[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.436 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:23
Nee.
Wabi is B2C. Meer gericht op comsument. Denk hierbij aan babymelkpoeder.

Vechain B2B + compattible met IoT devices.

Vechain richt zich meer op de industrie.
- Het labelen van alle gefabriceerde halffabricaten.
- Labelen van producten die verscheept worden tussen twee leveranciers.
- Luxe goederen
Alle labels zijn natuurlijk intelligent en houden alle data bij die je maar kan verzinnen.
- Temperatuur
- Productiedatums
- Welke shift / persoon heeft welk product gemaakt
- Hoelang duurde het transport
- Welke sneleheid is gereden tijdens transport
- Welke grondstoffen zijn in het product verwerkt
- ...

Vechain zet zich in om inzicht te krijgen in supply chain. Dit is echt maar dan ook echt goud waard.

[ Voor 58% gewijzigd door Mortel op 25-01-2018 09:31 ]

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
https://www.coindesk.com/...-data-tracker-blockchain/

Nog een mooi stukje exposure op Coindesk, wat veel wordt gelezen door mainstream media :)

Heb er gister nog een paar honderd VEN erbij gehaald, dit gaat rustig naar de 20 miljard binnen 6 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
Weten jullie nog dat nicehash gehacked was? Dit is zijn wallet

https://bitinfocharts.com...q8vDuZA5ahVh6H4t6jh1mB4rq

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:49:
Ven een vrije val:p. Kijk eens naar de getallen van afgelopen week/maand.
Kijk dan ook eens naar wat ik echt zeg ;)
Ok, ok - vrije val was misschien wat sterk verwoord.... Maar ik reageerde op iemand die sprak van een lichte daling. Voor VEN is er momenteel (sinds gisterenmiddag) relatief best een stevige daling. En zoals ik daarna ook al zie: prima! Goed product, gaat wel weer terug omhoog. Dus hodl. Ik volg VEN alweer een tijdje en heb deze al enige tijd in mijn portfolio, en daar blijft die ook.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Serieus

In het kort:

Ze tracken supply chain dmv blockchain (dit gebruiken ze als ik het goed heb om de authenticiteit van product te checken. wellicht weet iemand die technischer is dit wat beter). Er kan dus precies gecontroleerd worden waar een product vandaan komt en op welke datum het geproduceerd is.. Je kunt bedenken hoe belangrijk dit is. Zeker voor een duurzame productielijn kan dit zeer belangrijk worden. Ze hebben hierbij ook al een product die werkt en dus grote samenwerkingen

Ze gaan echter vanaf komende maand ook een platform worden zoals NEO/ETH (voor ICO's) en je krijgt een soort van rente om je tokens in de wallet te houden (zoals NEO). Ze hebben dan dus een totaal product..
Nog steeds vind ik het maar raar. Er zijn notabene Europese en Amerikaanse wetten die producenten verplichten exact dezelfde traceability te hebben. Ik werk in de product-development en kom het dagelijks tegen en wij hebben dat dus ook. Er zijn zelfs world-wide tracking systemen om dit mogelijk te maken voor ons... met QR-codes, RFID etc.

Ik zal wel oogkleppen ophebben, maar ik zie nog steeds niet wat VEN nou brengt. Ik probeer het te begrijpen, maar het verhaal dat je afsteekt is iets dat al lang bestaat.

Ik maak ook even een snel rekensommetje. Wij maken op onze afdeling ongeveer 20 producten. De meest complexe bestaat uit 200 onderdelen, de simpelste uit 3. We verkopen ongeveer 50 miljoen producten per jaar (90% de simpelste producten). Met de traceability die VeChain wil lijkt het alsof ze elk onderdeel willen tracken. Een snelle rekensom leert dat voor ons dat neerkomt op een kleine 500 miljoen 'tracking-id's per jaar. Dat is alleen ons bedrijf, wij hebben ongeveer 20% van de markt. Onze markt is niet heel groot (< 1 miljard). Dan kom je op 2.5 miljard tracking id's voor alleen onze markt. De marges voor ons zijn niet heel groot, dus als implementatie van VeChain maar 1 cent per onderdeel kost gaat het al niet door.

Anyway, ik ben er meer en meer over aan het lezen, maar ik kan nergens echt vinden wat het nou echt wil doen. De voorbeelden zijn te oppervlakkig en meestal bestaan die oplossingen al. Nu is dat natuurlijk doordat ik oogkleppen opheb en vanuit mijn eigen perspectief kijk, maar de uitleg komt niet verder dan wat ik hierboven quote. Het is me ook heel onduidelijk hoe de kosten en verdienstructuur werkt, maar ik heb nog lang niet alles gelezen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Nog steeds vind ik het maar raar. Er zijn notabene Europese en Amerikaanse wetten die producenten verplichten exact dezelfde traceability te hebben. Ik werk in de product-development en kom het dagelijks tegen en wij hebben dat dus ook. Er zijn zelfs world-wide tracking systemen om dit mogelijk te maken voor ons... met QR-codes, RFID etc.

Ik zal wel oogkleppen ophebben, maar ik zie nog steeds niet wat VEN nou brengt. Ik probeer het te begrijpen, maar het verhaal dat je afsteekt is iets dat al lang bestaat.

Ik maak ook even een snel rekensommetje. Wij maken op onze afdeling ongeveer 20 producten. De meest complexe bestaat uit 200 onderdelen, de simpelste uit 3. We verkopen ongeveer 50 miljoen producten per jaar (90% de simpelste producten). Met de traceability die VeChain wil lijkt het alsof ze elk onderdeel willen tracken. Een snelle rekensom leert dat voor ons dat neerkomt op een kleine 500 miljoen 'tracking-id's per jaar. Dat is alleen ons bedrijf, wij hebben ongeveer 20% van de markt. Onze markt is niet heel groot (< 1 miljard). Dan kom je op 2.5 miljard tracking id's voor alleen onze markt. De marges voor ons zijn niet heel groot, dus als implementatie van VeChain maar 1 cent per onderdeel kost gaat het al niet door.

Anyway, ik ben er meer en meer over aan het lezen, maar ik kan nergens echt vinden wat het nou echt wil doen. De voorbeelden zijn te oppervlakkig en meestal bestaan die oplossingen al. Nu is dat natuurlijk doordat ik oogkleppen opheb en vanuit mijn eigen perspectief kijk, maar de uitleg komt niet verder dan wat ik hierboven quote. Het is me ook heel onduidelijk hoe de kosten en verdienstructuur werkt, maar ik heb nog lang niet alles gelezen.
Wat ik eruit begrijp:
Alle labels zijn natuurlijk intelligent en houden alle data bij die je maar kan verzinnen.
- Temperatuur
- Productiedatums
- Hoelang heeft het product stil gestaan / ergens opgslagen gelegen.
- Waar was file, misschien andere tijden rijden > besparing.

Als je zulke dingen in kaart kan brengen kun je enorme besparingen realiseren binnen de supply chain.
Vechain richt zich niet op consument, maar op de industrie. Een sector waar mega bedragen in de supply chain worden weggegooid. De chips is a, de data die wordt verkregen is b.

als ik fout heb hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Ik geloof dat VeChain voornamelijk in Azie gaat opereren, waar deze wetten wellicht anders zijn. Ik kan me voorstellen dat er daar niet zo heel nauw gekeken wordt naar quality control en dergelijke.
correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Hm. Zit in dubio om toch eens wat te gaan omzetten. Nieuwe coin erbij? Of juist een huidige coin eraf? Op zich bevalt dit portfolio mij tot zover prima (bij inkakken van de markt bleef schade beperkt, bij stijgen ging het wel mooi omhoog). Maar er zijn nog zóveel andere mooie coins.

https://www.cointrackr.com/s/SkdQh8QsMa0QS

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Elegy123 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Ik geloof dat VeChain voornamelijk in Azie gaat opereren, waar deze wetten wellicht anders zijn. Ik kan me voorstellen dat er daar niet zo heel nauw gekeken wordt naar quality control en dergelijke.
correct me if i'm wrong
VeChain richt zich inderdaad voornamelijk op China.
kazz1980 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:35:
Hm. Zit in dubio om toch eens wat te gaan omzetten. Nieuwe coin erbij? Of juist een huidige coin eraf? Op zich bevalt dit portfolio mij tot zover prima (bij inkakken van de markt bleef schade beperkt, bij stijgen ging het wel mooi omhoog). Maar er zijn nog zóveel andere mooie coins.

https://www.cointrackr.com/s/SkdQh8QsMa0QS

Wat denken jullie?
Op zich een mooie mix. Persoonlijk zou ik iExec RLC eruit gooien en inzetten op een munt waar ik meer vertrouwen in heb. Maar dit is geen advies :P
Advies geven doe ik liever niet, kan goed zijn dat als je nu dent "Ja laat ik dat doen" dat RLC morgen een triljard procent meer waard is :+

[ Voor 48% gewijzigd door miicker op 25-01-2018 09:38 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door miicker op 25-01-2018 09:38 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Serieus

In het kort:

Ze tracken supply chain dmv blockchain (dit gebruiken ze als ik het goed heb om de authenticiteit van product te checken. wellicht weet iemand die technischer is dit wat beter). Er kan dus precies gecontroleerd worden waar een product vandaan komt en op welke datum het geproduceerd is.. Je kunt bedenken hoe belangrijk dit is. Zeker voor een duurzame productielijn kan dit zeer belangrijk worden. Ze hebben hierbij ook al een product die werkt en dus grote samenwerkingen

Ze gaan echter vanaf komende maand ook een platform worden zoals NEO/ETH (voor ICO's) en je krijgt een soort van rente om je tokens in de wallet te houden (zoals NEO). Ze hebben dan dus een totaal product..
Ik schat zo in dat de vraag cynisch opgesteld was, en er nu gedacht word, I rest my Kees.

Een dergelijk systeem is niet nieuw (bestaat al jaren).
De opzet het te digitaliseren met RFID is de vernieuwing.

Één van de grootste uitdagingen met RFID is de reikwijdte en opname van ruis.
Bij reikwijdte moet je denken aan "waarin plaats je de chip" t.o.v. "hoe ga je het uitlezen (scannen)".
Bij ruis moet je denken aan scangegevens van naastliggende producten (BV in een containerschip, vrachtwagen, het schap in de winkel of de omverpakking).

Toch is het een interessante om te volgen daar ze momenteel wel één van de weinige nog zijn die hiermee pionieren. krijgen ze het werkend, dan is het een werkelijke to the moon coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

miicker schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:35:
[...]
Op zich een mooie mix. Persoonlijk zou ik iExec RLC eruit gooien en inzetten op een munt waar ik meer vertrouwen in heb. Maar dit is geen advies :P
Advies geven doe ik liever niet, kan goed zijn dat als je nu dent "Ja laat ik dat doen" dat RLC morgen een triljard procent meer waard is :+
Haha... Daarom ga ik ook nooit af op adviezen/tips/whatever van 1 persoon ;) En kijk ik ook eerst zelf nog kritisch rond voordat ik een tip al dan niet opvolg..
Maar thx!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens nog een tip voor als je van prettige grafieken houd en vaak op je telefoon kijkt dan is de app TabTrader het proberen waard. Erg prettige grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:45:
Trouwens nog een tip voor als je van prettige grafieken houd en vaak op je telefoon kijkt dan is de app TabTrader het proberen waard. Erg prettige grafieken.
Ik kijk met opzet helemaal niet op mijn telefoon naar de koersen. Kans dat ik dan nog iets gedaan krijg is 0.

Straks ff VEN en RLC/ICX of XLM bijkopuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mortel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Wat ik eruit begrijp:
- Temperatuur
- Productiedatums
- Hoelang heeft het product stil gestaan / ergens opgslagen gelegen.
- Waar was file, misschien andere tijden rijden > besparing.

Als je zulke dingen in kaart kan brengen kun je enorme besparingen realiseren binnen de supply chain.
Vechain richt zich niet op consument, maar op de industrie. Een sector waar mega bedragen in de supply chain worden weggegooid. De chips is a, de data die wordt verkregen is b.

als ik fout heb hoor ik het graag.
De visie voor de mogelijkheden zijn juist, een RFID echter kan deze data niet kwijt.
Zeker niet in de orde van grootte als het tzt in een product of verpakking moet zitten.
De investering van de chips t.o.v. van de marge en wat de huidige chip kan is simpelweg "nog" veel te hoog.

Maar.... "als" ze er aan doorwerken en ze krijgen het "idee"werkend, heb je een zekere winnaars coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:38:
[...]
De opzet het te digitaliseren met RFID is de vernieuwing.
Dit doen wij serieus al jaren.... en onze concurrenten ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eikelder
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 08:37
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Met blockchain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elegy123 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:33:
[...]

correct me if i'm wrong
ik zie niet in waarom ze ééa dan niet kopiëren ipv het wiel opnieuw uit te vinden
en.... meerendeel van onze producten.... komt daar toch reeds vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Dat zeg ik toch.... lees even het hele stukje aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
Is het zo dat het gebruik van blockchain zorgt dat er niet geknoeid kan worden met de data, en dat de data supersnel tussen systemen uitgewisseld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:
[...]
\
Dat zeg ik toch.... lees even het hele stukje aub.
Ja, daar kom je met de opmerking dat ruis zo belangrijk is. Maar dat is al lang opgelost. Hoe helpt VeChain hierin? Hoe helpt blockchain hierin?
Nee, leg eens uit aan mij, want ik snap het echt niet, waarom blockchain hier het antwoord is? Ik snap hoe blockchain, in beginsel, werkt. Wat voegt blockchain hier toe? Echt, ik wil het begrijpen.

Dit bedoel ik niet sarcastisch. Ik wil echt begrijpen what the big deal is, want blijkbaar mis ik iets.

Voor de geinteresseerden, in de medische sector hebben we dit al:
https://www.fda.gov/Medic...dentification/default.htm

[ Voor 55% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-01-2018 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortel
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:53:
[...]

De visie voor de mogelijkheden zijn juist, een RFID echter kan deze data niet kwijt.
Zeker niet in de orde van grootte als het tzt in een product of verpakking moet zitten.
De investering van de chips t.o.v. van de marge en wat de huidige chip kan is simpelweg "nog" veel te hoog.

Maar.... "als" ze er aan doorwerken en ze krijgen het "idee"werkend, heb je een zekere winnaars coin.
Bedankt voor je aanvulling.

Mijn vraag:
- Wil je ieder product 'labelen', of slechts de batch. Als je een batch labelt zijn er veel minder dure chips benodigd. Elke batch heeft toch de zelfde eigenschappen.
- Massa productie zal de prijs van chips wel aardig naar beneden brengen. misschien zijn ze wel herbruikbaar.
- Momenteel is elk crypto product 'als'. één ding is zeker, we leven in een mooie tijd met nog heel veel technische potentie. Niks is onmogelijk, technisch gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Elegy123 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Is het zo dat het gebruik van blockchain zorgt dat er niet geknoeid kan worden met de data, en dat de data supersnel tussen systemen uitgewisseld kan worden?
Dat kunnen eigen systemen ook, neem als voorbeeld
KN-Enginechain van Kuhne & Nagel draait al sinds 2013 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Laatst online: 10-06 14:08
[...]

Serieus

In het kort:

Thanks. Was overigens niet sarcastisch bedoeld, ik heb me gewoon niet ingelezen hierover. Ik werd namelijk getriggerd door jouw opmerking: "aangezien ik VEN zie als het beste product in de hele markt zie ik hier helemaal geen problemen in."
Bedoel je dan de gehele crypto-markt of de markt die VEN wilt aanboren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Laatst online: 22:31
Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Ik kijk met opzet helemaal niet op mijn telefoon naar de koersen. Kans dat ik dan nog iets gedaan krijg is 0.

Straks ff VEN en RLC/ICX of XLM bijkopuh!
waarom heb je vertrouwen in RLC? ik zit erover te denken om de laatste restjes te dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Mortel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Mijn vraag:
- Wil je ieder product 'labelen', of slechts de batch. Als je een batch labelt zijn er veel minder dure chips benodigd. Elke batch heeft toch de zelfde eigenschappen.
- Massa productie zal de prijs van chips wel aardig naar beneden brengen. misschien zijn ze wel herbruikbaar.
- Momenteel is elk crypto product 'als'. één ding is zeker, we leven in een mooie tijd met nog heel veel technische potentie. Niks is onmogelijk, technisch gezien.
Wat ik heb begrepen is dat ze deze in containers willen plaatsen waarmee bijvoorbeeld wijn verscheept wordt. Dan kunnen ze de container volgen op locatie maar ook de temperatuur en luchtvochtigheid etc meten.

Bij merkkleding willen ze zo'n chip in/ op de kleding stoppen zodat een persoon zelf kan verifiëren of het hier om een echt of een namaak product gaat. (China heeft naar verluid een miljarden business in namaak producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Ja, daar kom je met de opmerking dat ruis zo belangrijk is. Maar dat is al lang opgelost. Hoe helpt VeChain hierin? Hoe helpt blockchain hierin?

[...]

Nee, leg eens uit aan mij, want ik snap het echt niet, waarom blockchain hier het antwoord is? Ik snap hoe blockchain, in beginsel, werkt. Wat voegt blockchain hier toe? Echt, ik wil het begrijpen.

Dit bedoel ik niet sarcastisch. Ik wil echt begrijpen what the big deal is, want blijkbaar mis ik iets.

Voor de geinteresseerden, in de medische sector hebben we dit al:
https://www.fda.gov/Medic...dentification/default.htm
De regel erboven vrind ;) "Een dergelijk systeem is niet nieuw (bestaat al jaren)".
Ruis is heel nog niet opgelost en is nog wel degelijk een groot aandachtspunt
Wellicht in de sector welke je omschrijft, is de investering van de chip t.o.v. het product ook reëler is.

De big deal gaat zijn als bijv. een supermarkt keten tzt niks nooit ever meer hoeft te scannen.
niet enkel de cassiere, maar vanaf producent tot transporteurs, tussen leveranciers, eindgebruiker, etc.
Daarvoor is de blokchain één van de weinige mogelijkheden, welke voldoende verschillende eenheden heeft reeksen op te zetten en te combineren dit voor de verschillende partners mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

BBBrt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:05:
[...]

waarom heb je vertrouwen in RLC? ik zit erover te denken om de laatste restjes te dumpen :)
Wedervraag: waarom heb jij er geen vertrouwen (meer) in? Ik heb zelf nog relatief veel RLC en is voor mij een coin waar ik over twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:10:
[...]
De big deal gaat zijn als bijv. een supermarkt keten tzt niks nooit ever meer hoeft te scannen.
niet enkel de cassiere, maar vanaf producent tot transporteurs, tussen leveranciers, eindgebruiker, etc.
Daarvoor is de blokchain één van de weinige mogelijkheden, welke voldoende verschillende eenheden heeft reeksen op te zetten en te combineren dit voor de verschillende partners mogelijk te maken.
Okee, we komen al verder. Kan je uitleggen waarom je nooit meer hoeft te scannen? Dat ontgaat mij. Hoe wordt de informatie dan toegevoegd aan het object vanaf raw material tot aan de eindgebruiker? Waarom heeft blockchain t.o.v. een simpele database voordelen?

Waarom zou je RFID toevoegen als je nooit ever meer hoeft te scannen?

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-01-2018 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:49:
Ven een vrije val:p. Kijk eens naar de getallen van afgelopen week/maand.
Er zijn nu eenmaal veel daytraders en die willen even cashen. Komt wel weer goed. Die aangepaste marketcap is wel minder, maar als de groei van Crypto zich doorzet maakt dit geen fluit uit. aangezien ik VEN zie als het beste product in de hele markt zie ik hier helemaal geen problemen in.
Beste product? Je wel eens verdiept in alle andere munten?

Iedere ochtend hier een kijkje nemen tovert een glimlach op mijn gezicht. Wat een niveau zeg.

Pomp dat geld maar door mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripod62
  • Laatst online: 02-04-2024
Dat moment dat je naar VEN kijkt en denkt, had ik et eergister maar gewoon even verkocht. Naja HODL voor life haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
Tripod62 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:16:
Dat moment dat je naar VEN kijkt en denkt, had ik et eergister maar gewoon even verkocht. Naja HODL voor life haha
Ag we zijn pas een maand bezig. nog zat tijd te gaan voor het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik heb een beetje het idee, dat het succesverhaal/hype van de cryptos weer af is, de markt enigszins stabiliseert. Maar de nieuwelingen daardoor ook wegblijven, want je kan ook verliezen, zien ze nu.

Maar doordat er zo mega veel nieuwe coins/tokens ontstaan om de zoveel dagen, het geld juist meer verdeeld gaat worden en er dus globaal alles voornamelijk in de min gaat. Hoe kijken jullie er tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd of 60-59 gaat houden, of dat we daar nooit aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
GovertNL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Iedere ochtend hier een kijkje nemen tovert een glimlach op mijn gezicht. Wat een niveau zeg.

PFF ik had gisteren inderdaad moeten uitstappen uit VEN (too greedy) en XRP. Maar wellicht toch nu maar HODL'en voor de wat langere termijn. Maak nu verlies mocht ik gaan uitstappen hier. Zit tevens voor 33% in XLM ;) en 33% in ICX ... dus ik klaag nog niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door thestiffmeister op 25-01-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
kazz1980 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Wedervraag: waarom heb jij er geen vertrouwen (meer) in? Ik heb zelf nog relatief veel RLC en is voor mij een coin waar ik over twijfel.
Heb hier alleen ICX en RLC iExec de rest kan met gestolen worden. Meest betrouwbare projecten en hou deze 5 jaar bij. RLC onder de $5.- is een cadeau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Laatst online: 10-06 14:08
GovertNL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Ik probeer hetzelfde duidelijk te maken met wat vriendelijkere bewoordingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Okee, we komen al verder. Kan je uitleggen waarom je nooit meer hoeft te scannen? Dat ontgaat mij. Hoe wordt de informatie dan toegevoegd aan het object vanaf raw material tot aan de eindgebruiker? Waarom heeft blockchain t.o.v. een simpele database voordelen?

? Wait whut? ik ben je google niet..... :)

Lees je even in op RFID

Wikipedia: Radio-frequency identification

Het schakelt met, vervangt deels, is gelijk aan, etc. bijvoorbeeld een barcode maar dan 2.0

Wikipedia: Streepjescode
Juist doordat je RFID toevoegt hoef je niet meer te scannen (dat is de potentie, en nogmaals die is enorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
th4k1ck3r schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Ik probeer hetzelfde duidelijk te maken met wat vriendelijkere bewoordingen :)
Maakt weinig uit hoe je het doet, je praat toch tegen een muur. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
DeKoetsier schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:17:
Ik heb een beetje het idee, dat het succesverhaal/hype van de cryptos weer af is, de markt enigszins stabiliseert. Maar de nieuwelingen daardoor ook wegblijven, want je kan ook verliezen, zien ze nu.

Maar doordat er zo mega veel nieuwe coins/tokens ontstaan om de zoveel dagen, het geld juist meer verdeeld gaat worden en er dus globaal alles voornamelijk in de min gaat. Hoe kijken jullie er tegenaan?
Dat gevoel heb ik ook. Denk dat er ook wel veel coins weg zullen vallen waardoor het gehele spectrum wat smaller wordt. Is imho ook erg risicovol om nu in nieuwe munten te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:27:
[...]

? Wait whut? ik ben je google niet..... :)

Lees je even in op RFID

Wikipedia: Radio-frequency identification

Het schakelt met, vervangt deels, is gelijk aan, etc. bijvoorbeeld een barcode maar dan 2.0

Wikipedia: Streepjescode
Juist doordat je RFID toevoegt hoef je niet meer te scannen (dat is de potentie, en nogmaals die is enorm).
Okee, dan hebben we een miscommunicatie. RFID wordt nog steeds gescand, maar het gebeurt op een andere manier. Jij ziet scannen als een fysieke actie waar je tegenaan moet komen.

Dus RFID is volgens jou de disruptieve technologie. Logisch, dat snap ik. Maar dat heeft VeChain niet bedacht.

Anyway, het is me onduidelijk wat die blockchain in dit verhaal nog doet....

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-01-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Okee, dan hebben we een miscommunicatie. RFID wordt nog steeds gescand, maar het gebeurt op een andere manier. Jij ziet scannen als een fysieke actie waar je tegenaan moet komen.

Dus RFID is volgens jou de disruptieve technologie. Logisch, dat snap ik. Maar dat heeft VeChain niet bedacht.

Pas maar op want vragen waarom worden hier niet gewaardeerd, het is gewoon zo, punt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortel
Slux schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Pas maar op want vragen waarom worden hier niet gewaardeerd, het is gewoon zo, punt :+
Wat een onzin. Met je poten in de azijn gestaan?
Vragen zijn juist nuttig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24

Sandyman538

SandstorM [148839]

armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Even tussendoor hè, maar voor deze discussie kom ik nou op tweakers, ipv, wat gaat btc vanmiddag doen, plukje ven gekocht, zakt als een baksteen, moon, hodl, wat moet ik kopen etc etc etc.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
Sandyman538 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Even tussendoor hè, maar voor deze discussie kom ik nou op tweakers, ipv, wat gaat btc vanmiddag doen, plukje ven gekocht, zakt als een baksteen, moon, hodl, wat moet ik kopen etc etc etc.
Een glazen bol. Wij weten ook niet wat de koersen gaan doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mortel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Wat een onzin. met je poten in de azijn gestaan.
Vragen zijn juist nuttig.
Mee eens dat is een doel van een forum imo, maar ik zij ze vaak zonder enige onderbouwing afgebrand worden dan beantwoord worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Naja, ik probeer je vraag te beantwoorden maar ik kan daar inderdaad niet je gehele gedachte gang uit herleiden :) RFID hoeft niet gescand te worden, maar kan "zonder fysieke menselijke handeling" worden uitgelezen.

Mijn eerste reactie was "nogmaals", ééa bestaat al jaren in een andere vorm.

De blockchain, kan een verschil brengen doordat deze simpelweg groot genoeg is (en uniek) eenzelfde data door verschillende partijen op verschillende niveaus inzichtelijk te maken.
Dus een haven krijgt de inhoud van een container of schip en een groothandel de data van de doos en de consument de data van het stuk. Alles automatisch af afstand uit te lezen (data aan toe te voegen en/of te wijzigen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Het is gewoon een topproduct!!!! :+

Ondanks dat het me echt voor geen meter boeit, ik me dus ook niet ingelezen heb en puur speculatief ook wat ven heb kan ik me voorstellen dat eea wellicht in theorie wat voordelen zou kunnen hebben. Data kan transparanter en sneller inzichtelijk zijn van productie tot aflevering. Het is ook lastiger/niet mogelijk data achteraf aan te passen zoals dat nu nog wel kan. Anders dan maar wat gegevens in een centraal bijgehouden database biedt decentraal opslaan van gegevens wel wat voordelen omdat er ook consensus moet zijn over mutaties. Nogmaals, verder de ballen verstand van en dat wil ik graag zo houden. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt. Trippie
  • Laatst online: 09-12-2021
Mortel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Een glazen bol. Wij weten ook niet wat de koersen gaan doen helaas.
Jij quote het verkeerde bericht denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
[...]

VEN vasthouden!
BTC komt wel terug want gaat continu op en neer.
Zie grafieken: https://www.moonstats.com/btc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mortel
Slux schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Mee eens dat is een doel van een forum imo, maar ik zij ze vaak zonder enige onderbouwing afgebrand worden dan beantwoord worden
Nou laten we dan maar opbouwend verdergaan.

Ik heb geprobeerd wat informatie te vinden over waarom vechain de blockchain wil gebruiken voor hun activiteiten. Waarom een blockchain en geen normale database.
Hierbij ga ik stukken citeren. Feedback zou leuk wezen.
IoT is our main focus. IoT and blockchain are indivisible. Currently, the security authentication of IoT equipment is still flawed and the application scenarios of IoT are still needing to be improved. The emergence of blockchain technology and IoT technology supplement each other. We can ensure the authenticity of data based on the fact that the data stored in blockchain system cannot be tampered. The first question is how do we acquire the data. If we chose to upload all data manually, errors may occur during the upload process. Once the faulty data is saved on blockchain system, the incorrect records are then saved on the blockchain system permanently as well. Our future development direction is to use IoT as the hands and feet of blockchain to capture the data of the real world and correctly save all data on blockchain platform
But once we have blockchain technology, we can conduct perfect technical certification in this area. During all stages of cold-chain logistics links, we can manage to collect precise real time data by scanning the on-board or micro temperature sensors installed on transportation vehicles or embedded in the products and upload this data onto the blockchain system. All data saved in the blockchain system cannot be tampered at all, which guarantees that every link of the complete cold-chain logistics is controllable. When we effectively integrate IoT and blockchain, we can potentially develop some new business models.
The greatest value of blockchain is that it reduces the cost of trust, and that’s why by using a blockchain platform, we can realize synergy based on zero trust between different enterprises.
I think blockchain is set to bring huge impact to audit industry. If customers and auditors are both on the same blockchain platform, they can all benefit from the use of the feature of shared accounts. Through the function of shared accounts, auditors can independently obtain some reports and Excel files that are supposed to be provided by customers.
bron: Medium 8 januari 2018
Blockchain adds the "trust" component that is very valuable to business in that they don't need to rely on faith when there is in theory, irrefutable evidence on a decentralized ledger.
Bron: Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Haha ja he.

Maar goed, VEN staat 50% hoger dan 1 week geleden en BTC maar 4%, dus even utizoomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mortel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Mijn vraag:

Dit is de afweging waarop je afweeegt de extra investering te doen of niet.
Wat heeft de producent bijvoorbeeld zelf aan voordeel t.o.v. de extra kosten die hij maakt.

Er zijn prima herbruikbare chips reeds op de markt. Er zijn echter veel verschillende eigenschappen waaraan producten onderhevig kunnen zijn waardoor er verschillende chips nodig zijn met verschillende eigenschappen. Komt er een RFID die veelzijdig is zal opschaling van productie zeker voordelen hebben.
De ene moet tegen hitte kunnen, de andere tegen kou, en weer een ander tegen beide of waterresistent zijn.

Vandaar ook mijn investering in deze coin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripod62
Rookert25 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Haha ja he.

Maar goed, VEN staat 50% hoger dan 1 week geleden en BTC maar 4%, dus even utizoomen :)
Zeer zeker waar! Maar wat eerder al werd verteld, groen is toch leuker om te zien dan rood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Modbreak:Maar eigenlijk het is de bedoeling dat dat soort discussies in andere topics gevoerd worden. Maar ja, als iedereen maar gewoon hier blijft hangen voor alles en nogwat ipv louter voor de slowchat... Ik begin te twijfelen of dit topic nou wel zo'n goed idee was.

(Voor de duidelijkheid, dit bericht is gericht aan iedereeen hier, niet puur naar Sandyman538, vandaar de rode modbreak)

.edit: voor discussie hierover, zie .oisyn in "Feedback op het cryptocurrency forum" :)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2018 11:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Tripod62 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:59:
[...]

Zeer zeker waar! Maar wat eerder al werd verteld, groen is toch leuker om te zien dan rood. :)
Groen genoeg, kijk maar:
https://bitgur.com/map/last_minute15/all/cap#

Dit plaatje vind ik overigens wel aardig om te bekijken.
Niet alleen voor VEN maar voor alles uiteraard.
Zelfs de BTC dominance staat er keurig bij.
(zet auto update onderaan aan en alles update vanzelf)

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 25-01-2018 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebenga
  • Laatst online: 07-01-2024
[quote]armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Maak je hier niet de grootste fout, er kan geen data worden aangepast? Dat is waar blockchain toch om bekend staat.

1. Aanpassen van gegevens kan niet, er kan enkel maar gegevens bij geschreven worden.

2. Het overgrote deel van blockchain werkt niet met een centrale database, dat is vergeleken met de situatie zoals het nu is nieuw. De gegevens worden niet door 1 database beheerd maar het wordt met elkaar 1 en de zelfde database. Er is dus geen geen gevaar meer dat de database niet bereikbaar is je verder niks meer kunt. Bekijk het zoals vroeger met kazaa limewire oid. Overal haalde je kleine deeltjes van het zelfde bestand weg. Viel er een gebruiker weg kon het via een andere gebruiker binnen gehaald worden.

Tip van mijn kant is, lees je eerst in de basis van crypto, schrijf dat op een briefje en hang boven je beeldscherm. Als je dan een whitepaper gaat bekijken probeer elke keer vanuit dat briefje te redeneren. }:O

[ Voor 20% gewijzigd door Siebenga op 25-01-2018 11:16 . Reden: verkeerd gequote ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ven is nu eindelijk naar de moon vertrokken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Siebenga schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Maak je hier niet de grootste fout, er kan geen data worden aangepast? Dat is waar blockchain toch om bekend staat.

1. Aanpassen van gegevens kan niet, er kan enkel maar gegevens bij geschreven worden.

2. Het overgrote deel van blockchain werkt niet met een centrale database, dat is vergeleken met de situatie zoals het nu is nieuw. De gegevens worden niet door 1 database beheerd maar het wordt met elkaar 1 en de zelfde database. Er is dus geen geen gevaar meer dat de database niet bereikbaar is je verder niks meer kunt. Bekijk het zoals vroeger met kazaa limewire oid. Overal haalde je kleine deeltjes van het zelfde bestand weg. Viel er een gebruiker weg kon het via een andere gebruiker binnen gehaald worden.

Tip van mijn kant is, lees je eerst in de basis van crypto, schrijf dat op een briefje en hang boven je beeldscherm. Als je dan een whitepaper gaat bekijken probeer elke keer vanuit dat briefje te redeneren. }:O
Dank voor het meedenken en wat je meldt is helder en erken ik.
1: manier van invulling wellicht, maar wanneer je data toevoegt heb je ook een wijziging t.o.v. de oorsprong.
2: Limewire iig +1 ;), het andere geen idee waar je naar refereert, maar inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ondertussen gaat XLM ook naar de moon.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:16:
Ven is nu eindelijk naar de moon vertrokken!
Verklaar je nader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripod62
HoppyF schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Groen genoeg, kijk maar:
https://bitgur.com/map/last_minute15/all/cap#

Dit plaatje vind ik overigens wel aardig om te bekijken.
Niet alleen voor VEN maar voor alles uiteraard.
Zelfs de BTC dominance staat er keurig bij.
(zet auto update onderaan aan en alles update vanzelf)
Zeker mooi om te zien! Mijn Delta app is nog aardig rood, maar komt wel weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 11:52
New Yorker schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:18:
Ondertussen gaat XLM ook naar de moon.
Net verkocht op 5499 haha, denk dat hij alleen nu nog even door stoomt.

VEN gaat nog meer zakken zegt mijn gevoel. Zodra hij 60k aantikt ben ik in :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
[b]Siebenga schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:06

Nou zeg. Dit is typisch zeg, ik stel kritische vragen, maar ik krijg gewoon geen antwoorden en wordt gezegd dat ik de basis van blockchain maar even moet begrijpen. Wat nou als ik zeg dat ik daar al veel over gelezen heb?

Denk je dat Google 1 centrale database heeft? Redundantie bestaat al lang en blockchain is een oplossing daarvan. Ook een immutable database bestaat al lang.

Maar laat ook maar.... ik hoor, op een enkeling na, alleen maar hetzelfde herhalen van statements:
- "Maar blockchain! Decentraal!"
- "Lees je eerst maar in"

Op mijn werk komt het ook geregeld voor. Dat mensen geen antwoord geven of het niet in layman's term uit kunnen leggen. als dat het geval is betekent het vaak dat men het zelf niet begrijpt en gewoon meeschreeuwt met de massa.

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-01-2018 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Tripod62 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Zeker mooi om te zien! Mijn Delta app is nog aardig rood, maar komt wel weer goed :)
Klopt, het is maar net hoever je terug kijkt.
Belangrijk is nu dat de BTC eens een beetje doorzet en boven de 9500 euro komt. Liefst boven de 10K.
Dan komt er weer beweging in en blijft het niet zo kwakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Heeft iemand van jullie ooit al eens hashing power gekocht (via nicehash bijvoorbeeld) om zo aan munten te komen? Zoja wat zijn de ervaringen hiermee? Rendabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:36:
Heeft iemand van jullie ooit al eens hashing power gekocht (via nicehash bijvoorbeeld) om zo aan munten te komen? Zoja wat zijn de ervaringen hiermee? Rendabel?
Wat ik daar nooit van begrijp... Als het rendabel is, waarom zouden ze dat dan willen doorverkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
0xygen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Wat ik daar nooit van begrijp... Als het rendabel is, waarom zouden ze dat dan willen doorverkopen?
Dat dus >:) Ook ooit voor de gein naar gegeken voor wat altcoins... calculator break even point 34 maanden... dan kan ik de coins net zo goed kopen, en dan 34 maanden vasthouden in de hoop ze 10x of meer gaan, ben ik stukken goedkoper uit en heb ik meer "winst"... Al blijft het natuurlijk gewoon een gok...

Coins mine ik alleen met hardware/VPS servers die ik al heb. Geen monsterlijke hash prestaties maar als je een onbekende vrij nieuwe coin uitzoekt kun je een best aardige stack bij elkaar harken. En dan maar hopen dat ze de lift in gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Dat snap ik dus ook niet helemaal. Als miner voor nicehash zijn de verdiensten alles behalve slecht en nicehash pakt hun bammetje er ook nog tussen vandaan. Maar toch wordt er best veel verkocht als ik zo naar hun market place kijk vandaar mijn vraag. Ik zie iets over het hoofd denk ik maar ik kan er niet op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
[...]

Risico? Als de hele cryptomarkt in elkaar flikkert, zitten zij alleen maar met een relatief beperkte infrastructuur. Al "hun" miners zitten met de stapels waardeloos ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

een reden kan zijn dat ze dan niet zelf de coin hoeven te slijten en het cash (ongeacht de waarde van de coin op dat moment) reeds binnen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:23:
Denk je dat Google 1 centrale database heeft? Redundantie bestaat al lang en blockchain is een oplossing daarvan. Ook een immutable database bestaat al lang.
Ondanks dat ik absoluut niet de persoon ben die echt antwoorden kan geven ga ik het toch proberen. Ik denk (let op, ik denk) dat de toegevoegde waarde van een blockchain in deze zit in een andere benadering van de data. Waar de focus bij zelf beheerde databases ligt op het toevoegen van inhoudelijke data zit hem het bij een blockchain in het puur verwerken van data waarbij de inhoud geen rol speelt voor degene die deze verwerkt. Dat heeft als grote voordeel dat er bij het verwerken absoluut geen belang is iets met die data te doen, sterker nog het belang zit hem juist erin deze zo snel mogelijk te verwerken omdat daar de beloning tegenover staat.

Nadeel is wel dat als er bij de oorsprong van data iets misgaat dit nooit meer hersteld kan worden. Daar lees en hoor ik eigenlijk nooit echt iets over, lijkt me met een technologie als deze toch wel een puntje van aandacht. 100% waterdicht zal het nooit zijn maar het is een stapje de goede richting op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
anboni schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Risico? Als de hele cryptomarkt in elkaar flikkert, zitten zij alleen maar met een relatief beperkte infrastructuur. Al "hun" miners zitten met de stapels waardeloos ijzer.
Eens. Maar als miner zit je relatief veilig bij nicehash omdat je in bitcoin krijgt uitbetaald. En dat is relatief gezien de meest stabiele munt tot nu toe. Blijft crypto natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Crypts schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:49:
[...]
Waar de focus bij zelf beheerde databases ligt op het toevoegen van inhoudelijke data zit hem het bij een blockchain in het puur verwerken van data waarbij de inhoud geen rol speelt voor degene die deze verwerkt. Dat heeft als grote voordeel dat er bij het verwerken absoluut geen belang is iets met die data te doen, sterker nog het belang zit hem juist erin deze zo snel mogelijk te verwerken omdat daar de beloning tegenover staat.
Kijk! Dat vind ik een hele goede opmerking. Zo had ik het nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

AFCAjax schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Net verkocht op 5499 haha, denk dat hij alleen nu nog even door stoomt.

VEN gaat nog meer zakken zegt mijn gevoel. Zodra hij 60k aantikt ben ik in :9~
Mijn XLM sell order is al een paar keer net niet aangetikt geweest zie ik net. Pfff :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imgnrydrmr schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Mijn XLM sell order is al een paar keer net niet aangetikt geweest zie ik net. Pfff :p
Hoe hoog heb je de sell order staan? Denk dat hij vandaag nog flink door gaat stijgen (ja.. ik zeg denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Even een mededeling. Ik nodig iedereen van harte uit om mee te discussieren over het niveau en voortbestaan van het slowchat topic, in het feeedbacktopic :)

Zie .oisyn in "Feedback op het cryptocurrency forum"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Hoe hoog heb je de sell order staan? Denk dat hij vandaag nog flink door gaat stijgen (ja.. ik zeg denk)
Ik had 'm op 0,000594 eth staan en die is net bereikt, dus mijn lumens zijn weg.
Als ie corrigeert morgen koop ik terug. Als ie verder doorstijgt, pech. Ik heb er nu 20% winst op (in eth) dus ik mag niet klagen, zeker niet als ik weet dat ik ze heb gekocht vlak voor de grote dip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr0me1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik hoop echt dat de prijs van VEN de komende weken weer zwaar wordt gedrukt door whales en dat de aandacht even naar andere munten gaat. Ik wil met winst van andere munten mijn VEN stack vergroten maar de afgelopen weken is dit niet gelukt door te veel positieve aandacht en het inkakken van de markt xD

[ Voor 19% gewijzigd door chr0me1 op 25-01-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Eens. Maar als miner zit je relatief veilig bij nicehash omdat je in bitcoin krijgt uitbetaald. En dat is relatief gezien de meest stabiele munt tot nu toe. Blijft crypto natuurlijk ;)
Als ik even gauw een rekensommetje en calculators erop na sla, komt het neer op het volgende:

je kunt bij NiceHash bijvoorbeeld 0.01MSol/s voor ZCash krijgen voor 24 uur. Kost je 133 dollar of 0.0117 BTC. Levert je in het gunstigste geval met de koers van nu op:

Daily 0.115 $52.66

Dus $80 down the drain. Koop ik liever 133 dollar aan ZCash en hopen dat ze x2 doen... :9 Kunnen ze altijd nog zakken naar 52 dollar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Imgnrydrmr schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Ik had 'm op 0,000594 eth staan en die is net bereikt, dus mijn lumens zijn weg.
Als ie corrigeert morgen koop ik terug. Als ie verder doorstijgt, pech. Ik heb er nu 20% winst op (in eth) dus ik mag niet klagen, zeker niet als ik weet dat ik ze heb gekocht vlak voor de grote dip. :)
Zelfde gedachte hier. Gekocht op 4550, verkocht op 5499, dus 20% gepakt.

Als hij corrigeert koop ik terug, zo niet investeer ik ineen andere coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AFCAjax schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Zelfde gedachte hier. Gekocht op 4550, verkocht op 5499, dus 20% gepakt.

Als hij corrigeert koop ik terug, zo niet investeer ik ineen andere coin.
ik gisteren gekocht op 0.000048 BTc.. nog niet verkocht. Wacht even af hoe de stijging door gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Dakillerbean schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Als ik even gauw een rekensommetje en calculators erop na sla, komt het neer op het volgende:

je kunt bij NiceHash bijvoorbeeld 0.01MSol/s voor ZCash krijgen voor 24 uur. Kost je 133 dollar of 0.0117 BTC. Levert je in het gunstigste geval met de koers van nu op:

Daily 0.115 $52.66

Dus $80 down the drain. Koop ik liever 133 dollar aan ZCash en hopen dat ze x2 doen... :9 Kunnen ze altijd nog zakken naar 52 dollar O-)
Lol ja dat verschil is wel erg groot. Toch zijn er best veel buyers dus snap ik nog steeds niet waarom ze dat doen. Witwassen? Pump en dump oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:07:
[...]

ik gisteren gekocht op 0.000048 BTc.. nog niet verkocht. Wacht even af hoe de stijging door gaat
Kun je rustig doen, hangt al heel lang net onder 5600 te klungelen. Best een kans dat hij door stoot naat 6K vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AFCAjax schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Kun je rustig doen, hangt al heel lang net onder 5600 te klungelen. Best een kans dat hij door stoot naat 6K vandaag.
Ja daar hoop ik op. Kan het mijn verlies (tot nu toe 34% over afgelopen 2 weken) een beetje goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:28
Ik had in het handel topic al een discussie geprobeerd op gang te brengen over ETZ maar daar gebeurt niet zo veel meer in. Om niet te dubbelposten een andere vraag;

Iedereen met een ERC20 account heeft blijkbaar een zooi scam/shitcoins ontvangen van EtherZero (althans ik wel). Ze staan op Yobit voor ongeveer 0.0045 BTC alleen zijn ze daar niet naar te depositen.

Best jammer. Toevallig meer mensen die ze ergens proberen te slijten? Is hier al meer info over? Of het gewoon lekker bij een scam laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

captainleduc schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:14:
Ik had in het handel topic al een discussie geprobeerd op gang te brengen over ETZ maar daar gebeurt niet zo veel meer in. Om niet te dubbelposten een andere vraag;

Iedereen met een ERC20 account heeft blijkbaar een zooi scam/shitcoins ontvangen van EtherZero (althans ik wel). Ze staan op Yobit voor ongeveer 0.0045 BTC alleen zijn ze daar niet naar te depositen.

Best jammer. Toevallig meer mensen die ze ergens proberen te slijten? Is hier al meer info over? Of het gewoon lekker bij een scam laten?
Toevallig heb ik door omstandigheden nog wat trades staan op yobit.

Die ETZ ging compleet mal daar. Van 45 naar 370 dollar en weer terug naar 120 ofzo binnen 5 a 6 uur. Gekte.

Geen idee hoe je die ETZ op yobit zou kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Wat verwachten jullie als morgen de futures aflopen? Er gaan geruchten over manipulatie om de prijs laag te houden. Dat zou dan voorbij moeten zijn en knallen we omhoog.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zomertje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:20:
Wat verwachten jullie als morgen de futures aflopen? Er gaan geruchten over manipulatie om de prijs laag te houden. Dat zou dan voorbij moeten zijn en knallen we omhoog.
Zou kunnen,

maar bij de futures zijn er altijd 2 partijen. Ene die het hoger verwachte en ene die het lager verwachte. Aannemend dat aan beide kanten een gelijk aantal whales zitten zouden ze tegen elkaar opboksen:p. Of het dan zoveel effect zal hebben: geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Lol ja dat verschil is wel erg groot. Toch zijn er best veel buyers dus snap ik nog steeds niet waarom ze dat doen. Witwassen? Pump en dump oid?
Wat ik niet kan achterhalen is of je vast zit aan die 3 coins of dat je bijvoorbeeld de ZCash hash power ook kan gebruiken voor het minen van andere coins. Als dat mogelijk is, zou je bijvoorbeeld met ZCash hashpower (EquiHash) Bitcoin Z kunnen minen als voorbeeld...

Even een kort rekensommetje/voorbeeld: Dat levert je dan een flinke berg coins op (8600 stuks), en dan maar hopen dat ze ooit een duppie waard worden :9 . Dan kom je met de huidige koers al op $90 aan waarde uit. Nog steeds lever je in maar het is al beduidend meer. Denk alleen ALS het al mogelijk is dat er geen coin te vinden is die je in die 24 uur break even zet, tenzij die munt 2x gaat net nadat je die hashpower gekocht hebt en je de muntjes binnen hebt.

Met een paar VPS servertjes, een thuisservertje en een oude machine met een oude Radeon Videokaart zit ik nu op 30 muntjes per dag Bitcoin Z, 8 wallets HTMLcoin die staan te minen en gemiddeld 5000 stuks per week opleveren met een beetje "luck" en 200 Bytecoins per week.

Lijkt vrij weinig maar sinds juni vorig jaar begonnen met Bytecoin, toen nog 1000/1200 per week (helaas loopt het rap terug) een flinke stack en stijging meegepakt (44k muntjes). HTMLCoin in een paar weken tijd 25.000 en dan nu BitCoin Z er bij. Voor de lange termijn, hardware was al afgeschreven (lag op zolder te niksen), VPS servers zijn ook allang betaald en stonden anders ook maar in slaapmodus, en die thuisserver host al mijn wallets, en die HTMLCoin wallets kunnen dan net zo goed minen, die bak staat toch al aan.

Met minimale investering nu ruim $400 aan muntjes bij elkaar. Was vorige maand op het hoogtepunt $1000 en daar $350 van gecashed. en de overige $650 is door de dip gezakt naar $400. Maar ach, dat stijgt wellicht nog wel een keer. "gratis" geld, met spullen waar ik toch anders niets meer mee zou doen. En de stroomkosten dan? Ach, een tijd geleden al mijn verlichting in huis vervangen door LED, dus dat strepen we dan tegen elkaar weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:55:
[...]

Kijk! Dat vind ik een hele goede opmerking. Zo had ik het nog niet bekeken.
Dit is puur hoe ik ernaar kijk en waar ik bij deze technologie een klein stapje voorwaarts zie. Ander voordeel (maar dat is wel erg utopisch gedacht) is dat als data in de hele supply chain transparant en voor iedereen inzichtelijk is dit als 'keurmerk' kan dienen. Nu worden keurmerken vaak beheert door centrale organisaties wat leidt tot scheve situaties. Als voorbeeld kan ik bijv. kleinschalige kwekers en slachterijen noemen. Deze kunnen vaak door hun kleinschaligheid en hieraan verbonden kosten geen keurmerk krijgen terwijl zij in sommige gevallen weldegelijk (ruim) voldoen aan de aan het keurmerk verbonden eisen. Grootschalige partijen kunnen door hun volume ditzelfde keurmerk wel bemachtigen echter uit kostenoogpunt ervoor kiezen hun werkwijze op het randje hiervan te handhaven.

Het is maar een stom voorbeeldje maar als dit transparant kan worden opgezet is het ook voor bijv. de consument mogelijk zelf te bepalen in hoeverre hij of zij belang hecht aan de werkwijze en is het niet meer noodzakelijk naar een stom statisch iets als een keurmerk te kijken. Het geeft ook de mogelijkheid tot enige nuance en niet puur en alleen het voldoet of het voldoet niet. Ik zie zeker in de voedselindustrie grote mogelijkheden hiervoor. Het is gewoon vreemd dat ik als afnemer bij kleinschalige leveranciers letterlijk naast de uitvoering van het hele proces heb gestaan maar de door mij afgenomen vleesproducten geen keurmerk hebben en in theorie dus minder 'diervriendelijk' waren dan een willekeurig plastic bakkie bij de appie. Dat klopt niet en zou imho in de toekomst ook niet meer mogelijk moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
mijn VEN vanochtend verkocht om in ICX te gaan.
even de dip afwachten om dan weer opnieuwe in te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Voor de teleurstellende gisteren die de boot dachten te hebben gemist voor ICX, hij staat nog bijna lager... :)

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
El_V schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:38:
mijn VEN vanochtend verkocht om in ICX te gaan.
even de dip afwachten om dan weer opnieuwe in te stappen :)
Is dat op dit moment niet lood om oud ijzer? Of heb je VEN voor de dip kunnen verkopen?

Ik ga juist weer vol bijkopen op VEN en lekker holden dan :). Verwacht dat die in ieder geval nog wel weer boven de $10 gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
Ypuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Is dat op dit moment niet lood om oud ijzer? Of heb je VEN voor de dip kunnen verkopen?

Ik ga juist weer vol bijkopen op VEN en lekker holden dan :). Verwacht dat die in ieder geval nog wel weer boven de $10 gaat komen.
nah, bij begin inkakken kunnen verkopen.. en zoals hierboven staat verwacht ik dat ICX wel weer kan gaan en dat verwacht ik van VEN nu even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:59
Dakillerbean schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Wat ik niet kan achterhalen is of je vast zit aan die 3 coins of dat je bijvoorbeeld de ZCash hash power ook kan gebruiken voor het minen van andere coins. Als dat mogelijk is, zou je bijvoorbeeld met ZCash hashpower (EquiHash) Bitcoin Z kunnen minen als voorbeeld...

Even een kort rekensommetje/voorbeeld: Dat levert je dan een flinke berg coins op (8600 stuks), en dan maar hopen dat ze ooit een duppie waard worden :9 . Dan kom je met de huidige koers al op $90 aan waarde uit. Nog steeds lever je in maar het is al beduidend meer. Denk alleen ALS het al mogelijk is dat er geen coin te vinden is die je in die 24 uur break even zet, tenzij die munt 2x gaat net nadat je die hashpower gekocht hebt en je de muntjes binnen hebt.

Met een paar VPS servertjes, een thuisservertje en een oude machine met een oude Radeon Videokaart zit ik nu op 30 muntjes per dag Bitcoin Z, 8 wallets HTMLcoin die staan te minen en gemiddeld 5000 stuks per week opleveren met een beetje "luck" en 200 Bytecoins per week.

Lijkt vrij weinig maar sinds juni vorig jaar begonnen met Bytecoin, toen nog 1000/1200 per week (helaas loopt het rap terug) een flinke stack en stijging meegepakt (44k muntjes). HTMLCoin in een paar weken tijd 25.000 en dan nu BitCoin Z er bij. Voor de lange termijn, hardware was al afgeschreven (lag op zolder te niksen), VPS servers zijn ook allang betaald en stonden anders ook maar in slaapmodus, en die thuisserver host al mijn wallets, en die HTMLCoin wallets kunnen dan net zo goed minen, die bak staat toch al aan.

Met minimale investering nu ruim $400 aan muntjes bij elkaar. Was vorige maand op het hoogtepunt $1000 en daar $350 van gecashed. en de overige $650 is door de dip gezakt naar $400. Maar ach, dat stijgt wellicht nog wel een keer. "gratis" geld, met spullen waar ik toch anders niets meer mee zou doen. En de stroomkosten dan? Ach, een tijd geleden al mijn verlichting in huis vervangen door LED, dus dat strepen we dan tegen elkaar weg ;)
Met welke mining software mine je die HTML-Coin? ik kan die CCminer nergens meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:20
WOW, juiste massive P&D op VEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Waar? Niet op Binance in elk geval.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:14

Liberteh

All your base belong to me

Waar heb je het over?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Wel op Binance, bij VEN/ETH zo te zien? Paar duizend coins gekocht op 84k
Pagina: 1 ... 23 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)