Aangezien we enkel kunnen afgaan op persmededelingen en first impressions is het moeilijk om details te achterhalen.
De
Samsung Camera website zegt het volgende:
Je portretten zullen knallen wanneer je de gezichten naar voren brengt met Live focus. Gebruik daarna de bokeh-filters om achtergrondverlichting te veranderen in vormen, wat een sprankeling toevoegt aan de scène.
*Live focus met bokeh-filters is alleen beschikbaar op de Galaxy S9+ achtercamera.
Dus het lijkt erop dat je softwarematige live focus hebt (ook voor de S9 beschikbaar) en de echte bokeh (met goede blur) enkel voor S9+ rear camera.
Ik zou niet al te vroeg juichen want resultaten zijn met de huidige softwaretechnieken niet echt "capabel" te noemen. Enkel Google slaagt er goed in maar die zetten er een hele cloud achter voor je bescheiden kiekje.
Je ziet het op de foto (linkerbovenhoek staat Selfie Focus, ik weet het, weeral een Samsung naam erbij):
Om het compleet te maken heeft de rear camera naast "live focus" ook nog de "selective focus". Dat laatste kennen we al jaren waar je met je vinger klikt en dat onderwerp scherp stelt. Maar ik kan nu al voorspellen dat mensen dat zien als mislukte bokeh. Verwarring troef.
Een demo van selfie focus en live focus (S9+ dual camera) zie je hier:
[
Voor 20% gewijzigd door
algalid op 27-02-2018 00:09
]