Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Solkram
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14:06
Wat een flater van de Leasemij... Ik heb ook de BS+ gekozen omdat ik de 7" schermen afschuwelijk vindt, want de behuizing is dan nog steeds voor de 10,5". Groot gelijk dat je het niet accepteert.
Daar ga ik zeker op letten als ik de auto kan ontvangen.

• Rickth64
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:53
@Solkram welke heb jij dan precies besteld? En hoe lang moet je wachten?

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:29

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Solkram schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:45:
Wat een flater van de Leasemij... Ik heb ook de BS+ gekozen omdat ik de 7" schermen afschuwelijk vindt, want de behuizing is dan nog steeds voor de 10,5". Groot gelijk dat je het niet accepteert.
Daar ga ik zeker op letten als ik de auto kan ontvangen.
Ja, daarom wilde ik ook de plus, want dat 7"achter het stuur is gewoon vreselijk.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Solkram
Rickth64 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:00:
@Solkram welke heb jij dan precies besteld? En hoe lang moet je wachten?
A180d Limousine BS+ met de augmented reality navigatie đŸ¤“. Pastte precies in budget. Achteraf had ik nog wel panorama dak gewild, collega heeft dit en dat is wel erg mooi.
Maart dit jaar besteld, staat voor begin oktober. Maand geleden nog bevestigd dat die leverdatum nog steeds staat. Nog even geduld dus.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:27

Rivanov

Apple freak

Panoramadak is een genot. Heb deze zelfs in hartje winter op de tochtstand staan. Stoelverwarming en aan panoramadak open. O+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• haltec
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
Sinds kort rij ik in een mooie nieuwe CLA200 Business solution AMG met plus pakket, night pakket en rijassistentiepakket. Tot nu toe bevalt ie erg goed en verbaas ik me wel over de motor die opvallend soepel is, snel maar ook heel zuinig kan zijn. Navigatie met live traffic werkt ook perfect, had CarPlay besteld voor de navigatie met google maps maar heb deze nog nooit gebruikt...

Loop wel tegen iets geks aan...het lukt mij maar niet om vanaf mijn telefoon een adres naar de auto te sturen. de Mercedes Me app geeft hier geen mogelijkheid voor en via google/apple maps delen en dan Mercedes Me selecteren geeft een foutmelding "functie niet ondersteund" heeft iemand de gouden tip ? als er nog vragen zijn over de auto hoor ik het graag en help ik graag mee..

• Xtremelead
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:23

Xtremelead

powered by E-MU

@haltec Heb je alle Me services aangezet op de Mercedes Me website?

Xtremelead wijzigde deze reactie 08-09-2019 14:23 (7%)

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• haltec
  • Nu online
Ja, alles staat aan. Enige wat ik niet heb is de navigatie services (weer, benzine, parkeren), office en DAB. Kan nog is proberen om het uit te zetten en nog is aan te zetten...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

haltec schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:02:
Sinds kort rij ik in een mooie nieuwe CLA200 Business solution AMG met plus pakket, night pakket en rijassistentiepakket. Tot nu toe bevalt ie erg goed en verbaas ik me wel over de motor die opvallend soepel is, snel maar ook heel zuinig kan zijn. Navigatie met live traffic werkt ook perfect, had CarPlay besteld voor de navigatie met google maps maar heb deze nog nooit gebruikt...

Loop wel tegen iets geks aan...het lukt mij maar niet om vanaf mijn telefoon een adres naar de auto te sturen. de Mercedes Me app geeft hier geen mogelijkheid voor en via google/apple maps delen en dan Mercedes Me selecteren geeft een foutmelding "functie niet ondersteund" heeft iemand de gouden tip ? als er nog vragen zijn over de auto hoor ik het graag en help ik graag mee..
Die functionaliteit lijkt de laatste tijd even storing te hebben. Heb dit altijd perfect kunnen gebruiken vanaf het moment dat ik mijn auto heb (vorig jaar september) maar sinds afgelopen dagen werkt het bij mij ook niet. Noch via de Mercedes Me app zelf als via de Share functionaliteit binnen Google Maps (want ook via de Google Maps app op iOS kun je de locatie naar je auto sturen).

Dus dit ligt niet aan jou waarschijnlijk, maar bij Mercedes zelf.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• DonnieDoezoe
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-09 21:30
Rivanov schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:22:
Panoramadak is een genot. Heb deze zelfs in hartje winter op de tochtstand staan. Stoelverwarming en aan panoramadak open. O+
Ik had ook niet verwacht dat ik dit zo heerlijk zou vinden.

• DonnieDoezoe
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-09 21:30
Trouwens sinds de update van 2 weken geleden lijkt de gasresponse in Comfort stand anders te reageren..hebben jullie dat ook?

• Solkram
Ik werd net gebeld door de dealer. Ik kan de A-Limousine ophalen vanaf 23 september! đŸ¤©
Half jaar wachten en hopelijk was het waard

• 456
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Rivanov schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:58:
[...]

Die functionaliteit lijkt de laatste tijd even storing te hebben. Heb dit altijd perfect kunnen gebruiken vanaf het moment dat ik mijn auto heb (vorig jaar september) maar sinds afgelopen dagen werkt het bij mij ook niet. Noch via de Mercedes Me app zelf als via de Share functionaliteit binnen Google Maps (want ook via de Google Maps app op iOS kun je de locatie naar je auto sturen).

Dus dit ligt niet aan jou waarschijnlijk, maar bij Mercedes zelf.
Ik had er zaterdag ook last van, maar ik kijk nu net en ik zie in m'n app weer de knop 'Adres aan mijn voertuig doorgeven'.
Ook in Google maps lukt t me weer om een speld naar de Mercedes app te sturen.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

456 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:39:
[...]

Ik had er zaterdag ook last van, maar ik kijk nu net en ik zie in m'n app weer de knop 'Adres aan mijn voertuig doorgeven'.
Ook in Google maps lukt t me weer om een speld naar de Mercedes app te sturen.
Klopt, hier werkt het ook weer.

• haltec
  • Nu online
Kan bevestigen dat het bij mij nu ook werkt! Bedankt

• Wim-Bart

Wim-Bart

Nou, mijn nieuwe A staat inmiddels 5 dagen bij de dealer. Het begon met een backup batterij probleem maar er blijkt dat er een storing in de kabelboom zit. Nog twee dagen en mijn nieuwe A staat langer in reparatie dan dat ik er in heb gereden. En laatste nieuws is dat ze het niet kunnen vinden waar de storing zit.

Overigens dat het lampje van airbag aan stond heeft daar ook mee te maken, dat de schakelaars van de leeslampjes het ook niet doen heeft er ook mee te maken.

Kortom, het is 1 groot drama met die wagen. Ik zou uit mijn ervaring gewoon afraden om voor Mercedes te kiezen.

Dan nog her issue met verkeerd geleverde model. Lease maatschappij is van mening dat ik het het bij oplevering had moeten signaleren. Jezus hoe loop je alles na, moet je ook de schroefjes tellen. Oorzaak was offerte door mij ondertekend, bestel bevestiging door tijdelijke wagenpark beheerder op de zaak geaccodeerd en die heeft zitten slapen waardoor ik nu met een niet werkende en zonder plus pakket kut Mercedes zit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
Wim-Bart schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:10:Oorzaak was offerte door mij ondertekend, bestel bevestiging door tijdelijke wagenpark beheerder op de zaak geaccodeerd en die heeft zitten slapen waardoor ik nu met een niet werkende en zonder plus pakket kut Mercedes zit.
Ja dat is de oorzaak waardoor je niet hebt wat je wil, maar natuurlijk niet waarom hij stuk is. Los van dat de lm vind dat dat bij levering door jou gecheckt moet worden hebben ze een oplossing? Of is het slikken of stikken...

Je kan altijd de handrem vergeten bij het parkeren naast een gracht

• Wim-Bart

Wim-Bart

Emielvanputten schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:45:
[...]

Ja dat is de oorzaak waardoor je niet hebt wat je wil, maar natuurlijk niet waarom hij stuk is. Los van dat de lm vind dat dat bij levering door jou gecheckt moet worden hebben ze een oplossing? Of is het slikken of stikken...

Je kan altijd de handrem vergeten bij het parkeren naast een gracht
Dat laatste wil ik natuurlijk voorkomen, ze zijn nu aan het kijken welke opties ze kunnen toevoegen, maar ik heb er een hard hoofd in. Aan de andere kant, dat hij nog steeds defect is, is wel een dingetje waardoor het lease contract misschien opgezegd kan worden, maar dat moet ik nog even laten uitzoeken.

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:40
Wim-Bart schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:10:
Dan nog her issue met verkeerd geleverde model. Lease maatschappij is van mening dat ik het het bij oplevering had moeten signaleren. Jezus hoe loop je alles na, moet je ook de schroefjes tellen. Oorzaak was offerte door mij ondertekend, bestel bevestiging door tijdelijke wagenpark beheerder op de zaak geaccodeerd en die heeft zitten slapen waardoor ik nu met een niet werkende en zonder plus pakket kut Mercedes zit.
Is het model met opties dat je besteld hebt duurder, ook qua bijtelling, duurder dan wat je geleverd hebt gekregen? Zo ja, dan zou ik er toch wel op staan dat er of iets gedaan wordt in de vorm van de opties alsnog installeren (indien mogelijk) en zo niet dat je een lager bedrag gaat betalen conform het model/opties die je nu hebt.

Ze hebben ergens wel een punt dat je bij levering had kunnen/moeten controleren maar: tot hoe ver gaat dat? Sommige dingen vallen natuurlijk meteen op zoals verkeerde kleur, bekleding etc maar sommige opties moet je toch echt wat meer tijd nemen. Denk een luchtvering ipv normale vering. Lastig

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:17
Wat een onzin, jij hebt iets besteld en je hebt niet het juiste gekregen. De leasemaatschappij heeft een fout gemaakt door de verkeerde configuratie te bestellen en proberen onder die fout uit te komen door tegen jou te zeggen dat je het bij oplevering had moeten constateren. Welke lease maatschappij is het?

Als de fout bij jouw werkgever ligt, daar neerleggen. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen. Dit soort shit zorgt ervoor dat mensen gekke dingen gaan doen...

Bij mijn vorige auto heb ik er ook over gedacht om de auto in de prak te rijden. 40 keer (niet overdreven) met die auto in de garage gestaan, bij de importeur geweest en een 'onafhankelijke expert' ernaar laten kijken. De gemiddelde monteur kan natuurlijk helemaal niets meer met een moderne auto die voornamelijk door software wordt aangestuurd. Een probleem escaleren naar VAG is helemaal onmogelijk. Uiteindelijk 160.000km moeten rijden met een auto waar regelmatig de adaptive cruise control niet bij werkte, zeer irritant wanneer je vrijwel altijd op cruise control rijdt.

Abom wijzigde deze reactie 11-09-2019 07:16 (42%)

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ze zijn nu aan het kijken welke opties er ingebouwd kunnen worden, maar ik heb er een hard hoofd in want ik wil het wide-screen display en de stoelverwarming. Zonder deze opties is het voor mij gewoon niet aanvaardbaar. Maar dat is tussen mijn werkgever en Arval.

En ondertussen rij ik in een lawaaibak van de dealer die al lang afgeschreven had moeten worden. En vanuit de garage is het heel erg stil. En morgen om 15:00 uur heeft hij dus al een dag langer bij de garage gestaan dan dat ik hem zelf gezien heb.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-09 22:16

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben in de race om een cla200 aan te schaffen met een tamelijk uitgebreid pakket aan opties.
Nu krijg ik te horen als ik em nu bestel dat de cla pas in februari geleverd kan worden!?

Zijn dat tegenwoordig normale levertijden?

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Lees anders even de andere berichten mbt levertijden terug.

You save everyone, but who saves you?

• Abom
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:00:
Ik ben in de race om een cla200 aan te schaffen met een tamelijk uitgebreid pakket aan opties.
Nu krijg ik te horen als ik em nu bestel dat de cla pas in februari geleverd kan worden!?

Ik heb mijn cla180d in juni besteld, de eerste indicatie was eind november, dus 5 maanden. Een maand later nog eens gepolst bij de dealer en toe was het eind september. Als het goed is krijg ik mijn auto volgende week.

• remco91
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:28
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:00:

Ik heb 4 maanden moeten wachten op mijn A klasse Hatchback.

Maar zo te zien kies jij voor lease en in het najaar zetten die vaak geen nieuwe auto's meer op kenteken.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14:55
Wim-Bart schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:21:
Ze zijn nu aan het kijken welke opties er ingebouwd kunnen worden, maar ik heb er een hard hoofd in want ik wil het wide-screen display en de stoelverwarming. Zonder deze opties is het voor mij gewoon niet aanvaardbaar. Maar dat is tussen mijn werkgever en Arval.

En ondertussen rij ik in een lawaaibak van de dealer die al lang afgeschreven had moeten worden. En vanuit de garage is het heel erg stil. En morgen om 15:00 uur heeft hij dus al een dag langer bij de garage gestaan dan dat ik hem zelf gezien heb.
Ben benieuwd als die slaper wat extra opties, die je niet besteld had heeft aangevinkt of je dan ook niet meer hoeft te betalen of dat ze hem dan terugnemen.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

remco91 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:29:
[...]

Ik heb 4 maanden moeten wachten op mijn A klasse Hatchback.

Maar zo te zien kies jij voor lease en in het najaar zetten die vaak geen nieuwe auto's meer op kenteken.
Nee, ik lease niet, ik koop em gewoon als particulier.

• remco91
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:28
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:18:
[...]

Nee, ik lease niet, ik koop em gewoon als particulier.
oke, excuus. levertijd februari is wel aardig realistisch. wat je ook nog zou kunnen doen is zoeken op nieuw op voorraad Mercedes. deze staan al ergens bij een dealer dan kan je sneller rijden :) moet je uitvoering er wel tussen staan natuurlijk.

• Wim-Bart

Wim-Bart

Luuk013 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:14:
[...]

Ben benieuwd als die slaper wat extra opties, die je niet besteld had heeft aangevinkt of je dan ook niet meer hoeft te betalen of dat ze hem dan terugnemen.
Het laatste wat ik heb gehoord is dat het lease tarief is gebaseerd op het door mij gevraagde configuratie, dus op een auto die € 1600 meer kost. Dus dat gaat ook weer een staartje krijgen.

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik ben in de race voor een A180 Sedan Business Solution, unilak zwart, trekhaak, donkere ruiten en DAB+.
Kreeg vandaag een voicemail van de leasemaatschapij dat Mercedes denk te leveren in April 2020 dus een dikke 7 maanden. Misschien dat ik me nog bedenk duurt wel erg lang zo.

• sergevm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16-09 23:49
Is er een Ă©cht merkwaardig verschil tussen het advanced soundsystem en het standaard soundsystem ?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

remco91 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:59:
[...]

oke, excuus. levertijd februari is wel aardig realistisch. wat je ook nog zou kunnen doen is zoeken op nieuw op voorraad Mercedes. deze staan al ergens bij een dealer dan kan je sneller rijden :) moet je uitvoering er wel tussen staan natuurlijk.
Geen probleem :)
Ik was al aan het zoeken naar een gelijkwardige configuratie en in de juiste kleur.
Natuurlijk heb ik weer zo'n uitgebreide config gekozen dat die haast niet te vinden zijn.

Maar goed, we zoeken verder, komt ook niet op een week :)

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:55

Zebby

Gamed

Goed, maandag maar een proefritje gaan nemen in een C350E (11-2015). Blijven tobben of ik het wil doen of niet, dus maar eens ervaren wat het verschil is en of dat het geld waard is. Ben benieuwd...

• Prototyp3
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-09 20:53
koesie schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:56:
Ik ben in de race voor een A180 Sedan Business Solution, unilak zwart, trekhaak, donkere ruiten en DAB+.
Kreeg vandaag een voicemail van de leasemaatschapij dat Mercedes denk te leveren in April 2020 dus een dikke 7 maanden. Misschien dat ik me nog bedenk duurt wel erg lang zo.
Het kan dus nog erger. Ik heb begin december mijn A200 limousine besteld. Hij wordt woensdag eindelijk geleverd. Als ik dat van te voren had geweten...

• sergevm
Das vreemd. Ik heb op 5 juli mijn Mercedes A Launch edition Progressive met veel opties besteld en is deze week geleverd. Volgende week mag ik erom

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:00
Komt doorgaans door AMG Line pakket. Die wil schijnbaar iedereen. Zonder is hij veel beter leverbaar hoorde ik. Die van mij (A220 AMG Line) is ~7 Mei besteld en komt (hopelijk) volgende week.

FireDrunk wijzigde deze reactie 13-09-2019 21:04 (26%)

Even niets...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Zonder AMG-Line wil je ‘m ook niet. :+

• koesie
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:29:
Zonder AMG-Line wil je ‘m ook niet. :+
Dat maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit

• FireDrunk
koesie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:49:
[...]

Dat maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit
Dan zou ik het eens bij een dealer vragen, goede kans dat je andere tijden te horen krijgt.

Even niets...

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

https://nieuwopvoorraad.mercedes-benz.nl/nieuwopvoorraad/

Zoek er hier 1 uit, geef deze door aan je leasemaatschappij en je kan hem in 2/3 weken rijden als ze allemaal door werken en je leasemaatschappij niet moeilijk doet.

• koesie
  • Niet online
FireDrunk schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:48:
[...]

Dan zou ik het eens bij een dealer vragen, goede kans dat je andere tijden te horen krijgt.
De informatie komt bij Mercedes zelf vandaan, de leasemaatschappij is niet meer als het doorgeefluik in deze. De dealer die ik heb gesproken melde vergelijkbare levertijden.
KRGT schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:03:
https://nieuwopvoorraad.mercedes-benz.nl/nieuwopvoorraad/

Zoek er hier 1 uit, geef deze door aan je leasemaatschappij en je kan hem in 2/3 weken rijden als ze allemaal door werken en je leasemaatschappij niet moeilijk doet.
Succes met het vinden van een A klasse Sedan, daar zijn geen voorraad modellen van.

• Wim-Bart

Wim-Bart

Update: De auto werkt weer. En de oorzaak is duidelijk, en over de oorzaak is nog niet het laatste woord gesproken.

Wat bijkt, de leverende Dealer heeft een kastje moeten inbouwen van Arval. Wat dat kastje precies doet weet ik niet en dat gaat nog een punt van discussie worden want ik wil geen black box of iets dergelijks in mijn auto. Ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen om iets in te bouwen zonder mij op de hoogte te brengen.

Wat ik begreep van Stern (waar de auto is gerepareerd, complimenten voor deze dealer in Nieuwegein, dit is niet de leverende dealer) was deze "black box" aangesloten op de 12v lijn van de Backup Accu waardoor deze de accu in no-time leeg trok en het circuit onder de 7V trok (tot onder de 5V).

Alles doet het nu weer dus en dat ding van Arval is dus ontkoppelt. Volgens de dealer hebben ze dit kastje voor het eerst gezien maar hebben ze begrepen dat Arval dat vaker doet.

Mijn bezwaar is dus dat het kastje tijdstip+km stand (na onderzoek) registreerd. En mijn grote probleem is, dat ze hiermee dus een aantal zaken kunnen afleiden, waaronder waar ik naar toe ga (met de juiste software genoeg data en bekende posities zoals werk adres, huis adres te berekenen) en hoe hard ik rij met de auto, dus hoe ik de auto gebruik. Dit vind ik een hele grote inbreuk op mijn privacy en ben daarom ook blij dat het kastje ontkoppeld is.

Daarnaast vraag ik mij af of ik alle kosten kan verhalen welke voortkomen uit de inbouw van dit kastje, zoals uren welke ik niet kan factureren (omzet verlies) doordat ik naar de dealer moest, in een vervangende auto reed, maar toch bijtelling betaal over deze auto (8 dagen), En de kosten van het geannuleerde weekeindje weg omdat de vervangende auto boven de 100KM het niveau windtunnel had en je niet eens een normaal gesprek kon hebben.

En nu soap 1 is opgelost (technisch) blijft soap 2 nog open. De missende opties. Daarover gaat de leverende dealer nog een afspraak maken met hoe ze dit gaan oplossen.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01:19
Kan mij niet voorstellen dat Mercedes een vervangauto meegeeft waarmee je geen weekendje weg mee kunt, sorry.

Ben blij dat ik mijn ( tweedehands) auto's zelf betaal, heb je dit soort gezeik allemaal niet.

Wel vervelend allemaal, maar er zijn ergere dingen op de wereld (-;

• FireDrunk
Ligt niet aan dealer, maar aan leasemij. Als die je geen goede auto gunt, kan je het op je buik schrijven.

Ik heb nu een Volvo V60 PHEV van 67k en kreeg een Panda mee toen de voorruit vervangen moest worden...

Even niets...

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01:19
FireDrunk schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:35:
Ligt niet aan dealer, maar aan leasemij. Als die je geen goede auto gunt, kan je het op je buik schrijven.

Ik heb nu een Volvo V60 PHEV van 67k en kreeg een Panda mee toen de voorruit vervangen moest worden...
En zelfs met een recente Panda kun je een weekendje weg.
Ik heb genoeg familieleden/kennissen om een auto te lenen om een weekendje weg te kunnen als de leen-Panda echt niet zou bevallen.

Vind het nogal aanstellerij als ik eerlijk ben over de leenauto ,maar dat is mijn persoonlijke mening...

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
MLLL schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:48:
[...]

Vind het nogal aanstellerij als ik eerlijk ben over de leenauto ,maar dat is mijn persoonlijke mening...
Dit dus... Ik heb een Corsa met 90 pk als inloopwagen tot de CLA komt, heel fijne auto, ook niet echt dé droom om snelweg mee te doen maar heb er inmiddels 11k opzitten na 3 maanden... in Duitsland grote stukken 180 mee gereden, niet optimaal maar gewoon stuur goed vasthouden. ;-)

Ben oprecht benieuwd wat een Mercedes dealer meegeeft, Smart Forfour? Waarom zou een weekendje daar niet mee lukken, dat je het zelfs moet annuleren. 8)7

R5 2600, 32 GB, GTX 1070 | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro | DS215j

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Stern is niet Mercedes only, ze hebben nog het stukje Stern Rent, daar zit van alles in qua merk en types, net zoals Automotions, Ruttchen etc....

Bij een MBDB locatie, zoals Den Haag zal je eigenlijk altijd een Mercedes / Smart mee krijgen als vervanger.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Bij ASV in Eindhoven kreeg ik als leenauto een C-Klasse station mee in AMG-uitvoering, toen mijn A-Klasse voor z’n eerste onderhoudsbeurt weg moest. Zo kan het ook.. en dat is nogeens niet de leverende dealer. Dat was Van Mossel Mercedes aangezien wij J&T als leasemaatschappij hebben.

• Abom
MLLL schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:48:
[...]

En zelfs met een recente Panda kun je een weekendje weg.
[...]
Daar gaat het niet om, je kunt ook met de fiets een weekendje weg. De vraag is of je dat wilt.

Hier is een probleem veroorzaakt doordat de leasemaatschappij zo'n kastje heeft laten inbouwen. Zij zijn de oorzaak van het probleem en zij moeten het fatsoenlijk oplossen. Jouw werkgever moet toch op de hoogte zijn van dat kastje? Anders wordt het tijd voor een nieuwe leasemaatschappij, lijkt mij.
Wanneer ze de standaard leen-auto-regeling, die bij jouw leasetarrief hoort, toepassen is dat gewoon service waarvoor je zelf sowieso al betaald en dus een sigaar uit eigen doos.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
#firstworldproblems

Zint het je niet neem het op met de dealer / LM.. zijn dit de afgesproken voorwaarden , deal with it.

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:41
Wim-Bart schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:56:
Update: De auto werkt weer. En de oorzaak is duidelijk, en over de oorzaak is nog niet het laatste woord gesproken.

Wat bijkt, de leverende Dealer heeft een kastje moeten inbouwen van Arval. Wat dat kastje precies doet weet ik niet en dat gaat nog een punt van discussie worden want ik wil geen black box of iets dergelijks in mijn auto. Ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen om iets in te bouwen zonder mij op de hoogte te brengen.
Off-topic:
Allemaal heel vervelend dat het registratie kastje verkeerd is aangesloten, maar Arval zet deze kastjes standaard in haar auto's. Dit staat ook zo in de leasecontracten die je afsluit. Daar heb je in dit geval niks over te zeggen.
Wij zijn momenteel bezig om over te stappen op Arval, maar maken geen gebruik van deze service. Tenzij je werkgever dat wil. Dit kost overigens geld.
Als je op de Arval-portal kijkt zie je dat dit kastje is geĂ¯nstalleerd en geactiveerd/gedeactiveerd is.

• thisisjazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-09 21:56
Zojuist met van Mossel Mercedes gesproken en de levertijden voor een A-klasse sedan uitvoering en CLA coupe zijn april/mei 2020. A-klasse hatchback of CLA shooting brake heb ik niet gevraagd omdat ik daar niet in geĂ¯nteresseerd ben.

Jammer dat het zo lang duurt... Echter, bij andere merken zijn de levertijden niet altijd beter. Zo heeft mijn zwager zijn Skoda Kodiaq onlangs ontvangen na bijna 8 maanden.

" La'a shay'a waqi'un moutlaq bale kouloun moumkine. Nothing is true, everything is permitted."

• thisisjazz
Voor de geĂ¯nteresseerde stond vorige week in Frankfurt de A-klasse 250e (ook in sedan). Deze plug-in hybrid heeft de 1.3l motor en een elektromotor. Bij elkaar 215pk waardoor hij in 6,6 seconden naar de 100 gaat. De B-klasse stond er ook met een 250e. De prijzen zullen dit najaar worden bekend gemaakt. De dealer gaf aan dat na zo een motorshow ze vrij gauw de prijzen bekend maken.

Hier meer info over de A250e
https://www.autovisie.nl/...250-e-eerste-testnotities

" La'a shay'a waqi'un moutlaq bale kouloun moumkine. Nothing is true, everything is permitted."

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
thisisjazz schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:11:
Voor de geĂ¯nteresseerde stond vorige week in Frankfurt de A-klasse 250e (ook in sedan). Deze plug-in hybrid heeft de 1.3l motor en een elektromotor. Bij elkaar 215pk waardoor hij in 6,6 seconden naar de 100 gaat. De B-klasse stond er ook met een 250e. De prijzen zullen dit najaar worden bekend gemaakt. De dealer gaf aan dat na zo een motorshow ze vrij gauw de prijzen bekend maken.

Hier meer info over de A250e
https://www.autovisie.nl/...250-e-eerste-testnotities
op de duitse configurator staan ze al sinds de aankondiging (19 augustus). vanafprijs is 36k 38.5k voor de a250e in duitsland.. reken maar dat het 40k gaat kosten in NL zonder opties aangevinkt (weinig co2, dus amper bpm, alleen btw verschil en importeer marge) ;P

Simply1337 wijzigde deze reactie 16-09-2019 10:23 (4%)

• thisisjazz
Simply1337 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:14:
[...]

op de duitse configurator staan ze al sinds de aankondiging (19 augustus). vanafprijs is 36k voor de a250e in duitsland.. reken maar dat het 40k gaat kosten in NL zonder opties aangevinkt ;P
Oh kijk eens aan, dat wist ik niet. Qua prijs verwacht ik ook dat deze aardig hoog zal zijn in Nederland.

• Solkram
thisisjazz schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:16:
[...]

Oh kijk eens aan, dat wist ik niet. Qua prijs verwacht ik ook dat deze aardig hoog zal zijn in Nederland.
Mijn idee is dat de prijs van de hybride varianten vrij gunstig zullen uitvallen. BPM wordt vastgesteld aan de hand van CO2 uitstoot dus de BPM zal lager zijn. Ik heb niet veel kennis over berekening van BPM dus ik kan ook compleet verkeerd zitten.

Als de hybride op het prijsniveau van de A200 zit, dan is het erg interessant. Stuk vlotter ook.

• Simply1337
heb gelachen... meer dan 20k aan opties aangevinkt... pfff

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MDC5UJLF

A250e voor 61k

• thisisjazz
Solkram schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:31:
[...]

Mijn idee is dat de prijs van de hybride varianten vrij gunstig zullen uitvallen. BPM wordt vastgesteld aan de hand van CO2 uitstoot dus de BPM zal lager zijn. Ik heb niet veel kennis over berekening van BPM dus ik kan ook compleet verkeerd zitten.

Als de hybride op het prijsniveau van de A200 zit, dan is het erg interessant. Stuk vlotter ook.
De cataloguswaarde zal in basis wel wat hoger zijn. Daarbij bieden ze geen business solutions pakket aan zoals ik het nu zie maar kan je wel alle opties aanvinken zoals AMG line etc. Voor de leaserijder zal de bijtelling dus niet meer interessant worden of dermate hoog uitvallen dat je net zo goed voor grotere auto kan kiezen want het blijft immers 'maar' een A-klasse.

We gaan het zien maar zeker een vlotte bak!

• thisisjazz
Simply1337 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:35:
heb gelachen... meer dan 20k aan opties aangevinkt... pfff

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MDC5UJLF

A250e voor 61k
61k... kan je net zo goed doorsparen voor een A35 haha

• FireDrunk
Die stoot wel 4x zoveel uit natuurlijk :P

Even niets...

• Simply1337
thisisjazz schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:45:
[...]

61k... kan je net zo goed doorsparen voor een A35 haha
doorsparen!

90k - AMG A 35 4MATIC+ --- fullllllll option :P

https://www.mercedes-benz...tml/summary?Mcid=MXG48C7Y

kaal wel 69k. :>

Edit: of gewoon van duitsland importeren voor 50k.. 10k bpm bepalen en 30k in zak houden voor onderhoud

Simply1337 wijzigde deze reactie 16-09-2019 11:04 (14%)

• Solkram
Simply1337 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:00:
[...]

doorsparen!

90k... đŸ¤ª

Dan neem ik wel een tweedehands Ferrari California.
https://www.autoscout24.n...25-4cec-b9ae-0f8df4977476

• thisisjazz
Solkram schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:16:
[...]

90k... đŸ¤ª

Dan neem ik wel een tweedehands Ferrari California.
https://www.autoscout24.n...25-4cec-b9ae-0f8df4977476
Heb je ook gekeken naar het interieur? Dat kan echt niet meer :D

• thisisjazz
Simply1337 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:00:
[...]

doorsparen!

Edit: of gewoon van duitsland importeren voor 50k.. 10k bpm bepalen en 30k in zak houden voor onderhoud
Dan maar 8 maanden wachten op de A200 :(… mag volgende week bestellen!

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:03
Kan, maar dan heb je een iPhone met Jailbreak nodig..

• sergevm
Hallo

Hoe speel je films af op de Mbux van Mercedes als je stilstaat en kan je ook YouTube video’s streamen?

Kan dit op een of andere manier ook als je aan het rijden bent

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Films afspelen d.m.v. de USB stick. Streamen kan niet.
En dit kan niet als je aan het rijden bent. Iets met veiligheid. ;)

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:55

Zebby

Gamed

De C350e gaat hem niet worden. Ik rij een 2013 Jetta met cataloguswaarde van 33k, dus als ik in een Mercedes van eind 2015 rij met een cataloguswaarde van 65k verwacht ik een duidelijke meerwaarde. Die was er niet genoeg. Eigenlijk alleen het uiterlijk was er - dat sterretje in je voorzicht werd ik wel warm van. Schakelen voelde te vergelijkbaar, af en toe te merkbaar. Rijgeluid idem dito. Opties/techniek vielen me ook tegen. Jammer, want vind het echt een mooie auto.

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-09 19:23
Silversin schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:34:
Na alweer de 2e inbraak dit jaar met een gestolen stuur, vind ik het wel tijd voor een stuurslot ofzo.

Iemand tips over extra beveiliging voor een CLA AMG stuurtje?
Heb zelf een disklok voor mijn M stuurtje. Geen problemen gehad tot nu toe.

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:03
Mijn order voor de CLA200 is op 15 augustus geplaatst en ze hebben nog steeds geen leverdatum, beetje jammer
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True