Nice! Welke uitvoering?CLA2020 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:23:
Vandaag te horen gekregen dat mijn CLA SB in januari wordt geleverd. Stond op 3e week maart.
Een collega van mij heeft haar CLA SB 250e eind september besteld en heeft hem vorige week opgehaald. Wij hebben vrije dealerkeuze kunnen bedingen en dus had de dealer nog wel wat productieplaatsen openstaan. Wellicht geven ze de hybrides indd. Voorrang.
Ik heb mijn A250e ook eind September besteld en deze wordt morgen geleverd. Ben benieuwd!
Ik heb mijn A250e ook eind September besteld en deze wordt morgen geleverd. Ben benieuwd!
Ik ben wel benieuwd naar de actieradius elektrisch in de praktijk.Makelaarboy16 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:26:
Een collega van mij heeft haar CLA SB 250e eind september besteld en heeft hem vorige week opgehaald. Wij hebben vrije dealerkeuze kunnen bedingen en dus had de dealer nog wel wat productieplaatsen openstaan. Wellicht geven ze de hybrides indd. Voorrang.
Veel plezier met ophalen!
Gister gebeld: Auto was klaar! Ze hebben de hele cilinderkop vervangen, en hij zou weer als vanouds moeten rijden. Ohja, tijdens de proefrit kwamen ze er achter dat de thermostaat niet goed functioneerde, dus die hebben ze ook maar even vervangen...
Vreemd verhaal dacht ik, maar goed, ik stond op het punt om te vertrekken om de auto te gaan halen (~2h later ofzo). Werd ik exact op dat moment weer gebeld: "Ja meneer, we hebben nog even overlegd, maar het leek ons toch misschien nog verstandig dat een van de collega's de auto misschien vandaag mee naar huis neemt, om toch nog een extra proefrit te maken."
Uh ok, dus wordt vandaag de auto ophalen...
Blijf het een vreemd verhaal vinden... Thermostaat 'toevallig' kapot bij een auto met 33k km op de teller... Kan natuurlijk zijn dat hij bij het sleutelen kapot is gegaan, maar zeg dat dan gewoon eerlijk
Vreemd verhaal dacht ik, maar goed, ik stond op het punt om te vertrekken om de auto te gaan halen (~2h later ofzo). Werd ik exact op dat moment weer gebeld: "Ja meneer, we hebben nog even overlegd, maar het leek ons toch misschien nog verstandig dat een van de collega's de auto misschien vandaag mee naar huis neemt, om toch nog een extra proefrit te maken."
Blijf het een vreemd verhaal vinden... Thermostaat 'toevallig' kapot bij een auto met 33k km op de teller... Kan natuurlijk zijn dat hij bij het sleutelen kapot is gegaan, maar zeg dat dan gewoon eerlijk
Even niets...
Een 180 BS Luxury Plus, ik vind de stoelen in die versie lekkerder zitten dan in de AMG variant.
Voor mijn bestelling werd begin dit jaar gewoon de vanaf-prijs verhoogd. Hoe dat bij privé aankoop is, geen idee. Aan de ene kant hebben ze een auto op tijd te leveren en eventuele gevolgen van het later uitleveren zelf te lappen, zou je denken. Aan de andere kant is er bij vertraging door corona sprake van overmacht.brekson schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:01:
Ik lees net in de kranten dat vanaf morgen elke wagen de optie DAB+ gratis moet installeren/leveren
Hopelijk geldt dit ook voor bestaande wagens die dit via de app kunnen installeren
Momenteel staat dit bij mij voor meer dan 300€ nog in hold
Voor bestaande wagens is het om het even en kan je twee kanten op: Of de module is reeds geïnstalleerd maar softwarematig gedeactiveerd. Of de module is niet verbouwd en t.z.t. loop je het risico niks geen radio meer te kunnen ontvangen tenzij je eventueel een USB DAB+ module gebruikt, of een flink duurdere inbouwklus laat uitvoeren. Zo heb ik het tenminste van de Duitstalige fora begrepen.
Ik heb er zelf maar voor gekozen er geen punt van te maken ondanks dat ik het niet per sé hoefde te hebben. Ben meer van de CD's (rip CD player) en zelfgemaakte MP3's. DAB+ is wat dat betreft net niet goed genoeg om dat bij te kunnen benen.
En daarmee meld ik me ook weer als een trotse Mercedes rijder. Sinds een week weer terug in het kamp (no pun intended) van de ster na uitstapjes naar VW (Passat) en BMW (3-Serie). Ik ben oprecht positief verrast over hoe ze de W205 met de facelift hebben verbeterd!
Hoezo is dat vreemd? Thermostaat kan toch gewoon kapot gaan? Mijn hele display, sensor bij pedaal en motorcomputer ging stuk na 800 km. Betrof een nieuwe E-Coupe 2018.FireDrunk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:31:
Gister gebeld: Auto was klaar! Ze hebben de hele cilinderkop vervangen, en hij zou weer als vanouds moeten rijden. Ohja, tijdens de proefrit kwamen ze er achter dat de thermostaat niet goed functioneerde, dus die hebben ze ook maar even vervangen...
I don't have dreams, I have goals!!
Dat er iets kapot gaat is uiteraard niet gek, maar dat bij een vrijwel nieuwe auto, waar de hele cilinderkop van vervangen is, op dezelfde dag de thermostaat kapot gaat, is wel heel toevallig
Even niets...
Gisteren eindelijk eens de lane assist kunnen uitlokken. Verschieten! Tweede keer even hard verschieten 
In de praktijk heb ik er nog geen last van gehad, enkel het trillen van het stuur komt wel eens voor als ik dicht bij de lijn kom.
Verder merk ik dat de snelheidslimietassistent in mijn omgeving waardeloos is. Nu heeft België geen duidelijke bebording maar op veel plekken zegt hij 90 ipv 70 of 30 ipv 70 omdat hij een einde zone 30 bord niet gespot heeft. Ook onderborden zoals "300m" lijkt hij niet mee te nemen.
Tenslotte blijft de spraakbediening zo en zo. Op sommige vlakken werkt hij erg goed zoals het wisselen van radiozenders (Nostalgie met Franse g uitspreken wisselt naar de Waalse variant
) maar bij het inspreken van een adres werkt het maar matig. Ook krijg ik vaak te horen dat de favorietenlijst vol zit als ik wil navigeren naar thuis. Dat is gek want er staat maar één favoriet in...
In de praktijk heb ik er nog geen last van gehad, enkel het trillen van het stuur komt wel eens voor als ik dicht bij de lijn kom.
Verder merk ik dat de snelheidslimietassistent in mijn omgeving waardeloos is. Nu heeft België geen duidelijke bebording maar op veel plekken zegt hij 90 ipv 70 of 30 ipv 70 omdat hij een einde zone 30 bord niet gespot heeft. Ook onderborden zoals "300m" lijkt hij niet mee te nemen.
Tenslotte blijft de spraakbediening zo en zo. Op sommige vlakken werkt hij erg goed zoals het wisselen van radiozenders (Nostalgie met Franse g uitspreken wisselt naar de Waalse variant
Je kan het ook zien als positief dat er direct even een inspectie wordt gedaan van de rest.FireDrunk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:09:
Dat er iets kapot gaat is uiteraard niet gek, maar dat bij een vrijwel nieuwe auto, waar de hele cilinderkop van vervangen is, op dezelfde dag de thermostaat kapot gaat, is wel heel toevallig
Ja, misschien. Communicatie is ook niet geheel vlekkeloos gegaan. We gaan het zien. Ik zal blij zijn als ik hem terug heb...Redondo1982 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:22:
[...]
Je kan het ook zien als positief dat er direct even een inspectie wordt gedaan van de rest.
Even niets...
Naast het nieuwe geweld weer eens een mooie klassieke W123 200 uit 1983.
Staat sinds kort eindelijk thuis in de garage en de S203, en S205 mogen buiten slapen.
Staat sinds kort eindelijk thuis in de garage en de S203, en S205 mogen buiten slapen.
![]() | ![]() |
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Geloof ik graag. Communicatie is overal barslecht tegenwoordig vind ik. Misschien door drukte, maar soms is een simpel berichtje even voldoende om je klant gerust te stellen ipv aan te laten modderen/dobberen.FireDrunk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:23:
[...]
Ja, misschien. Communicatie is ook niet geheel vlekkeloos gegaan. We gaan het zien. Ik zal blij zijn als ik hem terug heb...
Weet iemand hoe het zit met de bandenspanningsensoren, wat voor soort sensoren dat zijn?
Volgende week word onze nieuwe B klasse w247 geleverd. Hier zitten nog zomerbanden op en wij willen deze omwisselen naar 4 seizoenbanden. Hiervoor willen we de kosten van inschatten. Het soort bandensensor is mij nog een raadsel. Gaat dit via ABS sensoren of via additionele sensoren in de band?
Volgende week word onze nieuwe B klasse w247 geleverd. Hier zitten nog zomerbanden op en wij willen deze omwisselen naar 4 seizoenbanden. Hiervoor willen we de kosten van inschatten. Het soort bandensensor is mij nog een raadsel. Gaat dit via ABS sensoren of via additionele sensoren in de band?
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
@ReseT Heb je bandenspanningscontrole (kan je de druk aflezen in je kombi-instrument) of alleen bandenspanningswaarschuwing? Bij de eerste heb je sensoren in de wielen, bij de laatste wordt naar aanleiding van de omwentelingssnelheid (mbv ABS-sensoren) bepaald of een band leegloopt.
Hi,
Ik ben mij aan het orienteren voor een C200 klasse AMG line Business Solution, maar kan nergens zien welke opties er nu in de AMG line interieur en exterieur zitten? Heeft iemand hier een overzicht met de opties die worden toegevoegd met de AMG Line Businnes Solution? Heb al bij Mercedes gevraagd maar die hebben ook niet meteen een overzicht.
Thx
Ik ben mij aan het orienteren voor een C200 klasse AMG line Business Solution, maar kan nergens zien welke opties er nu in de AMG line interieur en exterieur zitten? Heeft iemand hier een overzicht met de opties die worden toegevoegd met de AMG Line Businnes Solution? Heb al bij Mercedes gevraagd maar die hebben ook niet meteen een overzicht.
Thx
Verwijderd
Bandenspanningssensoren zitten in de velg, niet in de band. Die kan je dus gewoon prima wisselen.ReseT schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:43:
Weet iemand hoe het zit met de bandenspanningsensoren, wat voor soort sensoren dat zijn?
Dat zou nog wel eens per jaargang kunnen verschillen. Nu ben ik niet bekend met de Nederlandse "business solution" modellen, maar voor de AMG Line (Duitsland) is bijvoorbeeld vrij snel na het begin het met leder overtrokken dashboard komen te vervallen. Hou dat dus even in de gaten als je tweedehands kijkt.icarus007 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:19:
Hi,
Thx
Via Google heb ik het volgende weten te vinden:
https://www.mercedes-benz...st-brochures/archive.html
https://www.mercedes-benz...brochures/eqc.module.html
Misschien heb je hier iets aan? Linkicarus007 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:19:
Hi,
Thx
Is wel voor België, weet niet hoe het in Nederland zit.
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:26:
[...]
Bandenspanningssensoren zitten in de velg, niet in de band. Die kan je dus gewoon prima wisselen.
Afgelopen woensdag de banden gewisseld. En inderdaad de sensoren konden op de velg blijven zitten. Dit zijn het gene waarvan je druk op het instrumentarium kan aflezen. In KPI en niet te veranderen naar BarReseT schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:43:
....
Voorzichtigheid was wel geboden bij het afknellen ( juiste benaming?) van de band. Het ventiel en dus de sensor moet genoeg ruimte krijgen zodat de band deze er niet af drukt.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
Bij mijn nieuwe w247 is het al 2x gebeurd dat ik de melding kreeg dat de snelheidslimietassistent niet werkt omdat de camera slecht zicht heeft. Ook een ander systeem leek erdoor geimpacteerd. Het symbooltje deed aan AAC denken maar dat heb ik niet.
Ik ben even uitgestapt en zag condens aan de binnenkant.
:strip_exif()/f/image/GWxD4tjsIYp99SEbuPOWgqOA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Is dit normaal? Het had gevroren en ik had de ruit ijsvrij gemaakt. De foto is echter genomen na een twintig minuten rijden.
:strip_exif()/f/image/GWxD4tjsIYp99SEbuPOWgqOA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Is dit normaal? Het had gevroren en ik had de ruit ijsvrij gemaakt. De foto is echter genomen na een twintig minuten rijden.
Dat heb ik dus ook al 2x gehad na vorst. Die condens was me nog niet opgevallenAdmiral Freebee schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:48:
Bij mijn nieuwe w247 is het al 2x gebeurd dat ik de melding kreeg dat de snelheidslimietassistent niet werkt omdat de camera slecht zicht heeft. Ook een ander systeem leek erdoor geimpacteerd. Het symbooltje deed aan AAC denken maar dat heb ik niet.
[Afbeelding]
Volgens mij wordt dat onder garantie vervangen. Heeft er, naar ik begrepen heb, mee te maken dat het gebruikte plastic voor de behuizing steeds milieuvriendelijker moet worden, maar de gassen die hieruit komen deze waas veroorzaken.Admiral Freebee schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:48:
[Afbeelding]
Normaal is het iig niet.
Zetels in "Leder Artico" ,dat zou imitatie leder zijn... Is dat een beetje kwaliteit ? of is dat iets dat na enkele jaren gescheurd is ? Ervaringen ?
Voor wie het wil weten in de configurator staan de nieuwe 2021 prijzen voor in ieder geval de A en Cla business solution
Luxeryline is in verhouding goedkoper (en komt met fatsoenlijke 18” velgen)
Speciaal amg uitvoering (los van badges ed komt deze met 19” velgen )
Overal zijn ze natuurlijk weer duurder geworden...
Daarnaast las ik online dat de Mercedes C klasse in februari gepresenteerd wordt.
Daarnaast las ik online dat de Mercedes C klasse in februari gepresenteerd wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door wd200 op 02-01-2021 09:35 ]
Artico (artificial cowhgeert schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:39:
Zetels in "Leder Artico" ,dat zou imitatie leder zijn... Is dat een beetje kwaliteit ? of is dat iets dat na enkele jaren gescheurd is ? Ervaringen ?
Momenteel even lastig, maar je kan over enkele weken wellicht bij de dealer even voelen hoe dat is. Grote kans dat er een model staat met Artico.
Ik heb zelf zetels met artico leder in mijn EQC. Aangezien ik de wagen nog maar enkele maanden heb kan ik niets zeggen over de duurzaamheid. De zetels zitten goed, geven voldoende steun en zien er mooi uit (waarschijnlijk wel afhankelijk van het gekozen model van auto)hgeert schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:39:
Ik heb half stof / half Artico. Voelt prima. Duurzaamheid zal moeten blijken na een aantal jaar. Wel koud in de winter dus stoelverwarming is dan wel lekkerhgeert schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:39:
Ik heb vanaf november een CLA met artico leder. Stoelen zitten prima en het is echt super netjes afgewerkt. Stoelen voelen wel koud aan. Dus lekker als er ook stoelverwarming onder zit. Het staat gewoon mooi in je auto.ccasper schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Ik heb zelf zetels met artico leder in mijn EQC. Aangezien ik de wagen nog maar enkele maanden heb kan ik niets zeggen over de duurzaamheid. De zetels zitten goed, geven voldoende steun en zien er mooi uit (waarschijnlijk wel afhankelijk van het gekozen model van auto)
Heb deze ook, auto is 1 jr oud maar er is nog maar weinig mee geredenhgeert schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:39:
Heb me wel laten vertellen dat je zeer voorzichtig moet zijn met schoonmaken. Zou enkel maar water verdragen, geen sopjes en zeker geen "ledervoeding" in liquide vorm
Belangrijkste bij 'echt' leer is: gebruik geen alcohol.brekson schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:52:
[...]
Heb deze ook, auto is 1 jr oud maar er is nog maar weinig mee gereden
Heb me wel laten vertellen dat je zeer voorzichtig moet zijn met schoonmaken. Zou enkel maar water verdragen, geen sopjes en zeker geen "ledervoeding" in liquide vorm
Belangrijkste bij 'nep' leer is: gebruik geen middelen om echt leer te voeden.
Schoonmaken ph-neutraal is altijd het best.
[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 04-01-2021 15:19 ]
Première nieuwe c klasse 23 feb
https://blog.mercedes-ben...kaufsfreigabe-ende-maerz/
https://blog.mercedes-ben...kaufsfreigabe-ende-maerz/
Verwijderd
Mijn "half artico" CLA AMG line stoelen zijn na 30.000km nog als nieuw. Het voelt ook niet fragiel aan.hgeert schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:39:
:strip_exif()/f/image/xwsvHm9DhQjNHDJ1AtsKy4nQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zag mijn Artico uit na exact 2 jaar (linkerkant zitting van bestuurdersstoel)
Geen garantie, zou volgens Mercedes gebruikersschade zijn.
Dit laten repareren, maar zie dat stukje na de reparatie nu jaar later weer ligt gaat "scheuren'.
Heb geen scherpe voorwerpen in broek zoals sleutels of iets
altijd alleen met vochtige doek afgenomen, gaan middeltjes gebruikt.
Bij alle fabrikanten is het standaard leder namaak, echt leder is altijd een optie van een paar duizend euro. Namaak leder staat wel niet stil, het word beter en beter maar het is en blijft een product op basis van plastic (echter niet het standaard plastic wat in je PMD zak zit) waarbij duurzaamheid tov echt (onderhouden) leder het nog altijd moet onderdoen.hgeert schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:39:
Namaak leder heeft voordelen, het is eenvoudiger te onderhouden (je moet het gewoon kuisen zoals de rest van het interieur), het neemt geen vocht op, het is goedkoper en het vereist geen dieren, enkel olie en het is sterker dan echt leder.
Het geen vocht opnemen is ook een zwaar nadeel van namaak leder, daardoor eindig je nogal snel met een natte rug, daarom word ook vaak half leder toegepast waarbij het rug/zit vlak in stof is of word namaak leder standaard geperforeerd wat het door zijn sterkte gemakkelijker kan hebben.
Echt leder heeft meer onderhoud nodig met name vocht, moet je maar is aan je vrouw vragen wat er gebeurd met uitgedroogde huid, het antwoord kan je best aanschouwen in het dichtstbijzijnde rusthuis.
Belangrijk is dus om het leder gevoed te houden wat je kan testen door ze in te smeren, als een uur later al het product in het leder getrokken is => herhalen tot je 24 uur later nog steeds vocht op het leder ziet van het product, dan zit het leder vol (gewenst) vocht. (tip, de zetels in je nieuwe auto zijn gemaakt lang voor de auto gemaakt is, deze test kan je dus best zo snel mogelijk na aankoop uitvoeren)
Echt leder dat je niet laat uitdrogen, dat ziet er na 15 jaar nog zo goed als nieuw uit. Als je het laat uitdrogen, dat hangt af hoe ver je het laat komen waarbij het ook ongewenst vocht zoals zweet gaat opnemen.
Namaak leder mag dan wel sterker zijn, echt leder is door zijn organische structuur in staat om een kreuk te herstellen (warmte heb je daarvoor nodig), het wint vooral op elasticiteit, eenmaal namaak leder beschadigd geraakt, daar is weinig tot niets mee aan te vangen behalve het te maskeren.
Als je na 7 jaar een volledig versleten lederen interieur hebt, grote kans dat dit namaak leder betreft al kan je het ook hebben met echt leder, mits je er niet naar om kijkt. Echter gezien de meeste een nieuwe wagen kopen om er 4 jaar mee rond te rijden waarbij het bij de doorverkoop niet echt uitmaakt of het namaak/echt leder is als het er nog maar wat ok uitziet, prijstechnisch gezien haal je dat echt leder er nooit uit en het ziet er best ok uit de eerste jaren (uitzondering daar gelaten)
Wel zou ik niet met lederproducten op namaak leder gaan zitten (kan ongewenste reacties geven en het heeft totaal geen nut plastic te liggen inwrijven met lederproducten), overigens een andere nog gevaarlijkere is zonnebrandcrème, dat wil je zo ver mogelijk weghouden van een auto interieur.
Bonus tip, alles wat ontvettend werkt, héél ver weg houden van echt leder, je trekt daarmee het vocht\vet uit het leder.
[ Voor 5% gewijzigd door sprankel op 08-01-2021 19:37 ]
:strip_exif()/f/image/BR4COxVPFy74WKVGLlUf1crj.jpg?f=fotoalbum_large)
M’n pa heeft gisteren deze C Cabrio uit 2017 gekocht. Heel vet!
Nu vroeg ik me af : is het mogelijk om bij Mercedes zelf Android Auto / Apple CarPlay te laten activeren of mist hij daar hardware voor ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
2017 zou alle hardware moeten hebben. Je kan het bij Mercedes kopen a 300+ euro of zelf activeren met een obd dongeltje van 20euro (eenmalig ter activatie, dan kan hij er weer uit)DennusB schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
Nu vroeg ik me af : is het mogelijk om bij Mercedes zelf Android Auto / Apple CarPlay te laten activeren of mist hij daar hardware voor ?
https://a.aliexpress.com/_mKQ8GEv
Ze staan ook wel eens op marktplaats.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2021 16:19 ]
P.I.M.P.DennusB schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
Thanks voor de info! Hoe gevaarlijk is zo’n Chinese dongel? Of kan er weinig mis gaan?Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:17:
[...]
2017 zou alle hardware moeten hebben. Je kan het bij Mercedes kopen a 300+ euro of zelf activeren met een obd dongeltje van 20euro (eenmalig ter activatie, dan kan hij er weer uit)
https://a.aliexpress.com/_mKQ8GEv
Ze staan ook wel eens op marktplaats.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Ik heb nog nooit gelezen dat het fout is gegaan. Op Mercedes forums kan je er een hoop over vinden. Ik geloof dat er hier in het topic ook iemand was die er nog een had liggenDennusB schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:37:
[...]
Thanks voor de info! Hoe gevaarlijk is zo’n Chinese dongel? Of kan er weinig mis gaan?
Kan je niks aan fout doen. Je kan hem zelf bestellen of je laat het doen. Even Marktplaats raadplegen en voor een paar tientjes is de lock eraf.DennusB schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:37:
[...]
Thanks voor de info! Hoe gevaarlijk is zo’n Chinese dongel? Of kan er weinig mis gaan?
Mercedes garage ziet er iig niets van.
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 09-01-2021 19:36 ]
Werkt dat ook bij het MBUX systeem ?Redondo1982 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:35:
[...]
Kan je niks aan fout doen. Je kan hem zelf bestellen of je laat het doen. Even Marktplaats raadplegen en voor een paar tientjes is de lock eraf.
Mercedes garage ziet er iig niets van.
Heeft iemand ook hier last van een a-style kap met speling? Al twee keer Stern garage geweest, maar niet kunnen fixen. Rechts zit namelijk gewoon vast.
Ik hoor namelijk links af en toe een plastic geluid wanneer ik over hobbelig weg rijd. Ik vermoed dat het door die a-style kap komt, maar weet het ook niet zeker...
Ik hoor namelijk links af en toe een plastic geluid wanneer ik over hobbelig weg rijd. Ik vermoed dat het door die a-style kap komt, maar weet het ook niet zeker...
Ik herken het niet maar gewoon naar de garage gaan en laten oplossen zou ik zeggen. Dan maar wat langer zoeken. Ik heb 6 maanden met een rammel in de kofferbak rond gereden. Uiteindelijk 3x terug geweest. Derde keer hebben ze de achterklep afgesteld, toen was het weg...ViTeX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:01:
Heeft iemand ook hier last van een a-style kap met speling? Al twee keer Stern garage geweest, maar niet kunnen fixen. Rechts zit namelijk gewoon vast.
[Streamable: 20210107_160045]
[ Voor 14% gewijzigd door Gearjunkie op 11-01-2021 09:02 ]
I'm not bothered by those who think they are right.
Durf ik niet te zeggen, maar heeft elk MBUX-systeem geen Android of Carplay dan? Zeker onderdeel van het smartphone-integratiepakket?
Ik heb het iig nog nooit zonder Carplay gezien.
Ja, een terugkerend geluidje volgen -en oplossen- is een ramp. Elke keer denk je dat ie ergens anders vandaan komt.ViTeX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:01:
Wat je kan doen is die kap eraf laten en gaan rijden. Dan weet je zeker of het daar vandaan komt. Zoja, dan even provisorisch vastzetten om te kijken of je het geluidje kan elimineren.
Heb het ook op mijn CLA, al paar keer in de garage geweest doen ze niets aanViTeX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:01:
Dank voor jullie reacties. Ik ga voorzichtig kijken of ik zelf de a-style kap kan demonteren en kijken of ik zelf de oorzaak kan vinden. Hopelijk niet al te gekut met de airbag en tweeter... anders maar weer terug naar de garage en mogen zij het zelf uitzoeken waar de rammel vandaan komt.
Zit standaard in het MBUX. Is alleen gedeactiveerd. Wil je het gebruiken eerst 363 euro aftikken.Redondo1982 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:08:
[...]
Durf ik niet te zeggen, maar heeft elk MBUX-systeem geen Android of Carplay dan? Zeker onderdeel van het smartphone-integratiepakket?
Ik heb het iig nog nooit zonder Carplay gezien.
Verwijderd
Dit inderdaad, maar elk pakket boven Advantage heeft het er ook standaard in zitten dus de meeste leasers hebben het wel afhankelijk van uitrusting.mavical schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Zit standaard in het MBUX. Is alleen gedeactiveerd. Wil je het gebruiken eerst 363 euro aftikken.
Je kan het altijd achteraf bijkopen op mercedes.nl en het wordt dan "over the air" geactiveerd. Hoef je niet voor naar de dealer.
ik gebruik CarPlay is de MB nooit; het mbux is systeem is zo goed dat ik het zonde vindt om daar google maps oid op te zetten.
Hoe zit het met live updates in de navigatie? Wegafzettingen, file's etc. Pakt MBUX navigatie dit goed op?wd200 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:59:
ik gebruik CarPlay is de MB nooit; het mbux is systeem is zo goed dat ik het zonde vindt om daar google maps oid op te zetten.
Waar zijn de kaarten eigenlijk van?
Nou, de navi van MB kan nog héél veel leren van Google Maps en zelfs Apple Maps.wd200 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:59:
Carplay is ook sowieso wel wat meer dan alleen een navi-appje. De integratie met Flitsmeister en Apple Music vind ik ook erg goed. Evenals Whatsapp, berichten etc.
Verder zie ik nu ook dat de A & CLA klasse ook Dashcam als een optie/uitvoering heeft, cool! Ben benieuwd of ik het ook kan activeren als een Mercedes Me-dienst (net zoals de Smartphone integratie)wd200 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:34:
Voor wie het wil weten in de configurator staan de nieuwe 2021 prijzen voor in ieder geval de A en Cla business solution
Er schoot mij nog iets te binnen. Ik heb in het begin wel een rammel aan de zijkant links en later rechts gehad. Dit was een resonantie van het plaatwerk binnenkant "wielkast" Dit ontstaat bij hogere snelheid en als de wind er in slaat. Ze hebben hier tochtband tussen gezet en dat lost het probleem op. Volgens mijn garage was dit overigens een bekend probleem....ViTeX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:01:
Ingebouwde Mbux Dashcam functie is in Nederland gedeactiveerd. Helaas...xBytez schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:51:
[...]
Verder zie ik nu ook dat de A & CLA klasse ook Dashcam als een optie/uitvoering heeft, cool! Ben benieuwd of ik het ook kan activeren als een Mercedes Me-dienst (net zoals de Smartphone integratie)
[ Voor 18% gewijzigd door Gearjunkie op 11-01-2021 15:16 ]
I'm not bothered by those who think they are right.
Helaas, inderdaad. Echter zie ik nu wel dashcam als uitvoering staan als ik een nieuwe Mercedes aan het configureren ben. Is dat een externe of toch wel de ingebouwde dashcam functie van MBUXGearjunkie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Ingebouwde Mbux Dashcam functie is in Nederland gedeactiveerd. Helaas...
[ Voor 32% gewijzigd door xBytez op 11-01-2021 16:31 ]
Dat lijkt wel die van het MBUX systeem te zijn. Volgens de dealer (voorzover dat waar is) zou het bij een nieuwe GLA wel moeten werken.xBytez schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Helaas, inderdaad. Echter zie ik nu wel dashcam als uitvoering staan als ik een nieuwe Mercedes aan het configureren ben. Is dat een externe of toch wel de ingebouwde dashcam functie van MBUX
De A250 W176 van mijn vrouw heeft net hetzelfde probleem maar als ik rij beweegt het niet en het maakt geen geluid dus ik laat het maar zoViTeX schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:01:
Het staat nog niet op de roadmap, ondanks dat het wel te bestellen is. Twee weken geleden nog gevraagd bij aflevering van mijn auto. Vermoedelijk zal hier een extra kostenpost aan vastzitten via Mercedes Me Store. Je zal wel de juiste pakketten moeten hebben om het te activeren.mavical schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Dat lijkt wel die van het MBUX systeem te zijn. Volgens de dealer (voorzover dat waar is) zou het bij een nieuwe GLA wel moeten werken.
Is die van MBUXxBytez schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Helaas, inderdaad. Echter zie ik nu wel dashcam als uitvoering staan als ik een nieuwe Mercedes aan het configureren ben. Is dat een externe of toch wel de ingebouwde dashcam functie van MBUX
Ah goed om te weten. Misschien nog even verder onderzoeken waar het geluid nou vandaan kom bij mij.Rikske_007 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:00:
[...]
De A250 W176 van mijn vrouw heeft net hetzelfde probleem maar als ik rij beweegt het niet en het maakt geen geluid dus ik laat het maar zo
Heb een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of het op mijn 2020 CLA ook geactiveerd kan worden.mavical schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Dat lijkt wel die van het MBUX systeem te zijn. Volgens de dealer (voorzover dat waar is) zou het bij een nieuwe GLA wel moeten werken.
Hier ben ik wel benieuwd naar. Mijn CLA is op 15 december besteld bij de dealer, dus als het goed is krijg ik dan ook nog een 2020 model, hopelijk kan dit geactiveerd worden.xBytez schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Heb een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of het op mijn 2020 CLA ook geactiveerd kan worden.
Same here. Mijn CLA wordt de 19e geleverd. Dus kijk met spanning naar het antwoord van je dealer (of ik kan het dinsdag gewoon vragen 😝)xBytez schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Heb een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of het op mijn 2020 CLA ook geactiveerd kan worden.
http://www.deyterra.com
Ik heb zelf een 2020 CLA model. Maar helaas activering is (nog) niet aan de orde. Kon het ook niet als optie aangeven. Kennelijk bij de GLA wel. Als ik het forum van Mercedes bekijk zie ik nergens een bericht dat activatie in NL mogelijk is.Herax10NL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:59:
[...]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Mijn CLA is op 15 december besteld bij de dealer, dus als het goed is krijg ik dan ook nog een 2020 model, hopelijk kan dit geactiveerd worden.
Kaarten zijn van Here, bij het bredere publiek beter gekend van oa Here navigation by Nokia (destijds)Herax10NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:39:
[...]
Hoe zit het met live updates in de navigatie? Wegafzettingen, file's etc. Pakt MBUX navigatie dit goed op?
Waar zijn de kaarten eigenlijk van?
Op de kaartinfo zelf is niets aan te merken.
Wat de live traffic information betreft, dat is mij niet duidelijk waar die juist zijn info vandaan haalt maar in mijn ervaring is ze vrij accuraat, ook bv bij straten in een stad die zijn afgesloten wegens werken bv.
Er zijn echter wel 2 problemen:
- de kaarten krijgen 1 keer per jaar een update, voor het eindejaar, dus niet continu updates zoals bij de navigatie op je telefoon. Er is een OTA kaartenupdate maar die doet enkel wat wegeninfo van het land waar je woont, een soort van update over de bestaande kaart. Echter secundaire kaartinfo voor je eigen land kan je al vergeten (voice, telefoonnummers, POI, etc) => via mercedes me met een USB stick, volledige update is ergens 40GB vs de "OTA kaartenupdate" van 300MB
- Je mist de sociale interactie zoals je bij Waze hebt. Mercedes gebruikers kunnen wel een melding maken als er gevaar op de weg is, echter niemand doet het (de meeste weten zelfs niet dat het bestaat, centerknop in drukken, naar rechts, centerknop in drukken dus). Maar dat beperkt zich tot melden gevaar, je kan niets anders melden.
Maw, een Waze waar ik vandaag kan melden straat afgesloten of fout waarbij het 48 uur later bij iedereen opgelost is, dat kan je vergeten. Tevens is een groot pijnpunt het totaal ontbreken van enige flitscamera info waarbij het ook niet altijd mogelijk is dat zelf via POI import toe te voegen. Soms kan het, soms kan het niet (afhankelijk van NTG versie & welke update je hebt staan)
Als je hard remt dan geeft die dit volgens mij automatisch ook door als mogelijk gevaar.sprankel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:54:
[...]
- Je mist de sociale interactie zoals je bij Waze hebt. Mercedes gebruikers kunnen wel een melding maken als er gevaar op de weg is, echter niemand doet het (de meeste weten zelfs niet dat het bestaat, centerknop in drukken, naar rechts, centerknop in drukken dus). Maar dat beperkt zich tot melden gevaar, je kan niets anders melden.
Mercedes claimt dat ze via hun car to X communicatie automatisch gevaren signaleren zoals bijvoorbeeld gladheid.swtimmer schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Als je hard remt dan geeft die dit volgens mij automatisch ook door als mogelijk gevaar.
Ik weet enkel dat het enigste uitroepteken van gevaar op de weg dat ik ooit gezien heb er stond omdat ik het er zelf net gezet had.
Ik heb hier wel meerdere keren gehad dat de standaard (pre-corona dat is) file voor de Brusselse ring wel gemeld werd als er net daarvoor een ongeluk was gebeurt. Ik ging er dus vanuit dat dat via dat automatisch via X communicatie ging en niet via de handmatige melding. Dit zie je ook in de wat oudere filmpjes: YouTube: Mercedes-Benz Car2X Communication - emergency brake | AutoMotoTV.sprankel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Mercedes claimt dat ze via hun car to X communicatie automatisch gevaren signaleren zoals bijvoorbeeld gladheid.
Ik weet enkel dat het enigste uitroepteken van gevaar op de weg dat ik ooit gezien heb er stond omdat ik het er zelf net gezet had.
die info komt van TomTom, had persoonlijk liever gezien dat deze van Google zou komen, veel betrouwbaarder in mijn ervaringsprankel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:54:
[...]
Wat de live traffic information betreft, dat is mij niet duidelijk waar die juist zijn info vandaan haalt maar in mijn ervaring is ze vrij accuraat, ook bv bij straten in een stad die zijn afgesloten wegens werken bv.
toen ik langs de weg stond met de alarmlichten aan zag ik ook opeens het uitroepteken op het scherm verschijnen, precies op die locatiesprankel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Mercedes claimt dat ze via hun car to X communicatie automatisch gevaren signaleren zoals bijvoorbeeld gladheid.
Verwijderd
Heeft er hier nog iemand problemen met de Mercedes Me app?
Ik werd wakker met een notificatie op mijn scherm dat ik de auto open had gelaten - en bij het openen van de app geeft hij zelfs aan dat ALLE deuren en de kofferbak geopend zijn, het contact aan staat. Direct een hartaanval natuurlijk.
Gelukkig staat de auto nog gewoon op de parkeerplaats, op slot, niets aan de hand. De app geeft nu aan "last updated 17hours ago" maar nog steeds met alles open en contact aan. Locatie: de Lidl waar ik gisteren was.
Of worden er wellicht functies uitgeschakeld bij (extreme) kou? Het is hier momenteel -22, wellicht als accu-preservatie?
:strip_exif()/f/image/4fKLIeZxkUGhLSSemItLzgRM.jpg?f=fotoalbum_large)
(fotootje van het uitgraven voordat ik naar Lidl ging
)
Ik werd wakker met een notificatie op mijn scherm dat ik de auto open had gelaten - en bij het openen van de app geeft hij zelfs aan dat ALLE deuren en de kofferbak geopend zijn, het contact aan staat. Direct een hartaanval natuurlijk.
Gelukkig staat de auto nog gewoon op de parkeerplaats, op slot, niets aan de hand. De app geeft nu aan "last updated 17hours ago" maar nog steeds met alles open en contact aan. Locatie: de Lidl waar ik gisteren was.
Of worden er wellicht functies uitgeschakeld bij (extreme) kou? Het is hier momenteel -22, wellicht als accu-preservatie?
:strip_exif()/f/image/4fKLIeZxkUGhLSSemItLzgRM.jpg?f=fotoalbum_large)
(fotootje van het uitgraven voordat ik naar Lidl ging
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2021 09:21 ]
Ik had onlangs een melding gekregen van de Mercedes Me app dat bepaalde functies werden uitgeschakeld om batterij te sparen.
Ik was al een tijdje niet weggeweest met de auto (denk ongeveer 5 dagen), het was hier toen ook 'koud' 's nachts maar niet zo koud (iets van -5 of -7, ben in Slovenië). Maar toen kwam er dus effectief een melding voor... Toen ik iets daarna een ritje ben gaan doen gewoon netjes de status van de laatste rit kunnen zien en zo.
Ook een CLA trouwens.
Ik was al een tijdje niet weggeweest met de auto (denk ongeveer 5 dagen), het was hier toen ook 'koud' 's nachts maar niet zo koud (iets van -5 of -7, ben in Slovenië). Maar toen kwam er dus effectief een melding voor... Toen ik iets daarna een ritje ben gaan doen gewoon netjes de status van de laatste rit kunnen zien en zo.
Ook een CLA trouwens.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Verwijderd
Dat klinkt als een goede verklaring, want de auto heeft de laatste weken bijna alleen maar stilgestaan!Th1x4nG schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:59:
Ik had onlangs een melding gekregen van de Mercedes Me app dat bepaalde functies werden uitgeschakeld om batterij te sparen.
Ook een CLA trouwens.
Vreemd, geen feestjes om naartoe te gaan?Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Dat klinkt als een goede verklaring, want de auto heeft de laatste weken bijna alleen maar stilgestaan!
Hier in Slovenië avondklok (van 21u tot 6u), je mag niet buiten je eigen gemeente gaan, en er is zelfs sprake van dat je maar 50 meter mag bewegen rond je huis.
Mijn auto staat hier alleen maar buiten in weer en wind, gaat verroest zijn voor er de eerste 100.000 km opstaan.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Luxery Line is met 17"? Waar zie je 18" dan?wd200 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:34:
En is de A160 Business Solution geschrapt?
Ook wel jammer dat Mojave Silver weg is. En waarom geen briliant blauw op de A... Zou geweldig staan lijkt me. Denim blauw is ook niet verkeerd:
De 18" zijn enkel op de CLA zie ik nuMrLink schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Luxery Line is met 17"? Waar zie je 18" dan?
Ook wel jammer dat Mojave Silver weg is. En waarom geen briliant blauw op de A... Zou geweldig staan lijkt me. Denim blauw is ook niet verkeerd:
[Afbeelding]
Vraag voor de CLA rijders
Iemand hier bekend met een vervelende wind fluittoon ?
Net boven de 100km/h begint er een zeer irritante fluittoon non stop. Deze wordt harder als er meer mensen in de auto zitten en lijkt van de ruitenwisser af te komen. Als die wist hoor je een verandering in de fluittoon. Geluid komt dan ook echt van voren vandaan, onderin bij de voorruit .
Net boven de 100km/h begint er een zeer irritante fluittoon non stop. Deze wordt harder als er meer mensen in de auto zitten en lijkt van de ruitenwisser af te komen. Als die wist hoor je een verandering in de fluittoon. Geluid komt dan ook echt van voren vandaan, onderin bij de voorruit .
Ik kreeg vandaag een OTA infotainment update (ruim 700MB groot) in mijn A180 uit 2020. Helaas nog geen fup3.
Iemand een idee wat er gewijzigd/verbeterd is in deze update?
Iemand een idee wat er gewijzigd/verbeterd is in deze update?
[ Voor 5% gewijzigd door ejramse op 15-01-2021 17:48 ]
Verwijderd
Komt mij niet bekend voor, enige fluittoon die ik ooit gehad heb was een klepje op het dak open waar je de dakdragers kan monteren.DvD77 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:46:
Vraag voor de CLA rijders
Welk jaar CLA? Wellicht non-originele ruitenwissers die niet helemaal lekker zitten
Feb 2020 , nog met de originele ruitenwissers.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:56:
[...]
Komt mij niet bekend voor, enige fluittoon die ik ooit gehad heb was een klepje op het dak open waar je de dakdragers kan monteren.
Welk jaar CLA? Wellicht non-originele ruitenwissers die niet helemaal lekker zitten
nog 3K dan moet ie voor een beurt, daar maar aangeven
Voor de Cla coupe rijders ... wat zijn de afmeting van de kofferbak ?
De bodem lengte en op het hoogte punt de lengte tussen achterkant bank en kofferbak ?
Past 95(l)x55(b)x30(h) in waarbij de 95 tussen kofferbak en achterbank is en het pakket 55 cm breed is
En hoe breed is de kofferbak tussen de “haken” waar de kofferklep mee sluit.
Helaas online weinig over te vinden en een dealer bezoeken is nu ook niet heel handig.
De bodem lengte en op het hoogte punt de lengte tussen achterkant bank en kofferbak ?
Past 95(l)x55(b)x30(h) in waarbij de 95 tussen kofferbak en achterbank is en het pakket 55 cm breed is
Helaas online weinig over te vinden en een dealer bezoeken is nu ook niet heel handig.
Verwijderd
Ik kan het over een uurtje ongeveer even voor je opmeten. To be continued.wd200 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:
Thomas van Autogefühl meet het voor je uitwd200 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:
Verwijderd
Oke, gemeten.wd200 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:
Diep: 104cm
Breed: 92cm (tussen scharnieren), of 106cm onder de scharnieren.
45cm hoog op het "laagste" punt. er steekt e.e.a. metaalvormig uit, op de meeste plekken is het 50cm. Net voor de achterbank is het 35cm, maar dat is maar een klein "balkje".
Je pakket gaat makkelijk passen.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:26:
[...]
Oke, gemeten.
Diep: 104cm
Breed: 92cm (tussen scharnieren), of 106cm onder de scharnieren.
45cm hoog op het "laagste" punt. er steekt e.e.a. metaalvormig uit, op de meeste plekken is het 50cm. Net voor de achterbank is het 35cm, maar dat is maar een klein "balkje".
Je pakket gaat makkelijk passen.
C-klasse in februari zou een meevaller zijn, zit erop te wachtenMrLink schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Luxery Line is met 17"? Waar zie je 18" dan?
[Afbeelding]
Alleen een beetje bang dat we esthetisch de piek gehad hebben met de W205, de nieuwe S-klasse belooft niet veel goeds op dat vlak (maar smaken verschillen natuurlijk).
Welke velgen zijn dat? Ik wil ook een extra set voor mn a45. Maar het is mij niet helemaal duidelijk welke passen ivm de remschijvenBuffalo_magic schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:54:
[Afbeelding]
Wintervelgjes een beetje laat geplaatst, maar nog net op tijd voor de eerste winterprik.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Dat is nog een setje dat ik via een bevriende garagist heb gekregen. Het ergste is dat ik begot niet zou weten welke set het is... Vind ze in ieder geval wel heel mooi passen als wintervelgjes. Heb er 4 Michelin XL Pilot PA 4 banden [235/35/19] opgelegd en die bieden toch uitstekende prestaties. Geen problemen met het licht gestegen vermogen [432pk].Reacher schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:04:
[...]
Welke velgen zijn dat? Ik wil ook een extra set voor mn a45. Maar het is mij niet helemaal duidelijk welke passen ivm de remschijven
Dit is trouwens de zomertrim:
Ziet er wel vet uit!!Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:20:
Vandaag mijn 17€ AliExpress uitlaat "upgrade" gemonteerd.
[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit! Heel tevreden mee.
Up next: Mercedes ster voor & achter zwart maken/vervangen.
De nieuwe C wordt wederom een kasknaller 100%. De nieuwe S wordt ook goed ontvangen hoor, maar uiteraard niet bij de misgunnende Hollander op de forums. Die hebben altijd wat te klagen. Ik heb de nieuwe S (op uitnodiging) in rl gezien in de showroom en dat is gewoon echt niet meer normaal.ctrlaltdelbe schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:57:
[...]
C-klasse in februari zou een meevaller zijn, zit erop te wachtenNu hopen dat de bult in de koffer weg is bij de C300de.
Alleen een beetje bang dat we esthetisch de piek gehad hebben met de W205, de nieuwe S-klasse belooft niet veel goeds op dat vlak (maar smaken verschillen natuurlijk).
De S is altijd top. Persoonlijk vind ik het scherm in één stuk bij Mercedes erg mooi (en onderscheidend). Het losse scherm in het midden staat mij wat minder aan, zoals de nieuwe S heeft.Redondo1982 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:04:
[...]
De nieuwe C wordt wederom een kasknaller 100%. De nieuwe S wordt ook goed ontvangen hoor, maar uiteraard niet bij de misgunnende Hollander op de forums. Die hebben altijd wat te klagen. Ik heb de nieuwe S (op uitnodiging) in rl gezien in de showroom en dat is gewoon echt niet meer normaal.
het hele dashboard uit één scherm wat laatst geïntroduceerd is lijkt mij ook super mooi.
Wat betreft het losse scherm heb je wel gelijk, maar Mercedes is altijd wennen. Het scherm wat gebruikt gaat worden in de EQS en EQE is inderdaad erg mooi. Ik vind alleen de renders van de EQS niet echt mooi. Het is een auto die totaal uit proportie is en dus niet des Mercedes. Nu wordt het net zo'n lelijk gedrocht als een Tesla.InterCC schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:22:
[...]
De S is altijd top. Persoonlijk vind ik het scherm in één stuk bij Mercedes erg mooi (en onderscheidend). Het losse scherm in het midden staat mij wat minder aan, zoals de nieuwe S heeft.
het hele dashboard uit één scherm wat laatst geïntroduceerd is lijkt mij ook super mooi.
Wij willen in 2021 een volledig elektrische auto kopen en we zijn MB fan. Dus we kijken eerst naar de EQS en EQE (SUV). Echter vind ik ze niet echt denderend tot nu toe. De Taycan daarentegen is nu de eerste op de shortlist. Maarja, ik dwaal weer af haha.
De EQE lijnen bevallen mij wel. Ik heb nu een EQC, maar vind een Coupé achtige auto het mooist. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Een S-serie zal het waarschijnlijk nooit worden. Die zijn mij te duur en teveel comfort achterin (wat voor mij aanzienlijk minder van toepassing is). De E-Coupé was voor de EQC mijn eerste keuze, maar uiteindelijk toch gegaan voor volledig elektrisch. Daar heb ik overigens nog geen spijt van gehad, want elektrisch rijdt heerlijk naar mijn mening.Redondo1982 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Wat betreft het losse scherm heb je wel gelijk, maar Mercedes is altijd wennen. Het scherm wat gebruikt gaat worden in de EQS en EQE is inderdaad erg mooi. Ik vind alleen de renders van de EQS niet echt mooi. Het is een auto die totaal uit proportie is en dus niet des Mercedes. Nu wordt het net zo'n lelijk gedrocht als een Tesla.
Wij willen in 2021 een volledig elektrische auto kopen en we zijn MB fan. Dus we kijken eerst naar de EQS en EQE (SUV). Echter vind ik ze niet echt denderend tot nu toe. De Taycan daarentegen is nu de eerste op de shortlist. Maarja, ik dwaal weer af haha.
Dan hebben we dezelfde smaak! Bij mij is het ook altijd coupé-lijnen waar ik voor val. Het heeft even geduurd voordat ik dat door had haha.InterCC schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:18:
[...]
De EQE lijnen bevallen mij wel. Ik heb nu een EQC, maar vind een Coupé achtige auto het mooist. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Een S-serie zal het waarschijnlijk nooit worden. Die zijn mij te duur en teveel comfort achterin (wat voor mij aanzienlijk minder van toepassing is). De E-Coupé was voor de EQC mijn eerste keuze, maar uiteindelijk toch gegaan voor volledig elektrisch. Daar heb ik overigens nog geen spijt van gehad, want elektrisch rijdt heerlijk naar mijn mening.
EQE concept ziet er goed uit, maar de renders van de ‘gesnapte’ testmodellen die rondrijden is het allemaal wat minder. Echter zie je wel vaker dat de renders tegenvallen. S is inderdaad iets te massaal voor normaal gebruik.
Elektrisch rijden is fantastisch, en ook de reden dat de eerstvolgende (tweede) auto een volelektrisch wordt. Ik ben helemaal om. Ik heb zelf de nieuwe GLE Coupe hybride (benzine) sinds begin januari en het elektrische gedeelte is een genot. Als ik in een benzine auto stap dan heb ik het gevoel dat ik in iets ouderwets rij.
Gisteren contact met dealer, leverdatum is verschoven naar eind maart..grrrrrDubbeldanger schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:51:
[...]
Juni 2020 mijn CLA SB besteld, initiële leverdatum week 2 januari 2021. Vorige week gebeld dat dit half februari 2021 wordt. Bizar.
Wanneer heb jij m besteld?
Gaf aan dat dit waarschijnlijk komt door wijziging motor (180D 7-traps had ik besteld maar deze is veranderd naar 200D 8-traps), ik vind het te gek voor woorden.
:strip_exif()/f/image/u6sIuwyx49j5BAdic4oiz1Dk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uPgCF3lRk3n8oNLEQj2WizWV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aoP8o4CGGdmeH9eU1w8d5u9H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YKWmIyiI9RdRfpwB5fmRlltx.jpg?f=fotoalbum_large)