Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:08
kujinshi schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:27:
Hallo,

Ik heb KPN ADSL over 2 lijnen (voor beetje extra snelheid) en een Experiabox V10.

Helaas heb ik vooral Youtube filmpjes die haperen en hangen met laden (jaar geleden geen last, laatste maanden erg veel last van). Gewoon internetten van pagina's overal geen problemen.

Vandaag heb ik mijn computers (vaste computer en laptop) op de hotspot gezet van mijn werk telefoon (apart zakelijk netwerk 4G) maar dan werken de Youtube flims wel zonder haperen. Dus aan mijn computers ligt het niet zou je zeggen.

Kan iemand zeggen waar in de KPN aansluiting dit wel kan liggen? Is het een instelling in het modem specifiek of moet ik toch KPN bellen voor een nieuw modem?

Hulp graag, bedankt alvast.
Probeer eens in te loggen op je modem en IPv6 uit te schakelen. Of schakel op je laptop/pc eens ipv6 uit bij de netwerkinstellingen.

Het kan zijn dat het dan wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:46:
@Racer89 ah, jij wel. Ik had wel een SMS en mail als aankondiging maar helaas niets gebeurd... Misschien komende nacht?
Zou kunnen natuurlijk, de update is echt vanmorgen pas rond 6:45 uitgevoerd.

Net even bij m'n ouders geweest, hier staat ook nog de oude firmware op de V10.

Nu wel al een paar keer haperende tv gehad... nooit eerder last van gehad. Volgens de gegevens zouden er geen fouten op de lijn zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Racer89 op 11-12-2024 21:13 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Racer89 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:12:
[...]

Zou kunnen natuurlijk, de update is echt vanmorgen pas rond 6:45 uitgevoerd.

Net even bij m'n ouders geweest, hier staat ook nog de oude firmware op de V10.

Nu wel al een paar keer haperende tv gehad... nooit eerder last van gehad. Volgens de gegevens zouden er geen fouten op de lijn zijn.
Heb hem nu wel gekregen. Vannacht rond 3 uur denk ik.

Vanavond maar even wat dingen testen en de settings uitpluizen. Volgens mij kun je nu beide dns servers manipuleren in de dhcp settings dus dan kan ik m'n extra dhcp server weer uitfaseren.

• Racer89
  • Niet online
@Beekforel Hopelijk heb jij meer succes. Ik heb gisteren avond alleen maar ellende gehad na de update. Opnames kon ik niet meer doorkijken liepen telkens vast, zefls streamingsdiensten lopen niet meer door, deze hangen ook telkens vast. De overzicht pagina van Youtube laad ook gewoon niet meer fatsoendelijk, midden in de lijst stopt hij met laden en loopt helemaal vast.

Modem en ITV meermaals gereset, echter blijft het probleem. Ethernet poort heb ik nu allemaal vast ingesteld en Live TV loopt nu wel gewoon weer door. Ik heb de nieuwe ITV kastjes, deze laad ook het overzicht nu opeens heel langzaam.

Gisteren al even gezocht of ik de V10 niet kan vervangen voor een eigen modem, ik was aan het kijken naar de Zyxel bridge. Wat een gedoe, ik heb meer dan 7 jaar nooit problemen gehad. En nu na de update werkt niks meer fatsoenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 12-12-2024 07:21 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Niks of alleen tv? Ik las op het kpn forum dat de update in twee stappen gaat trouwens, misschien ben je nog niet helemaal bij?

Ik heb geen tv.

Als je voor een eigen modem gaat zou ik kijken naar een Fritz!box.

[ Voor 33% gewijzigd door Beekforel op 12-12-2024 07:42 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
Racer89 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:19:
@Beekforel Hopelijk heb jij meer succes. Ik heb gisteren avond alleen maar ellende gehad na de update. Opnames kon ik niet meer doorkijken liepen telkens vast, zefls streamingsdiensten lopen niet meer door, deze hangen ook telkens vast. De overzicht pagina van Youtube laad ook gewoon niet meer fatsoendelijk, midden in de lijst stopt hij met laden en loopt helemaal vast.

Modem en ITV meermaals gereset, echter blijft het probleem. Ethernet poort heb ik nu allemaal vast ingesteld en Live TV loopt nu wel gewoon weer door. Ik heb de nieuwe ITV kastjes, deze laad ook het overzicht nu opeens heel langzaam.

Gisteren al even gezocht of ik de V10 niet kan vervangen voor een eigen modem, ik was aan het kijken naar de Zyxel bridge. Wat een gedoe, ik heb meer dan 7 jaar nooit problemen gehad. En nu na de update werkt niks meer fatsoenlijk.
Wat bedoel je met ethernet porten vast ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:50:
[...]

Wat bedoel je met ethernet porten vast ingesteld?
Je kunt de snelheid van de Ethernet poorten nu zelf instellen, 10,100 of 1000 in snelheid en dan nog Half of full duplex. Of beide op Auto zetten. Dit is ook voor de WAN instellingen nu beschikbaar. En bij poort 4 staat "Gast netwerk "tussenhaakjes er achter.

@Beekforel Deze versie staat er nu op: V10.C.24.12.11

[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 12-12-2024 12:20 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Racer89 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:16:
[...]

Je kunt de snelheid van de Ethernet poorten nu zelf instellen, 10,100 of 1000 in snelheid en dan nog Half of full duplex. Of beide op Auto zetten. Dit is ook voor de WAN instellingen nu beschikbaar. En bij poort 4 staat "Gast netwerk "tussenhaakjes er achter.

@Beekforel Deze versie staat er nu op: V10.C.24.12.11
Ok die heb ik ook. Heb e.e.a. aan configuratie gedaan en zal nu eens testen of ik nog wat kan streamen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Racer89 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:16:
Vannacht een Firmware update gehad op de V10 met VVDSL pair bonding. Hele webinterface is op de schop gegaan. Helaas kun je nu ook niet meer zien wat de lijnen los van elke aan snelheid en fouten hebben ( FEC & CRC) of ik heb het nog niet gevonden. Hopelijk blijven deze wel stabiel als voor de update.
[...]
Ah, dit verklaart wellicht het e.e.a. Sinds gisterochtend 2:10 kan ik niet meer bij de apparatuur (NAS/eigen router) bij m'n ouders. Er hangt een eigen router (Edgerouter) achter de EBV10, ik denk dat hij door de update uit de DMZ van de EBV10 is gegooid waardoor de port forwards niet meer werken :( Ze hebben nog wel gewoon internet namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier werkt inmiddels alles weer gelukkig, Heb de poorten nu allemaal voorzien van een vaste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:16
In een woning van een vriend probeer ik VDSL internet aan te sluiten maar het ISRA-punt lijkt compleet kapot te zijn gemaakt door de vorige bewoners. Youfone heeft een ticket bij KPN aangemaakt en binnen 5 werkdagen zouden we een link moeten krijgen om een afspraak in te plannen.

Weet iemand of ik misschien zelf actie kan ondernemen om vandaag nog een afspraak in te plannen? Zo ja, hoe zou ik dit moeten doen?

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
zwaargeschapen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 05:54:
In een woning van een vriend probeer ik VDSL internet aan te sluiten maar het ISRA-punt lijkt compleet kapot te zijn gemaakt door de vorige bewoners. Youfone heeft een ticket bij KPN aangemaakt en binnen 5 werkdagen zouden we een link moeten krijgen om een afspraak in te plannen.

Weet iemand of ik misschien zelf actie kan ondernemen om vandaag nog een afspraak in te plannen? Zo ja, hoe zou ik dit moeten doen?
Nee, wachten is tot KPN WBA je benadert voor een afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar Z80
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-09 16:12
Even een vraagje. De vader van een kennis van mij verblijft in een verpleeghuis. Nou stopt het verpleeghuis met het aanbieden van vaste telefoon en TV. En zegt dat alle bewoners verplicht naar Ziggo moeten overstappen. Het aanwezige ISRA punt mag niet voor VDSL worden gebruikt omdat het persoonsalarm daar over loopt. KPN kan daar volgens de postcodecheck wel leveren namelijk. Er zitten in de kamer 2 aansluitingen onder elkaar z.g.n. varkenssnuiten. Is er iemand die deze situatie al meer heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Microstar Z80 Wat verwacht je van ons? Waarom zou je tegen de stroom in willen roeien en alsnog kpn gaat bestellen terwijl wordt aangegeven dat dit problemen gaat geven?
Maakt niet uit wat er in de kamer zit, dit loopt waarschijnlijk naar een patch ruimte van het verpleeghuis en zit zoals genoemd op de alarmering.

Wat is het probleem om Ziggo te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odido klik en klaar dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
Weet iemand hoe de KPN Box 12 zich verhoudt tot een FB7590? Ik ben overgestapt van XS4ALL naar KPN internet en zal m'n huidige Fritz!Box terug moeten sturen. Als de KPN Box minder is kijk ik liever of ik de FB kan houden, aangezien ze 'm bij KPN waarschijnlijk toch gewoon "recyclen".

Ik gebruik niet heel veel speciaals van de FB—custom DNS, statisch IP voor lokale apparaten en het mesh-netwerk icm een Fritz repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 19:12
Sinds een paar weken heb ik AdGuard pro draaien, hiervoor heb ik de primaire en secundaire DNS op mijn KPN Box 12 aangepast.

Mijn buurman maakt ivm bereik gebruik van mijn gastnetwerk. Dat leek voor mij prima gescheiden, ik zag in de logging immers enkel de IP's van mijn thuisnetwerk terug. Nou zei hij dat hij al even geen internet meer heeft, wat ik na een check ook merkte.

In de instellingen van de KPN Box zag ik dat de DNS van het gastennetwerk ook aangepast is. Dit had van mij prima de standaard KPN DNS mogen blijven, maar blijkbaar is die gekoppeld aan het thuisnetwerk en uitgegrijsd.

Hoe zorg ik dan toch weer voor een verbinding op het gastennetwerk? Toch op een manier de KPN DNS instellen? Of opnemen in Adguard? Mij om het even, zolang ik maar geen toegang hoeft te geven tot mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

R-R-L schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:00:
Sinds een paar weken heb ik AdGuard pro draaien, hiervoor heb ik de primaire en secundaire DNS op mijn KPN Box 12 aangepast.

Mijn buurman maakt ivm bereik gebruik van mijn gastnetwerk. Dat leek voor mij prima gescheiden, ik zag in de logging immers enkel de IP's van mijn thuisnetwerk terug. Nou zei hij dat hij al even geen internet meer heeft, wat ik na een check ook merkte.

In de instellingen van de KPN Box zag ik dat de DNS van het gastennetwerk ook aangepast is. Dit had van mij prima de standaard KPN DNS mogen blijven, maar blijkbaar is die gekoppeld aan het thuisnetwerk en uitgegrijsd.

Hoe zorg ik dan toch weer voor een verbinding op het gastennetwerk? Toch op een manier de KPN DNS instellen? Of opnemen in Adguard? Mij om het even, zolang ik maar geen toegang hoeft te geven tot mijn thuisnetwerk.
Kun je niet bij je DHCP instellingen een DNS server ingeven? Je hebt nu waarschijnlijk de DNS server van de KPN box zelf aangepast en omdat die in een ander netwerk zit dan je gastennetwerk mag je buurman nu geen DNS queries meer doen. Hij heeft dus wel internet, maar geen DNS, dat is niet helemaal hetzelfde ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
R-R-L schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:00:

Ik denk dat dit niet kan, want blijkbaar kan je slechts één DNS server voor je hele router kiezen. Als deze vanuit Gast niet bereikbaar is (ander VLAN) dan heb je geen andere optie dat je moet gaan kiezen. Of om voor jezelf (Pi DNS) of voor de buurman (Publieke DNS) te kiezen, wat dan voor de hele box geldt. Of een eigen router aan te schaffen? In je KPN topic kwam ongeveer hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien niet de beste plek dit, maar ervaren meer mensen problemen met KPN internet over dsl vandaag?

Ik heb inmiddels m'n modem al meerdere keren herstart en zelfs gereset naar fabrieksinstellingen maar het blijft haperen. Tweakers.net doet het prima, Google ook, maar bijvoorbeeld https://chat.openai.com/ of https://www.qwant.com/ zijn niet of met flarden te gebruiken.

Ik vind sowieso sinds ik die nieuwe software op de EB v10 heb draaien de boel trager geworden, het eerste laden van een webpagina bijvoorbeeld duurt langer dan ik gewend was.

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 12-05-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beekforel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:52:
Misschien niet de beste plek dit, maar ervaren meer mensen problemen met KPN internet over dsl vandaag?

Ik heb inmiddels m'n modem al meerdere keren herstart en zelfs gereset naar fabrieksinstellingen maar het blijft haperen. Tweakers.net doet het prima, Google ook, maar bijvoorbeeld https://chat.openai.com/ of https://www.qwant.com/ zijn niet of met flarden te gebruiken.

Ik vind sowieso sinds ik die nieuwe software op de EB v10 heb draaien de boel trager geworden, het eerste laden van een webpagina bijvoorbeeld duurt langer dan ik gewend was.
Werkt prima hier. Of heb je zelf een andere DNS ingesteld?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AW_Bos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:03:
[...]

Werkt prima hier. Of heb je zelf een andere DNS ingesteld?
Dat had ik wel, maar ik ben terug gegaan naar de KPN standaard. Ook wat getest met Cloudflare en Google DNS maar allemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beekforel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Dat had ik wel, maar ik ben terug gegaan naar de KPN standaard. Ook wat getest met Cloudflare en Google DNS maar allemaal geen verschil.
Heb je al je modem gecheckt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AW_Bos schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Heb je al je modem gecheckt?
Jazeker, dat schreef ik in de eerste post.

Ik heb nog een reset gedaan en ben nu op de default IP range gebleven, 192.168.2.0/24. Dit lijkt beter te werken? :?
Ik zat op 192.168.1.0/24 en had niet zoveel zin om om te nummeren natuurlijk, dus was daar weer op terug gevallen.

Naja, dan maar even een avondje klooien om alles weer up en running te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBug
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 23:29
Inmiddels ben ik zelf privé al jaren van (A)DSL af en had ik niet gedacht ooit terug te gaan na kennis gemaakt te hebben met glasvezel, echter...

heb ik nu een pand op het oog om (zakelijk) te gaan huren. Bij de bezichtiging bleek dat er alleen een telefoondraadje het pand binnenkomt en geen coax of glas. Staat ook niet op de planning :-(

Nu komt het: KPN geeft aan: 88 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload via DSL op deze locatie. Volgens diverse bronnen en berekeningen zou je dan wel met een man/vrouw of 5 tegelijk een teams meeting moeten kunnen bijwonen (voornaamste gebruik naast beetje standaard office gebruik, waaronder onedrive).

Echter vraag ik me af of ik dan in de praktijk dan niet heel veel ergernis over mijzelf en collega's ga afroepen als we zo op de limiet werken.

Jullie begrijpen het, ik ben erg benieuwd naar jullie expert judgement!

** kleine aanvulling, eventueel zou ik een router met 2x WAN aansluiting en load balancing kunnen neerzetten en dan een 5G modem combineren met de DSL aansluiting. Gecombineerde down- en upload zou dan een stuk beter worden: download: tot 388 Mbit/s en upload: tot 77 Mbit/s.

[ Voor 13% gewijzigd door BitBug op 14-05-2025 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@BitBug Ik denk dat niemand het merkt dat er "maar" 88Mbps beschikbaar is. Het is een zakelijke omgeving en niemand ergert zich aan dat een PS5 update niet zo snel gaat. Een teamsmeeting is bij mij rond de 2 a 3Mbps down en 1 Mbps up.
Dan kom je met 15 mensen ook uit die tegelijk in teams zitten, dus met die 5 personen is dat echt prima werkbaar.

Bandbreedte die nodig is in een zakelijke omgeving is vaak overschat.

Ik heb het al eerder genoemd en met een vorige rol internet uitgerold en instellingen met 1500 devices/mensen gingen gewoon op een 1Gbps zakelijke lijn. En die ging echt niet vol, de enige grote pieken waren device updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Op ‘t werk hebben we klanten met 30 werkplekken die 50Mbit glasvezel hebben en die hebben ook geen problemen. Sterker nog, er is ook een pand waar totaal 150 man gelijktijdig aanwezig kan zijn met 100Mbit en dat was ook nooit een issue (ligt nu toevallig net een nieuwe 1G lijn).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBug
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 23:29
Dat is goed te horen, had niet verwacht dat je met zoveel mensen zo weinig bandbreedte nodig hebt.
Komt vast door alle particuliere reclames dat het meer en meer moet zijn...

In ieder geval denk ik dat we het eerst met de DSL lijn gaan proberen en mochten we toch ooit tegen de grens aanlopen kunnen we altijd nog een 5G lijntje erbij prikken.

Mocht het allemaal doorgaan dan houd ik jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:51
BitBug schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:46:
Dat is goed te horen, had niet verwacht dat je met zoveel mensen zo weinig bandbreedte nodig hebt.
Komt vast door alle particuliere reclames dat het meer en meer moet zijn...

In ieder geval denk ik dat we het eerst met de DSL lijn gaan proberen en mochten we toch ooit tegen de grens aanlopen kunnen we altijd nog een 5G lijntje erbij prikken.

Mocht het allemaal doorgaan dan houd ik jullie op de hoogte!
Als je het betreffende adres naar me DM-t kan ik wel even kijken of er ook nog pairbonding mogelijk is. En zo niet of dat in te lassen valt (kost max 300 euro normaliter) zodat je naar circa 160 Mbit zou kunnen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 21:22
Mijn schoonvader krijgt mails en een aansluitkastje om de glasvezel van KPN te gaan aansluiten. In de e-mails wordt beschreven dit snel te gaan doen aangezien het huidige (xDSL) netwerk ophoudt te bestaan.

Is dit correct of meer een "dreigement" om maar snel over te stappen op glasvezel?

Overigens kan mijn schoonvader niet overstappen aangezien er geen mogelijkheid is om een UTP kabel aan te sluiten tussen glasvezel aansluitpunt en Experia modem. Dus hij wil graag op xDSL blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

MajaMestreech schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:46:
Mijn schoonvader krijgt mails en een aansluitkastje om de glasvezel van KPN te gaan aansluiten. In de e-mails wordt beschreven dit snel te gaan doen aangezien het huidige (xDSL) netwerk ophoudt te bestaan.

Is dit correct of meer een "dreigement" om maar snel over te stappen op glasvezel?

Overigens kan mijn schoonvader niet overstappen aangezien er geen mogelijkheid is om een UTP kabel aan te sluiten tussen glasvezel aansluitpunt en Experia modem. Dus hij wil graag op xDSL blijven.
De telefoonlijnen gaan echt ooit uitgeschakeld worden dus vandaar de push tot migratie naar glasvezel. Beter ruim van tevoren ipv last-minute gedoe.

Sowieso zal het altijd wel mogelijk zijn een kabel te trekken, het is alleen soms erg lastig en/of onpraktisch. In het ergste geval kun je KPN om een nieuwe schouwing vragen als de locatie echt zo super onpraktisch is, maar een verplaatsing zou best weleens kunnen uitkomen op kosten klant.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 21:22
Wildfire schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:57:
[...]

De telefoonlijnen gaan echt ooit uitgeschakeld worden dus vandaar de push tot migratie naar glasvezel. Beter ruim van tevoren ipv last-minute gedoe.

Sowieso zal het altijd wel mogelijk zijn een kabel te trekken, het is alleen soms erg lastig en/of onpraktisch. In het ergste geval kun je KPN om een nieuwe schouwing vragen als de locatie echt zo super onpraktisch is, maar een verplaatsing zou best weleens kunnen uitkomen op kosten klant.
Het is een senioren woning eigendom van de bouwvereniging. Mijn schoonvader mag hier dus geen wijzigingen in aanbrengen en dus ook geen UTP kabel van de meterkast van de onderburen naar bovenwoning trekken. Dit wordt allemaal veel te omslachtig voor een 86-jarige. Hij wil gewoon zijn huidige aansluiting behouden en als ik Wildfire begrijp zal dit heus nog wel actief zijn voor de tijd dat mijn schoonvader nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vanmiddag had ik een "expert-monteur" (weet even niet meer hoe ie het precies noemde :P) aan de telefoon en zij (de monteurs) waren niet bepaald blij met de uitrol van de nieuwe software voor de modems.

Ik moet zeggen dat ik de laatste weken ook wat vage problemen bij klanten met KPN ben tegen gekomen (voornamelijk superwifi-ellende) maar bij 1 klant was het na het aanpassen van het abonnement begonnen (van dsl naar bonded vdsl (16Mbps naar 32Mbps) ivm geen glasvezel in het buitengebied en het abonnement was pas verlengd waardoor het niet mogelijk was voor 4G-buitengebied toe te voegen).

Tv-zenders die ontzettend haperen, nieuwe tv-ontvanger gekregen maar het haperde nog, modem (Experiabox V10) gereset, allerlei dingen geprobeerd maar het probleem bleef. Monteur 1 kwam, is een hele tijd bezig geweest en ging het door zetten naar de "experts", die is vorige week geweest, heeft (volgens mijn klant) in het modem wat software aangepast en het leek wat beter maar nog steeds haperen bepaalde tv-zenders. Vrijdag zou die expert weer naar de klant gaan, geen idee wat ie nog gaat doen. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 20:54
Gisteren ben ik met overstapservice geswitcht van Youfone vdsl naar KPN vdsl. Ik ben in het verleden vaker geswitcht tussen Budget, KPN en Youfone. Het ging altijd goed, maar deze keer niet.

Op de overstapdag heb ik na het sms’je van KPN de Box 12 aangesloten. Binnen een paar minuten kreeg ik per sms en per mail bevestiging dat de verbinding goed is opgeleverd, meteen ook tv geïnstalleerd, so far so good. Dinsdag heeft alles prima gewerkt.

Vanochtend zie ik na het opstaan gelijk dat ik op geen enkel apparaat dat verbonden is met mijn wifinetwerk internetverbinding heb. Op Box 12 branden wel de vier lampjes constant groen. Modem een paar minuten van stroom gehaald, maar het heeft niet geholpen. Online tool van KPN uitgevoerd, geen storingen in mijn regio, maar de tool kan mijn modem niet uitlezen op afstand. Het advies is om een harde reset uit te voeren.

Na de harde reset branden de vier lampjes weer correct, maar opnieuw geen internetverbinding. Wanneer ik inlog op het modem, zie ik dat het modem verbonden is met het netwerk en dat de internetverbinding actief is. De telefonische klantenservice van KPN kon toch niet verbinden met mijn modem, ze kwamen er niet uit na een half uur dus zaterdagochtend komt een monteur naar mij toe.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik vraag mij af wat er aan de hand kan zijn? Een samenvatting:
- Vier lampjes op Box 12 branden correct
- Modem geeft aan verbonden te zijn en dat de internetverbinding werkt
- Ik kan zowel bedraad als draadloos verbinden met mijn netwerk, maar alleen om op mijn modem in te loggen
- Stroomloos maken en harde reset hebben niet geholpen
- KPN kan mijn modem niet uitlezen op afstand
- De v10a van Youfone (die ik moet terugsturen) ook aangesloten maar de situatie is hetzelfde: een groen lampje zonder internetverbinding

Kan het zijn dat ik na de overstap van Youfone naar KPN alsnog onterecht ben afgesloten op de KPN-lijn? Ik weet niet hoe dat precies in z’n werk gaat maar het lijkt me in ieder geval heel onwaarschijnlijk dat er een monteur midden in de nacht van dinsdag of woensdag in mijn wijkcentrale bezig is geweest (zoals bij Ziggo). Alle tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
@Economics dit bericht lijkt heel veel op die post in het YF topic recent. Alsof er een ACL op de wijkcentrale switch staat die niet goed word geprovisioned. Het vorige topic ging de klant naar YF toe en hier juist naar KPN toe.

Ik denk ik tag je even dit lijkt verdacht veel op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:50
Moet @domi10 even wat gegevens sturen dan kan ik het bekijken

[ Voor 3% gewijzigd door Economics op 14-08-2025 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Economics
domi10 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:57:
Gisteren ben ik met overstapservice geswitcht van Youfone vdsl naar KPN vdsl. Ik ben in het verleden vaker geswitcht tussen Budget, KPN en Youfone. Het ging altijd goed, maar deze keer niet.

Op de overstapdag heb ik na het sms’je van KPN de Box 12 aangesloten. Binnen een paar minuten kreeg ik per sms en per mail bevestiging dat de verbinding goed is opgeleverd, meteen ook tv geïnstalleerd, so far so good. Dinsdag heeft alles prima gewerkt.

Vanochtend zie ik na het opstaan gelijk dat ik op geen enkel apparaat dat verbonden is met mijn wifinetwerk internetverbinding heb. Op Box 12 branden wel de vier lampjes constant groen. Modem een paar minuten van stroom gehaald, maar het heeft niet geholpen. Online tool van KPN uitgevoerd, geen storingen in mijn regio, maar de tool kan mijn modem niet uitlezen op afstand. Het advies is om een harde reset uit te voeren.

Na de harde reset branden de vier lampjes weer correct, maar opnieuw geen internetverbinding. Wanneer ik inlog op het modem, zie ik dat het modem verbonden is met het netwerk en dat de internetverbinding actief is. De telefonische klantenservice van KPN kon toch niet verbinden met mijn modem, ze kwamen er niet uit na een half uur dus zaterdagochtend komt een monteur naar mij toe.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik vraag mij af wat er aan de hand kan zijn? Een samenvatting:
- Vier lampjes op Box 12 branden correct
- Modem geeft aan verbonden te zijn en dat de internetverbinding werkt
- Ik kan zowel bedraad als draadloos verbinden met mijn netwerk, maar alleen om op mijn modem in te loggen
- Stroomloos maken en harde reset hebben niet geholpen
- KPN kan mijn modem niet uitlezen op afstand
- De v10a van Youfone (die ik moet terugsturen) ook aangesloten maar de situatie is hetzelfde: een groen lampje zonder internetverbinding

Kan het zijn dat ik na de overstap van Youfone naar KPN alsnog onterecht ben afgesloten op de KPN-lijn? Ik weet niet hoe dat precies in z’n werk gaat maar het lijkt me in ieder geval heel onwaarschijnlijk dat er een monteur midden in de nacht van dinsdag of woensdag in mijn wijkcentrale bezig is geweest (zoals bij Ziggo). Alle tips zijn welkom :)
Je hebt niet het complete verhaal verteld, je hebt namelijk het Altijd beschermd (veilig internet) aangezet en sinds dien zijn je problemen begonnen. Je modem kan ik niet benaderen maar aan de access kant zie ik helemaal niets geks, je zit op de DNS die ik zou verwachten, aangezien veilig internet weer is uitgezet alleen de koppeling richting het modem komt niet tot stand.

Dat zou kunnen zijn omdat er iets is gepusht richting het modem wat ervoor zorgt dat de modemkoppeling niet meer tot stand komt ten tijden dat je veilig internet hebt aangezet. Je zit ook op een oudere versie van soft at home (modem software) en wellicht dat daar een bug ingezeten heeft.

Wat ik doe nu, is je access opnieuw leveren om te kijken of dit iets triggert. Betekent wel dat je een nieuw ip-adres krijgt, als dit niet gaat werken zal de KPN-monteur welke gepland staat voor 16-8 een nieuw modem moeten plaatsen.

@stormfly

• domi10
Dat klopt, ik heb dinsdagavond rond 22.00 uur veilig internet aangezet via de website van KPN, maar toen ik rond middernacht ging slapen, werkte alles nog prima. Gistermiddag tijdens het gesprek met de klantenservice van KPN kon ik via mijn 5g die optie weer uitzetten en dat had ik gedaan om te kijken of het iets zou verhelpen. Ik heb niet gedacht dat die optie voor zulke problemen kan zorgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
domi10 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:23:
Dat klopt, ik heb dinsdagavond rond 22.00 uur veilig internet aangezet via de website van KPN, maar toen ik rond middernacht ging slapen, werkte alles nog prima. Gistermiddag tijdens het gesprek met de klantenservice van KPN kon ik via mijn 5g die optie weer uitzetten en dat had ik gedaan om te kijken of het iets zou verhelpen. Ik heb niet gedacht dat die optie voor zulke problemen kan zorgen ;)
Ik kan je modem nu weer bereiken, volgens mij is het nu opgelost. Kan je dat aan me verifieren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• domi10
Kijk, dat is al een mooie stap vooruit! Ik ben rond kwart over vijf weer thuis dus ik stuur zo snel mogelijk een terugkoppeling!

En ja hoor, mijn internet draait weer als een zonnetje! @Economics je bent een held, heel erg bedankt voor jouw snelle hulp! _/-\o_ En @stormfly bedankt voor het meedenken vanochtend! Tot slot een tip aan alle KPN-klanten: wees voorzichtig met het aanzetten van Veilig browsen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door domi10 op 14-08-2025 17:20 ]

• Economics
domi10 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:12:
Kijk, dat is al een mooie stap vooruit! Ik ben rond kwart over vijf weer thuis dus ik stuur zo snel mogelijk een terugkoppeling!

En ja hoor, mijn internet draait weer als een zonnetje! @Economics je bent een held, heel erg bedankt voor jouw snelle hulp! _/-\o_ En @stormfly bedankt voor het meedenken vanochtend! Tot slot een tip aan alle KPN-klanten: wees voorzichtig met het aanzetten van Veilig browsen ;)
Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb internet en tv van Solcon. Hiervoor hadden we Ziggo en daarvoor KPN. Nu worden we een beetje tureluurs van iets terugkijken vanuit de programmagids want programma's starten echt supervaak minutenlang te laat waardoor je de eerste minuten mist. In mijn beleving hadden we hier geen last van met KPN. Maar toen lette ik daar niet zo op en het is ook al even geleden. Ik ben benieuwd of hier KPN-klanten daar ook last van hebben.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:51
JT schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:44:
Ik heb internet en tv van Solcon. Hiervoor hadden we Ziggo en daarvoor KPN. Nu worden we een beetje tureluurs van iets terugkijken vanuit de programmagids want programma's starten echt supervaak minutenlang te laat waardoor je de eerste minuten mist. In mijn beleving hadden we hier geen last van met KPN. Maar toen lette ik daar niet zo op en het is ook al even geleden. Ik ben benieuwd of hier KPN-klanten daar ook last van hebben.
Nee, hier niet. Maar bedenk dat Solcon (weliswaar eigendom van KPN) nog steeds een eigen platform draait qua TV diensten. Waaronder dus ook de gids.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Barre73 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:04:
[...]

Nee, hier niet. Maar bedenk dat Solcon (weliswaar eigendom van KPN) nog steeds een eigen platform draait qua TV diensten. Waaronder dus ook de gids.
Hun verhaal was dat ze afhankelijk zijn van de starttijden die ze doorkrijgen en dat het fout gaat wanneer het programma dan eerder of later begint. En dat andere providers daar ook last van moeten hebben. Vandaar mijn vraag :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Barre73 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:04:
[...]

Hier dus soms wel en soms niet.
En hij geeft dan ook leuk aan in het balkje dat het programma dan al 5 minuten bezig is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Hallo,

Weet iemand waar ik een KPN ISRA opbouwdoosje met mogelijkheid voor pair bonding kan bestellen?

Zoals de linker variant op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDOeznDls0bFWjXGXn4SqNFLm1Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/3fo9fq0U0SBq4Gv99Xmz2NlX.webp?f=user_large

Alvast bedankt!!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

nMad schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:06:
Hallo,

Weet iemand waar ik een KPN ISRA opbouwdoosje met mogelijkheid voor pair bonding kan bestellen?

Zoals de linker variant op dit plaatje:
[Afbeelding]

Alvast bedankt!!
Bij KPN zelf, door de monteur dit te laten installeren. Toen ik pair bonded DSL bestelde kwam een monteur dit aansluiten, de ISRA was bij mij al in orde maar er moet ook iets gebeuren in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Beekforel schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:14:
[...]

Bij KPN zelf, door de monteur dit te laten installeren. Toen ik pair bonded DSL bestelde kwam een monteur dit aansluiten, de ISRA was bij mij al in orde maar er moet ook iets gebeuren in de wijkcentrale.
Ik heb nu al een inbouwdoosje (rechter variant op de foto in vorige post) met pairbonding die actief is en goed werkt. Maar i.v.m. verbouwing wil ik deze verplaatsen naar een andere locatie waarbij een opbouw variant veel handiger is. Omdat er haast bij geboden is kan ik dit niet via de officiële weg doen. Dus wil hem zelf verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 09-09-2025 20:26 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Racer89
  • Niet online
Je kunt dit ook gewoon met een standaard RJ11 opbouwdoos maken. Buitenste 2 pennen is de blauwe aansluiting en binnenste 2 pinnen de witte. Van het ISRA van KPN zijn maar telkens de middelste 2 pennen bezet voor 1 ader paar. Als je de kabel gaat verleggen wel een twisted pakken en geen flat cable ! 1x4 Cat5e ofzo of een UTP Cat5E of hoger. Je moet dan alleen zelf nog een kabel maken met 2x RJ11 en 4 aders gebruiken. Voor tussen je modem en opbouwdoos.

Of je pakt gewoon een dubbele RJ11 opbouwdoos. Dan kun je het gewoon 1 op 1 aansluiten met de standaard Pairbonding kabel.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN xDSL, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie