Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 20:43
Zijn er hier mensen die hier recentelijke de overstap van xs4all naar KPN hebben gemaakt op DSL? Wij zijn loyale xs4all-abonnees, maar nu zit ik toch sterk te overwegen over te stappen naar KPN. Op papier biedt KPN momenteel meer aan dan we nu van xs4all krijgen voor minder geld, en wij zijn F1-fans dus is het leuk dat je Viaplay het eerste jaar gratis krijgt. Bovendien nog geen bericht dat xs4all een deal met Viaplay heeft gemaakt, en de vraag is of dat gaat komen, dus ik wil ook op tijd iets regelen om straks de eerste race niet te missen.

Ter vergelijking, wij hebben momenteel 100/10 mbit internet met interactieve TV, een FritzBox modem en de Arris 5202 4K ontvanger. We hadden er ook nog Ziggo Sport Totaal bij, maar dat heb ik inmiddels opgezegd. Overigens hadden we niet veel aan die 4K-ontvanger, want xs4all biedt alleen 4K-zenders aan abonnees die glasvezel hebben.

Bij KPN zouden we omhoog gaan naar 200/20 mbit met hetzelfde of iets nieuwer modem, zelfde Arris 4K ontvanger en omliggende dienstverlening (opnemen, app, etc). Bonus is dat KPN vanaf 200 mbit wel 4K-zenders biedt. Dat stelt nu nog niet veel voor, maar wel handig om op de toekomst voorbereid te zijn. En ze bieden Viaplay aan; eerste jaar gratis en dan tegen een vergelijkbare prijs als Ziggo Sport Totaal wat ik hiervoor had.

Aangezien xs4all nu langzaam helemaal opgaat in KPN, denk ik dat het qua techniek en betrouwbaarheid allemaal niet meer zoveel uitmaakt bij welke provider ik zit. Is dat ook jullie ervaring, of zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik gebruik overigens geen bijzondere diensten van xs4all die KPN niet levert, dus weinig zorgen daarover.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 11:06
secret17 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:37:
Zijn er hier mensen die hier recentelijke de overstap van xs4all naar KPN hebben gemaakt op DSL? Wij zijn loyale xs4all-abonnees, maar nu zit ik toch sterk te overwegen over te stappen naar KPN. Op papier biedt KPN momenteel meer aan dan we nu van xs4all krijgen voor minder geld, en wij zijn F1-fans dus is het leuk dat je Viaplay het eerste jaar gratis krijgt. Bovendien nog geen bericht dat xs4all een deal met Viaplay heeft gemaakt, en de vraag is of dat gaat komen, dus ik wil ook op tijd iets regelen om straks de eerste race niet te missen.

Ter vergelijking, wij hebben momenteel 100/10 mbit internet met interactieve TV, een FritzBox modem en de Arris 5202 4K ontvanger. We hadden er ook nog Ziggo Sport Totaal bij, maar dat heb ik inmiddels opgezegd. Overigens hadden we niet veel aan die 4K-ontvanger, want xs4all biedt alleen 4K-zenders aan abonnees die glasvezel hebben.

Bij KPN zouden we omhoog gaan naar 200/20 mbit met hetzelfde of iets nieuwer modem, zelfde Arris 4K ontvanger en omliggende dienstverlening (opnemen, app, etc). Bonus is dat KPN vanaf 200 mbit wel 4K-zenders biedt. Dat stelt nu nog niet veel voor, maar wel handig om op de toekomst voorbereid te zijn. En ze bieden Viaplay aan; eerste jaar gratis en dan tegen een vergelijkbare prijs als Ziggo Sport Totaal wat ik hiervoor had.

Aangezien xs4all nu langzaam helemaal opgaat in KPN, denk ik dat het qua techniek en betrouwbaarheid allemaal niet meer zoveel uitmaakt bij welke provider ik zit. Is dat ook jullie ervaring, of zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik gebruik overigens geen bijzondere diensten van xs4all die KPN niet levert, dus weinig zorgen daarover.
Kleine nuance: Je krijgt Viaplay geen jaar gratis maar 9 maanden. Zo lang duurt het F1 seizoen en dat is ook de reclame: "Het hele F1 seizoen gratis".

Voor de rest van je vragen maakt DSL of glas niet veel uit. De diensten van KPN zijn hetzelfde op de uploadsnelheid na.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 07-02-2022 16:53 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 20:43
Barre73 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Kleine nuance: Je krijgt Viaplay geen jaar gratis maar 9 maanden. Zo lang duurt het F1 seizoen en dat is ook de reclame: "Het hele F1 seizoen gratis".

Voor de rest van je vragen maakt DSL of glas niet veel uit. De diensten van KPN zijn hetzelfde op de uploadsnelheid na.
Tja, 9 maanden of een jaar, ik zie het toch meer als welkomstcadeau dan als overwegingsfactor. :) Belangrijkste IMHO is dat ze überhaupt iets geregeld hebben, zodat ik niet weer een los abonnement direct bij Viaplay zelf moet hebben.

Maar zijn er nog substantiële verschillen in de techniek en stabiliteit van het netwerk tussen xs4all en KPN, of is dat echt verwaarloosbaar (geworden)?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32

13art

Moderator Mobile
secret17 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:37:
... en wij zijn F1-fans dus is het leuk dat je Viaplay het eerste jaar gratis krijgt.
Staat je niet blind op de F1 aanbieding. Het loont de moeite om te kijken naar een aanbieding voor 12 maanden korting en waarbij je ook nog een cashback krijgt.

Zelf onlangs 200mbit jaarabonnement afgelosten met 12 maanden korting (dus een jaar lang 35 euro pm voor 200mbit lijn + tv) en een cashback van 80 euro. Zelf een jaar abonnement afgesloten bij Viaplay voor 99 euro. Alles bij elkaar was dat bijna 100 euro goedkoper dan die Viaplay aanbieding bij KPN.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Ben een slordige 1 1/2 week terug geforceerd overgezet van XS4ALL naar KPN (beide koper, want KPN=lui). Ik wist dat door de uitholling van XS4ALL dat zou gebeuren, maar nog steeds niet helemaal blij mee. Afijn - de lijn bij XS4ALL was meestal goed. Af en toe kleine probleempjes (meestal door een fout van KPN), maar kan gebeuren.

Vorige week na de overzetting kreeg ik ruis op de telefoonlijn. Modem gereset, probleem was over. Dacht dat het gewoon even het intrainen was. Heeft het een aantal dagen goed gedaan, maar nu merk ik WEER dat mijn telefoonlijn moeilijk loopt te doen, en dit keert helpt een reset niet. En natuurlijk is de klantenservice van KPN niet bereikbaar.

Ik begin nu al ziek te worden van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:03
Ik ga per mei over van online naar KPN vanwege de 12 maanden 35 euro actie en omdat glasvezel hier bijna beschikbaar is. Zodra dat er is ga ik naar 1gb glas (vermoedelijk juni).

Nu staat in de welkomsmail van KPN dat mijn verbinding aangepast moet worden en daar een (gratis) monteur voor komt. Ik zal niet weten wat er aangepast moet worden voor de dsl verbinding. Ik heb het standaard modem besteld. Geen fitzbox. Dan is het een kwestie van online modem vervangen door kpn modem en klaar, toch?

Voor glas is een monteur nodig. Dat kun je zelf niet aansluiten, maar ik kan zelf wel een modempje op de telefoonlijn prikken. Als een monteur moet komen dan moet ik weer speciaal thuis zijn, etc.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
rimave schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:58:
Ik ga per mei over van online naar KPN vanwege de 12 maanden 35 euro actie en omdat glasvezel hier bijna beschikbaar is. Zodra dat er is ga ik naar 1gb glas (vermoedelijk juni).

Nu staat in de welkomsmail van KPN dat mijn verbinding aangepast moet worden en daar een (gratis) monteur voor komt. Ik zal niet weten wat er aangepast moet worden voor de dsl verbinding. Ik heb het standaard modem besteld. Geen fitzbox. Dan is het een kwestie van online modem vervangen door kpn modem en klaar, toch?

Voor glas is een monteur nodig. Dat kun je zelf niet aansluiten, maar ik kan zelf wel een modempje op de telefoonlijn prikken. Als een monteur moet komen dan moet ik weer speciaal thuis zijn, etc.
Dan vermoed ik toch dat KPN je op de nog niet bestaande glasvezel lijn heeft gezet. Juni is minder dan 4 maanden weg dus jouw adres is al bestelbaar voor KPN bij KPN Netwerk. Maar dit is niet de bedoeling van die "vooruitbestelling".
Als de wiedeweerga KPN bellen en vragen of jouw nieuwe abonnement via de glasstraat is gelopen. En zo ja, cancellen of uit laten stellen tot je glasaansluiting gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:14
Ik ga de vraag toch nog maar eens herhalen :) zijn er hier Pair Bonding klanten met 200/60 aanwezig? Halen jullie dat nog als je via Speedtest.net een test doet via KPN Amsterdam, KPN Rotterdam of Leaseweb Haarlem?

Update: Onze Fritzbox traint netjes in op 222/66. Testen zijn bekabeld gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door king006 op 24-04-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
king006 schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:52:
Ik ga de vraag toch nog maar eens herhalen :) zijn er hier Pair Bonding klanten met 200/60 aanwezig? Halen jullie dat nog als je via Speedtest.net een test doet via KPN Amsterdam, KPN Rotterdam of Leaseweb Haarlem?
doe je het op wifi of bekabeld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice Minelandr
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-12-2024
king006 schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:52:
Ik heb hier een 200/60 abonnement van KPN met pair bonding. De Fritzbox krijgt netjes 222 mbit/s down en 63 mbit/s up binnen.
https://www.speedtest.net/result/13071207089.png (Getest op KPN Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@jopoh,

Uiteraard via een kabel en zonder rand apparatuur 😃

@Ice Minelandr,

Interessant! Ik stuur jou even een privébericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:46
Gisteren heb ik gebruik gemaakt van de KPN aanbieding via de Breedbandwinkel: 12 maanden voor 35 euro per maand voor internet en tv. De prijs is hetzelfde voor glasvezel of vdsl van 50, 100 of 200 Mb. Daarbovenop krijg je 60 euro cashback.

Ik werd nog wel gebeld of ik niet liever meteen glasvezel had, wat al wel in de straat ligt maar nog niet tot in de woning. Dat heb ik niet gedaan ook al omdat ik op de bovenste verdieping woon en afhankelijk ben van alle buren onder me door wiens meterkasten de glasvezelkabel omhoog moet. Glas wordt hier pas eind van dit jaar collectief aangesloten volgens KPN.

Dus gisteren besteld, en vandaag werd de hardware reeds bezorgd. Aangesloten en er staat ook al signaal op de vdsl lijn hoewel de ingangsdatum eigenlijk pas volgende week zou zijn. Erg veel sneller kan niet, lijkt me. In de wijkkast hoefde niets veranderd te worden want ik had ooit al eens Telfort en later Budget, kennelijk laten ze die patches gewoon zitten. De snelheid is keurig in orde, 188/31 Mb, waarmee ik zeer tevreden ben.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 25-05-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Na alle prijsverhogingen van Ziggo ben ik het een beetje beu. Nieuwe klanten krijgen gouden eieren aangeboden en bestaande klanten worden afgescheept met een euro of 6 per maand korting. Belachelijk. Het jammere is is dat ik vrij weinig keuze heb in alternatieven. Maar ik ben nu op KPN gestuit, met zijn 200Mbits komt dat aardig in de buurt van de 300/30 die ik nu bij Ziggo heb.

Maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van mensen die ofwel de overstap hebben gedaan ofwel een 200 Mbit lijn hebben van KPN. Is het wat? Beetje stabiel? Veel issues of niet?

Heb met Ziggo vrijwel geen issues, Internet is gewoon lekker snel, alleen de prijs is dus belachelijk vind ik. Maar ben eigenlijk vrij bang om over te stappen. Komt ook omdat ik in het verleden (15 jaar terug ongeveer) veel issues had met KPN.
grun93 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:16:
Gisteren heb ik gebruik gemaakt van de KPN aanbieding via de Breedbandwinkel: 12 maanden voor 35 euro per maand voor internet en tv. De prijs is hetzelfde voor glasvezel of vdsl van 50, 100 of 200 Mb. Daarbovenop krijg je 60 euro cashback.

Ik werd nog wel gebeld of ik niet liever meteen glasvezel had, wat al wel in de straat ligt maar nog niet tot in de woning. Dat heb ik niet gedaan ook al omdat ik op de bovenste verdieping woon en afhankelijk ben van alle buren onder me door wiens meterkasten de glasvezelkabel omhoog moet. Glas wordt hier pas eind van dit jaar collectief aangesloten volgens KPN.

Dus gisteren besteld, en vandaag werd de hardware reeds bezorgd. Aangesloten en er staat ook al signaal op de vdsl lijn hoewel de ingangsdatum eigenlijk pas volgende week zou zijn. Erg veel sneller kan niet, lijkt me. In de wijkkast hoefde niets veranderd te worden want ik had ooit al eens Telfort en later Budget, kennelijk laten ze die patches gewoon zitten. De snelheid is keurig in orde, 188/31 Mb, waarmee ik zeer tevreden ben.
Dank voor de tip, zit nu ook op breedbandwinkel te chekcen maar ik zie nergens de 60,- cashback. Waar zie je die staan?

Zat ook al te kijken bij KPN zelf maar daar krijg je maar 6 maanden korting. Dacht dan neem ik de TV en verkoop ik die op Marktplaats voor 300,- maar dat is natuurlijk ook niet zeker of dat lukt. Maar met die 60,- cashback erboven op is het zeker een hele goede deal. Ik krijg maar 10,- cashback van breedbandinternet.

[ Voor 49% gewijzigd door sassymousasi op 08-06-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12
sassymousasi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:10:
Maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van mensen die ofwel de overstap hebben gedaan ofwel een 200 Mbit lijn hebben van KPN. Is het wat? Beetje stabiel? Veel issues of niet?
Hier zit ik op slechts 100 meter van een straatkast. Daarom haal ik zonder problemen ↓ 221,9 Mbit/s en ↑ 32,1 Mbit/s zonder pair bonding.
Is in de twee jaar dat we hier nu wonen nog nooit uitgevallen. Superstabiel dus. Maar ik denk dat er bij het bouwrijp maken van de bouwgrond hier ook een nieuwe kabel naar die straatkast getrokken is.

Kortom: het zal er bij KPN best van afhangen wat de kwaliteit van de kabel naar je huis is, en hoe ver je van de straatkast zit.

Verder geen ervaring met Ziggo trouwens. Die kabel werd hier in huis gratis aangelegd, en die van KPN alleen als we daar ook een aansluiting zouden nemen. Dus maar begonnen met KPN, en daar tevreden mee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Na alle prijsverhogingen van Ziggo ben ik het een beetje beu. Nieuwe klanten krijgen gouden eieren aangeboden en bestaande klanten worden afgescheept met een euro of 6 per maand korting. Belachelijk. Het jammere is is dat ik vrij weinig keuze heb in alternatieven. Maar ik ben nu op KPN gestuit, met zijn 200Mbits komt dat aardig in de buurt van de 300/30 die ik nu bij Ziggo heb.

Heb met Ziggo vrijwel geen issues, Internet is gewoon lekker snel, alleen de prijs is dus belachelijk vind ik. Maar ben eigenlijk vrij bang om over te stappen. Komt ook omdat ik in het verleden (15 jaar terug ongeveer) veel issues had met KPN.

[...]

Dank voor de tip, zit nu ook op breedbandwinkel te chekcen maar ik zie nergens de 60,- cashback. Waar zie je die staan?

Zat ook al te kijken bij KPN zelf maar daar krijg je maar 6 maanden korting. Dacht dan neem ik de TV en verkoop ik die op Marktplaats voor 300,- maar dat is natuurlijk ook niet zeker of dat lukt. Maar met die 60,- cashback erboven op is het zeker een hele goede deal. Ik krijg maar 10,- cashback van breedbandinternet.
Ik neem aan dat de postcodecheck van KPN ook werkelijk rondom die 200 Mbit heeft aangegeven?
Er zullen zeker een paar plaatsen in NL zijn waar de staat van de kabel zodanig is dat dit echt regelmatig storingen geeft. Maar dat zijn er niet zo veel dus de kans dat het prima gaat is ook gewoon heel groot.

Daarnaast heb je bij KPN 14 dagen bedenktijd nadat de bestelling is geleverd (lees: de dienst is gaan werken). Mocht er dus echt iets niet goed zijn dan kan je alsnog er vanaf zien.

De huidige DSL waarbij je tot 200 Mbit kan halen is erg stabiel. Ik lees daar eigenlijk maar heel weinig klachten over. Wel over de nieuwe glasvezel maar dat geldt hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Andrehj schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Hier zit ik op slechts 100 meter van een straatkast. Daarom haal ik zonder problemen ↓ 221,9 Mbit/s en ↑ 32,1 Mbit/s zonder pair bonding.
Is in de twee jaar dat we hier nu wonen nog nooit uitgevallen. Superstabiel dus. Maar ik denk dat er bij het bouwrijp maken van de bouwgrond hier ook een nieuwe kabel naar die straatkast getrokken is.

Kortom: het zal er bij KPN best van afhangen wat de kwaliteit van de kabel naar je huis is, en hoe ver je van de straatkast zit.

Verder geen ervaring met Ziggo trouwens. Die kabel werd hier in huis gratis aangelegd, en die van KPN alleen als we daar ook een aansluiting zouden nemen. Dus maar begonnen met KPN, en daar tevreden mee.
Dank. Ik weet niet zo goed waar de straatkast staat, dat moet ik even gaan checken.
Barre73 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:41:
[...]

Ik neem aan dat de postcodecheck van KPN ook werkelijk rondom die 200 Mbit heeft aangegeven?
Er zullen zeker een paar plaatsen in NL zijn waar de staat van de kabel zodanig is dat dit echt regelmatig storingen geeft. Maar dat zijn er niet zo veel dus de kans dat het prima gaat is ook gewoon heel groot.

Daarnaast heb je bij KPN 14 dagen bedenktijd nadat de bestelling is geleverd (lees: de dienst is gaan werken). Mocht er dus echt iets niet goed zijn dan kan je alsnog er vanaf zien.

De huidige DSL waarbij je tot 200 Mbit kan halen is erg stabiel. Ik lees daar eigenlijk maar heel weinig klachten over. Wel over de nieuwe glasvezel maar dat geldt hier niet.
Jep heb de postcode check gedaan, 200/62 is de uitkomst. Glasvezel ligt er bij mij nog niet dus vandaar. Vermoedelijk zal de stabiliteit en snelheid wel prima zijn.

Maar ik zie dat de cashback van 60,- alleen op de 100Mbit geldt bij breedbandinternet, wel jammer want ik heb wel echt 200Mbit nodig, misschien kan ik ze contacten of ze toch op de 200 ook een 60,- cashback doen, in dat geval wil ik vandaag nog de boel in gang zetten. Anders moet ik toch maar even verder zoeken..

EDIT: ik bedenk me nu. Stel ik zou die 100Mbit lijn afnemen bij Breedbandinternet en dus de 60,- cashback ontvangen. Zou ik dan een maandje erna bij KPN kunnen aangeven dat ik 200Mbit wil overschakelen? Of vervalt dan mijn 12 maanden korting? :+

[ Voor 5% gewijzigd door sassymousasi op 08-06-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
[...]
Die staat er nu niet meer, misschien dat het een tijdelijke actie was die alleen in mei gold? Ik ben 14 dagen geleden al overgestapt en in de bevestiging staat dat ik wel 60 euro retour krijg.

Het is zeker zeer stabiel. Snel geleverd en aangesloten zonder problemen. Qua tv ben ik ook tevreden, eigenlijk zie ik geen verschil met ziggo. Maar de 32" tv is relatief klein, dan lijkt alles prima. Bij het zappen heb je eerst een fractie dat het beeld bevriest. Sommigen vinden dat vervelend, mij stoort het niet. Bij het overschakelen naar een ander kanaal zie je onderin gedurende een aantal seconden een grote balk met informatie, dat had van mij niet gehoeven of in ieder geval korter. Ik heb nog niet ontdekt of dat aan te passen is. Het geluid is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

grun93 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:36:
[...]

Die staat er nu niet meer, misschien dat het een tijdelijke actie was die alleen in mei gold? Ik ben 14 dagen geleden al overgestapt en in de bevestiging staat dat ik wel 60 euro retour krijg.

Het is zeker zeer stabiel. Snel geleverd en aangesloten zonder problemen. Qua tv ben ik ook tevreden, eigenlijk zie ik geen verschil met ziggo. Maar de 32" tv is relatief klein, dan lijkt alles prima. Bij het zappen heb je eerst een fractie dat het beeld bevriest. Sommigen vinden dat vervelend, mij stoort het niet. Bij het overschakelen naar een ander kanaal zie je onderin gedurende een aantal seconden een grote balk met informatie, dat had van mij niet gehoeven of in ieder geval korter. Ik heb nog niet ontdekt of dat aan te passen is. Het geluid is prima.
Kan je gewoon aanpassen in de tv box.
Van 1sec tot langer.

En heb hier ook 200/30
Gewoon stabiel heeft er in 2 jaar maar 1x een paar uur uitgelegen.

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 08-06-2022 17:49 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zie nu een paar keer 200/30 voorbijkomen maar is 't niet 200/60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
tiguan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:02:
FF testen, nee het is hier 200/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Ik krijg inderdaad ook op KPN 200/62 voorgeschoteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 22:12
Via VPLUS 200/30 via 1 aderpaar. Via BVVDSL2 200/60 via 2 aderparen. Dus beide kun je tegenkomen, je hebt hierin geen keuze, het hangt er vanaf wat bij jou mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12
gjtm schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:46:
Via VPLUS 200/30 via 1 aderpaar. Via BVVDSL2 200/60 via 2 aderparen. Dus beide kun je tegenkomen, je hebt hierin geen keuze, het hangt er vanaf wat bij jou mogelijk is.
Wel belangrijk (voor Tweakers die niet het door KPN beschikbaar gestelde modem willen gebruiken) is dat niet elk modem pair bonding ondersteunt. Mijn Fritz!Box 7590 snapt dat bijvoorbeeld niet. Als ik naar pair bonding had gekund (wat hier niet wordt aangeboden) had ik een andere FB moeten kopen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
Inmiddels contact opgenomen met breedbandinternet en zij gaven aan dat zij de 60,- cashback ook wel voor mij zouden kunnen doen. Dus niets meer dan lof voor die gasten! Aanradertje!

Ik weet niet hoe het precies werkt want ook zij zijn een middleman (en meestal heb ik het niet zo op middleman, maar het is een hele mooie puike deal die ik direct via KPN zeker niet had kunnen afsluiten.)

Dank voor het noemen van breedbandinternet.nl @grun93 !

[ Voor 65% gewijzigd door sassymousasi op 09-06-2022 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@sassymousasi,

Werkt gewoon prima hoor en eigenlijk nooit storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23
Wie weet wat meer over Y kabels? Ik heb een bonded line, de FritzBox geeft aan dat beide lijnen elkaar beinvloeden en dat het een paar Mbit zakt in snelheid. KPN heeft er al een keer naar gekeken maar krijgt het niet beter, het koper is goed, het glas ligt voor de deur.

Nu klapt de lijn er de laatste tijd ook uit, en dat is wel vervelend. Wie weet waarom het modem niet in trained als ik een normale 2 aderige telefonie kabel gebruik (middelste pinnetjes). Zou hij met een normale kabel op beide lijnen moeten intrainen als je een bonded klant bent, resp gebruikt. Of de blauwe of het witte isra koppelvlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
De Y kabel gaat van 2 stekkers met 2 aders naar 1 stekker met 4 aders:
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/1eb4a0e8-99f1-4008-bc14-a1149a337ba4.png

Een normale kabel zal bij een aansluiting met 2 aansluitingen dus niet werken, hooguit met 1 lijn.

Verder kan ik je niet helpen, misschien last van een slechte verbinding.

[ Voor 32% gewijzigd door RMartijnR op 10-06-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
stormfly schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:09:
Wie weet wat meer over Y kabels? Ik heb een bonded line, de FritzBox geeft aan dat beide lijnen elkaar beinvloeden en dat het een paar Mbit zakt in snelheid. KPN heeft er al een keer naar gekeken maar krijgt het niet beter, het koper is goed, het glas ligt voor de deur.

Nu klapt de lijn er de laatste tijd ook uit, en dat is wel vervelend. Wie weet waarom het modem niet in trained als ik een normale 2 aderige telefonie kabel gebruik (middelste pinnetjes). Zou hij met een normale kabel op beide lijnen moeten intrainen als je een bonded klant bent, resp gebruikt. Of de blauwe of het witte isra koppelvlak?
Welke fritzbox gebruik je? Er zijn wel wat issues met de fritzbox 7583. Daar is door avm ook een hardware revisie voor uitgevoerd, maar ook deze nieuwe modellen werken niet vlekkeloos. Enige wat dan overblijft is een ander modem. De 7581 heeft dit probleem niet. V10 zou ook prima moeten werken. Als dat al geprobeerd is en issue blijft dan is er uiteraard waarschijnlijk wat anders aan de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door gjtm op 10-06-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:09:

Heeft KPN op afstand gekeken of met een monteur ter plaatse?
Wat bedoel je met witte pinnetjes?
Je hebt toch wel een nieuw en modern ISRA gemonteerd gekregen met twee RJ11 uitgangen?
Glas ligt voor de deur maar is nog niet te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
RMartijnR schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:20:
De Y kabel gaat van 2 stekkers met 2 aders naar 1 stekker met 4 aders:
[Afbeelding]

Een normale kabel zal bij een aansluiting met 2 aansluitingen dus niet werken, hooguit met 1 lijn.

Verder kan ik je niet helpen, misschien last van een slechte verbinding.
Sorry ja ik bedoel ook dat ik dan liever op 1 lijn wil blijven draaien. Ik heb BudgetThuis gehad op dikader1 en dat heeft 14 maanden zonder outage gedraaid. Nu bij KPN met bonding is het geneuzel.

Ik vroeg mij af of er in de Y kabel nog weerstandjes zitten die e.a. slim doorgeven aan het modem oid. Heb net nog een ander kabeltje gevonden die ga ik even op dikader 1 plaatsen en kijken of ik dan met 1 lijn een beter resultaat heb.
gjtm schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:35:
[...]

Welke fritzbox gebruik je? Er zijn wel wat issues met de fritzbox 7583. Daar is door avm ook een hardware revisie voor uitgevoerd, maar ook deze nieuwe modellen werken niet vlekkeloos. Enige wat dan overblijft is een ander modem. De 7581 heeft dit probleem niet. V10 zou ook prima moeten werken. Als dat al geprobeerd is en issue blijft dan is er uiteraard waarschijnlijk wat anders aan de hand.
7581 of een Zyxel, beide vliegen offline met line sync issues in de logs.

Om door een ringetje te halen, zou je zeggen op basis van deze plaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1yn-TsoD7wZwIdeExLKCKp0b1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xV9qQq34d1G1HHaSvpQbEIbQ.png?f=fotoalbum_large
Barre73 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Heeft KPN op afstand gekeken of met een monteur ter plaatse?
Wat bedoel je met witte pinnetjes?
Je hebt toch wel een nieuw en modern ISRA gemonteerd gekregen met twee RJ11 uitgangen?
Glas ligt voor de deur maar is nog niet te activeren?
Monteur ter plaatse die alles OK bevonden heeft, ik heb idd een ISRA met 2 uitgangen. En ik wil heel graag, net als met Budget Thuis, nu dikader 1 eens een aantal weken laten draaien ipv bonded. Maar somehow komt de linesync dan niet up.

Jeps KPN glas ligt voor de deur, al een paar maanden maar ik denk dat de las ploegen erg druk zijn. Drukker dan de graaf ploegen _/-\o_ zal je nog ff de postcode per PB sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 10-06-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
In principe zou je dan gewoon 1 ader moeten kunnen aansluiten en moet de lijn ook werken, iig met de v10, op een fritzbox werkt dat geloof dat minder. Je kunt anders kpn bellen en vragen je terug te zetten naar 1 ader en het uitzitten tot glasvezel leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Niet meer van toepassing.

[ Voor 93% gewijzigd door PeterZ(on) op 10-06-2022 12:28 ]

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
gjtm schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:10:
In principe zou je dan gewoon 1 ader moeten kunnen aansluiten en moet de lijn ook werken, iig met de v10, op een fritzbox werkt dat geloof dat minder. Je kunt anders kpn bellen en vragen je terug te zetten naar 1 ader en het uitzitten tot glasvezel leverbaar is.
Je hebt gelijk het is een Fritzbox dingetje, blijkbaar roept de centrale in het protocol iets over bonding waardoor de Fritz op die tweede lijn blijft wachten? Zojuist de Zyxel aangesloten en die komt direct op via 1 lijn.

Het terugzetten bij KPN is inderdaad een optie, ik wil eerst nog de individuele lijnen beter doortesten. Downloaden doe ik niet veel, upload van 60Mbit merk je wel goed bij het versturen van bestanden of filmpjes op je mobiel. Dat laatste zou ik dan kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
stormfly schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Ik vroeg mij af of er in de Y kabel nog weerstandjes zitten die e.a. slim doorgeven aan het modem oid. Heb net nog een ander kabeltje gevonden die ga ik even op dikader 1 plaatsen en kijken of ik dan met 1 lijn een beter resultaat heb.
In de kabel zitten geen verdere componenten, zijn alleen koperdraden.
Het modem zal op basis van de aangesloten lijnen detecteren of er op 1 van beide of op beide lijnen een signaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
RMartijnR schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:35:
[...]

In de kabel zitten geen verdere componenten, zijn alleen koperdraden.
Het modem zal op basis van de aangesloten lijnen detecteren of er op 1 van beide of op beide lijnen een signaal staat.
Ja zo was mijn beeld ook. Waarom kan een Fritzbox dan niet intrainen op 1 line en een Zyxel wel?

Zou er geen line handshake zijn die “bonded” meegeeft in een datapakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-06 23:59
Inmiddels heb ik hier een pair bonding verbinding dat 200/60 zou moeten leveren. Nou haal ik dat net niet en vraag ik mij toch af waarom dat zo is. Om te beginnen even ter info, de snelheid is niet drastisch laag maar toch. Met een speed test haalt hij max 193/50, de upload blijft vrijwel altijd rond de 50 hangen enkel de download die moeite heeft. Soms haalt hij "maar" 170-175 en als hij hoger gaat gaat dat moeizaam. Voorheen had ik ziggo en knalde meteen naar de 300mb/s. Ik heb vanuit kpn een v10 ontvangen voor pairbonding maar inmiddels hangt er een fritz 7583, voor snelheid maakt het geen verschil. De test doe ik rechtstreeks bekabeld naar mijn pc zonder andere rand apparatuur. Als ik contact opneem met kpn dan krijg ik te horen dat het normaal is dat er marges in de snelheid kan en mag zitten. Volgens de monteur is de koper netwerk in goede staat voor beide lijnen..
heeft iemand nog een tip voor mij waar ik evt naar zou kunnen kijken? fouten in de dsl/spectrum o.i.d?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
Tweakwondo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:19:
Inmiddels heb ik hier een pair bonding verbinding dat 200/60 zou moeten leveren. Nou haal ik dat net niet en vraag ik mij toch af waarom dat zo is. Om te beginnen even ter info, de snelheid is niet drastisch laag maar toch. Met een speed test haalt hij max 193/50, de upload blijft vrijwel altijd rond de 50 hangen enkel de download die moeite heeft. Soms haalt hij "maar" 170-175 en als hij hoger gaat gaat dat moeizaam. Voorheen had ik ziggo en knalde meteen naar de 300mb/s. Ik heb vanuit kpn een v10 ontvangen voor pairbonding maar inmiddels hangt er een fritz 7583, voor snelheid maakt het geen verschil. De test doe ik rechtstreeks bekabeld naar mijn pc zonder andere rand apparatuur. Als ik contact opneem met kpn dan krijg ik te horen dat het normaal is dat er marges in de snelheid kan en mag zitten. Volgens de monteur is de koper netwerk in goede staat voor beide lijnen..
heeft iemand nog een tip voor mij waar ik evt naar zou kunnen kijken? fouten in de dsl/spectrum o.i.d?
Volgens wie of wat zou het precies 200/60 moeten zijn? Het abonnement wat je op koper afneemt is altijd tot X snelheid. Op xDSL heb je te maken met verlies naarmate de afstand tot de dslam groter wordt. 193/50 is dan toch echt een prima snelheid.
Ziggo loopt via compleet andere kabels, dat moet je niet met xDSL vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
gjtm schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:42:
[...]

Volgens wie of wat zou het precies 200/60 moeten zijn? Het abonnement wat je op koper afneemt is altijd tot X snelheid. Op xDSL heb je te maken met verlies naarmate de afstand tot de dslam groter wordt. 193/50 is dan toch echt een prima snelheid.
Ziggo loopt via compleet andere kabels, dat moet je niet met xDSL vergelijken.
ik had er even bij moeten vermelden dat de fritz wel aangeeft connected 215.5 down en 60.8 up.
zodoende begrijp ik niet waarom er niet toch 200 behaald kan worden terwijl het wel "binnen" komt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
@Tweakwondo zo'n kleine afwijking is niet zo gek. Uiteindelijk heb je ook overhead op je ip verkeer (start, stop en controle bit per pakketje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tweakwondo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:47:
[...]

ik had er even bij moeten vermelden dat de fritz wel aangeeft connected 215.5 down en 60.8 up.
zodoende begrijp ik niet waarom er niet toch 200 behaald kan worden terwijl het wel "binnen" komt. :)
Hier dezelfde situatie, viel mij ook wat tegen, alsnog tevreden. Wat is de afstand tot de centrale bij het fritz DSL menu?

Maatje heeft daar 50m staan en dan haalt hij het wel 200. Ik heb in de logs gezien dat de lijnen elkaar beïnvloeden. Ik haal niet op elke Speedtest server 190 (alleen op RETN) vaak ook wel 120 op andere servers.

Up is altijd strak 60. Hoe is dat bij jou, overal stabiel of ook invloed omdat je wat verder weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:07
Tweakwondo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:19:
Ik denk dat KPN de 200Mbit hard afknijpt op 200Mbit.
Ik heb een tijdje 200/200 glas gehad en daar kwam ik ook rond de 195Mb tot 200 down uit, en iets van 220Mb up.

Zou je op pairbonding 100/10 afnemen, dan tik je waarschijnlijk ook 120/60 aan. (Op glas 120 down).

Ik gok dat het daar wel eens in kan zitten. Andere verklaring heb ik niet. De andere pakketten hebben een forse marge, maar bij 200/200 glas kreeg ik vrijwel de snelheid waarvoor werd betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
stormfly schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:47:
[...]

Hier dezelfde situatie, viel mij ook wat tegen, alsnog tevreden. Wat is de afstand tot de centrale bij het fritz DSL menu?

Maatje heeft daar 50m staan en dan haalt hij het wel 200. Ik heb in de logs gezien dat de lijnen elkaar beïnvloeden. Ik haal niet op elke Speedtest server 190 (alleen op RETN) vaak ook wel 120 op andere servers.

Up is altijd strak 60. Hoe is dat bij jou, overal stabiel of ook invloed omdat je wat verder weg zit?
Ik zit ongeveer 315 meter vanaf de dslam. Met 50meter heeft hij waarschijnlijk een Vplus verbinding. Ik heb pair bonding. Upload zit gemiddeld rond de 50mbs. Download verschilt nog wel maar niet zo laag als 120. Wat is jou afstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tweakwondo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Ik zit ongeveer 315 meter vanaf de dslam. Met 50meter heeft hij waarschijnlijk een Vplus verbinding. Ik heb pair bonding. Upload zit gemiddeld rond de 50mbs. Download verschilt nog wel maar niet zo laag als 120. Wat is jou afstand ?
220m en de logs laten ook zien dat de line impaired is. Soms 190 soms 120, heel wisselend, heb er geen last van. Als Tweaker wil,je het wel graag verholpen hebben 🤣

Nee VPLUS kent geen bonding bij KPN, hij heeft hetzelfde als ons 200/60 met een Y kabel alleen een veel kortere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
stormfly schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:36:
[...]

220m en de logs laten ook zien dat de line impaired is. Soms 190 soms 120, heel wisselend, heb er geen last van. Als Tweaker wil,je het wel graag verholpen hebben 🤣

Nee VPLUS kent geen bonding bij KPN, hij heeft hetzelfde als ons 200/60 met een Y kabel alleen een veel kortere afstand.
ik weet dat je geen pair bonding hebt met een vplus verbinding maar gezien de afstand dacht ik dat hij dan wel een PB lijn heeft maar goed dan heb je ook geen 60mbs up. Het is ook inderdaad vooral beter begrijpen waarom het gebeurd en hoe de verbindingen werken dan echt een probleem die paar mbs merk je in de praktijk weinig van. Downloaden doe ik sowieso al veel minder vandaar de sta terug van 300 ziggo naar 200kpn niet zo een probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:43:
@Tweakwondo zo'n kleine afwijking is niet zo gek. Uiteindelijk heb je ook overhead op je ip verkeer (start, stop en controle bit per pakketje).
Dat klopt. Daarom stuurt KPN ook (indien mogelijk) 2 x 110 Mbit vanuit de Dslam. Dus 220 in totaal. Dan zou je na overhead op rond de 200 moeten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 15:47
Goedemorgen, even een vraagje over een aansluitpunt. Ik heb voor mijn ouders het abonnement bij KPN omgezet en was van plan een Fritz!Box te installeren. Na advies van KPN een 7590 aangeschaft maar die kreeg ik gisteren dus met geen mogelijkheid aan de praat. Beide kabels gaan nu via een Y-kabel naar de huidige Experiabox V10 waar zowel het lampje van L1 en L2 brandt.

Klopt het dat dit aansluitpunt één is met pairbonding? En dat ik dan dus eigenlijk een 7581 of 7583 nodig heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j25O0zUyIqrRrLkQhejI7zYzb4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wenEnDHLpd5Q9Rmk6J1EBBpZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Sir Bacon Mag ik vragen waarom je bij je ouders niet lekker de Experiabox laat staan? Ik heb deze ook gebruikt in mijn KPN tijd (tot een jaar geleden) en die beviel mij prima. Zeker bij je ouders, tenzij die speciale dingen doen, zou ik lekker met het provider modem werken. Zou bij slechte wi-fi dan eerder inzetten op accesspoint(s).
(maar dat is mijn bescheiden mening :) scheelt ook nog geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Sir Bacon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:39:
Goedemorgen, even een vraagje over een aansluitpunt. Ik heb voor mijn ouders het abonnement bij KPN omgezet en was van plan een Fritz!Box te installeren. Na advies van KPN een 7590 aangeschaft maar die kreeg ik gisteren dus met geen mogelijkheid aan de praat. Beide kabels gaan nu via een Y-kabel naar de huidige Experiabox V10 waar zowel het lampje van L1 en L2 brandt.

Klopt het dat dit aansluitpunt één is met pairbonding? En dat ik dan dus eigenlijk een 7581 of 7583 nodig heb?

[Afbeelding]
Jeps zie een paar posts van mij geleden, de Fritz heeft er moeite mee om op een bonded line op 1 aderpaar " up te komen".

Wat @jongetje zegt. Die V10 laten staan, scheelt je weer beheer klusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
@jongetje : dank voor je reactie. Ze gaan ook aan de KPN TV en waar die staat is geen netwerk kabel. Dus daarvoor heb ik een Fritz 1200AX repeater gekocht met RJ45 contact. Die heb ik gisteren aan de Experiabox gekoppeld, maar de IPTV gaf alleen een foutmelding. Thuis werken die repeaters op mijn Fritz!box zonder problemen. Verder wil ik ook graag de DECT telefoon op de Fritz aansluiten en het telefoonboek voor ze gebruiken. Maar ik snap je punt.

@stormfly : O, geen 7590 dus. Eens even nadenken wat ik dan ga doe. Misschien bij KPN maar eens vragen naar de SuperWifi punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Sir Bacon Als ze een redelijk nieuwe TV hebben (of een appleTV, AndroidTV, amazon firestick) dan kunnen ze ook de app gebruiken van KPN om tv te kijken. Als de TV (of die mediaspeler) dan Wi-Fi heeft is het misschien al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:40

Wildfire

Joy to the world!

Sir Bacon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:39:

[Afbeelding]
Dit is niet het echte aansluitpunt (ISRA). Die zit ergens anders en is blijkbaar met een kabel verlengd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
Wildfire schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:43:
[...]

Dit is niet het echte aansluitpunt (ISRA). Die zit ergens anders en is blijkbaar met een kabel verlengd.
De kabel naar deze dubbele RJ11 aansluiting komt uit een lasdop 30 cm verderop. Wat de technische/ juridische definitie van een aansluitpunt is weet ik niet, maar hier prik ik in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
jongetje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:05:
@Sir Bacon Als ze een redelijk nieuwe TV hebben (of een appleTV, AndroidTV, amazon firestick) dan kunnen ze ook de app gebruiken van KPN om tv te kijken. Als de TV (of die mediaspeler) dan Wi-Fi heeft is het misschien al opgelost.
Nee, helaas. TV zonder WiFi of app store. Dan is een Fritz!Box toch goedkoper dan een nieuwe TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:40

Wildfire

Joy to the world!

Sir Bacon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:11:
[...]

De kabel naar deze dubbele RJ11 aansluiting komt uit een lasdop 30 cm verderop. Wat de technische/ juridische definitie van een aansluitpunt is weet ik niet, maar hier prik ik in ;)
Lasdop zou ik bij voorkeur vervangen zien maar dat moet een KPN monteur doen. Dan krijg je gewoon netjes een opbouw pairbonding ISRA (https://uploads-eu-west-1...b41-829b-3c669754a208.jpg)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ werkt hier ineens weer, voor ons echt een onmisbare tool die we lang wel hebben moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
moppentappers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:42:
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ werkt hier ineens weer, voor ons echt een onmisbare tool die we lang wel hebben moeten missen.
Dat is een verrassing... Maar wat je daar dan wel meteen mooi op ziet is dat koper niet meer beschikbaar is op die 2,2 miljoen adressen die per 1 januari 2022 alvast zijn geblokkeerd voor nieuwe abonnementen.
Dat in aanloop naar de definitieve DSL uitschakeling in feb 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
februari 2023 bedoel je denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aangepast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Misschien een rare vraag, maar ik kan niet inloggen op de Box 12. In het wachtwoord op de sticker staat een + (plusteken) met op het oog nogal veel wit ervoor en erna, in verhouding tot de ruimte rondom de andere karakters. Zitten er in een wachtwoord soms ook spaties?
Overigens heb ik alle mogelijke combinaties al geprobeerd, zo vaak dat ik nu voor iedere nieuwe poging een tijdje moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
Nee er zitten geen spaties in. Mogelijk is het wachtwoord al aangepast, even resetten en nog een keer proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
grun93 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:00:
Misschien een rare vraag, maar ik kan niet inloggen op de Box 12. In het wachtwoord op de sticker staat een + (plusteken) met op het oog nogal veel wit ervoor en erna, in verhouding tot de ruimte rondom de andere karakters. Zitten er in een wachtwoord soms ook spaties?
Overigens heb ik alle mogelijke combinaties al geprobeerd, zo vaak dat ik nu voor iedere nieuwe poging een tijdje moet wachten.
anders qrcode scannen staat alles netjes in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
jopoh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:43:
anders qrcode scannen staat alles netjes in :D
Goeie tip, hiermee is het gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Laatst online: 07-02-2023
Bj mij is kanaal 81 (NPO Radio1) vanmorgen uit de zenderlijst verdwenen. Is niet verborgen. Gister was dit kanaal er nog. Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
palter27 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:34:
Bj mij is kanaal 81 (NPO Radio1) vanmorgen uit de zenderlijst verdwenen. Is niet verborgen. Gister was dit kanaal er nog. Bij jullie ook?
Bedoel je 801? Nee, hier werkt het gewoon.

Kanaal 81 is een TV zender, NPO Extra, en daar is in de ochtend ook radio 1 te zien. Maar NPO Extra zit in het Pluspakket dus heb je daar iets aan veranderd?

Wellicht is onderstaand topic op het KPN Forum ook van jou? Daar lees ik dat blijkbaar door een foutje van KPN zender 81 een tijdje te zien was voor klanten met een basispakket.

https://forum.kpn.com/kpn...kanaal-81-gebleven-568235

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 06-07-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Laatst online: 07-02-2023
@Barre73

Dat heb ik gelezen. Bestaan en verschil 81 en 801 weet ik. Maar is ben benieuwd of ook bij anderen 81 uit de zenderlijst is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 09:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik meen maanden geleden gelezen te hebben op de KPN Wholesale website dat KPN toch de oude koper-infra gaat upgraden zodat je ten minste die 200mbit/s down zou moeten halen (ben de naam van de tech even kwijt). Maar ik zie daar toch vreselijk weinig in gebeuren.

Hier komt (goddank, en zeker niet dankzij KPN) eindelijk glasvezel, maar ik ben ondanks dat we de interessepeiling hebben gehaald niet van overtuigd dat het er binnen een jaar ligt. Dus tot die tijd wat meer dan 29mbit/s per lijn halen zou geen overbodige luxe zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:28

Aiii

何これ

Kuusj schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:51:
Ik meen maanden geleden gelezen te hebben op de KPN Wholesale website dat KPN toch de oude koper-infra gaat upgraden zodat je ten minste die 200mbit/s down zou moeten halen (ben de naam van de tech even kwijt). Maar ik zie daar toch vreselijk weinig in gebeuren.

Hier komt (goddank, en zeker niet dankzij KPN) eindelijk glasvezel, maar ik ben ondanks dat we de interessepeiling hebben gehaald niet van overtuigd dat het er binnen een jaar ligt. Dus tot die tijd wat meer dan 29mbit/s per lijn halen zou geen overbodige luxe zijn.
Hier ligt toch echt al jaren 200/63 mbit over de koperlijn via VDSL, ik betwijfel dat er buiten dat nog geïnvesteerd wordt in het kopernetwerk, aangezien ze toch echt bezig zijn dat uit te faseren.

Uiteraard geldt voor DSL altijd dat er een beperking is i.c.m. de afstand tot het kastje, dus ik vermoed dat je gewoon daar last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kuusj schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:51:

Er worden geen straatkasten meer vervangen zoals de afgelopen jaren. Dat is echt helemaal afgerond. Wel worden en zijn centrales alsnog geschikt gemaakt voor Vectoring zodat ook mensen die direct op de verdeler in de centrale zitten (zonder tussenliggende kast) naar max 100 Mbit kunnen. En er is een nieuwe techniek beschikbaar voor lange afstanden om de snelheid daar iets hoger te krijgen.

En wat jouw woonplaats betreft: ook daar zal KPN zeker wel glasvezel willen gaan aanleggen maar nu nog niet. Tot en met 2026 moet 80 procent van NL verglaasd zijn door KPN en Glaspoort en die planning staat zo goed als vast. Alleen is die niet bekend bij de buitenwereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Aiii schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Hier ligt toch echt al jaren 200/63 mbit over de koperlijn via VDSL, ik betwijfel dat er buiten dat nog geïnvesteerd wordt in het kopernetwerk, aangezien ze toch echt bezig zijn dat uit te faseren.

Uiteraard geldt voor DSL altijd dat er een beperking is i.c.m. de afstand tot het kastje, dus ik vermoed dat je gewoon daar last van hebt.
Ja dat begrijp ik, in heel veel plaatsen is dat zo. Hier stond het ook ingepland, alleen heeft men dit niet afgerond voordat KPN besloten had niks meer aan de wijkkasten te doen. Ik heb absoluut geen last van de afstand, het is gewoon een niet-geupgrade wijkkast.
Barre73 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Er worden geen straatkasten meer vervangen zoals de afgelopen jaren. Dat is echt helemaal afgerond. Wel worden en zijn centrales alsnog geschikt gemaakt voor Vectoring zodat ook mensen die direct op de verdeler in de centrale zitten (zonder tussenliggende kast) naar max 100 Mbit kunnen. En er is een nieuwe techniek beschikbaar voor lange afstanden om de snelheid daar iets hoger te krijgen.

En wat jouw woonplaats betreft: ook daar zal KPN zeker wel glasvezel willen gaan aanleggen maar nu nog niet. Tot en met 2026 moet 80 procent van NL verglaasd zijn door KPN en Glaspoort en die planning staat zo goed als vast. Alleen is die niet bekend bij de buitenwereld...
Ok, op die fiets. Dan zal ik pech hebben. Want ik zit niet direct op de centrale.

En wat betreft glasvezel, dat geloof ik best, maar ik zit ondertussen wel al sinds 2010 op dezelfde internetsnelheid. Als ik Vectoring had gekregen had het me ook echt niet uitgemaakt om nog wat jaren te wachten (ik vind dat voorlopig snel genoeg), maar ik ben het eerlijk waar wel echt al jaren moe dat ik een halve dag moet wachten om een modern spel binnen te halen. Glaspoort was ik ook wel enthousiast over, maar 2026 is nog 4 jaar. Ik heb echt al jaren geduld gehad. Ik was zo enthousiast over glasvezel dat ik blijkbaar bij de eerste 50 aanmeldingen zat. En meteen een 1gbit/s synchroon lijntje genomen, dan ook maar van het slechtste naar het beste lol. Moet je trouwens nagaan, dat is goedkoper (ook zonder kortingen) dan het zielige 55/9 lijntje van KPN.

Hier zijn ook maar heel weinig mensen die KPN wel nog hebben, bijna iedereen heeft Ziggo. Maar dat heeft weer andere implicaties qua stabiliteit, betrouwbaarheid en dergelijke, dus heb ik mij nooit aan overgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
hier sinds 2016 ziggo geen enkel probleem met het internet sinds die tijd al hoge internet snelheid en sinds 2020 gigabit abbo werkt dikke prima

mijn moeder haalt maar max 37 via DSL wat echt heel erg weinig is

Dit topic gaat over KPN xDSL. Ervaringen met Ziggo hebben dus geen enkel raakvlak hiermee, dat voegt niets toe.

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 06-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kuusj schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Ja dat begrijp ik, in heel veel plaatsen is dat zo. Hier stond het ook ingepland, alleen heeft men dit niet afgerond voordat KPN besloten had niks meer aan de wijkkasten te doen. Ik heb absoluut geen last van de afstand, het is gewoon een niet-geupgrade wijkkast.
Dan heb je dus wel last van de afstand aangezien die wijkkast geen actieve apparatuur heeft en jij dus de afstand naar de centrale hebt voor de actieve apparatuur :-)

En hier ook geen upgrade te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Barre73 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Dan heb je dus wel last van de afstand aangezien die wijkkast geen actieve apparatuur heeft en jij dus de afstand naar de centrale hebt voor de actieve apparatuur :-)

En hier ook geen upgrade te zien?
Ik heb al andere adressen die dichterbij de centrale liggen ingevoerd in Fourstack maar ook die halen geen hogere snelheid.

Wat ik zie op bijv. de site van Robin Flikkema is dat er 4 'MDF' kabelverdelers in mijn dorp te vinden zijn, en dat ik op een 400-500 meter van mijn huis af een 'SDF' actieve straatkast heb staan. Bij die SDF zou met BVDSL 219mbit/s te halen moeten zijn.

De 'MDF' kast waar ik op zit ligt op 650 meter van de centrale en heeft een Bonded DSL snelheid van 59mbit/s en dat is ook wat ik hier binnen krijg. De andere 3 kasten zijn zelfs trager (tot wel 24mbit/s met pair bonding 8)7 ). Die liggen allemaal verder van de centrale.

Dus ja, theoretisch ligt in mijn dorp een kast met die snelheid. Alleen zit ik (en ogenschijnlijk niemand als normale consument) op die kast aangesloten. Alleen de bedrijven die er omheen liggen.

Edit: en nee, geen upgrade.
muisje1997 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:17:
hier sinds 2016 ziggo geen enkel probleem met het internet sinds die tijd al hoge internet snelheid en sinds 2020 gigabit abbo werkt dikke prima

mijn moeder haalt maar max 37 via DSL wat echt heel erg weinig is
Dat is mooi, maar je bent bij Ziggo erg afhankelijk van je woonplaats hoe 'goed' of slecht het werkt. Daarnaast gaat het mij nog niet zozeer om gigabit down maar ook om een hogere uploadsnelheid. Ik heb die gewoon nodig aangezien ik thuiswerk. En dan is die 50mbit/s van Ziggo bij het allerduurste abbo ook echt belachelijk natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Kuusj op 06-07-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
daar ben ik het geheel mee eens heb ook liever glasvezel zeker gezien de prijzen van Ziggo
betaal nu zelf 94 euro !

het wordt eind 2022 in de wijk aangelegd maar ons appartementencomplex (gebouwd in 2011) doet niet mee
hier is alleen ziggo beschikbaar geen DSL/glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:28

Aiii

何これ

Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de overstap van DSL naar DSL i.c.m. de overstapservice. Ik ga op 8 juli over van T-Mobile Thuis naar KPN, schakelt KPN zelf over, of moet ik het modem aansluiten en gaat het op die wijze om?

KPN zelf mailde dit:
Startdatum van uw abonnement
Sluit uw apparatuur aan op 8 juli 2022. Uw abonnement start na oplevering van uw verbinding.
Triggert het aansluiten van de apparatuur de oplevering, of kan ik beter het oude modem laten zitten tot deze niet meer werkt en dan KPN aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Aiii schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:35:
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de overstap van DSL naar DSL i.c.m. de overstapservice. Ik ga op 8 juli over van T-Mobile Thuis naar KPN, schakelt KPN zelf over, of moet ik het modem aansluiten en gaat het op die wijze om?

KPN zelf mailde dit:

[...]

Triggert het aansluiten van de apparatuur de oplevering, of kan ik beter het oude modem laten zitten tot deze niet meer werkt en dan KPN aansluiten?
Wachten tot het niet meer werkt en dan omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Barre73 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Dat is een verrassing... Maar wat je daar dan wel meteen mooi op ziet is dat koper niet meer beschikbaar is op die 2,2 miljoen adressen die per 1 januari 2022 alvast zijn geblokkeerd voor nieuwe abonnementen.
Dat in aanloop naar de definitieve DSL uitschakeling in feb 2023
Uitschakeling DSL? Hoe moet ik dat zien? Vanaf februari 2023 ineens stekker eruit? Dit was me echt niet bekend en heb er nog niets over gehoord of gelezen?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
prutser001 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Uitschakeling DSL? Hoe moet ik dat zien? Vanaf februari 2023 ineens stekker eruit? Dit was me echt niet bekend en heb er nog niets over gehoord of gelezen?
Ja. Vanaf 22 februari stekker eruit op 2,2 miljoen adressen waar FttH aangesloten is of klaar ligt om te bestellen en meteen aan te sluiten. En daarna elke eerste van een kwartaal weer tienduizenden adressen.
Dat behoor je ook via je provider te horen als ze beginnen met migreren van koper naar glas.

Op www.kpnnetwerk.nl kan je je adres invoeren en meteen zien over hoeveel dagen of maanden dit voor jouw adres geldt.
Achtergrond (met deze aankondiging begon dit verhaal):
https://www.kpn-wholesale...iensten-gefaseerd-uit.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
prutser001 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:37:
[...]

nieuws: KPN zet kopernetwerk in glasvezelgebieden vanaf begin 2023 uit

Mijn adres heeft inmiddels glasvezel en staat dus ook op de nominatie om compleet uitgeschakeld te gaan worden. Al zie ik hier nog steeds (T-Mobile) aansluitingen op DSL hangen. Dus die zullen op den duur ook de lijnen moeten omzetten naar glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:25:
[...]

nieuws: KPN zet kopernetwerk in glasvezelgebieden vanaf begin 2023 uit

Mijn adres heeft inmiddels glasvezel en staat dus ook op de nominatie om compleet uitgeschakeld te gaan worden. Al zie ik hier nog steeds (T-Mobile) aansluitingen op DSL hangen. Dus die zullen op den duur ook de lijnen moeten omzetten naar glas.
Yep... En dat geldt voor veel DSL aansluitingen. Ben bang dat het weer last-minute werk wordt. Net als met andere migraties (ISDN bijvoorbeeld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Barre73 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Ja. Vanaf 22 februari stekker eruit op 2,2 miljoen adressen waar FttH aangesloten is of klaar ligt om te bestellen en meteen aan te sluiten. En daarna elke eerste van een kwartaal weer tienduizenden adressen.
Dat behoor je ook via je provider te horen als ze beginnen met migreren van koper naar glas.

Op www.kpnnetwerk.nl kan je je adres invoeren en meteen zien over hoeveel dagen of maanden dit voor jouw adres geldt.
Achtergrond (met deze aankondiging begon dit verhaal):
https://www.kpn-wholesale...iensten-gefaseerd-uit.htm
Dus als KPN geen glas aanbied ben je de sjaak en blijf je op DSL? Het zit hier namelijk zo dat efiber glas aanbied en KPN en Ziggo niet mee doen dus vraag ik me af hoe ze dat gaan doen.

Uiteraard heeft efiber de ronde gedaan hier en voor een hoop mensen die zowel op DSL als Ziggo zitten al de overstap aangevraagd. Nu ruim 115 bewoners.

Maar aanbieders die b.v. op DSL zitten, KPN, tele2, T-Mobile hebben nog niets laten horen en die doen ook niet mee aan het glas netwerk.

Zal blij zijn als het klaar is kan niet wachten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
prutser001 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Dus als KPN geen glas aanbied ben je de sjaak en blijf je op DSL? Het zit hier namelijk zo dat efiber glas aanbied en KPN en Ziggo niet mee doen dus vraag ik me af hoe ze dat gaan doen.

Uiteraard heeft efiber de ronde gedaan hier en voor een hoop mensen die zowel op DSL als Ziggo zitten al de overstap aangevraagd. Nu ruim 115 bewoners.

Maar aanbieders die b.v. op DSL zitten, KPN, tele2, T-Mobile hebben nog niets laten horen en die doen ook niet mee aan het glas netwerk.

Waar KPN Wholesale (en daarmee dus KPN) je ook op glasvezel kan bedienen, daar gaat de koperaansluiting uit. Per individueel adres zoals je kon lezen in die links. Dat geldt dus ook voor bijvoorbeeld Glaspoort, Glasdraad, Fiber Flevo, Digitale Stad en nog een paar kleine netwerken.
Op E-Fiber kan KPN niet leveren dus gaat DSL niet uit. Hoe je daarmee de sjaak bent, snap ik niet maar goed...dat zijn jouw woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
[...]

kpn en heel aantal ander providers zitten niet op netwerk van e-fiber. waar geen glas ligt waar kpn/glaspoort of van 3e partij blijft koper gewoon actief en hoef je niet te vrezen dat je verbinding uit gaat
zoals barre73 al aangeeft heeft kpnnetwerk/glaspoort hen planning tm 2025 klaar alleen is niet bekend voor de buitenwereld.

in gebieden waar bijvoorbeeld Delta of e-fiber of andere partijen glasnet gelegd heeft zal je zien dat kpnnetwerk/glaspoort hen eigen netwerk er nog eens langs trekken alleen die planning is voor de buitenwereld niet te zien :) wordt pas kenbaar per plaats gemaakt als alles rond is met de gemeente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

In jouw geval zal DSL dus niet uitgeschakeld worden. Geen idee welke snelheden er op DSL mogelijk zijn bij jou, maar het is nog steeds beter dan helemaal niets meer bieden als KPN zijnde.

Om eerlijk te zijn zie ik ook mensen die in glasgebied nog zo lang mogelijk op DSL blijven plakken omdat het simpelweg (iets) goedkoper is. Of gewoon tevreden zijn over de huidige verbinding over DSL. En het TV product van KPN werkt over het algemeen best goed, die halve TV oplossingen van andere providers is dan een ergenis als ik het met een Tele2 iTV of Online/Canal Digitaal oplossing vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De technieken op VVDSL zijn ook sterk verbeterd. De lijnen blijven gewoon werken op kabels die half afgezopen zijn. Een analoge lijn had al lang in storing gelegen terwijl de VVDSL gewoon blijft draaien. De foutcorrectie werkt gewoon perfect. Nadeel is alleen als een kabelstoring boven water komt door wegvallende VVDSL verbindingen, dan zijn meestal meters kabel verzopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Barre73 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Waar KPN Wholesale (en daarmee dus KPN) je ook op glasvezel kan bedienen, daar gaat de koperaansluiting uit. Per individueel adres zoals je kon lezen in die links. Dat geldt dus ook voor bijvoorbeeld Glaspoort, Glasdraad, Fiber Flevo, Digitale Stad en nog een paar kleine netwerken.
Op E-Fiber kan KPN niet leveren dus gaat DSL niet uit. Hoe je daarmee de sjaak bent, snap ik niet maar goed...dat zijn jouw woorden.
Het koper hier is minimaal 30 jaar oud, het is nog een stap 58N installatie met de oude driehoekige PTT kasten, dit is een 'ster' configuratie/installatie omdat er al paren defect zijn worden deze afgepakt van andere dozen en zo omgeleid... Het is hier een grote zooi en KPN melkt dit al jaren zonder ook maar iets te verbeteren, en ik praat niet over de afgelopen 5 of 10 jaar, nee al 20 jaar.

Toen ik hier kwam wonen had ik 55Mbit DSL bij Xs4all. In de loop van de jaren ging de verbinding steeds langzamer, standaard riedeltje KPN, monteurs langs, gaven allemaal aan 'Is oud ondergrondse moet komen' maar deden niets. Uiteindelijk moest ik maar naar 20/2mbit om een stabiele verbinding te houden.

Dit is trouwens een standaard verhaal voor alle omwonenden, mensen die b.v. 2 tv ontvangers hadden kregen ineens te horen dat dit niet kon omdat de verbinding te langzaam was terwijl dit een aantal jaren gewerkt heeft. Klapperende lijnen etc.

Toen geholpen een aantal mensen over te zetten naar Ziggo gezien dat het enige alternatief was. En dit werkt op zich goed maar is in verhouding duur maar werkt wel en je krijgt waar je voor betaald.

Dus dat bedoel ik met de 'sjaak' zijn. Ook dingen als bonding zijn niet mogelijk hier gezien elke woning maar 2 aders heeft en niet bekend is via welke omweg dingen lopen de monteurs die hier komen willen deze shit niet eens aanraken.
krakendmodem schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:18:
[...]

In jouw geval zal DSL dus niet uitgeschakeld worden. Geen idee welke snelheden er op DSL mogelijk zijn bij jou, maar het is nog steeds beter dan helemaal niets meer bieden als KPN zijnde.

Om eerlijk te zijn zie ik ook mensen die in glasgebied nog zo lang mogelijk op DSL blijven plakken omdat het simpelweg (iets) goedkoper is. Of gewoon tevreden zijn over de huidige verbinding over DSL. En het TV product van KPN werkt over het algemeen best goed, die halve TV oplossingen van andere providers is dan een ergenis als ik het met een Tele2 iTV of Online/Canal Digitaal oplossing vergelijk.
Het is ook erg situatie/locatie gebonden, hier is het gewoon oud en gaar. Een aantal aanbieders hebben in het verleden doodleuk 200/20 aangeboden hier maar bij installatie bleek dit allemaal niet mogelijk. Met geluk heb je hier 20/2 en dan klappert de lijn nog. Nu bieden een aantal providers nog tot 100/20 aan terwijl dit in de praktijk gewoon niet haalbaar is.

Zelf ga ik zoals velen van Ziggo naar glas (Tweak). Een aantal DSL gebruikers stappen ook over.

Aanbieders hier worden : Fiber Nederland, Freedom Internet, Multifiber, Onvi, SNLR, Stipte, Trined, Tweak, Youfone, RapidXS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
prutser001 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Het koper hier is minimaal 30 jaar oud, het is nog een stap 58N installatie met de oude driehoekige PTT kasten, dit is een 'ster' configuratie/installatie omdat er al paren defect zijn worden deze afgepakt van andere dozen en zo omgeleid... Het is hier een grote zooi en KPN melkt dit al jaren zonder ook maar iets te verbeteren, en ik praat niet over de afgelopen 5 of 10 jaar, nee al 20 jaar.

Toen ik hier kwam wonen had ik 55Mbit DSL bij Xs4all. In de loop van de jaren ging de verbinding steeds langzamer, standaard riedeltje KPN, monteurs langs, gaven allemaal aan 'Is oud ondergrondse moet komen' maar deden niets. Uiteindelijk moest ik maar naar 20/2mbit om een stabiele verbinding te houden.

Dit is trouwens een standaard verhaal voor alle omwonenden, mensen die b.v. 2 tv ontvangers hadden kregen ineens te horen dat dit niet kon omdat de verbinding te langzaam was terwijl dit een aantal jaren gewerkt heeft. Klapperende lijnen etc.

Toen geholpen een aantal mensen over te zetten naar Ziggo gezien dat het enige alternatief was. En dit werkt op zich goed maar is in verhouding duur maar werkt wel en je krijgt waar je voor betaald.

Dus dat bedoel ik met de 'sjaak' zijn. Ook dingen als bonding zijn niet mogelijk hier gezien elke woning maar 2 aders heeft en niet bekend is via welke omweg dingen lopen de monteurs die hier komen willen deze shit niet eens aanraken.

[...]

Het is ook erg situatie/locatie gebonden, hier is het gewoon oud en gaar. Een aantal aanbieders hebben in het verleden doodleuk 200/20 aangeboden hier maar bij installatie bleek dit allemaal niet mogelijk. Met geluk heb je hier 20/2 en dan klappert de lijn nog. Nu bieden een aantal providers nog tot 100/20 aan terwijl dit in de praktijk gewoon niet haalbaar is.

Zelf ga ik zoals velen van Ziggo naar glas (Tweak). Een aantal DSL gebruikers stappen ook over.

Aanbieders hier worden : Fiber Nederland, Freedom Internet, Multifiber, Onvi, SNLR, Stipte, Trined, Tweak, Youfone, RapidXS.
In jullie geval begrijp ik wel dat je al tevreden bent dat er überhaupt glasvezel komt.
Nu verwacht ik dat T-Mobile ook wel snel beschikbaar zal komen. Dit omdat E-Fiber is gekocht door ODF. En ODF legt momenteel alleen maar in samenwerking met T-Mobile aan.
Wat andere (KPN Wholesale) providers betreft verwacht ik niks op dat glasvezel netwerk.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
Wij zitten in het gebied dat begin dit jaar is afgesloten van koper (we hadden ook al 3 jaar glasvezel). Ik heb hier echter nooit bericht over gekregen (ik heb dit vastgesteld door mijn adres bij een DSL aanbieder in te vullen). Mag ik het ISRA punt eruit trekken? Er staat wat werk in de kruipruimte op het programma, dus ik ruim hem het liefst maar meteen op.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Barre73
Brent schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:36:
Wij zitten in het gebied dat begin dit jaar is afgesloten van koper (we hadden ook al 3 jaar glasvezel). Ik heb hier echter nooit bericht over gekregen (ik heb dit vastgesteld door mijn adres bij een DSL aanbieder in te vullen). Mag ik het ISRA punt eruit trekken? Er staat wat werk in de kruipruimte op het programma, dus ik ruim hem het liefst maar meteen op.
Het gebied is ook nog niet afgesloten van glasvezel koper. Tenzij je het hebt over Eibergen, Zwolle Stadshagen, Amsterdam IJburg, Bennekom, Eersel of Bergeijk (pilot gebieden waar dit tussen 2018 en 2021 is gedaan)

In alle andere delen van NL is het aangekondigd en voor 2,2 miljoen adressen ook per 1 januari dichtgezet voor nieuwe aanvragen (vandaar dat je geen opties meer ziet bij een DSL aanbieder).
Bestaande abonnementen blijven nog tot februari 2023 actief. Daarna gaan ze wel echt uit. Alleen die actieve koperklanten zullen bericht hebben gekregen. Als je al geen abonnement had op koper maar op glasvezel of Ziggo, dan hoef je ook geen bericht te hebben.

Maar antwoord op je vraag: In theorie niet want het is en blijft van KPN.
In de praktijk.... vul zelf maar in ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 01-09-2022 15:30 ]

• Brent
Barre73 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:00:
[...]

Het gebied is ook nog niet afgesloten van glasvezel.
Koper bedoel je?

Ik kan geen nieuw abbo afsluiten, maar je hebt gelijk denk ik, via https://www.kpnnetwerk.nl/koper-uit/ krijg ik te zien dat ik nog 6 maanden heb. Ik kan echter niets vinden over wat erna gebeurd.
Maar antwoord op je vraag: In theorie niet want het is en blijft van KPN.
In de praktijk.... vul zelf maar in ;-)
Gek dat hier zo geheimzinnig over wordt gedaan (ik kan dus niets vinden bij KPN) eigenlijk, zo vreemd is het toch niet dat mensen een oude kabel willen opruimen?

• Barre73
Brent schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:15:
[...]

Koper bedoel je?

Ik kan geen nieuw abbo afsluiten, maar je hebt gelijk denk ik, via https://www.kpnnetwerk.nl/koper-uit/ krijg ik te zien dat ik nog 6 maanden heb. Ik kan echter niets vinden over wat erna gebeurd.

[...]

Gek dat hier zo geheimzinnig over wordt gedaan (ik kan dus niets vinden bij KPN) eigenlijk, zo vreemd is het toch niet dat mensen een oude kabel willen opruimen?
Wat er daarna gebeurt? Dan wordt de koperaansluiting definitief onbestelbaar. En als dat met alle aansluitingen op de Dslam in jouw wijk is gebeurd, kan de Dslam uit (Dslam is de switch voor koper in de centrale of kast). En dat door heel NL. Dat gaat kosten schelen. Ook in het onderhoud dat dan niet meer gedaan hoeft te worden.

En het is niets geheimzinnigs. Het antwoord op de vraag is simpel: Nee, het mag niet. De kabel is niet van jou, ondanks dat deze wel in jouw woning en kruipruimte zit (is wettelijk zo bepaald). Ik geef alleen aan dat er niks meer mee wordt gedaan en dat KPN echt niet alle woningen langsgaat om de kabel te verwijderen als deze overbodig is geworden. Voor de rest mag je je eigen conclusie trekken.

• Brent
Barre73 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:29:
[...]

En het is niets geheimzinnigs. Het antwoord op de vraag is simpel: Nee, het mag niet.
Maar dat is juist geheimzinnig: waarom niet a) een briefje in de bus over dit afschakelen en b) toestemming een kabel te ruimen die zeker nooit meer gebruikt gaat worden? Geen mededelingen doen en blijven staan op het eigendom van de kabel (wat klopt, maar waar geen reden voor lijkt te bestaan behalve het principe) is bijna letterlijk geheimzinnig toch? Geen niets communiceren, slechts herhalen wat we al weten?

• Barre73
Brent schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:02:
[...]

Maar dat is juist geheimzinnig: waarom niet a) een briefje in de bus over dit afschakelen en b) toestemming een kabel te ruimen die zeker nooit meer gebruikt gaat worden? Geen mededelingen doen en blijven staan op het eigendom van de kabel (wat klopt, maar waar geen reden voor lijkt te bestaan behalve het principe) is bijna letterlijk geheimzinnig toch? Geen niets communiceren, slechts herhalen wat we al weten?
Het voegt m.i. weinig toe om bewoners die geen gebruik maken van iets te vertellen dat het straks niet meer gebruikt kan worden.

En toestemming om een kabel te ruimen moet dan echt met een brief in de bus bij 2,2 miljoen losse adressen. Kan ook niet per gebied want er zijn in alle gebieden ook adressen die niet uitgaan (omdat glas niet bestelbaar is).
Nogal een flinke actie en voor wie? Voor de paar mensen die de kabel willen opruimen?

Sorry, ik zie het niet. Maar goed, mijn uitgangspunt is ook anders dan het jouwe, gezien mijn werkgever 😉

• Brent
Barre73 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:54:
[...]

Het voegt m.i. weinig toe om bewoners die geen gebruik maken van iets te vertellen dat het straks niet meer gebruikt kan worden.

En toestemming om een kabel te ruimen moet dan echt met een brief in de bus bij 2,2 miljoen losse adressen. Kan ook niet per gebied want er zijn in alle gebieden ook adressen die niet uitgaan (omdat glas niet bestelbaar is).
Nogal een flinke actie en voor wie? Voor de paar mensen die de kabel willen opruimen?
Als je 2,2 miljoen kabels kan afkoppelen, dan kun je ook wel 2,2 miljoen brieven in de bus stoppen, toch? Dat kost een paar centen per brief op die schaal. Het gaat immers om bezit op andermans perceel, daar hoort toch ook iets meer dan 0,0 informatieplicht bij vind je niet? En als het geen brief zou zijn, dan voor diegenen dit het zelf komen opzoeken op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/, naast melden dat men alles over moet zetten op glasvezel, ook even een kleine paragraaf dat de koperkabel, indien gewenst, zelf weggehaald mag worden. Dat kost KPN niets.

Nu zegt men er 0,0 over, en als ik dat niet geheimzinnig mag noemen blijft er weinig over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59

MsG

Forumzwerver

Ik kom maandag naar KPN, vanwege de goede deal voor 35 euro. Eerst enkele maanden DSL, daarna glas.

Ik heb nu Budget Alles in 1, met een Experiabox 10. Ik krijg nu van KPN ook weer een Experiabox 10. Weet iemand of die van KPN wat meer open staat? Bij Budget Alles in 1 kon ik maar 10 DHCP leases maken, wat ik wel erg weinig vindt, en een beetje een arbitraire beperking is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MsG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:52:
Ik heb nu Budget Alles in 1, met een Experiabox 10. Ik krijg nu van KPN ook weer een Experiabox 10.
Ik ben sinds afgelopen juni overgestapt naar KPN om dezelfde reden, maar toen stuurden ze een Experiabox 12. Ik vermoed dat jij die ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

grun93 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Ik ben sinds afgelopen juni overgestapt naar KPN om dezelfde reden, maar toen stuurden ze een Experiabox 12. Ik vermoed dat jij die ook krijgt.
Ik heb het pakket reeds binnen en het is helaas gewoon een Experiabox 10.

Ah, ik heb pairbonding gekozen, dan schijn je hem niet te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 07-10-2022 11:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MsG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:18:
Ik heb het pakket reeds binnen en het is helaas gewoon een Experiabox 10. Ah, ik heb pairbonding gekozen, dan schijn je hem niet te krijgen.
Ik heb gewoon 200Mb besteld en ook gekregen, met een V12. Ik heb even op het KPN community forum gekeken hoe dat nu weer kan. Ik begreep dat een V12 inderdaad geen pairbonding kan, daar heb ik ook niet specifiek naar gevraagd. Maar het schijnt dat er meerdere manieren zijn om toch 200Mb te krijgen, met vdsl2 of vdsl+ (het verschil is me niet duidelijk). Dat de afstand naar het wijkkastje nog geen 100 meter is, speelt misschien ook mee? Met downloaden haal ik gemiddelde snelheden tussen 21-23MB.

Overigens heb ik het modem direct aangesloten toen het arriveerde en het werkte meteen, een week eerder dan volgens contract zou hoeven. Daarvoor stond er vermoedelijk geen signaal op de lijn, want ik kwam van Ziggo af. Bij jou is dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

grun93 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Ik heb gewoon 200Mb besteld en ook gekregen, met een V12. Ik heb even op het KPN community forum gekeken hoe dat nu weer kan. Ik begreep dat een V12 inderdaad geen pairbonding kan, daar heb ik ook niet specifiek naar gevraagd. Maar het schijnt dat er meerdere manieren zijn om toch 200Mb te krijgen, met vdsl2 of vdsl+ (het verschil is me niet duidelijk). Dat de afstand naar het wijkkastje nog geen 100 meter is, speelt misschien ook mee? Met downloaden haal ik gemiddelde snelheden tussen 21-23MB.

Overigens heb ik het modem direct aangesloten toen het arriveerde en het werkte meteen, een week eerder dan volgens contract zou hoeven. Daarvoor stond er vermoedelijk geen signaal op de lijn, want ik kwam van Ziggo af. Bij jou is dat anders.
ik hoop dat ze de ISRA bij mij even gaan pimpen, daarom heb ik de monteur er bij gedaan. Hier haalde ik met Budget altijd ~ 90-100 Mbit, dus ik moet inderdaad pair bonded gaan wil ik op 200 Mbit zitten. Ik heb voor die 35 euro gewoon maar overal de hipste optie aangeklikt, ook televisie, want dan was de cashback weer hoger, ook al blijft de decoder waarschijnlijk in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MsG schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:16:
ik hoop dat ze de ISRA bij mij even gaan pimpen, daarom heb ik de monteur er bij gedaan. Hier haalde ik met Budget altijd ~ 90-100 Mbit, dus ik moet inderdaad pair bonded gaan wil ik op 200 Mbit zitten.
Budget biedt geen hogere snelheid dan 100Mb aan, ook niet als ik m'n eigen adres intoets op hun postcode checker. Voor hogere snelheden moet je een KPN abonnement hebben. Zoals gezegd, ik heb een v12 die geen pairbonding aan kan, en haal toch een snelheid van 200Mb over een enkele lijn. Heb je die v10 van KPN al geprobeerd? Misschien hoeft die monteur helemaal niks fysieks te doen en is het een kwestie van ergens een vinkje in een softwareprogramma bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:18

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

grun93 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Maar het schijnt dat er meerdere manieren zijn om toch 200Mb te krijgen, met vdsl2 of vdsl+ (het verschil is me niet duidelijk). Dat de afstand naar het wijkkastje nog geen 100 meter is, speelt misschien ook mee? Met downloaden haal ik gemiddelde snelheden tussen 21-23MB.
Als je op een enkele lijn 200Mbit haalt, heb je Vplus (VDSL 35b) en zit je binnen een paar honderd meter van de straatkast.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN xDSL, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie