Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 16:39

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Vanmiddag een proefrit in de EQC, ben benieuwd!

Werkt met: Apple iMac 27" i5 | Apple Macbook Pro Retina 15" | Apple iPhone SE 64 GB | 2 x Apple Cinema Display 27"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:49
johanmulder schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:11:
Vanmiddag een proefrit in de EQC, ben benieuwd!
En?? :)

psn: HertogJack

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 16:39

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Fantastische auto, rijdt erg goed en licht voor een auto van bijna 2500 kg. Wat vooral opvalt is hoe stil ie is en goed de isolatie je weghoudt van wind/bandengeluid. Eigenlijk merk je niet dat je elektrisch rijdt totdat je je raam open doet en het gebrek van een ICE je opvalt. Zelfs met 140-150km/h kan je gewoon bijna fluisterend met elkaar praten. Interieur en MBUX is op en top, afwerking is ook erg goed. Mooie kleurencombi met donkerblauw/zwart leder en bronskleurige ventilatiesleuven. Hulpsystemen zijn voldoende maar je merkt dat je in het Nederlandse verkeer vooral toch nog veel zelf nog moet doen dan wel moet corrigeren. Niet helemaal op het Tesla niveau. De dealer verwacht dat je met normaal gebruik op 250-300km range moet gaan rekenen. Dat is niet heel veel maar voor de meesten voldoende. Voor mij is dit wel een lastige want ik heb minstens 1 dag in de week een rit van 300 km.

Paar nadeeltjes: Achterin is ie vergelijkbaar met de GLC dus voor mij (1m92) net even te krap en ook de kofferruimte houdt niet over (mijn 2015 CLA SB had echt meer ruimte). Beide natuurlijk omdat de EQC nog op de bodem van de GLC is ontwikkeld is en niet op het nieuwe all-electric platform voor de 2020 EQ* modellen.

Al met al genoten van de rit maar ik ga toch voor de Tesla. Zeker nu met de 2020 plannen voor de bijtelling van 8% in combinatie met het feit dat er niet meer in 2019 kan worden geleverd maakt dit een extra dure aangelegenheid en is het verschil me te groot.

Werkt met: Apple iMac 27" i5 | Apple Macbook Pro Retina 15" | Apple iPhone SE 64 GB | 2 x Apple Cinema Display 27"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-10 22:18
Volgende week wordt mijn a200 sedan uitgeleverd!!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:27
Chutney schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:44:
Welke uitvoering ?

Ik ben ook in de "race" en twijfel nog enorm tussen de cla of de a

• Chutney
Launch edition / AMG line / premium plus pack / rijassistentie pack / night pack / burmester audio / dab+ / aluminum geslepen sierlijsten.

Volgens mij was dat het wel uit t hoofd.

A vs Cla worden vergeleken in diverse YT revieuws. Kijk even bij autogefuhl bijvoorbeeld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klukkert
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 15-10 11:40
Ook mijn A200 limo/Sedan (business solution AMG line), automaat, berggrijs, Dab+, AMG Night Upgradepakket) wordt volgende week eindelijk geleverd.

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-10 12:34

Zebby

Gamed

Is er iemand die de C350e heeft (gehad)? Zit voor het einde van het jaar te kijken naar een nieuwe (2ehands) wagen en elektrisch is me nog te duur, dus wordt het waarschijnlijk een plug-in. Ze zijn lekker afgeschreven, waardoor het een optie is (met als goedkoper alternatief de A3 eTron). Maar ik kan niet echt iets vinden over de betrouwbaarheid / bekende problemen. Dat die accu geen 31km haalt dat weet ik ook wel, 12-15 meer waarschijnlijk. Maar ik zoek meer problemen met bijvoorbeeld de koppeling in de versnellingsbak, de motor/turbo en andere ellende die kapot kan gaan in zo'n wagen. Dingen waar je je portemonnee fors voor moet trekken zeg maar...

• DvD77
Chutney schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:47:
Launch edition / AMG line / premium plus pack / rijassistentie pack / night pack / burmester audio / dab+ / aluminum geslepen sierlijsten.

Volgens mij was dat het wel uit t hoofd.

A vs Cla worden vergeleken in diverse YT revieuws. Kijk even bij autogefuhl bijvoorbeeld
:
Thnx maar die ken ik idd al bijna uit mn hoofd :)

Binnenkort weer even langs de dealer, in het echt is toch beter dan achter een schermpje

Mooie opties en uitvoering trouwens.

Weet iemand trouwens of de launch versie nog steeds te bestellen is ? de a200 Launch automaat is niet meer te selecteren in de configurator van MB. En volgens mij was de launch edition tm eind juni als ik het goed heb.

• Chutney
De launch versie is tot een jaar na introductie leverbaar geweest bij de A klasse.

• Rickth64
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:12
Chutney schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:44:
klukkert schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:53:
Ook mijn A200 limo/Sedan (business solution AMG line), automaat, berggrijs, Dab+, AMG Night Upgradepakket) wordt volgende week eindelijk geleverd.
Top! Hoe lang hebben jullie moeten wachten? :)

Rickth64 wijzigde deze reactie 04-07-2019 18:42 (15%)

• Chutney
een ruime 8 maanden inmiddels!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klukkert
@Rickth64 vanaf 20 december

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Lees ik hier bij aantal dat temperatuur sensor het begeven heeft. En geef ik aan heb daar geen last van heb. Of de duivel ermee speelt. }) Begeeft de sensor het nu bij mij met deze hitte. Nu toch wel erg blij met de stoelventilatie. Toch nog iets van verkoeling.

Gelijk laten kijken naar de speaker in de rechte voordeur. Die resoneerde sinds twee weken iets. Deze doen ze ook maar gelijk vervangen.

Nu wachten tot de sensor binnen is. Net als de Burmester speaker. ;-)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:07

Rivanov

Apple freak

Mijn A heeft ook een nieuwe sensor gekregen bij zijn eerste 25.000km beurt enkele maanden geleden. Nu geen problemen meer gelukkig.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:02
Zebby schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:00:
Is er iemand die de C350e heeft (gehad)? Zit voor het einde van het jaar te kijken naar een nieuwe (2ehands) wagen en elektrisch is me nog te duur, dus wordt het waarschijnlijk een plug-in. Ze zijn lekker afgeschreven, waardoor het een optie is (met als goedkoper alternatief de A3 eTron). Maar ik kan niet echt iets vinden over de betrouwbaarheid / bekende problemen. Dat die accu geen 31km haalt dat weet ik ook wel, 12-15 meer waarschijnlijk. Maar ik zoek meer problemen met bijvoorbeeld de koppeling in de versnellingsbak, de motor/turbo en andere ellende die kapot kan gaan in zo'n wagen. Dingen waar je je portemonnee fors voor moet trekken zeg maar...
Ik heb daar ook al es naar gekeken, de station heeft een aardige kofferbak en platte laadvloer.

Ik vrees voor de betrouwbaarheid echter, de W205 C-klasse is geen goede mercedes. Veel minder betrouwbaar dan de W204 en de C350e is technisch complex...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bij de c350e komt wel eens voor dat luchtvering het begeeft. Zelf 1x gehad in twee jaar en collega rijd die van hem nu bijna 4 jaar. Die heeft het keer of 3 gehad.

Werd altijd netjes gefixed door MB

Motorisch nooit problemen gehad ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 05-07-2019 17:08 (8%)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zebby

Zebby

Gamed

Daan_ schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:06:
Bij de c350e komt wel eens voor dat luchtvering het begeeft. Zelf 1x gehad in twee jaar en collega rijd die van hem nu bijna 4 jaar. Die heeft het keer of 3 gehad.

Werd altijd netjes gefixed door MB

Motorisch nooit problemen gehad ;-)
Tja, de vraag is dan hoelang ze die garantie willen doorzetten. Dat klinkt wel als een duur geintje namelijk.

@Dieken Taffert Hoezo dat? Naast de integratie van de elektromotor op de schakelbak zou hij in de basis gelijk moeten zijn toch? Ik zal ook wel even zoeken op algemene problemen van de benzine W205, dank voor het idee.

• F.Sinatra
  • Laatst online: 19-07 14:24
Onnodige opmerking.

deepbass909 wijzigde deze reactie 07-07-2019 18:06 (83%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Oke, gelukkig heeft iedereen eigen smaak toch :)

Welke Benz rij jijzelf?

deepbass909 wijzigde deze reactie 07-07-2019 18:06 (17%)

• F.Sinatra
  • Laatst online: 19-07 14:24
KRGT schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:52:
[...]

Oke, gelukkig heeft iedereen eigen smaak toch :)

Welke Benz rij jijzelf?
C63 AMG coupe prive.
C200 zakelijk.

F.Sinatra wijzigde deze reactie 06-07-2019 19:03 (4%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

F.Sinatra schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:02:
[...]

C63 AMG coupe prive.
C200 zakelijk.
Zit nogal verschil tussen :p

Ik blijf gecharmeerd van de wat oudere, zoals de s300 uit 91.

De nieuwe uitvoering die mij kan bekoren is die GT AMG coupe 4-deurs, geweldige looks en performance.

Verder doen we het dagelijkse leven maar met de nieuwe B.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieken Taffert
Zebby schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:35:
[...]

Tja, de vraag is dan hoelang ze die garantie willen doorzetten. Dat klinkt wel als een duur geintje namelijk.

@Dieken Taffert Hoezo dat? Naast de integratie van de elektromotor op de schakelbak zou hij in de basis gelijk moeten zijn toch? Ik zal ook wel even zoeken op algemene problemen van de benzine W205, dank voor het idee.
Hybride is complexer dan vergelijkbare ICE, accu is wel een dingetje. En C350e heeft standaard de beruchte Airmatic lucatering.

De reactie van @F.Sinatra vind ik Tweakers onwaardig. Zeg dan niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zebby

Zebby

Gamed

Dieken Taffert schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Hybride is complexer dan vergelijkbare ICE, accu is wel een dingetje. En C350e heeft standaard de beruchte Airmatic lucatering.

De reactie van @F.Sinatra vind ik Tweakers onwaardig. Zeg dan niets...
Eens, maar volgens mij zijn daar geen (bekende) problemen mee. De techniek zelf is al redelijk oud. Accu, tja, dat weet ik en zou ik in die zin voor lief nemen. Tot nu toe lijkt de luchtvering het grootste probleem, is daar al een (permanente) oplossing voor die ze bieden of blijft dat gewoon vervangen tot je geld op is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Airmatic is een gevoelig iets. Het kan heel lang goed gaan, of je kan er veel pech mee hebben.
Dieken Taffert schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:52:
[...]
Ik vrees voor de betrouwbaarheid echter, de W205 C-klasse is geen goede mercedes. Veel minder betrouwbaar dan de W204 en de C350e is technisch complex...
Ja, een 205 kent wat kinderziektes, maar om het gelijk geen goede Mercedes te noemen is ook weer zoiets.

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieken Taffert
S_Chief schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:52:
Airmatic is een gevoelig iets. Het kan heel lang goed gaan, of je kan er veel pech mee hebben.

[...]

Ja, een 205 kent wat kinderziektes, maar om het gelijk geen goede Mercedes te noemen is ook weer zoiets.
Ik vind het rijkelijk veel, die kinderziektes. En de betrouwbaarheid hangt schijnbaar erg af van waar de auto is gebouwd: Bremen, Zuid-Afrika, VS... behalve die twijfels lijkt het me een uitstekende auto. Maar ik las over problemen die bij een Mercedes echt niet kunnen imo: het is verdorie geen Audi.

EDIT: na wat research lijkt het wel echt vooral in de eerste jaren te zitten, dus de term "kinderziektes" dekt de lading wel aardig, zo lijkt het.

Dieken Taffert wijzigde deze reactie 08-07-2019 10:16 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zebby

Zebby

Gamed

Dieken Taffert schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Ik vind het rijkelijk veel, die kinderziektes. En de betrouwbaarheid hangt schijnbaar erg af van waar de auto is gebouwd: Bremen, Zuid-Afrika, VS... behalve die twijfels lijkt het me een uitstekende auto. Maar ik las over problemen die bij een Mercedes echt niet kunnen imo: het is verdorie geen Audi.

EDIT: na wat research lijkt het wel echt vooral in de eerste jaren te zitten, dus de term "kinderziektes" dekt de lading wel aardig, zo lijkt het.
Tja, om het betaalbaar te houden zou het er een worden van 2015, misschien net 2016. Goed argument in de eeuwige discussie "wat is beter, meer kilometers of ouder". Mag hopen dat na 1-2 jaar die kinderziektes wel verholpen zijn :)

Ze komen dit en volgend jaar uit de lease, dus ik kijk het nog even aan. Misschien de moeite om er een te halen bij een Benz dealer die zo gek is daar extra garantie op te geven of zo :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:47
Mijn A klasse Hatchback staat klaar bij de dealer :9~

Nu nog iemand vastkrijgen om een afspraak te maken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:04
Is er misschien iemand hier die gebruik maakt van Android Auto i.c.m. Google Pixel 3a? Zo ja, dan ben ik zeer benieuwd naar welke USB kabel je gebruikt!

Ik heb inmiddels 3 USB-C / A kabels (usb2 spec, usb3 spec, oneplus dash) geprobeerd maar hij wil maar niet werken..Hij herkent wel dat er een apparaat wordt aangesloten want de melding "Geen telefoon verbonden" verdwijnt maar daar blijft het bij. usb tethering / usb debug mode op Android maakt geen verschil.

Carplay icm met iPhone werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dieken Taffert schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Vandaar mijn woordkeuze. Voor de rest is er weinig mis mee, behalve dat een 205 mij niet dat speciale gevoel geeft wat ik bij mijn eigen auto wel heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:12
oZy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:11:
Is er misschien iemand hier die gebruik maakt van Android Auto i.c.m. Google Pixel 3a? Zo ja, dan ben ik zeer benieuwd naar welke USB kabel je gebruikt!

Ik heb inmiddels 3 USB-C / A kabels (usb2 spec, usb3 spec, oneplus dash) geprobeerd maar hij wil maar niet werken..Hij herkent wel dat er een apparaat wordt aangesloten want de melding "Geen telefoon verbonden" verdwijnt maar daar blijft het bij. usb tethering / usb debug mode op Android maakt geen verschil.

Carplay icm met iPhone werkt prima.
Je weet dat Android, in Nederland, Android Auto uitschakelt? Om het werkend te krijgen moet je de APK van Android Auto side-loaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 14:04
Abom schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:
Je weet dat Android, in Nederland, Android Auto uitschakelt? Om het werkend te krijgen moet je de APK van Android Auto side-loaden.
Op de Pixel 3a (en ik neem aan op de andere Pixel telefoons) staat hij pre-installed as standaard app.

Is jouw ervaring dat je het dan alsnog moet uninstallen / side-loaden? Ik kan de app namelijk wel gewoon op het scherm van de telefoon gebruiken, alleen de MirrorLink of hoe de scherm interface ook heet werkt niet.

oZy wijzigde deze reactie 09-07-2019 17:05 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:28
oZy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Op de Pixel 3a (en ik neem aan op de andere Pixel telefoons) staat hij pre-installed as standaard app.

Is jouw ervaring dat je het dan alsnog moet uninstallen / side-loaden? Ik kan de app namelijk wel gewoon op het scherm van de telefoon gebruiken, alleen de MirrorLink of hoe de scherm interface ook heet werkt niet.
Ging bij mij ook niet vanzelf hier. Bij het verbinden krijg je een optie hoe hij moet verbinden in je notificatiebalk. Staat hier op:
- USB beheerd door: "Dit apparaat"
- USB gebruiken voor: "Bestandsoverdracht"

Verder was er meende ik iets in de Auto app zelf. Onder instellingen > Gekoppelde auto's staat nog een switch dat die nieuwe auto's moet toevoegen.

Geen Pixel, wel Android One, maar deed bij mij ook vrij moeilijk in het begin. Volgens mij zat het in bovenstaande, maar anders kun je met Google wel achter de instellingen komen. Zo ben ik er ook achter gekomen iig ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Abom
oZy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Is jouw ervaring dat je het dan alsnog moet uninstallen / side-loaden?
[...]
Aangezien de Pixels van Google zijn en Google juist Android auto blokkeerd in Nederland, ga ik er vanuit dat het ook op een pixel niet zomaar werkt.

Ik zag android auto ook in eerste instantie starten op mijn Galaxy, maar ik moest het alsnog side-loaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:32
S_Chief schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Vandaar mijn woordkeuze. Voor de rest is er weinig mis mee, behalve dat een 205 mij niet dat speciale gevoel geeft wat ik bij mijn eigen auto wel heb.
Heb jij een W204? De facelift W204 is ook echt stukken mooier en kwalitatief beter dan een W205.

De W205 is teveel op de leasemarkt ingesteld vind ik.

• Chutney
Voor de mensen met een a klasse. Komt er lucht uit de ventilatie roosters die in de middeltunnel zitten voor de achterpassagiers?

Bij mij niet. Ik weet niet hoe ik ze open of dicht zet.

Edit, gewoon even draaien dus, net als voorin. Opgelost!

Chutney wijzigde deze reactie 12-07-2019 20:36 (13%)

• XelleratioN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Weet iemand of het mogelijk is de huidig geïnstalleerde versie van MBUX te achterhalen? En wat de meest recente versie in omloop is? Of kun je dit alleen via de dealer achterhalen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:12
XelleratioN schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:57:
Weet iemand of het mogelijk is de huidig geïnstalleerde versie van MBUX te achterhalen? En wat de meest recente versie in omloop is? Of kun je dit alleen via de dealer achterhalen?
Je kan wel FU1 vs. FU2 checken. Volgens mij heb je FU2 als je ergens bij settings een serienummer ziet. Anders heb je FU1. (FU = fresh up).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

XelleratioN schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:57:
Enkel met FU2 kun je het versienummer zien. Deze versie biedt verder nog de Mercedes Store vanaf het MBUX scherm. Verder niets..

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-10 13:29
Ik ben ook in de race voor een A180 (Business Solution Plus, in de lease). Wat zijn ongeveer de levertijden waar ik rekening mee moet houden? Zit ik met 3-4 maanden goed of?

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:47
Herax10NL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:58:
Ik ben ook in de race voor een A180 (Business Solution Plus, in de lease). Wat zijn ongeveer de levertijden waar ik rekening mee moet houden? Zit ik met 3-4 maanden goed of?
Ik ben wezen kijken voor de CLA en daar kon het oplopen tot 6mnd zei de verkoper (maar wellicht is dat wel een ander type).

Sta zelf nu voor een lastige keuze. Of het wordt de CLA 200 DCT Business Solution AMG 4D 120kW met alles er op en er aan of de Tesla model 3.

In de CLA al gereden en dat was erg fijn. Nog een proefrit maken met de Tesla in aug. Vind het interieur en exterieur van de CLA mooier dan de model 3.
Qua rijervaring kan ik dus nog niet zeggen maar ben nu een CVT automaat gewend en CLA is een 7 trap dus dat is wel iets minder en Tesla heeft ook geen versnellingen.
Verder is de model 3 sneller en stiller wat een voordeel is en als ik hem dit jaar nog bestel/geleverd krijgt scheelt het mij ongeveer 240euro netto per maand.

Lastige keuze want de CLA is gewoon echt super mooi en stoer :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Abom
Ik heb eind vorige maand een CLA besteld, verwachtte leverdatum eind november.

Een collega heeft een A-klasse besteld, hij wacht al meer dan 6 maanden. Volgens mij waren er problemen met de productie in Mexico en hebben ze de productie daarvan verplaatst met langere levertijden tot gevolg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JL85
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 20:01
Ik heb 2 weken geleden de A160 2 business solution plus in de lease besteld en de verwachtte levertijd is eind oktober/begin november, dus idd ongeveer 4 maanden

• DvD77
Ik ben ook in de race voor een A sedan of een CLA.

Twijfel nog tussen beide vanwege uitrusting versus ruimte.

De A Sedan is qua hoofdruimte een stuk beter dan de CLA. 95% van de tijd zit ik alleen in de auto, maar mijn kids wil ik ook weer geen "nekhernia" aandoen.
Als ik de A sedan neem dan wil ik wel de sound optie en sfeer verlichting ( laatste is geen must, eerste wel) en dan ben je dus aangewezen op de launch edition van de a-sedan. Alles bij elkaar geklikt is die uitvoering duurder dan de CLA Bus.Sol AMG, sterker nog: een C klasse is bijna dezelfde prijs.

Morgen nog een proefrit staan in de CLA, daarna moet de keuze gemaakt worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arkor
  • Laatst online: 29-08 08:51
Op 14 april 2019 heb ik een A220 hatchback besteld, a.s donderdag 18 juli wordt-ie afgeleverd. *O*

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Begin volgend jaar gaat mijn huidige auto eruit en ik ben wel gecharmeerd van de A sedan.
Ik was bij Gomes in Alkmaar afgelopen zaterdag en die zei ja er waren wat lever problemen maar de levertijd is nu 3-4 maanden.

Maar als ik het hier lees is dat niet echt naar waarheid.
Nog eens navragen, heb eigenlijk geen zin om 6 maanden of langer te wachten.

Wellicht ook wel handig als mensen hier aangeven wat ze besteld hebben de Hatchback of de Sedan

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:51
Begin volgend jaar is toch 6 maanden ?
Gewoon snel bestellen

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Boyd
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-10 22:11
Ben wezen kijken voor de nieuwe GLE. Mooie auto, maar gaat denk ik afvallen vanwege levertijd...

Er schijnen productieproblemen te zijn en ze verwachten hem niet voor april 2020 (!), dus zelfs met BPM kom je dan duurder uit. Een proefrit lukt pas over 6 weken, want ze hebben maar 1 auto voor 10 vestigingen. Lijkt wel alsof ze hem niet willen verkopen ook... Neig naar een X5 nu, die zijn wel gewoon leverbaar.

• StealthBlade
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:30
koesie schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:33:
Begin volgend jaar gaat mijn huidige auto eruit en ik ben wel gecharmeerd van de A sedan.
Ik was bij Gomes in Alkmaar afgelopen zaterdag en die zei ja er waren wat lever problemen maar de levertijd is nu 3-4 maanden.

Maar als ik het hier lees is dat niet echt naar waarheid.
Nog eens navragen, heb eigenlijk geen zin om 6 maanden of langer te wachten.

Wellicht ook wel handig als mensen hier aangeven wat ze besteld hebben de Hatchback of de Sedan
Ik heb ook een A200 DCT Business Solution AMG sedan besteld in februari. Mijn huidige levertijd staat gepland op begin oktober. Het lijkt mij dus sterk dat als je nu besteld hem binnen 3-4 maanden hebt.

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:47
Gisteren na lang wachten eindelijk mijn A klasse kunnen ophalen. 1 maart besteld, dus dikke 4,5 maand op moeten wachten.

Voelde mij gisteren als een kind in een snoepwinkel, zoveel leuke opties. :9

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-10 22:48

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De mijne is in Februari besteld en had als afleverdatum week van 31 juli. Dus daaromheen wat zaken geplanned. Maar gisteren doorgekregen dat hij dus 19 augustus wordt afgeleverd bij de dealer en dat ik hem een week later kan krijgen.

Ben het wachten een beetje zat en gisteren lease gebeld of ze een alternatief hebben omdat ik met huidige auto (Diesel) niet mag komen waar ik weekeinde van 10 augustus heen ga. Zwaar k*t dus.

En ze hebben wel miljoen om in de F1 te steken, maar een simple auto op tijd afleveren kunnen ze niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Abom
Wim-Bart schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:47:
[...]

De mijne is in Februari besteld en had als afleverdatum week van 31 juli. Dus daaromheen wat zaken geplanned. Maar gisteren doorgekregen dat hij dus 19 augustus wordt afgeleverd bij de dealer en dat ik hem een week later kan krijgen.

Ben het wachten een beetje zat en gisteren lease gebeld of ze een alternatief hebben omdat ik met huidige auto (Diesel) niet mag komen waar ik weekeinde van 10 augustus heen ga. Zwaar k*t dus.
Is die diesel een (recente) leaseauto? idd zuur wanneer je daarmee ergens niet mag komen.
En ze hebben wel miljoen om in de F1 te steken, maar een simple auto op tijd afleveren kunnen ze niet.
Jij begrijpt vast dat dit totaal niets met elkaar te maken heeft. Sterker nog, het kan best zijn dat een bepaald type auto relatief snel geleverd kan worden terwijl een ander type vertraging ondervindt. Er zijn/waren problemen met de productie van de A-klasse in Mexico, een collega heeft de afleverdatum zien verplaatsen van mei naar september volgens mij...

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-10 22:48

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Abom schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Is die diesel een (recente) leaseauto? idd zuur wanneer je daarmee ergens niet mag komen.

[...]

Jij begrijpt vast dat dit totaal niets met elkaar te maken heeft. Sterker nog, het kan best zijn dat een bepaald type auto relatief snel geleverd kan worden terwijl een ander type vertraging ondervindt. Er zijn/waren problemen met de productie van de A-klasse in Mexico, een collega heeft de afleverdatum zien verplaatsen van mei naar september volgens mij...
Waarom zou mijn auto uit Mexico, Pakistan of Zuid Afrika moeten komen? Er staan hier een paar 100 KM Mercedes fabrieken. Wanneer je een Duitse auto besteld met een prijs dan mag je verwachten dat deze uit Duitsland komt. Zou wat zijn wanneer we Auto's uit Duitsland naar Amerika verschepen en Auto's uit Mexico naar Nederland. Dat is milieutechnisch natuurlijk nonsens.

En nu ik ook van de week hoorde hoe ze bij Mercedes Leasing met personeel omgaan begin ik van Fan toch een beetje richting criticaster te veranderen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jadjong
  • Laatst online: 23:10
Wim-Bart schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Waarom zou mijn auto uit Mexico, Pakistan of Zuid Afrika moeten komen? Er staan hier een paar 100 KM Mercedes fabrieken. Wanneer je een Duitse auto besteld met een prijs dan mag je verwachten dat deze uit Duitsland komt. Zou wat zijn wanneer we Auto's uit Duitsland naar Amerika verschepen en Auto's uit Mexico naar Nederland. Dat is milieutechnisch natuurlijk nonsens.
Jouw auto komt nogsteeds uit DLD, maar die van El Chapo ook. Mercedes kan er voor kiezen dat alle orders in Mexico even niet geleverd worden maar dat hebben ze niet gedaan. Daardoor moet de fabriek in DLD ook de Mexicaanse productie overnemen en staan we allemaal in de wacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Abom
Wim-Bart schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Heel eenvoudig. Omdat ze specifieke productielijnen ontwikkelen per model. Het is veel makkelijker om één bepaald model in één fabriek te bouwen en deze over de wereld te verschepen ipv een complexe productielijn te ontwikkelen waarmee ze alle mogelijke modellen kunnen bouwen.
Zoek maar op, wanneer je een A-klasse sedan hebt besteld is de kans groot dat deze uit Mexico komt. Zo wordt de CLA in Hongarije gebouwd en bouwt Nedcar in in Nederland Mini's.

• klukkert
Ik begreep van de dealer dat als je nu een A200 sedan besteld, je pas maart/april volgend jaar aan de beurt bent. Maar ja, dat is volgens mij natte vingerwerk. Ik heb er 7 maanden op moeten wachten. Maar eerlijk is eerlijk: het is het wachten waard. Wát een fijne sloep!

• Dordtenaar
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 17-07 21:11
Ik heb nu een aantal maanden geleden de A-klasse business solution besteld waar dus geen ambient light bij te kiezen was, maar zag op Ali express wel setjes.. iemand een idee of het überhaupt mogelijk is om dit werkend te krijgen? Ik ben toch niet de enige die de leuke lichtjes wil 🤦🏽‍♂️

• Dieken Taffert
Abom schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:14:
[...]

Heel eenvoudig. Omdat ze specifieke productielijnen ontwikkelen per model. Het is veel makkelijker om één bepaald model in één fabriek te bouwen en deze over de wereld te verschepen ipv een complexe productielijn te ontwikkelen waarmee ze alle mogelijke modellen kunnen bouwen.
Zoek maar op, wanneer je een A-klasse hebt besteld is de kans groot dat deze uit Mexico komt. Zo wordt de CLA in Hongarije gebouwd. En bouwt Nedcar in in Nederland Mini's.
Dat is 'm inderdaad.

Niet best voor het milieu idd, maar wel voor de portemonnee met de ster erop. En de consument krijgt een goedkopere auto. En dat willen we. Net als een goedkoop stuk vlees; we zijn allemaal oh zo tegen de bio-industrie maar de meeste mensen willen geen cent meer betalen.

Eigen portemonnee eerst. En dan de natuur, de stervende Afrikaanse kindjes en de kippen in legbatterijen.

• S_Chief
  • Niet online
Dordtenaar schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:52:
Ik heb nu een aantal maanden geleden de A-klasse business solution besteld waar dus geen ambient light bij te kiezen was, maar zag op Ali express wel setjes.. iemand een idee of het überhaupt mogelijk is om dit werkend te krijgen? Ik ben toch niet de enige die de leuke lichtjes wil 🤦🏽‍♂️
Weet niet wat je precies op het oog hebt, maar zoiets prop je er niet zomaar in, tenzij je een ledstrip door je auto plakt en 12v eraan hangt ( :X ).
BFmango schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:34:
[...]

Heb jij een W204? De facelift W204 is ook echt stukken mooier en kwalitatief beter dan een W205.

De W205 is teveel op de leasemarkt ingesteld vind ik.
Facelift W204 ja.

S_Chief wijzigde deze reactie 17-07-2019 22:09 (20%)

• DvD77
Knoop doorgehakt, cla200 besteld.
MB CLA 200 DCT Business Solution AMG 4d Benzine
Kosmos zwart metalic
Digitale radio
Metallic lak
Panoramisch schuifdak
Connect package
Nightpakket
Plus Pakket
Dodehoek assistent

Zodra ik wat meer weet over de levertijd dan zal ik t melden

• klukkert
DvD77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:05:
Knoop doorgehakt, cla200 besteld.
MB CLA 200 DCT Business Solution AMG 4d Benzine
Kosmos zwart metalic
Digitale radio
Metallic lak
Panoramisch schuifdak
Connect package Nightpakket
Plus Pakket
Dodehoek assistent

Zodra ik wat meer weet over de levertijd dan zal ik t melden
Mooi optiepakket. Wordt een topper die auto

• RexP
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:04
Ik heb op 1 maart een C180 besteld. De geplande leverdatum is inmiddels 7 oktober geworden. De 7 maanden levertijd is wat langer dan verwacht, maar ik kan er wel mee leven.

Besteld: C180 Business Solution Plus Avantgarde, sedan, benzine, 9-traps automaat, in Cavansite blue metallic.

Ik rij nu een B, dus het wordt een stap omhoog (of omlaag, ligt er aan hoe je het bekijkt).

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

De eerste A Sedan die ik zie.

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:04
Achterkant heeft iets weg van BMW.
Ziet er wel mooi uit vind ik, echter geen fan van het wit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Zag vanmiddag in Noorwegen een EQC 400 in het wild rijden. Had hem in NL nog niet gezien. Was wel een knappe verschijnining. Moet het model nog naar ons land komen of is het model niet aangeslagen zoals de Tesla en Jaguar dat zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:38

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

t_captain schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:31:
Zag vanmiddag in Noorwegen een EQC 400 in het wild rijden. Had hem in NL nog niet gezien. Was wel een knappe verschijnining. Moet het model nog naar ons land komen of is het model niet aangeslagen zoals de Tesla en Jaguar dat zijn?
Volgens mij is het model nog niet volledig in productie zoals de anderen. Of althans nog niet op het tempo van de rest :P

En de vraag is denk ik wel hoog maar de vraag is hoeveel er naar NL komen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-09 19:11
Nadat de Kodiaq Sportline die ik had besteld plots duurder werd en een erg lange levertijd had (aug. 2020 kwam zelfs even voorbij) die auto gecancelled. Toen gaan kijken naar een alternatief. Met 2 kleine kinderen wil ik een auto die groter is dan mijn huidige Golf GTE. Toch ook een brandstof auto omdat ik geen mooie en betaalbare elektrische varianten ben tegengekomen.

Bij Mercedes waren er naar mijn idee en leasebudget 2 interessante modellen. De nieuwe CLA shooting brake en C klasse estate. Naar een paar nachten slapen besloten voor een C160 estate BS amg te gaan. Daarnaast nog dakje en trekhaak toegevoegd. Kleur cavansiet blauw. Ik heb beide auto's overigens niet in de showroom bekeken maar vind de C op de plaatjes gewoon mooier en meer volwassen. De 160 is momenteel erg scherp geprijsd, waarschijnlijk omdat zn opvolger volgend jaar of begin 2021 komt.

Sommigen zullen me voor gek verklaren vanwege de instap motor maar een c180 werd gewoon wat te duur. Ik heb nog geen info mbt levertijd. Hopelijk niet te lang...

Vandaag enkele reviews gelezen en daar bleek tot mijn verbazing dat de 9 traps automaat en motor niet heel verfijnd zijn. Iemand ervaring met de 1.6t icm de volautomaat?

• wilc0o
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:56
Volg het topic al een tijdje, zie veel vragen over levertijden, hieronder mijn tijden.

De volgende configuratie besteld (lease):
A180 Business Solution AMG hatchback
Automaat
Irridium Silver
Night Pakket

DAB+ wordt hopelijk achteraf geactiveerd (dit blijkt dus gewoon te kunnen, bevestigd door dealer)

2e helft september moet hij bij de dealer staan. 4 maand valt me enorm mee.

wilc0o wijzigde deze reactie 22-07-2019 15:07 (4%)

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
wilc0o schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:39:
Volg het topic al een tijdje, zie veel vragen over levertijden.

De volgende configuratie besteld (lease):
A180 Business Solution AMG
Automaat
Irridium Silver
Night Pakket

DAB+ wordt hopelijk achteraf geactiveerd (dit blijkt dus gewoon te kunnen, bevestigd door dealer)

2e helft september moet hij bij de dealer staan. 4 maand valt me enorm mee.
Hatch of Sedan ?

• wilc0o
Aangepast ;-) Hatchback

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 21:24
CLA 180 Business Solution besteld als leasebak.

- digital white
- connect pack
- widescreen cockpit
- DAB+
- verwarmde zetels

Bestelling bevestigd op 4 juli, voorziene leverdatum is 2 december.

Is voor mij essentieel dat hij dit jaar nog geleverd (ingeschreven) wordt omdat CO2 vanaf 2020 volgens WLTP-norm is en 11g hoger zou gelegen hebben, en dat is een component van het voordeel van alle aard in België.

Dus hopelijk geen vertraging meer... 5 maanden zou een voorzichtige schatting moeten zijn, bij dealer spraken ze over 3 à 4 maanden.

R5 2600, 32 GB, GTX 1070 | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro | DS215j

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:12
Th1x4nG schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:25:
CLA 180 Business Solution besteld als leasebak.

- digital white
- connect pack
- widescreen cockpit
- DAB+
- verwarmde zetels

Bestelling bevestigd op 4 juli, voorziene leverdatum is 2 december.

Is voor mij essentieel dat hij dit jaar nog geleverd (ingeschreven) wordt omdat CO2 vanaf 2020 volgens WLTP-norm is en 11g hoger zou gelegen hebben, en dat is een component van het voordeel van alle aard in België.

Dus hopelijk geen vertraging meer... 5 maanden zou een voorzichtige schatting moeten zijn, bij dealer spraken ze over 3 à 4 maanden.
Ik heb zelf net een nieuwe C180d gekocht en ingeschreven, maar in zoverre ik begrepen had wordt vanaf 2020 gewoon ook naar de nieuwe norm gekeken voor het berekenen van VAA, ongeacht inschrijvingsdatum. Klopt dat niet, dan?

• Th1x4nG
ctrlaltdelbe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:07:
[...]

Ik heb zelf net een nieuwe C180d gekocht en ingeschreven, maar in zoverre ik begrepen had wordt vanaf 2020 gewoon ook naar de nieuwe norm gekeken voor het berekenen van VAA, ongeacht inschrijvingsdatum. Klopt dat niet, dan?
Had die vraag ook gesteld en volgens de garage en de leasecoördinator op het werk telt de CO2 op het moment van inschrijven, en kan je daarna voor de rest van de leasetermijn (in mijn geval 4 jaar) 'profiteren' van de lagere CO2. Zwart op wit heb ik dat ook nergens teruggevonden.

Jij had het dus anders meegekregen? :'( Ik heb hoofdzakelijk een CLA genomen omdat die dit jaar nog geleverd kan worden, anders was ik wellicht voor de A sedan gegaan die by default wat lagere CO2 heeft (maar pas beloofd werd februari 2020).

• ctrlaltdelbe
Th1x4nG schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:30:
[...]

Had die vraag ook gesteld en volgens de garage en de leasecoördinator op het werk telt de CO2 op het moment van inschrijven, en kan je daarna voor de rest van de leasetermijn (in mijn geval 4 jaar) 'profiteren' van de lagere CO2. Zwart op wit heb ik dat ook nergens teruggevonden.

Jij had het dus anders meegekregen? :'( Ik heb hoofdzakelijk een CLA genomen omdat die dit jaar nog geleverd kan worden, anders was ik wellicht voor de A sedan gegaan die by default wat lagere CO2 heeft (maar pas beloofd werd februari 2020).
Mijn specifieke situatie is in die zin wel anders dat ik gekozen heb voor een financiële renting (op 52 maanden), dus misschien dat dat dan wel per jaar herbekeken wordt? Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven, en ik kan ook enkel vertrouwen op de informatie van de boekhouder (die het soms zelf ook allemaal niet meer weet 8)7). Ik hou in ieder geval rekening met een verhoging vanaf 2021, maar we zullen zien.

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Mijn BMW 1 serie F20lci gaat uit de lease en zou graag een CLA willen bestellen. Nu staan er twee opties op waarbij ik denk: Volgens mij is het goedkoper om het achteraf te retrofitten\activeren. Het gaat om de volgende optie(pakketten)

Connectiviteitspakket smartphone 484 euro. (apple carplay)
DAB+ 242 euro.

Dit is samen 726 euro. Mijn voorkeur heeft om hier geen vier jaar lang bijtelling over te betalen.
Bij mijn BMW's heb ik van alles zelf lopen retrofitten en opties aangezet. Nu vroeg ik mij af of dit bij het MBUX systeem van de Mercedes CLA ook mogelijk ik.

Weet iemand dat? :)

• Abom
m.lammers schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:45:
Mijn BMW 1 serie F20lci gaat uit de lease en zou graag een CLA willen bestellen. Nu staan er twee opties op waarbij ik denk: Volgens mij is het goedkoper om het achteraf te retrofitten\activeren. Het gaat om de volgende optie(pakketten)

DAB+ 242 euro.

Dit is samen 726 euro. Mijn voorkeur heeft om hier geen vier jaar lang bijtelling over te betalen.
Bij mijn BMW's heb ik van alles zelf lopen retrofitten en opties aangezet. Nu vroeg ik mij af of dit bij het MBUX systeem van de Mercedes CLA ook mogelijk ik.

Disclaimer: ik heb er zelf geen ervaring mee.
Volgens mijn Mercedes dealer is het mogelijk om deze opties achteraf, via een portal (store-achtig iets), te activeren door te betalen met je creditcard. De benodigde hardware zit blijkbaar in alle autos.
Geen idee though waarom je liever zelf de volle mep wilt betalen voor opties. Onder de streep is dat toch niet goedkoper voor jou?

Abom wijzigde deze reactie 23-07-2019 10:52 (10%)

• m.lammers
Abom schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Disclaimer: ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar dit schijnt mogelijk te zijn volgens mijn Mercedes dealer. De hardware zit erin en je kunt blijkbaar via een portal beide opties achteraf activeren.
Geen idee though waarom je liever zelf de volle mep wilt betalen voor opties. Onder de streep is dat toch niet goedkoper voor jou?
Bij mijn huidige auto's heb ik met software zelf deze opties kunnen activeren. Dit koste mij dus niks. Dat is een stuk goedkoper dan vier jaar lang bijtelling betalen over opties die ik achteraf zelf kan activeren. Ben nieuw in het Mercedes wereldje, maar de community van BMW is erg groot en er is erg veel over te vinden hoe je bijvoorbeeld Apple carplay kan activeren zonder de optie te kopen van vier a vijfhonderd euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Abom
m.lammers schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:53:
[...]

Bij mijn huidige auto's heb ik met software zelf deze opties kunnen activeren. Dit koste mij dus niks. Dat is een stuk goedkoper dan vier jaar lang bijtelling betalen over opties die ik achteraf zelf kan activeren. Ben nieuw in het Mercedes wereldje, maar de community van BMW is erg groot en er is erg veel over te vinden hoe je bijvoorbeeld Apple carplay kan activeren zonder de optie te kopen van vier a vijfhonderd euro.
Op die fiets. Geen idee of dat bij Mercedes kan. Ik verwacht dat ze dit beveiligd hebben bij MBUX.

• m.lammers
Abom schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Op die fiets. Geen idee of dat bij Mercedes kan. Ik verwacht dat ze dit beveiligd hebben bij MBUX.
:) Ok, thanks! Dan wacht ik nog even of iemand anders iets weet.

m.lammers wijzigde deze reactie 23-07-2019 10:58 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong

DAB+ 242 euro.

https://www.mercedesforum.nl/mbenznl/

• m.lammers

• Pap3rclip
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 22:39
Ik ben van plan om een 'directiewagen' aan te kopen voor zakelijk/privé gebruik.
Wat zouden jullie kiezen uit onderstaan lijstje? Ze zijn allemaal ongeveer even duur, 25-26k btw in.

- Nieuwe model A180d met <10k km
- Oude model CLA 200d coupé met <10k km
- BMW 318d berline met ~20k km

De CLA steekt er boven uit qua looks en opties zoals velgen, achteruitrijcamera etc. Maar dat lelijke schermpje in het midden steekt me dan weer tegen (+ dat het een 'oud' model is).
De BMW is puur een optie omdat ik best wel BMW fan ben, maar dan zit je met kleine 16 inch velgjes en beperkte opties tov. de Mercedessen.

Wat denken jullie dat de beste investering is? Er gaan 30-40k km's per jaar mee gemaakt worden.

• Zebby

Zebby

Gamed

Pap3rclip schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:53:
Ik ben van plan om een 'directiewagen' aan te kopen voor zakelijk/privé gebruik.
Wat zouden jullie kiezen uit onderstaan lijstje? Ze zijn allemaal ongeveer even duur, 25-26k btw in.

- Nieuwe model A180d met <10k km
- Oude model CLA 200d coupé met <10k km
- BMW 318d berline met ~20k km

De CLA steekt er boven uit qua looks en opties zoals velgen, achteruitrijcamera etc. Maar dat lelijke schermpje in het midden steekt me dan weer tegen (+ dat het een 'oud' model is).
De BMW is puur een optie omdat ik best wel BMW fan ben, maar dan zit je met kleine 16 inch velgjes en beperkte opties tov. de Mercedessen.

Wat denken jullie dat de beste investering is? Er gaan 30-40k km's per jaar mee gemaakt worden.
Geen van allen, je koopt een bijna nieuwe auto, dus die afschrijving gaat pijn doen waardoor het geen beste investering is ;)
Ik vind het model A veel te duur voor wat je krijgt, dus alleen daarom zou ik die al afstrepen. CLA vind ik zelf een hele mooie auto, dus ik denk dat ik daar voor zou gaan. Geen idee van de betrouwbaarheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:08
Een youngtimer misschien een optie?
Kan je een echte directie wagen rijden.
Bv S-klasse/ 7 serie of A8.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Th1x4nG
m.lammers schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:57:
[...]

:) Ok, thanks! Dan wacht ik nog even of iemand anders iets weet.
Ik heb uiteindelijk de opties aangeduid bij mij (in lease, zou wellicht een euro netto schelen per maand als ik het niet had hoeven aanduiden). Wrong bij mij ook om voor van die kunstmatige shit te betalen waar Mercedes gewoon een 0 in een 1 moet veranderen, maar had contact gehad met een kennis die me zei dat het tegenwoordig wellicht bijna ondoenbaar was om dit te kraken. Plus dat je dan bij elke softwareupdate op onderhoud je 'hack' zou kwijt zijn, ik rijd 30-40k per jaar dus dat zou iets te vaak voorvallen denk ik. :')

Hetzelfde geldt uiteindelijk voor de 180/200 of 220/250, hetzelfde blok met andere software ingeladen... Dat zou ook niets extra hoeven te kosten maar toch kost het meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wilc0o
Dealer geeft aan dat DAB+ achteraf geactiveerd kan worden. Kost wel veel tijd en is niet gratis. Vraag me af of het zelf gedaan kan worden..

Connectiviteitspakket zat bij mij in het 'standaard business Solution AMG pakket', hier kan ik dus niets over zeggen.

DAB+ 242 euro.

• jadjong
Emielvanputten schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:36:
Een youngtimer misschien een optie?
Kan je een echte directie wagen rijden.
Bv S-klasse/ 7 serie of A8.
Het gemis aan afschrijving duw je dan in onderhoud.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:08
jadjong schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Klopt maar wel een echte directie bak.😁
Een a/cla/ 3 series vind ik nou niet echt passen onder directie auto

Emielvanputten wijzigde deze reactie 23-07-2019 12:58 (13%)

• Pap3rclip
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 22:39
jadjong schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Het is inderdaad de bedoeling om een betrouwbare auto te hebben waar geen kosten/gebreken/zorgen aan komen de eerste jaren.
Bovendien is een CLA of 3 reeks al meer dan 'dik' genoeg voorlopig, komende van een Renault Megane :+

Denk dat het dan een quasi-nieuwe vorig model CLA gaat worden.
Android Auto is wel iets belangrijk voor mij (ook weer zo een minpunt aan BMW 3), waaraan kan ik zien of de CLA dit heeft? Gewoon smartphone in de garage inpluggen en in de menu's zoeken?
Want in welke opties/packs dat zit is me totaal niet duidelijk met al de terminologieën die Mercedes hanteert.
Emielvanputten schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Klopt maar wel een echte directie bak.😁
Een a/cla/ 3 series vind ik nou niet echt passen onder directie auto
Het is dan ook niet letterlijk een directiebak wat ik bedoel, ik ben een beginnende zelfstandige in consulting. Ik had begrepen dat 'directiewagen' eerder een brede en vage term is voor een quasi-nieuwe tweedehandsauto van een premiummerk. In België dan toch :9

Pap3rclip wijzigde deze reactie 23-07-2019 13:15 (24%)

• ctrlaltdelbe
Directie bij een directiewagen komt volgens mij eerder van 'richting' (direction), dus een demowagen die gebruikt is om mensen kennis te laten maken met een auto. Of sla ik de bal hier nu helemaal mis? :+

• S_Chief
  • Niet online
wilc0o schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:45:
Dealer geeft aan dat DAB+ achteraf geactiveerd kan worden. Kost wel veel tijd en is niet gratis. Vraag me af of het zelf gedaan kan worden..

Connectiviteitspakket zat bij mij in het 'standaard business Solution AMG pakket', hier kan ik dus niets over zeggen.

[...]
"Zelf" doen bij Mercedes is geen makkelijke opgave. Je hebt wel onofficiele programma's om het eea te coderen, maar verwacht niet dat het eenvoudig is. En zodra de auto bij de dealer komt voor een update is de kans groot dat je wijzigingen weer ongedaan worden gemaakt omdat het niet online SCN gecodeerd is.
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:18:
Directie bij een directiewagen komt volgens mij eerder van 'richting' (direction), dus een demowagen die gebruikt is om mensen kennis te laten maken met een auto. Of sla ik de bal hier nu helemaal mis? :+
Denk het ook, want een A/CLA/3er zijn niet bepaald auto's voor directeurs. :+

S_Chief wijzigde deze reactie 23-07-2019 18:23 (22%)

• jadjong
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:18:
Eerder een demo auto voor hooggeplaatste medewerkers zodat ze het nieuwe model kunnen laten zien aan hun vrienden, familie en zakenrelaties. Ze rijden iedere twee maanden een nieuw model van A tot S.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Zoals gesteld heb ik een nieuwe C180d, maar vandaag viel mij bij het beluisteren van een podcast op dat de geluidskwaliteit bij Carplay / Bluetooth écht niet goed is. Stemmen klinken alsof ze over een FM-radio komen, terwijl de podcast zelf wel zuiver is. Iemand een idee hoe ik hier mee aan de slag moet?

Bluetooth device is een iPhone XS met iOS 12.3.

• Abom
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:12:
Zoals gesteld heb ik een nieuwe C180d, maar vandaag viel mij bij het beluisteren van een podcast op dat de geluidskwaliteit bij Carplay / Bluetooth écht niet goed is. Stemmen klinken alsof ze over een FM-radio komen, terwijl de podcast zelf wel zuiver is. Iemand een idee hoe ik hier mee aan de slag moet?

Bluetooth device is een iPhone XS met iOS 12.3.
Audio over bluetooth is eigenlijk altijd belabberd, vooral in auto's. Er zijn maar weinig auto fabrikanten die Apt-X of LDAC gebruiken. Aan de andere kant heb jij een iPhone. Ik weet niet of dan AAC wordt gebruikt, dat is beter dan SBC (standaard bluetooth audio protocol wat crap is).

Ik neem aan dat de geluidskwaliteit over Apple Carplay veel beter is. In mijn huidige Opel Astra is de geluidskwaliteit van Android Auto veel beter dan audio over bluetooth.

Abom wijzigde deze reactie 24-07-2019 12:51 (4%)

• ctrlaltdelbe
De kwaliteit is gewoon merkelijk slechter dan bij mijn vorige auto (via Bluetooth) en via CarPlay ook niet goed. Dus ik vrees dat het iets meer is dan dat Bluetooth gewoon ruk is.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

In mijn A-Klasse (nieuw model) klinkt het gewoon goed. Zowel over Bluetooth als via Apple CarPlay.

• ctrlaltdelbe
Net even met een Android-telefoon en daar gaat het gewoon goed. Dus ik ga even op zoek moeten gaan of er niet ergens een instelling verkeerd staat op de iPhone of er een compatibiliteisprobleem is.

• S_Chief
  • Niet online
@ctrlaltdelbe iOS ondersteunt veel minder codecs dan Android, wellicht komt het daardoor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Maar met mijn iPhone X heb ik 0 problemen hoor. ;)

• ctrlaltdelbe
Probleem lijkt grotendeels opgelost, oa door WIFI uit te zetten op mijn gsm en de volgorde van connecteren te wisselen. Enkel de geluidskwaliteit van Pocket Casts is nog om te huilen, de rest lijkt het goed te doen.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True