[KPN xDSL] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
w1mm13 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:28:
Ik ontving een mail met je krijgt een nieuw ip-adres, iemand die weet waarom ze dat doen ?
Economics in "[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3"

Hier staat de reden (ook) opgenoemd, dit zal voor DSL niet anders zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
krakendmodem schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:39:
[...]

Economics in "[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3"

Hier staat de reden (ook) opgenoemd, dit zal voor DSL niet anders zijn gok ik.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Ik krijg binnenkort KPN, voor nu nog even xDSL totdat glasvezel hier gereed is. Ik heb in de woonkamer een “varkensneus” zitten, maar volgens mij komt de kabel daarvan uiteindelijk uit in de meterkast want daar zit een lasdop met een dikke blauwe kabel die erin gaat, en een dunne grijze kabel die eruit gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf_JUTB9USR-Lh5IILHE1cGC_ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NAmsjld3Yw8KIsq5sso7POa.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of de monteur de varkensneus uit de woonkamer gaat gebruiken of bij de lasdop de aansluiting gaat maken? Ik hoop bij de lasdop, want anders moet er een behoorlijk aquarium eerst verplaatst worden :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Sebazzz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:30:
Ik krijg binnenkort KPN, voor nu nog even xDSL totdat glasvezel hier gereed is. Ik heb in de woonkamer een “varkensneus” zitten, maar volgens mij komt de kabel daarvan uiteindelijk uit in de meterkast want daar zit een lasdop met een dikke blauwe kabel die erin gaat, en een dunne grijze kabel die eruit gaat.

Weet iemand of de monteur de varkensneus uit de woonkamer gaat gebruiken of bij de lasdop de aansluiting gaat maken? Ik hoop bij de lasdop, want anders moet er een behoorlijk aquarium eerst verplaatst worden :/
Bel KPN op en bespreek het voorstel om een nieuwe ISRA op de blauwe kabel in de meterkast te maken i.p.v. bij de telefoonaansluiting in de woonkamer. Dan kan die lasdop eraf. Zou geen probleem moeten zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
w1mm13 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:28:
Ik ontving een mail met je krijgt een nieuw ip-adres, iemand die weet waarom ze dat doen ?
Ik denk omdat je een ander ipadres toegewezen gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Sebazzz Gewoon aan de monteur vragen om in de meterkast de aansluiting te maken. Kwestie de kabel doorknippen en in een opbouw doosje in de meterkast monteren. Kun je eventueel zelf ook al doen, maar zou het aan de monteur overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Sebazzz Voorkeur gaat sowieso meestal uit naar de lasdop, i.v.m. kabel lengte en evt. verstoringen. Ik zou gewoon vragen of hij een nieuw ISRA wilt plaatsen zodat je rechtsreeks de RJ11 erin kunt duwen. En meterkast v.t.v. leegmaken. Dan zijn ze sneller bereid je te helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
De Kwakel / Uithoorn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
Staat voor overmorgen gepland, dus donderdag als je wakker wordt heb je een nieuw ip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
Economics schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Staat voor overmorgen gepland, dus donderdag als je wakker wordt heb je een nieuw ip :)
Bah, moet ik mijn ip6 prefixes aanpassen en helaas is de default lifetime (erg) lang :-( dus moet eea gereboot worden .... wanneer hoor ik de nieuwe prefixes ? (ps: heb ik al binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

nelizmastr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Bel KPN op en bespreek het voorstel om een nieuwe ISRA op de blauwe kabel in de meterkast te maken i.p.v. bij de telefoonaansluiting in de woonkamer. Dan kan die lasdop eraf. Zou geen probleem moeten zijn.
Uiteindelijk aangesloten via de lasdop inderdaad. En het is maar voor zes maanden totdat glasvezel actief wordt.

Ik neem aan dat tegen die tijd de gehele kabel uit de lasdop wordt verwijderd en glasvezel via dezelfde installatiebuis omhoog komt :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:45:
Levert KPN weer de V10 uit?? Dacht dat ze de V12 uitgaven? Kreeg 1,5 jaar geleden nog de V12 en toen ik overstapte naar BAi1.

Kan die V10 wel een beetje fatsoenlijk pairbonding en IPv6 aan?
Late reactie, maar in 2024 nog steeds een V10 gekregen, maar ik zit met pair bonding op 200 meter van de wijkkast, en haal 100% van de beloofte 200Mbit/60Mbit. IPv6 werkt zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sebazzz schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

Uiteindelijk aangesloten via de lasdop inderdaad. En het is maar voor zes maanden totdat glasvezel actief wordt.

Ik neem aan dat tegen die tijd de gehele kabel uit de lasdop wordt verwijderd en glasvezel via dezelfde installatiebuis omhoog komt :)
Nee, DSL wordt niet verwijderd als ze glas aan komen sluiten of binnenbrengen, dus in principe zullen ze hem ernaast leggen of een ander gat gebruiken c.q. boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:45:
Levert KPN weer de V10 uit?? Dacht dat ze de V12 uitgaven? Kreeg 1,5 jaar geleden nog de V12 en toen ik overstapte naar BAi1.

Heb bij breedbankwinkel KPN Pair-Bonding plus TV besteld, en zie nu in mijn KPN bestel omgeving dat ze gaan verzenden:
1x Experia Box V10 H369A

Kan die V10 wel een beetje fatsoenlijk pairbonding en IPv6 aan?
Hier hangt de V10 ook nog steeds. Werkt echt vlekkeloos. Jaren met DSL gebruikt en nu met glas ook al jaren weer in gebruik. Ook met Ipv6 een prima apparaat.

Daarnaast is de V10 eigenlijk het veelzijdigste modem wat KPN tot nu toe heeft gehad. In gebruik voor classic VDSL, Vectoring, pairbonding, en geschikt voor internet buitengebied met 4G en DSL.

Ook kun je op die Box nog de SSID aanpassen voor 2,4/5Ghz, andere IP-adressen kiezen, etc.

Heb de V10A op een andere DSL-aansluiting hangen, maar als het aan mij lag kwam daar ook een V10 te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

nelizmastr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:33:
In het ergste geval kan je het ook zelf doen (op eigen risico, uiteraard).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
nelizmastr schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

Nee, DSL wordt niet verwijderd als ze glas aan komen sluiten of binnenbrengen, dus in principe zullen ze hem ernaast leggen of een ander gat gebruiken c.q. boren.
@Sebazzz Dit klopt. Pas na de oplevering van glasvezel kan de koper lijn voor End Of Life worden aangekondigd. Dus helaas kan meestal niet dezelfde buis worden gebruikt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn VDSL bonding lijn, lijkt sinds werkzaamheden gecapped te zijn op 120Mbit down (up is nog steeds 40Mbit), waar dit voorheen altijd uncapped was. Waardes in het modem:

code:
1
2
Actual rate (Up/Down) 21804/102963 kbps 22567/99965 kbps
Bonding totaal bereik (Up/Down)  44371/202928 kbps

Ik dacht dat bonding lijnen altijd uncapped waren, of klopt dit niet? Iemand die hier meer van weet? Eerste wat in mij opkomt is dat er wellicht een capaciteitsprobleem was/is en ze de lijnen nu cappen? Ik kan KPN zelf bellen, maar acht de kans klein dat de eerste lijn hier een antwoord op heeft...

Voor context, de werkzaamheden komen waarschijnlijk voort uit het volgende:

Wij hadden een aantal weken problemen met KPN TV, random haperend beeld / foutmelding stb-nmc-400. Hier in huis had ik zelf alles al nagelopen / uitgesloten (ontvanger direct op het modem etc.). Vervolgens is er twee keer een monteur langs geweest. De eerste monteur is na een meting naar de straatkast geweest en constateerde daar een aderpaar welke niet helemaal goed gemonteerd (vast) zat. Dit verhielp echter niet het TV probleem, waardoor een tweede monteur langskwam. Deze heeft alle apparatuur vervangen, modem / tv-ontvangers, maar dit hielp dus ook niet.
Er zou nu een derde monteur (met meer expertise) worden ingepland, maar aangezien ik op vakantie ging, zou dit daarna plaatsvinden. Tijdens mijn vakantie echter, kreeg ik een smsje van KPN omtrent werkzaamheden aan het vaste netwerk.

Nu ik terug ben van vakantie constateer ik dat het TV probleem is opgelost maar de lijn lijkt nu dus capped te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
HammerNL schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:46:
Mijn VDSL bonding lijn, lijkt sinds werkzaamheden gecapped te zijn op 120Mbit down (up is nog steeds 40Mbit), waar dit voorheen altijd uncapped was. Waardes in het modem:

code:
1
2
Actual rate (Up/Down) 21804/102963 kbps 22567/99965 kbps
Bonding totaal bereik (Up/Down)  44371/202928 kbps

Ik dacht dat bonding lijnen altijd uncapped waren, of klopt dit niet? Iemand die hier meer van weet? Eerste wat in mij opkomt is dat er wellicht een capaciteitsprobleem was/is en ze de lijnen nu cappen? Ik kan KPN zelf bellen, maar acht de kans klein dat de eerste lijn hier een antwoord op heeft...

Voor context, de werkzaamheden komen waarschijnlijk voort uit het volgende:

Wij hadden een aantal weken problemen met KPN TV, random haperend beeld / foutmelding stb-nmc-400. Hier in huis had ik zelf alles al nagelopen / uitgesloten (ontvanger direct op het modem etc.). Vervolgens is er twee keer een monteur langs geweest. De eerste monteur is na een meting naar de straatkast geweest en constateerde daar een aderpaar welke niet helemaal goed gemonteerd (vast) zat. Dit verhielp echter niet het TV probleem, waardoor een tweede monteur langskwam. Deze heeft alle apparatuur vervangen, modem / tv-ontvangers, maar dit hielp dus ook niet.
Er zou nu een derde monteur (met meer expertise) worden ingepland, maar aangezien ik op vakantie ging, zou dit daarna plaatsvinden. Tijdens mijn vakantie echter, kreeg ik een smsje van KPN omtrent werkzaamheden aan het vaste netwerk.

Nu ik terug ben van vakantie constateer ik dat het TV probleem is opgelost maar de lijn lijkt nu dus capped te zijn.
Wat voor abonnement heb je (snelheid van dat abonnement)? Zoals ik het lees komt dit overeen met een 100Mb abonnement. (100Mb op papier is ongeveer 120 in de praktijk). Of je hebt een 100Mb profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:06:
[...]

Wat voor abonnement heb je (snelheid van dat abonnement)? Zoals ik het lees komt dit overeen met een 100Mb abonnement. (100Mb op papier is ongeveer 120 in de praktijk). Of je hebt een 100Mb profiel.
Ik heb inderdaad een 100Mbit abonnement, maar zolang ik deze (bonding) lijn heb (+6 jaar), was de snelheid nooit capped, dus geen rede gehad om het abonnement te upgraden :+ Er stond me iets van bij, dat ze dit soort lijnen niet capte, of vergis ik me / was het alleen upload?

Anyway iets tijdens die werkzaamheden lijkt er voor gezorgd te hebben dat ik nu echt op een 100Mbit profiel zit en zal ik voortaan netjes gaan moeten betalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
HammerNL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:38:
[...]

Ik heb inderdaad een 100Mbit abonnement, maar zolang ik deze (bonding) lijn heb (+6 jaar), was de snelheid nooit capped, dus geen rede gehad om het abonnement te upgraden :+ Er stond me iets van bij, dat ze dit soort lijnen niet capte, of vergis ik me / was het alleen upload?

Anyway iets tijdens die werkzaamheden lijkt er voor gezorgd te hebben dat ik nu echt op een 100Mbit profiel zit en zal ik voortaan netjes gaan moeten betalen :)
Dat is enkel de upload. Ik zit hier op een 50/5 DSL, maar krijg 70/30. :+
Klinkt dus eerder als een foutje waar je dus zelf wel voordeel van had.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 17-09-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook wel een beetje jammer dat je wel pairbonding hebt maar de snelheid maar hebt van een enkele lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Is kpn dsl net zo stabiel/vergelijkbaar als Ziggo 100mbit internet, of wellicht nog beter? We hebben nu Ziggo lite 100mbit + tv al sinds jaar en dag en overwegen de overstap naar Kpn. Nu ligt hier nog geen glasvezel en een snellere verbinding hebben we niet nodig. Op ons adres is de maximale te behalen snelheid nu 200mbit.
Wie heeft de ervaring van de overstap van Ziggo naar Kpn dsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

petertje30 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:37:
Is kpn dsl net zo stabiel/vergelijkbaar als Ziggo 100mbit internet, of wellicht nog beter? We hebben nu Ziggo lite 100mbit al sinds jaar en dag en overwegen de overstap naar Kpn. Nu ligt hier nog geen glasvezel en een snellere verbinding hebben we niet nodig. Op ons adres is de maximale te behalen snelheid nu 200mbit.
Dsl is significant andere techniek. Hoe ver je van de wijkkast bent, bepaalt grotendeels je ervaring.
Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Is kpn dsl net zo stabiel/vergelijkbaar als Ziggo 100mbit internet, of wellicht nog beter? We hebben nu Ziggo lite 100mbit + tv al sinds jaar en dag en overwegen de overstap naar Kpn. Nu ligt hier nog geen glasvezel en een snellere verbinding hebben we niet nodig. Op ons adres is de maximale te behalen snelheid nu 200mbit.
Als je 200mbit kan halen zit je dicht op een wijkkast. Het is mij toen heel goed bevallen van Ziggo naar KPN. Ook met 200mbit snelheid.

Lagere latency bij VDSL sites staan sneller op je scherm is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Ik haal maximaal 23 MB over een enkel koperpaar, dus geen pair bonding. Vplus heet dat geloof ik. Nog nooit storing gehad, zonder meer tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 27-10-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Gaat KPN glasvezel aanleggen in Uithoorn? Ik dacht dat daar Deltafiber al zit met de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als ik een postcodecheck doe krijg ik dit te zien:

Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. 88 Mbit/s - 25 Mbit/s

Is dat voldoende voor een fijne ervaring of zit ik al te ver van een centrale af?

Ik heb nu Solcon op de glasvezel van DFN, maar ik mis nu de entertainment korting op Netflix omdat Solcon nog steeds geen apps aanbiedt op zijn televisie ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:37:

Is dat voldoende voor een fijne ervaring of zit ik al te ver van een centrale af?

Ik heb nu Solcon op de glasvezel van DFN, maar ik mis nu de entertainment korting op Netflix omdat Solcon nog steeds geen apps aanbiedt op zijn televisie ontvangers.
Dat zou een VDSL pairbonding vanaf de centrale kunnen zijn of een VVDSL uit de wijkkast op een afstand van >500 meter. Staat er niet bij welke techniek er gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Racer89 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:48:
[...]

Dat zou een VDSL pairbonding vanaf de centrale kunnen zijn of een VVDSL uit de wijkkast op een afstand van >500 meter. Staat er niet bij welke techniek er gebruikt wordt?
Als @dolopfriet of @petertje30 via een DM hun postcode/huisnummer even laten weten dan kan ik kijken wat er op hun adres precies mogelijk is. :)

Voor die twee tweakers, mochten jullie het nog niet weten ik ben KPN monteur en af en toe bied ik hier dus een helpende hand. :)

grun93 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Ik haal maximaal 23 MB over een enkel koperpaar, dus geen pair bonding. Vplus heet dat geloof ik. Nog nooit storing gehad, zonder meer tevreden.
Vplus wordt alleen toegepast op zeer korte afstanden en dan gaat het ook om hoge snelheden. Jij zal gewoon normaal VDSL of VVDSL (vectoring) hebben. Kan misschien ook wel LR-VDSL zijn (long reach VDSL).

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 27-10-2024 19:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Bedankt voor je aanbod hoor maar ik heb liever dat KPN eens glasvezel gaat aanleggen hier.
Dat getreuzel allemaal.. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:00:
Bedankt voor je aanbod hoor maar ik heb liever dat KPN eens glasvezel gaat aanleggen hier.
Ik heb zelf helaas geen inzage in de glasvezelaanleg. Wat ik wel kan zeggen dat het uiteindelijk wel zal komen, ook al zit er al een concurrent. Ben al bij veel klanten geweest waar ik ook Caiway of Delta in de meterkast aantrof naast onze eigen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:00:
Vergeet niet dat het niet altijd aan KPN ligt, er zit ook nog een Gemeente tussen die tegenwoordig niks beters te doen heeft dan moeilijk lopen te doen over vergunningen. Dan nog niet gesproken over personeel die het moet uitvoeren, die ook nogal onderbetaald moeten werken en schaars zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:37:

Als je niet of weinig grote bestanden wil downloaden kan je met 88 Mbit prima uit de voeten hoor. Snel genoeg voor thuiswerken, streamingdiensten, etc. En qua gaming op zich ook wel, behalve als je een grote game moet downloaden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
In 2020 ben ik overgestapt van Ziggo naar vDSL van KPN (100/30). Ziggo kreeg de verbinding niet stabiel, ondanks dat hun wijkkast letterlijk op onze oprit stond en volgens de vier (!) monteur alle doormetingen geen problemen lieten zien. De telefoonlijn kwam binnen via een 60-er jaren lasdop-achtige constructie en had afwijkende kleuren. Maar een werkend paar was snel gevonden en via een kroonsteentje :) heb ik toen een RJ11-kastje gemaakt waarop de Experiabox aangesloten kon worden. De wijkkast lag op ongeveer 100 meter en ik heb 3 jaar lang probleemloos internet en TV gehad. Ik werk(te) vrijwel helemaal thuis en de vrouw en zoon zijn ook vaak thuis, dus veel TV en streaming. Toch heb ik nooit de 100 Mb/s vol weten te trekken bij "normaal" gebruik (tenzij je bv. een dikke Steam download start). Maar de QoS heeft altijd gezorgd voor hapervrije video.
Sinds vorig jaar zijn we verhuisd en hebben we KPN glas en TV+. De verbinding is uitstekend, maar TV+ vind ik een uiterst gebruiksonvriendelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
[verkeerde topic]

[ Voor 95% gewijzigd door DBreda op 30-10-2024 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
robert.v.w. schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

In 2020 ben ik overgestapt van Ziggo naar vDSL van KPN (100/30). Ziggo kreeg de verbinding niet stabiel, ondanks dat hun wijkkast letterlijk op onze oprit stond en volgens de vier (!) monteur alle doormetingen geen problemen lieten zien. De telefoonlijn kwam binnen via een 60-er jaren lasdop-achtige constructie en had afwijkende kleuren. Maar een werkend paar was snel gevonden en via een kroonsteentje :) heb ik toen een RJ11-kastje gemaakt waarop de Experiabox aangesloten kon worden. De wijkkast lag op ongeveer 100 meter en ik heb 3 jaar lang probleemloos internet en TV gehad. Ik werk(te) vrijwel helemaal thuis en de vrouw en zoon zijn ook vaak thuis, dus veel TV en streaming. Toch heb ik nooit de 100 Mb/s vol weten te trekken bij "normaal" gebruik (tenzij je bv. een dikke Steam download start). Maar de QoS heeft altijd gezorgd voor hapervrije video.
Sinds vorig jaar zijn we verhuisd en hebben we KPN glas en TV+. De verbinding is uitstekend, maar TV+ vind ik een uiterst gebruiksonvriendelijk product.
Kun je de verschillen uitleggen met bijvoorbeeld de next mini van Ziggo? Hoe ik het lees kun je bij tv van Kpn spotify gebruiken via deze ontvanger. Ziggo ondersteund dit niet op de next mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
petertje30 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:06:
[...]
Kun je de verschillen uitleggen met bijvoorbeeld de next mini van Ziggo? Hoe ik het lees kun je bij tv van Kpn spotify gebruiken via deze ontvanger. Ziggo ondersteund dit niet op de next mini.
Ik ken de Next mini niet, ik had eigen Humax HDD kastjes.
Maar op de KPN TV+ kastjes kun je gewoon Android apps installeren zoals bv. op een Shield of Chromecast with Google TV. Persoonlijk vind ik dat helemaal niks omdat de KPN kastjes te langzaam zijn en apps veel beter draaien op Chromecast with Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:30
Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van Budget-Alles-in-1 naar KPN (koper, ↓ 86.8 Mbit/s ↑ 26.2 Mbit/s).
Bij de levering zat de KPN Box 12 en 2 TV+ boxen (Sagemcom).
Ik heb eventjes de KPN Box 12 aangesloten gehad maar heb nu een Fritz!Box 7490 aangesloten.

Nu vertelde iemand mij dat ik beter een Fritz!Box 7590 aan kan schaffen/aansluiten.
Waarom dat beter zou zijn werd niet gezegd.

Nou wil ik dat best wel aannemen maar niet op z'n blauwe ogen.

Heeft iemand enig idee of een FB 7590 meer toegevoegde waarde heeft dan een FB 7490.
Als ik de 2 vergelijk zie ik niet veel wezenlijke verschillen. Ik gebruik alleen internet en TV geen telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:59
Goedeavond,

Vraagje.

Vorig jaar een heel jaar KPN gehad op naam van mijn vriendin.
Dit jaar opnieuw een KPN abbo afgesloten maar ditmaal op mijn eigen naam, zodat wij een nieuwe welkomstbonus ontvangen. Je moet creatief boekhouden in deze tijden. Maar wel de deksel op de neus gekregen...

Afgelopen maandag oude router uitgeplugt en nieuwe ingeplugt, evenals tv kastje. Adapters ook verwisseld. Verdere bekabeling laten zitten. Klusje van 10 minuten en daarna ook snel tv en internet werkend. Internet heeft hiervoor NOOIT problemen gegeven.

Een dag later begon de wifi verbinding/ ethernet verbinding weg te vallen. Soms 1x per kwartier, soms 1x per 2 uur. Het gekke van het verhaal; na enkele minuten leek de boel te herstarten en ging alles automatisch weer aan (televisie + internet).
Wanneer je op dat moment naar de router liep zag je dat alle brandende groene lampjes uit waren gegaan. Alleen de power knop is dan rood, daarna gaat alles weer aan. Het lijkt alsof de router zichzelf continue herstart.

Normale KPN stappenplan doorlopen om problemen op te lossen, helpdesk gebeld, geen resultaat. Monteur ingepland die vandaag langskwam.

Die is vandaag 2 uur beziggeweest met van alles en nog wat, maar luisterde weinig naar instructies/ verhaal van mijn vriendin. Zijn vermoeden is een kabelbreuk. Volgende week maandag komen ze terug. Ze hebben géén andere router geplaatst om te kijken of het aan de apparatuur ligt aldus mijn vriendin.

Wat ik nu wil voorkomen is dat we maandag hier alles gaan lostrekken (kabel loopt door plafond, achter gipsplaten weet ik veel hoe) omdat die monteur denkt dat het een kabelbreuk is wat ik me gewoon niet kan voorstellen. Waarom doet de verbinding het 95% van de tijd wel? Er staat geen 'spanning' op die kabels. Bij een kabelbreuk moet je ook nog eens zelf monteurskosten betalen dus ik zie de bui al hangen. Het is gewoon te toevallig dat het na het verwisselen van de router misgaat. Dat is wel wat de monteur zegt: "Toeval".

Hebben jullie tips? Kan ik nog dingen uitproberen voordat de monteur er maandag is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:08:
Goedeavond,

Vraagje.

Dit jaar opnieuw een KPN abbo afgesloten maar ditmaal op mijn eigen naam, zodat wij een nieuwe welkomstbonus ontvangen. Je moet creatief boekhouden in deze tijden. Maar wel de deksel op de neus gekregen...

Afgelopen maandag oude router uitgeplugt en nieuwe ingeplugt, evenals tv kastje. Adapters ook verwisseld. Verdere bekabeling laten zitten. Klusje van 10 minuten en daarna ook snel tv en internet werkend. Internet heeft hiervoor NOOIT problemen gegeven.

Een dag later begon de wifi verbinding/ ethernet verbinding weg te vallen. Soms 1x per kwartier, soms 1x per 2 uur. Het gekke van het verhaal; na enkele minuten leek de boel te herstarten en ging alles automatisch weer aan (televisie + internet).
Wanneer je op dat moment naar de router liep zag je dat alle brandende groene lampjes uit waren gegaan. Alleen de power knop is dan rood, daarna gaat alles weer aan. Het lijkt alsof de router zichzelf continue herstart.

Normale KPN stappenplan doorlopen om problemen op te lossen, helpdesk gebeld, geen resultaat. Monteur ingepland die vandaag langskwam.

Die is vandaag 2 uur beziggeweest met van alles en nog wat, maar luisterde weinig naar instructies/ verhaal van mijn vriendin. Zijn vermoeden is een kabelbreuk. Volgende week maandag komen ze terug. Ze hebben géén andere router geplaatst om te kijken of het aan de apparatuur ligt aldus mijn vriendin.

Wat ik nu wil voorkomen is dat we maandag hier alles gaan lostrekken (kabel loopt door plafond, achter gipsplaten weet ik veel hoe) omdat die monteur denkt dat het een kabelbreuk is wat ik me gewoon niet kan voorstellen. Waarom doet de verbinding het 95% van de tijd wel? Er staat geen 'spanning' op die kabels. Bij een kabelbreuk moet je ook nog eens zelf monteurskosten betalen dus ik zie de bui al hangen. Het is gewoon te toevallig dat het na het verwisselen van de router misgaat. Dat is wel wat de monteur zegt: "Toeval".

Hebben jullie tips? Kan ik nog dingen uitproberen voordat de monteur er maandag is?

Alvast bedankt.
Is het een ander model modem? Je kan de logs van het KPN modem nog bekijken, wat je dan voorbij ziet komen? Groene lampjes van de ethernet poort of groenlampjes van de indicatoren op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
Goedeavond,

Vraagje.

Alvast bedankt.
Ik neem aan dat de monteur in die 2 uur tijd meer heeft gedaan dan enkel je vriendin negeren en dus zelf wat metingen met z'n eigen apparatuur heeft verricht om tot die conclusie te komen?
Verschillende modems reageren ook afwijkend bij problemen met de inkomende lijn. Zo kan een v10 prima blijven functioneren met een defecte ader (op halve snelheid uiteraard) zonder dat je dat direct door hebt, terwijl een KPN box 12 dan constant zal wegvallen of helemaal weigert up te komen.
Dus benieuwd of je hetzelfde modem nu hebt staan als hiervoor.
En uiteraard kun je het modem direct aan het ISRA punt aansluiten als je zelf van te voren wilt uitsluiten dat het aan de binnenbekabeling ligt. Maar ik zou verwachten dat de monteur dat dus al gedaan heeft en daarom met iemand anders terugkomt om een 'defecte' binnenkabel te vervangen. Uit je verhaal begrijp ik dat het modem op de binnenbekabeling is aangesloten waarvan je zelf de route ook niet helemaal inzichtelijk hebt dus helemaal uitsluiten dat er niks mis is met die kabel kun je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoe nauwkeurig is de postcode tool op de KPN website nou tegenwoordig...?

want eigenlijk wil ik van Ziggo af (en glasvezel is in "onderzoek") maar heb toch nog wel wat vraagstukjes..

.1a nauwkeurigheid postcode tool > verwachting: 200 / 61mbit..
.1b dat is toch meteen pairbonding ? bij een aanbieder zonder pairbonding doet 100/30
.2a modem, welk model is er te verwachten? en wat zijn eventuele "quirks" van dat model?
.2b Bridge modes is nog steeds geen optie bij de standaard geleverde modems?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:50:
Hoe nauwkeurig is de postcode tool op de KPN website nou tegenwoordig...?

want eigenlijk wil ik van Ziggo af (en glasvezel is in "onderzoek") maar heb toch nog wel wat vraagstukjes..

.1a nauwkeurigheid postcode tool > verwachting: 200 / 61mbit..
.1b dat is toch meteen pairbonding ? bij een aanbieder zonder pairbonding doet 100/30
.2a modem, welk model is er te verwachten? en wat zijn eventuele "quirks" van dat model?
.2b Bridge modes is nog steeds geen optie bij de standaard geleverde modems?
Tegenwoordig best wel ok. KPN gaf hier een schatting van 88Mb aan, maar dat was omdat er te weinig DSL lijnen in de buurt zijn en daardoor lastiger in te schatten (volgens de monteur die een lijn meeting deed). Toen de DSL opgeleverd werd alsnog keurig 100/30. Nu geeft de tool op dit adres en andere adressen naast het pand ook hogere snelheden.

60Mb upload is pairbonding. Anders 100/30 met een enkele pair.

Je zal de Experiabox V12 krijgen als je bij KPN zelf afneemt. Over het algemeen een prima modem, maar wel beperkt qua opties. (Separate wifi namen voor 2,4 en 5Ghz bijvoorbeeld. Of aanpassen van IP reeksen. Om o.a die reden hangt hier nog een oude V10 Experiabox, die kan net iets meer.

Bridge is geen optie. Dan moet je een eigen DSL modem aansluiten die vectoring kan babbelen. Een fritzbox bijvoorbeeld. Dan heb je alle vrijheid.

Voordeel van DSL is wel dat er nog wat providers zijn die relatief goedkoop kunnen zijn. Zoals budget thuis of youfone. Max 100/30, dat wel, maar wel goedkoop internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Goedeavond,

Vraagje.

Alvast bedankt.
Je hebt hier een afzonderlijk topic over geopend waar ik ook al gereageerd heb, maar even voor iedereen hier:

Heb je een Box 12 modem die erg vaak spontaan herstart? Check even het modelnummer van de bijgeleverde stroomadapter. Begint het modelnummer met MSG, dan betreft dit een bekend probleem. Modem en stroomadapter moeten dan omgeruild worden, stroomadapter van de omruil is dan ook een ander modelnummer.

Alle KPN monteurs zouden op de hoogte moeten zijn van dit probleem, maar blijkbaar de monteur die bij jou is geweest niet. Deze informatie is wel met alle monteurs gedeeld namelijk. Monteur die dan maandag langs komt is hopelijk wel op de hoogte anders kun je hem op dit issue wijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 08-11-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Wildfire Blijkbaar werk je bij KPN? Waarom zou je dit al niet aan te telefoon laten checken ipv een monteur langs laten sturen? Dat is toch vele malen goedkoper en efficiënter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jongetje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:01:
@Wildfire Blijkbaar werk je bij KPN? Waarom zou je dit al niet aan te telefoon laten checken ipv een monteur langs laten sturen? Dat is toch vele malen goedkoper en efficiënter?
Dat zou inderdaad beter zijn, maar je bent hierbij afhankelijk van de helpdesk medewerker. Die zouden hiervan op de hoogte moeten zijn maar je merkt dus dat dat in de praktijk niet altijd zo is helaas...

Ik ben trouwens KPN monteur ja. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 09-11-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vandaag toch maar PB VVDSL afgesloten voor nog iets meer snelheid. Ben benieuwd of het hele proces goed gaat lopen. Werd al automatisch een monteur ingepland zonder overleg. Niet echt handig, kon de afspraak al direct omzetten omdat er niemand thuis kan zijn die dag.

Ik zou ook 2 nieuwe tv kastjes krijgen en een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-09 10:56

kujinshi

seven heroes

Hallo,

Ik heb KPN ADSL over 2 lijnen (voor beetje extra snelheid) en een Experiabox V10.

Helaas heb ik vooral Youtube filmpjes die haperen en hangen met laden (jaar geleden geen last, laatste maanden erg veel last van). Gewoon internetten van pagina's overal geen problemen.

Vandaag heb ik mijn computers (vaste computer en laptop) op de hotspot gezet van mijn werk telefoon (apart zakelijk netwerk 4G) maar dan werken de Youtube flims wel zonder haperen. Dus aan mijn computers ligt het niet zou je zeggen.

Kan iemand zeggen waar in de KPN aansluiting dit wel kan liggen? Is het een instelling in het modem specifiek of moet ik toch KPN bellen voor een nieuw modem?

Hulp graag, bedankt alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door kujinshi op 24-11-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vannacht een Firmware update gehad op de V10 met VVDSL pair bonding. Hele webinterface is op de schop gegaan. Helaas kun je nu ook niet meer zien wat de lijnen los van elke aan snelheid en fouten hebben ( FEC & CRC) of ik heb het nog niet gevonden. Hopelijk blijven deze wel stabiel als voor de update.

Edit: Inmiddels al gevonden onder WAN data, hier staan fouten en verloren pakket. Dit zullen de FEC en CRC fouten zijn.

@kujinshi Zie je bericht nu pas, heb je eens in het modem ingelogd en gekeken naar de snelheid van de lijnen? En of er fouten binnen komen zoals FEC en CRC? Verder geen apparaat die je netwerk extra belast?

[ Voor 36% gewijzigd door Racer89 op 11-12-2024 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Racer89 ah, jij wel. Ik had wel een SMS en mail als aankondiging maar helaas niets gebeurd... Misschien komende nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
kujinshi schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:27:
Hallo,

Ik heb KPN ADSL over 2 lijnen (voor beetje extra snelheid) en een Experiabox V10.

Helaas heb ik vooral Youtube filmpjes die haperen en hangen met laden (jaar geleden geen last, laatste maanden erg veel last van). Gewoon internetten van pagina's overal geen problemen.

Vandaag heb ik mijn computers (vaste computer en laptop) op de hotspot gezet van mijn werk telefoon (apart zakelijk netwerk 4G) maar dan werken de Youtube flims wel zonder haperen. Dus aan mijn computers ligt het niet zou je zeggen.

Kan iemand zeggen waar in de KPN aansluiting dit wel kan liggen? Is het een instelling in het modem specifiek of moet ik toch KPN bellen voor een nieuw modem?

Hulp graag, bedankt alvast.
Probeer eens in te loggen op je modem en IPv6 uit te schakelen. Of schakel op je laptop/pc eens ipv6 uit bij de netwerkinstellingen.

Het kan zijn dat het dan wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:46:
@Racer89 ah, jij wel. Ik had wel een SMS en mail als aankondiging maar helaas niets gebeurd... Misschien komende nacht?
Zou kunnen natuurlijk, de update is echt vanmorgen pas rond 6:45 uitgevoerd.

Net even bij m'n ouders geweest, hier staat ook nog de oude firmware op de V10.

Nu wel al een paar keer haperende tv gehad... nooit eerder last van gehad. Volgens de gegevens zouden er geen fouten op de lijn zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Racer89 op 11-12-2024 21:13 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Racer89 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:12:
[...]

Zou kunnen natuurlijk, de update is echt vanmorgen pas rond 6:45 uitgevoerd.

Net even bij m'n ouders geweest, hier staat ook nog de oude firmware op de V10.

Nu wel al een paar keer haperende tv gehad... nooit eerder last van gehad. Volgens de gegevens zouden er geen fouten op de lijn zijn.
Heb hem nu wel gekregen. Vannacht rond 3 uur denk ik.

Vanavond maar even wat dingen testen en de settings uitpluizen. Volgens mij kun je nu beide dns servers manipuleren in de dhcp settings dus dan kan ik m'n extra dhcp server weer uitfaseren.

• Racer89
  • Niet online
@Beekforel Hopelijk heb jij meer succes. Ik heb gisteren avond alleen maar ellende gehad na de update. Opnames kon ik niet meer doorkijken liepen telkens vast, zefls streamingsdiensten lopen niet meer door, deze hangen ook telkens vast. De overzicht pagina van Youtube laad ook gewoon niet meer fatsoendelijk, midden in de lijst stopt hij met laden en loopt helemaal vast.

Modem en ITV meermaals gereset, echter blijft het probleem. Ethernet poort heb ik nu allemaal vast ingesteld en Live TV loopt nu wel gewoon weer door. Ik heb de nieuwe ITV kastjes, deze laad ook het overzicht nu opeens heel langzaam.

Gisteren al even gezocht of ik de V10 niet kan vervangen voor een eigen modem, ik was aan het kijken naar de Zyxel bridge. Wat een gedoe, ik heb meer dan 7 jaar nooit problemen gehad. En nu na de update werkt niks meer fatsoenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 12-12-2024 07:21 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Niks of alleen tv? Ik las op het kpn forum dat de update in twee stappen gaat trouwens, misschien ben je nog niet helemaal bij?

Ik heb geen tv.

Als je voor een eigen modem gaat zou ik kijken naar een Fritz!box.

[ Voor 33% gewijzigd door Beekforel op 12-12-2024 07:42 ]

• stormfly
Racer89 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:19:
@Beekforel Hopelijk heb jij meer succes. Ik heb gisteren avond alleen maar ellende gehad na de update. Opnames kon ik niet meer doorkijken liepen telkens vast, zefls streamingsdiensten lopen niet meer door, deze hangen ook telkens vast. De overzicht pagina van Youtube laad ook gewoon niet meer fatsoendelijk, midden in de lijst stopt hij met laden en loopt helemaal vast.

Modem en ITV meermaals gereset, echter blijft het probleem. Ethernet poort heb ik nu allemaal vast ingesteld en Live TV loopt nu wel gewoon weer door. Ik heb de nieuwe ITV kastjes, deze laad ook het overzicht nu opeens heel langzaam.

Gisteren al even gezocht of ik de V10 niet kan vervangen voor een eigen modem, ik was aan het kijken naar de Zyxel bridge. Wat een gedoe, ik heb meer dan 7 jaar nooit problemen gehad. En nu na de update werkt niks meer fatsoenlijk.
Wat bedoel je met ethernet porten vast ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:50:
[...]

Wat bedoel je met ethernet porten vast ingesteld?
Je kunt de snelheid van de Ethernet poorten nu zelf instellen, 10,100 of 1000 in snelheid en dan nog Half of full duplex. Of beide op Auto zetten. Dit is ook voor de WAN instellingen nu beschikbaar. En bij poort 4 staat "Gast netwerk "tussenhaakjes er achter.

@Beekforel Deze versie staat er nu op: V10.C.24.12.11

[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 12-12-2024 12:20 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Racer89 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:16:
[...]

Je kunt de snelheid van de Ethernet poorten nu zelf instellen, 10,100 of 1000 in snelheid en dan nog Half of full duplex. Of beide op Auto zetten. Dit is ook voor de WAN instellingen nu beschikbaar. En bij poort 4 staat "Gast netwerk "tussenhaakjes er achter.

@Beekforel Deze versie staat er nu op: V10.C.24.12.11
Ok die heb ik ook. Heb e.e.a. aan configuratie gedaan en zal nu eens testen of ik nog wat kan streamen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Racer89 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:16:
Vannacht een Firmware update gehad op de V10 met VVDSL pair bonding. Hele webinterface is op de schop gegaan. Helaas kun je nu ook niet meer zien wat de lijnen los van elke aan snelheid en fouten hebben ( FEC & CRC) of ik heb het nog niet gevonden. Hopelijk blijven deze wel stabiel als voor de update.
[...]
Ah, dit verklaart wellicht het e.e.a. Sinds gisterochtend 2:10 kan ik niet meer bij de apparatuur (NAS/eigen router) bij m'n ouders. Er hangt een eigen router (Edgerouter) achter de EBV10, ik denk dat hij door de update uit de DMZ van de EBV10 is gegooid waardoor de port forwards niet meer werken :( Ze hebben nog wel gewoon internet namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier werkt inmiddels alles weer gelukkig, Heb de poorten nu allemaal voorzien van een vaste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:15
In een woning van een vriend probeer ik VDSL internet aan te sluiten maar het ISRA-punt lijkt compleet kapot te zijn gemaakt door de vorige bewoners. Youfone heeft een ticket bij KPN aangemaakt en binnen 5 werkdagen zouden we een link moeten krijgen om een afspraak in te plannen.

Weet iemand of ik misschien zelf actie kan ondernemen om vandaag nog een afspraak in te plannen? Zo ja, hoe zou ik dit moeten doen?

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
zwaargeschapen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 05:54:
In een woning van een vriend probeer ik VDSL internet aan te sluiten maar het ISRA-punt lijkt compleet kapot te zijn gemaakt door de vorige bewoners. Youfone heeft een ticket bij KPN aangemaakt en binnen 5 werkdagen zouden we een link moeten krijgen om een afspraak in te plannen.

Weet iemand of ik misschien zelf actie kan ondernemen om vandaag nog een afspraak in te plannen? Zo ja, hoe zou ik dit moeten doen?
Nee, wachten is tot KPN WBA je benadert voor een afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar Z80
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-09 16:12
Even een vraagje. De vader van een kennis van mij verblijft in een verpleeghuis. Nou stopt het verpleeghuis met het aanbieden van vaste telefoon en TV. En zegt dat alle bewoners verplicht naar Ziggo moeten overstappen. Het aanwezige ISRA punt mag niet voor VDSL worden gebruikt omdat het persoonsalarm daar over loopt. KPN kan daar volgens de postcodecheck wel leveren namelijk. Er zitten in de kamer 2 aansluitingen onder elkaar z.g.n. varkenssnuiten. Is er iemand die deze situatie al meer heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Microstar Z80 Wat verwacht je van ons? Waarom zou je tegen de stroom in willen roeien en alsnog kpn gaat bestellen terwijl wordt aangegeven dat dit problemen gaat geven?
Maakt niet uit wat er in de kamer zit, dit loopt waarschijnlijk naar een patch ruimte van het verpleeghuis en zit zoals genoemd op de alarmering.

Wat is het probleem om Ziggo te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odido klik en klaar dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
Weet iemand hoe de KPN Box 12 zich verhoudt tot een FB7590? Ik ben overgestapt van XS4ALL naar KPN internet en zal m'n huidige Fritz!Box terug moeten sturen. Als de KPN Box minder is kijk ik liever of ik de FB kan houden, aangezien ze 'm bij KPN waarschijnlijk toch gewoon "recyclen".

Ik gebruik niet heel veel speciaals van de FB—custom DNS, statisch IP voor lokale apparaten en het mesh-netwerk icm een Fritz repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:22
Sinds een paar weken heb ik AdGuard pro draaien, hiervoor heb ik de primaire en secundaire DNS op mijn KPN Box 12 aangepast.

Mijn buurman maakt ivm bereik gebruik van mijn gastnetwerk. Dat leek voor mij prima gescheiden, ik zag in de logging immers enkel de IP's van mijn thuisnetwerk terug. Nou zei hij dat hij al even geen internet meer heeft, wat ik na een check ook merkte.

In de instellingen van de KPN Box zag ik dat de DNS van het gastennetwerk ook aangepast is. Dit had van mij prima de standaard KPN DNS mogen blijven, maar blijkbaar is die gekoppeld aan het thuisnetwerk en uitgegrijsd.

Hoe zorg ik dan toch weer voor een verbinding op het gastennetwerk? Toch op een manier de KPN DNS instellen? Of opnemen in Adguard? Mij om het even, zolang ik maar geen toegang hoeft te geven tot mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

R-R-L schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:00:
Sinds een paar weken heb ik AdGuard pro draaien, hiervoor heb ik de primaire en secundaire DNS op mijn KPN Box 12 aangepast.

Mijn buurman maakt ivm bereik gebruik van mijn gastnetwerk. Dat leek voor mij prima gescheiden, ik zag in de logging immers enkel de IP's van mijn thuisnetwerk terug. Nou zei hij dat hij al even geen internet meer heeft, wat ik na een check ook merkte.

In de instellingen van de KPN Box zag ik dat de DNS van het gastennetwerk ook aangepast is. Dit had van mij prima de standaard KPN DNS mogen blijven, maar blijkbaar is die gekoppeld aan het thuisnetwerk en uitgegrijsd.

Hoe zorg ik dan toch weer voor een verbinding op het gastennetwerk? Toch op een manier de KPN DNS instellen? Of opnemen in Adguard? Mij om het even, zolang ik maar geen toegang hoeft te geven tot mijn thuisnetwerk.
Kun je niet bij je DHCP instellingen een DNS server ingeven? Je hebt nu waarschijnlijk de DNS server van de KPN box zelf aangepast en omdat die in een ander netwerk zit dan je gastennetwerk mag je buurman nu geen DNS queries meer doen. Hij heeft dus wel internet, maar geen DNS, dat is niet helemaal hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
R-R-L schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:00:

Ik denk dat dit niet kan, want blijkbaar kan je slechts één DNS server voor je hele router kiezen. Als deze vanuit Gast niet bereikbaar is (ander VLAN) dan heb je geen andere optie dat je moet gaan kiezen. Of om voor jezelf (Pi DNS) of voor de buurman (Publieke DNS) te kiezen, wat dan voor de hele box geldt. Of een eigen router aan te schaffen? In je KPN topic kwam ongeveer hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien niet de beste plek dit, maar ervaren meer mensen problemen met KPN internet over dsl vandaag?

Ik heb inmiddels m'n modem al meerdere keren herstart en zelfs gereset naar fabrieksinstellingen maar het blijft haperen. Tweakers.net doet het prima, Google ook, maar bijvoorbeeld https://chat.openai.com/ of https://www.qwant.com/ zijn niet of met flarden te gebruiken.

Ik vind sowieso sinds ik die nieuwe software op de EB v10 heb draaien de boel trager geworden, het eerste laden van een webpagina bijvoorbeeld duurt langer dan ik gewend was.

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 12-05-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beekforel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:52:
Misschien niet de beste plek dit, maar ervaren meer mensen problemen met KPN internet over dsl vandaag?

Ik heb inmiddels m'n modem al meerdere keren herstart en zelfs gereset naar fabrieksinstellingen maar het blijft haperen. Tweakers.net doet het prima, Google ook, maar bijvoorbeeld https://chat.openai.com/ of https://www.qwant.com/ zijn niet of met flarden te gebruiken.

Ik vind sowieso sinds ik die nieuwe software op de EB v10 heb draaien de boel trager geworden, het eerste laden van een webpagina bijvoorbeeld duurt langer dan ik gewend was.
Werkt prima hier. Of heb je zelf een andere DNS ingesteld?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AW_Bos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:03:
[...]

Werkt prima hier. Of heb je zelf een andere DNS ingesteld?
Dat had ik wel, maar ik ben terug gegaan naar de KPN standaard. Ook wat getest met Cloudflare en Google DNS maar allemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beekforel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Dat had ik wel, maar ik ben terug gegaan naar de KPN standaard. Ook wat getest met Cloudflare en Google DNS maar allemaal geen verschil.
Heb je al je modem gecheckt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AW_Bos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Heb je al je modem gecheckt?
Jazeker, dat schreef ik in de eerste post.

Ik heb nog een reset gedaan en ben nu op de default IP range gebleven, 192.168.2.0/24. Dit lijkt beter te werken? :?
Ik zat op 192.168.1.0/24 en had niet zoveel zin om om te nummeren natuurlijk, dus was daar weer op terug gevallen.

Naja, dan maar even een avondje klooien om alles weer up en running te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBug
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 23:29
Inmiddels ben ik zelf privé al jaren van (A)DSL af en had ik niet gedacht ooit terug te gaan na kennis gemaakt te hebben met glasvezel, echter...

heb ik nu een pand op het oog om (zakelijk) te gaan huren. Bij de bezichtiging bleek dat er alleen een telefoondraadje het pand binnenkomt en geen coax of glas. Staat ook niet op de planning :-(

Nu komt het: KPN geeft aan: 88 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload via DSL op deze locatie. Volgens diverse bronnen en berekeningen zou je dan wel met een man/vrouw of 5 tegelijk een teams meeting moeten kunnen bijwonen (voornaamste gebruik naast beetje standaard office gebruik, waaronder onedrive).

Echter vraag ik me af of ik dan in de praktijk dan niet heel veel ergernis over mijzelf en collega's ga afroepen als we zo op de limiet werken.

Jullie begrijpen het, ik ben erg benieuwd naar jullie expert judgement!

** kleine aanvulling, eventueel zou ik een router met 2x WAN aansluiting en load balancing kunnen neerzetten en dan een 5G modem combineren met de DSL aansluiting. Gecombineerde down- en upload zou dan een stuk beter worden: download: tot 388 Mbit/s en upload: tot 77 Mbit/s.

[ Voor 13% gewijzigd door BitBug op 14-05-2025 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@BitBug Ik denk dat niemand het merkt dat er "maar" 88Mbps beschikbaar is. Het is een zakelijke omgeving en niemand ergert zich aan dat een PS5 update niet zo snel gaat. Een teamsmeeting is bij mij rond de 2 a 3Mbps down en 1 Mbps up.
Dan kom je met 15 mensen ook uit die tegelijk in teams zitten, dus met die 5 personen is dat echt prima werkbaar.

Bandbreedte die nodig is in een zakelijke omgeving is vaak overschat.

Ik heb het al eerder genoemd en met een vorige rol internet uitgerold en instellingen met 1500 devices/mensen gingen gewoon op een 1Gbps zakelijke lijn. En die ging echt niet vol, de enige grote pieken waren device updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Op ‘t werk hebben we klanten met 30 werkplekken die 50Mbit glasvezel hebben en die hebben ook geen problemen. Sterker nog, er is ook een pand waar totaal 150 man gelijktijdig aanwezig kan zijn met 100Mbit en dat was ook nooit een issue (ligt nu toevallig net een nieuwe 1G lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBug
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 23:29
Dat is goed te horen, had niet verwacht dat je met zoveel mensen zo weinig bandbreedte nodig hebt.
Komt vast door alle particuliere reclames dat het meer en meer moet zijn...

In ieder geval denk ik dat we het eerst met de DSL lijn gaan proberen en mochten we toch ooit tegen de grens aanlopen kunnen we altijd nog een 5G lijntje erbij prikken.

Mocht het allemaal doorgaan dan houd ik jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
BitBug schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:46:
Dat is goed te horen, had niet verwacht dat je met zoveel mensen zo weinig bandbreedte nodig hebt.
Komt vast door alle particuliere reclames dat het meer en meer moet zijn...

In ieder geval denk ik dat we het eerst met de DSL lijn gaan proberen en mochten we toch ooit tegen de grens aanlopen kunnen we altijd nog een 5G lijntje erbij prikken.

Mocht het allemaal doorgaan dan houd ik jullie op de hoogte!
Als je het betreffende adres naar me DM-t kan ik wel even kijken of er ook nog pairbonding mogelijk is. En zo niet of dat in te lassen valt (kost max 300 euro normaliter) zodat je naar circa 160 Mbit zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 14:03
Mijn schoonvader krijgt mails en een aansluitkastje om de glasvezel van KPN te gaan aansluiten. In de e-mails wordt beschreven dit snel te gaan doen aangezien het huidige (xDSL) netwerk ophoudt te bestaan.

Is dit correct of meer een "dreigement" om maar snel over te stappen op glasvezel?

Overigens kan mijn schoonvader niet overstappen aangezien er geen mogelijkheid is om een UTP kabel aan te sluiten tussen glasvezel aansluitpunt en Experia modem. Dus hij wil graag op xDSL blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MajaMestreech schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:46:
Mijn schoonvader krijgt mails en een aansluitkastje om de glasvezel van KPN te gaan aansluiten. In de e-mails wordt beschreven dit snel te gaan doen aangezien het huidige (xDSL) netwerk ophoudt te bestaan.

Is dit correct of meer een "dreigement" om maar snel over te stappen op glasvezel?

Overigens kan mijn schoonvader niet overstappen aangezien er geen mogelijkheid is om een UTP kabel aan te sluiten tussen glasvezel aansluitpunt en Experia modem. Dus hij wil graag op xDSL blijven.
De telefoonlijnen gaan echt ooit uitgeschakeld worden dus vandaar de push tot migratie naar glasvezel. Beter ruim van tevoren ipv last-minute gedoe.

Sowieso zal het altijd wel mogelijk zijn een kabel te trekken, het is alleen soms erg lastig en/of onpraktisch. In het ergste geval kun je KPN om een nieuwe schouwing vragen als de locatie echt zo super onpraktisch is, maar een verplaatsing zou best weleens kunnen uitkomen op kosten klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 14:03
Wildfire schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:57:
[...]

De telefoonlijnen gaan echt ooit uitgeschakeld worden dus vandaar de push tot migratie naar glasvezel. Beter ruim van tevoren ipv last-minute gedoe.

Sowieso zal het altijd wel mogelijk zijn een kabel te trekken, het is alleen soms erg lastig en/of onpraktisch. In het ergste geval kun je KPN om een nieuwe schouwing vragen als de locatie echt zo super onpraktisch is, maar een verplaatsing zou best weleens kunnen uitkomen op kosten klant.
Het is een senioren woning eigendom van de bouwvereniging. Mijn schoonvader mag hier dus geen wijzigingen in aanbrengen en dus ook geen UTP kabel van de meterkast van de onderburen naar bovenwoning trekken. Dit wordt allemaal veel te omslachtig voor een 86-jarige. Hij wil gewoon zijn huidige aansluiting behouden en als ik Wildfire begrijp zal dit heus nog wel actief zijn voor de tijd dat mijn schoonvader nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vanmiddag had ik een "expert-monteur" (weet even niet meer hoe ie het precies noemde :P) aan de telefoon en zij (de monteurs) waren niet bepaald blij met de uitrol van de nieuwe software voor de modems.

Ik moet zeggen dat ik de laatste weken ook wat vage problemen bij klanten met KPN ben tegen gekomen (voornamelijk superwifi-ellende) maar bij 1 klant was het na het aanpassen van het abonnement begonnen (van dsl naar bonded vdsl (16Mbps naar 32Mbps) ivm geen glasvezel in het buitengebied en het abonnement was pas verlengd waardoor het niet mogelijk was voor 4G-buitengebied toe te voegen).

Tv-zenders die ontzettend haperen, nieuwe tv-ontvanger gekregen maar het haperde nog, modem (Experiabox V10) gereset, allerlei dingen geprobeerd maar het probleem bleef. Monteur 1 kwam, is een hele tijd bezig geweest en ging het door zetten naar de "experts", die is vorige week geweest, heeft (volgens mijn klant) in het modem wat software aangepast en het leek wat beter maar nog steeds haperen bepaalde tv-zenders. Vrijdag zou die expert weer naar de klant gaan, geen idee wat ie nog gaat doen. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 20:54
Gisteren ben ik met overstapservice geswitcht van Youfone vdsl naar KPN vdsl. Ik ben in het verleden vaker geswitcht tussen Budget, KPN en Youfone. Het ging altijd goed, maar deze keer niet.

Op de overstapdag heb ik na het sms’je van KPN de Box 12 aangesloten. Binnen een paar minuten kreeg ik per sms en per mail bevestiging dat de verbinding goed is opgeleverd, meteen ook tv geïnstalleerd, so far so good. Dinsdag heeft alles prima gewerkt.

Vanochtend zie ik na het opstaan gelijk dat ik op geen enkel apparaat dat verbonden is met mijn wifinetwerk internetverbinding heb. Op Box 12 branden wel de vier lampjes constant groen. Modem een paar minuten van stroom gehaald, maar het heeft niet geholpen. Online tool van KPN uitgevoerd, geen storingen in mijn regio, maar de tool kan mijn modem niet uitlezen op afstand. Het advies is om een harde reset uit te voeren.

Na de harde reset branden de vier lampjes weer correct, maar opnieuw geen internetverbinding. Wanneer ik inlog op het modem, zie ik dat het modem verbonden is met het netwerk en dat de internetverbinding actief is. De telefonische klantenservice van KPN kon toch niet verbinden met mijn modem, ze kwamen er niet uit na een half uur dus zaterdagochtend komt een monteur naar mij toe.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik vraag mij af wat er aan de hand kan zijn? Een samenvatting:
- Vier lampjes op Box 12 branden correct
- Modem geeft aan verbonden te zijn en dat de internetverbinding werkt
- Ik kan zowel bedraad als draadloos verbinden met mijn netwerk, maar alleen om op mijn modem in te loggen
- Stroomloos maken en harde reset hebben niet geholpen
- KPN kan mijn modem niet uitlezen op afstand
- De v10a van Youfone (die ik moet terugsturen) ook aangesloten maar de situatie is hetzelfde: een groen lampje zonder internetverbinding

Kan het zijn dat ik na de overstap van Youfone naar KPN alsnog onterecht ben afgesloten op de KPN-lijn? Ik weet niet hoe dat precies in z’n werk gaat maar het lijkt me in ieder geval heel onwaarschijnlijk dat er een monteur midden in de nacht van dinsdag of woensdag in mijn wijkcentrale bezig is geweest (zoals bij Ziggo). Alle tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
@Economics dit bericht lijkt heel veel op die post in het YF topic recent. Alsof er een ACL op de wijkcentrale switch staat die niet goed word geprovisioned. Het vorige topic ging de klant naar YF toe en hier juist naar KPN toe.

Ik denk ik tag je even dit lijkt verdacht veel op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Moet @domi10 even wat gegevens sturen dan kan ik het bekijken

[ Voor 3% gewijzigd door Economics op 14-08-2025 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Economics
domi10 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:57:
Gisteren ben ik met overstapservice geswitcht van Youfone vdsl naar KPN vdsl. Ik ben in het verleden vaker geswitcht tussen Budget, KPN en Youfone. Het ging altijd goed, maar deze keer niet.

Op de overstapdag heb ik na het sms’je van KPN de Box 12 aangesloten. Binnen een paar minuten kreeg ik per sms en per mail bevestiging dat de verbinding goed is opgeleverd, meteen ook tv geïnstalleerd, so far so good. Dinsdag heeft alles prima gewerkt.

Vanochtend zie ik na het opstaan gelijk dat ik op geen enkel apparaat dat verbonden is met mijn wifinetwerk internetverbinding heb. Op Box 12 branden wel de vier lampjes constant groen. Modem een paar minuten van stroom gehaald, maar het heeft niet geholpen. Online tool van KPN uitgevoerd, geen storingen in mijn regio, maar de tool kan mijn modem niet uitlezen op afstand. Het advies is om een harde reset uit te voeren.

Na de harde reset branden de vier lampjes weer correct, maar opnieuw geen internetverbinding. Wanneer ik inlog op het modem, zie ik dat het modem verbonden is met het netwerk en dat de internetverbinding actief is. De telefonische klantenservice van KPN kon toch niet verbinden met mijn modem, ze kwamen er niet uit na een half uur dus zaterdagochtend komt een monteur naar mij toe.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik vraag mij af wat er aan de hand kan zijn? Een samenvatting:
- Vier lampjes op Box 12 branden correct
- Modem geeft aan verbonden te zijn en dat de internetverbinding werkt
- Ik kan zowel bedraad als draadloos verbinden met mijn netwerk, maar alleen om op mijn modem in te loggen
- Stroomloos maken en harde reset hebben niet geholpen
- KPN kan mijn modem niet uitlezen op afstand
- De v10a van Youfone (die ik moet terugsturen) ook aangesloten maar de situatie is hetzelfde: een groen lampje zonder internetverbinding

Kan het zijn dat ik na de overstap van Youfone naar KPN alsnog onterecht ben afgesloten op de KPN-lijn? Ik weet niet hoe dat precies in z’n werk gaat maar het lijkt me in ieder geval heel onwaarschijnlijk dat er een monteur midden in de nacht van dinsdag of woensdag in mijn wijkcentrale bezig is geweest (zoals bij Ziggo). Alle tips zijn welkom :)
Je hebt niet het complete verhaal verteld, je hebt namelijk het Altijd beschermd (veilig internet) aangezet en sinds dien zijn je problemen begonnen. Je modem kan ik niet benaderen maar aan de access kant zie ik helemaal niets geks, je zit op de DNS die ik zou verwachten, aangezien veilig internet weer is uitgezet alleen de koppeling richting het modem komt niet tot stand.

Dat zou kunnen zijn omdat er iets is gepusht richting het modem wat ervoor zorgt dat de modemkoppeling niet meer tot stand komt ten tijden dat je veilig internet hebt aangezet. Je zit ook op een oudere versie van soft at home (modem software) en wellicht dat daar een bug ingezeten heeft.

Wat ik doe nu, is je access opnieuw leveren om te kijken of dit iets triggert. Betekent wel dat je een nieuw ip-adres krijgt, als dit niet gaat werken zal de KPN-monteur welke gepland staat voor 16-8 een nieuw modem moeten plaatsen.

@stormfly

• domi10
Dat klopt, ik heb dinsdagavond rond 22.00 uur veilig internet aangezet via de website van KPN, maar toen ik rond middernacht ging slapen, werkte alles nog prima. Gistermiddag tijdens het gesprek met de klantenservice van KPN kon ik via mijn 5g die optie weer uitzetten en dat had ik gedaan om te kijken of het iets zou verhelpen. Ik heb niet gedacht dat die optie voor zulke problemen kan zorgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
domi10 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:23:
Dat klopt, ik heb dinsdagavond rond 22.00 uur veilig internet aangezet via de website van KPN, maar toen ik rond middernacht ging slapen, werkte alles nog prima. Gistermiddag tijdens het gesprek met de klantenservice van KPN kon ik via mijn 5g die optie weer uitzetten en dat had ik gedaan om te kijken of het iets zou verhelpen. Ik heb niet gedacht dat die optie voor zulke problemen kan zorgen ;)
Ik kan je modem nu weer bereiken, volgens mij is het nu opgelost. Kan je dat aan me verifieren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domi10
Kijk, dat is al een mooie stap vooruit! Ik ben rond kwart over vijf weer thuis dus ik stuur zo snel mogelijk een terugkoppeling!

En ja hoor, mijn internet draait weer als een zonnetje! @Economics je bent een held, heel erg bedankt voor jouw snelle hulp! _/-\o_ En @stormfly bedankt voor het meedenken vanochtend! Tot slot een tip aan alle KPN-klanten: wees voorzichtig met het aanzetten van Veilig browsen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door domi10 op 14-08-2025 17:20 ]

• Economics
domi10 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:12:
Kijk, dat is al een mooie stap vooruit! Ik ben rond kwart over vijf weer thuis dus ik stuur zo snel mogelijk een terugkoppeling!

En ja hoor, mijn internet draait weer als een zonnetje! @Economics je bent een held, heel erg bedankt voor jouw snelle hulp! _/-\o_ En @stormfly bedankt voor het meedenken vanochtend! Tot slot een tip aan alle KPN-klanten: wees voorzichtig met het aanzetten van Veilig browsen ;)
Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb internet en tv van Solcon. Hiervoor hadden we Ziggo en daarvoor KPN. Nu worden we een beetje tureluurs van iets terugkijken vanuit de programmagids want programma's starten echt supervaak minutenlang te laat waardoor je de eerste minuten mist. In mijn beleving hadden we hier geen last van met KPN. Maar toen lette ik daar niet zo op en het is ook al even geleden. Ik ben benieuwd of hier KPN-klanten daar ook last van hebben.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JT schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:44:
Ik heb internet en tv van Solcon. Hiervoor hadden we Ziggo en daarvoor KPN. Nu worden we een beetje tureluurs van iets terugkijken vanuit de programmagids want programma's starten echt supervaak minutenlang te laat waardoor je de eerste minuten mist. In mijn beleving hadden we hier geen last van met KPN. Maar toen lette ik daar niet zo op en het is ook al even geleden. Ik ben benieuwd of hier KPN-klanten daar ook last van hebben.
Nee, hier niet. Maar bedenk dat Solcon (weliswaar eigendom van KPN) nog steeds een eigen platform draait qua TV diensten. Waaronder dus ook de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Barre73 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:04:
[...]

Nee, hier niet. Maar bedenk dat Solcon (weliswaar eigendom van KPN) nog steeds een eigen platform draait qua TV diensten. Waaronder dus ook de gids.
Hun verhaal was dat ze afhankelijk zijn van de starttijden die ze doorkrijgen en dat het fout gaat wanneer het programma dan eerder of later begint. En dat andere providers daar ook last van moeten hebben. Vandaar mijn vraag :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Barre73 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:04:
[...]

Hier dus soms wel en soms niet.
En hij geeft dan ook leuk aan in het balkje dat het programma dan al 5 minuten bezig is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:31
Hallo,

Weet iemand waar ik een KPN ISRA opbouwdoosje met mogelijkheid voor pair bonding kan bestellen?

Zoals de linker variant op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDOeznDls0bFWjXGXn4SqNFLm1Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/3fo9fq0U0SBq4Gv99Xmz2NlX.webp?f=user_large

Alvast bedankt!!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

nMad schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:06:
Hallo,

Weet iemand waar ik een KPN ISRA opbouwdoosje met mogelijkheid voor pair bonding kan bestellen?

Zoals de linker variant op dit plaatje:
[Afbeelding]

Alvast bedankt!!
Bij KPN zelf, door de monteur dit te laten installeren. Toen ik pair bonded DSL bestelde kwam een monteur dit aansluiten, de ISRA was bij mij al in orde maar er moet ook iets gebeuren in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:31
Beekforel schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:14:
[...]

Bij KPN zelf, door de monteur dit te laten installeren. Toen ik pair bonded DSL bestelde kwam een monteur dit aansluiten, de ISRA was bij mij al in orde maar er moet ook iets gebeuren in de wijkcentrale.
Ik heb nu al een inbouwdoosje (rechter variant op de foto in vorige post) met pairbonding die actief is en goed werkt. Maar i.v.m. verbouwing wil ik deze verplaatsen naar een andere locatie waarbij een opbouw variant veel handiger is. Omdat er haast bij geboden is kan ik dit niet via de officiële weg doen. Dus wil hem zelf verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 09-09-2025 20:26 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Racer89
  • Niet online
Je kunt dit ook gewoon met een standaard RJ11 opbouwdoos maken. Buitenste 2 pennen is de blauwe aansluiting en binnenste 2 pinnen de witte. Van het ISRA van KPN zijn maar telkens de middelste 2 pennen bezet voor 1 ader paar. Als je de kabel gaat verleggen wel een twisted pakken en geen flat cable ! 1x4 Cat5e ofzo of een UTP Cat5E of hoger. Je moet dan alleen zelf nog een kabel maken met 2x RJ11 en 4 aders gebruiken. Voor tussen je modem en opbouwdoos.

Of je pakt gewoon een dubbele RJ11 opbouwdoos. Dan kun je het gewoon 1 op 1 aansluiten met de standaard Pairbonding kabel.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN xDSL, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie