Gister voor het eerst in een lange file gestaan met mijn nieuwe A-Klasse. (A12 Leiden -> Arnhem om 17:00 is niet verstandig
).
Goed moment om de automatische rij-eigenschappen eens goed goed te testen.
Paar dingen vielen op:
- Je kan vrijwel autonoom rijden in de file, je hoeft geen gas te geven, niet te sturen, en niet te remmen. Dat werkt echt voortreffelijk, geen klachten.
- Wat wel lichtelijk irritant is, is dat bij echt start-stop verkeer, het systeem remt terwijl er nog op de motor afgeremd wordt. Dit veroorzaakt bij de allerlaagste snelheden (<5KM/h) trillingen, als ik het zelf doe (cruis-control uit), heb ik nergens last van, en ontkoppelt de auto snel genoeg, om geen trillingen te veroorzaken.
De vrouw zat er naast, en zat ook te klagen, "Waar heeft de auto last van?"
Mensen die dit gedrag herkennen?
Goed moment om de automatische rij-eigenschappen eens goed goed te testen.
Paar dingen vielen op:
- Je kan vrijwel autonoom rijden in de file, je hoeft geen gas te geven, niet te sturen, en niet te remmen. Dat werkt echt voortreffelijk, geen klachten.
- Wat wel lichtelijk irritant is, is dat bij echt start-stop verkeer, het systeem remt terwijl er nog op de motor afgeremd wordt. Dit veroorzaakt bij de allerlaagste snelheden (<5KM/h) trillingen, als ik het zelf doe (cruis-control uit), heb ik nergens last van, en ontkoppelt de auto snel genoeg, om geen trillingen te veroorzaken.
De vrouw zat er naast, en zat ook te klagen, "Waar heeft de auto last van?"
Mensen die dit gedrag herkennen?
Even niets...