Geen idee wat je doet, maar zal wel. Ook een pro-wasstraat is niet goed. Zeker niet in die frequentie.Redondo1982 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:39:
[...]
Geen direct zichtbare schade. Ik ga wel naar een pro-wasstraat. Dus niet zo’n benzinepomp-ding waar je de swirls erbij krijgt.
Gezien mijn onderneming moet mijn auto schoon zijn
Nul last mee, doe het al meerdere jaren zo. Mensen vragen altijd of mijn auto net nieuw is. Je kan beter teveel wassen dan te weinig. Kijk maar naar het het voorbeeld van diegene die twee dagen de vogelpoep op z’n auto heeft laten zitten.wvkreg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:40:
[...]
Geen idee wat je doet, maar zal wel. Ook een pro-wasstraat is niet goed. Zeker niet in die frequentie.
Maarja, offtopic. Je kijkt maar wat je met je eigen spullen doet. Dit werkt zo voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Redondo1982 op 01-04-2021 22:46 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Meestal steekt de band wel iets uit, maar in sommige gevallen kan het dus niet zo zijn.Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:44:
[...]
Welk merk/type en afmetingen band heb je gekregen, dat je er zo snel last mee hebt?
Ik kan van mijn banden niet zeggen dat het problematisch is.
Maarja, end of story is het gewoon of je een beetje fatsoenlijk kan inparkeren. Goed je rechterspiegel afstellen, sowieso op je spiegels rijden mits je het beheerst en bij te weinig ruimte nooit te recht parkeren. Schuin raak je eerst je band en dan kan je altijd nog corrigeren. Ook altijd iets van de stoep parkeren, ook bij een uitstekende band ivm de wang ervan.
Ik kan het wel aardig, maar ik ben niet de enige berijder...Redondo1982 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:59:
[...]
Meestal steekt de band wel iets uit, maar in sommige gevallen kan het dus niet zo zijn.
Maarja, end of story is het gewoon of je een beetje fatsoenlijk kan inparkeren. Goed je rechterspiegel afstellen, sowieso op je spiegels rijden mits je het beheerst en bij te weinig ruimte nooit te recht parkeren. Schuin raak je eerst je band en dan kan je altijd nog corrigeren. Ook altijd iets van de stoep parkeren, ook bij een uitstekende band ivm de wang ervan.
Ik heb het genoteerd!wvkreg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:28:
[...]
Ik kan het wel aardig, maar ik ben niet de enige berijder...
Wat bedoel je met een pro-wasstraat? Heb je een naam voor mij? Ben daar wel benieuwd naar. En laat je je auto dan ook waxen of doe je dat zelf?Redondo1982 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:39:
[...]
Geen direct zichtbare schade. Ik ga wel naar een pro-wasstraat. Dus niet zo’n benzinepomp-ding waar je de swirls erbij krijgt.
Als ik bij de klant / leverancier kom voorrijden dan moet mijn auto schoon zijn
Ik neem aan dat die gewoon een goede wasstraat bedoeld zoals bijvoorbeeld Loogman heeft.ViTeX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:12:
[...]
Wat bedoel je met een pro-wasstraat? Heb je een naam voor mij? Ben daar wel benieuwd naar. En laat je je auto dan ook waxen of doe je dat zelf?
Echt een lange baan met verschillende borstels ipv de tankstation was straat met 1 borstel waar je zeg maar inrijdt, en uitstapt.. die hebben we allemaal wel eens gezien.
Pro-wasstraat is zo’n ellenlange straat waar alles apart wordt gedaan. Handmatige inspuit (eerste voorwas), dan weer automatische voorwas, dan normale was, dan wax, dan nog een (lava)wax, dan osmosewater, dan droogfohnen en droogdoeken-systeem. Doe ik even uit m’n hoofdViTeX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:12:
[...]
Wat bedoel je met een pro-wasstraat? Heb je een naam voor mij? Ben daar wel benieuwd naar. En laat je je auto dan ook waxen of doe je dat zelf?
Poetsen van de auto laat ik het liefst twee keer per jaar doen extern, maar komt er niet altijd van. Ook omdat mijn auto’s er altijd erg goed uitzien, dus is de noodzaak niet zo hoog.
Ik doe het overigens bij H2O wasstraat, maar je hebt ook Bob Autowas wat erop lijkt.
Precieswd200 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:43:
[...]
Ik neem aan dat die gewoon een goede wasstraat bedoeld zoals bijvoorbeeld Loogman heeft.
Echt een lange baan met verschillende borstels ipv de tankstation was straat met 1 borstel waar je zeg maar inrijdt, en uitstapt.. die hebben we allemaal wel eens gezien.
Hoi, ik had even een vraag gezien ik juist geen Meecedes kenner ben. Wat is er bijzonder aan een 1985-89 300SL ten opzichte van zijn soortgenoten?
Dat wil zeggen, van de jaren 80 SL zijn er 280, 380, 450, 560 versies (veel Amerikaanse import ook nog), maar waarom is de 300 SL van '85 en later degene die wat meer collectors item lijkt te worden? En ook aanzienlijk duurder is dan de rest?
Gaat dat over lagere productie aantallen en/of dat hij wat meer aan klassieke Mercedes doet denken dan de andere varianten?
Dat wil zeggen, van de jaren 80 SL zijn er 280, 380, 450, 560 versies (veel Amerikaanse import ook nog), maar waarom is de 300 SL van '85 en later degene die wat meer collectors item lijkt te worden? En ook aanzienlijk duurder is dan de rest?
Gaat dat over lagere productie aantallen en/of dat hij wat meer aan klassieke Mercedes doet denken dan de andere varianten?
[ Voor 14% gewijzigd door !null op 02-04-2021 21:06 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Stijgt in waarde begreep ik!null schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:04:
Hoi, ik had even een vraag gezien ik juist geen Meecedes kenner ben. Wat is er bijzonder aan een 1985-89 300SL ten opzichte van zijn soortgenoten?
Je bedoelt dat hij meer waard is omdat hij steeds in waarde stijgt? Een self fullfilling prophecy?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
De 3L 6 cilinder? Schijnt een betere wegligging te hebben. Maar dit stond natuurlijk ook op de engelse wiki pagina van de SL-serie!null schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:04:
Staan nog wel wat leuke dingen in.
Verwijderd
Aangezien ik Mercedes niet zo snel de dashcamfunctie beschikbaar zie stellen heb ik vandaag een op-maat dashcam besteld voor de CLA 2020. Montage is super eenvoudig (plastic klik je er zo af rond je spiegel) en aansluiten gaat op de stekker van de regensensor (doorlus, dus hij blijft het ook doen natuurlijk)
:strip_exif()/f/image/HnydfZtpHi9ywHktokEAUzSm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zal een montagevideo maken zodra hij binnen is.
:strip_exif()/f/image/HnydfZtpHi9ywHktokEAUzSm.jpg?f=fotoalbum_large)
Woo nice! Ik ben beniewd en hoe duur was het?Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:34:
Aangezien ik Mercedes niet zo snel de dashcamfunctie beschikbaar zie stellen heb ik vandaag een op-maat dashcam besteld voor de CLA 2020. Montage is super eenvoudig (plastic klik je er zo af rond je spiegel) en aansluiten gaat op de stekker van de regensensor (doorlus, dus hij blijft het ook doen natuurlijk)
[Afbeelding]
Verwijderd
66 euro ex importkosten. Of die erbij komen is afhankelijk van de post/douane.
Doet FullHD, max 128GB sd kaart en maakt gebruik van Sony IMX307 sensor.
Je kan via wifi de videootjes naar je telefoon halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2021 14:14 ]
Ik wil ook graag weten waar je em gekocht hebt en kijk uit naar je montagevideo.Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]
Tja, dit ga je krijgen als je als fabrikant zijnde overal zo lang over doet. Dit zijn overigens prima dashcams. Zijn al jaren in de handel verkrijgbaar en worden door sommige bedrijven ingebouwd voor rond de € 300,- en € 400,- incl. achter. Stel hem wel goed in, want als ie bij elk schokje gaat opnemen als je auto stilstaat en dat gedurende een week ongeveer dan kan die je accu leegtrekken. Is bij menigeen al gebeurd in het verleden. Weet niet hoe het er nu voor staat, want ik had deze optie ook bijna gekocht voor mijn V-Klasse. Dus heb mezelf er aardig in verdiept in die tijd.
@ViTeX Ik heb nu toch geconstateerd dat deze aan beide kanten ook beweegbaar is. Een beetje los zit dus..
Aah hmmm als je verder geen kraakjes hoort op een klikkerweg is het wel goed, want kan mij soms wel eraan irriteren wanneer ik EV rijd en muziek laag heb.wvkreg schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:04:
[...]
@ViTeX Ik heb nu toch geconstateerd dat deze aan beide kanten ook beweegbaar is. Een beetje los zit dus..
Ik ben erg benieuwd!Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]
I'm not bothered by those who think they are right.
Als ik het dus goed heb onderzocht en bekeken is het niet mogelijk om de volgende zaken aan te sluten op de Mercedes CLA SB 250E.
- SD-cards (muziek).
- Simkaart voor data, behalve de te dure Vodafone optie
- Standaard USB, alleen USB-C.
De sd kaart heb ik in mijn A nog niet gevonden.. wellicht goed zoeken ;-)wvkreg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:43:
Als ik het dus goed heb onderzocht en bekeken is het niet mogelijk om de volgende zaken aan te sluten op de Mercedes CLA SB 250E.Klopt dit?
- SD-cards (muziek).
maar ik heb 2 of 3 USB-C aansluitingen en voor muziek gebruik ik altijd BT
Verwijderd
Zet je muziek op een USB stick of gebruik een USB SD cardreader en gebruik een usb-c naar usb verloopje.wvkreg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:43:
Als ik het dus goed heb onderzocht en bekeken is het niet mogelijk om de volgende zaken aan te sluten op de Mercedes CLA SB 250E.Klopt dit?
- SD-cards (muziek).
Daarmee is alles behalve data opgelost. Maar goed, waar heb je data voor nodig? Je hebt toch een telefoon.
Yup, maar voorheen in de Audi kon je met data bijvoorbeeld ook Spotify/Tidal streamen en kon je mede passagiers gebruik laten maken van WiFi in de auto.Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:07:
[...]
Zet je muziek op een USB stick of gebruik een USB SD cardreader en gebruik een usb-c naar usb verloopje.
Daarmee is alles behalve data opgelost. Maar goed, waar heb je data voor nodig? Je hebt toch een telefoon.
Er zit geen SD-card slot in mijn CLA SB 250e.wvkreg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:43:
- SD-cards (muziek).
Heeft iemand een goede tip voor makkelijke sneeuwketting voor een 250e op 19" 225/40/19
gaat in budget dus hoeven niet de goedkoopste te zijn maar ik wil sneeuwkettingen makkelijk in gebruik
nog nooit eerder sneeuwkettingen gebruikt maar wil de aankomende jaren toch wel op wintersport
gaat in budget dus hoeven niet de goedkoopste te zijn maar ik wil sneeuwkettingen makkelijk in gebruik
nog nooit eerder sneeuwkettingen gebruikt maar wil de aankomende jaren toch wel op wintersport
Met zulke grote wielen zijn waarschijnlijk alleen zgn. loopvlak kettingen mogelijk (zoals Rud Centrax of Maggi Trak). Deze zijn ook makkelijker om te leggen dan traditionele sneeuwkettingen.
Ik sluit al jaren SD CARDS aan in de nieuwe A en CLA met een 3 euro SD CARD USB reader en een 2 euro USB naar USB C verloop.
uit intresse, waarom al die moeite en niet gewoon een USB (c) stick ?rednaz420 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:31:
Ik sluit al jaren SD CARDS aan in de nieuwe A en CLA met een 3 euro SD CARD USB reader en een 2 euro USB naar USB C verloop.
Omdat ik nog SD cards met muziek had liggen. Het is minder moeite dan een USB C stick te kopen, die ik toen niet eens kon aansluiten op een pc zonder verloop. Overigens heb ik nu wel een stickje met USB langs de ene kant en USB-C aan de andere kant.wd200 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:32:
[...]
uit intresse, waarom al die moeite en niet gewoon een USB (c) stick ?
Ja, zoals ik al eerder zei, je zal het helaas moeten missen. Er is geen mogelijkheid in je CLA of überhaupt in een Mercedes voor zover ik weet om de data en diensten te hebben zoals in de Audi.wvkreg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:11:
[...]
Yup, maar voorheen in de Audi kon je met data bijvoorbeeld ook Spotify/Tidal streamen en kon je mede passagiers gebruik laten maken van WiFi in de auto.
Misschien een beetje naïef van me om te denken dat dit bij de CLA ook vanzelfsprekend zou zijn.
Ik mis het ook ontzettend hoe mooi MBUX ook is.
Ik ben sinds afgelopen zaterdag trots eigenaar van een A200 uit 2017 met slechts 35.000 km op de teller. Heel fijne auto, alles vind zn weg wel een beetje, behalve 1 ding. Ik heb namelijk een zoontje van 4, die zit dus in een kinderstoel(zitverhoger met rugleuning) maar door de vorm van de achterstoelen kan die stoel eigenlijk alleen in het midden goed geplaatst worden. Door de vorm van de hoofdsteun links en rechtsachter komt de bovenkant van de stoel naar voren waardoor de achterkant van de stoel niet tegen de rugleuning zit, resultaat is een stoel die bij elke bocht heen en weer gaat.
Gek genoeg kan ik niets hierover vinden online dat mensen hetzelfde probleem hebben, lijkt mij toch dat meer mensen hier tegenaan zijn gelopen?
Oplossing nu is dus de stoel midden achterin te zetten, nadeel is dan alleen wel dat de hoofdsteun midden achter continu omhoog moet staan en ik dus in de achteruitkijkspiegel vrijwel niks zie.
Concreet is mijn vraag dus hoe anderen dit hebben opgelost?
Hoofdsteun verwijderen kan ik ook weinig over vinden dus dat is mij ook niet gelukt. Liefst heb ik de stoel gewoon linksachter, maar midden ook prima mits die hoofdsteun weg is zodat ik gewoon veilig naar achter kan kijken.
Gek genoeg kan ik niets hierover vinden online dat mensen hetzelfde probleem hebben, lijkt mij toch dat meer mensen hier tegenaan zijn gelopen?
Oplossing nu is dus de stoel midden achterin te zetten, nadeel is dan alleen wel dat de hoofdsteun midden achter continu omhoog moet staan en ik dus in de achteruitkijkspiegel vrijwel niks zie.
Concreet is mijn vraag dus hoe anderen dit hebben opgelost?
Hoofdsteun verwijderen kan ik ook weinig over vinden dus dat is mij ook niet gelukt. Liefst heb ik de stoel gewoon linksachter, maar midden ook prima mits die hoofdsteun weg is zodat ik gewoon veilig naar achter kan kijken.
Momenteel geen A-Klasse meer, maar bergijp dat je een W176 rijdt met het Style interieur (ofwel met de sportstoelen voorin ook met vaste hoofdsteun). Zoals op deze foto./f/image/kiJlweCcIobqBCej8cED2S0M.png?f=fotoalbum_large)
Deze heeft inderdaad een achterbank met vaste hoofdsteunen en deze kunnen niet verwijderd worden. In dat geval zou ik zeggen dat er maar één optie is; een ander stoeltje zoeken voor je zoontje.
De A-Klasse W176 is ook wel geleverd met een 'normale' achterbank echter dat zijn vaak de minder fraaie (instap) uitvoeringen geweest waarbij ook de voorstoelen niet uitgevoerd zijn als sportstoel.
Dat zou er dan zou uitzien:
/f/image/kiJlweCcIobqBCej8cED2S0M.png?f=fotoalbum_large)
Deze heeft inderdaad een achterbank met vaste hoofdsteunen en deze kunnen niet verwijderd worden. In dat geval zou ik zeggen dat er maar één optie is; een ander stoeltje zoeken voor je zoontje.
De A-Klasse W176 is ook wel geleverd met een 'normale' achterbank echter dat zijn vaak de minder fraaie (instap) uitvoeringen geweest waarbij ook de voorstoelen niet uitgevoerd zijn als sportstoel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/eLW3Fbxdu0EyWCqIIlNJ8PF3.png?f=user_large)
Inderdaad, ander stoeltje is de oplossing. Ik had in de tijd van mijn CLA in 2017 de Maxi Cosi Rodifix.MrLink schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:31:
Momenteel geen A-Klasse meer, maar bergijp dat je een W176 rijdt met het Style interieur (ofwel met de sportstoelen voorin ook met vaste hoofdsteun). Zoals op deze foto.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat klopt helemaal, dit soort achterbank is het, weliswaar een iets ander motief.MrLink schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:31:
Momenteel geen A-Klasse meer, maar bergijp dat je een W176 rijdt met het Style interieur (ofwel met de sportstoelen voorin ook met vaste hoofdsteun). Zoals op deze foto.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Rodifix is exact hetzelfde als het stoeltje wat ik dus heb(Rode SPS) met als verschil dat de SPS dus enkel met de gordel vastgezet wordt en de Rodifix dus ook met de ISOfix aansluiting, daar zal het verschil in zitten.Redondo1982 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:57:
[...]
Inderdaad, ander stoeltje is de oplossing. Ik had in de tijd van mijn CLA in 2017 de Maxi Cosi Rodifix.
Ik ga nog eens kijken naar het verwijderen van de midden hoofdsteun achter en anders dan moet er inderdaad maar een ander stoeltje komen want met die hoofdsteun continu omhoog is geen doen.
De Rodifix heb ik altijd veel plezier aan beleefd. Al die andere stoeltjes (welke je alleen met een gordel vast moet zetten) vind ik maar niks. Mijn vrouw moest toen beslist iets hebben van een héél speciaal merk uit Italië. Héél erg duur, zag er niet uit (zij vond van wel) en qua werking lag het 20 jaar achter had ik het idee. Ook daar hadden we een héél systeem voor de gordels. Nou, een gehannes was dat zeg! Nu achteraf vond ze Maxi Cosi ook een beter idee.bolleh schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:37:
[...]
Die Rodifix is exact hetzelfde als het stoeltje wat ik dus heb(Rode SPS) met als verschil dat de SPS dus enkel met de gordel vastgezet wordt en de Rodifix dus ook met de ISOfix aansluiting, daar zal het verschil in zitten.
Ik ga nog eens kijken naar het verwijderen van de midden hoofdsteun achter en anders dan moet er inderdaad maar een ander stoeltje komen want met die hoofdsteun continu omhoog is geen doen.
Het verschil zal inderdaad de Isofix zijn. Dan schuift en wiebelt ie niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 07-04-2021 15:32 ]
Ik zie de CLA250e hier veel voorbijkomen, maar ik ben wel benieuwd of de mensen met een CLA180/200 (SB) mij kunnen vertellen welke (zomer-)banden er standaard geleverd worden. Ik zie op veel foto's op internet Hankook, Bridgestone en Michelin voorbijkomen. Is het zo dat je auto ook met één van deze 3 merken geleverd wordt of hebben jullie nog andere merken voorbij zien komen?
Verwijderd
Ligt ook aan de velgmaat maar meestal Bridgestone Turanza's. Geen geweldige banden, zie ook https://www.google.com/am...s-all-over-the-place/amp/Herax10NL schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:03:
Ik zie de CLA250e hier veel voorbijkomen, maar ik ben wel benieuwd of de mensen met een CLA180/200 (SB) mij kunnen vertellen welke (zomer-)banden er standaard geleverd worden. Ik zie op veel foto's op internet Hankook, Bridgestone en Michelin voorbijkomen. Is het zo dat je auto ook met één van deze 3 merken geleverd wordt of hebben jullie nog andere merken voorbij zien komen?
Hier ook die Bridgestone Turanza's (Belgische business solution met 17"-velgen)
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Hier ook Turanza’s (Belgische CLA250eSB).
Op zich niet verwonderlijk, is een band met een hardere rubber samenstelling voor een meer eco-profiel.. eens ze versleten zijn zal ik ook voor iets anders gaan 😎 was heel tevreden van mijn Dunlop Sportmaxx’n op mijn vorige A
Op zich niet verwonderlijk, is een band met een hardere rubber samenstelling voor een meer eco-profiel.. eens ze versleten zijn zal ik ook voor iets anders gaan 😎 was heel tevreden van mijn Dunlop Sportmaxx’n op mijn vorige A
Vorige week de knoop doorgehakt, met mijn nieuwe lease auto ga ik volledig elektrisch met een Mercedes EQA 250 Business Solution Luxury auto 5D 140kW levertijd is ergens eind Juli / Augustus.
Zoals elke lease auto heb ik hem uit de folder besteld zonder hem gezien te hebben. Ik lees dat het rijcomfort wel goed zit wat ik eigenlijk het belangrijkste vind. Met daarbij de gunstige bijtelling zing ik het weer 4 jaar uit. Uiteraard ga ik qua kofferbak ruimte flink achteruit vergeleken met de huidige S205 Estate maar beide kinderwagens hoeven gelukkig niet meer mee op vakantie en dat scheelt enorm. Maar voor de zekerheid wel een trekhaak erbij genomen.
En qua looks, tsja je moet er van houden. Dan kijk ik liever in de garage naar mijn W123 of de S203 van mijn vrouw.
Komend weeken is het straatwerk naar mijn garage eindelijk gereed, dan kan ik met mooie dagen de oude dame gaan uitlaten.
Zoals elke lease auto heb ik hem uit de folder besteld zonder hem gezien te hebben. Ik lees dat het rijcomfort wel goed zit wat ik eigenlijk het belangrijkste vind. Met daarbij de gunstige bijtelling zing ik het weer 4 jaar uit. Uiteraard ga ik qua kofferbak ruimte flink achteruit vergeleken met de huidige S205 Estate maar beide kinderwagens hoeven gelukkig niet meer mee op vakantie en dat scheelt enorm. Maar voor de zekerheid wel een trekhaak erbij genomen.
En qua looks, tsja je moet er van houden. Dan kijk ik liever in de garage naar mijn W123 of de S203 van mijn vrouw.
Komend weeken is het straatwerk naar mijn garage eindelijk gereed, dan kan ik met mooie dagen de oude dame gaan uitlaten.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Deze week heb ik hem twee keer in real life gezien bij de dealer. Geen verkeerde auto hoor, maar alles hangt af van de samenstelling. Hij oogt iig groter dan je denkt. Op de plaatjes lijkt het een klein autotje, maar dat is bedrog. Ik weet niet welke kleur je hebt genomen, maar in het grijs was het een behoorlijke suv vanaf de achterkant gezien. Er was ook een witte (suffe) uitvoering en die was niet echt om aan te zien.Hari-Bo schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:03:
Vorige week de knoop doorgehakt, met mijn nieuwe lease auto ga ik volledig elektrisch met een Mercedes EQA 250 Business Solution Luxury auto 5D 140kW levertijd is ergens eind Juli / Augustus.
En qua looks, tsja je moet er van houden. Dan kijk ik liever in de garage naar mijn W123 of de S203 van mijn vrouw.![]()
Gefeliciteerd iig!
@Redondo1982 Ik heb in plaats van antraciet dit keer gekozen voor iridiumzilver. Zal mij benieuwen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 11-04-2021 21:26 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Nice, alleen daar passen geen kamados meer in denk ik?Hari-Bo schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:03:
En qua looks, tsja je moet er van houden. Dan kijk ik liever in de garage naar mijn W123 of de S203 van mijn vrouw.![]()
@Dracula Klopt, maar ik heb een Pira welke ik op een aanhangwagen ga monteren. Die kamado's zijn eigenlijk overkill.
Vanochtend bericht ontvangen van de LM (Athlon), de verwachte leverdatum is nu bijgesteld naar 25 juni a.s. Dus eerder dan verwachtarkalicharan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:15:
[...]
Vandaag bericht van de LM (Athlon) ontvangen, ze verwachten in week 34 te kunnen leveren.
Was al een tijd aan het sparen, maar begin nu op het punt te komen dat ik serieuzer kan gaan zoeken naar mijn droomauto.
Het zal een CLA 45 AMG worden, bouwjaar 2017. Wil de auto uit Duitsland halen en dan komt er een keuze, koop ik met of zonder Junge Sterne. Wat zijn jullie ervaringen met deze garantie? Is deze de moeite waard of zitten er zoveel mitsen en maren aan dat het de moeite niet waard is? Verder gaat mijn voorkeur uit naar de Coupé en niet de Shooting Break. Alleen is de keus dan een stuk kleiner. Hoef niet morgen al de auto voor de deur te hebben, heb de tijd wel om te wachten op de juiste auto.
Zijn er hier eigenaren van een CLA 45 AMG die hun ervaringen kunnen delen met deze auto en waar ik op moet letten bij aanschaf? Ik weet dat bij de facelift versie de bak sterker is, waar de eerste serie nog wel eens problemen mee had.
Het zal een CLA 45 AMG worden, bouwjaar 2017. Wil de auto uit Duitsland halen en dan komt er een keuze, koop ik met of zonder Junge Sterne. Wat zijn jullie ervaringen met deze garantie? Is deze de moeite waard of zitten er zoveel mitsen en maren aan dat het de moeite niet waard is? Verder gaat mijn voorkeur uit naar de Coupé en niet de Shooting Break. Alleen is de keus dan een stuk kleiner. Hoef niet morgen al de auto voor de deur te hebben, heb de tijd wel om te wachten op de juiste auto.
Zijn er hier eigenaren van een CLA 45 AMG die hun ervaringen kunnen delen met deze auto en waar ik op moet letten bij aanschaf? Ik weet dat bij de facelift versie de bak sterker is, waar de eerste serie nog wel eens problemen mee had.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik keek dit weekeind op mijn KBC Lease toevallig, en zag verwachte leverdatum voor mijn E300e break staan op 01/06/2021.arkalicharan schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:39:
[...]
Vanochtend bericht ontvangen van de LM (Athlon), de verwachte leverdatum is nu bijgesteld naar 25 juni a.s. Dus eerder dan verwacht.
Ik vermoed dat KBC Lease hier gewoon de optimist aan het uithangen is, maar mocht dit idd ergens Juni worden zou het bijna 2 maand voor de tijd die dealer aangegeven had (Eind juli / begin augustus) zijn dat die van mij geleverd zou worden.
MB had al aangegeven dat ze verwachtten om de achterstand van Q1 in Q2 en Q3 geheel weg te werken, ben wel benieuwd of ze een aparte strategie hebben tov bv een Renault, VW,....
Kameraad is Renault dealer en daar lopen de levertijden voor bv een Trafic (bestelbusje) nu al tot Q4 dit jaar.
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Verwijderd
Ik zou me met die vraag even melden op het Mercedes forum - we zitten hier met de allerbeste bedoelingen maar het publiek is wat aan de kleine kant. Daar zal je betere antwoorden, danwel snellere antwoorden krijgen.thunder8 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Was al een tijd aan het sparen, maar begin nu op het punt te komen dat ik serieuzer kan gaan zoeken naar mijn droomauto.
Ben daar aangemeld en ook al vragen gesteld, maar de antwoorden waren ook daar erg summier. Weet dat het niet de meest verkochte variant is in NL en dat er niet veel rijders zijn.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:56:
[...]
Ik zou me met die vraag even melden op het Mercedes forum - we zitten hier met de allerbeste bedoelingen maar het publiek is wat aan de kleine kant. Daar zal je betere antwoorden, danwel snellere antwoorden krijgen.
Ik rij een a45. Hiervoor een cla gereden. Ik zou geen amg kopen met een relatief hoog aantal km’s op de teller. Niet zozeer omdat je dan problemen krijgt maar meer omdat je zelf belangrijk onderhoud in de hand hebt.thunder8 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Bespaar niet op onderhoud. Zoek een orginele auto. Koop niet de eerste generatie, de turbo’s waren niet best.
Heb je ervaring met een dergelijke auto? Weet je hoe zo’n auto rijdt en hoe een amg met goed onderhoud moet rijden?
Het ding vreet rubber bij het leven, brandstof ook als je een zware voet hebt. Met normaal rijden haal je 600km op een tank.
Zeker bij een cla wil je de achteruitrijcamera. Koop niet zonder. Ik vind overigens de a fijner rijden dan de cla.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Heb je hem al gekregen?ritsel3 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:58:
[...]
Yep ook ik heb mijn shooting brake 250 e eind Oct besteld, verwachte leverdatum 15 maart via Leaseplan/Stern Amsterdam
Yep de SB 250e AMG Business Solution, nu ong. 3.500 km op de teller sinds half februari, MBUX, geluidinstallatie, look and feel, electrisch rijden natuurlijk erg fijn, powerboost bij gasgeven op de snelweg top, daarnaast het snelle laden (1,45 uur) ook beter dan menig ander plug in, bijv. XC40 duurt zeker 3,5-4 uur.
Nog niet helemaal tevreden en met name door de afrolgeluiden van de hoop ik winterbanden. Zomerbanden gaan er volgende week weer onder, mijn vorige lease auto's (mazda 6 sportbreak, audi a4 sedan) waren vele malen stiller, comfortabeler boven de 120 km, kortom ik hoop op een verbetering. Als de wederhelft zelfs aangeeft dat de mazda een stuk stiller was, ga je natuurlijk wel erg balen bij een MB van 54k.....;-) zeker daar je hier nu 4 jaar mee gaat rijden.
Daarnaast niet tevreden met het volgende ; als je de accu hebt leeg gereden gaat hij natuurlijk over op benzine, bij het naderen van een rotonde en beneden x km per uur schakelt hij weer over naar Electra, na het verlaten van de rotonde schakelt hij weer over op benzine, dit gaat zeer regelmatig van 0 toeren naar 3000 toeren, welke hij naar enkele seconden dan weer aanpast naar 1800, zoals je kan begrijpen werkt dit heel onrustig, zeker daar de motor niet de meest stille is vanaf 3500 toeren. Blijft raar daar hij dit soms wel/niet doet, zeker als je weet dat hij ook naadloos van electra naar benzine gaat en de toeren dan laat opkomen vanaf 1500, kortom prettig en stil.
Is dat probleem uit de laatste alinea niet dat hij de motor aanzet met een lage versnelling en daarna opschakelt? Dat je dan precies op een snelheid zit dat de motor inschakelt en hij net voor het schakelmoment zit? Uit mijn proefrit herinner ik namelijk dat ook in elektrische modus de versnellingsbak nog ‘meeschakelt’.ritsel3 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:10:
[...]
Yep de SB 250e AMG Business Solution, nu ong. 3.500 km op de teller sinds half februari, MBUX, geluidinstallatie, look and feel, electrisch rijden natuurlijk erg fijn, powerboost bij gasgeven op de snelweg top, daarnaast het snelle laden (1,45 uur) ook beter dan menig ander plug in, bijv. XC40 duurt zeker 3,5-4 uur.
Nog niet helemaal tevreden en met name door de afrolgeluiden van de hoop ik winterbanden. Zomerbanden gaan er volgende week weer onder, mijn vorige lease auto's (mazda 6 sportbreak, audi a4 sedan) waren vele malen stiller, comfortabeler boven de 120 km, kortom ik hoop op een verbetering. Als de wederhelft zelfs aangeeft dat de mazda een stuk stiller was, ga je natuurlijk wel erg balen bij een MB van 54k.....;-) zeker daar je hier nu 4 jaar mee gaat rijden.
Daarnaast niet tevreden met het volgende ; als je de accu hebt leeg gereden gaat hij natuurlijk over op benzine, bij het naderen van een rotonde en beneden x km per uur schakelt hij weer over naar Electra, na het verlaten van de rotonde schakelt hij weer over op benzine, dit gaat zeer regelmatig van 0 toeren naar 3000 toeren, welke hij naar enkele seconden dan weer aanpast naar 1800, zoals je kan begrijpen werkt dit heel onrustig, zeker daar de motor niet de meest stille is vanaf 3500 toeren. Blijft raar daar hij dit soms wel/niet doet, zeker als je weet dat hij ook naadloos van electra naar benzine gaat en de toeren dan laat opkomen vanaf 1500, kortom prettig en stil.
Krijg mijn 250e pas in september dus dit is nog geen praktijkkennis maar wellicht een verklaring.
Dat afrolgeluid en het plots in de hoogte schieten van het toerental herken ik ook.ritsel3 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:10:
[...]
Afrolgeluid is wel een stuk beter met mijn Bridgestone Turanza zomerset alsook een stuk zuiniger op electra 😊
Verwijderd
Afrolgeluid: beter met zomerbanden maar de CLA is heel slecht geisoleerd. Ik doe veel lange roadtrips en ik erger me dood aan de CLA en hoe hard ik tegen mn vriendin moet schreeuwen op de snelweg.ritsel3 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:10:
[...]
Die teleurstelling hou je, ben ik bang.
Bedankt voor de informatie. Zoals gezegd, staat er een facelift model van 2017 of jonger op de planning, dat is volgens mij generatie 2. Ik zie er een paar staan met kilometrage onder de 20.000 in Duitsland met Junge Sterne garantie en sluitend onderhoud. 40-50k vind ik momenteel wel de max qua kilometrage.Reacher schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:45:
[...]
Ik rij een a45. Hiervoor een cla gereden. Ik zou geen amg kopen met een relatief hoog aantal km’s op de teller. Niet zozeer omdat je dan problemen krijgt maar meer omdat je zelf belangrijk onderhoud in de hand hebt.
Bespaar niet op onderhoud. Zoek een orginele auto. Koop niet de eerste generatie, de turbo’s waren niet best.
Heb je ervaring met een dergelijke auto? Weet je hoe zo’n auto rijdt en hoe een amg met goed onderhoud moet rijden?
Het ding vreet rubber bij het leven, brandstof ook als je een zware voet hebt. Met normaal rijden haal je 600km op een tank.
Zeker bij een cla wil je de achteruitrijcamera. Koop niet zonder. Ik vind overigens de a fijner rijden dan de cla.
Ik heb helaas nog niet met een AMG (CL)A mogen rijden, dat staat absoluut nog op de planning. Vandaar dat ik ook probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen van mensen die een dergelijke auto hebben. Dat het een bandenvreter is bij sportief rijden, dat had ik inderdaad ook gevonden. Dat is trouwens niet zo heel raar, mijn abarth 500 met 175 pk lust de voorbanden bij stevig rijden ook wel. Met dubbel dat vermogen op de voorwielen had ik niet de illusie dat die banden 30-40k mee zouden gaan op een AMG.
Camera achter zal ik meenemen. Ik wil bewust de CLA, omdat ik met de Abarth al een hatchback heb en ik ben daarnaast gewoon fan van de sedan/coupéversie. Sta alleen in dubio omdat er in Duitsland een SB staat met 10k op de teller in donkergrijs en verder alle opties die ik graag wil en binnen budget. Echter heeft een SB niet mijn voorkeur qua vorm.
Mag ik vragen in welk deel van NL je woont? Als je in de buurt woont en jij daar geen bezwaar tegen hebt, dan zou ik graag een keer met je mee willen rijden.
Verwijderd
Op de voorbanden? Ik mag hopen dat de CLA 45 AMG 4wielaandrijving heeft?thunder8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:34:
[...]
Bedankt voor de informatie. Zoals gezegd, staat er een facelift model van 2017 of jonger op de planning, dat is volgens mij generatie 2. Ik zie er een paar staan met kilometrage onder de 20.000 in Duitsland met Junge Sterne garantie en sluitend onderhoud. 40-50k vind ik momenteel wel de max qua kilometrage.
Ik heb helaas nog niet met een AMG (CL)A mogen rijden, dat staat absoluut nog op de planning. Vandaar dat ik ook probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen van mensen die een dergelijke auto hebben. Dat het een bandenvreter is bij sportief rijden, dat had ik inderdaad ook gevonden. Dat is trouwens niet zo heel raar, mijn abarth 500 met 175 pk lust de voorbanden bij stevig rijden ook wel. Met dubbel dat vermogen op de voorwielen had ik niet de illusie dat die banden 30-40k mee zouden gaan op een AMG.Voor woon-werkverkeer zal ik sowieso rustig moeten rijden, aangezien de auto pas op het werk op temperatuur zal zijn. Door de week wordt er dus rustig mee gereden en dan kan het weekend gebruikt worden om het totaal vermogen aan te spreken.
Camera achter zal ik meenemen. Ik wil bewust de CLA, omdat ik met de Abarth al een hatchback heb en ik ben daarnaast gewoon fan van de sedan/coupéversie. Sta alleen in dubio omdat er in Duitsland een SB staat met 10k op de teller in donkergrijs en verder alle opties die ik graag wil en binnen budget. Echter heeft een SB niet mijn voorkeur qua vorm.
Mag ik vragen in welk deel van NL je woont? Als je in de buurt woont en jij daar geen bezwaar tegen hebt, dan zou ik graag een keer met je mee willen rijden.
Heeft die, maar de achterwielen komen er pas bij, als de voorwielen het niet meer kunnen bolwerken qua power. Tenminste, zo heb ik het gelezen in reviews.Dus je voorbanden hebben het zwaar te stellen in dat geval.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:43:
[...]
Op de voorbanden? Ik mag hopen dat de CLA 45 AMG 4wielaandrijving heeft?
Lekker boeiend dat de voorbanden snel slijten. Als je een AMG koopt dan doe je dat niet om mooi rechts te gaan rijden óf achteraan aan te sluiten bij een verkeerslicht.
Het geluid van de oude CLA 45 AMG is wel stukken beter dan de nieuwe. Lekker zonder OPF maakt een groot verschil. Bovendien vind ik de oude ook mooier in AMG uitvoering. Mooie vierkante uitlaten ipv rond.
Ik zou wel de facelift kopen indien mogelijk. Is een erg groot verschil in infotainment, lampen en algehele look.
Het geluid van de oude CLA 45 AMG is wel stukken beter dan de nieuwe. Lekker zonder OPF maakt een groot verschil. Bovendien vind ik de oude ook mooier in AMG uitvoering. Mooie vierkante uitlaten ipv rond.
Ik zou wel de facelift kopen indien mogelijk. Is een erg groot verschil in infotainment, lampen en algehele look.
Dat haalde ik niet eens met een CLA180 SB.Reacher schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:45:
[...]

Vanmiddag ga ik de CLS55 AMG halen bij de garage en transporteren (over de weg, want het kenteken is binnen)
De Facelift heeft ook nog flink wat geluid, de nieuwste niet meer inderdaad. Ik besef mij dat een AMG geen zuinigheidsmonster is qua brandstof en banden. Daar koop ik hem ook niet voor, dan kan ik beter een 250 (sport) kopen. Facelift vind ik inderdaad ook mooier qua looks en Carplay is voor mij ook een pré.Redondo1982 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:08:
Lekker boeiend dat de voorbanden snel slijten. Als je een AMG koopt dan doe je dat niet om mooi rechts te gaan rijden óf achteraan aan te sluiten bij een verkeerslicht.
Life is too short to drive boring cars. Mijn huidige daily is goedkoop, simpel en oersaai. (Hyundai Matrix) Tis dat ik hem gekregen heb van mijn vader, anders had ik hem niet gehad.
Facelift roffelt lekker hoor, ook stationair. Dat vind ik belangrijk voor een AMG.thunder8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:04:
[...]
De Facelift heeft ook nog flink wat geluid, de nieuwste niet meer inderdaad. Ik besef mij dat een AMG geen zuinigheidsmonster is qua brandstof en banden. Daar koop ik hem ook niet voor, dan kan ik beter een 250 (sport) kopen. Facelift vind ik inderdaad ook mooier qua looks en Carplay is voor mij ook een pré.
Life is too short to drive boring cars. Mijn huidige daily is goedkoop, simpel en oersaai. (Hyundai Matrix) Tis dat ik hem gekregen heb van mijn vader, anders had ik hem niet gehad.Nu heb ik het geld voor mijn huidige bereikbare droomauto, daarom komt die als daily naast mijn Abarth 500. Die doe ik niet meer weg, vanwege het geld wat erin zit en ook het feit dat de Benz niet in de garage zal passen. Naja hij past er wel in, maar dan kom ik er niet meer uit.
Daar ga je veel plezier aan beleven als daily, maar ik ben bang dat die Abarth het daglicht niet meer gaat zien whahahaha. Good luck! En pics, hè?! Niet vergeten als je hem hebt.
Ik woon in de betuwe, als dat een beetje in je richting is kun je altijd een keertje langskomen.thunder8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:34:
[...]
Hou er ook rekening mee dat warm rijden echt cruciaal is en deze auto’s echt wel wat nodig hebben voor ze warm zijn. Ik zie je te vaak mensen enthousiast dat pedaal naar beneden rammen als de auto koud is. Er valt prima tegen redelijke kosten een amg te rijden als je maar warm rijdt.
Mn vorige bmw was echt vele malen duurder in onderhoud.
born to do porn!
Rij ff een paar keer bij door de straat in Hilversum svpFiXeR.nl schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:11:
[...]
Dat haalde ik niet eens met een CLA180 SB.Dat kreng reedt echt 1 op 12.
Vanmiddag ga ik de CLS55 AMG halen bij de garage en transporteren (over de weg, want het kenteken is binnen)naar onze eigen nieuwe garage in Hilversum. Kan niet wachten....
Aap!
De Abarth is een tuning showcar en zal voorlopig nog wel gebruikt gaan worden naar meetings en shows, zodra die weer mogen. Uiteindelijk zal de Benz ook wel aangepast worden, want dat kan ik toch niet laten. Maar niet in de mate waarin de Abarth is aangepast.Redondo1982 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:45:
[...]
Facelift roffelt lekker hoor, ook stationair. Dat vind ik belangrijk voor een AMG.
Daar ga je veel plezier aan beleven als daily, maar ik ben bang dat die Abarth het daglicht niet meer gaat zien whahahaha. Good luck! En pics, hè?! Niet vergeten als je hem hebt.

Pics komen inderdaad wel als de AMG er is en op kenteken staat. Het geld is er momenteel, dat is de belangrijkste stap. Nu rustig zoeken naar de juiste auto en zien dat ik hem naar NL krijgt met de huidige beperkingen.
Ik hou het aanbod in het achterhoofd, heb mijn vaste garage ook gevraagd naar mogelijkheden. Ik woon in twente, dus qua afstand is het wel te doen. In ieder geval bedankt voor het aanbod.Reacher schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:56:
[...]
Ik woon in de betuwe, als dat een beetje in je richting is kun je altijd een keertje langskomen.
Hou er ook rekening mee dat warm rijden echt cruciaal is en deze auto’s echt wel wat nodig hebben voor ze warm zijn. Ik zie je te vaak mensen enthousiast dat pedaal naar beneden rammen als de auto koud is. Er valt prima tegen redelijke kosten een amg te rijden als je maar warm rijdt.
Warmrijden is altijd noodzakelijk met een turboauto. Mijn Abarth behandel ik ook goed qua warmrijden en met de AMG zal dat niet anders worden. Voordeel van de AMG is het kunnen zien van de olietemp en de baktemp. Hierdoor kan je ook beter inschatten wanneer alles goed warm is om te kunnen vlammen.
ik lees zoveel over de abarth hier, post eens ee nfoto ;-)thunder8 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:16:
[...]
De Abarth is een tuning showcar en zal voorlopig nog wel gebruikt gaan worden naar meetings en shows, zodra die weer mogen. Uiteindelijk zal de Benz ook wel aangepast worden, want dat kan ik toch niet laten. Maar niet in de mate waarin de Abarth is aangepast.Moet wel smaakvol en praktisch blijven.
Pics komen inderdaad wel als de AMG er is en op kenteken staat. Het geld is er momenteel, dat is de belangrijkste stap. Nu rustig zoeken naar de juiste auto en zien dat ik hem naar NL krijgt met de huidige beperkingen.
[...]
Ik hou het aanbod in het achterhoofd, heb mijn vaste garage ook gevraagd naar mogelijkheden. Ik woon in twente, dus qua afstand is het wel te doen. In ieder geval bedankt voor het aanbod.![]()
Warmrijden is altijd noodzakelijk met een turboauto. Mijn Abarth behandel ik ook goed qua warmrijden en met de AMG zal dat niet anders worden. Voordeel van de AMG is het kunnen zien van de olietemp en de baktemp. Hierdoor kan je ook beter inschatten wanneer alles goed warm is om te kunnen vlammen.Woon-werk verkeer is hiervoor te kort, hoef maar 12 kilometer op voornamelijk 80kmh wegen. Als ik er ben, komt de temp er net een beetje in. Zal dit ook voornamelijk in comfort mode gaan afleggen denk ik zo.
Eens. Probleem bij een gebruikte is natuurlijk dat je niet zal weten hoe de auto de eerste xK km is warmgereden.Reacher schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:56:
[...]
Ik woon in de betuwe, als dat een beetje in je richting is kun je altijd een keertje langskomen.
Mn vorige bmw was echt vele malen duurder in onderhoud.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Vervelend, het lijkt haast een merkeigenschap wat dat betreft. Ik heb zelf ook nog een klacht daarvoor uitstaan bij m'n dealer simpelweg omdat de geluidsisolatie van m'n C-Klasse totaal niet naar wens is en ook significant slechter dan m'n vorige. Van een merk met een dusdanig hoge basisprijs en wat traditioneel de merkwaarden als beste en meest luxe hanteert, mag je beter verwachten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 00:06:
[...]
Afrolgeluid: beter met zomerbanden maar de CLA is heel slecht geisoleerd. Ik doe veel lange roadtrips en ik erger me dood aan de CLA en hoe hard ik tegen mn vriendin moet schreeuwen op de snelweg.
Verwijderd
Mijn volgende gaat inderdaad geen Mercedes worden. De kwaliteit die je voorgeschoteld wordt voor aanschaf is niet de kwaliteit die je ontvangt.Cid Highwind schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:47:
[...]
Vervelend, het lijkt haast een merkeigenschap wat dat betreft. Ik heb zelf ook nog een klacht daarvoor uitstaan bij m'n dealer simpelweg omdat de geluidsisolatie van m'n C-Klasse totaal niet naar wens is en ook significant slechter dan m'n vorige. Van een merk met een dusdanig hoge basisprijs en wat traditioneel de merkwaarden als beste en meest luxe hanteert, mag je beter verwachten.
"The best or nothing"... Jaja.
Check LaBestiaNeraNL op instagram.wd200 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:25:
[...]
ik lees zoveel over de abarth hier, post eens ee nfoto ;-)
Dan ben ik niet de enigste, ik heb dit vooral aan de bestuurderkant. Al eens laten nazien in onderhoud en nu staat mijn deur een beetje scheef en sluit deze niet mooi (visueel - hij sluit wel).Cid Highwind schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:47:
[...]
Vervelend, het lijkt haast een merkeigenschap wat dat betreft. Ik heb zelf ook nog een klacht daarvoor uitstaan bij m'n dealer simpelweg omdat de geluidsisolatie van m'n C-Klasse totaal niet naar wens is en ook significant slechter dan m'n vorige. Van een merk met een dusdanig hoge basisprijs en wat traditioneel de merkwaarden als beste en meest luxe hanteert, mag je beter verwachten.
Heb jaren met Audi & BMW gereden maar ben er nog niet uit dat ik deze auto wel leuk vind. Er zijn zo van die kleine ergenissen:
- Geluid, vooral dat het een zeurend geluid is. Alsof wind ergens tegenaan botst
- Al een paar keer gehad dat mijn ramen juist niet sluiten zonder dat ik deze heb open/dicht gedaan. Een keer op de knopjes duwen doet deze terug dicht
- Android auto is niet fullscreen, ook niet wireless. Dus die wireless charger in de auto is redelijk zinloos
- In-Car office is zinloos. "Wil je navigeren naar die afspraak die je overmorgen hebt?"
- Bij het instappen elke keer een melding over de achterzetels dat ik moet wegklikken. Iets dat je niet kan afzetten
- Inklappen van spiegels is blijkbaar random. Heeft maanden niet gewerkt en ineens werkt deze terug. Niet met de tweede sleutel - kan ook niet vinden waar ik dat kan instellen per sleutel
- De limiter is niet intuïtief, hoe vaak dat ik die al per ongeluk heb aangetikt en nier sneller dan 30 kan rijden.
- Niet een ergenis, maar: je hebt een automatic, je hebt afstandsmeting met de auto voor je, je hebt automatische bordenherkenning: maar een adaptive cruisecontrol is nog een aparte optie.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Mooi ding!thunder8 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
[...]
Check LaBestiaNeraNL op instagram.Dan hoef ik deze thread niet te "vervuilen" met een off-brand foto.
Wie van de A250e of CLA250e rijders hier hebben de optie 'Dashcam € 242' genomen?
En ik zie dat ze nu nieuwe opties hebben voor de CLA 250e Shooting Brake, die ik voorheen niet kon kiezen oa:
En ik zie dat ze nu nieuwe opties hebben voor de CLA 250e Shooting Brake, die ik voorheen niet kon kiezen oa:
- Parkeerpakket met 360°-camera
- Head-up display
- Stuurwiel verwarmd
- Draadloos oplaadsysteem voor mobiele eindapparaten voor
Park Assist vind ik sowieso een aanfluiting. Niet kunnen parkeren als er niet al auto's staan. Alleen maar assistentie als er 1 plek is. Dit is niet zoals andere merken dat doen. En daar mag je dan wel een mooi bedrag voor neerleggen. Jammer Mercedes..ViTeX schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:49:
Wie van de A250e of CLA250e rijders hier hebben de optie 'Dashcam € 242' genomen?
- Parkeerpakket met 360°-camera
- Head-up display
- Stuurwiel verwarmd
- Draadloos oplaadsysteem voor mobiele eindapparaten voor
Vind ik ook vervelend. Uiteindelijk laat ik de gordels achteraan nu permanent ingeklikt en is het probleem zo opgelosttc982 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Dan ben ik niet de enigste, ik heb dit vooral aan de bestuurderkant. Al eens laten nazien in onderhoud en nu staat mijn deur een beetje scheef en sluit deze niet mooi (visueel - hij sluit wel).
Heb jaren met Audi & BMW gereden maar ben er nog niet uit dat ik deze auto wel leuk vind. Er zijn zo van die kleine ergenissen:
- ...
- Bij het instappen elke keer een melding over de achterzetels dat ik moet wegklikken. Iets dat je niet kan afzetten
- ...
:strip_exif()/f/image/KsIdyzf07l6Xr7uh3GxcLkKD.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen weekend nog de auto met de hand gewassen en in zonnetje gelegd. Denim Blue is dan veel beter zichtbaar.
:strip_exif()/f/image/7pQKk1ePRz16Z5UbaOC1DJzN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook gelijk schade ontdekt op mijn zijskirts...
[ Voor 30% gewijzigd door ViTeX op 14-04-2021 10:30 ]
Dit ervaar ik hetzelfde. Mijn vorige BMW F20 LCI uit 2016 was velen malen stiller met plattere en meer bredere banden dan ik op mijn CLA heb zitten. (zelfde C segement) mijn (Prive) BMW vier serie F32 generatie is nog stiller.(Met 19 inch 255 brede sloffen) Maar dat is een klasse hoger en mag ik dus niet vergelijken. Erg teleurgesteld net als Intelligo hier in. Had ik niet verwacht van een Mercedes eigenlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 00:06:
[...]
Afrolgeluid: beter met zomerbanden maar de CLA is heel slecht geisoleerd. Ik doe veel lange roadtrips en ik erger me dood aan de CLA en hoe hard ik tegen mn vriendin moet schreeuwen op de snelweg.
Prachtig kleur! Ben heel blij dat ik hetzelfde gekozen heb. Hij ziet er telkens anders uit.. heb er al veel complimenten over gekregen 😁ViTeX schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:28:
[Afbeelding]
Afgelopen weekend nog de auto met de hand gewassen en in zonnetje gelegd. Denim Blue is dan veel beter zichtbaar.
[Afbeelding]
Blue denim komt er zo aanzienlijk mooier uit dan ik had gezien in de Mercedes configurator. Zelf heb ik canvasiet blauw. Ook erg blij mee.ViTeX schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zojuist mijn onboard software kunnen updaten naar 'apilevel/ntg6/080'. Een snelle google lijkt mij te vertellen dat dat de bekende 'FUP3' is.
Eens kijken wat daar nieuw is
Even niets...
Ja daarom heb ik het niet aangedurfd. Maar damn nice.InterCC schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:08:
[...]
Blue denim komt er zo aanzienlijk mooier uit dan ik had gezien in de Mercedes configurator. Zelf heb ik canvasiet blauw. Ook erg blij mee.
Volgens mij is het een wettelijke verplichting geworden voor nieuwe auto's/modellen dat ze een gordelwaarschuwing voor de achterbank hebben. Bij Mercedes kan je hem tenminste nog wegklikken. Bij onze tweede auto blijft hij een tijd op het display staan en kan je hem niet wegkrijgen.Asgaro schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:24:
[...]
Vind ik ook vervelend. Uiteindelijk laat ik de gordels achteraan nu permanent ingeklikt en is het probleem zo opgelost(Then again, ik moet zelden passagiers achteraan meenemen, dus daardoor blijven de gordels ook echt permanent ingeklikt en moet ik ze niet vaak terug inklikken. Als je kinderen hebt, zal dat vervelender zijn)
Dat is wel bijzonder.FireDrunk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:17:
Zojuist mijn onboard software kunnen updaten naar 'apilevel/ntg6/080'. Een snelle google lijkt mij te vertellen dat dat de bekende 'FUP3' is.
Voor zover ik weet ben jij dan de eerste wereldwijd waar deze update van fup2 -->fup3 OTA gelukt is.
Tja, geen idee. Het staat gewoon in het schermtrinity999 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:40:
[...]
Dat is wel bijzonder.
Voor zover ik weet ben jij dan de eerste wereldwijd waar deze update van fup2 -->fup3 OTA gelukt is.
Even niets...
Ik heb een opslag vlak bij het station, je mag wel een keer langskomen.harmageddon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:11:
[...]
Rij ff een paar keer bij door de straat in Hilversum svp
:strip_exif()/f/image/4ZbrjHt0EWWwzZvqDYYkxb95.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een beest van een auto.
Welk station!?FiXeR.nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:30:
[...]
Ik heb een opslag vlak bij het station, je mag wel een keer langskomen.
[Afbeelding]
Wat een beest van een auto.
Aap!
Vlak bij Hilversum Centraal.harmageddon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:20:
[...]
Welk station!?Dit gekke dorp heeft er 3! Ik snap nog steeds niet hoe dat kan... Amersfoort is 10x zo groot en heeft ook 3 stations...
Toevallig vorige week in Japan een 2005 CLS350 full-option ingekocht, slechts 44.000km, youngtimer. Alleen door het suezkanaal klopt er niks meer van het schema van die boten. Dus die is pas in juni hier.
:strip_exif()/f/image/yBk13rPX6PrFdsVEEm0Zme5I.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet wel ff nog schilderen...én de auto's wassen. Er zit nog krijt uit de haven op de ruit.
Hobby die uit de hand loopt = van je hobby je werk makenFiXeR.nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:09:
[...]
Vlak bij Hilversum Centraal.Sinds vorige week 120m2 opslag gehuurd, inmiddels begint de hobby om auto's te importeren aardig uit de hand te lopen.
![]()
Toevallig vorige week in Japan een 2005 CLS350 full-option ingekocht, slechts 44.000km, youngtimer. Alleen door het suezkanaal klopt er niks meer van het schema van die boten. Dus die is pas in juni hier.![]()
[Afbeelding]
Moet wel ff nog schilderen...én de auto's wassen. Er zit nog krijt uit de haven op de ruit.
Oei, die linkse wat is dat voor raar merk? Is dat die van geen knipperlichten?FiXeR.nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:09:
[...]
Vlak bij Hilversum Centraal.Sinds vorige week 120m2 opslag gehuurd, inmiddels begint de hobby om auto's te importeren aardig uit de hand te lopen.
![]()
Toevallig vorige week in Japan een 2005 CLS350 full-option ingekocht, slechts 44.000km, youngtimer. Alleen door het suezkanaal klopt er niks meer van het schema van die boten. Dus die is pas in juni hier.![]()
[Afbeelding]
Gisteren een proefrit gemaakt in een EQA 250 AMG.
Leuke EV, met een stevig prijskaartje en dan toch nog goedkoop aanvoelend spul tegenkomen in de cabine.
Jammer, maar wél een leuke ervaring!
Leuke EV, met een stevig prijskaartje en dan toch nog goedkoop aanvoelend spul tegenkomen in de cabine.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Wat vond je goedkoop aanvullen? Zo ik begrijp is het interieur vrijwel gelijk aan de GLA?Skyrunner schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:31:
Gisteren een proefrit gemaakt in een EQA 250 AMG.
o.a. richtingaanwijzer, bediening climate control, scroll knopje stuur.MrLink schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:36:
[...]
Wat vond je goedkoop aanvullen? Zo ik begrijp is het interieur vrijwel gelijk aan de GLA?
Ik ben niet heel erg bekend met de GLA, maar meen te weten dat er wel wat subtiele verschillen tussen de GLA en EQA zijn.
Wat overigens wél erg positief was was de binnenruimte. Ok, kofferbak wat klein, maar als je van een Mondeo station komt is dat al snel :-)
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
De EQA afgelopen week besteld :-)
Opties:
Lederlook ARTICO zwart (JATO101)
Business Solution Plus (DC3)
Automatische airconditioning THERMOTRONIC (581)
Mercedes-Benz Innovatiepakket (PAU)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel voor met memoryfunctie (275)
Elektrisch verstelbare passagier voor met memoryfunctie (242)
Panoramaschuifdak (413)
Burmester® surround sound system (810)
Parkeerpakket met 360°-camera (P47)
KEYLESS GO-comfortpakket (P17)
Draadloos oplaadsysteem voor mobiele eindapparaten (897)
Navigatie met augmented reality (U19)
Warmtewerend, donkergetint glas (840)
Metallic lak (JATOMET)
ARTICO Zwart lederlook (101)
Cosmoszwart metaalkleur (191)
De laadpaal voor thuis is ook meteen in bestelling :-)
Opties:
Lederlook ARTICO zwart (JATO101)
Business Solution Plus (DC3)
Automatische airconditioning THERMOTRONIC (581)
Mercedes-Benz Innovatiepakket (PAU)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel voor met memoryfunctie (275)
Elektrisch verstelbare passagier voor met memoryfunctie (242)
Panoramaschuifdak (413)
Burmester® surround sound system (810)
Parkeerpakket met 360°-camera (P47)
KEYLESS GO-comfortpakket (P17)
Draadloos oplaadsysteem voor mobiele eindapparaten (897)
Navigatie met augmented reality (U19)
Warmtewerend, donkergetint glas (840)
Metallic lak (JATOMET)
ARTICO Zwart lederlook (101)
Cosmoszwart metaalkleur (191)
De laadpaal voor thuis is ook meteen in bestelling :-)
Ik bedacht mij nog iets. Hou rekening met alarm en voertuigvolgsysteem. In Nederland is het verzekeren van een AMG een bitch. Bij import moet je dit vaak nog in laten bouwen. Nu doe ik de aanname dat je all risk wil verzekeren.
born to do porn!
Voertuigvolgsysteem van Moving Intelligence erin en je bent klaar. Dit is model Mi50. Volgens mij iets van € 1000,-.Reacher schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:55:
[...]
Ik bedacht mij nog iets. Hou rekening met alarm en voertuigvolgsysteem. In Nederland is het verzekeren van een AMG een bitch. Bij import moet je dit vaak nog in laten bouwen. Nu doe ik de aanname dat je all risk wil verzekeren.
Heb het zelf ook en de app werkt ook goed.