Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Rylo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:57:
Is de dual sim variant momenteel alleen via Samsung zelf verkrijgbaar?
moeilijk te zeggen, met de note 8 kreeg je bij providers ook de dual sim versie, (sommige providers niet) ik ben er toen achtergekomen om de SKU code te vragen van de provider waar ik bestelde, niet de productcode, maar SKU code, als die gelijk is aan de dualsim versie dan heeft de provider inderdaad de dualsim

dit is moeilijk te zeggen omdat de productpaginas van providers 99% nooit SKU melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Wat bedoelen ze precies met 'het LCD' bij de inruilactie als je het hebt over een Galaxy S5?

Ik heb nog een oude liggen. Glas is nog helemaal heel (altijd een protector op gezeten) maar er zit rechts bovenin een vlekje onder het glas die niet weg wilt. Dit vlekje zit niet in het scherm van de S5 maar erboven (in de bezel). Deze zit er al een half jaar, en is niet groter geworden.

Moet ik dan aangeven dat het LCD kapot is, of kan ik de gok nemen en zeggen dat hij heel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 15:59
Dubrillion schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:53:
Wat mij opvalt is dat het dual-sim is!
Waar zie je dat?

Edit: hier: http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s9/shop/
CLB schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:32:
[...]

Helaas wel hybrid, dus niet zo mooi als bij de A8 (2018).
Dit snap ik niet. Wat bedoel je met hybrid?

[ Voor 48% gewijzigd door Goldia op 26-02-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Gister mogen spelen met S9(+) op het vip event van Samsung! Wel tof dingetje hoor en de camera echt subliem! Verschil tegenover een S8 of Note8 is miniem maar als je van een S6/7 afkomt is het wel de telefoon die je moet hebben nu! Geluid, stereo ook geweldig en hard zeg! Scherm zoals verwacht prachtig net als de S8 en Note8! AR-emoji ook wel geinig, afgekeken van IPhone maar goed ze hebben het wel makkelijker gemaakt om hem bijvoorbeeld in Whatsapp ofzo te gebruiken! Voor de rest gewoon een top toestel die aan de verwachtingen voldoet, de volgende zal denk ik pas echt weer anders zijn dat moet ook wel aangezien het de 10e word.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:18:
Dit snap ik niet. Wat bedoel je met hybrid?
Sim & sim of sim & microSD

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

W84 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Ligt er echt aan wie je treft. Ze letten er wel op en houden 'm schuin onder hoeken in licht...
In dat geval kan ik het vergeten, ik heb als je het toestel in het licht houdt enorm veel krasjes.
Daarnaast nog een vrij erg ingebrand scherm (want ja, 5 minuten op max helderheid, woehoe OLED!) en 1 klein putje in een hoek.

Van de ene kant wil ik wel upgraden, want mijn accu gaat bij koud weer zonder waarschuwing van 95% naar 3%, en dat is knap vervelend. Van de andere kant is het eigenlijk van de absolute zotte dat een toestel van 14 maanden oud en destijds 700,- dit soort defecten vertoond. Het geeft me niet echt vertrouwen in de opvolgers zeg maar.

Daarnaast, als ik eerlijk ben: 949,- voor een S9+ of ongeveer hetzelfde bedrag voor een iPhone X. Mwoah, dan zou zelfs ik nog moeten toegeven dat ik toch wel ga twijfelen hoor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
kuusj98 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:28:
[...]

Daarnaast, als ik eerlijk ben: 949,- voor een S9+ of ongeveer hetzelfde bedrag voor een iPhone X. Mwoah, dan zou zelfs ik nog moeten toegeven dat ik toch wel ga twijfelen hoor.
denk dat je niet de enige bent. Dat in combi met het feit dat het eigenlijk meer een 8s is, denk ik dat dit toestel snel in prijs gaat dalen, gewoon omdat de verkoop wel eens tegen kan vallen. Vergeet ook niet dat de note 8, die vergelijkbaar is met de galaxy 9 inmiddels onder de 800 is gedoken. Via ebay zelfs 670 euro nieuw. Ook een goede concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
P. vd Loo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:39:
[...]
denk dat je niet de enige bent. Dat in combi met het feit dat het eigenlijk meer een 8s is, denk ik dat dit toestel snel in prijs gaat dalen, gewoon omdat de verkoop wel eens tegen kan vallen. Vergeet ook niet dat de note 8, die vergelijkbaar is met de galaxy 9 inmiddels onder de 800 is gedoken. Via ebay zelfs 670 euro nieuw. Ook een goede concurrent.
Dat is dus precies waar ik ook naar zit te kijken, ipv de S9+ een Note 8 te halen. Of gewoon nog even door te werken met de OP3 (op zich prima, maar de camera van de Samsung zou ik wel willen en accu redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Zojuist contact gehad met Samsung. Zij geven aan dat het niet om een hybrid variant gaat. Dus sim+sim+sd. Nu heb ik wel mijn twijfels bij de kennis van degene die ik gesproken heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hoewel de S9 vanaf de introductie kennelijk in Nederland in andere kleuren is te krijgen (vond het verplichte aanbod te beperkt) en ook weer op de hardware weinig is af te dingen, kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om een S9 te bestellen, terwijl de beveiligingsupdate van de S8 drie maanden achter ligt(!) en Oreo nog steeds op zich laat wachten. Vroeger lag Android met features achter op Samsung, maar nu is dat toch echt wel anders.

Begrijp dat goed "geleend" beter is dan "slecht verzonnen", maar van het geleende speelgoed van Apple (anemoji's), Huawei (AI-features) en Sony (slowmotion-options camera) kan ik dan echt niet meer warm lopen en zeker niet tegen die prijs. Nog maar te zwijgen over de Bixby-opties, die in Nederland echt weinig toevoegen (als al ergens anders).

Met Google Assistent op korte termijn in Nederlands en ook een introductie op korte termijn van Google Lens wacht ik eerst maar eens op de Huawei P20, maar waarschijnlijk wordt het een Pixel 3 XL of zelfs een Pixel 2 XL nadat de Pixel C tablet nog steeds super bevalt (ook wat Google-service betreft en zeker wat updates betreft).

Als Google Assistent met de Bixby-knop te activeren was, was de S9 in combinatie met de camera wellicht nog interessant, maar dan ook wordt veel gekocht wat niet strikt noodzakelijk is (Samsung Internet met Adblock werkt ook prima op de Pixel).

Jammer. Vanaf de S3 heb ik alle toestellen vanaf dag één in huis gehaald en vaak zelfs tijdens de presentatie gepre-ordered. Maar tegen een inmiddels dubbele prijs (vanaf de S3) verwacht ik toch echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice van Samsung over de inruilactie aangezien ik een klein krasje op het scherm heb. Volgens diegene was dit geen probleem, en werd de waarde van dag tot dag bepaald... Daar heb ik dus eigenlijk nog steeds helemaal niks aan, maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Zionrage schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:46:
Zojuist contact gehad met Samsung. Zij geven aan dat het niet om een hybrid variant gaat. Dus sim+sim+sd. Nu heb ik wel mijn twijfels bij de kennis van degene die ik gesproken heb...
De website zegt en laat anders zien? :?
http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s9/performance/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gj1i7ThtmDzJWcwRhBBnBAOQ/medium.png

edit:
Dus hybrid ga ik vanuit sim+sim of sim+sd

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 26-02-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Ik zie het.... Nu heb ik 25 minuten aan de telefoon gehangen (alsmaar doorverbonden) voor iets wat niet eens waar is. Thanks Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Suicyder schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:54:
[...]

De website zegt en laat anders zien? :?
http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s9/performance/

[afbeelding]

edit:
Dus hybrid ga ik vanuit sim+sim of sim+sd
Aha. Dus je plaatst of een extra SD kaart of een extra SIM. Duidelijk, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:04:
Aha. Dus je plaatst of een extra SD kaart of een extra SIM. Duidelijk, thanks!
Uhm ja...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie denkt er ook aan z'n Note 8 voor de s9 plus in te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:44
Heb nu nog een Iphone 6 en zit te denken om de S9 te gaan kopen. Eerst maar even kijken wat de prijs van de S8 gaat doen. Mocht deze nog verder dalen en het verschil met de S9 blijkt minimaal te zijn, dan is de keuze voor een S8 denk ik snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:22:
Wie denkt er ook aan z'n Note 8 voor de s9 plus in te ruilen?
Nooit! haha verschil veel te klein en Note 8 is top toestel en dat blijft nog wel even.. Kijk dan liever naar de Galaxy X of de Note 9..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rohit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:06:
[...]

Nooit! haha verschil veel te klein en Note 8 is top toestel en dat blijft nog wel even.. Kijk dan liever naar de Galaxy X of de Note 9..
Dat is te verweg...stereospeakers maken het bovendien wel de moeite waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wat ik er nu van begrijp is dat de S9+ 256GB versies vanaf 16 maart beschikbaar zijn, en dan in eerste instantie alleen in de zwarte kleur? Dus blauw + 256GB is langer wachten?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
!null schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:22:
Dus blauw + 256GB is langer wachten?
Mits die überhaupt ooit gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
CLB schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:23:
[...]

Mits die überhaupt ooit gaat komen...
Ja ok, maar als het dusdanig onzeker is, dan kan ik me dus beter richten op een zwarte.

Edit: Ik zie de 256GB variant ook nog niet worden aangeboden met abonnement, dat zijn allemaal de 64GB versies.

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 26-02-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Dat is te verweg...stereospeakers maken het bovendien wel de moeite waard vind ik.
Als dat het enige is zou ik het niet doen... Tenzij je de hele dag muziek uit je telefoon beluisterd.. Dan zou ik zeggen neem een bluetooth speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
!null schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:25:
[...]

Ja ok, maar als het dusdanig onzeker is, dan kan ik me dus beter richten op een zwarte.

Edit: Ik zie de 256GB variant ook nog niet worden aangeboden met abonnement, dat zijn allemaal de 64GB versies.
als samsung in nederland het zelfde doet als het buitenland gaan providers geen modellen aanbieden hoger dan 64gb, misschien mogelijk via belsimpel sinds hun niet gebonden zijn aan speciaal toegewezen provider toestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door vooviro op 26-02-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dennisjehz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:10:
[...]

als samsung in nederland het zelfde doet als het buitenland gaan providers geen modellen aanbieden hoger dan 64gb, misschien mogelijk via belsimpel sinds hun niet gebonden zijn aan speciaal toegewezen provider toestellen.
Hmm ok, dat is wel jammer als dat zo is. Nou ja, kan altijd nog gaan voor een grote microSD kaart erbij.

Ik weet niet of ik daar in de praktijk nou echt verschil van ga merken. Alles op de telefoon behalve foto's en video die dan op het SD kaartje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-08 17:12
Interessante topic om te volgen. Veel nieuwe details.

Nu heb ik nog een S7 dus naar mijn menig is het zeer interessant om de S9 te nemen. Alleen twijfel ik nog tussen S9 en de S9+. Aangezien ik graag foto's maak en een DSLR heb zie ik in theorie de voordelen van de S9+ met zijn dual camera. De vraag is hoe ze in de praktijk van elkaar verschillen. Daarom wacht ik met smart op de volledige reviews. Is al bekend op welke termijn Tweakers hiermee komt? Deze week? Volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat er geen pre order gifts bij zitten..terwijl die weken later na release meestal wel worden aangeboden. De vroege kopers worden dus niet beloond, anders dan een weekje eerder de telefoon in handen.

Dat is kennelijk het nieuwe, zeer matige beleid van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:40:
Wel jammer dat er geen pre order gifts bij zitten..terwijl die weken later na release meestal wel worden aangeboden. De vroege kopers worden dus niet beloond, anders dan een weekje eerder de telefoon in handen.

het is maar waar je je druk om maakt, zijn weinig andere bedrijven in dit prijs segment die ook iets weggeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Denimco schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:29:
Interessante topic om te volgen. Veel nieuwe details.

Nu heb ik nog een S7 dus naar mijn menig is het zeer interessant om de S9 te nemen. Alleen twijfel ik nog tussen S9 en de S9+. Aangezien ik graag foto's maak en een DSLR heb zie ik in theorie de voordelen van de S9+ met zijn dual camera. De vraag is hoe ze in de praktijk van elkaar verschillen. Daarom wacht ik met smart op de volledige reviews. Is al bekend op welke termijn Tweakers hiermee komt? Deze week? Volgende week?
Dual cam op de S9+ is iets beter dan op mijn Note 8! vooral door de aangespaste diafragma heb je in donkere omstandigheden iets meer aan t dual camera effect a.k.a. Bokeh effect. Ik heb ze gister naast elkaar getest, waar mijn Note 8 Live Focus niet kon gebruiken kon de S9+ dat wel met precies dezelfde omstandigheden.. Dat dus plus de nieuwe processor die 12 foto's maakt en daar de beste van kiest is echt top!
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:40:

Je mag ook meedoen met het inruil programma en zo dus sws 100 euro bovenop je toestelwaarde terug krijgt... En anders wacht je toch even 2 maandjes? En zoals hierboven hoeveel bedrijven doen dit wel? Apple geeft ook nooit wat weg...

[ Voor 23% gewijzigd door Rohit op 26-02-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Rohit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Dual cam op de S9+ is iets beter dan op mijn Note 8! vooral door de aangespaste diafragma heb je in donkere omstandigheden iets meer aan t dual camera effect a.k.a. Bokeh effect. Ik heb ze gister naast elkaar getest, waar mijn Note 8 Live Focus niet kon gebruiken kon de S9+ dat wel met precies dezelfde omstandigheden.. Dat dus plus de nieuwe processor die 12 foto's maakt en daar de beste van kiest is echt top!
Dat hele Bokeh effect kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Bizar de aandacht hiervoor in een gemiddelde review. Wat ik persoonlijk wel fijn vind is het inzoomen met 2 lenzen, dat scheelt echt veel als je plaatjes op je vakantie schiet. Ik heb de note 8 gehad, maar weggedaan omdat ik hem toch nog net te groot vond. Ondanks dat het maar 1 inch scheelt voelt de s8 toch stukken kleiner aan dan de note 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:32
P. vd Loo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:52:
Dat hele Bokeh effect kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Bizar de aandacht hiervoor in een gemiddelde review.
Er is toch een heel groot publiek dat mooie foto's wil zetten op hun Instagram of Facebook feed. Ook al is het bokeh effect voor het oog van de DSLR fotograaf erg gimmicky, de meeste smartphone users zullen het fantastisch vinden. En zulke foto's leveren meer clicks en dus geld op. Dus ik vind de aandacht ervoor een selling point en niet zo bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
algalid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:56:
[...]

Er is toch een heel groot publiek dat mooie foto's wil zetten op hun Instagram of Facebook feed. Ook al is het bokeh effect voor het oog van de DSLR fotograaf erg gimmicky, de meeste smartphone users zullen het fantastisch vinden. En zulke foto's leveren meer clicks en dus geld op. Dus ik vind de aandacht ervoor een selling point en niet zo bizar.
ok, ben inderdaad geen poster op social media en derhalve niet representatief. Maar dan nog, Dat bkeh effect is op de s9 toch enkel met de backcamera te bereiken en niet met de front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rohit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:04:
[...]

Als dat het enige is zou ik het niet doen... Tenzij je de hele dag muziek uit je telefoon beluisterd.. Dan zou ik zeggen neem een bluetooth speaker?
Die inruilactie maakt het ook heel interessant..heb nog een note 4 liggen dan krijg ik in totaal 200 terug..

Maar goed, ook de s9 zal weer langzamerhand drastisch in prijs gaan zakken, dus gelijk happen heeft inderdaad nauwelijks zin, al helemaal als je een note 8 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Dat hele Bokeh effect kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Bizar de aandacht hiervoor in een gemiddelde review. Wat ik persoonlijk wel fijn vind is het inzoomen met 2 lenzen, dat scheelt echt veel als je plaatjes op je vakantie schiet. Ik heb de note 8 gehad, maar weggedaan omdat ik hem toch nog net te groot vond. Ondanks dat het maar 1 inch scheelt voelt de s8 toch stukken kleiner aan dan de note 8.
Ik heb er anders super leuke foto's van kunnen maken op vakantie en van mijn zoontje ;) Ben blij dat het op de Note 8 zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
P. vd Loo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:01:
ok, ben inderdaad geen poster op social media en derhalve niet representatief. Maar dan nog, Dat bkeh effect is op de s9 toch enkel met de backcamera te bereiken en niet met de front?
De A8 heeft 2 front camera's en ze noemen het "Live Focus". Het werkt redelijk. Mss dat er geen plaats meer was op de S9, de bovenkant is toch redelijk druk bezet met andere sensoren.

Ik denk dat de meeste sites op 7 of 8 maart komen met reviews, normaal is dat vlak voor de release dat het embargo verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
algalid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:15:
[...]

De A8 heeft 2 front camera's en ze noemen het "Live Focus". Het werkt redelijk. Mss dat er geen plaats meer was op de S9, de bovenkant is toch redelijk druk bezet met andere sensoren.

Ik denk dat de meeste sites op 7 of 8 maart komen met reviews, normaal is dat vlak voor de release dat het embargo verloopt.
video: Samsung Galaxy S9(+) - De smartphonecamera wordt volwassen
weet niet of je hier iets aan hebt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Onder zulke gecontroleerde omstandigheden krijg je nog geen realistische indruk. Het is nog een paar weken wachten tot er meer foto's zijn. Die DxoMark zal wss torenhoog zijn maar nachtfoto's zullen ook al veel onthullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
Rohit schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Als jij al verschil ziet tussen de Note 8 en de S9+ dan zal ik waarschijnlijk in shock zijn van het verschil tussen mijn S7 en de S9+ :) Ben heel erg benieuwd. Mag ik trouwens vragen waar jij de S9 al hebt getest? Zijn ze al te zien in de winkels?
[...]

Het bokeh effect wordt op de telefoons toch gemaakt met software? Heb het ook een keer op andere telefoons in werking gezien, maar als je een DSLR gewend bent schrik je wel hoe slecht de software op de telefoons het effect creëert bij onderwerpen met veel verschillende randen etc. Behalve als je foto's van personen maakt. Dan werk het wel redelijk goed. Hoop dat hier wel wat vooruitgang in zit bij de S9+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
Dennisjehz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:08:
[...]
moeilijk te zeggen, met de note 8 kreeg je bij providers ook de dual sim versie, (sommige providers niet) ik ben er toen achtergekomen om de SKU code te vragen van de provider waar ik bestelde, niet de productcode, maar SKU code, als die gelijk is aan de dualsim versie dan heeft de provider inderdaad de dualsim

dit is moeilijk te zeggen omdat de productpaginas van providers 99% nooit SKU melden
Als je de S9 promotie voorwaarden bekijkt zie je alle SKU's staan. Daaraan kan je zien dat alle providers de Dual Sim zullen leveren in de 64GB modellen.

SM-G960 = S9
SM-G965 = S9+
FZB = Coral Blue
FZK = Black
FZP = Purple
D = Dual sim
TNL = T-Mobile
VDF = Vodafone
PHN = Unbranded NL

Alleen de laatste 2 modellen in het lijstje hebben een H in de code in plaats van de D van dual sim. Geen idee wat dit betekent. Dit zijn de 256GB modellen. Ik vermoed dat deze ook gewoon Dual Sim zijn, want zo staat de PHN versie wel vermeld bij Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Rutger Mulder Maar deze PDF gaat over de korting/inruil actie en niet over abonnementen toch?
Gaat mij erom wat ik zou af kunnen sluiten middels een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Denimco schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Als jij al verschil ziet tussen de Note 8 en de S9+ dan zal ik waarschijnlijk in shock zijn van het verschil tussen mijn S7 en de S9+ :) Ben heel erg benieuwd. Mag ik trouwens vragen waar jij de S9 al hebt getest? Zijn ze al te zien in de winkels?

[...]

Het bokeh effect wordt op de telefoons toch gemaakt met software? Heb het ook een keer op andere telefoons in werking gezien, maar als je een DSLR gewend bent schrik je wel hoe slecht de software op de telefoons het effect creëert bij onderwerpen met veel verschillende randen etc. Behalve als je foto's van personen maakt. Dan werk het wel redelijk goed. Hoop dat hier wel wat vooruitgang in zit bij de S9+.
Ik heb hem gister gezien en getest bij het Samsung vip unpacked event! Maar je zult zeker onder de indruk zijn als je van een S7 komt! In het donker is het echt veel beter dan de rest..

Bokeh word op de S9+ en de Note 8 door middel van de 2e camera. Er zijn toestellen die dit faken door software.. Op de S9 kan het ook wel door het een beetje te faken (S8 ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
Niet mis.... netjes samsung.

Afbeeldingslocatie: https://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2018/02/s9-benchmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:@CLB heeft [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen aangemaakt. Vanaf nu mogen berichten over pre-orders, cadeautjes, prijzen, aanbiedingen, abonnementen etc. daarin gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

De samsung galaxy s9 komt er ook als hybride dual sim. https://m.gsmarena.com/sa...in_germany-news-29837.php hartstikke zeldzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
En het lijkt erop dat de versie in Nederland ook Dual Sim is :D (de blauwe versie heeft bij 7/9 aanbieders dual sim in de specs staan)
Moet je helaas alleen het microSD kaartje opgeven. Ik twijfel of ik dan genoeg heb aan 64GB of dat ik wacht op de 256GB versie...

[ Voor 16% gewijzigd door Natsu op 26-02-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09-2024
Richh schreef op maandag 26 februari 2018 @ 01:12:
Overigens een algemene waarschuwing voor iedereen met een S7 Edge die nu de S9 overweegt: je wil de S9 Plus hebben.

Ja, de S9 heeft een groter schermdiagonaal dan de S7 Edge. Maar het scherm van de S9 is smaller dan dat van de gewone S7 en dat maakt typen er niet makkelijker op. Het scherm voelt ook kleiner. Ga dus voor de Plus-versie :) bij twijfel: test eventjes een S8 in de winkel.
Ik ben zelf van de S7E naar de S8+ gegaan, de gewone S8 is voor wie 5,5" 16:9 gewend is imho echt te klein.
Is het heel erg merkbaar ik heb nu een s7 edge? Heel eerlijk gebruik ik het edge scherm echt nooit. Ik heb hiervoor een s5 gehad en nooit problemen gehad dat ie te smal was. Nou heb ik vrouwelijke en dus kleinere handen dus vraag me af of dit voor mij een probleem zou zijn :O Heb persoonlijk liever de normale s9 ivm dat het toch weer duurder word om de + te nemen, zo houd ik het acceptabel naar mezelf toe ;)

Twijfel toch om te switchen richting de + dan ivm dat ik met iets meer bijbetalen dezelfde abbo kosten houd.

[ Voor 8% gewijzigd door Fierani op 26-02-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Naast blauw, zwart en roze komt de S9+ ook nog in de kleur grijs naar ons toe! Daarop zal je nog wel even moeten wachten...

https://www.belsimpel.nl/...s9-plus/grijs/los-toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Fierani schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:30:
[...]

Is het heel erg merkbaar ik heb nu een s7 edge? Heel eerlijk gebruik ik het edge scherm echt nooit. Ik heb hiervoor een s5 gehad en nooit problemen gehad dat ie te smal was. Nou heb ik vrouwelijke en dus kleinere handen dus vraag me af of dit voor mij een probleem zou zijn :O Heb persoonlijk liever de normale s9 ivm dat het toch weer duurder word om de + te nemen, zo houd ik het acceptabel naar mezelf toe ;)

Twijfel toch om te switchen richting de + dan ivm dat ik met iets meer bijbetalen dezelfde abbo kosten houd.
Ik ga dan juist de s9 pakken ipv de plus, vind de s7 edge al te groot voor mijn redelijk kleine handen. Als de s9 kleiner aanvoelt is dat alleen maar mooi :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Volgens een CNET impression (15 minuten lang) zou de front camera ook een live focus modus hebben. Deze zou proberen om de achtergrond te blurren. Maar aangezien er enkel 1 sensor is betwijfel ik dat het fantastische resultaten gaat geven.

Apple probeert met de iPhone X mbv TrueDepth voor de front camera de diepte-informatie van de face id sensor te benutten. Maar in the end kunnen ze zich die moeite beter besparen want ze proberen de gezichten eruit te knippen en dan de rest te blurren. Dan kun je evengoed die sensor uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
algalid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:11:
Volgens een CNET impression (15 minuten lang) zou de front camera ook een live focus modus hebben. Deze zou proberen om de achtergrond te blurren. Maar aangezien er enkel 1 sensor is betwijfel ik dat het fantastische resultaten gaat geven.

Apple probeert met de iPhone X mbv TrueDepth voor de front camera de diepte-informatie van de face id sensor te benutten. Maar in the end kunnen ze zich die moeite beter besparen want ze proberen de gezichten eruit te knippen en dan de rest te blurren. Dan kun je evengoed die sensor uit zetten.
Heb ik iets over het hoofd heb gezien? Front camera dan wel live focus maar de achtercamera (S9) niet? Of zou dit precies hetzelfde werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
BSOD baby schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:13:
Heb ik iets over het hoofd heb gezien? Front camera dan wel live focus maar de achtercamera (S9) niet? Of zou dit precies hetzelfde werken.
Aangezien we enkel kunnen afgaan op persmededelingen en first impressions is het moeilijk om details te achterhalen.

De Samsung Camera website zegt het volgende:
Je portretten zullen knallen wanneer je de gezichten naar voren brengt met Live focus. Gebruik daarna de bokeh-filters om achtergrondverlichting te veranderen in vormen, wat een sprankeling toevoegt aan de scène.
*Live focus met bokeh-filters is alleen beschikbaar op de Galaxy S9+ achtercamera.
Dus het lijkt erop dat je softwarematige live focus hebt (ook voor de S9 beschikbaar) en de echte bokeh (met goede blur) enkel voor S9+ rear camera.

Ik zou niet al te vroeg juichen want resultaten zijn met de huidige softwaretechnieken niet echt "capabel" te noemen. Enkel Google slaagt er goed in maar die zetten er een hele cloud achter voor je bescheiden kiekje.

Je ziet het op de foto (linkerbovenhoek staat Selfie Focus, ik weet het, weeral een Samsung naam erbij):
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b8dPCc/00_Knipsel.png

Om het compleet te maken heeft de rear camera naast "live focus" ook nog de "selective focus". Dat laatste kennen we al jaren waar je met je vinger klikt en dat onderwerp scherp stelt. Maar ik kan nu al voorspellen dat mensen dat zien als mislukte bokeh. Verwarring troef.

Een demo van selfie focus en live focus (S9+ dual camera) zie je hier:

[ Voor 20% gewijzigd door algalid op 27-02-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Goldia schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:30:
Naast blauw, zwart en roze komt de S9+ ook nog in de kleur grijs naar ons toe! Daarop zal je nog wel even moeten wachten...

https://www.belsimpel.nl/...s9-plus/grijs/los-toestel
En het is geen NL toestel... Dus doet niet mee met eventuele promoties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWooDs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-02 12:21
!null schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:42:
@Rutger Mulder Maar deze PDF gaat over de korting/inruil actie en niet over abonnementen toch?
Gaat mij erom wat ik zou af kunnen sluiten middels een abonnement.
ik betaal net geen 200 euro bij voor het toestel (na inruil s6 edge) en betaal p/m 35 euro. hetzelfde bedrag dat ik met mijn S6 edge ook had.

Als je zoekt tussen de providers kan je misschien een iets goedkopere vinden, echter wil ik bij mijn huidige blijven (ben er zeer tevreden over). Het is maar net wat je er mee doet/wilt en er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
WWooDs schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:47:
[...]

ik betaal net geen 200 euro bij voor het toestel (na inruil s6 edge) en betaal p/m 35 euro. hetzelfde bedrag dat ik met mijn S6 edge ook had.

Als je zoekt tussen de providers kan je misschien een iets goedkopere vinden, echter wil ik bij mijn huidige blijven (ben er zeer tevreden over). Het is maar net wat je er mee doet/wilt en er voor over hebt.
Het gaat me specifiek om de S9+ 256GB versie. Er zijn meerdere abbonementen te vinden voor de S9 en S9+, dat is het probleem niet.

256GB is misschien niet nodig gezien je SD kaartjes kan plaatsen, maar ik wil waarschijnlijk wel zo nu en dan de dual sim gebruiken, en dat kan dus niet tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
BSOD baby schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:41:
[...]

Ik ga dan juist de s9 pakken ipv de plus, vind de s7 edge al te groot voor mijn redelijk kleine handen. Als de s9 kleiner aanvoelt is dat alleen maar mooi :o
Ik heb niet echt datie (te) groot aanvoelt of iets. Het is meer dat ik twijfel of de + niet TE groot word. Het is nog een flink verschil maar die extra camera maakt het wel verleidelijk... lastige keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Iemand nog vragen over de S9 / S9+, dan kan ik ze nog even proberen te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
CLB schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:35:
Iemand nog vragen over de S9 / S9+, dan kan ik ze nog even proberen te beantwoorden :)
Laadt de S9+ sneller dan de S8+ (via USB-C)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Eh wel over de nieuwe DeX. Er worden nu meer resoluties ondersteund, maar ik weet niet of hier een lijst van is. Het lijkt erop dat het maar twee resoluties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
@CLB wat zijn nu de video-resoluties? want lees veel tegenstrijdige verhalen.

4K met hoeveel FPS?
1080 met hoeveel fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 20:11

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ondanks ik eerst zoiets had van: "Nee, te duur" Zie ik nu ineens de inruilactie. Ik denk er nu had over na om toch te gaan voor de S9+ en m'n S7 edge in te ruilen.

Tenminste.. Als die 100 euro gegarandeerd is. Wat ik extra krijg voor m'n S7 is mooi meegenomen maar het ding heeft wel gebruikssporen. Ik kan alleen niet echt vinden of die 100 euro gegarandeers is en dat er niks af gaat door bijv gebruikssporen.. Iemand ervaring met de vorige inruilactie toen de S8 uitkwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28
DutchHammer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:18:
Ondanks ik eerst zoiets had van: "Nee, te duur" Zie ik nu ineens de inruilactie. Ik denk er nu had over na om toch te gaan voor de S9+ en m'n S7 edge in te ruilen.

Tenminste.. Als die 100 euro gegarandeerd is. Wat ik extra krijg voor m'n S7 is mooi meegenomen maar het ding heeft wel gebruikssporen. Ik kan alleen niet echt vinden of die 100 euro gegarandeers is en dat er niks af gaat door bijv gebruikssporen.. Iemand ervaring met de vorige inruilactie toen de S8 uitkwam?
Die ~170 euro oid is variabel afhankelijk van de staat, en die 100 euro is gegarandeerd voor zover ik weet. Zit er zelf ook naar te kijken maar dan met een S7, echter die is wel als nieuw ookal is die 2 jaar oud :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
algalid schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:11:
Laadt de S9+ sneller dan de S8+ (via USB-C)?
Not that I know, niet gemerkt en via informatie van Samsung zelf ook nergens genoemd.
!null schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:11:
Eh wel over de nieuwe DeX. Er worden nu meer resoluties ondersteund,
maar ik weet niet of hier een lijst van is. Het lijkt erop dat het maar twee resoluties zijn.
Die info heb ik niet, wel weet ik dat de DeX Pad nu 4K-monitoren kan aansturen, DeX Station was 1080p.
Waah schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:43:
@CLB wat zijn nu de video-resoluties? want lees veel tegenstrijdige verhalen.

4K met hoeveel FPS?
1080 met hoeveel fps?
Dat zal ik morgen voor je bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
watercoolertje schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:23:
[...]
Die ~170 euro oid is variabel afhankelijk van de staat, en die 100 euro is gegarandeerd voor zover ik weet. Zit er zelf ook naar te kijken maar dan met een S7, echter die is wel als nieuw ookal is die 2 jaar oud :)
Die 100€ is gegarandeerd, ik heb namelijk een oude afgetrapte galaxy core opgeduikelt met een inruilwaarde van 7 euro ofzo... word +100. Heb nu een galaxy s7 edge maar ik heb wat dode pixels, hierdoor is het toestel nog maar 40€ waard. Dan houd ik hem liever zelf als reservetoestel. Altijd handig om te hebben mocht er eens iets zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Mhhh... Zit toch wel erg te denken aan de S9+. Heb nu een S7edge. Die dubbele camera is toch wel erg vet. Ik maak erg veel foto's. Ook het selling point van de S9+ natuurlijk. Dikke batterij erbij en 6 GB werk geheugen. Twijfel Twijfel....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
AvK schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:29:
Mhhh... Zit toch wel erg te denken aan de S9+. Heb nu een S7edge. Die dubbele camera is toch wel erg vet. Ik maak erg veel foto's. Ook het selling point van de S9+ natuurlijk. Dikke batterij erbij en 6 GB werk geheugen. Twijfel Twijfel....
Ik twijfel ook heel erg
Heb ook nu een S7E die er uit ziet als nieuw.
Abonnement zou 2 euro duurder uitkomen dan nu of ik ga naar een sim only en betaal 32 euro minder pm.
Nieuwe telefoon is natuurlijk ook altijd leuk.
Edge vindt ik persoonlijk iets te groot voor mij,maar ben bang dat de S9 weer net te klein is.
Zit er echt zoveel verschil tussen de S7E en de S9🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fierani
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ook een s7 edge en vind die dubbele camera toch wel heel vet. Camera is 1 van de belangrijkste punten voor mij maar ik ben echt bang dat ik hem te groot ga vinden... de s9 daarintegen is weer kleiner dan de s7 edge en dat vind ik nou ook niet je van het.

Keuzesssss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Fierani schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:34:
[...]

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ook een s7 edge en vind die dubbele camera toch wel heel vet. Camera is 1 van de belangrijkste punten voor mij maar ik ben echt bang dat ik hem te groot ga vinden... de s9 daarintegen is weer kleiner dan de s7 edge en dat vind ik nou ook niet je van het.

Keuzesssss.
Man, als ze nou gewoon de normale s9 ook hadden voorzien van een dubbele camera..
Vrijwel iedereen hier zit in hetzelfde bootje: S7 / S7 Edge naar S9 / S9+
We weten allemaal dat de S7 nog prima volstaat maar iets nieuws is nooit verkeerd en helaas haal ik toch echt de dag niet meer met mijn s7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
BSOD baby schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:05:
[...]

Man, als ze nou gewoon de normale s9 ook hadden voorzien van een dubbele camera..
Vrijwel iedereen hier zit in hetzelfde bootje: S7 / S7 Edge naar S9 / S9+
We weten allemaal dat de S7 nog prima volstaat maar iets nieuws is nooit verkeerd en helaas haal ik toch echt de dag niet meer met mijn s7..
Nee mijn Edge is echt leeg einde van de dag.
Daarom ook twijfel over de S9 met een minder batterij
S9+ is mij echt te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
xandoortje schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:10:
[...]

Nee mijn Edge is echt leeg einde van de dag.
Daarom ook twijfel over de S9 met een minder batterij
S9+ is mij echt te groot
Einde van de dag? Dan heb jij geluk. Die van mij haalt de avond net niet ;) .
De batterij van alle Galaxy's zijn lastig te vervangen dus helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
BSOD baby schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:22:
[...]

De batterij van de S9 is niet vervangbaar? Waarom doen ze dat toch...

[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 28-02-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
[...]

Als je nog garantie hebt kun je de batterij gewoon later vervangen bij een samsung premium support punt in de buurt (Bijvoorbeeld den bosch & nijmegen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Rik. schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:45:
[...]

Als je nog garantie hebt kun je de batterij gewoon later vervangen bij een samsung premium support punt in de buurt (Bijvoorbeeld den bosch & nijmegen). Sta je binnen een uurtje weer buiten met een nieuwe batterij in je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierani
[...]

Pff ik ben al rond 3 uur smiddags rond de 35% en moet vaak op het werk nog laden zodat ik onderweg naar huis muziek kan luisteren.

Kortom echt aan vervanging toe. Ik ga binnekort maar eens naar de mediamarkt en even naar telefoons kijken met vergelijkbare groottes... dan beslissen of de + te groot is of de normale te klein. Lijkt me de beste optie voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zionrage
Met mijn S7 edge haal ik de avond prima (vaak nog 30% over rond 19.00 uur) bij redelijk gebruik. Nu vraag ik mij af of ik mijzelf niet in de vingers snij als ik de s9 haal. Deze heeft namelijk 600mah minder capaciteit, heeft iemand hier toevallig informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Zionrage Zou je dan niet de S9+ willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Liever niet, wegens het formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Same here, ook S7 edge en maak ontzettend veel foto's. Alleen het formaat betekent dat hij uit m'n broekzak zal steken...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
DeLyon schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Same here, ook S7 edge en maak ontzettend veel foto's. Alleen het formaat betekent dat hij uit m'n broekzak zal steken...... :|
Ik heb nu een S8 en dat formaat vind ik wel fijn maar ik heb toch de S9 Plus besteld vanwege de camera's. Zal maar weer moeten wennen aan een grote telefoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

[...]

De S9+ is inderdaad iets breder dan de S7edge, scheelt 1,2 mm.
Qua hoogte scheelt het 7,2 mm.

Als je het zo opschrijft lijkt het niet veel..... Praktijk is dat het toch wel een forse telefoon is.
Maar goed, dat is de S7edge ook. Na even wennen wou ik niet meer anders. Zal met een eventueel nieuw aan te schaffen S9+ wel net zo gaan. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Rik. schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:45:
[...]

Als je nog garantie hebt kun je de batterij gewoon later vervangen bij een samsung premium support punt in de buurt (Bijvoorbeeld den bosch & nijmegen)
Ook als je geen garantie hebt. Het kost je misschien 100 euro, maar dan heb je ook weer een nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

[...]

DIT

Ik heb een DooGee S500 gehad, zo'n dikke met 5,5 inch aan scherm excl bezels. Dat is toch wel een heus kanon en om eerlijk te zijn, als je geen baggy jeans draagt ziet het er TOTAAL niet uit.

Twijfels, ook hier. Ik ben sowieso underwhelmed door de 9 serie, en dan ook nog eens geen dubbele camera op de standard s9. Beetje jammer. Ik keek echt uit naar het inruilen van mijn iPhone maar dit heeft me weer doen twijfelen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het abo van mij S6 Edge+ is ook aan verlenging toe. Nu zie ik dat de S8 en S9 alleen maar in Edge uitvoering geleverd worden. Gezien hier veel mensen het over de S7 Edge hebben, vinden jullie het Edge geen nadeel? Ik snap dat het een feature is, en in het begin was het ook even leuk, maar zit me er steeds meer aan te ergeren. Het gebeurt zo vaak dat je net op het randje moet drukken, wat soms meerdere keren moet, omdat de eerste keer niet wordt geregistreerd. Daarnaast gebeurt het ook regelmatig dat ik met mijn duim net op het randje ergens zit te drukken.

Zit er wezenlijk verschil tussen de S6 Edge(+) en de latere series, of ben ik de enige die gewoon geen Edge scherm meer wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De edge op de 8 en 9 zijn veel minder extreem dan vroeger, het is een lichte curve. Maar het klopt dat kleine icoontjes aan de randen wat lastiger te klikken zijn.

Ik denk dat de grootste verbetering de batterij is tov vorige generaties (meestal houdt die het uit tot 's avonds laat). De camera is beter geworden in low light. Er zijn nog meer verschillen maar die kan je vinden op talloze sites en Youtube video's, de vraag wordt vaak gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
honey schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:48:
[...]

Ook als je geen garantie hebt. Het kost je misschien 100 euro, maar dan heb je ook weer een nieuwe accu.
Iedereen met een S7 (Edge) zal nog garantie hebben, dus de batterij gratis laten vervangen zou geen probleem moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 20:11

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Toch de 9+ besteld. Prijs staat me enorm tegen; maar met de inruilactie plus een tientje per maand af betalen bij Vodafone was het nog net oké voor me.

Liefst had ik voor de S8 gegaan en een signaal willen afgeven aan Samsung dat de prijs nu echt te gek aan het worden is (geld heb ik wel, maar bijna 1000 euro gaat me te ver). Maar ik vermoed dat een hoop mensen hem alsnog halen met de korting van providers en de inruilactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
edit: -- haal maar weg, is niet leveringen en prijzen topic

[ Voor 86% gewijzigd door !null op 28-02-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Rik. schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Iedereen met een S7 (Edge) zal nog garantie hebben, dus de batterij gratis laten vervangen zou geen probleem moeten zijn
Dacht dat op de batterij geen garantie zit, wat betreft 'normale' slijtage.

Merk op mijn S7 Edge ook dat ik de dag niet meer haal, terwijl voorheen gemakkelijk een dag, soms wel 2. Het vervangen kost ongeveer 100 euro, dan kan het weer langer mee en is het een mooie telefoon voor een tweede leven. Het blijft een mooi toestel en kan me de keuze voorstellen om nog een jaar te wachten op de S10. Zelf wel de S9 besteld. Zie volgend jaar wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
honey schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Dacht dat op de batterij geen garantie zit, wat betreft 'normale' slijtage.

Merk op mijn S7 Edge ook dat ik de dag niet meer haal, terwijl voorheen gemakkelijk een dag, soms wel 2. Het vervangen kost ongeveer 100 euro, dan kan het weer langer mee en is het een mooie telefoon voor een tweede leven. Het blijft een mooi toestel en kan me de keuze voorstellen om nog een jaar te wachten op de S10. Zelf wel de S9 besteld. Zie volgend jaar wel weer.
Ik heb zelf ook de S7 edge en daarvan had de batterij na 1 jaar nog maar 72% van zijn capaciteit 2592mAh i.p.v. 3600mAh, deze is gratis vervangen bij het premium support punt in Den Bosch.

Maargoed, zelf ook de S9 besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Rik. schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:24:
[...]

Ik heb zelf ook de S7 edge en daarvan had de batterij na 1 jaar nog maar 72% van zijn capaciteit 2592mAh i.p.v. 3600mAh, deze is gratis vervangen bij het premium support punt in Den Bosch.

Maargoed, zelf ook de S9 besteld :D
Kun je dat meten of werd dit je verteld? Zou mijn batterij ook wel willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
honey schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:31:
[...]

Kun je dat meten of werd dit je verteld? Zou mijn batterij ook wel willen testen.
Weekje hiermee testen: Google Play: Accu​Battery - Batterij
Na ongeveer 10 x laden is hij wel accuraat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
honey schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:31:
[...]

Ik had daarvoor de app AccuBattery, en deze gaf ongeveer hetzelfde percentage aan als dat hun test uiteindelijk aangaf. Na het installeren van die app moet je even een paar laadsessies hebben en dan wordt er een percentage weergegeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeLyon
[...]

Na de S9 plus gisteren even bekeken te hebben, heb ik toch besloten om van mn S7 edge over te stappen op de plus en niet de gewone S9. Vind hem niet heel veel groter dan mn S7 edge en vind de betere camera doorslaggevend. Dat hij dan soms een beetje uit m'n broekzak steekt neem ik dan maar voor lief. Ben bang dat ik anders achteraf spijt krijg wanneer ik voor de gewone S9 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

DeLyon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Na de S9 plus gisteren even bekeken te hebben, heb ik toch besloten om van mn S7 edge over te stappen op de plus en niet de gewone S9. Vind hem niet heel veel groter dan mn S7 edge en vind de betere camera doorslaggevend. Dat hij dan soms een beetje uit m'n broekzak steekt neem ik dan maar voor lief. Ben bang dat ik anders achteraf spijt krijg wanneer ik voor de gewone S9 ga.
Goede info, thanks :) + it is

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Zelf heb ik nu de S7 flat en heb de S9+ besteld.
Ik heb nergens gekeken naar de grootte ofzo. Hopelijk valt het mee. Mijn broer heeft een iPhone 7 plus en heb vernomen dat het een beetje kleiner is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
https://www.dxomark.com/s...pecs-top-end-performance/

niet mis... s9 / s9 + scoort op dit moment de beste camera van ALLE smartphones, zelfs hoger dan de pixel2 en iphone x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Displaymate heeft het scherm van de S9 onder de loep genomen. Niet geheel onverwacht is het de beste smartphonedisplay van het moment: http://www.displaymate.com/Galaxy_S9_ShootOut_1s.htm

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
Review van DXOMARK staat live en de S9 Plus camera komt er erg goed uit met de hoogste score ooit.
The Samsung Galaxy S9 Plus is a smartphone without any real weaknesses in the camera department. In both still and video modes, it performs well across the board, delivering consistently good photo and video image quality in all light and shooting situations, thus earning itself our highest DxOMark Mobile score to date. Add one of the best smartphone zooms and a capable bokeh simulation mode to the mix, and the Galaxy S9 Plus is difficult to ignore for any photo-minded smartphone user. With the Galaxy S9 Plus, Samsung is setting the pace for 2018. We’ll see if the competition can follow suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Ik heb echt een week zitten twijfelen of ik de s9+ ging bestellen. De s9 vind ik persoonlijk iets te klein als je van een s7 edge komt.

Maar toch vandaag de s9+ besteld. Vind de inruil actie ook wel interesant. Heb namelijk nog een oude galaxy s5 liggen en krijg er op die manier nog 149 euro voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
DeLyon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:03:
Review van DXOMARK staat live en de S9 Plus camera komt er erg goed uit met de hoogste score ooit.

[...]
Toch jammer dat video lijkt tegen te vallen. of nou ja tegenvallen, niet tot de beste behoord. Vooral autofocus vind ik erg belangrijk in video aangezien het daar mis kan gaan. Niet erg als je iets filmt wat makkelijk te herhalen is, maar dat is niet altijd zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
Fierani schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:30:
[...]

Pff ik ben al rond 3 uur smiddags rond de 35% en moet vaak op het werk nog laden zodat ik onderweg naar huis muziek kan luisteren.

Kortom echt aan vervanging toe. Ik ga binnekort maar eens naar de mediamarkt en even naar telefoons kijken met vergelijkbare groottes... dan beslissen of de + te groot is of de normale te klein. Lijkt me de beste optie voor nu.
Hum dat is een goed idee om even langs de Mediamarkt te gaan om vergelijkbare afmetingen te bekijken. Kan het natuurlijk zelf uitzoeken, maar weet jij toevallig zo uit je hoofd welke huidige telefoons wat betreft afmeting vergelijkbaar zijn met de S9+.

Ik zit namelijk ook in hetzelfde schuitje en twijfel tussen de S9 en de S9+, komend van de S7.
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en bestellen: [Samsung Galaxy S9-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, accessoires: [Samsung Galaxy S9-serie] Accessoires
- Cashback: [Samsung Galaxy S8/S9] Afhandeling cashback bij aanschaf
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support