Galaxis schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:08:
@
MK_ Bedankt voor je snelle reactie

. Goed te horen dat het fine auto's zijn. Het voorbeeld wat ik postte was meer voor de stoelen eigenlijk.
Ik rij 50K per jaar, dus stoelen zijn key voor mij. Hoe zit het met de audio ? Ik ben nu redelijk verwend door een B&O systeem..
De opties die eigenlijk wel wenselijk zijn ; automaat, minimaal 150PK, AGR stoelen, stoelverwarming, stuurverwarming, apple car play.
Nice to have, schuifdakje/kanteldakje , stoelkoeling, lederen bekleding, geupgrade audio ( af-fabriek ) , ACC & lane-assist.
Wij vinden de astra er goed uitzien qua model, vandaar dat wij nu in de markt zijn voor zo een type astra.
AGR stoelen zijn echt fijn
Audio, njah er is niet echt een
pReMiUm optie. Dat gezegd hebbende, vind ik de Opel systemen altijd best prima. Er zijn echt wil mindere systemen

Daarbij moet je wel opletten, zo eens als je linkte met Intellilink R4.0, kan 4- of 6 luidsprekers hebben afhankelijk van de uitvoering. 6 is wel fijn, dan hebben de achterpassagiers er ook profijt van

Het grotere scherm, Navi Intellilink 900, heeft altijd de
premium 6 luidsprekers

Beide hebben wel ondersteuning voor Android Auto en Apple Carplay, dus dat maakt niet uit.
Automaat is in Nederland een ietwat zeldzamere optie, maar ze zijn er wel

Stoelkoeling is ook een ietwat zeldzamere optie, maar ook die vind je wel. Stoelverwarming hebben er aardig wat, en dan zit er ook altijd stuurwielverwarming op. Lane-assist zit er altijd op, ACC is wel een zeldzame optie. Wordt ook vaker aangeboden als met ACC, maar als puntje bij paaltje komt heeft hij het toch niet

ACC kon je enkel krijgen met een automaat, mocht je het zeker willen weten moet je letten op dit vakje in de grill:
Met stoelverkoeling heb je trouwens ook altijd het
pReMiUm leder, wat precief het verschil is met het normale leder is me onduidelijk. Misschien voelt het iets zachter aan ofzo

Is dan wel ook geventileerd. Ook heb je dan elektrische stoelverstelling met geheugen voor de bestuurder.
LankHoar schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:28:
Afgaande op je "must-haves" gaat de Astra prima aan je eisen voldoen. Qua nice-to-have hangt het een beetje van de uitvoering af, maar daar kan @
MK_ je meer advies in geven. Zou zeggen zoek eens een dealer en maak eens een proefrit.
Intellilux is een fijne optie

Matrix LED
Ook al ligt met een diesel de wegenbelasting hoger, met 50k km/jaar haal je dat er echt wel uit

En als je 4-5 jaar lang 50k km/jaar hebt gereden, dan is de restwaarde toch te verwaarlozen. Je geniet nu wel van een lagere aanschafprijs in de diesels
Diesel automaat is maar met één motorisering geleverd, en da's de 1.6 CDTi 136pk. Handgeschakeld kon je ook nog een BiTurbo krijgen met 160pk.
Je vereisten zitten in ieder geval op aardig wat Astra's, vooral die specialere opties als ACC en stoelkoeling zijn zeldzamer