Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
m.lammers schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:16:
[...]

Hmm... Daar was ik eigenlijk ook een beetje bang voor. Je brengt me wel aan het twijfelen hoor :)
De AMG stoelen die je bij een AMG pakket krijgt zijn de AMG comfort stoelen en niet de echte AMG sportstoelen. Ik heb erin gereden en persoonlijk vind ik ze echt heel fijn zitten! Daarbij vind ik een Mercedes zonder AMG uiterlijk een beetje saai en ook het rijgedrag ivm ander onderstel vind ik prettig. Echter, is dit allemaal heel subjectief en net zoals Speedy_gonzales zei je moet er zelf in rijden. Ik heb wel eens van meerdere mensen gehoord dat ze die stoelen niet lekker vinden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:00
AMG stoelen bij de AMG-Line vind ik alles behalve stug. Kan er uren in zitten zonder enige last. Vind ze erg prettig zitten. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Haha, ik hoor het al... nog een keer een rondje rijden :) bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Rivanov schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:51:
[...]

Dat kan al heel lang.. heb namelijk al een jaar een eigen foto in m'n profiel. ;)
Ohhhhhh, dat heb ik net zitten uitproberen, maar hoe voeg je een foto toe aan je profiel.
Ik heb de CLA 180d AMG BS net drie dagen. Maar kreeg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bachatero schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:14:
[...]

Ohhhhhh, dat heb ik net zitten uitproberen, maar hoe voeg je een foto toe aan je profiel.
Ik heb de CLA 180d AMG BS net drie dagen. Maar kreeg het niet voor elkaar.
Via www.mercedes.me kun je je profiel aanpassen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:55
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:08:
[...]

Stug en hard, krijg rugpijn van dat ding.
Nu comfort stoelen gekozen die zitten een heel stuk beter.
Ik heb ook getwijfeld over de AMG stoelen, met name omdat je de hoofdsteun van de AMG stoelen niet kunt verstellen. Het progressive pakket geeft de auto een iets 'braver' of 'degelijker' uiterlijk, maar het is nog steeds een heel erg mooie auto.

Ik heb uiteindelijk voor de CLA180d BS Plus + AMG + Night + driving assistance in digital white gekozen.

Ik had de kleur nog niet in het echt gezien (de kleur in de configurator lijkt helemaal niet), dus zaterdag even langs gegaan bij de dealer en een paar fotos gemaakt. De auto kwam van de trailer en is nog niet gewassen.

Mercedes CLA180d BS AMG Night

Een panoramadak had ook mooi uitgezien, maar als bestuurder ik vind een panoramadak niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Abom schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:45:
[...]

Ik heb ook getwijkeld over de AMG stoelen, met name omdat je de hoofdsteun van de AMG stoelen niet kunt verstellen. Het progressive pakket geeft de auto een iets 'braver' of 'degelijker' uiterlijk, maar het is nog steeds een heel erg mooie auto.

Ik heb uiteindelijk voor de CLA180d BS AMG + Night + driving assistance in digital white gekozen.

Ik had de kleur nog niet in het echt gezien (de kleur in de configurator lijkt helemaal niet), dus zaterdag even langs gegaan bij de dealer en een paar fotos gemaakt. De auto kwam van de trailer en is nog niet gewassen.

[Afbeelding: Mercedes CLA180d BS AMG Night]

Een panoramadak had ook mooi uitgezien, maar als bestuurder ik vind een panoramadak niet fijn.
Kan je op de CLA icm het Business Solution Pakket wel het Rijassistentiepakket (Driving Assistance) nemen ja? Dat kon bij de gewone A klasse niet, daarom heb ik maar geen BS genomen :( (maar een Launch Edition...)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
FireDrunk schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:47:
[...]

Kan je op de CLA icm het Business Solution Pakket wel het Rijassistentiepakket (Driving Assistance) nemen ja? Dat kon bij de gewone A klasse niet, daarom heb ik maar geen BS genomen :( (maar een Launch Edition...)
Dat klopt, dat kan bij de CLA wel. Dat was voor mij ook een must, mijn Seat Leon had ACC en lane assist en ik gebruikte het altijd.

Vrijdag mag ik mijn tijdelijke Opel Astra (zonder ACC :P) inruilen voor bovenstaande :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Verdorie, had ik toch moeten wachten op de CLA :P
Moet eerlijk zeggen dat ik het achterwerkje van de CLA gruwelijk lelijk vindt :+

Neus en daklijn zijn overigens prachtig.

[ Voor 14% gewijzigd door FireDrunk op 23-09-2019 08:52 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
FireDrunk schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:47:
[...]

Ja, en het "premium pakket" is volgens mij ook niet leverbaar op de A hatchback. Dus volgens mij ontbreekt dan bijvoorbeeld sfeerverlichting altijd in de Bus. solutions van de normale A klasse.
[...]

Ik heb uiteindelijk voor de CLA180d BS Plus + AMG + Night +ing assistance in digital white gekozen.

Mooi auto @abon

[ Voor 24% gewijzigd door CarJunkyXL op 23-09-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
m.lammers schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:45:
[...]

Ja, en het "premium pakket" is volgens mij ook niet leverbaar op de A hatchback. Dus volgens mij ontbreekt dan bijvoorbeeld sfeerverlichting altijd in de Bus. solutions van de normale A klasse.
Oh ja dat business solution plus, daar zit het premium pakket volgens mij in, heb ik ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Net voor de grap een CLA samengesteld met dezelfde opties als mijn gewone A Hatchback... 55k ipv 47k. :+
Behoorlijk verschil...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
m.lammers schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:45:
Dat klopt ja. In de A klasse business solutions heb je geen sfeerverlichting. De CLA (BS) met alle opties aangevinkt is dan ook wel een stukje duurder dan een A-klasse (BS) ongeacht het zelfde interieur. Ik vind het dat niet waard maar het blijven allebei mooie auto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Dit is een topic dat ik eens ga volgen. Over 2 weken ga ik een proefrit maken in de nieuwe CLA. Ik heb de Shooting Brake op mijn shortlist staan voor nieuwe lease auto. Ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen en automaat (kom nu uit een 3 Serie Touring met automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:55
Iemand ervaring met chiptuning en fabrieksgarantie? Ik hoor goede dingen over BR-Performance. Dan zijn 122pk > 190pk, en 120Nm erg verleidelijk voor mijn C180d - maar uiteraard niet ten koste van alles.

[ Voor 3% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 23-09-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
GilbertvH schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:10:
Dit is een topic dat ik eens ga volgen. Over 2 weken ga ik een proefrit maken in de nieuwe CLA. Ik heb de Shooting Brake op mijn shortlist staan voor nieuwe lease auto. Ben erg benieuwd naar de rijeigenschappen en automaat (kom nu uit een 3 Serie Touring met automaat)
Ik heb zelf nog een BMW 4 serie coupe prive met automaat (420) De ZF 8 traps automaat is niet te vergelijken met de automaat in de CLA. De ZF is veel smoother en beter afgesteld. Let op: Dit is een vergelijk met de CLA200 en dus de 1.3 renault combi. Als je voor de CLA220 gaat krijg je het "mercedes" blok en de bijbehorende automaat. Deze heb ik niet gereden en kan ik dus niks zinnigs over zeggen.

Het is trouwens geen slechte automaat hoor. Ik kan er prima mee leven en heb daarom ook een offerte liggen voor bij de wagenparkbeheerder voor de CLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
Vandaag de nieuwe A meegekregen als leenauto, omdat mijn CLA in de garage stond. Leuke auto moet ik toegeven. Voelde ook dat de 7 traps automaat veel beter is afgesteld in de nieuwe lijnen, reageert veel soepeler.

Leuke optie om volgend jaar maar eens te gaan proefrijden. Ben wel geïnteresseerd in de limo variant.

[ Voor 12% gewijzigd door Silversin op 23-09-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
m.lammers schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:49:
[...]

Ik heb zelf nog een BMW 4 serie coupe prive met automaat (420) De ZF 8 traps automaat is niet te vergelijken met de automaat in de CLA. De ZF is veel smoother en beter afgesteld. Let op: Dit is een vergelijk met de CLA200 en dus de 1.3 renault combi. Als je voor de CLA220 gaat krijg je het "mercedes" blok en de bijbehorende automaat. Deze heb ik niet gereden en kan ik dus niks zinnigs over zeggen.

Het is trouwens geen slechte automaat hoor. Ik kan er prima mee leven en heb daarom ook een offerte liggen voor bij de wagenparkbeheerder voor de CLA.
Hier staat de CLA200 op de lijst. De BMW automaat is onnavolgbaar natuurlijk dus ik ga de CLA volgende week goed aan de tand voelen. Het gaat hier overigens tussen de CLA SB of een Audi A4 Limousine Launch Edition. Audi moet ik ook nog rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01-2021
m.lammers schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:49:
[...]

Nou ik rij de nieuwe a250 automaat maar ben er niet echt over te spreken. Werkt goed als je vanaf nul doortrekt maar o wee als je in een versnelling zit en je dan volg gas geeft duurt eeuwigheid voor hij terugschakelt naar de juiste versnelling. Vind dit echt erg jammer voor een auto in deze prijsklasse. Als je flippert werkt het prima maar in de automaat stand dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
zaka_m4 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:41:
[...]

Nou ik rij de nieuwe a250 automaat maar ben er niet echt over te spreken. Werkt goed als je vanaf nul doortrekt maar o wee als je in een versnelling zit en je dan volg gas geeft duurt eeuwigheid voor hij terugschakelt naar de juiste versnelling. Vind dit echt erg jammer voor een auto in deze prijsklasse. Als je flippert werkt het prima maar in de automaat stand dus niet.
Heeft niet elke automaat dit probleem? Je bent afhankelijk van de computer, wanneer die vindt dat er geschakeld moet worden. Mijn vorige VAG auto's hadden dit ook, je kon het iets beter krijgen door de auto in sport stand te zetten. Het is volgens mij ook een gedeelte perceptie en verwachtingsmanagement. Jij zou schakelen, maar de auto doet dat nog niet. Na een tijdje raak je hieraan gewend en weet je wanneer de automaat schakelt en dan voelt het (voor mij) niet meer zo als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
GilbertvH schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:33:
[...]

Hier staat de CLA200 op de lijst. De BMW automaat is onnavolgbaar natuurlijk dus ik ga de CLA volgende week goed aan de tand voelen. Het gaat hier overigens tussen de CLA SB of een Audi A4 Limousine Launch Edition. Audi moet ik ook nog rijden.
Heb zelf een paar keer in een A4 gereden, maar maakte echt niks in me los. Ik ben benieuwd of je dezelfde ervaring heb. In ieder geval veel plezier met de ritjes!
zaka_m4 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:41:
[...]

Scheelt het nog als je hem in sport hebt o.i.d?

[ Voor 34% gewijzigd door CarJunkyXL op 24-09-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb nu een V60 PHEV, en die automaat schakelt voor mijn gevoel (nog) veel langzamer dan de A220 waar ik in heb proefgereden. Hij komt als het goed is einde van de week, dan kan ik er meer over zeggen.

Maar volgens mij is het gewoon verwachtingsmanagement. De ZF automaten van BMW zijn gewoon de beste in zijn soort. Daar valt weinig tegenover te zetten.

Voor mijn gevoel doet MB een aardige gooi naar iets wat acceptabel is, en is het in de praktijk vergelijkbaar met een DSG.

Of dat voldoende is voor de beleving, is subjectief per persoon.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaka_m4
Abom schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:14:
[...]

Heeft niet elke automaat dit probleem? Je bent afhankelijk van de computer, wanneer die vindt dat er geschakeld moet worden. Mijn vorige VAG auto's hadden dit ook, je kon het iets beter krijgen door de auto in sport stand te zetten. Het is volgens mij ook een gedeelte perceptie en verwachtingsmanagement. Jij zou schakelen, maar de auto doet dat nog niet. Na een tijdje raak je hieraan gewend en weet je wanneer de automaat schakelt en dan voelt het (voor mij) niet meer zo als een probleem.
Ik rij alleen maar in sport haha anders haal ik geen a250. Maar je begrijpt mij niet ik bedoel bijv als je in een keer vol gas geeft duurt het mij te lang. Ik rij ook amg modellen die hebben een veel betere automaat dan schakelt hij meteen naar de juiste. Dus nu gebruik ik als ik een keer ff wil racen de flippers om sneller te schakelen. De automaat maakt dan bijv. wel zeker 1 a 2 seconden heel raar geluid voordat de gas response begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
zaka_m4 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:40:
[...]

Ik rij alleen maar in sport haha anders haal ik geen a250. Maar je begrijpt mij niet ik bedoel bijv als je in een keer vol gas geeft duurt het mij te lang. Ik rij ook amg modellen die hebben een veel betere automaat dan schakelt hij meteen naar de juiste. Dus nu gebruik ik als ik een keer ff wil racen de flippers om sneller te schakelen. De automaat maakt dan bijv. wel zeker 1 a 2 seconden heel raar geluid voordat de gas response begint.
Dat is precies wat ik bedoel :) een a250 is een snelle bak, maar het is geen AMG. Zal vast ook wel iets commercieels zijn, dat die AMG modellen veel agressiever zijn afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Abom schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:44:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel :) een a250 is een snelle bak, maar het is geen AMG. Zal vast ook wel iets commercieels zijn, dat die AMG modellen veel agressiever zijn afgesteld.
Haha ja dus maar ff doorsparen twijfel nu over de cla 45 amg s of de a 45 amg s. Luxe problemen vind de uitgeklopte wielkasten van de a klasse toch wel mooi. Maar met een kleine kom ik nu al ruimte te kort als de kinderwagen in de kofferbak ligt :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
zaka_m4 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:47:
[...]

Haha ja dus maar ff doorsparen twijfel nu over de cla 45 amg s of de a 45 amg s. Luxe problemen vind de uitgeklopte wielkasten van de a klasse toch wel mooi. Maar met een kleine kom ik nu al ruimte te kort als de kinderwagen in de kofferbak ligt :-(.
Laat je die thuis. En dan mag je zelf kiezen tussen de kleine of de kinderwagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
m.lammers schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:21:
[...]

Heb zelf een paar keer in een A4 gereden, maar maakte echt niks in me los. Ik ben benieuwd of je dezelfde ervaring heb. In ieder geval veel plezier met de ritjes!
Ik ben ook erg benieuwd. Ik ben een rustige rijder (zou je niet zeggen van een BMW-rijder haha) en wil vooral relaxed op plaats van bestemming komen. We gaan het zien. Dank voor de info!

• klukkert
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-08-2020
Gisteren bij de dealer langs met mijn A200 limo (2 maanden oud) ivm melding storing aan airbag (bleek achteraf slechts een reset te moeten hebben). Ik kreeg netjes een nieuwe C-klasse coupé mee als leenauto (4 km op de teller). Gruwelijk mooie auto ook. En een goede service van MBDH overigens. Maar het viel mij op dat die C coupé toch vrij stug is. In comfort stand voel je toch meer wegdek dan in de A200 limo en ook de automaat maakt wat meer lawaai. Qua rijcomfort heb ik dan toch liever mijn eigen auto.

• zaka_m4
klukkert schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:27:
Gisteren bij de dealer langs met mijn A200 limo (2 maanden oud) ivm melding storing aan airbag (bleek achteraf slechts een reset te moeten hebben). Ik kreeg netjes een nieuwe C-klasse coupé mee als leenauto (4 km op de teller). Gruwelijk mooie auto ook. En een goede service van MBDH overigens. Maar het viel mij op dat die C coupé toch vrij stug is. In comfort stand voel je toch meer wegdek dan in de A200 limo en ook de automaat maakt wat meer lawaai. Qua rijcomfort heb ik dan toch liever mijn eigen auto.
Ik lees dat ze nog steeds dat probleem hebben met de storing airbag. Met deze storing die elke keer weer terug komt ben ik zeker 4x bij de dealer geweest totdat ze hebben aangegeven dat het toch wel meer dan alleen een reset was. Ik heb daarna een compleet nieuwe computer in mijn auto gekregen en sindsdien is de melding nooit meer teruggekomen.

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
[...]

Ik heb ook getwijfeld over de AMG stoelen, met name omdat je de hoofdsteun van de AMG stoelen niet kunt verstellen. Het progressive pakket geeft de auto een iets 'braver' of 'degelijker' uiterlijk, maar het is nog steeds een heel erg mooie auto.

Ik heb uiteindelijk voor de CLA180d BS Plus + AMG + Night + driving assistance in digital white gekozen.

[Afbeelding: Mercedes CLA180d BS AMG Night]

Prachtige uitvoering zo, maar hij ziet er wel heel (HEEL!) veel sneller uit dan ie is. Vind je dat niet storend?
ctrlaltdelbe schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:30:
Iemand ervaring met chiptuning en fabrieksgarantie? Ik hoor goede dingen over BR-Performance. Dan zijn 122pk > 190pk, en 120Nm erg verleidelijk voor mijn C180d - maar uiteraard niet ten koste van alles.
Mercedessen zijn in zijn algemeenheid niet goed te chippen. Chippen met behoud van fabrieksgarantie, dan moet je bij Brabus en wellicht Carlsson zijn.

• Abom
Dieken Taffert schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:02:
[...]
Prachtige uitvoering zo, maar hij ziet er wel heel (HEEL!) veel sneller uit dan ie is. Vind je dat niet storend?
[...]
Ik vind dat niet storend, misschien had ik het nightpakket weg moeten laten, maar ach :). Maar ik heb wel lang getwijfeld over de motor en ik weet nog steeds niet of het de juiste keuze is. Aan de andere kant, ik rij 95% woon-werk verkeer en dan moet je je toch aanpassen aan de zwakste schakel op de autoweg (lees 100-120 rijden).

Ik had een limiet gesteld voor de kosten van de auto en met deze config blijf ik daar net onder. Je blijft maar toevoegen aan je auto wanneer je je daar niet aan houdt. Voor mij is comfort belangrijker dan vermogen. Ik reed 55k per jaar (nu hopelijk iets minder) en dan is het veel fijner om Distronic te hebben dan 45pk extra.

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 26-09-2019 12:19 ]

• klukkert
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-08-2020
zaka_m4 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:03:
[...]

Ik lees dat ze nog steeds dat probleem hebben met de storing airbag. Met deze storing die elke keer weer terug komt ben ik zeker 4x bij de dealer geweest totdat ze hebben aangegeven dat het toch wel meer dan alleen een reset was. Ik heb daarna een compleet nieuwe computer in mijn auto gekregen en sindsdien is de melding nooit meer teruggekomen.
Deze reactie zal ik even opslaan, mocht het nog een keer gebeuren dan weet ik wat te doen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
yo all! grote fout gemaakt een aantal maanden terug door een Tesla model 3 te bestellen ;) eens maar nooit weer.. snel weer terug naar een echt premium auto (binnenkort wisselen met pool). Ik ben dus aan het orienteren op een nieuwe lease auto.

Mijn auto voor de model 3 was een BMW 116dA met M sportpakket. Deze auto was by far het beste wat ik ooit gereden had, super strak in de bochten en zat werkelijk fantastisch :) Ik ben ook in de nieuwe A klasse gaan rijden (van de zomer, helaas in de regen) en vond deze maar matig sturen tov mijn 1 serie.. ook vond ik de automaat wat minder (misschien wennen?).

Nu de nieuwe 1 serie uit is met voorwielaandrijving ben ik ook gaan spieken bij Mercedes. Binnenkort staat een proefrit gepland in de nieuwe CLA. Qua uiterlijk echt heel mooi (veel mooier dan de nieuwe 1) maar rijdt de CLA nu echt veel beter dan de A? en dan met name stuurgedrag?

Andere optie zou de BMW 3 zijn met achterwielaandrijving maar deze gaat echt fors over het budget heen... daar zou ik dan echt over na moeten denken.

Overigens is de 1 serie per maand dezelfde prijs als de CLA. CLA zou ik de A180D automaat met business solution plus AMG pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
ls789 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 00:35:
yo all! grote fout gemaakt een aantal maanden terug door een Tesla model 3 te bestellen ;) eens maar nooit weer.. snel weer terug naar een echt premium auto (binnenkort wisselen met pool). Ik ben dus aan het orienteren op een nieuwe lease auto.

Mijn auto voor de model 3 was een BMW 116dA met M sportpakket. Deze auto was by far het beste wat ik ooit gereden had, super strak in de bochten en zat werkelijk fantastisch :) Ik ben ook in de nieuwe A klasse gaan rijden (van de zomer, helaas in de regen) en vond deze maar matig sturen tov mijn 1 serie.. ook vond ik de automaat wat minder (misschien wennen?).

Nu de nieuwe 1 serie uit is met voorwielaandrijving ben ik ook gaan spieken bij Mercedes. Binnenkort staat een proefrit gepland in de nieuwe CLA. Qua uiterlijk echt heel mooi (veel mooier dan de nieuwe 1) maar rijdt de CLA nu echt veel beter dan de A? en dan met name stuurgedrag?

Andere optie zou de BMW 3 zijn met achterwielaandrijving maar deze gaat echt fors over het budget heen... daar zou ik dan echt over na moeten denken.

Overigens is de 1 serie per maand dezelfde prijs als de CLA. CLA zou ik de A180D automaat met business solution plus AMG pakket.
Ik kom ook van een 1 serie af en zal maar gelijk met de deur in huis vallen; nee, qua rijden en balans een compleet andere auto. In het C segment is er niks wat qua sturen en rijden in de buurt komt van een 1 serie. Hou daar rekening mee. Ik heb er lang over gedaan om te accepteren dat het zo is. Heb zelfs getwijfeld om nog een keer een 1 serie te lessen. (Voorraad model) maar 8 jaar dezelfde auto werd mij toch te gortig. Na de acceptatiefase ben ik gaan kijken welke auto ik het mooist vond wat binnen mijn budget lag. Toen kwam ik persoonlijk bij de CLA. Het rijd prima. Maar het recept van de CLA is anders dan de 1 serie en smaakt daardoor anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
m.lammers schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 06:31:
[...]

Ik kom ook van een 1 serie af en zal maar gelijk met de deur in huis vallen; nee, qua rijden en balans een compleet andere auto. In het C segment is er niks wat qua sturen en rijden in de buurt komt van een 1 serie. Hou daar rekening mee. Ik heb er lang over gedaan om te accepteren dat het zo is. Heb zelfs getwijfeld om nog een keer een 1 serie te lessen. (Voorraad model) maar 8 jaar dezelfde auto werd mij toch te gortig. Na de acceptatiefase ben ik gaan kijken welke auto ik het mooist vond wat binnen mijn budget lag. Toen kwam ik persoonlijk bij de CLA. Het rijd prima. Maar het recept van de CLA is anders dan de 1 serie en smaakt daardoor anders.
daar ben ik ook bang voor inderdaad. Echter is de nieuwe 1 serie waarschijnlijk ook niet zo goed als de vorige generatie (moet ik nog even testen in een proefritje ook). Dan zou ik echt moeten kijken naar een 3 serie of wellicht C klasse... of net als jij accepteren dat het rijden anders is :) niet slecht maar anders hehe wellicht maken de looks van de CLA het e.e.a. goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@ls789 Ik heb alleen in de A gereden, niet in een CLA maar for what it's worth:
Als ik de reviews moet geloven, is de CLA iets harder afgeveerd, heeft een fractie bredere wielbasis, en is de stuurinrichting iets anders afgesteld.

Voor de rest: dezelfde auto.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Precies wat @FireDrunk inderdaad zegt. Voor de proefrit zei de verkoper ook al: Hou rekening met dat je van achterwielaandrijving na voorwielaandrijving. Hoe je het ook went of keert; zowel met veel als weinig vermogen, het rijdt gewoon anders. En dat zal met de nieuwe 1 serie niet anders zijn. (Can't fight physics) Ja, ik ga er nog mee rijden, maar ook al zou die beter rijden dan de CLA. De CLA heeft voor mij gewoon de looks tegenover het lelijk varkentje wat ze in Munchen geproduceerd hebben. Ik probeer bij @ls789 gewoon de juiste verwachting te scheppen hier. :)
ls789 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:11:
[...]

daar ben ik ook bang voor inderdaad. Echter is de nieuwe 1 serie waarschijnlijk ook niet zo goed als de vorige generatie (moet ik nog even testen in een proefritje ook). Dan zou ik echt moeten kijken naar een 3 serie of wellicht C klasse... of net als jij accepteren dat het rijden anders is :) niet slecht maar anders hehe wellicht maken de looks van de CLA het e.e.a. goed!
Heb zelf ook naar een 3 serie gekeken... maar die prijzen! 8)7
C klasse ook naar gekeken. Maar die gaat al weer even mee en niet het fancy MBUX systeem. Voelt dus eigenlijk iets gedateerd aan. Voor de rest natuurlijk een klasse hoger. Je zit dan in het D segment. Meer isolatie en comfort.... en achterwiel aandrijving ;)

Ik ga over drie of vier jaar wel na de nieuwe C klasse kijken. Of misschien dat BMW nog een leuk Business pakketje samenstelt zoals Mercedes dat doet tegen gunstige prijzen en het daarbij behorende lease tarief.

Ook nog naar een Guilia gekeken, maar na twee minuten op het kruisje rechts bovenin geklikt. Die moet je niet willen leasen. :+

[ Voor 58% gewijzigd door CarJunkyXL op 27-09-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
m.lammers schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:36:
Precies wat @FireDrunk inderdaad zegt. Voor de proefrit zei de verkoper ook al: Hou rekening met dat je van achterwielaandrijving na voorwielaandrijving. Hoe je het ook went of keert; zowel met veel als weinig vermogen, het rijdt gewoon anders. En dat zal met de nieuwe 1 serie niet anders zijn. (Can't fight physics) Ja, ik ga er nog mee rijden, maar ook al zou die beter rijden dan de CLA. De CLA heeft voor mij gewoon de looks tegenover het lelijk varkentje wat ze in Munchen geproduceerd hebben. Ik probeer bij @ls789 gewoon de juiste verwachting te scheppen hier. :)

[...]

Heb zelf ook naar een 3 serie gekeken... maar die prijzen! 8)7
C klasse ook naar gekeken. Maar die gaat al weer even mee en niet het fancy MBUX systeem. Voelt dus eigenlijk iets gedateerd aan. Voor de rest natuurlijk een klasse hoger. Je zit dan in het D segment. Meer isolatie en comfort.... en achterwiel aandrijving ;)

Ik ga over drie of vier jaar wel na de nieuwe C klasse kijken. Of misschien dat BMW nog een leuk Business pakketje samenstelt zoals Mercedes dat doet tegen gunstige prijzen en het daarbij behorende lease tarief.

Ook nog naar een Guilia gekeken, maar na twee minuten op het kruisje rechts bovenin geklikt. Die moet je niet willen leasen. :+
ja blijft een luxe probleem, auto's kiezen. Weet niet welke lease maatschappij jullie zitten maar ik kom er net achter dat BMW een E edition versie heeft tot einde dit jaar. Dan kun je de 330e rijden met High exe pakket en sport line voor een best nette prijs.

In mijn lease zou een CLA 400 euro kosten (met amg etc en dan de 180d met automaat), een 1 serie iets duurder (410 ofzo met M sport pakket etc helemaal vol) en deze E edition met 18inch velgen en sportline pakket i.c.m. high exe is 440! ... Dat is helemaal niet verkeerd.

Enige nadeel.. wij werken met een soort bonus malus regeling. Gecombineerd verbruik van die 330e is 1,6 liter >.<... ik mag hiervan afwijken maar ik zou ong rond de 3,5 liter /100km moeten zitten (kan wel thuis laden). Mocht ik eroverheen gaan betaal ik verschil bij (bruto). In mijn vorige auto's was dit nooit zo een probleem (diesel en de marges waren prima..) maar wellicht kan dit in de kosten gaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
ls789 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:51:
[...]

ja blijft een luxe probleem, auto's kiezen. Weet niet welke lease maatschappij jullie zitten maar ik kom er net achter dat BMW een E edition versie heeft tot einde dit jaar. Dan kun je de 330e rijden met High exe pakket en sport line voor een best nette prijs.

In mijn lease zou een CLA 400 euro kosten (met amg etc en dan de 180d met automaat), een 1 serie iets duurder (410 ofzo met M sport pakket etc helemaal vol) en deze E edition met 18inch velgen en sportline pakket i.c.m. high exe is 440! ... Dat is helemaal niet verkeerd.

Enige nadeel.. wij werken met een soort bonus malus regeling. Gecombineerd verbruik van die 330e is 1,6 liter >.<... ik mag hiervan afwijken maar ik zou ong rond de 3,5 liter /100km moeten zitten (kan wel thuis laden). Mocht ik eroverheen gaan betaal ik verschil bij (bruto). In mijn vorige auto's was dit nooit zo een probleem (diesel en de marges waren prima..) maar wellicht kan dit in de kosten gaan lopen
Die bonus malus regeling heb ik geen last van. Maar ook de 330e komt bij mij met selectief opties aanvinken nog op 57K. Ongeveer in lease 950 tot 1050 euro volgens de Direct Lease calculator met mijn lease voorwaarden. Ook dik boven budget. (Zowel lease bedrag als netto maandlast) De fase waar ik ben in het het leven staat het bovenstaande nog niet toe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Ik heb helemaal niks met Tesla. Ik vind het echt saai / lelijke modellen maar dat is iets persoonlijks. Kan je aangeven waarom je spijt heb van je Model 3? Een maat van me wil er één halen dus wellicht kunnen jou ervaringen meer licht schijnen op zijn twijfel :).

Overigens lees ik veel over BMW hierboven. De 3 serie is mij wat te duur in de lease, vind ik wel een hele mooie auto. Jouw mening over de CLA deel ik wel. Die vind ik zeker van binnen net zoals de A gewoon veel mooier. BMW innoveert het interieur niet heel erg zoals Mercedes en Audi dat hebben gedaan. Daarin slaan ze de plank een beetje mis. Daarbij wordt er veel geklaagd over de grill van BMW aan de voorkant. Bij de 3 vind ik dat wel meevallen maar de 1 serie is echt foeilelijk geworden.

Je moet is wat reacties kijken onder BMW 1 serie reviews. Ook op hun fan sites zijn mensen echt niet meer te spreken op de kant die BMW op gaan. Die voorkant ziet er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Abom schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:11:
[...]

Ik vind dat niet storend, misschien had ik het nightpakket weg moeten laten, maar ach :). Maar ik heb wel lang getwijfeld over de motor en ik weet nog steeds niet of het de juiste keuze is. Aan de andere kant, ik rij 95% woon-werk verkeer en dan moet je je toch aanpassen aan de zwakste schakel op de autoweg (lees 100-120 rijden).
Dat nightpakket maakt de auto juist helemaal af! Zou me niet druk maken over snelheid. Hij rijdt erg comfortabel en dat ding komt heus wel vooruit. Het motortje loeit een beetje dus ik zou er niet in z'n neutraal mee gassen om indruk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
thisisjazz schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:21:
[...]

Ik heb helemaal niks met Tesla. Ik vind het echt saai / lelijke modellen maar dat is iets persoonlijks. Kan je aangeven waarom je spijt heb van je Model 3? Een maat van me wil er één halen dus wellicht kunnen jou ervaringen meer licht schijnen op zijn twijfel :).

Overigens lees ik veel over BMW hierboven. De 3 serie is mij wat te duur in de lease, vind ik wel een hele mooie auto. Jouw mening over de CLA deel ik wel. Die vind ik zeker van binnen net zoals de A gewoon veel mooier. BMW innoveert het interieur niet heel erg zoals Mercedes en Audi dat hebben gedaan. Daarin slaan ze de plank een beetje mis. Daarbij wordt er veel geklaagd over de grill van BMW aan de voorkant. Bij de 3 vind ik dat wel meevallen maar de 1 serie is echt foeilelijk geworden.

Je moet is wat reacties kijken onder BMW 1 serie reviews. Ook op hun fan sites zijn mensen echt niet meer te spreken op de kant die BMW op gaan. Die voorkant ziet er niet meer uit.
over de service zal ik maar niet beginnen want dan kan ik hele boeken over schrijven onderhand. De model 3 is ook om persoonlijke redenen niet bevallen: Rijeigenschappen zijn zeker niet als die van BMW... vond mijn 1 serie met minder pk veel beter in de bochten dan de model 3. Daarnaast is een model 3 verre van premium afgewerkt. Alles voelt goedkoop van stoelen tot stuur.. dat is erg jammer en had ik iets meer van verwacht. Techniek en software is wel erg goed moet ik zeggen maar ik kon ook gewoon niet wennen aan het kale interieur. Dit werd pijnlijk duidelijk toen ik voor het eerst in het donker ging rijden... voelde een beetje alsof ik vroeger in mijn starlet zat uit 1992... ook zo donker.

Afijn, ga goed proefrijden is mijn tip. Als die maat van je het voor het geld doet zou ik zonder nadenken de model 3 nemen. Deze is gewoon heel goedkoop in de lease tov andere auto's met dat soort specs.

Terugkomend op BMW.. inmiddels een proefrit geregeld in een 330e.. ga denk een keer wat duurders rijden. Ik weet in ieder geval dat deze auto mij niet teleur zal gaan stellen in zowel performance als comfort :)

Mijn proefritje in de CLA staat ook nog gepland dus zal over een paar weken even een update geven welke het gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
ls789 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:46:
[...]

over de service zal ik maar niet beginnen want dan kan ik hele boeken over schrijven onderhand. De model 3 is ook om persoonlijke redenen niet bevallen: Rijeigenschappen zijn zeker niet als die van BMW... vond mijn 1 serie met minder pk veel beter in de bochten dan de model 3. Daarnaast is een model 3 verre van premium afgewerkt. Alles voelt goedkoop van stoelen tot stuur.. dat is erg jammer en had ik iets meer van verwacht. Techniek en software is wel erg goed moet ik zeggen maar ik kon ook gewoon niet wennen aan het kale interieur. Dit werd pijnlijk duidelijk toen ik voor het eerst in het donker ging rijden... voelde een beetje alsof ik vroeger in mijn starlet zat uit 1992... ook zo donker.

Afijn, ga goed proefrijden is mijn tip. Als die maat van je het voor het geld doet zou ik zonder nadenken de model 3 nemen. Deze is gewoon heel goedkoop in de lease tov andere auto's met dat soort specs.

Terugkomend op BMW.. inmiddels een proefrit geregeld in een 330e.. ga denk een keer wat duurders rijden. Ik weet in ieder geval dat deze auto mij niet teleur zal gaan stellen in zowel performance als comfort :)

Mijn proefritje in de CLA staat ook nog gepland dus zal over een paar weken even een update geven welke het gaat worden!
Bedankt voor je heldere uitleg. Dat is ook precies wat ik vind van het interieur van de Model 3. Ik zal het met hem delen. Volgens mij is het financiële plaatje voor hem wel hetgeen wat het onwijs interessant maakt. Echter, weet ik dat hij net als ik ook wel van auto's houdt en als je er dan weer een x aantal jaren aan vast zit, baal je natuurlijk wel als je hier na 2 maanden achter komt.

Over de BMW kan ik wel begrijpen ja. Ik vind de 330e net wat (te) hoog in de bijtelling maar wat een bak is dat! Ik gok ook dat de CLA daar qua rijgedrag niet mee in de buurt komt. Wellicht qua interieur en infotainment wel maar de prestaties van de 330e zijn natuurlijk bizar goed. Je ziet wel eens de 320i rijden en dan blijf ik toch nog wel even extra lang kijken. Mooi ding!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb afgelopen week een nieuwe cla200 besteld.

Nu zag ik op een duits forum dat eigenaren van een nieuw gekochte wagen de voortgang van het bouwproces kunnen volgen met de mercedes.me app op de gsm.

Is jullie hier iets over bekend ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
yo all! grote fout gemaakt een aantal maanden terug door een Tesla model 3 te bestellen ;) eens maar nooit weer.. snel weer terug naar een echt premium auto (binnenkort wisselen met pool).
Ik ben benieuwd wat voor Oostblok barrel hij je teruggeeft... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:04:
Ik heb afgelopen week een nieuwe cla200 besteld.

Nu zag ik op een duits forum dat eigenaren van een nieuw gekochte wagen de voortgang van het bouwproces kunnen volgen met de mercedes.me app op de gsm.

Is jullie hier iets over bekend ?
Werkt niet in Nederland. Enkel in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Ik heb dit weekend 2 filmpjes naast elkaar gezet en bij het optrekken tegelijkertijd laten starten. Het gaat hierbij om de A180 vs A200

YouTube: 2019 Mercedes-Benz A-Class 0-100 kmh, 0-180 kmh & Top Speed (Merced... (A180)
YouTube: Mercedes Benz A Class 2019 A200 0-226km/h ACCELERATION & TOP SPEED b... (A200)

Kan iemand mij uitleggen waarom de A200 niet sneller is? Sterker nog het lijkt zelfs alsof de A180 iets sneller is op hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wind, wegdek. Wel appels met peren vergelijken onder dezelfde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zelfde blok, softwarematig geknepen. Ze hebben softwarematig een gemiddelde wat waarschijnlijk binnen de specs valt, maar soms kunnen ze daar wel een beetje buiten komen.

Zag laatst een Autoweek 'op de rollerbank' waar een ouder type A klasse ook 15 pk meer had ofzo dan fabrieksopgave. Ze zitten minder ver uit elkaar dan je zou denken in ieder geval.

Precies de reden dat ik voor de A220 ben gegaan. Ander blok, hele andere prestaties.

Morgenochtend ophalen :+ :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
FireDrunk schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:37:

Precies de reden dat ik voor de A220 ben gegaan. Ander blok, hele andere prestaties.

Morgenochtend ophalen :+ :+
Dik man! Had ik ook voor kunnen kiezen binnen de lease maar dan had ik niet zoveel leuke opties erbij. Maar als het kon, had ik het zeker ook gedaan.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Helaas afgelopen weekend heb ik een ongeluk gehad met mijn a250 baal er zo van. Eigenlijk 2 vervolgens reed er een andere auto achterop.

Moet zeggen dat ik er goed ben uitgekomen en dat het een sterke auto is. Gelijk werd ik gebeld door de alarmcentrale van Mercedes hoe het met mij ging en is de politie gebeld voor mij. Verder vond ik het vreemd ik ben links aangereden en daar zijn de airbags niet uitgegaan maar rechts wel.

Verder hoop ik echt dat de auto totall loss wordt verklaard maar met de aanschafprijs ben ik bang van niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RFA2l58l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m256OSIl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cjsM5F6l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Shit man, gelukkig heb jij niets.

Ik ben ook wel eens in de flank gereden (mijn schuld), maar dat was iets verder naar achteren. Dat hebben ze goed kunnen repareren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
Vandaag mijn A220 opgehaald. Wat een machine. Top kwaliteit. Rijdt echt heerlijk. Motortje is echt zalig. Lekker vlot en heerlijk soepel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QFKYIzR6nYcGlKvgWqDrvJo3/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JQZc2zAu0ATzDba6G6cu9KiO/medium.jpg

Echt super blij mee!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

FireDrunk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:14:
Vandaag mijn A220 opgehaald. Wat een machine. Top kwaliteit. Rijdt echt heerlijk. Motortje is echt zalig. Lekker vlot en heerlijk soepel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt super blij mee!
Halogeenlampen in de koplampen? :| :/

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nee, Full LED. Maar niet de matrix versie.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:59
ls789 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:46:
[...]

Techniek en software is wel erg goed moet ik zeggen maar ik kon ook gewoon niet wennen aan het kale interieur. Dit werd pijnlijk duidelijk toen ik voor het eerst in het donker ging rijden... voelde een beetje alsof ik vroeger in mijn starlet zat uit 1992... ook zo donker.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt super blij mee!
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst!

Een maand geleden heb ik ook een A220 mogen ophalen, zo te zien komen deze veelal overeen. Ook Zwart enz alleen dan zonder night pakket.

Achteraf zeer blij dat ik voor de A220 ben gegaan, proef gereden in een A200 maar dan is de A220 toch wel een genot hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt super blij mee!
Gefeliciteerd mooie auto! Ja vanaf de 220 is het lekker dan heb je de 2.0 motor wat toch echt een stuk lekkerder rijd. Veel veilige km's toegewenst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dank beide!

Helaas al wel 1 bugje en 1 meh-jammer gevonden vandaag.
In combinatie met mijn OnePlus 6 werkt 'volgende' en 'vorige' liedje niet vanaf het stuur en/of boordcomputer via Bluetooth :(. Werkt allemaal wel in Android Auto, dus voor mij niet zo'n probleem, maar daar gaat de vrouw gok ik wel over klagen (maar zij heeft een iPhone, dus wellicht werkt het daar wel).

Andere meh is dat het touchpad helemaal niet werkt in Android Auto, alleen de knoppen en bewegingen aan de bovenkant werken (zoals 'volgende' en 'vorige' nummer 'swipe'). Via touchscreen werkt alles wel prima, dus ook niet zo'n groot issue.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:51
FireDrunk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:13:
Dank beide!

Helaas al wel 1 bugje en 1 meh-jammer gevonden vandaag.
In combinatie met mijn OnePlus 6 werkt 'volgende' en 'vorige' liedje niet vanaf het stuur en/of boordcomputer via Bluetooth :(. Werkt allemaal wel in Android Auto, dus voor mij niet zo'n probleem, maar daar gaat de vrouw gok ik wel over klagen (maar zij heeft een iPhone, dus wellicht werkt het daar wel).

Andere meh is dat het touchpad helemaal niet werkt in Android Auto, alleen de knoppen en bewegingen aan de bovenkant werken (zoals 'volgende' en 'vorige' nummer 'swipe'). Via touchscreen werkt alles wel prima, dus ook niet zo'n groot issue.
Eerste issue heb ik ook met mijn OnePlus 5... Super vervelend.

Verder heeft Android Auto helemaal geen touchpad support denk ik, aangezien de meeste auto's dat niet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Snap ik, maar ik had stille hoop op een 'links' 'rechts' support, dat je dus in ieder geval een beetje door de menu's kon navigeren. Maar er gebeurt gewoon helemaal niks :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik kan gewoon volgend/vorig nummer selecteren (muziek via Bluetooth) via het linker touchpadje op het stuur, wanneer je in het linkerscherm (dus achter je stuur) de Media weergave actief hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 02-10-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ook daar getest, werkt ook niet helaas.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vergeten te melden, ik heb een iPhone.
@FireDrunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ah top, zal de vrouw fijn vinden :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:14
@FireDrunk Samsung phones hebben wel Bluetooth vorig/volgend liedje support, visueel of auditief. Je android skin zal het mss niet ondersteunen via BT.

Wat je kan proberen, maar geen garantie op succes, is een alternatief muziek of podcast app. Indien ze iets op het lockscreen zetten van navigatie kan je mogelijk wel het MBUX bedieningssysteem toepassen. Hopelijk kom je er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Mwoh, in Android Auto werkt alles wel, dus meh.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
[b]FireDrunk in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"

Ik heb een CLA maar met Android Auto is me dat ook al opgevallen, ook met de stuurbediening werkt het niet lekker en dat vindt ik wel een puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Heeft iemand al een fijn USB-C laad / android auto kabeltje voor zijn A / CLA gevonden?
Ik zit een beetje rond te zoeken naar een angled USB-C van < 30cm, maar zie nog niet echt een goede.

Iemand tips?

EDIT:
Zoiets: https://www.amazon.com/AN...0084081&s=wireless&sr=1-5
Maar dan 1/10e zo lang ;)

[ Voor 31% gewijzigd door FireDrunk op 03-10-2019 08:29 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:59
FireDrunk schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:24:
Heeft iemand al een fijn USB-C laad / android auto kabeltje voor zijn A / CLA gevonden?
Ik zit een beetje rond te zoeken naar een angled USB-C van < 30cm, maar zie nog niet echt een goede.

Iemand tips?

EDIT:
Zoiets: https://www.amazon.com/AN...0084081&s=wireless&sr=1-5
Maar dan 1/10e zo lang ;)
https://nl.aliexpress.com...0+degree&switch_new_app=y

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
zaka_m4 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:29:
Helaas afgelopen weekend heb ik een ongeluk gehad met mijn a250 baal er zo van. Eigenlijk 2 vervolgens reed er een andere auto achterop.

Moet zeggen dat ik er goed ben uitgekomen en dat het een sterke auto is. Gelijk werd ik gebeld door de alarmcentrale van Mercedes hoe het met mij ging en is de politie gebeld voor mij. Verder vond ik het vreemd ik ben links aangereden en daar zijn de airbags niet uitgegaan maar rechts wel.

Verder hoop ik echt dat de auto totall loss wordt verklaard maar met de aanschafprijs ben ik bang van niet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fijn dat je er goed bent uit gekomen! Kan gebeuren man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt super blij mee!
Dik man! Heel mooi ding _/-\o_

Het lijkt inderdaad op Halogeen als je het zo ziet maar volgens mij zijn alle amg lines met full led technologie. Komt door de foto denk ik. Maar als ik het zo lees maak je gebruik van een Android telefoon dus het zal daar wel aan liggen hehehe. Grapje jongens, ik wil geen android vs ios discussie starten. Wel jammer dat het met android niet zo goed werkt dan. Wellicht komt daar nog een update voor.

Met een apple telefoon werkt het wel. Opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Mja, ligt niet perse aan Android (Auto), in de Mazda 3 heb je zelfs geen touchscreen voor Android Auto, en kan je alles alleen maar bedienen met de draaiknop.
Dus functies als "links" en "rechts" zou Android Auto gewoon moeten snappen zou je denken...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
FireDrunk schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:07:
Mja, ligt niet perse aan Android (Auto), in de Mazda 3 heb je zelfs geen touchscreen voor Android Auto, en kan je alles alleen maar bedienen met de draaiknop.
Dus functies als "links" en "rechts" zou Android Auto gewoon moeten snappen zou je denken...
Daar komt vast wel een update voor, gezien dit vast iets is waar iedereen last van heeft met een android. Sinds vorige week ook de ios update uitgevoerd op mijn telefoon en apple carplay is ook weer vernieuwd. Werkt nu nog beter als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
thisisjazz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Fijn dat je er goed bent uit gekomen! Kan gebeuren man.
Ja dank je wel dat is het belangrijkst!! Was wel erg geschrokken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Gisteren proefgereden met de nieuwe CLA. In de showroom de prachtige SB van dichtbij bekeken en wát een prachtwagen is dat! Komende vanuit een BMW 3-Serie Touring vind ik de ruimte achterin zeer acceptabel. De testauto betrof een coupé 180. Mijn keuze zou een 200 zijn. Auto rijdt heerlijk, al is het motorgeluid wel aanwezig bij het flink doortrekken. Is dit gewenning vanwege de benzine motor t.o.v. mijn huidige diesel of vanwege de 1.3 motor? Al met al een goed beeld gekregen van de CLA (SB in mijn geval).

Direct hierna hadden we de afspraak staan bij de Audi dealer voor een proefrit in de A4 Launch Edition. Een compleet andere auto en beleving. Qua looks natuurlijk een behoorlijk stuk saaier dan de MB, maar qua rijcomfort is dit wel een fijnere auto om te rijden qua stilte. Mijn config zou een 35 TFSI (150pk) zijn, maar we hebben gereden in de 40 TFSI (190pk). Dit geeft natuurlijk ook een compleet ander beeld.

Bij beide modellen dus niet met de gewenste motor kunnen rijden en mijn ervaringen van gisteren vliegen alle kanten op. Ik weet het, het is een luxeprobleem. MBUX is een prachtig systeem, maar Audi heeft ook een schitterend digitaal display met Google Maps en een nieuw MMI systeem.

Keuzes, keuzes, keuzes... 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GilbertvH schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:02:
Gisteren proefgereden met de nieuwe CLA. In de showroom de prachtige SB van dichtbij bekeken en wát een prachtwagen is dat! Komende vanuit een BMW 3-Serie Touring vind ik de ruimte achterin zeer acceptabel. De testauto betrof een coupé 180. Mijn keuze zou een 200 zijn. Auto rijdt heerlijk, al is het motorgeluid wel aanwezig bij het flink doortrekken. Is dit gewenning vanwege de benzine motor t.o.v. mijn huidige diesel of vanwege de 1.3 motor? Al met al een goed beeld gekregen van de CLA (SB in mijn geval).

Direct hierna hadden we de afspraak staan bij de Audi dealer voor een proefrit in de A4 Launch Edition. Een compleet andere auto en beleving. Qua looks natuurlijk een behoorlijk stuk saaier dan de MB, maar qua rijcomfort is dit wel een fijnere auto om te rijden qua stilte. Mijn config zou een 35 TFSI (150pk) zijn, maar we hebben gereden in de 40 TFSI (190pk). Dit geeft natuurlijk ook een compleet ander beeld.

Bij beide modellen dus niet met de gewenste motor kunnen rijden en mijn ervaringen van gisteren vliegen alle kanten op. Ik weet het, het is een luxeprobleem. MBUX is een prachtig systeem, maar Audi heeft ook een schitterend digitaal display met Google Maps en een nieuw MMI systeem.

De overstap diesel > benzine is natuurlijk al anders (meer toeren), meer "herrie".

Als het in je budget past zou ik naar de CLA 220 gaan, dit zijn 1.9 motoren i.p.v. 1.3 motoren en hebben iets minder "werk" om je vooruit te krijgen :)

en je keuze, natuurlijk Mercedes he... kan toch niet anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Vorkie schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:19:
[...]

De overstap diesel > benzine is natuurlijk al anders (meer toeren), meer "herrie".

Als het in je budget past zou ik naar de CLA 220 gaan, dit zijn 1.9 motoren i.p.v. 1.3 motoren en hebben iets minder "werk" om je vooruit te krijgen :)

Een benzine motor met gelijke cilinderinhoud zal toch snel stiller zijn dan een diesel. Een 1.3 tegen een 2.0TDI is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Verschil in toeren heeft er niet zoveel mee te maken. Zou persoonlijk ook niet snel voor een 1.3 (Renault) krachtbron gaan in een Mercedes.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 06-10-2019 09:26 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

Een benzine motor met gelijke cilinderinhoud zal toch snel stiller zijn dan een Diesel. Een 1.3 tegen een 2.0TDI is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Verschil in toeren heeft er niet zoveel mee te maken.
Nee, maar als je doortrekt wel, die diesel pakt veel lager al zijn max toeren, die benzine gaat nog even door qua toeren > meer geluid :-) #nogvroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Vorkie schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Nee, maar als je doortrekt wel, die diesel pakt veel lager al zijn max toeren, die benzine gaat nog even door qua toeren > meer geluid :-) #nogvroeg
Een hoger toerental wil niet meteen meer geluid betekenen dan een blok op lager toerental. Maar goed, maakt ook niet veel uit. Mijn A4 B9 met 2 TFSI blok was toch echt beduidend stiller dan een 2.0TDI variant. Ook bij flink doortrappen. Nu zal dat met een opgespoten 1.3 anders zijn. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
[...]

Dat is al een tijdje niet meer zo met benzinemotoren met turbo. Mijn benzineauto met turbo draait 2.300 toeren bij 130 km/h. Die draaien vergelijkbare (lage) toeren als diesels. Neem daarbij dat het verbrandingsproces van een benzinemotor veel rustiger en minder trillerig verloopt dan een diesel, en je zou nog wel eens stiller af kunnen zijn met een benzinemotor met turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
[...]

De CLA 220 zou ik je ook adviseren. Ik kom van een A4 2.0TFSI (B9) en staat bekend als erg stil en is het ook. Ik heb proefgereden in een cla180 en cla200 omdat er geen 220 beschikbaar was. En dat was niet verkeerd
Ik heb nu een CLA220 en ik kan je zeggen dat is wel een groot verschil. Een 2 ltr mercedes motor is toch wel iets anders dan een 1.3 ltr renault.
Ik had me ingesteld dat de CLA luider zou zijn dan de A4 maar tot mijn verbazing is hij minstens even stil zo niet zelfs een tikje stiller.Bij de CLA 180 en CLA200 is dat dus zeker niet.
Het grootste minpunt van de A4 voor mij was echter het schakelgedrag van de automaat . Dat doet de CLA of mercedes als je wil zoveel beter dan Audi. Ook het ACC is bij het bij lange na niet zo fijn als bij Mercedes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:56
Komende week de vervanger halen voor de W201 200E het is een nette W203 C180 Elegance uitvoering. :)
Nu staan er twee C verschillende generaties C klasse op de oprit de W205 en W203. En de W123 in de stalling :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qA6kabj.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 06-10-2019 15:12 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
De CLA 220 is qua budget geen optie helaas. Tóch ga ik de LM mijn config laten berekenen (MQ4VEQVF voor de nieuwsgierigen). Mocht dit niet passen dan zal ik e.e.a. moeten uitvinken.... Super bedankt voor jullie nuttige reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
GilbertvH schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:53:
De CLA 220 is qua budget geen optie helaas. Tóch ga ik de LM mijn config laten berekenen (MQ4VEQVF voor de nieuwsgierigen). Mocht dit niet passen dan zal ik e.e.a. moeten uitvinken.... Super bedankt voor jullie nuttige reacties!
Dat is een mooie configuratie.
Ondanks dat de kleur super mooi is zou ik dat nog eens overdenken. Bedenk dat het een matte kleur is en krassen vrijwel niet weg te werken zijn.Polijsten gaat al helemaal niet.
Ik zie dat je geen DAB hebt aangevinkt.Bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Thanks. Bewuste keuze buiten de bijtelling. Later alsnog te activeren heb ik gezien/gelezen voor dezelfde prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Nog even verder lopen zoeken, maar kan ze niet echt vinden.
Het gaat dus om een kort (< 50 cm) kabeltje, met aan *beide* kanten USB-C.

Misschien toch maar een los 'hoek'-verloopje, en dan een rechte kabel kopen...

EDIT: Zojuist besteld bij AliExpress, paar goede kabels en paar hoekjes. Maar eens kijken hoe dat werkt.
We'll see...

[ Voor 11% gewijzigd door FireDrunk op 07-10-2019 08:58 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Ik heb mijn CLA nu een week en er staan al 1150km op de teller. Ik ben er erg tevreden over, alleen die spoorassistent is duidelijk niet voor Nederland ontwikkeld, met allemaal die wegen met fietspaden. Jammer dat MB de optie niet permanent uit laat zetten.

Ik vind de kleur (digital white) heel erg mooi, maar met dit weer een beetje minder :) Vrijdag gaatie even naar een detailer voor een coating.

Ik ben blij dat het assistentiepakket goed bevalt, de proefritten waren in autos zonder het assistentiepakket. Ik was verrast dat mijn auto wel een dodehoekassistent en een spoorwisselassistent heeft. Dat was in de configurator een beetje onduidelijk.
Eén klein minpuntje aan het assistentiepakket: je kunt alleen alles aan- of uitzetten. Bij mijn Seat Leon had ik Lane Assist altijd aanstaan en zette ik alleen ACC af en toe aan en uit.
Ik vind MBUX erg fijn. Ik ben nog een beetje aan het spelen met de look van mijn interieur, de theme's optie vind ik erg fijn, dat je makkelijk kunt afwisselen tussen verschillende looks.
Op dit moment kan ik Android Auto (nieuwe look) niet goed aansturen middels stuur of trackpad, ik kan de cursor niet verplaatsen. Mogelijk moet MB iets updaten aan MBUX om dit weer mogelijk te maken. Gelukkig kan ik wel nummer overslaan middels trackpad en het stuur (belangrijkste feature voor mij).

Het zijn vooral de kleine dingen die de auto echt fijn maken. De stuureigenschappen. De achteruitkijkcamera die op de juiste moment switch tussen wide-angle en normaal. De camera aan de voorkant voor hoge stoplichten. Parkeersensoren die alleen piepen als het nodig is. Het achteruitkijkspiegel dat gewoon blijft zitten en niet trilt door de subwoofer (die je wel in je stoelt voelt). Fatsoenlijke opbergplekken voor je zonnebril, je drink beker en er past te veel in dat middenconsole...

Als ik iets mocht veranderen aan de auto dan zou het toch de motor zijn. Hoewel de 180d prima cruiset, zeker met het assistentiepakket, is een beetje meer power toch welkom bij een korte oprit bijvoorbeeld.
FireDrunk schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:35:
[...]

Het gaat dus om een kort (< 50 cm) kabeltje, met aan *beide* kanten USB-C.

Misschien toch maar een los 'hoek'-verloopje, en dan een rechte kabel kopen...

EDIT: Zojuist besteld bij AliExpress, paar goede kabels en paar hoekjes. Maar eens kijken hoe dat werkt.
We'll see...
Ik was ook opzoek naar een korte USB-C kabel, maar ik heb nu bewust een iets langere kabel, zodat ik mijn smartphone uit de houder kan halen en de kabel kan laten zitten. Dat bakje voor de drankhouders is prima voor de resterende lengte van de kabel te verbergen.

Ik ben nog opzoek naar een fatsoenlijke telefoonhouder die, bij voorkeur, goed past op de turbinevents van mijn CLA.
Ik heb nu deze en die werkt redelijk goed, ware het niet dat de houder te snel kantelt door het gewicht van de telefoon.

[ Voor 71% gewijzigd door Abom op 15-10-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
GilbertvH schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:02:
motorgeluid wel aanwezig bij het flink doortrekken. Is dit gewenning vanwege de benzine motor t.o.v. mijn huidige diesel of vanwege de 1.3 motor? Al met al een goed beeld gekregen van de CLA (SB in mijn geval).

MBUX is een prachtig systeem, maar Audi heeft ook een schitterend digitaal display met Google Maps en een nieuw MMI systeem.

Nee, de 1.3 motor die Mercedes gebruikt maakt best wel wat geluid bij hoge toeren. Ze staan er bekend om dat ze loeien.

De Audi A4 maakt helaas nog gebruik van zo een scherm dat op je interieur geplakt is. Niet zo netjes afgewerkt als de A6/A7 of zelfs A1. Google maps heb je bij MBUX ook gewoon via apple carplay/android auto. Ik vind persoonlijk dat de andere merken niet in vergelijking staan met MBUX. Dat zal in de toekomst wel veranderen maar daardoor was de keuze voor mij snel gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
thisisjazz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Nee, de 1.3 motor die Mercedes gebruikt maakt best wel wat geluid bij hoge toeren. Ze staan er bekend om dat ze loeien.

De Audi A4 maakt helaas nog gebruik van zo een scherm dat op je interieur geplakt is. Niet zo netjes afgewerkt als de A6/A7 of zelfs A1. Google maps heb je bij MBUX ook gewoon via apple carplay/android auto. Ik vind persoonlijk dat de andere merken niet in vergelijking staan met MBUX. Dat zal in de toekomst wel veranderen maar daardoor was de keuze voor mij snel gemaakt.
Daarbij, de navigatie van MBUX is echt ontzettend fijn i.c.m. LiveTraffic, de tijden die bijgerekend worden zijn 1-op-1 mee te nemen naar Flitsmeister, Waze en/of Google Maps en reageert daarbij ook super snel in tegenstelling tot de vorige Command Online / Becker navigatie (wat een afgrijselijk systeem i.v.t MBUX)

Verder heb ik eindelijk CarPlay / Android Car en gebruik ik het niet omdat het er gedateerd uitziet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
[...]

Ja, dat vind ik ook jammer t.o.v. MBUX. Het nieuwe MMI scherm is ook nog eens groter dan de vorige volgens mij. Het is best een unit die op je dashboard 'geplakt' zit.

Bedankt voor je aanvulling m.b.t. de 1.3 motor. Dat wordt dan gewoon de muziek wat harder zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
[...]

Zoals jullie weten is mijn a250 helaas kapot en heb ik nu een b180 nieuwe model als leen auto met de 1.3 motor. Nou dit rijd echt voor geen meter en de motor maakt zo veel geluid ten opzichte van de 2.0 motor. Ik zou niemand aanraden om in zulke modellen te rijden erg hoge toeren en veel geluid. Zo een 2.0 motor rijd zoveel rustiger en geeft ook een veel mooiere motorgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Blijft een magnifique apparaat in een top kleur.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nzLww9g/IMG-0005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
Rivanov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:04:
Blijft een magnifique apparaat in een top kleur.

[Afbeelding]
Ja een prachtige auto toch wel een droom auto haha. Nog even doorsparen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
zaka_m4 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:21:
[...]

Zoals jullie weten is mijn a250 helaas kapot en heb ik nu een b180 nieuwe model als leen auto met de 1.3 motor. Nou dit rijd echt voor geen meter en de motor maakt zo veel geluid ten opzichte van de 2.0 motor. Ik zou niemand aanraden om in zulke modellen te rijden erg hoge toeren en veel geluid. Zo een 2.0 motor rijd zoveel rustiger en geeft ook een veel mooiere motorgeluid.
Inmiddels van de schrik afgekomen? Wordt de auto gerepareerd? Leek op alleen maar blikschade dus ik verwacht van wel.

Haha ik kan me indenken als je een 250 rijdt en naar een 180/200 gaat dat je daar inderdaad niet vrolijk van wordt. Echter, zijn de 180/200 voor de lease interessant. Je moet die motoren zeker niet rijden om flink te gassen want dan zijn ze niet top. Bij normaal rijden en hogere snelheden op de snelweg vind ik ze verder comfortabel. Uiteraard is zo een echte 2.0 (of 1.9) motor niet te vergelijken met een renault motortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
thisisjazz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Inmiddels van de schrik afgekomen? Wordt de auto gerepareerd? Leek op alleen maar blikschade dus ik verwacht van wel.

Haha ik kan me indenken als je een 250 rijdt en naar een 180/200 gaat dat je daar inderdaad niet vrolijk van wordt. Echter, zijn de 180/200 voor de lease interessant. Je moet die motoren zeker niet rijden om flink te gassen wat dan zijn ze niet top. Bij normaal rijden en hogere snelheden op de snelweg vind ik ze verder comfortabel. Uiteraard is zo een echte 2.0 (of 1.9) motor niet te vergelijken met een renault motortje
Een 250 is totaal niet te vergelijken met een 180/200. Ik ben het eens met thisisjazz. Bij een comfortabele rijstijl is de 180/200 een prima motor en voor de lease een stuk interessanter dan de 250. Ik heb zelf nu de CLA SB 200 besteld. Levertijd staat vooralsnog op ~eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaka_m4
thisisjazz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Haha ik kan me indenken als je een 250 rijdt en naar een 180/200 gaat dat je daar inderdaad niet vrolijk van wordt. Echter, zijn de 180/200 voor de lease interessant. Je moet die motoren zeker niet rijden om flink te gassen want dan zijn ze niet top. Bij normaal rijden en hogere snelheden op de snelweg vind ik ze verder comfortabel. Uiteraard is zo een echte 2.0 (of 1.9) motor niet te vergelijken met een renault motortje
Ja wel bijgekomen nog wel last van mijn nek wat minder is.

Waarschijnlijk wordt hij wel totall loss verklaard, airbags eruit carrosserie is beschadigd wielophanging is kapot. Achter schade en nog voor rechterkant door op stoep klappen.

Maar ik snap jullie redenering wel van dat je hem neemt met lease maar ik heb andere vergelijkings materiaal. Voor lease kan je dan toch een leuke auto rijden maar ik bedoel het puur vanuit mijn beleving zou ik totaal niet vrolijk worden van zo een motor.

Als je het kan veroorloven in je lease zou ik voor de 220 gaan, mocht mijne wel totall loss verklaard worden ga ik kijken naar de cla 35 amg. Binnenkort ff proefritje regelen bij Wensink :-).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn A200 rijdt anders heel fijn hoor. ;)
Mogelijk had ik ook voor een A220 gekozen, als deze destijds leverbaar was. Maar vorig jaar juni was er nog geen A220. Het was dan de A200 of direct naar de A250, en die is qua lease niet interessant.

Maar vind het beetje kort door de bocht om het maar af te doen als een “Renault-motortje” wat niks voorstelt. Het is gewoon een prima blok wat heel fijn loopt. Inmiddels 48.000km achter de rug in een jaar tijd en geniet iedere kilometer.

Komt op mij ook een beetje als “stoer-doenerij” over van de A220/A250 rijders.
Zo kunnen de A35/A45 rijders de A250 ook als huppel-motortje af doen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 08-10-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL85
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-09 22:30
Helemaal mee eens! Ik vind hem ook heerlijk rijden
Rivanov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:38:
Mijn A200 rijdt anders heel fijn hoor. ;)
Mogelijk had ik ook voor een A220 gekozen, als deze destijds leverbaar was. Maar vorig jaar juni was er nog geen A220. Het was dan de A200 of direct naar de A250, en die is qua lease niet interessant.

Maar vind het beetje kort door de bocht om het maar af te doen als een “Renault-motortje” wat niks voorstelt. Het is gewoon een prima blok wat heel fijn loopt. Inmiddels 48.000km achter de rug in een jaar tijd en geniet iedere kilometer.

Komt op mij ook een beetje als “stoer-doenerij” over van de A220/A250 rijders.
Zo kunnen de A35/A45 rijders de A250 ook als huppel-motortje af doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
zaka_m4 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Ja wel bijgekomen nog wel last van mijn nek wat minder is.

Waarschijnlijk wordt hij wel totall loss verklaard, airbags eruit carrosserie is beschadigd wielophanging is kapot. Achter schade en nog voor rechterkant door op stoep klappen.

Maar ik snap jullie redenering wel van dat je hem neemt met lease maar ik heb andere vergelijkings materiaal. Voor lease kan je dan toch een leuke auto rijden maar ik bedoel het puur vanuit mijn beleving zou ik totaal niet vrolijk worden van zo een motor.

Als je het kan veroorloven in je lease zou ik voor de 220 gaan, mocht mijne wel totall loss verklaard worden ga ik kijken naar de cla 35 amg. Binnenkort ff proefritje regelen bij Wensink :-).
Oh toch wel wat meer aan de hand dus. Balen maar als je naar een 35 amg gaat kijken dan verzacht dat wel wat de pijn verwacht ik :). Als je die hebt proefgereden, stap je denk ik minder lekker in een A250 terug.
Pagina: 1 ... 14 ... 70 Laatste