• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:16
Grappig ik ben 49 jaar...jong.
Rij al Mercedes sinds 1992.
O.a de W123, W201, W124, W210 en nu een W204.

Ik sta er nog anders in alles wat geen achterwiel aandrijving heeft is mag geen ster op de motorkap en is eigenlijk ook domweg geen 'echte' Mercedes.

De W204 is achterwiel aangedreven 😉

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:25:
Grappig ik ben 49 jaar...jong.
Rij al Mercedes sinds 1992.
O.a de W123, W201, W124, W210 en nu een W204.

Ik sta er nog anders in alles wat geen achterwiel aandrijving heeft is mag geen ster op de motorkap en is eigenlijk ook domweg geen 'echte' Mercedes.

De W204 is achterwiel aangedreven 😉
Ja, dat is typisch het soort fanboyisme waar je alleen jezelf mee hebt. Je ziet het bij veel automerken en liefhebbers. Mijn Alfa GT 3.2 was geen echte Alfa, mijn Jaguar S-Type was geen echte Jag, en mijn Mercedes is geen echte Mercedes. Ondertussen zouden al die automerken failliet gaan als alleen de fanboy-auto's gemaakt zouden worden. Meer dan 25% van de verkoop bij Mercedes is tegenwoordig de (voorwielaangedreven) compact-line. Meer dan 30% is de (4wielaangedreven) SUV-line. In werkelijkheid is dus minder dan de helft achterwielaangedreven. Wat maakt het dan echt? Alleen dat het "vroegah" zo was?

Ik lig er geen seconde wakker van. Ik kwam met de S-Type meermaals niet weg omdat het ijzig was (vind RWD niet leuk) en daar heb ik nu geen last meer van. "Driften" in de sneeuw mis ik dan weer wel :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 10:32 ]

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 14:58
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:28:
[...]

Karma is a bitch. Vandaag 1072eu boete en 4 weken rij-ontzegging voor een 42km/h snelheidsovertreding. Die had ik even niet door! De auto gaf 120km/h als max aan, maar vanwege de winter was dat 100km/h. Bedankt Mercedes, en mezelf om daar nog even 22km/h op te plakken!
:X Da's wel erg jammer ja. Klopt het dat jullie in Finland boetes krijgen afhankelijk van je inkomen? Ik herinnerde me het verhaal van de directeur van Nokia en zijn verkeersboete: https://www.autoblog.nl/a...nelheidsboete-van-e111888 Sterkte ermee, hopelijk kan je vanwege Corona wel thuiswerken.

PS3/4/5 PSN: FDK

Verwijderd

fdkuyper schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:01:
[...]

:X Da's wel erg jammer ja. Klopt het dat jullie in Finland boetes krijgen afhankelijk van je inkomen? Ik herinnerde me het verhaal van de directeur van Nokia en zijn verkeersboete: https://www.autoblog.nl/a...nelheidsboete-van-e111888 Sterkte ermee, hopelijk kan je vanwege Corona wel thuiswerken.
Ja, dat was even een zure appel. De boete is inderdaad inkomensafhankelijk, de politie kan direct je inkomens-gemiddelde van vorig jaar zien en daar komt je boete dan uit voort. Nog mazzel, want ik heb in December een stevige promotie gehad.

Ik werk sinds Maart al thuis, en voor de Covid-situatie werkte ik ook al grotendeels thuis. Dat is dus gelukkig geen probleem.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:28:
[...]

Karma is a bitch. Vandaag 1072eu boete en 4 weken rij-ontzegging voor een 42km/h snelheidsovertreding. Die had ik even niet door! De auto gaf 120km/h als max aan, maar vanwege de winter was dat 100km/h. Bedankt Mercedes, en mezelf om daar nog even 22km/h op te plakken!
Ouch, dat is een vervelende boete en met name erg klote dat je een rij-ontzegging hebt gehad. Hopelijk wel zonder verplichte curus over verantwoordelijk rijden of zo..
Dat Mercedes het niet altijd door heeft is wel vervelend ja. Soms ineens versnellen of afremmen omdat de maximum snelheid verkeerd ingeschat wordt. Daar zit absoluut nog een verbeterpuntje in.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:28:
[...]

Ja, dat is typisch het soort fanboyisme waar je alleen jezelf mee hebt. Je ziet het bij veel automerken en liefhebbers. Mijn Alfa GT 3.2 was geen echte Alfa, mijn Jaguar S-Type was geen echte Jag, en mijn Mercedes is geen echte Mercedes. Ondertussen zouden al die automerken failliet gaan als alleen de fanboy-auto's gemaakt zouden worden. Meer dan 25% van de verkoop bij Mercedes is tegenwoordig de (voorwielaangedreven) compact-line. Meer dan 30% is de (4wielaangedreven) SUV-line. In werkelijkheid is dus minder dan de helft achterwielaangedreven. Wat maakt het dan echt? Alleen dat het "vroegah" zo was?

Ik lig er geen seconde wakker van. Ik kwam met de S-Type meermaals niet weg omdat het ijzig was (vind RWD niet leuk) en daar heb ik nu geen last meer van. "Driften" in de sneeuw mis ik dan weer wel :+
Helemaal mee eens. Dus de G-Klasse is geen Mercedes? _O- Dat alleen een achterwiel aangedreven Mercedes een echte Mercedes is, is zo gigantisch bullshit. Zelfde elitaire bullshit als dat alleen een 911 een echte Porsche is. Zet die neppe 918 Spyder maar voor de deur hoor! Of de iconische 959 en de 356. :9~ Maar vind een Cayman ook wel prima!

Momenteel ben ik druk aan het sparen voor een CLA 45 AMG. Mijn favoriete Mercedes is de CLS qua model. Die is qua aanschaf ook goedkoper te krijgen dan een CLA 45 AMG, maar qua running costs is dat een veel grotere aderlating. En wat een ander ervan denkt, is hun probleem. Rij momenteel een Abarth 500, het boeit mij totaal niet of iemand het nu een Fiat of Abarth noemt. Of een vrouwenauto. Het zegt meer over de persoon die het statement maakt... ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:25
Een Smart is daarentegen natuurlijk wél een echte Mercedes, want achterwielaangedreven.

Wat overigens echt de meest verschrikkelijke auto is die ik ooit te leen heb gekregen sinds dat ik op pad werd gestuurd met een Citroën C2. Bij de laatste had ik bij de grens reeds rugpijn, met de Smart na de eerste kilometer. Dat het merk met de ster zich daarmee durft te associëren is voor mij echt een raadsel. Dan liever een Abarth ;)

Ik denk dat de vorige A-Klasse en CLA niet alleen kritiek mocht ontvangen vanwege z'n aandrijflijn, die een flink gat liet tot de net vers uitgebrachte W205, maar ook qua interieur. Ik heb er een aantal keer mee gereden, komende dus van een C-Klasse en had nu gewoon niet het gevoel met een kleine Mercedes onderweg te zijn. Het interieur doet mij qua opzet meer denken aan de W204 of vooral ook de oude SLC/SLK dan de laatste generatie. Dan krijg je al snel de standaardreactie dat het "geen echte Mercedes" is.

Kijk je naar de huidige CLA/A-Klasse, dan is het weliswaar een FWD model, maar verder hebben ze wel echt werk gemaakt om het de meest begerenswaardige wagen uit z'n segment te maken.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met het retrofitten van carplay? Ik heb een W219 uit 2005 die ik graag naar 2020 zou willen brengen. :P

Ik vind verschillende android modules die het schermpje vervangen wat er in zit. Werkt dat een beetje of zijn er betere opties?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
FiXeR.nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:11:
Heeft er hier iemand ervaring met het retrofitten van carplay? Ik heb een W219 uit 2005 die ik graag naar 2020 zou willen brengen. :P

Ik vind verschillende android modules die het schermpje vervangen wat er in zit. Werkt dat een beetje of zijn er betere opties?
Meestal draaien die Android units daadwerkelijk een Android versie, en dan heb je dus geen Carplay. Persoonlijk zou ik een 2-din Pioneer/Sony/etc unit met Carplay halen en die inbouwen. Heb je alleen een frontje nodig om het gat netjes af te dekken.

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:29
FiXeR.nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:11:

Ja, ik hier. Niet aan beginnen!

Heb een V-Klasse 2019 facelift en MB was te beroerd om Carplay toe te voegen. Sterker nog, om de gehele media-interface niet te updaten tov de eerste introductie in 2014! Aangezien het allemaal bypass systemen zijn, heb je alleen maar issues. Niet aan beginnen, echt niet.

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
Tristan schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:28:
[...]

Tja, ik reed hiervoor een Audi etron en door die elektromotor kon ik lekker trappen. Dat gaat als de brandweer en je merkt pas boven de 160-180km/u dat je hard rijdt. Heel gevaarlijk speelgoed om je rijbewijs kwijt te raken. Maar sinds ik in de B rij merk ik dat ik er een sport van maak om mij aan de snelheidslimiet te houden. Overal. Gewoon door de cruisecontrol in te stellen waar mogelijk. En het grappige is dat het een stuk rustiger rijdt. Stukje peace of mind ofzo. Daarnaast kom ik hooguit een minuut later aan op mijn bestemming dan dat ik het gaspedaal wel ingetrapt zou hebben.
Ja, en je bloeddruk is lekker normaal. Je hebt helemaal gelijk, want ik ben ook anders gaan rijden. Heerlijk ontspannen. Ik weet ook niet waar het bewustzijn in ene keer vandaan komt. Campagnes van de overheid misschien dan toch haha

• Redondo1982
thunder8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:
[...]

Helemaal mee eens. Dus de G-Klasse is geen Mercedes? _O- Dat alleen een achterwiel aangedreven Mercedes een echte Mercedes is, is zo gigantisch bullshit. Zelfde elitaire bullshit als dat alleen een 911 een echte Porsche is. Zet die neppe 918 Spyder maar voor de deur hoor! Of de iconische 959 en de 356. :9~ Maar vind een Cayman ook wel prima!

Momenteel ben ik druk aan het sparen voor een CLA 45 AMG. Mijn favoriete Mercedes is de CLS qua model. Die is qua aanschaf ook goedkoper te krijgen dan een CLA 45 AMG, maar qua running costs is dat een veel grotere aderlating. En wat een ander ervan denkt, is hun probleem. Rij momenteel een Abarth 500, het boeit mij totaal niet of iemand het nu een Fiat of Abarth noemt. Of een vrouwenauto. Het zegt meer over de persoon die het statement maakt... ;)
Die CLS is goedkoper, omdat het een incourante auto is die je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Overigens ben ik ook CLS fan, daar niet van. Ik vind alleen het vorige model veel mooier dan het nieuwe model. Echt een chique auto!

Overigens moet de G ooit nog eens mijn auto worden. Ik hoop snel op een hybirde-variant, want dat scheelt een hele boel geld. Nu vind ik het niet verantwoord om hiermee te gaan rijden. Daar rij ik echt te weinig voor en je kan er een mooi huis voor kopen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 08-12-2020 12:45 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:37:
[...]

Ja, ik hier. Niet aan beginnen!
Het 2 din mediasysteem uit 2005 is wel wat anders dan de geïntegreerde schermen die verweven zijn met de boordcomputers in 2019 toch? :P

• Redondo1982
FiXeR.nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:51:
[...]

Het 2 din mediasysteem uit 2005 is wel wat anders dan de geïntegreerde schermen die verweven zijn met de boordcomputers in 2019 toch? :P
Ja, klopt. Voor jou is het wel wat makkelijker denk ik :+ . Volgens mij is Pioneer wel sterk hierin, althans bij de Vito doen ze dit vaak.

• thunder8

thunder8

Redondo1982 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:44:
[...]

Die CLS is goedkoper, omdat het een incourante auto is die je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Overigens ben ik ook CLS fan, daar niet van. Ik vind alleen het vorige model veel mooier dan het nieuwe model. Echt een chique auto!
Ik vind het eerst model ook super. Stond een jaar geleden of zo een CLS 63 AMG uit Japan te koop, linksgestuurd. Was iets van 20k, met minder dan 60k op de teller en elke mogelijke optie zat erop. Misschien een oude yakuza bak. :P

Lijkt mij geweldig om mee te rijden, maar dat vriendjes worden met de pomphouder is een heel stuk minder. ;) Dus voorlopig blijf ik lekker doorsparen voor die >2016 CLA 45 AMG. :) Schiet al aardig op, maar nog wel flink wat sparen nog. Heb een hekel aan lenen.

[ Voor 24% gewijzigd door thunder8 op 08-12-2020 13:23 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:19:
[...]

Ja, klopt. Voor jou is het wel wat makkelijker denk ik :+ . Volgens mij is Pioneer wel sterk hierin, althans bij de Vito doen ze dit vaak.
Ik zal daar inderdaad eens naar kijken.
thunder8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:19:
[...]

Ik vind het eerst model ook super. Stond een jaar geleden of zo een CLS 63 AMG uit Japan te koop, linksgestuurd. Was iets van 20k, met minder dan 60k op de teller en elke mogelijke optie zat erop. Misschien een oude yakuza bak. :P
Als hobby haal ik regelmatig auto's uit Japan, rij ik ze een tijdje en haal ik weer wat anders.

Ik heb dus (onder andere) een CLS 55 AMG, slechts 45k km op de teller en in nieuwstaat. Youngtimer, btw auto, dus er blijven wat centjes over voor onderhoud en benzine. :9

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:37:
[...]

Ik zal daar inderdaad eens naar kijken.

[...]

Als hobby haal ik regelmatig auto's uit Japan, rij ik ze een tijdje en haal ik weer wat anders.

Ik heb dus (onder andere) een CLS 55 AMG, slechts 45k km op de teller en in nieuwstaat. Youngtimer, btw auto, dus er blijven wat centjes over voor onderhoud en benzine. :9
Foto's? O+

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:00:
Een Smart is daarentegen natuurlijk wél een echte Mercedes, want achterwielaangedreven.

Wat overigens echt de meest verschrikkelijke auto is die ik ooit te leen heb gekregen sinds dat ik op pad werd gestuurd met een Citroën C2. Bij de laatste had ik bij de grens reeds rugpijn, met de Smart na de eerste kilometer. Dat het merk met de ster zich daarmee durft te associëren is voor mij echt een raadsel. Dan liever een Abarth ;)

Ik denk dat de vorige A-Klasse en CLA niet alleen kritiek mocht ontvangen vanwege z'n aandrijflijn, die een flink gat liet tot de net vers uitgebrachte W205, maar ook qua interieur. Ik heb er een aantal keer mee gereden, komende dus van een C-Klasse en had nu gewoon niet het gevoel met een kleine Mercedes onderweg te zijn. Het interieur doet mij qua opzet meer denken aan de W204 of vooral ook de oude SLC/SLK dan de laatste generatie. Dan krijg je al snel de standaardreactie dat het "geen echte Mercedes" is.

Kijk je naar de huidige CLA/A-Klasse, dan is het weliswaar een FWD model, maar verder hebben ze wel echt werk gemaakt om het de meest begerenswaardige wagen uit z'n segment te maken.
Ik vraag mij echt af hoe het interieur van een W177 te vergelijken is met een W204... Zowel qua ontwerp als kwaliteit niet te vergelijken.

• Cid Highwind
Niet, ik had het dan ook over z'n voorganger (W176?), die door de W205 C-Klasse zeer kort na z'n introductie op een dusdanige achterstand werd gezet dat ik best snap dat men het model graag mocht bashen.

De nieuwe A-Klasse zette echter z'n grote broers op een achterstand en heeft eigenlijk een sprong van anderhalve generatie gemaakt. Naar mijn mening doet een ieder die de huidige A-Klasse/CLA nog als niet-Mercedes waardig afdoet deze wagens toch echt te kort, ondanks dat het een FWD hatch is.

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:20:
Niet, ik had het dan ook over z'n voorganger (W176?), die door de W205 C-Klasse zeer kort na z'n introductie op een dusdanige achterstand werd gezet dat ik best snap dat men het model graag mocht bashen.

De nieuwe A-Klasse zette echter z'n grote broers op een achterstand en heeft eigenlijk een sprong van anderhalve generatie gemaakt. Naar mijn mening doet een ieder die de huidige A-Klasse/CLA nog als niet-Mercedes waardig afdoet deze wagens toch echt te kort, ondanks dat het een FWD hatch is.
Nouja, het rijcomfort houdt wel te wensen over hoor. Heb zelf CLA gereden en gezien de waarde kan je qua rijcomfort echt wat beters kopen. De A en CLA vind ik persoonlijk te laag en in Nederland is dit echt een groot minpunt. Op de snelweg uiteraard weinig problemen.

De meeste mensen denken als eerste bij MB aan enorm comfortabel rijden. Dus ik snap héél goed dat er mensen (waaronder ik dus) de A en CLA niet daarmee kunnen identificeren als klassieke MB. Maarja, het is een andere tijd met andere wensen. En ik ben niet het type dat gaat bashen over wat nu een echte MB is en wat niet. Volgens mij is het gewoon een MB zodra er een ster opstaat.

Het infotainmentsysteem is wel ongeëvenaard. _/-\o_

• Cid Highwind
Ik denk dat ze voor het comfort de A-Klasse sedan op de markt hebben gebracht, al zou je verwachten dat bij een merk als MB de klant de keuze wordt gelaten door in ieder geval een sportief, een comfortabel en een adaptief onderstel aan te bieden. Een C-Klasse kan je immers ook als een plank bestellen.

Het goede nieuws is dat de auto-media inmiddels ook wel inzien dat enig comfort wel prettig is, dus wellicht keert die trend zich weer.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
Je kan nu toch kiezen voor comfort en sportief maar wel het hele pakket dus de luxury of amg line.

Het MBux systeem is echt geniaal icm het grote (ok 2..) scherm is MB de tijd ver vooruit. Dit is m.I veel beter dan de markt al is het maar om er tegen aan te kijken

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 08-12-2020 19:11 ]

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:31:
Ik denk dat ze voor het comfort de A-Klasse sedan op de markt hebben gebracht, al zou je verwachten dat bij een merk als MB de klant de keuze wordt gelaten door in ieder geval een sportief, een comfortabel en een adaptief onderstel aan te bieden. Een C-Klasse kan je immers ook als een plank bestellen.

Het goede nieuws is dat de auto-media inmiddels ook wel inzien dat enig comfort wel prettig is, dus wellicht keert die trend zich weer.
Op mijn A220 AMG launch edition heb ik een adaptive onderstel. Dus begrijp niet wat je bedoeld.

I'm not bothered by those who think they are right.

• Cid Highwind
Ah sorry dan heb ik te snel door de configurator geklikt. Ik kreeg de optie namelijk niet te zien en was dus in de veronderstelling dat deze mogelijk zelfs geschrapt was, iets wat ook regelmatig voorkomt bij MB. De C-Klasse is inmiddels ook niet meer met luchtvering te bestellen bijvoorbeeld.

In dat geval snap ik bovenstaand bericht niet zo goed, je kan je A-Klasse dus nog gewoon comfortabel samenstellen. Tenzij het comfortonderstel met 16" nog altijd niet comfortabel genoeg is natuurlijk.

• zaka_m4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01-2021
thunder8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:19:
[...]

Lijkt mij geweldig om mee te rijden, maar dat vriendjes worden met de pomphouder is een heel stuk minder. ;) Dus voorlopig blijf ik lekker doorsparen voor die >2016 CLA 45 AMG. :) Schiet al aardig op, maar nog wel flink wat sparen nog. Heb een hekel aan lenen.
Goede keuze!! Mooie auto ook, ik zelf rij de nieuwe cla35 amg geen dag spijt van gehad. Ow ik lees net trouwens dat dit geen echte mercede is :-p.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50
zaka_m4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:53:
[...]

Goede keuze!! Mooie auto ook, ik zelf rij de nieuwe cla35 amg geen dag spijt van gehad. Ow ik lees net trouwens dat dit geen echte mercede is :-p.
Wel een echte Mercedes, geen echte AMG :+

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 10:03
En toen belde de vrouw: Ze staat met pech langs de kant van de weg in mijn A220... Auto schudde ontzettend, en bokte.

Klinkt als een niet ontstekende cilinder :(

En dat met net iets meer dan 30k op de teller... Doesn't sound well...

Even niets...

• zaka_m4
Herax10NL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:00:
[...]

Wel een echte Mercedes, geen echte AMG :+
Haha oke wat is de defnitie van een echte amg dan :-p. Denk als mercedes het in de naam zet het in hun ogen toch wel een amg is ;-).

• zaka_m4
FireDrunk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:10:
En toen belde de vrouw: Ze staat met pech langs de kant van de weg in mijn A220... Auto schudde ontzettend, en bokte.

Klinkt als een niet ontstekende cilinder :(

En dat met net iets meer dan 30k op de teller... Doesn't sound well...
Dit heb ik dus ook gehad helaas. Uiteindelijk bleek een cilinder te zijn verbrand dit was overigens met 20k km.

• thunder8

thunder8

zaka_m4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:21:
[...]

Haha oke wat is de defnitie van een echte amg dan :-p. Denk als mercedes het in de naam zet het in hun ogen toch wel een amg is ;-).
Volgens mij gaan de puristen in dit geval "over de zeik" omdat de 35 AMG motor niet door 1 persoon met de hand gebouwd wordt. In tegenstelling tot de 45 AMG en de grotere broers. Maar ik kan mis zitten.

• FireDrunk
zaka_m4 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:22:
[...]

Dit heb ik dus ook gehad helaas. Uiteindelijk bleek een cilinder te zijn verbrand dit was overigens met 20k km.
Hebben ze dat wel kunnen fixen?

Even niets...

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:31:

Qua rijcomfort vind ik de huidige CLA (ik had een leen AMG versie) echt niet Mercedes waardig. Het is dat ik geen vullingen heb in mijn tanden want die stuiteren eruit als je over kasseien of ander ouder straatwerk rijdt behalve asfalt uiteraard dan plakt deze auto meer. De C-klasse bied een heel stuk meer rijcomfort en gaat minder voor het 'sportieve' element.

Ik weet dat ik duidelijk niet tot deze doelgroep behoor, maar een vierpitter en dan AMG aankleden gaat gewoon stuk in mijn hoofd. Daar hoort minimaal een 6 pitter in en dan 300+ PK. En niet de tierelantijntjes op een standaard uitvoering met een AMG sticker. Deze tendens zie ik ook bij BMW en Audi terugkomen, erg zonde want vroeger waren deze speciale uitvoeringen echt interessant en kwam je ze ook weinig tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 09-12-2020 11:27 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje een (eerste generatie) CLA SB gereden, AMG Business Line. Comfortabel is niet een goede omschrijving. Karig uitgevoerd en duur voor wat je krijgt wel. Inmiddels is dat wel vele malen beter geworden met die nieuwe A klasse en MBUX. Voor 'echt' comfort moet je wel in de hogere klasses gaan kijken.
De CLS is nog in transport. Foto's volgen binnenkort. :)

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:26:
[...]

Qua rijcomfort vind ik de huidige CLA (ik had een leen AMG versie) echt niet Mercedes waardig. Het is dat ik geen vullingen heb in mijn tanden want die stuiteren eruit als je over kasseien of ander ouder straatwerk rijdt behalve asfalt uiteraard dan plakt deze auto meer. De C-klasse bied een heel stuk meer rijcomfort en gaat minder voor het 'sportieve' element.

Ik weet dat ik duidelijk niet tot deze doelgroep behoor, maar een vierpitter en dan AMG aankleden gaat gewoon stuk in mijn hoofd. Daar hoort minimaal een 6 pitter in en dan 300+ PK. En niet de tierelantijntjes op een standaard uitvoering met een AMG sticker. Deze tendens zie ik ook bij BMW en Audi terugkomen, erg zonde want vroeger waren deze speciale uitvoeringen echt interessant en kwam je ze ook weinig tegen.
Ja, oude AMG's worden inderdaad geroemd om het uitstekende comfort, zeker niet als een baksteen :'( :+

Ik herinner de Top Gear aflevering nog, waar Jeremy een AMG Black vergelijkt met een berg stenen, maar dan toch tot de conclusie komt dat de berg stenen comfortabeler zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2020 11:58 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:57:
[...]

Ja, oude AMG's worden inderdaad geroemd om het uitstekende comfort, zeker niet als een baksteen :'( :+

Ik herinner de Top Gear aflevering nog, waar Jeremy een AMG Black vergelijkt met een berg stenen, maar dan toch tot de conclusie komt dat de berg stenen comfortabeler zit.
Black series hebben ook niet als doelstelling om uberhaupt comfortabel te zijn
uncompromisingly sporty, with an expressive design and the most consistent technology transfer from motorsport to series production. Black Series models are exclusive automotive rarities. They have not been developed to gather dust in collectors’ garages, but for high-speed use on racetracks, despite being approved for roads
Enige luxe verwachten is ook niet bijzonder handig. Net zoals dat de stugger afgestelde vering van een AMG niet ideaal is voor het comfort. Het is ook niet echt een EN/EN situatie maar meer een OF. Daarnaast blijft de A klasse en deels de B klasse een beetje een vreemde eend in het assortiment. Hoewel dat ook geldt voor de overige merken (BMW/Audi) is het meer een compromis om toch dat segment aan te blijven spreken dan dat het de kenmerken van het merk laat zien.
thunder8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:35:
[...]

Volgens mij gaan de puristen in dit geval "over de zeik" omdat de 35 AMG motor niet door 1 persoon met de hand gebouwd wordt. In tegenstelling tot de 45 AMG en de grotere broers. Maar ik kan mis zitten.
Dit blijven ook golven. V8 was initieel het minimale en de V6 AMG was toch niet een echte AMG. Laat staat de I4's en dan nu weer de A35. Waarbij de A35 natuurlijk wel een verdere stap is naar iedereen in de "AMG". Geen specifieke AMG motor maar een standaard motor met wat extra vermogen.

[ Voor 18% gewijzigd door Napo op 09-12-2020 12:11 ]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
Verwijderd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:57:
[...]

Dat dus, die zijn bedoeld voor 1 doel het extreme opzoeken. En niet een standaard consumenten lijn die het nu is verworden en meer een styling/wegligging ding is geworden. Oftewel twee totaal verschillende werelden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:13:
Ah sorry dan heb ik te snel door de configurator geklikt. Ik kreeg de optie namelijk niet te zien en was dus in de veronderstelling dat deze mogelijk zelfs geschrapt was, iets wat ook regelmatig voorkomt bij MB. De C-Klasse is inmiddels ook niet meer met luchtvering te bestellen bijvoorbeeld.

In dat geval snap ik bovenstaand bericht niet zo goed, je kan je A-Klasse dus nog gewoon comfortabel samenstellen. Tenzij het comfortonderstel met 16" nog altijd niet comfortabel genoeg is natuurlijk.
Het probleem is dat ie te laag blijft om in Nederland fatsoenlijk te kunnen rijden. Als je eenmaal wat hoger hebt gezeten, zij het in een E of SUV dan is een A niks meer aan. Ook niet met Airmatic/comfort onderstel oid. Een C en E rijden ook minder lekker zonder Airmatic. Zelfde geldt voor een GLE (Coupé) die ik heb besteld. Heb gereden in zo één zonder Airmatic en dat rijdt echt gelijk als een hobbelpaard tov de versie met Airmatic.

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
WiLLoW_TieN schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:28:
Ander snoetje gecreëerd..voor de W204 '13
[Afbeelding]
Stond standaard op mijn W204 van 2011 , is toch gewoon de avantgarde versie ?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Grappig, ik kreeg net een belletje van Wensink Arnhem dat ze mijn S204 willen controleren op corrosie aan het subframe. Als er wat mee is wordt het kosteloos vervangen. Dat had ik niet gedacht bij een auto van 12 jaar oud.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:16
brekson schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:53:
[...]

Stond standaard op mijn W204 van 2011 , is toch gewoon de avantgarde versie ?
Correct echter is mijn C180 CDI af fabriek een Ambition ( uit 8-'13 ) ;)

• zaka_m4
FireDrunk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:21:
[...]

Hebben ze dat wel kunnen fixen?
Ja is gefixed ze hebben een nieuwe cilinderkop erop gezet en nog wat andere zaken ik ben helaas niet super technisch qua autos. Was ronde de 15k euro schade dus flinke post maar gelukkig viel het onder de garantie.

• zaka_m4
thunder8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:35:
[...]

Ben benieuwd wat de puristen gaan dan zeggen over de nieuwe c63s wat ook een 4 cilinder gaat worden. Maar q1 komt er in jouw ogen een echte amg namelijk de e63s. Ik zelf was meer fan van de 35 dan de 45s aangezien die als een stofzuiger klinkt ik vind geluid bij een amg echt belangrijk.

Heb een jaar mogen genieten van de 35 maar mis wel het v8 gebrul vandaar mijn keuze om hier weer naar over te gaan.

• thunder8

thunder8

zaka_m4 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:07:
[...]

Ben benieuwd wat de puristen gaan dan zeggen over de nieuwe c63s wat ook een 4 cilinder gaat worden. Maar q1 komt er in jouw ogen een echte amg namelijk de e63s. Ik zelf was meer fan van de 35 dan de 45s aangezien die als een stofzuiger klinkt ik vind geluid bij een amg echt belangrijk.

Heb een jaar mogen genieten van de 35 maar mis wel het v8 gebrul vandaar mijn keuze om hier weer naar over te gaan.
Denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik ben verre van een purist. Als een auto een bepaalde badge heeft en gewoon voldoet aan waar de badge voor staat, dan heb ik daar geen problemen mee. En een AMG badge is voor mij geen verplichting van 6-8-12 cylinders of zelfs 1 man - 1 engine handbuild. AMG staat voor mij voor een overtreffende sportieve trap bovenop het normaal verkrijgbare bij Mercedes.

En ja ik vind geluid ook belangrijk en ja een V8 klinkt geweldig. Echter een goed ontworpen 4 pitter met bijpassende uitlaat kan ook geweldig klinken. Daar is mijn Abarth toch wel een prima voorbeeld van, 1400cc 4-pitter met geweldig geluid. Ook het gehuil van een Kompressor of supercharger vind ik geweldig, zie je tegenwoordig ook bijna niet meer. Helaas zal dit soort mechanische symfonie in de toekomst alleen maar minder worden. Vanwege milieu en geluidsrestricties. :'(

• zaka_m4
thunder8 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:20:
[...]

Denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik ben verre van een purist. Als een auto een bepaalde badge heeft en gewoon voldoet aan waar de badge voor staat, dan heb ik daar geen problemen mee. En een AMG badge is voor mij geen verplichting van 6-8-12 cylinders of zelfs 1 man - 1 engine handbuild. AMG staat voor mij voor een overtreffende sportieve trap bovenop het normaal verkrijgbare bij Mercedes.

En ja ik vind geluid ook belangrijk en ja een V8 klinkt geweldig. Echter een goed ontworpen 4 pitter met bijpassende uitlaat kan ook geweldig klinken. Daar is mijn Abarth toch wel een prima voorbeeld van, 1400cc 4-pitter met geweldig geluid. Ook het gehuil van een Kompressor of supercharger vind ik geweldig, zie je tegenwoordig ook bijna niet meer. Helaas zal dit soort mechanische symfonie in de toekomst alleen maar minder worden. Vanwege milieu en geluidsrestricties. :'(
Haha nee bedoelde meer de puristen die zeuren over de alle andere modellen. Maar is moeilijk bij de nieuwe auto's om er een goed geluid uit te krijgen. Ik heb zelf een milltek er onder laten leggen maar dan nog zit ik helaas met de OPF filter. Deze kan ik niet verwijderen zonder mijn garantie te verliezen. Op zich is het geluid prima maar bedoel meer als je het vergelijkt met een v8 dan klinkt het toch een stuk minder.

YouTube: Supercars Arriving - Huracan EVO, Milltek CLA35, Mansory Ghost, R8 V...

Hier een filmpje van mijn auto op de meeting van afgelopen zondag. Heb je een idee hoe het nu klinkt.

• S_Chief
  • Niet online
Cid Highwind schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:20:
Je kan hooguit enkele knoppen terugvinden in de W176 en W204 (meestal zelfs met een andere afwerking), maar ook die modellen kan je qua kwaliteit toch echt niet met elkaar vergelijken.

• Cid Highwind
Daar moet ik je helaas ongelijk in geven:

W204 MOPF interieur (2011-2014): https://s.car.info/image_...dan-interior-0-194283.jpg
W176 interieur (2012): http://www.eurocarnews.com/media/pictorials/1882/10329.jpg

• Redondo1982
zaka_m4 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:07:
[...]

Welke auto ga je kopen? E63s? Facelift? :9~

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-11 15:22
Poeh die 1e is wel heel oldskool. Doe mij een CLA :-)

• S_Chief
  • Niet online
De kwaliteit van de gebruikte materialen kan je niet vergelijken op een foto..

• Cid Highwind
S_Chief schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:48:
[...]

De kwaliteit van de gebruikte materialen kan je niet vergelijken op een foto..
Dat klopt, dat was ook niet het punt. Het punt was dat in tegenstelling tot de vorige generatie A-Klasse die behoorlijk wat kritiek kreeg, de huidige generatie de benchmark in z'n segment is geworden. Dat niet in de laatste plaats vanwege z'n moderne interieur en technische snufjes waarin hij z'n grotere broers mee op een flink achterstand heeft gezet. Dat dus in tegenstelling tot de vorige generatie, die eigenlijk al snel achter de feiten aan zou lopen omdat het model nog behoorlijk op de vorige generatie leunde.

Dus vandaar mijn opmerking dat ik met de niet bepaald vooruitstrevende W176 nog wel in kon komen dat men hem Mercedes-onwaardig vond, maar dat je daar de huidige generatie mee tekort zou doen. Z'n (gebrekkige) comfort ten spijt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
*O* Vandaag mijn nieuwe B mogen gaan ophalen. Helaas ben ik er net achter gekomen dat alle foto's corrupt zijn geraakt :X

Eerste indrukken:
Grote schermen zijn leuk en mooi
Koffer lijkt visueel iets kleiner dan de vorige B
Achteruitrijcamera is veel beter dan het vorige model. De kijkhoek is ook groter.
De motor leek wat ruw laag in de toeren maar dat is ook wat wennen komende van een diesel

Vanavond maar eens wat gaan rondrijden en spelen met de instellingen :9

• InterCC
Admiral Freebee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:01:
*O* Vandaag mijn nieuwe B mogen gaan ophalen. Helaas ben ik er net achter gekomen dat alle foto's corrupt zijn geraakt :X

Eerste indrukken:
Grote schermen zijn leuk en mooi
Koffer lijkt visueel iets kleiner dan de vorige B
Achteruitrijcamera is veel beter dan het vorige model. De kijkhoek is ook groter.
De motor leek wat ruw laag in de toeren maar dat is ook wat wennen komende van een diesel

Vanavond maar eens wat gaan rondrijden en spelen met de instellingen :9
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Spelen met het nieuwe MBUX en kijken wat kan is inderdaad best leuk :)

• zaka_m4
Redondo1982 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:11:
[...]

Welke auto ga je kopen? E63s? Facelift? :9~
Haha dat is wel de bedoeling maar wil dit keer geen nieuwe halen maar een tweedehandse. Waarschijnlijk komt er binnenkort een bij Mercedes Wensink Arnhem. Wat ik heb gehoord van de dealer ook eentje in de kleur die ik wil Designo briljantblauw.

Hopelijk heeft hij de meeste opties en is er al aardig wat afgeschreven :-p.

• wd200
Heeft iemand hier ervaring met de release datum van de nieuwe auto's.
Ik heb gelezen dat de nieuwe C in de maart gepresenteerd zou worden en dan in augustus in de showrooms moet staan. Voor mijn gevoel komt een station altijd later, hebben jullie daar in een idee van ?
Zou dan interesse hebben in een C estate namelijk.

// edit ik checkte de prijslijsten
in jan 2014 kwam de sedan van de laatste (voor facelift) versie
in jul 2014 kam de estate in de prijslijst.

Of hebben er insiders nog meer informatie over lanceermomenten ed.

Ik denk dat die voor mijn budget te duur wordt maar ik wil het toch afwachten alvorens in bijvoorbeeld een CLA SB bestel...

//edit 2: ik chatte met mercedes medewerker op mercedes.nl en die gaven aan hem in maart te verwachten :9~

[ Voor 19% gewijzigd door wd200 op 11-12-2020 17:29 ]

• InterCC
Ik dacht dat de hatchback en estate altijd tot de eerste modellen voor introductie horen en de Coupé later.

• Redondo1982
zaka_m4 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:45:
[...]

Haha dat is wel de bedoeling maar wil dit keer geen nieuwe halen maar een tweedehandse. Waarschijnlijk komt er binnenkort een bij Mercedes Wensink Arnhem. Wat ik heb gehoord van de dealer ook eentje in de kleur die ik wil Designo briljantblauw.

Hopelijk heeft hij de meeste opties en is er al aardig wat afgeschreven :-p.
Rocket hoor _/-\o_

Dat moet dan wel een demo auto zijn denk ik, want er zullen er nog weinig geleverd zijn waar nieuwe eigenaren al vanaf willen. Ik weet wel dat er met een Estate in die kleur demo wordt gereden. Gaat het om de Sedan of de Estate?

Wel een enorme sprong voorwaarts! In beleving, comfort, looks en money haha.

• Redondo1982
InterCC schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:00:
Ik dacht dat de hatchback en estate altijd tot de eerste modellen voor introductie horen en de Coupé later.
Estate kan soms weleens iets later bestelbaar zijn, maar dan hebben we het over dagen/weken. Vaak heeft het met de configurator te maken die nog geen update heeft gehad. Als je kijkt naar de E facelift, daarvan was alles direct beschikbaar. Nieuwe modellen zal wel even anders zijn.

• Cid Highwind
wd200 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:53:
Heeft iemand hier ervaring met de release datum van de nieuwe auto's.
Ik heb gelezen dat de nieuwe C in de maart gepresenteerd zou worden en dan in augustus in de showrooms moet staan. Voor mijn gevoel komt een station altijd later, hebben jullie daar in een idee van ?
Zou dan interesse hebben in een C estate namelijk.

// edit ik checkte de prijslijsten
in jan 2014 kwam de sedan van de laatste (voor facelift) versie
in jul 2014 kam de estate in de prijslijst.

Of hebben er insiders nog meer informatie over lanceermomenten ed.

Ik denk dat die voor mijn budget te duur wordt maar ik wil het toch afwachten alvorens in bijvoorbeeld een CLA SB bestel...
Het doorgaans goed geïnformeerde MB Passion Blog heeft het over bestellen in April, met een uitlevering in Juni. Station en sedan zouden tegelijkertijd moeten komen:

https://blog.mercedes-ben...eger-mit-weniger-tarnung/

Voor de station lijkt me dat zowaar nog haalbaar. Voor een sedan die uit East London zou moeten komen heb ik daar echter mijn vraagtekens bij. De reistijd is namelijk al 6 tot 8 weken, afgezien van nog eventuele verdere vertragingen door corona in Zuid-Afrika.

Omdat de productiestop snel nadert denk ik dat de aankondiging, of tenminste een vooraankondiging, ook niet lang meer op zich zal laten wachten.

• wd200
Over het lane keeping assist systeem van Mercedes in A / Cla is vaker iets geschreven. Het systeem dat ineens hard remt is niet voor iedereen een fijn systeem.

Ik vraag mij af, hoe reageert de A / CLA met het rijassistentie plus pakket zonder dat je deze functie aanzet en over een lijn gaat ?
Remt de auto dan nog steeds of stuurt die terug ?

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50
wd200 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:22:
Over het lane keeping assist systeem van Mercedes in A / Cla is vaker iets geschreven. Het systeem dat ineens hard remt is niet voor iedereen een fijn systeem.

Ik vraag mij af, hoe reageert de A / CLA met het rijassistentie plus pakket zonder dat je deze functie aanzet en over een lijn gaat ?
Remt de auto dan nog steeds of stuurt die terug ?
Functie staat standaard aan bij starten van de auto. Ja, de auto remt en ja hij stuurt (abrupt) tegen

• InterCC
GilbertvH schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:29:
[...]

Functie staat standaard aan bij starten van de auto. Ja, de auto remt en ja hij stuurt (abrupt) tegen
Met rijassistentie PLUS ook? Bij mij zijn het lichte stuurbewegingen en stuurt de auto netjes tussen de lijnen (EQC overigens, maar zit daar verschil in bij rijassistentie plus?) Van abrupte stuurbewegingen is zeker geen sprake. Ik heb gister nog ruim 300 km (voornamelijk snelweg) gereden en de rijassistentie plus het merendeel van het werk laten doen (uiteraard handen aan het stuur). Het meest vervelende vind ik ineens de beoordelingen van 120/130 waar het op dat moment 100 is en de auto ineens versnelt.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Toen het eindelijk eens droog was toch maar eens 2 fotootjes genomen. 't Is een B180 Business Solution in het Iridium Zilver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnj56OIw-xWSR0-8QfqDr7tCGlQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TU7oeNfBYn0xnAL3zchkBKHM.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktt1cN21eA_zHt0eht0YTu7lXXk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LBynZuHGceg4FjDI2XdsDKv.jpg?f=fotoalbum_medium

Het remmen van de lane assist heb ik eens proberen uit te lokken op een weg zonder verkeer maar verder dan het stuur laten trillen ben ik niet geraakt. Verder al wat aan het spelen geweest met de voice control en de schermen wat aan het instellen geweest. Ik vind het al spijtig dat ik met corona nergens naartoe moet :P

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-12-2020 09:45 ]

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:43:
Toen het eindelijk eens droog was toch maar eens 2 fotootjes genomen. 't Is een B180 Business Solution in het Iridium Zilver.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het remmen van de lane assist heb ik eens proberen uit te lokken op een weg zonder verkeer maar verder dan het stuur laten trillen ben ik niet geraakt. Verder al wat aan het spelen geweest met de voice control en de schermen wat aan het instellen geweest. Ik vind het al spijtig dat ik met corona nergens naartoe moet :P
Het remmen gaat hij pas echt doen als je over een doorgetrokken streep heen gaat.

• wd200
InterCC schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:38:
[...]

Met rijassistentie PLUS ook? Bij mij zijn het lichte stuurbewegingen en stuurt de auto netjes tussen de lijnen (EQC overigens, maar zit daar verschil in bij rijassistentie plus?) Van abrupte stuurbewegingen is zeker geen sprake. Ik heb gister nog ruim 300 km (voornamelijk snelweg) gereden en de rijassistentie plus het merendeel van het werk laten doen (uiteraard handen aan het stuur). Het meest vervelende vind ik ineens de beoordelingen van 120/130 waar het op dat moment 100 is en de auto ineens versnelt.
dat kan je uitzetten als het goed is, het automatisch overnemen van de borden, dit kwam hier eerder naar voren.

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 17-12-2020 22:27 ]

• InterCC
wd200 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:11:
Een aanvraag met 2e contractant is gedaan en contract is verstuurd!

[...]

dat kan je uitzetten als het goed is, het automatisch overnemen van de borden, dit kwam hier eerder naar voren.
Klopt, in MBUX kan dat uit, maar dat voor elke rit doen doe ik niet, merk ik. Misschien had ik dat gister met een lange rit wel gewoon moeten doen. Nu zat ik mij eraan te storen (en ken de oplossing), maar deed er niets mee.

Weet iemand overigens hoe het vitaliteitsprogramma werkt. Zag ik er gister moe uit en dat de auto dat herkent en voorstelt om een vitaliteitsprogramma te starten met muziek en lichtshow? Dat was namelijk wat gebeurde na accepteren.

• zaka_m4
Redondo1982 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:01:
[...]

Rocket hoor _/-\o_

Dat moet dan wel een demo auto zijn denk ik, want er zullen er nog weinig geleverd zijn waar nieuwe eigenaren al vanaf willen. Ik weet wel dat er met een Estate in die kleur demo wordt gereden. Gaat het om de Sedan of de Estate?

Wel een enorme sprong voorwaarts! In beleving, comfort, looks en money haha.
Wat ik begreep was het een sedan maar heb nog niks zien langs komen. Ik denk dat je ook wel gelijk hebt dat het een demo auto is. Aan de ene kant heb ik dit liever niet zie nog wel eens hoe mensen hier in rijden.

• FireDrunk
Nog steeds niets gehoord van mijn auto :( Heb nu een A180 als vervanger (prima luxe gelukkig), maar mis mijn snellere motortje... Als ik in de app kijk, staat de motoprklep nog steeds open :/

Even niets...

• wd200
InterCC schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:30:
[...]

Klopt, in MBUX kan dat uit, maar dat voor elke rit doen doe ik niet, merk ik. Misschien had ik dat gister met een lange rit wel gewoon moeten doen. Nu zat ik mij eraan te storen (en ken de oplossing), maar deed er niets mee.
dat moet toch permanent uit kunnen het automatisch aanpassen van de snelheid op basis van de borden ?

dit is een oude post, waar ik dat eerder las.
Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

• Redondo1982
zaka_m4 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:07:
[...]

Wat ik begreep was het een sedan maar heb nog niks zien langs komen. Ik denk dat je ook wel gelijk hebt dat het een demo auto is. Aan de ene kant heb ik dit liever niet zie nog wel eens hoe mensen hier in rijden.
Ja, haha. Het is maar een demo denken ze dan.

Maar, daar kan ie wel tegen hoor.

Post je nog wel even wat pics als het zover is? Kanon man...

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 14-12-2020 12:38 ]

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:01
Zo mijn W177 wordt teruggeroepen, omdat de afvoerleiding van het codenswater van de airco niet goed gemonteerd kan zijn. Over 2 weken een afspraak.

Overigens merk ik echt wel een verschil van comfort/rijden tussen een A-klasse en een C-klasse. Ik heb de A-klasse dan ook puur genomen om het kekke MBUX en interieur. Qua rijgedrag wint de C het op alle fronten.

• wd200
layzzzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:57:
Zo mijn W177 wordt teruggeroepen, omdat de afvoerleiding van het codenswater van de airco niet goed gemonteerd kan zijn. Over 2 weken een afspraak.

Overigens merk ik echt wel een verschil van comfort/rijden tussen een A-klasse en een C-klasse. Ik heb de A-klasse dan ook puur genomen om het kekke MBUX en interieur. Qua rijgedrag wint de C het op alle fronten.
Hoe vergelijk je de stoelen van de A en de C ?
zijn ze van een C zoals je denkt veel comfortabeler?

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:01
wd200 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:39:
[...]

Hoe vergelijk je de stoelen van de A en de C ?
zijn ze van een C zoals je denkt veel comfortabeler?
Ligt er natuurlijk aan welke stoelen je hebt. De C-stoelen voelen wat comfortabler aan, je zit ook hoger. Ik vind de normale A-klasse stoelen ook lekker zitten.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Weer een paar dagen verder met de B. Punt van ergernis: er zijn 3 USB poorten en die zijn allemaal met USB-C connector. Dat wordt dus een nieuwe mini USB stick kopen voor de muziek maar voor de telefoon op te laden ben ik nog op zoek naar een mooie oplossing. We hebben voldoende kwalitatieve USB-A naar USB-C en micro-USB kabels thuis dus ik dacht aan een USB-C naar USB-A adapter. Ik kan echter het bos door de bomen niet meer zien. Elke adapter heeft wel goede en slechte reviews. Heeft er iemand ervaring met bepaalde adapters die (goed) passen?

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
Weer een paar dagen verder met de B. Punt van ergernis: er zijn 3 USB poorten en die zijn allemaal met USB-C connector. Dat wordt dus een nieuwe mini USB stick kopen voor de muziek maar voor de telefoon op te laden ben ik nog op zoek naar een mooie oplossing. We hebben voldoende kwalitatieve USB-A naar USB-C en micro-USB kabels thuis dus ik dacht aan een USB-C naar USB-A adapter. Ik kan echter het bos door de bomen niet meer zien. Elke adapter heeft wel goede en slechte reviews. Heeft er iemand ervaring met bepaalde adapters die (goed) passen?
Ehh, ik kreeg een USB-C naar USB-A adapter/kabel gewoon geleverd bij de auto. Al in je dashboardkastje gekeken?

Die kan je overigens ook prima voor je muziek/USB Stick gebruiken.

Voor het opladen van de telefoon zou ik juist voor een Native USB-C kabel gaan. Met USB-C naar USB-C levert de auto 7.5w, als je er een USB-C naar A kabeltje tussen hangt nog maar 5w,begreep ik.

Anyway, USB C is de toekomst. Geen geld in adaptertjes investeren, haal liever de juiste kabels.

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:40:
[...]

Ehh, ik kreeg een USB-C naar USB-A adapter/kabel gewoon geleverd bij de auto. Al in je dashboardkastje gekeken?

Voor het opladen van de telefoon zou ik juist voor een Native USB-C kabel gaan. Met USB-C naar USB-C levert de auto 7.5w, als je er een USB-C naar A kabeltje tussen hangt nog maar 5w,begreep ik.

Anyway, USB C is de toekomst. Geen geld in adaptertjes investeren, haal liever de juiste kabels.
Normaal wordt de adapter inderdaad meegeleverd, maar bij mij bleek die ook te ontbreken.

• Admiral Freebee
  • Niet online
[...]

Hmm, de dealer heeft er niets van gezegd maar ik heb nog niet in het handschoenkastje gekeken. Dat zal ik straks eens doen, goede tip! De handleiding geraakte niet verder dan de vermelding dat afhankelijk van de configuratie er USB-C of USB-A aansluitingen aanwezig zijn.

USB-C -> USB-C en een USB-C -> micro USB kabel kunnen wel een optie zijn. Het kan zijn dat USB-C de toekomst is maar al de combinaties van standaarden die over USB-C kunnen en verschillende soorten kwaliteit van kabels maken het niet eenvoudig.

• koesie
  • Niet online
[...]

Ik heb er ook geen gekregen.
Voor normaal gebruik heb ik USB-C <> USB-C kabels gekocht. Maar ik heb nog een adapter USB-C <> USB-A gekocht. Dit gebruik ik als ik mijn Iphone wil aansluiten, of een update van de Navi kaarten doe, heb nog geen stick met USB-C

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:48:
[...]

Hmm, de dealer heeft er niets van gezegd maar ik heb nog niet in het handschoenkastje gekeken. Dat zal ik straks eens doen, goede tip! De handleiding geraakte niet verder dan de vermelding dat afhankelijk van de configuratie er USB-C of USB-A aansluitingen aanwezig zijn.

USB-C -> USB-C en een USB-C -> micro USB kabel kunnen wel een optie zijn. Het kan zijn dat USB-C de toekomst is maar al de combinaties van standaarden die over USB-C kunnen en verschillende soorten kwaliteit van kabels maken het niet eenvoudig.
Ik heb mijn USB-C kabels van AliExpress... daar zijn ze wel makkelijk te vinden, ook voor degelijke kwaliteit (Baseus, Xiaomi)

Anyways, als snelle oplossing: maak dat handschoenenkastje even open! Bij mij zat het in een plastic zakje gesealed.

Nieuwe auto moet je zowiezo even door alle kastjes en vakjes graven, come on :+

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:01:
[...]

Ik heb mijn USB-C kabels van AliExpress... daar zijn ze wel makkelijk te vinden, ook voor degelijke kwaliteit (Baseus, Xiaomi)

Anyways, als snelle oplossing: maak dat handschoenenkastje even open! Bij mij zat het in een plastic zakje gesealed.

Nieuwe auto moet je zowiezo even door alle kastjes en vakjes graven, come on :+
Nieuwe auto wil zeggen kinderstoelen installeren en mijn vrouw laten zien hoe alles werkt :+ Ik kijk vandaag nog even, beloofd :D

• FireDrunk
FireDrunk schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:18:
Nog steeds niets gehoord van mijn auto :( Heb nu een A180 als vervanger (prima luxe gelukkig), maar mis mijn snellere motortje... Als ik in de app kijk, staat de motoprklep nog steeds open :/
Inmiddels te horen gekregen dat ze de hele cilinderkop gaan vervangen.
Helaas moeten ze daar wel op wachten, die is niet op voorraad (luts0rs :+ ).

Gaat dus nog wel even duren :'(

Even niets...

Verwijderd

FireDrunk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:34:
[...]

Inmiddels te horen gekregen dat ze de hele cilinderkop gaan vervangen.
Helaas moeten ze daar wel op wachten, die is niet op voorraad (luts0rs :+ ).

Gaat dus nog wel even duren :'(
Oei, dat is wel serieuze schade dan.

• Admiral Freebee
  • Niet online
@Verwijderd Net even alle kastjes uitgespit maar geen kabeltjes te vinden. Toch bedankt voor de tip!

• brekson
Ik lees net in de kranten dat vanaf morgen elke wagen de optie DAB+ gratis moet installeren/leveren
Hopelijk geldt dit ook voor bestaande wagens die dit via de app kunnen installeren
Momenteel staat dit bij mij voor meer dan 300€ nog in hold

• trinity999
  • Laatst online: 20:35
Wat denk je nou zelf?
Als je ziet wat er de komende jaren verplicht wordt in een auto aan assistent systemen zou je dus nu een kale auto kunnen bestellen en over 2jaar al die systemen gratis geüpgraded krijgen.
Daarbij voor DAB+ is het al meer dan 2 jaar bekend dat het nu verplicht zou worden. Als je slim was geweest had je dat met de koop van je auto moeten uit onderhandelen. Zo heb ik het er het vorig jaar al gratis bij gekregen.

• Redondo1982
trinity999 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:25:
Wat denk je nou zelf?
Als je ziet wat er de komende jaren verplicht wordt in een auto aan assistent systemen zou je dus nu een kale auto kunnen bestellen en over 2jaar al die systemen gratis geüpgraded krijgen.
Daarbij voor DAB+ is het al meer dan 2 jaar bekend dat het nu verplicht zou worden. Als je slim was geweest had je dat met de koop van je auto moeten uit onderhandelen. Zo heb ik het er het vorig jaar al gratis bij gekregen.
Als je echt over 'slim' (niet juiste woord, maar om even in jouw termen te blijven) dan had je beter moeten onderhandelen over de korting van het gehele aankoopbedrag. Als je iets er gratis bijkrijgt -wat voor een dealer ook een kostprijs heeft- dan heb je niet goed je best gedaan tijdens het onderhandelen over de totale prijs. Blijkbaar is er dan nog genoeg marge.

Zo valt er over iedereen wat te zeggen. Misschien heeft hij wel een megakorting gehad en heb jij DAB+ gekregen. Wie is hier dan 'slim'?

• cacao70
  • Laatst online: 02:22
brekson schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:01:
Ik lees net in de kranten dat vanaf morgen elke wagen de optie DAB+ gratis moet installeren/leveren
Hopelijk geldt dit ook voor bestaande wagens die dit via de app kunnen installeren
Momenteel staat dit bij mij voor meer dan 300€ nog in hold
Heb je hier meer achtergrond informatie over? Het zou wel fijn zijn als dit achteraf nog gratis kan :9

• brekson
trinity999 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:25:
Wat denk je nou zelf?
Topreactie dit

• brekson
cacao70 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:49:
[...]

Heb je hier meer achtergrond informatie over? Het zou wel fijn zijn als dit achteraf nog gratis kan :9
https://autofans.be/nieuw...icht-op-alle-nieuwe-autos

• menno3274
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-11 20:03
Even een "brutaal" vraagje. Wie kan er een onderhoudshistorie aan de hand van het kenteken/chassisnummer natrekken (buiten de dealer bellen)? Auto is na anderhalf jaar geïmporteerd en heeft op dit moment erg weinig gelopen, dus graag checken we dat eerst even. ;)
Ik hoef dus geen details (dat mag volgens mij ook niet) alleen of de huidige stand kan kloppen.

Alvast bedankt. :)

• S_Chief
  • Niet online
Officiële servicegarages van Mercedes kunnen dat ook (MBSG). Maar je kan gerust een dealer vragen; de meeste zijn echt niet te beroerd om je even te helpen.

Verwijderd

menno3274 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:40:
Even een "brutaal" vraagje. Wie kan er een onderhoudshistorie aan de hand van het kenteken/chassisnummer natrekken (buiten de dealer bellen)? Auto is na anderhalf jaar geïmporteerd en heeft op dit moment erg weinig gelopen, dus graag checken we dat eerst even. ;)
Ik hoef dus geen details (dat mag volgens mij ook niet) alleen of de huidige stand kan kloppen.

Alvast bedankt. :)
Dat kan de dealer voor je doen als je het chassisnummer geeft. Daar zijn de meeste echt niet te beroerd voor :)

• menno3274
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-11 20:03
@S_Chief @Verwijderd
Dankjewel, dan zal ik eens even kijken welke nog open zijn in de buurt.

• Herax10NL
Wat zijn jullie ervaringen met levertijden? Mijn CLA200 SB heeft nu een leverdatum van 15 mei 2021, is dit een realistische afleverdatum of kan ik rekening houden met een eerdere of latere datum?

• wvkreg
  • Laatst online: 12-11 15:22
Herax10NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:36:
Wat zijn jullie ervaringen met levertijden? Mijn CLA200 SB heeft nu een leverdatum van 15 mei 2021, is dit een realistische afleverdatum of kan ik rekening houden met een eerdere of latere datum?
Ik heb vanaf eind augustus 2020 een leverdatum (CLA 250E Hybrid) van april 2021 en hierin is helaas nog niks veranderd.

• Redondo1982
Mijn leverdatum is naar voren gehaald een tijdje terug. Hij zou eerst januari 2021 in productie gaan en dan leveren ergens in feb, maar ik mag hem nu al eerste week ophalen. Betreft GLE Coupé met besteldatum in juli. Betreft wel hybride en volgens een aantal leden hier schijnen die voorrang te krijgen.

• InterCC
Redondo1982 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:57:
[...]

Mijn leverdatum is naar voren gehaald een tijdje terug. Hij zou eerst januari 2021 in productie gaan en dan leveren ergens in feb, maar ik mag hem nu al eerste week ophalen. Betreft GLE Coupé met besteldatum in juli. Betreft wel hybride en volgens een aantal leden hier schijnen die voorrang te krijgen.
Klopt, ik heb dat zelfs van de dealer vernomen, maar wel de hybride/EV's voor dit jaar om dit jaar nog zo goed mogelijk uit de gemiddelde emissies te komen. Dat een auto die volgend jaar geleverd wordt binnen volgend jaar om die reden naar voren wordt gehaald is voor mij nieuws.

Wat wel kan is dat er veel auto's als voorraad besteld zijn en auto's die als 'label' verkocht hebben worden naar voren gehaald mits mogelijk (info van Stern Nieuwegein). Misschien dat dat voor jouw auto ook zo is.

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 16:11
Juni 2020 mijn CLA SB besteld, initiële leverdatum week 2 januari 2021. Vorige week gebeld dat dit half februari 2021 wordt. Bizar.

Wanneer heb jij m besteld?

• Herax10NL
Dubbeldanger schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:51:
[...]

Juni 2020 mijn CLA SB besteld, initiële leverdatum week 2 januari 2021. Vorige week gebeld dat dit half februari 2021 wordt. Bizar.

Wanneer heb jij m besteld?
Dat is wel heel erg lang, die van mij is vorige week besteld. Dus dan lijkt mijn levertijd nog mee te vallen

• CLA2020
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-02-2022
Vandaag te horen gekregen dat mijn CLA SB in januari wordt geleverd. Stond op 3e week maart.

• Redondo1982
CLA2020 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:23:
Vandaag te horen gekregen dat mijn CLA SB in januari wordt geleverd. Stond op 3e week maart.
Zo dan, mooi verlaat kerstkado 8)

Nu weer wat verzinnen voor de Pasen ;)

Pagina: 1 ... 41 ... 70 Laatste