Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Dubbeldanger schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Gisteren contact met dealer, leverdatum is verschoven naar eind maart..grrrrr

Gaf aan dat dit waarschijnlijk komt door wijziging motor (180D 7-traps had ik besteld maar deze is veranderd naar 200D 8-traps), ik vind het te gek voor woorden.
Het is nog steeds de 180D echter krijg je een 2 liter met verlaagd vermogen :+

Verder zou ik met de 8traps automaat wel blij zijn

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Het is nog steeds de 180D echter krijg je een 2 liter met verlaagd vermogen :+

Verder zou ik met de 8traps automaat wel blij zijn
Dat dacht ik dus ook, maar de 180D met 8-traps automaat is niet (meer?) te selecteren in de configurator

Verwijderd

Dubbeldanger schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar de 180D met 8-traps automaat is niet (meer?) te selecteren in de configurator
Ze leveren hem nu alleen nog met handbak, maar dat maakt de motor niet anders. Het is een 2.0D met 116pk.

In Duitsland kan je de 200D zonder 4matic zelfs alleen nog met handbak bestellen.

En hier in Finland kan je de 180D weer WEL met 8traps automaat bestellen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 12:46 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Voor mensen met een accubult achterin. Zijn hiervoor beter passende vervoerskooien voor dieren te krijgen? Of heeft iemand ervaring met een kooi die bovenop de bult staat? Is dat stabiel en stevig?

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik zag deze foto op de merc website, klopt het dat dit metallic irridiumzilver is??? de kleur lijkt iets te verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MhHCD9B/mercedes.png

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
1x3xc-12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:32:
Ik zag deze foto op de merc website, klopt het dat dit metallic irridiumzilver is??? de kleur lijkt iets te verschillen.

[Afbeelding]
Mijn B is iridium zilver. Twee fotootjes bij bewolkt weer staan in een vorige post. Het is een veel lichtere kleur dan op jouw screenshot.

Admiral Freebee in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-01-2021 14:40 ]

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Admiral Freebee schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Mijn B is iridium zilver. Twee fotootjes bij bewolkt weer staan in een vorige post. Het is een veel lichtere kleur dan op jouw screenshot.

Admiral Freebee in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"
Aha, ik zie het. Moet dan nog even met de configurator gaan spelen om de juiste kleur eruit te krijgen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
1x3xc-12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Aha, ik zie het. Moet dan nog even met de configurator gaan spelen om de juiste kleur eruit te krijgen.
Zo zag hij er bij mij in de configurator uit een tijd geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTnW4CUmfFVSAppM0GmLsvtB3P8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jSVK3GaKQyCCGaQNSnpxEEuA.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-01-2021 15:59 ]

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:07
1x3xc-12 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:32:

[Afbeelding]
Dit lijkt eerder Mat grijs of Berg grijs.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
ctrlaltdelbe schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:57:
[...]

C-klasse in februari zou een meevaller zijn, zit erop te wachten :9~ Nu hopen dat de bult in de koffer weg is bij de C300de.

Alleen een beetje bang dat we esthetisch de piek gehad hebben met de W205, de nieuwe S-klasse belooft niet veel goeds op dat vlak (maar smaken verschillen natuurlijk).
Dan heb ik slecht nieuws voor je, de nieuwe C klasse krijgt net zoals de E klasse exact dezelfde aandrijflijn als het vorige model en dus ook exact dezelfde batterij in de koffer. (de E300de & C300de hebben exact dezelfde aandrijflijn). Dat batterijpack is 1 grote unit die je niet in stukjes kan wegwerken.

Je zal moeten wachten op een update van de aandrijflijn waarbij een ander type batterij gebruikt word zoals bij de A klasse, dan zal het elektrisch bereik er ook op vooruitgaan maar er is helemaal nog niets aangekondigd over een nieuwe aandrijflijn voor zowel de C als de E klasse.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
Terwijl de c PHEV pas voor einde jaar staat?
Ik zou denken dat ze dan de 250e oid presenteren.

Nog een half jaar wachten en accu in de kofferbak leggen is toch niet logisch ?

[ Voor 30% gewijzigd door wd200 op 19-01-2021 17:28 ]

• wd200
rednaz420 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Dit lijkt eerder Mat grijs of Berg grijs.
Volgens mij is dat designo mountain oid in ieder geval die metalliclak van 2000+ euro

• sprankel
  • Laatst online: 07-11 22:54
wd200 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:27:
Terwijl de c PHEV pas voor einde jaar staat?
Ik zou denken dat ze dan de 250e oid presenteren.

Nog een half jaar wachten en accu in de kofferbak leggen is toch niet logisch ?
Voor de nieuwe E klasse is er ook nog geen geupdate aandrijflijn waarbij wel gezegd was dat de nieuwe C klasse voor de diesel PHEV exact dezelfde aandrijflijn krijgt als het vorige model. De verwachting is wel dat zowel de E als de C later een update krijgen, ik vermoed dat men het elektrisch bereik richting 100KM gaat willen brengen.

Waarom zou men een C of E klasse een kleinere motor steken bij de PHEV en met een 250e of 250de komen?
Er is plaats zat om de motor te leggen, fiscaal maakt het niet uit en het werkelijk verbruik is lager terwijl men een selling point heeft door meer vermogen alsook om de C/E een stap hoger te zetten.

Heb nooit begrepen waarom men graag een kleine motor in een PHEV stopt behalve als er plaatsgebrek is. Grotere motoren verbruiken veel als er geen vermogen gevraagd word ofwel stationair & stedelijk maar op een autostrade wil je net een krachtige motor die laag in de toeren kan werken.

Maar bij een PHEV, die motor word niet gebruikt als er geen grote vermogensvraag is, zelfs niet als de batterij leeg is en je rijd in de stad. Als je dan van de lichten vertrekt schiet de ICE in gang tot je 50 rijd en dan valt die meteen terug uit. Met de remrecuperatie en desnoods tijdens het optrekken de elektromotor als generator gebruiken kan die dat trucje herhaaldelijk uithalen ook al is de batterij leeg. Beschouw het als een geavanceerde start stop waarbij je niet stil moet staan om de motor uit te zetten. En de motor aanzetten koppelt hij gewoon de electromotor aan de ICE waardoor de ICE stationair draait, brandstof inspuiten en klaar, de A klasse PHEV heeft zelfs geen startmotor meer, de C klasse wel maar waarom is mij een vraag want heb hem nog nooit kunnen betrappen dat hij de starter gebruikt.

Het enigste scenario wat de wagen niet leuk vind, een uur gaan aanschuiven in de file rond Antwerpen met een lege batterij, dan krijgt hij het lastig met te beslissen wanneer de ICE aan te zetten waarbij de auto vrij hard trilt als hij beslist stationair zijn 400V batterij te laden.

*je kan de batterij niet echt leeg rijden, hij houd altijd reserve aan alleen al omdat pakweg de rembekrachtiging of stuurbekrachtiging afhankelijk is van je 400V batterij ipv de verbrandingsmotor

Maar als je lange afstanden rijd dan wil je niet met een kleine motor zitten die continu een zware wagen moet trekken, de Mini PHEV ben ik gaan testen, ik kreeg dat ding niet onder 10l/100km op de autostrade op benzine naast nog andere problemen zoals de elektromotoren die op de wielen zaten ipv de versnellingsbak waardoor boven de 120 de elektromotoren niets meer deden en het dus een trage lompe auto werd.

De C300DE met een 2L diesel, ideaal om een zware hybride te trekken op een autostrade, 3.5L/100km gemengd inclusief vakantie tripjes sinds aankoop & 250 aantikken in Duitsland, autostrade 4,5-5L/100km op lange afstanden. Verbruik op camping zonder optie om te laden, 6.5L/100km, dat heeft hij niet graag want dan moet hij intensief de 400V batterij opladen door de elektromotor als generator in te zetten.

Alleen spijtig dat Mercedes er geen slip differentieel heeft ingestoken (enkel bij de echte AMG modellen), dat instant koppel vanuit stilstand, heb de banden op maximale aangegeven druk moeten zetten of de banden slippen volledig door als het nog maar wat vochtig ligt. De C estate heeft hier minder last van door meer gewicht op de achteras, de E klasse weet ik niet maar ik vermoed dat die met zijn extra gewicht er ook minder last van gaat hebben.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook sinds vandaag een Mercedes CLA 200 Shooting Brake chauffeur met een paar vragen, waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben.
  • Waar kan ik configureren dat mijn knipperlicht 3x knippert voor het van baan wisselen?
  • En in de app kan ik mijn "Vehicle Display", "Light Settings" niet configureren. Dan krijg ik de foutmelding "Error" :An error has occurd. Please try again. Doe ik iets fout?
  • En zijn er bereiders die Apple Carplay hebben en daar een wireless optie voor gebruiken?
Als ik het bij de dealer moet navragen geen probleem uiteraard, maar hoopte dat er hier iemand mij sneller kan helpen (want: ongeduldig >:) )

Verder een verschrikkelijk lekkere auto. En een heerlijk modern dashboard en onverwachts stil. Die VR routeaanwijzingen zijn wel cool overigens, maar de kleine spiegeltjes zijn wel even wennen :9
De 163PK zijn allezins acceptabel.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:18:
Hier ook sinds vandaag een Mercedes CLA 200 Shooting Brake chauffeur met een paar vragen, waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben.
  • Waar kan ik configureren dat mijn knipperlicht 3x knippert voor het van baan wisselen?
  • En in de app kan ik mijn "Vehicle Display", "Light Settings" niet configureren. Dan krijg ik de foutmelding "Error" :An error has occurd. Please try again. Doe ik iets fout?
  • En zijn er bereiders die Apple Carplay hebben en daar een wireless optie voor gebruiken?
Als ik het bij de dealer moet navragen geen probleem uiteraard, maar hoopte dat er hier iemand mij sneller kan helpen (want: ongeduldig >:) )

Verder een verschrikkelijk lekkere auto. En een heerlijk modern dashboard en onverwachts stil. Die VR routeaanwijzingen zijn wel cool overigens, maar de kleine spiegeltjes zijn wel even wennen :9
Dat knipperen doet hij af-fabriek - richtingaanwijzer een tikje geven ipv helemaal naar boven/beneden klikken.

Light settings in de app & CarPlay gebruik ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

rally schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:18:

Ik rijd dezelfde wagen nu net iets meer dan een week. Als het goed is knippert de richtingaanwijzer idd 3x als je deze alleen een tikje geeft zoals Intelligo aangeeft.
Mocht je gebruik maken van de rijstrookwisselassistent dan zul je zien dat ie blijft knipperen zo lang nodig is.
Voor wireless carplay is er geen oplossing. Alle Chinese adapters voor dat verhaal werken niet met MBUX.
Dat app issue ken ik niet, bij mij werkt die optie prima.

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
Hedphuq schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Voor wireless carplay is er geen oplossing. Alle Chinese adapters voor dat verhaal werken niet met MBUX.
Dat app issue ken ik niet, bij mij werkt die optie prima.
Is er wel en het is geen Chinese rommel.
Zie https://cplay2air.com/. Na recente update moet dit ook met MBUX werken.

• Hedphuq

Hedphuq

trinity999 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Is er wel en het is geen Chinese rommel.
Zie https://cplay2air.com/. Na recente update moet dit ook met MBUX werken.
Die update heb ik gemist dan. Maar blijft Chinese meuk, Cplay2air is een rebrand van de Carlinkit units die ook (voor minder) bij AliExpress te koop zijn.

• Redondo1982
  • Laatst online: 18:48
Hedphuq schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Die update heb ik gemist dan. Maar blijft Chinese meuk, Cplay2air is een rebrand van de Carlinkit units die ook (voor minder) bij AliExpress te koop zijn.
Inderdaad, blijf lekker weg van al dat aftermarket spul. Het heeft altijd bijsturing nodig en het werkt nooit (helemaal) lekker. Het zijn allemaal bypass systemen en je wilt juist toe naar een systeem waarin alles zit. Ik ben er ook al een aantal keer ingetrapt met Carplay systemen.

Meestal zit er ook een delay in. Lekker met Flitsmeister of navigeren haha.

I don't have dreams, I have goals!!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik vind het heel bijzonder dat Carplay niet gewoon draadloos werkt. Zeker omdat ik een draadloos laden ding in de auto heb zie ik geen reden waarom draadloos niet gewoon vanuit Apple met Carplay moet werken. Maar goed, het is zoals het is. :)

• Hedphuq

Hedphuq

Sterker nog, de auto's met de kleinere MBUX schermen (dus beide 7") ondersteunen wel Wireless Carplay. iig dan de wagens op het platform van de A klasse (A, B, CLA, GLA, GLB). De vind ik ook wat bijzonder maar ik kan er mee leven aangezien ik het Smartphone Integratiepakket nog niet heb aangeschaft :)

• InterCC

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Niet echt een review, eerder wat persmateriaal met droge feiten.

Verwijderd

Met @S_Chief , dit kan je geen review noemen. Een promotievideo met wat geouwehoer er doorheen over info die je ook gewoon in de promotievideo kan zien.

• Knul
  • Laatst online: 21:46
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50856300261_c2a231acf6_z.jpg

Ik zag de EQA vandaag al in het echt rondrijden, vrij bijzonder voor een auto die net is gelanceerd.

Overigens vond ik het geen schoonheid van de voorkant.

@Ernemmer wacht maar tot je de voorkant ziet :+

[ Voor 15% gewijzigd door Knul op 20-01-2021 15:22 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:21:
[Afbeelding]

Ik zag de EQA vandaag al in het echt rondrijden, vrij bijzonder voor een auto die net is gelanceerd.

De voorkant heb ik nog niet gezien, maar de achterkant vind ik helemaal niks.

De voorkant inmiddels ook gezin en het ziet er inderdaad niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 15:29 ]

Verwijderd

[Afbeelding]

Het is een van de promowagens van Mercedes. Vergelijk het kenteken maar met die in de promovideo een paar posts boven je ;)

• Redondo1982
De vol-elektrische auto's van MB gaan wederom niet gretig aftrek nemen op deze manier. Als je ziet waar de concurrentie mee komt dan wordt het echt een ramp voor ze. Ik ben echt die-hard MB-fan, maar dit is niet best. Nu is Tesla ook niet om aan te zien, maar bij MB denk ik wel aan andere elementen.

Hopelijk is de EQE wel mooi, want anders gaat er zeker een paar jaar verloren voor ze.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:01
Zo ik ga over een maandje afscheid nemen van dit topic. Van werkgever veranderd en ik mocht mijn A200 meenemen maar heb ervoor gekozen omdat niet te doen. Was toe aan wat nieuws en zat erover na te denken om de EQA te leasen.

Kom ik er vandaag achter dat ik geen Mercedes mag uitkiezen, wel Volvo en BMW. Nu heb ik wat proefritten gemaakt in een XC40 en 1-serie en wat heb ik een spijt! De A-klasse is gewoon een hele goede auto en er is over veel nagedacht. Ook ziet elk ander cockpit/instrumenten-paneel er zo gedateerd uit en is het rijplezier met de A-klasse veel groter.

Waarschijnlijk ga ik dus geen gebruik maken van de lease en zelf een occasion kopen.

Verwijderd

layzzzz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:32:
Zo ik ga over een maandje afscheid nemen van dit topic. Van werkgever veranderd en ik mocht mijn A200 meenemen maar heb ervoor gekozen omdat niet te doen. Was toe aan wat nieuws en zat erover na te denken om de EQA te leasen.

Kom ik er vandaag achter dat ik geen Mercedes mag uitkiezen, wel Volvo en BMW. Nu heb ik wat proefritten gemaakt in een XC40 en 1-serie en wat heb ik een spijt! De A-klasse is gewoon een hele goede auto en er is over veel nagedacht. Ook ziet elk ander cockpit/instrumenten-paneel er zo gedateerd uit en is het rijplezier met de A-klasse veel groter.

Waarschijnlijk ga ik dus geen gebruik maken van de lease en zelf een occasion kopen.
Dat is balen. Haastige spoed is zelden goed? :+ Volgende keer eerst de nieuwe voorwaarden bekijken.

Ik vond de Volvo interieurs overigens een van de fijnere plekken om te vertoeven.

• Redondo1982
layzzzz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:32:

Als je eenmaal een MB interieur gewend bent dan is alles ruk. Ik heb in alle dikke interieurs gezeten van Audi, BMW etc, maar het kon mij allemaal niet bekoren. Ja, een Bentley Continental haha.

Maar als je zelf een occassion gaat kopen dan kan je hier toch blijven? Of wordt het geen MB?

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 20-01-2021 20:00 ]

• S_Chief
  • Niet online
[Afbeelding]

Da's toevallig ja. Zal een fabrieksauto zijn gezien het kenteken. Wellicht onderweg naar de importeur oid.

• Tristan
  • Laatst online: 11-11 16:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygCJUd3wmZemKIjLkacHOCur33o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcVfhou3T1yQ7v4xx1LH86MF.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand de release notes ergens toevallig?

Verwijderd

Tristan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:11:
[Afbeelding]

Heeft iemand de release notes ergens toevallig?
Ik kreeg hem een maand geleden maar heb 0 verschillen gemerkt

• Tristan
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 06:22:
[...]

Ik kreeg hem een maand geleden maar heb 0 verschillen gemerkt
Oh dat is een bummer. Ik had de stille hoop dat Apple CarPlay iets soepeler zou starten. Ik heb geregeld dat Apple CarPlay niet toont na de "Apple CarPlay wordt gestart" melding. Ook drukken op het Apple CarPlay knopje links bovenin reageert niet. Mijn workaround is nu om 3x op het huisje/home knop te klikken en daarna op het Apple CarPlay knopje. Tot nu toe reageert de Apple CarPlay knop dan direct.

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Oh dat is een bummer. Ik had de stille hoop dat Apple CarPlay iets soepeler zou starten. Ik heb geregeld dat Apple CarPlay niet toont na de "Apple CarPlay wordt gestart" melding. Ook drukken op het Apple CarPlay knopje links bovenin reageert niet. Mijn workaround is nu om 3x op het huisje/home knop te klikken en daarna op het Apple CarPlay knopje. Tot nu toe reageert de Apple CarPlay knop dan direct.
Ik gebruik geen Apple CarPlay dus wellicht heb je wel geluk daar kwa verandering :+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Gebruik een goeie kabel of vervang deze eens :)

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:33
[...]

Is Apple Carplay ondertussen al full-screen in MBUX?

• Tristan
Vorkie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Gebruik een goeie kabel of vervang deze eens :)
Interessant B) Ik gebruik een officiële Apple kabel, maar ik heb net een nieuwe bij mijn nieuwe iPhone gehad. Zal die er eens aan hangen!

• Tristan
Herax10NL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Nope :X |:( Ik verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren, want Mercedes heeft ruimte nodig voor de home knop en temperatuur indicatoren links,- en rechtsonder.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:40
sprankel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Voor de nieuwe E klasse is er ook nog geen geupdate aandrijflijn waarbij wel gezegd was dat de nieuwe C klasse voor de diesel PHEV exact dezelfde aandrijflijn krijgt als het vorige model. De verwachting is wel dat zowel de E als de C later een update krijgen, ik vermoed dat men het elektrisch bereik richting 100KM gaat willen brengen.

Waarom zou men een C of E klasse een kleinere motor steken bij de PHEV en met een 250e of 250de komen?
Er is plaats zat om de motor te leggen, fiscaal maakt het niet uit en het werkelijk verbruik is lager terwijl men een selling point heeft door meer vermogen alsook om de C/E een stap hoger te zetten.

Heb nooit begrepen waarom men graag een kleine motor in een PHEV stopt behalve als er plaatsgebrek is. Grotere motoren verbruiken veel als er geen vermogen gevraagd word ofwel stationair & stedelijk maar op een autostrade wil je net een krachtige motor die laag in de toeren kan werken.

Maar bij een PHEV, die motor word niet gebruikt als er geen grote vermogensvraag is, zelfs niet als de batterij leeg is en je rijd in de stad. Als je dan van de lichten vertrekt schiet de ICE in gang tot je 50 rijd en dan valt die meteen terug uit. Met de remrecuperatie en desnoods tijdens het optrekken de elektromotor als generator gebruiken kan die dat trucje herhaaldelijk uithalen ook al is de batterij leeg. Beschouw het als een geavanceerde start stop waarbij je niet stil moet staan om de motor uit te zetten. En de motor aanzetten koppelt hij gewoon de electromotor aan de ICE waardoor de ICE stationair draait, brandstof inspuiten en klaar, de A klasse PHEV heeft zelfs geen startmotor meer, de C klasse wel maar waarom is mij een vraag want heb hem nog nooit kunnen betrappen dat hij de starter gebruikt.

Het enigste scenario wat de wagen niet leuk vind, een uur gaan aanschuiven in de file rond Antwerpen met een lege batterij, dan krijgt hij het lastig met te beslissen wanneer de ICE aan te zetten waarbij de auto vrij hard trilt als hij beslist stationair zijn 400V batterij te laden.

*je kan de batterij niet echt leeg rijden, hij houd altijd reserve aan alleen al omdat pakweg de rembekrachtiging of stuurbekrachtiging afhankelijk is van je 400V batterij ipv de verbrandingsmotor

Maar als je lange afstanden rijd dan wil je niet met een kleine motor zitten die continu een zware wagen moet trekken, de Mini PHEV ben ik gaan testen, ik kreeg dat ding niet onder 10l/100km op de autostrade op benzine naast nog andere problemen zoals de elektromotoren die op de wielen zaten ipv de versnellingsbak waardoor boven de 120 de elektromotoren niets meer deden en het dus een trage lompe auto werd.

De C300DE met een 2L diesel, ideaal om een zware hybride te trekken op een autostrade, 3.5L/100km gemengd inclusief vakantie tripjes sinds aankoop & 250 aantikken in Duitsland, autostrade 4,5-5L/100km op lange afstanden. Verbruik op camping zonder optie om te laden, 6.5L/100km, dat heeft hij niet graag want dan moet hij intensief de 400V batterij opladen door de elektromotor als generator in te zetten.

Alleen spijtig dat Mercedes er geen slip differentieel heeft ingestoken (enkel bij de echte AMG modellen), dat instant koppel vanuit stilstand, heb de banden op maximale aangegeven druk moeten zetten of de banden slippen volledig door als het nog maar wat vochtig ligt. De C estate heeft hier minder last van door meer gewicht op de achteras, de E klasse weet ik niet maar ik vermoed dat die met zijn extra gewicht er ook minder last van gaat hebben.
Dat zou echt een grote teleurstelling zijn, hopelijk snel nieuws dan. Anders wordt het misschien toch een ander merk, hoewel Mercedes de enige is die diesel + hybride doet momenteel afaik en dat vind ik wel een hele mooie combinatie.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Herax10NL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Dat is voor Android Auto ook echt enorm jammer. Dat is een simpele flag omzetten in het systeem voor bijvoorbeeld de E maar blijkbaar kan het Mercedes niet veel schelen. Zelfde verhaal als je naar hun office solutie kijkt. Deze werkte best goed met Skype for Business maar werkt nog steeds niet met Microsoft Teams. Voor een dienst waarvoor je jaarlijks moet betalen is dat echt zot.

• layzzzz
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Dat is balen. Haastige spoed is zelden goed? :+ Volgende keer eerst de nieuwe voorwaarden bekijken.

Ik vond de Volvo interieurs overigens een van de fijnere plekken om te vertoeven.
Ik kan nog terug, echter ben ik gewoon uitgekeken op de A-klasse en vind ik de bijtelling het op dit moment niet waard. Merk dat ik heel erg mijn oude C-klasse mis, minder luxe allemaal maar qua rijplezier stukken beter.
Redondo1982 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Als je eenmaal een MB interieur gewend bent dan is alles ruk. Ik heb in alle dikke interieurs gezeten van Audi, BMW etc, maar het kon mij allemaal niet bekoren. Ja, een Bentley Continental haha.

Maar als je zelf een occasion gaat kopen dan kan je hier toch blijven? Of wordt het geen MB?
Als ik een occasion koop wordt het waarschijnlijk een MB, dat wordt wel ergens in de zomer. Ik bedoelde meer dat ik geen ervaring kan delen omdat ik straks zelf geen MB meer bezit.

• Redondo1982
layzzzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Als ik een occasion koop wordt het waarschijnlijk een MB, dat wordt wel ergens in de zomer. Ik bedoelde meer dat ik geen ervaring kan delen omdat ik straks zelf geen MB meer bezit.
Aha, duidelijk. Zou je weer voor een A-Klasse gaan of toch een C oid zoals hierboven geschetst?

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Vandaag had een vriend van mij een totale storing in zijn C klasse facelift (feb 2018 geloof ik).

Vervangauto gekregen, een CLA 220 Shooting Brake uit 2020. De schandalige prijs daargelaten (55k nieuw voor een A klasse), is het interieur wel echt mooi. De sfeerverlichting vind ik echt top, alsmede het mooie grote scherm. Hoewel het scherm in het niet valt bij mijn model 3, is het een prachtig interieur dat erg mooi is afgewerkt.

Hopelijk met een paar jaar, nadat de lease voorbij is, mooi Duits elektrisch spul te vinden.

• layzzzz
Redondo1982 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Aha, duidelijk. Zou je weer voor een A-Klasse gaan of toch een C oid zoals hierboven geschetst?
C-klasse. Voor het geld wat ik neerleg vind ik een A-klasse kopen het niet waard en wat natuurlijk ook meespeelt is dat als ik een occasion A-klasse (*-2018)koop ik de dashboard onwijs ga missen.
Het dashboard was eigenlijk ook de enige reden om de A-klasse te leasen.

Wel even een reminder dat iedereen zijn eigen afweging heeft, ik wil hier totaal niet de A-klasse afbranden of wat dan ook. Stel je hebt 20k te besteden, je kan dan een leuke A-klasse kopen, mijn voorkeur zou dan alsnog naar een oudere C-klasse uitgaan. Ik heb ook in mijn hoofd dat een MB Sedan RWD moet hebben anders was ik voor een CLA gegaan.

• Redondo1982
layzzzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:08:
[...]

C-klasse. Voor het geld wat ik neerleg vind ik een A-klasse kopen het niet waard en wat natuurlijk ook meespeelt is dat als ik een occasion A-klasse (*-2018)koop ik de dashboard onwijs ga missen.
Het dashboard was eigenlijk ook de enige reden om de A-klasse te leasen.

Wel even een reminder dat iedereen zijn eigen afweging heeft, ik wil hier totaal niet de A-klasse afbranden of wat dan ook. Stel je hebt 20k te besteden, je kan dan een leuke A-klasse kopen, mijn voorkeur zou dan alsnog naar een oudere C-klasse uitgaan. Ik heb ook in mijn hoofd dat een MB Sedan RWD moet hebben anders was ik voor een CLA gegaan.
Als je de huidige A gewend bent dan kan je eigenlijk niet meer terug nee. Klinkt verwend, maar dat is het ook haha.

Een C-Klasse is wat mij betreft dan ook de beste keus, maar je hebt dan wel ook snel het oudere model te pakken. De nieuwe komt er immers aan. Ik weet niet of je hier ook gevoelig voor bent, want de huidige C (facelift wel te verstaan) heeft een geupdated infotainment, maar geen MBUX. De eerste versies (dus pre-facelift) hebben volgens mij nog NTG 4.5 oid.

• S_Chief
  • Niet online
Nee, premopf heeft NTG 5/5.1, mopf NTG 5.5. NTG 4.5 (Comand Online) zit in de mopf W204 (zoals de mijne). MBUX is NTG 6.0.

Er is overigens weinig mis met de oudere versies, werken allemaal erg prettig.

• layzzzz
Redondo1982 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Als je de huidige A gewend bent dan kan je eigenlijk niet meer terug nee. Klinkt verwend, maar dat is het ook haha.

Een C-Klasse is wat mij betreft dan ook de beste keus, maar je hebt dan wel ook snel het oudere model te pakken. De nieuwe komt er immers aan. Ik weet niet of je hier ook gevoelig voor bent, want de huidige C (facelift wel te verstaan) heeft een geupdated infotainment, maar geen MBUX. De eerste versies (dus pre-facelift) hebben volgens mij nog NTG 4.5 oid.
Dat ga ik wel missen. Ik gebruik de spraakbesturing regelmatig en in de huidige C heb je dat ook maar moet je op een knopje drukken volgens mij. Echter krijg ik ipv MBUX extra rijplezier/comfort/rwd terug. En het is allemaal relatief, zojuist even gereden en ook weer rijplezier gehad. Alles went.

Ik hoop inderdaad op de C-facelift, nieuwe auto's kopen doe ik niet aan, tenminste geen MB, dat kan/wil ik niet betalen. Tenzij ik morgen de loterij win, dan bestel ik een AMG GT 63S Coupe _/-\o_ :z

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn Mercedes wagens duur in onderhoud zoals ze het zeggen?

Natuurlijk zal de officiële Mercedes dealer veel duurder zijn maar als je naar B garages gaat? Als iets van een VW of Audi 100 euro kost om te repareren zou ik het niet erg vinden om paar tientjes meer te betalen voor een Mercedes voor onderhoud...maar niet als het bij Mercedex 2x of zelfs 3x zo duur is natuurlijk.

Als ik kijk naar wagens zoals een Volkswagen of Audi met opties kan je net zo goed een Mercedes nemen met AMG pakket.

Wat ik toch luxer en mooier vind.

Ik ben een beetje bang dat de Mercedes bijkomende kosten te eng zullen worden vergeleken met andere wagens.

• S_Chief
  • Niet online
Goedkoop is het zeker niet, maar het is ook niet altijd significant duurder dan bij andere merken. Kijk anders even online naar de prijzen voor een A (kleine) en B (grote) beurt, dan heb je de basisprijzen iig. Aanvullende werkzaamheden komen hier dan nog bovenop.

https://mercedesonderhoudstarieven.nl/nl

Ik heb het dan over de dealer.

Een "b" garage moet je gewoon niet aan beginnen met een Mercedes. 9/10x ontbreekt de specifieke kennis en de juiste diagnoseapparatuur. Uiteindelijk kan je zelfs duurder uitkomen dan bij een dealer.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 30-01-2021 02:54 ]

• Redondo1982
ThaddeusX schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:38:

Natuurlijk zal de officiële Mercedes dealer veel duurder zijn maar als je naar B garages gaat? Als iets van een VW of Audi 100 euro kost om te repareren zou ik het niet erg vinden om paar tientjes meer te betalen voor een Mercedes voor onderhoud...maar niet als het bij Mercedex 2x of zelfs 3x zo duur is natuurlijk.

Als ik kijk naar wagens zoals een Volkswagen of Audi met opties kan je net zo goed een Mercedes nemen met AMG pakket.

Ik ben een beetje bang dat de Mercedes bijkomende kosten te eng zullen worden vergeleken met andere wagens.
Gaat het om een nieuwe auto? Zo ja, neem servicepakket erbij voor paar tientjes in de maand. Dan ben je voor alles ingedekt muv banden en ruitenwissers volgens mij.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:58

Aight!

'A toy robot...'

Nou ik ga altijd naar een lokale garage, meneer rijdt zelf een C-combi en heeft nog een oldtimer Mercedes.

Voor mijn Volvo V70 was een grote meestal rond de €280 en nu met mijn E200 zit ik rond €310. Ging meer olie in en filters waren iets duurder vertelde ze mij. Vindt het nog meevallen want de Mercedes voelt echt een stuk luxer en degelijker aan.

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Redondo1982 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Gaat het om een nieuwe auto? Zo ja, neem servicepakket erbij voor paar tientjes in de maand. Dan ben je voor alles ingedekt muv banden en ruitenwissers volgens mij.
Een 3 jaar oude A klasse.
Dus oud is het niet. Maar ik weet ook dat na 4/5 jaar grote onderhoud komt.

Distributieketting, wielen, remschijven en alles erop en eraan. Dan word het wel een duur grap.

• Redondo1982
ThaddeusX schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Distributieketting, wielen, remschijven en alles erop en eraan. Dan word het wel een duur grap.
Distributieketting na 4/5 jaar? Dan moet er wel enorm veel km’s op staan. Maarja, calculeer gewoon 1000-2000 euro in en dan kan ie er wel weer een tijd tegenaan. En misschien ruil je over een jaar (of 2) weer door. Tijd gaat zo snel met alle nieuwe ontwikkelingen.

Verwijderd

ThaddeusX schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Distributieketting na 4 jaar? Wielen? Ik denk dat je terminologie een beetje op hol slaat. Distributieriem en banden wellicht.

• sacaji
  • Laatst online: 12-11 22:25
Iemand enig idee wanneer er een nieuwe A klasse komt? Zit te kijken naar een A35 maar geen zin in om de huidige te kopen als er binnen een jaar een redesign komt.

• S_Chief
  • Niet online
Een facelift (mopf) volgt over het algemeen na 4 jaar.

Verwijderd

sacaji schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:20:
Iemand enig idee wanneer er een nieuwe A klasse komt? Zit te kijken naar een A35 maar geen zin in om de huidige te kopen als er binnen een jaar een redesign komt.
De "nieuwe" A met MBUX is er iets meer dan een twee jaar dus dat gaat nog wel 3+ 2 jaar duren

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 05:37:
[...]

De "nieuwe" A met MBUX is er iets meer dan een jaar dus dat gaat nog wel 3+ jaar duren
De huidige A is er dit jaar alweer 3 jaar hoor. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:21:
[...]

De huidige A is er dit jaar alweer 3 jaar hoor. ;)
Gecorrigeerd, hij is er inderdaad iets meer dan 2 jaar. Goed, een nieuwe zie ik nog steeds zo 123 niet uitkomen

• sacaji
  • Laatst online: 12-11 22:25
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:23:
[...]

Gecorrigeerd, hij is er inderdaad iets meer dan 2 jaar. Goed, een nieuwe zie ik nog steeds zo 123 niet uitkomen
Dank, had hiervoor een A180, met AMG exterieur pakket want zonder vind ik het niet mooi (W176). Toen een VW GTI TCR gehaald waar ik zeer blij mee ben, maar MBUX lijkt geweldig en de A klasse blijft een mooi ding.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zeg eerst even wachten op de nieuwe C-klasse ipv al beginnen over een facelift A-klasse :+

• Redondo1982
Facelift A staat nog niet op de roadmap voorlopig. Logisch ook, want MB heeft het al druk zat met het op orde brengen van onderdelen (bij bepaalde modellen).

• wd200
sacaji schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Dank, had hiervoor een A180, met AMG exterieur pakket want zonder vind ik het niet mooi (W176). Toen een VW GTI TCR gehaald waar ik zeer blij mee ben, maar MBUX lijkt geweldig en de A klasse blijft een mooi ding.
Denk dat je grote stappen vooruit maakt van een TCR naar een A35 al is het alleen maar door het 4matic onderstel. Vermogen kan je veel beter kwijt.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat de ventilatie van mijn W247 geen of nauwelijks lucht uit de drie centrale openingen vanvoor stuurt als hij op "Auto" staat. Het kan wel want als ik de ventilatie handmatig aanstuur komt er wel lucht uit. Het gaat om de Thermatic basis automatische airco. Herkent iemand nog dat gedrag?

De dealer komt niet verder dan: als er lucht uit kan komen is er niets stuk :X

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:07
Admiral Freebee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:09:
Het is mij opgevallen dat de ventilatie van mijn W247 geen of nauwelijks lucht uit de drie centrale openingen vanvoor stuurt als hij op "Auto" staat. Het kan wel want als ik de ventilatie handmatig aanstuur komt er wel lucht uit. Het gaat om de Thermatic basis automatische airco. Herkent iemand nog dat gedrag?

De sterkte kan je op auto laten staan, maar de richting van de luchtstroom kan je aanpassen (voeten, middel, hoofd). Deze niet op auto zetten zou moeten helpen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
rednaz420 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:47:
[...]

De sterkte kan je op auto laten staan, maar de richting van de luchtstroom kan je aanpassen (voeten, middel, hoofd). Deze niet op auto zetten zou moeten helpen.
Hmm dat ga ik nog eens proberen dan. Ik had vorige keer de indruk dat de sterkte niet meer automatisch geregeld werd eenmaal ik de richting had aangepast.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als je je wagen altijd bij Mercedes laat onderhouden zit er ook een wegenwacht service bij.

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10 09:20
Admiral Freebee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:09:

Ik heb hetzelfde in mijn A250e (V177) met Thermatic. Heb het ook eigenlijk nooit als een probleem gezien. Indien het echt koud is werken ze overigens wel. Het was hier laatst -18 en dan doen ze vrolijk mee.

Mocht je daadwerkelijk de lucht uit de centrale openingen willen kan je dat inderdaad handmatig forceren. Wat de dealer bij mij aangaf was om het comfort te promoten, dus geen directe luchtstraal in je gezicht maar via de andere indirecte kanalen.

Ik heb het niet als een probleem ervaren in ieder geval.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
Onze Mercedes-Benz A klasse MBUX draait nog op FUP0 en ik zou hem willen laten upgraden naar FUP3 door de garage. Ik las dat de volgende updates via OTA zijn, is dit al het geval bij FUP3?

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10 09:20
RigolleM schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:53:
Onze Mercedes-Benz A klasse MBUX draait nog op FUP0 en ik zou hem willen laten upgraden naar FUP3 door de garage. Ik las dat de volgende updates via OTA zijn, is dit al het geval bij FUP3?
Kan je aangeven waar ik de versie kan vinden en wat de verschillen tussen de versies zijn? Online zoeken op MBUX + FUP0 of FUP3 levert niet zoveel op bij mij.

Verwijderd

de FUP updates moet je fysiek installeren bij de dealer. Even een belletje doen en zeggen dat je Custom entries in het navigatiesysteem geen notificaties geven hoewel je die optie wel hebt aangezet en dan installeren ze FUP3 voor je.

Zo zijn er nog wat andere "bekende" problemen die je als excuus kan gebruiken.

• RigolleM
Pieler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Kan je aangeven waar ik de versie kan vinden en wat de verschillen tussen de versies zijn? Online zoeken op MBUX + FUP0 of FUP3 levert niet zoveel op bij mij.
Ik heb geen systeem informatie, waar je kan zien op welke versie je momenteel draait. Op verschillende fora wil dit zeggen dat je dan op FUP0 zit. De verschillen zijn mij ook niet duidelijk, alleen gelezen dat OTA dan mogelijk zou zijn.

• RigolleM
Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:57:
[...]

de FUP updates moet je fysiek installeren bij de dealer. Even een belletje doen en zeggen dat je Custom entries in het navigatiesysteem geen notificaties geven hoewel je die optie wel hebt aangezet en dan installeren ze FUP3 voor je.

Zo zijn er nog wat andere "bekende" problemen die je als excuus kan gebruiken.
Mijn dealer heeft totaal geen ervaring met het updaten van MBUX, en wil onze wagen wel eens aan de computer hangen om te zien of er een update is. Dus ik hoef geen excuses te gebruiken ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Pieler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb hetzelfde in mijn A250e (V177) met Thermatic. Heb het ook eigenlijk nooit als een probleem gezien. Indien het echt koud is werken ze overigens wel. Het was hier laatst -18 en dan doen ze vrolijk mee.

Mocht je daadwerkelijk de lucht uit de centrale openingen willen kan je dat inderdaad handmatig forceren. Wat de dealer bij mij aangaf was om het comfort te promoten, dus geen directe luchtstraal in je gezicht maar via de andere indirecte kanalen.

Ik heb het niet als een probleem ervaren in ieder geval.
Ik zet de drie middenste openingen graag naar boven om zo geen directe luchtstroom te hebben en de lucht wat meer te mengen in de ruimte. Vandaar dat het mij opviel. We zullen zien wat het in de zomer met de airco op geeft :)

• wvkreg
  • Laatst online: 19:09
Vandaag gebeld door de leverancier of ik interesse had ik een wallmount via Engie. Mercedes zou deze tot 1770 € betalen. Helaas mag ik van de gemeente geen laadpaal aan huis (en dus over de stoep) monteren.
Toch een aardig gebaar van Mercedes. Nu nog wachten tot april op de CLA SB 250E.

• aex351
  • Laatst online: 12-11 11:31

aex351

I am the one

Ik heb een Mercedes CLA AMG 2017 model. Hoe kan ik de helderheid van de middelste scherm/display verlagen? (wat dus tussen de snelheidsmeter en de toerenteller in zit)

De systeeminstellingen verlagen alleen de helderheid van het primaire scherm. En de draaiknop naast de snelheidsmeter verlaagd alleen de helderheid van de analoge instrumenten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• RigolleM
Iemand een idee of OTA is voorzien in FUP3?

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWGf32h66K78MjJx0gF7UeWgjVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTvaR7ZpklnU8wjP5vMxJYtr.jpg?f=fotoalbum_large

Even mijn auto wassen :)

• wvkreg
Waar zijn je banden, je rolvlak? De velgen zijn wel erg aftermarket, niet?

Verwijderd

RigolleM schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Iemand een idee of OTA is voorzien in FUP3?
FUP's komen niet over OTA

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Gewoon onderhoud is niet veel duurder dan bij andere auto's, maar als er eens iets echt kapot gaat kan het wel wat meer kosten tov een ander merk.
Ik rij nu ruim 4 jaar in een diesel C klasse uit 2008 en heb deze van 265k naar de 325k gereden en was gemiddeld per jaar aan onderhoud en reparatie 750 euro kwijt.
Ik laat het onderhoud bij een kwikfit of zo doen, maar ga voor reparatie wel naar de dealer.

Duurdere reparaties die ik in die 4 jaar heb gehad waren

1 veer vervangen á 250 euro
brandstoffilter vervangen á 200 euro, nadat in benzine had getankt :(
Ruitensproeierpomp vervangen á 250 euro
Aircosensor vervangen á 450 euro
Remschijven vervangen kost bij de dealer 1000 euro, maar ik heb zelf wat besteld online (300 euro) en laten doen door een kennis.

Ik vind het best meevallen voor een auto met 325k op de teller, maar als er iets stuk is dan is het wel wat duurder dan een ander merk volgens mij.
Totaal 5,1 cent onderhouds- en reparatiekosten per km. (exclusief banden)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32
Je kan best veel zelf doen aan je Mercedes.

Raad een ieder aan lid te worden op https://www.mercedesforum.nl/

Verder Google eens iCarsoft MB V2

Installeer de App Autodoc en kijk eens naar wat onderdelen via je kenteken.

• Shifty_93
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-02 19:18
Hallo iedereen,
Ik heb een korte vraag en misschien weet een van jullie het antwoord. Ik heb een Mercedes w123 uit 1977 en mis een rubberen stop bij een van de achterwielen. Aan de andere kant is de stop niet meer te zien vanwege een coating. Heeft een van jullie toevallig nog wel een leesbaar artikelnummer? Ik heb online tot nu toe niks kunnen vinden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtQQDBSSO6jzbsb4bpuWZNTixDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AB9L8PcvPzPwY9MOoSDendr5.jpg?f=fotoalbum_large

• InterCC
Shifty_93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:48:
Hallo iedereen,
Ik heb een korte vraag en misschien weet een van jullie het antwoord. Ik heb een Mercedes w123 uit 1977 en mis een rubberen stop bij een van de achterwielen. Aan de andere kant is de stop niet meer te zien vanwege een coating. Heeft een van jullie toevallig nog wel een leesbaar artikelnummer? Ik heb online tot nu toe niks kunnen vinden. [Afbeelding]
Ik zou er gewoon siliconenkit inspuiten. Als je dat een beetje dik in het gat doet (van de rand naar binnen kitten) en daarna netjes afsnijdt (niet te dicht op de rand) dan heb je voor een paar euro een 'dop' gemaakt die ook goed zit.

• koesie
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn A Limousine voor zijn eerste beurt naar de dealer gebracht.
Ik had de afspraak online gemaakt en had erbij gezet dat ik de MBUX naar FUP3 ge-update wilde hebben.
Twee dagen geleden werd ik gebeld met de mededeling dat er verschillende hardware is en dat er voor mijn auto geen update is. Ik was het daar niet mee eens en verwees dat er op verschillende fora gemeld werd dat deze update er al een flinke tijd is. De heer aan de telefoon zei dat ze er nogmaals naar zouden kijken.

Toen ik laat in de middag de auto weer ophaalde, melde de heer aan de balie dat dat het navigatie systeem ge-update was. Ik vroeg bedoel je MBUX, en hij zei hier staat het navigatie systeem. Dus ik voelde de bui al hangen. Ik had niet veel tijd dus moest gaan. Later keek ik en inderdaad MBUX was niet voorzien van de update, bummer.

Nu vraag ik mij eigenlijk af zijn er mensen hier met een A klasse met bouwjaar 2020 uit het eerste kwartaal die de FUP3 update al hebben?

• S_Chief
  • Niet online
Shifty_93 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:48:
Hallo iedereen,
Ik heb een korte vraag en misschien weet een van jullie het antwoord. Ik heb een Mercedes w123 uit 1977 en mis een rubberen stop bij een van de achterwielen. Aan de andere kant is de stop niet meer te zien vanwege een coating. Heeft een van jullie toevallig nog wel een leesbaar artikelnummer? Ik heb online tot nu toe niks kunnen vinden. [Afbeelding]
Even aan een goede dealer vragen anders. Dit soort dingen kosten meestal geen bal als ze nog leverbaar zijn (ze leveren nog best veel voor de oude modellen).

• wd200
Het lijkt of A250e een stuk hoger op poten staat dan een A 180 / A200. Heeft iemand een idee hoeveel dit is ?
Is dat bij de CLA SB ook zo ?

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:29
wd200 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:01:
Het lijkt of A250e een stuk hoger op poten staat dan een A 180 / A200. Heeft iemand een idee hoeveel dit is ?
Is dat bij de CLA SB ook zo ?
Dat klopt voor de A250e als voor de CLA SB 250e. Met hoeveel CM hoger durf ik niet te zeggen. Denk wel minimaal 3 a 4 cm hoger.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 21:55
Kudos voor de kleur! (heb 'm zelf ook)

Een vraagje aan andere W205 rijders: Ik rijd sinds midden december m'n tweede W205, de vorige was uit 2016 en heb het gevoel dat het qua geluidsisolatie niet beter geworden is.

Het gaat daarbij vooral om windgeruis van:

- De spiegel links
Vanaf de 50 km/h wordt het hoorbaar en het stijgt met het tempo mee. Het geruis komt merkbaar boven de rest uit, dit kan ik me van de pre-facelift totaal niet zo herinneren.

- Van achteren (achterportieren / vensters, achterruit)
Er komt best een hoop windgeruis van achteren vandaan. Ik heb weliswaar geluidsdempend glas, maar dat is enkel voor de voorruit en de voorste twee zijruiten

- Van het schuif-kanteldak
Ik heb het eenvoudige dak, aangezien ik toch altijd voorin zit, maar wanneer ik op de snelweg rijdt krijg ik zelfs bij Nederlandse snelheden al snel de neiging het schot dicht te doen om het gesuis van boven maar ook de reflecties van bovengenoemde geluiden te dempen. Dat is een verschil veel groter dan dat ik van andere merken ken.

Het valt mij verder ook op dat de auto qua geluidsproductie ook enorm gevoelig is voor de hoeveelheid en invalshoek van de wind. Waar ik het vroeger bij 200 km/h nog aangenaam rustig vond, is dat nu absoluut niet meer het geval.

Zijn er mensen die zich hier ook in kunnen vinden? Ik heb sowieso nog voor dit met de dealer te bespreken want het voldoet gewoonweg niet aan de verwachten onder andere geschept door het vorige model. Er zijn tevens nog een paar andere kleinigheden die nagekeken moeten worden zoals sterke condensvorming in de koplampen.

Verder absoluut geen spijt van de keuze omdat het na korte uitstapjes naar een Passat en 3-Serie weer als thuiskomen voelt. Qua aandrijflijn sowieso het prettigste wat ik heb mogen rijden (C300d + 9G automaat).

• wd200
ViTeX schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Dat klopt voor de A250e als voor de CLA SB 250e. Met hoeveel CM hoger durf ik niet te zeggen. Denk wel minimaal 3 a 4 cm hoger.
thnx.

dat vind ik dat wel weer een dingetje , dat wordt niet perse beter met 19 inch; iemand zo een ding al verlaagd met bv verlaginsveren ?

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:29
wd200 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:53:
[...]

thnx.

dat vind ik dat wel weer een dingetje , dat wordt niet perse beter met 19 inch; iemand zo een ding al verlaagd met bv verlaginsveren ?
Het heeft te maken met de accu's die op de bodem liggen aan de achterkant, daarom is de 250e is hoger dan de normale.

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
wd200 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:53:
[...]

thnx.

Dit is meestal het geval bij elektrische auto's. Ze zijn namelijk zwaarder en dus moet er ruimte blijven voor comfort en extra gewicht (personen en bagage). Je kunt een verlaging set erop laten zetten maar dan moet de vering ook veel harder worden. Gaat dan dus ten kosten van comfort....

I'm not bothered by those who think they are right.

• wd200
wd200 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:42:
Er heeft hier iemand vast ervaring met MB en kinderzitjes. Ik wil binnenkort een andere lease auto gaan bestellen maar als je hier 4-5 jaar in kan rijden kan er een hoop gebeuren.

Ik dacht eerst aan een Cla of de meer “toekomstbestendige” Cla sb echter lees ik ook veel verhalen dat de Cla (sb) minder goed geschikt is voor het “achterstevoren” kinderzitje omdat de stoel dan ver naar voren moet waardoor het eigenlijk niet meer comfortabel zitten is voor de passagiers ?

Hebben er hier mensen ervaring en zijn er bv zitjes die beter passen ?

(C klasse zal naar verwachting te duur zijn of je krijgt een kale “ik wil wel maar kan niet” uitvoering)
De keuze komt dichterbij en helaas zijn dealers nog dicht ( en ga ik het nog niet opzoeken) dus oriëntatie online.

De vorige keer kreeg ik een advies voor B maar dat gaat hem niet worden, gewoon niet mijn auto.

Ik zal een keuze maken uit
A 5d of A limousine; Cla coupé; Cla shooting brakes.

Volgens mij zijn deze auto qua interieur ruimte gelijk aan elkaar toch ?
M.a.w. De ruimte tussen voorstoelen en achterbank zijn gelijk ?

Ruimte van de Cla sb is Nice to have maar anders een dakkoffer voor de vakantie.
Een mogelijke Kinderwagen kan overal denk ik wel in, voor daily use, enige waar ik over twijfel is de a limousine omdat die koffer toch wel korter is dan een Cla.

• wvkreg
Voor de meeste ruimte is dan de CLA SB de beste, maar ook de duurste optie.
Ik vind de A echt te klein voor een gezin en de B is een oma-bakkie :-)

[ Voor 33% gewijzigd door wvkreg op 06-02-2021 09:45 ]

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFfEjfprF8UniHin0nb7YbTm2lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V81lGR9YflvlUGFUHWZFw2a.jpg?f=fotoalbum_large

Spontaan foto :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Handig met zo'n sneeuwstorm.

• wd200
wvkreg schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:44:
Voor de meeste ruimte is dan de CLA SB de beste, maar ook de duurste optie.
Ik vind de A echt te klein voor een gezin en de B is een oma-bakkie :-)
de CLA SB heeft vooral achterin ruimte volgens mij, het is niet dat die achterbank meer ruimte heeft dan een A.
ik stel mij zover dat je dit vooral in de vakantie nodig hebt maar dan kan een A met dakkoffer ook.

Een B wordt hem echt niet, wil hem namelijk ook vol met opties ... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door wd200 op 06-02-2021 12:06 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 70 Laatste