Als dat het letterlijk het mailtje is dat je hebt gekregen, verbatim (incl. taalgebruik), dan zou de verleiding om te gaan annuleren wel heel groot zijn. Onprofessioneel is een understatement.Cobraa schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:04:
Ik had zelf ook de keuze waar ik de auto zou bestellen. Heb voor Amsterdam ZO gekozen omdat daar mijn werkgever goeie ervaring mee had aangezien ze veel autos daar bestelde.
Annuleren heeft nu totaal geen nut aangezien het ergens anders denk ik veel langer duurt.
Gister nog maar eens gemaild.
Kreeg dit als reactie terug:
"Intern is er geen communicatie vrijgegeven nogmaals zodra er een vertraging is informeer ik dat jou meteen.
Inderdaad jou auto wordt in Hongarije geproduceerd."
Dan hadden ze voor jou beter Wensink kunnen uitkiezen. Qua levertijden zit je daar ook goed. Al is het eerste ritje na ontvangst wel erg fijn wanneer dat een eindje weg is...FireDrunk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:01:
Mijn leasemaatschappij heeft gewoon rondgebeld waar ze hem nog konden bestellen volgens mij.
Leasemaatschappij zit in Friesland, is besteld bij Gomes Noord-Holland, terwijl ik in Arnhem woon...
Beetje creativiteit mag wel
Wij zitten met de leasemaatschappij bij J&T (onderdeel van Van Mossel).GilbertvH schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Dan hadden ze voor jou beter Wensink kunnen uitkiezen. Qua levertijden zit je daar ook goed. Al is het eerste ritje na ontvangst wel erg fijn wanneer dat een eindje weg is...
Zij hebben ROGAM overgenomen die in Gouda en Rotterdam zit. Dus ik moest mijn auto bij Van Mossel Mercedes-Benz in Gouda ophalen. Was ik blij mee, want woon zelf onder Eindhoven dus was meteen een leuk eerste ritje.
Wat mij betreft mocht hij zelfs in Groningen opgehaald worden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Haha snap ik! Ik mag hem op 3 april in Arnhem ophalen wat een rit van een uur is. Nu maar hopen dat die afspraak door kan gaan...Rivanov schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Wij zitten met de leasemaatschappij bij J&T (onderdeel van Van Mossel).
Zij hebben ROGAM overgenomen die in Gouda en Rotterdam zit. Dus ik moest mijn auto bij Van Mossel Mercedes-Benz in Gouda ophalen. Was ik blij mee, want woon zelf onder Eindhoven dus was meteen een leuk eerste ritje.
Wat mij betreft mocht hij zelfs in Groningen opgehaald worden.
Precies, eerste ritje was ~50 minuten. Wel beetje haasten helaas, dus niet echt tijd om er van te genieten.GilbertvH schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Dan hadden ze voor jou beter Wensink kunnen uitkiezen. Qua levertijden zit je daar ook goed. Al is het eerste ritje na ontvangst wel erg fijn wanneer dat een eindje weg is...
Nieuwe auto, druk op de weg, nog overal aan moeten wennen.
Best wat prikkels. Later wel goed gemaakt overigens
Paar weken terug op skivakantie geweest in Oostenrijk. Dat is een hele leuke trip met deze auto
Even niets...
Voor ons staat in juli een tripje Oostenrijk (F1) op het programma. Kan me voorstellen dat dat een fijne trip is geweest!FireDrunk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:59:
[...]
Paar weken terug op skivakantie geweest in Oostenrijk. Dat is een hele leuke trip met deze auto
Dat was het letterlijk, ik kan er vrij weinig tegen doen eigenlijk..ctrlaltdelbe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:21:
[...]
Als dat het letterlijk het mailtje is dat je hebt gekregen, verbatim (incl. taalgebruik), dan zou de verleiding om te gaan annuleren wel heel groot zijn. Onprofessioneel is een understatement.
Voelt best machteloos
Ik heb net een afspraak gemaakt met de dealer voor het thuis afleveren van mijn CLA! Mijn bestelling is van 15-08-2019 en krijg nu de auto op vrijdag de 27e geleverd. Kleine maand uitstel t.o.v. initiële leverdatum (1 maart).
Verwijderd
Leuk! Ik heb vandaag ook de datum bevestigd - 7 April is het zover. Eind december besteld.matz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:54:
Ik heb net een afspraak gemaakt met de dealer voor het thuis afleveren van mijn CLA! Mijn bestelling is van 15-08-2019 en krijg nu de auto op vrijdag de 27e geleverd. Kleine maand uitstel t.o.v. initiële leverdatum (1 maart).
Dat zijn tenminste fatsoenlijke levertijden... (t.o.v. die van mijVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:16:
[...]
Leuk! Ik heb vandaag ook de datum bevestigd - 7 April is het zover. Eind december besteld.

Tip voor de wachtenden, dat een wagen tijdens productie te volgen was kwam al meermaals voorbij echter nergens geen manier om het effectief te doen.
Je moet naar Mercedes.de surfen => Mercedes me (negeer de melding dat hij je naar .nl of .be wil doorsturen)=> voertuig toevoegen => daar krijg je de optie om een nog niet geproduceerd voertuig toe te voegen.
Je hebt nodig: order nummer, naam aanvrager & datum van de bestelorder (+ kennis Duits of een vertaalapp)
Je moet naar Mercedes.de surfen => Mercedes me (negeer de melding dat hij je naar .nl of .be wil doorsturen)=> voertuig toevoegen => daar krijg je de optie om een nog niet geproduceerd voertuig toe te voegen.
Je hebt nodig: order nummer, naam aanvrager & datum van de bestelorder (+ kennis Duits of een vertaalapp)
[ Voor 3% gewijzigd door sprankel op 21-03-2020 05:19 ]
Verwijderd
Potverdrie! Als dat werkt gaan alle trage dealers wel door de mand vallen natuurlijksprankel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 05:18:
Tip voor de wachtenden, dat een wagen tijdens productie te volgen was kwam al meermaals voorbij echter nergens geen manier om het effectief te doen.
Goed gevonden! Moet de dealer wel meewerken met het aanleveren van de gegevens.sprankel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 05:18:
Ik dacht dat het niet gesupport werd bij MBUX @Verwijderd , daarvoor moeten we bij het merk uit München voor zijn.
Mijn CLA kan ik donderdag ophalen trouwens ! :-D
Verwijderd
Potverdrie, ik dacht dat ik Wireless Android Auto op de mercedes.de pagina zag staan, dus vroeg me af of iemand het geprobeerd had. Dus alleen via kabel?m.lammers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:30:
Ik dacht dat het niet gesupport werd bij MBUX @Verwijderd , daarvoor moeten we bij het merk uit München voor zijn.
Gefeli! Ik heb de afspraak op 7apr... Maar aangezien de hele wereld afgesloten wordt inmiddels, ben ik toch wat minder enthousiast. Zit ik dan met mn auto en nergens om naartoe te rijden
@Verwijderd
Ik had ook gehoopt dat het ondertussen wel wireless zou kunnen, maar we moeten toch echt met een kabel gaan werken. En dan hebben we het nog niet eens fullscreen. Het ziet er eigenlijk knullig uit.
Dank! Ik zal als ik de auto heb wat foto’s plaatsen. Ik heb ook niet veel ritjes gepland ofzo, maar we kunnen er wel lekker naar kijken.
Ik had ook gehoopt dat het ondertussen wel wireless zou kunnen, maar we moeten toch echt met een kabel gaan werken. En dan hebben we het nog niet eens fullscreen. Het ziet er eigenlijk knullig uit.
Dank! Ik zal als ik de auto heb wat foto’s plaatsen. Ik heb ook niet veel ritjes gepland ofzo, maar we kunnen er wel lekker naar kijken.
Het begint nu allemaal wel spannend te worden. Levering van mijn E-klasse staat voor de 31ste (ja ik weet, de oude - maar ja, je kan/mag niet blijven wachten he). Hoop dat er niets tussenkomt en ik ten minste de wagen alvast kan ophalen.
Mijn bestelling is van oktober (cla) en is medio december uitgesteld naar 20 april.
Heb de dealer gebeld of de laatste ontwikkelingen consequenties hebben op de levering, maar vooralsnog is daar geen melding van gemaakt.
Hoop dat ie gewoon op 20-04 geleverd wordt, maar vind t ook wel spannend worden.
Heb de dealer gebeld of de laatste ontwikkelingen consequenties hebben op de levering, maar vooralsnog is daar geen melding van gemaakt.
Hoop dat ie gewoon op 20-04 geleverd wordt, maar vind t ook wel spannend worden.
Mijn bestelling is ook van oktober, maar was al half maart binnen bij de dealerJCK1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:47:
Mijn bestelling is van oktober (cla) en is medio december uitgesteld naar 20 april.
Hier half november besteld en VIN nummer geeft aan dat deze op 13 maart geproduceerd is. (https://www.mbdecoder.com/) De levertijd van mijn CLA is me alles meegevallen. Het kan dus blijkbaar wel...
[ Voor 8% gewijzigd door CarJunkyXL op 24-03-2020 10:09 ]
Ik kan t dus niet checken, is lease auto en ik heb de gegevens niet. Maar goed, afwachten de komende tijd.
Ik heb die gegevens ook nog niet (ook lease). We hopen voor je dat je hem snel zult hebben!JCK1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:17:
Ik kan t dus niet checken, is lease auto en ik heb de gegevens niet. Maar goed, afwachten de komende tijd.
Na een boos mailtje te sturen over de levertijd richting de verkoper en importeur heb ik vandaag een datum gekregen.
30/03/2020 mits alles goed gaat. Auto kan elk moment in NL aankomen. RDW moet ook nog zn werk doen.
Hou jullie op de hoogte.
30/03/2020 mits alles goed gaat. Auto kan elk moment in NL aankomen. RDW moet ook nog zn werk doen.
Hou jullie op de hoogte.
@JCK1984 en @GilbertvH
Ik heb de VIN nummer gewoon gevraagd. Hier betreft het ook een lease auto.
@Cobraa Ik heb hier letterlijk geen worden voor. Dit is toch wel een gebrek aan service van je dealer geweest zeg.Ben blij voor je dat je met vijf daagjes kan rijden! Zonde dat de voorpret op deze manier bederfd wordt
@Cobraa Ik heb hier letterlijk geen worden voor. Dit is toch wel een gebrek aan service van je dealer geweest zeg.Ben blij voor je dat je met vijf daagjes kan rijden! Zonde dat de voorpret op deze manier bederfd wordt
[ Voor 25% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-03-2020 07:48 ]
Productiedatum 17-02-2020m.lammers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:13:
@JCK1984 en @GilbertvH
Kreeg net een email van MB Antwerpen.
Dit gaat tot 6 April voor dit moment.• De levering van uw voertuig wordt uitgesteld naar een later tijdstip. Van zodra de situatie het toelaat, contacteren wij u om een nieuwe afspraak vast te leggen.
.swtimmer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:
Kreeg net een email van MB Antwerpen.
[...]
Dit gaat tot 6 April voor dit moment.
Ik las het op een Duits forum ook al inderdaad. Ik zou 3 tot 4 weken extra vertraging incalculeren in deze situatie.
Die van mij staat in de planning in de tool op 31/3. Nog niets gehoord van mijn dealer (die zit in Wavre, Antwerpen doet het onderhoud alleen). Zal ze eens een email doen om te horen wat ze denken.m.lammers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:58:
[...]
.
Ik las het op een Duits forum ook al inderdaad. Ik zou 3 tot 4 weken extra vertraging incalculeren in deze situatie.
Ik denk niet dat de dealers op dit moment nog juiste datums kunnen geven, die zitten even hard met hun handen in hun haar als iedereen.
De mijne stond voor 6 april maar de boot van East London heeft 3 dagen voor Zeebrugge moeten wachten omdat de vorige schepen vertraging oplopen omdat het lossen en laden langer duurt omdat er minder havenarbeiders beschikbaar zijn.
Daardoor mist die auto zijn transport naar de dealer. Maar die transportfirma's draaien ook maar half.
En mijn dealer, die is dicht op dit moment, dus die kan de auto niet ontvangen en als die open gaat dan zit die met 2 weken achterstand.
In het geval de auto nog in de fabriek of nog in productie is, heel de logistieke puzzel van just in time delivery draait de soep in want al die toeleveranciers zijn dicht of zijn dicht aan het gaan voor zover de fabriek zelf nog open is. Tussen die toeleveranciers en de fabriek zit ook weer een gigantische logistieke puzzel.
Heel die logistieke clusterfuck puzzel stuikt overal in elkaar met een grote choas als resultaat, dat gaat maanden duren om dat uitgesorteerd te krijgen.
Vertraging zal er sowiezo zijn, hoeveel juist, dat zal er sterk vanaf hangen in welk stadium de auto zit.
Ik hou mij vast aan het idee dat ze nu mijn auto van de boot aan het lossen zijn en dat het dus niet met een maand of langer uitgesteld gaat worden. Op voorwaarde dat de lokale overheid niet beslist de huidige lockdown langer aan te houden.
De mijne stond voor 6 april maar de boot van East London heeft 3 dagen voor Zeebrugge moeten wachten omdat de vorige schepen vertraging oplopen omdat het lossen en laden langer duurt omdat er minder havenarbeiders beschikbaar zijn.
Daardoor mist die auto zijn transport naar de dealer. Maar die transportfirma's draaien ook maar half.
En mijn dealer, die is dicht op dit moment, dus die kan de auto niet ontvangen en als die open gaat dan zit die met 2 weken achterstand.
In het geval de auto nog in de fabriek of nog in productie is, heel de logistieke puzzel van just in time delivery draait de soep in want al die toeleveranciers zijn dicht of zijn dicht aan het gaan voor zover de fabriek zelf nog open is. Tussen die toeleveranciers en de fabriek zit ook weer een gigantische logistieke puzzel.
Heel die logistieke clusterfuck puzzel stuikt overal in elkaar met een grote choas als resultaat, dat gaat maanden duren om dat uitgesorteerd te krijgen.
Vertraging zal er sowiezo zijn, hoeveel juist, dat zal er sterk vanaf hangen in welk stadium de auto zit.
Ik hou mij vast aan het idee dat ze nu mijn auto van de boot aan het lossen zijn en dat het dus niet met een maand of langer uitgesteld gaat worden. Op voorwaarde dat de lokale overheid niet beslist de huidige lockdown langer aan te houden.
Verwijderd
Grappig, de dealer had mijn auto vast voor mij geregistreerd in Mercedes.Me terwijl de aflevering pas op 7 April is geplanned.
Daardoor werkt de app al wel! Dus ik kan de status van de auto zien, de auto op slot doen/openmaken, vloeistofnivos zien en... De locatie!
Hij staat bij een auto op/overslagbedrijf in de haven van Hanko, Finland. Moet dus nog naar Helsinki komen.
:strip_exif()/f/image/5CGZ9rGI3JjYNl1gRZjkcZQL.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijkomend goed nieuws: Die grijze stippellijn is de grens van de provincie "Uusimaa" die vanaf morgen vanwege het Coronavirus wordt afgesloten van de rest van Finland... Daar staat ie dus net BINNEN, en transport heeft totnochtoe aangegeven gewoon te rijden
Niet dat ik het momenteel erg zou vinden om wat vertraging te krijgen.
Daardoor werkt de app al wel! Dus ik kan de status van de auto zien, de auto op slot doen/openmaken, vloeistofnivos zien en... De locatie!
Hij staat bij een auto op/overslagbedrijf in de haven van Hanko, Finland. Moet dus nog naar Helsinki komen.
:strip_exif()/f/image/5CGZ9rGI3JjYNl1gRZjkcZQL.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijkomend goed nieuws: Die grijze stippellijn is de grens van de provincie "Uusimaa" die vanaf morgen vanwege het Coronavirus wordt afgesloten van de rest van Finland... Daar staat ie dus net BINNEN, en transport heeft totnochtoe aangegeven gewoon te rijden
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2020 12:01 ]
Goede vooruitzichten Intelligo! Ik heb die van mij ook al in de Mercedes Me app staan, maar de online services zijn nog niet geactiveerd. Doen we volgende week wel ;-)
Wat heb je nodig om hem in de Mercedes Me app te plaatsen?
Volgens mij VIN (chassisnummer), kenteken en uiteindelijk de auto zelf. De eerste twee zijn in ieder geval nodig om je registratie af te maken.Cobraa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:14:
Voor Mercedes Me is in eerste instantie je VIN nummer voldoende
Verwijderd
VIN nummer inderdaad, hoewel in mijn geval de dealer het registreren deed, ik hoefde alleen te activeren in een mailtjeCobraa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:14:
Geniet ervan!m.lammers schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:19:
Voor nu alvast:
.
[Afbeelding]
Zal morgen wel even uitgebreid verhaal doen
Mooie kleur!! krijg haast spijt van m'n wit met nightpakketm.lammers schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:19:
Voor nu alvast:
Zal morgen wel even uitgebreid verhaal doen
Verwijderd
Om nog even terug te komen op het "truukje" met goedkoper (software) opties aankopen in een buitenlandse Mercedes Me store - die vlieger gaat niet op.
Zodra je auto geregistreerd is kan ik iig alleen maar in de lokale shop kopen. Zodra je inlogt en je wilt in de store snuffelen wordt je onvrijwillig altijd naar de lokale versie ge-redirect. Als je er al bent, wilt aankopen, dan moet je inloggen et voila - j bent in de lokale shop met bijbehorende prijzen
Jammer want dat is soms toch 70% goedkoper. Misschien eens bij de dealer binnenlopen in het buitenland, wellicht kan je het wel lokaal aankopen en in je account laten activeren?
Zodra je auto geregistreerd is kan ik iig alleen maar in de lokale shop kopen. Zodra je inlogt en je wilt in de store snuffelen wordt je onvrijwillig altijd naar de lokale versie ge-redirect. Als je er al bent, wilt aankopen, dan moet je inloggen et voila - j bent in de lokale shop met bijbehorende prijzen
Jammer want dat is soms toch 70% goedkoper. Misschien eens bij de dealer binnenlopen in het buitenland, wellicht kan je het wel lokaal aankopen en in je account laten activeren?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2020 13:47 ]
Dat heb ik altijd met elke auto die ik koop haha. Het wordt tijd voor een kameleon uitvoering...JCK1984 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:47:
[...]
Mooie kleur!! krijg haast spijt van m'n wit met nightpakket
I don't have dreams, I have goals!!
Deze week beide werkpaarden maar eens een poetsbeurt gegeven en daarna de nieuwe camera Canon EOS RP even uitgeprobeerd. 
En de W123 komt over een paar maanden uit de stalling, er komt een garage van 6,5x7,5mtr in de tuin met een eerste verdieping erop.
![]() | ![]() |
En de W123 komt over een paar maanden uit de stalling, er komt een garage van 6,5x7,5mtr in de tuin met een eerste verdieping erop.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Waar kun je dit zien? Heb de mijne nu ook toegevoegd, maar kan niks doen. Activeren kan ook pas zodra ik in de auto zit.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:48:
Grappig, de dealer had mijn auto vast voor mij geregistreerd in Mercedes.Me terwijl de aflevering pas op 7 April is geplanned.
[Afbeelding]
Bijkomend goed nieuws: Die grijze stippellijn is de grens van de provincie "Uusimaa" die vanaf morgen vanwege het Coronavirus wordt afgesloten van de rest van Finland... Daar staat ie dus net BINNEN, en transport heeft totnochtoe aangegeven gewoon te rijden![]()
Verwijderd
In de app linksboven het menu openen en "Mobility" openen.Cobraa schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Waar kun je dit zien? Heb de mijne nu ook toegevoegd, maar kan niks doen. Activeren kan ook pas zodra ik in de auto zit.
:strip_exif()/f/image/tHchyBgnhL8s9Wj7l4UMGahm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2020 11:06 ]
Had ik maar zo'n dealer als die van jou. Blijkbaar moet dat geactiveerd worden. Bij mij dus niet het gevalVerwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:05:
[...]
In de app linksboven het menu openen en "Mobility" openen.
[Afbeelding]
Verwijderd
Niks dan lof over mijn dealer so farCobraa schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:12:
[...]
Had ik maar zo'n dealer als die van jou. Blijkbaar moet dat geactiveerd worden. Bij mij dus niet het geval
Heb ook nog nooit meer dan 30 minuten op antwoord op een mailtje gewacht geloof ik.
Ja das wel heel fijn, vandaag is de auto aangekomen bij de dealer.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:50:
[...]
Niks dan lof over mijn dealer so farFijne vent en doet alles correct en op een vriendelijke manier.
Heb ook nog nooit meer dan 30 minuten op antwoord op een mailtje gewacht geloof ik.
[Video: https://drive.google.com/open?id=1a4E2k7BmUuWrM3oOx9bpal1Nu7SsA-kR]
Verwijderd
Zet er een "d" achter en het is net of ik naar m'n eigen CLA kijkCobraa schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Ja das wel heel fijn, vandaag is de auto aangekomen bij de dealer.
[Video]
P.I.M.P.Cobraa schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Ja das wel heel fijn, vandaag is de auto aangekomen bij de dealer.
[Video]
Grappig, links is het model van mijn vader en rechts is precies zoals ik hem heb.Hari-Bo schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:24:
Deze week beide werkpaarden maar eens een poetsbeurt gegeven en daarna de nieuwe camera Canon EOS RP even uitgeprobeerd.
[Afbeelding] [Afbeelding]
De 'Silberpfeil' is een echte Mercedes Benz.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
De W203 heeft ondanks zijn leeftijd de looks en afwerking/kwaliteit van een moderne auto, wel de tweede generatie uiteraard. Binnen uiteraard geen fancy infotainment, maar de afwerking van de Elegance uitvoering is een stuk netter dan menig lease bak zoals mijn W205. Uiteraard heb je de W205 ook in luxere uitvoeringen maar dat staat het lease budget niet toe, en de bijtelling vind ik nu al meer dan zat.Haas schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:27:
[...]
Grappig, links is het model van mijn vader en rechts is precies zoals ik hem heb.
De 'Silberpfeil' is een echte Mercedes Benz.Die heb ik zaterdag gepoetst en lekker in de Turtle Wax gezet. Wat een prachtige wagen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Helemaal eensch. Ik heb ook de Elegance van de tweede generatie. Wees er zuinig op! De full-options W205 van Vati is ook te gek maar toch een hele andere rijervaring.Hari-Bo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:25:
[...]
De W203 heeft ondanks zijn leeftijd de looks en afwerking/kwaliteit van een moderne auto, wel de tweede generatie uiteraard. Binnen uiteraard geen fancy infotainment, maar de afwerking van de Elegance uitvoering is een stuk netter dan menig lease bak zoals mijn W205. Uiteraard heb je de W205 ook in luxere uitvoeringen maar dat staat het lease budget niet toe, en de bijtelling vind ik nu al meer dan zat.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Verwijderd
Ze hebben in Finland bij het Night pakket op de CLA nu ook de sierdelen van de uitlaat zwart gemaakt. Intressant is dat er bij de preview van mijn bestelling nu ook ineens zwart uitziet....
Ik zal wel niet zo'n geluk hebben dat ze het op mijn model "per ongeluk" alvast gedaan hebben, maar ik moet zeggen, ziet er wel SUPER vet uit!
Mocht het nog niet zo zijn zie ik die sierdelen wel heel erg snel van de achterkant verwijdert, overgespoten, teruggeplaatst worden

vs oude situatie
Ik zal wel niet zo'n geluk hebben dat ze het op mijn model "per ongeluk" alvast gedaan hebben, maar ik moet zeggen, ziet er wel SUPER vet uit!
Mocht het nog niet zo zijn zie ik die sierdelen wel heel erg snel van de achterkant verwijdert, overgespoten, teruggeplaatst worden

vs oude situatie
:strip_exif()/f/image/9wgskqPFmnP99h3kCqLzSYye.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 10:34 ]
@Verwijderd Genoeg km's maken worden ze vanzelf wel zwart
Verwijderd
De provincie is afgesloten dus dat zit er op de korte termijn niet inHari-Bo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:32:
@Verwijderd Genoeg km's maken worden ze vanzelf wel zwart
Ziet er wel "kick-ass" uit Intelligo! Heb die dingen al op Ali voorbij zien komen en dan ook nog met 2 openingen i.p.v. 1
Verwijderd
Oja, ik zie hetGilbertvH schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:15:
Ziet er wel "kick-ass" uit Intelligo! Heb die dingen al op Ali voorbij zien komen en dan ook nog met 2 openingen i.p.v. 1
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
Is de uitlaat op een CLA C118 en A klasse W177 hetzelfde? Hm... not sure
Nou ja uitlaat... Het is allemaal fake natuurlijk... Maar ik weet het niet. Op die URL staat dat het specifiek voor de W177 is. Wellicht komt ie nog voor de C118? Of gewoon bestellen en trial en errorVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:35:
[...]
Oja, ik zie het
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
Is de uitlaat op een CLA C118 en A klasse W177 hetzelfde? Hm... not sure
Verwijderd
Ja sorry, ik bedoelde dat plastic randje natuurlijk...GilbertvH schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:40:
[...]
Nou ja uitlaat... Het is allemaal fake natuurlijk... Maar ik weet het niet. Op die URL staat dat het specifiek voor de W177 is. Wellicht komt ie nog voor de C118? Of gewoon bestellen en trial en error
Zal eerst eens kijken hoe makkelijk het huidige randje er af komt. Anders wrap, spuit of plastidip ik die gewoon zwart. Ik weet niet of ik dat dubbele uitlaat fake randje in het midden van de Ali variant mooier vind dan het origineel.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2020 11:55 ]
Ze hebben de pakketten weer veranderd. Als je in de NL store Night pakket kiest heb je dat nu ook. Ik vind het ook wel erg vet. Kan dit nog aanpast worden door middels van te laten spuiten?Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:23:
Ze hebben in Finland bij het Night pakket op de CLA nu ook de sierdelen van de uitlaat zwart gemaakt. Intressant is dat er bij de preview van mijn bestelling nu ook ineens zwart uitziet....
Mocht het nog niet zo zijn zie ik die sierdelen wel heel erg snel van de achterkant verwijdert, overgespoten, teruggeplaatst worden![]()
![]()
[Afbeelding]
vs oude situatie
[Afbeelding]
Verwijderd
Zo te zien wel. Is een plastic randje... Los van de rest van de bumper. Kan er vanaf, spuiten/wrappen/dippen.Cobraa schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:01:
[...]
Ze hebben de pakketten weer veranderd. Als je in de NL store Night pakket kiest heb je dat nu ook. Ik vind het ook wel erg vet. Kan dit nog aanpast worden door middels van te laten spuiten?
Volgende week direct naar kijken
Ik ga er ook eens naar kijken, mag me auto vandaag ophalen om 15:00.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:03:
[...]
Zo te zien wel. Is een plastic randje... Los van de rest van de bumper. Kan er vanaf, spuiten/wrappen/dippen.
Volgende week direct naar kijken
Heel apart gisteren binnen gekomen en vandaag mag ik hem ophalen.
Verwijderd
Cool! Ik wacht op de fotosCobraa schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Ik ga er ook eens naar kijken, mag me auto vandaag ophalen om 15:00.
Veel plezier met ophalen!Cobraa schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Ik ga er ook eens naar kijken, mag me auto vandaag ophalen om 15:00.
Even wat snel, aangezien die al onder de vogelpoep zit heb ik geen andere foto's kunnen maken.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:14:
[...]
Cool! Ik wacht op de fotosen op de informatie hoe makkelijk dat randje eraf gaat
Wat me wel opviel is dat de knopjes naast het touchpad ook zwart zijn. In mijn A180 limo waren deze chrome.
:strip_exif()/f/image/9ykQukld6j5oJXi8LOmL8Ej9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hJiRGWGbDWnOMCrX3w93a89z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EEm5Ie3S3h4SICljasOOzWwE.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker apparaat @Cobraa ! Veel plezier ermee.
Verwijderd
dik dik DIK!. Nu kan ik niet wachten tot volgende week dinsdag. Nog 6 nachtjes slapenCobraa schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:55:
[...]
Even wat snel, aangezien die al onder de vogelpoep zit heb ik geen andere foto's kunnen maken.
Wat me wel opviel is dat de knopjes naast het touchpad ook zwart zijn. In mijn A180 limo waren deze chrome.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie foto's @m.lammers
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Thanks @Rivanov :-D
Damn je weet wel mooie foto's te maken @m.lammers ! Prachtbak!
Betreft het zwart maken van de uitlaat uiteinde (sierdelen), ik ga dit laten spuiten met speciaal verf. Aangezien het warm kan worden kun je dit niet wrappen.
@m.lammers Mooie fotos!! Blauw is ook prachtig
Wat een prachtige kleur.m.lammers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:51:
Omdat iedereen zo lang aan het wachten is, hier nog een paar pics van mijn kant:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Die dubbele ster is echt om te janken. Ik begrijp niet waarom mensen hier voor kiezen.Hari-Bo schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:24:
[Afbeelding] [Afbeelding]

Ben wel benieuwd hoe de auto je bevalt.
@Verwijderd Eens, maar een Benz zonder ster op de moterkap vind ik geen Benz buiten de échte sportwagens. En omdat de Elegance uitvoering iets buiten het budget viel was dit 2,5 jaar geleden de enige optie. Als het mijn privé auto was had er een andere voorkant op gezeten.
[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 01-04-2020 13:33 ]
Verwijderd
Helemaal met je eens. Zonder ster was destijds ook echt voor de SL serie e.d. Maar begrijp je ook wel, al had ik denk ik toch op marktplaats een 2e hands frontje gescoord.Hari-Bo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:32:
@Verwijderd Eens, maar een Benz zonder ster op de moterkap vind ik geen Benz buiten de échte sportwagens. En omdat de Elegance uitvoering iets buiten het budget viel was dit 2,5 jaar geleden de enige optie. Als het mijn privé auto was had er een andere voorkant op gezeten.
Hoe bevalt de auto ?
Nou nou, direct geen Benz vind ik wel héél erg ver gaan. Een telefoon zonder draaischijf is ook geen telefoon zeker?Hari-Bo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:32:
Ik vind wel dat een S-Klasse altijd een ster op de motorkap moet hebben. Dat hoort gewoon bij de status van zo'n auto. Hoe dan ook, als ik onderweg rij en ik zie een auto met een ster op de motorkap dan kijk ik ook altijd even de auto na. Het blijft 'iets' houden...
@Verwijderd Aan lease auto's geef ik geen extra cent uit aan opties achteraf
Maar hij rijdt super comfortabel, gewoon een goede rijders auto met rijcomfort en geen stug geveerd model.
@Redondo1982 Meningen verschillen.
Persoonlijk vind ik de ster wel een vereiste. Zeker als het een privé auto is, en met de lease bak was deze workaround mogelijk.
@Redondo1982 Meningen verschillen.
Verwijderd
Spuiten it is. Of wellicht toch die extra kapjes bestellen van Ali...Cobraa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:13:
Betreft het zwart maken van de uitlaat uiteinde (sierdelen), ik ga dit laten spuiten met speciaal verf. Aangezien het warm kan worden kun je dit niet wrappen.
Keuzes keuzes
Ja goeie, maar ik heb er gemengde gevoelens over. Sommige zijn er zeer tevreden over en sommige zeggen dat ze niet helemaal goed passen.Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:19:
[...]
Spuiten it is. Of wellicht toch die extra kapjes bestellen van Ali...
Keuzes keuzes
Durf jij t aan? Niet dat het een heleboel geld is, maar toch.
Heerlijk, nog even loeren naar een 300TD!
Ik mis de mijne ook nog wel na het zien van dit filmpje
YouTube: Ritje met een 36 jarige.
Ik mis de mijne ook nog wel na het zien van dit filmpje
YouTube: Ritje met een 36 jarige.
Verwijderd
Ze plakken er overheen.... Als het niks is zijn ze er ook zo weer af.Cobraa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:22:
[...]
Ja goeie, maar ik heb er gemengde gevoelens over. Sommige zijn er zeer tevreden over en sommige zeggen dat ze niet helemaal goed passen.
Durf jij t aan? Niet dat het een heleboel geld is, maar toch.
Heb je toevallig al gezien hoe makkelijk deze originele er af komen? Zal er wel opgeklikt zitten op een of andere manier.
Ga het morgen proberen. Geluk zit niet mee. Direct na het ophalen onder de vogel poep en nu al eerste ster in de voorruit.Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:03:
[...]
Ze plakken er overheen.... Als het niks is zijn ze er ook zo weer af.
Heb je toevallig al gezien hoe makkelijk deze originele er af komen? Zal er wel opgeklikt zitten op een of andere manier.

Nu heb je een echte ster!Cobraa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:14:
[...]
Ga het morgen proberen. Geluk zit niet mee. Direct na het ophalen onder de vogel poep en nu al eerste ster in de voorruit. [Afbeelding]
Maar balen deze pech voor je, had mij ook kunnen overkomen. Ik ben onwijs MB fan, maar eigenlijk had ik al bij een ander merk moeten zitten. Ik heb al zoveel issues gehad met allemaal nieuwe auto's.
[ Voor 14% gewijzigd door Redondo1982 op 01-04-2020 23:42 ]
Verwijderd
Godver... dat zit echt niet mee!Cobraa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:14:
[...]
Ga het morgen proberen. Geluk zit niet mee. Direct na het ophalen onder de vogel poep en nu al eerste ster in de voorruit. [Afbeelding]
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Ik zit te kijken naar een A klasse A220, bouwjaar juli 2019. Ik kan maar nergens duidelijkheid krijgen hoeveel koppel de A220 nu echt heeft.
Ik heb op allerlei websites zitten kijken, meer dan 80% geeft aan dat het om 350NM gaat. Zelfs tunings bedrijven geven aan dat de A220 standaard 350NM heeft. Websites waarbij je het kenteken kan controleren geven ook 350NM aan.
Vervolgens vraag ik het aan de dealer zelf, die zegt dat de A220 300NM heeft...
Ik weet dat de A250 daadwerkelijk 350NM dus het leek mij logisch dat de A220 daar een stap onder zou zitten maar toch lees ik overal 350NM..
Iemand die hier 100% duidelijkheid over kan geven?
Alvast bedankt.
Ik zit te kijken naar een A klasse A220, bouwjaar juli 2019. Ik kan maar nergens duidelijkheid krijgen hoeveel koppel de A220 nu echt heeft.
Ik heb op allerlei websites zitten kijken, meer dan 80% geeft aan dat het om 350NM gaat. Zelfs tunings bedrijven geven aan dat de A220 standaard 350NM heeft. Websites waarbij je het kenteken kan controleren geven ook 350NM aan.
Vervolgens vraag ik het aan de dealer zelf, die zegt dat de A220 300NM heeft...
Ik weet dat de A250 daadwerkelijk 350NM dus het leek mij logisch dat de A220 daar een stap onder zou zitten maar toch lees ik overal 350NM..
Alvast bedankt.
[ Voor 11% gewijzigd door Hishlubsjoo op 02-04-2020 08:10 ]
https://www.mercedes-benz...0.A-Klasse_Prijslijst.pdfHishlubsjoo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:08:
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Ik zit te kijken naar een A klasse A220, bouwjaar juli 2019.
Alvast bedankt.
Volgens de folder 300NM.
[ Voor 33% gewijzigd door CarJunkyXL op 02-04-2020 08:19 ]
Damn dat is balen man!Cobraa schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:14:
[...]
Ga het morgen proberen. Geluk zit niet mee. Direct na het ophalen onder de vogel poep en nu al eerste ster in de voorruit.
Thanks! Toch bijzonder dat bijna iedereen het over 350NM heeft, zelfs Autoweek in zijn nieuwsberichten over de A220.m.lammers schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:19:
[...]
https://www.mercedes-benz...0.A-Klasse_Prijslijst.pdf
Volgens de folder 300NM.
Ik kan je vertellen: Die 300Nm is al teveel. Ik zou niet naar een A250 willen.
Als je nu plankgas geeft, slippen de banden al compleet de pan uit. Nog meer vermogen zonder 4 wiel aandrijving zou mijns inziens zonde zijn.
Tussensprints worden met die hogere hoeveelheid Nm ook niet extreem veel beter.
Ik heb echt veel plezier met mijn A220 en hij is echt heul snel
. Als een paar seconden vol gas geef, zit ik in bijna alle omstandigheden op invorderingssnelheid.
EDIT: Oh wacht, de A220 is tegenwoordig altijd 4MATIC, dat veranderd het verhaal een beetje.
Als je nu plankgas geeft, slippen de banden al compleet de pan uit. Nog meer vermogen zonder 4 wiel aandrijving zou mijns inziens zonde zijn.
Ik heb echt veel plezier met mijn A220 en hij is echt heul snel
EDIT: Oh wacht, de A220 is tegenwoordig altijd 4MATIC, dat veranderd het verhaal een beetje.
[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 02-04-2020 09:29 ]
Even niets...
Haha, leuk om te lezen!FireDrunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:28:
Ik heb echt veel plezier met mijn A220 en hij is echt heul snel. Als een paar seconden vol gas geef, zit ik in bijna alle omstandigheden op invorderingssnelheid.
Ik weet genoeg 😎
Ja, tegenwoordig altijd een 4matic, maar bij mij gaat het om een nieuwe A220 met bouwjaar 2019. Geen 4matic
[ Voor 8% gewijzigd door Hishlubsjoo op 02-04-2020 09:32 ]
Verwijderd
Hangt ook sterk van je banden af. Daar is vaak een hoop te winnen. Die moderne eco bandjes zijn geweldig voor het verbruik/rolweerstand maar een stuk minder geweldig in aan de weg plakken. En het contactoppervlak is doordat ze zo smal zijn ook niet je van het.FireDrunk schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:28:
Ik heb echt veel plezier met mijn A220 en hij is echt heul snel. Als een paar seconden vol gas geef, zit ik in bijna alle omstandigheden op invorderingssnelheid.
Blijft natuurlijk altijd wel een probleem met voorwielaandrijving
Hij werd op Hankook geleverd, en er liggen nu dacht ik Michelin's onder. (Winterbanden).
Zo 'smal' zijn ze niet met 225/45R18
Zo 'smal' zijn ze niet met 225/45R18
Even niets...