Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 17:39
m.lammers schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:34:
[...]

5 weken voor productie gaat de auto op slot.3 weken rekenen voor transport, auto klaarmaken en uit leveren. Dus zou begin maart zou jij hem zeker moeten hebben.

Maaruh... zag dat jij ook al vanaf 15 augustus zit te wachten. Dus wordt dan wel eens tijd ook ;)
Mag hopen van wel, indd 15 augustus vind het best wel lang haha
GilbertvH schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:10:
[...]

Vandaag gaat ook mijn auto 'op slot'. Wensink Arnhem gaf aan levering bij hen begin maart.
Mooie berekening zoals @m.lammers Ga er wel beetje stiekem vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 18:10
Ik 'wacht' sinds 16 oktober. Mij hoor je niet klagen! Mijn collega heeft zijn A200 in Designo magno kleur en nu wil ik hem nog sneller hebben! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 566335

...mijn dealer gaf aan... transport 1 week, 1 week voor uitleveren

[ Voor 203% gewijzigd door Anoniem: 566335 op 17-01-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Ik lees verschillende verhalen maar Zit er op 2017 c Klasse business solution (Garmin map pilot) Apple carplay of kan er alsnog op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10
Zie veel A-klasse en CLA voorbij komen... Zelf aan het kijken voor een B-klasse (business pro AMG) in de lease. Vind deze B opmerkelijk veel mooier dan de vorige editie en hij is aangekleed nog behoorlijk betaalbaar.

Zie ik iets over het hoofd of is ie gewoon minder sexy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:18
De makkelijkere instap, hogere zit en extra bagageruimte maken de B niet direct sexier dan een A. Het imago van zo’n MPV wordt niet better van een AMG line.

Ik rijd nu 4,5 jaar in een B maar snak al tijden naar wat sportievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
RexP schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:07:
De makkelijkere instap, hogere zit en extra bagageruimte maken de B niet direct sexier dan een A. Het imago van zo’n MPV wordt niet better van een AMG line.

Niet zo moeilijk. Stap over op de nieuwe CLA Coupe en je rijdt wat sportievers :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
RexP schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:07:

Ik doelde er inderdaad op dat de B minder sexy is dan een A en CLA. Dat is duidelijk. Ik vraag me alleen af of ik verder iets over het hoofd zie, want het lijkt me een zeer goede auto met objectief gezien prima attributen voor een goede prijs. Lees hier alleen nagenoeg niemand die naar deze auto kijkt.

Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 31-05 12:50
dedominee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:55:
[...]

Ik doelde er inderdaad op dat de B minder sexy is dan een A en CLA. Dat is duidelijk. Ik vraag me alleen af of ik verder iets over het hoofd zie, want het lijkt me een zeer goede auto met objectief gezien prima attributen voor een goede prijs. Lees hier alleen nagenoeg niemand die naar deze auto kijkt.

Vandaar mijn vraag.
Het enige wat ik je mee wil geven is dat ik de B heerlijk vond rijden tov een CLA SB Amg line. Ik heb de vorige editie gehad, maar het is een erg lage auto. Dit heeft z’n voordelen, want weinig last van wind en een superieure wegligging. Vooral dat laatste mis ik nog weleens, want rij nu V-klasse. Echter mijn CLA moest voor een beurtje naar de garage en ik kreeg toen een B mee. De hoge zit, niet meer flink afremmen bij elke bult en het feit dat je in Amsterdam weer het hoge middengedeelte voor trams en taxi’s durft op te rijden zodra de normale weg is afgezet zijn enorme pluspunten.

Ik vind de CLA echt een topverschijning, maar ik koop het echt nooit meer. De nadelen wegen echt enorm zwaar, zeker als je veel in de steden rijdt.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-05 13:23
Morgen bestelbon aftekenen bij de NNC vendor voor de nieuwe bedrijfswagen. C 180 9GTronic Advantgarde Break, obsidiaanzwart en goed uitgerust met extra packs. Enige wat ik misschien nog mistte was de digitale boordcomputer maar kan ik perfect zonder mee ...

Had meer keuze bij CLA qua budget maar deze C vond ik toch nog interessanter vanwege de RWD, comfortniveau en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Kneth87 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:25:
Morgen bestelbon aftekenen bij de NNC vendor voor de nieuwe bedrijfswagen. C 180 9GTronic Advantgarde Break, obsidiaanzwart en goed uitgerust met extra packs. Enige wat ik misschien nog mistte was de digitale boordcomputer maar kan ik perfect zonder mee ...

Had meer keuze bij CLA qua budget maar deze C vond ik toch nog interessanter vanwege de RWD, comfortniveau en ruimte.
Ja, goede keus. Ook kom je zakelijker veel beter over met een C (break/estate) dan een CLA. Eigenlijk moet je een CLA ook niet vergelijken met een C, want die laatste staat gewoon een stuk hoger in de pikorde. Echter hebben de compact cars tegenwoordig van Mercedes meer technieken aan boord dan de C klasse haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

swtimmer schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:31:
Nieuwe Mercedes besteld! Twijfelde met een Jaguar I-Pace, maar de regeling op het werk qua laden was niet heel gunstig (alleen thuis/werk laden) dus voor de plugin-hybride gegaan. Deze vervangt mijn huidige E klasse maar nu met de familie editie. In onze tool kon ik qua budget alles aanvinken, moest alleen de keuze maken tussen de stereo-upgrade en het panoramadak. Vrouw heeft gewonnen, dus we krijgen een panorama dak. Nu maar hopen dat de leasemaatschappij het vlot oppakt en de order eruit gaat!

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MVTQDFHP
31-3-2020 zou die er moeten zijn, kan niet wachten om mijn tijdelijke wagen in te mogen leveren en weer terug in de E te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:45:
[...]

31-3-2020 zou die er moeten zijn, kan niet wachten om mijn tijdelijke wagen in te mogen leveren en weer terug in de E te zijn!
E-Klasse heerlijke auto. Heel veel mensen vinden de sedan mooier, maar ik vind juist de estate ook super mooi.

Iig ga je hier veel plezier aan beleven. Mooie samenstelling ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:20:
[...]

E-Klasse heerlijke auto. Heel veel mensen vinden de sedan mooier, maar ik vind juist de estate ook super mooi.

Iig ga je hier veel plezier aan beleven. Mooie samenstelling ook.
Ik had de sedan bij mijn vorige werkgever, enorm fijne wagen en mis hem nu ik tijdelijk in een huur volvo moet rijden. Nu we een kind en hond hebben leek het met kinderwagen enzo toch handiger deze keer een break te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Is er al bij iemand iets meer bekend over chiptuning van de nieuwere modellen?

Bij de bekende leveranciers zijn ze nog in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
dedominee schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:55:
[...]

Het IS een zeer goede auto, als je behoudend rijdt. Want optrekken, tussensprintjes, of even lekker hard doorrijden is er niet bij. Als je zoekt naar comfort en ruimte en niet geeft om enige sportiviteit is de B een superauto.

Ik heb ook een A gehad en dat rijdt echt veel leuker. Maar met mijn bijna 2 meter paste ik daar niet echt goed in.

Ik ga volgende week van een B180 naar een C180 Avantgarde Business Solution Plus. Ik ben benieuwd, heb er 11 maanden op moeten wachten ( maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Cobraa schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:05:

Er zijn verschillende tuners die het toch al aanbieden. Voor welke motor zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01-2021
Cobraa schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:05:

Die zijn er al maar dan ben je wel je garantie kwijt. Ik zelf wacht op de brabus tuning om zo mijn garantie te behouden. Brabus heeft zo uit mijn hoofd nu voor de a250 en a35 de cla 35 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
zaka_m4 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:03:
[...]

Die zijn er al maar dan ben je wel je garantie kwijt. Ik zelf wacht op de brabus tuning om zo mijn garantie te behouden. Brabus heeft zo uit mijn hoofd nu voor de a250 en a35 de cla 35 nog niet.
Sommige tuners nemen de garantie over.
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Er zijn verschillende tuners die het toch al aanbieden. Voor welke motor zoek je?
CLA 200. Kan er geen 1 vinden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Cobraa schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Nou ik ken er geen een die het overnemen. Heb dit ook nagevraagd bij de dealer en die gaf aan dat alleen de huis tuner Brabus hieronder valt. Ik zelf wil ook gewoon dat mijn service via de dealer blijft lopen en niet via een tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

Ah, voor de 200 benzine zie ik ze inderdaad ook niet. 200d wel. (die heb ik besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn leverdatum is overigens bevestigd op 17.3 nu, besteld mid-december, CLA200d AMG met wat opties. Fingers crossed.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 23-01-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 10:17
[...]

[...]

Ik weet dat ventura het doet maar dat is geen echte chiptuning. Ze hebben al een aantal a200's gedaan. Is een soort van powerbox maar dan wat geavanceerder.
https://www.venturatuning.nl/rijervaringen/mercedes/
De box kan je zelf voor een beurt verwijderen en weer terug plaatsen.

Gaat het bij jou (ook) om een lease auto ?
Bij aflevering ga ik ook nog even vragen of chiptuning via de dealer kan, dan behoud je namelijk vaak wel de garantie.

EDIT: bij nader inzien...
google review:

Wanneer je na het (vrijblijvend op locatie) testen van de powerbox en sprintbooster niet overtuigd bent om 750 euro neer te leggen voor nauwelijks voelbaar verschil dan wordt Evert erg arrogant en onprofessioneel. Hij meent dat je het niet op gevoel kan voelen en dat je maar moet accepteren wat er op papier aan extra pk en koppel bij komt. Een typische verkoper met gladde praatjes en rare opmerkingen.

“Jullie hebben gewoon geen verstand van hoe dit werkt” vertelt Evert refererend naar zn klanten over het algemeen toen ik vroeg of er meerdere mensen hadden afgezien van de koop.

Tevens had de auto problemen om te starten en brandde het motormanagement lampje na het aansluiten van de powerbox, dit was uiteindelijk wel verholpen.

Getest met een nieuw model 2019 mercedes Cla200 (C118) met 163pk. Ik raad het af om te chiptunen met het a/cla200 blok omdat je gewoonweg nauwelijks verschil merkt.

[ Voor 46% gewijzigd door DvD77 op 23-01-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Laatst online: 28-05 14:41

Ozz

DvD77 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:20:
[...]

Ik weet dat ventura het doet maar dat is geen echte chiptuning. Ze hebben al een aantal a200's gedaan. Is een soort van powerbox maar dan wat geavanceerder.

Bij aflevering ga ik ook nog even vragen of chiptuning via de dealer kan, dan behoud je namelijk vaak wel de garantie.

google review:

Wanneer je na het (vrijblijvend op locatie) testen van de powerbox en sprintbooster niet overtuigd bent om 750 euro neer te leggen voor nauwelijks voelbaar verschil dan wordt Evert erg arrogant en onprofessioneel. Hij meent dat je het niet op gevoel kan voelen en dat je maar moet accepteren wat er op papier aan extra pk en koppel bij komt. Een typische verkoper met gladde praatjes en rare opmerkingen.

“Jullie hebben gewoon geen verstand van hoe dit werkt” vertelt Evert refererend naar zn klanten over het algemeen toen ik vroeg of er meerdere mensen hadden afgezien van de koop.

Tevens had de auto problemen om te starten en brandde het motormanagement lampje na het aansluiten van de powerbox, dit was uiteindelijk wel verholpen.

Getest met een nieuw model 2019 mercedes Cla200 (C118) met 163pk. Ik raad het af om te chiptunen met het a/cla200 blok omdat je gewoonweg nauwelijks verschil merkt.
Ja chiptuning via Brabus tegen betaling van 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
RexP schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:54:
[...]

Het IS een zeer goede auto, als je behoudend rijdt. Want optrekken, tussensprintjes, of even lekker hard doorrijden is er niet bij. Als je zoekt naar comfort en ruimte en niet geeft om enige sportiviteit is de B een superauto.

Ik heb ook een A gehad en dat rijdt echt veel leuker. Maar met mijn bijna 2 meter paste ik daar niet echt goed in.

Ik ga volgende week van een B180 naar een C180 Avantgarde Business Solution Plus. Ik ben benieuwd, heb er 11 maanden op moeten wachten ( maar dat is een ander verhaal).
Thanks. Gisteren een proefrit gemaakt in een B200 AMG line. Rijdt comfortabel, al vond ik hem wat schreeuwerig wanneer je een flinke dot gas geeft. Stoelen zitten goed, ruimte achterin is top. Wat mij (erg) tegenviel is het multimedia systeem wanneer je Android Auto aansluit. Dat wordt een heel lullig klein vierkantje met Google Maps. De eigen Mercedes navigatie is vele malen mooier weergegeven, maar die is natuurlijk al verouderd voordat je ermee weg rijdt.

Kortom: twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:10
Hoe groot zou je het vierkantje omschrijven? Klinkt alsof er de 'kleine' schermen in zaten, dat is inderdaad erg zonde.

Bij mij is Android Auto bijna over de volledige breedte (ik schat 9" van de 10")

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Het was een AMG line, dus vogens mij 2 grote schermen. Vond het met AA een beetje afbreuk doen aan de luxe feeling van Mercedes. Dit krijg ik ook in een Skoda/VW/Toyota zo ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:44
dedominee schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Thanks. Gisteren een proefrit gemaakt in een B200 AMG line. Rijdt comfortabel, al vond ik hem wat schreeuwerig wanneer je een flinke dot gas geeft. Stoelen zitten goed, ruimte achterin is top. Wat mij (erg) tegenviel is het multimedia systeem wanneer je Android Auto aansluit. Dat wordt een heel lullig klein vierkantje met Google Maps. De eigen Mercedes navigatie is vele malen mooier weergegeven, maar die is natuurlijk al verouderd voordat je ermee weg rijdt.

Kortom: twijfels.
Android Auto pakt inderdaad niet de gehele breedte van het scherm in en zolang Mercedes geen update uitbrengt zal dat zo blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
DvD77 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:20:
[...]

google review:

Zo'n kastje wil je echt niet hebben. Heb ooit een Speedbuster besteld voor mijn A180d het vorige model. Je merkt inderdaad helemaal niets van. Weggegooid geld. Ook het "zuiniger" gaan rijden is een fabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:00
dedominee schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:58:
Het was een AMG line, dus vogens mij 2 grote schermen. Vond het met AA een beetje afbreuk doen aan de luxe feeling van Mercedes. Dit krijg ik ook in een Skoda/VW/Toyota zo ongeveer...
Hetzelfde issue heb je met Apple CarPlay. Mercedes heeft dit geprogrammeerd voor het standaard 7” scherm ipv het 10.25” scherm. Loopt zelfs een petitie online om dit te laten updaten door Mercedes.. maar don’t keep your hopes up.

@FireDrunk

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v462QhK.jpg

Oude foto die ik ooit heb gemaakt dus is nog iOS12 interface ipv de nieuwe iOS 13 interface van CarPlay ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 25-01-2020 12:16 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Hmm, jammer. Beetje een deal breaker, doet (erg veel) afbreuk aan de premium feel voor mij.

Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dedominee schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:18:
Hmm, jammer. Beetje een deal breaker, doet (erg veel) afbreuk aan de premium feel voor mij.

Dank voor de info!
Teken de petitie maar. ;)

https://www.change.org/p/...ercedes-mbux-10-25-inches

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Weet er iemand een instructie hoe je je kaarten zelf via USB kan updaten. Op de Mercedes Me site is alleen een procedure voor een SD kaart, maar volgens mij zit er geen SD kaartje van Mercedes in mijn auto of ik kan het 'm niet vinden. Bovendien geen beschikking over SD kaart lezer/schrijver en om voor een update nu naar de garage te gaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Ozz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:06:
[...]

Ja chiptuning via Brabus tegen betaling van 1500 euro.
Voor de a250 was het rond de 2000 maar dan heb je wel fabrieksgarantie :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:12:
[...]

Hetzelfde issue heb je met Apple CarPlay. Mercedes heeft dit geprogrammeerd voor het standaard 7” scherm ipv het 10.25” scherm. Loopt zelfs een petitie online om dit te laten updaten door Mercedes.. maar don’t keep your hopes up.

@FireDrunk

[Afbeelding]

Oude foto die ik ooit heb gemaakt dus is nog iOS12 interface ipv de nieuwe iOS 13 interface van CarPlay ;)
Haha dit is echt zonde zeg... Zou het veel werk zijn het goed te configureren? Of ondersteund Apple CarPlay gewoon geen widescreen?

Ik kom hier via mijn post in Keuze Leaseauto (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61289964). De B-klasse staat op mijn shortlist. Vind de stoel fijn, de auto niet de mooiste (maar met leuke velgen wel te compenseren), de instap voor de rug erg prettig. Achterin genoeg ruimte, maar de achterbak... Zijn hier mensen met 2 kleine kinderen met meer ervaring? Is hij vol met een kinderwagen? Of kun je er wel weekendje mee weg met de familie en kleren, speelgoed en "kindergereedschap" (wagen, draagzak etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Okasha schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:35:
[...]

Haha dit is echt zonde zeg... Zou het veel werk zijn het goed te configureren? Of ondersteund Apple CarPlay gewoon geen widescreen?

Ik kom hier via mijn post in Keuze Leaseauto (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61289964). De B-klasse staat op mijn shortlist. Vind de stoel fijn, de auto niet de mooiste (maar met leuke velgen wel te compenseren), de instap voor de rug erg prettig. Achterin genoeg ruimte, maar de achterbak... Zijn hier mensen met 2 kleine kinderen met meer ervaring? Is hij vol met een kinderwagen? Of kun je er wel weekendje mee weg met de familie en kleren, speelgoed en "kindergereedschap" (wagen, draagzak etc).
Apple CarPlay ondersteund gewoon widescreen. Mercedes zelf ondersteund het ook in andere modellen. Echter niet in de nieuwe A-Klasse.

Dit is bijvoorbeeld in de nieuwe E-Klasse:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/hpj4j1doerb41.jpg?width=576&auto=webp&s=ba730779521ec5b3e46b2a30a9eec2f67c434386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Ik heb wat gezocht en gemerkt dat de EQC nog niet zo leeft in dit topic. Wellicht kan ik daar een beetje verandering in brengen. Halverwege februari ga ik met de elektrische Mercedes naar Madrid! Je kunt de reis (en de voorbereiding) volgen op Twitter en uiteraard zal ik hier laten weten hoe het was.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
fewips schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:56:
Ik heb wat gezocht en gemerkt dat de EQC nog niet zo leeft in dit topic. Wellicht kan ik daar een beetje verandering in brengen. Halverwege februari ga ik met de elektrische Mercedes naar Madrid! Je kunt de reis (en de voorbereiding) volgen op Twitter en uiteraard zal ik hier laten weten hoe het was.
Logisch dat ie niet zo leeft. Andere merken zijn verder tegen dezelfde prijs. Vooral het laadsysteem is ouderwets tov de marktleider(s) in elektrisch rijden. Hij zal uiteindelijk dus gaan floppen jammer genoeg.

Ik vind het zelf wel een mooie auto. Ik had hem bijna gekocht, maar uiteindelijk voor GLC Coupe gegaan. Reden: het laden.

Wel leuk initiatief om het zo aan de wereld te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Rivanov schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:32:
[...]

Apple CarPlay ondersteund gewoon widescreen. Mercedes zelf ondersteund het ook in andere modellen. Echter niet in de nieuwe A-Klasse.

Dit is bijvoorbeeld in de nieuwe E-Klasse:

[Afbeelding]
Huidige E-Klasse heeft geen MBUX. Dat laatste is de reden van geen widescreen Carplay vermoed ik. Hier in de facelift GLC Coupe ook niet.

Overigens blijft het een genot om die E-Klasse te zien :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 29-01-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 16:20
Ik krijg net te horen dat mijn order (CLA business solution) is uitgesteld tot begin april. Daar word je niet heel blij van. Bestelling is zelfs al in augustus '19 geplaatst. Initiële leveringsdatum stond op begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 20:40
@matz Hoorde dat Bosch fabrieken stil had gelegd in China. En laat Bosch nou een van de grootste toeleveranciers in de auto industrie zijn. Wellicht dat dit vertraging oplevert... Wat voor uitvoering had je precies? Mijn CLA staat tot op heden ook nog steeds op levering half april. (Laatste check was vorige week vrijdag)

Edit: Hebben ze geen reden gegeven van een maand extra levertijd?

[ Voor 28% gewijzigd door CarJunkyXL op 30-01-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
matz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:38:
Ik krijg net te horen dat mijn order (CLA business solution) is uitgesteld tot begin april. Daar word je niet heel blij van. Bestelling is zelfs al in augustus '19 geplaatst. Initiële leveringsdatum stond op begin maart.
O daar ben je lekker mee zeg.
Die van mij staat nog op 20 feb (half juli besteld) hopelijk krijg ik dat telefoontje niet.
Sterkte met t wachten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
matz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:38:
Wel apart dat ze dat nu al weten.
Mijne staat ook op midden april, en in augustus besteld.

Zou er niet raar van kijken als hij alsnog in Maart wordt geleverd.
Collega van mij had dat ook, aantal keer uitgesteld geweest en alsnog eerder geleverd dan gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 07:29
Hallo,

Sinds kort hebben wij het probleem dat de stoelverwarming van de bijrijder een stuk minder warm wordt dan de stoelverwarming van de bestuurder.
Dit scheelt ongeveer 10 graden.

Bij Mercedes hebben ze de verwarmingsmat vervangen van de bijrijdersstoel. Maar hij blijft nogtseeds kouder. Ze geven nu aan dat de controle unit voor de stoelverwarming onder de bestuurdersstoel zit en dat door de draden die naar de bijrijdersstoel lopen de weerstand hoger wordt waardoor de mat minder warm wordt.

Kan dit of is het een ander probleem?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RexP
Er wordt hier veel gepraat over levertijden. Ik heb ook even moeten wachten, maar deze week was het dan zo ver:

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/IMG_1550_kl.jpg

Mercedes-Benz C180 Avantgarde Business Solution Plus (benzine / automaat) met als extra optie beige / zwart Artico interieur.

Ik kom van een B180 diesel, en wilde iets sportiever, zonder veel concessies te doen aan comfort. Ik heb de eerste ritjes achter de rug en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
RexP schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:38:
Er wordt hier veel gepraat over levertijden. Ik heb ook even moeten wachten, maar deze week was het dan zo ver:

[Afbeelding]

Mercedes-Benz C180 Avantgarde Business Solution Plus (benzine / automaat) met als extra optie beige / zwart Artico interieur.

Ik kom van een B180 diesel, en wilde iets sportiever, zonder veel concessies te doen aan comfort. Ik heb de eerste ritjes achter de rug en ben erg tevreden.
Mooie auto hoor! Hoe bevalt de motor je? Ik zelf vond hem niet echt sportief aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
Heb mijn afgelopen weekend ook afgehaald.
Ook een C180 Avantgarde benzine automaat.

Al een tripje mee gedaan naar Heerlen, en nu voor het werk ook enkele honderden km's.
Heel tevreden mee, groot comfort en de motor is krachtig genoeg om vlot mee te gaan in het verkeer.

Wat zijn de minpuntjes die ik al ontdekt heb?

- Bekerhouder
mocht standaard toch wel ergens te vinden zijn, er bestaat wel een optionele dubbele houder die je in de middenconsole kunt plaatsen.

- Media playback control
Met uitzondering van een skip song button op het media touchpad is er verder nergens een knopje om van track te veranderen. Ik had de touchpad eerst uitstaan dus dit werkte al sowieso niet. Enige optie was om door het hele menu te gaan om een liedje te skippen.
Nu nog wat oefenen met die touchpad, daarmee zou het dus wel lukken om dit te doen zonder dat je uit je navigatiescherm hoeft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Kneth87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:01:
Heb mijn afgelopen weekend ook afgehaald.
Ook een C180 Avantgarde benzine automaat.

Al een tripje mee gedaan naar Heerlen, en nu voor het werk ook enkele honderden km's.
Heel tevreden mee, groot comfort en de motor is krachtig genoeg om vlot mee te gaan in het verkeer.

Wat zijn de minpuntjes die ik al ontdekt heb?

- Bekerhouder
mocht standaard toch wel ergens te vinden zijn, er bestaat wel een optionele dubbele houder die je in de middenconsole kunt plaatsen.

- Media playback control
Met uitzondering van een skip song button op het media touchpad is er verder nergens een knopje om van track te veranderen. Ik had de touchpad eerst uitstaan dus dit werkte al sowieso niet. Enige optie was om door het hele menu te gaan om een liedje te skippen.
Nu nog wat oefenen met die touchpad, daarmee zou het dus wel lukken om dit te doen zonder dat je uit je navigatiescherm hoeft te gaan.
Als ik de avantgarde configureer op de mercedes site(C180 genomen, avantgarde interieur en exterieur erop) dan zie ik wel bekerhouders?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nZPLw2J.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn CLA order is nu ook een maandje opgeschoven naar begin April.

Ze hebben dus wel degelijk leveringsproblemen/vertraging. Ik heb er nog specifiek om gevraagd bij bestellen maar er werd me gegarandeerd dat er geen vertragingen zijn... Uhuh. Ik had om een boeteclausule bij vertraging moeten vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 16:20
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:22:
Mijn CLA order is nu ook een maandje opgeschoven naar begin April.

Ze hebben dus wel degelijk leveringsproblemen/vertraging. Ik heb er nog specifiek om gevraagd bij bestellen maar er werd me gegarandeerd dat er geen vertragingen zijn... Uhuh. Ik had om een boeteclausule bij vertraging moeten vragen :+
Toch enige geruststelling dat ik niet de enige ben... hoe lullig ook ;-)
Ach, wie weet kunnen we nog wat gratis opties lostrekken die je anders via Mercedes Me zou kunnen bestellen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matz schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Toch enige geruststelling dat ik niet de enige ben... hoe lullig ook ;-)
Ach, wie weet kunnen we nog wat gratis opties lostrekken die je anders via Mercedes Me zou kunnen bestellen >:).
Ja, kunnen we in ieder geval samen klagen :+

Ik zit er eigenlijk wel op te wachten. Mijn huidige auto is toch wel aan het einde van zijn economische levensduur (2005 Jaguar S Type 2.7d) met 356.000km en heeft wat vrij irritante kleine dingetjes die niet meer de moeite waard zijn om te repareren... Moet er dus nog een paar maanden mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
sgouman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:33:
[...]

Als ik de avantgarde configureer op de mercedes site(C180 genomen, avantgarde interieur en exterieur erop) dan zie ik wel bekerhouders?
[Afbeelding]
Ik heb de automaat, die is anders qua indeling. Je hebt een vakje in het midden om je sleutel in te leggen.
Deze is echter zo breed als je kan zien, geen houders om een bekers in vast te houden. Hiervoor bestaat dus een optioneel houdertje dat je hierin kunt plaatsen (maar dan weer geen ruimte om je sleutel in te gooien xD)

Afbeeldingslocatie: https://static.vroom.be/assets/images/articles/21/46/3/2019030417340817c898068.jpg?preset=thumbBigCarousel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Kneth87 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Ik heb de automaat, die is anders qua indeling. Je hebt een vakje in het midden om je sleutel in te leggen.
Deze is echter zo breed als je kan zien, geen houders om een bekers in vast te houden. Hiervoor bestaat dus een optioneel houdertje dat je hierin kunt plaatsen (maar dan weer geen ruimte om je sleutel in te gooien xD)

[Afbeelding]
Ah dat wist ik niet. Meer ruimte omdat de schakelpook weg is maar uiteindelijk dus onhandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Ja, kunnen we in ieder geval samen klagen :+

Ik zit er eigenlijk wel op te wachten. Mijn huidige auto is toch wel aan het einde van zijn economische levensduur (2005 Jaguar S Type 2.7d) met 356.000km en heeft wat vrij irritante kleine dingetjes die niet meer de moeite waard zijn om te repareren... Moet er dus nog een paar maanden mee leven.
Interessant, van een Jag S-type naar een CLA. Waarom gekozen voor de CLA als opvolger van je Jag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Redondo1982 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:49:
[...]

Interessant, van een Jag S-type naar een CLA. Waarom gekozen voor de CLA als opvolger van je Jag?
Design.. Mooie auto. Qua comfort vond ik hem ook wel goed - de S Type die ik heb is ook in de "Sport" uitvoering, dus iets lager dan normaal, minder chroom meer zwart, etc.

Wel iets minder binnenruimte, maar de keren dat mijn achterbank gebruikt wordt zijn (behalve voor de hond) jaarlijks op een hand te tellen.

Ik heb nu de CLA 200d Business AMG (+Night) met wat extra's besteld. Van een 2.7d V6 met twee turbo's naar een 1.5 ecodiesel 180d leek me toch wat te veel van 't goede :+ Hoewel ik op vermogen nog steeds genoeg inlever, maar ook dat gebruik ik maar zelden.... Ik word oud denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
@matz en @Anoniem: 472287

Misschien toch iets met toeleveranciers en Corona virus te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m.lammers schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:24:
@matz en @Anoniem: 472287

Misschien toch iets met toeleveranciers en Corona virus te maken.
Die vertragingen waren voor het Coronavirus al aan de gang helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40
Mensen die een bedrijfswagen/firmawagen (terminologie is anders tussen België en Nederland. Ik bedoel wagen gekregen van werkgever) hebben: hebben jullie de mogelijkheid om achteraf via Mercedes Me het 'smartphone integration' pack te kopen?
Mijn leasebudget is net te krap om 'smartphone integration' te nemen, tenzij ik andere zaken herschik. Dus ik vraag me af of ik achteraf die optie kan aankopen.
Of wordt voor geleasede firmawagens de optie tot aankopen van zaken via Mercedes Me disabled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asgaro schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:42:
Mensen die een bedrijfswagen/firmawagen (terminologie is anders tussen België en Nederland. Ik bedoel wagen gekregen van werkgever) hebben: hebben jullie de mogelijkheid om achteraf via Mercedes Me het 'smartphone integration' pack te kopen?
Mijn leasebudget is net te krap om 'smartphone integration' te nemen, tenzij ik andere zaken herschik. Dus ik vraag me af of ik achteraf die optie kan aankopen.
Of wordt voor geleasede firmawagens de optie tot aankopen van zaken via Mercedes Me disabled?
Die kan je gewoon achteraf kopen. Ik heb dat ook zo gedaan. Het is zinvol om te kijken in welk land hij goedkoper is zelfs :+ Hier in Finland 400eu maar in andere landen kan hij goedkoper zijn en kan je daar ook aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveP68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-06-2023
Vandaag eindelijk mijn CLA 180 Business Solution AMG gekregen in het digitaal wit. Deze was vorig jaar Mei besteld.
Ik zal morgen even een foto plaatsen.

Wat mij opviel is dat er een paar opties niet bij zitten.
Ik mis oa het volgende(van wat ik mij aan opties herinner toen ik deze bestelde):
Stoelverwarming
Viervoudig verstelbare lendensteun

Als ik kijk naar deze versie met de huidige opties die nu op de site staan mis ik nog veel meer.
Misschien toch maar een klacht indien en vragen waar ik de meerprijs voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 566335

9 maanden wachten......wat zeiden ze toe je hem bestelde... september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaveP68 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:40:
Vandaag eindelijk mijn CLA 180 Business Solution AMG gekregen in het digitaal wit. Deze was vorig jaar Mei besteld.

Ik mis oa het volgende(van wat ik mij aan opties herinner toen ik deze bestelde):
Stoelverwarming

Als ik kijk naar deze versie met de huidige opties die nu op de site staan mis ik nog veel meer.
Misschien toch maar een klacht indien en vragen waar ik de meerprijs voor betaal.
Ik neem aan dat je de optielijst van bestelling nog ergens hebt. Niet accepteren als er dingen missen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Stoelverwarming

Opmerkelijk, want stoelverwarming is gewoon een standaard optie bij de BS AMG. Althans, dat was bij mij 2 jaar geleden wel toen ik 'm bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Stoelverwarming

Bizar! Natuurlijk moet je hier tegenin gaan, want dit slaat nergens op. Het is nu gewoonweg niet meer datgene wat je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk

Stoelverwarming

Je hebt helemaal geen knopje(s) op de deur aan de zijkant?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77

Stoelverwarming

Heb je het pluspakket ook mee besteld ? Daar zat in ieder geval stoelverwarming in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveP68
  • Laatst online: 29-06-2023
Anoniem: 566335 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:44:
9 maanden wachten......wat zeiden ze toe je hem bestelde... september?
Idd eerst was het September, toen werd het November. In November kreeg ik week 10 te horen. En 3 weken geleden werd gezegd week 16.
En nu staat hij er eindelijk.

Ik heb geen knopjes op de deur voor stoelverwarming en geen knopjes aan de zijkant van de stoel voor de verstelbare lendesteun.

Mijn mail is al verstuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Balen man!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-05 21:22
Mijn A160 BS komt volgende week. Op 1 november besteld. Hopelijk heb ik meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb mijn A180 Limousine zonder DAB+ besteld.
Deze kan je in de Mercedes Me winkel nog nabestellen.

Nu zat ik in de Mercedes me winkels van andere landen te kijken.
In de meeste Euro valuta landen licht de prijs rond de €240,-
Maar in veel Europese landen die niet de euro hebben ligt de prijs meer rond de €200,-
Dat is toch wel een verschil voor exact hetzelfde.
Heeft iemand al geprobeerd iets uit een Mercedes me winkel van een ander land te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

koesie schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:13:
Ik heb mijn A180 Limousine zonder DAB+ besteld.
Deze kan je in de Mercedes Me winkel nog nabestellen.

Nu zat ik in de Mercedes me winkels van andere landen te kijken.
In de meeste Euro valuta landen licht de prijs rond de €240,-
Maar in veel Europese landen die niet de euro hebben ligt de prijs meer rond de €200,-
Dat is toch wel een verschil voor exact hetzelfde.
Heeft iemand al geprobeerd iets uit een Mercedes me winkel van een ander land te bestellen?
Is een bekend "truucje", ik gaf het een aantal posts terug ook al aan voor het Connectiviteitspakket. Werkt prima vanuit buitenlandse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
Nou hehe... net bericht dat mijn CLA200 bijna in NL is en er een afspraak gepland mocht worden voor levering.
Staat nu gepland op 18-2 om de auto op te halen. 7 maanden gewacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DvD77 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:22:
Nou hehe... net bericht dat mijn CLA200 bijna in NL is en er een afspraak gepland mocht worden voor levering.
Is er al niet een nieuw model uit :X 7 maanden is echt waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
Wat was jou eerste levertijd toen je de auto bestelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 05:09:
[...]

Is een bekend "truucje", ik gaf het een aantal posts terug ook al aan voor het Connectiviteitspakket. Werkt prima vanuit buitenlandse shops.
Dat is heel mooi
Heb een beetje alle landen afgelopen en kom op dit uit:

Bulgarije ~126
Zweden ~174
Hongarije ~186
Polen ~187
Denemarken ~199
Slovenie ~200
Roemenië ~202
Tjechië ~203

Bulgarije is veruit het goedkoopste voor DAB+ scheelt gewoon bijna de helft met wat ze in Nederland ervoor vragen. Dan wordt het wel interessant om alsnog te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de vorige versies van de Mercedes interfaces kwam er binnen afzienbare tijd ook een OBD adaptertje uit (china) om opties zoals Android Auto e.d. te activeren.

Zou zomaar kunnen dat dat nu weer komt. Was een kwestie van inpluggen, 2 minuten wachten, uitpluggen, auto herstarten, klaar. Kosten: 30eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
Cobraa schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Wat was jou eerste levertijd toen je de auto bestelde?
In eerste instantie zou het eind januari zijn, dat werd al snel half maart en uiteindelijk in januari bleef de "teller" steken op half februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:14:
Voor de vorige versies van de Mercedes interfaces kwam er binnen afzienbare tijd ook een OBD adaptertje uit (china) om opties zoals Android Auto e.d. te activeren.

Zou zomaar kunnen dat dat nu weer komt. Was een kwestie van inpluggen, 2 minuten wachten, uitpluggen, auto herstarten, klaar. Kosten: 30eu.
Vast wel, heb er nog eentje liggen, voor de gene die interesse heeft.
DvD77 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:14:
[...]

In eerste instantie zou het eind januari zijn, dat werd al snel half maart en uiteindelijk in januari bleef de "teller" steken op half februari.
Ach, het einde is in zicht. Post wel een aantal foto's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPH12
  • Laatst online: 28-04-2020
Wanneer besteld? Shooting Brake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 10:19
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:14:

En je weet zeker dat het mbux ook werkt of gaat werken. Denk het dus niet. Al genoeg over te lezen in andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
koesie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Dat is heel mooi
Heb een beetje alle landen afgelopen en kom op dit uit:

Bulgarije ~126
Zweden ~174
Hongarije ~186
Polen ~187
Denemarken ~199
Slovenie ~200
Roemenië ~202
Tjechië ~203

Bulgarije is veruit het goedkoopste voor DAB+ scheelt gewoon bijna de helft met wat ze in Nederland ervoor vragen. Dan wordt het wel interessant om alsnog te kopen.
Bedankt! scheelt een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trinity999 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:55:
[...]

En je weet zeker dat het mbux ook werkt of gaat werken. Denk het dus niet. Al genoeg over te lezen in andere fora.
Als ik het zeker wist had ik geen "zou zomaar kunnen" geschreven natuurlijk. Dan had ik wel een link gedropt naar waar je het kan kopen. Beetje vriendelijkheid kan geen kwaad hoor :)

Ik zie overigens dat het connectiviteitspakket (android auto & apple carplay) in BG maar 156eu kost in vergelijking met 400 hier. Geen slechte deal.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 07-02-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
JPH12 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Wanneer besteld? Shooting Brake?
Half juli , nee de sedan.
CLA200 Business Solution AMG Line
met:
Connect package
Digitale radio
Dodehoekassistent
Metallic lak, kosmos zwart
Nightpakket
Panoramisch schuifdak
Plus Pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Staat weer een kaartupdate klaar in de Mercedes Me Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
zaka_m4 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Mooie auto hoor! Hoe bevalt de motor je? Ik zelf vond hem niet echt sportief aanvoelen.
Ik rijd nu anderhalve week met de C180, en inderdaad, sportief is anders. De motor protesteert als je snel wilt optrekken. Geen fijn geluid.
Kneth87 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]
Het is afhankelijk het gekozen pakket denk ik. Bij het Business Solution Plus pakket bevat dat vak wel een dubbele bekerhouder, naast de USB en wireless charging. Een van de bekerhouders dubbelt met sleutelvakje.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/IMG_1556_kl.jpg

En in beide deuren zitten ook bekerhouders.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/IMG_1558_kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
zaka_m4 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Ik rij nu een oude E200 en heb recent in een C180 proefgereden.

Ik merkte vooral dat de motor in C180 heel erg 'leeg' aanvoelde. Als ik m'n gaspedaal intrap als ik 160 km/h rij dan komt er nog best wel wat geweld los, maar ik had bij die C180 het gevoel dat het bij 100 km/h al niet veel voorstelde en het motortje er moeite mee had.

Ondanks dat mijn E ruim 5 jaar ouder is dan die C vind ik mijn E toch beter, fijner, sportiever rijden. Zo'n 1.6 litertje hoort gewoon niet in een Benz. Ik blijf daarom voorlopig even die oude bak van mij rijden want het is tegenwoordig allemaal niet veel soeps of je moet een godsvermogen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
grappig in de nieuwe voorwaarden per 15 april 2020.
Verdere belangrijke informatie:
Opzegging van uw overeenkomst met Nuance Communications Ireland Limited (Nuance)

Voor zover u gebruikmaakt van de spraakgestuurde bediening in uw auto, bent u daarvoor akkoord gegaan met de zogenoemde 'licentieovereenkomst voor eindgebruikers' van de dienstverlener Nuance.
We bieden de spraakgestuurde bediening vanaf nu zelf aan, waardoor de overeenkomst met betrekking tot de bescherming van gegevens verandert. Vanaf 14 april 2020 is Mercedes-Benz AG verantwoordelijk voor de spraakgestuurde bediening.
We zijn daarom in naam van Nuance gevolmachtigd deze licentieovereenkomst voor eindgebruikers met u op te zeggen, wat we bij dezen per 14 april 2020 doen. Deze opzegging heeft voor u geen enkele gevolgen voor het gebruik van de spraakgestuurde bediening. Deze functie blijft gewoon volledig voor u beschikbaar.
Ze gaan het zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
BFmango schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Ik merkte vooral dat de motor in C180 heel erg 'leeg' aanvoelde. Als ik m'n gaspedaal intrap als ik 160 km/h rij dan komt er nog best wel wat geweld los, maar ik had bij die C180 het gevoel dat het bij 100 km/h al niet veel voorstelde en het motortje er moeite mee had.

Ondanks dat mijn E ruim 5 jaar ouder is dan die C vind ik mijn E toch beter, fijner, sportiever rijden. Zo'n 1.6 litertje hoort gewoon niet in een Benz. Ik blijf daarom voorlopig even die oude bak van mij rijden want het is tegenwoordig allemaal niet veel soeps of je moet een godsvermogen uitgeven.
Je moet eigenlijk gewoon nooit de instap-motor nemen, tenzij het de nieuwe E betreft. De 200 motor presteert prima. Maar instap CLA 180 en instap C 180 is allebei ruk. Vooral de CLA 180 is een ramp bij rotonden, want dan valt de auto helemaal stil. De combi 180 en automaat is dan te traag om veilig door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 12:20
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 05:09:
[...]

Heb je nog het linkje naar de post ; ik had even teruggezocht maar kan het niet vinden. Of zou je het truukje nogmaals kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
cacao70 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:06:
[...]

Heb je nog het linkje naar de post ; ik had even teruggezocht maar kan het niet vinden. Of zou je het truukje nogmaals kunnen uitleggen?
even een aanname van mijn kant, maar het "truukje" is volgens mij niet meer dan naar bijvoorbeeld de Bulgaarse shop gaan en het gewoon daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
koesie schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:22:
[...]

even een aanname van mijn kant, maar het "truukje" is volgens mij niet meer dan naar bijvoorbeeld de Bulgaarse shop gaan en het gewoon daar kopen.
Wie bied zich aan als tester? :)

Ander vraagje, wat is het verschil tussen die dynamic rijmodusen van een a klasse icm een handbak?
En waar gebruiken jullie de me app allemaal voor?

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk013 op 09-02-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
BFmango schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Ja dit was mijn ervaring ook je merkt gewoon dat de motor veels te klein is voor zo'n grote auto. Ik vind het daarom echt jammer van Mercedes dat ze deze richting op gaan maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Redondo1982 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Je moet eigenlijk gewoon nooit de instap-motor nemen, tenzij het de nieuwe E betreft. De 200 motor presteert prima. Maar instap CLA 180 en instap C 180 is allebei ruk. Vooral de CLA 180 is een ramp bij rotonden, want dan valt de auto helemaal stil. De combi 180 en automaat is dan te traag om veilig door te rijden.
Nee heb je helemaal gelijk in rijdt ook een stuk onrustiger vind ik. Merkte het gelijk toen ik destijds daarna een proefritje reed in de 2.0 motor in de a klasse wat een verschil ook qua geluid lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Luuk013 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:25:
[...]

Wie bied zich aan als tester? :)

Ander vraagje, wat is het verschil tussen die dynamic rijmodusen van een a klasse icm een handbak?
En waar gebruiken jullie de me app allemaal voor?
Volgens mij wordt de vering iets strakker afgesteld en wordt het gaspedaal iets gevoeliger.

Ik gebruik de app vooral om de auto op slot te doen als ik dat vergeten ben :+
En af toe als de vrouw hem mee heeft, kijken of ze al onderweg is.

Laatst ook de gemiddelde rit bekeken voor een rit naar oostenrijk. Wel grappig om dan je gemiddelde snelheid van 120KM/h+ te zien :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
koesie schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:22:
[...]

Dat lijkt niet te werken, want zodra ik naar de Bulgaarse Mercedes website ga, inlog op m'n Mercedes Me portal en vervolgens naar de Store ga dan wordt ik automatisch doorverwezen naar de Nederlandse Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Rivanov schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:16:
[...]

Dat lijkt niet te werken, want zodra ik naar de Bulgaarse Mercedes website ga, inlog op m'n Mercedes Me portal en vervolgens naar de Store ga dan wordt ik automatisch doorverwezen naar de Nederlandse Store.
Kan je niet zeggen dat je in Bulgarije woont. Misschien dat de site je niet doorverwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
m.lammers schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:30:
[...]

Kan je niet zeggen dat je in Bulgarije woont. Misschien dat de site je niet doorverwijst.
Via vpn in bulgarije?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
In de portal van mercedes me kan ik in mijn profiel het land of regio instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 10-02-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
zaka_m4 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:09:
[...]

Ja dit was mijn ervaring ook je merkt gewoon dat de motor veels te klein is voor zo'n grote auto. Ik vind het daarom echt jammer van Mercedes dat ze deze richting op gaan maar ja.
Raar, ik vind dat de C180 in combinatie met de 9traps automaat zich goed weet vooruit te brengen. Het is geen sportblok, maar hij rijd comfortabel en valt helemaal niet stil op ronde punten ofzo. De automaat schakelt wel wat te vroeg naar mijn mening wanneer je "rustig" rijd, en te laat wanneer je iets dieper doortrapt in comfort mode. Als je dan in toeren gaat merk je wel dat de C180 gepushed moet worden, een hogere motorisatie zal dan toch wel stabieler zijn.

De CLA180 zou ik wel vermijden, die lijkt me gewoon te zwak om het gewicht vlot te doen bewegen. Maar die staat ook op een andere basis dan de C-klasse dus kan me er niet over uitspreken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kneth87 op 10-02-2020 11:19 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 69 Laatste