Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.075 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Ik heb hem toch wel ontvangen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hjgfxJV3tYU3x02VMIHyJuil/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:47
Hoeveel km te hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Geen nieuw record ;)

@Tylen nee nog niet verkocht.
Heb nog geen goed gevoel gehad en niemand laten overkomen :+

vooral biedingen rond 17/18k of mensen die willen inruilen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15
Houden dat hok! @Famous :)

Net de auto opgehaald. Heerlijk, een auto met cruisecontrol. :+

Lane assist, ACC, lichtsensor, regensensor, verkeersbordenherkenning, alles werkt weer zoals het hoort zonder storingen. Dat 1 zo'n sensor voor zoveel ellende kan zorgen. :P

Misschien mag hij dan toch nog wel een paar maandjes blijven. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Vissa66 Ik had járen geleden een destijds nieuwe Renault Laguna Phase II in de lease (eerste model met CAN-BUS) en daarbij had ik de meest exclusieve storingen.... Ramen die open gingen als de ruitenwissers automatisch moesten in schakelen, kofferklep die niet openging als je dat wilde maar dat dan later wél ineens deed op de snelweg... Dat soort ellende.
Die auto stond op een gegeven moment meer bij de dealer in de werkplaats dan dat ik er mee aan het rijden was dus die auto is destijds terug gegaan naar Renault. Bleek achteraf aan één, in de fabriek, verkeerd gemonteerd kabeltje van de trekhaak aansluiting te liggen terwijl er niet eens een trekhaak gemonteerd was 8)7 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-06-2018 10:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Vissa66 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:37:
Dat 1 zo'n sensor voor zoveel ellende kan zorgen. :P
Lijkt wel een Italiaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45

Heerlijk, een auto met cruisecontrol. :+

Lane assist, ACC, lichtsensor, regensensor, verkeersbordenherkenning
Ik ben nu een klein maandje onderweg maar Lane assist en ACC heb ik nog gemengde gedachtes over.

Aan de ene kant is Lane Assist super fijn. Merk dat ik 50% van de tijd alleen nog maar een beetje aan het meesturen ben, dat werkt prima. Maar aan de andere kant gebeurd het nog best vaak dat hij blijkbaar een andere lijn wil volgen met als gevolg een best stevige correctie moeten geven. Vooral spitsstroken met meerdere belijningen heeft ie wel moeite mee. Begrijpelijk, maar je moet er wel op bedacht zijn. Al overheersen de voordelen over de nadelen, ik heb het 100% van de tijd aan staan.

ACC twijfel ik iets meer over. Hij werkt toch nog echt onnatuurlijk. Op een rustige snelweg werkt het prima. Maar met invoegers gaat hij toch wat te hard op de rem. Of als er even niemand voor mij zit en hij ziet niet dat er nog één op de linkerbaan zit, blaast ie hem hard voorbij alsof het een wedstrijdje is. Ik heb ook file-assistent erop zitten en daarbij eigenlijk hetzelfde. Hij trapt net iets te hard op het gas en net iets te hard op de rem dat ik bang ben dat het mensen om mij heen gaat opvallen en denken: "wat zit hij onrustig te doen".
Ik gebruik dat allemaal tot nu toe een stuk minder dan gehoopt.

Oh en dat hele parkeerassistentie-gebeuren moet ik ook nog eens goed naar de instellingen kijken. In bijvoorbeeld de file gebeurd het regelmatig dat de radar aangeeft dat er ergens rond de auto iets te dichtbij komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 08-06-2018 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Als er een Renault (of anders hok) in de buurt komt dan kunnen je sensoren spontaan af gaan. Werken namelijk op zelfde frequentie als die van hun.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Haha, een ander Frans hok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Net de auto opgehaald. Heerlijk, een auto met cruisecontrol. :+

Lane assist, ACC, lichtsensor, regensensor, verkeersbordenherkenning, alles werkt weer zoals het hoort zonder storingen. Dat 1 zo'n sensor voor zoveel ellende kan zorgen. veroorzaken:P

Misschien mag hij dan toch nog wel een paar maandjes blijven. :+
Maar eh. Voor mij minder goed nieuws. Vanmorgen bij Audiwereld in Utrecht geweest. Lampjes (werkend)kunnen niet in de achterdeuren worden ingebouwd. Ik heb verkeerde modules en zou een andere kabelboom moeten hebben. :(

EDIT: lampje deed het wel maar dan op het niveau nachtkaarsje. Te weinig spanning.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 08-06-2018 17:47 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hechteleir
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 08:37
Ik heb een nieuwe volkswagen Touran. Ondanks dat ik dacht dat ik App-Connect (Android Auto / Apple Carplay) zou hebben, is dit niet geactiveerd. Ook spraakherkenning is niet geactiveerd.

Nu wil ik App-Connect laten activeren, maar weet er iemand of de spraakopdrachten die ik aan Android Auto geef via de interne microfoon van de auto gaan (ook zonder dat het spraakherkenninspakket is geactiveerd)?

Ik heb het al bij de VW garage gevraagd, die geven toe dat ze het niet weten. Vervolgens bij de sales afdeling van volkswagen gevraagd, maar die geven alleen antwoorden die volledig naast de kwestie zijn.

Weet 1 van jullie het misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hechteleir schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:28:
Ik heb een nieuwe volkswagen Touran. Ondanks dat ik dacht dat ik App-Connect (Android Auto / Apple Carplay) zou hebben, is dit niet geactiveerd. Ook spraakherkenning is niet geactiveerd.

Nu wil ik App-Connect laten activeren, maar weet er iemand of de spraakopdrachten die ik aan Android Auto geef via de interne microfoon van de auto gaan (ook zonder dat het spraakherkenninspakket is geactiveerd)?

Ik heb het al bij de VW garage gevraagd, die geven toe dat ze het niet weten. Vervolgens bij de sales afdeling van volkswagen gevraagd, maar die geven alleen antwoorden die volledig naast de kwestie zijn.

Ik weet het niet zeker maar wij hebben ook dat Car-net in de Caddy's zonder spraakherkenning. Kun je roepen wat je wilt maar dat blijkt zinloos. Dus ik geef je weinig kans.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Klippy

Still Game

Hechteleir schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:28:

Je kan neem ik aan wel gewoon bellen via de auto? Dan denk ik zelf dat het wel via de auto microfoon zal verlopen.
Bij mij verloopt ook het bellen via Android Auto als ik die actief heb, heb ik alleen Bluetooth dan gaat het via het VW systeem.
Als ik in Android een spraakopdracht geef wordt alle audio gedempt dus alles lijkt mij zelf via de microfoon van de auto te verlopen dan.
Ik denk dat voice control van VW zelf hier weinig mee te maken heeft, want dat wordt ook overgeslagen als Android Auto verbonden is.
Dus mijn redenatie is "een voice commando" zal hetzelfde worden afgehandeld als een telefoon oproep.

Maar ook dat is slechts een menig, weet het niet 100% zeker want het zelf ook VW voice control (T-ROC met Discover Media)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En mijn redenatie daarop is, @Klippy. Waarom zou VW 200 en nog wat euro vragen voor Voice als je het via Android Auto kan doen, wat (Car-net) overigens 300 euro kost? Dan schieten ze zichzelf toch in de voet?

Mijn idee is dat -gewone- telefoon helemaal niks met Voice of Car-net te maken heeft.

Maar goed, het definitieve antwoord laat nog steeds op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Ik heb ook app connect en geen voice in de Arteon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Dennisdn schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:34:
[...]

Ik ben nu een klein maandje onderweg maar Lane assist en ACC heb ik nog gemengde gedachtes over.

Aan de ene kant is Lane Assist super fijn. Merk dat ik 50% van de tijd alleen nog maar een beetje aan het meesturen ben, dat werkt prima. Maar aan de andere kant gebeurd het nog best vaak dat hij blijkbaar een andere lijn wil volgen met als gevolg een best stevige correctie moeten geven. Vooral spitsstroken met meerdere belijningen heeft ie wel moeite mee. Begrijpelijk, maar je moet er wel op bedacht zijn. Al overheersen de voordelen over de nadelen, ik heb het 100% van de tijd aan staan.

ACC twijfel ik iets meer over. Hij werkt toch nog echt onnatuurlijk. Op een rustige snelweg werkt het prima. Maar met invoegers gaat hij toch wat te hard op de rem. Of als er even niemand voor mij zit en hij ziet niet dat er nog één op de linkerbaan zit, blaast ie hem hard voorbij alsof het een wedstrijdje is. Ik heb ook file-assistent erop zitten en daarbij eigenlijk hetzelfde. Hij trapt net iets te hard op het gas en net iets te hard op de rem dat ik bang ben dat het mensen om mij heen gaat opvallen en denken: "wat zit hij onrustig te doen".
Ik gebruik dat allemaal tot nu toe een stuk minder dan gehoopt.

Oh en dat hele parkeerassistentie-gebeuren moet ik ook nog eens goed naar de instellingen kijken. In bijvoorbeeld de file gebeurd het regelmatig dat de radar aangeeft dat er ergens rond de auto iets te dichtbij komt.
Lane assist ook 100% aanstaan. Soms wel bijsturen idd.

Ik gebruik op de autosnelweg speedlimiter en bij file ACC (follow to stop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:31:
Kun je de vraag dan ook even beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Heeft iemand uit dit topic, die een Polo 6 bezit, de gordelsluiting op de achterbank al laten vervangen wegens het los kunnen schieten bij een scherpe bocht?

[ Voor 4% gewijzigd door witterholt op 09-06-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Dre schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:26:
Zijn er meer mensen waarbij de Mijn Volkswagen app niet werkt voor Android? Er is een nieuwe app uitgerold en ik krijg veel foutmeldingen en ritten staan er niet in. De vorig app gaf ook al problemen met onterechte meldingen, maar die nieuwe app is helemaal een drama :|
Het is een paar weken later. De Volkswagen app doet het weer niet :| Of ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
2018/2019 kaarten voor Discover Pro / Columbus / Seat Navi Plus

http://infotainment-cdn.s...H12_P169_EU_2018_2019.zip

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 09-06-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
Benieuwd naar de eerste ervaringen. Ik rijd op de A1 nog steeds in niemansland met de voorlaatste versie, als dat nog steeds zo is heeft een upgrade voor mij weinig zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ook voor de MY18 versie (de knoploze Discover Pro) ?

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:02:
[...]

Ook voor de MY18 versie (de knoploze Discover Pro) ?
All the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scramble, scramble…..

Downloading now…. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
Dre schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Het is een paar weken later. De Volkswagen app doet het weer niet :| Of ben ik de enige?
Dacht al dat het aan mijn ios12 beta lag maar blijkbaar niet dus, werkt ook noet meer bij mij, kan niet eens meer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Maak me gek :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HNRYpoMkeq3g24jSphj3w8Kj/full.jpg

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
met usb3.0 stickie duurt het iets van 45min dacht ik :)

Maar nice! Ben jij gelijk onze vraagbaak of er een bepaalde weg erop staat :p

Ben benieuwd of het bij Almere veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:20:
[...]

met usb3.0 stickie duurt het iets van 45min dacht ik :)

Maar nice! Ben jij gelijk onze vraagbaak of er een bepaalde weg erop staat :p

Ben benieuwd of het bij Almere veranderd is.
Knooppunt Muiderberg bedoel je? of de A6 met Hoofdrijbaan/Parallelbaan?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:26:
[...]

Knooppunt Muiderberg bedoel je? of de A6 met Hoofdrijbaan/Parallelbaan?
beide :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Done.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xi4p0wUReg4MZfnwAfN6F5EP/full.jpg

Nieuwe op-/afrit van de A6 naar de Hogering/N702 staat er al wel op, weet niet of deze er al op stond, kom nooit in Almere :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HLwUfExD9cTdcAqKgi2ZJoZw/full.jpg

Edit, ook Afrit 'Almere-Centrum' (Die aansluit op de Havendreef) staat erop. Is AFAIK ook een nieuwe afrit ten opzichte van 5 jaar geleden :P

Edit 2:

Google Earth is wel weer terug van weggeweest hier :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MB6PjD965IfhqOMMxieqt3mX/full.jpg

Helaas geeft het nog een 'Storing: Car-Net' melding als ik het selecteer maar de menu optie is iig terug :+

[ Voor 32% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-06-2018 23:16 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Crap, eerste poging mislukt. Geen bestanden gevonden. Poging 2.

EDIT 1: altijd lastig als je maar 1 update per jaar hebt. Hoe was het ook alweer? Na het uitpakken stonden Mib1 en Mib2 in een mapje op de SD-card. Had ik niet gezien. :N

De aanhouder wint. Nu aan het updaten. _/-\o_ :Y

Duurde bij mij op de Discover Pro generatie 1 in totaal 2 uur om te installeren. :)F

Bedankt @Rainesh voor de info. Altijd leuk als iemand iets meldt en in den lande komen mensen dan ineens in beweging. Zelfs tot half 4 's morgens. :+

EDIT 2: Rotonde naar de Media Markt in Zwolle staat er nu ook op. (y)

[ Voor 103% gewijzigd door GerCor op 10-06-2018 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Nog niks voor de discover media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren iets irritants gemerkt in m'n Golfje: ik kan TomTom Go's gesproken instructies alleen horen, maar dan begint mijn muziek (Spotify) ook automatisch weer te spelen. Dit wilde ik niet en kan ik niet oplossen.

Als ik mijn telefoon (iPhone 7) gebruik met TomTom Go en ik wil mijn Spotify stoppen, dan wordt alle geluid in mijn Volkswagen Golf gedempt tot 0%.

Het gevolg is dat ik ook TomTom niet meer hoor. Als ik vervolgens het geluid weer harder zet in de auto (want stond dus op 0%) dan begint ook Spotify weer muziek af te spelen, wat ik dus NIET wil.

Zelfs na het afsluiten van Spotify blijft dit gebeuren. Ik krijg dus de indruk dat TomTom Go op hetzelfde geluidskanaal zit.

Met Google Maps en Flitsmeister heb ik dit niet. Dus nogmaals vermoed ik dat die twee andere geluidskanalen gebruiken binnen iOS. Als ik tijdens het gebruik met Google Maps de muziek pauzeer dan hoor ik namelijk nog wel de gesproken instructies van Google Maps.

Dit klinkt dus als een probleem wat bij TomTom ligt, niet zozeer bij Apple of Volkswagen. Of zijn er andere oplossingen om dit te verhelpen?

Edit: Dus in de Spotify app op pauze drukken helpt niet, op het VW scherm op pauze drukken ook niet, en Spotify afsluiten zorgt er nog steeds voor dat zodra ik het geluid harder zet, iOS ook denkt "laat ik Spotify weer aanzetten".

[ Voor 9% gewijzigd door Blue-eagle op 10-06-2018 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Blue-eagle schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:15:
Gisteren iets irritants gemerkt in m'n Golfje: ik kan TomTom Go's gesproken instructies alleen horen, maar dan begint mijn muziek (Spotify) ook automatisch weer te spelen. Dit wilde ik niet en kan ik niet oplossen.

Als ik mijn telefoon (iPhone 7) gebruik met TomTom Go en ik wil mijn Spotify stoppen, dan wordt alle geluid in mijn Volkswagen Golf gedempt tot 0%.

Het gevolg is dat ik ook TomTom niet meer hoor. Als ik vervolgens het geluid weer harder zet in de auto (want stond dus op 0%) dan begint ook Spotify weer muziek af te spelen, wat ik dus NIET wil.

Zelfs na het afsluiten van Spotify blijft dit gebeuren. Ik krijg dus de indruk dat TomTom Go op hetzelfde geluidskanaal zit.

Met Google Maps en Flitsmeister heb ik dit niet. Dus nogmaals vermoed ik dat die twee andere geluidskanalen gebruiken binnen iOS. Als ik tijdens het gebruik met Google Maps de muziek pauzeer dan hoor ik namelijk nog wel de gesproken instructies van Google Maps.

Dit klinkt dus als een probleem wat bij TomTom ligt, niet zozeer bij Apple of Volkswagen. Of zijn er andere oplossingen om dit te verhelpen?

Edit: Dus in de Spotify app op pauze drukken helpt niet, op het VW scherm op pauze drukken ook niet, en Spotify afsluiten zorgt er nog steeds voor dat zodra ik het geluid harder zet, iOS ook denkt "laat ik Spotify weer aanzetten".
Volgens mij heeft het er mee te maken of je gebruikt maakt van A2DP of dat het Bluetooth signaal 'als een telefoongesprek' gebruikt wordt.

Google Maps

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WnG8h53.jpg

Flitsmeister

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ek7kZkq.jpg

TomTom

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2cE9K4C.jpg

Waze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YYznsiV.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:57:
[...]

Volgens mij heeft het er mee te maken of je gebruikt maakt van A2DP of dat het Bluetooth signaal 'als een telefoongesprek' gebruikt wordt.

Google Maps

[afbeelding]

Flitsmeister

[afbeelding]

TomTom

[afbeelding]

Waze

[afbeelding]
Hmja het lijkt er op dat TomTom dan niet de goede optie biedt. Ik zie ook alleen maar het Stemvolume staan en die Instructie-instellingen. Niks over A2DP of Bluetooth :-(

Ik heb ze maar een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ik heb een regensensor in de Polo, maar heb het idee dat deze niet meer goed werkt.

Op stand: INT. blijft hij maar vegen. Zelfs op een droog raam, waardoor die niet terug kan en ik een ruiterwisser storing krijg.

@Rainesh :'( weet jij raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Blue-eagle schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:30:
[...]

Hmja het lijkt er op dat TomTom dan niet de goede optie biedt. Ik zie ook alleen maar het Stemvolume staan en die Instructie-instellingen. Niks over A2DP of Bluetooth :-(

Ik heb ze maar een mailtje gestuurd.
Tomtom Go heeft een instelbaar geluids-"type". In ieder geval op Android. https://en.discussions.to...put-selection-but-1026568

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:15:
Ik heb een regensensor in de Polo, maar heb het idee dat deze niet meer goed werkt.

Op stand: INT. blijft hij maar vegen. Zelfs op een droog raam, waardoor die niet terug kan en ik een ruiterwisser storing krijg.

@Rainesh :'( weet jij raad ?
Ruit en sensor even goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:55:
[...]

Ruit en sensor even goed schoonmaken.
Ruit is zojuist vervangen en helemaal schoon. Sensor zit eronder toch? Bij de binnenspiegel?

Man van carglass zei ook al: Ik kan hem niet testen, want hij lijkt niet te reageren op water op het raam. maar misschien werkt het alleen als je minimaal xx aantal kilometer rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Marsjee schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:00:
[...]

Ruit is zojuist vervangen en helemaal schoon. Sensor zit eronder toch? Bij de binnenspiegel?

Man van carglass zei ook al: Ik kan hem niet testen, want hij lijkt niet te reageren op water op het raam. maar misschien werkt het alleen als je minimaal xx aantal kilometer rijd?
dan lijkt het mij dat sensor niet goed terug geplaatst is. het werkt al vanaf 0km/u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Marsjee schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:00:
[...]

Dit heb ik ook een keer gehad bij Autotaalglas.
Ben 4x!!! terug gegaan omdat hij bleef vegen terwijl het een strak blauwe lucht was.

De sensor zit dan niet helemaal lekker. Maar na 4x was het probleem opgelost.

Nu moet ik weer een nieuwe ruit. Dus ik dacht ga naar Carglass toe...
Maar even goed aangeven dat ze het echt even goed moeten controleren hoe ze e.e.a. terugplaatsen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
DarkSide schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:05:
[...]

Ben 4x!!! terug gegaan omdat hij bleef vegen terwijl het een strak blauwe lucht was.

Maar even goed aangeven dat ze het echt even goed moeten controleren hoe ze e.e.a. terugplaatsen.
4x opnieuw een afspraak maken, bah alleen bij de gedachten al hoofdpijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
DarkSide schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:05:
[...]

Om deze redenen dwing ik bij een leasemaatschappij altijd wel af dat een voorruit bij Volkswagen zelf vervangen wordt. (Nouja, altijd is in deze 2x tot nu toe). Carglass en anderen gebruiken geen orginele Volkswagen-ruiten die vaak kleine foutjes bevatten zodat het nét niet 100% aansluit. Sensoren voor de voorruitverwarming en dergelijke die de gekste foutmeldingen geven.

Voor zijruiten en steenslag zijn ze prima, maar een voorruit laat ik echt bij de VW doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hechteleir
Engineer Stewie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:31:
@Engineer Stewie En kan je je smartphone met spraakcommando's bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:04:
Crap, eerste poging mislukt. Geen bestanden gevonden. Poging 2.

EDIT 1: altijd lastig als je maar 1 update per jaar hebt. Hoe was het ook alweer? Na het uitpakken stonden Mib1 en Mib2 in een mapje op de SD-card. Had ik niet gezien. :N
Ik heb ook even zitten stoeien. Op de oude Media Discover ging het makkelijker dan op deze nieuwe Discover Pro. Ik had eerst alles op een USB uitgepakt zoals VW's handleiding voorschrijft. Dat kon hij niet lezen. Toen mapje Mib1 verwijderd omdat ik een Mib2 heb. Eigenlijk wist ik op voorhand al dat dat niet zo gaan werken omdat het grootste databestand in Mib1 zit.

Toen vanuit het Discover Pro systeem zelf online gezocht naar updates, die waren er niet gaf hij aan.

Als laatste poging maar een USB gemaakt met de VW applicatie Discovercare en daarop ziet hij gelukkig een update. Morgen een lange rit voor de boeg, dan maar eens installeren. Jammer dat hij dat niet gewoon kan doen zonder sleutel in het contact in een afgesloten auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Dennisdn

Eh..

Je format je usb stick op fat32. Plaats de 2 mappen en metainfo file.

Update kun je starten met enkel je radio aan. Dus geen contact aan en enkel je Discover aan drukken. Stick erin en dan updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 11-06-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Dennisdn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Om deze redenen dwing ik bij een leasemaatschappij altijd wel af dat een voorruit bij Volkswagen zelf vervangen wordt. (Nouja, altijd is in deze 2x tot nu toe). Carglass en anderen gebruiken geen orginele Volkswagen-ruiten die vaak kleine foutjes bevatten zodat het nét niet 100% aansluit. Sensoren voor de voorruitverwarming en dergelijke die de gekste foutmeldingen geven.

Voor zijruiten en steenslag zijn ze prima, maar een voorruit laat ik echt bij de VW doen.
Yep dat wil ik ook. Maar kreeg toch echt geen toestemming.
Zeker in het laatste geval.

De auto was naar de VW dealer gebracht voor lekkage.
Dit is opgelost. Daarbij moest de binnenspiegel etc opnieuw geplaatst worden. En kwam er een barst in de voorruit. De dealer wou het oplossen maar kreeg geen toestemming.

Ik heb de LM gebeld en verteld "lekker dan" Nu moet ik tijd vrijmaken om de ruit te vervangen.
Terwijl ik al een vervangende auto heb en het prima vind om daar nog een paar dagen in rond te rijden.
Maar ik moest het bij Autotaal of Carglass doen. Ivm verzekering e.d.

Wel een fles wijn gekregen van de dealer en excuses. Maar daar schiet ik qua tijd weinig mee op.
Ik hoop dat ze nu de ruit en de sensoren netjes in 1x regelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rainesh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:03:
@Dennisdn

Eh..

Je format je usb stick op fat32. Plaats de 2 mappen en metainfo file.

Update kun je starten met enkel je radio aan. Dus geen contact aan en enkel je Discover aan drukken. Stick erin en dan updaten.
Ja hij was op fat32 geformat maar lukte alsnog niet. Maar nu d.m.v. Discovercare ging het gelijk goed.

Ben net even teruggelopen en inderdaad hij gaat toch aan zonder contact. Ik moest iets langer (of iets beter) op de aan-uit-knop drukken. Hij is nu aan het updaten. Bij afsluiten van auto dimde hij wel het scherm, maar lijkt door te gaan. Over uurtje maar eens kijken.

Ik ga er overigens vanuit dat de accu dat wel volhoudt met alleen de Discover aan. Maar het blijft spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je wel 2018-2019 kunnen downloaden? Discover care loopt namelijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rainesh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:32:
Heb je wel 2018-2019 kunnen downloaden? Discover care loopt namelijk achter.
In eerste instantie twijfelde ik daaraan omdat hij in de applicatie aangeeft dat het V03.959.800.QS 0166 ECE 2018 is, zonder -2019.

Toen bleek de Discover hem wél als update te herkennen dus dacht ik dat het de nieuwe was.

Maar nu ga ik weer twijfelen. De dealer zweerde alles up-to-date geleverd te hebben een maand geleden. Toch kreeg ik een dag of 10 daarna van de Discover toen ik hem met een hotspot online bracht een seintje dat er een update was én ik kon Nederland gelijk downloaden.

Maar nu twijfel ik of de dealer hem wel up-to-date heeft geleverd en die update waar de Discover mee kwam gewoon al een oude was, waarbij ik nu de oude rest-van-europa aan het installeren ben misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

In dit geval wordt er een map aangemaakt op de PC: HIGH12_P169_EU_2018_2019zip. Als je die uitpakt met 7ZIP krijg je dezelfde map maar dan zonder zip

In die map zitten 2 mapjes: Mib1 en Mib2 plus die meta.info file. Je moet die 3 uit dat mapje halen. Het MAG NIET in een map staan. Dus map HIGH12_P169_EU_2018_2019 moet weg.

Kijk je dan op de SD-card dan zie je alleen:

Mib1
Mib2
meta.info

Zo moet het eruit zien.

En eenmaal klaar met installeren ziet het er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vc9NGMVR19HewZjjMqanqg6d/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:30:
In dit geval wordt er een map aangemaakt op de PC: HIGH12_P169_EU_2018_2019zip. Als je die uitpakt met 7ZIP krijg je dezelfde map maar dan zonder zip

In die map zitten 2 mapjes: Mib1 en Mib2 plus die meta.info file. Je moet die 3 uit dat mapje halen. Het MAG NIET in een map staan. Dus map HIGH12_P169_EU_2018_2019 moet weg.

Kijk je dan op de SD-card dan zie je alleen:

Mib1
Mib2
meta.info

Zo moet het eruit zien.

En eenmaal klaar met installeren ziet het er bij mij zo uit:

[afbeelding]
Ja, ondertussen al vast moeten stellen dat de dealer mij met een oude versie heeft opgescheept. En Discovercare daarom met een inmiddels achterhaalde versie is gekomen. Ik ben nu maar een 32GB SD gaan halen (ideaal naast een winkelcentrum wonen). Wellicht lag het aan het gebruikte stickje want boven de 32GB is het automatisch exFAT in plaats van FAT32. Al zou dat ook eigenlijk weer niet uit mogen maken omdat de Discover ook exfat leest normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
In principe kan je een stick van onder de 2TB opnieuw (geforceerd) formatteren in FAT32 bestandsformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:36:
Ja, ondertussen al vast moeten stellen dat de dealer mij met een oude versie heeft opgescheept. En Discovercare daarom met een inmiddels achterhaalde versie is gekomen. Ik ben nu maar een 32GB SD gaan halen (ideaal naast een winkelcentrum wonen). Wellicht lag het aan het gebruikte stickje want boven de 32GB is het automatisch exFAT in plaats van FAT32. Al zou dat ook eigenlijk weer niet uit mogen maken omdat de Discover ook exfat leest normaal.
Hou er wel rekening mee dat als @Rainesh meldt dat er een update beschikbaar is de rest van de wereld daar hoogstwaarschijnlijk geen enkele notie van heeft. Behalve dezelfde slimmeriken als @Rainesh

Dat Volkswagen zelf weken/maanden achterloopt is dus volgens mij dan ook vrij normaal. :+

Sommige dingen worden door Volkswagen geregeld en vaak weten dealers daar helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Updates moeten altijd in fat32 zijn. Enige format die geaccepteerd wordt bij het updaten.

Met HP USB format tool kun je 32+ gb dingetjes formatteren in fat32

[ Voor 28% gewijzigd door Rainesh op 11-06-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:50:
[...]

Hou er wel rekening mee dat als @Rainesh meldt dat er een update beschikbaar is de rest van de wereld daar hoogstwaarschijnlijk geen enkele notie van heeft. Behalve dezelfde slimmeriken als @Rainesh

Dat Volkswagen zelf weken/maanden achterloopt is dus volgens mij dan ook vrij normaal. :+

Sommige dingen worden door Volkswagen geregeld en vaak weten dealers daar helemaal niks van.
Ja dat ze achter lopen was ik wel aan gewend. Met mn vorige Discover Media stonden de updates vaak eerder op de Skoda-site dan bij VW. Ik dacht dat het op dit systeem wezenlijk anders was, maar er is gewoon niks veranderd. Alleen wiste ik altijd het standaard VW-SD-kaartje en plaatste dan de nieuwe bestandjes daarop. Tientallen keren gedaan. Alleen nu heeft de dealer het orginele SD-kaartje niet meegeleverd waardoor ik het met een stickje probeerde.

Het 32GB SD kaartje wat ik vanmiddag heb gehaald werd direct herkend als update. Dus morgen tijdens een lange rit alsnog aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:09:
knip Alleen nu heeft de dealer het orginele SD-kaartje niet meegeleverd knip
Zit er een origineel SD-kaartje bij een Discover Pro? Je moet het toch installeren op de HD?

Overigens: ik heb mijn auto op contact gezet - dus niet de motor starten - update gestart en 2 uur naar 'Dictators' op National Geographic gekeken. >:) .

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 11-06-2018 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:15:
[...]

Zit er een origineel SD-kaartje bij een Discover Pro? Je moet het toch installeren op de HD?

Overigens: ik heb mijn auto op contact gezet - dus niet de motor starten - update gestart en 2 uur naar 'Dictators' op National Geographic gekeken. >:) .
Volgende keer alleen je systeem aandrukken en geen contact aan :)

Er wordt nooit een kaartje meegeleverd bij Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:26:
[...]

Volgende keer alleen je systeem aandrukken en geen contact aan :)

Er wordt nooit een kaartje meegeleverd bij Pro.
Oké, ik wist niet dat dat kon. Ik zal het onthouden. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:42:
[...]

Oké, ik wist niet dat dat kon. Ik zal het onthouden. (y)
Maar goed om te weten dat hij hem bij 2 uur contact aan nog niet leeg trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 15:57
Rainesh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:57:
Updates moeten altijd in fat32 zijn. Enige format die geaccepteerd wordt bij het updaten.
Dat klopt niet helemaal, althans niet voor het Navi Plus systeem van Seat. (Die is volgens mij identiek aan Discover Pro?).
Dat systeem leest ook SD kaarten die NTFS geformateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoe lang doen bobines het in een Golf IV? In de afgelopen vier jaar zijn ze allemaal vervangen in de Golf van mijn ma maar volgens mij begint er weer een te falen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

yamahabest schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Dat kan toch gewoon?
Je kan uit de Carplay stappen, navigatiedingetje doen, en weer terug naar Carplay.
Ik herinnerde me nog deze vraag, heb dit kunnen testen voor je.

Navigeren via de VW navigatie en Spotify via CarPlay is mogelijk,

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Nou het is gelukt om hem up te daten naar 2018-2019 :)

Vanaf waar doen jullie updaten? Vanaf het Discover-menu zelf via settings of via navigatiekaarten en daar updaten? De eerste duurde 10 minuten en via navigatiekaarten duurde het 1,5 uur.

Heb ze beide gedaan. Er staat netjes dat ik de 2018-2019 heb nu. Maar geen Google Maps optie :(

*edit: na de auto later opnieuw gestart te hebben staat Maps er nu wel tussen. Maar net als bij iedereen hieronder geeft hij dan aan: ”Carnet-fout”.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 12-06-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:44:

Vanaf waar doen jullie updaten? Vanaf het Discover-menu zelf via settings of via navigatiekaarten en daar updaten? De eerste duurde 10 minuten en via navigatiekaarten duurde het 1,5 uur.

Heb ze beide gedaan. Er staat netjes dat ik de 2018-2019 heb nu. Maar geen Google Maps optie :(
Bij mij staat Google Earth wel bij 'Weergave' maar werken ho maar :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

remmuz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:41:
[...]

Dat klopt niet helemaal, althans niet voor het Navi Plus systeem van Seat. (Die is volgens mij identiek aan Discover Pro?).
Dat systeem leest ook SD kaarten die NTFS geformateerd zijn.
De Discover Pro leest ook gewoon FAT / FAT32 / ExFAT / NTFS...… :*) De Discover Media is wat selectiever qua kaartjes en filesystem.maar daar werkt de updateprocedure sowieso ook al heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:47:
[...]

Bij mij staat Google Earth wel bij 'Weergave' maar werken ho maar :P
Grappig: Garmin sloopt die functie juist UIT z'n Basecamp software omdat 't gewoon NIET (lekker) werkt, VW gaat 't er weer in terug proberen te klussen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mrjraider schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:01:
Hoe lang doen bobines het in een Golf IV? In de afgelopen vier jaar zijn ze allemaal vervangen in de Golf van mijn ma maar volgens mij begint er weer een te falen... :/
Tip van Flip: Als er één (pen)bobine begint te falen dan heeft dat een rede. Vaak klopt er dan iets niet aan de spanning welke de bobine aangeleverd krijgt. Vervang je één van die "pennen".... Gaat de volgende er last van krijgen vanwege een gewijzigde weerstand.

Als je die dingen vervangt: Meet je hele boordspanningsysteem even goed door én vervang ze vervolgens allemaal tegelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-06-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
M’n vorige post aangepast, ineens staat er nu wél maps tussen.

Maar nu wat anders:
In de Carnet-app kun je bij wageneigenschappen bij pushberichten een aantal opties op ja zetten. De enige die ik relevant vind is dat ik een pushbericht krijg zodra het alarm af gaat. Zodra ik die, of een andere op ja zet, gaat ie netjes op ja. Maar als ik dan op synchroniseer druk (geen andere keuze), fade hij weer naar grey. Het werkt dus niet.

Terwijl hij bij “waarschuwingen” wel netjes heeft geregistreerd dat het alarm is afgegaan. Zelfs bij welke deur.

Ik dacht eerst dat je daar weer het Carnet-security pakket bij moest kopen.... maar kwam er vandaag achter dat ik dat pakket heb geactiveerd.

Werkt het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Kun je ook TomTom Go gebruiken op de "Discover Media" van de nieuwe Polo?

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-06-2018 21:01 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:53:
Kun je ook TomTom Go gebruiken op de "Discover Media" van de nieuwe Polo?
wellicht als je screen kunt mirroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:44:

*edit: na de auto later opnieuw gestart te hebben staat Maps er nu wel tussen. Maar net als bij iedereen hieronder geeft hij dan aan: ”Carnet-fout”.
Goeie van jou. Ik las het onderweg in de werkcaddy. Dus, eenmaal weer in mijn eigen auto en op naar systeem en updaten. Inderdaad, nog een update. _/-\o_

Overigens, @Rainesh Dat 'systeem (radio) inschakelen' en dan updaten zonder de auto op contact te zetten werkt - in mijn auto - in ieder geval niet. Na een paar minuten schakelt het systeem zichzelf alsnog uit.

De update via 'systeem' duurt nu toch al een uur en staat op 82%. Ben benieuwd wat dat dan voor een update is. Want de kaarten zelf zijn allang geïnstalleerd. :?

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 12-06-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Rainesh schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:16:
[...]

wellicht als je screen kunt mirroren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 13-06-2018 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Goeie van jou. Ik las het onderweg in de werkcaddy. Dus, eenmaal weer in mijn eigen auto en op naar systeem en updaten. Inderdaad, nog een update. _/-\o_

Overigens, @Rainesh Dat 'systeem (radio) inschakelen' en dan updaten zonder de auto op contact te zetten werkt - in mijn auto - in ieder geval niet. Na een paar minuten schakelt het systeem zichzelf alsnog uit.

De update via 'systeem' duurt nu toch al een uur en staat op 82%. Ben benieuwd wat dat dan voor een update is. Want de kaarten zelf zijn allang geïnstalleerd. :?
je hoeft maar 1x te updaten. Of je via navigatie of systeeminstellingen doet, beide zijn hetzelfde.

Systeem gaat uit maar op achtergrond gaat het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hechteleir
Nog eens proberen:

Ik vermoed dat de audio via Bluetooth gaat en het beeld via USB en dat het daardoor wel zal werken. Maar heeft iemand van jullie het toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Hechteleir schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:05:
Ik vermoed dat de audio via Bluetooth gaat en het beeld via USB en dat het daardoor wel zal werken. Maar heeft iemand van jullie het toevallig al geprobeerd?
Ik weet uit ervaring, in m'n Polo, ook met App-connect (http://volkswagen-carnet....b/open/vw-cat-app-connect) dus enkel de mirrorlink en carplay en Android Auto.

Hier heb ik geluid over de speakers zonder bluetooth aan te zetten. :*)
Werkt ideaal, geen VW navigatie nodig, die volgens de reacties hier ook niet eens echt up-to-date is. _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Marsjee op 13-06-2018 14:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Gisteren in de i30N mogen sturen, wat een fantastisch scheurijzer is dat zeg! Deed me vooral denken aan mijn Type R. Chassis is echt enorm stijf, ligt als een blok op de weg! Daar kan de Clubsport bij lange na niet aan tippen.

Comfort was ongeveer hetzelfde in de normale stand als bij mijn CS, maar dat geluid, o m g. Ik heb nog nooit zo'n luide hot hatch fabrieksaf gehoord. Die klappen die eruit komen zijn bijna oorverdovend in een tunnel. :D Zet je de kleppen echter weer dicht is hij net zo stil als mijn CS.

Voor Hyundai's 1e poging in dit segment denk ik dat ze het niet beter hadden kunnen doen. Wat een apparaat! :) Dat heeft de ex BMW man goed voor elkaar daar bij Hyundai.

Toch zou ik niet terug willen naar een handgeschakelde auto heb ik wel gemerkt nu. De CS blijft voorlopig nog even, wel gaat er toch een sportcat onder i.c.m. nieuwe software. >:)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:39:
Gisteren in de i30N mogen sturen, wat een fantastisch scheurijzer is dat zeg! Deed me vooral denken aan mijn Type R. Chassis is echt enorm stijf, ligt als een blok op de weg! Daar kan de Clubsport bij lange na niet aan tippen.

Comfort was ongeveer hetzelfde in de normale stand als bij mijn CS, maar dat geluid, o m g. Ik heb nog nooit zo'n luide hot hatch fabrieksaf gehoord. Die klappen die eruit komen zijn bijna oorverdovend in een tunnel. :D Zet je de kleppen echter weer dicht is hij net zo stil als mijn CS.

Voor Hyundai's 1e poging in dit segment denk ik dat ze het niet beter hadden kunnen doen. Wat een apparaat! :) Dat heeft de ex BMW man goed voor elkaar daar bij Hyundai.

Toch zou ik niet terug willen naar een handgeschakelde auto heb ik wel gemerkt nu. De CS blijft voorlopig nog even, wel gaat er toch een sportcat onder i.c.m. nieuwe software. >:)
Je moet er van houden, denk ik. Ik heb zelf helemaal niks met die herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Ik vind het leuk, als ik er zin in heb. Maar het moet ook stil kunnen zijn. Dat was wel goed gebalanceerd bij die i30n.

Hopelijk snel weer afspraakje bij VAGtechniek! Ben benieuwd. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Hechteleir Het is ook aardig verwarrend.

Als het zou werken dan moet je, als ik het goed begrepen heb, de Voice (spraakknop) indrukken en ingedrukt houden, totdat iets opstart, zoals Siri bij een Apple ding.

Maar: vind maar eens Android auto in de store. Ik kan het niet vinden. En, wat ik ook begrepen heb; Android auto is nog niet eens beschikbaar. Allemaal toekomstmuziek.

Kortom, ik zou zeggen..... gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Android Auto is (nog) niet beschikbaar via Play NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

HarmoniousVibe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:38:
Android Auto is (nog) niet beschikbaar via Play NL.
Het staat er niet maar ik 'hoor' een maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Het is in NL niet verkrijgbaar maar wel 'verkrijgbaar' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je kunt hem wel los installeren als APK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik ben het forum gewend waar we over Windows 10 Mobile spraken. Dan volgde gelijk een uitgebreide uitleg hoe en waar te installeren. (y)

Dus: zet je telefoon op VS en taal op Engels/VS en dan opnieuw opstarten. App installeren en je zet alles weer terug op NL d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Gewoon de apk downloaden en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:11:
Ik vind het leuk, als ik er zin in heb. Maar het moet ook stil kunnen zijn. Dat was wel goed gebalanceerd bij die i30n.

Hopelijk snel weer afspraakje bij VAGtechniek! Ben benieuwd. :)
En dan? :D :D :D :D :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
Ecotunen natuurlijk, duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vissa66 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:39:

Ik zat op yt een filmpje van de i30N, zag er wel goed uit. Destijds polo al in bestelling staan, en die i30N komt toch al gauw op €48k. Dan heb je wel 275 pk maar nog steeds een handbak.
Denk dat hij wel wat sportiever is dan de polo GTI, uitlaat en motor waren zo te horen wat bruter van geluid.
Maar goed, wel weer €10k duurder in aanschaf en bijtelling erbij.
Geen ervaring maar ik weet niet hoe de software/dashboard van de Hyundai is, dat was vroeger toch altijd net wat minder.

Zeg eens dat ze opschieten met de nieuwe polo software, ik moet chippen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Alleen, het smoelt niet, zo'n Hyundai. Heeft ook geen 'naam'. Misschien rijden ze al in Nederland maar ik heb er nog nooit één gezien. Kijk, bij zo'n Renault Megane RS, dan kijk je nog eens goed: wat is dat dan? Dikke bak man. En dat ontbreekt bij de Hyundai. De 'wauw' factor ontbreekt.

Kun je wel veel kabaal maken maar ik reed gisteren achter een hele oude Opel Astra. Dikke dubbele uitlaat, best wel mooi geluidje maar het blijft een oude Astra.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 14-06-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Jou van die 1e plek af stoten natuurlijk!

:+
Viper® schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Ik zat op yt een filmpje van de i30N, zag er wel goed uit. Destijds polo al in bestelling staan, en die i30N komt toch al gauw op €48k. Dan heb je wel 275 pk maar nog steeds een handbak.
Denk dat hij wel wat sportiever is dan de polo GTI, uitlaat en motor waren zo te horen wat bruter van geluid.
Maar goed, wel weer €10k duurder in aanschaf en bijtelling erbij.
Geen ervaring maar ik weet niet hoe de software/dashboard van de Hyundai is, dat was vroeger toch altijd net wat minder.

Zeg eens dat ze opschieten met de nieuwe polo software, ik moet chippen >:)
De i30n zit in het Golf, A3, Leon etc segment natuurlijk. Daar is zijn prijs wel netjes voor vandaag de dag in NL. :)
GerCor schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:29:
Alleen, het smoelt niet, zo'n Hyundai. Heeft ook geen 'naam'. Misschien rijden ze al in Nederland maar ik heb er nog nooit één gezien. Kijk, bij zo'n Renault Megane RS, dan kijk je nog eens goed: wat is dat dan? Dikke bak man. En dat ontbreekt bij de Hyundai. De 'wauw' factor ontbreekt.

Kun je wel veel kabaal maken maar ik reed gisteren achter een hele oude Opel Astra. Dikke dubbele uitlaat, best wel mooi geluidje maar het blijft een oude Astra.
De wauw factor is ook wel een beetje persoonlijk. Ik kijk niet op of om van de zoveelste GTI of R. Een Megane RS, Focus RS, Type R zijn wel van die auto's die heel wat anders smoelen dan het instap model, die hebben meer ,,wauw'' factor. De i30n vind ik prima smoelen, als ik die tegen kom weet ik zeker dat mijn oog daar ook even op valt. Echter zal dat, net zoals het rijtje hierboven, nauwelijks of niet gebeuren. Die zijn in dit land heel schaars. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Vissa66 op 14-06-2018 15:10 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Jou van die 1e plek af stoten natuurlijk!

:+
Nog even en dan ben ik uit de lijst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:07:
[...]
Nog even en dan ben ik uit de lijst :')
Heb je een koper? :'(

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Wel wat interessante biedingen gehad.
Denk dat hij eind deze maand wel verkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Wel wat interessante biedingen gehad.
Denk dat hij eind deze maand wel verkocht is.
En wat komt er voor in de plaats? Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:45:
[...]

En wat komt er voor in de plaats? Audi?
Ligt eraan hoe de Tiguan vanavond bevalt :Y)
afspraak staat bij Rene

Nee, ik heb werkelijk geen idee.
Heb er totaal geen haast mee, auto v/d zaak functioneert prima voor dagelijks gebruik voor nu.
Maar eens goed kijken wanneer die daadwerkelijk weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Vissa66 Is inderdaad heel persoonlijk. Voor mij is dit een Mazda 323 met andere velgen en rode remklauwen. >:)

Rij ik onopgemerkt langs. Lichtblauwe kleurtje valt dan wel weer op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b8cdIIXffSBx2XZDV1NOKPIY/full.jpg

@Rainesh en @Famous

Zelf ben ik hier aardig verliefd op, maar het is helaas een G-Tron. Wat moet je er tegenwoordig mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UVnL8uSgpPD72qpY1B8Ofnif/full.png

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 14-06-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@GerCor Ik ben op wel meer dingen verliefd maar helaas is mijn bankrekening niet voorzien van 6 cijfers voor de komma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
G-tron rijdt als een zak stront......125pk in een best zware auto met een gasrespons van 0,0!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:26:
@GerCor Ik ben op wel meer dingen verliefd maar helaas is mijn bankrekening niet voorzien van 6 cijfers voor de komma :+
Goedkoper (€ 20.750) dan wat jij voor de 'R' vraagt, beste. d:)b

Pagina: 1 ... 48 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS