Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
MazeMouse schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Dat is volledig afhankelijk van of die devices igmp snooping ondersteuning. Zo ja dan zou het in theorie moeten werken. Zo nee, dan hebbie pech.
dat klopt, vandaar ook de vraag of iemand er toevallig ervaring mee heeft..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
Je kan toch in de specs zien of dat device igpm ondersteund?

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:54
palter27 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:56:
Je kan toch in de specs zien of dat device igpm ondersteund?
Dat is dus "in theorie" en kan tegenvallen. Ik heb laatst betaalbare managed switches zitten vergelijken en de volledigheid van de data sheets en manuals was nogal wisselend, en bij een enkel model stond een feature wel in de lijst maar werkte het volgens reviews maar half. Dan kan het natuurlijk nog zijn dat de negatieve ervaring van een willekeurig persoon op internet een gevalletje PEBKAC is, maar op zich begrijp ik de vraag om ervaringen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik verhuis per eind deze maand naar een gebied waar KPN niet levert (Caiway) en dacht dus gewoon per verhuisdatum op te kunnen zeggen, maar kom nu tot de ontdekking dat ze gewoon zelfs bij verhuizing een opzegtermijn van 1 maand hanteren!
Is dat normaal?

Als je een auto verkoopt, stoppen je kosten ook per overschrijfdatum. Als je verhuisd, stopt je energiecontract ook bij sleuteloverdracht datum. Waarom is dat bij KPN anders?

Ik moet KPN zelfs mijn nieuwe adres geven om de retourbox daarheen te sturen.. aangezien ik die pas 3 weken nadat ik ben verhuisd ga ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
Jazco2nd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:55:
Ik verhuis per eind deze maand naar een gebied waar KPN niet levert (Caiway) en dacht dus gewoon per verhuisdatum op te kunnen zeggen, maar kom nu tot de ontdekking dat ze gewoon zelfs bij verhuizing een opzegtermijn van 1 maand hanteren!
Is dat normaal?

Als je een auto verkoopt, stoppen je kosten ook per overschrijfdatum. Als je verhuisd, stopt je energiecontract ook bij sleuteloverdracht datum. Waarom is dat bij KPN anders?

Ik moet KPN zelfs mijn nieuwe adres geven om de retourbox daarheen te sturen.. aangezien ik die pas 3 weken nadat ik ben verhuisd ga ontvangen :(
Balen, maar ik vind 1 maand opzegtermijn niet 'gek' overkomen ofzo, dat is met praktisch alle diensten het geval (behalve dan die 2 die jij net op noemde :P).
Hoe lang weet je al dat je gaat verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
zjeeraar84 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:13:
[...]

Balen, maar ik vind 1 maand opzegtermijn niet 'gek' overkomen ofzo, dat is met praktisch alle diensten het geval (behalve dan die 2 die jij net op noemde :P).
Hoe lang weet je al dat je gaat verhuizen?
Ja ach het is geen ramp maar wel beetje gek. Ik weet het zeker sinds een week ongeveer.
Overigens kan KPN wel leveren maar de afstand tot de wijkkast (oid) maakt dat je er niks van hoeft te verwachten.

Ik kan nu niet zo gauw de site vinden, maar vond ergens de "verwachte" snelheid ipv de maximale snelheid die KPN en consorten opgeven (of erger nog: gewoon het abo limiet). Verwacht 20mbit down en 0.5mbit up, dan kan thuiswerken/groepscall wel lastig worden. Ik meen trouwens dat providers sinds 2018 verplicht ook de minimale of verwachte snelheid moeten opgeven.. dat zie ik bij KPN niet terug.

Anyways, met zo een bedroevende snelheid moet je dus wel iets anders kiezen. De meterkast heeft een glasvezel aansluiting (Caiway). Dus dan kies je uit €47,95 voor nauwelijks breedband bij KPN of €43,95 voor absoluut breedband, voor zover je het een keuze noemt met die snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 16-08-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Is dat normaal?

Dan zou ik misschien liever KPN verhuizen, wat geeft deze site als output? Dit is een "reële snelheid" site, 95% haalbaarheid.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
stormfly schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:18:
[...]

Dan zou ik misschien liever KPN verhuizen, wat geeft deze site als output? Dit is een "reële snelheid" site, 95% haalbaarheid.

Thanks, die kende ik nog niet, geeft aan "Koper/DSL: 32Mbit/s".
Streepje bij bonded koper.

Maar goed, ik betaal paar weken extra bij KPN omdat ik dus niet tijdig opzeg. Ondertussen op het nieuwe adres minstens 6 maanden 4 euro minder per maand dan bij KPN, voor 150Mbit up/down bij Caiway. Dus de keuze is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:51

Zak

Ik word knettergek van de experiabox 12. Werkt allemaal goed. Echter als de stroom eraf geweest is dan blijft het "Internet" lampje knipperen en dat duurt uren. Vorige keer 20 uur zelfs. De enige reactie van KPN is reset het modem en als dat niet werkt willen ze een monteur sturen. Dat duurt altijd eeuwig waardoor het weer werkt voordat de afspraak is.

WiFi gebruiken we niet actief ivm unifi apparatuur erachter. De KPN wifi is echter wel in de lucht. Is dus puur de verbinding die niet goed wordt opgebouwd.

Ik kan online alleen maar forum posts vinden waarbij men later zegt: "ow de stekker zat er niet in". Zeer frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zak schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:45:
Ik word knettergek van de experiabox 12. Werkt allemaal goed. Echter als de stroom eraf geweest is dan blijft het "Internet" lampje knipperen en dat duurt uren. Vorige keer 20 uur zelfs. De enige reactie van KPN is reset het modem en als dat niet werkt willen ze een monteur sturen. Dat duurt altijd eeuwig waardoor het weer werkt voordat de afspraak is.

WiFi gebruiken we niet actief ivm unifi apparatuur erachter. De KPN wifi is echter wel in de lucht. Is dus puur de verbinding die niet goed wordt opgebouwd.

Ik kan online alleen maar forum posts vinden waarbij men later zegt: "ow de stekker zat er niet in". Zeer frustrerend!
Wat zijn je modem waardes?

Heb je al een fysieke paperclip reset gedaan zodat hij alle configuratie en software ophaalt?

Bij vage storingen moet je de techniek soms wat “helpen” om de support keten op te starten bij een ISP.

Plan:Dan laat je de stekker eruit in de nacht, test je hoe lang het duurt als je hem smorgens boot. Is dat reproduceerbaar een aantal uur? Dan zou ik KPN melden dat de lijn eruit ligt, stekker eruit laten en melden dat je geen internet hebt.
Dan met een monteur samen e.a doorspreken. In het alles slechtste geval kost het je 50e monteurs kosten, of nog tig jaar frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
(jarig!)
Zak schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:45:

enige wat ik je kan zeggen is dit komt vaker voor met box12 enige op dit op te losse tot nu toe is modem wissel na v10 of v10a.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is dat normaal?
Check even de voorwaarden, dit is nogal ongebruikelijk voor een consumentenlijn. KPN kan zich namelijk niet meer houden aan de leverplicht in de overeenkomst en kan dan dus niet verwachten dat jij dan maar blijft betalen. Dit zou moeten resulteren in een opzegging per de verhuisdatum. Ik had overigens geen opzegging gedaan maar een verhuizing doorgegeven. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 19-08-2021 15:04 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Jay-B schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:01:
Ik had overigens geen opzegging gedaan maar een verhuizing doorgegeven. ;)
Bingo. Dit is wat je moet doen. Doe dit op tijd, en KPN komt vanzelf met het bericht dat zij niet langer aan jou kunnen leveren. En als zij dat vergeten: geen verbinding leveren is einde abonnement. :P

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2021 15:22 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• krakendmodem
  • Laatst online: 08:19
Het lijkt erop dat de tele2 fourstack ook niet meer werkt. Via 4/5G en KPN vast niet meer.

Access is not allowed from your region

Bij jullieook? :P

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 19-08-2021 19:56 ]

• jopoh
(jarig!)
krakendmodem schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:55:
Het lijkt erop dat de tele2 fourstack ook niet meer werkt. Via 4/5G en KPN vast niet meer.

jep die is ook over, was namelijk te verwachten :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
Bij mij werkt die wel (via t-mobile glas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:51

Zak

jopoh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

enige wat ik je kan zeggen is dit komt vaker voor met box12 enige op dit op te losse tot nu toe is modem wissel na v10 of v10a.
Monteur was binnen 5 minuten klaar. Er staat een V10... Nou maar eens kijken of deze stabieler blijkt te zijn.

• stormfly
Zak schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Monteur was binnen 5 minuten klaar. Er staat een V10... Nou maar eens kijken of deze stabieler blijkt te zijn.
Whut zijn ze nu al langgewenst? Is dit modem wel in een paar minuten online?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:47
krakendmodem schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:55:

Hij is nog wel via IPv4 te benaderen.

$ curl -4 https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
<!DOCTYPE html>
<html>
[...]
</html>

$ curl -6 https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 21% gewijzigd door nescafe op 20-08-2021 07:51 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
nescafe schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:06:
[...]

Hij is nog wel via IPv4 te benaderen.

$ curl -4 https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
<!DOCTYPE html>
<html>
[...]
</html>

$ curl -6 https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/
Inderdaad. Even ipv6 uit en hij doet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Vervelend.. ik kom er via IPv6 ook niet meer bij, heel onhandig dit. Is er niet een API gebaseerde fourstack? dacht dat ik zoiets ooit gezien had, dan kan ik misschien gewoon de interface nabouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:03
Twee vragen:
  1. Na technische omzetting van Telfort naar KPN hebben kennissen problemen met hun FritzBox 7369. Het Internet is merkbaar langzamer: DSL lijnsnelheid 110/30 wordt gewoon gehaald, maar het voelt veel trager met soms timeouts, speedtest komt vaak maar tot de helft. IPTV werkt ook maar bijv. koud opstarten van de ontvanger is ook echt langzamer geworden. Iemand enige ervaring hiermee?
  2. Het alternatief is dat ze weer teruggaan naar de ExperiaBox. Probleem is dat ze de FB gebruiken voor telefonie via Cheapconnect. Ik heb de FB achter hun oude EBv8 gezet. Internet was weer snel want dat liep via de EB. Maar telefonie (op de FB) werkte niet inkomend, de FB gaf een fout met registreren van de inkomende telefonie. Ik meen te lezen dat de EBv8 inkomend SIP poort 5060 blokkeert/zelf afhandelt. Ze krijgen morgen een EBv12. Zou het daar wel mee werken? Of blokkeert KPN gewoon steevast inkomende telefonie naar devices op het LAN?

[ Voor 3% gewijzigd door SvenHazejager op 10-09-2021 19:35 . Reden: verheldering punt 1 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:47
@SvenHazejager inzake punt 2) kun je telefonie inderdaad uitschakelen op de EBv12 en op de FB afhandelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhwRsCpvyrK2Ud4eJRhzHbpGkbc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RvkWJMN1ODY0Icqs3PZ49WQj.png?f=user_large

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 19:35
@SvenHazejager,

Ik meen te herinneren dat je het profiel in de Fritz!Box moet omzetten van Telfort naar KPN. Is dat gedaan?

• SvenHazejager
Hi @king006 ja, dwz er was geen KPN profiel (te oude FB? 7369) dus naar XS4All geschakeld want het bestaande Telfort profiel was gestopt met werken. Hmmm, weet iemand hoe je het “echte” KPN profiel erin krijgt?

• krakendmodem
SvenHazejager schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:56:
Twee vragen:
  1. Na technische omzetting van Telfort naar KPN hebben kennissen problemen met hun FritzBox 7369. Het Internet is merkbaar langzamer: DSL lijnsnelheid 110/30 wordt gewoon gehaald, maar het voelt veel trager met soms timeouts, speedtest komt vaak maar tot de helft. IPTV werkt ook maar bijv. koud opstarten van de ontvanger is ook echt langzamer geworden. Iemand enige ervaring hiermee?
  2. Het alternatief is dat ze weer teruggaan naar de ExperiaBox. Probleem is dat ze de FB gebruiken voor telefonie via Cheapconnect. Ik heb de FB achter hun oude EBv8 gezet. Internet was weer snel want dat liep via de EB. Maar telefonie (op de FB) werkte niet inkomend, de FB gaf een fout met registreren van de inkomende telefonie. Ik meen te lezen dat de EBv8 inkomend SIP poort 5060 blokkeert/zelf afhandelt. Ze krijgen morgen een EBv12. Zou het daar wel mee werken? Of blokkeert KPN gewoon steevast inkomende telefonie naar devices op het LAN?
Probeer de volgende poorten eens.

https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=61.0

Misschien werkt dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenHazejager
Dank allen. De FB achter de EBv12 werkt als een trein, geen enkel probleem met Cheapconnect VOIP op de FB, registratie ging in 1x, geen andere poorten nodig en de ALG setting in de EB heb ik niet aan gezeten. Kennissen waren blij dat KPN zo snel de EBv8 naar EBv12 kon omruilen; vrijdag gebeld met helpdesk, zaterdag konden ze de EBv12 al ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:23
Weet iemand hoe betrouwbaar de KPN postcodecheck is bij nieuwbouw? De postcodecheck geeft aan dat er 5Mbps ADSL geleverd kan worden, terwijl er 200m verderop (op willekeurige locaties) 208/60 geleverd kan worden.
Is er een kans dat er straks op het nieuwbouwadres tóch ook hogere snelheden geleverd kunnen gaan worden, of is die 5Mbps voorlopig de bovengrens?
De bouw is nu bezig maar de telefoonaansluiting wordt pas eind dit jaar opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

theblindman schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:23:
Weet iemand hoe betrouwbaar de KPN postcodecheck is bij nieuwbouw? De postcodecheck geeft aan dat er 5Mbps ADSL geleverd kan worden, terwijl er 200m verderop (op willekeurige locaties) 208/60 geleverd kan worden.
Is er een kans dat er straks op het nieuwbouwadres tóch ook hogere snelheden geleverd kunnen gaan worden, of is die 5Mbps voorlopig de bovengrens?
De bouw is nu bezig maar de telefoonaansluiting wordt pas eind dit jaar opgeleverd.
Als je je postcode/huisnummer in een DM doorgeeft dan kan ik even kijken hoe de verbinding zou lopen. Waarschijnlijk gaat deze dan niet via een buitenring kabelverdeler en dan kom je verbinding opeens van de hoofdverdeler een eind verderop...

Maar het zou wel kunnen dat het later nog wijzigt als ze echt gaan aanleggen. Misschien dat @Barre73 daar meer duidelijkheid over zou kunnen geven.

-- Edit: ik heb even gekeken maar SIP24 lijkt dit adres hier (nog) niet te kennen, hopelijk kan @Barre73 wel zien hoe de verbinding zou lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 21-09-2021 00:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@theblindman Is het niet zo dat op nieuwbouw projecten kpn direct glas legt. Als ik namelijk op de kaart op netwerk nl kijk dan zijn vaak de kleine glasvezel vlekjes in steden en dorpen de nieuwbouw locaties en flats van afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:24
Wildfire schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:23:
[...]

Als je je postcode/huisnummer in een DM doorgeeft dan kan ik even kijken hoe de verbinding zou lopen. Waarschijnlijk gaat deze dan niet via een buitenring kabelverdeler en dan kom je verbinding opeens van de hoofdverdeler een eind verderop...

Maar het zou wel kunnen dat het later nog wijzigt als ze echt gaan aanleggen. Misschien dat @Barre73 daar meer duidelijkheid over zou kunnen geven.

-- Edit: ik heb even gekeken maar SIP24 lijkt dit adres hier (nog) niet te kennen, hopelijk kan @Barre73 wel zien hoe de verbinding zou lopen.
Je ziet geen goede snelheid omdat er geen adres is aangemaakt in Kanvas. Dan dien jij of de bouwer eerst een aanvraag te doen via mijnaansluiting.nl. dan volgt er een offerte van minimaal 650 euro en dan pas wordt er een aansluiting en ontwerp in gezet. Het nieuwe beleid voor koper nieuwbouw.
Dus nee, ik kan ook niks zien en overigens: ik ben ook al weer bijna twee jaar uit de koper nieuwbouw.
@theblindman Ik kan wel zien of er wellicht glas is gepland voor deze nieuwbouw als je mij ook je nieuwe adres DM't.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 21-09-2021 07:38 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:36:
[...]

Je ziet geen goede snelheid omdat er geen adres is aangemaakt in Kanvas. Dan dien jij of de bouwer eerst een aanvraag te doen via mijnaansluiting.nl. dan volgt er een offerte van minimaal 650 euro en dan pas wordt er een aansluiting en ontwerp in gezet. Het nieuwe beleid voor koper nieuwbouw.
Dus nee, ik kan ook niks zien en overigens: ik ben ook al weer bijna twee jaar uit de koper nieuwbouw.
@theblindman Ik kan wel zien of er wellicht glas is gepland voor deze nieuwbouw als je mij ook je nieuwe adres DM't.
Wel vreemd dat KPN.com dan wel aangeeft dat internet via koper beschikbaar is op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:27:
[...]

Wel vreemd dat KPN.com dan wel aangeeft dat internet via koper beschikbaar is op dat adres.
Inderdaad heel vreemd. Adres staat niet eens in de FPI als ik dat zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Weet iemand of de Box12 DHCPv6-PD doet ?
(IPv6 prefix delegation)

Of wellicht een Fritzbox?

Dan zou ik nl. kunnen overwegen om van Ziggo 300/30 naar 200/30 te gaan - helaas geen bonding mogelijk voor wat ik kon zien.
Huis is uit 2002 … en had eigenlijk wel verwacht dat dit een optie zou zijn. is zo’n 2e aderpaar iets van later, of juist van eerder? Of kan het nog aan andere zaken liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MadDog2K schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:00:
Dan zou ik nl. kunnen overwegen om van Ziggo 300/30 naar 200/30 te gaan - helaas geen bonding mogelijk voor wat ik kon zien.
Hoe ga je zonder bonding 200/30 halen? :?

Met een moderne Fritz!Box moet dat volgens mij werken. Als het niet werkt, dan zet je een 7580 in bridge mode. Het apparaat dient dan enkel als media converter. Eigen router met wat je wilt erachter, en gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 14-10-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
MadDog2K schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:00:
Weet iemand of de Box12 DHCPv6-PD doet ?
(IPv6 prefix delegation)

Of wellicht een Fritzbox?

Huis is uit 2002 … en had eigenlijk wel verwacht dat dit een optie zou zijn. is zo’n 2e aderpaar iets van later, of juist van eerder? Of kan het nog aan andere zaken liggen?
De Zyxel VMG4005-B50A is perfect als bridged oplossing in te zetten, waarna je er elke PPoE geschikte router achter kan hangen.
Dit modem is geschikt voor VPLUS(dus 200/30), maar ook voor pairbonding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
The Zep Man schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:16:
[...]
VPLUS profiel 35b haalt dat met gemak over single line. Heb dat eerder gehad hier, nu gek genoeg heeft KPN mij aangesloten met bonding.

Niets mis mee maar de EB10 heeft toch moeite om die snelheid goed door te geven. 9/10 Speedtest blijven hangen op 100-130Mbit en alleen bij RETN komt hij altijd op 190/60 uit.

Erg bijzonder, glas komt dit najaar. Weet nog niet wat ik met deze technische uitdaging wil.

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 15-10-2021 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

stormfly schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:38:
[...]

VPLUS profiel 35b haalt dat met gemak over single line. Heb dat eerder gehad hier, nu gek genoeg heeft KPN mij aangesloten met bonding.
Bedankt. Weer wat geleerd. :)
Niets mis mee maar de EB10 heeft toch moeite om die snelheid goed door te geven. 9/10 Speedtest blijven hangen op 100-130Mbit en alleen bij RETN komt hij altijd op 190/60 uit.
Kan je niet iets als een Fritz!Box 7581 proberen? Op Marktplaats komen die nog wel eens goedkoop langs. Dat model kan je in bridge mode zetten (effectief enkel een media converter, net als je EB10), zodat je alsnog je eigen router kan gebruiken. Met bonding haalde ik met dat model in die opstelling ooit iets van 220/60 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17
The Zep Man schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:16:
[...]
Kan gewoon hoor. Heb ik hier ook. Heb de mazzel dat we maar 100 meter van de straatkast zitten. De FB 7390 verbindt gewoon op 221/32 Mbit/s.
Helaas hier ook geen bonding, anders hadden we 65 Mbit upload kunnen halen. (Maar dan had ik ook een nieuwe FB moeten kopen.

Hopelijk komt hier ook ooit glasvezel.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
Helaas is de fourstack van tele2 nu ook via ipv4 niet meer te benaderen, https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Heeft iemand wellicht nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
moppentappers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:33:
Helaas is de fourstack van tele2 nu ook via ipv4 niet meer te benaderen, https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Heeft iemand wellicht nog een alternatief?
Wat had je willen opzoeken bij de FPI dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
Ik gebruik FPI voornamelijk om te kijken welke adressen er bestaan binnen een postcode, soms hebben liften/centrale voorzieningen bijvoorbeeld een eigen toevoeging. Ook kan je hiermee makkelijk zien of de maximale snelheid bonded is of niet en of er upgrades gepland staan. Nu heb ik alleen de tooling van Routit, maar daar kan je bijvoorbeeld weer niet makkelijk de plandata inzien voor upgrades/fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
moppentappers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:08:
Ik gebruik FPI voornamelijk om te kijken welke adressen er bestaan binnen een postcode, soms hebben liften/centrale voorzieningen bijvoorbeeld een eigen toevoeging. Ook kan je hiermee makkelijk zien of de maximale snelheid bonded is of niet en of er upgrades gepland staan. Nu heb ik alleen de tooling van Routit, maar daar kan je bijvoorbeeld weer niet makkelijk de plandata inzien voor upgrades/fiber.
Oei.. dan zou ik het even niet meer weten qua openbaar toegankelijke databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelangelo80
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Momenteel heb ik 200/20Mbps VVDSL met pair-bonding via XS4ALL. In de praktijk blijkt XS4ALL echter de upload niet op 20Mbps te limiteren waardoor ik in de praktijk een upload snelheid van 65Mbps haal. Ik vroeg me af of dat bij KPN ook zo werkt wanneer ik een 200/20Mbps-abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
michelangelo80 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:58:
Momenteel heb ik 200/20Mbps VVDSL met pair-bonding via XS4ALL. In de praktijk blijkt XS4ALL echter de upload niet op 20Mbps te limiteren waardoor ik in de praktijk een upload snelheid van 65Mbps haal. Ik vroeg me af of dat bij KPN ook zo werkt wanneer ik een 200/20Mbps-abonnement afsluit.
Ja. Dat werkt bij KPN ook zo. Hier haal ik 220/33 Mbit op een 200 Mbit abo, en eerder haalde ik 110/33 op een 100 Mbit abo. Helaas is hier geen pair bonding beschikbaar.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Barre73
Andrehj schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:03:
[...]

Ja. Dat werkt bij KPN ook zo. Hier haal ik 220/33 Mbit op een 200 Mbit abo, en eerder haalde ik 110/33 op een 100 Mbit abo. Helaas is hier geen pair bonding beschikbaar.
Al was het wel beschikbaar, dan was het nog niet ingezet. Jouw ene aderpaar is al voldoende voor dat 200 Mbit abonnement, dus dan is pairbonding niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:54
Krijg je nu eigenlijk wel of geen pair bonding als je bij KPN een 200 Mbit-abonnement afsluit?

Op mijn adres is pair bonding beschikbaar maar ik weet dat het andere aderpaar bagger is dus mijn voorkeur gaat hier niet naar uit. Daarnaast wil ik gewoon m'n huidige Fritzbox blijven gebruiken zonder extra modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
kwon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:39:
Krijg je nu eigenlijk wel of geen pair bonding als je bij KPN een 200 Mbit-abonnement afsluit?

Op mijn adres is pair bonding beschikbaar maar ik weet dat het andere aderpaar bagger is dus mijn voorkeur gaat hier niet naar uit. Daarnaast wil ik gewoon m'n huidige Fritzbox blijven gebruiken zonder extra modem.
Goede vraag, ik stelde hem deze week op het KPN forum. Antwoord: je haalt over VPLUS 35B profiel 184/30 en over bonding 200/60. In dat geval krijg je bonding geleverd, de hoogste mogelijke downloadsnelheid is doorslaggevend.

Ik heb zelf een vermoeden van overspraak in mijn lijnen. Als ik download schommelt het behoorlijk, losse lijnen doen 90Mbit stabiel. Maar gebundeld fluctueert het tussen 100-180Mbit, dan is een enkele lijn mogelijk stabieler.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 12-11-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:14:
[...]

Goede vraag, ik stelde hem deze week op het KPN forum. Antwoord: je haalt over VPLUS 35B profiel 184/30 en over bonding 200/60. In dat geval krijg je bonding geleverd, de hoogste mogelijke downloadsnelheid is doorslaggevend.

Ik heb zelf een vermoeden van overspraak in mijn lijnen. Als ik download schommelt het behoorlijk, losse lijnen doen 90Mbit stabiel. Maar gebundeld fluctueert het tussen 100-180Mbit, dan is een enkele lijn mogelijk stabieler.
Vreemd antwoord dan. Vplus haalt in principe ruim 200 Mbit. Niet standaard maximaal 184.
Als de FPI check (die intern nog wel werkt) aangeeft dat er 200 haalbaar is op Vplus, dan krijg je geen pairbonding hoor. En als uiteindelijk blijkt na activatie dat er maar 180 haalbaar is, weet ik vrij zeker dat je niet alsnog op pairbonding wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:11:
[...]

Vreemd antwoord dan. Vplus haalt in principe ruim 200 Mbit. Niet standaard maximaal 184.
Als de FPI check (die intern nog wel werkt) aangeeft dat er 200 haalbaar is op Vplus, dan krijg je geen pairbonding hoor. En als uiteindelijk blijkt na activatie dat er maar 180 haalbaar is, weet ik vrij zeker dat je niet alsnog op pairbonding wordt overgezet.
Leuke discussie, ik stuur even mijn postcode in een PB. Ben benieuwd wat je conclusie daarna is?

Hier de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Misschiein een beetje een bijzondere vraag, maar het gaat over de facturatie van KPN bij het afsluiten van een nieuwe abonnement.

Breedbandwinkel.nl heeft een zeer aantrekkelijk aanbod met 12 maanden korting, ofwel 12 maanden internet en TV voor 35 euro ongeacht de snelheid, en nog een 40/50 euro Cashback! bij KPN zelf is dit maar 6 maanden en geen cashback.

Ik twijfel over de 12 maanden 35 euro, of volle prijs betalen en dan de Xbox S verkopen voor (230-240), want.

Mijn vraag is voor degene die recentelijk van een KPN korting gebruik hebben gemaakt; Hoe staat die korting op de factuur??
Ik kan nl. een deel van mijn internet verbinding declareren bij de werkgever. Het maakt dan uit of ik 50 euro full-pay declareer en een gedeelte terug krijg, of dat ik maar X bedrag ( 35 euro inclusief TV, dus hangt af waar de korting valt) kan declareren.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Ik zit ook naar de actie te kijken, niet omdat ik het vergoed krijg...maar de combi met de Xbox en deze verkopen levert je toch het meeste op?

6 maanden 57,50 = 345
6 maanden 35 ,= 210

Verschil van 135 euro, terwijl je voor de Xbox een stuk meer zal krijgen?
/edit

Sorry had het verhaal van breedbandwinkel die 12maanden korting geeft niet goed gelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bakema op 22-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Levert KPN weer de V10 uit?? Dacht dat ze de V12 uitgaven? Kreeg 1,5 jaar geleden nog de V12 en toen ik overstapte naar BAi1.

Heb bij breedbankwinkel KPN Pair-Bonding plus TV besteld, en zie nu in mijn KPN bestel omgeving dat ze gaan verzenden:
1x Experia Box V10 H369A

Kan die V10 wel een beetje fatsoenlijk pairbonding en IPv6 aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palter27
Alleen de V10 is geschikt voor pair-bonding. De andere modems kunnen geen pair-bonding aan.

[ Voor 20% gewijzigd door palter27 op 07-12-2021 19:04 . Reden: Fout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
(jarig!)
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:45:
Levert KPN weer de V10 uit?? Dacht dat ze de V12 uitgaven? Kreeg 1,5 jaar geleden nog de V12 en toen ik overstapte naar BAi1.

Heb bij breedbankwinkel KPN Pair-Bonding plus TV besteld, en zie nu in mijn KPN bestel omgeving dat ze gaan verzenden:
1x Experia Box V10 H369A

Ja pairbonding wordt alleen maar geleverd op V10, V10a en box12 kunnen geen bonding.

Ja V10 doet gewoon ipv6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik krijg binnenkort bonded VDSL en zie idd dat dezelfde Experiabox V10 bezorgd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73

1x Experia Box V10 H369A

De Box 12 heeft Wifi 6 en de V10 niet maar verder wordt de V10 toch echt als 1 van de beste routers beschouwd die KPN kent/kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Barre73 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:52:
[...]

De Box 12 heeft Wifi 6 en de V10 niet maar verder wordt de V10 toch echt als 1 van de beste routers beschouwd die KPN kent/kende.
Maar kon ook niet in bridge mode toch? Ik meende dat dat alleen tot v8 was. Anyway, ik ga waarschijnlijk toch met een Draytek modem spelen om alles in eigen hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38

1x Experia Box V10 H369A

Best kans dat je de Box V12 alsnog krijgt ze maken administratief nog wel eens behoorlijke fouten vaker mee gemaakt.

Als tip: kan ik zeggen controleer goed je facturen en je bestellingen na ook je hussel abonnementen met kortingen en combivoordelen wel of niet lopende acties want dat gaat wel eens mis, probleem je moet er wel achteraan hobbelen vanzelf lost het niet op het kan je zelfs een besparing opleveren die niet is gedeclareerd door al het gehussel.

Kreeg gisteren zelfs 2 Box V12 modems toegestuurd wegens wijziging mijn abonnement hussel ja er wordt wat afgehusseld op de glasvezel bij KPN 1 werd geleverd op een afhaal punt en de andere op mijn huis adres.

De modem op het afhaal punt kreeg ik niet mee tenzij ik op dat moment de oude modem moest inleveren pardon, rare praktijken bij KPN.

Maar ga de Box V12 modem voorlopig niet installeren wegens de vele problemen met de laatste update en de oude modem nog gebruiken een Eperia V8 al een aantal jaren oud.

Zolang de problemen niet zijn opgelost installeer ik de nieuwe modem ook niet, heb nu 1000Mbit/s hussel abonnement alleen de oude modem werkt niet op die snelheid maar nog op de oude snelheid van 100Mbit/s modem is al wel ingesteld op de nieuwe snelheid denk dat het gisteren al is gebeurd. waarom die snelheid niet werkt op de oude modem geen idee zal wel iets administratief dingetje wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

J.E. Weinor schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:05:

[...]

De modem op het afhaal punt kreeg ik niet mee tenzij ik op dat moment de oude modem moest inleveren pardon, rare praktijken bij KPN.
Helemaal niet raar. Teveel klanten leveren nooit het oude modem in en op deze manier forceer je het inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:35:
[...]

Helemaal niet raar. Teveel klanten leveren nooit het oude modem in en op deze manier forceer je het inleveren.
En daarmee wordt alle oude apparatuur hergebruikt of volledig gerecycled.

@J.E. Weinor Het was al duidelijk waarom er een V10 wordt geleverd. Dit is een pairbonding aansluiting en alleen de V10 is daar geschikt voor. De Box12 niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 08-12-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Wildfire schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:35:
[...]

Zal best kunnen dat ze oude meuk niet inleveren op het postloket en dan pas de nieuwe modem mee krijgen, maar die werkwijze gaat mij niet op.

Op een gegeven moment komt het toch wel bij de recycle terecht op de stort, want dat is het doel er van dat het oude apparatuur terug komt bij KPN.

Laten ze het huidig beleid bij KPN maar beter uitvoeren, de modem is geen eigendom maar in bruikleen, de regels die normaal geldt wordt niet gehanteerd of nageleefd en geen kosten worden er berekent als je de modem niet terug stuurt, gewoon die regel wat strenger invoeren en gewoon de binnen 14 dagen hanteren

Ik hoef daar niet aan mee te werken aan het recyclen op het post afhaal loket door KPN, oude modem inleveren en nieuwe mee krijgen.

Modem thuis of op ophaal locatie eerst de nieuwe modem installeren en later terug de oude terug sturen binnen bepaalde tijd, dat is de werkwijze niet anders zo denk ik er over en mijn mening..

[ Voor 11% gewijzigd door J.E. Weinor op 13-12-2021 01:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@J.E. Weinor Lees je bericht eens na, ik begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jongetje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:03:
@J.E. Weinor Lees je bericht eens na, ik begrijp er niets van.
Wat begrijp je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tweede alinea van je reactie:
Kijk even naar komma's, punten en volgorde van woorden. Zelfs als ik het hardop lees snap ik nog niet echt wat er allemaal wordt bedoeld..

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 12-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Wat ik me afvraag; als je KPN iTV hebt, kan je de KPN TV-Box dan ook bij iemand anders gebruiken op zijn of haar KPN lijn (glas of VDSL)?

Dan zou je technisch dus een TV abonnement kunnen delen als je beide KPN internet hebt!

Reden dat ik het vraag; ik zit nl nog bij Budget met ook TV, en heb van het weekend mijn KPN VIP decoder aangesloten aangezien we binnenkort naar KPN pairbonding over gaan. Met de inlog codes van KPN kan ik op mijn Budget-alles-in-1 (KPN) lijn gewoon TB kijken met de VIP, en natuurlijk ook met de budget Arris decoder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
(jarig!)
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:12:
Wat ik me afvraag; als je KPN iTV hebt, kan je de KPN TV-Box dan ook bij iemand anders gebruiken op zijn of haar KPN lijn (glas of VDSL)?

Dan zou je technisch dus een TV abonnement kunnen delen als je beide KPN internet hebt!

Reden dat ik het vraag; ik zit nl nog bij Budget met ook TV, en heb van het weekend mijn KPN VIP decoder aangesloten aangezien we binnenkort naar KPN pairbonding over gaan. Met de inlog codes van KPN kan ik op mijn Budget-alles-in-1 (KPN) lijn gewoon TB kijken met de VIP, en natuurlijk ook met de budget Arris decoder.
als de ene internet en tv heeft de de andere internet only gaat niet werken, omdat vlan voor itv op die internet only normaal gesproken niet open staat.

budget maakt 1 op 1 gebruik van zelfde tv product dus ja je kan hem al aanmelden aangezien de zelfde vlan enz is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 08:46

RSB

Ik heb op het moment de Experiabox v10 (icm pairbonding) aangesloten op m’n ubiquiti dream machine pro (welke de dienst doet als router) en heb deze in dmz gezet in de experiabox.

Ik heb op de UDM pro IPV6 prefix delegation aangezet alleen er komt geen IPV6 adres beschikbaar op de clients.

Als een device rechtstreeks op het modem word aangesloten heeft deze wel IPV6.

Heeft iemand hier eerder tegen dit probleem aangelopen? Zoja, wat was de oplossing?
Hopelijk kan iemand mij helpen

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@RSB,

Geen idee of deze helpt :) Maar check https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/unifi-usg-ipv6-498555 eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 08:46

RSB

@king006 , dank voor je link!
Ook deze werkt helaas niet.
Hoewel ik steeds meer bang word dat dit een limitatie van de UDM pro is en niet kpn..

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Start je vraag eens op het KPN forum. Daar heb je o.a. WJB zitten met hoop kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
Of lees eerst zijn topic hierover
https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Laatst online: 09-09 20:54
Ik stap aanstaande donderdag over van Budget vDSL naar KPN vDSL (met overstapservice). Ik gebruik nu een EB v10a van Budget en ik heb inmiddels een Box 12 van KPN ontvangen. Ik ben benieuwd: wat merk ik op de ochtend zelf van die overstap? Gaat de v10a van Budget ineens rood branden? Of gaat die op KPN-lijn verder alsof er niks gebeurd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
(jarig!)
domi10 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:31:
Ik stap aanstaande donderdag over van Budget vDSL naar KPN vDSL (met overstapservice). Ik gebruik nu een EB v10a van Budget en ik heb inmiddels een Box 12 van KPN ontvangen. Ik ben benieuwd: wat merk ik op de ochtend zelf van die overstap? Gaat de v10a van Budget ineens rood branden? Of gaat die op KPN-lijn verder alsof er niks gebeurd is?
zal rood gaan branden als die over de zelfde lijn geleverd wordt, dan valt je internet weg, dan kan je box 12 aan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:54
Zo. Mijn tante is over van Ziggo naar KPN. Ze heeft een abonnement van 100 Mbps en haalt er 90. Televisie werkt ook prima met de Arris 5202. Haar router is een KPN Box 12. Werkt allemaal prima. Ze is ook meteen van Vodafone naar KPN overgestapt en heeft nu veel beter bereik. :)

• domi10
jopoh schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:33:
[...]

zal rood gaan branden als die over de zelfde lijn geleverd wordt, dan valt je internet weg, dan kan je box 12 aan sluiten
De v10a van Budget is vannacht inderdaad rood gaan branden. Om 9 uur een sms'je van KPN gehad dat de aansluiting actief is en gelijk de Box 12 aangesloten. Alles draait als een zonnetje, alleen een ding valt mij op: mijn upload blijft vooralsnog op maximaal 22 Mbit/s steken. Dat terwijl ik met de v10a van Budget altijd 30 Mbit/s via wifi haalde. Ik wacht nog even af en ik zal straks nog de snelheid bekabeld meten. Ik mag officieel niet klagen omdat KPN in het contract een upload van 10 Mbit/s heeft gezet maar dit is in ieder geval iets wat mij tot nu toe opgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 15:13
Ik heb sinds kort KPN bonded VDSL, alles werd voor mij geïnstalleerd en werkt tot nu toe perfect. Daarvoor Budget ook perfect. Wel dubbele snelheid dus 200/60 in principe snel zat, dit jaar komt er wel glasvezel dus de keuze is reuze wat dat betreft. Enige wat ik soms wel merk is dat de Wi-Fi soms uitvalt op mijn laptop had ik bij Budget ook al ik gebruik de Experiabox V10 als router, kan dat daaraan liggen? Tevens merk ik dat sommige websites soms niet of heel traag laden (bijv. Youtube zoeken) en pas na F5en het wel goed doen (ook bekabeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Ik stap over van Budget 100 naar KPN 200, verwachtte snelheid is 150. Er ligt hier alleen koper. De nieuwe apparatuur (box 12) is al bezorgd. Vreemde is dat KPN wel een verplichte monteur stuurt voor de installatie, die ik niet mocht afzeggen. Wat zou hiervoor de mogelijke reden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
.NCK schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:44:
Ik stap over van Budget 100 naar KPN 200, verwachtte snelheid is 150. Er ligt hier alleen koper. De nieuwe apparatuur (box 12) is al bezorgd. Vreemde is dat KPN wel een verplichte monteur stuurt voor de installatie, die ik niet mocht afzeggen. Wat zou hiervoor de mogelijke reden zijn?
Ga je over op pairbonding? Ik, de KPN 200?? Ik kreeg bij parbonding de ZTE experiabox v10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Ga je over op pairbonding? Ik, de KPN 200?? Ik kreeg bij parbonding de ZTE experiabox v10
Lijkt me sterk want met pairbonding krijg je zover ik weet nog de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:22
Sinds een klein maandje ook over naar KPN. Heb een 200/60 lijntje aangevraagd, een monteur kwam dit inderdaad installeren. het ISRA punt aangepast naar de 'nieuwe' pairbonding standaard, een beetje mooier ding dan er hiervoor op zat. Hij heeft de Y-kabel op maat gemaakt, waardoor de Experiabox op de plek van mijn keuze kon komen (+- 5 meter verder).

Wat opvalt is dat de snelheid blijft steken op ~190/60 mbps als ik eea bekabeld valideer, terwijl de Experiabox bij de actual/attainable rate ~215 aangeeft (TV box staat dan uit). Op zich een prima snelheid en was ook niet van plan daar veel tijd in te stoppen om het aan te passen, maar op z'n minst opvallend. Ik merk verder dat er wat 'aanlooptijd' nodig is met speedtesten. De snelheid bouwt gedurende de test op. Wat ik even niet meer goed weet is of dit nu een typering is van DSL, of dat er wellicht toch iets anders nog aan de hand is?

Verder vooral rustig even afwachten, in april/mei wordt ook van KPN glasvezel aangelegd.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Ik heb geen idee. Wel een v12 als modem ontvangen, dat zou dus vreemd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
(jarig!)
.NCK schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:44:
dan is het vplus lijn die geleverd wordt, kan zijn dat die op dik ader 2 geleverd is daarvoor een monteur komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb mij een keer laten vertellen dat de latency (ping) hoger wordt wanneer je bonded dsl krijgt. Hoe zijn de ervaringen hier?

Ik haal nu 45/10 en zou naar 73/17 kunnen met hoger abonnement en bonding maar twijfel of dit verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hallo, weet iemand of er ook een manier is om het standaard wachtwoord van de KPN Box 12 te kunnen behouden ?

Als je een reset uit voert komt dan het wachtwoord weer terug wat onderop het modem op de sticker staat ? Waarom anders een wachtwoord met een sticker op het apparaat plakken als je het wachtwoord meteen dient te wijzigen van Admin!

Heet dit modem zeker ook wel de Experiabox ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 22:19
Afgelopen maand na 6 jaar mijn internetabonnement bij KPN stopgezet. Tot mijn verhuizing afgelopen zomer was het oke, maar ik kwam op mijn nieuwe adres niet verder dan 30mbps en dat vind ik midden in een (voor Nederland) grote stad als Utrecht toch wel heel erg karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
jopoh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:17:
[...]

dan is het vplus lijn die geleverd wordt, kan zijn dat die op dik ader 2 geleverd is daarvoor een monteur komt
Dat verwacht ik ook, monteur moest na het aansluiten nog even langs de straatkast elders in de wijk.
Een verbinding van 200,6/32 wordt op de box afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Storing aan de tv bij mij oom (80+) verholpen en zag tevens dat hij een al wat ouder KPN modem had staan (Experia V9). KPN support gebeld en men heeft een KPN Box 12 gestuurd. E.e.a. geinstalleerd en werkend gemaakt.

Internetsnelheid (met kabel aan modem) viel mij wat tegen. Oud Abo (KPN internet+bellen+tv) is 50Mbps, maar in werkelijkheid is het 17Mbps (ter plaatse gemeten via Ookla Speedtest). KPN support bevestigde deze snelheid en gaf aan dat op dit adres niet meer haalbaar was dan 20Mbps. Heb screenshot gemaakt van router. Zie beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN53ga5aUUWWM2x-qPgh3s9quus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKX1LYbKumvTiwRAQNcj9sB3.jpg?f=fotoalbum_large

Ben geen expert maar dacht altijd dat bij een ADSL koper aansluiting max 100Mbps mogelijk is e.e.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale. Hij gebruikt in principe geen internet maar 17Mbps lijkt me toch wel wat aan de lage kant om in voldoende kwaliteit TV zenders in Full HD weer te geven. Vond het beeld echter helemaal niet slecht.

Hierbij de vraag of ADSL via koper aansluiting echt gelimiteerd kan zijn op deze snelheid of dat er optie is om deze snelheid te verhogen? Zie ik iets over het hoofd?

PS. Overstappen op Ziggo is een optie. Er is op dit adres (nog) geen glasvezel ook niet gepland voor '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Taatort schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:02:
Storing aan de tv bij mij oom (80+) verholpen en zag tevens dat hij een al wat ouder KPN modem had staan (Experia V9). KPN support gebeld en men heeft een KPN Box 12 gestuurd. E.e.a. geinstalleerd en werkend gemaakt.

Internetsnelheid (met kabel aan modem) viel mij wat tegen. Oud Abo (KPN internet+bellen+tv) is 50Mbps, maar in werkelijkheid is het 17Mbps (ter plaatse gemeten via Ookla Speedtest). KPN support bevestigde deze snelheid en gaf aan dat op dit adres niet meer haalbaar was dan 20Mbps. Heb screenshot gemaakt van router. Zie beneden.

[Afbeelding]

Ben geen expert maar dacht altijd dat bij een ADSL koper aansluiting max 100Mbps mogelijk is e.e.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale. Hij gebruikt in principe geen internet maar 17Mbps lijkt me toch wel wat aan de lage kant om in voldoende kwaliteit TV zenders in Full HD weer te geven. Vond het beeld echter helemaal niet slecht.

Hierbij de vraag of ADSL via koper aansluiting echt gelimiteerd kan zijn op deze snelheid of dat er optie is om deze snelheid te verhogen? Zie ik iets over het hoofd?

PS. Overstappen op Ziggo is een optie. Er is op dit adres (nog) geen glasvezel ook niet gepland voor '22
Je zegt het zelf al: "afhankelijk van de afstand tot de centrale". Ik heb hier toevallig de mazzel dat de wijkkast aan het eind van de straat zit, op net 100m. Dus ik haal hier 220 Mbit/s. Maar als je de pech hebt dat die wijkkast op een km of zo zit, dan wordt de snelheid natuurlijk veel lager. Dan is die 17 Mbit best realistisch. Overigens is een HD-stream volgens mij maar iets van 8 Mbit of zo, dus dat zal prima werken, zeker omdat oom toch niet tegelijk zijn TV en internet aan al zetten.
Dan heeft overstappen naar Ziggo ook geen zin, want volgens mij is hij daar duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Taatort schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:02:

[Afbeelding]

Wat gaf die postcodecheck aan bij KPN? En hoelang is deze verbinding nu actief met nieuwe modem?

Op breedbandwinkel.nl staat een schatting van de afstand tot de wijkcentrale als je daar met de muis over de snelheid tikt als je je postcode invult. Dan krijg je een beetje inzicht in de afstand. Ik gok dat deze wel boven de 1,5Km ligt aan deze snelheid te zien. (Hier hebben we 36Mb op 1400meter gehad).

HD TV neemt grofweg 8Mbit internetsnelheid. Trek dat van die 17Mbit af en dan hou je 9 over. HD tv kijken met die snelheid is dus eigenlijk geen enkel probleem en alle HD zenders in het pakket zullen waarschijnlijk ook gewoon werken.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
OK Dank voor jullie snelle reacties. Gekeken op Breedbandwinkel.
Afstand tot centrale is 1800 m en snelheid 18Mbps. Dus dat klopt wel met de meting.
Bij selectie op KPN geeft men aan dat 50Mbps pakket beschikbaar is voor dit adres. Niet aangegeven dat de snelheid lager is ivm afstand tot centrale.

Gekeken, maar gewoon alle zenders beschkbaar in voor hem voldoende kwaliteit.

Maandelijkse kosten ca. €75,00 voor dit pakket (incl. €10,00 onbeperkt bellen.) Lijkt me toch wel behoorlijk aan de prijs voor wat hij er voor krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat is ook behoorlijk aan de prijs. Zitten er allemaal extra TV pakketen bij?

Zonder bellen 65 euro, dan is er ergens een extra zenderpakket / of extra ontvanger actief.

50Mb internet en TV was voor zover ik mij kon herinneren iets van 52 euro met 1 TV ontvanger en basis pakket. En dan nog 10 of 12 euro voor telefoon, zit je op net geen 65 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:00
Taatort schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:02:
Bij selectie op KPN geeft men aan dat 50Mbps pakket beschikbaar is voor dit adres. Niet aangegeven dat de snelheid lager is ivm afstand tot centrale.
Het laagste pakket is een tot 50Mbit pakket, dus dat je dat pakket ziet klopt.
Er wordt wel degelijk aangegeven welke snelheid je kunt halen.
Onder het kopje internetsnelheid staat wat je daadwerkelijk kunt halen op het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
gjtm schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Het laagste pakket is een tot 50Mbit pakket, dus dat je dat pakket ziet klopt.
Er wordt wel degelijk aangegeven welke snelheid je kunt halen.
Onder het kopje internetsnelheid staat wat je daadwerkelijk kunt halen op het adres.
Aangezien er een Experiabox v9 is vervangen ga ik er hier vanuit dat deze klant al jaren bij KPN zit. En tegenwoordig is het 50Mbit, maar in de experiabox v9 tijd gok ik dat er ook nog wel iets lagere abonnementen verkocht werden.

De experiabox V10 is ook al weer jaren op de markt in een tijd dat VDSL net een beetje op stoom kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
Op kpn site idd ook lagere snelheid aangegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVtiN72tmplqHcW3m0JeUvQ9ZMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtHZx9ctTKuisrzKv7Pqf7cC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:14:
Dat is ook behoorlijk aan de prijs. Zitten er allemaal extra TV pakketen bij?

Zonder bellen 65 euro, dan is er ergens een extra zenderpakket / of extra ontvanger actief.

50Mb internet en TV was voor zover ik mij kon herinneren iets van 52 euro met 1 TV ontvanger en basis pakket. En dan nog 10 of 12 euro voor telefoon, zit je op net geen 65 euro.
In de huidige Hussel structuur is een TOT 50 Mbit abonnement 42,50. TV kost 10 euro, telefonie 2 euro en onbeperkt bellen Nederland 10,-
Totaal 64,50 euro dus.
Als de maandelijkse kosten op dit moment 74,50 zijn is dat òf een oud abonnement (en dat kan je omzetten naar een Hussel abonnement zonder nieuwe verplichtingen) òf er zit nog een extra TV pakket of entertainmentdienst in van 10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
OK Dank voor jullie snelle reacties. Gekeken op Breedbandwinkel.
Afstand tot centrale is 1800 m en snelheid 18Mbps. Dus dat klopt wel met de meting.
Ik heb iets vergelijkbaars: op mijn adres wordt de 50Mbit ook niet gehaald, KPN heeft echter aangegeven dat zij in hun administratie je alleen een 50Mbit-abbo kunnen geven. Overigens heeft KPN bij mj toen een extra test gedaan mbt de snelheid, hierna is mijn modem een soort van vast gezet op 45Mbit max (via twee lijnen).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pven schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars: op mijn adres wordt de 50Mbit ook niet gehaald, KPN heeft echter aangegeven dat zij in hun administratie je alleen een 50Mbit-abbo kunnen geven. Overigens heeft KPN bij mj toen een extra test gedaan mbt de snelheid, hierna is mijn modem een soort van vast gezet op 45Mbit max (via twee lijnen).
Ik ben een beetje verbaasd over deze reacties. Het is toch al 20 jaar zo dat abonnementen via xDSL altijd TOT snelheden bevatten. Omdat DSL techniek afhankelijk is van de snelheid.
Ja, sinds de laatste jaren is dat flink verbeterd met de komst van actieve straatkasten maar de basis is niet anders. Als je verder weg woont van de apparatuur (kast of centrale) daalt je haalbare snelheid.

Ik geef toe dat er vroeger ook nog 20Mbit abonnementen bestonden en die zouden in de huidige tijd wellicht nog toepasbaar zijn bij dit soort adressen die ver weg zitten van de kast/centrale. Maar dat zijn er blijkbaar zoveel minder geworden dat KPN Wholesale (die de snelheidsprofielen bepaalt) die uit het portfolio heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het heeft geen zin om voor elke snelheid een ander abonnement te maken. Uiteindelijk zijn de kosten voor KPN en de provider even hoog om 50 of 20Mbit te leveren. Moet voor allebei de situaties een modem, monteur etc. komen. Dat de snelheid niet 50 maar bijv. 20 of 30Mbit is maakt voor de rest niets uit,
En meer dan 3 a 4 abonnementen maakt het administratief alleen maar complexer en duurder voor een bedrijf.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 20-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domi10
Maandelijkse kosten ca. €75,00 voor dit pakket (incl. €10,00 onbeperkt bellen.) Lijkt me toch wel behoorlijk aan de prijs voor wat hij er voor krijgt.
Ik weet niet in hoeverre jouw oom interactieve functies van tv belangrijk vindt, maar mocht die op kosten willen besparen en sneller internet willen hebben, dan is dit abonnement een verstopt pareltje van Ziggo: https://www.ziggo.nl/internet/basic
Voor € 32,50 krijg je 40/5 Internet (in voormalig Ziggogebied is dat zelfs 50/20, bevestigd hier op het forum) en Kabel TV met ruim 50 zenders. Ik weet alleen niet zeker of je een vaste telefoon aan dit abonnement kunt toevoegen.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN xDSL, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie