Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• csnab
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:52
Niet normaal!! 9 maanden...
Terwijl die vanaf september leverbaar is

Heb je er een jacuzzi in genomen??

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:13
csnab schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:25:
Niet normaal!! 9 maanden...
Terwijl die vanaf september leverbaar is

Heb je er een jacuzzi in genomen??
Nee een Finse sauna. :)

Maar ehm, niks geks besteld : Gewoon een CLA200 Business Solution AMG Line met de volgende opties :

Connect package
Digitale radio
Dodehoekassistent
Metallic lak
Nightpakket
Panoramisch schuifdak
Plus Pakket

• csnab
Ik heb nagenoeg gelijk
Kleur designo
Geen dab

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:55
DvD77 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:37:
[...]

Best bizar, ik heb mijn cla200 half juli besteld en heb dezelfde leverweek ! Ik heb alleen geen SB besteld.
Ik snap er dus echt niets van, dat het zolang moet duren bij veel mensen.
Ik heb mijn CLA220 eind Juli besteld en eind September geleverd gekregen. De dealer gaf aan ca.8 weken en het werden er 7.
Ook lees ik veel dat auto's niet leverbaar zouden zijn i.v.m. niet leverbare opties. Mijn auto heeft vrijwel alle opties van de pakketten die niet leverbaar zouden zijn.

• csnab
Hopelijk kunnen ze de levertijden gauw verkorten...

csnab wijzigde deze reactie 21-12-2019 08:07 (79%)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Heeft er eigenlijk iemand hier die Edition 1 besteld? Ziet er wel gaaf uit met die oranje accenten maar ik zie de meerprijs niet echt terug in meerwaarde opties oid

Woont in Helsinki

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Intelligo schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:28:
Heeft er eigenlijk iemand hier die Edition 1 besteld? Ziet er wel gaaf uit met die oranje accenten maar ik zie de meerprijs niet echt terug in meerwaarde opties oid
Je rijdt met een iets specialere uitvoering rond en je hebt gelijk 19" velgen. Denk dat het bedrag hier voornamelijk in zit. :)

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
trinity999 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:05:
[...]

Ik heb mijn CLA220 eind Juli besteld en eind September geleverd gekregen. De dealer gaf aan ca.8 weken en het werden er 7.
Ook lees ik veel dat auto's niet leverbaar zouden zijn i.v.m. niet leverbare opties. Mijn auto heeft vrijwel alle opties van de pakketten die niet leverbaar zouden zijn.
Het muesliblokje in de 180/200 vs het blok van de 220/250 I guess? :)

R5 2600, 32 GB, GTX 1070 | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro | DS215j

• matz
  • Registratie: november 2007
Intelligo schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:28:
Toevallig heb ik deze versie zaterdagavond in Berlijn zien rijden. Moet zeggen dat ik het op de plaatjes beter tot zijn recht vond komen dan in het echt, met name het oranje op achterkant.
De zwarte velgen zijn daarentegen wel zeer netjes!

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-02 23:49
trinity999 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:05:
[...]

Ik vermoed dat het om bepaalde combinaties gaat. Het is niet dat ze in de fabriek 100 opties los installeren, heel het dashboard gaat er in 1 keer in. Als ze geen dashboard hebben liggen met het juiste kleur en/of inleg en de opties die jij geselecteerd hebt, dan kan je wachten tot dat de toeleverancier dat terug in stock zet.
Ze gaan hun echt niet bezig houden met knoppen overzetten of even een andere kabelboom te monteren. Hoogtens hebben ze een aparte lijn om nog last minute finish te doen, bijvoorbeeld dat ze de hout/carbon inleg pas last minute doen.

Idem met zetels, kan goed zijn dat ze *vul kleur in* niet hebben staan met zeteloptie A&B maar dat een ander kleurtje dan weer geen issue is of dat ze het wel hebben met enkel optie A. Kan zijn dat iets heel populair niet in stock is maar kan ook zijn dat je iets heel zeldzaam hebt van combo dat het bij wijze van spreken nog de enigste zetel is die de fabriek op stock had en je productieorder plots 500 auto's voorbijsteekt.

Zonder inzage in de werking/planning van de fabriek kan dat dan heel raar overkomen maar die zet gewoon de eerst volgende auto in productie dat men ook kan produceren.

Bijkomstig houd men ook marge's aan, geen enkele klant hoort graag dat zijn auto later dan voorzien geleverd word maar dat het sneller dan voorzien is, dat horen ze wel graag dus geef je standaard een timing met veel marge.
Ook durft het al eens fout lopen, kan zijn dat een auto afgekeurd is geweest in de fabriek (in dat geval is hij hoogstwaarschijnlijk de pers in gegaan) maar kan ook dat schadeherstel nodig is na transport. Zaken die de klant ook niet wilt horen natuurlijk maar die ze je ook nooit gaan zeggen.

• masterjuxen
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 08-02 13:59
Hebben mensen hier ervaring met de C63 W/C205? Zit te denken om over 8-10~ maanden eentje tweedehands te halen.

• Embryo1
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-01 12:19
masterjuxen schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:53:
Hebben mensen hier ervaring met de C63 W/C205? Zit te denken om over 8-10~ maanden eentje tweedehands te halen.
Heel veel ervaring op het Mercedes forum.
Kijk eens naar deze:
https://www.autojunk.nl/2...o-a-tree-drift-goes-wrong

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows10) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A5(2016) - Galaxy Tab S 10.5

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Embryo1 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Heel veel ervaring op het Mercedes forum.
Kijk eens naar deze:
https://www.autojunk.nl/2...o-a-tree-drift-goes-wrong
:+

• Intelligo
  • Nu online
Ik had gisteren het "geluk" een 100km samen met een CLA200d te kunnen rijden en we hebben even wat sprintjes getest, hij rijd toch zeker niet weg bij mijn 2.7d S-Type, en in tussensprintjes moest hij het af en toe afleggen. Mijn S is ook niet helemaal standaard meer, EGR afgesloten bijvoorbeeld, zowel HW als SW matig, maar hij is niet gechipped oid. Toch best knap dat hij er na 355k KM nog zo goed aan toe is.

Ik heb iets verder de motor onderzocht, en de nieuwe 200d is hetzelfde blok als de 220d, 1950cc (150 vs 194pk). Ik zie al verschilende chiptuners 200 tot 220pk beloven, met een 0-100 verlaging van rond de 1-1.5s.

Ik ga daar denk ik toch eens naar kijken, ze bieden ook motorgarantie.

Intelligo wijzigde deze reactie 03-01-2020 08:53 (15%)

Woont in Helsinki

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:37
Tja, de blokken van Mercedes zijn steeds meer standaard, en afgericht op een specifiek vermogen.

Zie mijn A220.
https://www.atm-chiptunin...ercedes-benz-a-220-190pk/

Ik zie hem steeds meer als een potentiële overname kandidaat na de leaseperiode, en dan laten chippen :+

Even niets...

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:39
Gister bericht gehad dat mijn auto (CLA 200 BS+) 20-04 word geleverd. In maart zou de dealer mij nog een berichtje sturen als het is eerder is. Waar ik niet vanuit ga. Levertijd van een dikke 8 maanden.

Honda CBR 600 RR 2009 | Mercedes-Benz CLA 2020

• m.lammers
Cobraa schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:06:
Gister bericht gehad dat mijn auto (CLA 200 BS+) 20-04 word geleverd. In maart zou de dealer mij nog een berichtje sturen als het is eerder is. Waar ik niet vanuit ga. Levertijd van een dikke 8 maanden.
8 maanden.... Dan kan het toch niet anders dat er gewoon problemen zijn met de type goedkeuringen voor de motoren o.i.d. Ik heb het idee dat er feb\maart en april heel veel CLA's naar NL komen.

• Cobraa
m.lammers schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:18:
[...]

8 maanden.... Dan kan het toch niet anders dat er gewoon problemen zijn met de type goedkeuringen voor de motoren o.i.d. Ik heb het idee dat er feb\maart en april heel veel CLA's naar NL komen.
100%. Ik was begin augustus bij de dealer, die gaf aan als je snel besteld kunnen we waarschijnlijk in januari leveren. Bestelling is 2 weken later gedaan. Toen gaf hij aan dat het feb/maart zou worden.

Dus wel degelijk een vertraging.

• Intelligo
  • Nu online
Tot nu toe zie ik dat alleen hier voorbij komen op de CLA200 benzine. Wellicht daarmee iets aan de hand?

Woont in Helsinki

• JPH12
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 19-02 09:48
Ik zal ook even mijn levertijden delen: begin september een MB CLA200 SB besteld, eerste indicatie was begin januari leveren. Dat werd al snel uitgesteld naar productie week 1 februari. Daarna is het stil gebleven, dus heb maar weer eens gemaild voor een update.

Dealer is van Mossel

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:46

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mijn CLA200 Coupe BS is eind september besteld, de levertijd is begin maart, maar ik zal straks ook eens langs mijn dealer rijden om eens te te checken of hij al iets van een echte datum heeft.

Heb er nu wel lang zat op gewacht meen ik, dus van mij mag het gebeuren :)

Edit: 2 maart komt de wagen bij de dealer aan, waarna levering waarschijnlijk binnen een week zou kunnen gebeuren.

Speedy_Gonzalez wijzigde deze reactie 03-01-2020 14:20 (18%)

• csnab
Ik heb vandaag ook weer contact gehad met mijn dealer... volgens het systeem, leveren bij dealer 03-03
Maarrrrr weer een extra hoopvol regeltje erbij.... het kan misschien nog eerder zijn....

Daar houd je je dan maar aan vast....

En idd... met een week uitleveren....

Mijn bestelling is van eerste week oktober.... 200 SB

Ik ga nu elke 3 weken maar langs om te vragen
Dealer is op 2k afstand.... arme hij...
Ik weet nu wat m’n kids en vrouw meemaken als ze mogen wachten....

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:37
Je *hoeft* niet naar de dealer te gaan... Het is niet alsof ze hem weggeven aan een ander als je niet genoeg zeurt... :+

Even niets...

• csnab
😇

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
csnab schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:58:
Ik heb vandaag ook weer contact gehad met mijn dealer... volgens het systeem, leveren bij dealer 03-03
Maarrrrr weer een extra hoopvol regeltje erbij.... het kan misschien nog eerder zijn....

Daar houd je je dan maar aan vast....

En idd... met een week uitleveren....

Mijn bestelling is van eerste week oktober.... 200 SB

Ik ga nu elke 3 weken maar langs om te vragen
Dealer is op 2k afstand.... arme hij...
Ik weet nu wat m’n kids en vrouw meemaken als ze mogen wachten....
Hier ook begin maart bij de dealer (CLA200 SB). Fijn vooruitzicht!

• m.lammers
Er zijn gisteren 8 CLA's op kenteken gezet in NL. Waarvan 3 Coupe's en 5 SB's...Het gaat nog niet heel hard. :) BMW heeft gisteren daar in tegen 40 "einers" op kenteken gezet in ons kikkerlandje.

m.lammers wijzigde deze reactie 03-01-2020 18:56 (42%)

• johnwoo
  • Registratie: oktober 1999

johnwoo

3S-GTE

* johnwoo meldt zich maar eens in dit topic met z'n nieuwe aanwinst...

https://tweakers.net/ext/f/L68lynvm5N2fzuHWO5DxtoXb/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/K0I34aCJqvyjTIksDPpPeVCM/thumb.jpg

Na 5 jaar in een eco-diesel was het tijd voor wat anders. Brandstofkosten +1700 euro per jaar, maar bijtelling -3500. Gekocht van eerste eigenaar met slechts 105dkm, en compleet sluitende onderhoudsboekjes en documentatie erbij. Dus hopelijk geen verrassingen want er zitten wel enkele functies op die duur te repareren zijn. Na anderhalve maand gaat alles vooralsnog als een zonnetje :)
Hij is 100% origineel, er is niets mee gedaan behalve het standaard onderhoud (zelfs het ontbreken van de type-aanduiding is af-fabriek), en het plan is om dat zo te houden. Qua navi/multimedia merk je wel dat het een 15 jaar oude wagen is, maar gelukkig zit er wel een aux-in op waardoor ik in elk geval BT streaming kan inbouwen met een los boxje in het handschoenenkastje, zonder aan de COMAND te komen.

Specs | Toyota MR2 Turbo

• Naz33m
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 07:35
Ik heb zojuist gezien dat Mercedes hun pakketten hebben aangepast sinds januari 2020.

Ik heb ruim een half jaar geleden de A klasse Business Solution AMG besteld. Nou wilde ik de sfeerverlichting hebben, maar die was niet onderdeel van het Business Solution AMG pakket.
Nu zie ik dat het Business Solution AMG pakket wel sfeerverlichting bevat.

Mijn auto word eind januari geleverd en zal modeljaar 2020 hebben. Zal dit dan ook conform het "nieuwe" Business Solution AMG pakket zijn en dus de sfeerverlichting bevatten?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Naz33m schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:49:
Ik heb zojuist gezien dat Mercedes hun pakketten hebben aangepast sinds januari 2020.

Ik heb ruim een half jaar geleden de A klasse Business Solution AMG besteld. Nou wilde ik de sfeerverlichting hebben, maar die was niet onderdeel van het Business Solution AMG pakket.
Nu zie ik dat het Business Solution AMG pakket wel sfeerverlichting bevat.

Mijn auto word eind januari geleverd en zal modeljaar 2020 hebben. Zal dit dan ook conform het "nieuwe" Business Solution AMG pakket zijn en dus de sfeerverlichting bevatten?
Ik ga ervan uit dat hetgeen je besteld hebt ook krijgt.
Bestellingen die vanaf nu gedaan worden zullen wel conform de nieuwe wijzigingen zijn.

Ik heb een online configcode voor mijn cla die sinds september in bestelling staat.
Sinds gisteren werkt die code niet meer, dit komt omdat de pakketten veranderd zijn natuurlijk.
De prijzen zijn zover ik kon zien ook iets aangepast.

• Naz33m
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Ik ga ervan uit dat hetgeen je besteld hebt ook krijgt.
Bestellingen die vanaf nu gedaan worden zullen wel conform de nieuwe wijzigingen zijn.

Ik heb een online configcode voor mijn cla die sinds september in bestelling staat.
Sinds gisteren werkt die code niet meer, dit komt omdat de pakketten veranderd zijn natuurlijk.
De prijzen zijn zover ik kon zien ook iets aangepast.
Oeff.. Ik zag er namelijk een beetje tegenop toen ik enkele maanden geleden hoorde dat de auto pas in januari 2020 geleverd zou worden. Ik zie net dat ik in augustus 2019 ook had gemaild met de vraag als eventuele wijzigingen voor modeljaar 2020 er ook in worden verwerkt. Met als antwoord: "Dat klopt inderdaad,zodra er aanpassingen komen of nieuwe standaard opties zullen deze ook worden toegepast."

Hmm.. misschien morgen toch maar even bellen naar de dealer.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:59
johnwoo schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:05:
maar gelukkig zit er wel een aux-in op waardoor ik in elk geval BT streaming kan inbouwen met een los boxje in het handschoenenkastje
Heb je die al uitgezocht? Ik zoek er eigenlijk ook nog één.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Naz33m schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:04:
[...]

Oeff.. Ik zag er namelijk een beetje tegenop toen ik enkele maanden geleden hoorde dat de auto pas in januari 2020 geleverd zou worden. Ik zie net dat ik in augustus 2019 ook had gemaild met de vraag als eventuele wijzigingen voor modeljaar 2020 er ook in worden verwerkt. Met als antwoord: "Dat klopt inderdaad,zodra er aanpassingen komen of nieuwe standaard opties zullen deze ook worden toegepast."

Hmm.. misschien morgen toch maar even bellen naar de dealer.
En als dat een prijswijziging met zich meebrengt, word die dan ook toegepast ?

Edit: Even gekeken wat de wijzigingen precies inhouden voor mij, en dat is best de moeite zover ik kan zien.
- Ik kan ineens geen 18 inch velgen meer krijgen, want geen amg uitvoering.
- De bekleding zoals ik geconfigged had is niet meer zo te krijgen
- Sierdelen zijn alleen nog in zilver te krijgen, niet in zwart, wel in aluminium maar dan krijg je weer een amg uitvoering die ik niet wou.

Ik ga ook maar even mijn dealer opzoeken lijkt me :)

Speedy_Gonzalez wijzigde deze reactie 05-01-2020 10:58 (25%)

• Naz33m
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:42:
[...]

En als dat een prijswijziging met zich meebrengt, word die dan ook toegepast ?

Edit: Even gekeken wat de wijzigingen precies inhouden voor mij, en dat is best de moeite zover ik kan zien.
- Ik kan ineens geen 18 inch velgen meer krijgen, want geen amg uitvoering.
- De bekleding zoals ik geconfigged had is niet meer zo te krijgen
- Sierdelen zijn alleen nog in zilver te krijgen, niet in zwart, wel in aluminium maar dan krijg je weer een amg uitvoering die ik niet wou.

Ik ga ook maar even mijn dealer opzoeken lijkt me :)
Ik weet 't eerlijk gezegd niet hoe 't zit met de prijs. Ik zal wel teleurgesteld zijn, omdat de sfeerverlichting het echt voor mij afmaakte. En ik eigelijk een business solution amg pakket heb geen andere opties. De reden dat ik geen sfeerverlichting had gekozen is omdat het dan niet een BS uitvoering zou zijn, als zijnde optie pakket en het dan veel duurder zou uitvallen.

Ik ga morgen even bellen, ik laat 't je ook even weten.

• trinity999
Naz33m schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:03:
[...]

. Ik zal wel teleurgesteld zijn, omdat de sfeerverlichting het echt voor mij afmaakte. De reden dat ik geen sfeerverlichting had gekozen is omdat het dan niet een BS uitvoering zou zijn, als zijnde optie pakket en het dan veel duurder zou uitvallen.

Ik ga morgen even bellen, ik laat 't je ook even weten.
Dat is nogal tegenstrijdig wat je schrijft. Klinkt als ik vindt het wel mooi maar ik wil er niet voor betalen.
Begrijp niet goed als het mooi vindt dat je niet voor deze optie gekozen hebt. Zo duur is deze ook niet.
De sfeerverlichting is een van de opties wat het interieur maakt wat het is. Zonder deze optie zou ik een A of CLA nooit kopen.

Als het pakket wat je besteld hebt is aan gepast en is duurder geworden ga er dan maar vanuit dat je dat moet betalen. Als het goed is staat dat ook ergens in je koopcontract.
Maar waarschijnlijk krijg je gewoon wat je besteld hebt.

• Naz33m
trinity999 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Dat is nogal tegenstrijdig wat je schrijft. Klinkt als ik vindt het wel mooi maar ik wil er niet voor betalen.
Begrijp niet goed als het mooi vindt dat je niet voor deze optie gekozen hebt. Zo duur is deze ook niet.
De sfeerverlichting is een van de opties wat het interieur maakt wat het is. Zonder deze optie zou ik een A of CLA nooit kopen.

Als het pakket wat je besteld hebt is aan gepast en is duurder geworden ga er dan maar vanuit dat je dat moet betalen. Als het goed is staat dat ook ergens in je koopcontract.
Maar waarschijnlijk krijg je gewoon wat je besteld hebt.
Hmm, ik heb net even mijn reactie teruggelezen en snap waarom je dat die indruk gewekt word. Ik zal even wat meer context geven.

Ik heb dus een Private Lease genomen op de A class Business Solution AMG. De Business Solution pakketten zijn wat voordeliger in prijs en bevatten een aantal opties. De sfeerverlichting toendertijd zat niet in het business solution pakket en kon op basis van deze uitvoering niet de sfeerverlichting selecteren. Wilde ik dit wel dan zou ik in principe af moeten stappen van het Business Solution pakket en alle opties onafhankelijk moeten selecteren (waaronder ook de sfeerverlichting) waardoor mijn maandprijs wel een flink stuk hoger zou liggen.

't Business Solution AMG pakket gaf mij een gunstigere maandprijs. Na te horen gekregen te hebben dat ik ong 7 maanden zou moeten wachten, heb ik aangegeven dat het best lang was en ook nog eens in het nieuwe jaar (2020) geleverd wordt. Heb daarbij gevraagd of er dan niet ondertussen opties bij of afgaan in zo een pakket, omdat er best wel wat kan veranderen na een half jaar en of het dan niet loont om dan maar de bestelling niet te doen bij wijze van, aangezien ik een aantal jaar ga doen met zo een auto, wil ik soms best wachten op een nieuwe update / revisie oid.

Dealer gaf dus aan dat als er opties standaard komen te zitten in het business solution amg pakket dat ik dit ook zou moeten krijgen, maar gaf ook aan dat de sfeerverlichting waarschijnlijk niet zal behoren tot de wijzigingen. In mijn offerte staat dus modeljaar 2020. Ik zag vandaag dat sfeerverlichting nu wel behoort tot de standaardoptie in het business solution amg pakket.

Mijn teleurstelling zou zitten in het feit dat ik zo lang heb gewacht op de auto en dat de optie die ik wilde nu wel behoort tot het pakket wat ik had aangeschaft. Stel dat de dealer aangeeft dat er een meerprijsje is vanwege de recente wijziging, dan vind ik dat geen enkel probleem. Verhoudingsgewijs is die meerprijs te overzien vergeleken met de auto configureren zonder business solution pakket. `Anderzijds, had ik eerder geweten dat in januari eventuele wijzgingen aan zaten te komen dan had ik mijn order later geplaatst.

Ik zal maandag even bellen; dan zal ik 't antwoord hebben.

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Oh die pakketten zijn flink gehusseld! :o
Potverdikkie, nu kan ik wel combinaties maken met Business Solution die ik eerst niet kon (AMG line met Sfeerverlichting bv). Augmented reality nu standaard in het BS pack zie ik, en pano dak onderdeel van Business Solution Plus geworden. Carplay ondersteuning is nu wel betaald.

Grrrr, net een andere besteld (Mazda). Ben wel benieuwd wat dit met de leaseprijs gedaan had (kan ik nu niet meer zien, de configurator is al dicht gezet).

• Intelligo
  • Nu online
Jammer dat dat regionaal is, hier in Finland geen wijzigingen. Nouja, hier zijn alle combinaties zoiezo al mogelijk, amg met sfeer, 200d business amg (was eerst in NL niet beschikbaar). Ik zie dat je in NL op de Bsn AMG geen 19" kan hebben enz.

Hebben jullie eigenlijk bij de dealer al eens gevraagd naar Bsn AMG met Sfeer? Mercedes kan ze prima maken. Beetje gek dat ze het niet zouden willen leveren.

Intelligo wijzigde deze reactie 05-01-2020 18:32 (83%)

Woont in Helsinki

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:12
Je kan alles bestellen, maar daar is de prijs dan ook naar. Het idee van al die vaste pakketten is minder geld betalen door massaproductie.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:53
Prijzen zijn ook hoger, goedkoopste A160 BS is nu 2k duurder en heeft geen leer en zwarte hemel meer, maar dan wel 2 grote schermen ipv 1 en led verl.
Naz33m schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Hmm, ik heb net even mijn reactie teruggelezen en snap waarom je dat die indruk gewekt word. Ik zal even wat meer context geven.

Ik heb dus een Private Lease genomen op de A class Business Solution AMG. De Business Solution pakketten zijn wat voordeliger in prijs en bevatten een aantal opties. De sfeerverlichting toendertijd zat niet in het business solution pakket en kon op basis van deze uitvoering niet de sfeerverlichting selecteren. Wilde ik dit wel dan zou ik in principe af moeten stappen van het Business Solution pakket en alle opties onafhankelijk moeten selecteren (waaronder ook de sfeerverlichting) waardoor mijn maandprijs wel een flink stuk hoger zou liggen.

't Business Solution AMG pakket gaf mij een gunstigere maandprijs. Na te horen gekregen te hebben dat ik ong 7 maanden zou moeten wachten, heb ik aangegeven dat het best lang was en ook nog eens in het nieuwe jaar (2020) geleverd wordt. Heb daarbij gevraagd of er dan niet ondertussen opties bij of afgaan in zo een pakket, omdat er best wel wat kan veranderen na een half jaar en of het dan niet loont om dan maar de bestelling niet te doen bij wijze van, aangezien ik een aantal jaar ga doen met zo een auto, wil ik soms best wachten op een nieuwe update / revisie oid.

Dealer gaf dus aan dat als er opties standaard komen te zitten in het business solution amg pakket dat ik dit ook zou moeten krijgen, maar gaf ook aan dat de sfeerverlichting waarschijnlijk niet zal behoren tot de wijzigingen. In mijn offerte staat dus modeljaar 2020. Ik zag vandaag dat sfeerverlichting nu wel behoort tot de standaardoptie in het business solution amg pakket.

Mijn teleurstelling zou zitten in het feit dat ik zo lang heb gewacht op de auto en dat de optie die ik wilde nu wel behoort tot het pakket wat ik had aangeschaft. Stel dat de dealer aangeeft dat er een meerprijsje is vanwege de recente wijziging, dan vind ik dat geen enkel probleem. Verhoudingsgewijs is die meerprijs te overzien vergeleken met de auto configureren zonder business solution pakket. `Anderzijds, had ik eerder geweten dat in januari eventuele wijzgingen aan zaten te komen dan had ik mijn order later geplaatst.

Ik zal maandag even bellen; dan zal ik 't antwoord hebben.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn auto word gewoon geleverd zoals besteld, daar wijzigt niks aan ondanks de nieuwe wijzigingen in de pakketten.

Zou ik nu nog iets willen wijzigen dan veranderd dat de zaak en ben je gebonden aan de mogelijkheden en beperkingen van de nieuwe pakketten, wat dan ook gevolgen zou hebben voor de prijs en levertijd.

• Intelligo
  • Nu online
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:55:
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn auto word gewoon geleverd zoals besteld, daar wijzigt niks aan ondanks de nieuwe wijzigingen in de pakketten.

Zou ik nu nog iets willen wijzigen dan veranderd dat de zaak en ben je gebonden aan de mogelijkheden en beperkingen van de nieuwe pakketten, wat dan ook gevolgen zou hebben voor de prijs en levertijd.
Ook wel logisch, anders blijven ze bezig na zo'n pakket-wijziging. Iedereen weer aanpassingen. Gewoon krijgen wat je besteld is het makkelijkst

Woont in Helsinki

• johnwoo
  • Registratie: oktober 1999

johnwoo

3S-GTE

Fable schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Heb je die al uitgezocht? Ik zoek er eigenlijk ook nog één.
Yup, ik heb uiteindelijk een Logitech BT audio adapter gekocht. Er zijn goedkopere boxjes te vinden specifiek voor in de auto, o.a. uit China, maar die werken vaak met batterijen en hebben de vervelende eigenschap dat ze niet tegelijk kunnen opladen en gebruikt worden. Dus heb ik er een gepakt die zeker gebruikt kan worden als hij aan de kabel hangt, want deze heeft zelfs geen batterij :P

Er zit weliswaar een 230Vac netvoeding bij, maar de box zelf is gewoon 5Vdc, dus eenvoudig te gebruiken met het connectortje aan een 12->5Vdc omvormertje gesoldeerd (die ook overal te vinden zijn voor onder een tientje; Amazon, Conrad, China).

Overigens moet ik nog wel een kabeltje trekken van de sigerettenaansteker naar het dashboardkastje, dus ik heb hem nu nog niet werkend...

Specs | Toyota MR2 Turbo

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:59
johnwoo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Yup, ik heb uiteindelijk een Logitech BT audio adapter gekocht. Er zijn goedkopere boxjes te vinden specifiek voor in de auto, o.a. uit China, maar die werken vaak met batterijen en hebben de vervelende eigenschap dat ze niet tegelijk kunnen opladen en gebruikt worden. Dus heb ik er een gepakt die zeker gebruikt kan worden als hij aan de kabel hangt, want deze heeft zelfs geen batterij :P

Er zit weliswaar een 230Vac netvoeding bij, maar de box zelf is gewoon 5Vdc, dus eenvoudig te gebruiken met het connectortje aan een 12->5Vdc omvormertje gesoldeerd (die ook overal te vinden zijn voor onder een tientje; Amazon, Conrad, China).

Overigens moet ik nog wel een kabeltje trekken van de sigerettenaansteker naar het dashboardkastje, dus ik heb hem nu nog niet werkend...
Bedankt, ik zal eens kijken of ik dat wil gaan knutselen.

Zit er bij jou geen 12 volt aansluiting in het dashboardkastje?

• Naz33m

Zelfde geld ook voor mij. Het klopt ook inderdaad dat de prijzen van het BS pakket duurder zijn geworden. Het goede nieuws is dat de auto reeds binnen is. Nu nog wachten op 't kenteken etc, voordat ik het kan komen ophalen.

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-02 13:05
Ik heb een CLA met sfeerverlichting, het is grappig maar ook niet meer dan dat. Na een paar weken rijden laat ik het op één stand staan en ik vind het zelfs een beetje kitcherig. Alleen mijn neefje van 2,5 blijft het fascinerend vinden.

• Cobraa

Zojuist een telefoontje gehad van de dealer. Wijzigingen in het AMG pakket en het Business Solution Plus pakket worden er in meegenomen. Aangezien ik panorama dak en Night Pakket had gekozen hoefde ik niets bij te betalen.

• Naz33m
Cobraa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:56:
[...]

Zojuist een telefoontje gehad van de dealer. Wijzigingen in het AMG pakket en het Business Solution Plus pakket worden er in meegenomen. Aangezien ik panorama dak en Night Pakket had gekozen hoefde ik niets bij te betalen.
Wanneer had je je bestelling laten plaatsen?

• Cobraa
Naz33m schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:57:
[...]

Wanneer had je je bestelling laten plaatsen?
Midden augustus.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Cobraa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb het business solution plus pakket besteld op mijn auto.

Dit pakket had ten tijde van bestelling NIET electrisch verstelbare stoelen met memoryfunctie.
Ook zat er niet in het pakket de multibeam led koplampen.

Deze opties zitten nu wel in het nieuwe business solution plus pakket.

Ik had tevens wel het premium pakket, maar niet het premium plus pakket.
Deze zit nu ook in het nieuwe business solution plus pakket.

Dus vlgs jou betekent dat dan dat ik deze dingen er nu wel bijkrijg ?
En wat zou dat met de prijs doen dan ?

• Cobraa
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb het business solution plus pakket besteld op mijn auto.

Dit pakket had ten tijde van bestelling NIET electrisch verstelbare stoelen met memoryfunctie.
Ook zat er niet in het pakket de multibeam led koplampen.

Deze opties zitten nu wel in het nieuwe business solution plus pakket.

Ik had tevens wel het premium pakket, maar niet het premium plus pakket.
Deze zit nu ook in het nieuwe business solution plus pakket.

Dus vlgs jou betekent dat dan dat ik deze dingen er nu wel bijkrijg ?
En wat zou dat met de prijs doen dan ?
Aangezien ik wel het Plus pakket al had veranderd er kwa prijs niets voor mij. Ik krijg dus de nieuwe opties alsnog erbij. Hij gaf ook aan dat hij meerdere klanten moest informeren dat de prijs zelfs is gezakt (mits je die 2 pakketten al had)

Ik zou in jou geval de dealer bellen en vragen hoe het in jou situatie zit.

• Luuk013
Dus.. jij krijgt de extra opties die je niet had wel? En de opties die je teveel had, wat gebeurd daar mee?

In mijn geval zou ik met het BS pakket zonder plus nu dus ook led verl krijgen en 2* 10 inch schermen? Maar wel de comfort stoelen en zwarte hemel etc.. houden?

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar hoop het natuurlijk van wel. :P
Cobraa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:55:
[...]

Aangezien ik wel het Plus pakket al had veranderd er kwa prijs niets voor mij. Ik krijg dus de nieuwe opties alsnog erbij. Hij gaf ook aan dat hij meerdere klanten moest informeren dat de prijs zelfs is gezakt (mits je die 2 pakketten al had)

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Cobraa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:55:
[...]

Die had ik gebeld (zie paar berichten hoger) en die vertelde me dat je de wagen exact zo krijgt als je em besteld had destijds.

Dat lijkt me ook het meest logische

• Cobraa
Luuk013 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:09:
Dus.. jij krijgt de extra opties die je niet had wel? En de opties die je teveel had, wat gebeurd daar mee?

In mijn geval zou ik met het BS pakket zonder plus nu dus ook led verl krijgen en 2* 10 inch schermen? Maar wel de comfort stoelen en zwarte hemel etc.. houden?

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar hoop het natuurlijk van wel. :P

[...]
Sorry ik snap je niet. Welke opties had ik teveel? Zwarte hemel zit er bij en de comfort stoelen ook bij de nieuwe offerte.

• Luuk013
Cobraa schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Sorry ik snap je niet. Welke opties had ik teveel? Zwarte hemel zit er bij en de comfort stoelen ook bij de nieuwe offerte.
Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik bedoelde dat in mijn situatie, heeft het nieuwe pakket andere opties, dan de opties die ik heb. Het is dus een heel ander pakket met dezelfde naam..

Was dat in jou geval ook zo of miste je maar 1 optie die er nu wel bijzit?

Gaat het bij jou ook om zakelijke lease?

Ik heb iig de dealer gemaild met de vragen. Anders gaan we hier alleen maar speculeren. Ik laat van me horen wanneer ik meer weet. :P

[EDIT]

De dealer heeft inderdaad een lijst met klanten om te bellen voor eventuele wijzigingen. Dus als het kan en ook voordeliger is, wordt je gebeld.

Luuk013 wijzigde deze reactie 08-01-2020 14:41 (10%)

• 456
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Laatste tijd vaak last dat mijn Live Traffic het niet doet. Hebben anderen daar ook last van?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:03

Rivanov

Apple freak

Nope. Werkt altijd prima bij mij.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• DvD77
Luuk013 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:43:
[...]

De dealer heeft inderdaad een lijst met klanten om te bellen voor eventuele wijzigingen. Dus als het kan en ook voordeliger is, wordt je gebeld.
Zucht ... de mijne kan niet meer aangepast worden... inderdaad worden er mensen gebeld waar het nog wel mogelijk is.
Het positieve ervan is dat ik hopelijk niet al te lang meer hoef te wachten.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-02 11:35
456 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:08:
Laatste tijd vaak last dat mijn Live Traffic het niet doet. Hebben anderen daar ook last van?
Yup ook zo nu en dan last van, hoewel het de laatste weken beter gaat

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

456 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:08:
Welke Mercedes betreft het trouwens? Ik heb het namelijk over mijn nieuwe A-klasse.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Luuk013
DvD77 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:42:
[...]

Zucht ... de mijne kan niet meer aangepast worden... inderdaad worden er mensen gebeld waar het nog wel mogelijk is.
Het positieve ervan is dat ik hopelijk niet al te lang meer hoef te wachten.
Zelfde verhaal bij mij. Maar ik hoef ook nog maar een maandje te wachten!

Verder werd de bussiness solution standaard geleverd zonder difusser, net een besteld via internet voor €250 #tuning :+ weet iemand hoe deze gemonteerd zit?

• 456
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Rivanov schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:19:
[...]

Welke Mercedes betreft het trouwens? Ik heb het namelijk over mijn nieuwe A-klasse.
Idd. A200.

Vandaag werkte hij wel weer (na minuut of 5 had hij alles ingeladen, kwam het logo in beeld, en werden de wegen groen of rood naar gelang de hoeveelheid verkeer).

Ik wil eens kijken of t te maken heeft met mijn carplay. Als mijn telefoon aan de carplay ligt, zie ik sowieso soms rare dingen gebeuren.
(Navigatie die van 2d naar 3d gaat, he mercedes die niks meer herkent).

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb ook daar geen problemen mee en Carplay is bij mij continue actief aangezien ik een oude iPhone 7 permanent in m'n A200 heb liggen t.b.v. Carplay. Live Traffic werkt altijd en ook Hey Mercedes werkt altijd naar behoren. Ben overigens wel voorzien van FUP2.

Rivanov wijzigde deze reactie 10-01-2020 16:02 (8%)

• DvD77
Luuk013 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Zelfde verhaal bij mij. Maar ik hoef ook nog maar een maandje te wachten!

Verder werd de bussiness solution standaard geleverd zonder difusser, net een besteld via internet voor €250 #tuning :+ weet iemand hoe deze gemonteerd zit?
Heb je geen amg line besteld dan ? Daar zit ie wel standaard bij namelijk.
Ik zie t al, je hebt de A besteld.. ik was even uitgegaan van de cla ( die heb ik besteld)

DvD77 wijzigde deze reactie 10-01-2020 20:32 (9%)

• Luuk013
DvD77 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:30:
[...]

Heb je geen amg line besteld dan ? Daar zit ie wel standaard bij namelijk.
Ik zie t al, je hebt de A besteld.. ik was even uitgegaan van de cla ( die heb ik besteld)
Nee gaat idd om de A. Helaas was het lease budget niet toereikend. Maar ik vind die diffuser wel een must have.

Kan iemand een foto schieten van de onderkant/achterkant bumper/diffuser?

• Naz33m
Vandaag zojuist mijn A 180 Business Solution AMG opgehaald, in kleur Mojave Silver. :D

• Robinho96
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:15
Naz33m schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:04:
Vandaag zojuist mijn A 180 Business Solution opgehaald, in kleur Mojave Silver. :D

[Afbeelding]
Veel plezier ermee! 8) :9~

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vandaag zojuist mijn A 180 Business Solution opgehaald, in kleur Mojave Silver. :D

[Afbeelding]
Prachtige kleur, zo word mijn cla ook :)
Veel plezier en veilige kilometers ermee :Y

• m.lammers
Vandaag zojuist mijn A 180 Business Solution AMG opgehaald, in kleur Mojave Silver. :D
Heel mooi! Veel plezier ermee!

Zo, ik heb me afgelopen week druk gemaakt om mijn bestelling om te zetten naar de nieuwe prijslijst met behoud van mijn productieplek. De auto is iets duurder geworden (plus minus 800 euro in de btw) maar heb er meer opties voor gekregen. (Multibeam led, Pano dak, elektrisch verstelbare stoelen)

We hebben nu in bestelling staan:
CLA Bus. Sol. - AMG-line - A200
Bus. plus pakket.
Trekhaak
Met. lak.
Smartphone integratie.
Zonder nightpakket

De verwachting is tot nu toe 10 april aankomst bij dealer. (15 november besteld)

Met dank aan het meedenken en snelle handelen van de dealer, de leasemaatschappij en mijn werkgever die niet te moeilijk doet dat ik hier eigen initiatief in heb gepakt. (Iedereen heeft weer moeten tekenen voor de aanpassing)

• R009
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 11:35
Goeie morgen! Ik heb een vraagje ivm mijn Mercedes A180d (2019 model). Het is een automaat en daarmee heb ik 3 verschillende standen waarin ik de motor kan instellen: Sport, comfort en Eco. Ik ben van plan om hiermee naar Zwitserland te rijden en ik vroeg me af wat het zuinigste is.

800 km rijden op cruise controle of manueel gas geven in eco mode en lift en coast toepassen?

Ik heb gemerkt dat de transmissie zich in eco mode automatisch in ‘neutraal’ zet als ik geen gas geef. Als de baan bergaf gaat dan hou je je snelheid wel aan.
Ik weet nu niet was cruise controle doet, ik vermoed altijd dezelfde snelheid houden, dus ook afremmen als het naar beneden gaat...

Wat denken jullie wat het voordeligste is?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

R009 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:14:
Goeie morgen! Ik heb een vraagje ivm mijn Mercedes A180d (2019 model). Het is een automaat en daarmee heb ik 3 verschillende standen waarin ik de motor kan instellen: Sport, comfort en Eco. Ik ben van plan om hiermee naar Zwitserland te rijden en ik vroeg me af wat het zuinigste is.

800 km rijden op cruise controle of manueel gas geven in eco mode en lift en coast toepassen?

Ik heb gemerkt dat de transmissie zich in eco mode automatisch in ‘neutraal’ zet als ik geen gas geef. Als de baan bergaf gaat dan hou je je snelheid wel aan.
Ik weet nu niet was cruise controle doet, ik vermoed altijd dezelfde snelheid houden, dus ook afremmen als het naar beneden gaat...

Wat denken jullie wat het voordeligste is?
Gewoon comfort en zo gelijkmatig mogelijk, dus zoveel mogelijk met cruise-control en verder genieten van de omgeving.

En verder, op zo'n klein stukje is de winst erg klein, gewoon genieten van de auto

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

[Afbeelding]
Congrats en veel plezier ermee. Heb nu sinds september 2018 ruim 62.000km onder m'n A200 BS AMG-Line door laten lopen en stap iedere nog dag met een smile in de auto! :)

• R009
KRGT schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:26:
[...]

Gewoon comfort en zo gelijkmatig mogelijk, dus zoveel mogelijk met cruise-control en verder genieten van de omgeving.

En verder, op zo'n klein stukje is de winst erg klein, gewoon genieten van de auto
Bedankt voor de reactie. Dus niet in eco mode? Ik ben die mode deze tankbeurt aan het proberen en ik kan er toch 150km meer mee rijden dan op comfort. De trajecten zijn hetzelfde, gewoon woon-werk verkeer.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

R009 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor de reactie. Dus niet in eco mode? Ik ben die mode deze tankbeurt aan het proberen en ik kan er toch 150km meer mee rijden dan op comfort. De trajecten zijn hetzelfde, gewoon woon-werk verkeer.
de ECO modus zorgt natuurlijk voor minder verbruik (gas response), AIRCO etc... past deze allemaal aan. Maar als jij hier 150km meer mee rijdt hou je wel van het pedaal aan en uitzetten :P

• R009
KRGT schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:47:
[...]

de ECO modus zorgt natuurlijk voor minder verbruik (gas response), AIRCO etc... past deze allemaal aan. Maar als jij hier 150km meer mee rijdt hou je wel van het pedaal aan en uitzetten :P
Heet dit niet pro-actief rijden;). Gewoon als je ziet dat de stoplichten 4 auto’s voor je beginnen te branden dan laat ik meestal de gas al los... meestal moet ik niet eens aan de rem komen aangezien de auto’s terug sneller beginnen te rijden.

• Naz33m
Rivanov schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Congrats en veel plezier ermee. Heb nu sinds september 2018 ruim 62.000km onder m'n A200 BS AMG-Line door laten lopen en stap iedere nog dag met een smile in de auto! :)
Dankjewel!

Tot nu toe nog veel aan t onderzoeken / instellen. Wat gebruiken jullie liever? CarPlay of gewoon de tel connecten via Bluetooth?
Jammer dat de CarPlay niet de volledige resolutie van het scherm gebruikt. Er is een petitie over. Weet niet of het helpt, maar heb 't ondertekend: https://www.change.org/p/...ercedes-mbux-10-25-inches

Weet iemand of t trouwens mogelijk is om de view van de navigatie aan te passen. Een beetje zoals het bij Waze is? Dus niet een view van bovenaf?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Naz33m schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:29:
[...]

[...]

Dankjewel!

Tot nu toe nog veel aan t onderzoeken / instellen. Wat gebruiken jullie liever? CarPlay of gewoon de tel connecten via Bluetooth?
Jammer dat de CarPlay niet de volledige resolutie van het scherm gebruikt. Er is een petitie over. Weet niet of het helpt, maar heb 't ondertekend: https://www.change.org/p/...ercedes-mbux-10-25-inches

Weet iemand of t trouwens mogelijk is om de view van de navigatie aan te passen. Een beetje zoals het bij Waze is? Dus niet een view van bovenaf?
Ik gebruik CarPlay hoofdzakelijk om podcasts te luisteren via Overcast en muziek via Apple Music. En uiteraard Flitsmeister. Heb hiervoor permanent een oude iPhone 7 in mijn auto liggen zodat ik m’n 11 Pro daar niet voor hoef te gebruiken. Navigatie gebruik ik MBUX voor.

Je kunt de weergave via de instellingen op 3D zetten ipv 2D.

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-02 13:05
Ik gebruik Android Auto omdat de audio kwaliteit over bluetooth matig is. Voor navigatie gebruik ik voornamelijk MBUX, ondanks dat de kaarten nu al out-dated zijn.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:08

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Naz33m schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:29:
[...]

[...]

Dankjewel!

Dit is helaas hetzelfde in de E-klasse voor Android Auto. Je hebt maar een klein vierkant van het scherm met daadwerkelijk info - erg jammer van Daimler dat ze dat niet aanpassen met een update.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Abom schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:41:
Ik gebruik Android Auto omdat de audio kwaliteit over bluetooth matig is. Voor navigatie gebruik ik voornamelijk MBUX, ondanks dat de kaarten nu al out-dated zijn.
Check je Mercedes Me Portal. Daar kun je handmatig je kaarten-updates downloaden. De OTA updates zijn altijd veel trager / later dan dat ze op de Portal verschijnen. Dit is de meest recente versie van de Benelux op dit moment:

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:20
https://www.arrowheadmb.c...ercedes-benz-a-class/amp/

Volgens dit bericht komt er van de Mercedes A een nieuwe 2020 versie met o.a. Android Auto en touchscreen display bij de basisuitrusting. Klopt dit want ik kan hier weinig over vinden?
Vanaf half februari mag ik namelijk een nieuwe wagen samenstellen (voor de eerste keer!).

Strava profile - Steam profile

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Asgaro schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:32:

Volgens dit bericht komt er van de Mercedes A een nieuwe 2020 versie met o.a. Android Auto en touchscreen display bij de basisuitrusting. Klopt dit want ik kan hier weinig over vinden?
Vanaf half februari mag ik namelijk een nieuwe wagen samenstellen (voor de eerste keer!).
Ik kan uit de tekst niet opmaken dat het standaard tot de uitrusting behoort, maar dat het als een optie kan worden toegevoegd. Maar dat is niet nieuw, dat is al vanaf het begin. ;)

Mijn auto is van september 2018 en ik heb het Connectivity Pack waardoor ik ook beschik over Android Auto en Apple CarPlay.

Rivanov wijzigde deze reactie 13-01-2020 13:19 (8%)

• Asgaro
Rivanov schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Ik kan uit de tekst niet opmaken dat het standaard tot de uitrusting behoort, maar dat het als een optie kan worden toegevoegd. Maar dat is niet nieuw, dat is al vanaf het begin. ;)

Mijn auto is van september 2018 en ik heb het Connectivity Pack waardoor ik ook beschik over Android Auto en Apple CarPlay.
Ik vind het artikel op zich ook wat onduidelijk, maar er zijn 2 paragraaftitels Standard technology features en Optional technology features. En daar is Android Auto/Apple CarPlay onder Standard geplaatst...
Ik vind het ook bizar dat ik verder niet veel info hierover vind.

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-02 21:34
Arrowhead is een US dealer (Arizona). In de US zijn de pakketten heel anders.

• Asgaro
RexP schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:12:
Arrowhead is een US dealer (Arizona). In de US zijn de pakketten heel anders.
Aha dat verklaart veel!

Gisteren naar het Autosalon in Brussel gegaan en heb het artikel daar aan een verkoper getoond. Die bevestigde inderdaad ook dat dit artikel voor onze markt niet klopt 😉

• Intelligo
  • Nu online
Asgaro schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:32:

Je kan android auto/apple carplay overigens achteraf los kopen. De hardware zit in je auto en het wordt dan door de 4g module ontvangen en geactiveerd.

Hier is los kopen goedkoper dan bij de auto bestellen wat echt nergens op slaat dus ik heb het niet bij de bestelling genomen.

Meestal heb je na een paar maanden ook een Chinese activator door je OBD poort voor een paar tientjes

Woont in Helsinki

• DaveP68
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 18-02 21:29
MB CLA 180 BS AMG 100KW Digitaal Wit, in Mei besteld, wordt zoals het er nu voor staat begin Feb geleverd.....

• DvD77
DaveP68 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:43:
MB CLA 180 BS AMG 100KW Digitaal Wit, in Mei besteld, wordt zoals het er nu voor staat begin Feb geleverd.....
8)7 8)7 9 maanden dus .... niet normaal toch ?
ik wacht ook in spanning.. half juli besteld.

• m.lammers
DaveP68 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:43:
Nog een week of drie wachten voor je... Na 9 maanden totaal heb je hem wel verdiend ook! Wel even foto's posten he! :)

Die van mij verwacht ik half april, maar eerder mag ook ;) Dan heb ik "maar" 5 maanden moeten wachten. :+

• csnab
Ben benieuwd.... zijn er lieden die hun MB eerder kregen dan de oorspronkelijke datum die men hoorde... oftewel: zijn er mensen verrast .... iedereen hoopt erop, maar als het niet gebeurd

• Naz33m
csnab schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:58:
Ben benieuwd.... zijn er lieden die hun MB eerder kregen dan de oorspronkelijke datum die men hoorde... oftewel: zijn er mensen verrast .... iedereen hoopt erop, maar als het niet gebeurd
De afleverdatum die ik had doorgekregen was 21 januari 2020. Dit had ik nagevraagd in december 2019. Ik heb begrepen dat de auto uiteindelijk 6 januari 2020 bij de dealer stond en ik heb het 10 januari 2020 op kunnen halen. Ik was verrast toen ik belde, aangezien ik wilde kijken of de datum nog steeds de 21ste zou zijn, zodat ik het kon afstemmen met mijn werk. Waarop de verkoper zei, de auto staat er al :P

• trinity999
csnab schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:58:
Ja, eind juli besteld en verwachting was eind okt / begin nov. Kreeg een belletje half september dat ik hem kon komen halen. Ca. 7 weken moeten wachtten. Dat was nog eens een verrassing :) :)

• Cobraa
trinity999 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Ja, eind juli besteld en verwachting was eind okt / begin nov. Kreeg een belletje half september dat ik hem kon komen halen. Ca. 7 weken moeten wachtten. Dat was nog eens een verrassing :) :)
Naar mijn idee wordt bijna alles eerder geleverd. Ze houden een ruime marge, ze geven liever een goed bericht dat je auto eerder klaar staat dan dat er vertraging is.

Ik heb het geluk gehad door de pakket wijzingen ik nog 2 extra opties er op heb kunnen zetten. Heb nu bijna alle opties op de CLA 200, het enige wat ik niet heb is de trekhaak en de dynamic cruise control.

Na vandaag kon ik geen wijzigen meer door geven, MB gaf aan 20 april maar denk eerlijk gezegd volgende maand uiterlijk maart.

• m.lammers
Cobraa schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:11:
[...]

Naar mijn idee wordt bijna alles eerder geleverd. Ze houden een ruime marge, ze geven liever een goed bericht dat je auto eerder klaar staat dan dat er vertraging is.

Ik heb het geluk gehad door de pakket wijzingen ik nog 2 extra opties er op heb kunnen zetten. Heb nu bijna alle opties op de CLA 200, het enige wat ik niet heb is de trekhaak en de dynamic cruise control.

Na vandaag kon ik geen wijzigen meer door geven, MB gaf aan 20 april maar denk eerlijk gezegd volgende maand uiterlijk maart.
5 weken voor productie gaat de auto op slot.3 weken rekenen voor transport, auto klaarmaken en uit leveren. Dus zou begin maart zou jij hem zeker moeten hebben.

Maaruh... zag dat jij ook al vanaf 15 augustus zit te wachten. Dus wordt dan wel eens tijd ook ;)

• Vincentsmit11
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-02 21:57
[...]

Hoe zit het dan met de kosten voor de auto? Is de prijs ook omhoog gegaan door deze wijzigingen?

• Vincentsmit11
Ik wist niet dat dit topic bestond dus ik zal ook even aangeven wat ik besteld heb. In december heb ik de volgende auto en opties besteld:

Mercedes-Benz CLA Coupé 180 d 116pk 7G-DCT Business Solution Progressive
- Warmtewerend, donkergetint glas
- Unilak Nachtzwart
- Stoelverwarming

Ik zie inderdaad nu dat de pakketten en opties veranderd zijn. Overigens heb ik hier voor het privacy glass gekozen omdat ik de progressive velgen mooier vond dan die van het nachtpakket. Een nachtpakket op een progressive lijkt in hun configurator ook niet meer te kunnen.

Sinds ik dit topic gezien heb ben ik gelijk met mijn dealer gaan bellen (Wensink Zwolle) en die verzekerde mij dat ik de auto krijg zoals ik die toen die tijd besteld heb Ik ga geen hercalculatie laten doen omdat in het portaal van de leasemaatschappij de prijzen ook aardig omhoog zijn gegaan. Een progressive model met deze opties en een standaard luxury zit 20 euro bruto verschil tussen. Daar krijg ik dus sfeerverlichting , augmented reality en naar mijn mening minder mooie velgen voor terug. Dan zijn natuurlijk ook mijn privacy glass en stoelverwarming opties verdwenen. Een AMG line vind ik aan de dure kant en ik zit veel in de auto dus voor mij waren de confort stoelen beter dan de sportstoelen.

Verder wil ik niet dat mijn levering wordt vertraagt, die staat nu voor begin mei.

Vincentsmit11 wijzigde deze reactie 17-01-2020 11:40 (27%)

• Cobraa
Vincentsmit11 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Hoe zit het dan met de kosten voor de auto? Is de prijs ook omhoog gegaan door deze wijzigingen?
In mijn geval omlaag omdat ik de Business Solution Plus pakket had voordat er de wijzingen waren. Daardoor heb ik nog 2 extra opties erbij genomen. Had geen metallic lak gekozen, dus die heb ik er nu bij genomen en dode hoek sensor. Was 350 euro meer kwijt, maar door de wijziging heb ik volgens mij 5 extra opties.

• Vincentsmit11
Cobraa schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:38:
[...]

In mijn geval omlaag omdat ik de Business Solution Plus pakket had voordat er de wijzingen waren. Daardoor heb ik nog 2 extra opties erbij genomen. Had geen metallic lak gekozen, dus die heb ik er nu bij genomen en dode hoek sensor. Was 350 euro meer kwijt, maar door de wijziging heb ik volgens mij 5 extra opties.
Ah oke! Ik heb ook maar even een "voorstel" post gemaakt. Zoals je in de bovenstaande post kan zien heb ik een progressive model besteld met nog een paar opties. Voor mij wordt het dus niet goedkoper en krijgt de auto ook een ander uiterlijk omdat die velgen die ik besteld heb niet meer standaard zijn op dat pakket. Dus best wel blij dat ik die nog heb.

• Intelligo
  • Nu online
Ik heb ook maar even nagevraagd, mijn CLA200d Bus. AMG met nog een paar opties mid-december besteld, verwachte levertijd begin maart. Nog even afwachten :)

Woont in Helsinki

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:08

swtimmer

Ontrafelt het leven!

R009 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:11:
[...]

Heet dit niet pro-actief rijden;). Gewoon als je ziet dat de stoplichten 4 auto’s voor je beginnen te branden dan laat ik meestal de gas al los... meestal moet ik niet eens aan de rem komen aangezien de auto’s terug sneller beginnen te rijden.
Bij de E-klasse gaat in eco-mode de auto ook in neutraal als je kan rollen, in de normale modus niet, waardoor je zeker wel een stuk extra uit je tank kan halen. Ben het wel eens met de post hierboven, 150km extra is behoorlijk veel als je normaal rijd.

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
[...]

Vandaag gaat ook mijn auto 'op slot'. Wensink Arnhem gaf aan levering bij hen begin maart.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True