Nee niet besteld. Aan de hand van het menuutje zou ik zeggen dat echter wel mogelijk is om later te activerenRivanov schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:37:
@jip_86 en @XelleratioN
Hebben jullie de Smartphone Integration actief? Dus Apple Carplay / Android Auto
Ik zie dat het bij @jip_86 gedeactiveerd is. Heb jij het wel besteld? Het was sowieso pas leverbaar op modellen met productie vanaf eind augustus. Mijn auto zou het moeten hebben. Dus dat weet ik volgende week.
Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn. Benieuwd of het bij mij wel automatisch al geactiveerd is.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor degene die nog bezig zijn met een A klasse: er komt (of is wellicht al gecommuniceerd) een A 220 Launch Edition die tijdelijk dezelfde prijs heeft als een A 200 Launch Edition .... tevens is er nu een aanbieding op de Business Solution waar je met flinke korting een AMG met Night pakket kan krijgen. Begin 2019 komt er ook donkerblauw besteld worden (Denim blauw) i.p.v. grijs, zwart of wit ...
als ik het goed heb heb jij het mee besteld en zit jou auto in de oplevering waar CarPlay wel geleverd kon worden. Ik heb die van mij 27 augustus in ontvangst mogen nemen en ik krijg dus inderdaad de optie om langer te wachten en CarPlay te hebben of leveren zonder optie. Nu verwacht ik eigenlijk dat ze dit gewoon software matig uitgeschakeld hebben en dat dit iets is wat je doormiddel van een betaling kan activeren.Rivanov schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:56:
Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn. Benieuwd of het bij mij wel automatisch al geactiveerd is.
Tenminste dit hoop ik, zou toch mooi zijn als je het gewoon nog kan activeren op een later moment, aangezien de functionaliteit er enkel uitgehaald is voor nu vanwege een wazige discussie over het tonen van een logo'tje...
Ik heb het inderdaad mee besteld en heb het er ook opzitten. Alle modellen die vanaf eind augustus geproduceerd worden, hebben het direct af-fabriek aan boord (mits besteld uiteraard). Alle modellen daarvoor moet het achteraf geactiveerd worden.freakk schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:33:
[...]
als ik het goed heb heb jij het mee besteld en zit jou auto in de oplevering waar CarPlay wel geleverd kon worden. Ik heb die van mij 27 augustus in ontvangst mogen nemen en ik krijg dus inderdaad de optie om langer te wachten en CarPlay te hebben of leveren zonder optie. Nu verwacht ik eigenlijk dat ze dit gewoon software matig uitgeschakeld hebben en dat dit iets is wat je doormiddel van een betaling kan activeren.
Tenminste dit hoop ik, zou toch mooi zijn als je het gewoon nog kan activeren op een later moment, aangezien de functionaliteit er enkel uitgehaald is voor nu vanwege een wazige discussie over het tonen van een logo'tje...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
maar de vraag is kan het achteraf geactiveerd worden en wat gaat het kosten, wat ik vernomen heb was dat bij de W176 nogal een prijzig grapje. Ook vraag ik me af vanaf wanneer dit beschikbaar gaat zijn, heb de vraag of het mogelijk is om achteraf te activeren al uitgezet bij mijn dealer. Toen ik het de eerste keer vroeg kreeg ik namelijk te horen dat dit achteraf niet mogelijk was, maar dit lijkt me sterk.Rivanov schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:45:
[...]
Ik heb het inderdaad mee besteld en heb het er ook opzitten. Alle modellen die vanaf eind augustus geproduceerd worden, hebben het direct af-fabriek aan boord (mits besteld uiteraard). Alle modellen daarvoor moet het achteraf geactiveerd worden.
Bij mij gewoon aanwezig en geactiveerd en ik kan je vertellen dat hij geen productiedatum augustus of later heeft......Rivanov schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:37:
@jip_86 en @XelleratioN
Hebben jullie de Smartphone Integration actief? Dus Apple Carplay / Android Auto
Ik zie dat het bij @jip_86 gedeactiveerd is. Heb jij het wel besteld? Het was sowieso pas leverbaar op modellen met productie vanaf eind augustus. Mijn auto zou het moeten hebben. Dus dat weet ik volgende week.

Ik kan het alleen morgen pas testen want ik wacht nog op een USB-C naar USB-C kabel
Ah bij mij lag er dan weer een verloopje in de armsteunXelleratioN schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:19:
[...]
Bij mij gewoon aanwezig en geactiveerd en ik kan je vertellen dat hij geen productiedatum augustus of later heeft......
[Afbeelding]
Ik kan het alleen morgen pas testen want ik wacht nog op een USB-C naar USB-C kabel
Neem aan dat hij trouwens wel een kap op je motor hebt zoals hier? Ik kijk gewoon recht op de motor, neem aan dat ze die niet inmiddels weggelaten hebben
Foto van een member op Autoweek.nl forum:

Dus waarom jouw auto geen kap heeft @jip_86 ??
@freakk @XelleratioN : Kunnen jullie vertellen of de TuneIn app standaard aanwezig is en werkt? En of Spotify app ook in MBUX aanwezig is?

@freakk @XelleratioN : Kunnen jullie vertellen of de TuneIn app standaard aanwezig is en werkt? En of Spotify app ook in MBUX aanwezig is?
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 11-09-2018 20:34 ]
What? Terug naar de dealer.. Wellicht hebben ze het bij de afleveringscontrole weggehaald en zijn ze vergeten om het terug te plaatsen.jip_86 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:29:
[...]
Ah bij mij lag er dan weer een verloopje in de armsteun
Neem aan dat hij trouwens wel een kap op je motor hebt zoals hier? Ik kijk gewoon recht op de motor, neem aan dat ze die niet inmiddels weggelaten hebben
Ja zwarte stuk met Mercedes logo mist, morgen maar eens bellen dan of ze niet wat onderdelen over hadden na het rijklaar makenRivanov schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:33:
[Afbeelding]
Elke gram telt met tuning toch?jip_86 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:21:
[...]
Ja zwarte stuk met Mercedes logo mist, morgen maar eens bellen dan of ze niet wat onderdelen over hadden na het rijklaar maken
Wanneer heb je hem besteld/gekregen? Bij mij zit het er helaas dus helaas nog niet op😒XelleratioN schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:19:
[...]
Bij mij gewoon aanwezig en geactiveerd en ik kan je vertellen dat hij geen productiedatum augustus of later heeft......
[Afbeelding]
Ik kreeg een geheel nieuwe usb c naar usb kabel bij aflevering van de auto tho. Nog in verpakking en al haha.
@Rivanov wat betreft de tuneln app geen idee, spotify app niet in elk geval
Spotify niet gezien, maar TuneIn Radio is aanwezig bij mij via MBUX. Je moet echter een databundel kopen om het te kunnen gebruiken (eerste maand gratis)@freakk @XelleratioN : Kunnen jullie vertellen of de TuneIn app standaard aanwezig is en werkt? En of Spotify app ook in MBUX aanwezig is?
Alternatief voor TuneIn en Spotify zou via Android Car Play moeten zijn (dan gaat het via databundel van je mobiel), dat kan ik morgen bevestigen als ik m'n kabeltje heb.
Auto is 11 juni besteld, 7 september geleverd.freakk schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:40:
[...]
Wanneer heb je hem besteld/gekregen? Bij mij zit het er helaas dus helaas nog niet op😒
Ik kreeg een geheel nieuwe usb c naar usb kabel bij aflevering van de auto tho. Nog in verpakking en al haha.
@Rivanov wat betreft de tuneln app geen idee, spotify app niet in elk geval
Lijkt er trouwens op dat ieder voertuig iets mist. Ik tel een verloopstekkertje, motorkapje en CarPlay
@XelleratioN TuneIn gaat niet via de data die in je auto zit? Want je Live Traffic en weer informatie werkt wel?
Je hebt ook gewoon 4G op je MBUX scherm? (Zonder je telefoon gekoppeld te hebben)
Je hebt ook gewoon 4G op je MBUX scherm? (Zonder je telefoon gekoppeld te hebben)
[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 11-09-2018 23:02 ]
@Rivanov Uiteindelijk wel na het aanschaffen van de bundel. Als ik TuneIn nu open via MBUX stuurt hij me door naar de website van Vodafone om een databundel aan te schaffen (zit zelf bij KPN). Bij de overige apps gebeurt dit niet en kan ik gewoon data ontvangen. Ik moet toegeven dat ik ook nog zoekende/lerende ben hoor, dus kan zijn dat ik ergens nog iets fout doe....
CorrectJe hebt ook gewoon 4G op je MBUX scherm? (Zonder je telefoon gekoppeld te hebben)
[ Voor 13% gewijzigd door XelleratioN op 11-09-2018 23:12 ]
Waar zit tuneln dan? Zo toch even naar buiten lopen om te kijken dan haha. Ik heb die van mij 2 juni besteld en 27 augustus geleverd gekregen je zou denken dat dat het verschil dan niet maakt🤔XelleratioN schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:50:
[...]
Spotify niet gezien, maar TuneIn Radio is aanwezig bij mij via MBUX. Je moet echter een databundel kopen om het te kunnen gebruiken (eerste maand gratis)
Alternatief voor TuneIn en Spotify zou via Android Car Play moeten zijn (dan gaat het via databundel van je mobiel), dat kan ik morgen bevestigen als ik m'n kabeltje heb.
[...]
Auto is 11 juni besteld, 7 september geleverd.
Lijkt er trouwens op dat ieder voertuig iets mist. Ik tel een verloopstekkertje, motorkapje en CarPlay
Even uit het hoofd; onder Hoofdmenu - Radio - 3e subtab -> FM - AM - TuneInfreakk schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:14:
[...]
Waar zit tuneln dan? Zo toch even naar buiten lopen om te kijken dan haha. Ik heb die van mij 2 juni besteld en 27 augustus geleverd gekregen je zou denken dat dat het verschil dan niet maakt🤔
@XelleratioN @Rivanov ik heb in dit menu dus niet eens de opties die bij zowel @XelleratioN als @jip_86 wel aanwezig zijn...jip_86 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:54:
Er is trouwens een licentie menu aanwezig. Vermoed dat dit te maken heeft met de eerder genoemde mogelijkheid om achteraf dingen te activeren (Rivanov in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"Rivanov in "Het grote Mercedes-Benz-topic
[Afbeelding]
@jip_86 & @XelleratioN hebben jullie ook nooit de melding vanuit de dealer gekregen dat connectiviteitspakket niet leverbaar was?
Het pakket was daadwerkelijk tijdelijk niet leverbaar, vanaf een bepaalde productie zat het er wel weer in.
Geen meldingen gehad van iets dat niet leverbaar is.
[ Voor 26% gewijzigd door jip_86 op 12-09-2018 07:55 ]
Klopt. Vanwege een 'geschil' tussen Daimler en Apple betreffende het weergeven van het Apple logo. Vanaf productie eind augustus is het gewoon leverbaar.E30325 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:51:
Het pakket was daadwerkelijk tijdelijk niet leverbaar, vanaf een bepaalde productie zat het er wel weer in.
Ik heb er ook specifiek naar gevraagd bij de dealer omdat ik het op internet voorbij zag komen. Toen bevestigde de dealer dat ook naar mij, maar had het op mijn auto geen consequenties omdat deze toch pas eind augustus geproduceerd zou gaan worden.jip_86 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:55:
Geen meldingen gehad van iets dat niet leverbaar is.
Klopt inderdaad, maar aangezien @XelleratioN hem ongeveer tegelijk besteld heeft met mij en paar dagen later dan mij ontvangen heeft is het vreemd dat het bij hem wel gewoon mogelijk was en bij mij niet (kreeg te horen leverdatum eind september als ik carplay wilde).E30325 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:51:
Daarbij lijkt het me logisch als dit gewoon softwarematig uitgeschakeld/verborgen zou zijn op het moment dat het pakket niet leverbaar was
Kan zijn dat jouw dealer een reeds bestelde, wijzigbare auto gebruikt heeft voor jouw order die dus net iets eerder in productie zat. Enkele dagen later kan net het verschil zijn tussen wel of niet leveren van het pakket, ik weet dat de dealer van de importeur ook alleen maar een indicatie van beschikbaarheid had ontvangen.
Nee dit was niet het geval tenminste zo heeft hij het me niet verteld. Was daadwerkelijk een nieuwe bestelling. Ik heb de vraag ook bij hem neergelegd want het lijkt me dat dit gewoon een kwestie van software zou moeten zijn dus ben zeer benieuwd. Hij wist het antwoord zelf niet en heeft het bij iemand anders neergelegdE30325 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:51:
Kan zijn dat jouw dealer een reeds bestelde, wijzigbare auto gebruikt heeft voor jouw order die dus net iets eerder in productie zat. Enkele dagen later kan net het verschil zijn tussen wel of niet leveren van het pakket, ik weet dat de dealer van de importeur ook alleen maar een indicatie van beschikbaarheid had ontvangen.
Mijn motor btw:Rivanov schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:33:
[Afbeelding]

Ze gaan kijken of het klopt. Word er door de dealer niet afgehaald bij de aflevering zeiden ze aan de telefoon.
LOL. Denk dat je een maandagochtend modelletje te pakken hebt.jip_86 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:13:
[...]
Mijn motor btw:
[Afbeelding]
Ze gaan kijken of het klopt. Word er door de dealer niet afgehaald bij de aflevering zeiden ze aan de telefoon.
@E30325 Heb jij soms een idee of Android Auto later nog te activeren valt in wagens zonder het smartphone pakket? Ik las op een Duitse blog dat die functie met Mercedes Me te bestellen zou zijn (wat ook verklaart dat je het in het menuutje zou kunnen zien). Wel pas in oktober ofzo, samen met de wireless Carplay voor iPhones.
Heeft iemand ook ervaring met Parkassist in nauwe parkeerplaatsen? Als alles superbreed is kan ik natuurlijk zelf parkeren maar in die "mini-garages" zou het handig zijn. Maar ik vrees dat het behelpen zal zijn met de camera en sensoren (toch al beter dan niets).
Heeft iemand ook ervaring met Parkassist in nauwe parkeerplaatsen? Als alles superbreed is kan ik natuurlijk zelf parkeren maar in die "mini-garages" zou het handig zijn. Maar ik vrees dat het behelpen zal zijn met de camera en sensoren (toch al beter dan niets).
Nee, voor zover ik weet (nog) niet mogelijk.algalid schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:17:
@E30325 Heb jij soms een idee of Android Auto later nog te activeren valt in wagens zonder het smartphone pakket? Ik las op een Duitse blog dat die functie met Mercedes Me te bestellen zou zijn (wat ook verklaart dat je het in het menuutje zou kunnen zien). Wel pas in oktober ofzo, samen met de wireless Carplay voor iPhones
Zojuist VIN nummer ontvangen van de dealer zodat ik de Mercedes Me app alvast kan configureren. Krijg nu ook alle diensten te zien, die voor mij beschikbaar zijn. 

Kan het alleen niet volledig configureren, want er is nu een verificatiecode naar m'n auto gestuurd.

Kan het alleen niet volledig configureren, want er is nu een verificatiecode naar m'n auto gestuurd.
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2018 12:40 ]
Vraagje aan de A200 eigenaren met automaat:
Ik merkte bij de proefrit dat de automaat prima is op snelheid. Alleen bij optrekken was hij nogal schokkerig. Dus van 0 naar 10 bijvoorbeeld was niet heel smooth..
Merken jullie dat ook?
Ik merkte bij de proefrit dat de automaat prima is op snelheid. Alleen bij optrekken was hij nogal schokkerig. Dus van 0 naar 10 bijvoorbeeld was niet heel smooth..
Merken jullie dat ook?
[ Voor 5% gewijzigd door wh00pz op 12-09-2018 13:57 ]
Die code krijg ik niet binnen hier. Binnenkort maar even langs de garage rijden.Rivanov schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:40:
Zojuist VIN nummer ontvangen van de dealer zodat ik de Mercedes Me app alvast kan configureren. Krijg nu ook alle diensten te zien, die voor mij beschikbaar zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Valt mij niet heel erg op. Bij Autoweek beschrijven ze het als een hupje (https://www.autoweek.nl/v...a-klasse-welkom-duurtest/). Dat hoort volgens hen bij de automaat zelf die ook al andere auto's zit.wh00pz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:57:
Merken jullie dat ook?
[ Voor 28% gewijzigd door jip_86 op 12-09-2018 14:09 ]
Ja precies, dat hupje bedoel ik..jip_86 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:07:
[...]
Die code krijg ik niet binnen hier. Binnenkort maar even langs de garage rijden.
[...]
Valt mij niet heel erg op. Bij Autoweek beschrijven ze het als een hupje (https://www.autoweek.nl/v...a-klasse-welkom-duurtest/). Dat hoort volgens hen bij de automaat zelf die ook al andere auto's zit.
Wanneer ik alleen in de wagen zit geen punt, maar met 1 peuter en een baby achter kan het in sommige gevallen best vervelend zijn (denk aan vol pakje drinken in handen enz..)
Of de schakel pakken dan? Dan heb je er geen last van, ik heb zelf namelijk de schakel en merk niks van een "hupje"wh00pz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:55:
[...]
Ja precies, dat hupje bedoel ik..
Wanneer ik alleen in de wagen zit geen punt, maar met 1 peuter en een baby achter kan het in sommige gevallen best vervelend zijn (denk aan vol pakje drinken in handen enz..)
Ik mag mijn A200 begin oktober afhalen, is wel met automaat.freakk schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:57:
[...]
Of de schakel pakken dan? Dan heb je er geen last van, ik heb zelf namelijk de schakel en merk niks van een "hupje"
Was geen dealbreaker voor mij, maar dacht even checken of anderen dit ook was opgevallen..
Ik heb het filmpje bekeken, en even wat gegoogled. Tips wat ik zie is optrekken in versnelling 2.
Gewoon wegrijden met de kick-down.
@wh00pz De eerste en tweede versnelling zijn naar verluid nogal "lang". De automaat schakelt ook minder soepel terug bij vertragen maar je voelt daarbij geen schokken, meer dat je lijkt te coasten. Helaas is dat hupje ook een extra hindernis, sommigen voelen het ook aan alsof de auto traag wakker wordt.
Aangezien het punt vaak terug komt gaan ze er in de toekomst wel iets aan doen maar bestaande wagens zitten ermee.
@Rivanov Wordt dat niet afgeraden bij de eerste 1500km?
Aangezien het punt vaak terug komt gaan ze er in de toekomst wel iets aan doen maar bestaande wagens zitten ermee.
@Rivanov Wordt dat niet afgeraden bij de eerste 1500km?
Hahaha, kom jij de achterbank schoonmaken dan?
That's why I don't have kids.wh00pz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:19:
[...]
Hahaha, kom jij de achterbank schoonmaken dan?
Trek je op in Sport of Comfort?wh00pz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:57:
Merken jullie dat ook?
Haha, heel verstandig!
Goede, kan ik mij eigenlijk niet meer herinneren. Is er op comfort geen hupje?
Mijn mening: de DCT is inderdaad wat gretiger dan een normale automaat, maar ik heb geen last gehad van een 'hupje' (meeste gereden in comfort). In Sport is hij een stuk happiger, en als het net zoals bij de normale automaten is dan trekt hij in Sport op in 1, en in Comfort in 2.wh00pz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:30:
[...]
Goede, kan ik mij eigenlijk niet meer herinneren. Is er op comfort geen hupje?
Aanstaande dinsdag om 15:30 ga ik m'n nieuwe A-Klasse ophalen!
Vandaag een paar petjes waarvan een op de motorkap ging zitten. Wilden een foto maken 
Die aandacht zit je dan niet direct op te wachten.
Die sloeg ik er meteen af.jip_86 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:06:
Vandaag een paar petjes waarvan een op de motorkap ging zitten. Wilden een foto maken
Jaa, niet cool. Ik zat twee hoog op kantoor dus maar bij schreeuwen gelaten. Foto maken is prima, maar blijf er gewoon af verder zeg
Ik woon in amsterdam en dit is mij nog niet gebeurd wonder boven wonder😂jip_86 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:06:
Die van mij is ooit bespuugd.. Smerig en ontzettend kansloos. Fijn, jaloezie. Gelukkig heb ik altijd een microvezeldoek, fles met water en Poorboys Spray & Wipe in de auto liggen.
Kansloos!
Hoe gaan jullie trouwens om met potentiele diefstal / inbraakgevoeligheid van de auto?
Vooral het scherm en amg-stuur zijn nogal gevoelig voor diefstal denk ik, om maar niet eens over de hele auto te spreken.
Preventieve maatregelen getroffen zoals een stuurslot oid?
Hoe gaan jullie trouwens om met potentiele diefstal / inbraakgevoeligheid van de auto?
Vooral het scherm en amg-stuur zijn nogal gevoelig voor diefstal denk ik, om maar niet eens over de hele auto te spreken.
[ Voor 21% gewijzigd door wh00pz op 14-09-2018 09:22 ]
Die van mij is private lease dus maak me er niet zo druk om eerlijk gezegdwh00pz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:20:
Kansloos!
Die van mij is lease, dus heb daar geen zorgen over.wh00pz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:20:
Kansloos!
Ja oke, mijne ook lease. Dus je kan idd helemaal geen preventieve maatregelen treffen omdat je weet dat t verzekerd is.. Maar is toch wel een gedoe..
Never mind xD
Never mind xD
Eerlijk gezegd doe je er niets tegen, als ze willen krijgen ze er alles uit. LED lampen (voor illegale wiet plantjes) zijn ook erg gewild, die knippen ze gewoon uit de carrosserie als ze haast hebben. Als je het moeilijk maakt heb je zelfs kans dat ze moedwillig uit frustratie dingen gaan vernielen en dan ben je verder van huis, ze weten precies wat ze moeten doorknippen of met een mes moeten bewerken.
Ja das waar.. Maar mijn buurman heeft bijv een audi a3 s-line. Hier schijnt de stuur (s-line) nogal gewild te zijn bij dieven. Dus deze was een keer gejat. Sindsdien heeft hij er een stuurslot op. Wel extra moeite elke keer vast en losmaken, maar is niet meer gejat.E30325 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:19:
Eerlijk gezegd doe je er niets tegen, als ze willen krijgen ze er alles uit. LED lampen (voor illegale wiet plantjes) zijn ook erg gewild, die knippen ze gewoon uit de carrosserie als ze haast hebben. Als je het moeilijk maakt heb je zelfs kans dat ze moedwillig uit frustratie dingen gaan vernielen en dan ben je verder van huis, ze weten precies wat ze moeten doorknippen of met een mes moeten bewerken.
Alarm voorkomt een hoop (vooral interieur) bij Mercedes (die is niet zo makkelijk te saboteren als bij BMW en VAG).
@jip_86 @freakk Vraagje over de Spotify 'integratie'. Ik heb het met de proefrit destijds niet gezien, maar tijdens een video op internet volgens mij wel; klopt het dat wanneer je telefoon gekoppeld is via Bluetooth, Spotify zichtbaar wordt in de MBUX interface? Dus in de rij van AM FM DAB etc.
En dat je van daaruit je Spotify Playlist kunt bedienen?
En neemt hij toevallig ook de coverart van je Spotify muziek die via Bluetooth gestreamd wordt ook netjes over? Of zie je gewoon een generiek plaatje.
Ik weet dat ik daar dinsdag vanzelf antwoord op krijg in mijn eigen auto, maar ben nu al benieuwd.
/edit: In dit 'rijtje' bedoel ik dan:
En neemt hij toevallig ook de coverart van je Spotify muziek die via Bluetooth gestreamd wordt ook netjes over? Of zie je gewoon een generiek plaatje.
Ik weet dat ik daar dinsdag vanzelf antwoord op krijg in mijn eigen auto, maar ben nu al benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 14-09-2018 20:51 ]
Het komt er bij mij niet standaard bij in ieder geval. Dit is ook het kopje radio. Er is ook nog een menu media, waar je media van je telefoon of usb kan afspelen. Nog niet uitgebreid gebruikt maar zo te zien komt het laatst afgespeelde naar boven. Zou morgen even moeten kijken of de album art door komt.Rivanov schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:47:
@jip_86 @freakk Vraagje over de Spotify 'integratie'. Ik heb het met de proefrit destijds niet gezien, maar tijdens een video op internet volgens mij wel; klopt het dat wanneer je telefoon gekoppeld is via Bluetooth, Spotify zichtbaar wordt in de MBUX interface? Dus in de rij van AM FM DAB etc.
[Afbeelding]
Meen me toch echt te herinneren dat ergens gezien te hebben, maar krijg het ook nergens teruggevonden in welke video dan ook over MBUX.
Misschien Android auto?Rivanov schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:36:
Meen me toch echt te herinneren dat ergens gezien te hebben, maar krijg het ook nergens teruggevonden in welke video dan ook over MBUX.
Nope geen spotify “app” zover ik weet. Ook laad de artwork niet vanuit spotifyRivanov schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:36:
ik weet al welke kleur ik als vervanging zou bestellenwh00pz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:20:
Kansloos!
Heeft iemand hier trouwens enig idee hoe de sportstoelen het beste schoongemaakt kunnen worden. Artico is blijkbaar een ander merk dan alcantara voor een soortgelijk product (soort synetisch suede). Nu lees ik met name over alcantara veel dat je ee het beste zo veel mogelijk vanaf kan blijven. Dus ben er benieuwd of iemand hier ervaring/tips heeft.
Wilde al de fabric guard van chemical guys bestellen ervoor om in elk geval een laag van bescherming toe te voegen
Wilde al de fabric guard van chemical guys bestellen ervoor om in elk geval een laag van bescherming toe te voegen
Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag. 

Blijkbaar gewone zeep en zeker geen "leather cleaner". De Guides app zegt:freakk schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:20:
Heeft iemand hier trouwens enig idee hoe de sportstoelen het beste schoongemaakt kunnen worden. Artico is blijkbaar een ander merk dan alcantara voor een soortgelijk product (soort synetisch suede).
@Rivanov Moet je nog wachten tot dinsdag? Slaap je nog wel? Heb je al je terug route gepland via Friesland?
99% zeker dat ik die dealer herken.. Biemond & Van Wijk? Of toch ASV waar ben je bent gaan proefrijden?Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:39:
Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
freakk schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:20:
Heeft iemand hier trouwens enig idee hoe de sportstoelen het beste schoongemaakt kunnen worden. Artico is blijkbaar een ander merk dan alcantara voor een soortgelijk product (soort synetisch suede). Nu lees ik met name over alcantara veel dat je ee het beste zo veel mogelijk vanaf kan blijven. Dus ben er benieuwd of iemand hier ervaring/tips heeft.
Ho, wacht even.algalid schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:13:
[...]
Blijkbaar gewone zeep en zeker geen "leather cleaner". De Guides app zegt:
[Afbeelding]
@freakk Heb je ARTICO Dinamica? Want dat is wat anders dan alleen ARTICO (dat is kunstleder, ARTIficial COw
[ Voor 55% gewijzigd door S_Chief op 15-09-2018 20:39 ]
Gaat dit om zijkanten in Artico en de middenkant in Dinamica? Een hybride vorm is het uiteraard niet, maar idd apart te kuisen!S_Chief schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:32:
@freakk Heb je ARTICO Dinamica? Want dat is wat anders dan alleen ARTICO (dat is kunstleder, ARTIficial COw). Indien Dinamica dan zou ik niet zomaar zeep gebruiken.
Maar er zijn wel stoelen in volledige Artico te bestellen dus hangt er idd vanaf wat freakk heeft
Idd, de wangen zijn dan Artico en het midden Dinamica. Volgens mij kan je dat krijgen op de AMG Line. Je hebt overigens ook Artico icm gewoon stof in het midden.
Nope. Van Mossel GoudaS_Chief schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:32:
[...]
99% zeker dat ik die dealer herken.. Biemond & Van Wijk? Of toch ASV waar ben je bent gaan proefrijden?
Onze leasemaatschappij is J&T Autolease en die zijn onderdeel van Van Mossel Group.
@Vorkie slaap prima hoor.
[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 15-09-2018 20:58 ]
Goh, die interieurregels zijn wel heel strak dan..
Biemond & Van Wijk:

Jup. Is bij ieder merk zo. Bij m'n vorige werkgever hadden we 9 BMW dealers als klant en die zijn van binnen allemaal hetzelfde.S_Chief schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:07:
[...]
Goh, die interieurregels zijn wel heel strak dan..
Biemond & Van Wijk:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook in het buitenland hebben de merkdealers dezelfde uitstraling. Audi, BMW en Mercedes hebben over de hele wereld dezelfde type panden en aankleding.
Het zijn meestal glazen boxen met afgrijselijke tegels (gelukkig dat de auto's er mooier uit zien). Maar ik denk dat het veel te maken heeft met brand recognition, dat is in andere sectoren ook zo.Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:23:
Jup. Is bij ieder merk zo. Bij m'n vorige werkgever hadden we 9 BMW dealers als klant en die zijn van binnen allemaal hetzelfde.
Ook in het buitenland hebben de merkdealers dezelfde uitstraling. Audi, BMW en Mercedes hebben over de hele wereld dezelfde type panden en aankleding.
Jup uiteraard. En dealers moeten hier ook flink voor investeren en zijn dit ook verplicht om hierin te investeren. Als ze hun pand niet willen aanpassen / updaten dan kunnen ze het dealerschap verliezen.algalid schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:34:
[...]
Het zijn meestal glazen boxen met afgrijselijke tegels (gelukkig dat de auto's er mooier uit zien). Maar ik denk dat het veel te maken heeft met brand recognition, dat is in andere sectoren ook zo.
Klopt, het moet herkenbaar zijn. In dit geval vond ik de overeenkomsten (zelfs de indeling) wel heel erg groot, vandaar mijn vergelijking. 
Als je het anders wil zien moet je Stern Amsterdam bezoeken. Voormalig Renault, en best mooi van binnen.
Overigens komt er een nieuwe huisstijl. In Den Haag zijn ze al met de verbouwing begonnen (Forepark).
Als je het anders wil zien moet je Stern Amsterdam bezoeken. Voormalig Renault, en best mooi van binnen.
Overigens komt er een nieuwe huisstijl. In Den Haag zijn ze al met de verbouwing begonnen (Forepark).
[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 15-09-2018 21:43 ]
Kijk dealer dus fout uitgelegd. Maar ja inderdaad de wangen kunstleer en midden de stof wat standaard bij de AMG line zitS_Chief schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:48:
Idd, de wangen zijn dan Artico en het midden Dinamica. Volgens mij kan je dat krijgen op de AMG Line. Je hebt overigens ook Artico icm gewoon stof in het midden.
Wat vinden jullie van die spoorassistent. Al een paar keer te pletter geschrokken als je bijv bij het uitkomen van een klaverblad nietsvermoedend de lijn raakt. Gevolg is een schrikreactie en een ruk aan het stuur. Ben echt bang dat dat een keer gebeurd als je met 140 iets meer tegen de lijn rijd om wat meer ruimte te hebben met in halen 
Uitzetten is geen optie want de auto zet het de volgende keer starten weer aan
[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 16-09-2018 13:16 ]
@jip_86 Jij bent niet de enige, zowel eigenaars als reviewers vinden de hyperactieve spoorassistent geen succes. Je kan de gevoeligheid wel een beetje instellen maar het systeem overreageert.
Aangezien het een veiligheidssysteem is gaan ze die wss niet meer aanpassen in bestaande auto's. Take it or leave it!
Aangezien het een veiligheidssysteem is gaan ze die wss niet meer aanpassen in bestaande auto's. Take it or leave it!
Ik vond het ook een bitch tijdens de proefrit. Is er geen optie om het op adaptief te zetten?
Die in mijn C vind ik veel beter.
Als niemand wat zegt dan zal er zeker nooit wat gebeuren.
Die in mijn C vind ik veel beter.
Volop klagen bij de dealer en/of importeur. Aangezien de ervaringen ongeveer gelijk zijn kunnen ze dit gewoon bespreken met Daimler AG.algalid schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:31:
@jip_86 Jij bent niet de enige, zowel eigenaars als reviewers vinden de hyperactieve spoorassistent geen succes. Je kan de gevoeligheid wel een beetje instellen maar het systeem overreageert.
Als niemand wat zegt dan zal er zeker nooit wat gebeuren.
[ Voor 70% gewijzigd door S_Chief op 16-09-2018 14:28 ]
Vind het ook irritant op 60km/h wegen waar de belijning meer naar het midden van de weg ligt. Wanneer je vervolgens een tegenligger tegenkomt, dan blijft de auto je naar het midden van de weg duwen terwijl je dus óver de lijn moet rijden om die tegenligger niet te rammen.jip_86 schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:15:
Wat vinden jullie van die spoorassistent. Al een paar keer te pletter geschrokken als je bijv bij het uitkomen van een klaverblad nietsvermoedend de lijn raakt. Gevolg is een schrikreactie en een ruk aan het stuur. Ben echt bang dat dat een keer gebeurd als je met 140 iets meer tegen de lijn rijd om wat meer ruimte te hebben met in halen
Ik heb vandaag een C124 220 gekocht, die ik zsm op ga halen. Nu zit eer een stof geblokt interieur in, waar helaas een wang van kapot is. Kan nergens een naam voor dit type interieur vinden?
Maar is kijken waar ik alles vandaan ga halen voor een complete grote beurt.
Foto van het type interieur, kan er nog steeds weinig over vinden:
[ Voor 17% gewijzigd door NoFearCreations op 16-09-2018 17:41 ]
---RAWE CEEK!!!---
Volgens mij stoff Karo (schwarz), code 371.NoFearCreations schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:23:
Ik heb vandaag een C124 220 gekocht, die ik zsm op ga halen. Nu zit eer een stof geblokt interieur in, waar helaas een wang van kapot is. Kan nergens een naam voor dit type interieur vinden?
[Afbeelding]
Je kan een vriendelijke dealer of MB CAC mailen voor een datakaart, weet je gelijk alles.
[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 16-09-2018 18:27 ]
Merk eigenlijk weinig verschil tussen die twee standen. Er is wel een soort voorwaarschuwing waarbij alleen het stuur wat trilt zonder die optater. Als ik dat alleen zou kunnen instellen zou dat al prima zijn, maar zo als het nu is heb ik het liever gewoon uit. Ga er zeker wel wat van zeggen want ik ga er echt een keer brokken mee maken anders ben ik bang...algalid schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:31:
ik meende dat er een optie was om het gewoon helemaal uit te zetten, maar misschien heb ik het mis.jip_86 schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:06:
[...]
Merk eigenlijk weinig verschil tussen die twee standen. Er is wel een soort voorwaarschuwing waarbij alleen het stuur wat trilt zonder die optater. Als ik dat alleen zou kunnen instellen zou dat al prima zijn, maar zo als het nu is heb ik het liever gewoon uit. Ga er zeker wel wat van zeggen want ik ga er echt een keer brokken mee maken anders ben ik bang...
Ja maar volgende keer starten is het weer aanfreakk schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:14:
[...]
ik meende dat er een optie was om het gewoon helemaal uit te zetten, maar misschien heb ik het mis.
Het "Vinkje" weglaten bij de term "Waarschuwing" en ik heb er geen last meer van. Ook niet als ik hem een dag later weer start.
Edit: toch niet, ik werd vannochtend weer fijn verrast door een harde "ingreep"
Edit: toch niet, ik werd vannochtend weer fijn verrast door een harde "ingreep"
[ Voor 27% gewijzigd door Djensen op 18-09-2018 07:43 ]
@Rivanov En!? De eerste 1000KM er al opzitten?
Ga 'm morgen pas halen.
Met welke auto kom jij? Wat is je username op het Mercedesforum?S_Chief schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:47:
@Rivanov slaapt vanavond niet.
Zag dat je er zaterdag ws. ook bent. Ben benieuwd.
S_W204?
Er zat geen embleem op, geen idee of dat "normaal" is. Had eigenlijk wel een A200 plakker verwacht maar vind het prima zo.Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:02:
Nice @Djensen
A200? Ik heb ook het embleem weg laten halen van de kont.
Zit er standaard wel op. Je moet normaliter aangeven dat je dit verwijderd wil hebben, maar klaarblijkelijk heeft je dealer dit dus al voor je gedaan. Wel apart dat ze dat 'zomaar' doen..Djensen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:10:
[...]
Er zat geen embleem op, geen idee of dat "normaal" is. Had eigenlijk wel een A200 plakker verwacht maar vind het prima zo.
Heb jij overigens Apple Carplay en Android Auto al actief? Of had je de Smartphone Connectiviteit niet besteld?
Er zijn veel dealers dit standaard op nieuwe / voorraad auto's bestellen omdat er bij achteraf verwijderen kans op schade is. Als de auto al in bestelling stond als voorraad, kan het zijn dat ze bij het aanpassen vergeten zijn de code voor wegval type aanduiding te verwijderen.
Scherp.Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:49:
[...]
Met welke auto kom jij? Wat is je username op het Mercedesforum?
S_W204?
Ik kom hiermee:
Nice! Ik moet even bekijken vanaf hoelaat ik er ben. Begin van de middag waarschijnlijk, heb in de ochtend nog een andere afspraak.
Ik heb Android Auto actief gekregen in de auto, het scherm neemt hij dan netjes over en navigeren met Google Maps bijvoorbeeld gaat dan prima. Verder leest hij inkomende berichten voor en zijn er nog wat andere opties die ik nog niet geprobeerd heb. Ik wacht nu eerst op de Mercedes ME activatie (waarvoor ik blijkbaar bij dealer langs moet gaan) om te ondervinden hoe goed/nauwkeurig de navigatie is (in combinatie met files) middels real time tracking info (via internet). Iemand al ervaring?Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:12:
[...]
Zit er standaard wel op. Je moet normaliter aangeven dat je dit verwijderd wil hebben, maar klaarblijkelijk heeft je dealer dit dus al voor je gedaan. Wel apart dat ze dat 'zomaar' doen..
Heb jij overigens Apple Carplay en Android Auto al actief? Of had je de Smartphone Connectiviteit niet besteld?
Je kunt gewoon de Mercedes Me app installeren en je VIN code invoeren. Er wordt dan een activatie / verificatie code naar je auto gestuurd om de services te activeren.