Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 05-06 09:06
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:43:
[...]

Still waiting :9~

Vraagjes:
- Is dit alleen de uitlaat of ook een remap van de ecu? Met het laatste zal ook je garantie vervallen en dat lijkt me wel zonde voor zo'n nieuwe auto.
- Kan je ook alleen het gedeelte nemen tot aan de einddemper? Als ik bijv. een 45s wil kopen dan behoud ik wel graag de originele AMG eindpipes.

Let me know...thx
Haha ja sorry wilt niet echt lukken. Voeg mij anders even toe op insta: Opuntiamaximus (als ik dit tenminste mag vermelden op dit forum).

Om antwoord te geven op je vragen. Ik heb gekozen om alleen vanaf de opf filter tot achter de uitlaat aan te passen. Het is de Milttek race uitlaat met behoud van opf filter. Het liefst had ik zonder de opf filter maar dan moet je inderdaad een remap doen en vervalt je garantie. Zoals je zelf aangaf wilde ik dat nu nog niet doen bij een nieuwe auto.

De pipes achter kan je zelf kiezen of je de originele houdt of die van Milttek. Aangezien de 35 maar 2 uitlaten had vond ik het wel mooi om er 4 te hebben haha.

• zaka_m4
matz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
[...]

CLA - BS AMG. De auto is geleverd in het zwart. Bij het wrappen heb ik daarbij een aantal accenten nog zwart gelaten, zoals de spiegels, 'onderlip' van de voorkant die doorloopt naar de wielkast, zij-strip, sierlijsten en het dak. De ster e.d. heb ik wel gelaten zoals het is. Vind het persoonlijk mooier staan in de originele kleur.

Ik heb een poging gedaan om gelijk een foto te maken. De belichting is helaas niet heel sterk, waardoor er reflectie van het licht te zien is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice hoor komt echt in de buurt van mijn kleur. Maar ik moet wel eerlijk zeggen de magno kleur is wel een hele andere soort kleur. Ik vind het niet erg om de auto met de hand te wassen en speciale matte shampoo ervoor te gebruiken. Als je ziet hoe de kleur ook veranderd met licht wauw zo prachtig kan er continue naar blijven kijken.

• Cornholio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 10:24
Ik zag deze mooie S-klasse rijden met een opvallend reflecterend blauw voorruit. Deed me denken aan glas wat ook wel in zonnebrillen zit. Weet iemand wat het is? Heb zoiets nooit eerder gezien op een auto.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:16
Cornholio schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:11:
Ik zag deze mooie S-klasse rijden met een opvallend reflecterend blauw voorruit. Deed me denken aan glas wat ook wel in zonnebrillen zit. Weet iemand wat het is? Heb zoiets nooit eerder gezien op een auto.

[Afbeelding]
Warmtewerend glas.

Woont in Helsinki

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Cornholio schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:11:

[Afbeelding]
Het is overigens ook een Maybach. Is het Rene Froger niet, die rijdt er in zo één ;)

I don't have dreams, I have goals!!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
IR-glas idd, en ook geleverd op andere (en oudere) modellen van Mercedes.

Dit is volgens mij geen Maybach btw.

[Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 29-04-2020 15:10]

You save everyone, but who saves you?

• Cornholio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 10:24
Redondo1982 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:20:
[...]

Het is overigens ook een Maybach. Is het Rene Froger niet, die rijdt er in zo één ;)
Ik post het kenteken hier niet maar volgens de app Finnik is het een S-klasse 350 BlueTEC Prestige Plus uit 2013.

Bedankt voor de info, ik dacht dat het misschien een soort privacy glas was ofzo, het zag er bijzonder uit

• Redondo1982
De logo's cq buttons van Maybach zitten er wel op, zie achterste raamstijl en op het raamstijl zelf tussen de ramen in. Beetje nep haha...

• Redondo1982
zaka_m4 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:23:
[...]

Haha ja sorry wilt niet echt lukken. Voeg mij anders even toe op insta: Opuntiamaximus (als ik dit tenminste mag vermelden op dit forum).

Om antwoord te geven op je vragen. Ik heb gekozen om alleen vanaf de opf filter tot achter de uitlaat aan te passen. Het is de Milttek race uitlaat met behoud van opf filter. Het liefst had ik zonder de opf filter maar dan moet je inderdaad een remap doen en vervalt je garantie. Zoals je zelf aangaf wilde ik dat nu nog niet doen bij een nieuwe auto.

De pipes achter kan je zelf kiezen of je de originele houdt of die van Milttek. Aangezien de 35 maar 2 uitlaten had vond ik het wel mooi om er 4 te hebben haha.
Thx voor de info. Ik heb je op insta gevonden, maar zie geen filmpje met de Milltek eronder. Kijk ik verkeerd?

• vriej29
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 18:53
Na een half jaar in een BMW X1 sDrive 20i uit 2019 en deze ingeruild op een Mercedes CLA SB 200 uit 2020 met 10k op de teller.
Opties: AMG, Premium plus, kleur is polar wit, volledige lederen interieur met sportstoelen, panodak, sfeerverlichting, widescreens, Apple carplay, DAB enzovoort. Erg compleet.
Eerst uitgebreid gereden en dat beviel erg goed en daarna gelijk de beslissing genomen, mag hem zaterdag ophalen.
Ben mij nu verder aan het verdiepen in de auto, waarbij dit forum een schat aan info oplevert, waarvoor allen dank!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:05
mooi auto! veel plezier ermee.
uit interesse waarom zo snel de X1 al ingeruild ?

• Redondo1982
wd200 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:51:
mooi auto! veel plezier ermee.
uit interesse waarom zo snel de X1 al ingeruild ?
Ster! :+

Vraag kwam ook gelijk in me op, want het is van een SUV naar een zeer lage instap.

• vriej29
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 18:53
De BMW X1 beviel me niet zo goed en ik kon een goede deal krijgen op de CLA SB.
Ik vind beiden auto's mooi maar de Mercedes rijd fijner. Ik had de BMW niet voor de hoge instap maar voor de looks, vind het exterieur nog steeds erg mooi maar het interieur kan niet tippen aan de Mercedes.

Verder zijn auto's een hobby van me en wissel ik regelmatig, ieder gek zijn gebrek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
Mooie kar! Eindelijk weer een SB erbij op de weg! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

swtimmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Die van mij staat in de planning in de tool op 31/3. Nog niets gehoord van mijn dealer (die zit in Wavre, Antwerpen doet het onderhoud alleen). Zal ze eens een email doen om te horen wat ze denken.
Eindelijk bericht van de garage. Auto staat klaar in Bonn en ze hopen dat midden mei het transport richting Belgie weer voldoende werkt. Dan nog wat papierwerk en ze hopen dan eind mei eindelijk te kunnen leveren. Duurt allemaal wel lang zo!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 10:52
Zo, 2223 woorden getypt voor een review over mijn CLA. Mocht je jezelf vervelen tijdens dit weekend:

https://www.autoweek.nl/r...ness-solution-amg-2020-3/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• GilbertvH
Vandaag voor het eerst de CLA met de hand gewassen. Aangezien de wasstraat een ‘no go’ is maar even de washmit, microfiber towel en matte auto wash van Chemical Guys besteld en uitgeprobeerd. Auto staat er weer schoon en strak bij:

Erg tevreden over de shampoo en spullen van Chemical Guys! En uiteraard nog erg tevreden over mijn CLA 😎

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zaka_m4
Redondo1982 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:24:
[...]

Thx voor de info. Ik heb je op insta gevonden, maar zie geen filmpje met de Milltek eronder. Kijk ik verkeerd?
Als het goed is nu wel haha. Ik dacht je stuurt mij wel een berichtje dan had ik een paar filmpjes gestuurd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
Ik zoek eigenlijk voor mijn W177 met 18" velgen een thuiskomer om mee te nemen op vakantie..
Gewoon een prettig gevoel dat je in zuid spanje zelf een wiel kan wisselen zonder dat die afgesleept hoeft te worden.

Krik / wielsleutel heb ik wel dus die zijn niet perse noodzakelijk, als iemand een betaalbare tip heeft dan graag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
wd200 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:19:
Ik zoek eigenlijk voor mijn W177 met 18" velgen een thuiskomer om mee te nemen op vakantie..
Gewoon een prettig gevoel dat je in zuid spanje zelf een wiel kan wisselen zonder dat die afgesleept hoeft te worden.

Krik / wielsleutel heb ik wel dus die zijn niet perse noodzakelijk, als iemand een betaalbare tip heeft dan graag :)
Heb je niet zo'n reparatiekitje in de auto liggen? Daar kan je namelijk just-in-case prima mee naar de dichtstbijzijnde bandenboer rijden.

Een thuiskomer is ook niet heilig kwa afstand/snelheid dus de bandeboer moet je dan toch opzoeken. Anders moet je gewoon voor een full-size reservewiel gaan.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
Intelligo schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Heb je niet zo'n reparatiekitje in de auto liggen? Daar kan je namelijk just-in-case prima mee naar de dichtstbijzijnde bandenboer rijden.

Een thuiskomer is ook niet heilig kwa afstand/snelheid dus de bandeboer moet je dan toch opzoeken. Anders moet je gewoon voor een full-size reservewiel gaan.
Ik heb wel een reparatie setje maar dat lijkt mij ook kut.. en met een scheur in de band / groter kat kan je nog steeds niets.

Bandenboer moet je altijd opzoeken inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
wd200 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Ik heb wel een reparatie setje maar dat lijkt mij ook kut.. en met een scheur in de band / groter kat kan je nog steeds niets.

Bandenboer moet je altijd opzoeken inderdaad.
Dan is het voornamelijk afhankelijk van welke W177 je hebt. Grotere motor/Grotere remmen = Grotere velg nodig.

Dan gewoon iets 2ehands op de kop tikken en gaan zou ik zeggen, hoewel ik er de ruimte niet voor zou inleveren.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
zaka_m4 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Als het goed is nu wel haha. Ik dacht je stuurt mij wel een berichtje dan had ik een paar filmpjes gestuurd!
Oh haha, ja. Ik heb je filmpje nu gezien en dat klinkt heerlijk zeg! Echt iets wat je direct moet nemen bij een AMG, want die moet roffelen!

[Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 04-05-2020 21:35]

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:19
Vraag voor de A/CLA rijders hier:

Ik heb een cla200 (feb-2020) en heb nu al in de afgelopen tijd 4x gehad dat de auto keihard op de rem trapt tijdens het achteruit inparkeren. Dit terwijl er dan niks op de sensoren / camera te zien is. Er is dus absoluut geen gevaar en de parkeersensoren registreren helemaal niks, niet eens geel. Je schrikt je eigen helemaal de blubber als dat gebeurt.
Anderen hier ervaring mee ?

• GilbertvH
Hier geen ervaring mee @DvD77

Wellicht dat iemand mijn vraag kan beantwoorden: Iedere keer wanneer ik ergens naartoe ben gereden (zonder navigatie) en ik ga na het starten van de auto weer naar huis start de navigatie automatisch met mijn thuisadres. Op zich handig soms, maar niet als je binnen je dorp even naar je ouders bent geweest o.i.d. waar je de weg echt wel weet. Ik heb dit nog niet teruggevonden in mijn MBUX.

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-06 08:59
GilbertvH schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:44:

Wellicht dat iemand mijn vraag kan beantwoorden: Iedere keer wanneer ik ergens naartoe ben gereden (zonder navigatie) en ik ga na het starten van de auto weer naar huis start de navigatie automatisch met mijn thuisadres. Op zich handig soms, maar niet als je binnen je dorp even naar je ouders bent geweest o.i.d. waar je de weg echt wel weet. Ik heb dit nog niet teruggevonden in mijn MBUX.
Je kunt dit instellen als voorgestelde route, volgens mij zit dat in je profiel. Als je via je telefoon inlogt en dan voertuiginstellingen.

[Voor 8% gewijzigd door Cobraa op 07-05-2020 09:05]

Honda CBR 600 RR 2009 | Mercedes-Benz CLA 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
DvD77 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:38:
Vraag voor de A/CLA rijders hier:

Ik heb een cla200 (feb-2020) en heb nu al in de afgelopen tijd 4x gehad dat de auto keihard op de rem trapt tijdens het achteruit inparkeren. Dit terwijl er dan niks op de sensoren / camera te zien is. Er is dus absoluut geen gevaar en de parkeersensoren registreren helemaal niks, niet eens geel. Je schrikt je eigen helemaal de blubber als dat gebeurt.
Anderen hier ervaring mee ?
Mijn C heeft dat ook al gedaan, holy f-. Lijkt wel of je ergens op gereden bent als je auto dat doet.

Krijg je soms tijdens het rijden uit het niets ook een waarschuwing?

Het kan ook zijn dat je sensoren ingesteld staan op gevoelig. In een van je menu’s kan je de gevoeligheid van je parkeersensoren kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zaka_m4
Redondo1982 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Oh haha, ja. Ik heb je filmpje nu gezien en dat klinkt heerlijk zeg! Echt iets wat je direct moet nemen bij een AMG, want die moet roffelen!
Haha thanks!! Ja ben er erg blij mee! :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
Cobraa schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Je kunt dit instellen als voorgestelde route, volgens mij zit dat in je profiel. Als je via je telefoon inlogt en dan voertuiginstellingen.
Voorgestelde route stond inderdaad aan. Heb de slider nu uitgezet. ben benieuwd of het nu weg is. Thanks!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:19
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Mijn C heeft dat ook al gedaan, holy f-. Lijkt wel of je ergens op gereden bent als je auto dat doet.

Krijg je soms tijdens het rijden uit het niets ook een waarschuwing?

Het kan ook zijn dat je sensoren ingesteld staan op gevoelig. In een van je menu’s kan je de gevoeligheid van je parkeersensoren kiezen.
Ik zal weer eens in de instellingen duiken en idd je schrikt je echt de pl******. En mensen staan te kijken van : zo die heeft ook zn rijbewijs bij de Blueband behaald.

Waarschuwing tijdens het rijden heb ik 1x gehad idd.

[Voor 4% gewijzigd door DvD77 op 07-05-2020 21:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JCK1984
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-05 14:52
m.lammers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:12:
Zo, 2223 woorden getypt voor een review over mijn CLA. Mocht je jezelf vervelen tijdens dit weekend:

https://www.autoweek.nl/r...ness-solution-amg-2020-3/
Leuke review!👍🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 10:52
Thanks! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JCK1984
Zijn er al mensen die na de re-start van de fabrieken, bericht hebben gehad betreft een levertijd/datum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloederig
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 16:06
Ik heb met mijn A klasse (W177) ook regelmatig last van 'fantoom-objecten' in de PDC. Schrik me elke keer de tandjes in een parkeergarage, denkend dat ik iets gemist heb. Zit je als een mafklapper om je heen te zoeken, heeft dat ding weer kuren. Met name 'ziet' hij objecten aan de zijkant van de auto die er niet zijn. Zal binnenkort eens langs de dealer rijden om te vragen of er hier wat aan te doen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-06 18:30

Xtremelead

powered by E-MU

GilbertvH schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:44:

Bij mij begint hij zodra ik vanuit huis de straat uitrij alweer een route naar huis voor te stellen. 8)7

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:52
Bloederig schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:54:
Ik heb met mijn A klasse (W177) ook regelmatig last van 'fantoom-objecten' in de PDC. Schrik me elke keer de tandjes in een parkeergarage, denkend dat ik iets gemist heb. Zit je als een mafklapper om je heen te zoeken, heeft dat ding weer kuren. Met name 'ziet' hij objecten aan de zijkant van de auto die er niet zijn. Zal binnenkort eens langs de dealer rijden om te vragen of er hier wat aan te doen is.
Ik heb hetzelfde... na het pielen in de instellingen is het minder geworden. Maar alsnog heb ik momenten dat ik exact hetzelfde doe als jij bij z'n melding.
Ik hoor graag wat jouw dealer er over te zeggen heeft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 06-06 01:08
JCK1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:20:
Zijn er al mensen die na de re-start van de fabrieken, bericht hebben gehad betreft een levertijd/datum?
Nog niet, helaas. Mijn verwachte levertijd staat nog op eind september (volgens Athlon). Heb in januari via Athlon bij Wensink Groningen besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
matz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb hetzelfde... na het pielen in de instellingen is het minder geworden. Maar alsnog heb ik momenten dat ik exact hetzelfde doe als jij bij z'n melding.
Ik hoor graag wat jouw dealer er over te zeggen heeft...
Ook mijn CLA 2020 krijgt regelmatig een paniekaanval door een levensgevaarlijke grasspriet aan de zijkant van de auto. Om gillend gek van te worden, samen met de 2e moeder die zich rijbaanassistentie noemt.

Godsgruwelijk irritant in een land zo leeg als Finland. Als ik hem eens vergeet uit te zetten krijg je een halve hartverzakking als je een afslag neemt zonder richting aan te geven.
(disclaimer: bij die afslagen heb je mazzel als er een konijn binnen een straal van 5km te vinden is, laat staan andere mensen die dienen te weten welke kant ik op ga)

De "honeymoon" is inmiddels over tussen mij & de CLA en de eerste barstjes in onze relatie worden zichtbaar :+

Zo ook bijvoorbeeld de versnellingsbak/cruisecontrol. Rij 80 op de cruise, omhoog naar 90, omhoog naar 100, geen probleem in 7e versnelling
Kies ik echter van 100kmh naar 110kmh, schakelt hij steevast terug naar 5, dan direct 6, dan 7 en dan 8. Wat een gerommel. Een 200d zou toch genoeg koppen moeten hebben om dat gewoon normaal te doen :'(

[Voor 14% gewijzigd door Intelligo op 11-05-2020 12:58]

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:40
Raar, ik heb al die problemen niet. Mijn A klasse schakelt erg soepel.
De rijbaanassistentie is niet altijd even leuk, maar is vooral onvergefelijk als je geen richting aan geeft.
Maar ach, dat is ook niet onterecht... Moet je (lees: ik) maar richting aan geven...

Vervelende was wel dit punt:

https://goo.gl/maps/caDBEExTQC6E8AG5A
Ik pak hier eigenlijk bijna altijd de linkerbaan van de tweebaans afslag.
Dan heb je dus op de midelste baan je richting naar rechts aan om dat kleine strookje te pakken.
Als je dan instuurt, grijpt de auto direct in, omdat deze denkt dat je naar de baan er naast wil, waar dan regelmatig een auto rijdt. Daar moet je dus 'doorheen' sturen...

[Voor 12% gewijzigd door FireDrunk op 11-05-2020 13:15]

Even niets...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
Xtremelead schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Bij mij begint hij zodra ik vanuit huis de straat uitrij alweer een route naar huis voor te stellen. 8)7
Bij mij is het over dankzij de tip van @Cobraa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 30-05 01:07
JCK1984 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:20:
Ja ik heb exact drie maanden vertraging doorgekregen.

Normaal 30/04 nu 30/07.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloederig
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 16:06
GilbertvH schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Bij mij is het over dankzij de tip van @Cobraa
Hmm ik heb even gezocht, maar ik kan die optie niet vinden in mijn instellingen of profiel in de app (of op de website). Heb je toevallig wat concrete(re) linkjes? Thx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 20:45
Intelligo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Zo ook bijvoorbeeld de versnellingsbak/cruisecontrol. Rij 80 op de cruise, omhoog naar 90, omhoog naar 100, geen probleem in 7e versnelling
Kies ik echter van 100kmh naar 110kmh, schakelt hij steevast terug naar 5, dan direct 6, dan 7 en dan 8. Wat een gerommel. Een 200d zou toch genoeg koppen moeten hebben om dat gewoon normaal te doen :'(
Heb je hem in de sportstand staan? Dan kan ik het me goed voorstellen. In comfort of eco mode kan ik me niet voorstellen dat ie het dan ook doet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
Bloederig schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Hmm ik heb even gezocht, maar ik kan die optie niet vinden in mijn instellingen of profiel in de app (of op de website). Heb je toevallig wat concrete(re) linkjes? Thx!
Als je in je MBUX naar je profiel instellingen gaat staat voorgestelde route aan. Die moet je uitzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
trinity999 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Heb je hem in de sportstand staan? Dan kan ik het me goed voorstellen. In comfort of eco mode kan ik me niet voorstellen dat ie het dan ook doet
Hij staat in Comfort. Ik heb Eco ook gechecked, zelfde gedrag. Alleen van 100 naar 110. 80-90 en 90-100 gaat prima :'( 110-120 ook geen problemen

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
FireDrunk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:15:
Raar, ik heb al die problemen niet. Mijn A klasse schakelt erg soepel.
Hij schakelt ook heel soepel, dat is geen probleem. Enkel wanneer de cruise van 100 naar 110 gezet wordt dat hij zo'n rare terugschakelactie maakt van 8 naar 5, direct 6, 7, en terug naar 8 als hij op 110 is.

Voelt gek, klinkt gek, maar hij schakelt gelukkig soepel genoeg om er niet veel van te voelen

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:40
Ahzo, ook dat heb ik niet. Heb je de acceleratie in het menu hoger gezet?

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01:24
Dit wordt mijn eerste post in dit topic. Nadat ik 'vroeger' nooit voorkeur had voor Mercedes is dat vorig jaar na een proefrit in de C-Coupé veranderd. Het interieur (en met name het nieuwe interieur zoals in de E of EQC) vind ik met afstand de mooiste van alle auto's die ik heb gezien. Het blijft uiteraard smaak, maar het interieur van bijvoorbeeld BMW trekt mij totaal niet. Merkvoorkeur heb ik overigens totaal niet. Desondanks is door het interieur (grote display in één lijn) Mercedes nu het enige merk waar ik naar kijk.

De EQC heeft nu mijn sterke voorkeur en volgende week dinsdag kan ik in een nieuw proefmodel van de EQC rijden bij Wensink Arnhem. Voornaamste reden van mijn post is dat ik in dit topic heel weinig terugvind over de EQC. Zijn er meer mensen die 'm rijden of proefgereden hebben?

Overigens dingen die ik geleerd heb (vanuit zakelijke lease op eigen holding perspectief):
  • Er zijn nog een aantal 2019 modellen met 4% bijtelling leverbaar (tenminste bij Gomez)
  • De 2019 modellen staan voor de 2019 prijs (denk aan €93.000 voor de uitgebreide versies in een offerte die ik ontving)
  • De 2020 Business Solution lijn bevat alles van de 2019 modellen, maar is aanzienlijk goedkoper
  • Verschil loopt letterlijk op tot € 12.000
Toen ik vroeg naar het prijsverschil kreeg ik te horen dat de basisprijs is verlaagd van € 80.995 naar € 76.835. Verder is met de Business Solution lijn ook de uitvoering behoorlijk aangepast waardoor het prijsverschil behoorlijk oploopt. Dat maakt dus dat een 4% bijtelling model behoorlijk negatief wordt gecompenseerd door een duurdere auto wat bijtelling en leasebedrag beinvloed. Kortom; ik ga dan maar met wachten op productie voor een 2020 model die ik kan configureren zoals ik die wil. :) Ik loop daarmee wel iets vooruit op de zaken, maar ik kan mij lastig voorstellen dat de proefrit zorgt voor een tegenvallende ervaring.

Overigens kan je bij een dealer gewoon offertes opvragen en kan je bij tenminste Athlon gewoon aangeven welke dealer je wilt dat de auto levert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
InterCC schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:05:
Dit wordt mijn eerste post in dit topic. Nadat ik 'vroeger' nooit voorkeur had voor Mercedes is dat vorig jaar na een proefrit in de C-Coupé veranderd. Het interieur (en met name het nieuwe interieur zoals in de E of EQC) vind ik met afstand de mooiste van alle auto's die ik heb gezien. Het blijft uiteraard smaak, maar het interieur van bijvoorbeeld BMW trekt mij totaal niet. Merkvoorkeur heb ik overigens totaal niet. Desondanks is door het interieur (grote display in één lijn) Mercedes nu het enige merk waar ik naar kijk.

De EQC heeft nu mijn sterke voorkeur en volgende week dinsdag kan ik in een nieuw proefmodel van de EQC rijden bij Wensink Arnhem. Voornaamste reden van mijn post is dat ik in dit topic heel weinig terugvind over de EQC. Zijn er meer mensen die 'm rijden of proefgereden hebben?

Overigens dingen die ik geleerd heb (vanuit zakelijke lease op eigen holding perspectief):
  • Er zijn nog een aantal 2019 modellen met 4% bijtelling leverbaar (tenminste bij Gomez)
  • De 2019 modellen staan voor de 2019 prijs (denk aan €93.000 voor de uitgebreide versies in een offerte die ik ontving)
  • De 2020 Business Solution lijn bevat alles van de 2019 modellen, maar is aanzienlijk goedkoper
Toen ik vroeg naar het prijsverschil kreeg ik te horen dat de basisprijs is verlaagd van € 80.995 naar € 76.835. Verder is met de Business Solution lijn ook de uitvoering behoorlijk aangepast waardoor het prijsverschil behoorlijk oploopt. Dat maakt dus dat een 4% bijtelling model behoorlijk negatief wordt gecompenseerd door een duurdere auto wat bijtelling en leasebedrag beinvloed. Kortom; ik ga dan maar met wachten op productie voor een 2020 model die ik kan configureren zoals ik die wil. :) Ik loop daarmee wel iets vooruit op de zaken, maar ik kan mij lastig voorstellen dat de proefrit zorgt voor een tegenvallende ervaring.

Overigens kan je bij een dealer gewoon offertes opvragen en kan je bij tenminste Athlon gewoon aangeven welke dealer je wilt dat de auto levert.
Mercedes is qua interieur ook niet te overtreffen, maar ook dat is geheel mijn smaak. De EQC wordt weinig over gepraat omdat het nu al een achterhaalde auto is. Andere fabrikanten zijn al veel verder op laadgebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
InterCC schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:05:

Alleen een EQC voor het mooie interieur.. Je moet dan toch ook wel intresse hebben in electrisch rijden. En als je daar intresse in hebt, dan valt de EQC toch direct af...

Er wordt niet over gesproken omdat het eigenlijk op alle fronten een slechte keus is. Daar komt je prijsverlaging ook vandaan, ze krijgen de productieslots niet gevuld.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-06 22:36
Intelligo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:21:
[...]

Hij staat in Comfort. Ik heb Eco ook gechecked, zelfde gedrag. Alleen van 100 naar 110. 80-90 en 90-100 gaat prima :'( 110-120 ook geen problemen
Heb hetzelfde probleem gehad jaren terug met een 5 bak, bij het minste dat je aan 120 durfde het pedaal aanraken schakelde die agressief terug, ik kreeg die maar niet van 120 naar 130 zonder dat hij begon te schakelen.

Het probleem was dat ik niet de eerste eigenaar was en de vorige eigenaar steevast 120 reed ofwel reed hij 120 en duwde hij agressief op het pedaal, ik had de link vrij snel door dat de bak dit deed omdat hij zo aangeleerd was ook wel adaptie genoemd. Een tijdje genegeerd maar hij weigerde het af te leren, na een reset van de adaptie (eigenlijk iets wat je altijd moet doen als je een automaat koopt), dan is de bak zich opnieuw beginnen inleren aan mijn rijgedrag en het probleem is nooit meer terug gekomen.

Als je hem nieuw hebt, dan ben je mogelijks niet de enigste chauffeur? Tenzij je het onbewust in het begin zelf dit gedrag aangeleerd hebt.

Geen idee of de automaat rekening houd met het "gebruikers" profiel in command en dus zijn adaptie per bestuurder aanmaakt (5.5 heeft met zekerheid deze functie, ik veronderstel de nieuwe 6.0 ook), mocht dat zo zijn zou je dit kunnen gebruiken zodat de automaat zich inleert op enkel jou rijgedrag.

Mocht je zeker zijn dat dit geen aangeleerd gedrag is, dan zou ik hem zeker laten uitlezen.

Wat zegt de dealer op het reageren op gras sprietjes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
sprankel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad jaren terug met een 5 bak, bij het minste dat je aan 120 durfde het pedaal aanraken schakelde die agressief terug, ik kreeg die maar niet van 120 naar 130 zonder dat hij begon te schakelen.

Het probleem was dat ik niet de eerste eigenaar was en de vorige eigenaar steevast 120 reed ofwel reed hij 120 en duwde hij agressief op het pedaal, ik had de link vrij snel door dat de bak dit deed omdat hij zo aangeleerd was ook wel adaptie genoemd. Een tijdje genegeerd maar hij weigerde het af te leren, na een reset van de adaptie (eigenlijk iets wat je altijd moet doen als je een automaat koopt), dan is de bak zich opnieuw beginnen inleren aan mijn rijgedrag en het probleem is nooit meer terug gekomen.

Als je hem nieuw hebt, dan ben je mogelijks niet de enigste chauffeur? Tenzij je het onbewust in het begin zelf dit gedrag aangeleerd hebt.

Geen idee of de automaat rekening houd met het "gebruikers" profiel in command en dus zijn adaptie per bestuurder aanmaakt (5.5 heeft met zekerheid deze functie, ik veronderstel de nieuwe 6.0 ook), mocht dat zo zijn zou je dit kunnen gebruiken zodat de automaat zich inleert op enkel jou rijgedrag.

Mocht je zeker zijn dat dit geen aangeleerd gedrag is, dan zou ik hem zeker laten uitlezen.

Wat zegt de dealer op het reageren op gras sprietjes?
Het is vanaf het begin, de auto is net anderhalve maand / 3800km oud. Ik ben de enige bestuurder.

De dealer heeft er nog niks mee gedaan, behalve "dat is normaal". Tja, zou ook best kunnen, ik vind het toch raar en irritant gedrag. En omdat iedereen een 180d met 7bak en niet de 200d met 8bak besteld is het ook lastig controleren met een andere auto. Codes zijn er niet.

Over die grassprietes - dat is blijkbaar het systeem. De CLA SB waar we het mee nakeken deed precies hetzelfde, OOK een AMG line. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat de auto zo laag is. Hij gaat ook af van stoepranden en enthousiaste kiezels. Ik raak ook meermaals per week de grond bij drempels, er zit net voor de wielen een soort spantrand? van plastic, onder de voorbumper, en dat zit echt veel te dicht bij de weg.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:12
Intelligo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Alleen een EQC voor het mooie interieur.. Je moet dan toch ook wel intresse hebben in electrisch rijden. En als je daar intresse in hebt, dan valt de EQC toch direct af...

Er wordt niet over gesproken omdat het eigenlijk op alle fronten een slechte keus is. Daar komt je prijsverlaging ook vandaan, ze krijgen de productieslots niet gevuld.
Mag ik weten waarom de EQC op alle fronten een slechte keus is? Van wat ik aan reviews heb gezien zijn de oplaadmogelijkheden misschien wat minder goed dan de concurrenten. Maar verder is toch bijna alles juist beter aan de Mercedes? De afwerking, het comfort, de intelligente hulpsystemen, en natuurlijk het mooie interieur :9~

PS3 PSN: FDK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
Intelligo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Het is vanaf het begin, de auto is net anderhalve maand / 3800km oud. Ik ben de enige bestuurder.

De dealer heeft er nog niks mee gedaan, behalve "dat is normaal". Tja, zou ook best kunnen, ik vind het toch raar en irritant gedrag. En omdat iedereen een 180d met 7bak en niet de 200d met 8bak besteld is het ook lastig controleren met een andere auto. Codes zijn er niet.

Over die grassprietes - dat is blijkbaar het systeem. De CLA SB waar we het mee nakeken deed precies hetzelfde, OOK een AMG line. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat de auto zo laag is. Hij gaat ook af van stoepranden en enthousiaste kiezels. Ik raak ook meermaals per week de grond bij drempels, er zit net voor de wielen een soort spantrand? van plastic, onder de voorbumper, en dat zit echt veel te dicht bij de weg.
Mijn vorige auto, ook een CLA (180 motor), heb ik weleens gereset. Dan gaat de automaat terug naar de beginstand. Althans voor mij werkte het. Zoek maar eens op internet.

Het schijnt te gaan om de eerste 50 schakelingen, en aan de hand hiervan maakt de auto een profiel van de bestuurder. Wat doet namelijk iedereen als hij/zij de nieuwe auto ophaalt? Juist! Voorzichtig rijden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
fdkuyper schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:43:
[...]

Mag ik weten waarom de EQC op alle fronten een slechte keus is? Van wat ik aan reviews heb gezien zijn de oplaadmogelijkheden misschien wat minder goed dan de concurrenten. Maar verder is toch bijna alles juist beter aan de Mercedes? De afwerking, het comfort, de intelligente hulpsystemen, en natuurlijk het mooie interieur :9~
Minder goed? Zeg maar slecht en achterhaald!

Als ik even mag spreken voor een ander: een achterhaalde auto kopen is nooit goed en dus op alle fronten slecht. Zeker een auto die afhankelijk is van de nieuwste techniek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-06 22:36
Intelligo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Even de details opgezocht en je hebt geen klassieke automaat maar het dubbele koppelings verhaal met dubbele bak. Dat wilt zeggen je hebt bak A met 1/3/5/7 en bak B met 2/4/6/8
Als je wilt "schakelen" gooit hij de koppeling om van bak A naar B of vica versa.
Terwijl een bak niet gekoppeld is gaat gerobotiseerd een ander tandwiel/versnelling steken.

Grootste voordeel is minder verlies op overbrenging omdat je met klassieke koppelingen kan werken in plaat van op hydraulisch te zitten en dus minder verbruik. Je kan ook super snel van versnelling wisselen omdat je niet schakelt tijdens het wisselen van versnelling waardoor het vroeger vooral populair was bij exotische super wagens.

Grootste nadeel is dat tandwielen versteken slijtage en speling geeft, dat soort bakken staan niet gekend om 500K km te lopen mits onderhouden, eerder 150k en de problemen beginnen.

Een ander nadeel, en dat verklaart gedeeltelijk je probleem, je kan niet van even naar even versnelling gaan, idem met oneven.

Als je dus van 8 naar 6 wilt gaan, dit gaat niet want die zitten beide in bak B en ik denk dat het dit is wat je automaat wilt doen. Hij moet dus ofwel eerst naar 5 of 7 schakelen in bak A, echter terugschakelen met meerdere versnellingen gaan ze niet willen doen want dan komen de bestuurders klagen dat de automaat raar doet dus hij moet naar 5.

Even doorlopen wat er gebeurd

Jij bent dus aan het rijden in 8 en de automaat wil naar 6

A: 1/3/5/7
B: 2/4/6/8

8 B gekoppeld - 5A geselecteerd
wissel
5A gekoppeld - 6B geselecteerd
wissel
6B gekoppeld

Om dan van 6 naar 8

6B gekoppeld - 7A geselecteerd
wissel
7A gekoppeld - 8B geselecteerd
wissel
8B gekoppeld

Dat verklaard dus een heel stuk van je eigenaardig schakelgedrag, maar dat een dergelijke bak van 8 naar 6 wilt gaan in die situatie, dat is een schoonheidsfoutje in de software als je het mij vraagt. Als ik mag gokken, eentje die voort komt dat de 8-DCT verder ontwikkeld is uit de 7-DCT

Vraag is of er een software update voor bestaat en zo ja, of de dealer wel zin heeft om hem te doen.

Edit: voor het issue met je bumpers, ik heb daar ergens een gerelateerde TSB voor zien passeren, iets met plastic in de bumper die slecht afgewerkt was waardoor de sensor eigenaardige dingen begint te doen (zit vlak achter het plastic van de bumper). Voor de US markt zijn ze verplicht hun TSB's te publiceren (dus daar kan je zoeken) maar als ik hoor dat je bumper dan ook nog de grond raakt wetende dat die sensoren in die bumper tegen het plastic hangen, alleen al voor de kalibratie is dat een drama.
Redondo1982 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:04:
[...]

Mijn vorige auto, ook een CLA (180 motor), heb ik weleens gereset. Dan gaat de automaat terug naar de beginstand. Althans voor mij werkte het. Zoek maar eens op internet.

Het schijnt te gaan om de eerste 50 schakelingen, en aan de hand hiervan maakt de auto een profiel van de bestuurder. Wat doet namelijk iedereen als hij/zij de nieuwe auto ophaalt? Juist! Voorzichtig rijden...
50 schakelingen is wel héél kort om het profiel van een bestuurder in beeld te krijgen, mijn oude 5bak had toch een paar duizend km nodig voor hij volledig bij de les was, het eerste uur was een drama zelfs, bak was extreem zenuwachtig, wist totaal niet wat doen en schakelde all over the place. Maar ik spreek dan ook over high tech techniek, 20 jaar terug op de markt gebracht wel te verstaan. Na een uur begon het te beteren en na een paar duizend km schakelde hij perfect.

Nu techniek staat niet stil maar om echt in te leren, dan moet die bak toch wel even kijken hoe jij rijd om te weten hoe zich te gedragen? 50 schakelmomenten ben je snel door namelijk.

[Voor 21% gewijzigd door sprankel op 12-05-2020 22:59]

• InterCC
Intelligo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Een Mercedes voor het interieur. Niet specifiek een EQC, maar voor mij zie ik in een EQC rijden niet zoveel nadelen en zeker niet zo pessimistisch als jij ze ziet. Ja, een Tesla is verder qua elektrisch rijden en technologie, maar die vind ik behoorlijk lelijk. Dat het laden trager is (max 110kw en thuis 7,4kw) is voor mij in 99% van de gevallen geen enkel probleem. De batterij zal ik nagenoeg nooit leegrijden en als dat wel gebeurd kan ik 'm thuis in minder dan 12 uur vol krijgen. Lukt dat niet, dan is de kans dat ik onderweg moet laden minimaal, omdat de dag erna weer de batterij leegrijden in principe nooit voorkomt. Zoveel zit ik niet op de weg.

Kortom; ik vind een EQC mooi, het interieur van de nieuwe Mercedes lijn onovertroffen en als ik de reviews moet geloven is de EQC wel een van de beste auto's in de EV klasse. Op elektrisch gebied misschien niet optimaal, maar wel de luxe, afwerking en comfort van een Mercedes.
Op alle fronten een slechte keuze vind ik dus een wat rare conclusie. Welke EV heeft dan nu een beter auto? Dus het daadwerkelijke autorijden, los van EV? Ik heb ze niet kunnen vinden en misschien komt dat wel als het aanbod elektrische auto's vergroot, maar vooralsnog is daar niet zoveel keuze in.

Overigens krijgen nu alle autobouwers hun slots niet gevuld, want vraag naar nieuwe auto's is drastisch verlaagd.

Overigens komt voor mij (omdat ik zowel zakelijke lease als bijtelling moet betalen) een EQC leasen goedkoper uit dan een C Coupé leasen, ondanks dat de aanschafwaarde veel hoger is.

[Voor 4% gewijzigd door InterCC op 13-05-2020 11:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
InterCC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Een Mercedes voor het interieur. Niet specifiek een EQC, maar voor mij zie ik in een EQC rijden niet zoveel nadelen en zeker niet zo pessimistisch als jij ze ziet. Ja, een Tesla is verder qua elektrisch rijden en technologie, maar die vind ik behoorlijk lelijk. Dat het laden trager is (max 110kw en thuis 7,4kw) is voor mij in 99% van de gevallen geen enkel probleem. De batterij zal ik nagenoeg nooit leegrijden en als dat wel gebeurd kan ik 'm thuis in minder dan 12 uur vol krijgen. Lukt dat niet, dan is de kans dat ik onderweg moet laden minimaal, omdat de dag erna weer de batterij leegrijden in principe nooit voorkomt. Zoveel zit ik niet op de weg.

Kortom; ik vind een EQC mooi, het interieur van de nieuwe Mercedes lijn onovertroffen en als ik de reviews moet geloven is de EQC wel een van de beste auto's in de EV klasse. Op elektrisch gebied misschien niet optimaal, maar wel de luxe, afwerking en comfort van een Mercedes.
Op alle fronten een slechte keuze vind ik dus een wat rare conclusie. Welke EV heeft dan nu een beter auto? Dus het daadwerkelijke autorijden, los van EV? Ik heb ze niet kunnen vinden en misschien komt dat wel als het aanbod elektrische auto's vergroot, maar vooralsnog is daar niet zoveel keuze in.

Overigens krijgen nu alle autobouwers hun slots niet gevuld, want vraag naar nieuwe auto's is drastisch verlaagd.

Overigens komt voor mij (omdat ik zowel zakelijke lease als bijtelling moet betalen) een EQC leasen goedkoper uit dan een C Coupé leasen, ondanks dat de aanschafwaarde veel hoger is.
De autoslots raken niet vol, omdat het een impopulaire auto is. Niet omdat de verkopen drastisch zijn gedaald, want toen de EQC eindelijk bestelbaar was hadden de dealers het megadruk met alle A, A sedan, CLA etc. Sterker nog, ik ben er zelf mee bezig geweest en zit héél dicht bij alle info die dealers ook hebben. In het begin kreeg je zelfs geen korting van MB, omdat ze zelf dachten dat de EQC een topper zou worden. Na twee maanden kwamen ze hierop terug en was er alsnog korting mogelijk. Een maand daarna gingen ze zelf de klanten bellen om te vragen of er nog interesse was in de EQC. MB heeft dit totaal verkeerd ingeschat qua verkoop volgens deskundigen, maar we weten allemaal dat elk merk zsm EV auto's moet uitbrengen om aan bepaalde voorwaarden te voldoen.

Maar wat maakt het uit voor jou? Jij vindt hem mooi, en je kan leven met een gedateerd laadsysteem. Ik had hem allang besteld als ik zoals jou had gedacht. Je rijdt niet voor joker hoor haha.

• InterCC
Redondo1982 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:53:
[...]

Maar wat maakt het uit voor jou? Jij vindt hem mooi, en je kan leven met een gedateerd laadsysteem. Ik had hem allang besteld als ik zoals jou had gedacht. Je rijdt niet voor joker hoor haha.
Het maakt voor mij niet uit. Ik ga 'm dinsdag -eindelijk- rijden en daarna bestellen. Ik vroeg mij alleen af of er mensen ervaring mee hadden en er ook mee rijden. :)

• Intelligo
InterCC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Het maakt voor mij niet uit. Ik ga 'm dinsdag -eindelijk- rijden en daarna bestellen. Ik vroeg mij alleen af of er mensen ervaring mee hadden en er ook mee rijden. :)
Als je een aantal pagina's terug zoekt was er een Tweaker die er een vrij lange tocht naar Spanje mee heeft gemaakt - wel gesponsort dus hoe bevooroordeelt het is weet ik niet. Maar hij had er wel een review/video van gemaakt geloof ik. Moeite waard om te kijken voor jou wellicht :)

Woont in Helsinki

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Kijk of je ook de I-Pace kan testen - daar heb ik toen ook in gereden toen ik voor deze keuze stond. Uiteindelijk kwam het voor mij niet goed uit door de oplaad policy op het werk want net zoals jij staat mijn wagen meestal stil en is iets langer opladen niet echt een heel groot probleem.

• InterCC
Intelligo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:04:
[...]

Als je een aantal pagina's terug zoekt was er een Tweaker die er een vrij lange tocht naar Spanje mee heeft gemaakt - wel gesponsort dus hoe bevooroordeelt het is weet ik niet. Maar hij had er wel een review/video van gemaakt geloof ik. Moeite waard om te kijken voor jou wellicht :)
Ja, dat was een mooi verslag van Felix! Het maakt ook meteen duidelijk dat we in Nederland heel blij mogen zijn met kwaliteit van de infrastructuur van laders en snelheden in andere landen nogal eens fors ondermaats zijn.
swtimmer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:06:
[...]
Kijk of je ook de I-Pace kan testen - daar heb ik toen ook in gereden toen ik voor deze keuze stond. Uiteindelijk kwam het voor mij niet goed uit door de oplaad policy op het werk want net zoals jij staat mijn wagen meestal stil en is iets langer opladen niet echt een heel groot probleem.
De I-Pace vind ik qua interieur en exterieur een stuk minder mooi. En omdat ik het rationele denken nu bewust meer achterwege laat (dan is een nieuwe auto al niet meer zo logisch in mijn situatie) ga ik voor een auto die ik ook echt mooi vind :) Verder wel een auto die in reviews veel vergeleken wordt met de EQC en e-tron (die ik ook minder mooi vind).
Op kantoor kan ik overigens niet laden, maar thuis wel en die kosten kan ik privé mooi aan zakelijk in rekening brengen voor reguliere leveringstarief van energiemaatschappij. Dat maakt het met zonnepanelen die eraan komen ook wel interessant.
De e-tron is jou destijds wel bevallen qua rijervaring?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Ja, dat was een mooi verslag van Felix! Het maakt ook meteen duidelijk dat we in Nederland heel blij mogen zijn met kwaliteit van de infrastructuur van laders en snelheden in andere landen nogal eens fors ondermaats zijn.

[...]

De I-Pace vind ik qua interieur en exterieur een stuk minder mooi. En omdat ik het rationele denken nu bewust meer achterwege laat (dan is een nieuwe auto al niet meer zo logisch in mijn situatie) ga ik voor een auto die ik ook echt mooi vind :) Verder wel een auto die in reviews veel vergeleken wordt met de EQC en e-tron (die ik ook minder mooi vind).
Op kantoor kan ik overigens niet laden, maar thuis wel en die kosten kan ik privé mooi aan zakelijk in rekening brengen voor reguliere leveringstarief van energiemaatschappij. Dat maakt het met zonnepanelen die eraan komen ook wel interessant.
De e-tron is jou destijds wel bevallen qua rijervaring?
Ik heb toen niet de E-tron kunnen rijden, staan er wel meerdere van in de wijk maar stond bij ons niet in de tool. De I-Pace voelde een stuk sneller/sportiever dan de MB. Wel teveel schermen voorin en allemaal touch.

Maar ja, bij ons mag je alleen thuisladen en alles daarbuiten is voor jouw eigen rekening. Aangezien wij in het centrum wonen mag/kan ik geen prive paal krijgen maar er zijn gedeelde palen. Helaas zouden al die kosten prive zijn. Enorm krom - had in eerste instantie verwacht dat 'thuisladen' ook wel op een gemeentepaal zou mogen maar niet dus.

• Redondo1982
[...]

Top man, veel plezier alvast gewenst. Ik ben uiteraard wel reuze benieuwd naar de ervaringen!

• InterCC
swtimmer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Ik heb toen niet de E-tron kunnen rijden, staan er wel meerdere van in de wijk maar stond bij ons niet in de tool. De I-Pace voelde een stuk sneller/sportiever dan de MB. Wel teveel schermen voorin en allemaal touch.

Maar ja, bij ons mag je alleen thuisladen en alles daarbuiten is voor jouw eigen rekening. Aangezien wij in het centrum wonen mag/kan ik geen prive paal krijgen maar er zijn gedeelde palen. Helaas zouden al die kosten prive zijn. Enorm krom - had in eerste instantie verwacht dat 'thuisladen' ook wel op een gemeentepaal zou mogen maar niet dus.
Dat is een behoorlijk kromme regel en erg jammer. De 'trage' openbare gemeentepalen zijn helemaal niet zoveel duurder per kwh en tenminste goedkoper dan fossiele brandstof. Vooral de supersnel laders beginnen wat prijziger te worden met € 0,69 per kwh.
Alle kosten komen bij mij voor eigen rekening, maar ik heb een oprit en kan de lader zakelijk aanschaffen en installatie in meterkast en van lader (aan muur van huis) kan ik zelf. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Redondo1982 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Top man, veel plezier alvast gewenst. Ik ben uiteraard wel reuze benieuwd naar de ervaringen!
Ik zal na mijn proefrit een verslagje schrijven. :)

Voor wie het interessant vindt of feedback wil geven: dit is de configuratie die ik exact op deze manier op het oog heb: https://www.mercedes-benz...ecode/CCci/NL/nl/M58DVZ6N

• genialegek
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23:52
InterCC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:52:
Voor wie het interessant vindt of feedback wil geven: dit is de configuratie die ik exact op deze manier op het oog heb: https://www.mercedes-benz...ecode/CCci/NL/nl/M58DVZ6N
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervoor wat ratio aan de kant zet. Vind het echt een schitterende auto! Daar ga je vast veel plezier in hebben!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:52:
[...]

Dat is een behoorlijk kromme regel en erg jammer. De 'trage' openbare gemeentepalen zijn helemaal niet zoveel duurder per kwh en tenminste goedkoper dan fossiele brandstof. Vooral de supersnel laders beginnen wat prijziger te worden met € 0,69 per kwh.
Alle kosten komen bij mij voor eigen rekening, maar ik heb een oprit en kan de lader zakelijk aanschaffen en installatie in meterkast en van lader (aan muur van huis) kan ik zelf. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Wat het nog krommer maakt is dat je wel 2500 euro mag uitgeven aan het laten plaatsen van een paal. Dat zijn behoorlijk wat Kwhtjes op de gemeentepaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
GilbertvH schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Als je in je MBUX naar je profiel instellingen gaat staat voorgestelde route aan. Die moet je uitzetten.
Ik quote mezelf even om wat nauwkeuriger te vertellen hoe je dit in je MBUX kunt aan/uitzetten:

- Ga linksboven in je scherm naar je profiel
- Selecteer rechts op je scherm de ... naast je actieve profiel
- Selecteer rechts op je scherm "Instellingen adviezen"
- (De)activeer Bestemmingsadviezen toestaan

• InterCC
swtimmer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:45:
[...]

Wat het nog krommer maakt is dat je wel 2500 euro mag uitgeven aan het laten plaatsen van een paal. Dat zijn behoorlijk wat Kwhtjes op de gemeentepaal.
Dat maakt het helemaal onlogisch. Pas als je meer dan 41.667km gereden hebt zou dat nadelig voor je werkgever zijn (uitgaande van € 0,25 reguliere kosten tegen € 0,31 aan de laadpaal).

Kan je qua leasetarief elektrisch wel een hogere aanschafwaarde leasen? Ik merk dat (tenminste bij zakelijke lease) elektrisch in maandlasten voor de zaak elektrisch veel goedkoper is (zal vast in onderhoud zitten).

Maar goed. Nu dus niet elektrisch. Wat voor een auto heb je als alternatief genomen?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Dat maakt het helemaal onlogisch. Pas als je meer dan 41.667km gereden hebt zou dat nadelig voor je werkgever zijn (uitgaande van € 0,25 reguliere kosten tegen € 0,31 aan de laadpaal).

Kan je qua leasetarief elektrisch wel een hogere aanschafwaarde leasen? Ik merk dat (tenminste bij zakelijke lease) elektrisch in maandlasten voor de zaak elektrisch veel goedkoper is (zal vast in onderhoud zitten).

Maar goed. Nu dus niet elektrisch. Wat voor een auto heb je als alternatief genomen?
Ik snapte het ook allemaal niet, maar mijn fleetmanager spreekt alleen Frans dus voila - het is wat het is. Uiteindelijk een HPEV E300DE besteld. Hier in Belgie valt die ook onder het voordelige elektrisch tarrief O+ De volledige configuratie link heb ik niet meer maar het lijkt op dit:

• InterCC
swtimmer schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Ik snapte het ook allemaal niet, maar mijn fleetmanager spreekt alleen Frans dus voila - het is wat het is. Uiteindelijk een HPEV E300DE besteld. Hier in Belgie valt die ook onder het voordelige elektrisch tarrief O+ De volledige configuratie link heb ik niet meer maar het lijkt op dit:
[Afbeelding]
Mooie auto! Ook niet vervelend dat het nu die auto is geworden. ;)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Mooie auto! Ook niet vervelend dat het nu die auto is geworden. ;)
Het grootste nadeel was dat ik al een E reed en het nu dus niet echt nieuw voelt :)

• InterCC
swtimmer schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Het grootste nadeel was dat ik al een E reed en het nu dus niet echt nieuw voelt :)
Haha, ik doe mijn best, maar het lukt niet echt om medelijden te hebben dat je al een E reedt. ;) Had je ook de huidige lijn qua interieur al?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

InterCC schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Haha, ik doe mijn best, maar het lukt niet echt om medelijden te hebben dat je al een E reedt. ;) Had je ook de huidige lijn qua interieur al?
Zonder stekker gewone diesel. Qua opties was het allemaal redelijk hetzelfde - alleen nu matte lak ipv blauwe lak. Helaas is de nieuwe wel niet de facelift maar daar kon ik niet top wachten (wagen is al in November besteld).

• JCK1984
xBytez schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Nog niet, helaas. Mijn verwachte levertijd staat nog op eind september (volgens Athlon). Heb in januari via Athlon bij Wensink Groningen besteld.
Ah, ik via Athlon ook in Groningen oktober vorig jaar. Staat nu op 19 juni... 2 maanden vertraging, stond eerst op 20 april. Al met al zoals het nu lijkt ook circa 8 maanden levertijd.

• Intelligo
swtimmer schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:36:
[...]

Zonder stekker gewone diesel. Qua opties was het allemaal redelijk hetzelfde - alleen nu matte lak ipv blauwe lak. Helaas is de nieuwe wel niet de facelift maar daar kon ik niet top wachten (wagen is al in November besteld).
Ah das jammer. De nieuwe E met MBUX/NTG 6 is echt mooi. Ik heb ook nog kort overwogen om mijn CLA200d te annuleren en een E200d te bestellen, maar de levertijd was op dat moment iets te enthousiast en hadden ze een 1.6d in de E200d gestoken. Waarom?

Nu begrijp ik dat ze alle 1.6d's eruit gaan doen, dus gaat ie binnenkort alsnog naar de 1950cc Mercedes-eigen motor.

[Voor 13% gewijzigd door Intelligo op 14-05-2020 16:52]

Woont in Helsinki

• GilbertvH
Intelligo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:49:
[...]
Ik heb dit vandaag eens met mijn CLA200 (geen D) geprobeerd. Uiteraard met in het achterhoofd houdend dat ik een DCT7 heb vergeleken met jou heb ik ook van 100 op de cruise doorgetikt naar de 110. Resultaat: terugschakeling van 7 naar 6 en vrij snel weer terug naar 7.

• Intelligo
GilbertvH schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Ik heb dit vandaag eens met mijn CLA200 (geen D) geprobeerd. Uiteraard met in het achterhoofd houdend dat ik een DCT7 heb vergeleken met jou heb ik ook van 100 op de cruise doorgetikt naar de 110. Resultaat: terugschakeling van 7 naar 6 en vrij snel weer terug naar 7.
Dat klinkt een stuk aangenamer. Ik ga het toch nog eens aankaarten bij de dealer zodra ik tijd heb.

Ik moet morgen weer 400km, ik zal het eens proberen vast te leggen op video.

[Voor 7% gewijzigd door Intelligo op 14-05-2020 20:36]

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jopie1966
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 17-05 20:13
Goedemorgen.
Ik ben mij aan het oriënteren op een Mercedes Benz CLA Shooting Brake AMG Line. Ik heb interesse in de kleuren wit en Denim Blauw. Van de witte kleur kan ik genoeg foto's vinden maar van een denim Blauwe shooting brake helemaal niet.
Is er hier iemand die deze kleur heeft en een aantal foto's zou willen plaatsen? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Jopie1966 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:25:
Goedemorgen.
Ik ben mij aan het oriënteren op een Mercedes Benz CLA Shooting Brake AMG Line. Ik heb interesse in de kleuren wit en Denim Blauw. Van de witte kleur kan ik genoeg foto's vinden maar van een denim Blauwe shooting brake helemaal niet.
Is er hier iemand die deze kleur heeft en een aantal foto's zou willen plaatsen? :)
Hier kan je wel het een en ander vinden:

https://picbabun.com/tag/denimblau

Ik geloof dat het probleem is dat ze Denimblue niet zo bar lang geleden aan de line-up hebben toegevoegd dus er zijn er nog niet veel afgeleverd

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
Goedemorgen.
Ik raad je wel aan om altijd in real life te gaan kijken zodra het serieus wordt. Je moet eens weten hoe vaak je veranderd qua mening als je bij een dealer bent geweest haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GilbertvH
Goedemorgen.
Allereerst goede keuze! Ik raad je aan de AW review van @m.lammers te lezen. Hij heeft prachtige foto's gemaakt van zijn CLA (geen SB, maar wél in Denim Blauw): linkje

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
GilbertvH schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Allereerst goede keuze! Ik raad je aan de AW review van @m.lammers te lezen. Hij heeft prachtige foto's gemaakt van zijn CLA (geen SB, maar wél in Denim Blauw): linkje
Ik heb hem even vluchtig doorgenomen, en @m.lammers , hier kan ik mij ZO in vinden!
Drempels.
Ik hoop niet dat je in een woonwijk woont als je deze auto gekozen hebt. Wat een ellende. Ik ben iemand die zeer zuinig is op mijn (lease) auto’s en neem drempels altijd stapvoets, vaak tot ergernis van mijn achterligger. En NOG krijg ik het voor elkaar de bodem te schrapen. Zelfs als ik schuin over de drempel ga als een verlaagde (..vul de gewenste tuning auto in…), dan is het nog wel eens raak. Dit lijkt mij toch een design foutje.
Afschuwelijk! Als je er voor onder kijkt zie je ook waarom, domme plasticjes die uitsteken onder de bumper behalve dat ie zowiezo al erg laag is...

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GilbertvH
Intelligo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb hem even vluchtig doorgenomen, en @m.lammers , hier kan ik mij ZO in vinden!

[...]

Afschuwelijk! Als je er voor onder kijkt zie je ook waarom, domme plasticjes die uitsteken onder de bumper behalve dat ie zowiezo al erg laag is...
Same here! Er zit zo'n plastic plaat onder de auto ter bescherming (aldus de dealer) en die schraapt nogal eens over de grond. Klinkt iedere keer weer fijn... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
GilbertvH schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Same here! Er zit zo'n plastic plaat onder de auto ter bescherming (aldus de dealer) en die schraapt nogal eens over de grond. Klinkt iedere keer weer fijn... 8)7
Ter bescherming is duidelijk maar die anti-spat of whatever uitsteekseltjes die er op zitten, die nog eens een extra cm of 2 naar beneden gaan, dat is echt dom. Bij mij aan een kant al deels afgebroken. Zal niet lang duren voordat ze weg zijn.

Woont in Helsinki

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jopie1966
Intelligo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Hier kan je wel het een en ander vinden:

https://picbabun.com/tag/denimblau

Ik geloof dat het probleem is dat ze Denimblue niet zo bar lang geleden aan de line-up hebben toegevoegd dus er zijn er nog niet veel afgeleverd
Dank je wel Intelligo. Schitterende foto's en een schitterende kleur. Ik ga hem in het echt bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jopie1966
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Ik raad je wel aan om altijd in real life te gaan kijken zodra het serieus wordt. Je moet eens weten hoe vaak je veranderd qua mening als je bij een dealer bent geweest haha.
@Redondo1982 Dat geloof ik graag. Ben je zelf ook nog vaak veranderd van kleur? Wat rijd je nu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jopie1966
GilbertvH schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:42:
[...]

@GilbertvH Wow. Je hebt gelijk. Dit zijn echt gave foto's. Ook een schitterende wagen trouwens. Bedankt voor de link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 23:20
Goedemorgen.
Ik kan nog geen eigen foto's tonen maar ik heb een Denim Blue A klasse besteld en komt er in augustus (normaal gezien) aan! Wel gebruik ik volgend materiaal om aan anderen de kleur te tonen. Het klopt dat over de kleur nog niet veel te vinden is: ze is nog vrij nieuw (blijkbaar sinds begin 2019).

In zonlicht buiten:
https://www.motor-talk.de...asset-jpg-i209539255.html
https://www.motor-talk.de...asset-jpg-i209539256.html
In zonlicht van verderaf:
Famous in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"
Binnen:
Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

In filmpjesvorm:
YouTube: Mercedes-AMG CLA35 - Demin Blue, Exhaust Sound, Engine Details

Ik vind het ongelofelijk mooi :9~

Strava profile - Steam profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 23:20
Zijn er mensen die hun ervaringen met het Rijassistentie packet willen neerpennen? Meerbepaald dus over DISTRONIC PLUS, het automatisch volgen van de wagen op gepaste afstand, het automatisch herstarten van in stilstand bij filerijden, het automatisch binnen een rijvlak blijven, hoe de systemen werken binnen de bebouwde kom, ... ?

Feitelijk vind je hier niet zó veel over, maar zou er graag nog meer ervaringen over lezen. Komt ongetwijfeld ook doordat het Rijassistentie packet tot voor kort enkel in hogere klasses te vinden was, en nog niet in de A klasse.

Strava profile - Steam profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

GilbertvH schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Hier met de nieuwe B ook :)

Leuke is dat, door gebruikt, je ongeveer nog kan verwachten een CM lager te gaan komen naar zo wat het schijnt... :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Jopie1966 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:10:
[...]

@Redondo1982 Dat geloof ik graag. Ben je zelf ook nog vaak veranderd van kleur? Wat rijd je nu?
Haha, ja ook met een CLA. Het vorige model wel te verstaan. Ik zou echt nooit en te nimmer een witte kopen, omdat ik nog een beetje conservatief dacht. Elke keer zag ik er één rijden en dacht ik: mooi zeg! Maar toegeven ho maar...

Uiteindelijk een witte geworden haha. Na berggrijs, zwart, zilver al te hebben geconfigureerd bij de dealer.

Rij nu V-Klasse in de kleur seleniet grijs. Die kleur heb ik altijd al willen hebben en is niet leverbaar op de cc cars van MB. Is echt de meest makkelijke kleur, want je ziet er niks op. Ik vind hem ook echt veel kracht uitstralen. Vooral zakelijk vind ik dit belangrijk. Ook wéér zo’n conservatieve gedachte bedenk ik me nu ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jopie1966
Asgaro schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Ik kan nog geen eigen foto's tonen maar ik heb een Denim Blue A klasse besteld en komt er in augustus (normaal gezien) aan! Wel gebruik ik volgend materiaal om aan anderen de kleur te tonen. Het klopt dat over de kleur nog niet veel te vinden is: ze is nog vrij nieuw (blijkbaar sinds begin 2019).

In zonlicht buiten:
https://www.motor-talk.de...asset-jpg-i209539255.html
https://www.motor-talk.de...asset-jpg-i209539256.html
In zonlicht van verderaf:
Famous in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"
Binnen:
Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

In filmpjesvorm:
YouTube: Mercedes-AMG CLA35 - Demin Blue, Exhaust Sound, Engine Details

Ik vind het ongelofelijk mooi :9~
Dank je wel @Asgaro . Mooie foto's en filmpje en een gave kleur. Alvast heel veel plezier als je jou auto ontvangt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vanmorgen m'n nieuwe (naja 3 maanden oude) cla in de wasbox met de hogedrukspuit afgespoten.
Ik zag dat de buitenspiegels meerdere keren in en weer uit klapte, dus auto op slot en alarm geactiveerd.

Vreemd dat de auto op slot springt en ook weer van het slot afgaat.

Is dat normaal of mag ik me al zorgen gaan maken.?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JCK1984
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:21:
Vanmorgen m'n nieuwe (naja 3 maanden oude) cla in de wasbox met de hogedrukspuit afgespoten.
Ik zag dat de buitenspiegels meerdere keren in en weer uit klapte, dus auto op slot en alarm geactiveerd.

Vreemd dat de auto op slot springt en ook weer van het slot afgaat.

Is dat normaal of mag ik me al zorgen gaan maken.?
Heeft dit misschien te maken met de range van key less entry, waar je dan in komt en uit gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

JCK1984 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Heeft dit misschien te maken met de range van key less entry, waar je dan in komt en uit gaat?
Lijkt me niet.
Ik loop met de hogedrukspuit rondom de auto, kom er niet verder dan een meter vanaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 20:45
JCK1984 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Ik kom principieel niet in een wasbox bij hoge uitzondering om 's winters de pekel af te spuiten.
Daarbij viel me inderdaad ook dit fenomeen op.
Met het het om de auto heen lopen tijdens het afspuiten ging hij continue op slot en en er weer vanaf.
Bij het wassen thuis heb ik het nog nooit meegemaakt maar daarbij heb ik de sleutel nooit in de buurt van de auto. Mijn conclusie is dat het inderdaad te maken moeten hebben met de key less entry en de range ervan.

@Speedy_Gonzalez,
Als je nog eens in de wasbox bent, moet je de sleutel eens tijdelijk deactiveren om te kijken of zich dan nog voordoet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Je staat ernaast en door het bewegende water lijkt het voor de sensor alsof je de deur vastpakt. Volgende keer even 2x op lock drukken zodat keyless uitschakelt en klaar.

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

S_Chief schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:29:
Je staat ernaast en door het bewegende water lijkt het voor de sensor alsof je de deur vastpakt. Volgende keer even 2x op lock drukken zodat keyless uitschakelt en klaar.
Dat zal ik de volgende keer proberen, goede tip!
Bedankt!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jopie1966
Gisteren een proefrit gemaakt in de cla 180 shooting brake. Reed erg lekker. Erg enthousiast over. Zowel de buitenkant als de binnenkant vind ik ook erg mooi. En dat Mbux doet het helemaal schitterend. De zichtbare verkeerslichten, navigatie pijlen aangegeven in de werkelijkheid, dat is helemaal top.

Ik vroeg mij alleen af. Ik heb in de 180 benzine met automaat gereden. Vond ik een positieve verrassing. Ik verwachte dat 136 pk een beetje weinig was maar hij had een flinke trekkracht.

Er is echter ook een 200 benzine. Hebben jullie hier ervaring mee? Is het de extra 1000,- waard wetende dat ik voornamelijk in Nederland rijdt?
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True