Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

KPN is ontstaan halverwege de 19e eeuw als APT, als staatsbedrijf voor de aanleg van telegrafieverbindingen. In de jaren daarna is het van telegraafbedrijf uitgegroeid tot telecom, telefoon en postbedrijf, onder de naam PTT. In 1998 werden postdiensten afgesplitst en ging het telecom verder onder het huidige KPN.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, Glasvezel mogen in: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.

Terug naar Inhoudsopgave

KPN biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. De downloadsnelheden en prijzen zijn via Glasvezel en xDSL hetzelfde, echter geldt voor de xDSL abonnementen een upload snelheid van 10% van de downloadsnelheid. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden, ook kan er gekozen worden voor een 4K abonnement. Voor telefonie biedt KPN een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Verder is het mogelijk om voor €3,- per maand extra het abonnement maandelijks opzegbaar te maken.

Voor een overzicht van alle geboden diensten kan gekeken worden op de website van KPN.

KPN biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 50 tot 500 Mbit/s aangeboden en op DSL van 50 tot 200 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

Bij DSL is de afstand tot de centrale bepalend voor de snelheid van het abonnement. KPN geeft een snelheid indicatie aan, maar het wil niet zeggen dat die dan ook bereikt wordt. Er kan geen abonnement afgesloten worden hoger dan de snelheid indicatie.
Snelheid(down)Snelheid(up)Prijs
50 Mbit/s5 Mbit/s€42,50
100 Mbit/s10 Mbit/s€47,50
200 Mbit/s20 Mbit/s€50,-

Het standaard televisiepakket kost 10 euro in de maand en daarvoor biedt KPN meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. Verder kan er overal TV gekeken worden via Online TV kijken.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er extra boxen worden bijgekocht. Bij sommige abonnementen is het mogelijk om een 4K abonnement te nemen.

Wat?Prijs
Standaard€10,-
Extra Box€5,-
Opnemen€4,99
4K€2,50

Daarnaast biedt KPN ook nog verschillende zenderpakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Pluspakket€6,99Disney Junior, Discovery Science, Nick Toons, Discovery World, Nick Jr., Animal Planet, NICK Music, Travel Channel, Boomerang, Nat Geo Wild, ,JimJam, NPO Cultura, BabyTV, ONS, RTL Telekids, MTV Music 24, AMC, SLAM!TV, Comedy Central Extra, TV Oranje, Comedy Central Family, 192 TV, RTL Lounge, Babes TV HD, RTL Crime, Animal Planet HD, NPO 101, Eurosport 2 HD, OUTtv, Nat Geo Wild HD, Family7, AMC HD, Eurosport 2, Meiden van Holland Hard, NPO Politiek, Babes TV, Crime & Investigation
Film1€9,99Film1 Première, Action, Family, Drama en Sundance
Fox Sports (Eredvisie + International)€12,99FOX Sports 1 t/m 6
Ziggo Sports€14,99Ziggo Sport Select, Ziggo Sport Voetbal, Ziggo Sport Racing, Ziggo Sport Golf, Ziggo Sport Extra 1,
Ziggo Sport Extra 2
Videoland€8,99Heel veel films en series van Nederlandse bodem, die je nergens anders kunt kijken
Netflix€7,99Met Netflix heb je toegang tot duizenden series, films, documentaires en nog veel meer!
Kids Pakket€4,99Disney Junior, Nick Toons, Baby TV, JimJam, Pebble TV
Opnemen Pakket€4,996 programma’s tegelijkertijd opnemen, 200 uur aan opnames opslaan. Oftewel: 600 afleveringen van Friends (gem. 20 minuten)
Turks Pakket€7,99Euro Star, ATV Avrupa, STV, EuroD, TRT 1, TRT SPOR, TRT Cocuk, TV8, Showturk
Hindi Pakket€14,99Zee Cinema, Zee TV, Sony TV Asia, Sony Max, Star Plus, Star Life OK, Star Gold
Duits Pakket€3,99NDR, Sat.1, Tagesschau24, 3Sat, ProSieben, KiKa, One, VOX, RTL II, SuperRTL
Erotiek Pakket€12,99Dusk!, Passie XXX, Vivid TV, Hustler TV, Brazzers TV Europe

KPN biedt ook telefonie aan voor €2,-. Voor €16,50 kan er onbeperkt gebeld naar binnen en buitenland en voor €9,99 alleen in de avonduren en het weekend.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van KPN.

Installatie kost bij KPN eenmalig €100 en de aansluitkosten bedragen €25,-, die kosten hoeven meestal niet betaald te worden.

Daarnaast krijg biedt KPN bij elk abonnement de eerste 3 maanden korting aan, deze korting is afhankelijk van het pakket.

KPN Compleet
KPN biedt ook korting aan wanneer er al een mobiel abonnement op hetzelfde adres is afgesloten. Dit zijn de extra's:
  • Elke maand €5,- extra korting: Op je Mobiel Abonnement krijg je elke maand €5,- korting. Dan bespaar je €60 per jaar!
  • Gratis zenderspakket: Je krijgt een TV zenderpakket naar keuze gratis. Je kunt kiezen uit FOX Sports Plus, Pluspakket, Netflix, Film 1 of Spotify
  • Onderling MB's delen: Je kunt onderling MB's delen. Dat is handig wanneer jij tekort komt en je partner MB's over heeft.
Extra's
KPN biedt naast Internet, bellen en TV nog wat extra's aan:
WatPrijsUitleg
Spotify Premium€8,99Altijd toegang tot miljoenen nummers. €8,99 zolang je abonnement loopt
Spotify Family€13,99Met zes personen luisteren naar Spotify Premium
WiFi-versterker€49,99Ook snel internetten op zolder en in de tuin! Probeer hem eerst 14 dagen uit en vergroot je bereik.
KPN Veilig (5 apparaten)€4,99Beveiligingssoftware voor vijf apparaten.
Tech Desk€5,-Tech Desk is dé plek waar je terecht kunt met al je specifieke technische vragen.

Terug naar Inhoudsopgave

Er wordt standaard een ExperiaBox V10 geleverd bij nieuwe abonnementen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IFTo6e9Ms32LgK01vG4w8gbf/full.jpg
ExperiaBox V10

Er wordt standaard een HD tv-ontvanger geleverd. Op deze box is het mogelijk om zowel radio als TV-zenders te bekijken/beluisteren. Daarnaast is het ook mogelijk om er Netflix op te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AwAKEfKcHPOXb7qIw9GxV1qo/full.jpg
HD tv-ontvanger

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van KPN. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.018-01-2018Topic aangemaakt
V1.130-04-2018Topic aangepast aan nieuwe prijzen: nieuws: KPN verhoogt prijzen en internetsnelheden per 1 juli
V1.120-05-2019Topic aangepast aan nieuwe prijzen: nieuws: KPN verhoogt prijzen internetabonnementen per 1 juni

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 215% gewijzigd door rens-br op 22-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 22:02

Arethusa

Niet die server

Situatie:

Enkele maanden terug ingetrokken in jaren 30 woning met Ziggo aansluiting. Ikzelf had KPN, dus de boel laten verhuizen, dat was de korste en snelste klap destijds.. Ziggo de deur uit.

Momenteel hebben we een Internet en TV abonnement bij KPN. Dit alles over een koperlijntje (geen glasvezel mogelijkheid).

Dit abonnement loopt nog wel een jaar vermoed ik. Toch willen we over naar Ziggo gezien die hogere snelheid beloven (we werken veel thuis).

De vraag is nu: Betaal je een boete indien je tijdens abonnement looptijd wil overstappen naar andere provider? Zo ja, hoeveel?

Ik kan een dergelijk antwoord nergens terug vinden op de KPN website en wil meer eerst meer informatie alvorens ik bij KPN aanklop.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:27
@Arethusa Kijk (of vraag KPN) eerst wat de opzegtermijn van je contract is. Je hebt kans dat het maandelijks opzegbaar is omdat het al een tijdje loopt en je het alleen verhuisd hebt. Verder weet ik niet of je het vroegtijdig kunt opzeggen of het gewoon moet uitzitten (en dan heb je dus tijdelijk 2 internet lijnen thuis als je evengoed al over wilt naar Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

jongetje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:55:
@Arethusa Kijk (of vraag KPN) eerst wat de opzegtermijn van je contract is. Je hebt kans dat het maandelijks opzegbaar is omdat het al een tijdje loopt en je het alleen verhuisd hebt. Verder weet ik niet of je het vroegtijdig kunt opzeggen of het gewoon moet uitzitten (en dan heb je dus tijdelijk 2 internet lijnen thuis als je evengoed al over wilt naar Ziggo).
Ik werd via via gewezen op de chat functie (had de afdeling opzeggen) van KPN. In mijn geval ging bij verhuizing een nieuw contract in.

Men kan maandelijks opzeggen. Wel betaal je dan een boete. De boete is:"Aantal maanden X resterend maandbedrag".

In mijn geval zal ik voorlopig het abonnement nog aanhouden :X

De reden van mogelijk opzeggen is voornamelijk de snelheid (28Mbit is hoogst haalbare), zoals ik zei werken we veel thuis en dan is een beetje snelheid wel gewenst.

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 15-01-2018 12:52 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:06
Arethusa schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:51:
De reden van mogelijk opzeggen is voornamelijk de snelheid (28Mbit is hoogst haalbare), zoals ik zei werken we veel thuis en dan is een beetje snelheid wel gewenst.
Met alle respect - wat doe je dan als je niet genoeg hebt aan 28mbit voor thuiswerken :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Hmmbob schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:11:
[...]
Met alle respect - wat doe je dan als je niet genoeg hebt aan 28mbit voor thuiswerken :?
Dat is niet het punt en wellicht informatie die niet in mijn bericht thuis hoorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:06
Arethusa schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Dat is niet het punt en wellicht informatie die niet in mijn bericht thuis hoorde.
Fair enough ;) :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 13:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

[...]

Ik werd via via gewezen op de chat functie (had de afdeling opzeggen) van KPN. In mijn geval ging bij verhuizing een nieuw contract in.

Men kan maandelijks opzeggen. Wel betaal je dan een boete. De boete is:"Aantal maanden X resterend maandbedrag".

Ik neem toch aan dat +/- 40mbit/s de snelheid is van KPN met de goedkoopste pakket?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Dutchredgaming schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Ik neem toch aan dat +/- 40mbit/s de snelheid is van KPN met de goedkoopste pakket?
Wellicht, maar in de praktijk lang niet altijd haalbaar als ik het goed begrepen heb. Afstand tot een centrale en dergelijke speelt mee in deze.Men mag mij gerust corrigeren als ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 13:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Arethusa schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:19:
[...]

Wellicht, maar in de praktijk lang niet altijd haalbaar als ik het goed begrepen heb. Afstand tot een centrale en dergelijke speelt mee in deze.Men mag mij gerust corrigeren als ik het mis heb.
Normaal gesproken moet dan aan de 40mbit/s zitten (of meer als je een hoger abonnement hebt).

Met Wifi is het net wat andere verhaal

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je fysieke lijn daar te lang voor is haal je die 40 Mbit niet. Gelukkig kan je met 28 Mbit nog prima thuiswerken (tenzij je hele grote bestanden moet gaan openen), maar ik snap dat sneller internet prettiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Satch schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:32:
Als je fysieke lijn daar te lang voor is haal je die 40 Mbit niet. Gelukkig kan je met 28 Mbit nog prima thuiswerken (tenzij je hele grote bestanden moet gaan openen), maar ik snap dat sneller internet prettiger is.
Grote bestanden e.d is wel het geval, vaak ben ik ook niet de enige die bij ons thuis werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:39
Misschien leuk om te vermelden: 40/4 op papier in 50/10 in de praktijk. (Of zelfs 50/30)

We hebben het 40/4 pakket maar halen eigenlijk altijd 50/10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Mooie 'Let op' ook weer hier onder bij KPN xDSL: :D
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel,.... :?
Oowjaa? 8)

Edit: Oowkeej, is al verbeterd ook. Graag gedaan. :)

[ Voor 15% gewijzigd door jeroenmuzikant op 18-01-2018 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
jeroenmuzikant schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:46:
Mooie 'Let op' ook weer hier onder bij KPN xDSL: :D
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel,.... :?
Oowjaa? 8)
offtopic:
Kopie, pasta foutje. Thx voor het opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44

mjl

Ugh

[...]

Let wel: Zodra je voorwaaden (bijv prijs verhoging) veranderen kun je kostenloos tijdens je contract periode opzeggen. Wel met een maand opzegtermijn maar je hebt ook even nodig om wat anders te regelen ;)

Hier in de regio heeft de kabelaar (caiway) een verhoging aangekondigd. verstopt in de faq staat dan dat je voor de ingangsdatum van het nieuwe tarief kunt opzeggen ook al heb je net een abonnement.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-04 15:11
Hebben mensen net ook een KPN internet blokkade gehad?
Was blijkbaar een quarantaine vanwege een veiligsheids probleem, iets met poorten en netbios kwetsbaarheden.

Kreeg een formulier dat ik in moest vullen, met aantal PC's , virusscan resultaten en ondernomen stappen, nadat het ingevuld was kreeg je dan weer binnen een aantal minuten internet toegang..

(automatische doorverwijzing naar https://quarantaine-p1.kpn.com )

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Themperror schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:51:
Hebben mensen net ook een KPN internet blokkade gehad?
Was blijkbaar een quarantaine vanwege een veiligsheids probleem, iets met poorten en netbios kwetsbaarheden.

Kreeg een formulier dat ik in moest vullen, met aantal PC's , virusscan resultaten en ondernomen stappen, nadat het ingevuld was kreeg je dan weer binnen een aantal minuten internet toegang..

(automatische doorverwijzing naar https://quarantaine-p1.kpn.com )
Dan is er een apparaat in je netwerk die mogelijk spam of malware verstuurde. Dan zet KPN je inderdaad in quarantaine.

We hebben het 1x meegemaakt. Ik kreeg toen de Abuse Desk aan de lijn met het vriendelijke verzoek om na te gaan waar het aan lag.

Bleek inderdaad een Pc besmet te zijn.

We zijn overigens niet in quarantaine gezet, omdat er op dat moment toen we gebeld werden niks aan de hand was. Meer een verzoek om alles na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-04 15:11
krakendmodem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Dan is er een apparaat in je netwerk die mogelijk spam of malware verstuurde. Dan zet KPN je inderdaad in quarantaine.

We hebben het 1x meegemaakt. Ik kreeg toen de Abuse Desk aan de lijn met het vriendelijke verzoek om na te gaan waar het aan lag.

Bleek inderdaad een Pc besmet te zijn.

We zijn overigens niet in quarantaine gezet, omdat er op dat moment toen we gebeld werden niks aan de hand was. Meer een verzoek om alles na te kijken.
Oh god, nou dan maar eens gaan scannen...

edit:

Niks gevonden op alle PC's... ben benieuwd waar het vandaan komt.. heb voor meer informatie gevraagd

[ Voor 8% gewijzigd door Themperror op 05-02-2018 15:27 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Na lang zoeken was ik uitgekomen bij kpn voor alles in 1.
Omdat bij telfort er geen 3de ontvanger geleverd kan worden want die gaan maar tot 2 ontvangers bij 100 mb, en anders moet je bij uitbreiding via digitene kijken.

Maar zoals ik het nu lees als je 3 ontvangers neemt zit er maar op 1 netflix?
Omdat ze ook nog de motorola uitleveren.
Heeft er hier iemand ook pas kpn met meerdere ontvangers en welke werden er daarbij uitgeleverd?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 06:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

chucky666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:48:
Na lang zoeken was ik uitgekomen bij kpn voor alles in 1.
Omdat bij telfort er geen 3de ontvanger geleverd kan worden want die gaan maar tot 2 ontvangers bij 100 mb, en anders moet je bij uitbreiding via digitene kijken.
:/ oh hier 2 ontvangers 50/50MB en meer toevoegen

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a78710e1bfb7/5a78710e170e1-2018-02-05_155522.png

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ja op glasvezel wel maar op vdsl waar dit topic over gaat niet ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 06:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

chucky666 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Ja op glasvezel wel maar op vdsl waar dit topic over gaat niet ;)
oeps :o

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Ik krijg al een tijdje via AVAST een melding dat de Experiabox niet safe zou zijn.
Nu lees ik dat meer mensen die melding krijgen en dat het gaat om een false positive.
Maar een echt technisch uitleg ontbreekt. Ja alleen dat UnP het mogelijk kan veroorzaken. (ook al is de optie UIT ) Ik zou wel wat betere informatie willen hebben hierover.

My Hardrocking iRacing Profile

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 08:52
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar KPN ipv Ziggo (180MB/30MB). Voornamelijk omdat ik KPN compleet wil gebruiken (nu 2 sim abbo's) en ik niet naar Vodafone wil overstappen.

Echter een aantal dingen snap ik niet helemaal en hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.

XS4ALL kan volgens de postcode check 73 / 7 Mb leveren op mijn adres.

KPN zegt 37 / 4 te kunnen leveren.

Stack info zegt 37 te kunnen leveren: https://netco-fpi-info.fo...ss=6811bw+6+3&commit=Zoek

Ik heb een tijdje geleden contact gehad met XS4ALL en zij zeggen dat ze pairbonding activeren op de lijn. Dat lijkt mij gek aangezien dat helemaal geen optie is volgens Stack info.

Kortom hoe zit het nu? En hoe zou ik het maximale kunnen persen uit mijn KPN lijntje?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:44

vr6-only

Blub Blub

19JM81 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:20:
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar KPN ipv Ziggo (180MB/30MB). Voornamelijk omdat ik KPN compleet wil gebruiken (nu 2 sim abbo's) en ik niet naar Vodafone wil overstappen.

Echter een aantal dingen snap ik niet helemaal en hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.

XS4ALL kan volgens de postcode check 73 / 7 Mb leveren op mijn adres.

KPN zegt 37 / 4 te kunnen leveren.

Stack info zegt 37 te kunnen leveren: https://netco-fpi-info.fo...ss=6811bw+6+3&commit=Zoek

Ik heb een tijdje geleden contact gehad met XS4ALL en zij zeggen dat ze pairbonding activeren op de lijn. Dat lijkt mij gek aangezien dat helemaal geen optie is volgens Stack info.

Kortom hoe zit het nu? En hoe zou ik het maximale kunnen persen uit mijn KPN lijntje?
Volgens je postcode is het inderdaad 37 Mbit, waardoor je uberhaupt geen snelheidsverhoging kunt kiezen tijdens het bestellen bij KPN. Daarnaast zit je rechtstreeks op de centrale (dus voor nu maximaal 50 Mbit). Wel kan het zo zijn dat XS4ALL voor jou een extra lijn laat aanleggen, maar dat is dus niet zeker en vooralsnog niet aanwezig op dit moment in je woning (volgens Netco FPI).

Resteert de vraag: Neem je genoegen met 40Mbit?

It ain't stupid if it works!

• krakendmodem
vr6-only schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:36:
[...]

Volgens je postcode is het inderdaad 37 Mbit, waardoor je uberhaupt geen snelheidsverhoging kunt kiezen tijdens het bestellen bij KPN. Daarnaast zit je rechtstreeks op de centrale (dus voor nu maximaal 50 Mbit). Wel kan het zo zijn dat XS4ALL voor jou een extra lijn laat aanleggen, maar dat is dus niet zeker en vooralsnog niet aanwezig op dit moment in je woning (volgens Netco FPI).

Resteert de vraag: Neem je genoegen met 40Mbit?
Als ik als nieuwe klant bij XS4ALL een lijntje erbij krijg zodat pairbonding ook mogelijk wordt, dan stap ik direct over. :P

Dan zou ik de 100 aan kunnen tikken. Ook maximaal 50Mbit op een wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Is dat gebruikelijk dat ze een extra lijn aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
XS4ALL gebeld, ze komen inderdaad een extra lijn lassen voor Pair bonding! Overstap dus nu in orde gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
Aha dat is interessant.. Ik wil wel graag upgraden maar heb nu geen pairbonding beschikbaar. Ik kan dus XS4ALL bellen als ik dat wel wil?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-05 10:00

kgl

Ik zou dat lassen van een extra lijjn maar even dubbelchecken. Als ik mijn postcode invoer bij xs4all geven ze ook 160/54 aan als maximaal haalbare snelheid, echter, als ik inlog in het service center om een upgrade van 80/8 naar 160/6 aan te vragen, geven ze aan dat 105/30 maximaal haalbaar is (en dat is dus zonder bonding).

Voor zover ik weet is de enige manier om een extra aderpaar te laten lassen door een aanvraag voor belbudget lijn bij KPN, en het jaarabo direct na oplevering af te kopen. Vervolgens is het extra aderpaar beschikbaar voor bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:59
Bij mij geeft de xs4all postcodechecker 33/0 aan, terwijl bij de servicepagina's en in de fritzbox (attainable speed) 18/1 staat vermeld...

postcodechecker foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Ik heb een bevestiging per mail:

"Beste heer M,

Bedankt voor uw bestelling.

Zoals telefonisch besproken gaan wij uw verbinding op BVDSL leveren. Dat betekent dat wij een 2e lijn in uw aansluitpunt gaan lassen.

In de praktijk kunt u straks dus een max. haalbare snelheid behalen van 73mbit/s aan download, 7mbit/s aan download.

Mocht u nog wat verdere vragen hebben omtrent uw aanvraag dan hoor ik dat graag van u."

En daarnaast ook nog een mail gekregen dat op het moment als ze geen BVDSL kunnen leveren ik zonder problemen het contract kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-05 10:00

kgl

Heel goed, misschien moet ik ze dan ook maar eens bellen om extra lijn in te lassen...

• 19JM81
Vandaag de aannemer aan de telefoon gehad, eind maart komen ze de extra lijn aanleggen, alle kosten zijn voor xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb dit topic met veel interesse gelezen. Vorig jaar ben ik verhuisd en moest mijn glasvezellijn helaas vaarwel zeggen. Ik had daar 500/500. Nu heb vdsl van kpn. 100/30. Valt zeker niet tegen maar toch mis ik glasvezel. Nu lees ik hier dat Xs4all gratis bvdsl aanlegt. Doet kpn dit ook, aangezien Xs4all een dochteronderneming is?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:47
pjot1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:15:
Ik heb dit topic met veel interesse gelezen. Vorig jaar ben ik verhuisd en moest mijn glasvezellijn helaas vaarwel zeggen. Ik had daar 500/500. Nu heb vdsl van kpn. 100/30. Valt zeker niet tegen maar toch mis ik glasvezel. Nu lees ik hier dat Xs4all gratis bvdsl aanlegt. Doet kpn dit ook, aangezien Xs4all een dochteronderneming is?
KPN heeft bij mij aangegeven dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
thieske1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:32:
[...]

KPN heeft bij mij aangegeven dat niet te doen.
Raar dat Xs4all dat wel doet, aangezien de lijn van kpn is....

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:47
Yep, ik ben ook benieuwd hoe de overgang bij mij gaat verlopen naar XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
pjot1 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Raar dat Xs4all dat wel doet, aangezien de lijn van kpn is....
Je moet KPN als 2 delen zien. Het netwerk en de provider.

Zolang je met genoeg geld over de balk komt, wil KPN (de netwerkkant) best wel een aderpaartje inlassen. (Als er nog vrije aders zijn natuurlijk).

KPN als provider wil waarschijnlijk niet niet daarin investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Een kleine update, XS4ALL gesproken. Er waren vertragingen ivm de vorst, op dit moment wacht de aannemer van KPN op de vergunning van de gemeente om de kabel te mogen aanleggen.

Het ziet er dus uit dat het ook echt gaat gebeuren :*)

[ Voor 3% gewijzigd door 19JM81 op 14-03-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de verwachte snelheid die kpn tegenwoordig aangeeft. Op mijn aankomende adres wordt max 17mb aangegeven. Maar op de postcode check van bbned zie io weer hogere snelheiden. Pakt kpn een veiligheidsmarge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Wat netco aangeeft is wat er mogelijk is via het netwerk van KPN. In dit geval maximaal 17Mbit.

BBNED levert ook via andere verbindingen tegen een hoog bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
VolkersWessels is vanochtend geweest, ondanks dat FourStack aangaf dat BVDSL niet mogelijk was is mijn lijn vanochtend geschikt gemaakt voor BVDSL. Ze hadden zelfs een graafmachine meegenomen, die was uiteindelijk niet nodig omdat het extra paar aders wat in de KPN kabel aanwezig was gewoon in de straatkast uitkwam. Alle providers (ook KPN) zeiden dat het niet mogelijk was, behalve XS4ALL.

Na het afmonteren van de tweede lijn in de centrale, aansluiting in de straatkast en het afmonteren van een extra aansluitpunt kan ik melden dan BVDSL nu is opgeleverd.

↓ 67,3 Mbit/s ↑ 11,1 Mbit/s

Kortom ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
19JM81 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:18:
VolkersWessels is vanochtend geweest, ondanks dat FourStack aangaf dat BVDSL niet mogelijk was is mijn lijn vanochtend geschikt gemaakt voor BVDSL. Ze hadden zelfs een graafmachine meegenomen, die was uiteindelijk niet nodig omdat het extra paar aders wat in de KPN kabel aanwezig was gewoon in de straatkast uitkwam. Alle providers (ook KPN) zeiden dat het niet mogelijk was, behalve XS4ALL.

Na het afmonteren van de tweede lijn in de centrale, aansluiting in de straatkast en het afmonteren van een extra aansluitpunt kan ik melden dan BVDSL nu is opgeleverd.

↓ 67,3 Mbit/s ↑ 11,1 Mbit/s

Kortom ik ben tevreden!
Welk abonnement neem je momenteel af bij xs4all? En wat is de maximale snelheid die nu op je lijn beschikbaar is? Rond de 70 dus..

Ik hang direct aan de wijkcentrale zonder straatkast. Ook hier geen bonding mogelijkheid volgens netco, wel volgens XS4all. Nu dus maximaal 50Mbit op een lijn die al 80 aan zou kunnen. Verdubbel dat en dan kunnen er leuke snelheden uit komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rK6sWP7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
krakendmodem schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:47:
[...]

Welk abonnement neem je momenteel af bij xs4all? En wat is de maximale snelheid die nu op je lijn beschikbaar is? Rond de 70 dus..

Ik hang direct aan de wijkcentrale zonder straatkast. Ook hier geen bonding mogelijkheid volgens netco, wel volgens XS4all. Nu dus maximaal 50Mbit op een lijn die al 80 aan zou kunnen. Verdubbel dat en dan kunnen er leuke snelheden uit komen.

[afbeelding]
Pairbonding heeft mij hier een lijn opgeleverd van 217/62 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
duiveltje666 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:59:
[...]

Pairbonding heeft mij hier een lijn opgeleverd van 217/62 O-)
:(

Ach, ik kan altijd nog op 4G :+

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3790731294.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
krakendmodem schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:47:
[...]

[afbeelding]
Ik heb nagenoeg dezelfde lijnwaarden rechstreeks aan de centrale en ik krijg morgen pairbonding. Ik zal het je laten weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kfHeLHisTnZCsfH2UbKjYj6f/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jassy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:58:
[...]

Ik heb nagenoeg dezelfde lijnwaarden rechstreeks aan de centrale en ik krijg morgen pairbonding. Ik zal het je laten weten.

[afbeelding]
Zal mijn volledige waarden er ook bij pakken. Lijntjes lijken wel veel op elkaar inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j0oEq3L.jpg

Ik zit ongeveer 550 meter van de centrale af.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 10-04-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
krakendmodem schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:12:
[...]

Zal mijn volledige waarden er ook bij pakken. Lijntjes lijken wel veel op elkaar inderdaad.

[afbeelding]

Ik zit op 619m van de centrale... maar wat een hoop FEC errors heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jassy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:41:
[...]

Ik zit op 619m van de centrale... maar wat een hoop FEC errors heb je!
Ik zit inmiddels op een uptime van 40 dagen. Opzich valt het nog wel wat mee. Modem hangt direct aan ISRA, dus dat zou het niet moeten zijn.

Maar ik hoor graag wat de andere hiervan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
krakendmodem schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:12:
[...]

[afbeelding]

Deze lijn is echt niet in orde.. De actual waarde wijkt veel te veel af van de attainable snelheid. Ik zou hier echt KPN voor bellen om een monteur te laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
mad-dog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:18:
[...]

Deze lijn is echt niet in orde.. De actual waarde wijkt veel te veel af van de attainable snelheid. Ik zou hier echt KPN voor bellen om een monteur te laten komen
Deze lijn is prima in orde ;)

Ik ben aangesloten op een "oude" wijkcentrale. Aansluitingen op een MDF gaan momenteel niet harder dan 55Mbit. Ook al kan de lijn technisch gezien meer aan. Deze aansluitingen hebben nog geen vectoring en kunnen daardoor niet harder dan 50Mbit per lijn.

Aansluitingen via een straatkast hebben dit niet en hebben de volledige capaciteit van de lijn beschikbaar, aangezien daar wel vectoring op zit.

Overigens heb ik ook het goedkoopste 40/4 abonnement. Haal in de praktijk alsnog 50/10.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 11-04-2018 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nou de monteur is net weg (Mooi op tijd!) en ik train nu in op 64/11 in plaats van de standaard 50/10 uit de centrale... ben benieuwd of dat zo blijft. Vooralsnog 1 lijn aangesloten, maar ik zal straks de pairbonding kabel er tussen hangen en zien wat het dan doet.

Edit: Lijn 2 doet het ook al. Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TMXhUC8AEr4RxfzDQR4ngkmb/thumb.png

[ Voor 44% gewijzigd door Jassy op 11-04-2018 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Laatst online: 10-05 23:20
Lijkt er op dat VPlus zomaar te bestellen is voor sommigen: https://forum.kpn.com/int...28/index1.html#post610287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Zie hier de wijzigingen voor TV: https://forum.kpn.com/int...jzigingen-van-2018-449788

En hier de prijs/snelheidswijzigingen: https://forum.kpn.com/int...ingen-bij-kpn-2018-449789

Lijkt er op dat VPlus aangeboden gaat worden!

Centrale overzichtspagina: https://www.kpn.com/service/2018wijziging.htm

[ Voor 11% gewijzigd door RobinF op 30-04-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:11
Ik heb hier normaal gesproken een download tussen de 18 en 22 Mb. Dat wisselt (wat sowieso raar is maar goed...).
Vanmorgen zat ik mijn vaste riedel aan internetsites af te gaan en terwijl het nieuws van 09:00 begint valt ineens de verbinding nagenoeg weg. Pagina's kunnen niet worden geladen en inderdaad, een blik in het modem liet zien dat ik nog maar 12287kbps down had.

Modem (Experiabox 10) 2 minuten van de stroom gehad, geen succes. KPN speedtest gaf dezelfde waarde aan.

KPN gebeld en inderdaad meneer, uw internetsnelheid is laag, duh... Er moet een monteur komen. Ik zeg dat het vreemd is dat het precies om 09:00 begon en ik sindsdien mijn snelheid precies 10,8 Mb is. Ik maak elke uur een screenshot van de status in het modem en de speedtest en die is al de hele dag hetzelfde.

Actual rate (Up/Down) 1535/12287 kbps. Dit is de hele dag al zo, zelfs na nog eens een herstart te hebben gedaan.
Attainable rate (Up/Down) 4077/27280 kbps. Nogal een verschil....

Ik snap hier niks van... Naar mijn idee ben ik gewoon vanmorgen om 09:00 naar een lager profiel gezet. Heeft iemand hier meer ervaring/kennis over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Misschien de DSL status plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Net weer gecheckt met dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://www.webferrets.nl/images/other/110518-0529.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Monteur is geweest en nadat alles was gecheckt en er niks was gevonden om maar weer een DLM reset over te gaan. Nummer 2 dit jaar en de eerdere de vorige jaren.

Geen verder onderzoek door de monteur en geen oplossing over de echte problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Je kan nogmaals bellen, en gewoon klagen.

Had de DLM reset niet geholpen? Kan ook zijn dat een van je buren de veroorzaker is van de problemen, en dat die stoort op een lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
De DLM reset heeft gisteren wel geholpen maar vanmorgen om 08:00 brandde het servicelampje op de X10 en het Internetlampje was rood. Zelf dus maar 70 seconde de stroom eraf gehaald om hem weer tot leven te roepen. Dat werkte maar helaas telkens een wegvallende verbinding.

Dus inderdaad maar weer gebeld en maandag komt er weer een monteur. Deze keer wil ik een gedegen onderzoek en voor mijn part schakelen ze Volker-Wessels in (die doet infra van de kpn vertelde de dame aan de lijn) om de hele kabel hier langs de dijk, die al bijna 20 jaar in de buitenlucht langs de dijk ligt, eens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Er loopt nu een 48-uurs monitoring vanuit 2e lijns support. Ze hebben al gezien dat de X10 meerdere keren per dag zichzelf herstart en nu is de vraag waarom. Jammer alleen dat de laatste monteur (terwijl dat niet de afspraak was) tóch een DLM reset heeft uitgevoerd waardoor vandaag de boel weer stabiel is...
Had hij beter niet kunnen doen maar goed, ik heb twee weken de tijd om te melden want zolang blijft het ticket open. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:05
Verchil tussen je actual/attainable is te groot voor een VDSL lijn uit de centrale. Attenuation op je downstream is te hoog ten opzichte van je upstream ook. Of die op je upstream te hoog is durf ik niet te zeggen zonder de afstand te weten, maar er is iets niet goed. Zou nogmaals in de telefoon kruipen als ik jou was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Volgensmij is er ten eerste flink ingegrepen voor DLM/ALR (volgensmij is dit een Vectoring lijn). Daarnaast is de Attenuation niet helemaal lekker, maar als dit een langere afstand is zou t nog wel kunnen kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightofthegun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-04 17:17
Tweakers, Een tijdje geleden ben ik verhuisd naar een woning met een toevoeging. Deze toevoeging is ook bekend in het kadaster. Tijdens de overstap ben ik tig keer gebeld door de netbeheer tak van KPN hoe mijn woning nou in elkaar zat en of ik wel een telefoonaansluiting had. Dit laatste was zeker het geval.
Hun dochter Telfort heeft mijn contract na veel gezeur uiteindelijk op de enige vrije lijn 'ingehuisd', die bekend staat onder het adres zonder toevoeging (een adres welke officieel niet bestaat, alle woningen hebben hier een toevoeging). Het postadres is mijn adres met toevoeging.

Ik wil van de zomer overstappen en wil niet weer in die bureaucratische molen komen (want via postcode check op website van provider bestaat het adres zonder toevoeging niet).. Dus hoe kan ik KPN bewegen dat ze mijn huidige lijn administratief goed verwerken? Ik heb Telfort gebeld maar die snappen de vraag niet, ik ben geen klant van KPN en Volkerwessel telecom - die hier ook iets mee doet- geeft niet thuis. Graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Via t forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-05 16:02
Mijn korte ervaring omtrent de 200 Mbps upgrade:
Ik zag via dit topic dat de hogere snelheden via xDSL al aan te vragen waren via MijnKPN. Direct nadat ik de 200/20 Mbps upgrade aanvroeg, werd mijn profiel aangepast naar 60 Mbps. Dit hebben de medewerkers van het KPN Forum weer kunnen herstellen naar 100/60. Vanaf deze week haal ik zelfs de nieuwe snelheden 200/60 (ik had bonding al actief, en woon echt 2 meter van een straatkast). Heel erg tevreden met de nieuwe snelheid!
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7375521319.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 17:11
osmanov schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 01:31:
Mijn korte ervaring omtrent de 200 Mbps upgrade:
Ik zag via dit topic dat de hogere snelheden via xDSL al aan te vragen waren via MijnKPN. Direct nadat ik de 200/20 Mbps upgrade aanvroeg, werd mijn profiel aangepast naar 60 Mbps. Dit hebben de medewerkers van het KPN Forum weer kunnen herstellen naar 100/60. Vanaf deze week haal ik zelfs de nieuwe snelheden 200/60 (ik had bonding al actief, en woon echt 2 meter van een straatkast). Heel erg tevreden met de nieuwe snelheid!
[afbeelding]
Dat ziet er uitstekend uit! Voorlopig zijn wij nog 'gecapt' op 150/15 i.p.v. 200/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zijn er hier mensen die ook wel eens de nieuwsservers van KPN gebruiken? (https://www.kpn.com/faq/3129)

Voorheen was de snelheid altijd een gecapped op +- 8Mbit, maar momenteel trek ik (op DSL 50Mb) de hele lijn dicht met 6MB/s. Dat was voorheen wel anders :).

Ben eigenlijk wel benieuwd waar de grens op zit momenteel.

Retentie is nog steeds een kleine maand.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 28-06-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
krakendmodem schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:16:
Zijn er hier mensen die ook wel eens de nieuwsservers van KPN gebruiken? (https://www.kpn.com/faq/3129)

Voorheen was de snelheid altijd een gecapped op +- 8Mbit, maar momenteel trek ik (op DSL 50Mb) de hele lijn dicht met 6MB/s. Dat was voorheen wel anders :).

Ben eigenlijk wel benieuwd waar de grens op zit momenteel.

Retentie is nog steeds een kleine maand.
Sinds zo'n half jaar is dit al zo volgensmij. Met en 100Mbit/s verbinding kwam ik al bij de 10-11MB/s. Alleen het connectie limiet is nog gehandhaafd.
Waar de grens ligt? Tja, in iedergeval op 100Mbit/s of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Hoe zit het precies met IPv6 bij KPN's xDSL aanbod? Bij XS4ALL heb ik dual stack, hoe werkt dat bij KPN zelf?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Eiríkr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:19:
Hoe zit het precies met IPv6 bij KPN's xDSL aanbod? Bij XS4ALL heb ik dual stack, hoe werkt dat bij KPN zelf?
Dat is een beetje vaag. Sommige aansluitingen hebben wel ipv6, maar sommige ook niet.

Mijn buren zitten op dezelfde wijkcentrale als ik. En toch hebben die wel ipv6, ik niet. Wij hadden alleen al veel langer DSL van KPN, zij weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:40
RobinF schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:26:
[...]
Sinds zo'n half jaar is dit al zo volgensmij. Met en 100Mbit/s verbinding kwam ik al bij de 10-11MB/s. Alleen het connectie limiet is nog gehandhaafd.
Waar de grens ligt? Tja, in iedergeval op 100Mbit/s of meer.
Ik ben er recentelijk achter gekomen dat de Usenet server van KPN gewoon de bekende newszilla server van XS4ALL is. Het IP adres valt namelijk in een XS4ALL range.

Werkt verder prima hier, zelfs vanaf een NLE verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Jeffrey87 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:52:
[...]

Ik ben er recentelijk achter gekomen dat de Usenet server van KPN gewoon de bekende newszilla server van XS4ALL is. Het IP adres valt namelijk in een XS4ALL range.

Werkt verder prima hier, zelfs vanaf een NLE verbinding.
klopt. Het is ook helemaal onder beheer van XS4All

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een bekende van mij heeft sinds kort een KPN dsl verbinding en heeft daarbij een Experiabox v10a gekregen
nieuws: KPN toont nieuwe Experiabox V10a met vplus-ondersteuning - update 2

Hij is niet helemaal tevreden, het lijkt erop dat de verbinding soms stottert (lag en dropsouts). Ook het feit dat KPN de firmware zo heeft beperkt dat je bijvoorbeeld de 2.4 en 5GHz ssid geen aparte naam kan geven irriteert.
Op het KPN forum lees je allerlei ervaringen met wifi, die kwalitatief minder is dan de V10 en vaak erg client-device afhankelijk is:
https://forum.kpn.com/int...n-v10a-454616/index1.html
De firmware is nog niet af lijkt het wel.
TLDR:
Ik lees hier op het forum nauwelijks over ervaringen met de Experiabox v10a (Arcadyan), zijn er tweakers die hem hebben en wat zijn je ervaringen ?

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:49:
Een bekende van mij heeft sinds kort een KPN dsl verbinding en heeft daarbij een Experiabox v10a gekregen
nieuws: KPN toont nieuwe Experiabox V10a met vplus-ondersteuning - update 2

Hij is niet helemaal tevreden, het lijkt erop dat de verbinding soms stottert (lag en dropsouts). Ook het feit dat KPN de firmware zo heeft beperkt dat je bijvoorbeeld de 2.4 en 5GHz ssid geen aparte naam kan geven irriteert.
Op het KPN forum lees je allerlei ervaringen met wifi, die kwalitatief minder is dan de V10 en vaak erg client-device afhankelijk is:
https://forum.kpn.com/int...n-v10a-454616/index1.html
De firmware is nog niet af lijkt het wel.
TLDR:
Ik lees hier op het forum nauwelijks over ervaringen met de Experiabox v10a (Arcadyan), zijn er tweakers die hem hebben en wat zijn je ervaringen ?
De V10A is nog niet zolang op de markt, KPN is ze nu pas volop aan het plaatsen. Je kunt idd 2,4 en 5,0 Ghz nog niet scheiden. Wat je zou kunnen proberen is Airtime Fairness uit te zetten.

• Touri 2
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-09-2021
Kan iemand deze afbeelding uitleggen?Heb bonding kom niet hoger dan zie afbeeling.

[ Voor 47% gewijzigd door Touri 2 op 19-09-2018 15:45 . Reden: kan afb er niet op krijgen, ]

• Racer89
  • Niet online
Touri 2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:23:
Kan iemand deze afbeelding uitleggen?Heb bonding kom niet hoger dan zie afbeeling.
Ik zie geen afbeelding?

• jeroenmuzikant
Misschien kun je eens vertellen wat er op die afbeelding staat. :)
Bijvoorbeeld welke lage snelheid je dan haalt en eventuele andere gegevens daar.

• Touri 2
Het is de screenshot van een straatkast die op site Robert Flikkema te zien is.DSL 222 en bij bonding ook .
zie nog geens om afb te posten, oude man

• jeroenmuzikant
Ja oké, 222 Mbps mogelijk volgens die screenshot. En klopt dat ook met deze site van KPN
als je daar je huisnummer en postcode opgeeft? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

En hoe snel of langzaam gaat het bij jou in de praktijk dan? En bekabeld dan hè,
niet alleen op wifi gemeten. :D Wifi kan om veel andere redenen langzaam zijn...

[ Voor 74% gewijzigd door jeroenmuzikant op 19-09-2018 23:02 ]

• Touri 2
Dat is een heel verhaal,mag ik daar later op terugkomen?Morgen komt er een monteur die er verder mee gaat.1 ik heb bonding per lijn 55 Mb/sec terwijl ik eigenlijk per 1 juli 200/20 zou krijgen,lees de topics kpn wout 1934 (lft) in kpn forum.Kom er later op terug. Groet

• jeroenmuzikant
Tuurlijk. (y)
En wie weet, misschien heeft de monteur morgen een slim idee en fixed ie het. :D
Ik ga misschien ook wel even op het KPN forum kijken. Goeie nacht verder. :)

[ Voor 19% gewijzigd door jeroenmuzikant op 19-09-2018 23:25 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Touri 2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:11:
Dat is een heel verhaal,mag ik daar later op terugkomen?Morgen komt er een monteur die er verder mee gaat.1 ik heb bonding per lijn 55 Mb/sec terwijl ik eigenlijk per 1 juli 200/20 zou krijgen,lees de topics kpn wout 1934 (lft) in kpn forum.Kom er later op terug. Groet
Beetje apart dat daar een monteur voor moet komen, lijkt alsof je nog gewoon op MDF zit. Kunnen ze gewoon een order voor inschieten

• Racer89
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:55:
[...]

Beetje apart dat daar een monteur voor moet komen, lijkt alsof je nog gewoon op MDF zit. Kunnen ze gewoon een order voor inschieten
Kan ook het fall-back profiel zijn. Problemen in de kast, of verkeerde modem aan de lijn. Of wellicht problemen in de koper lijn zelf. Of natuurlijk verkeerde profiel op de poorten staan.

Wat ook nog zou kunnen is dat bij op een binnenring zit. Dan zitten er nog oude VDSL verbindingen op de kast die gevoed worden vanuit de centrale. Dan moeten deze nog eerst gemigreerd worden alvorens ze de snelheid helemaal open zetten. Oftewel er kan van alles aan de hand zijn :/

• Touri 2
misschien domme vraag:hoe post ik hier een screenshot.
Monteur is geweest,Bonding vvdsl,er staat 100mb/s op elke lijn.Isra kastje is opnieuw gemonteerd om eventuele lakisolatie te voorkomen.Voor Isra gemeten.Lijn kan 80 Mb/s aan.Op modem weer 55Mb/s.Ze gaan de lijn monitoren beinvloeding van buitenaf?

[ Voor 2% gewijzigd door Touri 2 op 20-09-2018 18:58 . Reden: tekst aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touri 2
Probleem,Heb v10 modem bonding.signaal 100/10 op de lijn.Op de lijn gemeten voor het isra punt ( thuis dus) rond 80.Modem laat zien 2x 55.
Ik heb y kabel even vervangen door een enkele,en modem begint met 69.Ykabel er weer in zelfde verhaal 2x 55.
Vraag:fout y kabel of kan modem defekt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Tja. Zou kunnen.

Trouwens. Als ik het allemaal goed gelezen heb in een topic van je op het KPN forum dan zouden ze van KPN uit ergens in juli eerst proberen om de lijn om te zetten naar V-Plus. Waardoor er op 1 lijn al 200 Mbps mogelijk zou moeten zijn. En daar ging je mee akkoord. Wat is daar mee gebeurt dan? Ik las hier onder andere dat:
...Zoals je ook op Fourstack ziet vinden we ook dat er op een enkele lijk ongeveer 200 haalbaar is. Dat gebeurt dan met een vorm van VDSL die VPlus genoemd wordt. Wat ik dan ook eigenlijk wil proberen is je omzetten naar VPlus. Dit heeft geen gevolgen voor de inhoud van je abonnement en de prijs en dergelijke. Het verandert alleen de manier waarop je signaal binnenkomt. Laat je weten of dat akkoord is? Dan ga ik aan de slag.

En mocht het onverhoopt daarmee niet opgelost worden, dan gaan we verder kijken. En kunnen we ook altijd de pairbonding weer herstellen.
Vrij weinig zeker als je nu weer 'gewoon' bonding hebt? :)

[ Voor 52% gewijzigd door jeroenmuzikant op 23-09-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touri 2
Dat is nu juist de vraag.Vanuit forum moderator Erik is V-Plus aangevraagd ook afspraak gemaakt die later geannuleerd door uitvoering,geen reden bekend.Maar nu is standaard tot 100/10 dus zit ik op 100/10 per lijn,met wat verlies 80 op het israpunt.Heb net kpn gebeld met veel pijn moeite stuurt ze een y kabel op.Met een kabel dus 69,dan naar de andere poort in isra maar dan gaf modem 43.Modem moet met een lijn toch ook goed werken?Of is er in de kast ook nog wat veranderd voor bonding en iets meegestuurd dat modem het weet het is bonding.Kun je het nog volgen? Groet Wout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Touri 2 schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:46:
Dat is nu juist de vraag.Vanuit forum moderator Erik is V-Plus aangevraagd ook afspraak gemaakt die later geannuleerd door uitvoering,geen reden bekend.Maar nu is standaard tot 100/10 dus zit ik op 100/10 per lijn,met wat verlies 80 op het israpunt.Heb net kpn gebeld met veel pijn moeite stuurt ze een y kabel op.Met een kabel dus 69,dan naar de andere poort in isra maar dan gaf modem 43.Modem moet met een lijn toch ook goed werken?Of is er in de kast ook nog wat veranderd voor bonding en iets meegestuurd dat modem het weet het is bonding.Kun je het nog volgen? Groet Wout.
De lijnen werken ook als je maar een in dienst hebt. Echter probeert het modem en ook vanuit de kast toch telkens die 2 aan het draaien te krijgen. Je zult merken dat soms je lijn wegvalt omdat het modem weer probeert beide in dienst te krijgen. Als je met 1 lijn de juiste snelheid haalt. En deze geeft problemen als de 2de in dienst komt. Dan hebben de lijnen onderling last van elkaar. Dit kan door van alles veroorzaakt worden. Zowel binnenshuis ( slechte kabel enz.) Maar ook buiten sluiting op de koper lijn. ( lage isolatie waarde ) zou gewoon kpn bellen en monteur even erna laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Die is net een paar dagen terug daar geweest, dus dat lijkt me ook niet meteen weer een optie. 8)

Edit: Oow toch wel de 26e lees ik nu verderop. :D

[ Voor 41% gewijzigd door jeroenmuzikant op 23-09-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 10:44

Damien

-iwnl-

- vraag in verkeerde topic -

[ Voor 90% gewijzigd door Damien op 24-09-2018 07:30 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:27
Damien schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:32:
Zijn er meer mensen die de afgelopen weken hele korte interupts in hun verbinding waarnemen? Ik heb zelf 500/500 maar de afgelopen weken heb ik om de zoveel minuten een heel korte timeout. In een spel als WoW sta je heel even stil terwijl discord bijvoorbeeld gewoon door gaat.

Ik had al en de router gekeken maar ik zie niets vreemds.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic (of ik moet iets gemist hebben in dsl land dat dergelijke snelheden mogenlijk zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
Touri 2 schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:46:
Mjah 80 per lijn zou dan 160 moeten zijn. En dat haal je toch ook niet?
Tja, dan is de situatie nu nog steeds zoals zo'n 2 maanden terug. Toen werd van hun uit ook al gezegd:
Wel zie ik inderdaad dat je daadwerkelijke snelheid, ondanks de omzetting, nogal achterblijft bij wat wij denken dat er kan. Ik zie namelijk een daadwerkelijke bandbreedte, mét pairbonding, van 133 Mbit haalbaar, waarvan je in de praktijk 105 haalt. Wat je zelf ook terugziet in het screenshot uit je eerste bericht. Terwijl wij denken dat er met pairbonding 200 Mbit haalbaar is....
Toen werd die V-Plus aangeboden wat blijkbaar toch niet mogelijk is. En nu moet er 100/10 Mbps per lijn uitkomen. Wat zegt ie nu bij attainable rate up/down van beide lijnen? Vind het verlies op het ISRA ook wel veel trouwens...

Maar eens zien wat die nieuwe Y kabel gaat doen. Groet van Jeroen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touri 2
Racer89 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:46:
[...]

De lijnen werken ook als je maar een in dienst hebt. Echter probeert het modem en ook vanuit de kast toch telkens die 2 aan het draaien te krijgen. Je zult merken dat soms je lijn wegvalt omdat het modem weer probeert beide in dienst te krijgen. Als je met 1 lijn de juiste snelheid haalt. En deze geeft problemen als de 2de in dienst komt. Dan hebben de lijnen onderling last van elkaar. Dit kan door van alles veroorzaakt worden. Zowel binnenshuis ( slechte kabel enz.) Maar ook buiten sluiting op de koper lijn. ( lage isolatie waarde ) zou gewoon kpn bellen en monteur even erna laten kijken.
afgesproken was al dat er weer een monteur komt,die toch verder gaat zoeken op 26 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touri 2
hoe post ik screenshot,ben nieuw hier wel oud (84)

Groet Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 10:44

Damien

-iwnl-

jongetje schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:45:
[...]

Volgens mij zit je in het verkeerde topic (of ik moet iets gemist hebben in dsl land dat dergelijke snelheden mogenlijk zijn :) )
Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses. Ik zal de post daar plaatsen. Weekend + bericht posten op mobiele telefoon heeft niet meegeholpen aan het lezen van de titel van dit topic. :(

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touri 2
:) Even ter informatie.Monteur is geweest.Oorzaak zit ondergronds.Dus wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Toch weer blij dat ik destijds bij kpn ben gekomen. Klantenservice is gewoon een van de beste is. Vanmiddag een bericht gestuurd met de vraag welke switch zij aanraden tussen de tv en de router, 2 berichten later de melding dat ze me een gratis switch opsturen. :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN xDSL, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie