Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:02

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:08:
Oh, Jaar 2 beurt is een grote beurt volgens mij inderdaad. Dan is ~350€ een normale prijs. Ik weet niet of daar in Tsjechië ook iets van een APK/keuring bij zit, en of ze je daar Pechhulp (Europa) bij geven...
Geen APK nog, pas over 2 jaar (4 jaar op nieuwe auto's, dacht dat dit in Nederland ook zo was?). Dat over die pechhulp zou ik even moeten nakijken wanneer ik de factuur krijg. Eigenlijk vind ik dat niet zo interessant, daar ik toch een lokaal ANWB lidmaatschap heb i.v.m. mijn motor, dus ik heb dat al afgedekt.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Voor bougies maakt het vooral uit waar je ze koopt volgens mij.
Mijn garage wilde me eens €30,- per bougie laten betalen... Toen heb ik dat uiteindelijk maar zelf gedaan.
Online waren ze toen €12,- en bij een automaterialen zaak in de buurt €18,- per stuk.
Ik heb er toen wel een behoorlijke dure bougie dopsleutel bij moeten kopen, maar die kan je natuurlijk de volgende keer weer gebruiken... Ik dacht dat ik inclusief de bougiesleutel nog geodkoper uit was dan bij de garage...

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
fisherman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:32:
[...]
Dat is inderdaad niet duur. Het zal de adviesprijs zijn die ze berekend hebben. Dacht dat het tegen de 30 euro per stuk was voor de 1.4T 88kw
Da's dan wel vrij prijzig inderdaad :X
LankHoar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:40:
[...]
Geen APK nog, pas over 2 jaar (4 jaar op nieuwe auto's, dacht dat dit in Nederland ook zo was?). Dat over die pechhulp zou ik even moeten nakijken wanneer ik de factuur krijg. Eigenlijk vind ik dat niet zo interessant, daar ik toch een lokaal ANWB lidmaatschap heb i.v.m. mijn motor, dus ik heb dat al afgedekt.
Uhm ja, benzine/EV 4-2-2 jaar, en dan ieder jaar, diesel/lpg 3 jaar en dan ieder jaar.

In Nederland krijg je bij een onderhoudsbeurt bij de Opel dealer "gratis" een jaar Pechhulp Nederland, voor 34.95 krijg je Pechhulp Europa. Basically ANWB, dus als je dat al hebt heeft het weinig toegevoegde waarde :)
Paling1 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:38:
Voor bougies maakt het vooral uit waar je ze koopt volgens mij.
Mijn garage wilde me eens €30,- per bougie laten betalen... Toen heb ik dat uiteindelijk maar zelf gedaan.
Online waren ze toen €12,- en bij een automaterialen zaak in de buurt €18,- per stuk.
Ik heb er toen wel een behoorlijke dure bougie dopsleutel bij moeten kopen, maar die kan je natuurlijk de volgende keer weer gebruiken... Ik dacht dat ik inclusief de bougiesleutel nog geodkoper uit was dan bij de garage...
Zelf doen is altijd goedkoper :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wackoz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-06 10:17
LankHoar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:28:
Garantie ga ik niet bijkopen, het is namelijk toch weer een kleine duizend euro, en de kans op een beroep er op is erg klein daar ik <10K per jaar denk te gaan rijden. Zonder extra garantie kun je blijkbaar ook geen service abo afnemen, dus houd het op.. Snap niet dat ze die niet los aanbieden, zou daar zeker interesse in hebben wanneer de prijs goed was (zij zekerheid dat ik hem dealer onderhoud, ik een goede deal). Enfin, soit :)

Over anderhalve week een 2-jaars beurtje bij de Opel dealer hier, geschatte kosten zijn ~350 euro, mocht iemand daar nog interesse in hebben :)
Ik heb die verlengde fabrieksgarantie erbij onderhandeld. Als je goed door die voorwaarden spit dan valt wel op hoeveel je nog aan je lot overgelaten bent. Heel veel zaken die eindigen op "sensor" zijn niet inbegrepen (wat zou een auto uit 2019 nu net veel hebben..? :P) en ze keren sowieso "maar" tot €5000,- per jaar uit whatever happens.

Strikte eisen aan controle, beurten bij de (st)dealer maar als ze uitkeren mag het wel gereviseerd/b-merk onderdelen zijn... In mijn geval geldig voor over 2 jaar of over 30.000km welke het eerst komt.

Over garantie gesproken, de klacht die ik heb aangemeld onder fabrieks lakgarantie is goedgekeurd. Er is toestemming geven om de motorkap en dak te spuiten.

Waar heeft die vent het over? :+

Amper op een foto te krijgen en vinger voor schaalgrote, maar dit soort plekjes zitten in veelvoud (15+) over mijn auto heen. Initieel dacht ik dat het lakstift was maar het zit onder de lak. Lijkt op vuiltjes of verkeerde afstelling van de verf maar ben geen expert.

Het is erkend dus da's stap 1. Nu heel hard duimen dat het herstelwerk netjes gebeurd en nog even informeren hoelang zij daarna achter de kwaliteit van het werk gaan staan.

Hier stond wat zinnigs...

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Wackoz schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:32:
[...]

Ik heb die verlengde fabrieksgarantie erbij onderhandeld. Als je goed door die voorwaarden spit dan valt wel op hoeveel je nog aan je lot overgelaten bent. Heel veel zaken die eindigen op "sensor" zijn niet inbegrepen (wat zou een auto uit 2019 nu net veel hebben..? :P) en ze keren sowieso "maar" tot €5000,- per jaar uit whatever happens.

Strikte eisen aan controle, beurten bij de (st)dealer maar als ze uitkeren mag het wel gereviseerd/b-merk onderdelen zijn... In mijn geval geldig voor over 2 jaar of over 30.000km welke het eerst komt.

Over garantie gesproken, de klacht die ik heb aangemeld onder fabrieks lakgarantie is goedgekeurd. Er is toestemming geven om de motorkap en dak te spuiten.

Waar heeft die vent het over? :+

[Afbeelding]

Amper op een foto te krijgen en vinger voor schaalgrote, maar dit soort plekjes zitten in veelvoud (15+) over mijn auto heen. Initieel dacht ik dat het lakstift was maar het zit onder de lak. Lijkt op vuiltjes of verkeerde afstelling van de verf maar ben geen expert.

Het is erkend dus da's stap 1. Nu heel hard duimen dat het herstelwerk netjes gebeurd en nog even informeren hoelang zij daarna achter de kwaliteit van het werk gaan staan.
Dit klinkt wel alsof ik inderdaad geen behoefte heb aan extra garantie. Dan is die 800+ euro ineens nog veel meer, als er zoveel uitgesloten word en het sowieso maar maximaal 5.000 euro is. Bedankt voor je uiteenzettting hierover :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-06 23:10
Opel komt met gratis software update voor diesels.
https://www.heise.de/news...o.ho.atom.beitrag.beitrag
Zal het AdBlue gebruik wel flink toenemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:26
MK_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:17:
[...]

In Nederland krijg je bij een onderhoudsbeurt bij de Opel dealer "gratis" een jaar Pechhulp Nederland, voor 34.95 krijg je Pechhulp Europa. Basically ANWB, dus als je dat al hebt heeft het weinig toegevoegde waarde :)
Die pechhulp stelt steeds minder voor. Inmiddels is de lekke band er ook al af en moet je daar 15 euro voor bijbetalen.

Bij de Grandland is het iedere keer weer een punt, dan krijg ik zogenaamd alleen pechhulp Nederland. Echter in de voorwaarden van het onderhoudsabonnement staat Europa service, dus dat is ieder jaar weer een aandachtspuntje.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:40:
[...]
Die pechhulp stelt steeds minder voor. Inmiddels is de lekke band er ook al af en moet je daar 15 euro voor bijbetalen.

Bij de Grandland is het iedere keer weer een punt, dan krijg ik zogenaamd alleen pechhulp Nederland. Echter in de voorwaarden van het onderhoudsabonnement staat Europa service, dus dat is ieder jaar weer een aandachtspuntje.
Ah ik zie het inderdaad. Ik neem altijd de "Opel Pechhulp Plus-Europa", daar ik praktisch meer in het buitenland ben dan in NL zelf :P Daar zit lekke band ook gewoon in. De voorwaarden daarvan komen overeen met die van ANWB Standaard. Dat kost ook €163.80 per jaar.

Klopt wel dat dit een paar jaar terug opeens omgegooid werd. Eerst zat de "Opel Pechhulp Plus-Europa" er bij, maar sinds/na de PSA overname enkel NL. Dat van de lekke band wist ik niet, maar zie inderdaad dat er €14.95 bij komt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Ik vraag me al heel lang af wat dit nou eigenlijk is, maar dat is meestal tijdens het rijden en vergeet het daarna te posten. Nu post ik dus even de vraag terwijl de auto in de wasstraat staat: wat is dit en waar dient het voor? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:20
Da's een spiegel. Handig om te bepalen wat achter je gebeurt. Is de laatste jaren wel wat meer in onbruik geraakt, imho.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:04:
[Afbeelding]

Ik vraag me al heel lang af wat dit nou eigenlijk is, maar dat is meestal tijdens het rijden en vergeet het daarna te posten. Nu post ik dus even de vraag terwijl de auto in de wasstraat staat: wat is dit en waar dient het voor? :)
Die gigantische voet waar de spiegel aan hangt? Lichtsensor, regensensor en Opel Eye (botswaarschuwing, verkeersbordherkenning etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Die gigantische voet waar de spiegel aan hangt? Lichtsensor, regensensor en Opel Eye (botswaarschuwing, verkeersbordherkenning etc)
Ah dat verklaart! Wel logisch eigenlijk. Duidelijk, thanks :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-06 16:39

India Sierra

Learn by failure

(jarig!)
Ik wilde laatst nadat ik bij mijn schoonmoeder aan kwam laden met de bijgeleverde stopcontact lader. Laden begon normaal maar na een paar seconden stopte het laden en brandde de laadpoort rood. De auto zei, stom zoals dat ding is, "opladen voltooid".

Veel geklooi zonder succes. Ander stopcontact, andere manier van insteken, andere volgorde van insteken, 12V accu even los etc. Allemaal hetzelfde resultaat. Stond in de stromende regen in het donker dus fijn was het niet. Uitgerekend de eerste (en laatste) keer dat ik de type 2 kabel niet bij me had natuurlijk dus ik kon het niet bij een laadpaal proberen. 18km range resterend (20%)...

Gebeld met opel service en die raadde mij aan om sochtends naar de locale dealer te gaan.

08:00 stond ik daar aan de poort te hengsten en werd ik geholpen. Maar bij het horen dat het over een elektrische auto ging kregen een paar monteurs grote ogen en kreeg ik te horen dat er niemand getraind was om er aan te werken. Hebben noppes voor me kunnen doen.

Nogmaals gebeld met opel service. Die wilde dat ik naar een Fastned lader ging. En dan ook per se Fastned. Maar dat was veel te ver. Uiteindelijk naar een camping in de buurt (14km met 18km range..) met 60kW snellader gereden. Daar ingestoken en de auto begon zowaar te laden. Voor even...

De auto startte het laden, ging tot ongeveer 400km/uur laden en hield dat enkele seconden vol om vervolgens het laden af te breken en me te presenteren met "opladen voltooid". Geen enkele storing of melding of hoe dan ook.

Nogmaals gebeld met opel service. Die stuurde de ANWB. Gelukkig was het bij een camping waar een terras was dus echt een straf was het niet.

Eenmaal aangekomen kreeg meneer van de ANWB grote ogen: elektrische autos kende hij niet. Na even babbelen kwam de suggestie: de 12V langer loshalen dan ik al had gedaan, misschien maakte dat verschil. Bij het openmaken van de motorkap was het al direct te zien: halve kabelboom aangevreten door een marter. Helaas nergens gebakken marter terug te vinden:

Ik heb het zelf de avond van te voren gemist, het was donker en ik stond in de stromende regen. Helaas niet gezien toen.

Meneer van de ANWB heeft dit tijdelijk gerepareerd en de auto werkt nu weer naar behoren gelukkig. Mijn dealer heeft maarliefst de 25ste al tijd voor me dus de tijdelijke oplossing zal het even vol moeten houden..

Maar wat ik zelf niet begrijp uit dit hele verhaal wat me een complete dag heeft gekost: waarom geeft de auto geen enkele storing terwijl een complete sensorkabel doorgebeten is. Het lijkt me de sensor voor de temperatuur van de koelvloeistof van het accupack (zit op een warmtewisselaar dus gokje) en een andere kabel waar ik geen idee van heb was ook goed toegetakeld. Maar toch geen enkele melding of storing. HOE dan.

Net zoals met de app is de software van de auto zelf ook om te huilen. Diep beschamend dit. De auto zelf is wel leuk maar dit hele software fiasco geeft mij 0 vertrouwen in een volgende Opel (of PSA). Ik denk erover om een brief te schrijven naar een hoge pief bij Opel om mijn frustratie te uiten van de uitermate slechte app en de bedroevende software van de auto, maar of het zin gaat hebben ..

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:19

MeNTaL_TO

The future is not set

India Sierra schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:28:
Ik wilde laatst nadat ik bij mijn schoonmoeder aan kwam laden met de bijgeleverde stopcontact lader. Laden begon normaal maar na een paar seconden stopte het laden en brandde de laadpoort rood. De auto zei, stom zoals dat ding is, "opladen voltooid".

Veel geklooi zonder succes. Ander stopcontact, andere manier van insteken, andere volgorde van insteken, 12V accu even los etc. Allemaal hetzelfde resultaat. Stond in de stromende regen in het donker dus fijn was het niet. Uitgerekend de eerste (en laatste) keer dat ik de type 2 kabel niet bij me had natuurlijk dus ik kon het niet bij een laadpaal proberen. 18km range resterend (20%)...

Gebeld met opel service en die raadde mij aan om sochtends naar de locale dealer te gaan.

08:00 stond ik daar aan de poort te hengsten en werd ik geholpen. Maar bij het horen dat het over een elektrische auto ging kregen een paar monteurs grote ogen en kreeg ik te horen dat er niemand getraind was om er aan te werken. Hebben noppes voor me kunnen doen.

Nogmaals gebeld met opel service. Die wilde dat ik naar een Fastned lader ging. En dan ook per se Fastned. Maar dat was veel te ver. Uiteindelijk naar een camping in de buurt (14km met 18km range..) met 60kW snellader gereden. Daar ingestoken en de auto begon zowaar te laden. Voor even...

De auto startte het laden, ging tot ongeveer 400km/uur laden en hield dat enkele seconden vol om vervolgens het laden af te breken en me te presenteren met "opladen voltooid". Geen enkele storing of melding of hoe dan ook.

Nogmaals gebeld met opel service. Die stuurde de ANWB. Gelukkig was het bij een camping waar een terras was dus echt een straf was het niet.

Eenmaal aangekomen kreeg meneer van de ANWB grote ogen: elektrische autos kende hij niet. Na even babbelen kwam de suggestie: de 12V langer loshalen dan ik al had gedaan, misschien maakte dat verschil. Bij het openmaken van de motorkap was het al direct te zien: halve kabelboom aangevreten door een marter. Helaas nergens gebakken marter terug te vinden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het zelf de avond van te voren gemist, het was donker en ik stond in de stromende regen. Helaas niet gezien toen.

Meneer van de ANWB heeft dit tijdelijk gerepareerd en de auto werkt nu weer naar behoren gelukkig. Mijn dealer heeft maarliefst de 25ste al tijd voor me dus de tijdelijke oplossing zal het even vol moeten houden..

Maar wat ik zelf niet begrijp uit dit hele verhaal wat me een complete dag heeft gekost: waarom geeft de auto geen enkele storing terwijl een complete sensorkabel doorgebeten is. Het lijkt me de sensor voor de temperatuur van de koelvloeistof van het accupack (zit op een warmtewisselaar dus gokje) en een andere kabel waar ik geen idee van heb was ook goed toegetakeld. Maar toch geen enkele melding of storing. HOE dan.

Net zoals met de app is de software van de auto zelf ook om te huilen. Diep beschamend dit. De auto zelf is wel leuk maar dit hele software fiasco geeft mij 0 vertrouwen in een volgende Opel (of PSA). Ik denk erover om een brief te schrijven naar een hoge pief bij Opel om mijn frustratie te uiten van de uitermate slechte app en de bedroevende software van de auto, maar of het zin gaat hebben ..
Ach, ik had een defecte dynamo, zonder dat het lampje van defecte dynamo ging branden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Gisteren heeft de Astra zijn 2e beurt gehad. Niets bijzonders gevonden, andera dan dat er toch een minieme slag in het rechter voorwiel zit na zijn onaangename kennismaking met de stoeprand laatst. Niets om me zorgen over te maken zeiden ze, prima dus :)

Ze gaven me 2 flesjes brandstof additieven mee, voor 2 tankbeurten. Is dat nou gewoon reclame in de hoop dat ik er meer van koop, of heeft dat nog echt nut bij moderne auto's en kwaliteit benzine (tank meestal RON 98/100, soms 95)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:19:
Gisteren heeft de Astra zijn 2e beurt gehad. Niets bijzonders gevonden, andera dan dat er toch een minieme slag in het rechter voorwiel zit na zijn onaangename kennismaking met de stoeprand laatst. Niets om me zorgen over te maken zeiden ze, prima dus :)

Ze gaven me 2 flesjes brandstof additieven mee, voor 2 tankbeurten. Is dat nou gewoon reclame in de hoop dat ik er meer van koop, of heeft dat nog echt nut bij moderne auto's en kwaliteit benzine (tank meestal RON 98/100, soms 95)?

[Afbeelding]
Ik kiep het wel ieder jaar er in, maar ik verbruik dan ook weinig benzine :o

Zou het opzich wel doen, kost niet veel en slechter wordt het er absoluut van. Heb wel eens gezien dat het wel problemen/vervuiling kan oplossen dus geloof het wel. Moderne auto's hebben zo'n kleine toleranties op alles, zou me niet verbazen als het nu juist nuttiger is dan voorheen :p

Meriva moest ook voor een grote onderhoudsbeurt en APK, werd uiteindelijk aardig wat meer dan dat :/ Remschijven kwamen er ook bij, wat met de kilometerstand (140k km) niet bijzonder is.

Maar dan... Afdichting distributieketting lekte. Nog nooit niks van gemerkt, verloor ook geen olie en heb geen druppels gezien op de oprit. Dat kwam omdat hij blijkbaar alles op de multiriem had gedumpt :') Dus naast die afdichting moest ook de multiriem vervangen worden. Daardoor was ook de waterpomppoelie aangepast, dus die ook maar meegenomen. En als we dan toch bezig zijn, de thermostaat. Mjah als alles aan die kant toch open ligt, kan je net zo goed de distributieketting en alles er om heen ook vervangen :D Niet dat het nodig was per se, maar dan zijn de spanners etc ook weer nieuw en de arbeid was er toch al, dus dat betaal je vrijwel enkel voor de onderdelen. Mocht het over een paar jaar aan de beurt zijn betaal je de hoofdprijs :D

Dus, flinke rekening. Maar nu is alles weer in topconditie, en kunnen we er weer jaren tegenaan oOo

Altijd leuk als je het het minst verwacht :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
@MK_ weet jij toevallig of de led-koplamp van de Astra K makkelijk zelf te vervangen is?
Eerst moet de bumper er af, dat is niet zo moeilijk. De led-driver moet ook overgezet worden. Is het dan plug en play of moet er nog wat ingeleerd worden?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Ik kiep het wel ieder jaar er in, maar ik verbruik dan ook weinig benzine :o

Zou het opzich wel doen, kost niet veel en slechter wordt het er absoluut van. Heb wel eens gezien dat het wel problemen/vervuiling kan oplossen dus geloof het wel. Moderne auto's hebben zo'n kleine toleranties op alles, zou me niet verbazen als het nu juist nuttiger is dan voorheen :p
Daar heb je wel een punt. Ik heb geen idee wat dit kost (nog nooit zelf gekocht), of uberhaupt waar ik het zou moeten kopen. Maar eens kijken dan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kees_B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:55:
@MK_ weet jij toevallig of de led-koplamp van de Astra K makkelijk zelf te vervangen is?
Eerst moet de bumper er af, dat is niet zo moeilijk. De led-driver moet ook overgezet worden. Is het dan plug en play of moet er nog wat ingeleerd worden?
Sorry, durf ik je niet te zeggen :/
LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Daar heb je wel een punt. Ik heb geen idee wat dit kost (nog nooit zelf gekocht), of uberhaupt waar ik het zou moeten kopen. Maar eens kijken dan :)
€10-15 afhankelijk welke/van waar je hem haalt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:09:
€10-15 afhankelijk welke/van waar je hem haalt :)
Vind ik dan nog vrij prijzig. Volle tank kost hier zo'n 55 euro, dan is 10-15 euro extra best veel. Misschien maar zo nu en dan eens erbij gooien dan (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:19:
[...]
Vind ik dan nog vrij prijzig. Volle tank kost hier zo'n 55 euro, dan is 10-15 euro extra best veel. Misschien maar zo nu en dan eens erbij gooien dan (y)
Moet je ook niet elke tank er bij kiepen, 1x per jaar ofzo :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Moet je ook niet elke tank er bij kiepen, 1x per jaar ofzo :P
Ah duidelijk, OK ga ik doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:13
MK_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Meriva moest ook voor een grote onderhoudsbeurt en APK, werd uiteindelijk aardig wat meer dan dat :/ Remschijven kwamen er ook bij, wat met de kilometerstand (140k km) niet bijzonder is.

Maar dan... Afdichting distributieketting lekte. Nog nooit niks van gemerkt, verloor ook geen olie en heb geen druppels gezien op de oprit. Dat kwam omdat hij blijkbaar alles op de multiriem had gedumpt :') Dus naast die afdichting moest ook de multiriem vervangen worden. Daardoor was ook de waterpomppoelie aangepast, dus die ook maar meegenomen. En als we dan toch bezig zijn, de thermostaat. Mjah als alles aan die kant toch open ligt, kan je net zo goed de distributieketting en alles er om heen ook vervangen :D Niet dat het nodig was per se, maar dan zijn de spanners etc ook weer nieuw en de arbeid was er toch al, dus dat betaal je vrijwel enkel voor de onderdelen. Mocht het over een paar jaar aan de beurt zijn betaal je de hoofdprijs :D

Dus, flinke rekening. Maar nu is alles weer in topconditie, en kunnen we er weer jaren tegenaan oOo

Altijd leuk als je het het minst verwacht :+
Ik wilde al gaan typen dat je dan net zo goed die ketting en spanners kan laten vervangen. Verstandig dat je dat gedaan hebt. Een ketting gaat een ton of 2 mee dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
Kees_B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:55:
Het dimlicht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 21:32

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Als je vpower/ultimate tankt dan hoef je geen additionele additieven toe te voegen want die zitten daar al in.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

ArcticWolf schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:06:
[...]

Als je vpower/ultimate tankt dan hoef je geen additionele additieven toe te voegen want die zitten daar al in.
Dat is een goede, dus af en toe V-power tanken zou dan wel goed zijn. Normaal tank ik niet bij de Shell want die zit niet echt in de buurt/en-route maar kan dat wel bewust gaan doen :)

• fisherman
Ik weet niet of LED dimlichten normaal gesproken zelf vervangen kunnen worden. Daar zal vast iets van in de handleiding staan. Normal gesproken gaan die natuurlijk langer mee dan de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik mag mij hier melden met een Opel Corsa D 1.2 16v Enjoy licht blauw uit 2009 met 138k op de teller.
Dealer onderhouden. Stond net een week bij de garage toen ik hem zag staan. Na een proefrit was ik verkocht.
Ik heb mij hier ingelezen op wat aandachtspunten waaronder roest onder de motorkap (is gefixt zag ik al). Voor de rest prima onderhouden en geen dingen aan te ontdekken. Er zat geen trekhaak onder dus die heb ik er onder laten zetten.
Ik kan er weer even tegenaan.
Even kijken of ik de standaard CD30MP3 voldoende is de aux is al een fijne toevoeging.

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Waar wilde je de trekhaak voor gaan gebruiken (gezien het gewicht van de auto en motor)?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:58:
Waar wilde je de trekhaak voor gaan gebruiken (gezien het gewicht van de auto en motor)?
Beetje aanhanger moet wel lukken :+ Fietsendragers zijn ook altijd hendig.

Corsa C met zelfde motorblok :P Je mag op kenteken best voldoende meenemen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
Gewicht en motorvermogen bepalen niet alleen of je iets mag trekken 😉.
Een fietsendrager moet sowieso lukken natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Niet voor een caravan in ieder geval :+ Heb (nog) geen BE dus voorlopig zit dat er niet in.
Ik vind het altijd wel handig, met enige regelmaat hangt er wel een aanhanger achter de auto voor troep, verhuizen van spullen etc. Gewoon makkelijk om te hebben.
Uiteindelijk ook een fietsendrager, ik wil een mountainbike om lekker te kunnen crossen.. maar zover ben ik nog niet :)

[Voor 11% gewijzigd door Mrjraider op 14-05-2021 18:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Welkom! :P

Kleine kar trekken is natuurlijk geen probleem, ~750kg enkelasser of iets soortgelijks kan prima :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Sowieso geen fan van kamperen met een caravan. Ik hou van luxe.
De Corsa rijdt voortreffelijk moet ik zeggen :) uitermate tevreden. Nog even lekker uitvogelen hoe ik zorg dat de radio de geluid instellingen onthoud in de AUX modus en zo :+
Ook wel weer leuk, uitvogelen hoe alles werkt :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Vergeet hij dan geluidsinstellingen in AUX :?

Ik heb eigenlijk geen idee, 2x gebruikt ofzo :p

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

MK_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:50:
Vergeet hij dan geluidsinstellingen in AUX :?

Ik heb eigenlijk geen idee, 2x gebruikt ofzo :p
Ik heb er geen bluetooth in zitten :+ In de megane had ik mijn eigen radio ingezet.

Alles staat op 0 fader, balance, bass en trebble en SoundOFF. Daar sleutel ik dan iets in zodat het net wat beter klinkt (de speakers zijn voor nu voldoende, kan zo zijn dat ik er andere in schroef) maar als ik dan de auto weer uit zet en later aan staat alles op 0 :/
Even uitvogelen hoe dat werkt/zit.

[Voor 7% gewijzigd door Mrjraider op 15-05-2021 09:13]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik heb ook geen BT :+ Brand nog MP3-CD's >:) _o- Stuurwielbediening, en geen draden ftw :p

Ik zal anders ook eens kijken, maar bij radio en CD vergeet hij het anders niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mrjraider schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Ik heb er geen bluetooth in zitten :+ In de megane had ik mijn eigen radio ingezet.

Alles staat op 0 fader, balance, bass en trebble en SoundOFF. Daar sleutel ik dan iets in zodat het net wat beter klinkt (de speakers zijn voor nu voldoende, kan zo zijn dat ik er andere in schroef) maar als ik dan de auto weer uit zet en later aan staat alles op 0 :/
Even uitvogelen hoe dat werkt/zit.
Klinkt eerder als een verkeerd aangesloten radio, eentje zonder permanente stroom.
Heb je dit alleen met AUX of ook met radio/cd?

[edit] Zie dat je dat al beantwoord hebt
Heb alleen een BT set aan de aux gehad, niet gelet op de audio settings daarvan.

[Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-05-2021 00:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik denk dat ik het ontdekt heb. De optie SOUND is een equalizer en als ik die verander naar Rock, Disco of wat anders dan worden de andere instellingen gereset naar 0 :+

Ik heb vakantie dus alle tijd om dat boekje door te bladeren. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Valt hier nog iets aan te doen behalve nieuwe velg kopen? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Zoiets is nog wel te maken/op te knappen vermoed ik, enkel/voornamelijk oppervlakkig :9

Blijft alleen de vraag, moet je vaker langs stoeprandjes parkeren? Anders heb je het binnenkort misschien weer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Is dat hapje uit de band trouwens tot op de draad of zie ik dat verkeerd?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
Is dit voor of achter? Wellicht een goed moment om goede A merk banden erop te gooien.

Op zich is die schade echt gewoon onzichtbaar te herstellen door een goede schadehersteller, maar wellicht is het ook wel een optie om de velgen als wintervelgen door het leven te laten gaan en voor de zomer nieuwe te kopen. Gewoon mee doorrijden is natuurlijk ook gewoon een mogelijkheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: juli 2020
  • Nu online
Voortaan via portier aan andere zijde van de auto instappen en net doen alsof alles goed is.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03:24

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:19:

[Afbeelding]
Lichte turbomotoren (zoals de 1.4T van de Astra) hebben bij vervuiling van de kleppen meer kans op LSPI, waarbij de ontsteking te vroeg komt en je cilinder omlaag gedrukt wordt terwijl hij omhoog zou moeten gaan. Hierdoor krijg je kromme drijfstangen en op den duur enorme motorschade.

Op tijd dit soort reinigers gebruiken, de juiste olie gebruiken en niet te laag in de toeren rijden voorkomt het :)

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 21:32

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Patrick4 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:37:
Voortaan via portier aan andere zijde van de auto instappen en net doen alsof alles goed is.
Of gewoon links en rechts verwisselen...

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Had even de reacties niet gezien, oeps.

Dit is recths achter. Was een dom gevalletje te kort de bocht door omdat ik te veek afstand hield van een andere auto (en bovendien dacht dat hier een afgevlakte stoeprand zat.. ). Gezien ik bijna wekelijks in Praag rijd waar het erg druk en chaotisch is, zou het nog wel eens vaker kunnen gebeuren.

Deze banden hebben nog voldoende profiel, dus liever nog niet vervangen, bovendien heb ik in november nieuwe Continental 16" winterbanden gekocht (werden het beste aangeschreve) en dit is 18", dus liever niet wisselen.

Valt me mee dat dit hopelijk nog te fixen is. Eens een schadebedrijf in de buurt opzoeken en kijken wat dat gaat kosten :) Is hier haast bij (e.g. gaat dit roesten eventueel?), of kan ik even wachten?

• Patrick4
  • Registratie: juli 2020
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Of gewoon links en rechts verwisselen...
Dan staat het Opel logo in spiegelbeeld (en de rest van de velg ook).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:24:
Had even de reacties niet gezien, oeps.

Dit is recths achter. Was een dom gevalletje te kort de bocht door omdat ik te veek afstand hield van een andere auto (en bovendien dacht dat hier een afgevlakte stoeprand zat.. ). Gezien ik bijna wekelijks in Praag rijd waar het erg druk en chaotisch is, zou het nog wel eens vaker kunnen gebeuren.

Deze banden hebben nog voldoende profiel, dus liever nog niet vervangen, bovendien heb ik in november nieuwe Continental 16" winterbanden gekocht (werden het beste aangeschreve) en dit is 18", dus liever niet wisselen.

Valt me mee dat dit hopelijk nog te fixen is. Eens een schadebedrijf in de buurt opzoeken en kijken wat dat gaat kosten :) Is hier haast bij (e.g. gaat dit roesten eventueel?), of kan ik even wachten?
Nee, kan niet roesten. Hoogstens corroderen, maar niet persé een ramp als het gefixt wordt.

Als een stukje uit de band is, maar je ziet nog geen canvas, is ook daar niks aan de hand.

In het allerergste geval kan je een nieuwe velg kopen :+
https://plus.opel.nl/lich...lor_g413872_a69713385455/
Patrick4 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:03:
[...]
Dan staat het Opel logo in spiegelbeeld (en de rest van de velg ook).
Da's sowieso al het geval bij die Bi-Colors, er is geen links/rechts variant. Naafkapjes heb ik nog nooit een links-rechts variant gezien.... En mocht dat het geval zijn kan je ze uitwisselen :p

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 19:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Is er in Noord Holland een Tigra Twintop kenner die het open dak kan uitlezen. Heb er wat problemen mee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Nee, kan niet roesten. Hoogstens corroderen, maar niet persé een ramp als het gefixt wordt.

Als een stukje uit de band is, maar je ziet nog geen canvas, is ook daar niks aan de hand.

In het allerergste geval kan je een nieuwe velg kopen :+
https://plus.opel.nl/lich...lor_g413872_a69713385455/
Mooi, dan wacht ik er nog even mee. Net een beurt gehad dus potje voor auto moet weer even aangevuld worden. Overigens vind ik het niet mooi en wil ik het graag repareren, maar een nieuwe velg... Ik vind het niet 300-euro-waard niet mooi :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
LankHoar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Mooi, dan wacht ik er nog even mee. Net een beurt gehad dus potje voor auto moet weer even aangevuld worden. Overigens vind ik het niet mooi en wil ik het graag repareren, maar een nieuwe velg... Ik vind het niet 300-euro-waard niet mooi :+
Ik vermoed dat je met reparatie niet heel veel goedkoper uit zal zijn.

• MadMarky
  • Niet online
Vandaag naar de garage voor APK van m'n 2017 Corsa 1.3 CDTI leasewagen. Krijg ik na afloop de opmerking dat de versnellingsbak wat olie zweet en dat ze het als adviespunt bij de leasemij hebben aangekaart.

Een zwetende versnellingsbak, bij een 4 jaar oude auto :?
Is dit een bekend punt bij Corsa diesels?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
OgWok schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:10:
Is er in Noord Holland een Tigra Twintop kenner die het open dak kan uitlezen. Heb er wat problemen mee.
Waarschijnlijk heb je meer succes op het Opel Forum Facebook pagina

(Although, die pagina verder is nogal... :') )
MadMarky schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:22:
Vandaag naar de garage voor APK van m'n 2017 Corsa 1.3 CDTI leasewagen. Krijg ik na afloop de opmerking dat de versnellingsbak wat olie zweet en dat ze het als adviespunt bij de leasemij hebben aangekaart.

Een zwetende versnellingsbak, bij een 4 jaar oude auto :?
Is dit een bekend punt bij Corsa diesels?
Nope geen bekend punt bij Corsa diesels en/of de versnellingsbakken die er aan hangen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22-06 16:32
Hier even een update van mijn Astra K HB uit 2017 die ik nu precies een jaar heb..

Ruim 10.000km gereden en eigenlijk 0 problemen gehad. van 35k nu op 45k op de teller..
Enig minpuntje van deze auto is de 1 liter 3 cylinder moter.. Je moet best wat toeren maken voor wat koppel/power.. Maarja in 98% van de gevallen rij je toch met de verkeerstroom mee en daar heeft hij voldoende vermogen voor..

Ik zit er wel aan te denken om een trekhaak (demontabel) te laten installeren, we willen toch wat vaker de fietsen mee nemen en af en toe wat spullen vervoeren.

Daarnaast misschien toch eens die 1.0 zien te chippen naar 130pk en 220nm (+25pk en +50nm).
Maar ik lees er wisselende verhalen over..
Wat meer koppel onderin zou fijn zijn, maar niet ten koste van veel problemen in de toekomst..
Hebben jullie ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Vandaag eens de snelweg op met de Corsa, die 1.2 trekt nog aardig lekker door moet ik zeggen. Draait minder toeren dan mijn 1.6 uit de Megane II (hoewel leeftijd en aantal gelopen km ongetwijfeld ook invloed hebben).
Wat ik me alleen afvraag is waarom de Cruise Controle na het uit drukken middels het hendeltje nog een tel of drie aan blijft en dan pas uit gaat. Met de rem gaat die direct uit..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
verstappen33 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:12:
Hier even een update van mijn Astra K HB uit 2017 die ik nu precies een jaar heb..

Ruim 10.000km gereden en eigenlijk 0 problemen gehad. van 35k nu op 45k op de teller..
Enig minpuntje van deze auto is de 1 liter 3 cylinder moter.. Je moet best wat toeren maken voor wat koppel/power.. Maarja in 98% van de gevallen rij je toch met de verkeerstroom mee en daar heeft hij voldoende vermogen voor..

Ik zit er wel aan te denken om een trekhaak (demontabel) te laten installeren, we willen toch wat vaker de fietsen mee nemen en af en toe wat spullen vervoeren.

Daarnaast misschien toch eens die 1.0 zien te chippen naar 130pk en 220nm (+25pk en +50nm).
Wat meer koppel onderin zou fijn zijn, maar niet ten koste van veel problemen in de toekomst..
Hebben jullie ervaring?
Ik zou hem gewoon origineel laten. Als je echt een snellere wagen wil zou ik er gewoon een met een sterkere grotere motor aanschaffen.

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:03

Hebben jullie ervaring?
Ik zit met dezelfde gedachte, dan wel een Corsa met 1.0 Turbo. Die kan inderdaad gechipt worden tot 130/135pk.

Opzich zou het geen kwaad moeten kunnen, enkel de turbodruk wordt vaak verhoogd. Dat zou dus inhouden dat de Turbo iets harder moet werken en potentieel iets eerder versleten is. Naja, dat heb ik er wel voor over :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

RobKJ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:27:
[...]

Ik zit met dezelfde gedachte, dan wel een Corsa met 1.0 Turbo. Die kan inderdaad gechipt worden tot 130/135pk.

Opzich zou het geen kwaad moeten kunnen, enkel de turbodruk wordt vaak verhoogd. Dat zou dus inhouden dat de Turbo iets harder moet werken en potentieel iets eerder versleten is. Naja, dat heb ik er wel voor over :)
Dat is wel vrij kort door de bocht. Nu klopt het wel dat wanneer je hem tuned en dus harder rijd, dat je korter door de bocht rijd, maar dan slijten andere onderdelen ook sneller natuurlijk, niet alleen de turbo.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mrjraider schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:42:
Vandaag eens de snelweg op met de Corsa, die 1.2 trekt nog aardig lekker door moet ik zeggen. Draait minder toeren dan mijn 1.6 uit de Megane II (hoewel leeftijd en aantal gelopen km ongetwijfeld ook invloed hebben).
Wat ik me alleen afvraag is waarom de Cruise Controle na het uit drukken middels het hendeltje nog een tel of drie aan blijft en dan pas uit gaat. Met de rem gaat die direct uit..
Leeftijd en km's hebben geen invloed op het toerental >:) Vooral een gevalletje overbrengingsverhoudingen enzo :)

Als ik de cruise control in mijn Corsa er af tik stop hij trouwens direct, hij blijft niet een tel of 3 aan :?

M.b.t het chippen: ja, is te doen. Extra mogelijke slijtage wat je merkt is minimaal,tenzij dat je continu 24/7 zit te vlammen :P

Het grootste "probleem" waar je tegenaan loopt, is dat de versnellingsbak die er aan hangt (F17+ WR M26) officieël een maximaal koppelopgave heeft van 170-175Nm. De 1.0 Turbo zit daar standaard al op met 170Nm, dus met een chip ga je er theoretisch gezien overheen.

Ik zou me er niet zo veel zorgen over maken, uiteraard zit er een ontzettende marge op. Onze Meriva (1.4T 120pk/175Nm) chipped naar 170pk/250Nm, gaat prima :P

(chip gedaan door de vorige eigenaar)

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:48
Hebben jullie ervaring?
Tsja, ik overweeg het ook wel eens met mijn 1.0. Met name als ik amper op gang kom <1800 toeren of (heel incidenteel) met bagage + 4 volwassenen rijdt. Maar dat gebeurt nauwelijks en boven 1800 toeren is het voor mij alweer voldoende. En ook op de snelweg even naar 140-150km/h om wat drukte voorbij te gaan gaat met gemak. Met de maximum snelheid van 100km/h is meer niet nodig voor mij. Weegt voor mij niet op tegen de kosten en mogelijk extra slijtage (nu 140dkm gereden).

• verstappen33
Idd @Barns, voor mij is het ook in 2% van de gevallen dat ik het mis..
Wij hebben nu 45k op de teller, en zijn van plan om hem over 3 jaar weer in te ruilen, dan zal die rond de 75k op de teller hebben en is dan 7 jaar oud..

Dan kunnen we hem waarschijnlijk goed inruilen op een andere jonge auto van ongeveer 3 jaar oud, en dan kijken we wel even naar wat meer vermogen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
verstappen33 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:22:
Idd @Barns, voor mij is het ook in 2% van de gevallen dat ik het mis..
Wij hebben nu 45k op de teller, en zijn van plan om hem over 3 jaar weer in te ruilen, dan zal die rond de 75k op de teller hebben en is dan 7 jaar oud..

Dan kunnen we hem waarschijnlijk goed inruilen op een andere jonge auto van ongeveer 3 jaar oud, en dan kijken we wel even naar wat meer vermogen..
Over 3 jaar kan de wereld weer heel anders zijn. Wat de prijzen van verschillende auto's zal zijn over zo'n lange periode is nu nog niet bekend. Het kan opeens heel hard gaan, zeker als steeds meer fabrikanten de brandstofmotoren vaarwel zeggen vanaf 2025.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verstappen33
@fisherman, klopt maar voor nu voldoet de auto wel prima.. Beetje extra vermogen is leuk maar zeker nog geen must..

En qua electrisch rijden etc zal toch niet "overnight" gaan.. Ik zie tot 2030 zeker nog brandstof motoren geleverd worden..

De wereld is nog lang niet klaar voor "all electric".. Maar het kan wel snel veranderen als de EU het goed aanpakt en in alle landen goede voorzieningen komen om te kunnen (snel)laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
verstappen33 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:46:
@fisherman, klopt maar voor nu voldoet de auto wel prima.. Beetje extra vermogen is leuk maar zeker nog geen must..

En qua electrisch rijden etc zal toch niet "overnight" gaan.. Ik zie tot 2030 zeker nog brandstof motoren geleverd worden..

De wereld is nog lang niet klaar voor "all electric".. Maar het kan wel snel veranderen als de EU het goed aanpakt en in alle landen goede voorzieningen komen om te kunnen (snel)laden.
Er zijn fabrikanten die al vanaf 2025 geen ICE auto’ s meer gaan produceren. De meesten houden voorlopig nog 2030 aan. Dat is natuurlijk afgestemd op de wetgeving die momenteel als voorstellen ingediend zijn. Het zou ook zomaar kunnen dat de eisen strenger worden, waardoor er vanaf 2025 al geen ICE’ s verkocht mogen worden.
Er komt dan een moment dat ze ook na gaan denken om ICE’ s te gaan verbieden om op bepaalde locaties te rijden. Met een EV weet je zeker dat je nog overal kunt komen de komende jaren.
In de stad waar ik woon gaan ze 2 complete wijken bouwen die volledig autovrij zullen worden. Ook dit is natuurlijk al een voorbereiding op de toekomst.

Waarom zou je trouwens willen snelladen? Ik gebruik snelladen vrijwel nooit. Is ook veel duurder dan gewoon thuis op de oprit laden. Alleen bij een vakantie naar het buitenland heb ik weleens aan de snelladen gemoeten. Tijdens een hapje eten met het gezin is dat helemaal niet erg.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Opel heeft blijkbaar de nieuwe Astra geteast:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
Oeh dat ziet er slick uit. Wel huilie als dat capacitieve touchmeuk op het stuur is…

Vind de opel “signature” wing in de koplampen mooier zo bovenin dan bijvoorbeeld deze recente aanpassing:

die teaser hint wel duidelijk naar Stellantis en een imago switch net als de nieuwe Mokka. Vind ze er wel stoer uitzien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:36

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MK_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:28:
Opel heeft blijkbaar de nieuwe Astra geteast:
Leuke vernieuwing, meer scherm, betere UI, maar waarom nu weer glossy zwart plastic op het stuur? Dat is een vingerafdrukmagneet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Dat ziet er best gelikt uit. Tussen de schermen zit een soort knik in het dashboard, lijkt me vrij apart qua design.

Ach, ik rijd hopelijk nog 10 jaar in mijn Astra K uit 2019 dus jammer dan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

MK_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:00:
[...]

Leeftijd en km's hebben geen invloed op het toerental >:) Vooral een gevalletje overbrengingsverhoudingen enzo :)

Als ik de cruise control in mijn Corsa er af tik stop hij trouwens direct, hij blijft niet een tel of 3 aan :?
Hmm. Hier toch echt eventjes aan. Als ik iets gas geef en dan uitschakel dan is het meteen uit anders duurt het toch eventjes.
Ach het werkt, het rijd en ik ben dik tevreden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03:31

Qwerty-273

Meukposter

Alle Manta fans kunnen weer meekomen met de nieuwe Opel Manta GSe ElektroMOD ;)

Of een wat langere video op YouTube.

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Strajk Kobiet

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wackoz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:56:
Oeh dat ziet er slick uit. Wel huilie als dat capacitieve touchmeuk op het stuur is…

Vind de opel “signature” wing in de koplampen mooier zo bovenin dan bijvoorbeeld deze recente aanpassing:
[Afbeelding]

die teaser hint wel duidelijk naar Stellantis en een imago switch net als de nieuwe Mokka. Vind ze er wel stoer uitzien.
Ik vind die Insignia's anders ook wel :9~
Jeroenneman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Leuke vernieuwing, meer scherm, betere UI, maar waarom nu weer glossy zwart plastic op het stuur? Dat is een vingerafdrukmagneet.
Hebben steeds meer merken helaas tegenwoordig...

Gelukkig ziet het er wel uit als knoppen, en niet als touch capacitieve knoppen :)
LankHoar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:19:
Dat ziet er best gelikt uit. Tussen de schermen zit een soort knik in het dashboard, lijkt me vrij apart qua design.

Ach, ik rijd hopelijk nog 10 jaar in mijn Astra K uit 2019 dus jammer dan :P
Heeft Mokka ook volgens mij :)
Mrjraider schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Hmm. Hier toch echt eventjes aan. Als ik iets gas geef en dan uitschakel dan is het meteen uit anders duurt het toch eventjes.
Ach het werkt, het rijd en ik ben dik tevreden ;)
Raar :p Nee, geen last van hier :)
Blijft enkel bij een concept (helaas)...

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De Grandland X krijgt ook de het Vizor-gezicht én het nieuwe interieur als in de Mokka en de nieuwe Astra

Stiekem vind ik het best goed uitzien :$

• Ophidian
Ik vind hem minder geslaagd en dat komt met name door het front. Dit is gewoon copy-paste vanaf de mokka. Als je kijkt waar de oude koplampen zaten aan de zijkant, hebben ze daar gewoon een opvulstukje in gezet. De voorbumper is ook veel te druk met al die sleuven en gaten. Ik vond juist het oude front met de LED-lampen wel fraai.

Wat met name een verbetering is, zijn deze velgen en alle meegespoten plastic onderdelen aan de zijkant. Daar wordt ie wat dikker van. Ben wel benieuwd hoe de achterkant nu is, juist de achterlichten verdiende wel een facelift imo. Interieur is wel verbetering.

Wij rijden er nog ruim een jaar in en dan gaat ie het veld ruimen voor wat anders :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:49:
Ik vind hem minder geslaagd en dat komt met name door het front. Dit is gewoon copy-paste vanaf de mokka. Als je kijkt waar de oude koplampen zaten aan de zijkant, hebben ze daar gewoon een opvulstukje in gezet. De voorbumper is ook veel te druk met al die sleuven en gaten. Ik vond juist het oude front met de LED-lampen wel fraai.

Wat met name een verbetering is, zijn deze velgen en alle meegespoten plastic onderdelen aan de zijkant. Daar wordt ie wat dikker van. Ben wel benieuwd hoe de achterkant nu is, juist de achterlichten verdiende wel een facelift imo. Interieur is wel verbetering.

Wij rijden er nog ruim een jaar in en dan gaat ie het veld ruimen voor wat anders :+

[Afbeelding]
Ik begrijp wat je bedoelt :Y Spatbord aan de zijkant passen ze niet aan, vullen ze op met een zwart stukje plastic :)F

We zullen moeten afwachten hoe het er in het echt uitziet :P Soms op plaatsjes is het moeilijk te zeggen. Maar ik vind het eigenlijk niet zo verkeerd op de plaatjes :X (voor een CUV dan, zou alsnog voor een Insignia gaan :9~ ).

Achterkant hebben ze enkel dit laten zien:

Alweer een andere auto? :o Je wisselt snel :p

• Ophidian
@MK_ Ik vind dat retro lettertype en logo niet bij deze auto passen op de achterkant. De onderste plooi in de achterklep in is ook hoekiger geworden zie ik.

Een Insignia ziet er mooi uit, maar de ouderwetse software vind ik echt een minpunt helaas. Dus dat gaat hem niet worden hierna. Denk dat het geen Opel gaat worden, zullen ze echt flink hun best moeten doen qua grootte van de accu en met name ook het Opel Connect gedeelte. Want dat is mij toch een partij beroerd :(

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:40:
@MK_ Ik vind dat retro lettertype en logo niet bij deze auto passen op de achterkant. De onderste plooi in de achterklep in is ook hoekiger geworden zie ik.
Op de achterklep uitgeschreven modelbenaming heb ik nooit mooi gevonden :X Maar bijna alle merken doen het de laatste paar jaren, het is de trend :/ Ik zou ze er waarschijnlijk van af halen dan :P
Een Insignia ziet er mooi uit, maar de ouderwetse software vind ik echt een minpunt helaas. Dus dat gaat hem niet worden hierna. Denk dat het geen Opel gaat worden, zullen ze echt flink hun best moeten doen qua grootte van de accu en met name ook het Opel Connect gedeelte. Want dat is mij toch een partij beroerd :(
Achja ouderwetse software val wel meevallen t.o.v de CD 30 MP3 in de Corsa of de CD300 in de Meriva :p Vind het Intellilink Navi 900 Systeem helemaal niet zo verkeerd trouwens :X

M.b.t Opel Connect: daar lopen meer legacy merken tegenaan heb ik gemerkt bij de eerste lichtingen EV's en/of plug-in varianten... dan ben je een beetje een proefkonijn :P

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:00:
M.b.t het chippen: ja, is te doen. Extra mogelijke slijtage wat je merkt is minimaal,tenzij dat je continu 24/7 zit te vlammen :P

Het grootste "probleem" waar je tegenaan loopt, is dat de versnellingsbak die er aan hangt (F17+ WR M26) officieël een maximaal koppelopgave heeft van 170-175Nm. De 1.0 Turbo zit daar standaard al op met 170Nm, dus met een chip ga je er theoretisch gezien overheen.

Ik zou me er niet zo veel zorgen over maken, uiteraard zit er een ontzettende marge op. Onze Meriva (1.4T 120pk/175Nm) chipped naar 170pk/250Nm, gaat prima :P

(chip gedaan door de vorige eigenaar)
Toch nog even hier op inhakend: gezien mijn garantie deze maand verloopt, wellicht toch de auto maar laten chippen. Wat meer vermogen en wellicht net wat minder verbruik zou best prettig zijn. Mijn Astra K met 1.4T automaat heeft op zich voldoende vermogen, maar meer is in mijn optiek al snel beter bij dit soort dingen :+

Zit even te speuren naar een zaak hier in CZ die dit kan doen, maar ben nog niet heel succesvol, zal eens rond vragen bij vrienden. Ben wel benieuwd wat de prijs van zoiets is, en of ik eventueel dit beter in NL zou kunnen laten doen ivm eventuele problemen/garantie later (zie bij sommige aanbieders in Nl bijvoorbeeld 5 jaar lang garantie voor ~500 euro).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Toch nog even hier op inhakend: gezien mijn garantie deze maand verloopt, wellicht toch de auto maar laten chippen. Wat meer vermogen en wellicht net wat minder verbruik zou best prettig zijn. Mijn Astra K met 1.4T automaat heeft op zich voldoende vermogen, maar meer is in mijn optiek al snel beter bij dit soort dingen :+

Zit even te speuren naar een zaak hier in CZ die dit kan doen, maar ben nog niet heel succesvol, zal eens rond vragen bij vrienden. Ben wel benieuwd wat de prijs van zoiets is, en of ik eventueel dit beter in NL zou kunnen laten doen ivm eventuele problemen/garantie later (zie bij sommige aanbieders in Nl bijvoorbeeld 5 jaar lang garantie voor ~500 euro).
EDS Motorsport in Duitsland :P (ligt boven Essen)

https://www.eds-motorspor...turbo-phase-1-b14xft.html
En dan met automaat tuning:
https://www.eds-motorspor...triebeprogrammierung.html

Totaal kost dat dan wel €800 :P

KC Performance hoor ik voor Opel's ook goede verhalen over, maar hun website is een beetje stuque volgens mij :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
LankHoar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:07:
[...]

De tuners die ik gevonden had die garantie geven op chippen/ecu aanpassen bedoelen daarmee enkel dat je de kosten vd tuning terugkrijgt als het misgaat. Dus opgeblazen blok of vroegtijdig versleten koppeling/bak is dan sorry maar helaas. Weet natuurlijk niet hoe ze in CZ zijn.

In andere woorden zou ik persoonlijk reputatie boven de garantie laten wegen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:41:
[...]

EDS Motorsport in Duitsland :P (ligt boven Essen)

https://www.eds-motorspor...turbo-phase-1-b14xft.html
En dan met automaat tuning:
https://www.eds-motorspor...triebeprogrammierung.html

Totaal kost dat dan wel €800 :P

KC Performance hoor ik voor Opel's ook goede verhalen over, maar hun website is een beetje stuque volgens mij :P
Yikes, die prijzen liegen er niet om :X Dan ga ik toch eerst maar voor een trekhaak, dat is vergelijkbaar qua geld. Mijn eerste bevindingen zijn dat dit niet goedkoper is in CZ dan NL, dus doe dat wanneer ik een keer weer in NL ben met de auto waarschijnlijk.

• MadMarky
  • Niet online
[...]

[...]
Die velgen zijn dezelfde die ook op bijv de nieuwe Crossland zitten. Ziet er inderdaad leuk uit maar natuurlijk gaat bijna niemand de Ultimate uitvoering bestellen waar ze bij horen.

🖥️ | 🚗

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:48
Heeft iemand ervaring met het trimmen van banden? Ik heb op mijn Michelins nog zo'n 5mm profiel, maar zowel voor als achter is zwaar gecupt. De zaagtand zat er al in bij aanschaf (2e hands band toen ik nieuwe [originele] velgen kocht), maar wordt steeds erger. Ben benieuwd.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Barns schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:59:
Heeft iemand ervaring met het trimmen van banden? Ik heb op mijn Michelins nog zo'n 5mm profiel, maar zowel voor als achter is zwaar gecupt. De zaagtand zat er al in bij aanschaf (2e hands band toen ik nieuwe [originele] velgen kocht), maar wordt steeds erger. Ben benieuwd.
Geen ervaring mee, maar kan wel. Wel zorgen dat het achterliggende probleem eerst opgelost is wat de gecupte banden veroorzaken, anders heb je het binnenkort opnieuw :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

LankHoar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:53:
Valt hier nog iets aan te doen behalve nieuwe velg kopen? :X

[Afbeelding]
Toch nog even op terugkomen, ik vergat er steeds naar te kijken. Kan dit kwaad, of is deze band eigenlijk aan vervanging toe?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Toch nog even op terugkomen, ik vergat er steeds naar te kijken. Kan dit kwaad, of is deze band eigenlijk aan vervanging toe?

[Afbeelding]
Die grote hap zit precies in de RIM PROTECTOR velgbeschermingsrand dus dat kan weinig kwaad, is alleen maar een extra dikke laag rubber. Al hebben deze velgen de strijd al lang, lang geleden verloren :X

[Voor 54% gewijzigd door MadMarky op 18-06-2021 00:36]

🖥️ | 🚗

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MadMarky schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:36:
[...]

Die grote hap zit precies in de RIM PROTECTOR velgbeschermingsrand dus dat kan weinig kwaad, is alleen maar een extra dikke laag rubber. Al hebben deze velgen de strijd al lang, lang geleden verloren :X
Grappig, ik zie nu inderdaad "RIM PROTECTOR" staan, was me nog niet opgevallen. En ja, dat is in 1x gebeurd, de beschadigingen die je ziet. Praag kent veel stoeprandjes, maar ik zou zweren dat er daar geen zat, en die zat er dus toch :X

Ik overweeg om zelf eens wat op te schuren en met een spuitbus bij te werken. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dit soort schades fix je niet alleen door materiaal weg te schuren. Je moet de beschadigde rand eerst opvullen en glad maken, daarna kun je die in kleur spuiten.
Maar als je dit in het [DIY] Het auto klussen & vragen topic vraagt is daar vast wel iemand die je dat preciezer kan vertellen.

🖥️ | 🚗

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MadMarky schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:12:
Dit soort schades fix je niet alleen door materiaal weg te schuren. Je moet de beschadigde rand eerst opvullen en glad maken, daarna kun je die in kleur spuiten.
Maar als je dit in het [DIY] Het auto klussen & vragen topic vraagt is daar vast wel iemand die je dat preciezer kan vertellen.
Dat topic had ik nog niet gezien, dank voor de tip! :)

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:46

Yariva

Power to the people!

Ik heb al een aantal jaar een "gek" probleem en heb het nooit goed kunnen verwoorden in technische termen naar de garage toe. Misschien weten jullie de vinger op de zere plek te leggen.

Auto: Opel corsa D uit 2011

De klacht: Er is een schel, krijsend geluid te horen wanneer ik de airco inschakel en hierna de koppeling laat opkomen zonder al te veel gas te geven. Het is belangrijk dat dit enkel gebeurd bij het inschakelen van de airco en met schakelen / opkomen met weinig gas. Zodra:
- Ik meer gas geef bij het opkomen van de koppeling
- De airco uit schakel
komt dit probleem niet voor.

Mijn gedachte gaan meteen uit naar een riem die ergens slipt. Maar met mijn beperkte auto kennis snap ik dan niet waarom dit gedrag te horen is bij een lage hoeveelheid rpm's en het opkomen van de koppeling. En waarom het gedrag enkel te horen is bij de airco.

Daarnaast dacht ik dat er geen riem maar een ketting in de Corsa zat :P Maar misschien kan iemand hier meer over vertellen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 23:08
De motor gebruikt een ketting voor de distributie (kleppen nokkenassen).

Echter er is ook een multiriem die drijft de aircopomp, waterpomp en dynamo aan.

Bij het inschakelen van de airco koppelt de mageneetkoppelling van die airco. Daardoor wordt het van loze een pullie een aangedreven aircopomp.
Als dat piepend geluid geeft dan slipt deze multiriem door de weerstand van aircopomp.

Conclusie de multiriem is versleten en/of de riemspanning is te laag.

[Voor 3% gewijzigd door leonbong op 19-06-2021 12:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 20:42

ZieMaar!

Moderator General Chat

[Afbeelding]
Heb je een Hybrid nu? Ik ben in de markt voor een GLX, maar twijfel enorm tussen Kuga of de GLX. Grote voordeel Kuga: ziet er iets beter uit van buiten + veel betere audio, voordeel van de GLX: veel betere stoelen + stiller (Kuga heeft CVT, dus veel toeren).

Ik vind de nieuwe GLX van binnen heel mooi, maar wil eigenlijk niet zolang wachten (volgens dealer niet meer dit jaar leverbaar, en geen idee wanneer volgend jaar wel).

Ben jij tevreden over het standaard audiosysteem bij de GLX?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
ZieMaar! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Heb je een Hybrid nu? Ik ben in de markt voor een GLX, maar twijfel enorm tussen Kuga of de GLX. Grote voordeel Kuga: ziet er iets beter uit van buiten + veel betere audio, voordeel van de GLX: veel betere stoelen + stiller (Kuga heeft CVT, dus veel toeren).

Ik vind de nieuwe GLX van binnen heel mooi, maar wil eigenlijk niet zolang wachten (volgens dealer niet meer dit jaar leverbaar, en geen idee wanneer volgend jaar wel).

Ben jij tevreden over het standaard audiosysteem bij de GLX?
Nee ik heb geen Hybrid, maar een gewone 1.2 benzine uitvoering.

Ik heb geen standaard audiosysteem, in de Ultimate zit standaard de Denon sound ;) Ik had voordat we de Corsa-E hadden een Fiesta met de B&O die ook in de Kuga zit. Qua geluidskwaliteit zijn die gelijkwaardig. Heb wel een keer een Grandland tijdens onderhoud meegekregen zonder de Denon Sound en die vond ik wel beduidend minder.

Qua buitenkant van de Kuga en GLX is uiteraard smaak. Ik vind de nieuwe Kuga alleen in ST trim mooi, de andere niet. Maar vind het nieuwe front van de GLX niet zo geslaagd, mi wel een hele gemakkelijke copy-paste vanaf de nieuwe mokka.

Ik weet overigens niet hoe de Ford app is (mijn Fiesta had dat net niet), maar de Opel app is wel vrij beroerd en simpel. Voorverwarmen etc lukt over het algemeen wel, maar regelmatig is de batterijstatus niet up to date.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 20:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij zit in de nieuwe Ultimates niet meer het Denon audiosysteem...en zie het ook nergens meer in de optielijsten...

En voor de Kuga kijk ik zeker naar de ST Line :). Uiteindelijk zijn het in die versies beiden heel complete auto’s die op nuances verschillen volgens mij (bijv de werking vd app ;))...

Qua audio misschien toch nog een keer luisteren dan maar. Ik ben niet heel veeleisend (heb tot nu altijd standaard systemen gehad), maar die b&o bij de Kuga klonk we erg lekker...

-edit: ik kan ook niet vinden of het geheugen voor de stoelen ook gelijk de spiegels meeneemt (had ik in mijn V60, was fijn). Weet jij (of een andere glx rijder) dat toevallig?

[Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 20-06-2021 17:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
@ZieMaar!

Volgens mij doen de spiegels niets met het knopje op de stoelen. Ook de sleutel zet niet automatisch de stoelen op het juiste profiel.

Is bij de Kuga hybrid het probleem met de accu's inmiddels opgelost?

Let wel op bij het dashboard van de nieuwe Grandland. Het middenscherm is lekker breed en dat ziet er leuk uit. Je hebt er geen klap aan. Onze Corsa-E heeft hetzelfde. Carplay werkt niet in brede modus. En de zijkanten worden alleen gebruikt om de temperatuur aan te geven en wat informatie. Lekker nutteloos en is daardoor niet beter dan de Kuga. Dat de Denon optie mist zou voor mij de keuze makkelijker maken. Wil je ook een panorama dak? Die kan bij de Grandland sowieso niet open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Is de prijslijst er dan al van de nieuwe Grandland? Ik kan hem namelijk niet vinden?

Weet ook trouwens niet of het infotainmentscherm van de Grandland toch niet net anders is dan in de Corsa en in de Mokka, op de enige interieurafbeelding die ik kan vinden ziet hij er net iets anders uit. Daarmee lijkt hij iets meer op het scherm wat ook recent in de nieuwe Astra is geteased, en dat heeft dan weer een nieuwe user interface.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
Yariva schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:22:
Ik heb al een aantal jaar een "gek" probleem en heb het nooit goed kunnen verwoorden in technische termen naar de garage toe. Misschien weten jullie de vinger op de zere plek te leggen.

Auto: Opel corsa D uit 2011

De klacht: Er is een schel, krijsend geluid te horen wanneer ik de airco inschakel en hierna de koppeling laat opkomen zonder al te veel gas te geven. Het is belangrijk dat dit enkel gebeurd bij het inschakelen van de airco en met schakelen / opkomen met weinig gas. Zodra:
- Ik meer gas geef bij het opkomen van de koppeling
- De airco uit schakel
komt dit probleem niet voor.

Mijn gedachte gaan meteen uit naar een riem die ergens slipt. Maar met mijn beperkte auto kennis snap ik dan niet waarom dit gedrag te horen is bij een lage hoeveelheid rpm's en het opkomen van de koppeling. En waarom het gedrag enkel te horen is bij de airco.

Daarnaast dacht ik dat er geen riem maar een ketting in de Corsa zat :P Maar misschien kan iemand hier meer over vertellen.
De compressor van de airco is wel een zwak punt. De magneetkoppeling kan wel slepende geluiden gaan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:46

Yariva

Power to the people!

fisherman schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:14:
[...]

De compressor van de airco is wel een zwak punt. De magneetkoppeling kan wel slepende geluiden gaan maken.
Maar zo te horen zou dat dan wel een constant geluid moeten zijn? En niet enkel bij het op laten komen van de koppeling?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
MK_ schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:12:
Is de prijslijst er dan al van de nieuwe Grandland? Ik kan hem namelijk niet vinden?

Weet ook trouwens niet of het infotainmentscherm van de Grandland toch niet net anders is dan in de Corsa en in de Mokka, op de enige interieurafbeelding die ik kan vinden ziet hij er net iets anders uit. Daarmee lijkt hij iets meer op het scherm wat ook recent in de nieuwe Astra is geteased, en dat heeft dan weer een nieuwe user interface.
Op de persfoto staat anders gewoon de oude interface. Met mooie balkjes erlangs zoals in mijn Corsa.

Zijn broer, de new 3008, heeft dezelfde interface. De new 308 heeft wel een nieuwe interface, net als de astra pers foto. De kans is dus zeer groot dat het nog de verouderde interface betreft waarbij het scherm niet optimaal benut wordt.

[Voor 15% gewijzigd door Ophidian op 20-06-2021 22:40]

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True