Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
http://www.aanbestedingsn...oudt-nieuwe-aanbesteding/

Wellicht dat iemand nog een gerelateerde eis kan vinden in de aanbesteding om Centric op uit te kunnen sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rukapul schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:34:

Wellicht dat iemand nog een gerelateerde eis kan vinden in de aanbesteding om Centric op uit te kunnen sluiten :P
Tenzij ik blind ben, staat ‘ie niet op https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht

Edit:
downtime schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

https://www.tenderned.nl/...erzicht/263942/publicatie

Conclusies over de kwaliteit van jouw ogen laat ik aan jou over :)
Ah. Bij infrastructuur dacht ik niet aan datacenters :X Dus m’n hersens, niet m’n ogen.

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 25-08-2023 20:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:09

Herman

FP ProMod
FirePuma142 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Acda werkt al meer dan 10 jaar niet meer voor Knoops' Advocaten.
I stand corrected :)

Ik dacht dat hij daar nog werkzaam was, maar het betreft 'slechts' een samenwerking met kantoor Knoops. Verder blijft mijn punt verder wel overeind dat hij veel imagoschade heeft geleden. Dat het slechts 'twee weekjes vakantie is' is dus m.i. absoluut niet aan de orde :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sefa schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

[...]

bron: https://knoopsadvocaten.nl/team/mr-p-b-a-acda/

Staat met naam en foto op de site onder het kopje 'team'. Dus ik denk dat @Herman gewoon een punt heeft.
Hij werkt er inderdaad al 10 jaar niet meer. De impact zal dan ook niet zo groot zijn voor Acda.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wordt die data van DNB eigenlijk opgeslagen? Stel dat ze volgend jaar verkassen, de hele toko opzetten, hoe zit het dan met retentie? Ik hoop maar dat er een clausule ingebouwd is dat in geen enkele omstandigheid Centric die data ergens nog voor mag gebruiken, en dat het bewezen vernietigd moet worden.

Security risk iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Illusion

(the art of)

thomskipsp schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:10:
https://nos.nl/artikel/24...en-met-it-bedrijf-centric

Quote: “ De Nederlandsche Bank heeft aangekondigd dat begin volgend jaar de samenwerking met IT-bedrijf Centric wordt beëindigd. In plaats daarvan gaat DNB samenwerken met IT-dienstverleners TCS en Capgemini.”

Daar gaat een klant…
Wat de NOS niet meldt maar de volkskrant wel is dat het al 1okt ingaat:

https://www.volkskrant.nl...trekt-als-klant~b508fe2d/
Concurrenten TCS en Capgemini treden al per 1 oktober aan als plaatsvervangers van Centric.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49
Illusion schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:06:
[...]

Wat de NOS niet meldt maar de volkskrant wel is dat het al 1okt ingaat:

https://www.volkskrant.nl...trekt-als-klant~b508fe2d/

[...]
Het laatste kwartaal zal waarschijnlijk een periode van overdracht zijn.. Dat is erg normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:01:
Ik hoop maar dat er een clausule ingebouwd is dat in geen enkele omstandigheid Centric die data ergens nog voor mag gebruiken, en dat het bewezen vernietigd moet worden.
Ik kan me geen dergelijke overeenkomst bedenken waar dat niet is afgesproken. Des te meer sinds de avg al zal er daarvoor al wel een bewerkerovereenkomst zijn zoals het toen nog heette.
Security risk iemand?
Dat kan een ander verhaal zijn. Security <> wat op papier is afgesproken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

https://www.tenderned.nl/...erzicht/263942/publicatie

Conclusies over de kwaliteit van jouw ogen laat ik aan jou over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

F_J_K schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:21:
[...]

Ik kan me geen dergelijke overeenkomst bedenken waar dat niet is afgesproken. Des te meer sinds de avg al zal er daarvoor al wel een bewerkerovereenkomst zijn zoals het toen nog heette.
Er speelt wel wat meer dan alleen de AVG. DNB beschikt over gevoelige insider informatie van Nederlandse banken en het zou heel kwalijk zijn als die data bij de concurrentie, of erger nog, Rusland of China zou belanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik hou mijn hart vast nu dat niet meer door onze Rian wordt verdedigd.

:+

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 25-08-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
F_J_K schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:21:
[...]

[...]

Dat kan een ander verhaal zijn. Security <> wat op papier is afgesproken.
Ja dat soort dingen zijn gewoon standaard onderdeel van een verwerkersovereenkomst inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Noxious schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

Ja dat soort dingen zijn gewoon standaard onderdeel van een verwerkersovereenkomst inderdaad.
Bij dit soort overeenkomsten is het zelfs gebruikelijk dat de leveranciers VOG's overlegt aan de opdrachtgever van iedereen die op het project werkt.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

downtime schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

Er speelt wel wat meer dan alleen de AVG. DNB beschikt over gevoelige insider informatie van Nederlandse banken en het zou heel kwalijk zijn als die data bij de concurrentie, of erger nog, Rusland of China zou belanden.
Noem eens een overschrijving, een besluit, een advies, een nota, een aantekening, een afspraak, een stuk info, een log entry zonder persoonsgegeven? Het verwijderen ervan is een verwerking dus mag niet. Als de avg nvt is, is de kans zeer klein dat het relevant is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:46

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Er is weer een nieuwe aflevering van In de ban van Rian: afl. 9 Het recept voor geluk
(het is de allerlaatste podcast)

[ Voor 16% gewijzigd door PhRiXoS op 26-08-2023 10:20 ]

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 16:40
PhRiXoS schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:13:
Er is weer een nieuwe aflevering van In de ban van Rian: afl. 9 Het recept voor geluk
Ik heb hem al geluisterd. Ik moet zeggen dat ik de hele serie spannend en boeiend vond, een van de weinige podcasts waar ik naar wilde blijven luisteren. Maar wel met enige irritatie in het te hoge roddelpers/Story gehalte.

In deze laatste aflevering vliegt dit echt wel uit de bocht. Angelique Kunst benadrukt in deze aflevering meerdere malen hoe serieuze onderzoeksjournalistiek dit allemaal wel niet is, maar tegelijkertijd heeft ze steeds woordkeuzes, intonaties en legt ze woorden in de mond van de hoofdpersonen die ze helemaal niet kan weten. Zinnen zoals ‘voor Sanderink moet het zijn grootste nachtmerrie zijn om zijn levenswerk uit handen te zien glippen’ of van Rijbroek steeds omschrijven als ‘dat zielige onzekere meisje dat zo naar aandacht hunkert’. In basis heeft ze waarschijnlijk gelijk, maar de vorm begon me nu toch wel erg tegen te staan. Als je hier ook moeite mee hebt dan is de BNR podcast beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stiggy schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Ik heb hem al geluisterd. Ik moet zeggen dat ik de hele serie spannend en boeiend vond, een van de weinige podcasts waar ik naar wilde blijven luisteren. Maar wel met enige irritatie in het te hoge roddelpers/Story gehalte.

In deze laatste aflevering vliegt dit echt wel uit de bocht. Angelique Kunst benadrukt in deze aflevering meerdere malen hoe serieuze onderzoeksjournalistiek dit allemaal wel niet is, maar tegelijkertijd heeft ze steeds woordkeuzes, intonaties en legt ze woorden in de mond van de hoofdpersonen die ze helemaal niet kan weten. Zinnen zoals ‘voor Sanderink moet het zijn grootste nachtmerrie zijn om zijn levenswerk uit handen te zien glippen’ of van Rijbroek steeds omschrijven als ‘dat zielige onzekere meisje dat zo naar aandacht hunkert’. In basis heeft ze waarschijnlijk gelijk, maar de vorm begon me nu toch wel erg tegen te staan. Als je hier ook moeite mee hebt dan is de BNR podcast beter.
Dat maakt het voor mij juist leuker. Een beetje drama smaakt goed bij de popcorn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

F_J_K schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:46:
[...]

Noem eens een overschrijving, een besluit, een advies, een nota, een aantekening, een afspraak, een stuk info, een log entry zonder persoonsgegeven? Het verwijderen ervan is een verwerking dus mag niet. Als de avg nvt is, is de kans zeer klein dat het relevant is.
Beschouw jij geanonimiseerde statische data als persoonsgegevens? Ik niet. Maar het is wel commercieel gevoelige data, die ondermeer inzicht geeft in omzet, winst/verlies en risico’s, die banken alleen (dagelijks) met DNB delen omdat ze dat verplicht zijn. Voor jou als burger mag het niet relevant lijken maar voor de banken waar het om gaat zijn het de kroonjuwelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
In het AD vandaag een stuk over de jarige Gerard trouwens… benieuwd wie er op zijn feestje mocht komen, wat ze zouden gaan doen en of ze thuis gebracht zouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

downtime schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Beschouw jij geanonimiseerde statische data als persoonsgegevens? Ik niet. Maar het is wel commercieel gevoelige data, die ondermeer inzicht geeft in omzet, winst/verlies en risico’s, die banken alleen (dagelijks) met DNB delen omdat ze dat verplicht zijn. Voor jou als burger mag het niet relevant lijken maar voor de banken waar het om gaat zijn het de kroonjuwelen.
Ik zou dat waarschijnlijk al snel pseudoniem zien. Anonimiseren is heel moeilijk als het nog wel nuttig moet zijn. Is sowieso niet relevant, er zijn vast gewoon fatsoenlijke contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
https://www.ad.nl/podcast...de-ban-van-rian~aeb63979/

Alweer een deel van ‘In de ban van Rian’ dit zou het laatste deel moeten zijn.
Persoonlijk denk ik fijn stop er maar mee, maar wie zou het volgend slacht offer zijn naar Gerard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:17
onno oliver schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:17:

Persoonlijk denk ik fijn stop er maar mee, maar wie zou het volgend slacht offer zijn naar Gerard?
Alsof er nog rijke mannen zijn die met haar willen na alle negatieve perikelen in het nieuws :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.ad.nl/binnenl...r-zijn-imperium~acb4c183/

Ik kan de beste man wel begrijpen. Hij snak(te) naar liefde en heeft deze bij Rian gevonden. Welke waarde heeft geld dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:37:
https://www.ad.nl/binnenl...r-zijn-imperium~acb4c183/

Ik kan de beste man wel begrijpen. Hij snak(te) naar liefde en heeft deze bij Rian gevonden. Welke waarde heeft geld dan nog?
Ik heb het wel vaker gezegd: Hij is gewoon echt verliefd en we weten allemaal wat liefde doet. Wie weet weet ie ook wel dat het alleen van zijn kant komt. Maarja, je laatste jaren slijten in je eentje of met een leuk iemand die alleen maar op je geld uit is? Prima, hij geeft toch niks om geld, kan niets meenemen en geen familie om wat na te laten. Nee, ik denk niet dat ie gek is maar het er gewoon van neemt. En gelijk heeft ie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
onno oliver schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:17:

'nare Gerard' ??

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rukapul schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:34:

Ik heb wel eens meegewerkt aan een aanbesteding waarin in het programma van eisen opgenomen werd dat bestuur- en directieleden van "onbesproken gedrag" moeten zijn. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Question Mark schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:36:
[...]

Ik heb wel eens meegewerkt aan een aanbesteding waarin in het programma van eisen opgenomen werd dat bestuur- en directieleden van "onbesproken gedrag" moeten zijn. :)
Heh. Dat geeft interessante uitdagingen voor de aanbestedende dienst die een onderzoeksplicht heeft. Het is niet aannemelijk dat dat gedrag onbesproken is. Hebben jullie wel goede privé detectives gezet op de bestuursleden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
F_J_K schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Heh. Dat geeft interessante uitdagingen voor de aanbestedende dienst die een onderzoeksplicht heeft. Het is niet aannemelijk dat dat gedrag onbesproken is. Hebben jullie wel goede privé detectives gezet op de bestuursleden? :P
Je kunt een leverancier gewoon verplichten dat sleutelfiguren (niet alleen bestuurders maar ook de mensen die het project gaan doen) worden gescreend. Dat kan op verschillende niveaus. Je hoeft dus alleen maar een requirement daarvoor op te nemen, en in de tenderbeschrijving de consequenties als je verkeerde antwoorden hebt gegeven in de tender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Frame164 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Je kunt een leverancier gewoon verplichten dat
Nope. In theorie heeft de AD de plicht te checken bij twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
F_J_K schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Dan doen alle overheden waar ik projecten voor heb gedaan het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Frame164 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Dan doen alle overheden waar ik projecten voor heb gedaan het verkeerd.
Dat verbaast me dan weer niets :D
F_J_K schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Hoe ver gaat die onderzoeksplicht? Een rondje Googlen is immers afdoende om Sanderink af te schepen gezien de meerdere publicaties van rechtbankuitspraken tegen hem.

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 30-08-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Osiris schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:04:
[...]

Hoe ver gaat die onderzoeksplicht? Een rondje Googlen is immers afdoende om Sanderink af te schepen gezien de meerdere publicaties van rechtbankuitspraken tegen hem.
[ot]Bij "gerede twijfel" verplicht.

Dat dat bij S. aan de hand is, sure. Vraag is of je niet gerede twijfel moet hebben over dat er bij de winnaar van de aanbesteding niet ergens een bestuurder niet van onbesproken gedrag is.

Frame164 in "Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium" bijvoorbeeld ja. Is dan meteen weer wel een extra bureaucratisch 'dingetje'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zojuist een artikel in het Brabants Dagblad:
Twijfels over geestelijke gezondheid zakenman Gerard Sanderink

Toch wel benieuwd hoe ze daar nou bij komen... ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Plucky op 11-09-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Interessante insteek, zoals genoemd in bovenstaande AD artikel:

Zijn advocaat stelt dat dwangsommen alleen werken voor rationeel denkende mensen en - ook volgens jurisprudentie - 'dus' niet kunnen worden opgelegd aan mensen die geestelijk niet in orde zijn.

Maar op de vraag of Sanderink geestelijk niet in orde is wil de advocaat van hem zelf niet inhoudelijk antwoorden. Ze wijst er dan weer wél op op dat juist de tegenpartij beweert dat Sandering geestelijk niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Plucky schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:41:
Zojuist een artikel in het Brabants Dagblad:
Twijfels over geestelijke gezondheid zakenman Gerard Sanderink

Toch wel benieuwd hoe ze daar nou bij komen... ;)
Wel geschreven door Angelique Kunst, die het hele dossier en de podcast heeft gedaan.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
pjottum schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:21:
[...]

Wel geschreven door Angelique Kunst, die het hele dossier en de podcast heeft gedaan.
I know, stond ook niet voor niets een smiley achter he... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onno oliver
Denk je dat is het einde begin een topic over Guido Blauw bv.
https://www.ad.nl/ensched...erard-sanderink~a63e1e66/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
Guido is mogelijk nog gekker dan ons Rian :X

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• onno oliver
Toen ik dit las dacht ik gelijk aan "onze Rian"
https://publicaties.brabant.nl/bm39/brabantring/

Maar het blijkt toch waar en vraag mijn nu af: "hoe dan gaan de patient veilig zijn data doorgeven op het Brabant lan? of wordt dit de nieuwe versie van het WWW voor Brabant?"
Dat is essentieel omdat er veel privacygevoelige informatie heen en weer tussen de patiënt en ons wordt verzonden. De patiënt geeft ons informatie over hoe het mijn ziekte gaat, en wij kunnen informatie teruggeven aan de patiënten met tips en tricks inzake de behandeling van de ziekte’, zegt de MDL arts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
onno oliver schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 02:12:
Toen ik dit las dacht ik gelijk aan "onze Rian"
https://publicaties.brabant.nl/bm39/brabantring/

Maar het blijkt toch waar en vraag mijn nu af: "hoe dan gaan de patient veilig zijn data doorgeven op het Brabant lan? of wordt dit de nieuwe versie van het WWW voor Brabant?"

[...]
Ik zie de link niet echt als ik eerlijk ben.

• Osiris
  • Niet online
Hooguit dat 't allemaal een beetje als kolder klinkt en veel hype en veel weggegooid geld. En dat ze naar een charlatan hebben geluisterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
offtopic:
In de aflevering van flikken Rotterdam, van volgende week, hebben ze duidelijk inspiratie opgedaan over Sander en Rian. Wel met wat twists maar de ‘chinese code’ deed het hem😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zeg, is dit niet dezelfde Henrie Kamps?
Bij het CBR in Enschede kunnen donderdag en vrijdag geen praktijkexamens worden afgelegd vanwege intimidaties door een oud-rijschoolhouder en zijn compagnon. De maatregelen die het bureau eerder nam bleken tevergeefs: de acties zouden zelfs zijn toegenomen.
De kwestie rondom "aanhoudende incidenten en bedreigingen door de oud-rijschoolhouder en zijn compagnon" speelt volgens het CBR al twee jaar. Het tweetal verstoort regelmatig praktijkexamens waardoor die moeten worden afgebroken.

Rijschoolhouder Henrie Kamps zegt door het CBR te zijn uitgeschreven na een persoonlijke ruzie met CBR-directeur Alexander Pechtold. Het CBR ontkent de ruzie, maar bevestigt wel dat Kamps is uitgeschreven. Waarom dat is gebeurd, wil een woordvoerder niet zeggen.

Kamps noemt zichzelf nu een journalist en zegt "vermeende misstanden bij het CBR aan de kaak willen stellen", meldt RTV Oost. Dat wil hij bewijzen door examenkandidaten te volgen en examenritten vast te leggen. Hoewel de rechter eerder oordeelde dat hij hiermee moet stoppen op last van een dwangsom, duikt hij toch weer regelmatig op.

[...]
https://www.nu.nl/binnenl...-oud-rijschoolhouder.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Ja dat is dezelfde Henrie Kamps...
https://www.ad.nl/ensched...fe8d69012ab911f&auth_rd=1
in dit artikel wordt ook verwezen naar een CBR debacle

[ Voor 5% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 05-10-2023 21:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:07

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wat een mafkees zeg die man spoort ook niet helemaal.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
En weer een uitspraak van de tuchtrechter mbt Sanderink. Advocaat Acda heeft zelfs zijn derden rekening terbeschikking gesteld aan Sanderink en krijgt nu een 2de schorsing. Nu voor een half jaar

https://www.ad.nl/binnenl...fjaar-geschorst~ad7730f7/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Brinkiewestland schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:26:
En weer een uitspraak van de tuchtrechter mbt Sanderink. Advocaat Acda heeft zelfs zijn derden rekening terbeschikking gesteld aan Sanderink en krijgt nu een 2de schorsing. Nu voor een half jaar

https://www.ad.nl/binnenl...fjaar-geschorst~ad7730f7/
En terecht, wel echt een serieus vergrijp. Valt me wel echt tegen van Acda, die nu voor Sanderink zijn reputatie te grabbel heeft gegooid.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Wat meer details voor degenen die het spoor bijster dreigen te raken:

https://www.rtvoost.nl/ni...erink-half-jaar-geschorst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

Pizzalucht

Snotneus.

Eindelijk een overwinning voor Rian

https://www.destentor.nl/...de-ban-van-rian~afb6040f/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 16:40
Deze is wel terecht. Heb me ontzettend verbaasd (en gestoord) aan zijn uitlatingen in de podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:24
Zonder paywall... Er is dus beslag gelegd op 80 miljoen
Die beslaglegging heeft al in mei plaatsgevonden volgens BNR. Er is beslag gelegd op aandelen van Centric Holding die eigendom zijn van Sandrink Investments... Dus in praktijk worden er eigen aandelen ingekocht?

En dan wordt het ingewikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
bvdbos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:58:
[...]

Zonder paywall... Er is dus beslag gelegd op 80 miljoen
Die beslaglegging heeft al in mei plaatsgevonden volgens BNR. Er is beslag gelegd op aandelen van Centric Holding die eigendom zijn van Sandrink Investments... Dus in praktijk worden er eigen aandelen ingekocht?

En dan wordt het ingewikkeld...
Daar heeft het wel wat van weg zo ja, ergens hoop ik voor Centric en vooral de medewerkers dat dat lukt en ze helemaal los komen van Gerard en zelfstandig bedrijf worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

hneel

denkt er het zijne van

Wat ik hoorde was dat Sanderink al jarenlang (nog voordat Rian in beeld kwam) veel meer dividend aan de aandeelhouders (lees: zichzelf) had uitgekeerd dan er winst werd gemaakt. En dat daardoor er nu 0.0 ruimte voor loonsverhoging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
hneel schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:35:
Wat ik hoorde was dat Sanderink al jarenlang (nog voordat Rian in beeld kwam) veel meer dividend aan de aandeelhouders (lees: zichzelf) had uitgekeerd dan er winst werd gemaakt. En dat daardoor er nu 0.0 ruimte voor loonsverhoging is.
Aan zichzelf zal wel loslopen.... Naar de bovenliggende entiteiten (zoals de stichtingen) zou wel kunnen maar lijkt me sterk dat hij die dividenden allemaal naar privé heeft uitgekeerd...

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Angelique tikte nog een stukje over de heer en mevrouw Sanderink:

Miljonair Sanderink heeft helemaal niets te vertellen over verkoop van zijn bedrijf Centric

Nieuw nieuws is daar dat het inmiddels over Herr und Frau Sanderink gaat.

ping 127.212.23.124

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
hneel schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:35:
Late reactie, maar toch: het is vrij normaal dat private bedrijven in holding constructies kort gehouden worden wat betreft liquiditeit. De eigenaar laat er dan het minimum aan werkkapitaal inzitten om volledige vrijheid van kapitaalallocatie te hebben in het bedrijf, een andere investering of prive. Tegelijk wordt management en personeel zo kortgehouden.

In het geval van Sanderink was het ook wel eens nodig om een van zijn andere bedrijven van noodzakelijk kapitaal te voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

O, ik had helemaal gemist dat ze de grens over gevlucht zijn en nu in Duitsland wonen.

Hij krijgt nu overigens helemaal geen dividend uit Centric. Hij heeft inderdaad over een bepaalde periode meer dan 50 miljoen euro meer dividend uitgekeerd aan zichzelf dan dat er winst gemaakt werd. Winst was iets van 110 miljoen en de dividend uitkering over die periode bijna 160 miljoen. Centric wil dat nu "repareren" en daarom krijgt hij nu niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:26:
Hij heeft inderdaad over een bepaalde periode meer dan 50 miljoen euro meer dividend uitgekeerd aan zichzelf dan dat er winst gemaakt werd. Winst was iets van 110 miljoen en de dividend uitkering over die periode bijna 160 miljoen.
Ik ben geen bedrijfseconoom of bedrijfsjurist, maar mag dit dan gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hneel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:36:
[...]

Als iets je bezit is, tuurlijk.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:55
pjottum schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:26:
[...]

Het is wel meer dan een bezit natuurlijk. Eigenaar heeft ook verantwoordelijkheden richting medewerkers, klanten en aandeelhouders.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
pjottum schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:26:
[...]

Ik bezit ook een auto, dat betekend nog niet dat ik er 200 mee mag rijden. Ook voor wat je met je eigen bedrijf mag en moet bestaan regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb eveneens geen financiele juridische kennis maar wellicht scheelt het moreel iets dat het geld wel binnen het concern bleef. Met de winsten van Centric werden de verliezen van Strukton opgevangen. Het is niet zo dat hij er een Ferrari-collectie van heeft gestald in een exorbitant landhuis. Hij leeft erg sober en wellicht krijgt zijn vriendin af en toe een parelkettinkje of een Rolex hier en daar maar dat tikt niet aan op deze cijfers. Onnodig rechtzaken voeren, daar is wél teveel geld mee verbrand wat in de bedrijven had kunnen zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 22-12-2023 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hneel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:36:
[...]

Zolang er geld in de algemene reserve zit, mag dit. Het eigen vermogen mag niet onder het nominaal geplaatst kapitaal komen.

Dan zijn er nog wel een aantal randzaken rond liquiditeit en solvabiliteit, maar daar zijn geen harde grenzen voor opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Shinji schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:30:
[...]

Ik bezit ook een auto, dat betekend nog niet dat ik er 200 mee mag rijden. Ook voor wat je met je eigen bedrijf mag en moet bestaan regels.
Jawel, jij mag als hij dat haalt gewoon volledig legaal 200km/h met die auto rijden. Alleen niet op de openbare weg. Dat laatste is de beperking, niet de auto en je bezit ervan.

Maar je hebt gelijk. Ook het uitnemen van geld c.q. uitkeren van dividend is aan regels gebonden. Maar niet veel regels. Dus ja, dat mocht hij doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Skyaero schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:22:
[...]

Zolang er geld in de algemene reserve zit, mag dit. Het eigen vermogen mag niet onder het nominaal geplaatst kapitaal komen.

Dan zijn er nog wel een aantal randzaken rond liquiditeit en solvabiliteit, maar daar zijn geen harde grenzen voor opgesteld.
En volgens mij is het ook vooral zo, dat er pas achteraf naar gekeken wordt als er problemen (door) ontstaan. Dus al jij overdreven veel geld uit de tent trekt, en deze gaat vervolgens failliet, dan kan dat betekenen dat je persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld wegens wanbeleid. En dan dus vanuit je privé-vermogen de schuldeisers mag gaan betalen.

Daarnaast heeft volgens mij de RvC een belangrijke rol om te kijken naar het bedrijfsbelang bij dividend-uitkering. En ongetwijfeld zal de accountant ook nog iets hierover zeggen, bij het afgeven van een accountantsverklaring bij de jaarcijfers.

In het geval van Sanderink, is dan weer wel de vraag hoeveel tegengas de RvC en accountant durfden te geven aan de heer Sanderink. Totdat hij het zo ver uit de klauwen liet escaleren, dat de RvC hem uit zijn eigen bedrijf heeft laten verwijderen, in het belang van dat bedrijf...

[ Voor 12% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-12-2023 16:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
De uitspraak van de ondernemingskamer is er:
https://www.accountant.nl...eienis-verkoop-afgewezen/

De rechter vindt dat verdere bemoeienis van Sanderink niet in het belang van Centric is. De tijdelijke bestuurders "kunnen en moeten zelf beoordelen wat de voorwaarden zijn om dividend uit te kunnen keren of om mee te werken aan een verkoop van de aandelen in Centric aan een derde", aldus de Ondernemingskamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvdbos
https://www.ad.nl/binnenl...en-duur-betaald~ab650c2b/

Maar ruim 630.000 aandelen waren nog in handen van een onbekend aantal partijen die de stukken via de beurs hadden gekocht. Het lukte Sanderink niet om iedereen over te halen aan hem te verkopen, en daarom begon hij zelf een uitkoopprocedure bij de Ondernemingskamer. Dat gebeurde op een moment dat hij nog zelf heer en meester was in zijn bedrijven.

De laatste beurskoers van Oranjewoud was 6,05 euro per aandeel; Sanderink bood maximaal 6,10 euro. Maar een onafhankelijk onderzoeker, aangesteld door de Ondernemingskamer, kwam in juli vorig jaar tot het oordeel dat de aandelen 10,06 euro per stuk waard zijn. In november oordeelde de Ondernemingskamer dat Sanderink Investments verplicht is de aandelen tegen die prijs op te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:06
Zakenman en multimiljonair Gerard Sanderink heeft geen enkel vertrouwen meer in de Nederlandse rechtspraak. Maandagmorgen kwam hij niet opdagen bij een rechtszaak tegen zijn eigen bedrijf Centric. Er kwam ook geen advocaat: zijn twintigste raadsman heeft het bijltje er vorige week bij neergegooid.
https://www.destentor.nl/...ij-de-rechtbank~aa660275/

Deze zaak draait om een lening van 80m Euro die hij terug zou moeten betalen aan Centric.

Daarnaast wordt er gemeld dat hij ondertussen vertrokken is naar Duitsland (Kleve)

24 April volgt de uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik vraag me af of Sanderink niet ondertussen een kale kip geworden is. Hij is in ieder geval wel definitief van zijn troon gevallen. Triest eigenlijk...

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Flimovic schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:23:
Ik vraag me af of Sanderink niet ondertussen een kale kip geworden is. Hij is in ieder geval wel definitief van zijn troon gevallen. Triest eigenlijk...
Hij heeft nog steeds de aandelen in zijn bedrijven. Die kan die gewoon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat het gameplan van Rian is eigenlijk. Als die vent straks al z’n geld kwijt is, zo te zien mede door haar, dan blijft er ook niet(s) (veel) voor haar over.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
SunnieNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:43:
[...]

Hij heeft nog steeds de aandelen in zijn bedrijven. Die kan die gewoon verkopen.
En daar is het Centric ook om te doen. Aandelen bij Sanderink weghalen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:55
WhatsappHack schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:51:
Ik ben benieuwd wat het gameplan van Rian is eigenlijk. Als die vent straks al z’n geld kwijt is, zo te zien mede door haar, dan blijft er ook niet(s) (veel) voor haar over.
Dan gaat ze door naar het volgende slachtoffer.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Hij raakt zijn geld niet kwijt (behalve aan advocaten en dwangsommen). Hij heeft nog steeds de aandelen, die kan hij verkopen ofwel omzetten in cash-geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
bvdbos schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Hij raakt zijn geld niet kwijt (behalve aan advocaten en dwangsommen). Hij heeft nog steeds de aandelen, die kan hij verkopen ofwel omzetten in cash-geld.
Hij moet 80 miljoen terug betalen, heeft diverse zaken moeten verkopen volgens mij om de dwangsommen te kunnen betalen.

Geen idee hoeveel zijn aandelen nog waard zijn maar het kan hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Joris748 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:04:
[...]

Dan gaat ze door naar het volgende slachtoffer.
Zeker, maar ik denk dat ze met alle publiciteit inmiddels zoveel bruggen verbrand heeft dat het nog behoorlijk lastig gaat worden een nieuw slachtoffer te vinden. Iedereen weet inmiddels wie ze is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
PhWolf schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:19:
[...]
Zeker, maar ik denk dat ze met alle publiciteit inmiddels zoveel bruggen verbrand heeft dat het nog behoorlijk lastig gaat worden een nieuw slachtoffer te vinden. Iedereen weet inmiddels wie ze is.
Ik zou eigenlijk verwachten dat Sanderink dat ook had kunnen weten. Het lijkt erop dat hun kennismaking ná het tijdstip ligt dat Van Rijbroek in Nieuwsuur haar titel "cybercharlatan" 'verdiende'.

Anderzijds, het is wel Sanderink. Waarmee ik bedoel dat ik hem het type vind dat alle online onrust rondom Van Rijbroek gemist heeft. Zij leerden elkaar in de zomer 2018 kennen dus wellicht was hij al ingepalmd voordat hij over Nieuwsuur (januari 2018) hoorde?

Ik begreep uit het boek "Ijs verkopen aan eskimo's" dat als een bron eenmaal vertrouwd wordt, die ook geloofd wordt / blijft worden als er echt onzin gepraat wordt.

En verliefde mensen kunnen hun geliefde denk ik bijna niet niet-vertrouwen... Anders zou datingfraude niet zo lucratief zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Titusvh op 12-03-2024 11:45 . Reden: verduidelijking bedoeling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 17:00
[...]

Zeg nooit nooit.. Dit was voor Sanderink ook al wel redelijk bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:36

Qwerty-273

Meukposter

Aangezien ze nu de grens over zijn gestapt, hoeveel van deze soap is er door gedruppeld naar onze Oosterburen? Verder zal er genoeg na Sanderink op haar bankrekening staan, het is de vraag of ze nogmaals op dezelfde manier haar gang zal willen gaan. Of dat ze een andere manier vind om mensen te beïnvloeden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
De rechtszaak maandagmorgen draait om een lening van 80 miljoen euro, die Centric terugeist van moederbedrijf Sanderink Investments. De belangen zijn dus groot, maar Sanderink weigerde desondanks om uitleg te komen geven.

Aan het begin van de zitting bleek dat zijn laatste advocatenkantoor, LexQuire, zich onlangs heeft teruggetrokken uit alle lopende zaken. De reden is onbekend: het kantoor wilde geen antwoord geven op vragen daarover van deze website.

Wanhoopspoging
Sanderink had vervolgens bij de rechtbank aangekondigd zelf de verdediging ter hand te nemen, maar kwam daar op terug en eiste uitstel tot hij een nieuwe advocaat zou hebben. Dat weigerde de rechtbank; in deze procedure versleet Sanderink namelijk al vier kantoren. En sinds het begin van de schermutselingen met zijn ex-vriendin Brigitte van Egten in 2019 staat de teller in totaal op twintig.

In een laatste wanhoopspoging om de zitting van maandag te stoppen stuurde Sanderink drie minuten voor aanvang een mailtje met een wrakingsverzoek. Maar omdat het niet was ingediend door een advocaat strandde ook deze poging en ging de zitting gewoon door, zonder de stem van Sanderink Investments.

Nieuwe ‘juridisch adviseur’
Dat Sanderink geen vertrouwen meer heeft in de Nederlandse rechtspraak blijkt uit mails in handen van deze site. Die werden geschreven door ene Jan Snellers, afkomstig uit het Twentse Deurningen, een dorpje vlakbij de buurtschap Lemselo waar Sanderink is geboren en getogen.

Snellers werpt zich in de mails op als juridisch adviseur van Sanderink en stuurt uit diens naam berichten naar tientallen instanties en hoogwaardigheidsbekleders, onder wie EU-topvrouw Ursula von der Leyen en koning Willem-Alexander. Ze staan vol verwarde teksten, quasi-juridische taal en complottheorieën.

Liever het Bundesverfassungsgericht
Met de mails probeert Snellers een halt toe te roepen aan diverse lopende rechtszaken en aan de voorgenomen verkoop van Centric. Hij wil afdwingen dat Europese of Duitse rechters zich gaan buigen over deze zaken. Zo eist hij op 17 februari dat al Sanderinks zaken zouden worden „DOORGELEID naar het BUNDESVERFASSUNGSGERICHT.” Een paar dagen later eist hij een ‘inbreukprocedure’, die wordt gebruikt als lidstaten de Europese wetgeving niet uitvoeren.

Gevlucht
Nog een paar dagen mailt hij Marc van der Woude, president van het Europese Hof van Justitie. In dat bericht, ondertekend met de naam ‘G. ( Gerard) Sanderink’, staat onder meer: „Ik ben de eigenaar van oa Centric. De NL-se rechtspraak heeft mij buitengesloten, dus verzoek ik bij deze vriendelijk doch met klem om een spoedprocedure te starten, en de NL-de staat te bevelen, om mijn bedrijf terstond te kopen voor een Redelijke prijs.”

En weer een paar dagen later volgt een mail waarin Sanderink stelt dat in Nederland belangenverstrengeling bestaat tussen rechters, advocaten en notarissen. In Duitsland bestaat die verstrengeling volgens hem niet, ‘dus ik ben gevlucht van NL naar Duitsland.’

Zoals eerder gemeld woont de miljonair tegenwoordig in het Duitse Kleve, samen met zijn echtgenote, ‘cybercharlatan’ Rian van Rijbroek. Zij hebben ook een groot deel van hun bedrijven, waaronder Sanderink Investments, weggehaald uit Nederland en ingeschreven in Duitsland.

Miljoenen rood bij Rabo
Maar al deze bewegingen hielpen Sanderink maandagmorgen niet. De rechtbank besloot de zaak over de 80 miljoen gewoon te behandelen. Centric keerde dat miljoenenbedrag in 2020 als dividend uit aan Sanderinks holding Sanderink Investments (SI). Die onderneming had geld nodig, omdat de Rabobank Sanderink de duimschroeven had aangedraaid. SI stond al jaren meer dan 100 miljoen rood. Centric zorgde via dividend steeds voor aanvullingen, maar Strukton zoog de bankrekening van het moederbedrijf steeds opnieuw leeg. Rabo eiste dat de roodstand werd opgeheven en de storting van 80 miljoen was onderdeel van een afbetalingsregeling.

‘Papieren overeenkomst’
Maar twee jaar later ontstonden er twijfels. De dividendbetaling zou namelijk in strijd zijn met regels voor NOW-steun, en dat zou betekenen dat Strukton 25 miljoen steun moest terugbetalen. Veiligheidshalve werd er daarom op aangedrongen om het dividend om te zetten in een lening. Sanderink ging akkoord en zette in maart 2022 zijn handtekening voor terugbetaling op uiterlijk 1 april 2023.

Tijdens de rechtszaak van maandag bleek dat hij dat nooit serieus van plan is geweest. Het zou volgens hem vanaf het begin voor alle partijen duidelijk zijn geweest dat het een papieren overeenkomst was; zijn holding had geen 80 miljoen op de bank, zou dat de komende jaren ook niet krijgen, dus de 80 miljoen zou worden verrekend met toekomstige dividenduitkeringen van Centric.

Geen dividend, wel terugbetaling
Maar zoals bekend besliste het lot anders. Toen Sanderink in november 2022 door de Ondernemingskamer (OK) buitenspel werd gezet bij Centric lagen de kaarten ineens heel anders. De OK wees nieuwe bestuurders aan en die besloten voorlopig geen dividend uit te keren, en Sanderink Investments wel aan de leningsovereenkomst te houden. Sanderink reageerde woedend. Volgens hem werd hij door zijn accountants onder valse voorwendselen gedwongen om te tekenen en is er sprake van ‘dwaling, misleiding en bedrog’.

Die tirade werd de rechtbank maandagmorgen bespaard. Volgens een Centric-bestuurder waren er best andere oplossingen denkbaar geweest voor het terugbetalingsprobleem: Sanderink had bijvoorbeeld zijn aandelen in Centric of Strukton kunnen verkopen. Maar volgens hem was de voormalige topman tot geen enkel overleg bereid geweest.

Centrics advocaat De Greve betoogde dat een ‘papieren constructie’ beslist nooit de bedoeling is geweest: als dat zo was, had de jaarrekening van Centric over 2022 er volgens hem heel anders uitgezien.
De rechtbank doet op 24 april uitspraak.

https://www.ad.nl/economi...ij-de-rechtbank~aa660275/

Kijk met spanning uit naar het rechtbank verslag na de uitspraak van 24 april. :+

[ Voor 0% gewijzigd door onno oliver op 12-03-2024 15:55 . Reden: netjes " " kopjes maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
Qwerty-273 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Aangezien ze nu de grens over zijn gestapt, hoeveel van deze soap is er door gedruppeld naar onze Oosterburen? Verder zal er genoeg na Sanderink op haar bankrekening staan, het is de vraag of ze nogmaals op dezelfde manier haar gang zal willen gaan. Of dat ze een andere manier vind om mensen te beïnvloeden.
In Kleef spreken ze ook aardig Nederlands zoals in alle grens gebieden.
Dat is generatie die vroeger liever naar de Nederlandse TV keek van wegen het aanbod hier dat actueler was.
De rest van de provincie Noordrijn-Westfalen weinig kans? Vermoed ook niet dat we het stel gebruikt maakt van fietspad Europa-Radbahn?

Maar als ik in de buurt ben neem ik wel mijn boek mee voor een handtekening
.

Verder is het hier meer een ding omdat het een Nederlands bedrijf is met Nederlandse klanten (bij o.a de gemeente) Vermoed ook niet dat ze daar zelf hun boodschappen gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
Haar huidige man was niet de eerste die ze inpalmde er gingen er nog een aantal voor.
Angelique Kunst heeft dat wel eens vermeld.

Er zijn overigens nog steeds manager, directeuren, hoge ambtenaren die met het stel weglopen.

Elke keer als ik denk nou dit was het dan gaan we weer ver
der met het draadje op het forum.
Persoonlijk vindt ik het jammer van/voor Gerard dat hij Rian is tegen gekomen.
De man is lokaal een Held en heeft ook veel goede dingen gedaan als in Beurzen uitdelen aan studenten.

[ Voor 0% gewijzigd door onno oliver op 15-03-2024 19:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 01:36

Qwerty-273

Meukposter

onno oliver schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:19:
Persoonlijk vindt ik het jammer van/voor Gerard dat hij Rian is tegen gekomen.
De man is lokaal een Held en heeft ook veel goede dingen gedaan als in Beurzen uitdelen aan studenten.
Het is inderdaad heel jammer dat het eerder geplande nalatenschap voor de ontwikkeling van de regio waarschijnlijk via via in de zak van Rian zal verdwijnen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
Ik zat nog wat oude opname's en artikelen door te lezen en met dit huidige nieuws
https://www.ad.nl/binnenl...ropese-politici~acb86a89/

Dacht ik had "onze Rian" dan toch gelijk?

(nee, natuurlijk niet maar is wel heel vermakelijk om het huidige nieuws met voormalige geneuzel te vergelijken daarvoor hoef je geen charlatan
te zijn in Cyber)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Rechtbank Arnhem is klaar met leugens.

https://www.gelderlander....tpaar-sanderink~a4a117b4/
Omdat het Sanderink en Van Rijbroek zelf op straffe van dwangsommen was verboden om zich nog negatief over Van Egten uit te laten, schakelden ze in het voorjaar van 2022 ex-rijschoolhouder Henrie Kamps in om haar via zijn smaadwebsite te belasteren. Toen het tot een rechtszaak daarover kwam ontkenden Sanderink en Van Rijbroek dat ze ook maar iets met Kamps te maken hadden.
Maar volgens het Hof blijkt uit het bewijsmateriaal overduidelijk dat er wel degelijk betaald is om Van Egten zwart te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 15:49
https://www.ad.nl/binnenl...bedrijf-centric~a9799f16/

Multimiljonair Gerard Sanderink moet zijn eigen ict-bedrijf Centric per direct ruim 91 miljoen euro terugbetalen. Dat heeft de rechtbank Amsterdam woensdag gevonnist. Sanderinks eis dat Centric hem juist 30 miljoen dividend moet uitkeren werd afgewezen. Volgens hem leidt dat tot een ‘financiële noodtoestand’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Willem30 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:49:

Multimiljonair Gerard Sanderink moet zijn eigen ict-bedrijf Centric per direct ruim 91 miljoen euro terugbetalen. Dat heeft de rechtbank Amsterdam woensdag gevonnist. Sanderinks eis dat Centric hem juist 30 miljoen dividend moet uitkeren werd afgewezen. Volgens hem leidt dat tot een ‘financiële noodtoestand’.
Dan zal hij een deel van de aandelen Centric (drie BV's?) moeten gaan verkopen aan een derde partij... Met het bestuur wat er nu zit zie ik best voor me dat andere bedrijven willen instappen. Maar de overnamesom zal niet hoog zijn, iedereen weet dat Sanderink wel moet verkopen en het is gegarandeerd dat er gezeik blijft tussen de andere aandeelhouder en het bestuur... Maar er kan natuurlijk ook een vierde BV zijn waarin het vastgoed zit. Vraag is alleen of dit vastgoed genoeg waard is, 91 miljoen aan kantoren is best veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wellicht kan hij het lenen van Rian... Dat geld wat hij toen gehad heeft moet ergens naar toe zijn gegaan toch?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Cyberpope schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:19:
Wellicht kan hij het lenen van Rian... Dat geld wat hij toen gehad heeft moet ergens naar toe zijn gegaan toch?
IIRC was dat geld was nodig om Strukton uit de financiële problemen te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Cyberpope schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:19:
Dat geld zit in Strukton inderdaad.

Spelletje schaak op hoog niveau. Het was eigenlijk gewoon dividend uit Centric waarmee hij Strukton boven water hield zoals dat al jaren ging. Maar omdat een regeltje uit de coronasteun dividend niet toe stond, is het op papier omgezet in een lening. En die eisen ze nu terug. Juridisch ok, moreel? mwah.

Maar hij mag zelf zijn aandelen weer niet verkopen...

Schaakmat dus. De soap gaat verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:33:
[...]

Dat geld zit in Strukton inderdaad.

Spelletje schaak op hoog niveau. Het was eigenlijk gewoon dividend uit Centric waarmee hij Strukton boven water hield zoals dat al jaren ging. Maar omdat een regeltje uit de coronasteun dividend niet toe stond, is het op papier omgezet in een lening. En die eisen ze nu terug. Juridisch ok, moreel? mwah.

Maar hij mag zelf zijn aandelen weer niet verkopen...

Schaakmat dus. De soap gaat verder.
Waarom is het moreel "mwah"? Die snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bundin schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:02:
[...]

Waarom is het moreel "mwah"? Die snap ik niet helemaal.
Omdat hij in eerste instantie gewoon recht had op dat dividend. Of je er dan een jacht van koopt of er een bedrijf mee op poten houdt moet je m.i. helemaal zelf weten. Natuurlijk was het niet netjes om de coronasteun dan te bedonderen door het op papier om te zetten in een lening en zou ook wel bestraft mogen worden, als een aparte zaak. Maar dat Centric het dan nu terugeist vind ik misschien wat flauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Illusion

(the art of)

Willem30 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:49:

Altijd handig om ook de echte uitspraak er even bij te plaatsen, die zit diep verstopt in dat artikel:
https://uitspraken.rechts...rue&keyword=centric&idx=1

Opvallend (gezien het enorme bedrag) ook punt 6.6 uit de uitspraak:
verklaart dit vonnis uitvoerbaar bij voorraad,
En dat betekent:
https://www.rechtspraak.n...oerbaar-bij-voorraad.aspx
de mogelijkheid om een uitspraak meteen uit te voeren, ook als hoger beroep wordt ingesteld of de hoofdprocedure nog doorloopt.

Wijst een rechter een geldvordering uitvoerbaar bij voorraad toe? Dan betekent dit dat de deurwaarder op basis van de uitspraak van de rechter direct executoriaal beslag kan leggen. Ook als u het er niet mee eens bent en hoger beroep wilt.
Edit:
5.36

De rechtbank ziet in dit geval in het restitutierisico onvoldoende aanleiding om af te zien van uitvoerbaarheid bij voorraad. Dat risico valt in zoverre te nuanceren dat het hier gaat om een binnenlandse intraconcernvordering. Op dit moment is [gedaagde] de enig aandeelhouder van Centric, ook al zijn haar aandelen in Centric ten titel van beheer overgedragen. Wel acht de rechtbank het zonder meer aannemelijk dat bij executie van dit vonnis [gedaagde] in de door haar gestelde financiële noodtoestand komt te verkeren, gelet op haar gebrek aan liquide vermogensbestanddelen en het feit dat dividenduitkeringen van Centric de enige althans voornaamste inkomstenbron is van [gedaagde] . Haar financiële noodtoestand is hier echter niet zozeer een gevolg van uitvoerbaarverklaring bij voorraad, maar van het bestaan van een zeer omvangrijke en opeisbare vordering van Centric op [gedaagde] . [gedaagde] verkeert al ruim een jaar in verzuim en uit niets blijkt dat zij binnen afzienbare tijd alsnog in staat zal zijn om aan de vordering te voldoen. Centric heeft daarentegen evident belang bij uitvoerbaarverklaring bij voorraad, waarbij de rechtbank mede betrekt het belang van Centric om de blik op de toekomst te kunnen richten.

[ Voor 60% gewijzigd door Illusion op 24-04-2024 17:55 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dennisdn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:13:
[...]

Maar dat Centric het dan nu terugeist vind ik misschien wat flauw.
Met flauw heeft het niets te maken. Het zou heel dubieus zijn als de nieuwe directie de oude directie matst over een bedrag van 91 miljoen wat op een dubieuze manier als lening in de boeken is gezet. De nieuwe directie moet gewoon doen wat goed is voor Centric. En 91 miljoen is geen kleinigheid wat je over het hoofd kunt zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 05:54

Croga

The Unreasonable Man

Omdat hij in eerste instantie gewoon recht had op dat dividend.
Nee, dat had hij niet. Centric heeft dat jaar geld verdient omdat het een berg geld van Ons, Het Volk, kreeg. Dan is er dus helemaal geen recht op dividend.
Natuurlijk was het niet netjes om de coronasteun dan te bedonderen door het op papier om te zetten in een lening en zou ook wel bestraft mogen worden, als een aparte zaak. Maar dat Centric het dan nu terugeist vind ik misschien wat flauw.
Er was geen recht op dividend. Hij wilde toch geld. Dus wordt het een lening. En dan wil degene die het geld uitgeleend heeft het geld terug hebben. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
[...]

Omdat hij in eerste instantie gewoon recht had op dat dividend. Of je er dan een jacht van koopt of er een bedrijf mee op poten houdt moet je m.i. helemaal zelf weten. Natuurlijk was het niet netjes om de coronasteun dan te bedonderen door het op papier om te zetten in een lening en zou ook wel bestraft mogen worden, als een aparte zaak. Maar dat Centric het dan nu terugeist vind ik misschien wat flauw.
Als hij dit als dividend had gedaan dan had hij geen recht op corona-steun gehad. Waarom zou een bedrijf coronasteun krijgen als het blijkbaar zo positief draait dat het 80 miljoen aan dividend naar de eigenaar uit kan keren? Dus zijn eigen probleem, krijg je als je probeert te sjoemelen met coronasteun. Of eigenlijk het probleem van Strukton, ik mag hopen dat hij die 90 miljoen heeft doorgeleend aan Strukton en dit niet als eigen vermogen heeft ingebracht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Croga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:35:
[...]

Nee, dat had hij niet. Centric heeft dat jaar geld verdient omdat het een berg geld van Ons, Het Volk, kreeg. Dan is er dus helemaal geen recht op dividend.

[...]
Er was geen recht op dividend. Hij wilde toch geld. Dus wordt het een lening. En dan wil degene die het geld uitgeleend heeft het geld terug hebben. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Waarom was er geen recht op dividend?
Het is na 2 jaar pas omgezet in een lening, om gedoe over de steun te voorkomen.
De zaak draaide om een lening van 80 miljoen euro. In de tijd dat Sanderink nog zelf de baas was bij Centric, had hij dat bedrag als dividend uit laten keren aan zijn holding Sanderink Investments. De uitkering werd twee jaar later echter omgezet in een lening, omdat juristen bang waren dat de dividenduitkering mogelijk nadelig zou kunnen zijn voor Sanderinks andere bedrijf Strukton. Dat had namelijk coronasteun ontvangen, en een van de voorwaarden daarbij was dat verwante bedrijven geen dividend mochten uitkeren.
https://www.gelderlander....bedrijf-centric~a9799f16/
bvdbos schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:38:
[...]

Als hij dit als dividend had gedaan dan had hij geen recht op corona-steun gehad. Waarom zou een bedrijf coronasteun krijgen als het blijkbaar zo positief draait dat het 80 miljoen aan dividend naar de eigenaar uit kan keren?
Maar dát spreek ik niet tegen, die steun was niet terecht en zou dan op die wijze bestraft moeten worden zoals elk ander bedrijf dat ze nu aanpakken op sjoemelen met de steun.

Maar het is slechts een mening, niet een waarheid die ik wil verkondigen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 24-04-2024 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

Pizzalucht

Snotneus.

Centric heeft die steun dus niet ontvangen, maar Strukton, en aangezien ze verwant zijn aan elkaar mag je dan blijkbaar bij Centric ook geen dividend uitkeren. Als ik het goed heb begrepen in ieder geval.

Als Sanderink dat geld vervolgens direct heeft doorgezet om Strukton in leven te houden, waarom zou dat een indicatie zijn dat ze onterecht steun hebben ontvangen? Want blijkbaar was er naast de steun ook nog eens 80 miljoen van Sanderink Investments nodig was om het bedrijf te redden.

Voelt voor mij meer als een schaakspel bij Centric waarbij ze Sanderink er helemaal uit proberen te werken omdat hij nu waarschijnlijk aandelen moet verkopen om die miljoenen te kunnen betalen.
Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste

Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops