• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:33:
[...]

een CLA en CLS zijn ongeveer net zo vergelijkbaar als een A en een S klasse
I know.

De CLA ziet er uit als een baby CLS. Voor iemand alleen is de CLS natuurlijk al zwaar overkill qua ruimte. ;) En ja de CLA eigenlijk ook. :P

Als je dagelijks met een dergelijke auto rijdt, zal de CLA qua verbruik, onderhoudskosten e.d. een stuk gunstiger zijn dan de CLS. De CLS daarentegen zal een weldaad aan comfort en luxe zijn tov de CLA. Maar daar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. Hoewel ik zwaar fan ben van de CLS qua design en luxe, kan ik niet voorbij aan het praktische aspect. Benzine wordt er niet goedkoper op en het verbruik van een CLS zal een stuk hoger liggen.

Ik volg al jaren het principe van: Life is too short to drive boring cars. Praktisch gezien is een CLA 45 AMG natuurlijk ook zwaar over de maat voor standaard woon-werkverkeer. Dan kan ik beter een CLA 250 kopen. Stuk goedkoper, beter verbruik en komt geen seconde later mee op mijn werk. ;) Hell zelfs mijn huidige antieke woon-werk auto die ik gekregen heb, een Hyundai Matrix is nog gunstiger. :P Alleen is die zo saai dat je haast in slaap valt achter het stuur. ;) Mijn showcar, een Abarth 500, is van een hele andere orde. Super stug, shortshifter die kracht vereist, relatief snel, brengt een lach op je gezicht als je weer eens gas geeft, luid, verbaasde blikken. Nu kan ik de Abarth verkopen en een CLS voor fun kopen, maarja dan heb ik het probleem dat de garage niet groot genoeg is. Zelfs de CLA gaat niet passen. Naja past wel, maar dan kan ik er niet meer uit als die erin staat. Verder is de Abarth zoveel aan verspijkerd, dat dit geld sowieso niet terug komt. Dan maar de Abarth laten staan voor shows/meetings en een CLA 45 AMG als daily voor woon-werk en fundrives.

[ Voor 40% gewijzigd door thunder8 op 24-03-2021 09:53 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:08:
Mooi apparaat. Ga je de Comand en alles wat daarbij hoort ook nog ombouwen naar EU spec (ik neem aan dat deze uit Japan komt)?
Ja, die is al omgebouwd zelfs in Japan. Ze hebben er een 2DIN multimedia scherm ingebouwd met schermpjes op de achterbank enz. Deze wil ik vervangen door een carplay-exemplaar. :)
Ik vind dit ook (by-far) de mooiste MB ooit gemaakt. Ik rij overigens er maar een maandje of twee in en dan heb ik weer wat nieuws. :P Hobby / handeltje erbij. Qua kosten kom ik dan ongeveer uit met een kleine winst voor de uren / risico die ik er in heb gestoken.

Zo'n CLS heb ik altijd al willen hebben, 15 jaar geleden als 15 jarige mannetje weet ik nog dat ik zo'n CLS55 AMG zag rijden in Oss en ik opslag verliefd was op het model. (Ik weet nog exact waar en wanneer) Dat gevoel heeft me nooit kunnen loslaten en voel ik nog steeds als ik er naar kijk.
thunder8 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Blijf het een geweldig model vinden. Maar voor een daily ga ik straks toch liever voor een CLA 45 AMG. Denk dat die toch wat lager in de runningcosts zit, dan dit prachtexemplaar. ;)
Ik heb een CLA200 SB gehad (vorige generatie wel), prima auto, maar qua afwerking en kwaliteit wel echt heel anders dan deze CLS. Volgens mij is de huidige generatie CLA al een stuk beter. Desalniettemin is een CLA45 wel al heeeeeeel erg leuk. Maarja, het geluid van een V8... <3

Het voordeel van deze CLS is wel dat het een youngtimer is, dus ik rij 'm vrij voordelig op de zaak tegen 'lage' bijtelling.

• thunder8

thunder8

FiXeR.nl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Ik heb een CLA200 SB gehad (vorige generatie wel), prima auto, maar qua afwerking en kwaliteit wel echt heel anders dan deze CLS. Volgens mij is de huidige generatie CLA al een stuk beter. Desalniettemin is een CLA45 wel al heeeeeeel erg leuk. Maarja, het geluid van een V8... <3

Het voordeel van deze CLS is wel dat het een youngtimer is, dus ik rij 'm vrij voordelig op de zaak tegen 'lage' bijtelling.
Als er 1 bij mij komt, dan een 2017 facelift model. Die schijnen ook qua afwerking beter te zijn dan de eerste serie. En bij de 45 AMG zit er de verbeterde bak onder, waardoor je minder kans loopt op een plof. ;) De nieuwste 45S ligt buiten budget. Ik koop hem privé en zonder lening. Daarnaast vind ik dit model mooier dan laatste versie. En deze mag legaal meer kabaal maken. ;) Zoals gezegd, ik geloof direct dat de CLS qua afwerking e.d. vele malen beter is. Wat dat aangaat is het appels en peren. Maarja de wegenbelasting en verzekering zijn als vaste lasten ook weer een andere klasse. ;) Even het verbruik buiten beschouwing gelaten. Tuurlijk de V8 is :9~

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Vandaag dan wel geleverd, dus meteen met wielen op de stoep even laden.

De eerste 200km zitten erop. Hij bevalt goed, vooral stoelen en vermogen. Ik zal binnenkort een paar goede foto's maken.

Deze CLA SB 250E is het: https://www.mercedes-benz...JFJ?pid=direct_link_entry

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5lhV4w4Z3y9BwJSjdTe2tp9lZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNKBsVt8BzGKWBTsSCdxmJcU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufoto8C8ZsqrWm0Umky-KStEgLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO9llZVzIx5qabC2s0YCRsNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clsCSFYjCTfPZ-PTyyvn08_5-c8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmSN4dQyl1rLean0FCPC5iBL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wf-cuZqdWnUYxhGJml0Gm0Vhwf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnzHQIQ8yL7IWkaRaAkZJgzY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1nslaZ9Hhmq02EgOLWVIa-rOzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvCq4SqcKo25WxugqehGcV66.jpg?f=fotoalbum_large

• Wile8190
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2023
wvkreg schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:12:

De eerste 200km zitten erop. Hij bevalt goed, vooral stoelen en vermogen. Ik zal binnenkort een paar goede foto's maken.

Deze CLA 250E is het: https://www.mercedes-benz...JFJ?pid=direct_link_entry

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice 😎... ik zie hier gewoon exact de auto staan die bij mij nog geleverd moet worden

• wvkreg
Wat ik niet begrijp van de CLA is er dat er blijkbaar een 4G verbinding is, maar als ik Tune In Radio of andere diensten wil gebruiken dat ik dan een data abonnement moet nemen. Ik heb nog een KPN data sim uit de Audi, is die te gebruiken?

En voor Android Auto heb ik een usbc naar usb adapter / kabel nodig. Dus maar via Amazon besteld.

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:29
wvkreg schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:12:

Deze CLA SB 250E is het: https://www.mercedes-benz...JFJ?pid=direct_link_entry

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!! Eindelijk is het binnen! Mooi om te zien dat er steeds meer 250e komen. Veel plezier ermee! Ben wel benieuwd hoe jouw linker A style interieur kap zit. Bij mij zit beetje speling.

• wvkreg
ViTeX schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Nice!! Eindelijk is het binnen! Mooi om te zien dat er steeds meer 250e komen. Veel plezier ermee! Ben wel benieuwd hoe jouw linker A style interieur kap zit. Bij mij zit beetje speling.
Plaatje wat je bedoelt?

• ViTeX
Bekijk mijn post van 11 januari 2021 01:01.

• wvkreg
ViTeX schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 01:19:
[...]

Bekijk mijn post van 11 januari 2021 01:01.
Ik kijk straks even :-)

• wvkreg
Iemand hier een antwoord op?

Wat ik niet begrijp van de CLA is er dat er blijkbaar een 4G verbinding is, maar als ik Tune In Radio of andere diensten wil gebruiken dat ik dan een data abonnement moet nemen. Ik heb nog een KPN data sim uit de Audi, is die te gebruiken?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
wvkreg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:47:
Iemand hier een antwoord op?

bij mijn A moest ik volgens mij verplicht een los data abonnent afsluiten bij vodafone.. die ook nog erg duur was, dat dus niet gedaan

• wvkreg
wd200 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:06:
[...]

bij mijn A moest ik volgens mij verplicht een los data abonnent afsluiten bij vodafone.. die ook nog erg duur was, dat dus niet gedaan
Ik vraag me dan ook af wat de functionaliteit is. Ik zal eens op zoek gaan en de dealer mailen :*)

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
wvkreg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Ik vraag me dan ook af wat de functionaliteit is. Ik zal eens op zoek gaan en de dealer mailen :*)
Dat het systeem native met de eigen verbinding werkt en dat je een internet hotspot hebt in de auto.

I don't have dreams, I have goals!!

• wvkreg
Redondo1982 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Dat het systeem native met de eigen verbinding werkt en dat je een internet hotspot hebt in de auto.
Maar dan kun je net zo goed hotpsot op je gsm aanzetten?!
In de A4 had ik een simkaart (naast de SDcards) voor online activieteiten en map updates en wifi in de auto.
Bij Mercedes werkt dit dus anders? Kan ik daarnaast nog SDcards gebruiken, zie nergens aansluitmogelijkheden.

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:47

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

De 4g verbinding werkt gewoon voor een boel diensten zoals kaart updates en Mercedes Me. Alleen als je TuneIn of Tidal wil gaan gebruiken heb je het extra data abonnement nodig dat allen bij Vodafone te krijgen is.

Xbox Live: VV1R3D

• wvkreg
Hedphuq schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:18:
De 4g verbinding werkt gewoon voor een boel diensten zoals kaart updates en Mercedes Me. Alleen als je TuneIn of Tidal wil gaan gebruiken heb je het extra data abonnement nodig dat allen bij Vodafone te krijgen is.
Spotify via Bluetooth lijkt me dan prima. Daar heb ik een family abonnement :)

• Redondo1982
wvkreg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:16:
[...]

In de A4 had ik een simkaart (naast de SDcards) voor online activieteiten en map updates en wifi in de auto.
Bij Mercedes werkt dit dus anders? Kan ik daarnaast nog SDcards gebruiken, zie nergens aansluitmogelijkheden.
Juist, maar het zal wel voor de mensen onder ons zijn die nog met een Nokia 6110i lopen.

SD cards kunnen volgens mij ergens in de middenarmsteun gedaan worden, toch? Dit doe ik even uit mn hoofd, want ik zit nu niet in mijn auto en ik heb hem nooit gebruikt. Overigens heb ik geen CLA, dus weet niet of dit nog verschil maakt.

• Redondo1982
wvkreg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Spotify via Bluetooth lijkt me dan prima. Daar heb ik een family abonnement :)
Of Carplay / Android Auto, toch? Ik heb zelf Apple Music.

• wvkreg
Redondo1982 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:24:
[...]

Of Carplay / Android Auto, toch? Ik heb zelf Apple Music.
Voor Android auto heb ik wel een usb-c naar usb adapter nodig.
Ik zie alleen maar usb-c aansluitingen in de auto, klopt dat? :)
Deze dus: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 25-03-2021 11:56 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Of een USB-C kabeltje. Zijn niet meer zo duur.

• wvkreg
S_Chief schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:01:
Of een USB-C kabeltje. Zijn niet meer zo duur.
Ah kijk eens aan wat er bij mijn OnePlus 8t werd geleverd 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yynDhxnx8Kmly_47jxxcC8w8F0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPXJhJHQ0J9jjsYzwCTG7rT5.jpg?f=fotoalbum_large

• harmageddon
  • Laatst online: 11:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E09D5YOobSl7KJ2WKqRZc87NHEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wx31Q43YpP6Tyaf4f2uJR4vz.jpg?f=fotoalbum_large

Vers door de wasstraat en de restanten vogelpoep handmatig weggehaald. Reeds 4 maanden in het bezit en al 1000km gereden (ja pas 1k km). Het meeste rijden we in de zomer haar de camping.

Aap!

• ViTeX
wvkreg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb geen SD-card gespot. Alleen maar USB-C poorten. Dus ik heb een USB-C hub gehaald waarbij je USB-A en SD-card slot hebt :D.

• Redondo1982
wvkreg schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Ah kijk eens aan wat er bij mijn OnePlus 8t werd geleverd 8)7
[Afbeelding]
Zou op Amazon wel even een kleinere aanschaffen. Heb ik ook gedaan. Eentje van 25-50 cm, afhankelijk wat je zelf wilt. Ik heb 25cm btw...

• trinity999
  • Laatst online: 20:35
wvkreg schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:58:
Nee is helaas niet te gebruiken.
Ik heb ook een A4 gehad met een eigen KPN simkaart.
Voor mij de grootste tegenvaller van de CLA. Dit is bij Audi zoveel beter. Gewoon je eigen data gebruiken. Ook de intrigeerde datadiensten van Audi mis ik enorm.
Bij de CLA of mercedes zoals je wil ben je verplicht om een peperduur absoluut niet meer van deze tijd data abonnement van Vodafone af te sluiten. En dat terwijl je zelf meer dan genoeg Gb's in je eigen abo hebt.

• wvkreg
Redondo1982 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Zou op Amazon wel even een kleinere aanschaffen. Heb ik ook gedaan. Eentje van 25-50 cm, afhankelijk wat je zelf wilt. Ik heb 25cm btw...
Ik heb het gemerkt ja, deze is te groot en samen met de OP8T past het dan niet :)

• wvkreg
trinity999 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Nee is helaas niet te gebruiken.
Ik heb ook een A4 gehad met een eigen KPN simkaart.
Voor mij de grootste tegenvaller van de CLA. Dit is bij Audi zoveel beter. Gewoon je eigen data gebruiken. Ook de intrigeerde datadiensten van Audi mis ik enorm.
Bij de CLA of mercedes zoals je wil ben je verplicht om een peperduur absoluut niet meer van deze tijd data abonnement van Vodafone af te sluiten. En dat terwijl je zelf meer dan genoeg Gb's in je eigen abo hebt.
+1 voor Audi zeker, jammer Mercedes. Big fail.

• Joyous-P
  • Laatst online: 11-11 08:48
Kartmans1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:31:
[...]

Wanneer heb je die van jou besteld? Geïnteresseerd omdat ik echt van alles zie langs komen in dit topic. Zou dit nog dealer afhankelijk zijn?
24 november om precies te zijn. Besteld bij Van Mossel, toch een grote dealer in het land maar ik hoop niet dat dit uit maakt.
wvkreg schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:21:
[...]
Ook afleveren is lastig. Vandaag tussen 8 en 12 waren ze even vergeten (200 km rit om te brengen).
Morgen een nieuwe kans, dan niet met transport maar over de weg. De 1e kilometers zijn niet voor mij dus.
Brengen ze de auto momenteel aan huis? Zo ja, wat is het voordeel t.o.v. het zelf ophalen, op de parkeerplaats van het pand in de buitenlucht, op een vooraf afgesproken dag en tijd?
SgtSpeedy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:34:
[...]Damn, ik zou echt balen als een stekker.
Ik kom van een CLA SB 180D AUT bij mijn vorige werkgever en rij nu in een BMW 1 16d.
Laten we zeggen dat als mijn wagen zou uitgesteld worden, de werkgever toch wel een andere wagen mag gaan regelen. Wàt een verschil qua rijcomfort en rijplezier.
Ongeacht dat het vervelend is ben ik benieuwd waarom jouw werkgever "toch wel een andere wagen mag gaan regelen", het is jouw (vrije) keuze om het betreffende merk te kiezen en jouw werkgever kan hier toch niets aan doen? Een voorloopauto is trouwens vrij normaal ...

[ Voor 66% gewijzigd door Joyous-P op 25-03-2021 21:06 ]

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 18:26
Joyous-P schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:00:

Ongeacht dat het vervelend is ben ik benieuwd waarom jouw werkgever "toch wel een andere wagen mag gaan regelen", het is jouw (vrije) keuze om het betreffende merk te kiezen en jouw werkgever kan hier toch niets aan doen? Een voorloopauto is trouwens vrij normaal ...
Dat klopt ook, en ik snap ook wat je zegt. Al zijn er tijdens de onderhandelingen van het arbeidscontract langs beide zijden afspraken gemaakt.

Een aanloopwagen is volstrekt normaal, maar niet voor meer dan een jaar. Dan vind ik persoonlijk dat je wel mag verwachten om in eenzelfde soort wagen te rijden dan afgesproken is in je arbeidscontract.

Of het dan de leasing is welke niet moeilijk moet doen om zo’n wagen te voorzien of dat het een poolwagen is uit dezelfde categorie, maakt me dan eigenlijk niet uit.

/Edit
Ook even meegeven dat een stockwagen voor mij ook in orde was en zelfs besproken. Ik had nog voldoende budget over om zelfs een stockwagen te kunnen nemen met meer opties dan ik nu had. Maar ze hebben zelf gekozen om exact die wagen te bestellen bij de dealer.

[ Voor 12% gewijzigd door SgtSpeedy op 25-03-2021 21:36 ]

• Joyous-P
Bedoel je het arbeidscontract tussen jou en je werkgever of het leasecontract? Als er in jouw arbeidscontract specifiek staat dat er bij een levertijd van 6 maanden of langer jij van je werkgever een soortgelijk model mag rijden heb je gelijk. Maar ik verwacht niet dat er iemand zo gek is om dit als werkgever te beloven, zeker omdat jouw werkgever hier eigenlijk niets aan kan doen.

De grote bedrijven als Direct Lease zullen in de overeenkomst ongetwijfeld een duur van een aanloopwagen in noemen, als hierin staat dat dit tot de verwachte levertijd is van de auto kun je nog zoiets verwachten, het recht erop heb je niet. Bedenk ook dat, behalve jouw werkgever, de lease maatschappij hier niet heel veel aan kan doen. Al ga ik nu wel een beetje off-topic ... laten we positief eindigen: een verwachte levertijd kan ook altijd naar voren worden opgeschoven.

PS: Op welke auto wacht je?

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 18:26
Ja zoals gezegd valt de levertijd voor mij nu echt wel goed hoor! Was initieel begin mei, nu eind april.

Ik snap echt wel wat je wil zeggen, maar als het bedrijf zelf kiest om de lange levertermijn te nemen ipv een weekje, dan mag ik ook verwachten dat ik daar niet de dupe van ben, maar da’s mijn persoonlijke mening ;-)

Ik verwacht een CLA 250e Shooting Brake. Met hier en daar nog wat option packs (geen AMG line). En gezien mijn vorige (CLA 180d SB AUT) kan ik niet wachten op deze, want was er zeer blij mee toen!

• wvkreg
Nou, het is wel oppassen met de 18 inch velgen van de CLA SB. De eerste mooie stoeprand schade heb ik al te pakken na 1 dag :(.
De 18 inch onder de A4 waren toch iets meer beter bestand tegen stoepjes..

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 26-03-2021 08:44 ]

• S_Chief
  • Niet online
Maar dat is toch niet de schuld van de velg? :P

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:45:
Het is de schuld van de velg!!!@@!!!

Of de stoeprand?

Of de bestuurder?

Lastige vragen... kwam de stoeprand oversteken? Of stuurde de velg richting de stoeprand? Of was het toch de bestuurder?

Het roept in ieder geval een hoop vragen op.

• Joyous-P
S_Chief schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:45:
Parktronic of Active Parking Assist ...

• S_Chief
  • Niet online
Dan druk je op de rem.. Bestuurder is en blijft verantwoordelijk.

Je laat 'm toch ook niet tegen een andere auto aanrijden om vervolgens een systeem de schuld te geven?

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 26-03-2021 09:57 ]

• wvkreg
Joyous-P schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Parktronic of Active Parking Assist ...
En dat is dus frappant. Park assist of Parktronic werkt niet in mijn straat.

https://goo.gl/maps/muQ6cBnKsxgcNm4M8

Voorbeeld van mijn straat. Ik kies park assist (heb alle opties) en dan gaat ie scannen.
Ik rij met 12 tot 15 km per uur de hele straat door en hij ziet nergens een plek. En ja, die zijn er wel!
Werkt het alleen met parkeerplekken en niet havens?
Als de auto wil parkeren geeft ie aan het einde van de straat een stopsignaal en wil dan inparkeren als de parkeerhaven er niet is. Ofwel voor de auto rechts hier: https://goo.gl/maps/HfPQFVzpPK7LWeJ1A

Ik ga het vandaag eens testen in normale parkeervakken :)

Help?! 8)7

• Joyous-P
Sorry, het was mijn bedoeling om je te helpen een ander dan jezelf de schuld te geven van een ongelukje. Iets wat in een A4 niet had voorgekomen. Blijft vervelend natuurlijk, maar zet de rechter spiegel naar beneden zodat je de achterwielen kunt zien en je hebt een beter idee hoe ver je van de stoep af staat.

• wvkreg
Joyous-P schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:15:
Sorry, het was mijn bedoeling om je te helpen een ander dan jezelf de schuld te geven van een ongelukje. Iets wat in een A4 niet had voorgekomen. Blijft vervelend natuurlijk, maar zet de rechter spiegel naar beneden zodat je de achterwielen kunt zien en je hebt een beter idee hoe ver je van de stoep af staat.
Geen probleem, het zijn maar velgen. Maar park assist is daar een oplossing voor of ligt dat aan de straat en parkeerplek layout? Want met de oldskool Passat van de vrouw en ook met de A4 ging het prima en zag hij de parkeerplekken wel.

• Joyous-P
Draaicirkel, lengte van de auto, marges dat het systeem incalculeert zullen allemaal van toepassing zijn, of een VAG-auto neemt het minder nauw en gooit zich er eerder voor of in dat kan ook nog.Ik heb het tijdens een proefrit eens geprobeerd aan de gracht, daar werkte het aardig maar erg veel vertrouwen had ik er ook weer niet in. Zijn er mensen die dit systeem dagelijks gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Joyous-P op 26-03-2021 10:36 ]

• wvkreg
Joyous-P schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:30:
Draaicirkel, lengte van de auto, marges dat het systeem incalculeert zullen allemaal van toepassing zijn, of een VAG-auto neemt het minder nauw en gooit zich er eerder voor of in dat kan ook nog.Ik heb het tijdens een proefrit eens geprobeerd aan de gracht, daar werkte het aardig maar erg veel vertrouwen had ik er ook weer niet in. Zijn er mensen die dit systeem dagelijks gebruiken?
Schade ''valt'' mee linksboven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVvox0gZIYbh5sYpyWGYIjgJ91I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFI9W2M5NRDXgaUvuShexdTg.jpg?f=fotoalbum_large

Park Assist werkt echt niet. Getest en fail.

• S_Chief
  • Niet online
Er loopt een heel gedoe mbt active park assist en EU-regelgeving, veel modellen worden al even uitgeleverd met bepaalde opties die zijn uitgeschakeld. Wellicht hier ook het geval.

Wellicht handig: https://www.mercedesforum...hp?f=46&t=102338&start=90

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 26-03-2021 12:13 ]

• wvkreg
S_Chief schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:13:
Er loopt een heel gedoe mbt active park assist en EU-regelgeving, veel modellen worden al even uitgeleverd met bepaalde opties die zijn uitgeschakeld. Wellicht hier ook het geval.

Wellicht handig: https://www.mercedesforum...hp?f=46&t=102338&start=90
Het is identiek aan dit: YouTube: How to use Mercedes-Benz Active Parking Assist (PARKTRONIC)

Helaas werkt het niet zo :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Voorbeeld van mijn straat. Ik kies park assist (heb alle opties) en dan gaat ie scannen.
Ik rij met 12 tot 15 km per uur de hele straat door en hij ziet nergens een plek. En ja, die zijn er wel!
Als de auto wil parkeren geeft ie aan het einde van de straat een stopsignaal en wil dan inparkeren als de parkeerhaven er niet is. Ofwel voor de auto rechts hier: https://goo.gl/maps/HfPQFVzpPK7LWeJ1A

Help?! 8)7
Ik heb het een paar keer voor de gein uitgetest maar het komt er toch op neer dat je sneller kan parkeren als je het goed kan en dat het te onhandig is voor als je niet goed kan parkeren.

Beste ervaring was met het automatisch uitrijden. De park assist bleef gewoon lekker doorrijden tot de andere weghelft (van de lege straat) :D

• trinity999
wvkreg schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:24:
[...]

[URL="https://tweakers.net/i/AgsR3N6rCTXghM-AYE_K84CBslY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eFI9W2M5NRDXgaUvuShexdTg.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL
Schade valt misschien mee, maar ik zou zeker niet te lang wachtten met herstel.
Er komt nu vocht onder de laklaag en de gepolijste rand gaat dan onder de laklaag corrigeren. Dat gaat erg lelijk uitzien

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:24:
[...]

[Afbeelding]

Park Assist werkt echt niet. Getest en fail.
Oei ik vind het niet meevallen. Ik zou toch wel balen als ik dat op mn 1dag oude velg had.

Ik heb 2 sets van die velgen (winter en zomer) en heb nog niets geraakt dus of het aan de velgen ligt...?

• wvkreg
trinity999 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Schade valt misschien mee, maar ik zou zeker niet te lang wachtten met herstel.
Er komt nu vocht onder de laklaag en de gepolijste rand gaat dan onder de laklaag corrigeren. Dat gaat erg lelijk uitzien
Ik heb op 3 van de 4 velgen al wat schade. Ik ga dat niet laten repareren, het is lease. Ze fixen het met een onderhoudsbeurt of anders niet. Ik denk dat er nog wel meer schade aan de velgen zal komen. Het is niet heel stevig / solide gebouwd. En ja, het ligt aan de berijder. Maar ik heb maar invloed op 1 (ik) en niet op alle 3.

• S_Chief
  • Niet online
Wat is er niet stevig/solide aan? Elke velg gaat naar de klote als je ermee tegen de stoep rijdt.

• trinity999
wvkreg schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Help?! 8)7
Ik dacht dat in de nieuwe modellen het fileparkeren i.v.m. reglementswijzigingen verwijderd is en alleen nog maar parkeren in haakse parkeervakken is toegestaan.

Mocht dat bij jouw nog wel werken dan is de 2e google foto toch juist. Hij heeft links van je een parkeerruimte gevonden waar je kan parkeren. Tenminste mijn CLA zoekt zowel links als rechts waarbij ik kan aangeven welke ik wil hebben als hij er meerdere heeft gevonden.

• wvkreg
Klopt maar hij wil aan de rechterkant parkeren. Lastig..

• wvkreg
Ik heb het getest op een parkeerterrein met normale haakse parkeervakken. Daar werkt het prima. Dat wil zeggen tussen twee auto's in, in een wat vrijere ruimte met zeg drie auto's met 2 plekken ertussen werkt het niet.

[ Voor 39% gewijzigd door wvkreg op 26-03-2021 20:41 ]

• wvkreg
S_Chief schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:18:
Wat is er niet stevig/solide aan? Elke velg gaat naar de klote als je ermee tegen de stoep rijdt.
Dat is nu duidelijk 😃

• TheBelgianStone
  • Laatst online: 01-08-2024
Tijd voor de zomer wissel. Meteen ook mijn nieuwe (én originele) A35 wielen laten installeren. Beide sets zijn 19 duims.

Ik moet nog even wennen maar ben nog niet 100% overtuigd 😅 ach we zien wel bij de winterwissel..

WINTER-SET

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70o60kLxXiFFRys97jDm528Ijis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QegUnnsQUkEkeNc0UCCWTYma.jpg?f=fotoalbum_large

ZOMER-SET

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEVLpT0uLCqoH6nshTDTBJTrxkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHCkMrRimj47aIK02lI90A3g.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

TheBelgianStone schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:47:
Tijd voor de zomer wissel. Meteen ook mijn nieuwe (én originele) A35 wielen laten installeren. Beide sets zijn 19 duims.

Ik moet nog even wennen maar ben nog niet 100% overtuigd 😅 ach we zien wel bij de winterwissel..

WINTER-SET

[Afbeelding]

ZOMER-SET

[Afbeelding]
De zomerset ziet er inderdaad minder uit. Kan er de vinger niet op leggen maar het klopt niet helemaal.

• Joyous-P
Ik ben juist voor de zomer set, zien er minder druk uit en vallen daarom positief beter op. Passen door de zwarte accenten ook beter bij de andere zwarte delen, ramen, delen van de bumpers. Strakke kleur dat Denim Blue (correct me if I'm wrong), ben blij dat ik dezelfde keuze heb gemaakt.

• Redondo1982
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:09:
[...]

De zomerset ziet er inderdaad minder uit. Kan er de vinger niet op leggen maar het klopt niet helemaal.
Een ‘open’ velg staat gewoon niet bij een lage auto. Wel bij een hoge auto, zoals een SUV. Ik heb ook altijd het idee gehad dat bepaalde sets niet kloppen, maar kon er ook nooit de nadruk op leggen waarom. Toen ben ik mezelf er echt in gaan verdiepen, omdat ik best wel snel van auto wissel en je dus ook weer een nieuwe set moet kiezen. Ondanks de snelle inruil etc, was ik altijd snel verveeld mbt de velgen. Ik snapte daar nooit iets van, maar nu dus wel.

Dus koop ik bijv. een E-Coupé (lage auto), dan neem ik die spaakvelgen in night pakket. Koop ik een GLE Coupe (hoge auto), zoals ik nu heb, dan koop ik een grote open velg.

• Redondo1982
Joyous-P schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:08:
Ik ben juist voor de zomer set, zien er minder druk uit en vallen daarom positief beter op. Passen door de zwarte accenten ook beter bij de andere zwarte delen, ramen, delen van de bumpers. Strakke kleur dat Denim Blue (correct me if I'm wrong), ben blij dat ik dezelfde keuze heb gemaakt.
Welke zwarte accenten? Hij heeft geen night-pakket hoor.

• TheBelgianStone
Bedankt voor de reacties en meningen. Ik heb mijn aankoop gebaseerd op onderstaande foto, zo kan een A35 af fabriek geconfigureerd en geleverd worden.
Ik zie wel, wie weet laat ik terug de banden wisselen op beide sets wanneer hij terug binnen gaat voor winter wissel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oUEcxegN5Q976HO7YbkSuaB1iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5YBT01QJV8kp4aUpsizgggY.jpg?f=fotoalbum_large

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
TheBelgianStone schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:29:
Bedankt voor de reacties en meningen. Ik heb mijn aankoop gebaseerd op onderstaande foto, zo kan een A35 af fabriek geconfigureerd en geleverd worden.
Ik zie wel, wie weet laat ik terug de banden wisselen op beide sets wanneer hij terug binnen gaat voor winter wissel.

[Afbeelding]
Het blijft smaak hoor! Ik heb de multispaaksvelgen op een EQC (hogere auto) en ben erg tevreden met mijn keuze. Op een lagere auto (de twijfel zat het laatste moment tussen EQC of E-Coupé) had ik ook die velgen genomen. Als jij de open velgen mooier vindt dan is dat toch gewoon de beste keuze. Sowieso een mooie auto!

Verwijderd

Ik heb vandaag een AMG style vleugeltje op mijn CLA gemonteerd. Tevreden met het resultaat, geeft de kont net iets meer wow-factor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIFSx4BdLUy6wMenx9Miu7WUhpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OD9XZAHpAOm4cTIx2vf8u2nL.jpg?f=fotoalbum_large

• TheBelgianStone
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:29:
Ik heb vandaag een AMG style vleugeltje op mijn CLA gemonteerd. Tevreden met het resultaat, geeft de kont net iets meer wow-factor.

[Afbeelding]
Sportief! Lekker zo volledig in het zwart.

Zijn die uitlaatsierstukken van AliExpress? Zo ja, heb je ze bovenop de originele gemonteerd?

Verwijderd

TheBelgianStone schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Sportief! Lekker zo volledig in het zwart.

Zijn die uitlaatsierstukken van AliExpress? Zo ja, heb je ze bovenop de originele gemonteerd?
Klopt ja! 17 eurie. Als je goed in het hoekje kijkt kan je het zilver er nog onder zien, maar dat merk je alleen als je het weet.

En als ik het zat ben, zijn ze er zo weer vanaf.

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:52
hallo,

Het gaat hierbij om een W246(B-Klasse uit 2018)
gister zijn onze zomerbanden erop gegaan en 2 nieuwe voorbanden gekregen. Deze zijn uitgelijnd en we hebben ook het uitlijningsrapport meegekregen. Alles was hierbij binnen de waardes.
Nu hebben wij een vreemd probleem.

Als je een bocht naar rechts maakt dan stuurt het stuur niet helemaal terug naar het midden. Het stuur blijft dan 5-10 graden naar rechts staan. en de auto stuurt ook lichtjes naar rechts. Draai je het stuur dan weer recht dan stuurt de auto gigantisch naar links.

Draai je een bocht naar links dan draait het stuur wel gewoon netjes naar het midden en rijdt de auto ook gewoon rechtdoor.
Onze redenering was dat als we het stuur naar rechts draaien dat als het stuur niet helemaal terugkomt naar de middelste positie de auto denkt dat dat zijn 0 punt is(wat dan het stuur schuin is) en als je dan het stuurt recht draait de auto dus denk oh het stuur gaat een paar graden naar links dus ik moet de wielen draaien.

Iemand enig idee of dit kan kloppen of misschien een ander idee wat het zou kunnen zijn?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
sgouman schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:46:
hallo,

Het gaat hierbij om een W246(B-Klasse uit 2018)
gister zijn onze zomerbanden erop gegaan en 2 nieuwe voorbanden gekregen. Deze zijn uitgelijnd en we hebben ook het uitlijningsrapport meegekregen. Alles was hierbij binnen de waardes.
Nu hebben wij een vreemd probleem.

Als je een bocht naar rechts maakt dan stuurt het stuur niet helemaal terug naar het midden. Het stuur blijft dan 5-10 graden naar rechts staan. en de auto stuurt ook lichtjes naar rechts. Draai je het stuur dan weer recht dan stuurt de auto gigantisch naar links.

Draai je een bocht naar links dan draait het stuur wel gewoon netjes naar het midden en rijdt de auto ook gewoon rechtdoor.
Onze redenering was dat als we het stuur naar rechts draaien dat als het stuur niet helemaal terugkomt naar de middelste positie de auto denkt dat dat zijn 0 punt is(wat dan het stuur schuin is) en als je dan het stuurt recht draait de auto dus denk oh het stuur gaat een paar graden naar links dus ik moet de wielen draaien.

Iemand enig idee of dit kan kloppen of misschien een ander idee wat het zou kunnen zijn?
Ik zou er snel mee terug gaan. Het lijkt wel of ze na het uitlijnen rechts niet goed aangedraaid hebben. Wat je beschrijft zou sowieso nooit mogen.
Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoeld met "de auto denkt". De situatie die je beschrijft is vast zonder rijassistentie geactiveerd (zo niet, dan dat nog even proberen). Maar in dat dat geval zou je auto niet zomaar moeten corrigeren en mag niet gebeuren wat je beschrijft.

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:52
InterCC schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Ik zou er snel mee terug gaan. Het lijkt wel of ze na het uitlijnen rechts niet goed aangedraaid hebben. Wat je beschrijft zou sowieso nooit mogen.
Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoeld met "de auto denkt". De situatie die je beschrijft is vast zonder rijassistentie geactiveerd (zo niet, dan dat nog even proberen). Maar in dat dat geval zou je auto niet zomaar moeten corrigeren en mag niet gebeuren wat je beschrijft.
Als je naar rechts hebt gestuurd en het stuur staat niet helemaal terug in het midden dan denkt de auto misschien(de hoeksensor die in het stuur zit) dat deze op 0 graden staat ookal dat het stuur scheef staat Als je dan het stuur naar links draait om het stuur recht te zetten dan draait denkt de auto misschien ook het stuur gaat naar links dus ik moet de wielen ook naar links sturen. ookal zouden ze dan dus in het midden moeten zijn.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:18
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:29:

[Afbeelding]
erg mooi, mag ik vragen waar en hoe je dit hebt gerealiseerd ?

Teteringen

Verwijderd

Arie26 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:20:
[...]

erg mooi, mag ik vragen waar en hoe je dit hebt gerealiseerd ?
Dat mag!

Besteld van AliExpress en gemonteerd met dubbelzijdig tape (Is wel even een klusje om dat netjes te doen, maar goed zelf te realiseren)

Verwijderd

Jammer dat die configurator nog bol staat van de bugs.

Je kan nu AMG line velgen kiezen als middenconsolebekleding :+

• S_Chief
  • Niet online
Ik word er zo sneu van dat je alleen maar donkere interieurs kan krijgen met AMG Line..

• Redondo1982
S_Chief schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:38:
Ik word er zo sneu van dat je alleen maar donkere interieurs kan krijgen met AMG Line..
Tja, vind jij bijv. AMG Line passen bij een beige interieur dan? Ik vind dat meer Executive.

• Redondo1982
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Ja, dat is de carbon inleg. Heel speciaal de 18 lm velgen als middenconsole inleg haha.

• S_Chief
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Tja, vind jij bijv. AMG Line passen bij een beige interieur dan? Ik vind dat meer Executive.
Ja. Mijn mopf 204 heeft een Saharabeige interieur met AMG pakket. Dat kon toen nog. Ik vind het erg mooi.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:31
Vanavond om 17.30 uur wordt officieel Android Auto gelanceerd door Google. Een aantal mensen konden hier al gebruik van maken bij Android 10 en hoger. Ik vraag nu wel af wat MB gaat doen. Normaal moet bij MB nog steeds 368 euro af tikken wil je gebruik maken van Android Auto via het MBUX systeem. Zijn noemen het dan Smartphone Integratie. Het is maar wat voor naam je eraan wil geven. Met mijn voorheen goedkope Renault kon ik zonder kosten gewoon gebruikmaken van Android Auto. ( en zo is dat bij de meeste merken geregeld) Maar is kijken of MB in beweging komt.

Officieel: Google lanceert Android Auto in Nederland

https://androidworld.nl/a...android-auto-in-nederland

[ Voor 10% gewijzigd door mavical op 30-03-2021 16:30 ]

• S_Chief
  • Niet online
Je moet gewoon betalen voor de integratie. Dat zal niet veranderen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:32:
[...]

Ik hoop vooral dat ze het verkeerde plaatje hebben geüpload voor die 18" AMG Line velgen.

Het is de populairste velg ze hebben, maar dit ziet er echt niet meer uit. Ik snap dat ze CO2 moeten sparen, maar inmiddels ziet het er uit als een 14" velg. Wat dat betreft waren de W205 velgen van vóór de facelift nog het fraaist. Het is ook de enige velg waar ik dit effect zie.

Wat dat betreft beland ik daarmee in een vreemde spagaat. De 18" AMG velgen zijn niet om aan te gluren, 19" is waardeloos qua comfort, met 17" multispaaks hang ik aan de AvantGarde lijn. Niet dat dat laatste erg is, maar daar is dan weer het lichtgrijze interieur niet op te krijgen.

Lekker premium. Met de W205 kon je eigenlijk nog volledig mix & match doen. Daimler is hard aan het sparen en ik ben benieuwd wat dat betekent voor de uiteindelijke kwaliteit van de wagen. De W205 stond bekend om z'n rammeltjes en kraakjes en ook in vergelijk met de nieuwe 3-Serie heeft Mercedes wat recht te zetten wat betreft bouwkwaliteit en vooral ook geluidsisolatie. Kijk ik nu naar de Duitse prijzen heb ik bij BMW een 6-cilinder 330d voor minder dan wat de 4-pitter C300d moet kosten.

Ik verheug me op de reviews en een eventuele proefrit.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:31
S_Chief schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:37:
Je moet gewoon betalen voor de integratie. Dat zal niet veranderen.
Is niet meer van deze tijd. Het klinkt mooi Smartphone Integratie. Het is niet meer dan het Android autoscherm wat zichtbaar wordt. Nu staat de licentie voor Android auto ge-deactiveerd. Gelukkig bij de minder duurdere merken doen ze niet zo moeilijk.

• Redondo1982
mavical schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Is niet meer van deze tijd. Het klinkt mooi Smartphone Integratie. Het is niet meer dan het Android autoscherm wat zichtbaar wordt. Nu staat de licentie voor Android auto ge-deactiveerd. Gelukkig bij de minder duurdere merken doen ze niet zo moeilijk.
Weet je wat het is? Ze stoppen het standaard in de premium (plus) paketten. Voor de budget-rijder (vnl. lease) zal het er dan niet standaard bijzitten en krijg je de mogelijkheid het los aan te schaffen. Linksom of rechtsom, er moet geld binnen komen. Voor mensen die het niet willen: neem het niet óf shop bij een ander merk. En óók daar betaal je ervoor, al lijkt het dat je het gratis krijgt.

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Ik hoop vooral dat ze het verkeerde plaatje hebben geüpload voor die 18" AMG Line velgen.

Het is de populairste velg ze hebben, maar dit ziet er echt niet meer uit. Ik snap dat ze CO2 moeten sparen, maar inmiddels ziet het er uit als een 14" velg. Wat dat betreft waren de W205 velgen van vóór de facelift nog het fraaist. Het is ook de enige velg waar ik dit effect zie.

Wat dat betreft beland ik daarmee in een vreemde spagaat. De 18" AMG velgen zijn niet om aan te gluren, 19" is waardeloos qua comfort, met 17" multispaaks hang ik aan de AvantGarde lijn. Niet dat dat laatste erg is, maar daar is dan weer het lichtgrijze interieur niet op te krijgen.

Lekker premium. Met de W205 kon je eigenlijk nog volledig mix & match doen. Daimler is hard aan het sparen en ik ben benieuwd wat dat betekent voor de uiteindelijke kwaliteit van de wagen. De W205 stond bekend om z'n rammeltjes en kraakjes en ook in vergelijk met de nieuwe 3-Serie heeft Mercedes wat recht te zetten wat betreft bouwkwaliteit en vooral ook geluidsisolatie. Kijk ik nu naar de Duitse prijzen heb ik bij BMW een 6-cilinder 330d voor minder dan wat de 4-pitter C300d moet kosten.

Ik verheug me op de reviews en een eventuele proefrit.
Ik rij al jaren 19” tot 22” en merk niks aan het comfort. Maar ik neem wel altijd luchtvering. Maarja, als je 20” velgen pakt dan kan luchtvering er ook wel van af.

• Cid Highwind
Klopt, dat zou het wel grotendeels af moeten vangen. Persoonlijk vind ik 18" met de adaptieve dempers reeds straf genoeg. Standje comfort had voor mij zelfs nog wel iets comfortabeler gemogen. Als je dan voor de looks reeds een meerprijs van 19" moet accepteren en daar bovenop ook nog eens een duurder onderstel, dan had ik echter toch wel gewoon liever fraaie 18" velgen gehad en dat geld in een dikkere motor gestopt, een panorama dak of wat digitale snuisterijen.

Op de W206 is luchtvering overigens geen optie meer en kan je hooguit het adaptieve onderstel krijgen. Wellicht hebben ze nu de spreiding tussen comfort en sport+ wat groter gemaakt om het gemis van luchtvering te compenseren.

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:44:
Klopt, dat zou het wel grotendeels af moeten vangen. Persoonlijk vind ik 18" met de adaptieve dempers reeds straf genoeg. Standje comfort had voor mij zelfs nog wel iets comfortabeler gemogen. Als je dan voor de looks reeds een meerprijs van 19" moet accepteren en daar bovenop ook nog eens een duurder onderstel, dan had ik echter toch wel gewoon liever fraaie 18" velgen gehad en dat geld in een dikkere motor gestopt, een panorama dak of wat digitale snuisterijen.

Op de W206 is luchtvering overigens geen optie meer en kan je hooguit het adaptieve onderstel krijgen. Wellicht hebben ze nu de spreiding tussen comfort en sport+ wat groter gemaakt om het gemis van luchtvering te compenseren.
Ja, nu moet ik wel zeggen dat de auto's die ik rij er echt niet uit zullen zien met 18". Die auto's smoelen pas echt volledig bij de grootste/dikste wielen en dan kan luchtvering er ook nog wel bij. Soms zit ie al in het pakket, bijvoorbeeld premium plus. Dit was bij mijn huidige auto, GLE Coupé, het geval.

Als je moet kiezen tussen 18" en 19", en het prijsverschil zou € 2000,- zijn, dan zou ik ook overwegen om het niet te doen. Maar vaak zijn dit maar luttele bedragen tov de totaalprijs van de auto.

Het is uiteindelijk allemaal maatwerk. Ieder zijn/haar ding.

• Cid Highwind
Ja helemaal mee eens. Uit nieuwsgierigheid, wat heb je verder nog staan naast de GLE Coupé?

Die laatste wordt standaard al op 19" geleverd, maar in vergelijk met 19" op een C-Klasse ogen die natuurlijk als ballonbandjes. Mij persoonlijk is het design van de velg me belangrijker dan het formaat, uiteraard moet het wel stabiel liggen, maar om met vertrouwen 250 te kunnen karren voldoet 18" ook. Op Nederlands asfalt rijd ik echter zelden, dus vandaar dat ik graag alle comfort pak die ik pakken kan :D

Wat maatwerk betreft, het verschil tussen de Nederlandse en Duitse configurator is wel groot hoor. Vele opties die in Duitsland vrij te kiezen zijn hangen in Nederland in een pakket. Ongetwijfeld handig als je alles wilt maar voor mij persoonlijk vind ik het weinig "premium" om de toch al niet malse prijs op te stuwen middels koppelverkoop.

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:33:
Ja helemaal mee eens. Uit nieuwsgierigheid, wat heb je verder nog staan naast de GLE Coupé?

Die laatste wordt standaard al op 19" geleverd, maar in vergelijk met 19" op een C-Klasse ogen die natuurlijk als ballonbandjes. Mij persoonlijk is het design van de velg me belangrijker dan het formaat, uiteraard moet het wel stabiel liggen, maar om met vertrouwen 250 te kunnen karren voldoet 18" ook. Op Nederlands asfalt rijd ik echter zelden, dus vandaar dat ik graag alle comfort pak die ik pakken kan :D

Wat maatwerk betreft, het verschil tussen de Nederlandse en Duitse configurator is wel groot hoor. Vele opties die in Duitsland vrij te kiezen zijn hangen in Nederland in een pakket. Ongetwijfeld handig als je alles wilt maar voor mij persoonlijk vind ik het weinig "premium" om de toch al niet malse prijs op te stuwen middels koppelverkoop.
GLC Coupé haha.

Configurators tussen beide landen zijn inderdaad erg groot. Het zal met de doelgroep te maken hebben om er zo groot contrast op na te houden. Normaliter lijkt het me het makkelijkst om het enigszins synchroon te houden.

Volgens mij is 20” standaard op de GLE. Dan heb je de keus 21” of 22”. Die laatste staan verreweg het beste bij deze auto. Die vullen de wielkasten het meeste op en je ziet dan echt hele dikke banden eronder zitten, wat het echt een tank maakt. Overigens krijg je deze dikke banden al bij 21”.

• wvkreg
Ik ga toch maar voor de Rimsavers op de CLA B 250e.
Velg steekt meer uit en is breder dan de band. Dus de schade zal alleen maar oplopen.
Grijze zijn dan nog de beste en minst zichtbare optie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-5bXgfYbnIJbCFZp9WrDxJk0kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeUGFM547bTXKvZ3RjKy3Bl4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door wvkreg op 01-04-2021 08:44 ]

Verwijderd

wvkreg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:42:
Ik ga toch maar voor de Rimsavers op de CLA B 250e.
Velg steekt meer uit en is breder dan de band. Dus de schade zal alleen maar oplopen.
Grijze zijn dan nog de beste en minst zichtbare optie :)
Welk merk/type en afmetingen band heb je gekregen, dat je er zo snel last mee hebt?

Ik kan van mijn banden niet zeggen dat het problematisch is.

• wvkreg
Deze, 18 inch amg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufoto8C8ZsqrWm0Umky-KStEgLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO9llZVzIx5qabC2s0YCRsNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXeDAOUhb9fwKiKYmlejt2yDKDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfhGmxBRfYRvyITRslaAUYaD.jpg?f=fotoalbum_large

• ViTeX
TheBelgianStone schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:47:

WINTER-SET

[Afbeelding]

ZOMER-SET

[Afbeelding]
Ik vind beide 19 inch velgen erg dik staan onder de CLA SB Denim Blue! Wielkasten worden hiermee wel lekker gevuld. Nu ik naar mijn eigen CLA SB kijk vind ik mijn standaard 18 inch velgen erg klein :o

• ViTeX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9DJsu7BjBGNUol6WDw2QYDUERA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBPWoM0HztaxQFPpQXODyvum.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook weer zomerbandjes eronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvvqnIzM3P1tFfiIxJ1dVBzpp4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PtdaDDkJRQMYefgs2gxYXyl.jpg?f=fotoalbum_large

Laat nooit 2 of meer dagen vogelpoep op je auto zitten! Na afspoelen bleef dit nog plakken. Binnenkort maar wat liefde geven en de boel detailen.

• ViTeX
En en, hoe is het bij jou?

• wvkreg
ViTeX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:57:
[Afbeelding]

Hier ook weer zomerbandjes eronder.

[Afbeelding]

Laat nooit meer dan 2 dagen vogelpoep op je auto zitten! Na afspoelen bleef dit nog plakken. Binnenkort maar wat liefde geven en de boel detailen.
Zie ook wel lichte schade.

• wvkreg
ViTeX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:01:
[...]

En en, hoe is het bij jou?
Mijn a stijl zit goed vast :)

• ViTeX
wvkreg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:13:
[...]

Zie ook wel lichte schade.
Is nog puntje hardnekkig vogelpoep. Vandaag maar kijken of ik het weg kan halen met APC.
wvkreg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:13:
[...]

Mijn a stijl zit goed vast :)
Hmmm oke... :?

• ViTeX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6cUo-jGqmrCiEAQhLftxQJbXJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzTlWJzFjJCCS6IYVUcTokP6.jpg?f=fotoalbum_large

Net een natte tissue vogelpoep zacht gemaakt en weggehaald en dit is er nog over. Binnenkort maar weg detailen.

• thunder8

thunder8

ViTeX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]

Net een natte tissue vogelpoep zacht gemaakt en weggehaald en dit is er nog over. Binnenkort maar weg detailen.
Koop een dikke microvezel doek en een spuitfles met quickdetailer. Daarmee vogelpoep verwijderen ipv met een natte tissue. Voorkomt krassen die je dan ook niet hoeft te verwijderen nadien. ;)

• ViTeX
thunder8 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:41:
[...]

Koop een dikke microvezel doek en een spuitfles met quickdetailer. Daarmee vogelpoep verwijderen ipv met een natte tissue. Voorkomt krassen die je dan ook niet hoeft te verwijderen nadien. ;)
Heb vogelpoep eerst zacht gemaakt met een natte tissue en vervolgens tissue en resterende poep opgetild. Dan kan ik tissue ook gelijk weggooien ipv een microvezel doek of doek weer schoonmaken. Vogelpoep is namelijk erg evil spul |:(

Vervolgens met Poorboys Spray and Wipe en microvezel doek plekje schoongemaakt. Nu zit er nog een plekje over die ik nog moet detailen.

[ Voor 10% gewijzigd door ViTeX op 01-04-2021 15:43 ]

• thunder8

thunder8

ViTeX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:40:
[...]

Heb vogelpoep eerst zacht gemaakt met een natte tissue en vervolgens tissue en resterende poep opgetild. Dan kan ik tissue ook gelijk weggooien ipv een microvezel doek of doek weer schoonmaken. Vogelpoep is namelijk erg evil spul |:(

Vervolgens met Poorboys Spray and Wipe en microvezel doek plekje schoongemaakt. Nu zit er nog een plekje over die ik nog moet detailen.
Tissue is papier en hoe zacht het ook is, het kan makkelijk krassen. Heb standaard een microvezeldoek en detailer in de auto liggen voor dit soort problemen. Doek gebruikt, dan dezelfde avond nog in de wasmachine. Om het invreten te voorkomen, want je bent niet elk uur van de dag bij je auto is een keramische coating een godsgeschenk. Veel betere bescherming tegen de zuren in de poep. :)

• Redondo1982
Beste voor vogelpoep is even in laten weken met osmose-water, oftewel gedemineraliseerd water. Gewoon in een spraytje stoppen en dat op de vlek sprayen. Dan weekt het vanzelf los en kan je met het restant water dit er zo vanaf spoelen/sprayen.

Voor mij makkelijk praten, want wij hebben overvloed aan dit water (bedrijfsmatig). Maar het kan ook met gewoon water denk ik, al heeft osmose-water een hoog vuiloplossend vermogen.

Ik zou helemaal niks met doeken doen, want zodra het los komt dan kan je een krasje veroorzaken. Al zou ik gewoon helemaal niet zo truttig zijn als ik geen osmosewater had, want gebruikskrasjes krijg je altijd. Je moet alleen grote krassen voorkomen waar mogelijk. Ik rij m'n auto gewoon 2-3 keer per week door de wasstraat. Auto's zijn altijd in topstaat, en de dealer staat mij altijd met open armen op te vangen als ik een auto kom inruilen.

• wvkreg
Redondo1982 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:34:
Beste voor vogelpoep is even in laten weken met osmose-water, oftewel gedemineraliseerd water. Gewoon in een spraytje stoppen en dat op de vlek sprayen. Dan weekt het vanzelf los en kan je met het restant water dit er zo vanaf spoelen/sprayen.

Voor mij makkelijk praten, want wij hebben overvloed aan dit water (bedrijfsmatig). Maar het kan ook met gewoon water denk ik, al heeft osmose-water een hoog vuiloplossend vermogen.

Ik zou helemaal niks met doeken doen, want zodra het los komt dan kan je een krasje veroorzaken. Al zou ik gewoon helemaal niet zo truttig zijn als ik geen osmosewater had, want gebruikskrasjes krijg je altijd. Je moet alleen grote krassen voorkomen waar mogelijk. Ik rij m'n auto gewoon 2-3 keer per week door de wasstraat. Auto's zijn altijd in topstaat, en de dealer staat mij altijd met open armen op te vangen als ik een auto kom inruilen.
2-3 keer per week? WtF? En de schade daarvan dan?

• Redondo1982
wvkreg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:50:
[...]

2-3 keer per week? WtF? En de schade daarvan dan?
Geen direct zichtbare schade. Ik ga wel naar een pro-wasstraat. Dus niet zo’n benzinepomp-ding waar je de swirls erbij krijgt.

Als ik bij de klant / leverancier kom voorrijden dan moet mijn auto schoon zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 01-04-2021 22:40 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 70 Laatste