Gisteren ben ik met overstapservice geswitcht van Youfone vdsl naar KPN vdsl. Ik ben in het verleden vaker geswitcht tussen Budget, KPN en Youfone. Het ging altijd goed, maar deze keer niet.
Op de overstapdag heb ik na het sms’je van KPN de Box 12 aangesloten. Binnen een paar minuten kreeg ik per sms en per mail bevestiging dat de verbinding goed is opgeleverd, meteen ook tv geïnstalleerd, so far so good. Dinsdag heeft alles prima gewerkt.
Vanochtend zie ik na het opstaan gelijk dat ik op geen enkel apparaat dat verbonden is met mijn wifinetwerk internetverbinding heb. Op Box 12 branden wel de vier lampjes constant groen. Modem een paar minuten van stroom gehaald, maar het heeft niet geholpen. Online tool van KPN uitgevoerd, geen storingen in mijn regio, maar de tool kan mijn modem niet uitlezen op afstand. Het advies is om een harde reset uit te voeren.
Na de harde reset branden de vier lampjes weer correct, maar opnieuw geen internetverbinding. Wanneer ik inlog op het modem, zie ik dat het modem verbonden is met het netwerk en dat de internetverbinding actief is. De telefonische klantenservice van KPN kon toch niet verbinden met mijn modem, ze kwamen er niet uit na een half uur dus zaterdagochtend komt een monteur naar mij toe.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik vraag mij af wat er aan de hand kan zijn? Een samenvatting:
- Vier lampjes op Box 12 branden correct
- Modem geeft aan verbonden te zijn en dat de internetverbinding werkt
- Ik kan zowel bedraad als draadloos verbinden met mijn netwerk, maar alleen om op mijn modem in te loggen
- Stroomloos maken en harde reset hebben niet geholpen
- KPN kan mijn modem niet uitlezen op afstand
- De v10a van Youfone (die ik moet terugsturen) ook aangesloten maar de situatie is hetzelfde: een groen lampje zonder internetverbinding
Kan het zijn dat ik na de overstap van Youfone naar KPN alsnog onterecht ben afgesloten op de KPN-lijn? Ik weet niet hoe dat precies in z’n werk gaat maar het lijkt me in ieder geval heel onwaarschijnlijk dat er een monteur midden in de nacht van dinsdag of woensdag in mijn wijkcentrale bezig is geweest (zoals bij Ziggo). Alle tips zijn welkom