Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dank.... maar na een paar buien en km’s ziet ie er anders uit. En een wasstraatje wordt het niet zomaar.
Gisteren foam voor op de hogedrukspuit gekocht. Voorlopig maar met de hand wassen.

Bij de keuze van de lak niet gehoord dat een krasje een kras blijft. Dus erg kwetsbaar.
Ik mag 5 jaar in de auto rijden.... dus...

MAAR NU IS IE NOG ERRUG VET!!

Zal volgende week nog wat pics posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:18:
Dank.... maar na een paar buien en km’s ziet ie er anders uit. En een wasstraatje wordt het niet zomaar.
Gisteren foam voor op de hogedrukspuit gekocht. Voorlopig maar met de hand wassen.

Bij de keuze van de lak niet gehoord dat een krasje een kras blijft. Dus erg kwetsbaar.
Ik mag 5 jaar in de auto rijden.... dus...

MAAR NU IS IE NOG ERRUG VET!!

Zal volgende week nog wat pics posten
wasstraat mag toch wel maar geen wax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liefst maandelijks 1x in de wasstraat
En dan een wasstraat die enigszins meer met lappen dan met borstels wast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:34:
Duurde even,,, ik was in dat ding natuurlijk rondjes aan het rijden :)

https://imgur.com/a/EMHh4I9
Ziet er goed uit zeg! Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likeabossers
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-03-2024
Vandaag een vermoedelijke leveringsdatum ontvangen: 9 oktober 2020

Mercedes A-Klasse Limousine A 250e Business Solution 160kW/218pk 4D/P Auto-8

Details:
- Business Solution AMG
- Nightpakket
- AMG Line
- 45,7 cm (18 inch) vijf-dubbelspaaks lichtmetalen AMG-velgen
- Bekleding: Lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA zwart
- Metallic denimblauw

Ik hoop wel dat ze hem iets eerder kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Zelfde hier, een afspraak bij Wensink Zwolle staan voor 12 maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
De CLA nu met accupakket en 1.3 blok:

https://blog.mercedes-ben...ake-und-gla-250-e-kommen/
Vincentsmit11 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
Dang! Dat is een korte levertijd geweest. Veel plezier met ophalen!

[ Voor 47% gewijzigd door CarJunkyXL op 03-03-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Foutje. Mag weg.

[ Voor 95% gewijzigd door CarJunkyXL op 03-03-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentsmit11 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
Hey Check, 12 maart van Mossel Gouda (eindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:41:
Nou hier begint de CLA levertijd ellende.

2 weken geleden was alles koek en ei en kwam ie er echt aan. Nu meldt Mercedes dat er iets tussen gekomen is. Ze weten volgende week meer....
Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:29:
[...]

Hey Check, 12 maart van Mossel Gouda (eindelijk)
Wat is er hier tussen gebeurd dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.lammers schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:57:
[...]

[...]

Een leverdatum is daartussen gebeurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.lammers schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:57:
[...]

[...]

Goede vraag! Misschien transportschade die snel te herstellen was oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25
Enkele plaatjes van de nieuwe E-klasse (2021 facelift). Nu ook met MBUX. Benieuwd of de bult uit de koffer is bij de plug-in hybride modellen. Plaatjes onderaan zijn van de E53 (3l V6, mild hybrid, 429pk + 21pk EQ boost, 770 Nm, 0-100 in 4.4s).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ6xvPZqVy5uP6hFV-p9ypuaFOM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/EbSXdIH1KnQMDIpnFDxzYVcc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh5tLNY3pDKoTzhYEP74Dsx7UA4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/BJPYxqmWyWoKnHRNoESdrNcG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka0sEWreDLs_qjiEepeehThSbRA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/R4MzrqtD72vuY8W9r3wJO6hn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfZCTAgFEC4V2c-rKpRezv6ESbg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/tN113MfRvmmIw3UEG9QgvoDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWFlFPJIP-a-EZhLwLofVmm2i3U=/800x/filters:strip_icc()/f/image/aIA4cHKWRb6qIEfr3iNGaUUU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4R9NB25R2XacxJFVnAisBPfzDE=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Ire1bZEguBUHmndbUzYgNQFG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjbMUh1vU-EgCMDDjJI0Cf4WLHg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Srj0jzUb97WzfMy55iyYbblD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExAgQqxBozF9W2E8KkVldjFaQ6I=/800x/filters:strip_icc()/f/image/kc3M5t4TguQPrZ6xLWv6EZEY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:58
Oh god, nu zie je helemaal het verschil niet meer tussen de SW-versies van de E- en de C-klasse.

Edit: ok nvm, blijkbaar ziet de C-klasse er toch nog iets anders uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Robinho96 op 04-03-2020 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Dit wordt 100% mijn nieuwe auto! Wat een geslaagde auto zeg...love it.

Niet de AMG hoor haha...

[ Voor 16% gewijzigd door Redondo1982 op 04-03-2020 15:58 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hij lijkt wat meer vierkant te zijn van achteren, niet? Het touchpad lijkt een stuk platter te zijn en ik zie op het stuur niet meer die touchpads?

Blijft jammer dat MBUX niet gewoon een upgrade is/was voor de oudere E. Toont aan dat er nog veel te leren valt van Tesla. Helaas mocht/kon ik niet wachten met bestellen, toch altijd jammer als er iets nieuwers op de markt is :-)

[ Voor 13% gewijzigd door swtimmer op 04-03-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:19
swtimmer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:05:...en ik zie op het stuur niet meer die touchpads?
Toch wel hoor kijk maar eens naar de foto's op netcarshow.com. De trigger boven/onder (voor bv. volume) is ook vervangen door een touchpad.

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 04-03-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brabus EQC
Erg mooi geworden

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 04-03-2020 17:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vind het logo op het stuur wel ongemakkelijk groot ogen.. Ben benieuwd hoe dit irl zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was al een hele tijd bekend. Als ze nou effe opschieten kan ik mijn bestelling nog wijzigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Ik ben eindelijk uitgeraakt aan Mercedes hun ophanging systemen.

Agility control => Billstein B4 DampMatic

Oorspronkelijk techniek van Sachs, in licentie genomen door Billstein en in samenwerking met Mercedes om tot de Billstein DampMatic te komen.

Comfort suspension => Billstein B4 DampMatic 2

Verbetering waar ze de zachte demping beter kunnen afstellen waardoor het comfort iets beter is. Bij sommige modellen kan je kiezen tussen agility control & comfort zonder bij te betalen, neem dus de comfort.

Body control => Billstein Damptronic, beschikbaar in B4, B6, & B16

Continu computer gestuurde dempers waarbij het ook mogelijk is de instellingen aan te passen, lees, deze kan je on the fly aanpassen, DampMatic niet.

Dan heb je ook nog verlaagde DampMatic en Sport varianten, voor zover ik kan achterhalen zit hem dat vooral in een ander type veer maar zou ook kunnen dat de dempers zelf anders afgesteld staan. De basis techniek blijft hetzelfde.

De beste uitleg over DampMatic dat ik gevonden heb:
Onderaan op de onderste afbeelding klikken en dan de uitleg verder open klikken.

https://www.thyssenkrupp-...pers/conventional-dampers

DampMatic is zelf regulerend, dat wil zeggen dat de bestuurder of computers geen effect hebben op hun afstelling. DampMatic is standaard op alle Mercedes voortuigen (welke naam Mercedes er al dan niet aan geeft) behalve de S klasse die met luchtvering als standaard komt. Luchtvering is net als Damptronic reguleerbaar via electronica.
swtimmer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:05:
Hij lijkt wat meer vierkant te zijn van achteren, niet? Het touchpad lijkt een stuk platter te zijn en ik zie op het stuur niet meer die touchpads?

Blijft jammer dat MBUX niet gewoon een upgrade is/was voor de oudere E. Toont aan dat er nog veel te leren valt van Tesla. Helaas mocht/kon ik niet wachten met bestellen, toch altijd jammer als er iets nieuwers op de markt is :-)
Ik snap niet waarom iedereen in dat verhaal trapt dat MBUX een compleet nieuw systeem is, het is gewoon NTG 6 dat NTG 5.5 opvolgt. Het is met andere woorden gewoon een vernieuwde versie van de reeds gekende Comand Online die weliswaar wel aanpassingen aan de hardware vereist. Als je door de fancy touch heen kijkt en de wat verbeterde spraakbediening en je staat bij de dealer omdat het een update van 2 uur nodig heeft dan snap je dat het OTA verhaal van NTG 6 hetzelfde is van NTG 5.5 net zoals je exact evenveel opties krijgt op het digitale dashboard, mocht wat meer zijn maar dan ga je moeten wachten op een nieuwe NTG versie.

[ Voor 29% gewijzigd door sprankel op 05-03-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Iemand een suggestie voor een draadloze oplader in (in het bakje voor de bekerhouders) voor in een nieuwe a klasse ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na iets minder dan 5 maanden heb ik gisteren mijn A Limousine in ontvangst mogen nemen.
Tot zo ver ben ik er erg content mee. Hij rijdt heerlijk, eindelijk een automaat!.
Ben nog alle opties aan het ontdekken.

Ben wel al op een dingetje gestuit en dat is dat ik met mijn Nokia 7.2 eigenlijk geen audio controle heb icm sportify.
Er wordt niet gereageerd op play of een nummer vooruit of achteruit, heeft iemand hier een tip voor?
Met mijn iphone werkt het wel gewoon.

Wat wel jammer was dat de navigatie kaarten niet up to date waren.
Dus ik de Mercedes download manager gedownload om de kaarten op een stick te zetten.
Maar hoe krijg ik die erop met al die USB-C poorten :?
Heb maar deze constructie gebruikt, werkte als een speer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OJNPorB.png

Nog wat plaatjes

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HB967Hg/post1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1scDP4G/post2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bestaan genoeg USB-sticks met een Type-C aansluiting. Maar als dit ook goed werkt dan is het prima toch?
sprankel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:48:
Ik snap niet waarom iedereen in dat verhaal trapt dat MBUX een compleet nieuw systeem is, het is gewoon NTG 6 dat NTG 5.5 opvolgt. Het is met andere woorden gewoon een vernieuwde versie van de reeds gekende Comand Online die weliswaar wel aanpassingen aan de hardware vereist. Als je door de fancy touch heen kijkt en de wat verbeterde spraakbediening en je staat bij de dealer omdat het een update van 2 uur nodig heeft dan snap je dat het OTA verhaal van NTG 6 hetzelfde is van NTG 5.5 net zoals je exact evenveel opties krijgt op het digitale dashboard, mocht wat meer zijn maar dan ga je moeten wachten op een nieuwe NTG versie.
Nou ja, 'in trappen' is wel iets te. Zie het als een nieuwe pc Windows 10 tov 8 met oudere hardware.

[ Voor 80% gewijzigd door S_Chief op 06-03-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:55:
Bestaan genoeg USB-sticks met een Type-C aansluiting. Maar als dit ook goed werkt dan is het prima toch?
Klopt maar ik heb er nog geen, maar dit werkte dus prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

koesie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:54:
Wat wel jammer was dat de navigatie kaarten niet up to date waren.
Dus ik de Mercedes download manager gedownload om de kaarten op een stick te zetten.
Maar hoe krijg ik die erop met al die USB-C poorten :?
Kon je dan de kaarten niet automatisch updaten via de mercedes me portaal ?
Dat ging bij mijn cla haast vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Kon je dan de kaarten niet automatisch updaten via de mercedes me portaal ?
Dat ging bij mijn cla haast vanzelf.
Net even gekeken, en ja dat kan.
Wel alleen voor een regio, en het kan tot 3 maanden duren voordat je de update krijgt.
En ik kom regelmatig in Duitsland, dus wil die wel graag up tot date hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

koesie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Net even gekeken, en ja dat kan.
Wel alleen voor een regio, en het kan tot 3 maanden duren voordat je de update krijgt.
En ik kom regelmatig in Duitsland, dus wil die wel graag up tot date hebben.
Ik heb inderdaad alleen de benelux aanstaan voor automatische updates, maar vlgs de verkoper kan dat aangepast worden.
Er staat geschreven dat de update lang kan duren, maar bij mij was dat een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 15-09 20:51
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:07:
[...]

Ik heb inderdaad alleen de benelux aanstaan voor automatische updates, maar vlgs de verkoper kan dat aangepast worden.
Er staat geschreven dat de update lang kan duren, maar bij mij was dat een dag.
Ja dat is mogelijk. Ik heb BeNeLux en Duitsland allebei op automatisch staan.
Maar zodra ik zie dat er een update is doe ik het ff handmatig, gaat snel en je weet weet zeker dat je het update proces niet onderbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik kan alleen een regio kiezen in het portal.
Maar updaten met een stick gaat eigenlijk best snel.
Een heel stuk sneller als vroeger met mijn Skoda, dat ging nog met een CD en was echt heel langzaam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6M3eV63.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

koesie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:30:
Ik heb nog even contact gehad met de helpdesk van mercedes me, en die zeggen ook dat je maar 1 kaart automatisch kan updaten.
Je kan wel bv duitsland instellen dat deze automatisch update (na 25km rijden) en dan weer terug op benelux zetten.

Of je doet het even met een usbstick, dat is inderdaad snel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:18
koesie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:54:
Er wordt niet gereageerd op play of een nummer vooruit of achteruit, heeft iemand hier een tip voor?
Met mijn iphone werkt het wel gewoon.
Heb ik ook met mijn OnePlus 5, werkt langs geen kanten...

Enige oplossing is Android Auto gebruiken, maar die is er gisteren mee opgehouden...

Bij het aansluiten kwam hij klagen dat ik de Android Auto app moest updaten, na dit gedaan te hebben krijg ik steeds de melding "Android Auto could not be started"...
Iemand een idee? Android Auto is wel officieel nog niet uit in België, dus eventueel ligt het daar aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:15
likeabossers schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:58:
Vandaag een vermoedelijke leveringsdatum ontvangen: 9 oktober 2020

Mercedes A-Klasse Limousine A 250e Business Solution 160kW/218pk 4D/P Auto-8

Details:
- Business Solution AMG
- Nightpakket
- AMG Line
- 45,7 cm (18 inch) vijf-dubbelspaaks lichtmetalen AMG-velgen
- Bekleding: Lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA zwart
- Metallic denimblauw

Ik hoop wel dat ze hem iets eerder kunnen leveren
Ah mooi. Poeh wat duurt dat nog lang zeg.
Had deze dealer geen productieplekken meer? Hier (Wensink) hadden ze het over 3 maanden levertijd.

Heb je qua prijs nog iets kunnen doen? Ik denk ongeveer over dezelfde config. Maar twijfel ook nog om wellicht toch full electric te gaan bv de EQA.
Heb je hem als leaseauto besteld? Weet je waar hij ongeveer op uit kwam incl brandstof? Bij ons is het geloof ik obv 48mnd/37,5dkm/j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:59
MrSenne schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Heb ik ook met mijn OnePlus 5, werkt langs geen kanten...

Enige oplossing is Android Auto gebruiken, maar die is er gisteren mee opgehouden...

Bij het aansluiten kwam hij klagen dat ik de Android Auto app moest updaten, na dit gedaan te hebben krijg ik steeds de melding "Android Auto could not be started"...
Iemand een idee? Android Auto is wel officieel nog niet uit in België, dus eventueel ligt het daar aan...
Laatste apk via apkmirror downloaden werkte hier.
Ik heb een OnePlus 6.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

koesie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:30:
Een heel stuk sneller als vroeger met mijn Skoda, dat ging nog met een CD en was echt heel langzaam.

[Afbeelding]
Hier tijdelijk een poolwagen van Volvo - updaten van de kaart duurt 2uur en je auto moet aanblijven - top idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
swtimmer schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Hier tijdelijk een poolwagen van Volvo - updaten van de kaart duurt 2uur en je auto moet aanblijven - top idee :+
Er zit resume op, gaat gewoon weer verder als je contact aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• likeabossers
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-03-2024
okio schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:31:
[...]

Ah mooi. Poeh wat duurt dat nog lang zeg.
Had deze dealer geen productieplekken meer? Hier (Wensink) hadden ze het over 3 maanden levertijd.

Heb je qua prijs nog iets kunnen doen? Ik denk ongeveer over dezelfde config. Maar twijfel ook nog om wellicht toch full electric te gaan bv de EQA.
Heb je hem als leaseauto besteld? Weet je waar hij ongeveer op uit kwam incl brandstof? Bij ons is het geloof ik obv 48mnd/37,5dkm/j.
Ik woon en werk in België en heb hem hier als leaseauto besteld. De vertraging zou vooral komen door de productie van de batterijen, maar als je geluk hebt is het in Nederland inderdaad sneller.

EQA lijkt me ook nog wel interessant, maar geen geduld om erop te wachten. Ik woon niet zo ver van het werk, dus ik kom met deze 60km elektrisch per dag wel toe. In België is het zo dat alle auto's die minder dan 50 g/km uitstoten 100% fiscaal aftrekbaar zijn. Ik zou voor hetzelfde budget de 180d met dezelfde pakketten kunnen nemen, maar mijn VAA (bijtelling?) zou op jaarbasis zo'n 70% hoger liggen.

Maar als je nog kunt wachten en het is fiscaal interessanter, dan zou ik wachten op de EQA. Wanneer komt deze er eindelijk eens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:03

IJsrace

null

Ik heb mijn A160 2 weken geleden opgehaald, na ~12 weken levertijd. Erg blij mee, loop wel tegen wat 'quirks' (;)) aan maar ben voor de komende vier jaar van een heerlijke auto voorzien :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5t6aZfXJmjzz7rShddVzoQVb-ro=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Ypq5D44L80zGyByzuBowd79P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaka_m4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01-2021
Bloederig schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:10:
Ik heb mijn A160 2 weken geleden opgehaald, na ~12 weken levertijd. Erg blij mee, loop wel tegen wat 'quirks' (;)) aan maar ben voor de komende vier jaar van een heerlijke auto voorzien :>

[Afbeelding]
Mooie auto en kleur hoor! Veel veilige km's toegewenst en natuurlijk heel veel genot :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online

[Afbeelding]
Lekker wel! veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:06

[Afbeelding]
Prachtige kleur, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Morgenochtend weer naar de dealer om de zomerbanden eronder te laten leggen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Rivanov schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:04:
Morgenochtend weer naar de dealer om de zomerbanden eronder te laten leggen. :)
haha heb de hele winter op zomerbanden gereden was ook niet echt koud dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
zaka_m4 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:42:
[...]

haha heb de hele winter op zomerbanden gereden was ook niet echt koud dit jaar.
Het is onderdeel van m'n leasecontract dus voor mij persoonlijk maakt het niets uit. :+
En achteraf was het niet nodig, maar dat weet je nooit vooraf he. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Ik ben nog in DL geweest afgelopen winter.. Was hier dus wel een "moetje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdrie... De nieuwe E-Klasse 200d is echt BIJZONDER goed geprijst hier in Finland.

Baal nu wel dat mijn CLA volgende maand aankomt. Als ik nog kon switchen had ik de E200d First Edition Avantgarde besteld.

Er zit maar 2000euro tussen deze en de CLA200d Business AMG die ik besteld heb. Waarbij de E nog iets lekkerder in de opties zit ook - maar goed, geen AMG.

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MV8MSGWH

EDIT: Pardon ik vergis me. Daar zit toch 4000 euro tussen. Dat is een ander verhaal.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:09:
Baal nu wel dat mijn CLA volgende maand aankomt.
Dat zullen er niet veel zeggen met 5/6 maanden levertijd ;)

Die van mij staat inmiddels bij de dealer. Nog net geen 5 maanden levertijd dus. Vanwege lopend contract levering vanaf 3 april. Volgende week even langsrijden voor sneak preview 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Dat zullen er niet veel zeggen met 5/6 maanden levertijd ;)

Die van mij staat inmiddels bij de dealer. Nog net geen 5 maanden levertijd dus. Vanwege lopend contract levering vanaf 3 april. Volgende week even langsrijden voor sneak preview 8)
Ik kreeg een paar minuten geleden een mailtje dat mijn auto inmiddels ook wat naar voren geschoven is, zou er over een week of 3 moeten zijn maar een exacte datum durven ze nog niet te geven.

Dat zou mijn gehele levertijd op slechts 3,5 maand brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:12:
[...]

Ik kreeg een paar minuten geleden een mailtje dat mijn auto inmiddels ook wat naar voren geschoven is, zou er over een week of 3 moeten zijn maar een exacte datum durven ze nog niet te geven.

Dat zou mijn gehele levertijd op slechts 3,5 maand brengen
Jouw levertijd was sowieso korter dan hier in NL kan ik mij herinneren. Niet meer naar die E-Klasse kijken en lekker genieten van die prachtige CLA straks! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Denim Blue is lekker populaire kleur. Zit momenteel te wachten bij ASV in Eindhoven voor de zomerbandenwissel en staan veel nieuwe A's buiten in Denim Blue.

En een knalgele A35 AMG bij de ingang. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcojUmxszkP1wLTVKNLhQNvc3Qg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/RDGbcRAjcn6S2QRzao2HnQYv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN68w7u9RDIIq4qyDnHlJkynsaY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/sLtskabAwvwYMjIXcCrtq5zI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Edit, mag weg. |:(

[ Voor 75% gewijzigd door CarJunkyXL op 11-03-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:46:

En een knalgele A35 AMG bij de ingang. :9~
Haha, dat is toch wel vet hoor. Beetje fout, maar daar heb ik niks op tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! is een 160 niet wat lichtjes qua snelheid ik meen 100PK?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:09:
Potverdrie... De nieuwe E-Klasse 200d is echt BIJZONDER goed geprijst hier in Finland.

Baal nu wel dat mijn CLA volgende maand aankomt. Als ik nog kon switchen had ik de E200d First Edition Avantgarde besteld.

Er zit maar 2000euro tussen deze en de CLA200d Business AMG die ik besteld heb. Waarbij de E nog iets lekkerder in de opties zit ook - maar goed, geen AMG.

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MV8MSGWH

EDIT: Pardon ik vergis me. Daar zit toch 4000 euro tussen. Dat is een ander verhaal.
Dan nog had ik het gedaan een A+ is niet te vergelijken met rijcomfort van een E klasse.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Wat verwacht je daar nu als antwoord op? :+ "Ja, ik heb een te licht gemotoriseerde auto gekocht :z "
Ik ga ervan uit dat dit volstaat voor de noden van de koper, zowel budgettair als snelheidsgewijs. Verder valt daar niet zo heel veel over te vertellen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Het valt mee. 109pk inderdaad, maar ik was een Fiësta uit 2004 gewend met 68pk (ok, wel stukje lichter) dus dit rijdt voor mij prima. Soms merk ik wel dat ik onderin -voor de turbo- wat extra trekkracht zou willen maar goed even terugschakelen en dan is het prima te doen. Budget was ook niet toereikend om een andere motor te pakken moet ik zeggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Dan nog had ik het gedaan en A+ is niet te vergelijken met rijcomfort van een E klasse.
Ik heb hetzelfde idee dus ik heb vanochtend om 08:00 toch nog even een bezoekje met de benz-dealer ingeplanned :)

Eens kijken naar de nieuwe E200d en vergelijken, financieel en kwa ruimte/comfort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Een A-klasse is leuk (zeker de huidige W177), maar zo'n E-klasse staat toch een paar niveaus hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:23:
Een A-klasse is leuk (zeker de huidige W177), maar zo'n E-klasse staat toch een paar niveaus hoger.
Goed, ik ben inmiddels terug van de dealer :)

Voordat de eerste nieuwe E geleverd gaat worden, zijn we wel weer een x maanden verder. Daarnaast zit er in de nieuwe E200d een 1.6 motor, wel met 160pk, aan een 9-bak...

Ik kan me niet voorstellen dat dat heel prettig rijdt aan zo'n grote auto. Ik heb de Volvo V70 1.6 benzine turbo aan automaat een tijdje gereden en dat was ook echt afschuwelijk. Hij is eigenlijk alleen maar aan het schakelen.

Aaaaanyways - Mijn CLA is niet alleen al geproduceerd, hij is ook al aangekomen in de haven in Finland O+

Eind v.d. maand, of uiterlijk begin April kan ik hem ophalen....

Die E komt de volgende ronde wel, zodra ik genoeg heb gelezen over een 1.6 aan een 9-bak met zo'n sloep eromheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireDrunk
Een formule 1 auto is ook maar een 1.6L motortje... Om daar nou direct je oordeel op te laten landen is wel erg kortzichtig (pardon my french). Daarmee wil ik niet suggereren dat het wel een goede motor is, maar ik zou zeggen, ga vooral rijden als hij er is, en laat het ons weten :)

[ Voor 32% gewijzigd door FireDrunk op 12-03-2020 09:06 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:05:
Een formule 1 auto is ook maar een 1.6L motortje... Om daar nou direct je oordeel op te laten landen is wel erg kortzichtig (pardon my french). Daarmee wil ik niet suggereren dat het wel een goede motor is, maar ik zou zeggen, ga vooral rijden als hij er is, en laat het ons weten :)
Tuurlijk - mijn ervaring is ook maar N=1 van die V70 met 1.6t

Aangezien de CLA over een paar weken op de oprit staat vergeet ik die E maar even. Wie weet in de volgende ronde over een paar jaar.

Maar goed, laten we wel wezen, als je een 1.6 diesel 160pk laat uitblazen, dan ontkom je er niet aan dat er een hele smalle powerband overblijft. Koppel dat aan een 9-versnellingsbak, en dan is er geen twijfel mogelijk dat het een enorm geschakel zal zijn.

Als de bak nou CVT-soepel schakelt is dat geen probleem. Doet hij dat niet dan kan het irritant zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4

[Afbeelding]
Ik dacht dat ik deze auto gisteren zag rijden in Arnhem Schuytgraaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

zaka_m4 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:11:
[...]
Ik dacht dat ik deze auto gisteren zag rijden in Arnhem Schuytgraaf?
Misschien eenzelfde, ik woon in de randstad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincentsmit11
Ik heb gisteren mijn auto (CLA 180D Business solution progressive) op kunnen halen bij de dealer en dus de eerste kilometers er in gemaakt. Tot nu toe heel tevreden en misschien even een paar dingen noemen die mij opvallen die misschien mensen helpen met een keuze maken:
- Het uit zetten van de irritante ingrepen van de auto zelf is met 5 seconden gedaan, valt mij mee.
- Persoonlijk vind ik de auto fijner en leuker rijden op de sport mode, hier lever je vrij weinig comfort voor in naar mijn mening.
- Zelfs de standaard speakers zijn naar mijn mening meer dan voldoende (toen die tijd nog getwijfeld voor de advanced optie)
- MBUX systeem werkt naar mijn mening perfect, Android auto nog niet geprobeerd maar naar mijn mening ook nog niet nodig gehad.

Als ik nog meer dingen weet zal ik het posten! Foto's zal ik vandaag nog even uploaden (staan niet op mijn mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:57:
Ik heb gisteren mijn auto (CLA 180D Business solution progressive) op kunnen halen bij de dealer en dus de eerste kilometers er in gemaakt. Tot nu toe heel tevreden en misschien even een paar dingen noemen die mij opvallen die misschien mensen helpen met een keuze maken:
- Het uit zetten van de irritante ingrepen van de auto zelf is met 5 seconden gedaan, valt mij mee.
- Persoonlijk vind ik de auto fijner en leuker rijden op de sport mode, hier lever je vrij weinig comfort voor in naar mijn mening.
- Zelfs de standaard speakers zijn naar mijn mening meer dan voldoende (toen die tijd nog getwijfeld voor de advanced optie)
- MBUX systeem werkt naar mijn mening perfect, Android auto nog niet geprobeerd maar naar mijn mening ook nog niet nodig gehad.

Als ik nog meer dingen weet zal ik het posten! Foto's zal ik vandaag nog even uploaden (staan niet op mijn mobiel).
Veel veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is ook binnen, gister opgehaald, CLA200 Shooting Brake. Het was de 6-7 maanden wachten wel waard, rijdt heerlijk, systemen werken prima. Nu nog even wachten tot de Bol.com komt voor de USB-c adapter, die had de dealer wel mee mogen leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 10-09 12:50
Veel krijgen hem al geleverd. Mijn afleverdatum staat nog steeds op 20 april.
Mocht ik ooit nog een Mercedes gaan bestellen, wordt het echt een andere dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:55:
Mijne is ook binnen, gister opgehaald, CLA200 Shooting Brake. Het was de 6-7 maanden wachten wel waard, rijdt heerlijk, systemen werken prima. Nu nog even wachten tot de Bol.com komt voor de USB-c adapter, die had de dealer wel mee mogen leveren ;)
Die zat er bij mij gewoon bij. (Van Mossel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12:
[...]

Die zat er bij mij gewoon bij. (Van Mossel)
Ik kreeg er ook geen (Stern Nieuwegein), hij melde nog wel dat het Mercedes kabel €20,- was 8)7
Ik bedankte vriendelijk, ik had al kabels liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
‘Hey Mercedes’ wordt menselijker na update

https://www.autoblog.nl/n...selijker-na-update-143831

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vincentsmit11
Bij deze de foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlazmtPjEFkC93bKpre4SCHZ3zs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/deiKfWgYdSAXvbipjqvaJDb9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_PTQ8iBgmYYMNwsXQWHqZLBcbg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/F6sJ7fxGmIzdE7X5rCTKOK9q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck6dFnbD9Ve_MBJ7Elbbd7iVqZQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/P1luee505vhyWw0zMqFZ5pRi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZuerfXT0FK9Mn1tpxcsfJD37BI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/oCagXYlqmE8AlwrYWrkkSBpD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Vincentsmit11 op 13-03-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
GilbertvH schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Veel veilige kilometers gewenst!
Thanks! Gaat wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Welke Wensink was dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentsmit11
Wensink Zwolle, zeer goede service. Een leuk ontvangst en duidelijke uitleg van de functies in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Wensink Zwolle, zeer goede service. Een leuk ontvangst en duidelijke uitleg van de functies in de auto!
Aflevering kan je maar één keer goed doen. Mijne staat in showroom Wensink Arnhem dus vandaar mijn vraag 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:37:
[...]

Voordat de eerste nieuwe E geleverd gaat worden, zijn we wel weer een x maanden verder. Daarnaast zit er in de nieuwe E200d een 1.6 motor, wel met 160pk, aan een 9-bak...

Ik kan me niet voorstellen dat dat heel prettig rijdt aan zo'n grote auto. Ik heb de Volvo V70 1.6 benzine turbo aan automaat een tijdje gereden en dat was ook echt afschuwelijk. Hij is eigenlijk alleen maar aan het schakelen.
Wat de Volvo betreft, heel weinig koppel met een manuele 5 bak, je zegt wel automaat maar dat type "automaat" is een "geartronic" wat in essentie een gewone manuele versnellingsbak is met klassieke koppeling is met dat verschil dat het automatisch bediend word. Kan ik mij wel iets inbeelden met een dergelijke benzine motor dat dit niet geweldig reed.

De 9G-tronic is een klassieke automaat met een hydraulische koppelomvormer waarbij er niet geschakeld word door tandwielen in elkaar te schuiven. Je zit met een reeks tandwielen die allemaal continu vebonden zijn, je hebt een as met tandwiel 1 (de zon), tandwielen 2 die op tandwiel 1 zitten (planeten) en daar nog eens tandwiel 3 rond (de buitenring) wat samen een planitair tandwielen systeem vormt. Door nummer 2 of nummer 3 te stoppen of net vrij te laten krijg je andere overbrengingen en door meerdere planitaire systemen achter elkaar te zetten krijg je in dit geval 9+1 overbrengingen.

Waar het op neer komt, die 9G tronic ga je niet voelen schakelen omdat er niet gekoppeld word (hydraulische overbrenging) of tandwielen die in en uit elkaar moeten. Ook tijdens het "schakelen" blijft je aandrijving gewoon doorlopen in plaats van deze los te koppelen. Moment dat je die voelt schakelen zou ik recht naar de dealer rijden want dan is er iets mis met de bak. Nadeel is dat een koppelomvormer altijd verlies geeft, 8% voor de 9G wat dat betreft, wat heel laag is in vergelijking met vroeger maar het is en blijft verlies.

Je hebt nog andere systemen ook waaronder een dubbele versnellingsbak met 2 koppelingen wat als semi manueel of volledig automaat bediend word, het voordeel daar is dan dat je de volgende versnelling al kan selecteren op voorhand en bij het schakelen gewoon van koppeling moet wisselen zonder op dat moment nog te moeten schakelen wat gigantisch snel kan gebeuren en dus ideaal is voor heel snelle sportwagens. Maar het systeem heeft ook nadelen waaronder betrouwbaarheid, gezien de klassieke automaat alsmaar sneller zijn overbrengingen kan wisselen en het verlies door de koppelomvormer lager dan ooit is de verwachting dit systeem zal verdwijnen bij de klassieke wagen voor zover EV niet heel de versnellingsbak buiten gooit. Mercedes gebruikt her en der nog een 7 DSG bak niet te verwarren met de 7G Tronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
GilbertvH schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Aflevering kan je maar één keer goed doen. Mijne staat in showroom Wensink Arnhem dus vandaar mijn vraag 😉
Wensink Arnhem is mijn vaste dealer kom er al jaren. Fons is mijn vaste verkoper top vent en top service daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
zaka_m4 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:03:
[...]

Wensink Arnhem is mijn vaste dealer kom er al jaren. Fons is mijn vaste verkoper top vent en top service daar!
Ik moet nog even wachten, maar die topservice ga ik als het goed is nog beleven. Als je er langs rijdt zie je mijn auto nog eerder dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
GilbertvH schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Ik moet nog even wachten, maar die topservice ga ik als het goed is nog beleven. Als je er langs rijdt zie je mijn auto nog eerder dan ik ;)
Haha ja woon ook in Arnhem. Moet sowieso langs ik was een van de slachtoffers van al dat glas op de weg al mijn banden zitten vol glas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik moet het ook nog ervaren, woon ook in Arnhem, maar auto is daar niet gekocht, gaat daar binnenkort wel voor zijn eerste beurt naar toe :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
FireDrunk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:39:
Ik moet het ook nog ervaren, woon ook in Arnhem, maar auto is daar niet gekocht, gaat daar binnenkort wel voor zijn eerste beurt naar toe :)
Ik hoor een paar Arnhemmers haha. Wat rij jij dan? Ik zie al aardig wat a sedan cla's en natuurlijk a klasses rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
A220 Launch Edition AMG Line DCT met extra's:
- Premium Pack
- Energizing Pack
- Rijassistentiepakket
- Nightpakket
- Connectiviteitspakket
- Dikkere radio

Kleurtje: Kosmoszwart :+

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 17-03-2020 15:58 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
FireDrunk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:58:
A220 Launch Edition AMG Line DCT met extra's:
- Premium Pack
- Energizing Pack
- Rijassistentiepakket
- Nightpakket
- Connectiviteitspakket
- Dikkere radio

Kleurtje: Kosmoszwart :+
Ow lekker hoor goede motor ook. Vind de 2.0 liter motor zoveel lekkerder en rustig rijden. Ik had vorige week een cla180 meegekregen en viel mij gelijk op dat blok schakelt echt veel gaat hoog in de toeren zitten en maakt echt veel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Heeft iemand al iets gehoord mbt leveringen? Mijn dealer geeft aan dat er tot nu toe geen vertraging is en dat de genoemde datum nog steeds staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:47:
Heeft iemand al iets gehoord mbt leveringen? Mijn dealer geeft aan dat er tot nu toe geen vertraging is en dat de genoemde datum nog steeds staat.
ik las wel op autoblog dat de mercedes fabrieken dicht zijn. Dit zal zeker een impact hebben op de levering van de auto's. Ik zou daar wel rekening mee houden maar in deze tijden is dit niet onontkomelijk en hopelijk heeft iedereen daar wel begrip voor deze onmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
zaka_m4 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:48:
[...]

ik las wel op autoblog dat de mercedes fabrieken dicht zijn. Dit zal zeker een impact hebben op de levering van de auto's. Ik zou daar wel rekening mee houden maar in deze tijden is dit niet onontkomelijk en hopelijk heeft iedereen daar wel begrip voor deze onmacht.
Lees het indd. Begrip zeker, maar baal wel haha. Wacht al 7 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:50:
[...]

haha ja snap ik je mag wel een rondje in de mijne rijden als dat je pijn verzacht (solidariteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
zaka_m4 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:51:
[...]

haha ja snap ik je mag wel een rondje in de mijne rijden als dat je pijn verzacht (solidariteit)
Wow, dat zou ik geweldig vinden :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Is hij na 7 maanden ook nog niet geproduceerd dan?

Mijn CLA was na 3 maanden aangekomen in het land, en (fingers crossed) binnen 2 weken ophalen.

Niet voor Nederland maar ze komen uit dezelfde fabriek neem ik aan.

Of nouja.. ik zeg fingers crossed om hem op te halen, maar ik heb de komende maand toch nergens om naartoe te rijden met alle grenzen dicht en werken vanuit huis.

Die leaseprijs gaat pas tellen nadat ik hem hem opgehaald, misschien laat ik hem nog wel een maandje staan :'( :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Is hij na 7 maanden ook nog niet geproduceerd dan?

Mijn CLA was na 3 maanden aangekomen in het land, en (fingers crossed) binnen 2 weken ophalen.

Niet voor Nederland maar ze komen uit dezelfde fabriek neem ik aan.

Of nouja.. ik zeg fingers crossed om hem op te halen, maar ik heb de komende maand toch nergens om naartoe te rijden met alle grenzen dicht en werken vanuit huis.

Die leaseprijs gaat pas tellen nadat ik hem hem opgehaald, misschien laat ik hem nog wel een maandje staan :'( :+
Ik snap ook echt niet waarom het bij mij zo lang duurt. Dealer komt continue met het zelfde smoesje. “Zijn afhankelijk van Duitsland” of de auto überhaupt is gemaakt weet ik ook niet. Ik rij nu in een A180 limousine. Lease prijs zal niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Ik snap ook echt niet waarom het bij mij zo lang duurt. Dealer komt continue met het zelfde smoesje. “Zijn afhankelijk van Duitsland” of de auto überhaupt is gemaakt weet ik ook niet. Ik rij nu in een A180 limousine. Lease prijs zal niet veel schelen.
Zijn afhankelijk van DL? Weet hij niet dat ze in Hongarije gebouwd worden. ;)
Ja, die fabriek gaat voor minimaal 2 weken dicht. BMW gooit zijn EU fabrieken 4 weken dicht. Ik denk dat Merc dat ook wel gaat doen.

Maar update over mijn CLA: Die staat ondertussen op transport en wordt begin volgende week verwacht bij de dealer. Met een week of twee verwacht ik te rijden eigenlijk. Net op tijd dat de fabrieken dicht gaan. Denk dat ik gewoon mazzel.

Voor degene die nog langer moeten wachten... heel veel succes!

Edit: Misschien dat ik de auto ook wel later ophaal net als @Verwijderd ... Scheelt me behoorlijk wat bijtelling en werk toch vanaf huis..
...
...
...
Nahhhhh.... nu wil ik hem voor de deur hebben staan ook. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr_LZS01_5loorZBw7zQl9J-ccM=/f/image/LU1uv8z8aFsdd1MIzhUPzM0z.gif

[ Voor 22% gewijzigd door CarJunkyXL op 18-03-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Cobraa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:29:
[...]

wat een onzin.
Vanaf de handtekening tot het overhandigen bij de dealer duurde voor mij 7 weken. En ik heb niet bepaalt de standaarduitrusting. Dus aan de opties ligt het zo wie zo niet.
Die smoesjes zou ik nu langzamerhand niet meer accepteren.
Annuleren en bij een andere Dealer een nieuwe bestellen. Dan heb je hem waarschijnlijk nog eerder ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
trinity999 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:06:
[...]

wat een onzin.
Vanaf de handtekening tot het overhandigen bij de dealer duurde voor mij 7 weken. En ik heb niet bepaalt de standaarduitrusting. Dus aan de opties ligt het zo wie zo niet.
Die smoesjes zou ik nu langzamerhand niet meer accepteren.
Annuleren en bij een andere Dealer een nieuwe bestellen. Dan heb je hem waarschijnlijk nog eerder ook ;)
Je kan mazzel hebben gehad dat de dealer nog een slot vrij had binnen niet afzienbare tijd. Als je nu annuleert is het zeker dat je nog een jaar kan wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
jadjong schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:42:
[...]

Je kan mazzel hebben gehad dat de dealer nog een slot vrij had binnen niet afzienbare tijd. Als je nu annuleert is het zeker dat je nog een jaar kan wachten. :P
Dat is waar wat je zegt , maar 7 maanden en dan nog geen datum kunnen roepen? Hier heeft de verkoper je bewust misleid om maar de auto te kunnen verkopen.Als hij geen productieslot heeft had hij reëel kunnen vertellen dat het maanden kan gaan duren, maar ja dan zeg je waarschijnlijk bedankt en tot ziens.
Als ze tegen mij hadden gezegd het gaat 6+maanden duren dan had ik afgezien van de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinity999 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:56:
[...]

Dat is waar wat je zegt , maar 7 maanden en dan nog geen datum kunnen roepen? Hier heeft de verkoper je bewust misleid om maar de auto te kunnen verkopen.Als hij geen productieslot heeft had hij reëel kunnen vertellen dat het maanden kan gaan duren, maar ja dan zeg je waarschijnlijk bedankt en tot ziens.
Als ze tegen mij hadden gezegd het gaat 6+maanden duren dan had ik afgezien van de koop.
Ik had na 7 maanden met nog steeds geen datum ook toedeledokie gezegd. Dat slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Wat ik denk dat er gebeurd is, maar goed.... lekker speculeren natuurlijk:

Elke dealer heeft elk kwartaal een X aantal productie plekken. Nu heb ik even opgezocht, maar de auto van @Cobraa is besteld in Amsterdam. Nu denk ik dat Amsterdam best veel CLA's verkopen omdat er veel mensen in dat gebied wonen. Dus elk kwartaal zit zo gevuld. Als ze er dus veel verkopen kan het zomaar zijn dat je dus meerdere kwartalen moeten wachten tegenover een dealer in het rustige noorden van het land.

Maar goed... dat is speculeren. Vind dat de dealer wel open kaart moet spelen. Dit is letterlijk geen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Mijn leasemaatschappij heeft gewoon rondgebeld waar ze hem nog konden bestellen volgens mij.
Leasemaatschappij zit in Friesland, is besteld bij Gomes Noord-Holland, terwijl ik in Arnhem woon...

Beetje creativiteit mag wel ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Ik had zelf ook de keuze waar ik de auto zou bestellen. Heb voor Amsterdam ZO gekozen omdat daar mijn werkgever goeie ervaring mee had aangezien ze veel autos daar bestelde.

Annuleren heeft nu totaal geen nut aangezien het ergens anders denk ik veel langer duurt.
Gister nog maar eens gemaild.

Kreeg dit als reactie terug:

"Intern is er geen communicatie vrijgegeven nogmaals zodra er een vertraging is informeer ik dat jou meteen.

Inderdaad jou auto wordt in Hongarije geproduceerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobraa schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:04:
Ik had zelf ook de keuze waar ik de auto zou bestellen. Heb voor Amsterdam ZO gekozen omdat daar mijn werkgever goeie ervaring mee had aangezien ze veel autos daar bestelde.

Annuleren heeft nu totaal geen nut aangezien het ergens anders denk ik veel langer duurt.
Gister nog maar eens gemaild.

Kreeg dit als reactie terug:

"Intern is er geen communicatie vrijgegeven nogmaals zodra er een vertraging is informeer ik dat jou meteen.

Inderdaad jou auto wordt in Hongarije geproduceerd."
Hoe kan er vertraging zijn als ze je uberhaupt geen leverdatum geven.

Linksom of rechtsom ben je ergens in het proces in het ootje genomen.
Pagina: 1 ... 22 ... 70 Laatste