Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:24
Gister voor het eerst in een lange file gestaan met mijn nieuwe A-Klasse. (A12 Leiden -> Arnhem om 17:00 is niet verstandig :+).

Goed moment om de automatische rij-eigenschappen eens goed goed te testen.
Paar dingen vielen op:
- Je kan vrijwel autonoom rijden in de file, je hoeft geen gas te geven, niet te sturen, en niet te remmen. Dat werkt echt voortreffelijk, geen klachten.

- Wat wel lichtelijk irritant is, is dat bij echt start-stop verkeer, het systeem remt terwijl er nog op de motor afgeremd wordt. Dit veroorzaakt bij de allerlaagste snelheden (<5KM/h) trillingen, als ik het zelf doe (cruis-control uit), heb ik nergens last van, en ontkoppelt de auto snel genoeg, om geen trillingen te veroorzaken.
De vrouw zat er naast, en zat ook te klagen, "Waar heeft de auto last van?"

Mensen die dit gedrag herkennen?

Even niets...

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:52
FireDrunk schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:34:
[...]
Mensen die dit gedrag herkennen?
Sinds ik mijn CLA heb, zit ik bij een klant om de hoek (voorheen 1000km per week) :D Dus ik heb nog niet zoveel file moeten rijden met mijn CLA.

Mij zijn trillingen nog niet opgevallen, ik heb overigens een 180d, die trilt mogelijk sowieso iets meer waardoor ik er misschien minder op let.

Ik vind het assistentiepakket niet zo goed als van mijn Seat Leon. Op de Leon heb ik de mogelijkheid om lane assist permanent aan te laten, dat treed in werking zodra je 60km/u of harder rijdt en ACC kan ik dan op gewenste momenten aanzetten. Bij de mercedes kan ik alleen het volledige assistentie pakket aan of uitschakelen, met daarna de optie om specifieke opties aan te passen of uit te zetten.

Ik heb het gevoel dat de lane assist van mijn Leon scherpere bochten neemt dan mijn mercedes. Bij mijn Leon kan ik ook de precisie van lane assist instellen, hoe strak hij de lijnen moet volgen. Lane assist op de mercedes kun je helemaal niet uitschakelen of aanpassen. Als je het assistentiepakket activeert staat lane assist verplicht aan.
Aan de andere kant werkt lane assist op de mercedes ook bij lagere snelheden, niet alleen door lijnen maar ook door de voorganger te volgen.

De paar keer dat ik het systeem gebruikte in een file, viel mij op dat het start/stop systeem niet consequent acteert. De ene keer stopt de auto volledig en start ook weer zodra de voorgang wegrijdt en de andere kreeg moet ik een tikje geven aan het gaspedaal wil de auto beginnen te rijden. Voor zover ik kon constateren had dit niet te maken met de duur van het stil staan.

Leuk systeem, maar in mijn optiek niet het beste assistentiepakket wat er is.

PS: wat is die spoorassistent irritant (voor gebruik in Nederland)!. Jammer dat die niet permanent uit kan, hopelijk bedenken ze zich hierover nog.

Abom wijzigde deze reactie 06-11-2019 09:51 (4%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:23

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:25
Heeft iemand van jullie er zicht op hoe goed een C63 AMG uit 2008 (6.3 V8) zijn waarde houdt? Ik heb een auto op het oog met volledige onderhoudhistoriek (kost: €28k) in uitstekende staat (wel omgebouwd naar lichte vracht) - maar ik ben wel benieuwd hoe veel minder die waard wordt.

Het is mij niet om het geld te doen, is een fun project - maar ik wel wel weten hoeveel die fun mij gaat kosten op lange termijn ;-) Naast het astronomisch dure onderhoud, uiteraard.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Het blijft een gok, maar ik denk dat het nog even daalt om vervolgens weer te stijgen. Afgetrapte exemplaren zal je nog een tijd zien voor weinig, maar vervolgens gaan ze of kapot of rijden ze 'em total loss. De mooie exemplaren blijven over, en drie keer raden wat dat met de waarde doet..

Hoop wel dat je de ombouw naar vracht zonder schade ongedaan kan maken, want ik kan mij voorstellen dat dat niet positief is voor de restwaarde.

En stiekem is de 204 ook wel dé generatie om te hebben. O-)

S_Chief wijzigde deze reactie 06-11-2019 17:54 (7%)

You save everyone, but who saves you?

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Hier is de kogel door de kerk. Maandag akkoord gegeven voor mijn volgende (lease) auto:

CLA A200 bus. solution
AMG pakket
Bus. plus pakket
DAB+
Connectiviteitspakket voor Apple Carplay
Trekhaak.
Lak kleur: Denim Blue.

Nu gaat die de molen in. Ben benieuwd naar de levertjd. Ik hou rekening met een half jaar vanaf de bestelling bij de dealer. Is er hier iemand die werkt bij Mercedes die levertijden weet van de CLA?

Ik kom van het BMW kamp af. (En zit er nog steeds met mijn andere auto) Maar toch eens buiten de deur snoepen. :)

m.lammers wijzigde deze reactie 07-11-2019 07:40 (5%)

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
m.lammers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:30:
Hier is de kogel door de kerk. Maandag akkoord gegeven voor mijn volgende (lease) auto:

CLA A200 bus. solution
AMG pakket
Bus. plus pakket
DAB+
Connectiviteitspakket voor Apple Carplay
Trekhaak.
Lak kleur: Denim Blue.

Nu gaat die de molen in. Ben benieuwd naar de levertjd. Ik hou rekening met een half jaar vanaf de bestelling bij de dealer. Is er hier iemand die werkt bij Mercedes die levertijden weet van de CLA?

Ik kom van het BMW kamp af. (En zit er nog steeds met mijn andere auto) Maar toch eens buiten de deur snoepen. :)
Hier ook iemand die vanuit het BMW kamp is overgestapt op de CLA (SB). Ik kreeg van de dealer te horen dat de CLA een levertijd heeft van een half jaar. Ik tel er voor het gemak 2 maandjes minimaal bij op. Gefeliciteerd en alvast welkom bij de club!

• m.lammers
GilbertvH schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:38:
[...]

Hier ook iemand die vanuit het BMW kamp is overgestapt op de CLA (SB). Ik kreeg van de dealer te horen dat de CLA een levertijd heeft van een half jaar. Ik tel er voor het gemak 2 maandjes minimaal bij op. Gefeliciteerd en alvast welkom bij de club!
Thanks! :*) Kijk er naar uit om hem in ontvangst te nemen. Hoe lang zit jij al te wachten?

• GilbertvH
m.lammers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:02:
[...]

Thanks! :*) Kijk er naar uit om hem in ontvangst te nemen. Hoe lang zit jij al te wachten?
Hij is 16-10 besteld dus nog niet zo lang. LM geeft 17 april als datum. Dealer (Wensink) gaf eerder aan maart 2020, maar zegt nu: Ga uit van mei. Alles eerder is meegenomen.

• m.lammers
GilbertvH schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:29:
[...]

Hij is 16-10 besteld dus nog niet zo lang. LM geeft 17 april als datum. Dealer (Wensink) gaf eerder aan maart 2020, maar zegt nu: Ga uit van mei. Alles eerder is meegenomen.
Pff.. hoe graag ik de auto ook wil, ik vind het echt extreem lang.

Mocht ik meer horen dan laat ik het hier ook wel even weten.

• GilbertvH
m.lammers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:42:
[...]

Pff.. hoe graag ik de auto ook wil, ik vind het echt extreem lang.

Mocht ik meer horen dan laat ik het hier ook wel even weten.
Laten we elkaar en de rest op de hoogte houden. Ik zou mijn auto het liefst ook gisteren al ophalen, maar het is niet anders. Kan ook moeilijk naar de fabriek in Hongarije rijden om ze daar aan te sporen mijn configuratie eerst te bouwen O-)

• Chutney
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:06
Hebben jullie ook de ervaring dat de voorbumper van de a klasse (AMG Line) vrij laag is?

Normaal doorrijden op een drempel is toch wel een uitdaging om de bodem niet te schrapen. Soms bij scherpe/stijle afritjes klapt de auto aardig op hard op de grond.

Herkennen jullie dit?

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Voorbumper is inderdaad verschrikkelijk laag, ik moet bij drempels serieus afremmen en soms is er geen ontkomen aan om even te schuren...

A klasse met Progressive Line, geen AMG line.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Chutney schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:14:
Hebben jullie ook de ervaring dat de voorbumper van de a klasse (AMG Line) vrij laag is?

Normaal doorrijden op een drempel is toch wel een uitdaging om de bodem niet te schrapen. Soms bij scherpe/stijle afritjes klapt de auto aardig op hard op de grond.

Herkennen jullie dit?
Jup. Schraap regelmatig een drempel. Soms billenknijpen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• FireDrunk
Jup, same here.

Even niets...

• XelleratioN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-01 20:50
Nou, het volgende euvel heeft zich aangediend aan mijn veertien maanden oude W177; er lekt gewoon regenwater naar binnen via de rubberen strips aan de bovenzijde van beide voorportieren :(

Het lijstje met mankementen sinds aanschaf begint zich aardig uit te breiden:

1. Auto geleverd met defecte binnenklimaatsensor;
2. Naderhand een storing in motormanagement -> gehele Adblue tank moeten laten vervangen;
3. Vervolgens sfeerverlichting die vastliep en bleef branden zelfs na het uitschakelen van het contact.

En nu dus lekkage aan beide portieren....

Is dit normaal bij de introductie van een nieuwe auto op de markt (kinderziektes)? Of heb ik gewoon een maandagmorgen model gekregen? Heb dit nog nooit eerder meegemaakt en ik zou toch beter verwachten van een merk als Mercedes Benz ;(

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
XelleratioN schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:08:
Nou, het volgende euvel heeft zich aangediend aan mijn veertien maanden oude W177; er lekt gewoon regenwater naar binnen via de rubberen strips aan de bovenzijde van beide voorportieren :(

2. Naderhand een storing in motormanagement -> gehele Adblue tank moeten laten vervangen;
3. Vervolgens sfeerverlichting die vastliep en bleef branden zelfs na het uitschakelen van het contact.

Is dit normaal bij de introductie van een nieuwe auto op de markt (kinderziektes)? Of heb ik gewoon een maandagmorgen model gekregen? Heb dit nog nooit eerder meegemaakt en ik zou toch beter verwachten van een merk als Mercedes Benz ;(
Dit is wel behoorlijk kansloos! Vooral omdat ik bij de W176 ook last had van lekkage en regenwater in mijn auto. Wel verholpen onder coulance, maartoch.. Hoe krijg je dat 2 modellen na elkaar voor elkaar.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Lijkt op een maandagochtend model. De defecte binnenklimaatsensor heb ik ook gehad.. maar die had volgens mij iedere launch A-Klasse.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07:50
Vraagje, vergeten DAB+ te bestellen, maar nu heb ik dus gehoord dat je dat via de mercedes me app kunt activeren (en aftikken) mits je voorbereiding hebt. Klopt dat?

• XelleratioN
Luuk013 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:10:
Vraagje, vergeten DAB+ te bestellen, maar nu heb ik dus gehoord dat je dat via de mercedes me app kunt activeren (en aftikken) mits je voorbereiding hebt. Klopt dat?
Correct!

• Luuk013
Fijn! Weet je ook wat de kosten daarvan zijn en wat je nog meer als optie via die app kan activeren aan opties?

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Luuk013 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:17:
Fijn! Weet je ook wat de kosten daarvan zijn en wat je nog meer als optie via die app kan activeren aan opties?
check de store zou ik zeggen
https://shop.mercedes-benz.com/nl-nl/connect/

• Luuk013

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:46

Alle zaken die jij hier noemt heb ik ook gehad. En zelfs nog meer... alleen AdBlue gevalletje niet want rij benzine. Dat van regen door voordeuren is mij laatst ook opgevallen. Maar kan het niet zijn dat het naar binnen kwam toen je deur even open gehad hebt? Ik had laatst tijdens flinke bui ook nattigheid aan binnenkant en leek net of het boven uit rubber kwam. Echter daarna proberen te reproduceren met tuinslang en dat was niet gelukt. Dacht dus dat er iets naar binnen gesijpeld was met openen en sluiten van de deur.

• XelleratioN
Nee, het lekt 100% zeker langs de rubber strip door (ook bij gesloten portier) . Vorige herfst/winter nergens last van gehad tijdens dezelfde weersomstandigheden, dus de strip sluit gewoon niet goed meer.

Zelfs al zou het alleen gebeuren bij het openen van het portier; dit hoort gewoon niet.....

Heb het al gemeld bij de dealer, ze gaan het onderzoeken en hopelijk oplossen!
Roy1985 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:03:
[...]

Alle zaken die jij hier noemt heb ik ook gehad. En zelfs nog meer... alleen AdBlue gevalletje niet want rij benzine. Dat van regen door voordeuren is mij laatst ook opgevallen. Maar kan het niet zijn dat het naar binnen kwam toen je deur even open gehad hebt? Ik had laatst tijdens flinke bui ook nattigheid aan binnenkant en leek net of het boven uit rubber kwam. Echter daarna proberen te reproduceren met tuinslang en dat was niet gelukt. Dacht dus dat er iets naar binnen gesijpeld was met openen en sluiten van de deur.

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:19
GilbertvH schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:14:
[...]

Laten we elkaar en de rest op de hoogte houden. Ik zou mijn auto het liefst ook gisteren al ophalen, maar het is niet anders. Kan ook moeilijk naar de fabriek in Hongarije rijden om ze daar aan te sporen mijn configuratie eerst te bouwen O-)
Mijne is 15-08 besteld en kreeg toen al te horen dat het maart 2020 werd. Duurt allemaal veelste lang :9

• GilbertvH
Cobraa schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:17:
[...]

Mijne is 15-08 besteld en kreeg toen al te horen dat het maart 2020 werd. Duurt allemaal veelste lang :9
De t*ring... Dan ga ik maar uit van Mei/Juni... |:(

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:35
Het hangt er sterk vanaf welk plekje de dealer je heeft gegeven in zijn/haar slot.
Initieel zat ik in het slot van april, maar volgens de dealer sta ik nu ook in maart 2020. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het alsnog later gaat worden.
Mijn auto (cla) is halverwege augustus besteld.

• sam ronaldd
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 08-11-2019
*spam*

deepbass909 wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:11 (94%)

• Luuk013
Beste, bij een cla met amg pakket en privacy glass, zijn de vooramen dan ook mee getint ipv standaard ramen?

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:40
Luuk013 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:11:
Beste, bij een cla met amg pakket en privacy glass, zijn de vooramen dan ook mee getint ipv standaard ramen?
Staat heel duidelijk in de optielijst.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:41

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Luuk013 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:11:
Nee, alleen de zijramen achter en het achterraam

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:25
sam ronaldd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:11:
de nieuwe mercedes SLC van 2020 wat een auto ik ben zo verliefd op juist over gelezen en een video gezien op https://denieuwsteautos.be/nieuwe-mercedes-slc-2020/ mijn droom auto!!
Dat stuur is toch van de vorige generatie? Vreemde keuze om dat in zo'n nieuwe wagen te steken...

• S_Chief
  • Niet online
Het is dan ook helemaal geen nieuwe generatie. Sterker nog: Mercedes stopt met de SLC.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:51

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heeft iemand hier in de afgelopen periode een plugin-hybride E besteld? Weet iemand wat voor levertijden daarvoor ongeveer gelden? (Garage is dicht ivm feestdag, anders had ik ze gebeld :-))

• remco91
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-01 11:17
swtimmer schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:33:
Heeft iemand hier in de afgelopen periode een plugin-hybride E besteld? Weet iemand wat voor levertijden daarvoor ongeveer gelden? (Garage is dicht ivm feestdag, anders had ik ze gebeld :-))
In Duitsland zag ik dat dit pas gepland staat voor Q2 in 2020, duurt nog wel even dus.

Bron: https://blog.mercedes-ben...-250-e-ab-2-quartal-2020/

Excuus dit betreft de A klasse en niet de E- Klasse.

remco91 wijzigde deze reactie 11-11-2019 13:49 (18%)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

remco91 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:45:
[...]

In Duitsland zag ik dat dit pas gepland staat voor Q2 in 2020, duurt nog wel even dus.

Bron: https://blog.mercedes-ben...-250-e-ab-2-quartal-2020/

Excuus dit betreft de A klasse en niet de E- Klasse.
Beetje het zelfde probleem als dit topic, bijna alles wat ik vind gaat over de A :)

• S_Chief
  • Niet online
Klopt. Leaseknaller hè.

• Cobraa
Sinds ik de Mercedes app heb geïnstalleerd en gekoppeld met de auto werkt "Hey Mercedes" niet meer.

Kan ook nergens de optie vinden om het aan of uit te zetten.
Iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Staat mogelijk uit in je profiel. Kun je bij de Systeeminstellingen aanzetten.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Nieuwe Mercedes besteld! Twijfelde met een Jaguar I-Pace, maar de regeling op het werk qua laden was niet heel gunstig (alleen thuis/werk laden) dus voor de plugin-hybride gegaan. Deze vervangt mijn huidige E klasse maar nu met de familie editie. In onze tool kon ik qua budget alles aanvinken, moest alleen de keuze maken tussen de stereo-upgrade en het panoramadak. Vrouw heeft gewonnen, dus we krijgen een panorama dak. Nu maar hopen dat de leasemaatschappij het vlot oppakt en de order eruit gaat!

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MVTQDFHP

• S_Chief
  • Niet online
Schijnt een hele prettige aandrijflijn te zijn. d:)b

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

S_Chief schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:33:
Schijnt een hele prettige aandrijflijn te zijn. d:)b
En qua keuze een stuk slimmer dan BMW. Ik had ook nog gekeken naar de BMW X3, maar die hebben benzine-hybrides. Dus als je niet kan laden moet je iedere 500km tanken - dan kan je net zo goed elektrisch rijden 8)7

• GilbertvH
swtimmer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:31:
Nieuwe Mercedes besteld! Twijfelde met een Jaguar I-Pace, maar de regeling op het werk qua laden was niet heel gunstig (alleen thuis/werk laden) dus voor de plugin-hybride gegaan. Deze vervangt mijn huidige E klasse maar nu met de familie editie. In onze tool kon ik qua budget alles aanvinken, moest alleen de keuze maken tussen de stereo-upgrade en het panoramadak. Vrouw heeft gewonnen, dus we krijgen een panorama dak. Nu maar hopen dat de leasemaatschappij het vlot oppakt en de order eruit gaat!

Ah, nog iemand met een matte kleur! Nice!

• m.lammers
swtimmer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:34:
[...]

En qua keuze een stuk slimmer dan BMW. Ik had ook nog gekeken naar de BMW X3, maar die hebben benzine-hybrides. Dus als je niet kan laden moet je iedere 500km tanken - dan kan je net zo goed elektrisch rijden 8)7
Tank jij net zo snel als dat je laad dan? ;)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

m.lammers schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:26:
[...]

:+ We hebben alleen een Total pas waardoor je soms een stuk moet omrijden om te tanken. Anyway, juist omdat bij elektrisch dat range zo'n gebeuren is was ik verbaasd met hoe klein (en hoe onzuinig!) zo'n X3 wel niet is.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

m.lammers schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:26:
[...]

Het bereik van mijn 3 is 300-350km, toch ben ik afgelopen maanden minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik vroeger kwijt was met tanken. Alleen het feit dat je iedere dag weer vol aan de dag begint geeft ten aanzien van range /laden meer comfort dan een ICE, een punt wat naar mijn inziens enorm onderbelicht is.

Wat als je leeg thuiskomt en je s'avonds weer weg moet? Met een 11kWh thuislader heb je na het avondeten weer 100-150km bijgeladen. Helemaal prima :)

Moet je wel op eigen terrein kunnen laden of verzekerd zijn van een (publieke) laadplek naast de deur.

revolution-nl wijzigde deze reactie 14-11-2019 17:33 (24%)

5kWp solar | Tesla Model 3 | Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• m.lammers
swtimmer schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:52:
[...]

:+ We hebben alleen een Total pas waardoor je soms een stuk moet omrijden om te tanken. Anyway, juist omdat bij elektrisch dat range zo'n gebeuren is was ik verbaasd met hoe klein (en hoe onzuinig!) zo'n X3 wel niet is.
Haha, volgens mij zijn al die SUV's onzuinig. Ik moet er nog een tegen komen die wel veel km-ers op een tank rijdt.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:32
swtimmer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:31:

hele mooie auto, gefeliciteerd!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:42
m.lammers schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:14:
[...]

Haha, volgens mij zijn al die SUV's onzuinig. Ik moet er nog een tegen komen die wel veel km-ers op een tank rijdt.
950km met een Q7 is wel eens gelukt, maar dan weer 112 liter diesel tanken. :X

• m.lammers
Cobraa schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:17:
[...]

@Cobraa en @GilbertvH
Vandaag is de bestelling definitief bij de dealer door. 15 november besteld. Verwachte levering week 18. CLA orders dus gewoon een half jaar levertijd. (plus minus)

• GilbertvH
m.lammers schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:45:
[...]

@Cobraa en @GilbertvH
Vandaag is de bestelling definitief bij de dealer door. 15 november besteld. Verwachte levering week 18. CLA orders dus gewoon een half jaar levertijd. (plus minus)
Ik ben benieuwd hoe breed het begrip ‘plus minus’ is bij MB 😉

Ik hoop dat je gelijk hebt!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:42
GilbertvH schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:59:
[...]

Ik ben benieuwd hoe breed het begrip ‘plus minus’ is bij MB 😉

Ik hoop dat je gelijk hebt!

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:44
Alright, ik word (normaal gezien) straks lid van de Mercedes familie. Om 15u00 heb ik afspraak in de garage om mijn baby benz (sedan) op te pikken. 8)

Leasebudget was best OK, dus ik heb hem business solution AMG + Night pakket kunnen nemen. Gezien ik nu nog een Toyota Auris aan het oprijden ben, gaat dat hopelijk een verademing zijn :9~

• FireDrunk
Nice! (bijna) Welkom bij de club 8-)

Iemand overigens een tip/idee waar ik de deurklinken van mijn A klasse kan laten wrappen?
Ik twijfel om gewoon een lokale wrap boer te vragen, iemand ervaringen?

Even niets...

• GilbertvH
Jebus4life schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:10:
Alright, ik word (normaal gezien) straks lid van de Mercedes familie. Om 15u00 heb ik afspraak in de garage om mijn baby benz (sedan) op te pikken. 8)

Leasebudget was best OK, dus ik heb hem business solution AMG + Night pakket kunnen nemen. Gezien ik nu nog een Toyota Auris aan het oprijden ben, gaat dat hopelijk een verademing zijn :9~
Welkom bij de MB-Club! Je post toch zeker wel even wat pics hè...

• Luuk013
Levertijd van mijn A160 BS 1-10 besteld. Leverweek 9

• nlammens
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 15:26
Ik weet niet of dit hier toegelaten is, maar weet iemand of de A250e sedan ergens te proefrijden is in Nederland of Duitsland? Ik heb interesse, maar de wagen staat nog nergens in showrooms in Belgie. De MB site is ook niet echt behulpzaam in vinden waar hij wel te testen valt.

nlammens wijzigde deze reactie 21-11-2019 08:16 (1%)
Reden: Verduidelijking: A250e sedan

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:34

Hari-Bo

F5 addict

Jebus4life schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:10:

Welk model van de c klasse heb je straks?

kokenmetvuur.nl

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Hari-Bo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:18:
[...]

Welk model van de c klasse heb je straks?
Volgens mij heeft hij het over de A. ;)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
nlammens schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:15:
Ik weet niet of dit hier toegelaten is, maar weet iemand of de A250e sedan ergens te proefrijden is in Nederland of Duitsland? Ik heb interesse, maar de wagen staat nog nergens in showrooms in Belgie. De MB site is ook niet echt behulpzaam in vinden waar hij wel te testen valt.
Geen idee of die ergens staat maar als je de dealer in NL belt, kunnen ze in het systeem zien waar deze staat op proef te rijden.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:34

Hari-Bo

F5 addict

Rivanov schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:36:
[...]

Volgens mij heeft hij het over de A. ;)
Onjuist, de W201 is de Baby Benz welke later werd opgevolgd door de C-klasse welke inmiddels tot de W205 serie is gekomen. ;)

Hari-Bo wijzigde deze reactie 21-11-2019 10:56 (8%)

kokenmetvuur.nl

• MrGeek
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-01 23:03
Vandaag de Mercedes A 250e Berline besteld.

Nog geen indicatie van levertermijn maar kijk er wel enorm naar uit.

• m.lammers
Gefeliciteerd! En sterkte met wachten. Heeft de dealer helemaal niks kunnen vertellen wanneer ongeveer de productie gestart wordt? @MrGeek

Hahahah @jadjong :)

m.lammers wijzigde deze reactie 22-11-2019 21:57 (8%)

• MrGeek
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-01 23:03
m.lammers schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:52:
Gefeliciteerd! En sterkte met wachten. Heeft de dealer helemaal niks kunnen vertellen wanneer ongeveer de productie gestart wordt? @MrGeek

Hahahah @jadjong :)
Gaat volledig via de leasemaatschappij. Zal een van de weken wel een indicatie krijgen.

Ze zijn nog niet lang te bestellen en de eerste werden geleverd in december. Stiekem hoop ik ergens in februari.

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:35
Mijn CLA BS heeft een (tijdelijke) leverdatum gekregen. In eerste instantie kreeg ik direct bij bestelling een richtdatum van 1 maart.
De nieuwe datum is 16 maart geworden. Mijn bestelling is van 15 augustus.

Het enige positieve dat ik hier uit haal is dat er schot in de zaak lijkt te komen!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:53
Die van mij staat nu op 20 februari. Was eerst eind januari.
Bestelling is geplaatst op 20 juli.

Er schijnen transport issues te zijn... zie :
https://www.mercedesforum...b5bdcd64a71baa21&start=90

• Cobraa
Ik heb de dealer maar een mailtje gestuurd of er inderdaad hier iets meer bekend over is. Denk dat ze het toe gaan geven, maar je weet het nooit.

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:32
had vanmorgen geen live traffic in de auto, weet iemand of er een storing was, of ligt het aan mijn auto? Het abonnement is niet verlopen, heb de auto pas een maand

• m.lammers
DvD77 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:14:
Die van mij staat nu op 20 februari. Was eerst eind januari.
Bestelling is geplaatst op 20 juli.

Er schijnen transport issues te zijn... zie :
https://www.mercedesforum...b5bdcd64a71baa21&start=90
Stuur je toch een paar extra vrachtwagens. Deze oplossing is toch vrij voor de hand liggend? :9

• DvD77
m.lammers schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:01:
[...]

Stuur je toch een paar extra vrachtwagens. Deze oplossing is toch vrij voor de hand liggend? :9
Ja zou ik ook denken, misschien mogen het alleen maar Mercedes vrachtwagens zijn en hebben ze daar ook leverproblemen ? :9

Snap ook niet dat er bij onze buren in Duitsland weinig tot geen issues zijn met de levering van de CLA. Daar wacht men gemiddeld een maandje of 4 a 5. Acceptabel vind ik.

• m.lammers
DvD77 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:30:
[...]

Ja zou ik ook denken, misschien mogen het alleen maar Mercedes vrachtwagens zijn en hebben ze daar ook leverproblemen ? :9

Snap ook niet dat er bij onze buren in Duitsland weinig tot geen issues zijn met de levering van de CLA. Daar wacht men gemiddeld een maandje of 4 a 5. Acceptabel vind ik.
Ik zag dat ook op een Duitse site met +- 60\70 pagina's aan leesvoer dat zij de auto snel geleverd krijgen. (in verhouding tot ons) Voor mijn gevoel krijgen wij gewoon te weinig plekken.
Hoop dat Mercedes NL hier voor volgend jaar wat aan doet. Je hebt straks 7 maanden moeten wachten. Hoop echt dat ik minder lang hoef te wachten. Anders zou dit betekenen dat ik hem in juni krijg. (7 maanden)

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Afgelopen week te horen gekregen dat mijn nieuwe CLA begin maart geleverd gaat worden (besteld in september dit jaar)

Ik ben me aan oriënteren op een dashcam, en deze zou ik graag via de sigarettenaansteker aansluiten.
Maar dan wel de sigarettenaansteker die in de kofferbak zit ergens

Alhoewel, zit die er inderdaad ook ?

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:35
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:12:
Afgelopen week te horen gekregen dat mijn nieuwe CLA begin maart geleverd gaat worden (besteld in september dit jaar)

Ik ben me aan oriënteren op een dashcam, en deze zou ik graag via de sigarettenaansteker aansluiten.
Maar dan wel de sigarettenaansteker die in de kofferbak zit ergens

Alhoewel, zit die er inderdaad ook ?
Welke CLA bedoel je? Bij mij zit er geen 12v of sigarettenaansteker in de kofferbak. Is een CLA 220 coupe

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

trinity999 schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:33:
[...]

Welke CLA bedoel je? Bij mij zit er geen 12v of sigarettenaansteker in de kofferbak. Is een CLA 220 coupe
Ik krijg een cla200 business edition

• trinity999
Ik bedoel eigenlijk een coupe of SB. Volgens mij is bij de coupe geen 12v aansluiting in het kofferruim te krijgen en bij de SB alleen als extra.
Je hebt toch wel het volledig instrumentencluster erbij besteld als het niet standaard is?
anders ga je toch echt niet blij worden van het dashboard.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb sinds de meest recente kaart-update geen benzine POI's meer op m'n scherm. Voorheen zag ik netjes de logo's van de pompstations, maar die zie ik nu niet meer. Andere ook "last" van toevallig?

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-01 23:05
Hi Mercedeskenners. Als nieuwe leaseauto overweeg ik een Mercedes A Business Solution AMG (benzine). Laaste 2 auto's: Alfa Giulietta 170pk, daarna Seat Leon FR 150pk. Ik twijfel nu tussen een Mazda 3 Luxury Skyactive-X met 180pk en de Merc A. Helaas houdt bij de A het budget zo'n beetje op bij de A160: 109PK/180 Nm. Leek me wel erg weinig, maar bij een kort proefritje in de stad viel het eigenlijk wel mee. Toch twijfel ik nu: wij gaan regelmatig met de auto op vakantie: met zijn tweeen en 2 zware koffers, en dan een lekker stukje touren door de bergen. Dat de A160 in het vlakke Nederland in de stad vlot genoeg is, wil natuurlijk niet zeggen dat je er in de bergen ook nog een beetje lekker in kan sturen.

Met max bijleggen kan ik ook nog wel voor de A180 gaan, maar dat is nog steeds geen topper met zijn 136pk/200Nm. En ik schakel graag zelf, dat dat kan niet bet de A180 Business Solution AMG.

Ik kan weinig echte recenties vinden van de A160, ook hier niet zo. Zijn er mensen met een A160 die wel eens een bergweggetje pakken?

• DvD77
Stiggy schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:08:
Hi Mercedeskenners. Als nieuwe leaseauto overweeg ik een Mercedes A Business Solution AMG (benzine). Laaste 2 auto's: Alfa Giulietta 170pk, daarna Seat Leon FR 150pk. Ik twijfel nu tussen een Mazda 3 Luxury Skyactive-X met 180pk en de Merc A. Helaas houdt bij de A het budget zo'n beetje op bij de A160: 109PK/180 Nm. Leek me wel erg weinig, maar bij een kort proefritje in de stad viel het eigenlijk wel mee. Toch twijfel ik nu: wij gaan regelmatig met de auto op vakantie: met zijn tweeen en 2 zware koffers, en dan een lekker stukje touren door de bergen. Dat de A160 in het vlakke Nederland in de stad vlot genoeg is, wil natuurlijk niet zeggen dat je er in de bergen ook nog een beetje lekker in kan sturen.

Met max bijleggen kan ik ook nog wel voor de A180 gaan, maar dat is nog steeds geen topper met zijn 136pk/200Nm. En ik schakel graag zelf, dat dat kan niet bet de A180 Business Solution AMG.

Ik kan weinig echte recenties vinden van de A160, ook hier niet zo. Zijn er mensen met een A160 die wel eens een bergweggetje pakken?
Kijk ook even bij de Renault 1.3tce recensies, is het zelfde blokje namelijk.
Te vinden oa in een megane, kadjar etc

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-01 08:15
Nou het heeft meer dan 2 maanden geduurd voor mijn auto gemaakt is (de a250 met flinke schade). Heb toch een deal kunnen sluiten met de dealer omdat ik niet meer deze auto wil met een schade history.

Heb de knoop doorgehakt en gekozen voor een cla 35 amg performance een voorraad auto. Ik heb het geluk dat ik hem hopelijk deze week anders volgende week krijg. Hieronder wat foto's die ik heb gemaakt tijdens het proefritje. Kan niet wachten :-).

• FireDrunk
Oeh, mooie bak!!! Ik zou willen dat ik dat dashboard thema ook in mijn A klasse zou kunnen krijgen :+

Even niets...

• zaka_m4
FireDrunk schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:13:
Oeh, mooie bak!!! Ik zou willen dat ik dat dashboard thema ook in mijn A klasse zou kunnen krijgen :+
Thanks! Ja klopt ik had dat ook niet in mij a klasse. Is wel mooi hoor vooral soort van shift indicators die je krijgt. Moet nog wel inrijden dus kon niet echt doortrekken maar maakt wel een lekker geluid.

• Vincm
  • Laatst online: 11:19
zaka_m4 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:08:
Nou het heeft meer dan 2 maanden geduurd voor mijn auto gemaakt is (de a250 met flinke schade). Heb toch een deal kunnen sluiten met de dealer omdat ik niet meer deze auto wil met een schade history.

Heb de knoop doorgehakt en gekozen voor een cla 35 amg performance een voorraad auto. Ik heb het geluk dat ik hem hopelijk deze week anders volgende week krijg. Hieronder wat foto's die ik heb gemaakt tijdens het proefritje. Kan niet wachten :-).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een mooie uitvoering :9~

Nieuwbouw 2016, ZLTV, 8 kW Zubadan warmtepomp, 2430 watt piek op het dak, balansventilatie met WTW. Aardgasloos!

• GilbertvH
Holy f*ck! Dat is nog eens een prachtige verschijning! Gefeliciteerd! Designo Magno ziet er in daglicht prachtig uit!

• zaka_m4
Vincm schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:01:
[...]

Dat is een mooie uitvoering :9~
Thanks ben er ook erg blij mee maar het wachten heb ik echt moeite mee haha.

• zaka_m4
GilbertvH schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:06:
Holy f*ck! Dat is nog eens een prachtige verschijning! Gefeliciteerd! Designo Magno ziet er in daglicht prachtig uit!
Thanks!!! Ja vind het een prachtige kleur had geluk dat deze met zoveel opties bij de dealer binnen kwam. Heb goede band met de dealer dus kon dit gelijk regelen.

• Vincm
  • Laatst online: 11:19
zaka_m4 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:04:
[...]

Thanks!!! Ja vind het een prachtige kleur had geluk dat deze met zoveel opties bij de dealer binnen kwam. Heb goede band met de dealer dus kon dit gelijk regelen.
Is het private/business lease of gewoon aangeschaft?

Nieuwbouw 2016, ZLTV, 8 kW Zubadan warmtepomp, 2430 watt piek op het dak, balansventilatie met WTW. Aardgasloos!

• GilbertvH
zaka_m4 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:04:
[...]

Groot gelijk! Mijn SB komt ook in deze kleur dus het is mooi om foto's te zien in real life

• zaka_m4
Vincm schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:18:
[...]

Is het private/business lease of gewoon aangeschaft?
Nee zelf aangeschaft. Zat erg te twijfelen tussen een 2e handse c63 amg s maar omdat ik hiervoor de a w177 reed kon ik niet wennen aan het verouderde interieur en daarom besloten deze te halen.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

trinity999 schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:23:
Ik bedoel eigenlijk een coupe of SB. Volgens mij is bij de coupe geen 12v aansluiting in het kofferruim te krijgen en bij de SB alleen als extra.
Je hebt toch wel het volledig instrumentencluster erbij besteld als het niet standaard is?
anders ga je toch echt niet blij worden van het dashboard.
Ik krijg een coupe.
Meende dat er standaard een 12v aansluiting zat in de kofferbak.

Ik heb inderdaad het volledige instrumenten cluster genomen.
Die andere zou verboden moeten worden, geen gezicht.
Ik heb medelijden met degene die die keuze niet hadden.

Dit is de config die ik krijg

Speedy_Gonzalez wijzigde deze reactie 02-12-2019 18:10 (12%)

• trinity999
Very Nice config.

Tenzij ze vergeten zijn om hem bij mij te maken zit hij er niet in.
Ik heb er met configureren eerlijk gezegd ook niet opgelet of dit apart besteld moet worden.

• zaka_m4
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:07:
[...]

Ik krijg een coupe.
Meende dat er standaard een 12v aansluiting zat in de kofferbak.

Ik heb inderdaad het volledige instrumenten cluster genomen.
Die andere zou verboden moeten worden, geen gezicht.
Ik heb medelijden met degene die die keuze niet hadden.

Dit is de config die ik krijg
Mooie uitvoering!! Ja ik zie mensen nu idd met een niet volledige instrumenten cluster dat ziet er echt niet uit.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heel eerlijk gezegd (en dit is ook volkomen mijn mening) vind ik een A-Klasse zónder AMG-styling sowieso ook niet mooi. Dat heeft deze auto toch echt nodig.

• zaka_m4
Rivanov schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:34:
Heel eerlijk gezegd (en dit is ook volkomen mijn mening) vind ik een A-Klasse zónder AMG-styling sowieso ook niet mooi. Dat heeft deze auto toch echt nodig.
Ook deze mening deel ik, vind dat persoonlijk ook niet mooi de bumpers enzo zijn allemaal net niet. Geeft een heel andere aanzicht.

• Abom
Vanmorgen voor de tweede keer meegemaakt dat de spoorassistent van mijn CLA ingreep op een totaal ongewenst moment.

Ik rij op een oprit, zet het knipperlicht naar links aan om in te voegen en stuur naar links en opeens grijpt spoorassistent hard in (rem en stuur actie). Aangezien het de tweede keer is, heb ik maar met het Mercedes call-center gebeld. Helaas is het niet mogelijk om spoorassistent permanent uit te schakelen, je moet het elke keer na het starten van je auto uitschakelen.

Zorgwekkend dat een veiligheidssysteem onveilige situaties kan veroorzaken.

Zijn er meer mensen die last hebben van het onnodig en zelfs onwenselijk ingrijpen van spoorassistent?

• m.lammers
Abom schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:41:
Vanmorgen voor de tweede keer meegemaakt dat de spoorassistent van mijn CLA ingreep op een totaal ongewenst moment.

Ik rij op een oprit, zet het knipperlicht naar links aan om in te voegen en stuur naar links en opeens grijpt spoorassistent hard in (rem en stuur actie). Aangezien het de tweede keer is, heb ik maar met het Mercedes call-center gebeld. Helaas is het niet mogelijk om spoorassistent permanent uit te schakelen, je moet het elke keer na het starten van je auto uitschakelen.

Zijn er meer mensen die last hebben van het onnodig en zelfs onwenselijk ingrijpen van spoorassistent?
Tijdens mijn proefrit ook gehad. (Mijn CLA is in bestelling, ondanks dit) :9
Heb gevraagd of ik de auto zonder kon bestellen, maar was niet mogelijk helaas.
In de toekomst is het dus:

Auto aanzetten, handeling 1
Start stop uitzetten, handeling 2
Spoorassistent uitschakelen, handeling 3.
Zet auto in indiviual, handeling .
Wegrijden.

Is toch wat meer dan mijn huidige 1 serie F20LCI
Auto aanzetten, handeling 1.
Wegrijden :)

Ik heb het start stop systeem permanent zelf uit kunen schakelen met Bimmercode. Enig idee of voor Mercedes ook zoeits op de markt is? Kan ik in ieder geval handeling 2 overslaan.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Abom schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:41:

Ja, dat is per definitief de 'kwaal' die door iedereen (ook de reviews ten tijde van de launch) aangehaald wordt.

• Abom
Ik wist dat spoorassistent onnodig ingrijpt bij o.a. fietspaden direct aan de weg. Maar dat het ding ingrijpt bij het invoegen op een snelweg, terwijl je knipperlicht aan staat, onbegrijpelijk.
Dat lijkt mij toch echt een bug.

Volgens de medewerkers van het Mercedes Call-Center wordt het probleem meegenomen met het volgende model...lekker modern :D

Abom wijzigde deze reactie 03-12-2019 13:19 (21%)

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik krijg het rijassistentie pakket en daar zit ook o.a die spoorassistent in.

Zou je dan alleen die spoorassistent uit kunnen zetten of is dan gelijk het hele pakket uit?

• Abom
Spoorassistent zit in alle uitvoeringen volgens mij, je kunt de auto niet zonder bestellen.

Rijassistentiepakket (heb ik ook) heeft pre-safe, stuurassistent, ACC en actieve rijbaanwissel.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True