[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.437 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:48:
Wel op Binance, bij VEN/ETH zo te zien? Paar duizend coins gekocht op 84k
Oh ja ik keek bij VEN/BTC. Waarom zou dat een P&D zijn? Lijkt me eerder iemand die een flinke market buy order plaatst. Een whale die gewoon veel muntjes wil hebben en denkt dat de prijs nu lekker laag is (wat ikzelf ook denk) :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36

Liberteh

All your base belong to me

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Oh ja ik keek bij VEN/BTC. Waarom zou dat een P&D zijn? Lijkt me eerder iemand die een flinke market buy order plaatst. Een whale die gewoon veel muntjes wil hebben en denkt dat de prijs nu lekker laag is (wat ikzelf ook denk) :)
Whales proberen niet op te vallen zoals nu wel gebeurt is ;) Die verkopen miljoenen in dollars in een kwartier op een pair zonder dat jij dat door hebt.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
misschien handig om een nieuwe topic te maken zonder VEN en ICX. schijnbaar kunnen mensen alleen nog daar over praten. wordt beetje boring haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

nemesis2212 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:52:
misschien handig om een nieuwe topic te maken zonder VEN en ICX. schijnbaar kunnen mensen alleen nog daar over praten. wordt beetje boring haha
Dat kan je makkelijk oplossen
-je komt niet meer kijken
-je koopt wat VEN en ICX zodat het intressant wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Yoki1985 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Met welke mining software mine je die HTML-Coin? ik kan die CCminer nergens meer vinden
Met de originele wallet, op hun reddit pagina staat een topic waar alles beschreven is hoe het truukje werkt, ook hoe je meerdere wallets naast elkaar kan draaien. 1 Wallet werkt maar op 1 core, dus met 4 cores kun je 4 wallets tegelijk laten pruttelen ;-) 4x meer kans 8)

Wel op basis van "luck" ik heb wallets die 2x per 24 uur 1250 muntjes binnentikken, maar ook wallets die al 4 dagen niets opleveren...

[ Voor 12% gewijzigd door Dakillerbean op 25-01-2018 12:56 . Reden: stukkie vergeten ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Zoals reeds aangehaald, wel op Binance :-)
Ik heb geluk gehad, daarnet op hoogste punt van de dag gekocht en bleef maar zakken. Had een Sell order ingezet voor +- zelfde bedrag als verkoopprijs en ben er nu goed vanaf gekomen.

Heb ik toch ook eens geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:48:
Wel op Binance, bij VEN/ETH zo te zien? Paar duizend coins gekocht op 84k
Op Kucoin staat een verkooporder van bijna 6.000 VEN (3,8BTC). verkoopprijs is 0.00065602btc. Heeft dit met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Pos2007 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Op Kucoin staat een verkooporder van bijna 6.000 VEN (3,8BTC). verkoopprijs is 0.00065602btc. Heeft dit met elkaar te maken?
Dit ging om een spik van 200k VEN dus nee lijkt me niet ;)

Ik was overigens NET te laat.. paar van die spikes achter elkaar. Ik dacht ik schiet een dure sell order in. Ben ik net 2 seconden te laat. Anders had ik instant 8% winst gehad :(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Pos2007 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Dit kan zogenaamde 'arbitrage' zijn, waarbij handelaren een coin van de ene exchange (waar ze goedkoper staan) schuiven naar een andere exchange, waar ze ze hoger verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Lol ja dat verschil is wel erg groot. Toch zijn er best veel buyers dus snap ik nog steeds niet waarom ze dat doen. Witwassen? Pump en dump oid?
Zie trouwens dat de nicehash tarieven behoorlijk fluctueren.... na een kwartier een keer F5 en nu is de prijs $98 of 0.0087 BTC, nog een keer F5 en het kost ineens $87/0.0078 BTC... Vaag.... Terwijl de BTC koers vrijwel gelijk is gebleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Dat kan je makkelijk oplossen
-je komt niet meer kijken
-je koopt wat VEN en ICX zodat het intressant wordt
kijken blijf ik zeker (negeer de ven en icx posts) en nee ik ren niet achter hypes aan, ik maak wel winst op andere manieren. Dus ik blijf lekker selectief door lezen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door nemesis2212 op 25-01-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
Dakillerbean schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Zie trouwens dat de nicehash tarieven behoorlijk fluctueren.... na een kwartier een keer F5 en nu is de prijs $98 of 0.0087 BTC, nog een keer F5 en het kost ineens $87/0.0078 BTC... Vaag.... Terwijl de BTC koers vrijwel gelijk is gebleven....
Ja maar is dat niet gewoon wat de hoogste bieder heeft geboden? Mijn miner is de afgelopen uren ook omhoog geschoten naar gemiddeld 3 mBTC. Is toch iets gaande?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Dit ging om een spik van 200k VEN dus nee lijkt me niet ;)

Ik was overigens NET te laat.. paar van die spikes achter elkaar. Ik dacht ik schiet een dure sell order in. Ben ik net 2 seconden te laat. Anders had ik instant 8% winst gehad :(
Ik was de hele ochtend al depressief omdat ik gisteren ven voor 75k (ETH sats) gekocht had en mn sell op 83k gezed had ipv gewoon 78k (3% doe ik normaal voor mn trades, mr gisteren te greedy). Die 78k werd wel aangetikt, die 83 bij lange na niet. Ondertussen halverwege de 60 gezien, toen mr op mn 3% target gezet in de hoop dat hij dat nog ging halen per ongeluk. Ik net kijken, koers nog steeds op 69 dus echt boos op mezelf dat ik vandaag of verlies moest pakken of niet kon traden, zie ik op de candles opeens die mega piek. Nu van de ene kant jammer dat ik mn 83k order niet heb laten staan, maar vooral toch dat ik mn 3% toch nog gehaald heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mark-k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Ik was de hele ochtend al depressief omdat ik gisteren ven voor 75k (ETH sats) gekocht had en mn sell op 83k gezed had ipv gewoon 78k (3% doe ik normaal voor mn trades, mr gisteren te greedy). Die 78k werd wel aangetikt, die 83 bij lange na niet. Ondertussen halverwege de 60 gezien, toen mr op mn 3% target gezet in de hoop dat hij dat nog ging halen per ongeluk. Ik net kijken, koers nog steeds op 69 dus echt boos op mezelf dat ik vandaag of verlies moest pakken of niet kon traden, zie ik op de candles opeens die mega piek. Nu van de ene kant jammer dat ik mn 83k order niet heb laten staan, maar vooral toch dat ik mn 3% toch nog gehaald heb :P
Mooie meevaller. Maar wel een vreemde order. Lijkt bijna alsof iemand per ongeluk een market order heeft geplaatst ipv limit order (van 1,5M$ :P)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:47
Lijkt mij ook gewoon een typfout, al heeft ie em niet echt snel gecancelled (duurde toch zeker een paar seconden). Dit was alleen een pump, geen dump :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

RickvN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:39:
Voor de teleurstellende gisteren die de boot dachten te hebben gemist voor ICX, hij staat nog bijna lager... :)
Ik ben echt aan het twijfelen... Snel kopen om dan hopelijk met 10% winst te verkopen op 31/01 of een andere munt kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Mooie meevaller. Maar wel een vreemde order. Lijkt bijna alsof iemand per ongeluk een market order heeft geplaatst ipv limit order (van 1,5M$ :P)
Ja ik verbaas me wel vaker over dat soort pieken. Kan het zijn dat iemand per ongeluk een limit buy ipv sell gedaan heeft ofzo?

Ik vraag me sowieso af hoe het wordt afgehandeld als je een limit buy inzet die hoger staat dan de sell books. Stel er staan sell orders van 70k tm 900k sats. Iemand wil een buy order van 60k sats plaatsen, maar typt een nul te weinig, plaatst dus een (limit) order van 600k sats. Dan zijn er een paar opties:

1) De order wordt ingezet en hij koopt gewoon de staande sell orders uit tot zijn aantal bereikt is. Stel hij wil 10k coins kopen dan koopt hij eerst de 300 die voor 70k te koop stonden, dan de 6k voor 71k, dan de 3700 voor 72k. Degene die de fout maakte wordt gematst en de goedkoopste orders worden doorgevoerd.

2) De order wordt ingezet en de oudste sell orders die onder de buy prijs zitten worden voor hun prijs uitgevoerd. Stel de oudste order onder de 600k sats die er nog stond was eentje van 400k, dan wordt die order voldaan, daarna de op 1 na oudste, etc. Allemaal voor hun sell order prijs. De koper wordt nog enigszins gematst want hij betaalt als hij geluk heeft nog steeds ee stuk minder, maar de mensen die hun order lang geleden geplaatst hadden worden als eerste bediend.

3) De order wordt ingezet en de oudste order die er al stond wordt als eerste voldaan, maar dan voor de buy prijs die was ingezet. Om het vorige voorbeeld te volgen was de persoon met de sell order van 400k als eerste, echter krijgt hij nu 600k sats voor zijn order ipv 400k, en zo door. Degene die zijn order als eerste gezet had wordt hierin gematst en de koper had maar moeten opletten.

Andersom kan natuurlijk ook als het een sell order ipv buy order betreft waar de fout wordt gemaakt. Deze 3 scenario's lijken mij het meest waarschijnlijk, er zijn uiteraard nog andere scenario's mogelijk. Iemand die hier wat licht op kan schijnen?

Om deze reden heb ik trouwens mijn HODL VEN ook te koop staan voor 60 USD, gewoon mocht er iemand een stomme fout maken ben ik misschien lucky :9
Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:29:
Lijkt mij ook gewoon een typfout, al heeft ie em niet echt snel gecancelled (duurde toch zeker een paar seconden). Dit was alleen een pump, geen dump :+
Je ziet die pieken bij meerdere 1m candles dus zeg maar eerder minuten ipv seconden.

[ Voor 7% gewijzigd door mark-k op 25-01-2018 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mark-k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Ja ik verbaas me wel vaker over dat soort pieken. Kan het zijn dat iemand per ongeluk een limit buy ipv sell gedaan heeft ofzo?

Ik vraag me sowieso af hoe het wordt afgehandeld als je een limit buy inzet die hoger staat dan de sell books. Stel er staan sell orders van 70k tm 900k sats. Iemand wil een buy order van 60k sats plaatsen, maar typt een nul te weinig, plaatst dus een (limit) order van 600k sats. Dan zijn er een paar opties:

1) De order wordt ingezet en hij koopt gewoon de staande sell orders uit tot zijn aantal bereikt is. Stel hij wil 10k coins kopen dan koopt hij eerst de 300 die voor 70k te koop stonden, dan de 6k voor 71k, dan de 3700 voor 72k. Degene die de fout maakte wordt gematst en de goedkoopste orders worden doorgevoerd.

2) De order wordt ingezet en de oudste sell orders die onder de buy prijs zitten worden voor hun prijs uitgevoerd. Stel de oudste order onder de 600k sats die er nog stond was eentje van 400k, dan wordt die order voldaan, daarna de op 1 na oudste, etc. Allemaal voor hun sell order prijs. De koper wordt nog enigszins gematst want hij betaalt als hij geluk heeft nog steeds ee stuk minder, maar de mensen die hun order lang geleden geplaatst hadden worden als eerste bediend.

3) De order wordt ingezet en de oudste order die er al stond wordt als eerste voldaan, maar dan voor de buy prijs die was ingezet. Om het vorige voorbeeld te volgen was de persoon met de sell order van 400k als eerste, echter krijgt hij nu 600k sats voor zijn order ipv 400k, en zo door. Degene die zijn order als eerste gezet had wordt hierin gematst en de koper had maar moeten opletten.

Andersom kan natuurlijk ook als het een sell order ipv buy order betreft waar de fout wordt gemaakt. Deze 3 scenario's lijken mij het meest waarschijnlijk, er zijn uiteraard nog andere scenario's mogelijk. Iemand die hier wat licht op kan schijnen?

Om deze reden heb ik trouwens mijn HODL VEN ook te koop staan voor 60 USD, gewoon mocht er iemand een stomme fout maken ben ik misschien lucky :9

[...]

Je ziet die pieken bij meerdere 1m candles dus zeg maar eerder minuten ipv seconden.
Scenatio 1. Je geeft met een limit order op dat je wilt kopen TOT een bepaalde limiet-prijs. Dus alle prijzen daaronder zijn ok.
Klopt, dus waarschijnlijk is het gewoon iemand geweest met meerdere market orders die geen zin had om uren bezig te zijn om de beste prijs te krijgen, en vindt dat hij nu een goede prijs heeft. Hopelijk weet deze persoon meer, en gaat de prijs binnenkort dus inderdaad to the moon. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 25-01-2018 13:45 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:24
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Scenatio 1. Je geeft met een limit order op dat je wilt kopen TOT een bepaalde limiet-prijs. Dus alle prijzen daaronder zijn ok.

[...]

Klopt, dus waarschijnlijk is het gewoon iemand geweest met meerdere market orders die geen zin had om uren bezig te zijn om de beste prijs te krijgen, en vindt dat hij nu een goede prijs heeft. Hopelijk weet deze persoon meer, en gaat de prijs binnenkort dus inderdaad to the moon. 8)
Betekent dus dat ze niet allemaal voor die hoogste prijs gekocht zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27
Eigenlijk toch wel raar dat je met zulke grote bedragen fouten kan maken binnen exchanges. Doet er eigenlijk niet eens toe of bovenstaande een fout was. Het gaat er vooral om dat het kan. Als je met zulke bedragen handelt dan zou ik persoonlijk wel wat meer borging willen hebben.
Aan de andere kant is een trade een trade natuurlijk en ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

Denk dat veel mensen ook niet naar hun geld op een exchange kijken als fiat maar meer als nummers die in de crypto wereld een andere betekenis /waarde krijgen. En ergens is dat ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

AFCAjax schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Betekent dus dat ze niet allemaal voor die hoogste prijs gekocht zijn :+
Nee maar het hele sell-book wordt opgekocht tot aan die prijs (of tot het aantal gewenste muntjes is bereikt). Aangezien de candle tot 840k sat loopt, is die prijs dus aangetikt en alles wat daaronder in het sell-book stond verkocht.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

aaaido schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:49:
Eigenlijk toch wel raar dat je met zulke grote bedragen fouten kan maken binnen exchanges. Doet er eigenlijk niet eens toe of bovenstaande een fout was. Het gaat er vooral om dat het kan. Als je met zulke bedragen handelt dan zou ik persoonlijk wel wat meer borging willen hebben.
Aan de andere kant is een trade een trade natuurlijk en ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

Denk dat veel mensen ook niet naar hun geld op een exchange kijken als fiat maar meer als nummers die in de crypto wereld een andere betekenis /waarde krijgen. En ergens is dat ook logisch.
Van de ene kant wel. Van de andere kant worden gebruikers geacht te weten wat ze doen op een exchange. En de user interface is erop gericht om zo snel mogelijk te kunnen handelen. Een day trader zit niet te wachten op "Are you sure?" Äre you really sure?" "Are you really really really sure??".

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:44:
[...]

[...]

Leek me ook al het meest voor de hand liggend inderdaad. Ik had wel een keer in een FAQ van een exchange (weet ff niet welke, straks nog eens zoeken) iets gelezen over de volgorde waarin orders geplaatst werden (ik dacht iets met dat de eerste order de beste prijs kreeg), vandaar ook mijn verwarring (zeker met zulke massive spikes, moeten echt mega orders zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
aaaido schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:49:

Helemaal mee eens. Een nulletje teveel of te weinig is gewoon je eigen schuld, maar zou idd niet voor mogen komen bij zulke bedragen.

Verder ben ik het ook wel met je eens dat het meer voelt als monopoly geld dan dat ze de euro's uit je portemonnee trekken. Dit is iets wat ik mijzelf ook nog een beetje aan moet leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mark-k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Leek me ook al het meest voor de hand liggend inderdaad. Ik had wel een keer in een FAQ van een exchange (weet ff niet welke, straks nog eens zoeken) iets gelezen over de volgorde waarin orders geplaatst werden (ik dacht iets met dat de eerste order de beste prijs kreeg), vandaar ook mijn verwarring (zeker met zulke massive spikes, moeten echt mega orders zijn).
Je ziet het volume onder de grafiek staan. De eerste en grootste spike wat meer dan 200.000 VEN. Maal 7$ dus bijna $ 1,5 miljoen (de eerste spike alleen dus).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Heeft er iemand IndaHash bekeken? Het ziet er een mooi project uit.
Het is blijkbaar al een werkend bedrijf met 130 medewerkers en 300.000 influencers.
Hoe het werkt: Indahash krijgt geld van een bedrijf (bvb Nike... ze werken al met heel grote bedrijven). Ze contacteren een influencer (een populaire persoon op Instagram of Youtube bijvoorbeeld) en geven hem de opdracht om bvb een reeks foto's/videos te posten met Nike shirts/schoenen/...
Indahash gaat dan met het geld dat ze gekregen hebben van het bedrijf zelf de Indahash tokens kopen op de markt (ongeacht de prijs) en sturen deze dan door naar de influencer.

Ik vind het concept heel goed, want het garandeerd een groei van de waarde van de token zolang het bedrijf blijft bestaan. Het is pas uit de ico en de prijs is nu ongeveer x3 in $ sinds de ico prijs. Ik denk niet dat deze nog lager zal staan en wil wat kopen, maar heb geen ervaring met Tidex. Iemand wel?
Ze zullen een van de dagen op HitBTC gelist worden (officieel door HitBTC bevestigd), maar daar heb ik ook geen account. Volgens hun telegram hebben ze al een aanvraag gestuurd aan Binance en Kucoin om gelist te worden, maar wie weet hoe lang dat kan duren.

https://indahash.com
https://coinmarketcap.com/currencies/indahash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Adnanos schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:07:
Het is blijkbaar al een werkend bedrijf met 130 medewerkers en 300.000 influencers.
Hoe het werkt: Indahash krijgt geld van een bedrijf (bvb Nike... ze werken al met heel grote bedrijven). Ze contacteren een influencer (een populaire persoon op Instagram of Youtube bijvoorbeeld) en geven hem de opdracht om bvb een reeks foto's/videos te posten met Nike shirts/schoenen/...
Indahash gaat dan met het geld dat ze gekregen hebben van het bedrijf zelf de Indahash tokens kopen op de markt (ongeacht de prijs) en sturen deze dan door naar de influencer.

Ik vind het concept heel goed, want het garandeerd een groei van de waarde van de token zolang het bedrijf blijft bestaan. Het is pas uit de ico en de prijs is nu ongeveer x3 in $ sinds de ico prijs. Ik denk niet dat deze nog lager zal staan en wil wat kopen, maar heb geen ervaring met Tidex. Iemand wel?
Ze zullen een van de dagen op HitBTC gelist worden (officieel door HitBTC bevestigd), maar daar heb ik ook geen account. Volgens hun telegram hebben ze al een aanvraag gestuurd aan Binance en Kucoin om gelist te worden, maar wie weet hoe lang dat kan duren.

Kucoin voegt de laatste tijd best veel coins toe dus ik denk dat zoiets best snel kan gaan daar. Binance duurt allemaal wel wat langer gok ik, die zijn ook een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag mijn wallet uitgebreidt met ICX. Gekocht in een dipje, maar het is een langere termijn voor mij. Ben geen day-trader. Aandeel ETH wat vermindert agv transactie.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Klinkt leuk maar een paar vragen die ik meteen heb;
Wat verdienen influencers? Zijn de bedragen de moeite waard? Voor 2 cent gaan ze vast geen foto met een coca cola blikje maken en online zetten.
Wat is de toegevoegde waarde van een cryptomunt en blockchain aan dit concept?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nemesis2212 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:52:
VEN wordt straks toch VET.

Wel vet.

Misschien dat het dan niet meer zoveel over VEN gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Klinkt leuk maar een paar vragen die ik meteen heb;
Wat verdienen influencers? Zijn de bedragen de moeite waard? Voor 2 cent gaan ze vast geen foto met een coca cola blikje maken en online zetten.
Wat is de toegevoegde waarde van een cryptomunt en blockchain aan dit concept?
Ze werken al met 300.000 influencers dus ik neem aan dat ze genoeg verdienen, anders deden ze de moeite niet. Social media is het nieuwe reclameplatform en bedrijven zijn bereid veel geld daar in te steken. Ze werken bijvoorbeeld al met Adidas, Fanta, McDonalds, Pepsi, Loreal, Danone, ...

Wat de meerwaarde betreft: ik had begrepen dat de grootste meerwaarde van de blockchain voor hen is dat het gemakkelijker en goedkoper is. Ze werken met influencers wereldwijd en door hen met coins in plaats van geld uit te betalen gaan de betalingen sneller en zijn ze goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27
Ik wacht even met kopen tot morgen. Enerzijds hoop ik dat het aflopen van de futures weinig gaat doen met alle crypto's in het algemeen (want dat is slecht voor portfolio). Anderzijds kan ik dan wel goedkoop VEN bijkopen en ICX inslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:17:
[...]

VEN wordt straks toch VET.

Wel vet.

Misschien dat het dan niet meer zoveel over VEN gaat.
could not really care less ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Dat bedrijven influencers betalen om reclame voor hen te maken bestaat al sinds de eerste social media platforms mainstream werden. Dat men hier crypto op vast probeert te schroeven komt meer over dat ze mee willen op de crypto hype dan dat er daadwerkelijk een gezond business plan achter zit.

Just my 2 cents natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
aaaido schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:21:
Ik wacht even met kopen tot morgen. Enerzijds hoop ik dat het aflopen van de futures weinig gaat doen met alle crypto's in het algemeen (want dat is slecht voor portfolio). Anderzijds kan ik dan wel goedkoop VEN bijkopen en ICX inslaan ;)
Goedkoop VEN en ICX inslaan kan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Dat bedrijven influencers betalen om reclame voor hen te maken bestaat al sinds de eerste social media platforms mainstream werden. Dat men hier crypto op vast probeert te schroeven komt meer over dat ze mee willen op de crypto hype dan dat er daadwerkelijk een gezond business plan achter zit.

Of kosten drukken inderdaad. Betalingen aan 300.000 partijen moeten doen kost je ook een aardig zakcentje als bedrijf.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Het kan nog veeeeel lager. Voor VEN staat er voorlopig niks op de planning, dat betekent dat iedereen denkt dat het project dood is blabla. ICX geen idee. Maar denk dat ze beiden nog wel een stukje naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Net ingekocht >:) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

Nog wel. Totdat iedereen doorheeft dat VEN belachelijk goedkoop is nu door die fuckup van CMC en de panic sellers als gevolg daarvan. Besloot gisterenavond toevallig om een nachtje XLM te doen. Dankzij die beslissing en de daling van VEN heb ik nu 20% meer VEN. 8)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Of kosten drukken inderdaad. Betalingen aan 300.000 partijen moeten doen kost je ook een aardig zakcentje als bedrijf.
Ja inderdaad. Of influencers betalen met een munt die nu weinig waard is maar misschien straks wel 20 lambourghinis waard is. Zijn veel 'influencers' wel vatbaar voor denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
AFCAjax schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:27:
[...]

Het kan nog veeeeel lager. Voor VEN staat er voorlopig niks op de planning, dat betekent dat iedereen denkt dat het project dood is blabla. ICX geen idee. Maar denk dat ze beiden nog wel een stukje naar beneden gaan.
ICX wordt na alle waarschijnlijkheid ergens begin volgende week gelist op Koreaanse exchanges en komende woensdag hebben ze een grote developer summit waar een hoop nieuws wordt aangekondigd. Die gaat komende dagen dus nog wel omhoog vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Zo lang de BTC niet aanzienlijk dropt, denk ik niet dat ICX/VEN nog veel zullen zakken. Geen bericht is goed bericht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

Zaken die op de planning staan zullen over het algemeen ook geen groot koerseffect hebben. Onverwachte aankondigingen wel. En die kans is bij VEN continu aanwezig ivm nieuwe partners.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36

Liberteh

All your base belong to me

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Nog wel. Totdat iedereen doorheeft dat VEN belachelijk goedkoop is nu door die fuckup van CMC en de panic sellers als gevolg daarvan. Besloot gisterenavond toevallig om een nachtje XLM te doen. Dankzij die beslissing en de daling van VEN heb ik nu 20% meer VEN. 8)
Er zijn meer munten nu volgens CNC. Het tegenovergestelde wat je verteld is de waarheid.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Liberteh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Er zijn meer munten nu volgens CNC. Het tegenovergestelde wat je verteld is de waarheid.
Vertelt is met een 't'. Wat is niet de waarheid? Denk je serieus dat het aantal coins in supply opeens verdubbeld is afgelopen nacht? En je denkt niet dat dat een iets grotere koersimpact zou hebben gehad?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Die VEN kerel die daar zn mega market buy gedaan heeft heeft volgens mij vlak ervoor een market sell aan ICX gedaan om aan zn ETH te komen, daar zie je zo'n mega spike naar beneden ipv naar boven rond dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-08 11:59
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Mensen kijken naar de marketcap en proberen aan de hand daarvan een inschatting van de potentiële groei te maken, nu valt die groei dus minder gunstig uit voor de mensen die niet op de hoogte waren van de actuele circulating supply. Waarom is het nu dan ineens goedkoper door de 'fuckup' van CMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Welke algemene graph/stat-site bekijken jullie graag?
Ik gebruik doorgaans www.coinlib.io en zou graag www.livecoinwatch.com gebruiken, maar daar zijn de getallen wat te positief en dus vertekend. (In vergelijking met Binance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:33:
Die VEN kerel die daar zn mega market buy gedaan heeft heeft volgens mij vlak ervoor een market sell aan ICX gedaan om aan zn ETH te komen, daar zie je zo'n mega spike naar beneden ipv naar boven rond dezelfde tijd.
Ha, dat dacht ik ook! Die ICX dip was 10 minuten eerder inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bmfd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:33:
[...]

Mensen kijken naar de marketcap en proberen aan de hand daarvan een inschatting van de potentiële groei te maken, nu valt die groei dus minder gunstig uit voor de mensen die niet op de hoogte waren van de actuele circulating supply. Waarom is het nu dan ineens goedkoper door de 'fuckup' van CMC?
Omdat zij plotseling het supply-aantal aanpassen. En aangezien dat niet radicaal is veranderd hebben ze dus eerder een fout gemaakt, of nu. En dat is de fuck-up.
Mensen die naar marketcap kijken en op basis daarvan een inschatting van groei denken te kunnen maken zijn idioten. Persoonlijk maakt het me niks uit, want ik heb nu meer coins en VEN gaat gegarandeerd nog flink stijgen in de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 25-01-2018 14:37 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Omdat zij plotseling het supply-aantal aanpassen. En aangezien dat niet radicaal is veranderd hebben ze dus eerder een fout gemaakt, of nu. En dat is de fuck-up.
Mensen die naar marketcap kijken en op basis daarvan een inschatting van groei denken te kunnen maken zijn idioten. Persoonlijk maakt het me niks uit, want ik heb nu meer coins en VEN gaat gegarandeerd nog flink stijgen in de toekomst.
gegarandeerd is wel erg sterk, ik snap dat je gelooft in de munt maar zou je willen aanraden om niet zulke stellige uitspraken te doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

gws24 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:39:
[...]
gegarandeerd is wel erg sterk, ik snap dat je gelooft in de munt maar zou je willen aanraden om niet zulke stellige uitspraken te doen.
Waarom niet? Sinds mijn post is hij gestegen dus ik had sowieso al gelijk.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoezo idioten. Het klopt toch deels? van 1 naar 2 is makkelijk dan van 1000 naar 2000.
Al zal het voor VEN misschien niet uitmaken:p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
[...]

Als je met 300.000 infleuncers werkt over waarschijnlijk de meeste landen van de wereld denk ik dat het een grote voordeel is dat je ze gewoon in 1 cryptomunt kunt uitbetalen in plaats van geld naar ze te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Hoezo idioten. Het klopt toch deels? van 1 naar 2 is makkelijk dan van 1000 naar 2000.
Procentueel is van 1 naar 2 hetzelfde als 1000 naar 2000 dus dat is niet makkelijker. Verder snap ik niet wat dat met market cap te maken heeft. Market cap is het aantal coins in supply vermenigvuldigd met de huidige marktprijs. Het zegt ABSOLUUT NIETS over een toekomstige (mogelijke) waarde. Het kan hooguit gebruikt worden om coins onderling te vergelijken en ranken maar meer ook niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De market cap is alleen interessant voor aardlingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmfd
[...]

https://www.reddit.com/r/...ulating_supply_statement/

Daarnaast vind ik iemand helemaal geen idioot als diegene kijkt naar de marketcap en dat meeneemt in zijn overweging om in een coin te stappen en snap ik ook niet waarom je zoiets zegt. Nee, het moet niet je leidraad zijn, maar het kan wel meenemen in je overweging.

Voorbeeld: ik vind Cardano een prima project, maar ik vind dat de huidige fase waarin het project zich verkeerd geen marketcap van 16 miljard dollar rechtvaardigt. Dan maak ik dus de keuze om er niet in te stappen, ook al vind ik het een goed project. Ben ik nu ook een idioot?

Je komt op mij over als een VEN-shiller (ook al in eerdere reacties) en het zou fijn zijn als je niet alles vanuit dat perspectief zou benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Procentueel is van 1 naar 2 hetzelfde als 1000 naar 2000 dus dat is niet makkelijker. Verder snap ik niet wat dat met market cap te maken heeft. Market cap is het aantal coins in supply vermenigvuldigd met de huidige marktprijs. Het zegt ABSOLUUT NIETS over een toekomstige (mogelijke) waarde. Het kan hooguit gebruikt worden om coins onderling te vergelijken en ranken maar meer ook niet.
Ik heb het dan over de marketcap. van 1 naar 2 is letterlijk makkelijk aangezien er veel minder geld nodig is om dit voor elkaar te krijgen dan van 1000 naar 2000. Je snapt toch ook wel dat het voor een willekeurige nieuwe munt lastig zal zijn om de marketcap van ETH of BITCOIN te halen op korte termijn. Of ze moeten de eigen waarde van een munt al meteen overwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Waarom niet? Sinds mijn post is hij gestegen dus ik had sowieso al gelijk.
Sorry, maar als je dat niet snapt dan houd het op. Zeker als je als argument gebruikt dat hij de laatste 10 minuten is gestegen. Ik vind gewoon dat mensen hier veel te vaak te stellig zijn in hun uitspraken over bepaalde munten en dat komt imho erg shillerig over.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik heb een serieuze, maar wellicht ook een domme vraag waar ik mij dan maar direct even voor excuseer.
Sinds dat ICX op Binance kwam zit ik er flink in en dar bevalt me tot nu toe prima. Plan is zeker 2 jaar nog vast te houden, maar nu mijn vraagje;

Los van dat ik crypto's hartstikke lachen en leuk en spannend vind hoor maar;
Ik hoor vaak de redenering dat hoe meer er gebruik gaat worden gemaakt van een muntje, door bijvoorbeeld partnerships, afspraken, uitbreidingen ect, hoe groter de vraag naar het muntje zal zijn en hoe hoger de waarde dus is.
- Maar waarom zou iemand dan nog dat muntje gaan gebruiken als het zo duur is 8)7 ?
- En kan iemand mij uitleggen waarom het muntje daadwerkelijk meer waard wordt als er meer vraag naar is?

Ik heb namelijk het idee dat we gewoon aan het sponsoren zijn maar zie de daadwerkelijke waarde niet echt terug en snap het niet helemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Thommie.nl op 25-01-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sam2013 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:49:
Ik heb een serieuze, maar wellicht ook een domme vraag waar ik mij dan maar direct even voor excuseer.
Sinds dat ICX op Binance kwam zit ik er flink in en dar bevalt me tot nu toe prima. Plan is zeker 2 jaar nog vast te houden, maar nu mijn vraagje;

Ik hoor vaak de redenering dat hoe meer er gebruik gaat worden gemaakt van een muntje, door bijvoorbeeld partnerships, afspraken, uitbreidingen ect, hoe groter de vraag naar het muntje zal zijn en hoe hoger de waarde dus is.
- Maar waarom zou iemand dan nog dat muntje gaan gebruiken als het zo duur is 8)7 ?
- En kan iemand mij uitleggen waarom het muntje daadwerkelijk meer waard wordt als er meer vraag naar is?

Ik heb namelijk het idee dat we gewoon aan het sponsoren zijn maar zie de daadwerkelijke waarde niet echt terug en snap het niet helemaal.
1.je kunt vrijwel in iedere munt toch ook een waarde van 1 euro verhandelen, dus de waarde zegt ook niks. Alleen bij bitcoin is dat wat lastig.

2. Vraag en aanbod. Daar zitten allemaal rekenmodellen achter die dat bepalen op de exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:49:
[...]

Ik heb het dan over de marketcap. van 1 naar 2 is letterlijk makkelijk aangezien er veel minder geld nodig is om dit voor elkaar te krijgen dan van 1000 naar 2000. Je snapt toch ook wel dat het voor een willekeurige nieuwe munt lastig zal zijn om de marketcap van ETH of BITCOIN te halen op korte termijn. Of ze moeten de eigen waarde van een munt al meteen overwaarderen.
Dat klopt dus gewoon niet. Een stijging van 1 naar 2 is 100% en van 1000 naar 2000 ook. Dat is dus beide even makkelijk of moeilijk, ondanks dat er inderdaad voor 1000 naar 2000 meer dollars nodig zijn. Als het steeds moeilijk zou worden, dan zou je bij alle coins steeds minder stijging (procentueel) zien naarmate de prijs stijgt, en dat is dus niet zo.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Sam2013 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:49:

De prijs stijgt omdat er vaak een fixed aantal coins is en dus niet iedereen die coins kan hebben. Omdat niet iedereen zijn coins wil verkopen en andere mensen deze wel graag willen hebben (om wat voor reden dan ook, sommige coins geven je zelfs maandelijks passief inkomen!), zijn ze bereid om er meer voor te betalen. Een prijs kan natuurlijk ook stijgen doordat de coin/blockchain meer waardevolle toevoegingen krijgt waar je veel aan kan hebben enz.

Vraag en aanbod. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 25-01-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Dat klopt dus gewoon niet. Een stijging van 1 naar 2 is 100% en van 1000 naar 2000 ook. Dat is dus beide even makkelijk of moeilijk, ondanks dat er inderdaad voor 1000 naar 2000 meer dollars nodig zijn. Als het steeds moeilijk zou worden, dan zou je bij alle coins steeds minder stijging (procentueel) zien naarmate de prijs stijgt, en dat is dus niet zo.
dat is wel zo 8)7

Anders gaan al die pump en dumpers alleen maar in bitcoin. Ze pakken juist de kleine coins met een lage cap omdat ze die snel kunnen laten groeien.

Dan heb ik het over een gemiddeld project. Tuurlijk kan er wel eens een Ven 100% groeien op een dag of een kleine coin maar 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bmfd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:48:
[...]

https://www.reddit.com/r/...ulating_supply_statement/

Daarnaast vind ik iemand helemaal geen idioot als diegene kijkt naar de marketcap en dat meeneemt in zijn overweging om in een coin te stappen en snap ik ook niet waarom je zoiets zegt. Nee, het moet niet je leidraad zijn, maar het kan wel meenemen in je overweging.

Voorbeeld: ik vind Cardano een prima project, maar ik vind dat de huidige fase waarin het project zich verkeerd geen marketcap van 16 miljard dollar rechtvaardigt. Dan maak ik dus de keuze om er niet in te stappen, ook al vind ik het een goed project. Ben ik nu ook een idioot?

Je komt op mij over als een VEN-shiller (ook al in eerdere reacties) en het zou fijn zijn als je niet alles vanuit dat perspectief zou benaderen.
Ik zal je geen idioot noemen, maar inderdaad vind ik het onzin om die beslissing te nemen op basis van de market cap. Als BTC straks weer naar 20k gaat dan verdubbelt de market cap van ongeveer alle coins. Waar ben je dan met je beslissing? Dan zou je nergens meer in kunnen investeren om dat de market cap te hoog is. En als straks de markt halveert omdat er futures dreigen af te lopen, dan is elke coin opeens weer goed?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
[...]

dat is wel zo 8)7

Anders gaan al die pump en dumpers alleen maar in bitcoin. Ze pakken juist de kleine coins met een lage cap omdat ze die snel kunnen laten groeien.

Dan heb ik het over een gemiddeld project. Tuurlijk kan er wel eens een Ven 100% groeien op een dag of een kleine coin maar 5%.
Dat heeft niet met prijs te maken, maar met volume. Een munt met klein volume is makkelijk te pumpen, ongeacht de prijs. Een P&D op XRP ga je niet voor mekaar krijgen, ondanks dat de prijs per coin maar heel laag is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:04
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Dat heeft niet met prijs te maken, maar met volume. Een munt met klein volume is makkelijk te pumpen, ongeacht de prijs. Een P&D op XRP ga je niet voor mekaar krijgen, ondanks dat de prijs per coin maar heel laag is.
Niet eens per se volume. Vooral coins met een dun orderboek zijn goed te pumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Dat heeft met de cap te maken en niet met de prijs van de munt.

Je geeft me nu eigenlijk gelijk door Ripple te noemen. Die hebben een zeer hoge marketcap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

The Redman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Niet eens per se volume. Vooral coins met een dun orderboek zijn goed te pumpen.
Handelsvolume bedoelt hij dan ook, niet coin supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
[...]

Ik zal je geen idioot noemen, maar inderdaad vind ik het onzin om die beslissing te nemen op basis van de market cap. Als BTC straks weer naar 20k gaat dan verdubbelt de market cap van ongeveer alle coins. Waar ben je dan met je beslissing? Dan zou je nergens meer in kunnen investeren om dat de market cap te hoog is. En als straks de markt halveert omdat er futures dreigen af te lopen, dan is elke coin opeens weer goed?
Als ik ergens wil investeren kijk ik naar een heleboel dingen, waaronder dus naar de marketcap. Het is niet leidend, verre van, maar alsnog neem ik het mee in mijn overweging.

Daarnaast vindt er geen verdubbeling plaats van alle coins als bitcoin weer naar 20K gaat. Waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:04
mark-k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Handelsvolume bedoelt hij dan ook, niet coin supply.
Snap ik. Maar een coin met laag handelsvolume kan toch moeilijk te pumpen zijn als het orderboek goed gevuld is (dat is: veel asks die gekocht moeten worden om een stijging te veroorzaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Je geeft me nu eigenlijk gelijk door Ripple te noemen. Die hebben een zeer hoge marketcap.
Ga jij maar eens een PAC P&D doen dan, prijs van 1 sat, lage marketcap, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Duh omdat coins met veel handelsvolume over het algemeen populair zijn en dus een hoge market cap hebben. Dat laatste is een gevolg van het eerste. Ik denk dat je een beetje teveel waarde hecht aan market cap maar goed ik hou erover op nu. Als jij denkt dat je veel geld kan verdienen door naar market cap te kijken, succes daarmee :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Ga jij maar eens een PAC P&D doen dan, prijs van 1 sat, lage marketcap, wat wil je nog meer?
Paccoin gaat niet aangezien er geen komma getal achter de 1 is. Dus 2 is meteen een instant verdubbeling doordat LTC market eruit ligt. Nu gaat niemand het natuurlijk voor 2 sat kopen.

Daarvoor was het wel een goede pump munt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
Nou, net m'n NEO'tjes maar ingewisseld voor ICX'jes.. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marcjah op 25-01-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

The Redman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Snap ik. Maar een coin met laag handelsvolume kan toch moeilijk te pumpen zijn als het orderboek goed gevuld is (dat is: veel asks die gekocht moeten worden om een stijging te veroorzaken).
Dat klopt, maar een hoog handelsvolume gaat over het algemeen hand in hand met een goed gevuld order book. Je kunt geen hoog volume hebben met een heel dun order book. Andersom eigenlijk ook niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Duh omdat coins met veel handelsvolume over het algemeen populair zijn en dus een hoge market cap hebben. Dat laatste is een gevolg van het eerste. Ik denk dat je een beetje teveel waarde hecht aan market cap maar goed ik hou erover op nu. Als jij denkt dat je veel geld kan verdienen door naar market cap te kijken, succes daarmee :D
Naar marketcap kijken is voor mij nagenoeg hetzelfde als naar de prijs kijken, wat jij dus ook doet.
Persoonlijk maakt het me niks uit, want ik heb nu meer coins en VEN gaat gegarandeerd nog flink stijgen in de toekomst.
Op basis van wat maak je deze uitspraak? Dan kijk je toch ook naar de prijs en dus ook indirect naar de marketcap, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Ja, ik kijk alleen maar naar de marketcap!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bmfd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Naar marketcap kijken is voor mij nagenoeg hetzelfde als naar de prijs kijken, wat jij dus ook doet.

[...]

Op basis van wat maak je deze uitspraak? Dan kijk je toch ook naar de prijs en dus ook indirect naar de marketcap, toch?
Nee ik kijk alleen naar prijs en marktomstandigheden (nieuws, partners, ontwikkelingen, forks etc). Market cap is absoluut irrelevant voor mij.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Marcjah schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:07:
Nou, net m'n NEO'tjes maar ingewisseld voor ICX'jes.. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken :)
Kon je niet gewoon én én doen?

NEO lijkt me ook wel een stabiele stijger voor de langere termijn. Degelijk product en lekker in de handjes van de Chineze overheid. Enige nadeel is dat ie al vrij hoog staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 25-01-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Marcjah schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:07:
Idem hier, 20% gepakt in een paar dagen. Ook ingewisseld voor ICX. :*)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:11:
[...]

Kon je niet gewoon én én doen?

NEO lijkt me ook wel een stabiele stijger voor de langere termijn. Degelijk product en lekker in de handjes van de Chineze overheid. Enige nadeel is dat ie al vrij hoog staat.
Mja.. Dan zou dat betekenen dat ik één (of een deel) van m'n andere pareltjes moet gaan verkopen. En daar had ik geen zin in. Ik ga er voorlopig geen fiat meer ingooien namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
[...]

Daar doe je ze echt te kort mee , ze hebben ook behoorlijk wat prijzen gewonnen in verschillende landen met hun concept.
Ze kopen ook hun eigen coins in om mensen te betalen,hebben niet wat achter gehouden zoals vele andere.
Dit is een must buy voor mij maar doe wat onderzoek en baseer je mening daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
ICX wordt wel lekker vastgehouden op 70K zeg, dikke whale daar. Denk dat het nu een goed moment is om in te stappen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Mystikal schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Idem hier, 20% gepakt in een paar dagen. Ook ingewisseld voor ICX. :*)
100% op Crx.😋😋😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hoe kom je er snel achter of iemand in de cryptocurrencie zit? Open op zijn telefoon de google authenticator, staan er 10+ dingen in dan weet je het vrij zeker :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:38
Ton Hasselt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:42:
Reddcoin gaat minimaal verdubbelen, zo niet trippelen.
Let maar op.
ik let nog steeds op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
miicker schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:22:
Hoe kom je er snel achter of iemand in de cryptocurrencie zit? Open op zijn telefoon de google authenticator, staan er 10+ dingen in dan weet je het vrij zeker :+
Bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Believe me......I have a dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Laatst online: 10-06 14:08
miicker schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:22:
Ik heb er maar 2. Kwestie van geduld/visie volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:38
Ton Hasselt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:25:
[...]

is maar goed dat ik niet vertel waar ik van droom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 18:52
[...]

Hij moet verdubbelen dan kan ik mijn geld er eindelijk weer uithalen ..:(

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
bie100 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:27:
[...]

is maar goed dat ik niet vertel waar ik van droom :+
Don't tell.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/nintchdbpict000294136700-e1484319431802.jpg?strip=all&w=960

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Stiekem in m'n garage geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ton Hasselt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:31:
[...]

Stiekem in m'n garage geweest?
Zag de poster boven het bed door je raam ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Paccoin gaat niet aangezien er geen komma getal achter de 1 is. Dus 2 is meteen een instant verdubbeling doordat LTC market eruit ligt. Nu gaat niemand het natuurlijk voor 2 sat kopen.

Daarvoor was het wel een goede pump munt ja.
En ik dacht dat van 1 naar 2 zo makkelijk was?
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
ja deel die magisch bron is van je over Reddcoin. ben erg benieuwd sinds die coin groot deel van mijn portfolio is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
nemesis2212 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:33:
[...]

ja deel die magisch bron is van je over Reddcoin. ben erg benieuwd sinds die coin groot deel van mijn portfolio is. :o
😈RDD 0.025😈

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dakillerbean
En hop, daar gaat de hele meute weer van VEN naar ICX. En dat in een paar dagen. Snap het aan de ene kant wel, winst is winst en gun iedereen die Lambo enzo, maar kom op. 20 pagina's discussie over hoe geweldig VEN wel niet is blabla om na een paar dagen 180 graden andersom naar ICX te hoppen, omdat er voor VEN de komende weken "niets op de planning staat die de koers kan stuwen". En over een half jaar als VEN op $30 staat hoor je weer iedereen roepen: "Had ik toen in Januari maar mijn VEN gehouden".

Watch my words...
Pagina: 1 ... 24 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)