• snelwin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:08:
Een vraagje aan mijn mede MBUX eigenaren, ik heb sinds kort een nieuw "euvel"

Telkens als ik mijn auto start en ik heb NIKS ingegeven kwa adres/navi, dan staat de navi op "thuis" ingesteld.
Maar, hij geeft dan alleen de blauwe lijn als route op de kaart weer, geen gesproken navigatie, en zodra je van de route afwijkt dan verdwijnt de blauwe lijn ook om niet meer terug te komen.

Hebben meer mensen dat? Het is in principe geen storende eigenschap dat hij je altijd de weg naar huis laat zien, maar wel frapant dat dat zomaar uit zichzelf begonnen is.
Zoals InterCC ook al aangeeft is MBUX op verschillende gebieden zelflerend en heeft het ergens je thuisadres opgepikt. Vind het persoonlijk best prettig aangezien je er geen last van hebt maar wel altijd de aankomsttijd op het scherm toont. Wat voor mij weer handig is om het thuisfront te informeren. :)

De functie is "eenvoudig" uit te schakelen als je weet waar die zit: MBUX homescreen --> klik linksboven op het profiel waarmee je bent ingelogd --> klik op de 3 "..." achter je profiel --> "Instellingen Adviezen" --> klik "Bestemmingsadviezen toestaan" uit. Hier kan je ook nog andere adviezen in-/uitschakelen.

Voor zover ik weet heeft het niet met de FUP3 update te maken aangezien mijn MBUX nog op FUP2 draait.

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:08:
Een vraagje aan mijn mede MBUX eigenaren, ik heb sinds kort een nieuw "euvel"

Telkens als ik mijn auto start en ik heb NIKS ingegeven kwa adres/navi, dan staat de navi op "thuis" ingesteld.
Maar, hij geeft dan alleen de blauwe lijn als route op de kaart weer, geen gesproken navigatie, en zodra je van de route afwijkt dan verdwijnt de blauwe lijn ook om niet meer terug te komen.

Hebben meer mensen dat? Het is in principe geen storende eigenschap dat hij je altijd de weg naar huis laat zien, maar wel frapant dat dat zomaar uit zichzelf begonnen is.
Dat is geen "euvel" maar een optie die de navigatie heeft. Zodra hij merkt dat je richting huiswaarts gaat rijden zal hij dit aangeven. Het is een "stille "routegeleiding" oftewel hij navigeert niet actief maar geeft alleen de route naar huis aan incl. AR. Dit werkt voor zowel thuis als Werk adres.
Je kan deze optie aan /uit zetten in het navigatiemenu

Verwijderd

snelwin schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:14:
[...]

Zoals InterCC ook al aangeeft is MBUX op verschillende gebieden zelflerend en heeft het ergens je thuisadres opgepikt. Vind het persoonlijk best prettig aangezien je er geen last van hebt maar wel altijd de aankomsttijd op het scherm toont. Wat voor mij weer handig is om het thuisfront te informeren. :)

De functie is "eenvoudig" uit te schakelen als je weet waar die zit: MBUX homescreen --> klik linksboven op het profiel waarmee je bent ingelogd --> klik op de 3 "..." achter je profiel --> "Instellingen Adviezen" --> klik "Bestemmingsadviezen toestaan" uit. Hier kan je ook nog andere adviezen in-/uitschakelen.

Voor zover ik weet heeft het niet met de FUP3 update te maken aangezien mijn MBUX nog op FUP2 draait.
Nouja, mn thuisadres heeft hij opgepikt van het "home" veld, die staat er sinds dag 1 al in. Dit heeft hij echter nooit eerder gedaan tot een paar dagen geleden, en hij doet het ook als ik thuis op de oprit sta :+ Zelflerend gaat dus maar tot op zekere hoogte.

Nouja, maakt ook niet heel veel uit, ik ben uberhaupt niet veel in het thuisland geweest met de auto sinds ik hem heb, dus wie weet deed hij het daarom nooit.

Ik ga op zoek naar de instelling om het uit te zetten!

Ik kan me overigens goed voorstellen dat dit bij de gemiddelde woon-werkverkeer auto handig kan zijn, maar ik doe heel weinig huis-kantoor-huis tripjes dus liever niet.

• Makelaarboy16
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 22:34
Mooie auto's die ik hier voorbij zie komen!

Ik heb die van mij enkele maanden geleden besteld en krijg hem in december nog geleverd!
Kijk erg uit naar het moment. Ik heb onderstaande configuratie gekozen, onderstaande auto is dus niet de daadwerkelijke auto die ik krijg maar een voorbeeld. IK KAN NIET WACHTEN!!
A250e Business Solutions AMG pakket in het berggrijs met Panorama/schuifdak :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DdlAuG9ROqBX8IOklcR8Sy1k_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moxeO9kjwp10y8EpTW72ycZt.jpg?f=fotoalbum_large

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
Gisteren gebeld dat de leverdatum van mijn CLA180 Business Solution Luxury definitief naar voren is gehaald. Verwachte leverdatum was 29 januari. Nu krijg ik ‘m dinsdag aanstaande geleverd. Dik 2,5 maand eerder, heel blij mee.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Misschien een domme vraag, maar steeds als ik in mijn auto stap moet ik kiezen voor individuele instelling (ipv comfort voor demping, stuur en motor) en de regeneratiestand (D-). In mijn profiel lijk ik dat maar niet te kunnen opslaan ergens. Zie ik wat over het hoofd, want het zou net wat fijner zijn als dat automatisch staat op de standen die ik het meest gebruik.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
genialegek schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:33:
Gisteren gebeld dat de leverdatum van mijn CLA180 Business Solution Luxury definitief naar voren is gehaald. Verwachte leverdatum was 29 januari. Nu krijg ik ‘m dinsdag aanstaande geleverd. Dik 2,5 maand eerder, heel blij mee.
Hier niks veranderd, april 2021. September 2020 besteld.

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
wvkreg schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:35:
[...]

Hier niks veranderd, april 2021. September 2020 besteld.
Jammer, bij mij kwam het ook vrij onverwacht. Mijn bestelling is halverwege juli geplaatst en volgens mij eind juli definitief doorgezet.

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:52
Ik heb een vraagje,

Ben aan het kijken naar een a klasse maar wel met rijassitentiepakket. Nu vroeg ik mij af heeft iemand dat hier en werkt het ook goed? hij zou bijvoorbeeld automatisch de snelheden moeten aanpassen naar de borden. Maar weet hij bijvoorbeeld dat het overdag 100 is en daarna 130 of 120 of is het gewoon altijd 100 of altijd 130?

• wvkreg
Hij leest de borden.

• InterCC
sgouman schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:44:
Ik heb een vraagje,

Ben aan het kijken naar een a klasse maar wel met rijassitentiepakket. Nu vroeg ik mij af heeft iemand dat hier en werkt het ook goed? hij zou bijvoorbeeld automatisch de snelheden moeten aanpassen naar de borden. Maar weet hij bijvoorbeeld dat het overdag 100 is en daarna 130 of 120 of is het gewoon altijd 100 of altijd 130?
Het werkt vrij goed met de borden uitlezen, maar volgens mij gebruikt het ook de navigatie en er zitten best wat rare dingen in. Het werkt echt niet feilloos en met name bij parallelwegen of zelfs een keer onder een snelweg door dat de auto ging versnellen terwijl ik op een 80km/h weg reed.
Overall werkt het prima, maar elke lange rit zit er wel iets raars in met plotseling optrekken of afremmen naar een onjuiste snelheid.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wie heeft kleur 817U al besteld?

Worden net iPhones he :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INq17kYng0NyUohFWNc9q25k9wQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SPleS37yfYyTCMRm4pxhUF84.png?f=user_large

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 16:46
Nou, inderdaad :+

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50
InterCC schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:27:
Misschien een domme vraag, maar steeds als ik in mijn auto stap moet ik kiezen voor individuele instelling (ipv comfort voor demping, stuur en motor) en de regeneratiestand (D-). In mijn profiel lijk ik dat maar niet te kunnen opslaan ergens. Zie ik wat over het hoofd, want het zou net wat fijner zijn als dat automatisch staat op de standen die ik het meest gebruik.
Dit kan je terugvinden in het menu (niet je profiel) > Auto instellingen > uit mijn hoofd gezegd Voertuig en dan de eerste optie.

Sorry, ben nu niet in de buurt van mijn auto, maar heb deze setting toevallig afgelopen weekend nog uitgeprobeerd.

• InterCC
GilbertvH schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:12:
[...]

Dit kan je terugvinden in het menu (niet je profiel) > Auto instellingen > uit mijn hoofd gezegd Voertuig en dan de eerste optie.

Sorry, ben nu niet in de buurt van mijn auto, maar heb deze setting toevallig afgelopen weekend nog uitgeprobeerd.
Ik ben even naar de auto gelopen. Het klopt dat ik 'm daar in kan stellen (ook al gedaan), maar bij start auto moet ik wel naar individueel gaan (mijn ingestelde instellingen) en start de auto altijd in comfort stand. Het zou fijn zijn als het gewoon begint in individueel. :)

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
InterCC schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:32:
[...]
Ik ben even naar de auto gelopen. Het klopt dat ik 'm daar in kan stellen (ook al gedaan), maar bij start auto moet ik wel naar individueel gaan (mijn ingestelde instellingen) en start de auto altijd in comfort stand. Het zou fijn zijn als het gewoon begint in individueel. :)
De functie dat het systeem vraagt om de laatst gebruikte instellingen te herstellen is momenteel de enige optie. Je kunt dit helaas niet vastleggen in je profiel.

I'm not bothered by those who think they are right.

• InterCC
Gearjunkie schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
[...]

De functie dat het systeem vraagt om de laatst gebruikte instellingen te herstellen is momenteel de enige optie. Je kunt dit helaas niet vastleggen in je profiel.
Ah, dat is jammer, maar dan weet ik nu wel dat ik kan stoppen met zoeken naar die optie. :) Thanks!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-11 12:57
Hij is er! Super blij mee, rijdt als een koning! afgelopen paar dagen lekker bezig geweest met alles instellen en eigen maken! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AwLEMa6QiPpX1oet9jTzwVirtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giB3Yb3WHGOV0QhdcmGNtMmW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzhQsmZYM0ZL7_aKc6Kic3hduMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HQQrZbjDjRtcSduqeTqhJwi.jpg?f=fotoalbum_large

• wvkreg
Is dat een C of CLA? Specs?

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:29
inbedrijf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:03:
Hij is er! Super blij mee, rijdt als een koning! afgelopen paar dagen lekker bezig geweest met alles instellen en eigen maken! [Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie auto!

I don't have dreams, I have goals!!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:29
Hij is er! Super blij mee, rijdt als een koning! afgelopen paar dagen lekker bezig geweest met alles instellen en eigen maken! [Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefelciteerd met je nieuwe C Estate! Wat voor kleur is het?

• Tristan
Ik vind de C estate een erg mooie auto!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
[Afbeelding]
mooie auto!
C180 bus. sol. AMG ?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
C uiteraard.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-11 12:57
Mercedes C-class Estate 9C-tronic Business solution 180

Business solution plus
Busines solutiins AMG
Premium plus
Kleur: Selenietgrijs

Zijn er nog C-rijders met tips welke ik echt moet doorvoeren of uitproberen?
ViTeX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:54:
[...]

Gefelciteerd met je nieuwe C Estate! Wat voor kleur is het?
wd200 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:17:
[...]

mooie auto!
C180 bus. sol. AMG ?

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:25
Als de optie er op zit is dit het perfecte jaargetijde om de adaptieve verlichting uit te proberen. Niks mooier dan in de nevel het schouwspel van je koplampen te bekijken.

Daarnaast niet vergeten dat je naast Eco, Comfort, Sport en Sport+ ook de mogelijkheid hebt om het beste van de verschillende modi te combineren. Mocht je het leuk vinden kan je zelfs het schakelen op handmatig zetten. Uiteraard natuurlijk even in het donker de interieurverlichting bekijken, nieuwe modellen hebben meer opties dan de mijne destijds die er maar 3 bood.

Verder schiet me niks te binnen anders dan je veel plezier te wensen!

• ViTeX
Gisteren nog de "launch" control op mijn CLA SB 250e uitgeprobeerd. Is ook wel grappig, maar met winterbandjes heb ik maar weinig grip.

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:17
Geschatte leverdatum voor mijn CLA SB 250e Business Solution Luxury Limited in Denim Blue is gezet op 22 april 2021.

Is besteld bij Stern door Alphabet. De dealer had aangegeven ongeveer 4 maanden, dit is toch nog even iets langer helaas. Geduld wordt weer op de proef gesteld dus :+

• wvkreg
Same here...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
Vraagje aan de E-kenners is het subframe van een W211 beter dan van een W212.
Lees nogal wat problemen rondom het W212 subframe.

En de W212 heeft nog wel eens wat problemen met het contactslot ( ELV / ESL / EIS ) module ?
Speelt dit ook bij de W211 ?

Verder de E220CDI ( 150 PK ) uit begin 2006 is dat hetzelfde blok als in de eerste W212 ?

• ViTeX
dataSlut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:04:
Geschatte leverdatum voor mijn CLA SB 250e Business Solution Luxury Limited in Denim Blue is gezet op 22 april 2021.

Is besteld bij Stern door Alphabet. De dealer had aangegeven ongeveer 4 maanden, dit is toch nog even iets langer helaas. Geduld wordt weer op de proef gesteld dus :+
Dealer hier in Amsterdam zeiden dat PHEV voorrang krijgen op de rest, mogelijk dat het niet bij alle regio's dat zo is...

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:17
ViTeX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:40:
[...]

Dealer hier in Amsterdam zeiden dat PHEV voorrang krijgen op de rest, mogelijk dat het niet bij alle regio's dat zo is...
Ja, dat vermelden ze mij hier ook in Amersfoort. Misschien zijn ze wat terughoudend met de verwachte leverdatum. Eerdere levering hoor je liever dan later natuurlijk!

Moet jij in de tussentijd maar vaker plaatjes posten!😉

• ViTeX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7KnWLG7uSVfq64WI3tYGlD8DkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JM218U5fcQhx2cE0WneNfZmK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYymx7VcCX6_E9T2LvfceIsXDLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc0NiOUPK2SJErnmAOv5NZgG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxq0I0nXhtqT_t7-0QKUmfeHlWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ND0UzGz7Wx5bEFRYvpEsLUh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnMTIEi_WE-GygsT61QL2AZA9HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlgnUbTnkcKOmojehXmvsjso.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdjIQ6ZUqoDwuAlbvQTxBxgfTrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYODU1O5BxDJHkJfTbeoysqd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnfT-4UiGpviJZwmPXnzpnwitWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6UzRbYUUjkZFHjTJ1kFP6LH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwiqY-1BfuUqgRpGEb7z3EHyPBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFdNrmu2ZMjyyQ9zuZ87VlpX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3bgBepNtQvVMTMcGIGy3UbP73g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwqwV8eFnkINhJTMOkYyOBRP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KvJuE4vksdNqovX6w1KPru5PtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HDFYuI46Bne8RPFsYtHZRVE.jpg?f=fotoalbum_large

• wvkreg
Vooral die laatste 😀👋

• ritsel3
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-04-2021
Yep ook ik heb mijn shooting brake 250 e eind Oct besteld, verwachte leverdatum 15 maart via Leaseplan/Stern Amsterdam

• Tristan
Die ambient led verlichting is het enige wat ik echt mis aan mijn B :-( Zou mijn zoon zo gaaf vinden _/-\o_

• sgouman
Ik ben nog even aan het configureren geslagen.

Weet iemand of het mogelijk is om een business solution luxury met business solution plus te bestellen maar dan het panoramadak eruit te halen waardoor de auto toch ruim 1000 euro goedkoper wordt?

• Tristan
sgouman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:52:

Weet iemand of het mogelijk is om een business solution luxury met business solution plus te bestellen maar dan het panoramadak eruit te halen waardoor de auto toch ruim 1000 euro goedkoper wordt?
:? waarom? Panoramadak is echt optie nummer #1 voor mij

• sgouman
Tristan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:57:
[...]

:? waarom? Panoramadak is echt optie nummer #1 voor mij
Voor mij niet en doordat panoramadak kom ik 11 euro boven leasebudget+eigen bijdrage

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:01:
[...]

Je sleutel MAG in dat bakje, maar hij mag ook gewoon in je broekzak blijven, he :+
Ik vind ook dat de sleutel maar slecht past, met de noodkey er bij gaat hij er maar stroef tussenin

• brekson
Mooie foto's: waar heb je dat opvulbakje vandaan welke in de console past ? De mijne komt van ali express, maar is niet de beste kwaliteit

• InterCC
sgouman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:52:

Dat kan niet. Dan zal je alle opties los moeten kiezen, maar komt het alsnog duurder uit dan met dakraam. Het komt er in ieder geval op neer dat je geen dingen uit een pakket kan halen en de optieprijs in mindering wordt gebracht.

edit:
Wat je wel kan doen is je probleem bij de dealer neerleggen en om korting vragen, zodat je leaseprijs dan net past. Soms zijn er evengoed kortingen die niet direct inzichtelijk zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door InterCC op 12-11-2020 09:30 ]

• sgouman
InterCC schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:28:
[...]

Dat kan niet. Dan zal je alle opties los moeten kiezen, maar komt het alsnog duurder uit dan met dakraam. Het komt er in ieder geval op neer dat je geen dingen uit een pakket kan halen en de optieprijs in mindering wordt gebracht.

edit:
Wat je wel kan doen is je probleem bij de dealer neerleggen en om korting vragen, zodat je leaseprijs dan net past. Soms zijn er evengoed kortingen die niet direct inzichtelijk zijn.
Jammer, hopelijk dat de leasemaatschappij dan korting wilt geven.

• ViTeX
brekson schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:14:
[...]

Mooie foto's: waar heb je dat opvulbakje vandaan welke in de console past ? De mijne komt van ali express, maar is niet de beste kwaliteit
Die van mij komt van AliExpress kwaliteit en pastvorm is wel prima vind ik.

• ViTeX
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:01:
[...]

Je sleutel MAG in dat bakje, maar hij mag ook gewoon in je broekzak blijven, he :+
Haha was een test. Als het goed is is dat de plek om je sleutel weer op te laden als dat nodig is. Wel door mijn case past het maar 'net' in en je moet de nood sleutel eerst losgaan koppelen. Hier had Mercedes wel iets anders op moeten verzinnen.

• InterCC
sgouman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:31:
[...]

Jammer, hopelijk dat de leasemaatschappij dan korting wilt geven.
Ik zou de leasemaatschappij vragen waar zij de auto doorgaans bestellen (Athlon krijgt bijvoorbeeld extra korting bij Wensink en Stern, is mij verteld) en dan bij de dealer vragen om korting. Die offerte kan dat door naar de leasemaatschappij waar zij de tarieven op baseren.
De leasemaatschappij zal niet zomaar korting geven, denk ik.

• sgouman
InterCC schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
[...]

Ik zou de leasemaatschappij vragen waar zij de auto doorgaans bestellen (Athlon krijgt bijvoorbeeld extra korting bij Wensink en Stern, is mij verteld) en dan bij de dealer vragen om korting. Die offerte kan dat door naar de leasemaatschappij waar zij de tarieven op baseren.
Moet ik dan bij de dealer gewoon aangeven dat de leaseauto Athlon is en hebben ze dan een vaste korting die ze kunnen berekenen?

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 12-11-2020 13:30 ]

• InterCC
sgouman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:28:
[...]

Moet ik dan bij de dealer gewoon aangeven dat de leaseauto Athlon is en hebben ze dan een vaste korting die ze kunnen berekenen?
Die willen dat denk ik wel weten ja en dan of ze iets met de offerte kunnen, zodat jij de auto kan leasen en zij dan als dealer in principe de toezegging krijgen dat je de auto bij hen wilt bestellen via Athlon en zij dus die verkoop realiseren. Ik zou het op die manier proberen.
Misschien ook bij je werkgever vragen of er afspraken zijn, want soms blijkt dat een (grote) werkgever wat korting krijgt die dan achteraf inzichtelijk is, waardoor het leasebedrag alsnog net wat lager uitvalt dan de initiële berekening.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:31
InterCC schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
[...]

Ik heb zelf een MB besteld als lease via Athlon. Ze hebben mij geen specifieke dealer aangegeven. Kon dat geheel zelf bepalen. Het kan echter wel via de werkgever verschillen. Sommige werkgevers hebben bepaalde contracten met bepaalde dealers. Ervaring leert dat die dealers zo uitgeknepen zijn dat er eigenlijk niets te regelen valt.

• InterCC
mavical schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:46:
[...]

Ik heb zelf een MB besteld als lease via Athlon. Ze hebben mij geen specifieke dealer aangegeven. Kon dat geheel zelf bepalen. Het kan echter wel via de werkgever verschillen. Sommige werkgevers hebben bepaalde contracten met bepaalde dealers. Ervaring leert dat die dealers zo uitgeknepen zijn dat er eigenlijk niets te regelen valt.
Toen ik private lease overwoog kon ik, als ik direct via Wensink zou leasen, 8% korting krijgen, want die zouden ze anders aan Athlon geven. Op nieuwe auto's zit nog best wel marge hoor (al wordt het echte geld in de werkplaats verdient).
Overigens is het juist omdat je de dealer kunt kiezen interessanter om daar de korting te vragen, want daar rekent Athlon dan mee en dan zou je die € 11,- lager uit kunnen komen. Of misschien kunnen ze iets van de offerte aflaten en toch inbouwen (of na ontvangst auto inbouwen) om de korting te geven. Daarin zou de dealer creatief moeten zijn als ze de sale willen realiseren (en daar uiteraard ook de ruimte voor hebben).

[ Voor 23% gewijzigd door InterCC op 12-11-2020 15:51 ]

• mavical
Oké. Privatelease heb ik geen ervaring mee.

• InterCC
mavical schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:52:
Oké. Privatelease heb ik geen ervaring mee.
Ik heb nu ook zakelijk geleased, maar vond het vooral opvallend dat er standaard een 8% korting is tussen dealers en leasemaatschappij en die korting dus ook doorberekend wordt. Daar zitten dus wel opties. :)

• sgouman
InterCC schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:23:
[...]

Ik heb nu ook zakelijk geleased, maar vond het vooral opvallend dat er standaard een 8% korting is tussen dealers en leasemaatschappij en die korting dus ook doorberekend wordt. Daar zitten dus wel opties. :)
Ik heb nu van wensink een offerte gekregen maar hier zit geen korting in ookal gaf de verkoper aan dat het klopt dat Wensink aan Athlon korting geeft. Of staat dit nooit in een offerte?

• InterCC
sgouman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:04:
[...]

Ik heb nu van wensink een offerte gekregen maar hier zit geen korting in ookal gaf de verkoper aan dat het klopt dat Wensink aan Athlon korting geeft. Of staat dit nooit in een offerte?
De onderlinge korting zal inderdaad niet opgenomen worden in de offerte die jij in handen krijgt

• MWin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-06 12:52
Gisteren heb ik dan eindelijk mijn mooie C-klasse mogen ophalen.

Nu zag ik dat er 3 USB aansluitingen zijn, waarbij de ''0'' voor de Android Auto/Apple Carplay is. Maar als ik een filmpje (terwijl ik stilsta) wil kijken werkt dit bij geen van de USB poorten. Dit zou toch moeten kunnen?

• Brabant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-02-2023
ViTeX schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
[...]

Haha was een test. Als het goed is is dat de plek om je sleutel weer op te laden als dat nodig is. Wel door mijn case past het maar 'net' in en je moet de nood sleutel eerst losgaan koppelen. Hier had Mercedes wel iets anders op moeten verzinnen.
Je kan de noodsleutel helemaal in de cover van de sleutel schuiven. Gewoon knopje achter nog een keer indrukken.
Dan heb je zelfs ruimte over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJQ8l7jBfg31V-3z6IeHczgaEP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j793FbNGnvXzFunjlW0XwKjS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Brabant op 13-11-2020 20:56 ]

• ViTeX
Brabant schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:52:
[...]

Je kan de noodsleutel helemaal in de cover van de sleutel schuiven. Gewoon knopje achter nog een keer indrukken.
Dan heb je zelfs ruimte over.[Afbeelding]
Thanks!! _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yncrsmKNkb18BCaw34U1MVTteRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BL3QoyVyTrCnLgHyiVtA4fT6.jpg?f=fotoalbum_large

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-10 22:12
ViTeX schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:35:
[...]

Naar mijn idee wordt er helemaal niks opgeladen. Er zit ook geen oplaadbare knoopcel in de AB.
Maar misschien heb ik met mis..
Ik heb de batterij namelijk al een keer moeten vervangen, heb de auto nog maar een maand of 10

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
DvD77 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:13:
[...]

Naar mijn idee wordt er helemaal niks opgeladen. Er zit ook geen oplaadbare knoopcel in de AB.
Ik heb de batterij namelijk al een keer moeten vervangen, heb de auto nog maar een maand of 10
Zit daar niet gewoon een NFC lezer onder voor als de batterij van de sleutel leeg is? Dan kan je je sleutel daar leggen en toch nog de auto starten. In de meeste wagens kan je dit trouwens nu ook al door je sleutel tegen de start-knop te houden.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:23:
[...]

Wij hebben op de E-klasse standaard 20% korting - dus denk dat er ook op de A wel een redelijke standaard korting zit. Wij werken wel met 1 garage en met vastenmerken en zijn vrij groot globaal bedrijf. Dat viel mij de eerste keer wel op, want hiermee was de nieuwe wagen aanzienlijk goedkoper dan stockwagens of 2e hands die ze hadden staan.

[ Voor 11% gewijzigd door swtimmer op 16-11-2020 22:12 ]

• brekson
Ja toptip ivm die sleutel, past precies nu

• Redondo1982
swtimmer schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:10:
[...]

Wij hebben op de E-klasse standaard 20% korting - dus denk dat er ook op de A wel een redelijke standaard korting zit. Wij werken wel met 1 garage en met vastenmerken en zijn vrij groot globaal bedrijf. Dat viel mij de eerste keer wel op, want hiermee was de nieuwe wagen aanzienlijk goedkoper dan stockwagens of 2e hands die ze hadden staan.
Echt 20%? Of heb je iets naar boven afgerond? 18% is normaliter max haalbare als zeer grote klant.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:31:
[...]

Echt 20%? Of heb je iets naar boven afgerond? 18% is normaliter max haalbare als zeer grote klant.
Dit was 2 jaar geleden en ik vond het ook enorm hoog. Het is wel zo dat Daimler een grote klant zelf is. Dus het geld gaat beide kanten op!

• Redondo1982
swtimmer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:04:
[...]

Dit was 2 jaar geleden en ik vond het ook enorm hoog. Het is wel zo dat Daimler een grote klant zelf is. Dus het geld gaat beide kanten op!
Aha, dan is het logisch. Trade in-trade out

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:42:
[...]

Aha, dan is het logisch. Trade in-trade out
Helaas van mijn laatste order geen offerte mogen/kunnen zien. Dus geen idee wat voor korting ik nu heb gehad.

• BE_Jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-09 13:39
swtimmer schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:10:
[...]

Wij hebben op de E-klasse standaard 20% korting
Is dat een korting op de totale prijs? Want in mijn geval werd de korting bij Mercedes altijd op de basisprijs gegeven en de extra opties waren altijd aan 100%

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

BE_Jan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:49:
[...]

Is dat een korting op de totale prijs? Want in mijn geval werd de korting bij Mercedes altijd op de basisprijs gegeven en de extra opties waren altijd aan 100%
Goede vraag, als ik het goed had wel op het gehele business packet en een ander pack wat ik toen had. Weet niet of het ook op echt losse upgrades zat zoals keyless. Heb nooit de offerte bewaard dus wie weet heb ik dat allemaal wel mis!

• ViTeX
DvD77 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:13:
[...]

Je hebt gelijk! Misschien had ik een keer over gedroomd of misleid door een car review 8)7

• ViTeX
En goed nieuws voor de Android Mercedes Me app gebruikers. Ze hebben een update uitgebracht zodat je nu alle schermen weer goed worden weergeven op een Android toestel. IOS had hier geen last van.

Issue voorheen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4-LSTHXdXuEtpEkaEjEIXFZUpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26Lme1nqS4qElOeaBRmPSKOd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door ViTeX op 19-11-2020 16:22 ]

• ViTeX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmoSlKyENSCGVt0s-SBnMoEZjqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Oev5bmOjzLr7y44XO80Rgo8.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laadkabel is voor zulke plekken in Amsterdam te kort en moet dan met kont inpakeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpHPmURJy_A5vpU9vSnQZWy0cME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ctQXXdQGgJPAFDcg1wTuQmV.jpg?f=fotoalbum_large

Augmented reality is wel cool!

[ Voor 6% gewijzigd door ViTeX op 19-11-2020 16:27 ]

• Redondo1982
ViTeX schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:24:
[Afbeelding]

Mijn laadkabel is voor zulke plekken in Amsterdam te kort en moet dan met kont inpakeren.

[Afbeelding]

Augmented reality is wel cool!
Persoonlijk vind ik de oude Shooting Brake al vanaf het begin mooier, maar in deze uitvoering met dit kleurtje vind ik hem zeer geslaagd. Bovendien komt het de auto ook ten goede dat ie iets hoger staat door het accupakket. Veel mooier. _/-\o_

• WiLLoW_TieN
Sinds gisteren in bezit van een C sedan uit 8-2013.
Een C180 CDI Ambition ( W204 MOPF ).
Rijd super zoek alleen nog een thuiskomertje wiel voor dit model ?!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8t2jEsZOfAQ2kw5gIZkByiA0cE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2z8tjpc57ojuzDFkz4tHGA7n.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 23-11-2020 11:31 ]

• wvkreg
Redondo1982 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:40:
[...]

Persoonlijk vind ik de oude Shooting Brake al vanaf het begin mooier, maar in deze uitvoering met dit kleurtje vind ik hem zeer geslaagd. Bovendien komt het de auto ook ten goede dat ie iets hoger staat door het accupakket. Veel mooier. _/-\o_
Oude SB was een drama qua comfort en looks. Vele reviews hebben dat al beweerd.
In de oude variant had ik hem nooit besteld. My humble opinion. :+

• Tristan
Vind ik ook, echter toch ook wel lastig omdat je je blik van de weg moet halen om op een scherm naar blauwe pijlen te kijken/zoeken.

Ik wou dat ik een heads-up display had :|

• xBytez
  • Laatst online: 11-11 23:21
Tristan schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:14:
[...]

Vind ik ook, echter toch ook wel lastig omdat je je blik van de weg moet halen om op een scherm naar blauwe pijlen te kijken/zoeken.

Ik wou dat ik een heads-up display had :|
Eens! Vind het erg jammer dat de Business Solution de HUD optie mist. Begrijp wat beter dat bijvoorbeeld de Burmeister/stoelventilatie (wat wel een lelijke lege knop achterlaat) opties missen maar HUD was wel erg fijn geweest.

• jellek92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03-2021
Zijn er mensen die problemen hebben met de voorverwarmingsfunctie (via Mercedes Me 2020) voor hun (hybride-)Mercedes? Ik heb inmiddels een A250e in mijn bezit en de functie heeft volgens mij slechts één keer gewerkt. Lijkt in de app alsof de voorverwarming altijd aanstaat en wanneer ik op 'UIT' druk moet de app even nadenken, waarna de voorverwarming nog steeds aan staat. Voorverwarming staat overigens alleen in de app aan, in de auto zelf niet (gelukkig). Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en/of iemand al een oplossing heeft gevonden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iN46LJk_f4GHiCrdXL2AygL76BE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LUFx4VOgSkMW25b17TynVlhG.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

jellek92 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:01:
Zijn er mensen die problemen hebben met de voorverwarmingsfunctie (via Mercedes Me 2020) voor hun (hybride-)Mercedes? Ik heb inmiddels een A250e in mijn bezit en de functie heeft volgens mij slechts één keer gewerkt. Lijkt in de app alsof de voorverwarming altijd aanstaat en wanneer ik op 'UIT' druk moet de app even nadenken, waarna de voorverwarming nog steeds aan staat. Voorverwarming staat overigens alleen in de app aan, in de auto zelf niet (gelukkig). Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en/of iemand al een oplossing heeft gevonden..

[Afbeelding]
Ik had in het begin ook wat problemen met de app die na her-installatie op de telefoon wel gewoon werkt tot nu toe.

• harmageddon
  • Laatst online: 12-11 11:50
Als verse Mercedes eigenaar even melden in dit topic :)

Sinds gisteren eigenaar van deze e-klasse 250CGI uit 2010.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXCotHuD62LsRlygo8odjdYEGYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWsgAgQcJDQeosnkRYihNBA8.jpg?f=fotoalbum_large

Aap!

• ViTeX

[Afbeelding]
Hier werkt het wel goed op mijn Android toestel. Probeer eens app opnieuw te installeren. Wellicht kan dit helpen.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[Afbeelding]
Heeft jouw auto wel goed bereik op zijn parkeerplek?

Hier werkt het eigenlijk altijd goed behalve als ik bijv bij schoonouders op het Franse platteland ben. Dan is het 50/50 of de settings echt doorkomen (ook voor route bijv).

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:02

Aight!

'A toy robot...'

harmageddon schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:50:
Als verse Mercedes eigenaar even melden in dit topic :)

Sinds gisteren eigenaar van deze e-klasse 250CGI uit 2010.

[Afbeelding]
Wat een vette bak! Zo een wordt de opvolger van mijn W211! En dan een 350 :D

Bevalt ie?

• harmageddon
  • Laatst online: 12-11 11:50
Aight! schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:57:
[...]

Wat een vette bak! Zo een wordt de opvolger van mijn W211! En dan een 350 :D

Bevalt ie?
Zeker! Heerlijke boot op de weg, enorm comfortabel. 200PK en 300NM is zat voor zo'n ding.
De auto is binnen de family gebleven dus ik had al vaker in de auto gereden.

[ Voor 11% gewijzigd door harmageddon op 27-11-2020 21:10 ]

Aap!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
Er heeft hier iemand vast ervaring met MB en kinderzitjes. Ik wil binnenkort een andere lease auto gaan bestellen maar als je hier 4-5 jaar in kan rijden kan er een hoop gebeuren.

Ik dacht eerst aan een Cla of de meer “toekomstbestendige” Cla sb echter lees ik ook veel verhalen dat de Cla (sb) minder goed geschikt is voor het “achterstevoren” kinderzitje omdat de stoel dan ver naar voren moet waardoor het eigenlijk niet meer comfortabel zitten is voor de passagiers ?

Hebben er hier mensen ervaring en zijn er bv zitjes die beter passen ?

(C klasse zal naar verwachting te duur zijn of je krijgt een kale “ik wil wel maar kan niet” uitvoering)

• mavical
Ik heb een proefabonnement geactiveerd via Vodafone voor de MBUX. Daarbij kwam ook de app tevoorschijn voor Tidal. Account aangemaakt. Krijg elke keer de melding dat de geldigheid verlopen is. Auto is nieuw en net een week in mijn bezit. Al een paar keer een nieuwe koppeling opgezet echter zonder succes. Iemand enig idee ?

• Tristan
wd200 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:42:
Er heeft hier iemand vast ervaring met MB en kinderzitjes. Ik wil binnenkort een andere lease auto gaan bestellen maar als je hier 4-5 jaar in kan rijden kan er een hoop gebeuren.

Ik dacht eerst aan een Cla of de meer “toekomstbestendige” Cla sb echter lees ik ook veel verhalen dat de Cla (sb) minder goed geschikt is voor het “achterstevoren” kinderzitje omdat de stoel dan ver naar voren moet waardoor het eigenlijk niet meer comfortabel zitten is voor de passagiers ?

(C klasse zal naar verwachting te duur zijn of je krijgt een kale “ik wil wel maar kan niet” uitvoering)
Neem een B 8)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd, een B-klasse lijkt mij uitstekend voor dit soort zaken.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wd200 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:42:

Ik rijd al 4 jaar een B met kinderen en een maxi cosi axissfix past prima achter mij in alle standen. Ik ben 1m83. Volgende wordt weer een B :)

• Tristan
Ik ben echt super blij met onze B. Heerlijk ruim met een iets hogere zit, maar niet het gevoel dat je in een bus rijdt ofzo.

Verwijderd

Ideaal weertje hier om geen boetes te krijgen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sji-xdG_e8twEWIQbn-Z5ZQRLNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VX7Esr8zK7wz8AJjJKHR5tKn.jpg?f=fotoalbum_large

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 14:58
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:47:
Ideaal weertje hier om geen boetes te krijgen :+

[Afbeelding]
Jij rijdt best veel in het buitenland toch? Kijk maar uit, in Duitsland "flitsen" ze van voren >:)

PS3/4/5 PSN: FDK

Verwijderd

fdkuyper schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:02:
[...]

Jij rijdt best veel in het buitenland toch? Kijk maar uit, in Duitsland "flitsen" ze van voren >:)
Het is van voren niet veel leesbaarder >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3YS5vgorSNRydzBqqKVz7Fjgjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAnWRlqUFcHPKiTOlci06Os0.jpg?f=fotoalbum_large

Ze flitsen hier ook van voor.

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 14:58
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:07:
[...]

Het is van voren niet veel leesbaarder >:)

[Afbeelding]

Ze flitsen hier ook van voor.
_/-\o_

PS3/4/5 PSN: FDK

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
mavical schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:11:
Ik heb een proefabonnement geactiveerd via Vodafone voor de MBUX. Daarbij kwam ook de app tevoorschijn voor Tidal. Account aangemaakt. Krijg elke keer de melding dat de geldigheid verlopen is. Auto is nieuw en net een week in mijn bezit. Al een paar keer een nieuwe koppeling opgezet echter zonder succes. Iemand enig idee ?
Bekijk even de prijzen voor "full internet" via Vodafone als je proef abonnement afgelopen is, immers standaard krijg je enkel "limited internet", lees alles wat data kost zoals bijvoorbeeld de hotspot in de wagen maar ik neem aan ook Tidal moet je "bijkomend internet" voor kopen.

Lang verhaal kort, eenmaal je die prijzen gezien hebt zal het je niet meer interesseren of het nu wel of niet werkt :+ (en nee, er is geen optie meer om internet via je telefoon door te geven, dat hebben ze reeds in NTG5.5 uitgezet dus het zou mij verwonderen dat in NTG6 / MBUX dit wel terug mogelijk is)

Wat hebben ze trouwens weer geflikt met "hulp bij diefstal"? Ik zie nu letterlijk in mijn aangeschafte services waar "ten alle tijden tracking van het voertuig in stond" waarbij het icoontje verdwenen is. Immers als hij rond rijd en je wilt hem tracken willen ze dat ik even 150 euro voor de komende 3 jaar neertel want dat zit nu in een nieuwe service "hulp bij diefstal", what the? (en die auto is 6 maanden oud...)

Oja, en wat betreft Tidal, dat is een muziekdienst die extreem hoge kwaliteit muziek streamt, dat verschil kan ik horen op 2 high-end luidsprekers met een buizenversterker ertussen (gekregen van de papa die nieuwe koopt want ik zou er nooit zelf zo belachelijk veel geld aan kunnen uitgeven, maar ok, zet ze open, doe je ogen dicht en je mind word getricked dat het live voor je neus gespeeld word, dat dan weer wel) maar op de luidsprekers die Mercedes gebruikt zal dat moeilijk gaan, die liggen hier namelijk wat verder stof te happen maar ook op de vervanging die nu in de auto zit ga je dat verschil nooit horen.

edit: voor ik overkom als een verwent papa kindje :+ dat is de eerste keer in 10 jaar dat ik iets gekregen heb waarbij financieel 1000 euro gekregen heb toen ik 18 was, en dat zal ook zo blijven naar de toekomst toe.

[ Voor 23% gewijzigd door sprankel op 05-12-2020 06:06 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Trotse berijder van een anderhalf jaar oude A Klasse - Business Solution AMG sinds deze week. Nu valt de audio me t.o.v. mijn vorige wagen echt niet tegen maar toch bedruipt mij de vraag of een simpel klein subwoofertje toevoegen gemakkelijk gaat. Hier is onder de bagageruimte plek voor gereserveerd maar weet iemand hoe het zit met eventuele bedrading (en aansluiting op MBUX).

Kan er zelf weinig over vinden. Veelal duitse sites.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Karma is a bitch. Vandaag 1072eu boete en 4 weken rij-ontzegging voor een 42km/h snelheidsovertreding. Die had ik even niet door! De auto gaf 120km/h als max aan, maar vanwege de winter was dat 100km/h. Bedankt Mercedes, en mezelf om daar nog even 22km/h op te plakken!

• wvkreg
Mercedes kan weinig doen aan jouw rijgedrag

• Tristan
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:28:
[...]

Karma is a bitch. Vandaag 1072eu boete en 4 weken rij-ontzegging voor een 42km/h snelheidsovertreding. Die had ik even niet door! De auto gaf 120km/h als max aan, maar vanwege de winter was dat 100km/h. Bedankt Mercedes, en mezelf om daar nog even 22km/h op te plakken!
Tja, ik reed hiervoor een Audi etron en door die elektromotor kon ik lekker trappen. Dat gaat als de brandweer en je merkt pas boven de 160-180km/u dat je hard rijdt. Heel gevaarlijk speelgoed om je rijbewijs kwijt te raken. Maar sinds ik in de B rij merk ik dat ik er een sport van maak om mij aan de snelheidslimiet te houden. Overal. Gewoon door de cruisecontrol in te stellen waar mogelijk. En het grappige is dat het een stuk rustiger rijdt. Stukje peace of mind ofzo. Daarnaast kom ik hooguit een minuut later aan op mijn bestemming dan dat ik het gaspedaal wel ingetrapt zou hebben.

• WiLLoW_TieN
Ander snoetje gecreëerd..voor de W204 '13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BN3JZ9KApSnzVHXC5SZg_7KiX2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inlsarLfMZXlUOwI6ER59EOU.jpg?f=fotoalbum_large

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:28:
Ander snoetje gecreëerd..voor de W204 '13
[Afbeelding]
Grappig, iedereen zanikt dat die ster niet meer op de motorkap zit en jij haalt hem weg en zet hem in de grill :P
Pagina: 1 ... 40 ... 70 Laatste