Verwijderd

Gearjunkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Ik heb zo ook onder mijn A. Totaal géén problemen mee. Maar ik heb zo dan ook nooit zo vies gekregen als bij jou op de foto. Laatste sneeuw periode prima doorgekomen en in de wasbox binnen no time schoon. Bij mijn vorige auto was dat wel een ander verhaal...
Die foto is letterlijk 1 dag na het wassen, de collectie vuil is wat ik uit dat randje haal. Het klimaatverschil zal er wel veel mee te maken hebben.

Ik had met mijn vorige auto nergens last van, het is echt dat randje dat sneeuw EN vuiligheid houvast geeft om te blijven steken.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:31:
[...]

Die foto is letterlijk 1 dag na het wassen, de collectie vuil is wat ik uit dat randje haal. Het klimaatverschil zal er wel veel mee te maken hebben.

Ik had met mijn vorige auto nergens last van, het is echt dat randje dat sneeuw EN vuiligheid houvast geeft om te blijven steken.
De enige oplossing die ik zie is om te zorgen dat er zijwaartse druk op de velg komt om het vuil eruit te krijgen, oftewel iets meer driften. ;)
Serieus: na één dag al zoveel vuil in de velg lijkt mij zeker niet de bedoeling en daar zou ik dan ook wat mee doen.

• arkalicharan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11 16:51
Hey all!

Binnenkort een nieuwe MB CLA rijder erbij, gisteren de bestelling voor de nieuwe leasewagen de deur uit gedaan! Dit wordt 'em:

- CLA Business Solution AMG Limited 250e
- Kleur: Poolwit
- Business Solution Plus
- Gelijkstroomlader (DC-laden)

Nu afwachten....

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
binnenkort ook hier MB Rijder...

E-Klasse 300e besteld,.. levertijd op aangeven dealer 4-5 maand worst case dus wordt even afwachten wanneer die er gaat zijn.

qua aankleding,.. euh.. full option :X

Grafietgrijs, AMG pack, zadelbruin interieur en ga maar door.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:29
Hybride vindt iig gretig aftrek bij MB, dus dat hebben ze goed ingeschat. Ik rij het zelf ook vanaf begin januari (GLE Coupé), en ik vind het helemaal geweldig. Puur elektrisch rijden (in E-mode) heeft me echt te pakken en de combi elektra en benzine (Comfort en Sport) is ook werelds. Je merkt totaal niet dat je met een 4cyl rijdt. Als ik in de auto van m’n vrouw stap, alleen de 4cyl motor met mild hybride techniek, dan is dat een hele grote stap terug.

Sommige mensen zeggen dat hybride voor de mensen zijn die BPM willen ontlopen, maar dat is in de huidige tijd helemaal niet meer het geval. Het is gewoon een superfijne combi en je leert mensen gedeeltelijk kennis te laten maken met elektrisch rijden. Mooie transitie in mijn ogen.

[ Voor 24% gewijzigd door Redondo1982 op 05-03-2021 12:17 ]

I don't have dreams, I have goals!!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:15:
Hybride vindt iig gretig aftrek bij MB, dus dat hebben ze goed ingeschat. Ik rij het zelf ook vanaf begin januari (GLE Coupé), en ik vind het helemaal geweldig. Puur elektrisch rijden (in E-mode) heeft me echt te pakken en de combi elektra en benzine (Comfort en Sport) is ook werelds. Je merkt totaal niet dat je met een 4cyl rijdt. Als ik in de auto van m’n vrouw stap, alleen de 4cyl motor met mild hybride techniek, dan is dat een hele grote stap terug.

Sommige mensen zeggen dat hybride voor de mensen zijn die BPM willen ontlopen, maar dat is in de huidige tijd helemaal niet meer het geval. Het is gewoon een superfijne combi en je leert mensen gedeeltelijk kennis te laten maken met elektrisch rijden. Mooie transitie in mijn ogen.
Inderdaad, wat ik ook goed vind van hoe MB het heeft gedaan is dat ze de navigatie gebruiken om te bepalen waar het EV stuk optimaal te gebruiken. Voor iedereen enorm fijn dat ik juist in de bewoonde wereld praktisch altijd nu EV ben en alleen op langere stukken snelweg op de Diesel draai. Ook erg fijn als je in je auto stapt en hem aanzet dat je niet zo'n stationare vervuiler bent.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11 15:22
arkalicharan schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:18:
Hey all!

Binnenkort een nieuwe MB CLA rijder erbij, gisteren de bestelling voor de nieuwe leasewagen de deur uit gedaan! Dit wordt 'em:

- CLA Business Solution Limited 250e
- Business Solution Plus

Nu afwachten....
Waarom kies je voor poolwit en niet digitaal wit? Geen vrees voor unilak? Kan ook geel :-)

• arkalicharan
wvkreg schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Waarom kies je voor poolwit en niet digitaal wit? Geen vrees voor unilak? Kan ook geel :-)
Metallic + wit (digitaal wit) nijgt een beetje naar grijs toe, vind ik niet zo passen (mooi) bij de auto. Wat unilak betreft, we gaan het meemaken :) .

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
arkalicharan schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Metallic + wit (digitaal wit) nijgt een beetje naar grijs toe, vind ik niet zo passen (mooi) bij de auto. Wat unilak betreft, we gaan het meemaken :) .
Unilak van MB heb ik na 1,5 nog géén problemen mee. Poolwit is idd naar mijn ook mening de mooiste wit ;)

I'm not bothered by those who think they are right.

• Redondo1982
Unilakken zijn niet meer de unilakken van vroeger. Je kent ze wel de rode lakken die roze worden haha. Tegenwoordig zijn unilakken ook meerdere malen afgesloten met een extra laag. Het heeft alleen een andere (lees: minder glinster-look) tov een metallic lak. Het is echt een keus geworden wat je mooi vindt, en unilak is ook nog eens een stuk goedkoper. Dit kan ook meespelen in de keus.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
Heeft iemand de EQA in het echt gezien? Eind juni loopt mijn lease contract af van de C Estate. Maar door de huidige bijtelling is een verbrandingsmotor een stuk prijziger tegenover de accu variant. Maar ik ben nog niet echt overtuigd van de looks.

Ik kan de C Estate ook nog een jaar verlengen, maar ik weet niet wat men in Den Haag volgend jaar gaat bedenken om de lease rijder nog meer te benadelen.

Zelf vind ik de nieuwe C meer dan geslaagd, maar ik ga niet nog meer maandelijks neertellen voor een lease auto. Daarom twijfel ik nu voor een EQA te gaan. Zal vooral voor 1 persoon gebruikt worden en kleine kinderen op de achterbank. Vakantie heb ik de S203 voor, en voor leuke tour ritjes de W123.

[ Voor 12% gewijzigd door Hari-Bo op 05-03-2021 14:06 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Redondo1982
Hari-Bo schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:05:
Heeft iemand de EQA in het echt gezien? Eind juni loopt mijn lease contract af van de C Estate. Maar door de huidige bijtelling is een verbrandingsmotor een stuk prijziger tegenover de accu variant. Maar ik ben nog niet echt overtuigd van de looks.

Ik kan de C Estate ook nog een jaar verlengen, maar ik weet niet wat men in Den Haag volgend jaar gaat bedenken om de lease rijder nog meer te benadelen.

Zelf vind ik de nieuwe C meer dan geslaagd, maar ik ga niet nog meer maandelijks neertellen voor een lease auto. Daarom twijfel ik nu voor een EQA te gaan. Zal vooral voor 1 persoon gebruikt worden en kleine kinderen op de achterbank. Vakantie heb ik de S203 voor, en voor leuke tour ritjes de W123.
Nog niet reallife gezien, maar ik vind hem ook niet mooi. Ja, leuk autotje...

Van een C estate naar een EQA is wel een behoorlijke verandering denk ik. Is een EQC niet binnen budget? Volgens mij kan je hier prima over onderhandelen, want de verkoop valt erg tegen.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
Redondo1982 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Nog niet reallife gezien, maar ik vind hem ook niet mooi. Ja, leuk autotje...

Van een C estate naar een EQA is wel een behoorlijke verandering denk ik. Is een EQC niet binnen budget? Volgens mij kan je hier prima over onderhandelen, want de verkoop valt erg tegen.
Het is inderdaad wel een stap achteruit inderdaad, maar zoals aangegeven de bijtelling vind ik persoonlijk te hoog en heb er niet simpelweg niet meer voor over omdat het ook geen eigen bezit is maar bruikleen.

De EQA heeft een instapprijs van 49k en de EQC 67k dat ligt even te ver uit elkaar en dan moet ik alsnog meer betalen vergeleken met nu als het al binnen het lease budget valt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 05-03-2021 15:49 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:52
Ik ga straks een A klasse proefrijden, wel voor de lease.
Zijn er nog echt functies die ik moet testen om mij over te halen de A klasse te kiezen?

• Redondo1982
sgouman schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:18:
Zijn er nog echt functies die ik moet testen om mij over te halen de A klasse te kiezen?
Ja, pak veel drempels om te kijken of het echt je auto is. Laat je niet verblinden door een ster en het mooie MBUX.

• Redondo1982
Hari-Bo schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Het is inderdaad wel een stap achteruit inderdaad, maar zoals aangegeven de bijtelling vind ik persoonlijk te hoog en heb er niet simpelweg niet meer voor over omdat het ook geen eigen bezit is maar bruikleen.

De EQA heeft een instapprijs van 49k en de EQC 67k dat ligt even te ver uit elkaar en dan moet ik alsnog meer betalen vergeleken met nu als het al binnen het lease budget valt. ;)
Ja, groot gat. Maar een C Estate kost ook zat, al heb je die natuurlijk al een tijdje. Die was daarvoor een stuk goedkoper dan nu met alle stijgingen.

Overigens ben ik helemaal met je eens mbt het eigendom-verhaal. Kan je niet zelf een auto kopen en dit declareren naar je werkgever/opdrachtgever?

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
blinchik schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Hey, leuk! Ik ben wel geinteresseerd in jouw rijbereik.

Hoe ver kan je volledig, enkel elektrisch rijden ? (dus met 1 oplaadbeurt). Haal je de geadverteerde afstand?
Hoe ver rij je, als je volledig opgeladen en volledig volgetankt bent, vooraleer je terug actie moet ondernemen? (dus: max range, voor als je echt eens ver zou moeten rijden zonder dat je moet tanken of herladen).

Bedankt!
Dat is een zinloze vraag, in de reviews zeggen ze 40km en dan denk ik, dat haal ik in de winter ook met een C300DE die zwaarder is en 5 kWh minder heeft.

Probleem is dat elektrisch je verbruik totaal anders is, verwarming kost gigantisch veel energie dus je wilt voorverwarmen terwijl je nog aan de stekker hangt. Denk aan hoe lang het duurt tegen dat een ICE zijn interieur warm heeft in de winter en bedenk nu dat een ICE 75% van zijn brandstof naar warmte omzet.
Hoe sneller je rijd hoe meer je verbruikt, stadsverkeer is dus zuiniger dan autostrade. Remtechniek aanpassen naar zo lang mogelijk een beetje remmen zodat je zuiver op de recuperatie remt ipv de gewone remmen.

Als je dat naast een ICE zet, alle regels zijn omgekeerd, de remtechniek van een EV is zelfs dodelijk.

Dus als iemand dan zegt hoeveel km men haalt lees ik eerder hoe goed ze met de nieuwe techniek kunnen omgaan.

Gecombineerd gaat tegenvallen, een 1.3 liter benzine is ideaal om stad te rijden maar daar heb je de elektromotor voor. Maar bij snelweg kilometers moet die benzine motor continu kracht leveren waarbij die gaat kreunen onder het gewicht. Dan loopt het verbruik op waarbij de brandstof tank sowiezo kleiner is om ruimte te geven voor de batterij.

Ik snap totaal niet waarom die constructeurs kleine ICE motoren in hybrides steken. Ik doe ergens de helft van mijn KM's elektrisch maar 75% van de tijd rijd ik elektrisch.
In een gewone ICE zou ik dus 75% van de tijd met een grote motor zitten die veel verlies geeft maar nauwelijks gebruikt word, maar nu heb ik die maar 25% van de tijd nodig maar wel enkel als ik continu arbeid nodig heb waarbij je net zoveel mogelijk koppel laag in de toeren wilt, ideaal voor grotere motoren.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 05:18
arkalicharan schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:18:
Hey all!

- CLA Business Solution AMG Limited 250e
- Business Solution Plus

Nu afwachten....
Wat is de levertijd ? Heb hier namelijk slechte signalen van gehoord tot wel 7 maanden

Teteringen

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
sgouman schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:18:
En hoe beviel het ?
Welke andere auto’s staan op de shortlist ?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:46
Ik weet wat de knop doet, maar wat betekent dit icoon volgens jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tBdXavp0iZkzq2NndWRUUnlDKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRc9dSxf30aZ0uiWMKeAepsW.jpg?f=fotoalbum_large

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:11:
Ik weet wat de knop doet, maar wat betekent dit icoon volgens jullie?

[Afbeelding]
:?

Dat is de knop voor de achterklep open en dicht te doen

Je ziet duidelijk toch pijltje bij de klep?

Niet noord-zuid pijltje voor afstellen hoogte auto in ieder geval :p

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 07-03-2021 11:19 ]

• sgouman
wd200 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:06:
[...]

En hoe beviel het ?
Welke andere auto’s staan op de shortlist ?
Hij beviel erg goed en het MBUX was ook erg goed. Rijassitentiepakket was ook fijn ookal remt die zelf af voor rotondes en bochten maar dan moet je de rotonden en bochten wel aardig sportief nemen.(hij stond op comfort stand)
Vind hem alleen denk ik iets te klein en de sedan valt al buiten het leasebudget.(Met de opties die ik wil)

Andere auto's die op mijn shortlist staan zijn de Kia Proceed Kia ,Kia Ceed Hatchback en Kia Ceed SW PHEV. Is natuurlijk een compleet ander soort auto maar hier zitten wel alle opties op die ik wil hebben voor minder geld.

Wordt nog hard nadenken of ik het MBUX systeem samen met het rijassitentiepakket de toegevoegde waarde vind ook omdat de kofferbakruimte echt klein is en ik toch redelijk vaak wel dingen mee moet nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door sgouman op 07-03-2021 12:06 ]

• wd200
sgouman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Hij beviel erg goed en het MBUX was ook erg goed. Rijassitentiepakket was ook fijn ookal remt die zelf af voor rotondes en bochten maar dan moet je de rotonden en bochten wel aardig sportief nemen.(hij stond op comfort stand)
Vind hem alleen denk ik iets te klein en de sedan valt al buiten het leasebudget.(Met de opties die ik wil)

Andere auto's die op mijn shortlist staan zijn de Kia Proceed Kia ,Kia Ceed Hatchback en Kia Ceed SW PHEV. Is natuurlijk een compleet ander soort auto maar hier zitten wel alle opties op die ik wil hebben voor minder geld.

Wordt nog hard nadenken of ik het MBUX systeem samen met het rijassitentiepakket de toegevoegde waarde vind ook omdat de kofferbakruimte echt klein is en ik toch redelijk vaak wel dingen mee moet nemen.
Tja dat is persoonlijk; hoevaak moet je alles (nog) meenemen.

Dagelijks rijplezier levert ook een hoop op ;-)
Maar goed 4-5 jaar lang gezeur omdat je dingen niet lekker mee kan nemen helpt ook niet 🙈

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 07-03-2021 12:26 ]

• sgouman
wd200 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Tja dat is persoonlijk; hoevaak moet je alles (nog) meenemen.

Dagelijks rijplezier levert ook een hoop op ;-)
Maar goed 4-5 jaar lang gezeur omdat je dingen niet lekker mee kan nemen helpt ook niet 🙈
Ik rijd minimaal1-2x per week naar klanten toe met meestal meerdere pc's schermen, dit zou in de Ceed SW en proceed makkelijk passen. Bij de Mercedes zou ik dan steeds de banken moeten inklappen maar ik weet niet of ik daar elke keer zin in heb.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:46
Vorkie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:18:
[...]

:?

Dat is de knop voor de achterklep open en dicht te doen

Je ziet duidelijk toch pijltje bij de klep?

Niet noord-zuid pijltje voor afstellen hoogte auto in ieder geval :p
Precies! Dat dacht ik ook, maar de klep weer dicht doet hij hier niet terwijl het icoontje dit imo specifiek weergeeft :?

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 07-03-2021 14:48 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Precies! Dat dacht ik ook, maar de klep weer dicht doet hij hier niet terwijl het icoontje dit imo specifiek weergeeft :?
Jazeker wel, duwen en trekken kan die 😄

• Wile8190
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2023
Arie26 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Wat is de levertijd ? Heb hier namelijk slechte signalen van gehoord tot wel 7 maanden
Hier in December besteld en nadat in eerste instantie April werd gezegd is dit inmiddels aangepast naar September...

• TheBelgianStone
  • Laatst online: 01-08-2024
blinchik schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Hey, leuk! Ik ben wel geinteresseerd in jouw rijbereik.

Hoe ver kan je volledig, enkel elektrisch rijden ? (dus met 1 oplaadbeurt). Haal je de geadverteerde afstand?
Hoe ver rij je, als je volledig opgeladen en volledig volgetankt bent, vooraleer je terug actie moet ondernemen? (dus: max range, voor als je echt eens ver zou moeten rijden zonder dat je moet tanken of herladen).

Bedankt!
hey!

volledig elektrisch hangt af van verschillende factoren :) temperatuur, snelheid, recuperatie of niet..

Tijdens de afgelopen vrieskou (-10 in Belgie) had ik 38km effectief bereik. Bij +18 graden was dit al 62km _/-\o_ snelwegkm's zorgen voor de grootste daling in range.

Op een enkele rit van 170km naar Belgisch Limburg met 60km elektrisch bereik haalde ik uiteindelijk 85km elektrisch en een gemiddelde van 4,1L/100km op de autosnelweg dankzij recuperatie en slim uitschakelen van de motor door de computer.

Max opgeladen + max volgetankt is iets van een 620km, maar ik laad elke dag minstens 1 tot 2 maal bij dus ik sta niet zo heel vaak aan de pomp.

Ik rij ook continu met de MBUX gps, ondanks dat ik mijn weg ken. De computer bepaald dan zelf waar, wanneer en hoeveel stroom hij verbruikt tijdens je rit.

Huidige statistieken zijn:

Gereden afstand: 5.866 km
Puur elektrisch: 3002 km
Gemiddelde snelheid: 50km/h
Verbruik: 4L/100km
Elektrisch verbruik: 11,5 kWh/100km

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50
[...]

Ingedrukt blijven houden tot je achterklep dicht is.

• blinchik
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11 22:01
[b]TheBelgianStone in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"Max opgeladen + max volgetankt is iets van een 620km, maar ik laad elke dag minstens 1 tot 2 maal bij dus ik sta niet zo heel vaak aan de pomp.

Ik rij ook continu met de MBUX gps, ondanks dat ik mijn weg ken. De computer bepaald dan zelf waar, wanneer en hoeveel stroom hij verbruikt tijdens je rit.
Bedankt! Met heel veel interesse gelezen! Ik zou ook voor een hybride gaan en heb ook een testrit gedaan met de 250e, rijdt heel goed! Met 620 km valt wel te leven en meestal doe je niet zo'n lange ritten natuurlijk.

Wat ik heel lastig vond is dat (vooral op autostrade), alhoewel je het stuur vasthoudt, je vaak een melding krijgt dat je je stuur moet vasthouden (alsof hij niet merkt dat je je stuur vasthoudt). Ok, ik hou vaak mijn stuur met een hand vast maar zelfs als je je stuur met 2 handen vasthoudt krijg je soms een enorm lastige popup. Enkel tegensturen of een beetje naar de andere kant sturen naar waar de lane assist stuurt helpt dan om de popup weg te krijgen. Kan je die gevoeligheid minder zetten (de waarschuwing afzetten zal waarschijnlijk niet mogen of kunnen omwille van wetgeving, maar gevoeligheid aanpassen kan misschien wel) ?

• wd200
Je kan ook het touchpadje op het sturen aanraken

• arkalicharan
Arie26 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Nog niet bekend. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Bestelling is inmiddels geplaatst bij de lm door de wagenparkbeheerder.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Knop iets langer vasthouden dan sluit de achterklep wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 08-03-2021 08:37 ]

• Redondo1982
arkalicharan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:13:
[...]

Nog niet bekend. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Bestelling is inmiddels geplaatst bij de lm door de wagenparkbeheerder.
Alle levertijden lopen op dit moment op. Deze week nog bij de dealer geweest, en 6-7 maanden is tegenwoordig normaal. De duurdere modellen (GLE, GLS, G, GT etc) zelfs 10-18 maanden.

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Vraaje... als je carplay gebruikt op een MBUX kan je dan nog alle andere functies gebruiken zoals mbux navi, muziek e.d.?

Ik zou flitsmeister of Coyote willen gebruiken..komt het geluid van de meldingen dan gewoon door de luidsprekers?

• TheBelgianStone
DorkoTheBeast schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:19:
Vraaje... als je carplay gebruikt op een MBUX kan je dan nog alle andere functies gebruiken zoals mbux navi, muziek e.d.?

Ik zou flitsmeister of Coyote willen gebruiken..komt het geluid van de meldingen dan gewoon door de luidsprekers?
Zelf gebruik ik geen van beide apps maar ik denk wel dat dat zal werken.

In mijn geval gebruik ik de ingebouwde MBUX navigatie voor mijn hydride ritten maar tegelijk hoor ik ook nog flitsmeldingen en trajectcontroles via waze op de achtergrond.

Wanneer ik een route begeleiding start met Waze zal de MBUX navigatie afgebroken worden.

Ook handig om te weten: wanneer je carplay gebruikt én in de carplay interface zit dan kan je ook het MBUX voice-command knopje op het stuur gebruiken om met Siri te praten.

• arkalicharan
Redondo1982 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Alle levertijden lopen op dit moment op. Deze week nog bij de dealer geweest, en 6-7 maanden is tegenwoordig normaal. De duurdere modellen (GLE, GLS, G, GT etc) zelfs 10-18 maanden.
Vandaag bericht van de LM (Athlon) ontvangen, ze verwachten in week 34 te kunnen leveren.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-11 13:09
TheBelgianStone schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Ook handig om te weten: wanneer je carplay gebruikt én in de carplay interface zit dan kan je ook het MBUX voice-command knopje op het stuur gebruiken om met Siri te praten.
Dit kan ook zonder dat je CarPlay gebruikt.... kort vasthouden is mercedes assistent, lang vasthouden is Siri.

• TheBelgianStone
iRobert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Dit kan ook zonder dat je CarPlay gebruikt.... kort vasthouden is mercedes assistent, lang vasthouden is Siri.
ok

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
Bedankt beiden!!

• Arie26
Gisteren, eindelijk het verloste woord gehad van de leverancier.
Er wordt een “iets” ander model geleverd als besteld, maar eind april gaat lukken. Dat is nog eens positief nieuws.

Nu heb ik een lijst gekregen met codes en getallen van wat er allemaal opzit, maar dat is nog al een heel gezoek, oftewel weet iemand waar ik dat makkelijk kan terug vinden.
. • 651 ARTICO man-made leather / DINAMICA microfibre black
• 08U Preinstallation for Vehicle Setup
• 09U Preinstallation for Vehicle Monitoring
• 14U Smartphone integration package
• 16U Apple CarPlay
• 17U Android Auto
• 213 Direct-Steer system
• 243 Active Lane keeping Assist
• 258 Active Brake Assist
• 270 Aerial for GPS
• 286 Luggage net on driver`s and front pass. backrest
• 294 Kneebag
• 345 Windscreen wiper with rain sensor
• 351 Mercedes-Benz emergency call system
• 362 Communications module (LTE) for the use of Mercedes me connect services
• 367 Preinstallation for Live Traffic Information
• 413 Panoramic sliding sunroof
• 429 7G-DCT
• 431 Galvanised steering-wheel gearshift paddles
• 440 Cruise control
• 475 Tyre pressure monitoring system
• 504 Speed Limit Assist
• 537 Digital radio
• 543 Sun visor with illuminated vanity mirror
• 549 MBUX multimedia system
• 632 LED High Performance headlamp
• 73B Stowage compartment in centre console, with retractable cover
• 79B Preinstallation for digital radio
• 840 Heat-insulating dark-tinted glass
• 950 AMG line
• 287 Through-loading feature
• 51U Roof liner in black fabric
• 772 AMG bodystyling
• 7U3 Sports front seats
• L5C Multifunction sports steering wheel in nappa leather
• RQS 45.7 cm (18-inch) AMG 5-twin-spoke light-alloy wheels
• 961 Petrol particulate filter
• B59 DYNAMIC SELECT
• P17 KEYLESS-GO Comfort-package
• 871 HANDS-FREE ACCESS
• 889 KEYLESS-GO
• P44 Parking package with reversing camera
• 235 Active Parking Assist with PARKTRONIC
• P49 Mirror package
• 249 Interior mirror and driver's exterior mirror automatically dimming
• 500 Electrically folding exterior mirrors
• PYA WEU Standard Equipment
• 20U Pre-installation for car sharing
• 218 Reversing camera
• 310 Twin cup holder
• 355 Extended MBUX functions
• 446 Touchpad without Controller
• 677 Lowered comfort suspension
• B51 TIREFIT
• U26 AMG floor mats
• PYH AMG Line
• 581 THERMOTRONIC automatic climate control
• H44 Light longitudinal-grain aluminium trim
• PYN Premium Package
• 365 Hard-disc navigation
• 400 Rear armrest
• 458 All-digital instrument display
• 853 Advanced Sound System
• 859 Media display
• 873 Heated front seats
• 877 Ambient lighting
• U25 Illuminated door sill panels with "Mercedes-Benz" lettering
• R01 Summer tyres
• U01 Status display for rear seat belts in instrument cluster
• U10 Automatic deactivation of front passenger airbag
• U19 MBUX augmented reality for navigation
• U28 Sports brake system
• U55 Multi-link axle
• U59 Seat comfort package
• U60 Pedestrian protection
• U62 Light and sight package

Teteringen

• InterCC
Arie26 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:43:
Gisteren, eindelijk het verloste woord gehad van de leverancier.
Er wordt een “iets” ander model geleverd als besteld, maar eind april gaat lukken. Dat is nog eens positief nieuws.

Nu heb ik een lijst gekregen met codes en getallen van wat er allemaal opzit, maar dat is nog al een heel gezoek, oftewel weet iemand waar ik dat makkelijk kan terug vinden.
...opsomming
Hierop zijn geen wijzigingen te zien. Dat kan enkel door de vorige lijst te vergelijken met deze.

• Arie26
InterCC schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Hierop zijn geen wijzigingen te zien. Dat kan enkel door de vorige lijst te vergelijken met deze.
Die link is niet meer beschikbaar ? is ergens van vorig jaar, maar ik bedoelde meer hoe je kan achter halen wat al die codes beteken die er bij staan en dergelijke.

Teteringen

Verwijderd

Arie26 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Die link is niet meer beschikbaar ? is ergens van vorig jaar, maar ik bedoelde meer hoe je kan achter halen wat al die codes beteken die er bij staan en dergelijke.
Google en de configurator op de Mercedes website.

Daarnaast, als de dealer je doorgeeft dat er een "iets" anders model geleverd gaat worden dan je besteld hebt, me dunkt dat hij dan ook even mag aangeven WAT de wijzigingen zijn ipv een bestellijst te deponeren onder het motto "zoek het zelf maar uit".

Soms moet je service afdwingen maar je hebt er wel recht op.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2021 09:59 ]

• Redondo1982
Arie26 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:56:
[...]

De verschillen kan je zien door je oude offerte/orderbevestiging erbij te houden. Van een MB dealer krijg je altijd een gespecificeerde offerte/orderbevestiging.

Voor de rest is het inderdaad vaak wat summier op de MB site mbt inhoud codes. Overigens is dit bij elke autofabrikant zo. Porsche en Audi zijn wat dat betreft nog onduidelijker. Het is ook allemaal de bedoeling om de dealer te bellen/bezoeken. Zoals hierboven al aangegeven: gebruik Google voor de codes en je wordt al een héél stuk wijzer. Zou ik wel alleen doen met codes waarover je twijfelt. AMG Line etc spreekt allemaal voor zich.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50
Toevallig heb ik de oude prijslijst van 20 oktober 2020 voor de CLA coupé en SB nog. Hier staan veel van de codes in uitgewerkt. Voor de geïnteresseerden:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• arkalicharan
Herax10NL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:17:
Toevallig heb ik de oude prijslijst van 20 oktober 2020 voor de CLA coupé en SB nog. Hier staan veel van de codes in uitgewerkt. Voor de geïnteresseerden:

***members only***
Op www.mercedes-benz.nl staat ook een prijslijst archief online:

https://www.mercedes-benz...archive/stage.module.html

• GilbertvH
CLA heeft vandaag zijn eerste Service A beurt gehad. Auto is nu bijna een jaar oud en ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Iedere dag als ik de auto zie staan krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht. Het enige smetje is dat ik er zo weinig in kan rijden i.v.m. thuiswerken...

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
GilbertvH schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:22:
CLA heeft vandaag zijn eerste Service A beurt gehad. Auto is nu bijna een jaar oud en ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Iedere dag als ik de auto zie staan krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht. Het enige smetje is dat ik er zo weinig in kan rijden i.v.m. thuiswerken...
Herkenbaar >:)

I'm not bothered by those who think they are right.

• TheBelgianStone
Hier ook elke dag een glimlach :)

Hoeveel heb je voor de service betaald als ik vragen mag? :9

• GilbertvH
TheBelgianStone schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Niets. Leasewagen 😎

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 06:51
Iemand hier die met een C160 rijd? Ervaringen?

Verwijderd

Das bij mij wel anders. Nu 34k km en 11maanden oud, en ik kreeg van mijn dealer een "hoe bevalt hij na bijna een jaartje" email.

Ik ben nog steeds teleurgesteld over de bouwkwaliteit van het interieur.

Een paar weken geleden deed mijn bijrijdersraam het niet meer (wel stukje naar beneden bij openen deur, daarna niet meer dicht), dat is echt ideaal bij -15, not. Ook al vaak met het bestuurdersraam gebeurd. X tijd later werkt het weer.

Trillende winterwielen door baggerverzameling in dat totaal onnodige geultje.

Inhoudende en haperende motor bij DPF regen.

Heb ik dan gewoon pech? Klimaatgerelateerd?

• GilbertvH
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:29:
[...]

Das bij mij wel anders. Nu 34k km en 11maanden oud, en ik kreeg van mijn dealer een "hoe bevalt hij na bijna een jaartje" email.

Een paar weken geleden deed mijn bijrijdersraam het niet meer (wel stukje naar beneden bij openen deur, daarna niet meer dicht), dat is echt ideaal bij -15, not. Ook al vaak met het bestuurdersraam gebeurd. X tijd later werkt het weer.

Je zou het bijna zeggen... Je maakt wel aanzienlijk meer kilometers dan ik, maar ik ervaar geen van jouw klachten (gelukkig...)

• ritsel3
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-04-2021
iemand al ervaring met het importeren van een gpx bestand (fiets route) in MBUX Navigatie?

• TheBelgianStone
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:29:
[...]

Ik heb een CLA 250e hybride en in de elektrische stand hoor ik rechtsachter en irritant interieur geluidje.. voor de rest heel tevreden!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
angelico66 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:33:
Ik rijd met een C180 van 2019, maar heb achteraf spijt dat ik niet voor de mild-hybride C200 heb gekozen, FWIW.

Het is toch een zware wagen die iets meer power nodig heeft om op gang te komen. De belabberd (van 1 naar 2) schakelende automaat helpt daar ook niet bij.

• ViTeX
  • Laatst online: 21-10 14:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBei_KmG0FvVkvFRetAkVCopWIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdfQdXrlItzBCpcPXdtJYJ8s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brt-oF1QC0a5sqXVnf7ePFKUh9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gv0NNpFLKsAU00uxez4mxNk.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht... Iemand heeft geprobeerd of is aan het voorbereiden tot inbraak. Kapje lag op de grond. Iemand hier bekend mee? En nu werkt keyless entry van die deur niet meer :X

EDIT:
Kapje weer terug kunnen zetten en keyless werkt gelukkig weer.

[ Voor 4% gewijzigd door ViTeX op 13-03-2021 12:55 ]

• GilbertvH
TheBelgianStone schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Net inzage in factuur: €319 incl. BTW

• wd200
Volgens mij kan je hem Goed chippen naar 170 pk, standaard lijkt die mij te laag qua vermogen / gewicht

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:16
Jou vraag is toch op het MB-forum afdoende beantwoord inmiddels....??

• TheBelgianStone
GilbertvH schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Net inzage in factuur: €319 incl. BTW
Topper 👌🏼

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er al zicht op FUP4?

• Redondo1982
Ik hoop dat we snel de in-app aankoop dashcam krijgen. Duurt echt veel te lang bij MB allemaal. Dit is echt geen privacy-issue meer, want Tesla maakt al rondom foto’s van iedereen als je er dicht langs af loopt. Elke avond schrik ik mezelf de pleuris als ik langs dezelfde Tesla loop met m’n hond.

• TheBelgianStone
Redondo1982 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:12:
[...]

Ik hoop dat we snel de in-app aankoop dashcam krijgen. Duurt echt veel te lang bij MB allemaal. Dit is echt geen privacy-issue meer, want Tesla maakt al rondom foto’s van iedereen als je er dicht langs af loopt. Elke avond schrik ik mezelf de pleuris als ik langs dezelfde Tesla loop met m’n hond.
Hiervoor heb je minstens de augmented reality navigatie nodig. Maar inderdaad, ik wil ook heel graag die dashcam optie kunnen kopen

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 21:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

TheBelgianStone schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:26:
[...]

Hiervoor heb je minstens de augmented reality navigatie nodig. Maar inderdaad, ik wil ook heel graag die dashcam optie kunnen kopen
Ik zit ook op de dascam optie te wachten. Augmented reality heb ik gelukkig al.
Mercedes kennende zal het wel een dure dashcam worden

• InterCC
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Ik heb die optie vorig jaar een keer voorbij zien komen bij de auto configuratie (nadat mijn auto besteld was) en het staat mij bij dat het iets van € 250 - € 300 was (c-klasse).

• Redondo1982
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Zoals hierboven aangegeven gaat het inderdaad rond die prijs kosten. De prijzen van software zijn identiek bij bestelling en aftersales.

Voor mijn GLE Coupé was het € 260,- geloof ik. De vraag is meer: zijn er Nederlandse MB auto’s die het actief hebben? Maw zijn er nieuwe auto’s geleverd met de config dashcam? Volgens mij nog niet, maar gezien de config zal dit binnen afzienbare tijd komen. Dit is toch weer extra inkomsten en een lang gekoesterde wens van veel MB rijders met MBUX.

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 14:55
RexP schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Ik rijd met een C180 van 2019, maar heb achteraf spijt dat ik niet voor de mild-hybride C200 heb gekozen, FWIW.

Het is toch een zware wagen die iets meer power nodig heeft om op gang te komen. De belabberd (van 1 naar 2) schakelende automaat helpt daar ook niet bij.
Hier ook een C180 break van 2019, de C200 gaat een sweetspot zijn inderdaad maar vind de 180 ook nog voldoende om vlot mee te kunnen. De automaat merk ik eigenlijk enkel op als hij nog koud is ... verder niets op aan te merken.

• davkos
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-07 11:14
Ik mocht vorig jaar medio juni al eerder een nieuwe leasebak kiezen dan dat mijn huidige (VW GTE) zou gaan verlopen...

Mijn keuze viel op de MB CLA 180 Business Solution Plus en dan verder alles aangevinkt wat mogelijk was...
Als ik had geweten dat er nu nog steeds geen concrete leverdatum was had ik hem absoluut niet gekozen en wellicht voor een minder aangeklede 250e gegaan. 8)7

Eerst stond de leverdatum op jan 2021, dat werd maart, april en staat nu voorzichtig op eind mei.
Totale levertijd nu voorzichtig geschat op 11mnd.

zijn er toevallig nog andere die zelfde model in zelfde periode hebben besteld?

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:13

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

Ik heb vorig jaar juni een CLA 200 SB Business Solution Plus met AMG en verder vrijwel alle opties besteld. Levering gepland voor december en werd uiteindelijk begin januari. Niet hetzelfde model maar wel vergelijkbaar.

• wvkreg
davkos schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:34:
Ik mocht vorig jaar medio juni al eerder een nieuwe leasebak kiezen dan dat mijn huidige (VW GTE) zou gaan verlopen...

Mijn keuze viel op de MB CLA 180 Business Solution Plus en dan verder alles aangevinkt wat mogelijk was...
Als ik had geweten dat er nu nog steeds geen concrete leverdatum was had ik hem absoluut niet gekozen en wellicht voor een minder aangeklede 250e gegaan. 8)7

Eerst stond de leverdatum op jan 2021, dat werd maart, april en staat nu voorzichtig op eind mei.
Totale levertijd nu voorzichtig geschat op 11mnd.

zijn er toevallig nog andere die zelfde model in zelfde periode hebben besteld?
De 250e moet je ook full option nemen, anders is het niet mooi. 8)

• wvkreg
Hedphuq schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:38:
Ik heb vorig jaar juni een CLA 200 SB Business Solution Plus met AMG en verder vrijwel alle opties besteld. Levering gepland voor december en werd uiteindelijk begin januari. Niet hetzelfde model maar wel vergelijkbaar.
Foto's? Beter de 250e kunnen kiezen trouwens..

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:13

Hedphuq

wvkreg schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Foto's? Beter de 250e kunnen kiezen trouwens..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC6X4RB_DSFMATxvwYD0Aze8GkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EAynh9p7gtNCdao0f4cPHUe.jpg?f=fotoalbum_large
De enige die ik zo snel kon vinden, van de aflevering. 250e heb ik overwogen en weet eigenlijk niet meer waarom ik daar niet voor gekozen heb. Hybride rijden was ik al gewend want de vorige auto was een BMW 330e

• davkos
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-07 11:14
Hedphuq schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:38:
Zal wel aan de motor liggen dan gok ik... De dealer laat alleen maar doorschemeren dat het productieproces te leiden heeft onder corona... Maar waarom de 200,250e etc dat probleem niet hebben vind ik vreemd.

• Redondo1982
davkos schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Zal wel aan de motor liggen dan gok ik... De dealer laat alleen maar doorschemeren dat het productieproces te leiden heeft onder corona... Maar waarom de 200,250e etc dat probleem niet hebben vind ik vreemd.
Ik weet wel dat ze hybride willen doordrukken om de verkoopbalans te herstellen naar meer elektra voertuigen. Dit zijn ze tegenwoordig verplicht. Hier heeft het grotendeels mee te maken, en wordt dus hybride en elektra sneller geleverd.

• TheBelgianStone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxHA-0zdFu-NlaGBiriUnAbQnYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Vt9whtqsMmMXg3LAwGZJpkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSTJC3hpvr3cP92E7glAO7RK_3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIAqcBHw4u7eohAcyIQl1mlN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook sinds december vorig jaar mijn 250e SB in ontvangst genomen.

Foto’s in zijn natuurlijke habitat 😁

• Redondo1982
TheBelgianStone schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook sinds december vorig jaar mijn 250e SB in ontvangst genomen.

Foto’s in zijn natuurlijke habitat 😁
Mooie kleur zo! Twee mooie auto's overigens! ;)

• TheBelgianStone
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Mooie kleur zo! Twee mooie auto's overigens! ;)
Hehe, thanks! Andere is van mijn ouders 🤭

• Redondo1982
TheBelgianStone schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Hehe, thanks! Andere is van mijn ouders 🤭
Sport hybride, toch? Hoe bevalt die? Ik vind dat namelijk ook een interessante auto. Wel offtopic, want geen MB.

• TheBelgianStone
Redondo1982 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Sport hybride, toch? Hoe bevalt die? Ik vind dat namelijk ook een interessante auto. Wel offtopic, want geen MB.
klopt!

offtopic: Om toch even op je vraag te antwoorden:

Een fijne wagen maar niet zo verfijnd als de vorige 3liter diesel die ze hadden. Wanneer je wat tempo maakt komt het rauwe geluid van de 2liter turbo benzine stevig het interieur binnen. Op een volle lading haal je met wat geluk 40km, meestal maar een goede 30 en het opladen gaat trager dan recente wagens (ok wagen is wel al 3 jaar oud).

Verder is het interieur gelijk aan de non hybride en van topkwaliteit. Enige uitzondering is de koffer vloer die een 5 tal centimeter hoger is voor het batterijpakket. De batterijen en de elektromotor voel je wel in het gewicht, hij is beduidend zwaarder.

Verbruik bij niet laden ligt rond de 11 liter/100km.

Enfin, een heerlijke wagen om in te cruisen maar voor mij iets te vroeg gelanceerd als in: Land Rover wou snel hun co2 naar beneden krijgen. Mocht JLR een full EV Range Rover uitbrengen wordt dat de volgende stap ;)

• Joyous-P
  • Laatst online: 11-11 08:48
Helaas het bericht gehad dat de levering van de auto, een A250e, tot anderhalve maand langer op zich laat wachten. Jammer want ik begon er langzaam wel zin in te hebben. Stond gepland rond 15 mei, nu eind juni.

• wvkreg
Voor mij morgen, ik zal z.s.m. foto's posten :)

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:27
wvkreg schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:15:
Voor mij morgen, ik zal z.s.m. foto's posten :)
Veel plezier alvast met je nieuwe auto! 8) :*) *O*

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 18:26
Levertijden blijven toch iets raar.
Collega en ik hebben beiden eind vorig jaar een CLA 250e besteld.
Hij de coupé versie, ik de Shooting Brake.

Beiden net melding gekregen van de leverdatum (was initieel gepland rond begin mei):
- Collega verlengd naar december 2021
- Ikzelf krijg mijn wagen eind april

Kan er nog niet goed rond waarom er voor beide wagens zo'n groot verschil zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtSpeedy op 23-03-2021 15:09 ]

Verwijderd

SgtSpeedy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:08:

Beiden net melding gekregen van de leverdatum (was initieel gepland rond begin mei):

Kan er nog niet goed rond waarom er voor beide wagens zo'n groot verschil zou zijn.
Ligt aan de opties ook. Er zijn mega chiptekorten.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Heeft iemand ook last van de 5 seconden delay met de bluetooth audio? Met bellen heb ik geen delay maar zodra ik bluetooth als mediabron selecteer heeft het wel opeens 5 seconden delay.

Het gaat overigens om een E klasse uit 12-2015 met NTG 5.0.

Voor de rest is de E klasse echt een top wagen qua rijgenot en comfort.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33

Zeven maanden extra levertijd. Dat is wel echt bizar veel. Zetten ze die van hem met de hand in elkaar?

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Joyous-P schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:16:
Helaas het bericht gehad dat de levering van de auto, een A250e, tot anderhalve maand langer op zich laat wachten. Jammer want ik begon er langzaam wel zin in te hebben. Stond gepland rond 15 mei, nu eind juni.
Wanneer heb je die van jou besteld? Geïnteresseerd omdat ik echt van alles zie langs komen in dit topic. Zou dit nog dealer afhankelijk zijn?

• Wile8190
  • Laatst online: 29-09-2023

Dan heb je mazzel denk ik. De mijne (CLA SB 250e) eind vorig jaar besteld en initieel zou deze april geleverd worden maar dit is enkele weken geleden ook uitgesteld richting september.

• Redondo1982
Het is geen pretje om nu een MB te bestellen haha. Wat een levertijden tegenwoordig. Dealers zijn ook radeloos btw. Kunnen niks verkopen zo, want zodra klanten horen van deze levertijden gaan ze naar een ander merk. Daar duurt het ook lang, maar bij MB is het inmiddels factor 2 a 3.

• wvkreg
Robinho96 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Veel plezier alvast met je nieuwe auto! 8) :*) *O*
Ook afleveren is lastig. Vandaag tussen 8 en 12 waren ze even vergeten (200 km rit om te brengen).
Morgen een nieuwe kans, dan niet met transport maar over de weg. De 1e kilometers zijn niet voor mij dus.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Deze hadden jullie nog tegoed van me, ik ben bezig met de import van een MB CLS55 AMG uit 2005 met slechts 45.000km op de teller. Praktisch nog in nieuwstaat (op de banden na, dus inmiddels liggen er 4 nieuwe op) Voor de lurkers die ook wel eens in het BMW topic kijken zie je dat ik dat wel vaker doe en het een soort uit de hand gelopen hobby is. :P

Inmiddels door alle keuringen, beurt gegeven, dus klaar om even mee te knallen binnenkort. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4KbbIOSagYqaj83NpThlIsnKK8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rGLPqhbCu10AfCbBbtadHGT2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODnG1P_4Mn9ZvWPDgVQ7_4Ew6Vc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IGoKfkNU9rg0hgnC131CyFSa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_jtLRZeReHXD6TwHDBnIZrhFAE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q6mIkqT3tdT61l82rtTG5c9Z.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE1biDQ6dRsdnIJ3fs8VDYCDR0Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/p6YATaFeJGtHZDqmWK9PuslG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_2sqDQPju9D-gtRcfZ_lCjsG74=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aUlUVEoAoYgyFCwb9RjruM6X.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hph5PMR6vhplqk6GKN0W3lEaGQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TEoNHxBywD54sKgDkF2LQRsD.png?f=fotoalbum_tile

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mooi apparaat. Ga je de Comand en alles wat daarbij hoort ook nog ombouwen naar EU spec (ik neem aan dat deze uit Japan komt)?

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 24-03-2021 00:09 ]

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 18:26
Wile8190 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Dan heb je mazzel denk ik. De mijne (CLA SB 250e) eind vorig jaar besteld en initieel zou deze april geleverd worden maar dit is enkele weken geleden ook uitgesteld richting september.
Damn, ik zou echt balen als een stekker.
Ik kom van een CLA SB 180D AUT bij mijn vorige werkgever en rij nu in een BMW 1 16d.
Laten we zeggen dat als mijn wagen zou uitgesteld worden, de werkgever toch wel een andere wagen mag gaan regelen. Wàt een verschil qua rijcomfort en rijplezier.

• Redondo1982
FiXeR.nl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:16:
Deze hadden jullie nog tegoed van me, ik ben bezig met de import van een MB CLS55 AMG uit 2005 met slechts 45.000km op de teller. Praktisch nog in nieuwstaat (op de banden na, dus inmiddels liggen er 4 nieuwe op) Voor de lurkers die ook wel eens in het BMW topic kijken zie je dat ik dat wel vaker doe en het een soort uit de hand gelopen hobby is. :P

Inmiddels door alle keuringen, beurt gegeven, dus klaar om even mee te knallen binnenkort. 8)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Op slag verliefd op dit model toen die uitkwam! De C218 is wat mij betreft nog het allermooist. De nieuwe serie vind ik om te huilen, straalt niks van af en wordt ook totaal niet verkocht.

Succes, en geniet!

• harmageddon
  • Laatst online: 12-11 11:50

Met name de achterste daklijn en de kofferbak zijn ontzettend mooi vormgegeven. Prachtig!

Aap!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Blijf het een geweldig model vinden. Maar voor een daily ga ik straks toch liever voor een CLA 45 AMG. Denk dat die toch wat lager in de runningcosts zit, dan dit prachtexemplaar. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

thunder8 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Blijf het een geweldig model vinden. Maar voor een daily ga ik straks toch liever voor een CLA 45 AMG. Denk dat die toch wat lager in de runningcosts zit, dan dit prachtexemplaar. ;)
een CLA en CLS zijn ongeveer net zo vergelijkbaar als een A en een S klasse

• arkalicharan

Afgelopen vrijdag kreeg ik de informatie dat mijn CLA begin juni kan worden geleverd. Dit omdat de dealer reeds een auto in bestelling had, en de mogelijk had om de configuratie te wijzigen naar mijn bestelling. Natuurlijk wel onder dikke voorbehoud.
Pagina: 1 ... 46 ... 70 Laatste