest als ie night-pakket had gehad, maar nu ketst het teveel af tov de alu sierlijsten. Maarja, zoals al door iemand eerder gezegd: ieder zijn/haar smaak.

I don't have dreams, I have goals!!

• wvkreg
Ik zou ze even wassen naar grijs en vergroten naar 19 inch. Nu zie je meteen waarom de originele het geld waard zijn...en zo duur zijn ze niet. 8)7

• TheBelgianStone
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 21-06 17:25
Nee sorry, ballonbanden met sportievere velgen zonder AMG line.. dat is’m niet.

Zal wel erg comfortabel rijden!

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
Als dit een verbetering is volgens jou... Hoe zagen je velgen er dan uit?
Vierkant, groen, en 12inch?

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Deze week even de CLS op de foto gezet en een stukje gereden. Misschien wel de perfecte limousine, snel, tijdloos mooi en comfortabel. <3

• harmageddon
  • Laatst online: 22-06 16:22
Jammer van de waterzuivering op de achtergrond :p
Mooi hok!

DeepRadio The best in house&dance!

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
Over smaak valt nie te twisten. Ik ben blij voor je dat je er zelf tevreden over bent! Persoonlijk vind ik ze afgrijselijk en vind ik de kleine maat niet bij de auto passen. Maar je rijdt de auto niet voor een ander, maar voor jezelf dus jouw mening weegt het zwaarst. Veel plezier ermee!

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
harmageddon schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:11:
Jammer van de waterzuivering op de achtergrond :p
Mooi hok!
Vond het juist wel een vette plek :> . Al ben ik in de regio Hilversum nog wel op zoek naar een mooie locatie om foto's te maken van auto's zonder afleiding er om heen. Een grote effen muur o.i.d.
Autobanden XL? Eerder XSS. :P

• wvkreg
FiXeR.nl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:38:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Deze week even de CLS op de foto gezet en een stukje gereden. Misschien wel de perfecte limousine, snel, tijdloos mooi en comfortabel. <3
Klassieke taxi kleur, dat dan wel helaas. Wel dikke bak... _/-\o_

• harmageddon
  • Laatst online: 22-06 16:22
FiXeR.nl schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:24:
[...]

Vond het juist wel een vette plek :> . Al ben ik in de regio Hilversum nog wel op zoek naar een mooie locatie om foto's te maken van auto's zonder afleiding er om heen. Een grote effen muur o.i.d.

[...]

Autobanden XL? Eerder XSS. :P
Je zou eens kunnen kijken in de buurt van het Nike hoofdkantoor, daar zitten wat grote kantoorgebouwen of in de buurt van Bunsburg (Bunschoten Spakenburg) heb je wat meer industrie zitten.

edit: of in de buurt van het vliegveld misschien.

[Voor 4% gewijzigd door harmageddon op 22-04-2021 13:06]

DeepRadio The best in house&dance!

• wvkreg
Rimsavers zijn toch best ok :)

• Dubbeldanger
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 25-05 13:46
Heb je toevallig een voor en na? En waar heb je de rimsavers besteld? Ik heb exact dezelfde velg en twijfel nog (ook over de kleur, is dit grijs of zilver?)

• wvkreg
Dit is ervoor, al met schade.

Bestellen bij: https://rimsavers.nl/

• Dubbeldanger
Ziet er toch echt wel netjes uit! Grijs of zilver? Hoelang ben je met de montage bezig geweest?

• wvkreg
Dubbeldanger schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:35:
[...]

Ziet er toch echt wel netjes uit! Grijs of zilver? Hoelang ben je met de montage bezig geweest?
Rimsavers velgbescherming set Zilver × 1

Kost maximaal 30 minuten. Dunne handschoenen, vilstift en schaar mee :)

• Dubbeldanger
wvkreg schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:36:
[...]

Rimsavers velgbescherming set Zilver × 1

Kost maximaal 30 minuten. Dunne handschoenen, vilstift en schaar mee :)
Ah dat valt alles mee! Bedenk me ineens dat ik helaas in de winter andere banden op velg laat leggen. Dat zou betekenen dat ik ieder half jaar een nieuwe set rimsavers zou moeten kopen, dat gaat wel in de papieren lopen.

• wvkreg
Nee, als het goed is kan degene die de band wisselt hiermee rekening houden. Dat vertelde rimsavers me tenminste. Ik heb ook zomer en winterbanden op een leaseauto.

• TweakNielsie
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22-06 19:16
Welke kleur wit is dat? Ik wil ook een cla 250e SB gaan bestellen, maar twijfel enorm tussen zwart, wit of misschien een van de grijze soorten.

• wvkreg
Digitaalwit mettalic

[Voor 90% gewijzigd door wvkreg op 22-04-2021 21:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
TweakNielsie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:23:
[...]

Welke kleur wit is dat? Ik wil ook een cla 250e SB gaan bestellen, maar twijfel enorm tussen zwart, wit of misschien een van de grijze soorten.
Designo Magno ☝🏻

• Intelligo
  • Nu online
wvkreg schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:45:
Op de CLA SB 2021 zitten de overgangen ofwel de aansluiting van de bedieningsknoppen aan het stuur een beetje gammel. Dit met de losse A-stijl...valt me tegen van een A-Merk.
Ik heb beide problemen niet op mijn 2020 CLA. Wel een hoop andere dingen waar ik ook niet blij van word, maar niet die twee :+

Woont in Helsinki

• TweakNielsie
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22-06 19:16
Hm ja, een prachtige kleur, maar ik ben te praktisch voor zo’n mooie (bewerkbare) kleur. Met de hand wassen gaat hem niet worden :)

• wvkreg
Dat was inderdaad ook mijn overweging. Ik wilde denim blue, maar ik heb dit niet gedaan omdat ik zeker wist dat ik op die kleur uitgekeken zou raken. Zwart is ook zo saai, vandaar de digitaal wit metallic.

• SgtSpeedy
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-06 14:55
Intelligo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ik heb beide problemen niet op mijn 2020 CLA. Wel een hoop andere dingen waar ik ook niet blij van word, maar niet die twee :+
Welke dingen dan specifiek? :)

• Intelligo
  • Nu online
SgtSpeedy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:35:
[...]

Welke dingen dan specifiek? :)
Motor stottert en rookt enorm als je toevallig tijdens de DPF regen een tank-stop maakt en dan weer optrekt.
Er rammelt en kraakt vanalles in het interieur,
de versnellingsbak schakelt terug van 8 naar 5 wanneer je op cruisecontrol van 100 naar 110 gaat,
het openen en sluiten van de ramen houdt er random mee op (per raam, niet allemaal tegelijk),
de boordcomputer geeft op willekeurige momenten aan dat het tijd is voor Service B (daar heb ik nog ruim 7 maanden en 12k km de tijd voor), dat deed hij ook met Service A. Na een herstart is het weg.
De AMG line velgen hebben een gleuf in het design die in koude klimaten bagger en sneeuw verzameld en je wielen in onbalans brengt (betekend elke 100km stoppen en die +-3cm diep en 3cm breede rand leeg schrapen)

Ben ik nog wat vergeten, vast wel.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
Om ook maar wat leuks in de groep te gooien, fotootje:

En ook, de dashcam is binnen! Even een snel fotootje, zal zo even de "how to" installatiefotos uploaden met verhaaltje. (stikkertje zit nog op de lens op de foto)

Woont in Helsinki

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:57

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Intelligo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:56:
Om ook maar wat leuks in de groep te gooien, fotootje:

En ook, de dashcam is binnen! Even een snel fotootje, zal zo even de "how to" installatiefotos uploaden met verhaaltje. (stikkertje zit nog op de lens op de foto)
Spannend :P :P

• GilbertvH
2 woorden, 9 letters... 🤪

• Intelligo
  • Nu online
@Speedy_Gonzalez @GilbertvH Goed komt 'ie dan he :+

Videootje is helaas niet gelukt want mijn vriendin was er niet, en telefoon vasthouden terwijl ik ook de handelingen uitvoer is niet zo'n succes

Stap 1: trek de plastic cover los van het raam. Dit kan je met je handen/vingers doen, of met bijv. een bandenwipper van je bandenplaksetje. Let op - gebruik enkel plastic om obvious reasons, of gewoon je handen.

Het plastic hangt nu los van het raam, maar zit nog vast om je spiegel.

Stap 2: Trek het klepje bij de spiegel naar beneden en duw tegelijkertijd met je duimen het grote deel van de plastic juist omhoog. Er zitten 2 pinnetjes ingeklikt, een links een rechts, doe het dus een voor een. Je kan dit ook doen voordat je de cover los haalt, maar deze volgorde werkte voor mij veel makkelijker.

Haal de plastic cover nu weg van je spiegel.

Stap 3: Koppel het blauwe stekkertje in de foto los

En plaats het power-kabeltje van de dashcam hier tussen.

Sluit de dashcam aan op de power-uitgang die je nu gecreerd hebt.

Stap 4: werk het overtollige deel van de kabel weg onder je dakbekleding (gewoon tussen je raam en de bekleding duwen, is ruimte zat) en klik de nieuwe plastic cover met camera op je raambevestigingspunten

Stap 5: als laatste plaats je het (nieuwe, komt mee met de camera) afdekkapje op de achtergebleven opening

en klik het vast

Klaar ben je, kind kan de was doen. Het totale installatieproces duurde 5 minuten, maar ik heb het al vaker los gehad om de camera op maat te bestellen. Als je het nog nooit gedaan hebt maximaal 10 minuten.

Dan nog Micro SDkaartje erin doen natuurlijk - opening zit aan de rechterzijkant (niet zichtbaar op de foto). Ik heb er 128GB in en daar kan je iets meer dan 24 uur aan materiaal op kwijt.

De camera start automatisch wanneer je de auto start, en sluit weer af ongeveer 1 minuut nadat je de auto verlaat. Parkeerbewaking is mogelijk maar daarvoor moet je helaas een stuk lastiger doen met de bekabeling (aftappen vanuit het zekeringkastje) en dat vind ik niet nodig. Ik vind dit juist een ideale oplossing kwa kabels.

Je kan de Camera ook handmatig aan/uit zetten met een klein knopje er op, en daarnaast is er een "foto" knop beschikbaar die dan (logisch) een foto op je SD kaartje opslaat.

Verdere instellingen, en het uitlezen/bekijken/downloaden van videos gaat via een app op je telefoon en een wifi verbinding met de camera.

Ik heb hem deels op maat laten maken omdat ik de bekabeling zo wilde hebben. (en kreeg hem alsnog verkeerd van de 12v remote en ground zaten verkeerd om :+ Was gelukkig makkelijk fixen)

Woont in Helsinki

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:57

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

@Intelligo Gaaf !

Bedankt voor de foto's en uitleg.
Waar had je em gekocht?

• TheBelgianStone
Wauw, heel proper! Ik wil ook zoiets!

• Redondo1982
Dit bestaat al best lang. Ik verbaas me erover dat deze dashcam-optie nu pas opspeelt in dit topic. Wel mooie oplossing overigens!

Ik blijf zelf overigens wachten op de native optie. Hopelijk komt MB snel met de release, want ik zit er echt op te wachten. Bovendien is dit toch weer extra omzet voor ze.

[Voor 14% gewijzigd door Redondo1982 op 24-04-2021 22:56]

• Intelligo
  • Nu online
@Speedy_Gonzalez ik heb hem via Alibaba als "sample" besteld omdat ik de juiste versie op AliExpress niet kon vinden. Het kabeltje hebben ze op maat gemaakt nadat ik foto's had gemaakt en dat blauwe stekkertje met m'n multimeter had gechecked.

Ik kan er nog wel een stel bestellen maar ik geloof minimaal 5. Als we hier genoeg animo bij elkaar kunnen schrapen

Woont in Helsinki

• Gearjunkie
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 18:51
Bedankt voor je uitleg. Ziet er top uit zo. _/-\o_ Wat is de kwaliteit van de camera? Kun je daar wat van laten zien?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
@Speedy_Gonzalez @TheBelgianStone @Gearjunkie

Goed nieuws! Ze hebben hem nu ook aan Ali toegevoegd, en als je bij je bestelling aangeeft "i want the same as Alex Broekzitter ordered from Finland" dan zouden ze je ook de gratis parkeerchip&motiondetection versie moeten toesturen, EN het kabeltje dat op de spiegel aangesloten wordt. Zou voor de zekerheid wel even het plastic vooraf los halen zodat je ook kan controleren dat je hetzelfde kabeltje als mij in je auto hebt...

Dan heb je het ding dus voor 55 eurie in huis :)

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.6de34c4dCnvap2

Notes: Ik heb geen connectie met de webshop behalve de aanschaf, ik krijg hier verder niets voor, maar aangezien het voor mij aardig werk was maak ik het jullie graag makkelijk :)
Notes2: Koop een degelijk 128GB SD kaartje. Die kosten in NL met een beetje aanbieding ook maar 15ish euro.

Videootje (wel wat compressie vanuit Youtube maar het idee is duidelijk. De "ruis" in het geluid zijn de kinderkopjes waar ik op rij)

[Voor 6% gewijzigd door Intelligo op 27-04-2021 10:24]

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:55
In de playstore tref ik een app aan van MB betreffende de dashcam. Iemand enig idee. Ik heb deze niet eerder gezien. Zou er dan toch wat gaan gebeuren ?

• Intelligo
  • Nu online
mavical schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:16:
In de playstore tref ik een app aan van MB betreffende de dashcam. Iemand enig idee. Ik heb deze niet eerder gezien. Zou er dan toch wat gaan gebeuren ? [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als ze ook eindelijk de optie beschikbaar maken in EU....

p.s. doe even wat aan de opmaak van je bericht met plaatjes want dit is niks :+

Woont in Helsinki

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Dit is niet voor de ingebouwde dashcam af fabriek maar een accessoire die je achteraf kan (laten) monteren. Heb het onderdeelnummer even niet bij de hand.

[Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 27-04-2021 12:07]

You save everyone, but who saves you?

• mavical
S_Chief schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:07:
Dit is niet voor de ingebouwde dashcam af fabriek maar een accessoire die je achteraf kan (laten) monteren. Heb het onderdeelnummer even niet bij de hand.
Jammer dan maar weer.

• koesie
  • Niet online
Lijkt wat op dit ding:

https://configurator.merc...055310?cartransporter=car

[Voor 21% gewijzigd door koesie op 27-04-2021 22:26]

• mavical
Wel bijzonder dat ze het los wel ondersteunen maar dat ze de dashcam in de auto maar gedeactiveerd laten staan. In de Tesla in NL werkt de dashcam gewoon. Ik weet niet of andere merken het vanaf fabriek in NL eveneens niet / wel ondersteunen.

• Entity_Razer
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-06 11:33
Intelligo schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:20:
[...]

Als ze ook eindelijk de optie beschikbaar maken in EU....

p.s. doe even wat aan de opmaak van je bericht met plaatjes want dit is niks :+
nou,
mijn nieuwe leaser (in bestelling) is besteld met de Dashcam optie anders hoor :)
E Klasse 300e

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Intelligo
  • Nu online
Entity_Razer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:54:
[...]

nou,
mijn nieuwe leaser (in bestelling) is besteld met de Dashcam optie anders hoor :)
E Klasse 300e
Daar hebben de mensen die al een auto hebben vrij weinig aan ;w

Woont in Helsinki

• mavical
Entity_Razer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:54:
[...]

nou,
E Klasse 300e
Ik heb in de folder ook gezien dat de dashcamfunctie te bestellen is. Wat is daar dan anders aan dan wat ik in mijn CLA heb. Bij de verkeerslichten navigatie werkt de dashcam ook gewoon. Alleen dat ding staat niet continu aan.

• mavical
Ik heb zojuist MB Nederland maar is gebeld en gevraagd wat nu de status is voor wat betreft het gebruik van de Dashcam. Het zit er tenslotte in. Kennelijk was het de bedoeling om de dashcam functie het 1e kwartaal voor de Benelux vrij te geven. Uiteraard tegen betaling. Om de een of andere reden is dat nog niet gebeurd. Nu wordt er uitgezocht wanneer het dan wel gaat gebeuren. Andere Europese landen hebben het inmiddels wel zoals Frankrijk, Spanje etc. Wordt vervolgd.

• Redondo1982
mavical schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:52:
Ik heb zojuist MB Nederland maar is gebeld en gevraagd wat nu de status is voor wat betreft het gebruik van de Dashcam. Het zit er tenslotte in. Kennelijk was het de bedoeling om de dashcam functie het 1e kwartaal voor de Benelux vrij te geven. Uiteraard tegen betaling. Om de een of andere reden is dat nog niet gebeurd. Nu wordt er uitgezocht wanneer het dan wel gaat gebeuren. Andere Europese landen hebben het inmiddels wel zoals Frankrijk, Spanje etc. Wordt vervolgd.
Top, kan niet wachten! Het strookt wel met het feit dat het nu mee te bestellen is. Dan is vrijgave meestal snel daar.

Iedereen kan het straks gaan gebruiken mits je de juiste pakketten hebt op je auto. Het belangrijkste is die camera in je binnenspiegel, MBUX augmented reality.

• mavical
Redondo1982 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:25:
[...]

Top, kan niet wachten! Het strookt wel met het feit dat het nu mee te bestellen is. Dan is vrijgave meestal snel daar.

Iedereen kan het straks gaan gebruiken mits je de juiste pakketten hebt op je auto. Het belangrijkste is die camera in je binnenspiegel, MBUX augmented reality.
Klopt. Heb ik er zo in zitten. Toch nog maar afwachten. Er wordt nu intern navraag gedaan. Als er bericht is zal ik het hier posten.

• Intelligo
  • Nu online
Redondo1982 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:25:
[...]

Maarreh... Is dat wel waar? Je kan namelijk gewoon op www.mercedes.es inloggen op Mercedes Me en dan in de Spaanse store shoppen. Als hij daar al wel beschikbaar is kan je hem dus ook kopen.

Mijn auto heeft de Augmented Reality optie niet, dus ik kan het zowiezo niet kopen.

Woont in Helsinki

• Redondo1982
Intelligo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:42:
[...]

Maarreh... Is dat wel waar? Je kan namelijk gewoon op www.mercedes.es inloggen op Mercedes Me en dan in de Spaanse store shoppen. Als hij daar al wel beschikbaar is kan je hem dus ook kopen.

Mijn auto heeft de Augmented Reality optie niet, dus ik kan het zowiezo niet kopen.
De optie is daar nog niet zichtbaar. Je wordt dan ook omgeleid naar de Duitse store. Ik vermoed dat ze doorhebben dat het een Nederlandse auto is. Ik krijg iig een error op het dashboard van de Spaanse Mercedes Me portal.

• Redondo1982
mavical schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:08:
[...]

Klopt. Heb ik er zo in zitten. Toch nog maar afwachten. Er wordt nu intern navraag gedaan. Als er bericht is zal ik het hier posten.
Ben echt benieuwd!

• mavical
Redondo1982 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:01:
[...]

De optie is daar nog niet zichtbaar. Je wordt dan ook omgeleid naar de Duitse store. Ik vermoed dat ze doorhebben dat het een Nederlandse auto is. Ik krijg iig een error op het dashboard van de Spaanse Mercedes Me portal.
Ik heb het zojuist geprobeerd via mercedes.de. Krijg de melding dat de auto in een ander land is geregistreerd en word je doorgeleid naar NL.

• Entity_Razer
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-06 11:33
Intelligo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:06:
[...]

Daar hebben de mensen die al een auto hebben vrij weinig aan ;w
begrijp ik, ik reageerde ook maar op de stelling 'als ze het in de EU / Benelux nu ook eens beschikbaar / bestelbaar zouden maken""

Heb geen zin om in een nieuwe wagen een installatie van losstaande dashcam te laten inbouwen (uit vrees voor plastiek die ineens kraakt of wat rammelt of ... ) dus was handig dat ik die kon bestellen.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-06 23:23
Na lang wikken en wegen denk ik dat ik toch voor een Mercedes ga. Ik heb ook bij andere merken gekeken (o.a. Audi en BMW) maar Mercedes spreekt me toch het meest aan.
Ik twijfel alleen nog tussen de A-klasse hatchback/sedan of C-klasse sedan.

Binnen mijn budget, zie ik dat de aangeboden C-klasse niet over MBUX beschikken. Ik kijk dan naar occasions met bj. 2018-2019.
Echter, beschikt de C-klasse wel weer over meer beenruimte en een grotere kofferruimte dan de A-klasse (zowel hatchback als sedan). Dit is vooral handig omdat we 2 kinderen hebben waarvan 1 nog in de kinderwagen.

Ik twijfel nu echt voor welke ik moet gaan. Ik vind de achterlichten van de C-klasse "ouder" lijken qua vorm.

Wat denken jullie, praktische pluspunten wegen zwaarder dan gevoel? Of gewoon lekker een Mercedes kopen waarbij ik me goed voel en genieten?

Nu ik me alles zo bedenk, de GLA is volgens mij ook nog wel een optie. Ik ben trouwens op zoek op de Duitse markt, dus suggesties naar Nederlandse occasions zijn niet nodig (toch bedankt 😁)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-06 09:28
Als het je om been- en kofferruimte gaat, dan kun je beter voor een B-klasse kiezen. Wat minder sportief maar veel praktischer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
RexP schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:24:
Als het je om been- en kofferruimte gaat, dan kun je beter voor een B-klasse kiezen. Wat minder sportief maar veel praktischer.
Klopt! Ik ben een tevreden B-klasse rijder met jonge kinderen. Binnen is veel beenruimte, zelfs met kinderstoelen op de achterbank. De koffer is praktisch qua vorm en onder de dubbele bodem is nog veel ruimte voor al die kleine prullen die je mee op vakantie neemt (schoenen, pak luiers, opblaasspeelgoed, enz.)

Ik zou wel aanraden de verschuifbare achterbank mee te nemen. Die van mij kan dat niet en dat had wel praktisch geweest. De achterbank van de huidige B is wat minder recht en dat zorgt ervoor dat onze grote kinderwagen net niet past in één richting. Hij moet dus 90 graden gedraaid in de koffer. Bij de vorige ging het net wel :P

De schermen zijn zeer mooi en duidelijk af te lezen. De spraakherkenning werkt erg goed en intuïtief. Prima auto!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 14:48
Hebben hier meer mensen last van dat hun start/stop systeem eigenlijk nooit in werking treedt? Ik zie nagenoeg altijd een oranje cirkeltje met de A er in en hij slaat al maanden nooit meer af.
Dacht dat het misschien met het koude weer in de wintermaanden te maken had omdat hij dan denkt dat de interieurtemperatuur te laag raakt oid, maak nu met warmer weer vorige weken en ook het volledig uitzetten van A/C en aanjagerstand uit geen sjoege.
Gaat om een A-klasse 2020 trouwens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gearjunkie
IJsrace schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:55:
Hebben hier meer mensen last van dat hun start/stop systeem eigenlijk nooit in werking treedt? Ik zie nagenoeg altijd een oranje cirkeltje met de A er in en hij slaat al maanden nooit meer af.
Dacht dat het misschien met het koude weer in de wintermaanden te maken had omdat hij dan denkt dat de interieurtemperatuur te laag raakt oid, maak nu met warmer weer vorige weken en ook het volledig uitzetten van A/C en aanjagerstand uit geen sjoege.
Ik heb hier helaas géén last van, maar als je erachter bent hoe het komt dan houd ik mij aanbevolen! Ik vind het namelijk een vreselijk systeem ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Gearjunkie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb hier helaas géén last van, maar als je erachter bent hoe het komt dan houd ik mij aanbevolen! Ik vind het namelijk een vreselijk systeem ;)
Dat heb ik nooit echt gesnapt :P Ik schakel het wel eens handmatig uit als het erg warm/koud is of als ik een tijdje enkel korte stukjes met de auto rij maar verder heb ik er echt 0 last van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gearjunkie
Admiral Freebee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Dat heb ik nooit echt gesnapt :P Ik schakel het wel eens handmatig uit als het erg warm/koud is of als ik een tijdje enkel korte stukjes met de auto rij maar verder heb ik er echt 0 last van.
Geeft niks joh _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ccasper
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-06 11:26
Vandaag ontving ik een melding van een update van de software van de EQC. Men kan accepteren of afwijzen. Heeft iemand een idee waar men de informatie over de updates kan raadplegen? In de handleiding is hieromtrent niets te vinden. Ik zou het wel interessant vinden te weten wat er nu juist allemaal aangepast wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07:53
Zojuist een afleverdatum ontvangen van mijn CLA200 SB (Business Solution Luxury). Besteld op 15 december en in de week van 30 juni wordt 'ie afgeleverd :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-06 23:23
@Admiral Freebee @RexP

Ooh ja klopt, daar had ik nou helemaal niet aan gedacht.

Ik denk dat ik vooral voor mezelf even duidelijk moet krijgen wat ik wil. Of praktisch of sportief. Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik heb er zelf geen last van met mijn A- klasse.
Maar ik heb dit wel eens gehad met mijn vorige auto een Ford Focus.
Toen ik dit aangaf bij de garage zeiden ze later dat de accu boven een bepaald percentage vol moet zitten.
Is het dat niet dan geen start-stop.
Ze hebben toen die Focus aan de lader gelegd om hem goed op te laden en toen was het opgelost en deed het start-stop systeem het weer zoals het moest.
Dit zal wel vergelijkbaar zijn bij Mercedes lijkt mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
Kan inderdaad aan je accu liggen - hoewel dat met een 2020 nog niet zou mogen gebeuren.

Een 2e fout die je vaak ziet bij de diesels is dat mensen geen lange stukken rijden.
Dan gaat hij tijdens stadsverkeer regeneren en dan werkt je start stop ook niet.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
Qua afwerking heb ik toch wel kritiek, zie deze voorbeelden:

Onder voorstoelen:

Achterportier aansluiting op onderkant:

Ben ik een zeurpiet? Of ben ik Audi gewend?

[Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 03-05-2021 22:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Tuupie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:09:
Na lang wikken en wegen denk ik dat ik toch voor een Mercedes ga. Ik heb ook bij andere merken gekeken (o.a. Audi en BMW) maar Mercedes spreekt me toch het meest aan.

Binnen mijn budget, zie ik dat de aangeboden C-klasse niet over MBUX beschikken. Ik kijk dan naar occasions met bj. 2018-2019.
Echter, beschikt de C-klasse wel weer over meer beenruimte en een grotere kofferruimte dan de A-klasse (zowel hatchback als sedan). Dit is vooral handig omdat we 2 kinderen hebben waarvan 1 nog in de kinderwagen.

Ik twijfel nu echt voor welke ik moet gaan. Ik vind de achterlichten van de C-klasse "ouder" lijken qua vorm.

Wat denken jullie, praktische pluspunten wegen zwaarder dan gevoel? Of gewoon lekker een Mercedes kopen waarbij ik me goed voel en genieten?

Nu ik me alles zo bedenk, de GLA is volgens mij ook nog wel een optie. Ik ben trouwens op zoek op de Duitse markt, dus suggesties naar Nederlandse occasions zijn niet nodig (toch bedankt 😁)
Geen een C-klasse (behalve de nieuwe W206 dan) heeft MBUX.

Een C-klasse en hoger kan je echt niet vergelijken met de modellen uit de compacte reeks. Behoorlijk andere auto.

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 22-06 17:48
wvkreg schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:14:
Qua afwerking heb ik toch wel kritiek, zie deze voorbeelden:

Onder voorstoelen:

[Afbeelding]

Achterportier aansluiting op onderkant:

[Afbeelding]

Ben ik een zeurpiet? Of ben ik Audi gewend?
Je bent Audi gewend.
Helaas is Audi qua interieur design volledig de weg kwijt.Zie de nieuwe A3 of de e-tron GT die veel te conservatief is.
Argument van audi "we willen de bestaande klantenkring behouden". Juist daardoor heb ik Audi gedag gezegd.
Maar je hebt gelijk bouwkwaliteit en afwerking vond ik bij Audi beter als mijn huidige mercedes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Conservatief? Juist met al die geforceerde gaten, sleuven en tierelantijnen doet Audi naar mijn mening nog het meeste afbreuk aan hun zelfgeschapen merkwaarden uit de afgelopen 20 jaar. Al die plastic inzet- en opzetstukjes ogen niet bepaald hoogwaardig, strak afgewerkt en zakelijk, terwijl dat eigenlijk juist hun selling point was. Nu is de A3 misschien nog een van de minst aangetaste modellen qua exterieur, maar het dashboard is gewoon een rommeltje in vergelijking met het strakke en rustig ogende voorgaande model.

Maar terug naar Mercedes: Nee, ze zijn niet het toppunt van bouwkwaliteit en afwerking.

Wat betreft C-Klasse vs A-Klasse: Het is inderdaad een compleet andere auto, niet in de laatste plaats vanwege de compleet verschillende platformen en dus aandrijflijnen. De C-Klasse laat zich heerlijk bedienen en heeft eveneens spraakbesturing. Het loopt wellicht een halve generatie achter maar ik zie het op een knopje op het stuur moeten drukken om de spraaksturing te starten, ipv "hey Mercedes" te kunnen roepen, nu niet bepaald als doorslaggevende factor bij de koop van een auto. Doe mij maar een wagen die in de basis op alle fronten de betere en beter op de overige wensen afgestemd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 08:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Komt bij andere nog wel bestemmingen door die je via je telefoon en de Mercedes Me app stuurt naar jouw wagen? In mijn lijkt niets meer door te komen. Zie wel de laatste paar weken meerdere connectivity updates die uitgevoerd zijn. Erg onhandig, ik rij niet vaak, maar als ik rij stuur ik altijd mijn adres door en kan ik dus tijdens het rijden het toestaan als bestemming. Nu zit ik vaak al op de ring voordat ik door heb dat ik geen idee heb waar ik naar toe moet :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
In de regel komen ze wel door, maar de ervaring leert dat dit niet altijd even snel gebeurt. Als ik dus reeds weet hoe ik de eerste paar kilometer wil rijden is het geen probleem het geduld op te brengen. Maar omdat ik dicht bij een snelweg woon wil het ook wel eens gebeuren dat ik dus nadat ik dan het adres reeds handmatig heb ingegeven in de auto, ik dan opeens twee berichten krijg dat er een locatie vanuit de app is gestuurd.

Je bent dus niet de enige.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:26
Tuupie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:09:
...
...
Als je echt graag het MBUX systeem wilt hebben, ga dan lekker voor de A-klasse. Maar als ik hier lees hoeveel mensen over het harde onderstel en andere zaken klagen, dan zou ik voor de C-klasse gaan. (Wat ik zelf ook heb, heel tevreden over). Ook het advies om vanuit praktisch oogpunt voor de B te gaan begrijp ik, maar dat vind ik persoonlijk geen mooie auto.

Wat ik zou doen is gewoon twee proefritten maken. Word je overtuigd door de bling bling of door de rijeigenschappen? Dan zie je het gewoon zelf ;)

PS3 PSN: FDK

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-06 09:28
Ik heb 5 jaar in een B gereden, nu in een C. Ik zou naast de rijeigenschappen ( en bling 😄 ) ook comfort en laadruimte laten meetellen. De B doet niet onder qua comfort, en een kinderwagen krijg je niet in C denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 13-06 19:34
Betreffende de CLA 250e Coupe;

Heeft iemand enig idee of de trekhaak (optie 550) elektrisch is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:02
Vraagje met betrekking tot de CLA (of A klasse). Ik had een vraagje met betrekking tot de grootlichtassistent. Moet je deze elke keer als je de auto start opnieuw inschakelen via de hendel van het knipperlicht? Of hoeft dit maar eenmalig gedaan te worden? Heb mijn CLA in bestelling en vroeg mij dit af. In de instructies lees ik namelijk dat je dit via de combischakelaar moet aanzetten. Maar blijft de hendel dan naar voren staan of komt hij weer terug in de ruststand? En als je de auto opnieuw start staat dit dan nog steeds aan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBelgianStone
Heftug schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:26:

Met een knopje op de kofferklep ontgrendel je de trekhaak en komt hij onderaan de bumper tevoorschijn. Jij moet hem enkel nog vergrendelen door hem naar je toe te trekken.
Kartmans1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:03:
Vraagje met betrekking tot de CLA (of A klasse). Ik had een vraagje met betrekking tot de grootlichtassistent. Moet je deze elke keer als je de auto start opnieuw inschakelen via de hendel van het knipperlicht? Of hoeft dit maar eenmalig gedaan te worden? Heb mijn CLA in bestelling en vroeg mij dit af. In de instructies lees ik namelijk dat je dit via de combischakelaar moet aanzetten. Maar blijft de hendel dan naar voren staan of komt hij weer terug in de ruststand? En als je de auto opnieuw start staat dit dan nog steeds aan?
Grootlichtassistent blijft permanent aan staan tot je het terug uitzet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:02
TheBelgianStone schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:07:
[...]

Met een knopje op de kofferklep ontgrendel je de trekhaak en komt hij onderaan de bumper tevoorschijn. Jij moet hem enkel nog vergrendelen door hem naar je toe te trekken.

[...]

Grootlichtassistent blijft permanent aan staan tot je het terug uitzet.
Thanks, precies wat ik hoopte. Zin om het uit te proberen!

[Voor 10% gewijzigd door Kartmans1 op 05-05-2021 23:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-06 16:50
Heftug schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:26:

Ik heb de optie gezien bij de dealer. Het is semi/elektrisch, wanneer de kofferbak openstaat dan zit er een knopje verwerkt in de klep. Wanneer je deze indrukt dan komt deze los uit zijn slot, je dient hem inderdaad naar je toe te trekken wanneer deze vast zit. Andersom voor ontgrendelen gebruik je de knop weer en kun je hem opbergen.

Zelf nog in dubio om de trekhaak achteraf te (laten) monteren, maar uit gesprek met de dealer krijg je deze optie nooit zoals je dat achteraf zou kunnen krijgen. Ook heeft de motor koeling een bepaalde stand, als er een aanhangwagen achter hangt kan deze extra gekoeld worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-06 11:51

FireDrunk

BBG'er
FireDrunk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:13:
Dank beide!

Helaas al wel 1 bugje en 1 meh-jammer gevonden vandaag.
In combinatie met mijn OnePlus 6 werkt 'volgende' en 'vorige' liedje niet vanaf het stuur en/of boordcomputer via Bluetooth :(. Werkt allemaal wel in Android Auto, dus voor mij niet zo'n probleem, maar daar gaat de vrouw gok ik wel over klagen (maar zij heeft een iPhone, dus wellicht werkt het daar wel).

Andere meh is dat het touchpad helemaal niet werkt in Android Auto, alleen de knoppen en bewegingen aan de bovenkant werken (zoals 'volgende' en 'vorige' nummer 'swipe'). Via touchscreen werkt alles wel prima, dus ook niet zo'n groot issue.
Om even op mijn (hele) oude post terug te komen, sinds de update van een paar weken geleden werkt dit wel!
Het lijkt helaas wel alsof Android Auto nu een iets kleiner scherm behelst, maar het touchpad werkt perfect, en ook alle quicknav knoppen naast het touchpad krijgen eigen functies in android auto als dat actief is.
Zo gaat de NAV knop direct naar Waze en gaat de Media knop direct naar Spotify.

* FireDrunk is erg tevreden!

Even niets...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• SgtSpeedy
Hij is er! <3
Mijn CLA 250e SB is eergisteren afgeleverd.
Eind december besteld, mooi geleverd op tijd. Ik denk dat ik wat geluk gehad heb gezien de omstandigheden.

Spec sheet:
CLA 250e SB
Business Solution Luxury
Business Solution Plus
Progressive
Premium Pluspakket

Enige wat ontbreekt is het AMG line pakket, maar is bewust (geen fan van de sportzetels).

Mijn eerste ervaringen :
Ik kom van een CLA 180d SB bij mijn vorige werkgever, dus het MBUX systeem e.d. was voor mij geen nieuwtje meer. Maar ik blijf het een top entertainment systeem vinden. Kofferruimte is er een stukje minder, voor dagdagelijks zeker nog voldoende, enkel voor vakantieritten voor mij nog een vraagteken of ik het ga missen of niet.

Uitrusting in deze CLA is wel van een hoger niveau (comfortzetels, leder, ...) en ook het weggedrag van deze CLA lijkt me anders te zijn (ligt iets hoger dan mijn vorige, waar 16" velgen op stonden).

Gelukkig geen last van 'losse' A-stijlen zoals hier al een paar keer gemeld door verschillende mensen.
Enige wat ik wel opmerk is tijdens het rijden is dat je toch voelt dat hij meeschakelt met de automaat, ook al rij je compleet elektrisch.

Maar ik ben weer blij! *O*

• FireDrunk

FireDrunk

BBG'er
Nice, sjiek hoor! Kiekje van de binnenkant? :)

Even niets...

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:57
Die sticker/badge van de garage, damn. :p Ze mochten hem bijhouden van mij.

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | MacBook Air M1 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SgtSpeedy
FireDrunk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:59:
Nice, sjiek hoor! Kiekje van de binnenkant? :)
Th1x4nG schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:23:
Die sticker/badge van de garage, damn. :p Ze mochten hem bijhouden van mij.
Jah, misschien haal ik die nog wel weg, inderdaad.
Ik had ook het liefst een 'clean' booth gehad, zonder model+motor aanduiding.
Jammer genoeg mag dat niet hier in België vanwege de wetgeving omtrent elektrische wagens.
Het moet ten allen tijde duidelijk zijn voor de brandweer dat het een electric is...

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-06 21:51
Iemand een idee wanneer de eerste nieuwe C-klasses (W206) geleverd zullen worden?

• koesie
  • Niet online
FireDrunk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Om even op mijn (hele) oude post terug te komen, sinds de update van een paar weken geleden werkt dit wel!
Het lijkt helaas wel alsof Android Auto nu een iets kleiner scherm behelst, maar het touchpad werkt perfect, en ook alle quicknav knoppen naast het touchpad krijgen eigen functies in android auto als dat actief is.
Zo gaat de NAV knop direct naar Waze en gaat de Media knop direct naar Spotify.

* FireDrunk is erg tevreden!
Nice! welke update heb je precies gehad?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FireDrunk

FireDrunk

BBG'er

Even niets...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heftug
SgtSpeedy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:47:
Hij is er! <3
Mijn CLA 250e SB is eergisteren afgeleverd.
Eind december besteld, mooi geleverd op tijd. Ik denk dat ik wat geluk gehad heb gezien de omstandigheden.

Spec sheet:
CLA 250e SB
Business Solution Luxury
Business Solution Plus
Progressive
Premium Pluspakket

Enige wat ontbreekt is het AMG line pakket, maar is bewust (geen fan van de sportzetels).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eerste ervaringen :
Ik kom van een CLA 180d SB bij mijn vorige werkgever, dus het MBUX systeem e.d. was voor mij geen nieuwtje meer. Maar ik blijf het een top entertainment systeem vinden. Kofferruimte is er een stukje minder, voor dagdagelijks zeker nog voldoende, enkel voor vakantieritten voor mij nog een vraagteken of ik het ga missen of niet.

Uitrusting in deze CLA is wel van een hoger niveau (comfortzetels, leder, ...) en ook het weggedrag van deze CLA lijkt me anders te zijn (ligt iets hoger dan mijn vorige, waar 16" velgen op stonden).

Gelukkig geen last van 'losse' A-stijlen zoals hier al een paar keer gemeld door verschillende mensen.
Enige wat ik wel opmerk is tijdens het rijden is dat je toch voelt dat hij meeschakelt met de automaat, ook al rij je compleet elektrisch.

Maar ik ben weer blij! *O*
Krijg je bij lease alsnog de gratis Wallbox van Mercedes?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtSpeedy
Heftug schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Krijg je bij lease alsnog de gratis Wallbox van Mercedes?
Ik heb standaard 2 kabels gekregen bij de wagen (fast charge en stopcontact lader).
Als je punt 4 van deze link wil zeggen, nee die heb ik niet gekregen.

Wij hebben vanuit het bedrijf een aparte wallbox met interne teller, waardoor we het verbruik vergoed krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heftug
SgtSpeedy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:52:
[...]

Ik heb standaard 2 kabels gekregen bij de wagen (fast charge en stopcontact lader).
Als je punt 4 van deze link wil zeggen, nee die heb ik niet gekregen.

Wij hebben vanuit het bedrijf een aparte wallbox met interne teller, waardoor we het verbruik vergoed krijgen.
Deze actie bedoel ik: https://www.mercedes-benz.nl/vans/nl/promotions/eqv

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joyous-P
  • Laatst online: 18-06 08:59
Hoera! De levering is een maand naar voren gehaald.
Niet voor bedrijfswagens maar toen deze actie er net was werd ik gebeld of ik hierin interesse had. Natuurlijk had ik interesse, een laadpaal is een enorme klus hier en een 2000 euro korting is dan altijd leuk. Je krijgt goed contact met Engie voor een offerte.

[Voor 82% gewijzigd door Joyous-P op 07-05-2021 08:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-06 15:29
Ik heb wel gebruik kunnen maken van deze actie. Dit maakte het leasen van de 250e extra interessant. Als ik niet zou kiezen voor de gratis laadpaal, dan zou ik een korting krijgen t.w.v. de laadpaal. Korting is natuurlijk leuk, maar dan zou ik verderop in de straat moeten laden bij een openbare laadpaal (die overigens bijna altijd bezet is). Nu kan ik makkelijk de laadkosten verrekenen met mijn werkgever.

Bovendien heb ik zonnepanelen en heb elk jaar wat overschot. Ik hou dan een kleine marge over, wat over de gehele leaseperiode weer ongeveer hetzelfde oplevert als de korting. Het verschil is dan tientjeswerk en ik heb een laadpaal voor de deur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heftug
arkalicharan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Ik heb wel gebruik kunnen maken van deze actie. Dit maakte het leasen van de 250e extra interessant. Als ik niet zou kiezen voor de gratis laadpaal, dan zou ik een korting krijgen t.w.v. de laadpaal. Korting is natuurlijk leuk, maar dan zou ik verderop in de straat moeten laden bij een openbare laadpaal (die overigens bijna altijd bezet is). Nu kan ik makkelijk de laadkosten verrekenen met mijn werkgever.

Bovendien heb ik zonnepanelen en heb elk jaar wat overschot. Ik hou dan een kleine marge over, wat over de gehele leaseperiode weer ongeveer hetzelfde oplevert als de korting. Het verschil is dan tientjeswerk en ik heb een laadpaal voor de deur.
Korting op de Cataloguswaarde (lease)? Of hoe bedoel je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-06 15:29
Heftug schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Korting op de Cataloguswaarde (lease)? Of hoe bedoel je?
Ik weet niet precies wat de kortingsdeal exact inhield. Er werd een minusbedrag als accessoire gerekend (-€2057,- / -€79,59 p.m. bij 2 jarig leasecontract 40k). De waarde van de laadpaal is van het totaalbedrag afgetrokken.
Pagina: 1 ... 49 ... 52 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True