Ja, geprobeerd maar de code komt maar niet aan helaas..Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:24:
Je kunt gewoon de Mercedes Me app installeren en je VIN code invoeren. Er wordt dan een activatie / verificatie code naar je auto gestuurd om de services te activeren.
Verwijderd
Weet je nog onze 'discussie' over privacy ramen of dat al dan niet af-fabriek werd gedaan?Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:39:
Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die had je toch ook als optie? Maar hier zit op deze foto's nog geen folie op...
@Rivanov waar blijven die foto's..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Daar heb je gelijk in inderdaad!Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:52:
[...]
Weet je nog onze 'discussie' over privacy ramen of dat al dan niet af-fabriek werd gedaan?
Die had je toch ook als optie? Maar hier zit op deze foto's nog geen folie op...
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dat is hem inderdaad. Heb nu een voorlopige offerte van €150/200 om de stoel te laten repareren. Eerst de auto maar is thuis zien te krijgen, en daarna apk erop.S_Chief schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:24:
[...]
Volgens mij stoff Karo (schwarz), code 371.
Je kan een vriendelijke dealer of MB CAC mailen voor een datakaart, weet je gelijk alles.
---RAWE CEEK!!!---
Zo, ik heb 'm!
Vanmiddag om 15:30 had ik aflevering waarna ik om 16:00 bij de dealer vertrok. Hij kon me weinig nieuws vertellen.
Helaas was het vanuit Gouda naar huis (omgeving Eindhoven) kommer en kwel in het verkeer en was het alleen maar file rijden. Lange leve de automaat dus!
Enfin, hier wat snelle foto's.

Apple Carplay werkt!

En filmpje kijken onderweg.

@Iamhere Verrek je hebt gelijk. Ze zijn wel echt donker nu.
Vanmiddag om 15:30 had ik aflevering waarna ik om 16:00 bij de dealer vertrok. Hij kon me weinig nieuws vertellen.
Helaas was het vanuit Gouda naar huis (omgeving Eindhoven) kommer en kwel in het verkeer en was het alleen maar file rijden. Lange leve de automaat dus!
Enfin, hier wat snelle foto's.

Apple Carplay werkt!

En filmpje kijken onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 18-09-2018 21:12 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bij het lampje zit naast de sos knop Mercedes me knop. Dan krijg je iemand aan de lijn die het in een paar seconden kan regelen dan. Kreeg hier ook geen code, maar bevestiging kwam al binnen in de auto voor het gesprek afgerond was.Djensen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:39:
[...]
Ja, geprobeerd maar de code komt maar niet aan helaas..
[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 18-09-2018 21:35 ]
Goede tip @jip_86
Die code kwam bij mij ook maar niet door. Hang nu met Mercedes Me aan de lijn.
/edit: Gelukt! Services zijn nu geactiveerd. Zit tevens een jaar gratis Tidal bij en 4 weken gratis Internet in the Car by Vodafone.
Iemand enig idee wat de kosten zijn na deze 4 weken proefperiode?
/edit: Gelukt! Services zijn nu geactiveerd. Zit tevens een jaar gratis Tidal bij en 4 weken gratis Internet in the Car by Vodafone.
[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 18-09-2018 22:29 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kosten voor Vodafone Internet In The Car gevonden binnen Mijn Account. 
Dagelijks 1GB: € 5,- per dag
Maandelijks 3GB: € 15,- per maand
Maandelijks 10GB: € 25,- per maand
Jaarlijks 50GB: € 125,- per jaar
Je krijgt 1GB gratis voor 4 weken.
Veel geld, heb 20GB per maand op mijn telefoon voor 20 euro, zou ik best wat van willen overhevelen naar mijn autoRivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:37:
Kosten voor Vodafone Internet In The Car gevonden binnen Mijn Account.

In principe kan je MBUX aansluiten op een Wifi netwerk, wat dus de hotspot van je smartphone zou zijn. Anders is Vodafone de enige mogelijkheid, andere providers zijn niet beschikbaar voor de eSIM.jip_86 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:27:
Veel geld, heb 20GB per maand op mijn telefoon voor 20 euro, zou ik best wat van willen overhevelen naar mijn auto
Ik wilde dus net vragen hoe het nu precies met tidal zit. Krijgen we een app op mbux of is het enkel een abbonement voor de app op telefoon en thats it?Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
Goede tip @jip_86
Laat carplay je trouwens alle ios notificaties zijn? Dus krijg je ook je whatsapp notificaties daarop binnen
[ Voor 8% gewijzigd door freakk op 19-09-2018 00:44 ]
Je kunt de auto volgens mij niet op jouw hotspot laten verbinden. De auto zendt enkel zeg de hotspot uit. Maar dat moet ik even controleren.algalid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:09:
[...]
In principe kan je MBUX aansluiten op een Wifi netwerk, wat dus de hotspot van je smartphone zou zijn. Anders is Vodafone de enige mogelijkheid, andere providers zijn niet beschikbaar voor de eSIM.
Echter, de auto heeft wel gewoon 4G standaard aan boord voor alle andere services zoals Live Traffic, Online Updates en het zoeken naar restaurants etc via Yelp.
@freakk alle notificaties komen binnen, maar die kun je niet lezen via Carplay, deze worden voorgelezen door de auto.
Verwijderd
Dat is dus wat MB NL aangaf dat ze altijd doen. Een folie achteraf. Veel plezier ermee!Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:05:
Verwijderd
Die worden zelfs voorgelezenfreakk schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:43:
[...]
Laat carplay je trouwens alle ios notificaties zijn? Dus krijg je ook je whatsapp notificaties daarop binnen
Voor de A-Klasse bezitters hier, welke banden hebben jullie onder de auto liggen? Tijdens de proefrit destijds zaten er Hankook banden onder, en ik las dat de meeste A-Klasse's met Hankooks worden geleverd.
Ik was prettig verrast toen ik zag dat mijn A-Klasse banden van Pirelli heeft.
Verwijderd
Dat kan verschillen. Heb nu mijn 4e MB en 3 staan/stonden op andere banden. Ook binnen dezelfde generatie.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:58:
Voor de A-Klasse bezitters hier, welke banden hebben jullie onder de auto liggen? Tijdens de proefrit destijds zaten er Hankook banden onder, en ik las dat de meeste A-Klasse's met Hankooks worden geleverd.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 07:40 ]
Verkoper gaf ook aan dat het kan verschillen. Ligt er maar net aan welke banden ze inkopen.
Maar heb voor m'n gevoel liever Pirelli dan Hankook.
Hebben alle modellen van Mercedes trouwens een mooie handtekening op de voorruit? Ik zag het vanochtend ineens, schrok me dood; dacht wie krast er op m'n raam!
Hebben alle modellen van Mercedes trouwens een mooie handtekening op de voorruit? Ik zag het vanochtend ineens, schrok me dood; dacht wie krast er op m'n raam!

Verwijderd
CLA SB hier wel, C niet.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:50:
Verkoper gaf ook aan dat het kan verschillen. Ligt er maar net aan welke banden ze inkopen.
[Afbeelding]
Elk huidig model heeft een handtekening in de ruit staan. Het kan wel per type verschillen of er echt een handtekening staat of het woord "Mercedes".
Welke heb je juist? Pirelli P Zero?Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:58:Ik was prettig verrast toen ik zag dat mijn A-Klasse banden van Pirelli heeft.
Ik zie het al: externe wifi is enkel beschikbaar als er geen communicatiemodule in zit. Aangezien bijna alle auto's met 4G worden afgeleverd is het dus in de praktijk nooit met wifi te verbinden. De optie zou anders staan onder "Systeem > Wifi & Bluetooth". Maar mss heeft iemand een trucje om tethering aan te steken met goedkopere abonnementenRivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:13:Je kunt de auto volgens mij niet op jouw hotspot laten verbinden. De auto zendt enkel zeg de hotspot uit. Maar dat moet ik even controleren.
Ja. Vroeger alleen US, en de laatste generaties ook hier. Je hebt er drie: Carl Benz, G. Daimler en Mercedes.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:50:
[Afbeelding]
Ik heb deze:

(beeld vertekent iets, maar hij zit gewoon recht)
Ik heb Continental. Verschil zal hem in de 16 inch maat zitten denk ik.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:58:
Jep ik heb ook Pirelli op die van mij liggen. Handtekening kwam ik zelf ook pas de tweede dag achter. Dacht wie is er grappig geweest en heeft zijn handtekening op mijn raam gezetRivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:50:
[Afbeelding]

Ik krijg overigens bij het starten van de auto wel telkens de melding op mijn display dat de gordels van de achterpassagiers los zijn. Goh, daar zit ook niemand. Kan de melding gewoon wegklikken en dan komt deze ook gedurende het rijden niet meer terug. Maar wel telkens bij het starten.
Hebben jullie dit ook toevallig? @jip_86 @freakk @Djensen
Ik heb dit ook, maar dan in een S204.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:20:
Ik krijg overigens bij het starten van de auto wel telkens de melding op mijn display dat de gordels van de achterpassagiers los zijn. Goh, daar zit ook niemand. Kan de melding gewoon wegklikken en dan komt deze ook gedurende het rijden niet meer terug. Maar wel telkens bij het starten.
Ja hier ook. Erg onhandig als je ook andere meldingen hebt als deur die nog open staat bijv...Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:20:
Heb even de verkoper een mailtje gestuurd met de vraag of hij hiermee bekend is.
Als het dus meerdere hebben, ligt het niet enkel aan mijn auto.
Als het dus meerdere hebben, ligt het niet enkel aan mijn auto.
Hoort gewoon bij Mercedes (en zo heb ik elke keer verbaasde passagiers als ze hun gordel vergeten en ik het weet zonder achterom te kijken
).
Ik ook wat foto's ontvangen van de verkoper! Mag hem 17 oktober ophalen..
@Rivanov Volgens mij hebben wij dezelfde wagen, enkel ik zonder panorama dak xD

Dat zou goed kunnen. De Business Solution AMG is al vrij compleet qua opties. Ik heb hier echter bovenop nog de extra opties:wh00pz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:24:
Ik ook wat foto's ontvangen van de verkoper! Mag hem 17 oktober ophalen..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- DAB+ radio
- Smartphone Integratie (Apple Carplay & Android Auto)
- Panoramadak
- Privacy Glass
Krijg je een melding dat iedereen zijn gordel om heeft.algalid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:17:
Of een gordelclip inzetten om toch maar "bezet" te zijn?
Jepjep krijg ik ook elke keer ongeacht hoe of wat.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:20:
Volgens dealer schijnt het normaal te zijn en is het een controle.freakk schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:34:
[...]
Jepjep krijg ik ook elke keer ongeacht hoe of wat.
Wel een irritante controle.
Ja heb ik ook last van. Vandaag zelfs zo erg dat tijdens het rijden de melding weer in beeld komt die niet weg te klikken is en er komt een alarm (geluid) bij tijdens de melding. Ik weet niet wat de oorzaak is maar heb voor nu de gordels even dichtgeklikt.Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:20:
@Djensen Tijdens het rijden heb ik 'm nog niet teruggekregen. Enkel bij het instappen.en starten van de auto. Maar dat schijnt dus "des Mercedes" te zijn. 
Hoe ervaren jullie de coverart bij het afspelen van muziek via Bluetooth? Ik gebruik Apple Music en het is een beetje hit-and-miss bij mij. Soms toont hij netjes covertart, en een andere keer weer niet. De muziek die ik afspeel is allemaal lokaal gedownload op mijn iPhone.
Hoe ervaren jullie de coverart bij het afspelen van muziek via Bluetooth? Ik gebruik Apple Music en het is een beetje hit-and-miss bij mij. Soms toont hij netjes covertart, en een andere keer weer niet. De muziek die ik afspeel is allemaal lokaal gedownload op mijn iPhone.
Ja precies.. Enkel jammer dat sfeerverlichting geen optie is bij Business Solution, anders had ik die zeker aangevinkt!Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:30:
[...]
Dat zou goed kunnen. De Business Solution AMG is al vrij compleet qua opties. Ik heb hier echter bovenop nog de extra opties:
- DAB+ radio
- Smartphone Integratie (Apple Carplay & Android Auto)
- Panoramadak
- Privacy Glass
Ik merk dat het een stuk beter is nu ik mijn telefoon een keer helemaal uitgezet heb. Daarvoor had ik hetzelfde probleem als je beschrijftRivanov schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:14:
@Djensen Tijdens het rijden heb ik 'm nog niet teruggekregen. Enkel bij het instappen.en starten van de auto. Maar dat schijnt dus "des Mercedes" te zijn.
Hebben de A klasse business solutions (ook business limited) ook standaard Adaptieve Cruise Control of is dat geen optie hier?
Normaal gezien is er geen Distronic aanwezig, dat is voor duurdere pakketten waaronder de driving assistance dat enkel in het 4e kwartaal komt.Hetisookwat schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:01:
Hebben de A klasse business solutions (ook business limited) ook standaard Adaptieve Cruise Control of is dat geen optie hier?
Ah, het heet dus Distronic! Bedanktalgalid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:21:
[...]
Normaal gezien is er geen Distronic aanwezig, dat is voor duurdere pakketten waaronder de driving assistance dat enkel in het 4e kwartaal komt.
Mis Adaptive Cruise Control niet. RIjdt sowieso in Nederland nooit op Cruise Control. De tijden dat ik op de weg zit, heeft dat weinig zin.
Maar oh oh wat rijdt die wagen fijn. En wat een bekijks trek je er mee.
@freakk Het scheelt bij mij ook wanneer ik een nummer start vanaf m'n iPhone (Apple Music) i.p.v. via de MBUX interface. 9/10 keer krijg ik dan wel cover-art te zien.
Maar oh oh wat rijdt die wagen fijn. En wat een bekijks trek je er mee.
@freakk Het scheelt bij mij ook wanneer ik een nummer start vanaf m'n iPhone (Apple Music) i.p.v. via de MBUX interface. 9/10 keer krijg ik dan wel cover-art te zien.
Acc staat hier heel vaak aan. Vooral in de file. Voor ons is het dan ook een must have net als dode hoek sensoren etc.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Is die handleiding voor W177 niet in PDF beschikbaar? Iemand heeft moeite gedaan om die 600 pagina's bijbel te maken. Die digitale guide is meer gericht zoeken dan alles door kunnen nemen.
Ik zal de mijne ook maar eens posten omdat de kleur wat anders is. Ik heb de iridium zilver versie, een erg klassieke Mercedes kleur, maar blijkbaar niet zo populair voor de nieuwe A (die Designo mountaingrijs ziet er nochtans mooi uit). Dat strikje nemen we er maar bij:

Meer foto's hier. Ik heb Pirelli P7 Cinturato banden gekregen.
Ondertussen ook een van de eerste praktische previews van de A-class sedan:
Ik zal de mijne ook maar eens posten omdat de kleur wat anders is. Ik heb de iridium zilver versie, een erg klassieke Mercedes kleur, maar blijkbaar niet zo populair voor de nieuwe A (die Designo mountaingrijs ziet er nochtans mooi uit). Dat strikje nemen we er maar bij:

[ Voor 14% gewijzigd door algalid op 21-09-2018 09:25 ]
Dode hoek sensoren is voor mij geen eis, maar inderdaad ACC voor de vele files die ik trotseer...Superdaantje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:45:
Acc staat hier heel vaak aan. Vooral in de file. Voor ons is het dan ook een must have net als dode hoek sensoren etc.
Ik meende in eerste instantie dat distronic op alle auto's standaard zou komen en alleen distronic plus iets is dat je moest kopen als pakket zijnde.
In onze regio's is enkel de emergency brake inbegrepen mocht je bijna tegen de voorligger zitten met cruise control. De plus versie bevat de distance assist (je kan het zien aan de linkerkant van je stuur of het er op zit).freakk schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:22:
Ik meende in eerste instantie dat distronic op alle auto's standaard zou komen en alleen distronic plus iets is dat je moest kopen als pakket zijnde.
Dat rood driehoekje met een wagen in krijg je wel op beide versies te zien (distance alert).
Volgensmij aan de rechterkant van het stuur toch? inplaats van telefoon opnemen/ophangen heb je dan een knop om in te stellen of hij meer afstand of minder afstand moet houden. Maar ik heb het idee dat het mogelijk zal zijn dat het een aankoop wordt in de mercedes me portal. Aangezien het driehoekje met de warning al sneller gaat knipperen op basis van hoe dichtbij je bentalgalid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:27:
[...]
In onze regio's is enkel de emergency brake inbegrepen mocht je bijna tegen de voorligger zitten met cruise control. De plus versie bevat de distance assist (je kan het zien aan de linkerkant van je stuur of het er op zit).
Dat rood driehoekje met een wagen in krijg je wel op beide versies te zien (distance alert).
Zal ook even de enige foto die ik van die van mij heb posten😂

[ Voor 13% gewijzigd door freakk op 21-09-2018 12:42 ]
Het zit aan de linkerkant: ipv LIM en Tempomat icoon staat er 2 iconen om afstand te regelen:freakk schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:34:
Volgensmij aan de rechterkant van het stuur toch?

Wat is eigenlijk de reden dat jullie/men nummerplaten onherkenbaar maken bij een posting hier op de site? Je kunt er weinig door achterhalen toch behalve info over de auto zelf niet over de eigenaar/ bestuurder/ lease maatschappij, NAW gegevens oid.
Gewoon een vraag... ik heb de mijne een stuk hierboven gepost (die rode) met leesbare platen, vandaar de vraag.
Gewoon een vraag... ik heb de mijne een stuk hierboven gepost (die rode) met leesbare platen, vandaar de vraag.
In mijn streek is er een plaag om nummerplaten van gelijkaardige exemplaren te "lenen". Uiteraard is dat door passanten te scannen, maar online is het al helemaal makkelijk. Onbedoelde boetes en huisbezoeken van politie die "jouw" auto hebben gespot, dat is minder leuk. Valt allemaal wel recht te zetten maar het is toch overlast.Djensen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:34:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie/men nummerplaten onherkenbaar maken bij een posting hier op de site?
Congrats met je A! Ik heb ook de Pirelli P7 Cinturato banden eronder liggen.algalid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:11:
Is die handleiding voor W177 niet in PDF beschikbaar? Iemand heeft moeite gedaan om die 600 pagina's bijbel te maken. Die digitale guide is meer gericht zoeken dan alles door kunnen nemen.
[Afbeelding]
[YouTube: 2019 Mercedes-Benz A-Class Review: Big Tech in a Small Package]
Trouwens zijn jullie ervan op de hoogte dat je bepaalde functies handmatig moet updaten. De spraakherkenning updates voor de kaarten kunnen niet automatisch gebeuren waardoor je het geheel dan handmatig moet doen.
@freakk Op een Duits forum kwam ik tegen dat je de MBUX Here navigatiekaarten ook handmatig kunt downloaden via de Mercedes Me Portal. Maar ik kan dit nergens terugvinden binnen mijn portal. Heb jij iets gevonden toevallig?
Yes dat klopt inderdaad. Heb net zelf Benelux geüpdatet omdat er een spraakupdate in zit, deze moet je dus ten alle tijde handmatig doen.Rivanov schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:03:
@freakk Op een Duits forum kwam ik tegen dat je de MBUX Here navigatiekaarten ook handmatig kunt downloaden via de Mercedes Me Portal. Maar ik kan dit nergens terugvinden binnen mijn portal. Heb jij iets gevonden toevallig?
Ik heb het dus gevonden, maar het lijkt enkel te worden weergeven wanneer je het vanuit een desktop doet. Als je naar de mercedes me portal gaat heb je een optie met "Online Kaartenupdates" als je daarop klikt kan je verder gaan naar de kaarten updates. Merk alleen dat die nu ineens eruit ligt.
Hoe heb jij de Benelux geupdate? Want als ik naar Online Updates binnen de Mercedes Me Portal ga dan krijg ik de melding:
De service is niet beschikbaar.
De Mercedes me connect-service Online kaartupdate is om technische redenen niet beschikbaar.
Neem contact op met uw servicedealer om het probleem ter plaatse te laten opsporen en verhelpen.
En die melding had ik gisteren ook al, dus dat is niet iets van vandaag.
De service is niet beschikbaar.
De Mercedes me connect-service Online kaartupdate is om technische redenen niet beschikbaar.
Neem contact op met uw servicedealer om het probleem ter plaatse te laten opsporen en verhelpen.
En die melding had ik gisteren ook al, dus dat is niet iets van vandaag.
Ik denk dat de kaartenupdate even plat ligt ivm de nieuwe MBUX versies die eind september zouden moeten uitkomen. Maar daar is niet veel nieuws over.
Hoe zou je dat aanraakscherm het best schoon maken en die black piano finish rond de de luchtroosters? Microvezeldoekjes? Gelukkig moet je al goed opzij kijken om het op te merken maar het scherm zit al snel vol vingerafdrukken
Ik probeer te wisselen met touchpad aan het stuur en in het midden.
Hoe zou je dat aanraakscherm het best schoon maken en die black piano finish rond de de luchtroosters? Microvezeldoekjes? Gelukkig moet je al goed opzij kijken om het op te merken maar het scherm zit al snel vol vingerafdrukken
Ja eerder vanmiddag werkte het nog nu ligt het eruit geen idee wat precies de reden is.algalid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:39:
Ik denk dat de kaartenupdate even plat ligt ivm de nieuwe MBUX versies die eind september zouden moeten uitkomen. Maar daar is niet veel nieuws over.
Hoe zou je dat aanraakscherm het best schoon maken en die black piano finish rond de de luchtroosters? Microvezeldoekjes? Gelukkig moet je al goed opzij kijken om het op te merken maar het scherm zit al snel vol vingerafdrukkenIk probeer te wisselen met touchpad aan het stuur en in het midden.
Ik zou inderdaad microvezel doekjes gebruiken, ik heb zelf een speciale spray gehaald voor beeldschermen en voor de center console gebruik ik spray & wipe van poorboys
https://www.carclean.com/...urface-cleaner-710ml.html
https://www.carclean.com/nl/spray-and-wipe-473ml.html
EDIT:
@algalid is het bekend wat de update zou moeten bevatten? Waar heb je de informatie gevonden dat er een nieuwe update zou komen eind september?
[ Voor 14% gewijzigd door freakk op 21-09-2018 16:11 ]
Ik heb de informatie van het MB Passion Blog, jesmb.de en forumposters op motor-talk.de (waar Rivanov over sprak).freakk schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:03:
@algalid is het bekend wat de update zou moeten bevatten? Waar heb je de informatie gevonden dat er een nieuwe update zou komen eind september?
En ook Autobild:
http://www.autobild.de/ar...ivity-check-14011953.html
Als ik het goed begreep is er een fix voor USB-sticks die bij het starten van de auto niet verder spelen maar helemaal opnieuw beginnen, Wireless Carplay zou erin zitten en ook de Tidal app. Waarschijnlijk zijn er ook een heleboel "kleine verbeteringen in stabiliteit en performantie" zoals elke software doet. Dus meer infotainment dan auto-functionaliteit.Bestes Beispiel: A-Klasse Kunden bekommen für ein Jahr kostenlos den Musikstreamingdienst Tidal, der mit dem nächsten Over-the-air-Update im September 2018 ins MBUX übertragen und dann nutzbar wird. Aber: Auf Apple CarPlay ist die App bereits jetzt voll einsatzfähig.
EDIT: Er was toch nog een "klein" iets. Sommige auto's hebben slecht afgestelde temperatuursensoren waardoor de airco enkel op LOW koude lucht blies. Dit zou ook opgelost worden.
[ Voor 23% gewijzigd door algalid op 21-09-2018 16:28 ]
Ahh de tidal app was ik al naar opzoek. Hopelijk komt met de update ook een mogelijkheid om carplay aan te schaffen via de portal
Wireless Carplay via de update zou geweldig zijn! Ennnnn ik hoop dat dan Carplay ook volledig widescreen is zoals in de E-Klasse. Nu is het letterboxed en ziet er een beetje 'ielig' uit. Zonder van het prachtige scherm.

Ik had een Mercedes Product Specialist hierover aangesproken via Instagram en volgens hem behoort Carplay gewoon widescreen zijn, ook in de A-klasse. Dus mogelijk via de aanstaande update? Zou mooi zijn!

Ik had een Mercedes Product Specialist hierover aangesproken via Instagram en volgens hem behoort Carplay gewoon widescreen zijn, ook in de A-klasse. Dus mogelijk via de aanstaande update? Zou mooi zijn!
Ja het lijkt er inderdaad op alsof ze enkel voor de 7” CarPlay geprogrammeerd hebben. Dat is precies dat formaat nu. Hopelijk gaat een update dit verhelpen.
Nou, het project staat thuis.

Gister al even van binnen en buiten schoongemaakt, staat al een aantal jaren stil. Nu gaan uitvinden waar het slecht lopen vandaan komt, dan APK, en de buitenkant aanpakken.

Gister al even van binnen en buiten schoongemaakt, staat al een aantal jaren stil. Nu gaan uitvinden waar het slecht lopen vandaan komt, dan APK, en de buitenkant aanpakken.
---RAWE CEEK!!!---
Mijn auto heeft 9/10 keer geen 4G verbinding waardoor de online diensten niet beschikbaar zijn. Bedoel dus niet de data bundel, maar de connectie van het voertuig met internet (waardoor ik dus geen 4G icoon heb rechtsboven). Erg hinderlijk.
Jullie ook last van @jip_86 @freakk?
Heb het al gemeld bij Mercedes Me die het gaan onderzoeken en morgen maar eens de dealer bellen.
Heb het al gemeld bij Mercedes Me die het gaan onderzoeken en morgen maar eens de dealer bellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2018 14:56 ]
@Rivanov nee volgensmij heb ik eigenlijk altijd wel verbinding, nog nooit problemen mee gehad in elk geval
Hebben ze er nou een motorkap van een C126 op gezet?NoFearCreations schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:49:
Nou, het project staat thuis.
[Afbeelding]
Ja heel vreemd. Eerste paar dagen werkte het perfect. Sinds donderdag of vrijdag werkt het niet meer.freakk schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:20:
@Rivanov nee volgensmij heb ik eigenlijk altijd wel verbinding, nog nooit problemen mee gehad in elk geval
Is me niet echt opgevallen nog. Maar gebruik ook altijd de radio eigenlijk.
Heeft niks met de radio te maken. 
Wanneer je Hey Mercedes gebruikt kan hij op dat moment niets online opzoeken. Op scherm staat dan ook; online diensten niet beschikbaar.
Wanneer je Hey Mercedes gebruikt kan hij op dat moment niets online opzoeken. Op scherm staat dan ook; online diensten niet beschikbaar.
Bedoelde meer dat ik de online diensten niet zo vaak gebruik dat het me direct opvalt 
Maar ik zal het eens in de gaten houden.
[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 23-09-2018 16:48 ]
Je kunt het snel zien aan het 4G icoon wat dan niet in de rechterbovenhoek staat.jip_86 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:48:
Bedoelde meer dat ik de online diensten niet zo vaak gebruik dat het me direct opvalt
Heeft de vorige eigenaar zelf gemaakt. Zodra hij weer goed rijd en apk heeft, komt er een facelift motorkap op.S_Chief schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:52:
[...]
Hebben ze er nou een motorkap van een C126 op gezet?
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Ik zat gister achter een Mazda CX5 en zag opeens waar de nieuwe Mercedes achterkanten me aan laten denken 
GLE:

A:

GLE:

A:

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2018 17:52 ]
@Iamhere want ze hebben allebei achterlichten?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb hier ook last van. Wil niet zeggen 9/10 keer geen verbinding, maar toch zeker wel 5/10. Geen idee waar het aan ligtRivanov schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:55:
Mijn auto heeft 9/10 keer geen 4G verbinding waardoor de online diensten niet beschikbaar zijn. Bedoel dus niet de data bundel, maar de connectie van het voertuig met internet (waardoor ik dus geen 4G icoon heb rechtsboven). Erg hinderlijk.
Ik kan ook enkele bevindingen posten na een goede weekendrit:
- Ja, het Nederlandse Vodafone netwerk is ztz niet erg happig op onze Mercedes A modellen, ik kreeg ook niets vandaag. Naast het 4G icoon kan je de "offline" modus ook goed merken als je een point of interest zoekt ipv een exact adres, dus geen "Starbucks Almere" of "Mediamarkt Breda". Dan zegt het systeem 'wat zegt u?" of "wat wilt u doen?". Gelukkig werken de adressen nog, hoewel het systeem ook daar dommer is doordat de spraakherkenning lokaal is ipv op een heus serverpark in the cloud.
- De 3D view werkt ook op het centrale scherm, overdag, maar ik denk dat er enkel grote steden in zitten zoals Rotterdam en Amsterdam. De kleinere zitten er niet bij. Ik hoor dat de kaarten al 30 GB innemen voor Europa dus die "versieringen" er nog bij zal te veel zijn..
- Ik moet persoonlijk veel moeite doen voor de "vervelende" lane assist maar ik gebruik graag pinkers, dus dan staat het systeem uit.
- Over het algemeen werkt start&stop beter bij de nieuwe A. Blijkbaar heeft Mercedes dit systeem gereviseerd om niet om de haverklap uit te vallen voor nutteloze besparingen.
- De regensensor laat de ruitenwissers op een standje lager wipen dan nodig, moet ik dan zelf bijregelen.
- Wanneer ik de auto start in dit weer dampt alles snel aan, met de airco en maximum voorruitverwarming gaat het wel weg, maar het is onverwacht. Daarna blijft het gelukkig dampvrij.
- De auto houdt niet echt van hoge drempels. Hier en daar hoor je wel een stevig metalen botsgeluid, is dat het te lage chassis?
@XelleratioN Oke, ben ik dus niet de enige en ligt het dus meer aan Vodafone, dan aan mijn auto. Vanochtend werkte de 4G namelijk wél gewoon.. apart.
@Rivanov je bent niet de eniebwat betreft drempels. Lange neus en redelijk laag dus sommige drempels pak ik gewoon met 7km op een 30 weg🤪
Sterker nog bij mij in kan je via 2 straten bij het appartement komen 1 fijnere straat met 4 drempels 1 klote straat met 1 drempel. 3x raden welke straat ik pak. Juist de klote straat met 1 drempel, wantja 1 drempel
Sterker nog bij mij in kan je via 2 straten bij het appartement komen 1 fijnere straat met 4 drempels 1 klote straat met 1 drempel. 3x raden welke straat ik pak. Juist de klote straat met 1 drempel, wantja 1 drempel
[ Voor 42% gewijzigd door freakk op 24-09-2018 08:46 ]
Ik ben ook extreem voorzichtig. Nu al paar keer gehad dat ik de drempel schraap. Gelukkig is dat met de beschermingsrand ónder de bumper, maar heel fijn voelt het niet.freakk schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:45:
@Rivanov je bent niet de eniebwat betreft drempels. Lange neus en redelijk laag dus sommige drempels pak ik gewoon met 7km op een 30 weg🤪
Gisteren genoten van de stoelverwarming. Waren wat nat geregend en dan brengt de stoelverwarming uitkomst. M'n vriendin was helemaal happy.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2018 08:50 ]
@freakk Nou, dat "drempelprobleem" is dus niet denkbeeldig! Denk ook niet dat de A schadeloos over stoepranden gaat zoals sommige bestuurders wel eens vrolijk doen.
Aan die lendensteun moet ik nog wennen, nu voel ik enkel een ongemakkelijke bobbel ipv "ideale ondersteuning die je ruglijn volgt".
Aan die lendensteun moet ik nog wennen, nu voel ik enkel een ongemakkelijke bobbel ipv "ideale ondersteuning die je ruglijn volgt".
Gebruik men hier ook de kantoorfunctie in de auto met Office 365? Ik heb last van een meeting uit het verleden die iedere rit weer naar boven komt. Meeting is uit 2016 en kan hem zelfs niet vinden in mijn Outlook dus kan hem ook niet verwijderen. Iemand een idee hoe je iets kan tweaken aan de kantoorfunctie?
Nee, InCar Office is een betaalde dienst en zit niet standaard inbegrepen bij Mercedes Me.swtimmer schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:26:
Gebruik men hier ook de kantoorfunctie in de auto met Office 365? Ik heb last van een meeting uit het verleden die iedere rit weer naar boven komt. Meeting is uit 2016 en kan hem zelfs niet vinden in mijn Outlook dus kan hem ook niet verwijderen. Iemand een idee hoe je iets kan tweaken aan de kantoorfunctie?

Ik heb dit 2 jaar gratis gekregen bij mijn wagen. Is dat niet het geval bij jullie?Rivanov schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:40:
[...]
Nee, InCar Office is een betaalde dienst en zit niet standaard inbegrepen bij Mercedes Me.
[Afbeelding]
Nee, alle overige diensten zijn inbegrepen na activatie van Mercedes Me. Enkel InCar Office niet.swtimmer schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:45:
[...]
Ik heb dit 2 jaar gratis gekregen bij mijn wagen. Is dat niet het geval bij jullie?
Heb jij ook de nieuwe A-Klasse?

stoepranden zijn echt een hel ook inderdaad, sta steeds minstens 10cm van stoeprand af om mijn velgen ook veilig te stellenalgalid schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:38:
@freakk Nou, dat "drempelprobleem" is dus niet denkbeeldig! Denk ook niet dat de A schadeloos over stoepranden gaat zoals sommige bestuurders wel eens vrolijk doen.

Nee, ik heb sinds 2 maanden een nieuwe E-klasse.Rivanov schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:00:
[...]
Nee, alle overige diensten zijn inbegrepen na activatie van Mercedes Me. Enkel InCar Office niet.
Heb jij ook de nieuwe A-Klasse?
Heeft ze het overleefd? (de auto bedoel ikfreakk schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:17:
Genieten toen ik hem net had opgehaald wilde me moeder ook wel stukje rijden.... pakt ze zo een bocht met stoeprand, thanks ma
hahah ja gelukkig zonder kleerscheuren of krasjes vanaf gekomen (de auto healgalid schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:22:
[...]
Heeft ze het overleefd? (de auto bedoel ik)
Ah, vandaar. Dat zou het verschil kunnen zijn.swtimmer schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:20:
[...]
Nee, ik heb sinds 2 maanden een nieuwe E-klasse.
Met die spoorassistent zou ik sowieso een beetje voorzichtig zijn met andere mensen laten rijden
Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd niet echt meer van die zinloze ingrepen gehad heb. Stuur trilt af en toe wel, maar dat is verder prima.
Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd niet echt meer van die zinloze ingrepen gehad heb. Stuur trilt af en toe wel, maar dat is verder prima.
Een aluminium body blijft altijd krasgevoelig. Ik hoop het ook te vermijden. Mijn garagebox blijkt wat smal en elke keer ik inrij hoor ik nu gepiep omdat het niet breed genoeg is. Het lukt uiteindelijk wel, maar de sensoren willen duidelijk meer ademruimte voor de auto aangeven.freakk schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:24:
hahah ja gelukkig zonder kleerscheuren of krasjes vanaf gekomen (de auto he)
Ik had afgelopen vrijdag een collega in de auto zitten en toen greep dat ding weer eens in die schrok zich helemaal de tering, heeft het toch nog iets van amusementswaardejip_86 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:30:
Met die spoorassistent zou ik sowieso een beetje voorzichtig zijn met andere mensen laten rijden![]()
Anders een keer polijsten, ben ook nog aan het denken over een ceramic coating als nu doe hoef ik nog niet te polijstenalgalid schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:41:
[...]
Een aluminium body blijft altijd krasgevoelig. Ik hoop het ook te vermijden. Mijn garagebox blijkt wat smal en elke keer ik inrij hoor ik nu gepiep omdat het niet breed genoeg is. Het lukt uiteindelijk wel, maar de sensoren willen duidelijk meer ademruimte voor de auto aangeven.
Je moet er toch niet aan denken dat je gedachteloos je sleutel aan die collega had gegeven omdat je net een glaasje te veel op had bij de vrijmibo bijv. Mijn pa zou van schrik zo de weg af sturen denk ik.freakk schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:43:
[...]
Ik had afgelopen vrijdag een collega in de auto zitten en toen greep dat ding weer eens in die schrok zich helemaal de tering, heeft het toch nog iets van amusementswaarde

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 24-09-2018 14:24 ]
De spoorassistent vergt inderdaad wat gewenning. Het verplicht je je richtingaanwijzer te gebruiken. 
Heb bij met name afslagen op de snelweg nog wel eens een handje van, om net iets eerder de afslag te nemen. Dus dan ga je net over de lijnen. Dat vind ie niet leuk!
Heb bij met name afslagen op de snelweg nog wel eens een handje van, om net iets eerder de afslag te nemen. Dus dan ga je net over de lijnen. Dat vind ie niet leuk!