Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:34:
Ik weet niet of hier altijd een monteur voor ndoig is.
Bonded (ivm monteur) wordt namelijk ook niet geleverd vanwege Corona, misschien is dat hier ook het geval?
Nee, je kreeg gewoon een extra 4G-modem die je zelf kon installeren.
Die optie daarvoor stond dus 2 weken geleden er nog wel bij.

Een van de vereisten is:
waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk;
Het ene adres valt daar dus onder (23/4 Mbit/s), de ander niet meer (61/9 Mbit/s), maar beide adressen hebben op de KPN website niet meer de optie voor 4G.
Ik vraag me af of ze überhaupt deze snelheden hebben.
Ik heb nooit iets gelezen over snelheids-upgrades en zoals gezegd geeft Fourstack ook nog de oude snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:12

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb vandaag gekeken op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ en ik schijn daar max dit te kunnen krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZqOsRmWQLz3J__aIbQrgYvnxA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lXZv9tiQlf3h10V6xElsS0FU.png?f=fotoalbum_large

Toch kan ik op de KPN website maar 100mbit down max bestellen.
Via de chat weten ze er niks van, en telefonisch ook niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Luchtbakker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:27:
Ik heb vandaag gekeken op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ en ik schijn daar max dit te kunnen krijgen:

[Afbeelding]

Toch kan ik op de KPN website maar 100mbit down max bestellen.
Via de chat weten ze er niks van, en telefonisch ook niet.

Iemand een idee?
KPN heeft nieuwe pairbonding aanvragen dichtgezet tot 1 juli ivm corona.
Migraties van bestaande lijnen zijn dichtgezet tot 1 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48
Vraag: Wat kunnen de redenen zijn dat de geprognotiseerde DSL snelheid opeens 15x minder wordt op je adres?

Al een tijdje check ik Fourstack omdat ik overweeg naar T-Mobile te gaan vanaf Ziggo. Scheelt 300 euro per jaar en er wordt gesproken over de aanleg van glasvezel in de buurt, dus kan daar dan mee door!
Van Fourstack kreeg ik al lange tijd 99mbit/28mbit op koper en 198mbit Bonded op mijn adres en dat van de directe buren. Prima waarden voor thuis werken en wat Netflix!

Maar sinds vandaag is het 14mbt/1mbit op foutstack! Daar kunnen we niet mee uit de voeten. Dus vraag me af hoe dit opeens kan?
Heb een check op kpn.nl gedaan en die geven nu 12/1 Mbit aan als snelheid. Heb in de kruipruimte een grote dikke groene kabel liggen met meerdere aders.

[ Voor 9% gewijzigd door Stinger_Ventura op 12-06-2020 09:40 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:37:
Vraag: Wat kunnen de redenen zijn dat de geprognotiseerde DSL snelheid opeens 15x minder wordt op je adres?

Al een tijdje check ik Fourstack omdat ik overweeg naar T-Mobile te gaan vanaf Ziggo. Scheelt 300 euro per jaar en er wordt gesproken over de aanleg van glasvezel in de buurt, dus kan daar dan mee door!
Van Fourstack kreeg ik al lange tijd 99mbit/28mbit op koper en 198mbit Bonded op mijn adres en dat van de directe buren. Prima waarden voor thuis werken en wat Netflix!

Maar sinds vandaag is het 14mbt/1mbit op foutstack! Daar kunnen we niet mee uit de voeten. Dus vraag me af hoe dit opeens kan?
Heb een check op kpn.nl gedaan en die geven nu 12/1 Mbit aan als snelheid. Heb in de kruipruimte een grote dikke groene kabel liggen met meerdere aders.
Fourstack geeft op mijn adres ook opeens 11Mbit/s aan terwijl ik al jaren ingetraind ben op ruim 110Mbit/s. Ik heb gelezen dat dit kan voorkomen door een volle SDF, maar heb het idee dat het eigenlijk een fout in de administratie is. Dus naar mijn mening kan dit gewoon niet kloppen als het eerst 99Mbit/s voor je was.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
MensionXL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:15:
[...]
Fourstack geeft op mijn adres ook opeens 11Mbit/s aan terwijl ik al jaren ingetraind ben op ruim 110Mbit/s. Ik heb gelezen dat dit kan voorkomen door een volle SDF, maar heb het idee dat het eigenlijk een fout in de administratie is. Dus naar mijn mening kan dit gewoon niet kloppen als het eerst 99Mbit/s voor je was.
Welke link gebruik jij naar Fourstack? Want deze https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ is bij dood, en een werkende kan ik niet meer vinden....

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Andrehj schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Welke link gebruik jij naar Fourstack? Want deze https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ is bij dood, en een werkende kan ik niet meer vinden....
Dit lijkt de vervanger te zijn: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Lol, en de prijzen zijn al weer veranderd.

Zonder SuperWifi:
KPN: 3 maand €35 + 9 maand €52,50 + €25 aansluitkosten - €50 CashbackXL = €552,50
Pricewise: 6 maand €31,25 + 6 maand €52,50 + €25 aansluitkosten - €10 Pricewise korting - €20 CashbackXL = €497,50
Breedbandwinkel: 6 maand €31,25 + 6 maand €52,50 + €25 aansluitkosten - €40 Breedbandwinkel korting - €27,50 = €460

Met SuperWifi:
KPN: 12 maand €47,50 + €25 aansluitkosten - €50 CashbackXL = €545
Breedbandwinkel: 12 maand €52,50 + €25 aansluitkosten - €40 Breedbandwinkel - €27,50 CashbackXL = €587,50
Pricewise heeft geen optie voor SuperWifi.

Dus verschil tussen goedkoopste abonnement zonder SuperWifi (€460 via Breedbandwinkel) en goedkoopste abonnement mét SuperWifi (€545 via KPN: gek genoeg goedkoper dan via Breedbandwinkel) is €85.
Net genoeg voor 1 Ubiquiti Lite AP maar dan hebben ze maar 2 AP's (KPN Experia + Ubiquiti Lite) die dan ook niet echt lekker samenwerken i.p.v. 3 AP's (KPN Experia + 2 SuperWifi) die juist samenwerken.

Wel irritant dat deze prijzen met de dag lijken te veranderen :/ ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gisteren is onze Tv ontvanger kapot gegaan ( Arris vip 2952 V2), KPN netjes gebeld en vandaag mijn nieuwe tv ontvanger op mogen halen. Helaas tot mijn grote verbazing hebben we de Arcadyan hmb2260 gekregen, had toch stiekem gehoopt dat ze dat nieuwe kastje zouden leveren die ze nu aan nieuwe klanten geven.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Van de week VDSL aangevraagd bij KPN om te vergelijken met ziggo. vandaag installatie pakket binnen en begin van aankomende week wordt ik volgens KPN aangesloten. Ik ontvang hier dan een SMS van.

Wordt ik ook echt op precies dat moment aangesloten? En heeft het zin om de set al eerder te installeren, of moet ik dat juist niet doen omdat er dan prik op de lijn komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:00:
Van de week VDSL aangevraagd bij KPN om te vergelijken met ziggo. vandaag installatie pakket binnen en begin van aankomende week wordt ik volgens KPN aangesloten. Ik ontvang hier dan een SMS van.

Wordt ik ook echt op precies dat moment aangesloten? En heeft het zin om de set al eerder te installeren, of moet ik dat juist niet doen omdat er dan prik op de lijn komt?
Ik heb de koperlijn ook getest met een maandabonnement van KPN. Het hielp mij om het stoffige imago van xDSL los te laten..

Wil je mij taggen in je ervaringen post:)?

Situatie hier is dat Bugetthuis hier nu een jaartje parallel draait aan Ziggo (250/25) als netwerkman leuk gehobbyed -> zwaait in 15 seconden om tussen beide ISPs. De Budgetthuis (KPN) lijn staat primair (100/30)

Ik heb een D3.1 modem bij Ziggo ik wil dat in het komende jaar nog even testen als dat live gaat. En dan zeg ik denk één van beide op. xDSL is denk ik minder kwetsbaar voor storingen, lagere latency maar wel is de afstand relevant voor je snelheid.

Pas als je de sms hebt staat er prik op, de sms was eerder dan het modem alhier. VPLUS (moderne) straatkast, digitaal te activeren?

Welke snelheden hoop je te gaan halen?

Ik zou hem aansluiten en na de sms moet hij dan een keer groen worden.

[ Voor 46% gewijzigd door stormfly op 20-06-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:00:

Ik zou hem al aansluiten, misschien staat er al signaal op. Ik ken gevallen waarbij de lijn al 2 dagen na aanvraag aangesloten en bruikbaar was, nog voor ontvangst van installatiepakket. Met XS4ALL zelfs meegemaakt dat het dezelfde dag nog werkte ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
stormfly schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Ik heb de koperlijn ook getest met een maandabonnement van KPN. Het hielp mij om het stoffige imago van xDSL los te laten..

Wil je mij taggen in je ervaringen post:)?

Situatie hier is dat Bugetthuis hier nu een jaartje parallel draait aan Ziggo (250/25) als netwerkman leuk gehobbyed -> zwaait in 15 seconden om tussen beide ISPs. De Budgetthuis (KPN) lijn staat primair (100/30)

Ik heb een D3.1 modem bij Ziggo ik wil dat in het komende jaar nog even testen als dat live gaat. En dan zeg ik denk één van beide op. xDSL is denk ik minder kwetsbaar voor storingen, lagere latency maar wel is de afstand relevant voor je snelheid.

Pas als je de sms hebt staat er prik op, de sms was eerder dan het modem alhier. VPLUS (moderne) straatkast, digitaal te activeren?

Welke snelheden hoop je te gaan halen?

Ik zou hem aansluiten en na de sms moet hij dan een keer groen worden.
toon volledige bericht
Ik hoop 99/28 te halen, en gebruik het hooguit een paar weken om te testen en als het bevalt ga ik ook richting Budget. Scheelt bijna de helft tov ziggo (€69).
Ik zal je tagger bij een vervolg post!

Vraag; mijn ISRA punt (1990 versie ) ligt open met 2 aderparen aangesloten. Allemaal heel rommelig, zeker met wat daarna komt aan geknoopte draaden.

Moet ik het KPN installatie schema volgen en zo’n kastje er tussen bouwden? Of gewoon de kabel naar het modem strippen en direct op de Experiabox 12 pluggen voor minimale inferentie ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0h-niOu9W318XJzEPisN1dyBrs8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1eYDxhJxDRBwg9ZOz2HOG0V.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GTpGjs-j8Y6mSt7eo-vdNh6tgs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZJ3WIZouPPNiRNeucbOC1Bo.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door Stinger_Ventura op 20-06-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Ik hoop 99/28 te halen, en gebruik het hooguit een paar weken om te testen en als het bevalt ga ik ook richting Budget. Scheelt bijna de helft tov ziggo (€69).
Ik zal je tagger bij een vervolg post!

Vraag; mijn ISRA punt (1990 versie ) ligt open met 2 aderparen aangesloten. Allemaal heel rommelig, zeker met wat daarna komt aan geknoopte draaden.

Moet ik het KPN installatie schema volgen en zo’n kastje er tussen bouwden? Of gewoon de kabel naar het modem strippen en direct op de Experiabox 12 pluggen voor minimale inferentie ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik denk dat het niet zoveel scheelt. Ik had hem eerst ook direct en nu via het KPN doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Knip

[ Voor 102% gewijzigd door stormfly op 20-06-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
stormfly schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat het niet zoveel scheelt. Ik had hem eerst ook direct en nu via het KPN doosje.
Dank. Maar dan kan ik de kabel dus net zo goed strippen en direct op de ISRA draden schroeven en dan naar het modem?
Anders moet ik dat toch doen om naar het KPN a doosje te gaan en daar dan weer een stekker in te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Dank. Maar dan kan ik de kabel dus net zo goed strippen en direct op de ISRA draden schroeven en dan naar het modem?
Anders moet ik dat toch doen om naar het KPN a doosje te gaan en daar dan weer een stekker in te steken?
Jeps, ik zou ze dan wel op de afnemende zijde van het ISRA schroeven en niet aan de "KPN zijde". Alleen als je draadjes een zachte kern hebben, dan zijn ze eigenlijk niet geschikt om te klemmen onder die schroefverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Dagje eerder aangesloten dan in de bevestiging stond (maar wel zo als aangevraagd)
Modem direct op de bovenste punten van de ISRA aangelokten zoals @stormfly adviseerde. Draaide binnen een paar minuten.

Maar hoe kom ik op in de Experiabox 12 settings? Zie in mijn computer de 192.168.2.254 staan als router. Als ik dat intyp linkt die direct naar de volgende website waar die ook meteen een foutmelding geeft dat die de server niet kan vinden:
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/

En moet het modem nog 'intrainen" op de lijn? Beloofde snelheid is 98/28, maar blijft vooralsnog achter met 60/18.... (draai ziggo op 250/25, dus wil echt wel die max van de beloofde snelheid halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:20:
Dagje eerder aangesloten dan in de bevestiging stond (maar wel zo als aangevraagd)
Modem direct op de bovenste punten van de ISRA aangelokten zoals @stormfly adviseerde. Draaide binnen een paar minuten.

Maar hoe kom ik op in de Experiabox 12 settings? Zie in mijn computer de 192.168.2.254 staan als router. Als ik dat intyp linkt die direct naar de volgende website waar die ook meteen een foutmelding geeft dat die de server niet kan vinden:
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/

En moet het modem nog 'intrainen" op de lijn? Beloofde snelheid is 98/28, maar blijft vooralsnog achter met 60/18.... (draai ziggo op 250/25, dus wil echt wel die max van de beloofde snelheid halen)
Ik doe even aanname dat je VDSL hebt (vectored) nee dan hoeft hij niet in te trainen met DLM...Na 15 minuten zou je wel max moeten halen.

Je hebt denk ik eigen DNS draaien? Anders even je dhcp /release geven en /renew. Zodat je ook de DNS server van de EBv12 pakt? Dan kan hij pas resolven -> mijnmodem.kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
stormfly schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Ik doe even aanname dat je VDSL hebt (vectored) nee dan hoeft hij niet in te trainen met DLM...Na 15 minuten zou je wel max moeten halen.

Je hebt denk ik eigen DNS draaien? Anders even je dhcp /release geven en /renew. Zodat je ook de DNS server van de EBv12 pakt? Dan kan hij pas resolven -> mijnmodem.kpn
Dank @stormfly ! had inderdaad Google DNS aanstaan als instelling.

Hoe moet ik die snelheid in het modem zien? Ik zie 3 verschillende waardes en haal er ook 3 verschillende

Modem geeft op de startpagina 111mbit om 30.4 Mbit aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKpxnMdKNB8ah_udNrN3Gw0zwEY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yKmteSPIcw1kisvJHDUqh3VP.png?f=user_large

Met speedtest haal ik 10% minder dan bovenstaande waardes:
[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHZcdJRX_N325UWonKzNmP2jkkg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9FMvREYws7RlFQiO1tYMn9Yi.png?f=user_large

En op de lijnstatistieken in het modem zie ik verschillen tussen de 111mbit tot 80mbit download, en 30mbit en 20mbit upload???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_fvRviEKM6o7q560i9mPwHapG0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EpFXHuBkkGSGhm3YRaMr5pZS.png?f=user_large

EDIT:
Modem herstart, haal nu iets andere waarden. Bij speedtest scheelt het niet veel trouwens.
Maar ter referentie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BXUEMsCGYiV0tUwGbxB673Ya6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e7RO2ErwiryvgfB9DxX2xeLJ.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Stinger_Ventura op 22-06-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Dank @stormfly ! had inderdaad Google DNS aanstaan als instelling.

Hoe moet ik die snelheid in het modem zien? Ik zie 3 verschillende waardes en haal er ook 3 verschillende

Modem geeft op de startpagina 111mbit om 30.4 Mbit aan
[Afbeelding]

Met speedtest haal ik 10% minder dan bovenstaande waardes:
[[Afbeelding]

En op de lijnstatistieken in het modem zie ik verschillen tussen de 111mbit tot 80mbit download, en 30mbit en 20mbit upload???
[Afbeelding]

EDIT:
Modem herstart, haal nu iets andere waarden. Bij speedtest scheelt het niet veel trouwens.
Maar ter referentie
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Je hebt de Attainable (Max) lijn snelheid, en daaronder ligt de Acutual Rate wat je ook echt krijgt. Je ziet dat nu de juist snelheden ontvangt. Bij oude telfort abonnementen veronderstel ik dat je dan Attainable 113 hebt en Actual 40Mbit (bij een 40/4)

Ben benieuwd, je kwam van Ziggo toch? Werkt IPv6 op die EBv12 direct (of na inschakelen zoals op de V10A)

EDIT: als je de KPN server als speedtest bron kiest elimineer de langere paden over het internet.

https://www.speedtest.net...17-40d0-9bc2-47423f4956f8

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 22-06-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
stormfly schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:33:
[...]

Je hebt de Attainable (Max) lijn snelheid, en daaronder ligt de Acutual Rate wat je ook echt krijgt. Je ziet dat nu de juist snelheden ontvangt. Bij oude telfort abonnementen veronderstel ik dat je dan Attainable 113 hebt en Actual 40Mbit (bij een 40/4)

Ben benieuwd, je kwam van Ziggo toch? Werkt IPv6 op die EBv12 direct (of na inschakelen zoals op de V10A)

EDIT: als je de KPN server als speedtest bron kiest elimineer de langere paden over het internet.

https://www.speedtest.net...17-40d0-9bc2-47423f4956f8
Gisteravond wat probleempjes met terug zakkende snelheid naarmate ik de telefoon kabel naar het modem wat bewoog.
Uiteindelijk geheel nieuw aangesloten en nu 111.1 en 31.2 als up en down waarde.
Is dit het Max van de lijn? Hoe dicht je ook op de straatkast zit?

@stormfly ik heb in het modem gekeken, zie alleen IPV4 instellingen. Hoe forceer ik hem naar IPV6?

Twijfel nog een beetje of ik van Ziggo naar Budget ga.
Merk toch weinig verschil. Zit wel een flink verschil in prijs 69 voor Ziggo en 44 voor budget. Lever dan Ziggo sport met F1 voor een paar maanden in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Gisteravond wat probleempjes met terug zakkende snelheid naarmate ik de telefoon kabel naar het modem wat bewoog.
Uiteindelijk geheel nieuw aangesloten en nu 111.1 en 31.2 als up en down waarde.
Is dit het Max van de lijn? Hoe dicht je ook op de straatkast zit?

@stormfly ik heb in het modem gekeken, zie alleen IPV4 instellingen. Hoe forceer ik hem naar IPV6?

Twijfel nog een beetje of ik van Ziggo naar Budget ga.
Merk toch weinig verschil. Zit wel een flink verschil in prijs 69 voor Ziggo en 44 voor budget. Lever dan Ziggo sport met F1 voor een paar maanden in..
Jeps ik denk dat je profiel 17a hebt voor VDSL dat is dan inderdaad de Max.

De vraag is of je IPv6 kan inschakelen; misschien is het antwoord gewoon nee :)

Jeps de latency is lager maar of je het echt merkt. Met IPv6 aan merkte ik echt sneller internet maar nu met Budget parallel is het nagenoeg gelijk. En heb ik soms het idee dat Ziggo wat sneller aanvoelt (beide zonder IPv6). Iemand in het TM topic schreef vandaag ook dat hij Ziggo en TM glas bijna gelijk aanvoelt en misschien Ziggo wat sneller. xDSL lijkt een wat minder kwetsbare techniek, je eigen draadje van A tot Z. Geen invloed van buren die ruis het net in sturen etc.

Je zou eigenlijk een meting moeten kunnen doen in je browser oid. Als iemand tools kent wil ik ze wel ff draaien over KPN/Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
stormfly schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Jeps ik denk dat je profiel 17a hebt voor VDSL dat is dan inderdaad de Max.

De vraag is of je IPv6 kan inschakelen; misschien is het antwoord gewoon nee :)

Jeps de latency is lager maar of je het echt merkt.
Je zou eigenlijk een meting moeten kunnen doen in je browser oid. Als iemand tools kent wil ik ze wel ff draaien over KPN/Ziggo
Speedtest bij ziggo is 12/13ms met een Jitter van rond de 5ms

Speedtest bij kpn is 6/9ms met een jitter van 0,5ms.

Trek 253/26 redelijk strak binnen op Ziggo, en de 101/29 op KPN.

Zoals het er nu uitziet is het vooral een centen kwestie om van Ziggo naar Budget(kpn) te gaan. Ben over de Next Tv decoder van Ziggo zeer tevreden. Moet ik met KPN nog gekke Vlan constructies uithalen om in de woonkamer tv te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@Stinger_Ventura ja best wel complex als je een eigen router hebt. Makkelijker is je TVs in de EB prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Ik heb sinds kort VDSL pairbonding via KPN. Het valt me op dat er een fors verschil zit in de attainable / actual rate tussen line1 en line2. Line1 is de standaard lijn die ik al een paar maanden "single" gebruik.

Is dit normaal? Kan ik iets doen om de line2 wat op te krikken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhRkbtqQ2WcP1t2ckiR6ckAFm28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SuzqQNXYN953aKAxYkDAnJeu.png?f=user_large

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
nMad schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:31:
Ik heb sinds kort VDSL pairbonding via KPN. Het valt me op dat er een fors verschil zit in de attainable / actual rate tussen line1 en line2. Line1 is de standaard lijn die ik al een paar maanden "single" gebruik.

[Afbeelding]
Ik zie CRC fouten, das geen goed teken.
Ik zou ISRA even nakijken, bekabeling vervangen en als dat niet helpt KPN bellen voor monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
mad-dog schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Ik zie CRC fouten, das geen goed teken.
Ik zou ISRA even nakijken, bekabeling vervangen en als dat niet helpt KPN bellen voor monteur
ISRA punt is vervangen door KPN monteur i.v.m. overstap naar bonding, dus dat zou wel goed moeten zitten.

Heb totaal geen zin om KPN te bellen want weet al weer precies hoe dat zal gaan. Maar goed, zit niks anders op denk ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJWOzE_xmt0LGxnOgW9tMkd28go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzpun8InGGTVud2r8avu6tUk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door nMad op 15-07-2020 14:48 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 20:06
Welk abonnement heb je bij kpn?

Indien je een 100Mb pakket afneemt, dan gaan ze je niet verder helpen. Als het een 200Mb pakket is kan je het proberen. Natuurlijk ook afhankelijk wat de Max was die kpn aangaf toen je pairbonding kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
krakendmodem schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:58:
Welk abonnement heb je bij kpn?

Indien je een 100Mb pakket afneemt, dan gaan ze je niet verder helpen. Als het een 200Mb pakket is kan je het proberen. Natuurlijk ook afhankelijk wat de Max was die kpn aangaf toen je pairbonding kreeg.
Waar heb je het over? Snelheidsproblemen zijn 1, CRC fouten is 2. Grote kans dat die snelheid en CRC fouten hand in hand gaan, daar gaat KPN hem wel bij moeten helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
nMad schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:46:
[...]

ISRA punt is vervangen door KPN monteur i.v.m. overstap naar bonding, dus dat zou wel goed moeten zitten.

Heb totaal geen zin om KPN te bellen want weet al weer precies hoe dat zal gaan. Maar goed, zit niks anders op denk ik :)

[Afbeelding]
Tip, bel ze na 10u savonds, dan zijn de externe partners van KPN gesloten en weet je zeker dat je een KPN medewerker aan de lijn krijgt. Het is geen garantie, maar mijn enige ervaring met een echte KPN medewerker was prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:10
mad-dog schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Waar heb je het over? Snelheidsproblemen zijn 1, CRC fouten is 2. Grote kans dat die snelheid en CRC fouten hand in hand gaan, daar gaat KPN hem wel bij moeten helpen
De vraag van @krakendmodem is wel degelijk relevant, als de snelheid die wordt afgenomen niet hoger is dan 100Mbits gaan ze niemand sturen.
1CRC foutje per 6 uur... gaan ze ook niemand voor sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
mad-dog schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Voor 4 CRC fouten zal KPN geen actie ondernemen. Vandaar de vraag: welke abonnement er is. Indien er voor 100Mb wordt betaald, dan ziet KPN dat er gewoon 100Mb binnenkomt en zal die ook zeggen dat er niks aan de hand is. Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat 1 fout per kwartier/uur acceptabel was.

Betaal je voor een sneller pakket en gaf KPN eerder aan dat er bijvoorbeeld 160Mb leverbaar was, dan zou je het kunnen proberen.

Ik heb net op een DSL lijntje ingelogd, en die geeft ook ongeveer 4 fouten per 24 uur. Daar merkt een gebruiker niets van. Pas als downloadspeeds inkakken en tv gaat haperen zal KPN in actie komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYmhTz2WYzMg8MEnGDk0-VI1ZAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcqtkTJU8YChOCksGyc13foB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 16-07-2020 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
@krakendmodem @mad-dog @sjaft

Dank voor jullie reacties. Ik heb een 200 Mbps abonnement.

Goede tip om 's avonds na 10 uur te bellen, dat zal ik binnenkort eens doen. Ik heb ondertussen al wel iemand via de chat gesproken die de lijn heeft "doorgemeten" en die zag geen gekke dingen.

Heb net nog even ingelogd om de modem en zag dat er geen nieuwe CRC errors zijn. Dat blijft alleen nog over dat ik het heel bijzonder vind dat er zoveel verschil in snelheid zit tussen beide lijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_GcztkEVsI4D1BiYKLBkTTxvCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4hJwNZo3KRgghbAL2vgDIRQC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nMad schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:01:

Goede tip om 's avonds na 10 uur te bellen, dat zal ik binnenkort eens doen. Ik heb ondertussen al wel iemand via de chat gesproken die de lijn heeft "doorgemeten" en die zag geen gekke dingen.

Heb net nog even ingelogd om de modem en zag dat er geen nieuwe CRC errors zijn. Dat blijft alleen nog over dat ik het heel bijzonder vind dat er zoveel verschil in snelheid zit tussen beide lijnen.

[Afbeelding]
De ene lijn heeft 30% meer demping, dat zie je inderdaad terug in de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 10:34

[Afbeelding]
Gewoon bellen, mijn ervaring is dat kpn opzich best makkelijk is met het aansturen van monteurs. Ligt er wel aan wat de kpn systemen zeggen wat er leverbaar is op jouw adres.

Wellicht hebben @Barre73 of @Wildfire nog een goeie tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Wildfire

Joy to the world!

nMad schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:31:

[Afbeelding]
Idealiter zou je de twee lijnen grofweg met elkaar in balans willen hebben, maar ik kom wel vaker dit soort afwijkingen tegen. Meestal heeft te maken met de kwaliteit van de aderparen, daar zit meestal dan verschil in.

Gezien de snelheden zal je BVVDSL hebben (bonded vectoring VDSL), waarmee je verbinding uit een buitenring kabelverdeler komt. In dat geval kun je hooguit hopen dat het ISRA niet helemaal goed is afgewerkt (bv. GPLK kabel rechtstreeks op printplaat afgewerkt wat niet de bedoeling is).

Anders heb je namelijk veel kans dat een aderpaar kwalitatief gewoon minder is. Maar dat zou nagemeten moeten worden (doet de monteur normaliter bij installatie).

De attenuation is wel redelijk verschillend van de twee lijnen. Maar dat is zonder daadwerkelijke problemen die je mocht ervaren verder geen reden om in te grijpen.

Ik kan je wel zeggen dat de waardes die je modem laat zien binnen de normen zijn. CRC-errors hanteren we maximaal 1 per kwartier en daar zit je ver onder, FEC errors (corrigeerbare fouten) kijken we pas van op als er duizenden per minuut beginnen te komen en ook daar zit je ver onder.

Zolang je geen stabiliteitsproblemen hebt, problemen met iTV of een te lage snelheid dan wordt er waarschijnlijk niet ingegrepen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 17-07-2020 17:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Wildfire schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Idealiter zou je de twee lijnen grofweg met elkaar in balans willen hebben, maar ik kom wel vaker dit soort afwijkingen tegen. Meestal heeft te maken met de kwaliteit van de aderparen, daar zit meestal dan verschil in.

Gezien de snelheden zal je BVVDSL hebben (bonded vectoring VDSL), waarmee je verbinding uit een buitenring kabelverdeler komt. In dat geval kun je hooguit hopen dat het ISRA niet helemaal goed is afgewerkt (bv. GPLK kabel rechtstreeks op printplaat afgewerkt wat niet de bedoeling is).

Anders heb je namelijk veel kans dat een aderpaar kwalitatief gewoon minder is. Maar dat zou nagemeten moeten worden (doet de monteur normaliter bij installatie).

De attenuation is wel redelijk verschillend van de twee lijnen. Maar dat is zonder daadwerkelijke problemen die je mocht ervaren verder geen reden om in te grijpen.

Ik kan je wel zeggen dat de waardes die je modem laat zien binnen de normen zijn. CRC-errors hanteren we maximaal 1 per kwartier en daar zit je ver onder, FEC errors (corrigeerbare fouten) kijken we pas van op als er duizenden per minuut beginnen te komen en ook daar zit je ver onder.

Zolang je geen stabiliteitsproblemen hebt, problemen met iTV of een te lage snelheid dan wordt er waarschijnlijk niet ingegrepen.
toon volledige bericht
Dank voor je uitgebreide reactie Wildfire!

Ik heb inderdaad BVVDSL. Zal proberen om hier nog eens een KPN monteur te krijgen die het ISRA punt kan controleren en de lijn door kan meten.

Fijn dat de waardes van de modem verder wel "normaal" zijn! De snelheid komt overigens wel overeen met wat fourstack aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPdNmfMfirI3hCX4Nj5REM4SXvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EEYE9rFPsjbyyGtEd6wjqsTG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
@Wildfire

Dit is wel bijzonder. Line2 is in de afgelopen uren iets van 2 tot 3 keer "down" gegaan en nu weer online.

Moment dat hij down is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vy-OR7-vTqzzOfE9wEygT-MRLVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pTP93tL5VGfSDh4S0aX1sTu.png?f=fotoalbum_large

Nu weer online met andere waardes (minder hoge demping, snellere rates):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8GDPDF71CTwMzy9hOa7ouR-61E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vb5rku9MkWikg5lKt8LPBsmg.png?f=fotoalbum_large

Heb jij enig idee wat hier gebeurt? Is dit de lijn die zichzelf aan het "intrainen" is? Of is het gewoon een instabiele lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

nMad schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:24:
@Wildfire

Dit is wel bijzonder. Line2 is in de afgelopen uren iets van 2 tot 3 keer "down" gegaan en nu weer online.

Moment dat hij down is:
[Afbeelding]

Nu weer online met andere waardes (minder hoge demping, snellere rates):
[Afbeelding]

Heb jij enig idee wat hier gebeurt? Is dit de lijn die zichzelf aan het "intrainen" is? Of is het gewoon een instabiele lijn?
Op die lijn kom je nu boven het maximum van 1 CRC fout per kwartier. FEC Errors geen probleem zo te zien, maar CRC errors zijn niet goed.

Wellicht KPN maar eens bellen dan, gewoon aangeven dat 1 van de 2 lijnen een paar keer onderuit is gegaan en dat je nu ook meer dan 1 CRC error per kwartier ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Wildfire schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Op die lijn kom je nu boven het maximum van 1 CRC fout per kwartier. FEC Errors geen probleem zo te zien, maar CRC errors zijn niet goed.

Wellicht KPN maar eens bellen dan, gewoon aangeven dat 1 van de 2 lijnen een paar keer onderuit is gegaan en dat je nu ook meer dan 1 CRC error per kwartier ziet.
Ok, ik heb geduldig gewacht tot 22:00 uur en toen KPN gebeld. Bij het inspreken van de boodschap waarom je belt heb ik het woord "storing" gebruikt. Dan kom je bij de meer technische mensen terecht die op de helpdesk werken.

Had gelijk iemand aan de lijn die mij uitstekend kon helpen. Hij kon zien dat line2 inderdaad "klappert" en dat er iets mee aan de hand is. Hij heeft dit nu geëscaleerd en een ticket aangemaakt. Binnen 3 dagen wordt er contact met mij opgenomen. Waarschijnlijk komt er weer een KPN monteur langs.

Bedankt voor jullie hulp, heb ik veel aan gehad :) Ik houd jullie op de hoogte bij verdere ontwikkelingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 09:32
Klopt het dat KPN zijn tv-platform bij Stoneroos inkoopt en dat T-Mobile en Delta hetzelfde platform afnemen?

[ Voor 22% gewijzigd door Doane op 28-07-2020 18:20 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 10:57
Doane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:17:
Klopt het dat KPN zijn tv-platform bij Stoneroos inkoopt en dat T-Mobile en Delta hetzelfde platform afnemen?
Nee. KPN gebruikt Accenture:
https://newsroom.accentur...ts-itv-video-services.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Doane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:17:
Stoneroos wordt vaak gebruikt voor epg data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Zender niet beschikbaar op Arris VIP5202 icm een Fritzbox 7590.

Ik ben verhuisd, en daarbij geswitcht van Telfort glasvezel (met Arris 2952v2) naar KPN vdsl (met Arris VIP5202).
Internet instellen ging perfect via de wizard, en werkt prima, echter, TV geeft problemen. Eerst kon de Arris al geen SW update downloaden, dus maar even achter de Experiabox gehangen. Dat ging daarna goed. Maar nu krijg ik bij het TV kijken om de haverklap de melding "zender niet beschikbaar", waarna ik de hele boel (inclusief FritzBox) moet rebooten om weer een paar minuten TV te kunnen kijken, totdat de melding weer verschijnt.
De Arris hangt met een kabel direct aan een LAN poort van de FB.

Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

TFHfony

Professional Weirdo

Andrehj schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:35:
Zender niet beschikbaar op Arris VIP5202 icm een Fritzbox 7590.

Ik ben verhuisd, en daarbij geswitcht van Telfort glasvezel (met Arris 2952v2) naar KPN vdsl (met Arris VIP5202).
Internet instellen ging perfect via de wizard, en werkt prima, echter, TV geeft problemen. Eerst kon de Arris al geen SW update downloaden, dus maar even achter de Experiabox gehangen. Dat ging daarna goed. Maar nu krijg ik bij het TV kijken om de haverklap de melding "zender niet beschikbaar", waarna ik de hele boel (inclusief FritzBox) moet rebooten om weer een paar minuten TV te kunnen kijken, totdat de melding weer verschijnt.
De Arris hangt met een kabel direct aan een LAN poort van de FB.

Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?
Als het gaat om de software update... Gebruik je de DNS van Cloudflare? (1.1.1.1 ??) Die moet je uitschakelen. Zit een bug in de firmware van de Arris. Google DNS of provider DNS werkt prima.
Voor het andere probleem heb ik geen oplossing.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
TFHfony schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Als het gaat om de software update... Gebruik je de DNS van Cloudflare? (1.1.1.1 ??) Die moet je uitschakelen. Zit een bug in de firmware van de Arris. Google DNS of provider DNS werkt prima.
Voor het andere probleem heb ik geen oplossing.
Dank voor je reactie, maar ik gebruik gewoon de standaard DNS van KPN.
Net nog iets vreemds: als test even IPv6 uitgeschakeld. Daarna begon spontaan de TV weer te werken. Zelfs Netflix nog even kunnen configureren. Helaas duurde de pret maar kort, want toen ik daarna weer TV wilde kijken kwam de melding "zender niet beschikbaar" weer terug... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Andrehj schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:55:
[...]

Dank voor je reactie, maar ik gebruik gewoon de standaard DNS van KPN.
Net nog iets vreemds: als test even IPv6 uitgeschakeld. Daarna begon spontaan de TV weer te werken. Zelfs Netflix nog even kunnen configureren. Helaas duurde de pret maar kort, want toen ik daarna weer TV wilde kijken kwam de melding "zender niet beschikbaar" weer terug... :(
Nog even een terugkoppeling over hoe dit nu is afgelopen:
Nadat de Fritzbox een nachtje alleen aan de aansluiting had gehangen, was het hele issue de volgende dag verdwenen. TV kijken gaat nu al een paar dagen goed.
Nu is het alleen nog de vraag of het updaten van de ontvanger nu ook goed gaat, maar daar kom ik bij de volgende update vanzelf achter. Voorlopig ben ik blij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

databeestje

Von PrutsHausen

Zo, vandaag kwam de monteur de DSL opleveren en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. We komen van de Ziggo af, en dan is dit toch even anders.

Na de eerste teleurstelling van het gebrek aan instelling van het Sagemcom F5359 ExperiaBox 12 een plan gemaakt. Thuis gebruikte ik jarenlang het Ubee modem in Bridge modus met een eigen UBNT Edgerouter X. Het KPN modem kan niet de IP range aanpassen (Boooo) en heeft ook geen Statische IP routes (harrr). De Dynamic DNS client ondersteunt alleen DynDNS, ehm ok. En waar is mijn IPv6? Het is 2020.

Wat ik nu gedaan heb is een WAN interface van de Edgerouter X op het KPN modem poort 2 aangesloten. Vast IP adres 192.168.2.253 ingesteld met een default route naar het KPN modem op 192.168.2.254. In het KPN modem de Wifi uitgezet, en de DMZ host naar het 192.168.2.253 adres. Helaas wel dubbel NAT, en liever niet gehad. Maar gelukkig kan met port forwarding en OpenVPN dit zonder problemen om heen werken om apparatuur te bereiken.

Voor de IPTV heb ik het op de volgende manier opgelost, en dit zou ook moeten werken voor de gebruikers van de Glasvariant van de KPN IPTV.

In de Meterkast waar het modem staat op mijn Netgear GS108PEv3 switch poort 8 gedefinieerd als VLAN10 untagged, en in de multicast instellingen het IGMP Snooping vlan ID op 10 gezet. Daarna poort 8 van deze switch aangesloten op poort 1 van het KPN Experia 12 modem.
Alle andere poorten van deze "managed" Netgear Switch vlan 10 met getagged zodat deze op die manier doorgegeven wordt.

In het TV meubel heb ik een HP Procurve 1810-8G (EOL, nu de 1820/1830) switch, ook daar vlan 10 aangemaakt, poort 8 Untagged vlan 10, de andere poorten tagged vlan 10. Deze oudere switch heeft geen IGMP Snooping, helaas. Mocht je een nieuwere kopen of iets als de Netgear dan is dat wel handig :)

Ik kan nu dus TV kijken in de huiskamer (of later boven) met in stand houden van eigen netwerk met allerlei Domotica apparatuur en koppelingen die op 192.168.11.n leven. Dat zag ik dus echt niet zitten :D

Unrelated - Daarnaast in de UBNT Unifi controller een guest netwerk aangemaakt gekoppeld aan vlan 10, dus die mensen kunnen rechtstreeks gebruik maken van de KPN verbinding zonder alle Domotica spullies.

De Snelheid is verder prima. Julianadorp is inmiddels tot wijkniveau glas, dus maar een meter of 100 tot de dichtsbijzijnde kast. Het modem heeft 109/33 sync, en dat is prima. Een speedtest geeft 50/27 tijdens TV kijken, dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Grrrr. KPN kan voor mij de prullenbak in.
Omdat mijn Telfort lijntje slechts 3 á 4 MB/s haalde en soms minder, ben ik overgestapt naar KPN. Ja inderdaad, van KPN naar KPN. De maandkosten gaan van € 28,20 naar € 42,50.
Waarom? Omdat ik bij KPN extra 4G Buitengebied krijg om de snelheid wat op te krikken. Want ik betaal al jaren voor Basis, maar ontvang XX-Traag Internet. Kabel is hier niet beschikbaar.
Afgelopen maandag werd ik door Telfort afgesloten en ontving ik om 8 uur al een SMS van KPN dat de verbinding actief was. NOT. Rood lampje Internet.
3x met de klantenservice gebeld, totaal méér dan een uur in de wacht. Conclusie: nog steeds geen Internet.
De monteur kan pas donderdag komen. Dus al met al méér dan drie dagen zónder Internet.
Heel fijn om thuis te moeten werken. Bedankt voor de service KPN!!
Als we hier ooit glasvezel krijgen (volgend jaar?) dan wordt KPN zeker niet mijn provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06
@Frup Hebben ze je niet op het andere (als die er is) aderpaar aangesloten in de centrale?

(En zou het daarnaast niet over moeten gaan op 4G voor thuis nu je dat hebt?)

[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 02-09-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:50:
@Frup Hebben ze je niet op het andere (als die er is) aderpaar aangesloten in de centrale?

(En zou het daarnaast niet over moeten gaan op 4G voor thuis nu je dat hebt?)
@jongetje Geen idee. Er moest persé een installatiemonteur komen omdat ik nog in het installatieproces zit. Misschien dat die monteur dan ook naar de wijkcentrale gaat.
De router (Experiabox V10) ziet de 4G modem niet. Ik denk dat de V10 eerst de configuratie moet ontvangen?
En de 4G modem is blijkbaar niet stand-alone bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Je kan proberen alles nog eens te resetten. Kun je in de Experiabox wel zijn of er überhaupt een DSL verbinding is?

Inloggen - status - advanced - dsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

databeestje

Von PrutsHausen

databeestje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:43:
Zo, vandaag kwam de monteur de DSL opleveren en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. We komen van de Ziggo af, en dan is dit toch even anders.

.. snip
Kleine sidenote, als je dan IGMP snooping aanpast van vlan 1 naar vlan 10 zodat het werkt voor de IPTV en in de wireless network config van de Ubiquiti Unifi "Enable Multicast Enhancement (IGMPv3)" aan hebt staan en op vlan 1 zit, dan komt de Google Chromecast niet meer als een doel naar boven in de App op de Phone, al kan je hem wel bedienen via Google Home.

Na het uitzetten van de IGMP filtering in de UBNT AP's werkt het weer. Niet perfect, maar ach. Voor thuis prima.

Multi Vlan IGMP snooping is een ding, maar niet in een ~100 euro.switch :D

• Frup
  • Nu online
krakendmodem schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:33:
Je kan proberen alles nog eens te resetten. Kun je in de Experiabox wel zijn of er überhaupt een DSL verbinding is?

Inloggen - status - advanced - dsl.
Thanks. Dit alles heb ik echt tig keer gedaan.
Vanmorgen kwam de monteur. Verbinding getest en die leek in orde.
Voor de zekerheid een ander Experiabox uit zijn auto gehaald: en voila, na korte tijd een prima verbinding!
Ik vond het al vreemd dat ereen kabeltje bij zat met een boterhamzakje sluitclip er omheen... Een brakke modem ontvangen dus.
Samen met 4G ontvang ik nu overdag ruim 50 mbps. Vanavond gezakt naar ca. 20 mbps. Maar nog steeds OK voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[Afbeelding]
Wat voor een type modem gebruik je?

http://www.xbmcfreak.nl/

• nMad
Erhnam schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:45:
[...]

Wat voor een type modem gebruik je?
Experiabox v10.

Inmiddels heeft KPN wat aangepast, ik vermoed in de wijkkast, waardoor beide lijnen nu vrijwel gelijk zijn qua demping en snelheden (2x ca. 75 Mbps down en 20 Mbps up). Vrijwel geen CRC errors meer en een stabiele verbinding, erg fijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUKnvNT6ZEOxNoVX7-8Yn5dz1S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1n24fwpH2pCNLGSvQ53ZG9v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door nMad op 10-09-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 16:30
Heren, het vragen van aansluitkosten...is dat nog van deze tijd of kun je deze er wel "afpraten" als je ze belt om wat af te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59
Fraaank schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:39:
Heren, het vragen van aansluitkosten...is dat nog van deze tijd of kun je deze er wel "afpraten" als je ze belt om wat af te sluiten?
Afpraten is mij nooit gelukt. Maar KPN heeft vaak wel online acties, waarbij de aansluitkosten worden kwijtgescholden. Mocht je dus persé geen aansluitkosten willen betalen, dan kun je wellicht afwachten of er op korte termijn een actie wordt gestart.

Maar ja, die monteur moet toch naar de centrale toe om aan te sluiten, die kost geld. Dus het zal wel linksom of rechtsom alsnog geïnd worden.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Fraaank Dan neem je toch de 6 maanden korting dan bespaar je 6 maanden minimaal 7,50 (en meer als je sneller dan 50mbit neemt/kunt nemen). Dan is in ieder geval 45euro en zijn die 25euro aansluitkosten ruimschoots gecompenseerd. Als je het via bijv. cashbackxl afsluit krijg je voor internet nog eens 35 euro en bij internet & TV 50 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hier of het mogelijk is om een IPTV kastje mee te nemen naar een ander adres waar ook KPN is aangesloten. Dus stel: Thuis heb ik KPN ADSL met twee IPTV ontvangers. Op mijn vakantie adres is er ook KPN ADSL, maar zonder IPTV ontvangers. Is het dan mogelijk om een van de IPTV ontvangers mee te nemen van thuis en aan te sluiten op het vakantieadres? Gaat dat werken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:53:
Weet iemand hier of het mogelijk is om een IPTV kastje mee te nemen naar een ander adres waar ook KPN is aangesloten. Dus stel: Thuis heb ik KPN ADSL met twee IPTV ontvangers. Op mijn vakantie adres is er ook KPN ADSL, maar zonder IPTV ontvangers. Is het dan mogelijk om een van de IPTV ontvangers mee te nemen van thuis en aan te sluiten op het vakantieadres? Gaat dat werken?
Als er op de andere locaties geen IPTV is, gaat het sws niet werken. Zou er nu wel IPTV zijn dan heb je kans dat het even werkt maar meestal beginnen de problemen bij opnames en pauzeren. Omdat er dan conflicten ontstaan i.v.m. abonnement nummer en pincode wat in het kastje staan opgeslagen i.c.m. WAN adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickdehoop
  • Laatst online: 14-07 13:07
Goedemiddag!
Wij hebben nu glasvezel van KPN (50/50) en gaan binnenkort verhuizen naar een adres waar geen glasvezel beschikbaar is.
Nu twijfelen we een beetje tussen KPN of Ziggo voor ons nieuwe adres.
Onze voorkeur lijkt toch KPN te hebben met de ervaringen bij Ziggo (stabiliteit etc).

Echter, is het voor ons (werk) belangrijk dat we redelijk upload hebben en vooral een stabiele verbinding.
Als ik op Fourstack kijk zie ik het volgende:

WatKoper
BeschikbaarYes
TechnologieInternet Snelheid
Koper/DSL82 Mbit/s
Bonded Koper/DSL164 Mbit/s

Bonded VDSL heeft onze interesse en we zijn benieuw naar:
- de (algemene) stabiliteit van deze techniek (of misschien advies tov kabel van Ziggo).
- krijgen we automatisch bonded dsl als ik 200/20 bestel bij kpn?
- als de lijn meer upload aankan dan 20, zullen we dat dan ook kunnen gebruiken bij 200/20?
- klopt het dat de standaard modem (Box12) helemaal geen BondedVDSL aankan?
- Wat voor modem raden jullie dan vervolgens aan? Ik hoor gemixte verhalen over de FRITZ!Box 7581 (stabiliteit problemen) en FRITZ!Box 7583 (upload problemen). Ik ben dus op zoek gegaan naar wat er nog meer mogelijk is. En dan kom ik toch uit op [url="ttps://www.routershop.nl/vdsl-bonding-modems/cid=4574"]deze 3 modems[/url].

Als ik dan kijk naar de Zyxel zie ik dat deze 17a, g.vector en 35b ondersteund. Dat is, als ik het goed heb, wat er bij KPN wordt gebruikt of gaat gebruikt worden toch?
De Draytek lijkt geen 35b te ondersteunen en ook kan ik niks vinden over g.vector.

Ah fin, mij lijkt de Zyxel een prima modem en lijkt KPN volledig te ondersteunen + de prijs is ook een stuk aangenamer. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor jullie tijd! O-)

EDIT: Ik wil ook graag de tv decoder kunnen aansluiten via de aangesloten router.

technieken kpn:
- https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
rickdehoop schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:51:
Bonded VDSL heeft onze interesse en we zijn benieuw naar:
- de (algemene) stabiliteit van deze techniek (of misschien advies tov kabel van Ziggo).
- krijgen we automatisch bonded dsl als ik 200/20 bestel bij kpn?
- als de lijn meer upload aankan dan 20, zullen we dat dan ook kunnen gebruiken bij 200/20?
- klopt het dat de standaard modem (Box12) helemaal geen BondedVDSL aankan?
Ik ben zelf van Ziggo naar KPN bonded DSL gegaan (ik had eerst niet bonded, maar heb sinds een maand nu bonded DSL). Ik heb hier geen spijt van.

Ik heb nu 200Mbit welke in de praktijk hier 170Mb/s download en 56Mbit upload oplevert (was voorheen ongeveer 90Mb/s en 30Mbi/s).

Tot nu toe is mijn KPN verbinding stabiel (stabieler dan ik had bij Ziggo), geen last bij Teams vergaderingen welke we gebruiken om te overleggen voor mijn werk.

Ik had een Experiabox V10a en ik kreeg van KPN een Experiabox V10 aangezien de V10a ook geen bonded VDSL ondersteund. Ik verwacht dat jij dan ook een V10 gaat krijgen.

En de V10 ondersteund ook IPV6, de V10a en de Box12 ondersteunen voor zover ik weet nog geen IPV6.

Door de Experiabox V10 te gebruiken zal het ook geen probleem zijn om de tv kastjes van KPN te kunnen gebruiken.

Ter info: Ik heb wel een eigen router en Wifi AP in gebruik welke met DMZ op de V10 is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@rickdehoop Waarom neem je niet het 100Mbit abonnement, dan krijg je waarschijnlijk ook al bonded. Als je nu met 50Mbit uitkom is dit toch ruim voldoende?

Je krijgt bij KPN een Experiabox die bonded aankan, waarom zou je je/een eigen modem willen gebruiken?

Zover ik kan zien heb ik een IPv6 adres (heb bonden 50/5 abonnement, deze loopt 60/10 in de praktijk).

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 02-10-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickdehoop
Bedankt voor jullie antwoorden!

@RMartijnR Hoe gaat dat in zijn werk? Komt er dan iemand langs om die tweede lijn te activeren?

@jongetje Als je bij 100mbit ook bonded krijgt is dat inderdaad een betere keuze. Wat betreft het modem, dat is eigenlijk vooral omdat ik overal las dat de box12 niet overweg kan met bonded en die volgens de website meegeleverd wordt. Daarnaast heb ik niet hele goede ervaringen met de experiaboxen maar misschien is dat nu anders, ik houd in ieder geval graag mijn opties open.

En hoe kan je er dan zeker van zijn dat de bonded vdsl techniek gebruikt gaat worden? Zouden ze dat weten bij de servicedesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@rickdehoop Ik ben tevreden over de experiabox. Je kunt altijd nog een ander modem kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickdehoop
@RMartijnR ik begrijp van de klantenservice dat de upload maximaal 10 hoger is dan aangegeven bij het abo.
Dus bij de 200/20 is dat in praktijk 200/30. Maar jij zegt: upload is als het ware ongelimiteerd?
Want in dat geval denk ik dat ik overtuigd ben en bij KPN blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
rickdehoop schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:14:
@RMartijnR ik begrijp van de klantenservice dat de upload maximaal 10 hoger is dan aangegeven bij het abo.
Dus bij de 200/20 is dat in praktijk 200/30. Maar jij zegt: upload is als het ware ongelimiteerd?
Daar lijkt het bij ons wel op. Komende vanaf 50/50 glasvezel zijn wij bij de verhuizing (naar achtergebleven gebied zonder glasvezel) speciaal gegaan voor een 100 Mbit abo omdat we dan tenminste nog 10 Mbit upload zouden krijgen.
Maar we hebben in werkelijkheid ca 32 Mbit upload :9 (en 106 Mbit download). Achteraf gezien hadden we dus net zo goed een 50 Mbit abo kunnen nemen (al weet ik nog steeds niet zeker wat daarbij de werkelijke upload is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Andrehj schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Daar lijkt het bij ons wel op. Komende vanaf 50/50 glasvezel zijn wij bij de verhuizing (naar achtergebleven gebied zonder glasvezel) speciaal gegaan voor een 100 Mbit abo omdat we dan tenminste nog 10 Mbit upload zouden krijgen.
Maar we hebben in werkelijkheid ca 32 Mbit upload :9 (en 106 Mbit download). Achteraf gezien hadden we dus net zo goed een 50 Mbit abo kunnen nemen (al weet ik nog steeds niet zeker wat daarbij de werkelijke upload is).
Bij 50Mbit down is de upload ook 30Mbit.

En achtergebleven gebied? :P. 100Mbit over een oude telefoonlijn is, als je vanaf 50Mbit glas komt, niet erg slecht. Je kan het slechter treffen.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 02-10-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickdehoop
Andrehj schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Bij 50 krijgen we geen pair bonding en zullen we dus niet de hoge upload halen.
Goed om de positieve verhalen te lezen.
Dan blijven we bij KPN en misschien maar beginnen met een 100/10 abo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
rickdehoop schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:35:
@RMartijnR Hoe gaat dat in zijn werk? Komt er dan iemand langs om die tweede lijn te activeren?
Er komt een monteur (in ieder geval wel bij mij). Er moest ook eerst de tweede lijn in de centrale geactiveerd worden.
En bij mij moest de hoofdaansluiting vervangen worden door een modernere uitvoering.
Ik denk dan ook dat er bij bonded VDSL een monteur komt om de boel aan te sluiten en te testen.
rickdehoop schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:14:
Want in dat geval denk ik dat ik overtuigd ben en bij KPN blijf :)
Ik kan je niet meer dan mijn eigen ervaringen vertellen. Maar het is de bundeling van 2 lijnen, dus in principe een (bijna) verdubbeling van de download en upload snelheid (althans bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Sinds wat dagen over naar KPN met Internet en TV.
Alles werkt goed alleen als ik het TV kastje via mijn eigen router aansluit stottert het beeld of zegt die zo nu en dan “zender niet beschikbaar”.

KPN blijft wijzen dat het aangesloten moet worden via de modem. Leuk, maar dat gaat niet zomaar. Alles trekt ruim 200mbit dus aan de snelheid ligt het niet.

Wat zou het storen tijdens TV kijken veroorzaken, lijkt mij dat dit gewoon moet werken?

KPN Box 12 (sagemcom) naar -> TP Link AC 1750 -> TV kastje.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Famous schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:10:
Sinds wat dagen over naar KPN met Internet en TV.
Alles werkt goed alleen als ik het TV kastje via mijn eigen router aansluit stottert het beeld of zegt die zo nu en dan “zender niet beschikbaar”.

KPN blijft wijzen dat het aangesloten moet worden via de modem. Leuk, maar dat gaat niet zomaar. Alles trekt ruim 200mbit dus aan de snelheid ligt het niet.

Wat zou het storen tijdens TV kijken veroorzaken, lijkt mij dat dit gewoon moet werken?

KPN Box 12 (sagemcom) naar -> TP Link AC 1750 -> TV kastje.
Check eens of die TP-Link een optie voor IGMP Snooping heeft. Die optie moet aanstaan voor iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Wildfire schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Check eens of die TP-Link een optie voor IGMP Snooping heeft. Die optie moet aanstaan voor iTV.
Heb ik inderdaad.
Zal het eens op V2 proberen mocht dat niet lukken V3.

Bedankt!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 09:39
Erhnam schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:53:
Oplossing zou kunnen zijn een Android TV kastje, daarop zet je dan KPN app en je kunt er ook NetFlix, Amazon Prime, Kodi en weet ik wat allemaal meer op zetten.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ik hoop dat één van jullie me ergens bij kan helpen.

Heb een KPN abonnement met een bijbehorende Experiabox V10. Daarnaast heb ik een RPi met Pihole draaien. In de instellingen van de EB V10 kun je slechts één DNS server instellen, in mijn geval dus de Pihole DNS server. De EB V10 pushed als secondary DNS server echter standaard ook zijn eigen IP-adres, dit gedrag kan ik niet beïnvloeden.

Bepaalde clients, zoals bijvoorbeeld iOS devices, pakken regelmatig deze secondary DNS server. Dit is ongewenst omdat ik alles via de Pihole DNS wil laten lopen. Na enige research kwam ik op een mogelijke oplossing: DHCP server in router uitzetten en die van de Pihole gebruiken, zo gezegd zo gedaan.

Nu blijkt de EB V10 ook nog een IPV6 DNS server te pushen naar clients ondanks dit nergens specifiek staat ingesteld en ondanks dat de DHCP server is uitgeschakeld. Daardoor ben ik weer terug bij af omdat deze IPV6 server weer wordt gebruikt door mijn devices en mijn Pihole setup wordt omzeilt.

De combinatie Experiabox V10 + Pihole zal vast vaker voorkomen bij Tweakers, er moet toch wel een manier zijn om dit werkend te krijgen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 23:03
nMad schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:38:
Ik hoop dat één van jullie me ergens bij kan helpen.

Heb een KPN abonnement met een bijbehorende Experiabox V10. Daarnaast heb ik een RPi met Pihole draaien. In de instellingen van de EB V10 kun je slechts één DNS server instellen, in mijn geval dus de Pihole DNS server. De EB V10 pushed als secondary DNS server echter standaard ook zijn eigen IP-adres, dit gedrag kan ik niet beïnvloeden.

Bepaalde clients, zoals bijvoorbeeld iOS devices, pakken regelmatig deze secondary DNS server. Dit is ongewenst omdat ik alles via de Pihole DNS wil laten lopen. Na enige research kwam ik op een mogelijke oplossing: DHCP server in router uitzetten en die van de Pihole gebruiken, zo gezegd zo gedaan.

Nu blijkt de EB V10 ook nog een IPV6 DNS server te pushen naar clients ondanks dit nergens specifiek staat ingesteld en ondanks dat de DHCP server is uitgeschakeld. Daardoor ben ik weer terug bij af omdat deze IPV6 server weer wordt gebruikt door mijn devices en mijn Pihole setup wordt omzeilt.

De combinatie Experiabox V10 + Pihole zal vast vaker voorkomen bij Tweakers, er moet toch wel een manier zijn om dit werkend te krijgen? :)
toon volledige bericht
Misschien helpt dit topic op het KPN forum je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
trankilo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Misschien helpt dit topic op het KPN forum je verder.
Dank je wel. Dat lijkt me een prima optie, naar mijn weten gebruik ik IPV6 niet actief.

Anders toch maar eens een eigen router erachter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Kan al een paar uur de webmail niet gebruiken vanwege een storing. De klantenservice reageert niet op het forum en de helpdesk is op dit moment gesloten. De storing zou (volgens de storingspagina van KPN) om half acht opgelost moeten zijn maar helaas is dat niet zo. Je kan toch niet meer uren zonder e-mail, dit is gewoon waardeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 563525 op 14-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Anoniem: 563525 Ik snap dat je wilt klagen, maar dit heeft niks met xDSL te maken.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is toch onderdeel van het adsl abonnement? Sorry als ik het in het verkeerde topic heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 563525 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:37:
Dit is toch onderdeel van het adsl abonnement? Sorry als ik het in het verkeerde topic heb geplaatst.
Dit topic gaat meer over de verbindingen an sich, niet een dienst zoals e-mail die daar dan toevallig over geleverd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2020 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:07:
[...]

Dit topic gaat meer over de verbindingen an sich, niet een dienst zoals e-mail die daar dan toevallig over geleverd wordt.
Hierboven staat ook een berichtje over een android kastje (om televisie te kijken). Zie het probleem niet.
De storing is helaas nog steeds niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Anoniem: 563525 is er niks anders bij jou aan de hand? Ik heb even getest en kan gewoon inloggen en bij men mails komen. Ik zou de klantenservice eens bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels lijkt het weer te werken Racer89, de klachten op het forum van KPN zijn inmiddels samengevoegd door een moderator. Hopelijk is het nu echt definitief voorbij. Bij een eerdere (vergelijkbare) storing werd gezegd dat dit te maken zou hebben met de integratie van Telfort.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/storing-e-mail-512856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Is het dan niet sneller om tijdelijk in een Thunderbird/Outlook of andere mailapp even de mail via IMAP te lezen? De meeste mailprogramma's hebben de instellingen van KPN al vooraf ingeprogrammeerd. Inloggen en gaan.

Oeps, alles lag er uit. My bad :P

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 15-11-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraag hebben meer personen last van met modem 10A dat somige website's niet werken.
bv. ad.nl, funda.nl, bild.de, na vele uren doet de site het weer, Firefox dito Edge, staat Firewall controleren of over belast, toen ik in april van Budget.nl afkwam had ik het niet, mijn broer(KPN.nl-modem 10) heeft ook deze problemen, mijn vriend die bij Online.nl zit heeft deze problemen niet, ze hebben allemaal de zelfde instelingen, ik heb ze zelf gebouwd met W10 Pro 1909(ik heb zelf W10 Pro 20H2.) + Comodo FW/Windows Defender.
KPN gebeld, ze doen er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica