Ja ik verbaas me wel vaker over dat soort pieken. Kan het zijn dat iemand per ongeluk een limit buy ipv sell gedaan heeft ofzo?
Ik vraag me sowieso af hoe het wordt afgehandeld als je een limit buy inzet die hoger staat dan de sell books. Stel er staan sell orders van 70k tm 900k sats. Iemand wil een buy order van 60k sats plaatsen, maar typt een nul te weinig, plaatst dus een (limit) order van 600k sats. Dan zijn er een paar opties:
1) De order wordt ingezet en hij koopt gewoon de staande sell orders uit tot zijn aantal bereikt is. Stel hij wil 10k coins kopen dan koopt hij eerst de 300 die voor 70k te koop stonden, dan de 6k voor 71k, dan de 3700 voor 72k. Degene die de fout maakte wordt gematst en de goedkoopste orders worden doorgevoerd.
2) De order wordt ingezet en de oudste sell orders die onder de buy prijs zitten worden voor hun prijs uitgevoerd. Stel de oudste order onder de 600k sats die er nog stond was eentje van 400k, dan wordt die order voldaan, daarna de op 1 na oudste, etc. Allemaal voor hun sell order prijs. De koper wordt nog enigszins gematst want hij betaalt als hij geluk heeft nog steeds ee stuk minder, maar de mensen die hun order lang geleden geplaatst hadden worden als eerste bediend.
3) De order wordt ingezet en de oudste order die er al stond wordt als eerste voldaan, maar dan voor de buy prijs die was ingezet. Om het vorige voorbeeld te volgen was de persoon met de sell order van 400k als eerste, echter krijgt hij nu 600k sats voor zijn order ipv 400k, en zo door. Degene die zijn order als eerste gezet had wordt hierin gematst en de koper had maar moeten opletten.
Andersom kan natuurlijk ook als het een sell order ipv buy order betreft waar de fout wordt gemaakt. Deze 3 scenario's lijken mij het meest waarschijnlijk, er zijn uiteraard nog andere scenario's mogelijk. Iemand die hier wat licht op kan schijnen?
Om deze reden heb ik trouwens mijn HODL VEN ook te koop staan voor 60 USD, gewoon mocht er iemand een stomme fout maken ben ik misschien lucky

Je ziet die pieken bij meerdere 1m candles dus zeg maar eerder minuten ipv seconden.
[
Voor 7% gewijzigd door
mark-k op 25-01-2018 13:41
]