Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:53
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:23:
Ik krijg het rijassistentie pakket en daar zit ook o.a die spoorassistent in.

Zou je dan alleen die spoorassistent uit kunnen zetten of is dan gelijk het hele pakket uit?
Volgens mij kan alles individueel uit, behalve ACC. Je kan dus geen ouderwetse cruisecontrol gebruiken.

Welke combi zou je specifiek willen? Kijk ik straks even.

Even niets...

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:32
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:23:
Ik krijg het rijassistentie pakket en daar zit ook o.a die spoorassistent in.

Zou je dan alleen die spoorassistent uit kunnen zetten of is dan gelijk het hele pakket uit?
Ik begrijp je vraag nu pas...

Zo ziet het snelle toegang menu eruit als je het rijassistentiepakket hebt:

Je kunt alles los uitzetten en eventuele opties fine-tunen. Je kunt dus stuurassistent (rechtonder) of spoorassistent (linksonder) los van elkaar uitschakelen. Maar spoorassistent gaat aan, elke keer wanneer je je auto start (aan zet).

Spoorassistent staat dus altijd aan (tenzij je het uitzet), terwijl je het rij-asssistentiepakket aan moet zetten zodra je gebruik wilt maken van stuurassistent (lane keeping), remassistent (ACC) en rijbaan-wisselassistent.

offtopic:
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar ik vond het assistance-pakket op mijn Seat Leon fijner. Bij mijn Leon had ik Lane Assist altijd aan en die probeerde lijnen te volgen zodra je 60km/h of harder reed. Naast Lane Assist kon ik ACC aan of uit schakelen door een schakelaar aan mijn stuurkolom.
Daarnaast was de Lane Assist van mijn Leon 'agressiever', die stuurde strakker door flauwe bochten, terwijl mijn MB regelmatig over de lijn stuurt.

Abom wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:02 (33%)

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:08
@ Abom,

Ik heb eigenlijk eens een vraag over je afbeelding. In de rechterbovenhoek links naast de tijd en de veldsterkte meter zijn de zijn bij mij alle symbolen grijs in plaats van wit. Lijkt dat alleen maar zo of zijn ze bij jou ook inderdaad zo wit als de tijd.
Bij de meeste afbeeldingen die ik zie zijn ze wit. Het lijk wel alsof bij mij ze inactief zijn maar toch lijkt alles te werken.
In de gebruiksaanwijzing kan ik echter niets vinden over de betekenis ervan en/of hoe te activeren of deactiveren. Ook bij Mercedes Me is alles geactiveerd.

Iemand een idee?

• Abom
Ik weet het niet zeker, zo uit mijn hoofd zijn de iconen meestal grijs. Ze lijken op de foto inderdaad wit. Mogelijk dat het wisselt per venster. Ik zal het vanavond eens in de gaten houden.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:27
Ik sta op het punt om een A sedan te bestellen, en ben uitgekomen op de A180d Sedan Business AMG met Night pakket om het geheel wat zwarter te maken.

Nou zit ik nog een heeul klein beetje in dubio met de A250e Sedan AMG EQ Power of Edition AMG EQ Power. Die zouden me respectievelijk 90 of 110eu per maand netto meer kosten, waarbij ik dan weer kan besparen op brandstofkosten want daily commute valt binnen de electrische range.

Ga ik echter verder, en dat doe ik vaak in weekends en vakanties, dan vervalt dat voordeel al snel want 6.6l/100km benzine vs 3.8l/100km diesel is nogal een prijsverschil en ik ga zowiezo niet over die 90e dieselkosten per maand heen voor mijn daily commute.

Zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon beter af met de diesel, afgezien van de extra opties op de Edition en de betere performance van de A250e vs A180d?

Intelligo wijzigde deze reactie 05-12-2019 06:25 (41%)

Woont in Helsinki

• FireDrunk
Ik denk dat die 3.8l wel een klein beetje te rooskleurig is... Verbruik zal uiteraard beter zijn dan de 250e (qua brandstof).

Even niets...

• Intelligo
FireDrunk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:51:
Ik denk dat die 3.8l wel een klein beetje te rooskleurig is... Verbruik zal uiteraard beter zijn dan de 250e (qua brandstof).
Tuurlijk, maar dat is die 6.6l voor de a250 als de batterij leeg is ook.

Woont in Helsinki

• FireDrunk
Ik rij gemiddeld met mijn A220 7.7l, en ik rij niet verbruik bewust. Dan klinkt 6.6l best haalbaar.

Even niets...

• remco91
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 20:52
FireDrunk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:46:
Ik rij gemiddeld met mijn A220 7.7l, en ik rij niet verbruik bewust. Dan klinkt 6.6l best haalbaar.
Doe je het netjes :) , mijn A220 is gemiddeld 8,2 L (wel veel kleine afstand ritjes)

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 15:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

FireDrunk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:46:
Dit is wel een editie met batterij en dus zwaarder.....

• Intelligo
Klinkt alsof er behalve verbruiksopmerkingen er niet echt redenen zijn om voor de A250e te gaan, tenzij ik bij stoplicht weg wil scheuren. Wil ik wel maar doe ik dan wel zo veel mogelijk met mijn oude auto tot de A180d er is :')

Woont in Helsinki

• DonnieDoezoe
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-01 21:47
Stiggy schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:08:

Met max bijleggen kan ik ook nog wel voor de A180 gaan, maar dat is nog steeds geen topper met zijn 136pk/200Nm. En ik schakel graag zelf, dat dat kan niet bet de A180 Business Solution AMG.
De 180 blijkt toch meer pk te hebben dan door mercedes opgegeven

YouTube: Op de Rollenbank - Mercedes-Benz A180

De 180 blijkt dus 157pk te hebben

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:33
DonnieDoezoe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:24:
[...]

Denk je niet dat er stiekem aan gesleuteld is aangezien het een pers auto betreft? Zou namelijk toch lullig zijn dat als je met je A200 naast een A180 bij het stoplicht staat en je loopt vervolgens niet bij hem weg. Dat kunnen ze niet maken. Of de A200 moet ook meer PK's hebben dan dat er op papier staat. Maar zo voelde mijn testritjes niet in ieder geval.

m.lammers wijzigde deze reactie 06-12-2019 09:44 (24%)

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
DonnieDoezoe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:24:
[...]

Ja die had ik ook gezien. De 160, 180 en 200 hebben ook allemaal hetzelfde 1.3 Turbo blokje, verschil schijnt alleen in de software te zitten. Je zou een 160 dan makkelijk naar 200 niveau moeten kunnen chiptunen, maar ik heb nog geen aanbieders gevonden die dat zo doen.

• NvU
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-01 20:35
De A180 hebben ze op de rollerbank gehad en die kwam hoger uit. Maar dat wil toch niet zeggen dat de A160 en A200 ook niet hoger zitten dan de fabrieksopgave? Ik heb daar niet perse dit soort tests van gevonden.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

De typeaanduiding met hetzelfde motorblok, heeft de lagere een zgn geknepen tuning. in de praktijk kan er soms weinig tot geen verschil in zitten. met hier dan de A180 het vermogen heeft van de A200(opgegeven 157pk) ipv 136pk.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:50

Gisteren mijn nieuwe bedrijfswagen in ontvangst genomen, half juni besteld.

Een kleine 200 km gereden sindsdien en hij wordt wel erg snel smerig met dit weer. :+

Th1x4nG wijzigde deze reactie 07-12-2019 21:44 (25%)

R5 2600, 32 GB, GTX 1070 | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro | DS215j

• m.lammers
Gefeliciteerd! Half jaartje moeten wachten dus. Wat voor uitvoering is het?

• Intelligo
Th1x4nG schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:41:
[Afbeelding]

Gisteren mijn nieuwe bedrijfswagen in ontvangst genomen, half juni besteld.

Een kleine 200 km gereden sindsdien en hij wordt wel erg snel smerig met dit weer. :+
Gefeli! Ik heb vandaag juist besteld - CLA200 d Business Sol. AMG met Advantage, Night en Adv. Audio pakket in het zwart. Voor jou is het grote wachten voorbij, voor mij begint het net :+

Woont in Helsinki

• merijntjuh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:40
Sinds afgelopen weekend ben ik eigenaar van een Mercedes W205 (C-klasse) uit 2015 geworden :)

Nu dacht ik vandaag, goh, laat ik de navigatie eens even een update geven..

Met die download tool wordt de sd-kaart niet herkend, op zowel Windows en op Mac..
Dus contact opgenomen met een Mercedes dealer. Daarvan krijg ik eerst een offerte van ruim 700 euro omdat volgens hun gegevens de navigatie nog nooit geactiveerd is in deze auto/cq niet ingebouwd. 8)7
Gelukkig is dat wel het geval...
Dus het alternatief is een oplossing van net geen 200 euro voor een nieuwe sd-kaart met de laatste 2020 garmin map pilot software.
Hartstikke leuk en aardig, maar het lijkt me toch vrij stug dat een stukje software 200 euro moet kosten.
(de dealer wist me wel te vertellen dat na deze sd-kaart ik wel zelfstandig moet kunnen updaten, kan iemand dit bevestigen?)

Het gekke is, is dat de sd-kaart die bij de auto zat al wel eens is geupdate. De datum van sommige bestanden is namelijk uit 2018, terwijl dit oorspronkelijk een 2015 versie hoort te zijn.
Dus het lijkt erop dat er toch nog een andere manier is om dit te updaten?

Het onderdelennummer is A213 906 26 04.
Heeft iemand toevallig enig idee of je dit niet alsnog zelf kunt oplossen? :)
Of dikke pech en de 200 euro neerleggen?

• m.lammers
Intelligo schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:02:
[...]

Gefeli! Ik heb vandaag juist besteld - CLA200 d Business Sol. AMG met Advantage, Night en Adv. Audio pakket in het zwart. Voor jou is het grote wachten voorbij, voor mij begint het net :+
Wat is jouw verwachte levertijd? Er is tegen mij een levertijd van 6 maanden opgegeven, dit was op 15 november.

m.lammers wijzigde deze reactie 09-12-2019 12:59 (3%)

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:08
m.lammers schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:57:
[...]

Wat is jou verwachte levertijd. Mij is een levertijd van 6 maanden opgegeven op 15 november.
Mij is er ook een levertijd van 6 maanden opgegeven op 15 oktober 8)

• Intelligo
m.lammers schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:57:
[...]

Wat is jouw verwachte levertijd? Er is tegen mij een levertijd van 6 maanden opgegeven, dit was op 15 november.
Mij is een verwachte levertijd van 3 a 4 maanden opgegeven maar ik heb in Finland besteld, al zou dat weinig uit moeten maken.

Woont in Helsinki

• m.lammers
Intelligo schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:03:
[...]

Mij is een verwachte levertijd van 3 a 4 maanden opgegeven maar ik heb in Finland besteld, al zou dat weinig uit moeten maken.
Volgens mij maakt dat wel zeker uit. In Duitsland zijn de levertijden ook korter dan bij ons.
Misschien rij je hem nog eerder dan @GilbertvH en ik. Succes met wachten en post wat plaatjes als je hem in ontvangst genomen heb!

m.lammers wijzigde deze reactie 09-12-2019 13:26 (17%)

• Intelligo
m.lammers schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:12:
[...]

Volgens mij maakt dat wel zeker uit. In Duitsland zijn de levertijden ook korter dan bij ons.
Misschien rij je hem nog eerder dan @GilbertvH en ik. Succes met wachten en post wat plaatjes als je hem in ontvangst genomen heb!
De pakketten waren ook anders - In NL kan je bijvoorbeeld de CLA180d wel als Business Solutions bestellen maar de 200d niet. Heeft wellicht met uitstootregels te maken?

Hier kon ik de 200d gewoon als Business Solutions AMG bestellen, waar het verschil weer is dat je in NL bij de Business Solutions automatisch het Advantage pakket hebt, moest ik er hier los bij bestellen.

Het zou een stuk makkelijker zijn als ze die configurator ook in Finland beschikbaar hadden, maar die is er helaas niet. Nu kon ik iig in NL plaatjes kijken maar de prijzen waren totaal anders :+

Woont in Helsinki

• GilbertvH
Intelligo schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:51:
[...]

De pakketten waren ook anders - In NL kan je bijvoorbeeld de CLA180d wel als Business Solutions bestellen maar de 200d niet. Heeft wellicht met uitstootregels te maken?

Hier kon ik de 200d gewoon als Business Solutions AMG bestellen, waar het verschil weer is dat je in NL bij de Business Solutions automatisch het Advantage pakket hebt, moest ik er hier los bij bestellen.

Het zou een stuk makkelijker zijn als ze die configurator ook in Finland beschikbaar hadden, maar die is er helaas niet. Nu kon ik iig in NL plaatjes kijken maar de prijzen waren totaal anders :+
Je hebt hoe dan ook toch een mooie CLA samengesteld. Succes met wachten en zoals @m.lammers al aangaf plaats zeker ook foto's bij aflevering

• Intelligo
GilbertvH schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:01:
[...]

Je hebt hoe dan ook toch een mooie CLA samengesteld. Succes met wachten en zoals @m.lammers al aangaf plaats zeker ook foto's bij aflevering
Zal ik doen!

In de digitale versie komt ie er iig zo uit te zien:

Het enige wat ik me nog afvraag is hoe de 2.0d 150pk zich zal verhouden tegenover mijn huidige 2.7d biturbo (2005 Jaguar S-Type). Ik ga in ieder geval 57pk achteruit. Dat was ook mijn grootste reden om geen 180d te bestellen, ik denk dat de PK halvering me teveel van 't goede was.

Intelligo wijzigde deze reactie 09-12-2019 15:17 (50%)

Woont in Helsinki

• csnab
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-01 20:55
Hmmmm
Heb de mijna 1e week oktober besteld😀😀

Maar dat wachten gaat je niet in de koude kleren zitten. Autootje komt als het goed is half maart...
Net na de wintersport.... helaas... of MB gaat mij nog verassen??
Mag best...

Ik vind het wel absurt... ging laatste moment twijfelen of ik toch maar een Audi zou halen... maar ja.... die kleur, mountaingrijs magno, interieur, alles eigenlijk...

Ben bijna op de helft met wachten en ook al 3 weken niet bij de dealer geweest om te kijken, zitten, voelen in de showroom modellen... de auto’s dan he!!

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:50
m.lammers schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:09:
Gefeliciteerd! Half jaartje moeten wachten dus. Wat voor uitvoering is het?
CLA 180 Business Solution in digital white

Extra opties:
- connect pack
- widescreen cockpit
- DAB+
- verwarmde zetels

Paste net in mijn leasebudget van 485 EUR omdat Mercedes met zulke hoge fleetkortingen gooit. Als ik zie dat een iets oudere collega van mij met 550 EUR voor een Astra Sports Tourer gekozen heeft die particulier een stuk minder duur zou zijn, ben ik wel blij met de keuze. :p

PS: Die pillarboxing van Android Auto op je scherm, vreselijk. :D Is het trouwens mogelijk om hey Google te gebruiken in Android Auto? Mijn Corsa luisterde daarnaar maar hier heb ik het nog niet helemaal gevonden.

Th1x4nG wijzigde deze reactie 09-12-2019 20:16 (37%)

R5 2600, 32 GB, GTX 1070 | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro | DS215j

• GilbertvH
csnab schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:41:
Hmmmm
Heb de mijna 1e week oktober besteld😀😀

Maar dat wachten gaat je niet in de koude kleren zitten. Autootje komt als het goed is half maart...
Net na de wintersport.... helaas... of MB gaat mij nog verassen??
Mag best...

Ik vind het wel absurt... ging laatste moment twijfelen of ik toch maar een Audi zou halen... maar ja.... die kleur, mountaingrijs magno, interieur, alles eigenlijk...

Ben bijna op de helft met wachten en ook al 3 weken niet bij de dealer geweest om te kijken, zitten, voelen in de showroom modellen... de auto’s dan he!!
Mooie kleur hè... Wat heb je besteld?

• csnab
CLA SB 200, die matte mountaingrijs magno kleur, AMG uitvoering, zonnedak, night pakket en nog paar toeters en bellen..

Dat ding moet geleverd worden :)

• GilbertvH
csnab schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:41:
CLA SB 200, die matte mountaingrijs magno kleur, AMG uitvoering, zonnedak, night pakket en nog paar toeters en bellen..

Dat ding moet geleverd worden :)
Klinkt als mijn uitvoering! Vet!

• csnab
Wanneer heb jij hem besteld en is de levering??

Jij dan ook goeie bak
Hahaha

• GilbertvH
csnab schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:26:
Wanneer heb jij hem besteld en is de levering??

Jij dan ook goeie bak
Hahaha
15 oktober besteld. Levering staat (vooralsnog) op half april.

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 15:10
Intelligo schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:43:
[...]

Zal ik doen!

In de digitale versie komt ie er iig zo uit te zien:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het enige wat ik me nog afvraag is hoe de 2.0d 150pk zich zal verhouden tegenover mijn huidige 2.7d biturbo (2005 Jaguar S-Type). Ik ga in ieder geval 57pk achteruit. Dat was ook mijn grootste reden om geen 180d te bestellen, ik denk dat de PK halvering me teveel van 't goede was.
Ik denk dat de CLA 200d sneller is dan je Jag. Vanwege de enkele turbo zal ie denk ik ook sneller aanvoelen.

Hier een vergelijking van de oude CLA 200 CDI met 136 pk met je Jag, die zijn exact even snel:
http://www.zeperfs.com/en/duel1251-5168.htm

De nieuwe met 150 pk zal dus sowieso sneller zijn. Een snelle anno nu automaat maakt veel uit, in vergelijking met de slome automaten van 2005.

• m.lammers
Th1x4nG schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:07:
[...]

Extra opties:
- connect pack
- widescreen cockpit
- DAB+
- verwarmde zetels

Paste net in mijn leasebudget van 485 EUR omdat Mercedes met zulke hoge fleetkortingen gooit. Als ik zie dat een iets oudere collega van mij met 550 EUR voor een Astra Sports Tourer gekozen heeft die particulier een stuk minder duur zou zijn, ben ik wel blij met de keuze. :p
Erg netjes!

• Intelligo
Dieken Taffert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat de CLA 200d sneller is dan je Jag. Vanwege de enkele turbo zal ie denk ik ook sneller aanvoelen.

Hier een vergelijking van de oude CLA 200 CDI met 136 pk met je Jag, die zijn exact even snel:
http://www.zeperfs.com/en/duel1251-5168.htm

De nieuwe met 150 pk zal dus sowieso sneller zijn. Een snelle anno nu automaat maakt veel uit, in vergelijking met de slome automaten van 2005.
Het scheelt ook aardig wat in gewicht(200+ kilo lichter), hoewel ik nog steeds denk dat het enorme koppel van de Jag voor snellere tussentijden zorgt (even inhalen e.d.).

Daarnaast is die ZF 6 traps automaat in de jag waarschijnlijk weer een bak trager dan de 8 Traps die in de CLA 200d zit. Ze hadden er geen staan bij de dealer, alleen 180d en die heeft een 7traps.

Woont in Helsinki

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 15:10
Intelligo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:09:
[...]

Het scheelt ook aardig wat in gewicht(200+ kilo lichter), hoewel ik nog steeds denk dat het enorme koppel van de Jag voor snellere tussentijden zorgt (even inhalen e.d.).

Daarnaast is die ZF 6 traps automaat in de jag waarschijnlijk weer een bak trager dan de 8 Traps die in de CLA 200d zit. Ze hadden er geen staan bij de dealer, alleen 180d en die heeft een 7traps.
In de tussensprints is de Jag ongeveer even snel als de oude CLA 200d met 136 pk. Je nieuwe CLA 200d met 150 pk zal dus ook in de tussensprints sneller zijn, verwacht ik.

"Meer dan 200 pk" klinkt als heel wat en dat was het destijds ook, maar 14 jaar ontwikkeling betekent ook het nodige qua hoe vlot auto's zijn. Een diesel anno nu met meer dan 200 pk is veel sneller dan je S-type.

• Intelligo
Dieken Taffert schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:13:
[...]

In de tussensprints is de Jag ongeveer even snel als de oude CLA 200d met 136 pk. Je nieuwe CLA 200d met 150 pk zal dus ook in de tussensprints sneller zijn, verwacht ik.

"Meer dan 200 pk" klinkt als heel wat en dat was het destijds ook, maar 14 jaar ontwikkeling betekent ook het nodige qua hoe vlot auto's zijn. Een diesel anno nu met meer dan 200 pk is veel sneller dan je S-type.
In ieder geval goed dat ik niet voor de 180d ben gegaan

http://www.zeperfs.com/en/duel1251-8083.htm

Woont in Helsinki

• csnab
Ik zal de dealer nog eens spammen over de levertijd. Ik hoorde van de leasemaatschappij ook eerst mei en toen half maart...

• Cobraa
  • Laatst online: 13:48
Ik heb van de week de dealer gemaild betreft de leverings vertraging. Uiteraard wist hij er niks van en was er ook nog niks bekend wanneer de auto wordt geleverd.

Vind het best apart dat je 4 maanden wacht zonder 1 telefoontje met een update.

• m.lammers
Cobraa schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:49:
Ik heb van de week de dealer gemaild betreft de leverings vertraging. Uiteraard wist hij er niks van en was er ook nog niks bekend wanneer de auto wordt geleverd.

Zeker niet netjes. Laat even weten of er al wat schot in de zaak zit met de leveringen ;)

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Th1x4nG schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:07:
[...]

Extra opties:
- connect pack
- widescreen cockpit
- DAB+
- verwarmde zetels

:o :?
Ik dacht: dat kan toch niet kloppen? 485 EUR? Dus ik gooi hem in mijn Athlon configurator en kom op €922 (€692 ex brandstof) uit. Toen zag ik pas dat je uit België komt :) Wat een verschil met Nederland!

• Abom
Stiggy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:08:
[...]

:o :?
Ik dacht: dat kan toch niet kloppen? 485 EUR? Dus ik gooi hem in mijn Athlon configurator en kom op €922 (€692 ex brandstof) uit. Toen zag ik pas dat je uit België komt :) Wat een verschil met Nederland!
485 zou bij ons de bijtelling zijn :'(
Echt bizar hoe zeer de auto een melkkoe is in Nederland.

• Intelligo
Abom schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:45:
[...]

485 zou bij ons de bijtelling zijn :'(
Echt bizar hoe zeer de auto een melkkoe is in Nederland.
In Finland is het iets beter, maar niet veel.

Ik betaal zelf 675/maand voor de CLA200d Bus. AMG met Night, Advantage en Advanced Audio pakketten.
Hier is het echter zo geregeld dat ik alleen voor de auto-waarde betaal. De BPM(heet hier anders maar ook CO2 uitstoot gebaseerd), wegenbelasting en verzekering e.d. gaan naar de werkgever.

Daarnaast, omdat winterwielen verplicht zijn, vallen die hier ook buiten de prijs en kan je je werkgever dus armconfigureren op wielen.

Omdat mijn aanschaf-budget vrij hoog was heb ik een 2e set AMG wielen met winterbanden erbij besteld. Dat kost dus 4600ex btw, eigenlijk schandalig

Woont in Helsinki

• GilbertvH
csnab schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:33:
Ik zal de dealer nog eens spammen over de levertijd. Ik hoorde van de leasemaatschappij ook eerst mei en toen half maart...
Welke dealer heb je?

• csnab
Ahum..... stern... want....zit hier verschil in?

• m.lammers
csnab schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:41:
Ahum..... stern... want....zit hier verschil in?
Elke dealer(schap) krijgt een verschillend aantal productieplekken toegewezen die ze mogen vullen. Dus daar kan inderdaad verschil in zitten. Stern is natuurlijk groot, Die zal bijvoorbeeld meer plekken krijgen dan een klein dealer(schap)

• csnab
Dat had ik ook vernomen
Snap alleen niet dat een auto op een productielijn die in principe in 2 dagen klaar is pas na 6 Maanden geleverd kan worden

Maar ja, zal wel niet de enige zijn die er 1 besteld.... en toch zie je ze erg weinig rijde

• GilbertvH
Mijn dealer gaf aan pas in februari een productieslot door te krijgen. For what's worth...

Ander vraagje: Weet iemand een alternatieve oplossing voor een ipad houder op de AMG stoelen dan die van incarbites (Véél te duur!)?

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-01 09:55
Ben momenteel een C300 aan het configureren, ter vervanging van de C180d. Zat even te kijken naar de mogelijkheden voor het interieur en kwam de carbon-optie tegen:

Ik vind die wel heel erg leuk, vooral omwille van het klokje (edit: blijkbaar ook te combineren met andere opties). Maar weet iemand of deze zooi net zo krast als de zwarte pianolak? Ik heb momenteel het zwarte essenhout en dat vind ik heel fijn materiaal, een glad materiaal dat makkelijk krast & vingerafdrukken toont vind ik alvast een no-go.

ctrlaltdelbe wijzigde deze reactie 10-12-2019 17:40 (5%)

• JW1904
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-01 22:05
Cobraa schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:49:

Om heel eerlijk de zijn lijkt het mij eerder dat de leverende dealer weet wanneer de auto geleverd wordt. Er is vast een contact persoon die dat op kan zoeken.
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:38:
Ben momenteel een C300 aan het configureren, ter vervanging van de C180d. Zat even te kijken naar de mogelijkheden voor het interieur en kwam de carbon-optie tegen:

[Afbeelding]

Ik vind die wel heel erg leuk, vooral omwille van het klokje (edit: blijkbaar ook te combineren met andere opties). Maar weet iemand of deze zooi net zo krast als de zwarte pianolak? Ik heb momenteel het zwarte essenhout en dat vind ik heel fijn materiaal, een glad materiaal dat makkelijk krast & vingerafdrukken toont vind ik alvast een no-go.
Nee, volgens mij krast dit materiaal minder snel dan het gladde pianolak. Vinger afdrukken zijn wel snel(ler) zichtbaar.

JW1904 wijzigde deze reactie 10-12-2019 17:53 (49%)

• WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09:15
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:38:

[Afbeelding]

Ik heb carbon in mijn C zitten, krast absoluut niet.

Ik heb wel heel veel putjes in het staal bij de deur zitten van de gordel :/

• Cobraa
Een update van mijn kant.

Ik kreeg dit als reactie:

"Het heeft te maken met de populariteit van de auto. Er is geen vertraging van de auto. Het is mijn beloofd om een afleverdatum te communiceren deze maand nog. Elke week hou ik dit in de gaten.

De verwachte levertijd is april/mei van de voorgaande bestellingen. Ik hou je op de hoogte. Ik vind het ook vervelend voor je."

Nu heb ik aangegeven dat ik dit onacceptabel vind. Ik heb de auto rond 15 augustus besteld. Betekend dus gewoon een levertijd van bijna een jaar. Aangezien voorafgaande bestellingen nu rond april/mei worden geleverd.

Ben benieuwd naar zijn reactie.

Hou jullie op de hoogte.

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
Cobraa schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:22:

"Het heeft te maken met de populariteit van de auto. Er is geen vertraging van de auto. Het is mijn beloofd om een afleverdatum te communiceren deze maand nog. Elke week hou ik dit in de gaten.

De verwachte levertijd is april/mei van de voorgaande bestellingen. Ik hou je op de hoogte. Ik vind het ook vervelend voor je."

Nu heb ik aangegeven dat ik dit onacceptabel vind. Ik heb de auto rond 15 augustus besteld. Betekend dus gewoon een levertijd van bijna een jaar. Aangezien voorafgaande bestellingen nu rond april/mei worden geleverd.

Hou jullie op de hoogte.
Toevallig Stern Nieuwegein als dealer? Het antwoord komt mij namelijk bekend voor haha

En populair?! : als ik de aantallen per maand zie dan valt dat ook wel mee..ongeveer 200 per maand

DvD77 wijzigde deze reactie 12-12-2019 15:46 (5%)

• Intelligo
Cobraa schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:22:

Hou jullie op de hoogte.
oh bah dat is geen goeie voorbode

Woont in Helsinki

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
DvD77 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:45:
[...]

Toevallig Stern Nieuwegein als dealer? Het antwoord komt mij namelijk bekend voor haha

En populair?! : als ik de aantallen per maand zie dan valt dat ook wel mee..ongeveer 200 per maand
Ja, maar als ze 150 hadden verwacht kom je toch productieplaatsen te kort..

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Cobraa
[...]

Bijna goed, Stern 020 Zuid

Geeft nu aan dat ik de auto kan annuleren, omdat hij op dit moment geen ander alternatief heeft. Maar houd nu vast aan maart/april.

Ben benieuwd waar ze deze maand nog mee gaan komen.

• GilbertvH
Cobraa schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:00:
[...]

Bijna goed, Stern 020 Zuid

Geeft nu aan dat ik de auto kan annuleren, omdat hij op dit moment geen ander alternatief heeft. Maar houd nu vast aan maart/april.

Ben benieuwd waar ze deze maand nog mee gaan komen.
Toch van april/mei naar maart/april ;)

• Cobraa
GilbertvH schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:35:
[...]

Toch van april/mei naar maart/april ;)
Het was eerst februari/maart ;( Hij heeft via een omweg eigenlijk toegegeven dat er een vertraging is.
Ik kon de zelfde auto direct krijgen maar dan de CLA 180, ik wacht wel tot ik de mijne krijg, de CLA 200

EDIT: Zojuist een mail ontvangen. Half april wordt de auto geleverd. Exacte leverdatum krijg ik volgende week.

Cobraa wijzigde deze reactie 13-12-2019 12:28 (13%)

• GilbertvH
Cobraa schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
[...]

Het was eerst februari/maart ;( Hij heeft via een omweg eigenlijk toegegeven dat er een vertraging is.
Ik kon de zelfde auto direct krijgen maar dan de CLA 180, ik wacht wel tot ik de mijne krijg, de CLA 200

EDIT: Zojuist een mail ontvangen. Half april wordt de auto geleverd. Exacte leverdatum krijg ik volgende week.
Jij hoort tenminste iets. Bij Wensink geven ze aan dat ze pas in februari iets kunnen roepen over een eventuele levertijd...

• Intelligo
Ik heb het vandaag bij mijn dealer ook even nagevraagd hier in Helsinki, geen leverproblemen op de CLA diesel in ieder geval. Enkel de Patagonie rood kon iets langer duren.

Dat wil ik zowiezo niet dus mijn auto zou nog steeds over 3 a 4 maanden moeten arriveren :)

Woont in Helsinki

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14:57
[...]

Ik heb Nieuwegein.. normale a160 ergens tussen 20 en 28 febr. Besteld 1 november.
Die verkoper vertelde mij dat ze goed aan het inhalen zijn. Mijne is al 2x verzet naar voren.

• DvD77
  • Nu online
Luuk013 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:55:
[...]

Ik heb Nieuwegein.. normale a160 ergens tussen 20 en 28 febr. Besteld 1 november.
Die verkoper vertelde mij dat ze goed aan het inhalen zijn. Mijne is al 2x verzet naar voren.
CLA wordt volgens mij in andere fabriek gemaakt toch? Ik hoor dat de A nu geen problemen meer heeft qua levering maar wel de CLA.

• csnab
Vandaag even bij de dealer geweest.
M’n cla staat op productiedatum 20-02 en levering 2 weken later
Kan nog altijd naar voren want ze worden wel vaker verrast melde de verkoper 👌 fingers (en alles) crossed

De kleur indigo is niet populair want de ‘andere’ verkoper haalde op basis van kleur en type m’n naam uit het systeem...
nu ben ik nog benieuwder hoe die er dadelijk uit ziet

Over 4 weken nog maar eens naar de dealer....

csnab wijzigde deze reactie 14-12-2019 17:22 (5%)

• Naz33m
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-01 21:29
De leveringsdatum van mijn Mercedes A180 Business Solution AMG (in kleur: Mojave Silver en automatische transmissie, Private Lease) nadert! Eind januari 2020 mag ik het ophalen.
Mijn bestelling had ik in juli 2019 geplaatst. Normaliter heb ik wel wat geduld, maar de laatste maand is toch wel extra spannend. Tijdens de proefrit mocht ik rijden in een A200, de LED verlichting maakt het interieur toch net even af. Helaas paste deze optie net niet in mijn budget.

Na enige tijd rondgespeurd te hebben op het internet heb ik begrepen dat je de Lane Assist niet permanent uit kan zetten. Althans, in sommige landen zou dit wel kunnen. Weet iemand hoe dit zit?

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Naz33m schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:27:

Na enige tijd rondgespeurd te hebben op het internet heb ik begrepen dat je de Lane Assist niet permanent uit kan zetten. Althans, in sommige landen zou dit wel kunnen. Weet iemand hoe dit zit?
Het is onderdeel van de EuroNCAP test geweest en is niet permanent uit te zetten.

• Naz33m
KRGT schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:53:
[...]

Het is onderdeel van de EuroNCAP test geweest en is niet permanent uit te zetten.
Damn. Dat is wel jammer. Ik lees wel wat verhalen dat de auto in sommige situaties onterecht remt.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:19

Rivanov

Apple freak

Klopt. Meest irritante punt aan de auto. Altijd m’n eerste handeling na het instappen; uitzetten van de LDA.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:40
Ik ben dus veranderd van de a w177 naar de cla c118 en merk dat de Lane assist niet meer zo hard ingrijpt zoals dat bij de a deed. Daar schrok ik mij altijd dood als ik was vergeten om de optie uit te zetten.

In mijn ogen is hij nu veel beter en laat ik hem nu wel aanstaan.

• Abom
Naz33m schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:22:
[...]

Damn. Dat is wel jammer. Ik lees wel wat verhalen dat de auto in sommige situaties onterecht remt.
Klopt, ik heb al 2 keer meegemaakt dat de spoorassistent ingrijpt terwijl mij knipperlicht aanstaat en ik wil invoegen op een auto-snelweg. Je schrikt je de pleuris want dat verwacht je niet.

MB customer center gebeld en zij geven aan dat ze dit probleem niet gaan fixen in het huidige model. Waarschijnlijk ivm allemaal die NCAP test procedures (lekker veilig 8)7).

Zo gaat MB de strijd met moderne merken, zoals Tesla, op de lange termijn niet winnen.

• FireDrunk
Sinds enkele weken lijkt de spoorassistent helemaal niet meer te werken. Bij het aanzetten van de cruise-control, gaat de Lane Assist netjes aan, en werkt de afstandsassistent ook keurig, maar sturen doet ie helemaal niet meer.

Mensen hier meer ervaring mee?

Ik dacht eerst dat het aan het licht buiten lag (donker geworden precies rondom te tijden dat ik woon-werk trip doe). Maar dit weekend eens midden op de dag geprobeerd, en gewoon helemaal niets...

Uit en weer aan zetten via menu bied geen soelaas.

Edit: Gaat om een gloednieuwe A220 met Rijassistentiepakket.

FireDrunk wijzigde deze reactie 16-12-2019 12:32 (11%)

Even niets...

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:40
FireDrunk schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:31:
Sinds enkele weken lijkt de spoorassistent helemaal niet meer te werken. Bij het aanzetten van de cruise-control, gaat de Lane Assist netjes aan, en werkt de afstandsassistent ook keurig, maar sturen doet ie helemaal niet meer.

Mensen hier meer ervaring mee?

Ik dacht eerst dat het aan het licht buiten lag (donker geworden precies rondom te tijden dat ik woon-werk trip doe). Maar dit weekend eens midden op de dag geprobeerd, en gewoon helemaal niets...

Uit en weer aan zetten via menu bied geen soelaas.

Edit: Gaat om een gloednieuwe A220 met Rijassistentiepakket.
Nee ik heb hier geen last van bij werkt alles goed alleen zoals eerder aangegeven grijpt hij gelukkig niet meer zo hard meer in.

• FireDrunk
Ben er achter, ik heb 1 zachtere band (systeem piept ook bij wegrijden).
Blijkbaar valt de Stuurassistent dan uit... 8)7

Even niets...

• Intelligo
FireDrunk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:18:
Kan ik me voorstellen, lastig voor de auto te bepalen of jij probeert te sturen of dat je zachte band de auto naar een kant trekt.

Woont in Helsinki

• m.lammers
FireDrunk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:18:
Intelligo schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:39:
[...]

Kan ik me voorstellen, lastig voor de auto te bepalen of jij probeert te sturen of dat je zachte band de auto naar een kant trekt.
Kijk! Eindelijk een oplossing hoe je definitief korte mettten kan maken met dat k*t assistentie systeem! Als Mercedes ons niet wil helpen, doen we het zelf wel. >:)

m.lammers wijzigde deze reactie 17-12-2019 10:43 (10%)

• Abom
m.lammers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:42:
[...]

[...]

Kijk! Eindelijk een oplossing hoe je definitief korte mettten kan maken met dat k*t assistentie systeem! Als Mercedes ons niet wil helpen, doen we het zelf wel. >:)
Er is een verschil tussen spoorassistent (dat heeft elke nieuwe A en CLA) en stuurassistent (Lane Assist, onderdeel van het assistentiepakket). Spoorassistent is irritant, terwijl stuurassistent heel erg fijn is.

Spoorassistent grijpt alleen in of laat het stuur trillen, terwijl stuurassistent jouw auto tussen de twee lijnen houdt (lane assist).

Waarschijnlijk werkt spoorassistent gewoon wanneer je bandenspanning slecht is.

PS: gisteren greep mijn spoorassistent in bij het wisselen van baan op de autoweg!

Abom wijzigde deze reactie 17-12-2019 10:51 (9%)

• m.lammers
Abom schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:50:
[...]

Waarschijnlijk werkt spoorassistent gewoon wanneer je bandenspanning slecht is.
Ah, bummer! 8)

• FireDrunk
Inderdaad, ik kan bevestigen dat het stuur nog steeds trilt :)
Ingrijpen doet ie alleen, als je BMW-rijder bloed in je hebt.

Moet je *#!@*&^ je richtingaanwijzer maar gebruiken :+

Even niets...

• Abom
FireDrunk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:44:
[...]

Moet je *#!@*&^ je richtingaanwijzer maar gebruiken :+
Ik heb al 3 keer gehad dat hij zelfs ingrijpt wanneer ik het knipperlicht gebruik, 2 keer bij het invoegen op een autoweg en gisteren zelfs bij het wisselen van rijstrook. Ik weet niet of de auto vindt dat er te weinig ruimte is, maar de 'blindehoekasssitent' waarschuwt niet.

De gozer van MB customer center gaf aan dat ze meer klachten over het systeem krijgen.

Abom wijzigde deze reactie 17-12-2019 11:51 (7%)

• FireDrunk
Ik heb dat niet. Zonder richting wel... Maar ja, dan is het terecht...

Even niets...

• Naz33m
Ik merk toch wel op uit sommige reacties dat zelfs na het aangeven van de richting de spoorassistent in werking treed en de auto plots remt. Maar dat is toch vele malen gevaarlijker en dan schiet je toch 't doel voorbij? (veiligheid). Belachelijk dat MB er (vooralsnog) weinig aan doet.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Snap er ook niets van dat het systeem zo vreemd werkt... Ik heb het op m'n eigen C en daar is het stukken prettiger, net als de CLS die ik eens mee had (met drive pilot).

You save everyone, but who saves you?

• m.lammers
FireDrunk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:44:

Dat verklaard voor mijn situatie een hoop! :P

• Abom
Naz33m schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:36:
Ik merk toch wel op uit sommige reacties dat zelfs na het aangeven van de richting de spoorassistent in werking treed en de auto plots remt. Maar dat is toch vele malen gevaarlijker en dan schiet je toch 't doel voorbij? (veiligheid). Belachelijk dat MB er (vooralsnog) weinig aan doet.
Daarnaast is het systeem totaal niet consequent, wanneer je over een lijn rijdt doet de auto de ene keer helemaal niets, de andere keer trilt alleen je stuur en weer een andere keer grijptie hard in.

De toegevoegde waarde van het systeem zie ik echt helemaal niet.

• Intelligo
Vandaag werd mijn order bevestigd, zou zo'n 3maandan duren en richting het eind van Januari krijg ik de exacte leverdatum. (CLA 200d Bus. AMG met Night, advantage en adv. audio pack)

Het heeft er vooralsnog niets van weg dat er lange levertijden op de CLA kwa productie zijn. Waarom dat in Nederland zo lang moet duren? Misschien de benzine versies oid?

Woont in Helsinki

• Abom
Intelligo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:15:
Vandaag werd mijn order bevestigd, zou zo'n 3maandan duren en richting het eind van Januari krijg ik de exacte leverdatum. (CLA 200d Bus. AMG met Night, advantage en adv. audio pack)

Het heeft er vooralsnog niets van weg dat er lange levertijden op de CLA kwa productie zijn. Waarom dat in Nederland zo lang moet duren? Misschien de benzine versies oid?
De levertijd van mijn CLA 180d was 5 maanden. Mogelijk zit het probleem in de renault motoren, die zijn zeer populair in Nederland en zijn de CLAs met Benz motoren beter leverbaar.

Daarnaast kan het zijn dat jouw dealer een vrij productie-slot bij Mercedes had, dat scheelt een hoop.

PS: Ik wist niet dat er een CLA 200d business solution was. Op de website staat alleen een 180d. Of is dat een optie in België?

Abom wijzigde deze reactie 18-12-2019 15:27 (14%)

• FireDrunk
Een harde ingreep op de lijn is bij mij alleen voorgekomen bij meerdere malen over de streep gaan.
Voor mijn gevoel is het een beetje als:

- 1e keer, stuur trilling
- 2e keer, stuur trilling
- 3e keer, stuur trilling, rode melding op scherm
- 4e keer, stuur trilling, rode melding op scherm
- 5e keer, stuur trilling, rode melding op scherm, gas los
- 6e keer, stuur trilling, rode melding op scherm, gas los
- 7e keer, ingreep

Dit alles in een vast tijdsbestek.
Nu kan ik de aantallen en de tijd niet hard maken, maar hoe langer je netjes rijdt, hoe minder hij zeurt voor mijn gevoel.

Even niets...

• Abom
Vlak bij mij thuis is een 60km/h weg met daar aan vast aan beide kanten een fietsstrook. Soms grijptie gewoon meteen in wanneer ik over die stippenlijn ga.

• FireDrunk
Hmm, dat ligt misschien aan het feit dat hij dat niet als geldige rijstrook ziet.

Even niets...

• Intelligo
Abom schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:29:
[...]

De levertijd van mijn CLA 180d was 5 maanden. Mogelijk zit het probleem in de renault motoren, die zijn zeer populair in Nederland en zijn de CLAs met Benz motoren beter leverbaar.

Daarnaast kan het zijn dat jouw dealer een vrij productie-slot bij Mercedes had, dat scheelt een hoop.

PS: Ik wist niet dat er een CLA 200d business solution was. Op de website staat alleen een 180d. Of is dat een optie in België?
In Nederland bestaat 'ie inderdaad niet als Bus. Solutions maar hier in Finland wel. Het prijsverschil tussen een 180d en een 200d is hier ook minimaal (20eu p/m) dus ik zag geen reden om voor een 180d te gaan. Lijkt me ook te langzaam.

Woont in Helsinki

• GilbertvH
Intelligo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:15:

Check met je dealer of U22 (lendesteun) meebesteld is. Deze zit niet meer in het Business Solution pakket en moet los aangevinkt worden! Dankzij een ander MB forum kwam ik hier achter. Een belletje met mijn dealer en het is toegevoegd. Leverdatum bij dealer: 3 maart

• Intelligo
GilbertvH schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:06:
[...]

Check met je dealer of U22 (lendesteun) meebesteld is. Deze zit niet meer in het Business Solution pakket en moet los aangevinkt worden! Dankzij een ander MB forum kwam ik hier achter. Een belletje met mijn dealer en het is toegevoegd. Leverdatum bij dealer: 3 maart
Ik zie U22 inderdaad niet op de optielijst staan, heb de dealer direct een mailtje gestuurd. Ik zal even het resultaat hier delen, thanks voor de heads up!

Edit: je had gelijk, 200eu+ en hij zit erop.

Intelligo wijzigde deze reactie 20-12-2019 09:11 (4%)

Woont in Helsinki

• GilbertvH
Intelligo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:31:
[...]

Ik zie U22 inderdaad niet op de optielijst staan, heb de dealer direct een mailtje gestuurd. Ik zal even het resultaat hier delen, thanks voor de heads up!

Edit: je had gelijk, 200eu+ en hij zit erop.
Je mag hem dan wel sneller geleverd krijgen, maar in Nederland is deze optie € 0,- 8)

• Intelligo
GilbertvH schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:30:
[...]

Je mag hem dan wel sneller geleverd krijgen, maar in Nederland is deze optie € 0,- 8)
Volgens de configurator op Mercedes.nl kost 'ie 188euro in Nederland.

Woont in Helsinki

• DvD77
  • Nu online
Intelligo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:50:
[...]

Volgens de configurator op Mercedes.nl kost 'ie 188euro in Nederland.
In de CLA business solution amg uitvoering nog steeds 0 euro hoor.

DvD77 wijzigde deze reactie 20-12-2019 15:20 (4%)

• GilbertvH
DvD77 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:17:
[...]

In de CLA business solution amg uitvoering nog steeds 0 euro hoor.
Goede aanvulling!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-01 09:55
Kent iemand de code van de massagezetels in de C-klasse vanbuiten? Is dat het contourpakket?

• csnab
Vandaag wat e-mail contact gehad met m’n stern dealer. CLA 200 SB (benzine). Besteld 1e week October staat nu in de agenda 20 Feb fabricage, 3 Mrt hier bij de dealer, enkele dagen later leveren..
Maarrrrr..... stond erbij... eerder kan ook nog, maar dan is het voor iedereen een verrassing!!

Begin nu bijna over aftellen na te denken...

• DvD77
  • Nu online
csnab schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:34:
Vandaag wat e-mail contact gehad met m’n stern dealer. CLA 200 SB (benzine). Besteld 1e week October staat nu in de agenda 20 Feb fabricage, 3 Mrt hier bij de dealer, enkele dagen later leveren..
Maarrrrr..... stond erbij... eerder kan ook nog, maar dan is het voor iedereen een verrassing!!

Begin nu bijna over aftellen na te denken...
Best bizar, ik heb mijn cla200 half juli besteld en heb dezelfde leverweek ! Ik heb alleen geen SB besteld.
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True