Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Gelukkig pak je niet zo’n dikke auto als voorbeeld, hè?! Haha...
Haha, Kan er niks aan doen. Mijn ogen gingen direct naar deze foto om als voorbeeld te posten. :+
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:30:
Gisteren mijn CLA 200 op mogen halen bij de dealer na 5 maanden wachten.

De specs:
MB CLA200 Coupe Business Solution

Benzine / 163PK
Mojave zilver
p0hhh! Prachtige combi. Mojave Silver valt inderdaad beter uit op de Progressive lijn dan op de AMG.

[ Voor 39% gewijzigd door CarJunkyXL op 22-02-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 17:34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Prachtig in het "eggie" in die kleur zeg! Komt ook beter uit in Progressive dan in AMG.

Praktische vraag: hoe is het Advanced Sound System? Ik heb dat ook besteld maar had geen beluistermogelijkheid.
Heel tevreden van in mijn C-klasse (2019) en ik ben zelf nogal gevoelig op geluid. Doet het ook prima met de lage tonen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zaka_m4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01-2021
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Gelukkig pak je niet zo’n dikke auto als voorbeeld, hè?! Haha...
Ik heb deze kleur ook en tot heden was ik hem alleen met de hand. Werd ook zeker aangeraden door de dealer niet door wasstraten te rijden etc. Maar ik was sowieso altijd mijn auto's met de hand dan door een krasstraat.

Ik krijg vaak complimenten over de kleur vooral als de zon erop schijnt geeft het echt een mooi effect. Ik heb nu ook alle onderdelen zwart laten maken zoals dat chrome op de handvaten wat ik echt lelijk vond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sHi3Nhuh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door zaka_m4 op 24-02-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4

De specs:

Benzine / 163PK
Mojave zilver

- Business Solution plus pakket
- Business Solution progressive pakket
- Connectiviteits pakket
- Rijassistentie pakket
- Anti diefstal pakket
- Privacy glass
- Panorama schuifdak
- Advanced sound system
- Comfort stoelen voor
- Stoelverwarming voor
- Digitale radio
- MBUX augmented reality navigatie

De foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie auto! Geniet ervan en veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaka_m4 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:50:
[...]

Ik heb deze kleur ook en tot heden was ik hem alleen met de hand. Werd ook zeker aangeraden door de dealer niet door wasstraten te rijden etc. Maar ik was sowieso altijd mijn auto's met de hand dan door een krasstraat.

Ik krijg vaak complimenten over de kleur vooral als de zon erop schijnt geeft het echt een mooi effect. Ik heb nu ook alle onderdelen zwart laten maken zoals dat chrome op de handvaten wat ik echt lelijk vond.

[Afbeelding]
Dat ziet er zo blacked-out ook wel super vet uit. Kan je wat meer plaatjes delen? <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-07 12:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

[Afbeelding]
Hoeveel van wat jij zwart hebt gemaakt is ook zwart als je een night pack zou nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
swtimmer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:53:
[...]

Hoeveel van wat jij zwart hebt gemaakt is ook zwart als je een night pack zou nemen?
Het chrome op de handvaten (enkel bij Keyless Go) en de Mercedes-star alvast niet. Spiegels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
[...]

[Afbeelding]
Wel heftig zo'n "murdered out" uitvoering! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.lammers schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Wel heftig zo'n "murdered out" uitvoering! :P
Is dan ook wel een echte AMG en geen AMG line. Die zijn wel wat dikker uitgetimmert _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 07:48
Die zwarte handvatten zat ik ook al aan te denken, dat zwarte logo is ook erg bruut.

Maar tbqfh: wel een beetje pauper :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:16:
[...]

Is dan ook wel een echte AMG en geen AMG line. Die zijn wel wat dikker uitgetimmert _/-\o_
Ik zag het inderdaad ook aan de bumpers. Dan mag het van mij ook wel wat meer uitgesproken zijn. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1344568

De specs:

Benzine / 163PK
Mojave zilver

- Business Solution plus pakket
- Business Solution progressive pakket
- Connectiviteits pakket
- Rijassistentie pakket
- Anti diefstal pakket
- Privacy glass
- Panorama schuifdak
- Advanced sound system
- Comfort stoelen voor
- Stoelverwarming voor
- Digitale radio
- MBUX augmented reality navigatie

De foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
och jezus wat een mooie auto zeg :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:33
[...]

[Afbeelding]
Waar heb je dat gedaan dat zwart maken ? En is dat dan gespoten/gewrapt/platidip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Bedankt voor de complimenten allen!

Ff paar antwoorden op de vragen die gesteld zijn:

Ik heb de voorster, voor lamellen, handvatten en mercedes logo achterop zwart laten wrappen. De turbo 4 matic logo's aan de zijkant en de cla en amg logo's achterop heb ik in het zwart gekocht.

Er zitten standaard al wat zaken zwart op en ik heb de perfomance packages opzitten wat ook weer extra side skirts en andere zwarte delen op de bumpers met zich meebrengt.

Hieronder de achterkant daar verschilt ook dat ik hoogglans achter diffuser heb ten opzichte van de normale amg line cla.

Al met al komt er nog een milltek uitlaat onder andere eind dempers en brabus tuning dan ben ik voorlopig wel klaar. Wellicht in de toekomst nog iets bredere velgen en de remklauwen rood laten spuiten.

Het wrappen heb ik bij mt cardesign gedaan is op insta en facebook te vinden onder deze naam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3jv7BhRh.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:46
Misschien ben ik wel een grote zeiksnor, maar de huidige Benz modellen A,B, CLA etc kan mij persoonlijk niet bekoren. Zelf ben ik van de klassieke E of S klasse en rij voor mijn werk een C Estate (iets met lease budget).

Maar bij AMG denk ik zelf altijd aan 500+ PK en tegenwoordig lijkt het overal op geplakt te worden. Toch zonde het was echt iets exclusiefs. Natuurlijk heb je Brabus maar dan heb je ook meteen wanstaltige stukken kunststof erbij. Ben ik nu de enige of dit gewoon de huidige trend dat exclusieve uitvoeringen nu gangbaar in elke serie terug te vinden zijn?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Het is wat nederlanders willen. In andere landen zijn die embleempjes meer waard, maar vanwege de BPM verkoopt het gewoon echt niet in NL.

Ik heb een A220, en zou dolgraag een A250 (of zelfs A35/A45) gereden hebben. Die is maar 500 of 1000 euro ofzo duurder bij Mercedes zelf, maar qua BPM scheelt het weer een paar duizend euro...

500PK is in Nederland gewoon praktisch onbetaalbaar. Dan is een logo en wat leuke bumpers op je 2.0 190PK erg fijn...

Een A of CLA zonder AMG pakket vind ik namelijk afzichtelijk...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:32:
Misschien ben ik wel een grote zeiksnor, maar de huidige Benz modellen A,B, CLA etc kan mij persoonlijk niet bekoren. Zelf ben ik van de klassieke E of S klasse en rij voor mijn werk een C Estate (iets met lease budget).

Maar bij AMG denk ik zelf altijd aan 500+ PK en tegenwoordig lijkt het overal op geplakt te worden. Toch zonde het was echt iets exclusiefs. Natuurlijk heb je Brabus maar dan heb je ook meteen wanstaltige stukken kunststof erbij. Ben ik nu de enige of dit gewoon de huidige trend dat exclusieve uitvoeringen nu gangbaar in elke serie terug te vinden zijn?
Je bent inderdaad een grote zeiksnor :+

Prestatie is tegenwoordig meer dan enkel PK's. Moderne automaten, wegligging, gebrek aan gewicht etc. Dat hou je met een ouwe 500PK nog steeds niet bij. Performance maar in een Eco schilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Hari-Bo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:32:

Jii onderschat de nieuwe technieken heel erg merk ik al. Dit is een cla 35 amg en doet het in 4.9 seconden naar de 100 met 306 pk. Met wat chiptuning heb ik op andere flora’s al gezien dat ze in 4 seconden gaan. Kom jij maar met je oude amg die trek ik eruit helemaal met 4 matic. C63 als het nat is trek ik al er uit. Maar Ff voor jou info ook wat anderen hier zeggen auto’s in nl met bpm zijn super duur deze was al bijna 90k als je de 45 wilt zit je zo met leuke opties op de 120k.

Qua afmetingen is de cla groter dan de c klasse 😀. Net Ff gecheckt.

[ Voor 3% gewijzigd door zaka_m4 op 24-02-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaka_m4 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Jii onderschat de nieuwe technieken heel erg merk ik al. Dit is een cla 35 amg en doet het in 4.9 seconden naar de 100 met 306 pk. Met wat chiptuning heb ik op andere flora’s al gezien dat ze in 4 seconden gaan. Kom jij maar met je oude amg die trek ik eruit helemaal met 4 matic. C63 als het nat is trek ik al er uit. Maar Ff voor jou info ook wat anderen hier zeggen auto’s in nl met bpm zijn super duur deze was al bijna 90k als je de 45 wilt zit je zo met leuke opties op de 120k.

Toevoeging: kwa buiten-afmetingen. Binnenin is er helaas wat minder ruimte :+

Maar dat was voor mij zeker het inleveren waard, om die daklijn terug te krijgen. En hoe vaak heb ik mensen op de achterbank? Ik zit er zelf in ieder geval nooit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:46
@heren Helder smaken verschillen duidelijk uiteraard geen probleem :)
Vind sommige punten inderdaad wel valide, maar blijf toch bij mijn 'klassieke' statement.

En daarom heb ik een onberispelijke W123 in de schuur staan die er alleen met mooi weer uit mag. :D En twee werkpaarden de S203 en S205.

[ Voor 30% gewijzigd door Hari-Bo op 24-02-2020 17:04 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 17:40
@Hari-Bo , ik zit in jouw team. Dan heb je een A200 met dikke bumpers etc, ik hou er niet van, geen logo’s voor de show.

Sowieso ben ik van de praktische werkpaarden, een station zonder ruimte is waardeloos, als iets hoger op de poten staat moet je er de modder mee in kunnen en er hoort een trekhaak aan te zitten. Liefst zou ik een S212 op diesel rijden..helaas is er na mijn S203 een Prius gevetoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ik zelf hou wel van AMG-line\ M-Pakket\ Sline. Alleen haal zelf alle logo's altijd weg die suggereren dat het een performance model is. Ik hou wel van de sportieve looks.
Zelf een CLA A200 in bestelling staan in... jawel... AMG-line trim. Mooi uiterlijk, maar zodra die op de oprit staat haal ik de AMG embleempjes weg. ;)

@zaka_m4
D*mnnnn! wat is die 35 van je toch dik!

[ Voor 7% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-02-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
TWCRay schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:06:
@Hari-Bo , ik zit in jouw team. Dan heb je een A200 met dikke bumpers etc, ik hou er niet van, geen logo’s voor de show.

Sowieso ben ik van de praktische werkpaarden, een station zonder ruimte is waardeloos, als iets hoger op de poten staat moet je er de modder mee in kunnen en er hoort een trekhaak aan te zitten. Liefst zou ik een S212 op diesel rijden..helaas is er na mijn S203 een Prius gevetoed.
Haha ik rij niet in een 200 maar een cla 35 amg daar ging het over geen amg line en ik ben er blij mee. Ik vind de amg line ook super mooi het gaat toch ook om het uiterlijk ziet er in mijn ogen top uit. Ik had hiervoor een a250 ook amg line en man man man wat ziet zo'n pakket er toch lekker uit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
m.lammers schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:51:
Ik zelf hou wel van AMG-line\ M-Pakket\ Sline. Alleen haal zelf alle logo's altijd weg die suggereren dat het een performance model is. Ik hou wel van de sportieve looks.
Zelf een CLA A200 in bestelling staan in... jawel... AMG-line trim. Mooi uiterlijk, maar zodra die op de oprit staat haal ik de AMG embleempjes weg. ;)

@zaka_m4
Thanks M. Lammers!!! Jij hebt ook een mooie cla besteld ben benieuwd naar je foto's!! De amg line maakt de cla in mijn ogen echt wel veel mooier. Als ik die andere modellen zie dan lijkt de voorbumper met de smalle stukken echt niet mooi (Nogmaals persoonlijk).

Je kon hem al zonder logo's bestellen he. Als je dit niet heb gedaan moet je het gewoon ff doorgeven aan je dealer die halen ze dan voor je eraf hadden ze bij mijn vorige auto's ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
m.lammers schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:51:

@zaka_m4
De AMG-Line heeft geen AMG logo's. Enkel op de vloermatten. ;)
Oja, en op de velgen, maar succes met dat eraf te krijgen. :+

Naar mijn mening is de AMG-Line ook een must op de A-Klasse. Zonder had ik 'm zelf ook absoluut niet gewild. Idem bij BMW en Audi waarbij M-Line en S-Line ook noodzakelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 25-02-2020 09:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Rivanov schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:
[...]

De AMG-Line heeft geen AMG logo's. Enkel op de vloermatten. ;)
Oja, en op de velgen, maar succes met dat eraf te krijgen. :+
Oh niet? Dacht dat de dealer zei dat die rechts op de klep zat. Naja. dan alleen de type aanduiding weghalen\weg laten halen,
zaka_m4 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Thanks M. Lammers!!! Jij hebt ook een mooie cla besteld ben benieuwd naar je foto's!! De amg line maakt de cla in mijn ogen echt wel veel mooier. Als ik die andere modellen zie dan lijkt de voorbumper met de smalle stukken echt niet mooi (Nogmaals persoonlijk).

Je kon hem al zonder logo's bestellen he. Als je dit niet heb gedaan moet je het gewoon ff doorgeven aan je dealer die halen ze dan voor je eraf hadden ze bij mijn vorige auto's ook gedaan.
Ja, helemaal vergeten te melden inderdaad aan de dealer dat ik de type aanduiding niet hoef, haha.

[ Voor 21% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-02-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
m.lammers schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:02:
[...]

Ja, helemaal vergeten te melden inderdaad aan de dealer dat ik de type aanduiding niet hoef, haha.
Dat betreft ook enkel A200 wat je kunt laten verwijderen. Dit heb ik ook direct laten doen vóór aflevering. Ook omdat de positie van de type-aanduiding niet echt mooi is bij de nieuwe A-Klasse (linksonderin).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Rivanov schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:03:
[...]

Dat betreft ook enkel A200 wat je kunt laten verwijderen. Dit heb ik ook direct laten doen vóór aflevering. Ook omdat de positie van de type-aanduiding niet echt mooi is bij de nieuwe A-Klasse (linksonderin).
Klopt ja maar toch zie ik ze wel eens rijden dus dacht altijd dat er ook amg opstond. Maar dat zal dan wel zelf geplakt zijn door mensen. Die van mij hiervoor had idd ook alleen linksonder het logo staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
zaka_m4 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:05:
[...]

Klopt ja maar toch zie ik ze wel eens rijden dus dacht altijd dat er ook amg opstond. Maar dat zal dan wel zelf geplakt zijn door mensen. Die van mij hiervoor had idd ook alleen linksonder het logo staan.
Nope, staat er niet op. Dus dat hebben die mensen dan zelf erop laten plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Rivanov schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Nope, staat er niet op. Dus dat hebben die mensen dan zelf erop laten plaatsen. ;)
Kijk dat zou ik nooit doen maar een amg line wel haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-08 09:38

johnwoo

3S-GTE

zaka_m4 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Inderdaad, techniek staat niet stil.

Ik heb zo'n "klassieke" (nou ja, nog niet echt klassiek, wel youngtimer) E, toevallig ook precies 306pk, maar dan uit een 5 liter atmosferisch blok (en dat is zelfs voor die tijd nog geen echt hoog specifiek vermogen, maar het ding is dan ook praktisch onverwoestbaar), en die doet er een seconde langer over. Wel wat meer gewicht ook uiteraard.

Maar zo'n kleiner turboblok rijdt voor hetzelfde vermogen gemiddeld wel zuiniger en kun je ook nog eenvoudig laten chippen, waar je bij zo'n ouderwets blok al zo'n beetje aan de max zit -- voor veel geld is alles mogelijk natuurlijk, maar dan is de eerstvolgende logische stap eigenlijk omruilen voor een E55, en dat wilde ik niet (het is ook een zakelijke wagen én familie-auto, dus het moet allemaal wel een beetje binnen de perken en representatief blijven). Al had een AMG pakket wel welkom geweest (en dan vooral de achterbumper met de vier pijpjes, dat maakt het gelijk een stuk jonger :9 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/slIw0VaCfnyNl89AGO5AqNyS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2R8Kw3r2fe752NJO7hTCDS9B/thumb.jpg

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
never mind.

[ Voor 93% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-02-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:47
Ben momenteel nog erg tevreden over mijn A-klasse.

Nou las ik ooit ergens dat het niet altijd raadzaam is om de auto door de wasstraat heen te halen aan de hand van een beetje kleur/afwerking wat je hebt aan je auto. Bijvoorbeeld een matte kleur.

Ik heb de Mojave Silver als kleur gekozen. Zie foto. Hoe denken jullie over je auto naar de wasstraat brengen, of wassen jullie de auto zelf?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uaipSl2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door cacao70 op 25-02-2020 20:01 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:11

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

cacao70 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:21:
Ben momenteel nog erg tevreden over mijn A-classe.

Nou las ik ooit ergens dat het niet altijd raadzaam is om de auto door de wasstraat heen te halen aan de hand van een beetje kleur/afwerking wat je hebt aan je auto. Bijvoorbeeld een matte kleur.

Ik heb de Mojave Silver als kleur gekozen. Zie foto. Hoe denken jullie over je auto naar de wasstraat brengen, of wassen jullie de auto zelf?
[Afbeelding]
Ik zou em zowiezo nooit door een wasstraat doen.

Wassen doe ik mooi met het handje thuis voor de deur. Af en toe in de wasbox omdat ze daar een fijne hogedruk spuit hebben. Maar dan was ik em evengoed met de hand en spuit met de hogedruk af.

Mooie kleur BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nooit naar de wasstraat, nooit een borstel van een wasbox. Ongeacht de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Inderdaad. Hier gaan onze auto's nooit door de wasstraat.

Ik was de daily auto's als volgt:

Hoge druk eerste laag vuil eraf afspuiten
Infoamen (Monello Artico Magico Snow Foam)
Velgen ondertussen schoonmaken met monello non ferro en velgen washmitt
Afspuiten.
Infoamen om dit te gebruiken als lubrication voor de washmitt
Wassen met meerdere emmers en dirt locks en een goede washmitt. (Dodo Juice Born to be Mild shampoo)
Afspuiten
Drogen (Gyeon Q²M Soft Dryer)
Spraywax (Sonax Briljant Shine Detailer)
Bandenzwart aanbrengen.

De BMW 4 serie coupe (non-daily) krijgt een iets andere behandeling, maar lijkt aardig op bovenstaande. Dit komt omdat ik heb daar een glascoating op aangebracht.

Soms nog even het interieur meepakken, maar dat is afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.
Met het bovenstaande ritueel ben ik zo anderhalf uur verder. Heerlijk therapeutisch in het weekend. :)
In de zomer was ik mijn auto dan ook bijna wekelijks. In de winter kan het zomaar zijn dat die enkele weken niet gewassen wordt door de weersomstandigheden. De lol met kou en regen is er wel snel af.
Maar dan nog trek ik hem niet door de krasstraat. Liever een vieze auto waar onder de laag smerigheid een lak zit die in super staat is, dan een schone auto vol met swirls.

Maar bezoek het detailing topic in Verkeer & Vervoer zou ik zeggen. Daar is vast en zeker een hoop tips en trucs te leren.

[ Voor 11% gewijzigd door CarJunkyXL op 26-02-2020 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik ga altijd naar Washin7 in Eindhoven. Wat mij betreft één van de beste wasstraten die je auto ook écht schoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
johnwoo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Inderdaad, techniek staat niet stil.

Ik heb zo'n "klassieke" (nou ja, nog niet echt klassiek, wel youngtimer) E, toevallig ook precies 306pk, maar dan uit een 5 liter atmosferisch blok (en dat is zelfs voor die tijd nog geen echt hoog specifiek vermogen, maar het ding is dan ook praktisch onverwoestbaar), en die doet er een seconde langer over. Wel wat meer gewicht ook uiteraard.

Maar zo'n kleiner turboblok rijdt voor hetzelfde vermogen gemiddeld wel zuiniger en kun je ook nog eenvoudig laten chippen, waar je bij zo'n ouderwets blok al zo'n beetje aan de max zit -- voor veel geld is alles mogelijk natuurlijk, maar dan is de eerstvolgende logische stap eigenlijk omruilen voor een E55, en dat wilde ik niet (het is ook een zakelijke wagen én familie-auto, dus het moet allemaal wel een beetje binnen de perken en representatief blijven). Al had een AMG pakket wel welkom geweest (en dan vooral de achterbumper met de vier pijpjes, dat maakt het gelijk een stuk jonger :9 )

[Afbeelding][Afbeelding]
Hele mooie auto heb je daar!! Ja dat is precies waar ik op doelde is best grappig om te zien dat andere fabrikanten vergelijkbare pk gewichtsverhouding hebben en ook vrij nieuwe techniek gebruiken maar toch langzamer zijn. Dan doet Mercedes dat toch best knap helemaal als je kijkt naar de 45 s blokken dat is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
cacao70 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:21:
Ben momenteel nog erg tevreden over mijn A-klasse.

[Afbeelding]
Mooie auto en een hele mooie kleur!! Ik raad echt iedereen aan om de auto met de hand te wassen en altijd 2 emmers gebruiken :-). Vind het echt zonde als je zulke mooie auto's lease of niet door de krasstraat rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
Gewoon lekker door de wasstraat! Wel een goede lange wasstraat en geen hap-snap drive-in boxje bij de lokale pompstation.

Vroeger deed ik alles met de hand. Ook weleens foamen en bijpoetsen etc. Twee keer per jaar naar de pro-poetser. Als je ziet hoeveel tijd hierin gaat zitten dan word je helemaal gek. Plus het op voorraad houden van allerlei spullen...pfff.

Tijdens inruil zegt de dealer weer tegen mij: jouw auto is echt altijd nieuw, hè? Niet normaal! Nu moet ik ook zeggen dat ik ze na twee jaar meestal weer inruil haha, maar wat ik ermee wil zeggen: geniet van andere dingen, en je auto is slechts een gebruiksvoorwerp. Deze moet uiteraard wel netjes en schoon zijn. Maar je kan hem beter iedere week 2x door de wasstraat rijden dan met het handje wassen wanneer het je schikt. Je bent altijd afhankelijk van het weer en de zin.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Redondo1982 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:52:
Gewoon lekker door de wasstraat! Wel een goede lange wasstraat en geen hap-snap drive-in boxje bij de lokale pompstation.

Vroeger deed ik alles met de hand. Ook weleens foamen en bijpoetsen etc. Twee keer per jaar naar de pro-poetser. Als je ziet hoeveel tijd hierin gaat zitten dan word je helemaal gek. Plus het op voorraad houden van allerlei spullen...pfff.

Tijdens inruil zegt de dealer weer tegen mij: jouw auto is echt altijd nieuw, hè? Niet normaal! Nu moet ik ook zeggen dat ik ze na twee jaar meestal weer inruil haha, maar wat ik ermee wil zeggen: geniet van andere dingen, en je auto is slechts een gebruiksvoorwerp. Deze moet uiteraard wel netjes en schoon zijn. Maar je kan hem beter iedere week 2x door de wasstraat rijden dan met het handje wassen wanneer het je schikt. Je bent altijd afhankelijk van het weer en de zin.
hahaha voor mij is het niet alleen gebruiksvoorwerp het is mijn lust en leven en stop er zoveel mogelijk tijd en liefde in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Verschil moet er zijn, als ik hoor dat iemand anderhalf-uur zijn auto staat te wassen denk ik.
Ik heb wel wat beters te doen...

Ieder zijn meug :)

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-08 00:16
zaka_m4 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:26:
Bedankt voor de complimenten allen!

Ff paar antwoorden op de vragen die gesteld zijn:

Ik heb de voorster, voor lamellen, handvatten en mercedes logo achterop zwart laten wrappen. De turbo 4 matic logo's aan de zijkant en de cla en amg logo's achterop heb ik in het zwart gekocht.

Er zitten standaard al wat zaken zwart op en ik heb de perfomance packages opzitten wat ook weer extra side skirts en andere zwarte delen op de bumpers met zich meebrengt.

Hieronder de achterkant daar verschilt ook dat ik hoogglans achter diffuser heb ten opzichte van de normale amg line cla.

Al met al komt er nog een milltek uitlaat onder andere eind dempers en brabus tuning dan ben ik voorlopig wel klaar. Wellicht in de toekomst nog iets bredere velgen en de remklauwen rood laten spuiten.

Het wrappen heb ik bij mt cardesign gedaan is op insta en facebook te vinden onder deze naam.

[Afbeelding]
Sjezus wat een mooie bak! Kom ik aan in mn A200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik doe m'n auto gewoon door de wasstraat. Daarna wel even met de hand nog de velgen en spraywax erop, maar hij gaat voor 90% gewoon door de wasstraat.

Het is en blijft maar een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

m.lammers schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:33:

De BMW 4 serie coupe (non-daily) krijgt een iets andere behandeling, maar lijkt aardig op bovenstaande. Dit komt omdat ik heb daar een glascoating op aangebracht.
Ben jij tevreden met die coating? Merk je echt verschil met toen het non-coated was qua schoonblijven en schoonmaak gemak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
swtimmer schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:49:
[...]

Ben jij tevreden met die coating? Merk je echt verschil met toen het non-coated was qua schoonblijven en schoonmaak gemak?
Zeker! de lak blijft zo glad als een aal en het maakt het schoonmaken super makkleijk. Zeker in de zomer (als die buiten mag spelen) en alles zit onder de dode vliegjes\wespen en ander gespuis. ;)
Heb hier Gyeon Q² Syncro 2 jaar terug op gesmeerd en ik merk nog niet dat de bescherming minder is. De beading en sheeting is nog steeds top. Maar we zijn ook pas 14.000 km-er verder sinds het er op gesmeerd is en de auto staat altijd binnen.

De Micra van mijn vriendin staat in de Sonax CC36 coating. Die is beduidend minder goed qua duurzaamheid. maar daar betaal je dan ook de helft voor. Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen.

De komende CLA, krijgt de behandeling zoals hierboven staat. Dit is dezelfde als mijn vorige leasert. (BMW 1 serie) Daar vind ik het nog wel eens leuk om producten mee te proberen. (Qua wax\sealents) Daarom zet ik die niet in de coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
zaka_m4 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:15:
[...]

hahaha voor mij is het niet alleen gebruiksvoorwerp het is mijn lust en leven en stop er zoveel mogelijk tijd en liefde in.
Dat (lees: gebruiksvoorwerp) is het voor mij ook geworden in de loop der tijd. Was altijd met vanalles bezig om hem in conditie te houden, totdat ik er beroerd van werd. Uiteindelijk zien mijn auto’s er nog steeds uit alsof ze net uit de showroom komen. Of ik hem nu door de wasstraat rij of met de hand was, het maakt niet uit. Je moet alleen niet te lang wachten met schoonmaken. Maarja, ieder zijn/haar perceptie. Mijn tijd is te kostbaar om een auto met de hand bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
FireDrunk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:24:
Verschil moet er zijn, als ik hoor dat iemand anderhalf-uur zijn auto staat te wassen denk ik.
Ik heb wel wat beters te doen...

Ieder zijn meug :)
Geen aanval hoor, maar mijn auto's zijn echt mijn hobby. Ik weet niet wat voor hobby(s) jij hebt natuurlijk, maar,maar daar ben je ook tijd mee kwijt. Als ik hoor bijvoorbeeld dat mensen zo twee uur aan een stuk kunnen fietsen\wielrennen, dan denk ik ook: Ik heb wel wat beters te doen.

Dus je opmerking, ieder zijn meug, die snap ik wel. ;)
zaka_m4 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
m.lammers schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:29:
[...]

Geen aanval hoor, maar mijn auto's zijn echt mijn hobby. Ik weet niet wat voor hobby jij hebt natuurlijk, maar daar ben je ook tijd mee kwijt. Als ik hoor bijvoorbeeld dat mensen zo twee uur aan een stuk kunnen fietsen\wielrennen, dan denk ik ook: Ik heb wel wat beters te doen.

Dus je opmerking, ieder zijn meug, die snap ik wel. ;)

[...]

Dit dus.
Van mij ook zeker niet! Ik vind het juist goed dat je zoveel kan genieten van je hobby, vooral doen!
Alleen heb ik precies zoals je al zegt, andere hobbies :+

Ik heb mijn auto nu denk ik 2 keer door de wasstraat gedaan, en ja, als je van *heel* dichtbij kijkt, zie je wat kleine lichte krasjes. Tja. Daar doe je helaas niks aan (anders dan zelf wassen).

Aan de andere kant heb ik een nog veel grotere kras op mijn velg. Die komt van de vrouw, niet van de wasstraat... :|

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
FireDrunk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Van mij ook zeker niet! Ik vind het juist goed dat je zoveel kan genieten van je hobby, vooral doen!
Thanks, I will! d:)b
[...]

Aan de andere kant heb ik een nog veel grotere kras op mijn velg. Die komt van de vrouw, niet van de wasstraat... :|
Ouch! Die polijst je er ook niet zomaar uit.

[ Voor 8% gewijzigd door CarJunkyXL op 26-02-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nee, ze had haast bij inparkeren. Ze reed met rechter voorwiel over de stoep heen om file te parkeren.
Ging iets te snel, en ze scoopte dus met de velg langs de stoeprand...

Je ziet er gelukkig niet veel van...

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
[...]

Ik heb mijn auto nu denk ik 2 keer door de wasstraat gedaan, en ja, als je van *heel* dichtbij kijkt, zie je wat kleine lichte krasjes. Tja. Daar doe je helaas niks aan (anders dan zelf wassen).

Een coating is net voor als je weinig tijd hebt, stoot vuil af zodat je minder naar de wasstraat moet, heeft een hogere hardheid waardoor een wasstraat niet zo snel gaat krassen en als je echt geen tijd hebt spoel je hem gewoon even af met water.

Maar in de praktijk zijn het mensen die heel veel tijd en aandacht besteden aan het wassen die net zo een coating leggen.

Het leggen van een coating is duur of heel veel werk, dat wel, maar erna, ideaal. Waarom fabrikanten dat niet als optie aanbieden is mij een raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door sprankel op 26-02-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

sprankel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Een coating is net voor als je weinig tijd hebt, stoot vuil af zodat je minder naar de wasstraat moet, heeft een hogere hardheid waardoor een wasstraat niet zo snel gaat krassen en als je echt geen tijd hebt spoel je hem gewoon even af met water.

Maar in de praktijk zijn het mensen die heel veel tijd en aandacht besteden aan het wassen die net zo een coating leggen.

Het leggen van een coating is duur of heel veel werk, dat wel, maar erna, ideaal. Waarom fabrikanten dat niet als optie aanbieden is mij een raadsel.
En qua deuren van andere wagens en ander soort "kraswerk" in de stad, helpt zo'n coating dan ook goed? Opzich vind ik de kosten nog wel meevallen als ik zo rond kijk. Mijn lokale wasplek gaf aan dat een keramische coating misschien zelfs nog beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
swtimmer schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:57:
[...]

En qua deuren van andere wagens en ander soort "kraswerk" in de stad, helpt zo'n coating dan ook goed? Opzich vind ik de kosten nog wel meevallen als ik zo rond kijk. Mijn lokale wasplek gaf aan dat een keramische coating misschien zelfs nog beter is.
Je hebt sealers wat een "langdurige" wax is, je hebt coatings die reageren met zuurstof om uit te harden en coatings die je met warmte moet uitharden (lees met warmte apperatuur moet opzitten). Die laatste noemt men vaak keramisch maar er worden allerhande namen door elkaar gebruikt. De naam glas slaagt vooral op het uiterlijk, de lak gaat namelijk zwaar gaan spiegelen, net zoals glas maar men verwijst ook graag naar bestandsdelen.

De sealers leveren geen hardheid op, andere coatings wel. Sealers moet je regelmatig herhalen, lees jaarlijks. Andere coatings krijgen soms garanties tot 5 jaar, met name diegene die met warmte uitgehard worden krijgen langere garanties is mijn indruk.

Wat betreft krasbestendigheid, zelfde verhaal als gorilla glas, de hardheid is hoger en dus zijn er zaken die niet meer gaan krassen maar net zoals met gorilla glas is het niet een "het kan niet meer krassen" product.

Met name de oppervlakkige krassen zoals swirls van het wassen en inwerking van de natuurelementen worden tegengegaan (UV, chemicaliën afkomstig van vogelpoep, insecten, sappen van bomen, etc), strooizout, etc.

Zaken zoals steenslag, deur tegen deur, vandalisme, daar is een coating niet sterk genoeg voor om het tegen te houden (waarmee ik niet gezegd heb dat het niets doet maar daarvoor moet je niet een coating nemen). Dan moet je echt al met (doorzichtige) folie gaan werken wat ook geen 100% garantie is maar dat is héél prijzig. Vaak word dan enkel folie aan de voorkant gedaan waar de kans op steenslag groot is. Die techniek staat niet stil, het is niet meer zoals vroeger dat je het van ver kon zien dat er een beschermfolie opligt meer het blijft door de prijs, zeker voor de volledige wagen, eerder iets als je een heel dure wagen hebt.

De coating ligt op de lak waardoor je totale lakdichtheid toeneemt, eenmaal de coating weg is zit je dus terug op je originele lak en als het goed is, nog in originele staat wat zeer positief uitvalt voor de rest waarde. Gezien de coating een gladde structuur heeft en de poriën van de lak opvult heeft zowel water als vuil weinig meer om zich aan vast te houden. Prijs technisch gezien is het eigenlijk een nul operatie.

De reden waarom die coatings zo duur zijn is omdat ze arbeidsintensief zijn. Prijzen zijn vaak op aanvraag omdat je de lak eerst moet voorbereiden, wassen, kleien, polieren om dan pas aan de coating te beginnen. Een gloednieuwe auto is dus al een pak goedkoper omdat ze daar minder werk hebben om echt al het vuil eraf te krijgen. Als er ook maar iets van (diepgaand) vuil op de lak zit dan zal de coating niet hechten en kan je helemaal opnieuw beginnen. Bijkomstig vallen fouten in de lak 5 keer harder op na een coating door het spiegel effect, denk bijvoorbeeld aan appelsienhuid, dat kan je best eerst oplossen.
Maar gezien veel kleine zelfstandigen het aanbieden en sommige het achter hun uren doen of als hobby staat er druk op de prijs (en vermoedelijk ook op de kwaliteit).

Overigens niet dat ik er aandelen in heb ofzo :9 maar begrijp niet waarom ze dat niet als optie meteen in de fabriek aanbieden.

Bij lichte of felle kleuren krijg je wel een donkere auto bij weinig licht en een heel opvallende bij veel licht, mogelijk ook iets dat niet of net wel gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
sprankel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:51:
[...]

Je hebt sealers wat een "langdurige" wax is, je hebt coatings die reageren met zuurstof om uit te harden en coatings die je met warmte moet uitharden (lees met warmte apperatuur moet opzitten). Die laatste noemt men vaak keramisch maar er worden allerhande namen door elkaar gebruikt. De naam glas slaagt vooral op het uiterlijk, de lak gaat namelijk zwaar gaan spiegelen, net zoals glas maar men verwijst ook graag naar bestandsdelen.

De sealers leveren geen hardheid op, andere coatings wel. Sealers moet je regelmatig herhalen, lees jaarlijks. Andere coatings krijgen soms garanties tot 5 jaar, met name diegene die met warmte uitgehard worden krijgen langere garanties is mijn indruk.

Wat betreft krasbestendigheid, zelfde verhaal als gorilla glas, de hardheid is hoger en dus zijn er zaken die niet meer gaan krassen maar net zoals met gorilla glas is het niet een "het kan niet meer krassen" product.

Met name de oppervlakkige krassen zoals swirls van het wassen en inwerking van de natuurelementen worden tegengegaan (UV, chemicaliën afkomstig van vogelpoep, insecten, sappen van bomen, etc), strooizout, etc.

Zaken zoals steenslag, deur tegen deur, vandalisme, daar is een coating niet sterk genoeg voor om het tegen te houden (waarmee ik niet gezegd heb dat het niets doet maar daarvoor moet je niet een coating nemen). Dan moet je echt al met (doorzichtige) folie gaan werken wat ook geen 100% garantie is maar dat is héél prijzig. Vaak word dan enkel folie aan de voorkant gedaan waar de kans op steenslag groot is. Die techniek staat niet stil, het is niet meer zoals vroeger dat je het van ver kon zien dat er een beschermfolie opligt meer het blijft door de prijs, zeker voor de volledige wagen, eerder iets als je een heel dure wagen hebt.

De coating ligt op de lak waardoor je totale lakdichtheid toeneemt, eenmaal de coating weg is zit je dus terug op je originele lak en als het goed is, nog in originele staat wat zeer positief uitvalt voor de rest waarde. Gezien de coating een gladde structuur heeft en de poriën van de lak opvult heeft zowel water als vuil weinig meer om zich aan vast te houden. Prijs technisch gezien is het eigenlijk een nul operatie.

De reden waarom die coatings zo duur zijn is omdat ze arbeidsintensief zijn. Prijzen zijn vaak op aanvraag omdat je de lak eerst moet voorbereiden, wassen, kleien, polieren om dan pas aan de coating te beginnen. Een gloednieuwe auto is dus al een pak goedkoper omdat ze daar minder werk hebben om echt al het vuil eraf te krijgen. Als er ook maar iets van (diepgaand) vuil op de lak zit dan zal de coating niet hechten en kan je helemaal opnieuw beginnen. Bijkomstig vallen fouten in de lak 5 keer harder op na een coating door het spiegel effect, denk bijvoorbeeld aan appelsienhuid, dat kan je best eerst oplossen.
Maar gezien veel kleine zelfstandigen het aanbieden en sommige het achter hun uren doen of als hobby staat er druk op de prijs (en vermoedelijk ook op de kwaliteit).

Overigens niet dat ik er aandelen in heb ofzo :9 maar begrijp niet waarom ze dat niet als optie meteen in de fabriek aanbieden.

Bij lichte of felle kleuren krijg je wel een donkere auto bij weinig licht en een heel opvallende bij veel licht, mogelijk ook iets dat niet of net wel gewenst is.
De hamvraag vind ik altijd: de mensen die dit nemen zijn heel veel geld kwijt. Als je dit bedrag ervoor over hebt dan rij je meestal ook niet 5 jaar rond in dezelfde auto, want dan ben je na 2-3 jaar je auto zat. Ik ga er even vanuit dat een lease-rijder dit niet doet, althans dat zou ik raar vinden.

Wat is dan het nut van zo’n bescherming nemen? Dat ie netjes blijft in de tijd dat je erin rijdt? Dat zijn mijn auto’s ook, want je moet ze gewoon op tijd schoonmaken. Je krijgt er echt niet meer voor terug. Mijn dealer ruilt zelfs mijn auto’s in zonder te kijken, omdat ie weet dat ze netjes zijn. Ter info: ik krijg bij hem ook altijd de beste prijs.

De mensen die dit nemen met de super exclusieve auto’s, zoals Ferrari, Lambo, Bentley en RR die begrijp ik wel. Die houden ze vaak zelf in de collectie. Maar toch niet op de hedendaagse auto’s die je overal ziet, en waar wij in rijden.

• CarJunkyXL
@sprankel heeft het keurig uitgelegd.
Redondo1982 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:55:
[...]

De hamvraag vind ik altijd: de mensen die dit nemen zijn heel veel geld kwijt.

Wat is dan het nut van zo’n bescherming nemen?

De mensen die dit nemen met de super exclusieve auto’s, zoals Ferrari, Lambo, Bentley en RR die begrijp ik wel. Die houden ze vaak zelf in de collectie. Maar toch niet op de hedendaagse auto’s die je overal ziet, en waar wij in rijden.
Tsja, als je het laat plaatsen... het kost geld. Het is arbeidsintensief. Ik ben totaal 40 uur bezig geweest om mijn vier serie te coaten (Meerdere staps polijsten\polieren, auto kleien van tevoren) en de coating aan te brengen\uit te laten harden. Maar het eind resultaat.... Je herkent de auto niet terug. Dat is al een reden en nut van de bescherming. It looks gooooood ! <3

[YouTube: 2018-05-13 17.58.23]

En daarnaast ben je beter beschermd tegen boomsappen\vogelpoep en andere elementen die de lak\ carroserie kunnen aantasten.

Hier kan je de waterafstotendheid zien:

[YouTube: 2018 05 20 20 19 33]

En zoals ik al eerder zei. De Nissan Micra van vriendin Lammers heeft ook een coating. En die staat aan de andere kant van de voedselketen tegenover de ferrari's en lambo's.

Nu scheelt het ook dat ik het zelf allemaal kan en de apparatuur er voor heb.

En voor de rest.. het nut? For the love of cars natuurlijk. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door CarJunkyXL op 27-02-2020 07:49 ]

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 23:55:
[...]

De hamvraag vind ik altijd: de mensen die dit nemen zijn heel veel geld kwijt. Als je dit bedrag ervoor over hebt dan rij je meestal ook niet 5 jaar rond in dezelfde auto, want dan ben je na 2-3 jaar je auto zat. Ik ga er even vanuit dat een lease-rijder dit niet doet, althans dat zou ik raar vinden.

Wat is dan het nut van zo’n bescherming nemen? Dat ie netjes blijft in de tijd dat je erin rijdt? Dat zijn mijn auto’s ook, want je moet ze gewoon op tijd schoonmaken. Je krijgt er echt niet meer voor terug. Mijn dealer ruilt zelfs mijn auto’s in zonder te kijken, omdat ie weet dat ze netjes zijn. Ter info: ik krijg bij hem ook altijd de beste prijs.

Zoals je misschien hierboven al had gelezen krijg ik een matte wagen die schijnbaar wat meer krasgevoelig is. Ook heb ik gemerkt dat het inleveren van wagens nogal verschilt tussen Nederland en Belgie. Waar in Nederland men even rond de wagen loopt gaat men in Belgie echt zoeken. Praktisch iedereen in ons bedrijf heeft daardoor altijd kosten met inleveren omdat ze je wagen in een lichttunnel zetten en dan deukjes/krasjes/vlekjes meten/controleren met de standaard. Totale waanzin aangezien niemand die mijn 2e hands wagen zou kopen zou opvallen dat op het dak een "doffe vlek" van de vogelpoep zit die alleen zichtbaar is in direct licht en een bepaalde hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Hier gaat de wagen ook nooit naar de carwash :9

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4158/33901917523_e0187ea445_b.jpg

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Rikske_007 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:35:
Hier gaat de wagen ook nooit naar de carwash :9

[Afbeelding]
Hier wordt ik als auto detailer gelukkig van. :*)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik rij 'm altijd door de wasstraat, kost 1 euro bij 25 liter tanken :)
En soms met mooi weer, was ik 'm met de hand en 1 keer per jaar gaat ie in de Turtle wax.

• Rivanov
  • Nu online
Ernemmer schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:50:
Ik rij 'm altijd door de wasstraat, kost 1 euro bij 25 liter tanken :)
En soms met mooi weer, was ik 'm met de hand en 1 keer per jaar gaat ie in de Turtle wax.
Ik kan op m’n tankpas ook door de wasstraat, dus kost mij niets. :+

• sprankel
swtimmer schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Zoals je misschien hierboven al had gelezen krijg ik een matte wagen die schijnbaar wat meer krasgevoelig is. Ook heb ik gemerkt dat het inleveren van wagens nogal verschilt tussen Nederland en Belgie. Waar in Nederland men even rond de wagen loopt gaat men in Belgie echt zoeken. Praktisch iedereen in ons bedrijf heeft daardoor altijd kosten met inleveren omdat ze je wagen in een lichttunnel zetten en dan deukjes/krasjes/vlekjes meten/controleren met de standaard. Totale waanzin aangezien niemand die mijn 2e hands wagen zou kopen zou opvallen dat op het dak een "doffe vlek" van de vogelpoep zit die alleen zichtbaar is in direct licht en een bepaalde hoek.
Klopt, meer een meer lease rijders die hier ofwel eerst een coating laten leggen ofwel het voertuig professioneel laten doen net voor ze hem terug geven. In principe is gewone, te verwachten, gebruikers schade geen probleem echter:

De leasing vertrekt hier van het punt dat ze de wagen kunnen verkopen alsof hij er nog nieuw uitziet, als jij de wagen binnen brengt en die ziet er niet meer nieuw uit, dan moeten zij een korting geven op die prijs om het aan een handelaar verkocht te krijgen.

Als er niet echt een deuk of diepe krassen inzitten of een beschadigde velg draaien ze de auto binnen buiten om toch maar iets te vinden om het te kunnen verhalen.

Daarintegen als de auto er uitziet alsof hij net uit de showroom komt, dan boeit het hun ook echt niet dat er ergens een diepe kras inzit of een velg wat stoeprand schade heeft.

Het draait helemaal niet om welke schade er juist is maar zuiver om de verkoopwaarde. En hoe bepaalt een particulier de prijs voor een ex leasing van 100 000km? De km stand klopt altijd, de opties lopen min of meer gelijk en het ding is altijd keurig dealer onderhouden. Het enigste wat daar nog invloed heeft op de prijs, hoe ziet de wagen eruit?
Met veel swirls, een interieur dat plakt, gerookt in de wagen, hier en daar wat krassen? Dat kost je zoveel in dat segment aan verkoopwaarde dat het goedkoper is hem eerst te laten aanpakken om hem dan blinkend te verkopen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kreeg via iemand een link, staat een nette A220 4matic bij bva-auctions te koop, mochten mensen interesse hebben:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/46186/14387397

Anoniem: 1317364

Nou hier begint de CLA levertijd ellende.

2 weken geleden was alles koek en ei en kwam ie er echt aan. Nu meldt Mercedes dat er iets tussen gekomen is. Ze weten volgende week meer....

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

sprankel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Klopt, meer een meer lease rijders die hier ofwel eerst een coating laten leggen ofwel het voertuig professioneel laten doen net voor ze hem terug geven. In principe is gewone, te verwachten, gebruikers schade geen probleem echter:

De leasing vertrekt hier van het punt dat ze de wagen kunnen verkopen alsof hij er nog nieuw uitziet, als jij de wagen binnen brengt en die ziet er niet meer nieuw uit, dan moeten zij een korting geven op die prijs om het aan een handelaar verkocht te krijgen.
Maar de wagen is niet nieuw, die is 4jaar lang dagelijks gebruikt met veel klantbezoek en ander publieke parkeerplaats geweld. Ik heb mijn eigen ex-lease auto nog een keer later terug gezien in de stad (puur toeval) en de schade die gemaakt zou moeten worden zat er gewoon nog op.

Eigenlijk is het vreemd, ik ben verplicht lederen bekleding te nemen (wat meerwaarde 2e hands) terwijl ze volgens hun eigen inlever systeem mij beter zouden kunnen verplichten jaarlijks een coating te laten doen.

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Anoniem: 1317364 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:41:

2 weken geleden was alles koek en ei en kwam ie er echt aan. Nu meldt Mercedes dat er iets tussen gekomen is. Ze weten volgende week meer....
Mercedes en leveringstijden |:( |:( |:(
Mijn vrouw haar A250, 1,5 maand te laat, mijn zus haar nieuwe GLS 11 maand te laat :+ :+ :+ 8)7

Flickr

Verwijderd

Anoniem: 1317364 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:41:

Wanneer besteld?

• sprankel
swtimmer schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Ik heb mijn eigen ex-lease auto nog een keer later terug gezien in de stad (puur toeval) en de schade die gemaakt zou moeten worden zat er gewoon nog op.
[...]
Dat is net het punt, jij betaald niet om de schade te herstellen, het draait zelfs niet om de schade. Jij betaald het verschil tussen berekende restwaarde en actuele restwaarde.

Stel je least een Mercedes voor 50 000 euro, je doet hem weg na 5 jaar en je berekend dat de restwaarde op dat moment 13 000 euro is. Over die 5 jaar schrijf je 37 000 euro af.

Indien de wagen teveel km's gemaakt heeft => geen probleem, afgedekt in het contract dat klant daar (dik) voor betaald.

Indien de wagen total loss is => geen probleem, all risk verzekering. Indien all risk niet tussen komt stel je de klant/bestuurder persoonlijk aansprakelijk (dronkenschap, niet aangegeven ongeval, etc)

Indien de wagen binnen word gebracht, er is niet echt iets mis mee maar door de algemene staat is de wagen 12 000 ipv 13 000 waard => ga met een sterke zaklamp de auto afspeuren om excuses en reken het door naar de klant. Jij betaald zelf niet de daadwerkelijke kost van de schade, jij betaald vooral het verschil. Immers als men moet beginnen spuiten op de motorkap, en een beetje achteraan en nog eens ergens aan de zijkant voor kleine schade's + nog wat velgen vervangen, zou nogal een rekening worden.

Wat ook meespeelt in mindere mate is welke reputatie je als klant hebt of maw als bedrijf. Als de leasing je kent als bedrijf waar ze continu problemen hebben met die restwaarde pakken ze je harder aan. Immers dat is toch een klant waar we weinig marge aan hebben en veel gedoe.
Maar een klant die de wagens beter dan gemiddeld terugbrengt, dan kan ook serieus verschil opzitten. En ja er zit een verschil tussen werknemers van bedrijf A & B. Een ongunstig sociaal klimaat binnen een bedrijf alsook de sector vertaald zich vrij goed in hoe groot de kans is dat je schimmel tegen komt in het interieur.

[ Voor 4% gewijzigd door sprankel op 27-02-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 566335

Yes!!

Ik mag morgen mijn cla shooting break in het matte mountain designo kleurtje afhalen

Totaal 5 maanden wachttijd... conform eerste opgave!!

Zodra ik weet hoe ik hier foto’s kan uploaden komen ze er aan

• zaka_m4
Anoniem: 566335 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:29:
Yes!!

Ik mag morgen mijn cla shooting break in het matte mountain designo kleurtje afhalen

Van harte ben benieuwd naar je auto. Je hebt dezelfde kleur als ik heb, echt een prachtige kleur!!

Je kan via https://imgur.com/ plaatjes uploaden en hier in het forum kan je de links gebruiken.

1 september ongeveer

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

sprankel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Dat is net het punt, jij betaald niet om de schade te herstellen, het draait zelfs niet om de schade. Jij betaald het verschil tussen berekende restwaarde en actuele restwaarde.
Dit ging om een doffe plek van een euro (of was het 2euro) ergens boven op het dak. De kosten die naar mij werden doorberekend waren gebaseerd op schatting van kosten om te reparen,niet waarde verminderen. Zo'n plek gaat echt geen 500 euro schelen na 4jaar want iedere auto heeft wel zoiets kleins. Ik zie het vooral als een kans voor de lease om extra marges te behalen. Wie weet zat die vlek er al op van het begin, voordat die door de lichttunnel ging had ik het nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 02-08 09:44
FF terug gekeken, heb in juli vorig jaar gekeken voor een C350e ter vervanging van mijn huidige auto. Situatie is eigenlijk ongewijzigd, elektrisch nog steeds te duur, maar die wagens die toen 30k-35k kostte zijn nu al gezakt naar 22k-25k in dus iets meer dan een half jaar tijd. Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Zebby schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:12:
FF terug gekeken, heb in juli vorig jaar gekeken voor een C350e ter vervanging van mijn huidige auto. Situatie is eigenlijk ongewijzigd, elektrisch nog steeds te duur, maar die wagens die toen 30k-35k kostte zijn nu al gezakt naar 22k-25k in dus iets meer dan een half jaar tijd. Heb ik iets gemist?
Denk in dit geval kwestie van vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
m.lammers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:15:
[...]

Denk in dit geval kwestie van vraag en aanbod.
Als in, niemand wil ze 2e-hands hebben behalve ik maar ze komen wel uit de lease? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Zebby schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Als in, niemand wil ze 2e-hands hebben behalve ik maar ze komen wel uit de lease? :o
Zelf gekeken voor een C300de (maar voorlopig niet gedaan - bult in de koffer was er voor mij te veel aan, ik wacht wel op de nieuwe C-klasse). Die wagens zijn niet interessant voor een particulier, wel zakelijk (vanwege de lage bijtelling / VAA) want véél te duur. Zakelijk worden ze natuurlijk gewoon nieuw geleased :) Dus prijzen tweedehands zullen blijven zakken tot particulieren ze eventueel wel kunnen betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 28-02-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
ctrlaltdelbe schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Zelf gekeken voor een C300de (maar voorlopig niet gedaan - bult in de koffer was er voor mij te veel aan, ik wacht wel op de nieuwe C-klasse). Die wagens zijn niet interessant voor een particulier, wel zakelijk (vanwege de lage bijtelling / VAA) want véél te duur. Zakelijk worden ze natuurlijk gewoon nieuw geleased :) Dus prijzen tweedehands zullen blijven zakken tot particulieren ze eventueel wel kunnen betalen.
Nou ja, te duur, voor 280pk een aardig aangeklede C-klasse wagon met <150k km uit 2015-2016 niet zo'n heel gek bedrag? Zijn niet veel andere auto's die dat doen rond dat bedrag. Gezien dat wel de start is van die lijn C-klasse maak ik me toch nog wel wat zorgen over de betrouwbaarheid en bijbehorende onderhoudskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik zie wat nieuws over de aankomende CLA 250e. Als Mercedes de levering van mijn CLA 200d lang genoeg uitstelt, dan switch ik wellicht naar dat model. De Eco-regelingen binnen mijn werkgever maken dat erg aantrekkelijk, maar ik vond de A250e sedan niet mooi genoeg tov de CLA om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn CLA zou deze week ook binnen komen, tot op vandaag nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 16:56
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:31:
Deze week? Dat is behoorlijk sneller dan begin mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
GilbertvH schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Deze week? Dat is behoorlijk sneller dan begin mei...
Klopt, ze konden mij ook niet uitleggen waarom het naar voren was geschoven. In hun systeem klopte de productiedatum wel en de auto zou dus deze week geleverd worden. Verder nog geen nieuws gehoord. Volgens mij is de dealer mij een beetje zat om updates te geven ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:18
Wat is die Mercedes Me app toch echt een stuk rommel. Werkt al een half jaar zonder noemenswaardige problemen, log ik opeens op het Mercedes Portal in en wordt mijn auto uit mijn account gedeactiveerd.

Telefoontje naar klantendienst leverde niets meer op dan "Maar meneer, uw account is nooit geactiveerd geweest, kan nooit gewerkt hebben".

Ben er nochtans vrij zeker van dat ik bij ophalen van de auto alles laten activeren en registreren heb, heb het namelijk een half jaar lang gebruikt...

Mag ik weer langs de dealer om het opnieuw te laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vincentsmit11 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:31:
welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Daar gaat die van mij ook vandaan komen.
Half november besteld. Half april is deze (ongeveer) bij de dealer zoals het er nu uit ziet. Ik heb trouwens mijn order wel laten wijzigen en hercalculeren in de eerste week van januari.

[ Voor 18% gewijzigd door CarJunkyXL op 28-02-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
m.lammers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Daar gaat die van mij ook vandaan komen.
Half november besteld. Half april is deze (ongeveer) bij de dealer zoals het er nu uit ziet. Ik heb trouwens mijn order wel laten wijzigen en hercalculeren in de eerste week van januari.
Wat ga je krijgen? Ik was een stuk duurder uit als ik het zou laten wijzigen namelijk. Vond het overigens nu wel leuk om te zien dat de velgen die ik nu heb niet meer mogelijk zijn in de 2020 modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vincentsmit11 op 28-02-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Wat ga je krijgen? Ik was een stuk duurder uit als ik het zou laten wijzigen namelijk. Vond het overigens nu wel leuk om te zien dat de velgen die ik nu heb niet meer mogelijk zijn in de 2020 modellen.
De catalogus waarde was ongeveer 1000 euro duurder. Daar kreeg ik geblindeerde ramen voor, Multibeam led, pano dak en elektrisch verstelbare stoelen extra voor.

CLA A200 Bus. Sol. AMG line
Bus. plus pakket
Denim Blue
Trekhaak
Zonder nightpakket: Zonder zwarte hoogglans delen op het exterieur, maar nog wel geblindeerde ramen.
Smartphone integratie.

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 28-02-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
m.lammers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:46:
[...]

De catalogus waarde was ongeveer 1000 euro duurder. Daar kreeg ik geblindeerde ramen voor, Multibeam led, pano dak en elektrisch verstelbare stoelen extra voor.

CLA A200 Bus. Sol. AMG line
Bus. plus pakket
Denim Blue
Trekhaak
Zonder nightpakket: Zonder zwarte hoogglans delen op het exterieur, maar nog wel geblindeerde ramen.
Smartphone integratie.
Super! Daar is mijn leasebudget helaas niet hoog genoeg voor. Ik heb een CLA180d Business Solution Progressive met 7DCT automaat, stoelverwarming en geblindeerde ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 01-08 23:05
MrSenne schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:23:
Wat is die Mercedes Me app toch echt een stuk rommel. Werkt al een half jaar zonder noemenswaardige problemen, log ik opeens op het Mercedes Portal in en wordt mijn auto uit mijn account gedeactiveerd.

Telefoontje naar klantendienst leverde niets meer op dan "Maar meneer, uw account is nooit geactiveerd geweest, kan nooit gewerkt hebben".

Ben er nochtans vrij zeker van dat ik bij ophalen van de auto alles laten activeren en registreren heb, heb het namelijk een half jaar lang gebruikt...

Mag ik weer langs de dealer om het opnieuw te laten doen...
Ik probeer al weken m'n bestelde C-Klasse te laten registeren, het maakt echter niet uit of ik dit via de app, website of mobiele website probeer, het loopt altijd op een foutmelding uit. Gisteren lag ook hun complete website er tijdelijk uit zonder dat het werd afgevangen met een onderhoudsmededeling. Wat dat betreft ben ik blij dat ze hun auto's beter in elkaar schroeven dan hun digitale randzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:03:
[...]

Super! Daar is mijn leasebudget helaas niet hoog genoeg voor. Ik heb een CLA180d Business Solution Progressive met 7DCT automaat, stoelverwarming en geblindeerde ramen.
Kijk er ook erg naar uit ondertussen moet ik eerlijk bekenen :)
Had die van jou even terug gezocht, mooie chique verschijning!
Jouw velgen zijn inderdaad mooier dan de nieuwe 17" die je nu op de luxury line krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door CarJunkyXL op 28-02-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 21:38
Vind het toch raar waarom ik zo lang moet wachten. Enige voordeel is dat ik nog wel de wijzigingen kon doorvoeren van dit jaar.

8 maanden is wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
m.lammers schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:05:
[...]

Kijk er ook erg naar uit ondertussen moet ik eerlijk bekenen :)
Had die van jou even terug gezocht, mooie chique verschijning!
Jouw velgen zijn inderdaad mooier dan de nieuwe 17" die je nu op de luxury line krijgt.
Thanks! Ik ben heel erg benieuwd naar denim blue 8) foto's als je de auto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:33:
[...]

Thanks! Ik ben heel erg benieuwd naar denim blue 8) foto's als je de auto hebt?
Absoluut! Zal foto’s plaatsen als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Anoniem: 566335 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:29:
Yes!!

Waar blijven die foto’s? 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Inderdaad! 2 woorden 9 letters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Duurt lang! 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 566335

Duurde even,,, ik was in dat ding natuurlijk rondjes aan het rijden :)

https://imgur.com/a/EMHh4I9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 566335 op 01-03-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Anoniem: 566335 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:34:
Duurde even,,, ik was in dat ding natuurlijk rondjes aan het rijden :)

https://imgur.com/a/EMHh4I9
Gruwelijk! Prachtwagen! Voor mij eens te meer de bevestiging van de juiste keuze in model en lak 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentsmit11
Gruwelijke wagen! Kan nu helemaal niet meer wachten op mijn eigen, helaas niet zo'n uitgebreid pakket als die van jou :9~
Pagina: 1 ... 21 ... 70 Laatste