Levertijd staat nu op eind maartDvD77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:05:
Knoop doorgehakt, cla200 besteld.
MB CLA 200 DCT Business Solution AMG 4d Benzine
Kosmos zwart metalic
Digitale radio
Metallic lak
Panoramisch schuifdak
Connect package
Nightpakket
Plus Pakket
Dodehoek assistent
Zodra ik wat meer weet over de levertijd dan zal ik t melden
Auw! Misschien moet ik ook ff met mijn dealer gaan bellen, mijn auto stond voor eind november...ik hoop niet dat dit veel later wordt.DvD77 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:50:
[...]
Levertijd staat nu op eind maart![]()
Pffff dat had ik niet helemaal verwacht.
Wanneer besteld ? CLA of A?Abom schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Auw! Misschien moet ik ook ff met mijn dealer gaan bellen, mijn auto stond voor eind november...ik hoop niet dat dit veel later wordt.
Mercedes CLA 180d Business Solution
- Digitale White
- AMG-pakket
- Plus-pakket
- Rijassistentiepakket
- Nightpakket
- Connectiviteitspakket smartphone
- Digitale radio
Halverwege juni besteld.
[ Voor 32% gewijzigd door Abom op 25-07-2019 14:41 ]
Even over de DAB+ De nieuwe modellen hebben dit gewoon erin zitten. Alleen als de optie niet is besteld dan is hij nog niet geactiveerd.
Via de webshop van mercedes Me is deze optie erg makkelijk aan te schaffen (kost eenmalig 200 euro)
DAB+ wordt dan op afstand geactiveerd (permanent). Dit werkt direct
Ik heb dit vandaag zelf gedaan op mijn nieuwe b-klasse (uit voorraad, zonder DAB+)
Via de webshop van mercedes Me is deze optie erg makkelijk aan te schaffen (kost eenmalig 200 euro)
DAB+ wordt dan op afstand geactiveerd (permanent). Dit werkt direct
Ik heb dit vandaag zelf gedaan op mijn nieuwe b-klasse (uit voorraad, zonder DAB+)
Vanochtend langs de snelweg gestrand met mijn nieuwe A180, transmissie storing. Uiteindelijk weggesleept. Zal het door de hitte komen?
Kan.Safaci schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:05:
Vanochtend langs de snelweg gestrand met mijn nieuwe A180, transmissie storing. Uiteindelijk weggesleept. Zal het door de hitte komen?
Wat kost een nieuwe cla nu qua afleverkosten?DvD77 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:50:
[...]
Levertijd staat nu op eind maart![]()
Pffff dat had ik niet helemaal verwacht.
Afleverkosten mogen niet meer apart berekend worden bij nieuwe auto’s. Zit in de prijs van de auto verwerkt.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Wat kost een nieuwe cla nu qua afleverkosten?
https://www.anwb.nl/auto/kopen/kosten-rijklaar-maken
Ah, dat wist ik niet.DvD77 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:16:
[...]
Afleverkosten mogen niet meer apart berekend worden bij nieuwe auto’s. Zit in de prijs van de auto verwerkt.
https://www.anwb.nl/auto/kopen/kosten-rijklaar-maken
Ik kon er al niks van vinden op de Mercedes site, en in de configuratie.
Bedankt voor de tip.
Net te horen gekregen dat mijn auto eind september wordt verwacht, 2 maanden eerder, goed nieuws dus!
Krijg nou wat. Komt op de camping in NL (nabij Utrecht) ineens een zilver grijze EQC 400 voorbij rijden.
beste ,
iemand idee hoe je filmpjes kan kijken tewijl je rijdt? als je stilstaat werk het. vanaf je rijd valt het beeld weg
mvg
iemand idee hoe je filmpjes kan kijken tewijl je rijdt? als je stilstaat werk het. vanaf je rijd valt het beeld weg
mvg
Dat is uiteraard vanuit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld.nili007 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:16:
beste ,
mvg
Waarschijnlijk is het software-matig wel uit te schakelen, maar hoe en wat en of dat daadwerkelijk kan weet ik niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 31-07-2019 15:39 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zit sfeer-verlichting standaard in een A klasse? Ik zie op YouTube allemaal filmpjes erover maar op de website van Mercedes kan ik niet erover vinden. Het lijkt verder ook helemaal geen losse oplossing.
< dit stukje webruimte is te huur >
Sfeerverlichting is niet bij mijn weten niet standaard. Je ziet 'em los in de configurator of als onderdeel van een pakket.
De enige 'sfeerverlichting' die standaard is, is de verlichting bij de voeten van de bestuurder en bijrijder. De ambianceverlichting in het interieur die je in verschillende kleuren kunt instellen, is een optie. Tevens niet bij ieder pakket beschikbaar.. zo kon ik dit destijds (vorig jaar) niet kiezen toen ik mijn A200 Business Solution AMG bestelde.aex351 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:52:
Zit sfeer-verlichting standaard in een A klasse? Ik zie op YouTube allemaal filmpjes erover maar op de website van Mercedes kan ik niet erover vinden. Het lijkt verder ook helemaal geen losse oplossing.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In de launch edition is hij apart te bestellen en/of onderdeel van een pakket.aex351 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:52:
Bij een Business edition is er geen sfeer verlichting mogelijk.
Wat een domper. Kan het ook niet alsnog via de dealer besteld worden? Bedoel elke redelijk aangeklede auto heeft sfeerverlichting toch. Ik herinner me in de vorige a klasse dat zelfs in de hoofdleuning van de sportstoel sfeerverlichting zat.DvD77 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
In de launch edition is hij apart te bestellen en/of onderdeel van een pakket.
Bij een Business edition is er geen sfeer verlichting mogelijk.
Naar mijn weten niet, in de CLA business solution is het wel een optie, net als advanced sound system.aex351 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:31:
[...]
Wat een domper. Kan het ook niet alsnog via de dealer besteld worden? Bedoel elke redelijk aangeklede auto heeft sfeerverlichting toch. Ik herinner me in de vorige a klasse dat zelfs in de hoofdleuning van de sportstoel sfeerverlichting zat.
één van de redenen waarom ik voor de CLA ben gegaan.
De launch edition met alle opties die ik wilde hebben werd al snel erg prijzig. En ik vind de CLA mooier. Maar goed dat is persoonlijk.
De (te) beperkte opties voor de A-klasse business solution was voor mij ook een van de redenen om naar de CLA te kijken. Ik wilde persé distronic op mijn auto hebben en dat kun je niet kiezen op de business solution A-klasse.DvD77 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:54:
[...]
Naar mijn weten niet, in de CLA business solution is het wel een optie, net als advanced sound system.
één van de redenen waarom ik voor de cla ben gegaan.
De launch edition met alle opties die ik wilde hebben werd al snel erg prijzig. En ik vind de CLA mooier. Maar goed dat is persoonlijk.
Daarbij vind ik de CLA nog mooier dan de A-klasse sedan.
Mijn kaarten zijn erg verouderd, hetgeen betekent dat ik deze handmatig moet updaten. Nu heb ik de update op een USB-stick staan, maar het MBUX-systeem geeft niks als aan ik deze aansluit via de usb-C poort. Het betreft hier een A-klasse van dit jaar. Iemand ervaring met handmatige updates doorvoeren? In de handleiding kan ik niks vinden.
https://www.aclassclub.co...um/12379-map-updates.htmlSafaci schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:12:
Mijn kaarten zijn erg verouderd, hetgeen betekent dat ik deze handmatig moet updaten. Nu heb ik de update op een USB-stick staan, maar het MBUX-systeem geeft niks als aan ik deze aansluit via de usb-C poort. Het betreft hier een A-klasse van dit jaar. Iemand ervaring met handmatige updates doorvoeren? In de handleiding kan ik niks vinden.
All you then need to do is connect in your car. It won't begin uploading automatically, you need to go into settings for navigation. There you will see the update from your USB, click on it and it will upload. Took about ten minutes, following which the Nav will restart (then restart again when I disconnected the USB, for some reason), job done.
Even niets...
Weet iemand of het leer op het stuur in AMG-uitvoering kunstleer of echt leer is? Auto is een C-klasse, W205 (facelift, 08/2018) met AMG interieur en exterieur. Interieur is uitgevoerd in kunstleer, maar ik weet dus niet waarin het stuur werd uitgevoerd.
Het leer op het stuur voelt een beetje stug, bijna plakkerig, vind ik, maar ik wil het met de juiste middelen reinigen.
Tips voor goede interieurreinigers zijn ook heel erg welkom.
Het leer op het stuur voelt een beetje stug, bijna plakkerig, vind ik, maar ik wil het met de juiste middelen reinigen.
[ Voor 7% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 08-08-2019 12:17 ]
Het normale stuur is leer, het AMG stuur heb ik nooit in het echt gezien maar lijkt op alcantara. Zoek daar maar eens op net Google images.ctrlaltdelbe schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:17:
Weet iemand of het leer op het stuur in AMG-uitvoering kunstleer of echt leer is? Auto is een C-klasse, W205 (facelift, 08/2018) met AMG interieur en exterieur. Interieur is uitgevoerd in kunstleer, maar ik weet dus niet waarin het stuur werd uitgevoerd.
Heb je toevallig ook het verschil tussen de sport en comfortstoelen ervaren? Volgens mij waren de sportstoelen in de eerste a klasse tamelijk hard. Harder dan die van BWM en Audi. En nu zie ik dat de sportstoelen in de CLA eigenlijk op de comfort stoelen van de A klasse lijken.Abom schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:57:
[...]
De (te) beperkte opties voor de A-klasse business solution was voor mij ook een van de redenen om naar de CLA te kijken. Ik wilde persé distronic op mijn auto hebben en dat kun je niet kiezen op de business solution A-klasse.
Daarbij vind ik de CLA nog mooier dan de A-klasse sedan.
Ik heb zowel in een progressive als AMG line gezeten en gereden, beide hebben goede stoelen. Mij is niet opgevallen dat de sport stoelen extra stug zijn, maar ik vind dat over het algemeen sowieso fijn.aex351 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:27:
[...]
Heb je toevallig ook het verschil tussen de sport en comfortstoelen ervaren? Volgens mij waren de sportstoelen in de eerste a klasse tamelijk hard. Harder dan die van BWM en Audi. En nu zie ik dat de sportstoelen in de CLA eigenlijk op de comfort stoelen van de A klasse lijken.
Daarnaast vind ik het moeilijk om stoelen te beoordelen tijdens een proefrit.
Ik heb dit stilstaand ook nog niet voor elkaar gekregen andersnili007 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:16:
beste ,
mvg
Vanaf een iPhone streamen naar mbux?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Nee, film op de USB stick zetten.456 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:04:
[...]
Ik heb dit stilstaand ook nog niet voor elkaar gekregen anders![]()
Vanaf een iPhone streamen naar mbux?

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2019 10:20 ]
Dien je ook een bepaalde codec/resolutie te gebruiken?Rivanov schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:18:
[...]
Nee, film op de USB stick zetten.
[Afbeelding]
Krijg enkel een zwart scherm (en als ik ga rijden wel de mededeling dat er geen video afgespeeld
Kn worden tijdens t rijden, dus hij herkent t wel als video).
Of heb ik de optie video afspelen gewoon niet
Thanks Rivanov!
Dit was gewoon een normale .MKV in 1920x1080 in .h264.456 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:17:
[...]
Dien je ook een bepaalde codec/resolutie te gebruiken?
Krijg enkel een zwart scherm (en als ik ga rijden wel de mededeling dat er geen video afgespeeld
Kn worden tijdens t rijden, dus hij herkent t wel als video).
Of heb ik de optie video afspelen gewoon niet
Thanks Rivanov!
Kan je toevallig ook youtube'n als je stil staat?Rivanov schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:52:
[...]
Dit was gewoon een normale .MKV in 1920x1080 in .h264.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds vorig jaar september een 2018 Mercedes A200 Business Solution. Ben zeer tevreden. Echter, heb ik er bij de aanschaf voor gekozen om geen Smartphone connectiviteitspakket te nemen. Ofwel, ik heb geen Apple Carplay. Achteraf heb ik hier spijt van. Ik wil dus graag deze functie.
Ik heb het forum doorgelezen, maar voor zover ik kan vinden is het niemand gelukt na afloop in een nieuwe A klasse te activeren (aan te schaffen) via de webstore of direct in de auto. Als ik inlog in Mercedes Me zie ik deze melding:
https://pasteboard.co/IsyfKy1.jpg
Weet iemand of dit dit nog beschikbaar komt voor mijn auto? Zo nee, wat zijn dan mijn opties?
Hartelijk dank
Ik heb sinds vorig jaar september een 2018 Mercedes A200 Business Solution. Ben zeer tevreden. Echter, heb ik er bij de aanschaf voor gekozen om geen Smartphone connectiviteitspakket te nemen. Ofwel, ik heb geen Apple Carplay. Achteraf heb ik hier spijt van. Ik wil dus graag deze functie.
Ik heb het forum doorgelezen, maar voor zover ik kan vinden is het niemand gelukt na afloop in een nieuwe A klasse te activeren (aan te schaffen) via de webstore of direct in de auto. Als ik inlog in Mercedes Me zie ik deze melding:
Weet iemand of dit dit nog beschikbaar komt voor mijn auto? Zo nee, wat zijn dan mijn opties?
Hartelijk dank
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2019 22:39 ]
Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Aangezien het systeem boven een bepaalde snelheid volgens mij rond de 20 uitgaat wegens veiligheid. Ik heb het niet voor elkaar gekregen om rijdend op hogere snelheid een film te kijken.Rivanov schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:18:
[...]
Nee, film op de USB stick zetten.
[Afbeelding]
Ik had hetzelfde had een voorraad auto genomen zat ook geen apple carplay in, wat ik van de dealer begreep is dat er bepaalde hardware voor nodig is die wij er nu dus niet in hebben zitten. Dit is de reden dat het niet mogelijk isVerwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:28:
Hallo,
Hartelijk dank
Klopt. Ik stond daar ook stil op het moment dat ik de foto maakte.zaka_m4 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Aangezien het systeem boven een bepaalde snelheid volgens mij rond de 20 uitgaat wegens veiligheid. Ik heb het niet voor elkaar gekregen om rijdend op hogere snelheid een film te kijken.
Ja dat dacht ik al. Ik had wel ergens gelezen dat je het weg kon halen. Ik persoonlijk kies daar niet voor, in een vorige auto heb ik daardoor bijna een ongeluk gehad omdat ik werd afgeleid :-).Rivanov schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:47:
[...]
Klopt. Ik stond daar ook stil op het moment dat ik de foto maakte.
Nee.Heephstan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:32:
[...]
Kan je toevallig ook youtube'n als je stil staat?
Ik kan wel youtuben maar de voorwaarde is dat je een data abonnement hebt. Mercedes werkt met Vodafone helaas zijn dit geen goedkope abonnementen.
Klopt. Je moet Vodafone Internet In The Car afsluiten.
€ 5 voor 1GB (24 uur geldig)
€ 15 voor 3GB (4 weken geldig)
€ 25 voor 10GB (4 weken geldig)
€ 125 voor 50GB (1 jaar geldig)
€ 5 voor 1GB (24 uur geldig)
€ 15 voor 3GB (4 weken geldig)
€ 25 voor 10GB (4 weken geldig)
€ 125 voor 50GB (1 jaar geldig)
HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA.

En ik kan niet tetheren via mijn smartphone? Wifi hotspot van mijn telefoon aan de auto knopen?
[ Voor 21% gewijzigd door HeepH op 14-08-2019 17:13 ]
Nope niet mogelijk...Heephstan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:12:
[...]
HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA.![]()
![]()
.
En ik kan niet tetheren via mijn smartphone? Wifi hotspot van mijn telefoon aan de auto knopen?
Hoe haal je zoiets weg dan? Illegale update?zaka_m4 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:49:
[...]
Ja dat dacht ik al. Ik had wel ergens gelezen dat je het weg kon halen. Ik persoonlijk kies daar niet voor, in een vorige auto heb ik daardoor bijna een ongeluk gehad omdat ik werd afgeleid :-).
Nieuwe Android Auto is uit die ook widescreen heeft. Helaas geeft Mercedes aan via de Android store dat ze widescreen niet gaan supporten op de E klasse (W213). Wel apart, voor Apple werkt het wel gewoon in widescreen. Jammer 
Hi Sander, as your car does not have MBUX it will not get the wide screen option and it unfortunately cannot be retrofitted either. Smart home integration is currently only available for iOS devices and regrettably we do not have any dates for Android at this moment. For any other questions please call our Mercedes me Team on 📞 00800 9 77 77 777
[ Voor 44% gewijzigd door swtimmer op 14-08-2019 19:23 ]
Verwijderd
Sinds een maand een nieuwe MB A180, sinds twee dagen gaat het rechter MBUX scherm niet meer aan en heb dus geen toegang tot radio, navigatie en camera. Is dit een bekend probleem bij dit specifieke model, weet iemand wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden? alvast dank voor het meedenken!
Nog geen enkele melding van dit probleem gelezen. Zou even contact opnemen met je dealer.
Kreeg vandaag ineens weer een automatische kaartupdate OTA in de auto.

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2019 19:01 ]
In de nieuwe B heb ik problemen met de airbags, zoals de A klasses ook kunnen hebben.
De stekkers zijn al vervangen, maar na 1 week was linksachter aan de beurt. Er is nu een diagnose gemaakt met de Xentry en deze wordt verder opgepakt, als ik zo hoor gaan ze hoogstwaarschijnlijk een nieuwe regel unit plaatsen.
Verder zit ik alweer op 16559KM op de teller sinds 29-04 met een gemiddeld verbruik van 6.7 liter op de 100KM over datzelfde aantal en ook al is het een 1.3 benzine motor, bevalt mij de auto prima en komt goed mee met de rest. De vorige B was een stuk minder vlot, ook al was dit ook een B180.
De multimedia en dan met name de MBUX ben ik erg tevreden mee, reageert snel, enige puntje is dat je Mercedes maar Benz moet noemen, anders bemoeit ze zich er weer mee
Kwam paar weken geleden achter de functie als je hem in ECO stand zet dat de D groen wordt en je in een vrij loop gaat als je het gas los laat :-)
Verder kreeg ik vandaag een geautomatiseerde mail dat hij zeer binnenkort (4weken) voor de beurt moet, terwijl er nog bijna 9000KM te gaan is...
De stekkers zijn al vervangen, maar na 1 week was linksachter aan de beurt. Er is nu een diagnose gemaakt met de Xentry en deze wordt verder opgepakt, als ik zo hoor gaan ze hoogstwaarschijnlijk een nieuwe regel unit plaatsen.
Verder zit ik alweer op 16559KM op de teller sinds 29-04 met een gemiddeld verbruik van 6.7 liter op de 100KM over datzelfde aantal en ook al is het een 1.3 benzine motor, bevalt mij de auto prima en komt goed mee met de rest. De vorige B was een stuk minder vlot, ook al was dit ook een B180.
De multimedia en dan met name de MBUX ben ik erg tevreden mee, reageert snel, enige puntje is dat je Mercedes maar Benz moet noemen, anders bemoeit ze zich er weer mee
Kwam paar weken geleden achter de functie als je hem in ECO stand zet dat de D groen wordt en je in een vrij loop gaat als je het gas los laat :-)
Verder kreeg ik vandaag een geautomatiseerde mail dat hij zeer binnenkort (4weken) voor de beurt moet, terwijl er nog bijna 9000KM te gaan is...
[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 24-08-2019 19:19 ]
Ben afgelopen week overigens de 40.000km alweer gepasseerd in m’n A-Klasse. Nog binnen het jaar.
Volgende maand (18 september) rijdt ik ‘m één jaar.. tijd gaat snel!
Volgende maand (18 september) rijdt ik ‘m één jaar.. tijd gaat snel!

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2019 19:34 ]
@Rivanov Dan ben je waarscijnlijk een van de eerste in NL? Zo lang is de A toch nog niet leverbaar? Die van mij komt over 4 weken

Even niets...
Ik was wel één van de eerste lichting destijds ja..
Ze begonnen volgens mij rond juni/juli met uitleveren van de eerste modellen.
"Gelukkig" is de mijne niet de állereerste lichting, want ik heb gewoon vanaf het begin Apple CarPlay aan boord, wat de allereerste lichting niet heeft.
Ze begonnen volgens mij rond juni/juli met uitleveren van de eerste modellen.
"Gelukkig" is de mijne niet de állereerste lichting, want ik heb gewoon vanaf het begin Apple CarPlay aan boord, wat de allereerste lichting niet heeft.
[ Voor 69% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2019 20:29 ]
Beste,Vorkie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:17:
In de nieuwe B heb ik problemen met de airbags, zoals de A klasses ook kunnen hebben.
De multimedia en dan met name de MBUX ben ik erg tevreden mee, reageert snel, enige puntje is dat je Mercedes maar Benz moet noemen, anders bemoeit ze zich er weer mee![]()
Dat probleem heb ik ook gehad met de airbags na verschillende malen langs geweest heb ik nu een nieuwe computer erin zitten. Sindsdien heb ik dit probleem niet.
Het kan zijn dat je jouw scherm hebt uitgezet dan blijft hij ook uitstaan. Dit heb ik ook gehad ben alleen ff vergeten hoe ik hem weer aan kreeg was een van de knopjes lang ingedrukt houden. Ik denk dat je ditzelfde probleem hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:25:
Sinds een maand een nieuwe MB A180, sinds twee dagen gaat het rechter MBUX scherm niet meer aan en heb dus geen toegang tot radio, navigatie en camera. Is dit een bekend probleem bij dit specifieke model, weet iemand wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden? alvast dank voor het meedenken!
Weet iemand toevallig de actuele levertijd van een A-klasse Business Solution (zakelijke lease)?
[ Voor 10% gewijzigd door Fresh op 28-08-2019 18:04 ]
Ik heb twee weken geleden gevraagd naar de levertijd van een A Klasse sedan. En daar werd levering verwacht van februari- maart als ik heb toen zou bestellenFresh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:04:
Weet iemand toevallig de actuele levertijd van een A-klasse Business Solution (zakelijke lease)?
Hatchback of Sedan?
Ik heb een A-180d Sedan besteld in maart dit jaar en de levering staat (nog) op begin oktober. 🤞
Ik heb een A-180d Sedan besteld in maart dit jaar en de levering staat (nog) op begin oktober. 🤞
De hatchback variant (A-180)Solkram schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:56:
Hatchback of Sedan?
De Sedan heeft/had leveringsproblemen omdat ze in eerste instantie volledig wouden produceren in Mexico. Nu is er een fabriek in Duitsland voor omgebouwd om de Europese markt te bedienen.
De hatchback heeft dit probleem niet. Deze zou een normale levertijd moeten hebben.
De hatchback heeft dit probleem niet. Deze zou een normale levertijd moeten hebben.
Benieuwd of er nog een keer een POI update komt. Benzinepomp hier in de buurt is al enkele jaren geen Shell meer, maar Lukoil maar er staat nog steeds een Shell logo in m'n MBUX scherm. 
Details, maar zo ben ik.
Details, maar zo ben ik.
Oh bij mij is de Texaco hier op de hoek wel netjes bijgewerkt naar TotalRivanov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:31:
Benieuwd of er nog een keer een POI update komt. Benzinepomp hier in de buurt is al enkele jaren geen Shell meer, maar Lukoil maar er staat nog steeds een Shell logo in m'n MBUX scherm.
Details, maar zo ben ik.
Nieuwe knooppunt Almere zat er eigenlijk ook redelijk vlot in.
Vanmiddag mijn nieuwe A180 Business Edition plus met dab en android car/apple carplay en heel veel Mercedes online spul, en hij rijd fantastisch, moet nog even wennen aan de automaat (7traps) maar dat komt zeker goed. En een G- kenteken! Aflevering was top daar in Den Bosch met een mooie uitleg van alle functies en hoe alles werkt. Top gewoon.
Maar vanavond zag ik opeens een oranje airbag lampje bij mijn climate control. Oranje is voor mij gevoel of een error of iets wat is uitgeschakeld. Of denk ik fout en is de passagier wel beschermd?
Een ander issue is bluetooth pairing met de telefoon. Voor bellen gaat het goed, ook gewoon twee telefoons. Maar multimedia dus niet. Ik krijg hem gekoppeld, maar zodra er geen verbinding meer is (auto uit, telefoon uit, telefoon buiten bereik auto) moet ik zowel op mijn telefoon als in de Merc de koppeling weggooien en opnieuw aanmaken. Beetje vervelend iedere keer (overigens andoid car werkt wel met USB, maar het gaat tenslotte om het principe). Iemand een idee? (Android versie 7.0).
Maar vanavond zag ik opeens een oranje airbag lampje bij mijn climate control. Oranje is voor mij gevoel of een error of iets wat is uitgeschakeld. Of denk ik fout en is de passagier wel beschermd?
Een ander issue is bluetooth pairing met de telefoon. Voor bellen gaat het goed, ook gewoon twee telefoons. Maar multimedia dus niet. Ik krijg hem gekoppeld, maar zodra er geen verbinding meer is (auto uit, telefoon uit, telefoon buiten bereik auto) moet ik zowel op mijn telefoon als in de Merc de koppeling weggooien en opnieuw aanmaken. Beetje vervelend iedere keer (overigens andoid car werkt wel met USB, maar het gaat tenslotte om het principe). Iemand een idee? (Android versie 7.0).
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Heb je de auto in je bluetooth instellingen ook alle rechten gegeven? (Toegang tot contacten, sms etc)
Even niets...
@Wim-Bart als er niemand naast je zit is het airbag passagier lampje oranje, zodra de auto detecteert dat er een passagier op zit zou deze wit worden met de tekst on, met oranje staat er off.
mijne is half april besteld, eerste bericht was levering week 52 (!), echter een paar weken geleden kon de dealer melden dat hij nu in week 38 wordt verwacht. Is een hatchback, Business solution AMGFresh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:04:
[ Voor 5% gewijzigd door stijnec1 op 30-08-2019 12:33 ]
Ik weet niet of het al eerder vermeld is, maar ik kwam er deze week achter dat je impliciet meer sfeerverlichting krijgt in een A-klasse als je voor een sierelement kiest (bijvoorbeeld H44 aluminium).
A klasse met AMG Line en Premium Plus:
En met sierelement aluminium:

De verwachting dat ik deze extra strips al had is ontstaan doordat de Nederlandse configurator gewoon zelf een sierelement pakt zodra je AMG Line en Premium Plus aanklikt, terwijl je die dus niet krijgt. In die configurator kun je de sierelementen dan ook niet meer uitzetten.

De verwachting dat ik deze extra strips al had is ontstaan doordat de Nederlandse configurator gewoon zelf een sierelement pakt zodra je AMG Line en Premium Plus aanklikt, terwijl je die dus niet krijgt. In die configurator kun je de sierelementen dan ook niet meer uitzetten.
Oh, ik heb die juist expliciet weggelaten in de bestelling. Die sierdelen vond ik nogal opzichtig in de deuren, en ondanks dat de configurator ze je vrij makkelijk geeft, zijn ze niet verplicht.
Als het goed is is mijn auto zonder besteld. (en komt over 4 weken).
Als het goed is is mijn auto zonder besteld. (en komt over 4 weken).
Even niets...
Blijft persoonlijk natuurlijk, maar ik heb liever die extra sfeerverlichting erbij.
Grappig dat een pizzatent hier om de hoek een turkse vlag op de navigatie krijgt bij de POI. Want eigenlijk zijn het ook gewoon turken
Ik heb ze ook niet genomen. Ik heb een paar proefritten gemaakt en ik werd heel erg afgeleid tijdens het rijden (voor anderen geldt dat misschien minder) daarom ook geen panoramadak, want ik word compleet gestoord wanneer ik onder bomen of lantaarns rij en dan schaduwen of lichtinval van boven krijg.Rickth64 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:57:
Ik weet niet of het al eerder vermeld is, maar ik kwam er deze week achter dat je impliciet meer sfeerverlichting krijgt in een A-klasse als je voor een sierelement kiest (bijvoorbeeld H44 aluminium).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank je, gelijk getest en je hebt gelijk!Vorkie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:57:
@Wim-Bart als er niemand naast je zit is het airbag passagier lampje oranje, zodra de auto detecteert dat er een passagier op zit zou deze wit worden met de tekst on, met oranje staat er off.
Ja, maar wat me verbaasd is dat ik wanneer ik verbinding maak op de Merc twee items heb met mijn telefoon naam 1 met een telefoon teken en 1 met een muzieknootje er voor. Wanneer ik die laatste kies werkt het helemaal niet.FireDrunk schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:18:
Heb je de auto in je bluetooth instellingen ook alle rechten gegeven? (Toegang tot contacten, sms etc)
Wat mij ook bevreemd, hoewel ik op mijn telefoon steeds het profiel "vergeet" er nu inmiddels 11 x Berichten staat, 11 x Contacten delen en dat wordt iedere keer meer wanneer ik opnieuw koppel.
[ Voor 32% gewijzigd door Wim-Bart op 30-08-2019 16:35 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
De online portal is helemaal vernieuwd. Je kan nu ook betere profielen maken met je eigen foto
Na alweer de 2e inbraak dit jaar met een gestolen stuur, vind ik het wel tijd voor een stuurslot ofzo.
Iemand tips over extra beveiliging voor een CLA AMG stuurtje?
Iemand tips over extra beveiliging voor een CLA AMG stuurtje?
Ben benieuwd of dat wat gaat uitmaken, aangezien ze maar een paar minuten nodig hebben om het los te rukken. Daarnaast mag de leasefirma over een alarmsysteem zorgen maken, vind die kosten iets te veel van het goede. Zoek meer iets wat ze kan afschrikken qua hoeveelheid werk/tijd
[ Voor 15% gewijzigd door Silversin op 01-09-2019 11:39 ]
Dat kan al heel lang.. heb namelijk al een jaar een eigen foto in m'n profiel.DonnieDoezoe schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:36:
De online portal is helemaal vernieuwd. Je kan nu ook betere profielen maken met je eigen foto
Dat maakt wat uit. Normaal doen ze een hoop auto's binnen een buurt in een avond. Alarm dat afgaat verraadt hun aanwezigheid. Je ziet vaker dat auto's met alarm met rust worden gelaten (iig auto's met een fatsoenlijk alarm, niet zoals VAG etc.).Silversin schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:36:
Ben benieuwd of dat wat gaat uitmaken, aangezien ze maar een paar minuten nodig hebben om het los te rukken. Daarnaast mag de leasefirma over een alarmsysteem zorgen maken, vind die kosten iets te veel van het goede. Zoek meer iets wat ze kan afschrikken qua hoeveelheid werk/tijd
Morgen maar eens met de leasemaatschappij overleggen, want ik vrees dat ze de smaak te pakken hebben.S_Chief schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:33:
[...]
Dat maakt wat uit. Normaal doen ze een hoop auto's binnen een buurt in een avond. Alarm dat afgaat verraadt hun aanwezigheid. Je ziet vaker dat auto's met alarm met rust worden gelaten (iig auto's met een fatsoenlijk alarm, niet zoals VAG etc.).
AZ wordt nog steeds gesponsord door DSB als ik de navigatie mag gelovenRivanov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:31:
Details, maar zo ben ik.

Ik twijfel nu om een A160 bussiness solution te pakken of een volvo V40, wat raden jullie aan?
Aanstaande vrijdag ga ik waarschijnlijk proefritten maken met beide auto's.
Daarnaast zijn er mensen die ervaring hebben met het 7 inch teller scherm en 10" navi scherm, ik krijg het helaas vanwege het max fiscale bedrag van 30k niet voor elkaar om er de 2 10" in te krijgen.
Zit er bij deze uitvoering al de led verlichting in het dashboard en ventilator roosters verwerkt?
Aanstaande vrijdag ga ik waarschijnlijk proefritten maken met beide auto's.
Daarnaast zijn er mensen die ervaring hebben met het 7 inch teller scherm en 10" navi scherm, ik krijg het helaas vanwege het max fiscale bedrag van 30k niet voor elkaar om er de 2 10" in te krijgen.
Zit er bij deze uitvoering al de led verlichting in het dashboard en ventilator roosters verwerkt?
Nee, Ambient Lighting zit niet in die uitvoering. Business is echt basic.
Mijn gevoel zegt dat jij lekker voor de V40 moet gaan. Dat is een uitloop model die je nu voor een heel schappelijke prijs full-option kunt krijgen. Met jouw budget kun je hoogstens een "schrapers-uitvoering" rijden van de A-Klasse en dat wil je niet denk ik.
Mijn gevoel zegt dat jij lekker voor de V40 moet gaan. Dat is een uitloop model die je nu voor een heel schappelijke prijs full-option kunt krijgen. Met jouw budget kun je hoogstens een "schrapers-uitvoering" rijden van de A-Klasse en dat wil je niet denk ik.
[ Voor 64% gewijzigd door Rivanov op 04-09-2019 14:12 ]
Als je de business solution plus kan pakken met AMG pakket, dan zit je prima
In elk geval is een v40 ook niet alles. Ik vond de stoelen echt te beperkt. Kort zitvlak en niet uitschuifbaar. Ook het dashboard met echt tientallen knopjes vond ik niet handig. Misschien een oneerlijke vergelijking maar BMW (alle stoelen?) en Audi (de sportstoelen) zit ook echt stukken beter.
Van de laatste a klasse moet ik de sportstoelen nog ervaren, maar het 1e model zat wel erg stug/hard. Beetje stugheid is prima, maar je wilt ook comfort.
Van de laatste a klasse moet ik de sportstoelen nog ervaren, maar het 1e model zat wel erg stug/hard. Beetje stugheid is prima, maar je wilt ook comfort.
Sportstoelen in de nieuwe A-klasse zijn prima qua comfort. Afgelopen vakantie naar Frankrijk geweest met op de heen- en terugreis 800km en stapte uitgerust uit.
Precies dat idd.Rivanov schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:02:
Nee, Ambient Lighting zit niet in die uitvoering. Business is echt basic.
Maar nu komt de twist:
De Volvo is heel klein achterin en ik ben bang dat ik over 3 jaar helemaal uitgekeken ben op het interieur en navigatie. De Mercedes is iets ruimer. Golf nog ruimer maar die is ook erg kaal voor dit bedrag (nog kaler dan de A klasse voor dit geld). Dan lijkt mij de Mercedes de beste keuze? Gaat het vooral om de dubbele grote schermen of zijn er andere opties die dan volgens jullie ontbreken?.
Ik weet dat ik concessies moet maken voor dit bedrag, maar als ik weet wat de functies zijn die de auto maken, kan ik eventueel nadenken over een eigen bijdrage of proberen een mooie deal te sluiten.
De Volvo is heel klein achterin en ik ben bang dat ik over 3 jaar helemaal uitgekeken ben op het interieur en navigatie. De Mercedes is iets ruimer. Golf nog ruimer maar die is ook erg kaal voor dit bedrag (nog kaler dan de A klasse voor dit geld). Dan lijkt mij de Mercedes de beste keuze? Gaat het vooral om de dubbele grote schermen of zijn er andere opties die dan volgens jullie ontbreken?.
Ik weet dat ik concessies moet maken voor dit bedrag, maar als ik weet wat de functies zijn die de auto maken, kan ik eventueel nadenken over een eigen bijdrage of proberen een mooie deal te sluiten.
Dubbele scherm, led verlichting ipv halogeenlicht koplampen en automaat.Luuk013 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:46:
Maar nu komt de twist:
als je naar 37k kan onderhandelen zit je in een a180 business solution plus, je a160 zit ook al op bijna 32k.
De dubbele grote schermen zijn wel het paradepaardje van de nieuwe A-klasse. Qua ruimte zijn er betere deals te vinden in dit segment. Daarnaast vind ik de hatchback zonder AMG exterieur ook niet zo spannend en zijn er mooiere auto's in deze prijsklasse. Maar dit en het infotainment zijn natuurlijk heel subjectief.Luuk013 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:46:
Maar nu komt de twist:
Ik zou vooral aanraden om te gaan proefrijden met een A160. Het is de zwakste motor die ze aanbieden. Wat voor effect heeft dit op de rijeigenschappen? Mijn vrouw heeft net een MiTo ingeruild met zo'n +/- 85 pk en dat reed niet altijd even comfortabel. Haar nieuwe 500X heeft 140 paarden en dat rijdt VEEL comfortabeler. Probeer de vraag vooral te beantwoorden of de A160 genoeg kracht heeft voor jouw wensen.
Dat is natuurlijk een groot verschil, de A160 heeft er 109 en de volvo 122, wat nou niet echt een groot verschil is. Mijn huidige auto heeft 105pk en trekt in 10,5 seconden op naar 100, de Benz in 10,8 en de volvo in 9,9.Solkram schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:18:
[...]
De dubbele grote schermen zijn wel het paradepaardje van de nieuwe A-klasse. Qua ruimte zijn er betere deals te vinden in dit segment. Daarnaast vind ik de hatchback zonder AMG exterieur ook niet zo spannend en zijn er mooiere auto's in deze prijsklasse. Maar dit en het infotainment zijn natuurlijk heel subjectief.
Ik zou vooral aanraden om te gaan proefrijden met een A160. Het is de zwakste motor die ze aanbieden. Wat voor effect heeft dit op de rijeigenschappen? Mijn vrouw heeft net een MiTo ingeruild met zo'n +/- 85 pk en dat reed niet altijd even comfortabel. Haar nieuwe 500X heeft 140 paarden en dat rijdt VEEL comfortabeler. Probeer de vraag vooral te beantwoorden of de A160 genoeg kracht heeft voor jouw wensen.
Maar ik neem jullie mening zeker mee in mijn keuze, ik ga morgen een proefrit maken in beide voertuigen.
En uiteindelijk nog wat onderhandelen over de mogelijkheden mits beide voertuigen nog in de race zitten.
Ik rij de a180d business solution met pluspakket (stoelverwarming/widescreen cockpit/full led koplampen) en ben hier zeer tevreden over. Ik denk ook dat de widescreen en de leds het verschil maken. Vergeet ambient lightning, dat is voor kopers te lokken. Als je echt met een kale moet rijden zou ik toch voor een andere C-segmenter gaan vol met opties.Luuk013 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:14:
[...]
Dat is natuurlijk een groot verschil, de A160 heeft er 109 en de volvo 122, wat nou niet echt een groot verschil is. Mijn huidige auto heeft 105pk en trekt in 10,5 seconden op naar 100, de Benz in 10,8 en de volvo in 9,9.
Maar ik neem jullie mening zeker mee in mijn keuze, ik ga morgen een proefrit maken in beide voertuigen.
En uiteindelijk nog wat onderhandelen over de mogelijkheden mits beide voertuigen nog in de race zitten.
Precies, voor 30k zou ik liever een leuke sportieve Ford Focus (FOCUS ST Line Business) bij elkaar klikken met de beste rijeigenschappen in zijn klasse in plaats van dit:
https://www.autoweek.nl/a...mercedes-benz-a-klasse-2/ (het ziet er echt niet uit...)
Dan lijkt het ook zo dat je graag met ster wilt rijden maar het het weer net niet is. Bij die Ford zit je op 26k en nog wat ruimte voor hem lekker aan te kleden
https://www.autoweek.nl/a...mercedes-benz-a-klasse-2/ (het ziet er echt niet uit...)
Dan lijkt het ook zo dat je graag met ster wilt rijden maar het het weer net niet is. Bij die Ford zit je op 26k en nog wat ruimte voor hem lekker aan te kleden
[ Voor 16% gewijzigd door Razer op 05-09-2019 12:51 ]
Er zit wel een verschil in de Bussiness solution uitvoering en de standaard jij laat zien. Ford ben ik ook geweest maar ik ben geen fan van het interieur.Razer schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:49:
Precies, voor 30k zou ik liever een leuke sportieve Ford Focus (FOCUS ST Line Business) bij elkaar klikken met de beste rijeigenschappen in zijn klasse in plaats van dit:
Sinds kort rij ik in een nieuwe b klasse. De afgelopen weken kon ik vanaf mijn android telefoon (aangesloten op de usb c aansluiting voorin bij de bekerhouders) muziek afspelen. Op de een of andere manier wilt mbux opeens zelf Android Auto opstarten, maar deze heb ik niet op mijn telefoon staan. Met als gevolg dat ik niet meer via usb muziek kan afspelen van mijn telefoon. Heeft iemand een idee hoe ik de Android Auto verbinding kan stoppen? Zolang mijn telefoon via usb is aangesloten, blijft het Android Auto logo bovenin beeld staan. Overigens lukt het wel via een andere usb poort, bijvoorbeeld in de middenarmsteun, maar ik wil het dus via de aansluiting voorin, zoals het de hele tijd gewerkt heeft..
Tweede vraagje: Hoe werkt what3words navigatie in het Nederlands? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb de online en global search service aan staan, maar mbux lijkt what3words niet te herkennen en komt met voorstellen als 'fit for free' (three lijkt op free). Ook het rechtstreeks invoeren van de drie woorden in het navigatiesysteem wordt niet begrepen. Filmpjes op youtube laten duidelijk zien dat 'take me to what3words hello page brand' zou moeten werken. 'Breng me naar what3words gevallen snuit bakboter' werkt iig niet. 'watdriewoorden' trouwens ook niet
Is dit soms een extra service die aangezet/aangeschaft moet worden, of articuleer ik niet goed? Andere gesproken opdrachten werken overigens prima.
Tweede vraagje: Hoe werkt what3words navigatie in het Nederlands? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb de online en global search service aan staan, maar mbux lijkt what3words niet te herkennen en komt met voorstellen als 'fit for free' (three lijkt op free). Ook het rechtstreeks invoeren van de drie woorden in het navigatiesysteem wordt niet begrepen. Filmpjes op youtube laten duidelijk zien dat 'take me to what3words hello page brand' zou moeten werken. 'Breng me naar what3words gevallen snuit bakboter' werkt iig niet. 'watdriewoorden' trouwens ook niet

Is dit soms een extra service die aangezet/aangeschaft moet worden, of articuleer ik niet goed? Andere gesproken opdrachten werken overigens prima.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Vorige week donderdag mijn nieuwe A180 Business Solution Plus opgehaald. Vandaag al meer bij de garage gestaan in 1 week dan met mijn Honda in 2 jaar met 110K.
En heb er al 652KM op zitten. En Backup Batterij al voor de tweede keer kapot. Wanneer ik iedere 4 dagen naar de Dealer toe moet is het wel een dingetje.
Update: Probleem met kabelboom, ding krijgt maar 9V in plaats van 12V. Waarom testen ze dat niet in de fabriek, wat is er nog meer kapot of niet goed vraag ik mij af. Dus nu vervangende auto zonder Android Car oud model en net voor ik weekeindje weg ga. 7,5 dagen oud en dan nu dit al.
Mercedes weet gewoon in een week mijn totale vertrouwen in het merk om zeep te helpen. Ze doen hun best maar ik ben zo boos. Deze auto heeft mij nu al bijna € 600 aan omzet gekost en komen ze met zo een kut oplossing, waarom geen nieuwe wagen uit de showroom.
En nog een update: Er blijkt nog meer aan de hand, schakelaars van de leeslampjes doen het ook niet. Heb de auto van binnen helemaal open zien liggen met kabels overal, niet normaal meer.
Ook even gevraagd hoe ik stoelverwarming aan kan zetten en hoe ik dashboard gedeelte op scherm breed kan zetten, is het antwoord, dat is alleen bij het Pluspakket. Ja duh, dat had ik ook besteld. Blijkt de auto een gewone Business Solution te zijn waarbij de kleur alleen goed is. Dat gaat maandag lachen worden met de Lease maatschappij, in de offerte staat namelijk Business Solution Plus.
En heb er al 652KM op zitten. En Backup Batterij al voor de tweede keer kapot. Wanneer ik iedere 4 dagen naar de Dealer toe moet is het wel een dingetje.
Update: Probleem met kabelboom, ding krijgt maar 9V in plaats van 12V. Waarom testen ze dat niet in de fabriek, wat is er nog meer kapot of niet goed vraag ik mij af. Dus nu vervangende auto zonder Android Car oud model en net voor ik weekeindje weg ga. 7,5 dagen oud en dan nu dit al.
Mercedes weet gewoon in een week mijn totale vertrouwen in het merk om zeep te helpen. Ze doen hun best maar ik ben zo boos. Deze auto heeft mij nu al bijna € 600 aan omzet gekost en komen ze met zo een kut oplossing, waarom geen nieuwe wagen uit de showroom.
En nog een update: Er blijkt nog meer aan de hand, schakelaars van de leeslampjes doen het ook niet. Heb de auto van binnen helemaal open zien liggen met kabels overal, niet normaal meer.
Ook even gevraagd hoe ik stoelverwarming aan kan zetten en hoe ik dashboard gedeelte op scherm breed kan zetten, is het antwoord, dat is alleen bij het Pluspakket. Ja duh, dat had ik ook besteld. Blijkt de auto een gewone Business Solution te zijn waarbij de kleur alleen goed is. Dat gaat maandag lachen worden met de Lease maatschappij, in de offerte staat namelijk Business Solution Plus.
[ Voor 73% gewijzigd door Wim-Bart op 06-09-2019 20:27 ]
Volgens mij kan je in je telefoon instellen als welk 'type' je telefoon herkend wordt. Ook kan je in je telefoon Android Auto geforceerd uitzetten dacht ik.Xtremelead schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:03:
Sinds kort rij ik in een nieuwe b klasse. De afgelopen weken kon ik vanaf mijn android telefoon (aangesloten op de usb c aansluiting voorin bij de bekerhouders) muziek afspelen. Op de een of andere manier wilt mbux opeens zelf Android Auto opstarten, maar deze heb ik niet op mijn telefoon staan. Met als gevolg dat ik niet meer via usb muziek kan afspelen van mijn telefoon. Heeft iemand een idee hoe ik de Android Auto verbinding kan stoppen? Zolang mijn telefoon via usb is aangesloten, blijft het Android Auto logo bovenin beeld staan. Overigens lukt het wel via een andere usb poort, bijvoorbeeld in de middenarmsteun, maar ik wil het dus via de aansluiting voorin, zoals het de hele tijd gewerkt heeft..
Even niets...
Op mijn telefoon, Galaxy S8, staat geen Android Auto dus kan ik die ook niet uitzetten lijkt mij.
Wat betreft de usb verbinding instelling op de telefoon: wisselen tussen bestanden overzetten, alleen muziek, alleen opladen, enz werkt niet... De telefoon ziet de auto alleen maar als usb accessoire. Dit is dus alleen als de telefoon op de usb poort voorin is aangesloten. Die met dat speciale ikoontje. Aangesloten op de poort in de armsteun werkt het goed.
Wat betreft de usb verbinding instelling op de telefoon: wisselen tussen bestanden overzetten, alleen muziek, alleen opladen, enz werkt niet... De telefoon ziet de auto alleen maar als usb accessoire. Dit is dus alleen als de telefoon op de usb poort voorin is aangesloten. Die met dat speciale ikoontje. Aangesloten op de poort in de armsteun werkt het goed.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Wat bedoel je met dashboard gedeelte breed kunt zetten? Heb je alleen 2 kleine schermen in jou uitvoering of het grote media display?Wim-Bart schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:15:
Ik heb een breed display (Business solution) maar bij mijn stuur is het display maar de helft van wat de rechter is. Maar toen ik hem bestelde moest ik van de dealer het Plus pakket nemen voor de wide screen optie wat ik dus ook gedaan heb. En nu blijkt dat de lease maatschappij de gewone Business Solution heeft besteld. Gelukkig heb ik de offerte waar gewoon nog op staat A180 Business Solution Plus met DAB en Smarphone optie. Maandag gaat de auto dus gewoon naar de lease maatschappij terug, want heb geen zin om mij 5 jaar lang te ergeren.Razer schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:10:
[...]
Wat bedoel je met dashboard gedeelte breed kunt zetten? Heb je alleen 2 kleine schermen in jou uitvoering of het grote media display?
Dat is een grote oops voor de leasemaatschappij....Wim-Bart schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:30:
[...]
Ik heb een breed display (Business solution) maar bij mijn stuur is het display maar de helft van wat de rechter is. Maar toen ik hem bestelde moest ik van de dealer het Plus pakket nemen voor de wide screen optie wat ik dus ook gedaan heb. En nu blijkt dat de lease maatschappij de gewone Business Solution heeft besteld. Gelukkig heb ik de offerte waar gewoon nog op staat A180 Business Solution Plus met DAB en Smarphone optie. Maandag gaat de auto dus gewoon naar de lease maatschappij terug, want heb geen zin om mij 5 jaar lang te ergeren.
Dan heb je ook haloGEEN licht koplampen ipv LED, scherm inderdaad niet fullscreen (dus alleen de wijzer) en geen stoelverwarming. DAB+ is inderdaad een optie, die zit niet standaard in BS+
Op naar je nieuwe A
@Xtremelead Heb dit eens nagevraagd, ben benieuwd wat voor antwoord ik ga ontvangen. Had er zelf nog niet over gehoord.
[ Voor 14% gewijzigd door Vorkie op 07-09-2019 20:14 ]
Met de steeds wisselende zaken in de Business Solution is het ook moeilijk om bij te houden, zo had ik dus eerst het Smartphone pakket als optie, maar blijkt dat nu standaard er in te zitten. Zelf dacht ik ook dat het door een aanpassing van het Plus pakket kwam, maar toen ik dus de stoelverwarming aan wilde zetten...…. Bleek die er niet in te zitten en toen viel dus het kwartje, ze hebben de standaard BS en niet de BS+ besteld.Vorkie schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:51:
[...]
Dat is een grote oops voor de leasemaatschappij....
Dan heb je ook haloGEEN licht koplampen ipv LED, scherm inderdaad niet fullscreen (dus alleen de wijzer) en geen stoelverwarming. DAB+ is inderdaad een optie, die zit niet standaard in BS+
Op naar je nieuwe A
@Xtremelead Heb dit eens nagevraagd, ben benieuwd wat voor antwoord ik ga ontvangen. Had er zelf nog niet over gehoord.