Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:19:
Hij werd op Hankook geleverd, en er liggen nu dacht ik Michelin's onder. (Winterbanden).
Zo 'smal' zijn ze niet met 225/45R18 :)
Het merk zegt natuurlijk heel weinig zonder type. Ik heb een tijdje voorwielaangedreven met +-180pk op Michelin Pilot Sport Cup2 banden gereden en het verschil met normale Michelins van type "ligt ook op je Prius" is echt dag en nacht.

Ook kwa slijtagesnelheid :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 19:27
De Hankook's waren S1 EVO 2's, geen idee wat dat voor kwaliteit is.
De Michelin's die er nu onder liggen rijden stukken beter in ieder geval.

[ Voor 35% gewijzigd door FireDrunk op 02-04-2020 11:02 ]

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CLA is vanochted bij de dealer aangekomen. Wellicht morgen al afhalen ipv volgende week. Even bericht afwachten <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heeft er iemand een idee wanneer de Cla 250e beschikbaar wordt in de configurator?

Mag een leasewagen kiezen. Zit trouwens in BE.

Spijtig dat alle Dealers dicht zijn, wil graag ook het koffer eens zien van een A 250e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TabacosPrimeros schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:25:
Heeft er iemand een idee wanneer de Cla 250e beschikbaar wordt in de configurator?

Spijtig dat alle Dealers dicht zijn, wil graag ook het koffer eens zien van een A 250e.
Dat is nog niet bekend.
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:17:
Mijn CLA is vanochted bij de dealer aangekomen. Wellicht morgen al afhalen ipv volgende week. Even bericht afwachten <3
Bevestigd! Morgen om 15:00 ophalen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 10-09 12:50
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:17:
Dan ben jij misschien nog sneller dan ik met de uitlaat delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:50:
Bevestigd! Morgen om 15:00 ophalen O+
Dezelfde dag 8) Ik om 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 00:17
Ik verwacht foto's morgen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024

Ik ben ook wel heel benieuwd wanneer dit mogelijk is. Mag binnenkort m'n eerste leasewagen uitzoeken en heb het idee dat een CLA net wel of net niet in m'n budget moet passen. Hybrides worden gestimuleerd, dus zou een mooie zijn (en anders kijk ik gewoon of ik een benzine-variant kan regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
FireDrunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:28:
Ik kan je vertellen: Die 300Nm is al teveel. Ik zou niet naar een A250 willen.
Als je nu plankgas geeft, slippen de banden al compleet de pan uit. Nog meer vermogen zonder 4 wiel aandrijving zou mijns inziens zonde zijn.
Tussensprints worden met die hogere hoeveelheid Nm ook niet extreem veel beter.

Ik heb echt veel plezier met mijn A220 en hij is echt heul snel :+. Als een paar seconden vol gas geef, zit ik in bijna alle omstandigheden op invorderingssnelheid.

EDIT: Oh wacht, de A220 is tegenwoordig altijd 4MATIC, dat veranderd het verhaal een beetje.
300Nm teveel? Dat is wat ik gewoon ben op voorwielaandrijving op mijn huidige auto zonder slip differentieel, die trekt dat zonder probleem. En de nieuwe zal er 700Nm hebben op zijn achteras, als hij eindelijk geleverd word. Ik heb er wel al in meegereden, dat gaat uiteraard goed vooruit maar slippende banden? Nee hoor.

Het type band, wel of geen slip differentieel, de diameter en breedte van de banden, voor of achterwiel, het maakt allemaal héél veel uit als je wat meer vermogen neemt. Uiteraard als het nat ligt en je hebt veel vermogen dien je u wel wat in te houden maar dat is met 4 wiel aandrijving niet veel anders.

Maar om het brandstof verbruik en de cijfertjes naar beneden te trekken word zowat bijna alles met eco banden geleverd en de bandenmaat geoptimaliseerd voor laag verbruik. Om laag verbruik te krijgen mogen de banden niet bijten in het wegdek want dat is weerstand en weerstand kost energie, dus als je enkel dat gewoon bent krijg je mogelijks een vertekend beeld.

Maar als je een Mercedes besteld met meer vermogen dan ga je zien dat die met sport banden geleverd word en dat de achterbanden een andere maat hebben dan de voorbanden.

Edit: als je manueel rijd en je speelt zelf voor launch control, dan kan je dat manipuleren dat zelfs een Opel Corsa zijn banden slipt

[ Voor 3% gewijzigd door sprankel op 02-04-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01-2021
FireDrunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:28:
Ik kan je vertellen: Die 300Nm is al teveel. Ik zou niet naar een A250 willen.
Als je nu plankgas geeft, slippen de banden al compleet de pan uit. Nog meer vermogen zonder 4 wiel aandrijving zou mijns inziens zonde zijn.
Tussensprints worden met die hogere hoeveelheid Nm ook niet extreem veel beter.

Ik heb echt veel plezier met mijn A220 en hij is echt heul snel :+. Als een paar seconden vol gas geef, zit ik in bijna alle omstandigheden op invorderingssnelheid.

EDIT: Oh wacht, de A220 is tegenwoordig altijd 4MATIC, dat veranderd het verhaal een beetje.
'
Ik kan hier over mee praten ik reed een a250 en als het maar een beetje vochtig was kon ik niet eens normaal opstarten. Heb nu 4matic en wat een verschil nooit meer wielspin. Zou altijd aanraden om dan idd voor 4matic te gaan.

a220 zou raar zijn als deze 350 nm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
sprankel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:16:
[...]

300Nm teveel? Dat is wat ik gewoon ben op voorwielaandrijving op mijn huidige auto zonder slip differentieel, die trekt dat zonder probleem. En de nieuwe zal er 700Nm hebben op zijn achteras, als hij eindelijk geleverd word. Ik heb er wel al in meegereden, dat gaat uiteraard goed vooruit maar slippende banden? Nee hoor.

Het type band, wel of geen slip differentieel, de diameter en breedte van de banden, voor of achterwiel, het maakt allemaal héél veel uit als je wat meer vermogen neemt. Uiteraard als het nat ligt en je hebt veel vermogen dien je u wel wat in te houden maar dat is met 4 wiel aandrijving niet veel anders.

Maar om het brandstof verbruik en de cijfertjes naar beneden te trekken word zowat bijna alles met eco banden geleverd en de bandenmaat geoptimaliseerd voor laag verbruik. Om laag verbruik te krijgen mogen de banden niet bijten in het wegdek want dat is weerstand en weerstand kost energie, dus als je enkel dat gewoon bent krijg je mogelijks een vertekend beeld.

Maar als je een Mercedes besteld met meer vermogen dan ga je zien dat die met sport banden geleverd word en dat de achterbanden een andere maat hebben dan de voorbanden.

Edit: als je manueel rijd en je speelt zelf voor launch control, dan kan je dat manipuleren dat zelfs een Opel Corsa zijn banden slipt
Klopt ik heb nu een cla 35 amg en heb de Michelin pilot sport 4s banden. Deze banden zijn echt top en komen in veel test echt goed naar voren. Maar ik kan je uit ervaring echt wel melden dat mijn vorige a250 met alleen voorwielaandrijving non stop moeite had met het vermogen. Constant klapt de esp erin houdt ie in en wordt ik voorbij gereden haha. Maar nu met 4matic geloof mij volop grip gaat als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sprankel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:16:
[...]

700nm op de achterbanden is natuurlijk ook veel fijner, want daar drukt met optrekken veel meer gewicht op.

Wellicht is zo'n A220/250 gewoon te licht op de vooras om er mee overweg te gaan, of toch die bandjes,,,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, effe snel dan O+ O+ O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNQyEgBZhW6WT44JVxbpAQc4MwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyWCb6rohG1c4Ac54ngfyZMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkpJKIM4VcJV0dMefYp1ijRbYNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDQkbiTu6RvPWmftU1r1fYMT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvX1wVRNGYxgPK8oqh6dkgxyIKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmNvLQIgMdwYW1zvNzMptql5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InRfubUcykJjSTaEEwFGFprO8ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUvudeO6OMxQ7sAajDH79bWV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GilbertvH
Dan ik ook even wat eerste foto’s...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOWuLSttpiejwsN1-8xMj3U4jaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vF3NyFtBC8LIe1x3fIiJXOBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28IR9vtYchArbNwWb2PkoV1R2uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHXmDVzUOw2Y4g4SmBnDBpb4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeASsYCIGxhNFSKt7EyrxDm-55o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aaqlVbBhl4nZfVX5z28ueNe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tHBKdc-hmDruphCY1oHbA06-io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbqei3IAyl6DI8KJKT5w8AoL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa80LfflXQd3QGVH5Nz76TlNydg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIy72j4ADe6OHmYyUQi3eHtC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
Prachtig! Zit er over te denken die ook te bestellen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Prachtige karren @GilbertvH en @Verwijderd
Heel veel plezier ermee.
@Hmtsjmftsch

Ik heb vandaag al een CEL gehad. Ding heeft nog geen 300 km-er gereden... Gaat lekker so far met: das beste oder nichts. Maandag maar langs de dealer.

Het eerste wat je denkt: had ik toch maar bij BMW gebleven, maar goed; kan daar net zo goed gebeuren natuurlijk. Hoop niet dat ik een maandag ochtend modelletje gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:05:
[...]

700nm op de achterbanden is natuurlijk ook veel fijner, want daar drukt met optrekken veel meer gewicht op.

Wellicht is zo'n A220/250 gewoon te licht op de vooras om er mee overweg te gaan, of toch die bandjes,,,
Ja gewicht, die was ik nog vergeten 8)7 Ik zie dat die A250 slechts 1400kg weegt maar ik kan geen gewichtsverdeling vinden. Skoda heeft ook het probleem dat door hun downsizing er te weinig gewicht op de voorkant ligt.

Ik lees inderdaad her en der dat de A250 niet overweg kan met zijn vermogen maar dat is Mercedes zijn schuld, hoe je het ook draait of keert, zij brengen een wagen op de markt die zijn vermogen niet kwijt kan. Dat je dan maar 4 wiel aandrijving moet nemen, zo gemakkelijk zouden ze er niet vanaf komen moest ik hem gekocht hebben.

Gewicht: 1400kg
bandenmaat: 205/55/17 (standaard)
standaard band: Pirelli P Zero
Slip diff: niet aanwezig

Het lage gewicht met onbekende gewichtsverdeling op 205 zonder slip diff op een vooras, dan kan ik inderdaad wel voorstellen dat hij moeite gaat krijgen met 350Nm. Maar je kan hem krijgen met 245/35, moet je wel hun duurste velg nemen. Dat zal vermoedelijk al veel oplossen, vermoedelijk zelfs alles, tenzij het gewicht issue groter is dan ik denk. Verschil in grip tussen 205 en 245 is groot, ik ben ooit in een ver verleden van 205 naar 225 gegaan en het voelde alsof ik 10 pk verloren was, maar daar lagen dan ook wel meteen nieuwe banden op, speelt ook mee.

Ikzelf heb geen probleem met 350Nm op een vooras maar dat is 400kg zwaarder en op 225 zonder slip diff. Maar van de eigenaars horende die hetzelfde type wagen nog verder geduwd hebben, boven de 400Nm hebben die toch een slip diff moeten steken om het beheersbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.lammers schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:12:
Heel veel plezier ermee.
@Hmtsjmftsch

Ik heb vandaag al een CEL gehad. Ding heeft nog geen 300 km-er gereden... Gaat lekker so far met: das beste oder nichts. Maandag maar langs de dealer.

Het eerste wat je denkt: had ik toch maar bij BMW gebleven, maar goed; kan daar net zo goed gebeuren natuurlijk. Hoop niet dat ik een maandag ochtend modelletje gekregen heb.
Potverdrie dat zit niet mee. Zal wel iets electrisch zijn.

Ze vertrouwen ook wel heel erg op electronica tegenwoordig - ik moest toch even mn wenkbrouw ophalen toen ik zag dat er helemaal geen oliepijlstok meer is. "dat kan je in de boordcomputer aflezen".

Die auto kan gegarandeerd binnen 20jr de kliko in op die manier natuurlijk. Dan heb ik hem gelukkig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
@Verwijderd Ik denk het wel. Alle elektronica bij elkaar is meer dan 4x 1,3liter inhoud :-p

Andere merken doen dat ook en ik snap het echt niet: de pijlstok weg halen. Iets wat je absoluut niet (alleen) met een sensor wilt controleren. Schiet mij maar lek.

Hoe is de eerste rit/dag bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
m.lammers schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:13:
@Verwijderd Ik denk het wel. Alle elektronica bij elkaar is meer dan 4x 1,3liter inhoud :-p

Andere merken doen dat ook en ik snap het echt niet: de pijlstok weg halen. Iets wat je absoluut niet (alleen) met een sensor wilt controleren. Schiet mij maar lek.

Hoe is de eerste rit/dag bevallen?
Hoe vaak word die peilstok gebruikt denk je? Denk niet dat je aan een procent komt van de eigenaars die onder de kap duiken. Idem met bandenspanning, zo goed als niemand kijkt ernaar maar sinds die sensoren erop zitten heb ik al 3 keer mensen geholpen omdat de boordcomputer een melding gaf maar ze geen flauw idee hadden hoe die pomp werkt. Het is niet dat ik in een tankstation werk of daar meer langs ga dan iemand anders.

Sensoren steken is globaal genomen een gigantische reductie van het aantal motoren dat zonder olie komt te staan. En het is ook gewoon handig, zelfs al kijk je regelmatig. Heb het al meegemaakt dat er plots een halve liter olie weg was omdat de carterverluchting maar half zijn werk deed (oude wagen met gigantisch veel km's en dus redelijk wat problemen).

Ze hoeven niet onbetrouwbaar te zijn, desnoods steek je er 3 en vergelijk je ze. Maar in auto's valt dat meestal tegen, maar als je een niveau meting hebt en een drukmeting dan zit je vrij safe.

Al deel ik wel de mening dat een peilstok EN een sensor het beste van 2 werelden is. Niet om met die peilstok te meten maar wel om de olie te zien en te ruiken vanuit de carter. Een niveau en druksensor zien namelijk niet dat er vocht in de olie zit of dat deze verbrand is terwijl je dat meteen ruikt of ziet met een peilstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Alsof ik naar mijn eigen auto kijk haha. Veel veilige kilometers!
Vind deze wel erg mooi hoor pfff. Beetje spijt dat ik die niet heb gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Heel veel plezier ermee.
@Hmtsjmftsch

Damn dat is balen man!! Laten we hopen dat het snel verholpen kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
Heel veel plezier ermee.
@Hmtsjmftsch

Dat klinkt vervelend (al heb ik geen idee wat een CEL) is. Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost en dat het een eenmalig incident was.
Los van de CEL, hoe bevalt hij verder?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik lees hier tot mijn verbazing dat er geen peilstok meer is. Gelijk gecontroleerd net en verrek, er is geen peilstok !!

Ok geen paniek want je kan het oliepeil controleren in de boordcomputer in het servicemenu.

Paniek slaat toe, waar zit in mbux het servicemenu ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:54:
[...]
Dat klinkt vervelend (aan heb ik geen idee wat een CEL) is.
Check engine light.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:50:
Ik lees hier tot mijn verbazing dat er geen peilstok meer is. Gelijk gecontroleerd net en verrek, er is geen peilstok !!

Ok geen paniek want je kan het oliepeil controleren in de boordcomputer in het servicemenu.

Paniek slaat toe, waar zit in mbux het servicemenu ??
Niet in de MBUX, maar in je "tellerhuis" (dus de knoppen links op het stuur) gebruiken. Home knopje indrukken en helemaal naar rechts "Service" scrollen.

Daar vind je ook de bandenspanning etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ah, ok, ik heb het gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
Heel veel plezier ermee.
@Hmtsjmftsch

Bedenk mij net, Mercedes auto's zijn always connected met Mercedes, dat wil zeggen dat die foutcode reeds doorgestuurd is. Links van de emergency knop zit een knop om met technical support te bellen, die zouden je moeten kunnen zeggen welke fout de auto gegeven heeft tenzij je zelf een OBD scanner hebt.

Dat hoeft niet motor gerelateerd te zijn, kan gelijk wat zijn, er zitten zelfs sensoren die uitlezen of de remblokken niet te mager staan. En niet elke foutcode laat het lampje oplichten, je hebt ook pending codes of niet urgente codes, men laat enkel dat lampje branden als men wilt dat je contact opneemt met de garage. (dat geld voor alle auto's, ook die van 20 jaar oud)

[ Voor 18% gewijzigd door sprankel op 05-04-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sprankel schreef op zondag 5 april 2020 @ 02:36:
[...]

Bedenk mij net, Mercedes auto's zijn always connected met Mercedes, dat wil zeggen dat die foutcode reeds doorgestuurd is. Links van de emergency knop zit een knop om met technical support te bellen, die zouden je moeten kunnen zeggen welke fout de auto gegeven heeft tenzij je zelf een OBD scanner hebt.

Dat hoeft niet motor gerelateerd te zijn, kan gelijk wat zijn, er zitten zelfs sensoren die uitlezen of de remblokken niet te mager staan. En niet elke foutcode laat het lampje oplichten, je hebt ook pending codes of niet urgente codes, men laat enkel dat lampje branden als men wilt dat je contact opneemt met de garage. (dat geld voor alle auto's, ook die van 20 jaar oud)
De remblokken hebben hun eigen indicator in het Service systeem, die laten echt geen Check Engine Light aangaan. Dat is enkel voor de motor & sensoren behorend bij de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:25:
[...]

De remblokken hebben hun eigen indicator in het Service systeem, die laten echt geen Check Engine Light aangaan. Dat is enkel voor de motor & sensoren behorend bij de motor.
Geen idee, als er iets is waar ik enorm aan hekel bij Mercedes dan is het dan is het dat van het moment je technisch gaat ze alles verborgen proberen houden. Iedere keer ik een vraag stel aan de dealer krijg ik als antwoord, we vragen het na bij de technische dienst of we vragen het na bij de importeur wat vertaald wilt zeggen, je krijgt er nooit geen antwoord op. Ik heb geen andere keuze dan hun WIS ergens te downloaden om mij verder in te lezen bij Mercedes maar gezien ik net overstap naar het merk, ik heb de meest recente versie nodig.

Dus ik heb niet de informatie om daar bij Mercedes op te antwoorden maar controlelampjes zijn het gevolg van een alarm conditie. Er zijn altijd bepaalde voorwaarden die voldaan moeten worden en indien het alarm hoog word kunnen hier gevolgen aan gekoppeld worden.

Een voorbeeld:
Conditie: temperatuurmeting koelvloeistof wijkt minstens 30% af van berekende waarde.
Berekende waarde: indien de motor minstens 8 uur stil gestaan heeft word de buitentemperatuur gelezen op voorwaarde dat deze tussen 0 en 20 graden is tenzij alarm hoog is op de buitentemperatuur sensor.
Deze waarde word gebruikt als start waarde en word verhoogt met X graden per minuut.
Na X minuten word de berekende waarde vergeleken met de meting van de koelvloeistof, indien deze afwijkt tussen marge laag en marge hoog komt alarm hoog.

Indien alarm hoog: Code PXXX word gegeneerd, CEL gaat branden, inlaat lucht gelimiteerd tot X gram/sec

Reset conditie: Meting is terug in bereik berekende waarde en dit voor 5 opeenvolgende controles, CEL gaat uit en code blijft bewaard als een stored foutcode.

Deze heb ik voor alle duidelijkheid half uit mijn duim gezogen en half zoals ik ze min of meer ooit las in technische documenten van merk X.
Wat ik wil zeggen is dat afhankelijk hoe de fabrikant deze alarmcondities programmeert je wel of geen CEL kunt krijgen. Een alarmconditie op een communicatie bus bijvoorbeeld, ook al zit dit niet op de motor zal hoogstwaarschijnlijk wel een CEL doen oplichten of net een andere controle lampje zoals ESP storing.
Ik weet dat Mercedes sensoren heeft die de dikte van de remblok meten, als een controle check op de input van deze sensoren zegt dat die sensor fout is, dan kan ik mij inbeelden dat die geprogrammeerd staat om de CEL te laten oplichten. Zonder gedetailleerde technische info van Mercedes, kan ik dit echter niet bevestigen of nagaan of mijn vermoedens al dan niet foutief zijn.
Meestal is een CEL motor gerelateerd, om te beginnen omdat een CEL in zijn naam verwijst naar de motor maar ook omdat enkel lampjes oplichten als het desbetreffend alarm daadwerkelijk een probleem is dat dringend nagekeken moet worden. Je kan ook een alarm hebben dat hoog komt omdat er een storing gevonden is bij het audio systeem, in dat geval zal je zelden een lampje zien opbranden maar de foutcode zal wel bestaan en kan worden uitgelezen. Je hebt ook pending codes, dat wilt zeggen dat de condities op zich wel voldaan zijn maar dat de condities ook bepalen dat deze condities minstens X tijd vervult moeten zijn voor het alarm echt hoog komt.

Een probleem met die alarmcondities is als deze foutief afgaan, meeste monteurs lezen foutcode X, temperatuurmeting koelvloeistof foutief, vervangen de koelvloeistof sensor en that is that. Meestal is het probleem opgelost, maar af en toe komt diezelfde code gewoon terug in welk geval de meeste monteurs plots niet meer weten wat gedaan. Je moet dan de alarmcondities bekijken en nagaan waarom deze vervuld worden, mogelijk is die buitentemperatuur sensor toch defect, mogelijk doet de thermostaat niet wat hij moet doen of mogelijks zit je met een elektrisch probleem zoals foutieve massa.

Soms heb je ook escalerende alarmen, dat is het geval waarbij je plots 10 foutcodes uitleest, dan moet je ook is heel goed gaan nadenken want meestal zit je met 1 probleem dat meerdere alarmen hoog laat komen. In de praktijk kijkt men vaak naar welk onderdeel het goedkoopste is om te vervangen van de 10 opties die men heeft, men vervangt dat, reset de boel, hoopt dat er nu wat minder gaan zijn en zien vaak dat ze alle 10 terug komen en vervolgens geeft men het op. Meestal hebben ze eigenlijk al geen zin om naar een wagen te kijken met 10 foutcodes.

Dit soort diagnose en begrijpen hoe die alarmen werken, dat is het verschil tussen een doorsnee auto monteur die goed is om mijn olie te vervangen en een heel goede monteur die effectief een diagnose kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sprankel schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:31:
[...]

Geen idee, als er iets is waar ik enorm aan hekel bij Mercedes dan is het dan is het dat van het moment je technisch gaat ze alles verborgen proberen houden. Iedere keer ik een vraag stel aan de dealer krijg ik als antwoord, we vragen het na bij de technische dienst of we vragen het na bij de importeur wat vertaald wilt zeggen, je krijgt er nooit geen antwoord op. Ik heb geen andere keuze dan hun WIS ergens te downloaden om mij verder in te lezen bij Mercedes maar gezien ik net overstap naar het merk, ik heb de meest recente versie nodig.
Dit ligt eerder aan je dealer dan aan het merk. En WIS hoef je niet (evt. illegaal) te downloaden; je kan dat gewoon aanschaffen bij Mercedes als niet-garagist.

Als mijn Mercedes voor onderhoud naar binnen gaat kan ik gewoon de werkplaats inlopen. Monteurs zijn nooit te beroerd om uitleg te geven, mij mee te laten kijken met Xentry etc.

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 05-04-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
S_Chief schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:41:
[...]

Dit ligt eerder aan je dealer dan aan het merk. En WIS hoef je niet (evt. illegaal) te downloaden; je kan dat gewoon aanschaffen bij Mercedes als niet-garagist.

Als mijn Mercedes voor onderhoud naar binnen gaat kan ik gewoon de werkplaats inlopen. Monteurs zijn nooit te beroerd om uitleg te geven, mij mee te laten kijken met Xentry etc.
Mercedes staat algemeen gekend als het niet delen van technische informatie maar Mercedes is daar zeker niet alleen in. Dat begint al bij hun optielijst, je wilt niet weten hoeveel uur ik heb moeten zoeken om aan hun ophangingsystemen uit te geraken, komt er op neer dat je standaard Bilstein, elektrisch gestuurd Bilstein en lucht Bilstein hebt. Al de rest dat je van de A tot de S klasse leest, veel marketing maar zonder inhoud.
Uiteraard niet het enigste merk dat dit doet maar alleen al het vinden van de service bulletins moet je gaan zoeken in het US systeem omdat ze daar verplicht zijn ze daar te publiceren. De reden dat ik die bulletins wil zien is omdat ik uit ervaring weet dat ze beginnen met indien de klant klaagt dat, dan pas mag het onder garantie vervangen worden. Recalls worden enkel gedaan als de fabrikant eventueel aansprakelijk gesteld zou kunnen worden, dat is voor heel de branche overigens. Alsook wil ik weten welke software upgrades er uitgebracht zijn en welke fixes ze hebben zodat ik kan beslissen of ik ze wil of niet, dealers doen die pas als er klachten zijn of je krijgt het antwoord dat ze er niet zijn. Ik heb het niet over navigatie maar bijvoorbeeld transmissie, ESP, climate control, etc.

Uiteraard kan je die WIS kopen, aan 1000 euro per jaar, ik wil er gerust voor betalen maar gezien ik er enkel uit interesse naar kijk en er geen commerciële handelingen mee stel, vrij duur grapje.
Maar als je ergens een optie weet om het aan te schaffen onder voorwaarde dat je er geen commerciële acties mee stelt aan een betaalbaar tarief, let me know. Overigens van wat ik begrepen heb zitten de bulletins en updates welke software beschikbaar is daar niet eens in.

Wat de dealer betreft, ik heb dan ook alles behalve de standaard vragen, een van de vragen was welk elektrisch circuit onder geen enkele omstandigheid word uitgeschakeld en welke zekering je dan juist moet hebben. Vroeger was dat eenvoudig te bepalen maar tegenwoordig schakelen die circuits zichzelf uit en aan ook al staat de auto op slot. Een andere vraag was hoe en wanneer de 12V batterij geladen word via de omvormer als er een 400V batterij aanwezig was, is dat enkel als de alternator draait (slecht antwoord want dan trek je die kapot als enkel de 400V gebruikt word voor aandrijving) of word die altijd op peil gehouden of zit het ergens tussenin? Is er zelfs nog een alternator, in principe heb je die nodig.

Op dat soort vragen vang ik allemaal bot, tenzij jij andere ervaringen hebt bij andere dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sprankel schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:04:Mercedes staat algemeen gekend als het niet delen van technische informatie maar Mercedes is daar zeker niet alleen in.
1. Mijn ervaringen zijn anders ja.
2. 99% van de consumenten heeft daar geen interesse in (of wordt zelfs afgeschrikt) als je zoiets in de optielijst technisch gaat beschrijven. Geen enkel merk gaat zo diep in op de inhoud zoals jij het blijkbaar graag ziet.

WIS kan je zelfs per uur kopen.

Bulletins zitten volgens mij in Xentry Tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
S_Chief schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:07:
[...]

1. Mijn ervaringen zijn anders ja.
2. 99% van de consumenten hebben daar geen interesse in (of worden zelfs afgeschrikt) als je zoiets in de optielijst technisch gaat beschrijven. Geen enkel merk gaat zo diep in op de inhoud zoals jij het blijkbaar graag ziet.

WIS kan je zelfs per uur kopen.

Bulletins zitten volgens mij in Xentry Tips.
1. good to know
2. Ik ben mij heel bewust dat ik niet in de buurt kom van de gemiddelde consument, iets zegt mij dat mijn dealer dat ook al lang doorheeft O-)

Dat men in de optielijst niet technisch gaat en men een algemene beschrijving geeft, dat kan ik perfect begrijpen. Maar kom dan niet af met comfort ophanging en agility control met dynamische demping want dan is behalve de naam exact dezelfde ophanging. Of Airmatic, Air body control, Magic body control, heel veel termen maar in werkelijkheid gewoon 1 en hetzelfde systeem, hoogstens zit je op een meer recente iteratie maar als je dat wilt weten moet je naar een dealer bellen en hopen dat hij eerlijk is want vergeet het dat je ook maar ergens een deftige uitleg kan vinden wat het verschil is tussen comfort en agility control met dynamische demping, ze kunnen natuurlijk moeilijk schrijven dat er geen verschil is. Verklaard wel waarom je niet moet bijbetalen voor agility control met dynamische demping.

Ik weet het, consumenten horen graag marketing termen en consumenten willen gewoon bedrogen worden, euh ik bedoel een goed verhaal horen. Die koper van een S klasse wilt natuurlijk niet horen dat zijn ophanging hetzelfde is van goedkopere varianten en het verschil zuiver in software en een paar extra sensoren zit, die wilt horen dat hij een zeer speciaal systeem heeft exclusief voor de S klasse. Als ik zie hoe vaak het "AMG" pakket aangetikt word met fake luchtinlaten, fake uitlaat sierstukken die niet eens aangesloten zijn en vaak 0.0 effect op technisch vlak, het verkoopt, en zelfs niet een klein beetje.

Idem met de geluidsinstallaties, veel marketing over hun Burmester systeem maar hoe het Burmester systeem zich verhoud tot advanced audio systeem, bel maar de dealer en vergeet het dat je details krijgt over dat systeem. En die Burmester, dat is Burmester die kon "kiezen" uit 13 in een dozijn luidsprekers en de boel "afgesteld" heeft. Er zit 0.0 Burmester in heel die auto. Zelfde verhaal bij de concurrentie, premium audio is gereduceerd tot overal in het groot een plakkende naam op te zetten terwijl het gewoon same old standaard goedkope luidsprekers zijn.

Maar ik heb het er persoonlijk heel moeilijk mee, mogelijks ligt dat vooral aan mij.

Edit, mogelijks wel aan toevoegen, hoewel ik absoluut niet gelukkig ben over dit gedeelte over Mercedes, ik heb mijn huiswerk gemaakt en heb dus ook veel positieve kanten gevonden die meer doorwegen dan de negatieve kanten.

[ Voor 15% gewijzigd door sprankel op 05-04-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
O.a. Airmatic en Magic Body Control zijn echt niet hetzelfde. Ook technisch niet. Eerstgenoemde leunt niet mee in bochten bijvoorbeeld. Air Body Control is ook niet identiek aan de andere opties. Het valt allemaal in de categorie luchtvering, maar met andere eigenschappen en technieken. Het is deels marketingpraat, maar het bedrog noemen is wel een stap te ver. Er is verschil.

Besef ook dat een dealer een (drukke) onderneming is die winst moet draaien. Op een gegeven moment houdt het op. Het is immers geen opleidingscentrum.

AMG Line is iets wat eenmaal zo is. Het is stuk design en wat sportievere rijeigenschappen (zelfde idee als M en S-line). Alle roosters bijvoorbeeld echt open maken kan zelfs nadelig uitvallen.

En wat betreft je laatste opmerking.. Ik zal maar geen antwoord geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
S_Chief schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:41:
O.a. Airmatic en Magic Body Control zijn echt niet hetzelfde. Ook technisch niet. Eerstgenoemde leunt niet mee in bochten bijvoorbeeld. Air Body Control is ook niet identiek aan de andere opties. Het valt allemaal in de categorie luchtvering, maar met andere eigenschappen en technieken. Het is deels marketingpraat, maar het bedrog noemen is wel een stap te ver. Er is verschil.

Besef ook dat een dealer een (drukke) onderneming is die winst moet draaien. Op een gegeven moment houdt het op. Het is immers geen opleidingscentrum.

AMG Line is iets wat eenmaal zo is. Het is stuk design en wat sportievere rijeigenschappen (zelfde idee als M en S-line). Alle roosters bijvoorbeeld echt open maken kan zelfs nadelig uitvallen.

En wat betreft je laatste opmerking.. Ik zal maar geen antwoord geven. :+
Ik lees nog altijd airmatic en magic body is hetzelfde maar met verbeterde software die ook compenseert in de bochten. Gezien aftermarket hacks toelaten die airmatic af te stellen tot in detail en ieder wiel afzonderlijk, ik zie geen verschil of het zou moeten zijn dat er aanpassingen zijn om al rijdend sneller lucht in de vering te krijgen.

Maar dat verhaal kan ik nog begrijpen, het is absoluut economisch niet haalbaar om voor de S klasse een unieke ophanging te maken, je neemt de bestaande oplossing, je maakt daar het beste van en dat steek je in u top model. Maar dat wilt die koper niet horen dus daar kan ik nog inkomen.

Ik besef zeer zeker dat de dealer geen opleidingscentrum is en mocht Mercedes meer open zijn in informatie delen dan heb ik die dealer zelfs niet nodig. Om het met de woorden van mijn vorige garage te zeggen, ik was hun enigste klant die binnen kwam en zei, onderhoud, die olie, bougies, brandstoffilter. Kijk is die interieur filter na want dat is een twijfelgeval of die nu vervangen moet worden of bij de volgende beurt.

Als ik mijn informatie heb, dan krijgt mijn dealer geen vragen, zijn 2 uur durende standaard uitleg bij de aflevering die hij plant te geven, die mag hij houden. Maar wees maar zeker dat ik die 2 uur ga gebruiken om vragen te stellen die hij normaal niet krijgt. Om te beginnen, ik kan geen auto inspecteren onder donker kunstlicht, is heel mooi maar zet hem maar buiten zodat ik daar het lakwerk kan inspecteren met zonlicht.

Edit: ik ben mij bewust dat sommige dealers mij niet graag zouden zien komen en dat sommige garages liefst van al zuiver domme klanten hebben die ze kunnen wijsmaken wat ze willen. Die laatste categorie zijn echter garages die de sector een slechte naam geven. Maar ik heb met mijn vaste garages wel een zeer goede verstandhouding en ga er bijvoorbeeld niet staan claimen dat ik het wel beter weet, zelfs al denk ik dat op dat moment (niets zo irritant als een klant die denkt dat hij er iets van kent en je de les komt spellen). In dat geval zwijg ik, zorg ik voor een concrete bron zoals een WIS en stuur ik dit door, kwestie van zelf zeker te zijn van mijn mening en geen welles/nietes verhaal te krijgen die de relatie verzuurt, een goede verstandhouding behouden is belangrijker.

[ Voor 13% gewijzigd door sprankel op 05-04-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:59

johnwoo

3S-GTE

sprankel schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:56:
[...]

Ik lees nog altijd airmatic en magic body is hetzelfde maar met verbeterde software die ook compenseert in de bochten. Gezien aftermarket hacks toelaten die airmatic af te stellen tot in detail en ieder wiel afzonderlijk, ik zie geen verschil of het zou moeten zijn dat er aanpassingen zijn om al rijdend sneller lucht in de vering te krijgen.
Vooral dat laatste is het. Mijn E heeft Airmatic DC, en als je het niveau daarvan instelt dan duurt het even voordat de auto omhoog is of naar beneden is gezakt. Voor de "drempelmodus" moet je echt wel even 10-15 seconden blijven staan. Dus dat gaat te langzaam om overhellen in bochten tegen te werken.

Van de andere kant gaan de lendesteunen in de stoelen wel snel genoeg om je tijdens bochtenwerk op je plaats te houden :+ (maarja, die hoeven ook geen 2 ton aan auto te tillen)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Prachtige auto!!! Heel veel veilige km's toegewenst en geniet er goed van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Ook deze ziet er echt goed uit! Ook voor jou veilige km's toegewenst! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Gisteren opmerking van mijn vrouw dat ze de PS4 ging weggooien omdat ik de hele dag aan het gamen was haha. Dus maar even met the beast naar buiten gegaan. Ik merkte dat er veel leuk spul buiten aan het rond rijden was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/un7Fh9Hh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaka_m4 schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:57:
Gisteren opmerking van mijn vrouw dat ze de PS4 ging weggooien omdat ik de hele dag aan het gamen was haha. Dus maar even met the beast naar buiten gegaan. Ik merkte dat er veel leuk spul buiten aan het rond rijden was.
Ik zie inderdaad een hele coole Peugeot en UP! in de achtergrond! :+

Ik ga trouwens, deels gebaseerd op jou auto, maar ook m'n oude Alfa, de logo (ster voor en achter), die 2 zilveren strepen in de grill (links/rechts van de ster) en de uitlaatsierstukken zwart maken op de CLA.

Meer zwart is meer beter <3

Heb ik iets met zwart? Hmm... Kweenie. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/IuhJXM9wACf8/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/jJMXK5GhoXvS/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iysOhEVDM-FxXyyQk7wP1BJdzcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h91j2IE3VL4Oc7Yq4Jq2t4Tg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNQyEgBZhW6WT44JVxbpAQc4MwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyWCb6rohG1c4Ac54ngfyZMR.jpg?f=fotoalbum_large

(oke, er zijn wat andere kleuren tussendoor geweest, maar de rode zwarte draad is duidelijk)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:17:
[...]

Ik zie inderdaad een hele coole Peugeot en UP! in de achtergrond! :+

Ik ga trouwens, deels gebaseerd op jou auto, maar ook m'n oude Alfa, de logo (ster voor en achter), die 2 zilveren strepen in de grill (links/rechts van de ster) en de uitlaatsierstukken zwart maken op de CLA.

Meer zwart is meer beter <3

Heb ik iets met zwart? Hmm... Kweenie. 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(oke, er zijn wat andere kleuren tussendoor geweest, maar de rode zwarte draad is duidelijk)
Haha vooral die up! :-). Maar meer zwart is zeker mooier!! Ik ga deze week een milltek uitlaat bestellen ben benieuwd wat dat gaat doen!

Trouwens ik heb ook de handvatten zwart gemaakt (dat chrome gedeelte). Als het goed is kan je dat ook zien op de foto. Ook alle badges zijn zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaka_m4 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:44:
[...]

Haha vooral die up! :-). Maar meer zwart is zeker mooier!! Ik ga deze week een milltek uitlaat bestellen ben benieuwd wat dat gaat doen!
Herrie maken gok ik <3 Herrie van de fijne variant (hoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn)
Trouwens ik heb ook de handvatten zwart gemaakt (dat chrome gedeelte). Als het goed is kan je dat ook zien op de foto. Ook alle badges zijn zwart.
Ik zag het ja. Staat er goed op! Ik heb geen badges dus er is in dat opzicht niks zwart te maken..

Behoudens de Corona-situatie, ben ik van plan van de zomer in NL te zijn met de auto. CLA foto-meet-up? Who is in O+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:49:
[...]

Herrie maken gok ik <3 Herrie van de fijne variant (hoewel niet iedereen het daar mee eens zal zijn)

[...]

Ik zag het ja. Staat er goed op! Ik heb geen badges dus er is in dat opzicht niks zwart te maken..

Behoudens de Corona-situatie, ben ik van plan van de zomer in NL te zijn met de auto. CLA foto-meet-up? Who is in O+
Ja ik heb behalve de badges dan alles laten wrappen. Weet niet hoe dat daar in het hoge noorden gaat maar denk dat er ook wel van dat soort bedrijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
[...]
CLA foto-meet-up? Who is in O+
I'm in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
[...]

CLA foto-meet-up? Who is in O+
Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen het natuurlijk ook wat meer generaliseren tot een Tweakers-Mercedes-Meet.

Zijn er ook nog Fotografie-hobbyisten in die groep te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024

Vandaag contact gehad met de lokale Mercedes-garage. De verwachting was tussen september november leverbaar en een maand of 3 daarvoor bestelbaar. Maar hij durft het gezien de omstandigheden niet te zeggen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:26:
We kunnen het natuurlijk ook wat meer generaliseren tot een Tweakers-Mercedes-Meet.

Ik doe het incidenteel nog wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
genialegek schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:28:
[...]

Vandaag contact gehad met de lokale Mercedes-garage. De verwachting was tussen september november leverbaar en een maand of 3 daarvoor bestelbaar. Maar hij durft het gezien de omstandigheden niet te zeggen op dit moment.
Ik heb vandaag ook antwoord gekregen van de lokale mercedes boer. Hij wist me te vertellen dat er in Juni meer info komt.

Achja, dan rijden we nog even door met de Toyota Corolla :|

Ik zou asap een Mercedes A 250e kunnen bestellen, maar die koffer gaat me veel te klein zijn - met een peuter van 1.5 en waarschijnlijk nog een 2de opkomst (binnen 3 jaar).

En een normale CLA SB - die zit niet in budget (met automaat & AMG Line).

De vrouw deshuizes zat met fonkelende ogen te kijken toen ik zei dat een full option Ford Kuga binnen budget was. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:26:

Ik kan eventueel nog met een drone wat filmpjes/fotos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 09:14
oeps...... toch maar wat minder aan t gas hangen in de bochten ..

https://www.autoblog.nl/n...beruchte-elandtest-147320

YouTube: Mercedes-Benz CLA 2019 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon ...

[ Voor 42% gewijzigd door DvD77 op 07-04-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Hoewel de EQC hier niet veel aandacht krijgt, is er wellicht interesse in het verhaal wat ik schreef (met veel foto's en wat drone-filmpjes tijdens het laden) over de rit naar Madrid in februari.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Leuk ga ik lezen! Afgelopen jaar heb ik in mijn oude E-klasse ongeveer dezelfde trip gemaakt, kan ik vergelijken :-)

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word inmiddels helemaal wild in de CLA, want er komt een gruwelijk irritant kraakje/squeakje uit het dashboard. Komt van links, tussen de deur en het dash, vinger ertussen en het is weg.... Volgende week maar even terug naar de dealer.

Geluid hier: https://sndup.net/6rmr

Komt van hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlnIpCrlBO9RoP47vw2DToLfy-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A98aevU8t23XnpsstJbkQBuz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Ik doe mee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
CLA

Ter vergelijking de C klasse, gezien wat ik hier al hoorde dat de A250 op voorwiel aandrijving zijn vermogen niet kwijt kan, blijkbaar heeft Mercedes zijn wegligging niet onder controle bij hun instapmodellen.

En even een Clio wat ook met gewoon eco banden geleverd word (daar ga ik niet in mee wat autoblog schrijft) die het blijkbaar beter doet dan een CLA, dan begin ik mij toch vragen te stellen hoe Mercedes kijkt naar hun instap modellen en het blijkbaar niet nodig vind die een deftige wegligging te geven (want je gaat mij niet vertellen dat ze het niet weten)

[ Voor 7% gewijzigd door sprankel op 09-04-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 06:36:
Ik word inmiddels helemaal wild in de CLA, want er komt een gruwelijk irritant kraakje/squeakje uit het dashboard. Komt van links, tussen de deur en het dash, vinger ertussen en het is weg.... Volgende week maar even terug naar de dealer.

Geluid hier: https://sndup.net/6rmr

Komt van hier:
[Afbeelding]
Haha, ik heb dat ook in mijn V-Klasse. Om gek van te worden. Precies hetzelfde als jou, maar dan beide kanten. Ook vanuit mijn middenconsole. Doe ik mijn hand ertussen dan is het weg. Alles zit gewoon te strak tegen elkaar, waardoor eea gaat (mee)trillen -of te los kan ook.

Ik ben ook allergisch ervoor en ga er de hele tijd op zitten wachten.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
sprankel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:51:
[...]

CLA

[YouTube: Mercedes-Benz CLA 2019 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com]

Ter vergelijking de C klasse, gezien wat ik hier al hoorde dat de A250 op voorwiel aandrijving zijn vermogen niet kwijt kan, blijkbaar heeft Mercedes zijn wegligging niet onder controle bij hun instapmodellen.

[YouTube: Mercedes-Benz C Estate 2018 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com]

En even een Clio wat ook met gewoon eco banden geleverd word (daar ga ik niet in mee wat autoblog schrijft) die het blijkbaar beter doet dan een CLA, dan begin ik mij toch vragen te stellen hoe Mercedes kijkt naar hun instap modellen en het blijkbaar niet nodig vind die een deftige wegligging te geven (want je gaat mij niet vertellen dat ze het niet weten)

[YouTube: Renault Clio 2019 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com]
Mercedes is ook alleen nog maar het merk. Kwaliteit is best wel ver te zoeken hoor. Ik rij al een tijd Mercedes, omdat ik de modellen mooi vind. Maar qua kwaliteit is het (zwaar) ondermaats voor de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:43:
[...]

Haha, ik heb dat ook in mijn V-Klasse. Om gek van te worden. Precies hetzelfde als jou, maar dan beide kanten. Ook vanuit mijn middenconsole. Doe ik mijn hand ertussen dan is het weg. Alles zit gewoon te strak tegen elkaar, waardoor eea gaat (mee)trillen -of te los kan ook.

Ik ben ook allergisch ervoor en ga er de hele tijd op zitten wachten.
Volgende week gaat ie de werkplaats in bij de dealer. We gaan het zien. "The best or nothing" zit op mijn achterraam gestikkert. Ik zal ze er even op wijzen voordat ik hem weer meeneem })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:54:
[...]

Volgende week gaat ie de werkplaats in bij de dealer. We gaan het zien. "The best or nothing" zit op mijn achterraam gestikkert. Ik zal ze er even op wijzen voordat ik hem weer meeneem })
Oh, je wordt altijd prima geholpen. Ik ben nog nooit ontevreden weggegaan.

Maarja, die slogan achtervolgt ze voor altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-10-2020
Kon ook niet uitblijven... Zojuist dealer gebeld. Auto zit in productie stop, minimaal 5 weken uitgesteld 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:51:
[...]

Mercedes is ook alleen nog maar het merk. Kwaliteit is best wel ver te zoeken hoor. Ik rij al een tijd Mercedes, omdat ik de modellen mooi vind. Maar qua kwaliteit is het (zwaar) ondermaats voor de centen.
Het hangt heel sterk af van het model. De W/S212 de W/S204/205 zijn prima auto's. Kwalitatief erg goed en rijden fantastisch. Ik rijd nu een S212 en dat is gewoon een kluis. Loodzwaar maar enorm comfortabel, je bent echt met een auto onderweg. Helemaal als je er een 6 cilinder in legt. O+

Het gaat volgens mij vooral mis met alles wat voorwielaandrijving heeft. Die rare CLA, A etc etc. Maar als je in dat segment zoekt kun je volgens mij beter een Golf of iets dergelijks kopen. Die modellen hebben in mijn ogen niks met Mercedes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Moet je om Tidal te gebruiken op je mbux nog iets aanvinken in het mercedes.me portaal ofzo ?
Kan in mbux ook de tidal app niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Laten ze spotify maar gewoon integreren in het mbux systeem, echt een gemis wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

wd200 schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:59:
Laten ze spotify maar gewoon integreren in het mbux systeem, echt een gemis wat mij betreft.
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:14:
[...]

Het hangt heel sterk af van het model. De W/S212 de W/S204/205 zijn prima auto's. Kwalitatief erg goed en rijden fantastisch. Ik rijd nu een S212 en dat is gewoon een kluis. Loodzwaar maar enorm comfortabel, je bent echt met een auto onderweg. Helemaal als je er een 6 cilinder in legt. O+

Het gaat volgens mij vooral mis met alles wat voorwielaandrijving heeft. Die rare CLA, A etc etc. Maar als je in dat segment zoekt kun je volgens mij beter een Golf of iets dergelijks kopen. Die modellen hebben in mijn ogen niks met Mercedes te maken.
Ik ken jouw standpunt al een tijdje, want ik weet dat je de CC-line van MB geen echte MB vindt. Alleen ik heb een CLA gehad, E-Coupe en V-Klasse. Raad eens; nul problemen met de CLA. Grote elektronische problemen met een E-Coupe en vanaf de fabriek al problemen met de V, zoals een brandstofleiding die ze vergeten zijn vast te zetten. Sensoren boven achteruitkijkspiegel die loslaten door een warme voorruit. Eerste 2 maanden de auto nauwelijks kunnen gebruiken. Ter info: alle auto’s nieuw uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 15-09 20:51
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:50:
Moet je om Tidal te gebruiken op je mbux nog iets aanvinken in het mercedes.me portaal ofzo ?
Kan in mbux ook de tidal app niet vinden
Om TIDAL via Mbux te gebruiken moet je het belachelijke vodaphone data abonnement afsluiten.
Je kan wel tidal activeren en dan met je mobiel streamen naar de auto of via AA of CarPlay.. Werkt perfect. Daarbij krijg je een jaar het meest uitgebreide pakket. Je kan het dan ook thuis gebruiken op je hifi installatie.
Dan hoor je wel verschil met spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

trinity999 schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:09:
[...]

Om TIDAL via Mbux te gebruiken moet je het belachelijke vodaphone data abonnement afsluiten.
Je kan wel tidal activeren en dan met je mobiel streamen naar de auto of via AA of CarPlay.. Werkt perfect. Daarbij krijg je een jaar het meest uitgebreide pakket. Je kan het dan ook thuis gebruiken op je hifi installatie.
Is er geen manier om een internet verbinding te krijgen op mbux via mijn iPhone ?
Heb niet zo'n zin in dat data abbo van vodafone terwijl ik mijn data op de gsm al niet op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sprankel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:51:
[...]

CLA

[YouTube: Mercedes-Benz CLA 2019 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com]

[YouTube: Mercedes-Benz C Estate 2018 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com]

[YouTube: Renault Clio 2019 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com]
Het ontwerpen van een goed onderstel is een heel moeilijk compromis. MB kiest er graag voor om dat met elektronica op te lossen. En voor veel mensen zal dat prima werken. Elektronica is alleen niet in staat om natuurkundige wetten aan te passen. Daar maakt MB dus een keus. Het volgende filmpje na de CLA is die van de Renault Captur, die kan de moose test halen met 9 km/h extra. Voor een hoog model. MB is dus niet het merk als het gaat om een goed onderstel.
Al moet ik toegeven dat het onderstel van een 2015 a-klasse echt niet slecht is. Daar kan ik aardig mee hoeken. Maar die heeft dan ook bij lange niet het onderstuur gedrag van de CLA.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:13:
[...]

Is er geen manier om een internet verbinding te krijgen op mbux via mijn iPhone ?
Heb niet zo'n zin in dat data abbo van vodafone terwijl ik mijn data op de gsm al niet op krijg.
Nee, helaas niet.
Dat vindt ik ook de grootste misser van Mercedes. Iedereen heeft tegenwoordig een grote databundel en Mercedes verplicht nog steeds om de data diensten alleen te laten lopen via dat peperdure niet bij de tijd zijnde vodaphone abo terwijl je je eigen bundel nog niet eens op krijgt.

Ik moet zeggen dat was bij Audi veel beter geregeld. Daar kan je met je eigen gsm een hotspot opstellen en alle data via je bundel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
trinity999 schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:09:
[...]

Een jaar!?! Ik kreeg alleen 3 maanden Tidal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
koesie schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:44:
[...]

Een jaar!?! Ik kreeg alleen 3 maanden Tidal
Yep, 1 jaar Tidal premium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Derby schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:45:
[...]

Het ontwerpen van een goed onderstel is een heel moeilijk compromis. MB kiest er graag voor om dat met elektronica op te lossen. En voor veel mensen zal dat prima werken. Elektronica is alleen niet in staat om natuurkundige wetten aan te passen. Daar maakt MB dus een keus. Het volgende filmpje na de CLA is die van de Renault Captur, die kan de moose test halen met 9 km/h extra. Voor een hoog model. MB is dus niet het merk als het gaat om een goed onderstel.
Al moet ik toegeven dat het onderstel van een 2015 a-klasse echt niet slecht is. Daar kan ik aardig mee hoeken. Maar die heeft dan ook bij lange niet het onderstuur gedrag van de CLA.
De CLS doet het een pak beter, de C doet het een pak beter, de E doet het een pak beter.
De AMG modellen doen het nog beter (de echte AMG's, niet het optie pakket). Dat ze het niet kunnen, geloof er niets van.

Hoe minder gewicht en hoe lager dat gewicht ligt hoe gemakkelijker je door deze test zou moeten gaan, mijn ervaring wat betreft de elektronica is eerder dat sommige merken het gewoon op de auto gooien zonder het te testen of af te stellen. Krijg je van die grapjes waarbij de ESP iets te laat ingrijpt en iets te snel lost, dat is bergop zonder tractie het verschil tussen rustig aan 5 per uur stabiel naar boven klimmen en weigeren sneller te gaan of wegslippen, ingrijpen, lossen, wegslippen, ingrijpen, lossen tot je boven bent. Ik vermoed dat Mercedes hier wel de boel goed afstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sprankel schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:05:
[...]

De CLS doet het een pak beter, de C doet het een pak beter, de E doet het een pak beter.
De AMG modellen doen het nog beter (de echte AMG's, niet het optie pakket). Dat ze het niet kunnen, geloof er niets van.

Hoe minder gewicht en hoe lager dat gewicht ligt hoe gemakkelijker je door deze test zou moeten gaan, mijn ervaring wat betreft de elektronica is eerder dat sommige merken het gewoon op de auto gooien zonder het te testen of af te stellen. Krijg je van die grapjes waarbij de ESP iets te laat ingrijpt en iets te snel lost, dat is bergop zonder tractie het verschil tussen rustig aan 5 per uur stabiel naar boven klimmen en weigeren sneller te gaan of wegslippen, ingrijpen, lossen, wegslippen, ingrijpen, lossen tot je boven bent. Ik vermoed dat Mercedes hier wel de boel goed afstelt.
Er is ook binnen de AMG tak wel verschil. De AMG GT is een auto ontworpen door AMG. De A, B, C whatever amg is door MB ontworpen en wordt dan bij AMG aangepast. De basis een MB ontwerp. Ze kunnen het zeker wel bij MB. Maar ze kiezen er niet voor. Het moet voldoende zijn en de rest...lange leven de elektronica.
De eerste moose test van de C350e gezien? Die van de gewone C, niks mis mee, niet bijzonder ook, de hybride variant...ook verkeerd afgesteld. Je ziet duidelijk dat de engineers niet te tijd hebben gekregen om het grotere gewicht achterin mee te nemen in de afstelling. Later is dat recht getrokken. Beetje de Ford benadering, als het mis gaat corrigeren we het wel. Maar MB heeft ook niet het publiek wat een strak sturende auto verwacht. Comfort is belangrijker. Daar is opzich niets mis mee en dan krijg je af en toe in een test een rare uitkomst. Bij dat CLA ding lijkt wel de ESP instelling van een GL te zijn gebruikt. Het buitenste wiel laten glijden om omrollen te voorkomen, als dat gevaar geweken is de richting van het stuur eens gaan volgen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
De 350e is een iets anders verhaal omdat de C niet ontworpen was met dat gewicht in het achterhoofd, vandaar dat die standaard met luchtvering komt. Zou opgelost moeten zijn in de opvolger waar je niet verplicht bent de luchtvering te nemen, sowieso zijn die eerste generaties hybride iets om met een boog rond te lopen, maar dat is een probleem bij alle fabrikanten.
De wegligging van een Mini hybride, ik heb hem gereden, héél slecht zelfs al beschouw je hem niet als een Mini, dat de dealer dan antwoord dat er verkeerde banden onder zaten, tuurlijk, dat doe je met u test wagens, geen opties selecteren en slechte banden steken.

Het klinkt eenvoudig van een wagen hybride te maken maar het is eenvoudiger een full electric te maken dan de 2 werelden met elkaar te verbinden. Op dat vlak lijken ze wel een volgende stap te hebben gezet in de A hybride klasse door eindelijk onder andere hun 12V starters buiten te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:13:
[...]

Zo te zien niet. Voor mij ook een van de redenen om alsnog Android Auto aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

jip_86 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:10:
[...]

Zo te zien niet. Voor mij ook een van de redenen om alsnog Android Auto aan te schaffen.
Kan het met Android auto wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:04:
[...]

Kan het met Android auto wel dan?
Je hebt parallel een app voor muziek en navigatie. Voor zo ver ik zie zit Tidal daar wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

jip_86 schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:16:
[...]

Je hebt parallel een app voor muziek en navigatie. Voor zo ver ik zie zit Tidal daar wel bij.
Ik heb zelf het connectiviteit pakket met Android auto en carplay.
Met een verbinding via een kabel lukt Spotify prima en op dezelfde manier zal tidal ook werken.

Maar ik zou graag de tidal app direct op mbux willen hebben. Dit gaat wel maar dan moet je dat data pakket van Vodafone nemen.

De vraag was daarom of je een internetverbinding via de gsm kan maken zonder dat data pakket te nemen met de bedoeling om tidal te laten werken zonder carplay of Android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:34:
[...]

Ik heb zelf het connectiviteit pakket met Android auto en carplay.
Met een verbinding via een kabel lukt Spotify prima en op dezelfde manier zal tidal ook werken.

Maar ik zou graag de tidal app direct op mbux willen hebben. Dit gaat wel maar dan moet je dat data pakket van Vodafone nemen.

De vraag was daarom of je een internetverbinding via de gsm kan maken zonder dat data pakket te nemen met de bedoeling om tidal te laten werken zonder carplay of Android auto
Dan is het antwoord makkelijk. Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:01:
[...]

Ik ken jouw standpunt al een tijdje, want ik weet dat je de CC-line van MB geen echte MB vindt. Alleen ik heb een CLA gehad, E-Coupe en V-Klasse. Raad eens; nul problemen met de CLA. Grote elektronische problemen met een E-Coupe en vanaf de fabriek al problemen met de V, zoals een brandstofleiding die ze vergeten zijn vast te zetten. Sensoren boven achteruitkijkspiegel die loslaten door een warme voorruit. Eerste 2 maanden de auto nauwelijks kunnen gebruiken. Ter info: alle auto’s nieuw uit de doos.
Ja dat klopt wel wat je zegt. Maar ik denk dat je bij elk model wel eens een serie er tussen hebt zitten waar een paar schoonheidsfoutjes in zitten.

Ik koop zelf nooit nieuw, want zonde van het geld en ik kan ook geen 100.000 euro kapotslaan op een auto. De auto's die ik dus koop hebben die schoonheidsfoutjes al gehad. En dan merk je gewoon dat die serie echt heel betrouwbaar is en kwalitatief goed inelkaar steekt. De opvolger rijdt al weer heel anders, voelt veel lichter aan. Stiekem vind ik ook wel een beetje dat achterwielaandrijving en een 6 cilinder gewoon bij een Mercedes hoort. Ik kan moeilijk wennen aan een mooie E klasse met een AMG pakket waar een 4 cilinder in ligt, dat past gewoon niet bij zo'n auto. Of van die eco diesel versies maar wel met dubbele pijp aan de achterzijde, ook allemaal net niet. Al dat andere modespul kan ik moeilijk aan wennen, de diesels komen al van Renault ( :/ ) en passen helemaal niet bij het merk.

Ieder zijn ding uiteraard, maar ik zou voor dat geld absoluut wat anders gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:49:
[...]

Ja dat klopt wel wat je zegt. Maar ik denk dat je bij elk model wel eens een serie er tussen hebt zitten waar een paar schoonheidsfoutjes in zitten.

Ik koop zelf nooit nieuw, want zonde van het geld en ik kan ook geen 100.000 euro kapotslaan op een auto. De auto's die ik dus koop hebben die schoonheidsfoutjes al gehad. En dan merk je gewoon dat die serie echt heel betrouwbaar is en kwalitatief goed inelkaar steekt. De opvolger rijdt al weer heel anders, voelt veel lichter aan. Stiekem vind ik ook wel een beetje dat achterwielaandrijving en een 6 cilinder gewoon bij een Mercedes hoort. Ik kan moeilijk wennen aan een mooie E klasse met een AMG pakket waar een 4 cilinder in ligt, dat past gewoon niet bij zo'n auto. Of van die eco diesel versies maar wel met dubbele pijp aan de achterzijde, ook allemaal net niet. Al dat andere modespul kan ik moeilijk aan wennen, de diesels komen al van Renault ( :/ ) en passen helemaal niet bij het merk.

Ieder zijn ding uiteraard, maar ik zou voor dat geld absoluut wat anders gaan rijden.
Ik ben helemaal met je eens dat een stereotype Mercedes moet beschikken over minimaal een 6cilinder. Achterwielaandrijving is standaard bij de E-Klasse en V-Klasse volgens mij. Het klopt wel dat het vnl. allemaal vier cilinders zijn geworden, maar de prijzen zijn er niet minder geworden. Maar motorisch is helemaal het probleem niet, het is de quality control die tekort schiet bij MB op assembleren en de elektronica. Daar gaat een 6cilinder en AWD niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
wd200 schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:59:
En welk nut heeft Netflix in een auto als je aan het rijden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
PhilipCl schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:33:
[...]

En welk nut heeft Netflix in een auto als je aan het rijden bent?
Huh 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Kan je dan ook een antwoord geven, want ik zie het nut niet, maar jij blijkbaar wel! Jij kan je redenen ervoor hebben. Nochtans, ik ben wachtende op de levering van een Mercdes EQC ... tijdens het laden zou ik mogelijks gebruik kunnen maken van Netflix, maar ... daar ik mijn auto zakelijk gebruik kan ik die tijd weer nuttiger gebruiken en mailtjes lezen en beantwoorden. Dus, welk nut heeft Netflix in een auto? Voor mijn dochter zou het nuttig zijn, maar daar hebben we een Tablet voor, met trouwens de nodige voorzieningen op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PhilipCl schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:59:
[...]

Kan je dan ook een antwoord geven, want ik zie het nut niet, maar jij blijkbaar wel! Jij kan je redenen ervoor hebben. Nochtans, ik ben wachtende op de levering van een Mercdes EQC ... tijdens het laden zou ik mogelijks gebruik kunnen maken van Netflix, maar ... daar ik mijn auto zakelijk gebruik kan ik die tijd weer nuttiger gebruiken en mailtjes lezen en beantwoorden. Dus, welk nut heeft Netflix in een auto? Voor mijn dochter zou het nuttig zijn, maar daar hebben we een Tablet voor, met trouwens de nodige voorzieningen op de achterbank.
Hij heeft het over Spotify niet Netflix .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
koesie schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:53:
[...]

Hij heeft het over Spotify niet Netflix .....
Oeps, ik was precies niet goed wakker :O ... spotify kan toch middels Android Auto of Carplay, is dat geen goede oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:09:
[...]

Ik ben helemaal met je eens dat een stereotype Mercedes moet beschikken over minimaal een 6cilinder. Achterwielaandrijving is standaard bij de E-Klasse en V-Klasse volgens mij. Het klopt wel dat het vnl. allemaal vier cilinders zijn geworden, maar de prijzen zijn er niet minder geworden. Maar motorisch is helemaal het probleem niet, het is de quality control die tekort schiet bij MB op assembleren en de elektronica. Daar gaat een 6cilinder en AWD niets aan veranderen.
Als mercedes alleen nog rwd en 6+ cilinders mag verkopen van de "liefhebbers", kunnen ze wel opdoeken. Behalve dat vrijwel niemand dat nieuw wil/kan kopen, gaan ze dan ook aan het co2 target failliet.

Puristen zijn overal hetzelfde. Rij je er toch niet in? De kleinmotorige en trage mercedessen zijn van alle tijden. Ga eens in een oude Merc diesel zitten.

P.s. niet alle motoren zijn Renault, enkel de 1.6 diesel. Mercedes heeft nog steeds een hele fijne 200/220/250d lineup met een 1950cc Merc motor.

Dan kom je bij de kwaliteitsproblemen. Tja, die kan ik niet ontkennen. Ik ben teleurgesteld in de afwerkingskwaliteit van mijn CLA. De rammeltjes zijn niet te zuinig. En ik dacht dat Britten zo'n slechte auto's maakten, maar mijn S-type had die rammeltjes na 360.000km nog niet. (oh, en dat was voor puristen ook weer niet goed, een Lincoln met een Peugeot/Renault/Jag huwelijksmotor!)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:48:
[...]

Als mercedes alleen nog rwd en 6+ cilinders mag verkopen van de "liefhebbers", kunnen ze wel opdoeken. Behalve dat vrijwel niemand dat nieuw wil/kan kopen, gaan ze dan ook aan het co2 target failliet.

Puristen zijn overal hetzelfde. Rij je er toch niet in? De kleinmotorige en trage mercedessen zijn van alle tijden. Ga eens in een oude Merc diesel zitten.

P.s. niet alle motoren zijn Renault, enkel de 1.6 diesel. Mercedes heeft nog steeds een hele fijne 200/220/250d lineup met een 1950cc Merc motor.

Dan kom je bij de kwaliteitsproblemen. Tja, die kan ik niet ontkennen. Ik ben teleurgesteld in de afwerkingskwaliteit van mijn CLA. De rammeltjes zijn niet te zuinig. En ik dacht dat Britten zo'n slechte auto's maakten, maar mijn S-type had die rammeltjes na 360.000km nog niet. (oh, en dat was voor puristen ook weer niet goed, een Lincoln met een Peugeot/Renault/Jag huwelijksmotor!)
Ik heb het idee dat je óók gedeeltelijk reageert op MrBubbles ;)

Overigens heb je inderdaad nog steeds hele fijne diesels die MB zelf produceert. In mijn facelift V-Klasse heb ik ook de nieuwe 300d zitten, en dit is een 4cylinder met 242 pk en 550nm (incl overtorque). Dit icm de 9-traps automaat zorgt voor een geruisloze samenwerking, zoals een echte MB ook hoort te doen. Althans, zo heb ik vroeger altijd MB ervaren.

Mbt de issues: auto's worden gewoonweg te snel op de markt gebracht; bang om van de concurrentie te verliezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 13-04-2020 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:32:
[...]

Ik heb het idee dat je óók gedeeltelijk reageert op MrBubbles ;)

Overigens heb je inderdaad nog steeds hele fijne diesels die MB zelf produceert. In mijn facelift V-Klasse heb ik ook de nieuwe 300d zitten, en dit is een 4cylinder met 242 pk en 550nm (incl overtorque). Dit icm de 9-traps automaat zorgt voor een geruisloze samenwerking, zoals een echte MB ook hoort te doen. Althans, zo heb ik vroeger altijd MB ervaren.

Mbt de issues: auto's worden gewoonweg te snel op de markt gebracht; bang om van de concurrentie te verliezen.
Pardon, dat kan kloppen, ik ben geloof ik vaak te lui om te specificeren waar ik precies op reageer.

De Mercedes diesel ben ik ook erg over te spreken. Ik heb de 200d. Iets meer vermogen had gemogen, maar dat is (nog)niet beschikbaar in de CLA diesel. Verder erg soepele en stille motor. De 8 traps automaat... Normaal rijden, prima. Even snel inhalen, en dan is het toch nog steeds inherent aan dit soort bakken, hij moet eerst 2-3 versnellingen terug. Wat dat betreft was mijn oude 6aut. lekkerder aan een v6 diesel met altijd koppel.

MAAR- ik was zaterdag even gaan touren, voornamelijk 80-100wegen en Finland is erg stil dus files is er niet bij. Kwam met een dagteller van 280km, a 3,6l/100km terug!

Kwa brandstof ga ik in ieder geval 50% goedkoper uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biro
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:42
Ik hoop binnenkort ook voor het eerst MB te gaan rijden. Op dit moment heb ik een (lease) VW Passat en als opvolger gekozen voor een C Estate. Al gaat de C al een hele tijd mee, ik vind het een mooie auto en de testritten zijn me goed bevallen.

Specificaties:
- C 220d Estate
- Cavansiet blauw
- Sierdelen eikenhout antraciet
- AMG line interieur/exterieur
- Premium pack
- Parkeerpakket met 360 graden camera
- Digitale radio
- Anti-diefstal pakket
- Akoestisch glas
- Trekhaak

Volgens planning zou de auto eind maart geproduceerd worden, maar dit is vertraagd door de sluiting van de fabriek. Hopelijk wordt de productie de komende weken weer opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Biro schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:39:
Ik hoop binnenkort ook voor het eerst MB te gaan rijden. Op dit moment heb ik een (lease) VW Passat en als opvolger gekozen voor een C Estate. Al gaat de C al een hele tijd mee, ik vind het een mooie auto en de testritten zijn me goed bevallen.

Specificaties:
- C 220d Estate
- Cavansiet blauw
- Sierdelen eikenhout antraciet
- AMG line interieur/exterieur
- Premium pack
- Parkeerpakket met 360 graden camera
- Digitale radio
- Anti-diefstal pakket
- Akoestisch glas
- Trekhaak

Volgens planning zou de auto eind maart geproduceerd worden, maar dit is vertraagd door de sluiting van de fabriek. Hopelijk wordt de productie de komende weken weer opgestart...
C-Klasse blijft altijd een top-auto. Ik vind persoonlijk ook elke variant mooi, dus de sedan, Estate, Coupé en de cabrio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:59:
[...]

Pardon, dat kan kloppen, ik ben geloof ik vaak te lui om te specificeren waar ik precies op reageer.

De Mercedes diesel ben ik ook erg over te spreken. Ik heb de 200d. Iets meer vermogen had gemogen, maar dat is (nog)niet beschikbaar in de CLA diesel. Verder erg soepele en stille motor. De 8 traps automaat... Normaal rijden, prima. Even snel inhalen, en dan is het toch nog steeds inherent aan dit soort bakken, hij moet eerst 2-3 versnellingen terug. Wat dat betreft was mijn oude 6aut. lekkerder aan een v6 diesel met altijd koppel.

MAAR- ik was zaterdag even gaan touren, voornamelijk 80-100wegen en Finland is erg stil dus files is er niet bij. Kwam met een dagteller van 280km, a 3,6l/100km terug!

Kwa brandstof ga ik in ieder geval 50% goedkoper uit zijn
Ik herken dit direct. Ik heb een CLA 180 gehad, en die motor icm met de automaat was gewoon levensgevaarlijk. Dat moet MB gewoon nooit meer verkopen. Als ik wilde versnellen dan viel die gewoon dood. Ook op de snelweg echt gevaarlijk met baantje wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
MERCEDES-BENZ WISSELT DIESELMOTOR 180D

Regelmatig actualiseert Mercedes-Benz van diverse modellen het motorengamma door de lijst beschikbare krachtcentrales uit te breiden met nieuwe versies. Vandaag schrijven we echter niet over versterking, maar om een motorwissel.

Mercedes-Benz wisselt de dieselmotor van de huidige 180d om voor een andere machine. Wie nu een A- of B-klasse of bijvoorbeeld CLA als 180d bestelt, krijgt een door Renault geproduceerde 1.461 cc grote viercilinder dieselmotor in de neus van zijn Benz geleverd. Die 116 pk en 260 Nm sterke dieselmotor is momenteel leverbaar met een handgeschakelde zesbak en met een 7G-DCT-automaat, een transmissie met dubbele koppeling en zeven verzetten. Deze vierpitter wordt nu vervangen door een exemplaar met een grotere inhoud.

De 1.5 in de 180d wordt namelijk vervangen door de 1.950 cc grote viercilinder die Mercedes-Benz al even toepast in de 150 pk sterke 200d en 190 pk krachtige 220d-dieselversies. Deze door Mercedes-Benz gebouwde dieselmotor staat zelfs al als 180d op de prijslijst van de GLB, al moeten de overige modellen het nog even met de 1.5 doen. Aan de Mercedes-machine wordt een 8G-DCT-automaat gekoppeld, een bak met acht verzetten dus. De 2.0 levert net als de 1.5 116 pk, maar brengt met 280 Nm wél 20 Nm extra op de been. Overigens is ook de 116d die Mercedes-Benz op de prijslijsten heeft staan een variant van de 1.5 die nu gewisseld wordt. Volgens Duitse media is deze 95 pk sterke dieselmotor, die Mercedes-Benz in ons land in de A-klasse levert, later dit jaar niet meer beschikbaar. Na de motorwissel voldoen de 180d's aan de Euro 6D-emissienorm. Wanneer de machines in de rest van de Mercedes-modellen worden gewisseld, en wat prijstechnisch de gevolgen zijn, is niet bekend.
https://www.autoweek.nl/a...wisselt-dieselmotor-180d/

De levertermijn voor mijn 180d Mercedes A is augustus. Ik vermoed dat dit door coronacrisis september/oktober kan worden.
Zal ik dan ook van deze switch profiteren, of gaat dat echt enkel zijn voor bestellingen die gebeuren nadat de online configurator is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
Levertermijn voor mijn A250E is 30/04 maar de dealer reageert niet meer op mijn vraag of dat wel haalbaar is.

Laatste reactie die ik kreeg was dat ze er op gingen terugkomen en daarna een dikke week stil. Heb ook al aangegeven dat ze ook mogen zeggen niets te weten maar de reactie blijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-01-2024
Dag mede MB rijders,

Sinds kort ben ik in het bezit van een MB A200 Limousine Business Solution AMG 2019 met Night Upgrade. Nu ben ik met behulp van de handleiding en video's op internet alle functionaliteiten uit aan het spelen die de auto heeft. En dat zijn er nogal wat.

Zo zou er ook de Augmented Reality navigation functionaliteit op moeten zitten volgens deze https://www.mercedes-benz...Sol_A-Limo_leaflet_NL.pdf prijslijst, maar die optie wordt nergens gegeven..

Uit video's heb ik gezien dat er een knop zichtbaar zou moeten zijn rechts van het navigatie scherm waar AR geactiveerd kan worden. Deze is alleen helaas niet zichtbaar voor mij.

Omdat ik niet de eerste berijder ben van deze auto kom ik er niet helemaal uit of deze functie er nu wel (standaard) of niet bij zit. Weet iemand of deze optie er op hoort te zitten en zo ja, wat ik dan verkeerd doe?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:39:
[...]

https://www.autoweek.nl/a...wisselt-dieselmotor-180d/

De levertermijn voor mijn 180d Mercedes A is augustus. Ik vermoed dat dit door coronacrisis september/oktober kan worden.
Zal ik dan ook van deze switch profiteren, of gaat dat echt enkel zijn voor bestellingen die gebeuren nadat de online configurator is aangepast?
Intressant. En ze hebben net de nieuwe E-klasse uitgebracht met een 160pk 1.5 diesel dacht ik gezien te hebben.

Zou de 180d dan ook makkelijk gechipped kunnen worden naar 200/220d in de toekomst - dat zou lekker zijn.
Pagina: 1 ... 24 ... 70 Laatste