Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
Mad-Matt schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Vanaf de zijlijn heb ik beide gevoelens, beetje popcorn erbij, intro van Goede Tijden op de achtergrond en lezen maar ;)
Zo komen we wel snel aan Deel 5 van 'Het grote Volkswagen topic'.

*Don vind het stiekem wel een beetje jammer op deze manier* :O

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Famous schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:23:
[...]

Een ervan is de onderste lip (maakt het in mijn ogen compleet), deze wordt hoogglans zwart:
[afbeelding]

Maat van me heeft de R20 gekocht trouwens :)
(Weet niet of ik het al gemeld had, maar bij deze nogmaals dan)

[afbeelding]
Ik blijf van de generatie "Golfjes zijn voor petjes" maar die R20 is toch wel erg nice.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Ik blijf van de generatie "Golfjes zijn voor petjes" maar die R20 is toch wel erg nice.
Dat is ook wat overdreven. Alsof mensen die een nieuwe Golf kopen 'petjes' zijn. Ja, de oudere modellen worden vaak bereden door bepaalde types maar voor de nieuwe modellen gaat dat (nog) niet op. pas als voorgenoemde types erin gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'petjes' kunnen de nieuwe Golf niet eens betalen onderhand. 50K voor een aangeklede GTI is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Viper® schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:29:
'petjes' kunnen de nieuwe Golf niet eens betalen onderhand. 50K voor een aangeklede GTI is niet niks.
Klopt, maar tegenwoordig krijgt iedereen een private lease door ouders borg te laten staan op het contract of wat dan ook, of dat nu een simpele 1.4 tsi of een gti is. Zo rijden er hier in de buurt ook een paar rond. Er zijn er ook die gewoon een lening ervoor nemen en dan vervolgens de booskijkertjes en dubbele uitlaatjes erop zetten en stoel in standje 30°. |:(

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De Golf is echter vrij diefstal gevoelig, hoop dat de nieuwe polo net zoals de oude dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:34:
De Golf is echter vrij diefstal gevoelig, hoop dat de nieuwe polo net zoals de oude dat niet zo is.
Mjah dat lees je al 30 jaar. Maar ze worden ook het meest verkocht. Dan ben je ook al snel de meest gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Ik zie dat iets anders: De golf en z'n onderdelen zijn erg gewild, ik denk dat tegenwoordig elke auto gelijkwaardig diefstal gevoelig is.

Oftewel, elke auto is te stelen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThisGuy op 06-02-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Daar doelde ik meer op.
Zelfs BMW's worden van binnen gestript.
Over het algemeen is er niet superveel vraag naar polo onderdelen t.o.v. bijvoorbeeld de golf.

Anders gewoon een mooi anti diefstal systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Vermoedelijk volgende week de Octavia 3 Combi inwisselen voor de Arteon R-line _/-\o_
Beste,

Uw wagen is al toegekomen in de garage. U mag hun al contacteren voor een afspraak.

Met vriendelijke groeten,
Sincères salutations,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:40:
Vermoedelijk volgende week de Octavia 3 Combi inwisselen voor de Arteon R-line _/-\o_

[...]
Pyrit Silver rijders united! _/-\o_ :P

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
Oordeel van de buurt polo vs golf :
7 man gevraagd die die geven allemaal aan leuke autotje alleen even wennen aan het neusje ! Maar wel sportief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
glydoscoop schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:47:
Oordeel van de buurt polo vs golf :
7 man gevraagd die die geven allemaal aan leuke autotje alleen even wennen aan het neusje ! Maar wel sportief
Hier op het werk is iedereen ook erg te spreken over de nieuwe Polo. Ben op dit moment nog de enige die er een heeft. :+ Vooral de binnenkant kwa ruimte vindt iedereen een dikke +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ff kort ingezeten, voelt een stuk ruimer. Is iets van 4 cm langer.

Echt benieuwd naar de nieuwe GTI. Zal wel geen echte hot hatch zijn, maar goed, hoeft ook niet. Beetje doorrijden tijdperk word ik te oud voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:40:

[...]
Flinke upgrade, tof man, gefeliciteerd!
Welke kleur? Lease kleur of lekker stoer kleurtje?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:23:
[...]

Een ervan is de onderste lip (maakt het in mijn ogen compleet), deze wordt hoogglans zwart:
[afbeelding]
Lol, die staat ook om mijn todo list. Ik wil de zwarte M-Performance onderlip hebben. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mad-Matt schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:55:

Flinke upgrade, tof man, gefeliciteerd!
Welke kleur? Lease kleur of lekker stoer kleurtje?
Ons bedrijf doet niet aan stoere kleuren, silver it is. Niet geheel erg op een R-line met zwarte plastic onderdelen.
Vind dat blauw nog wel stoer, maar vond gene om in het echt te bekijken. Was anders wel een kanshebber geweest.

Voor de upgrade was ook wel een niveau stijging op het werk nodig. Van lager naar middle management...

[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-02-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Kom ik weer met een nieuwe-Golf-vraag :+

Ik heb geen driver-mode selection knop (normaal, sport, economisch, etc.) maar mijn ACC kan ik wel instellen in een bepaalde groep. Buiten de ACC om kan ik niet vinden waar ik dat instel. Dashboard knoppen "car" en "menu" leveren niet echt op wat ik had vermoed. Maar ik merk ook op dat als ik 2 keer op "car" druk, ik twee heel verschillende menu's zie.

Vraag 1: Zijn er meer van dat soort mystery-features?
Vraag 2: Buiten ACC om, hoe stel ik in dat mijn auto meer sportief mag zijn?

Het is niet erg gebruikersvriendelijk ingericht zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Blue-eagle schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:30:
Vraag 1: Je kunt in elke menu vaak nog naar andere "tabbladen" swipe maar eens naar links of rechts.
Vraag 2: Als je een DSG hebt -> pook naar beneden tikken zodat hij in S komt. Met een handbak, je rijstijl aanpassen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Marsjee schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:36:
[...]
Vraag 2: Als je een DSG hebt -> pook naar beneden tikken zodat hij in S komt. Met een handbak, je rijstijl aanpassen :)
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Marsjee schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:50:
[...]

Hier op het werk is iedereen ook erg te spreken over de nieuwe Polo. Ben op dit moment nog de enige die er een heeft. :+ Vooral de binnenkant kwa ruimte vindt iedereen een dikke +
Ja ik rij hem nu naast mijn golf 7.5 voor nog 2 dagen , toevallig net vanuit de polo in me golf gestapt riching the sportschool maar in rijcomfort merk ik enkel wat in het stuurgedrag en de geluid van de motor

Voorderest super leuke auto als het prijsverschil net iets groter zou zijn had ik voor de polo gegaan denk ik maar het verschil is nu zo klein dat ik de golf toch net even prefereer

Ps. Klopt dat de spiegel niet dipt he bij de nieuwe polo ? Iknow hoe ik het moet instellen maar hij doet t niet

[ Voor 22% gewijzigd door glydoscoop op 06-02-2018 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
glydoscoop schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Ja ik rij hem nu naast mijn golf 7.5 voor nog 2 dagen , toevallig net vanuit de polo in me golf gestapt riching the sportschool maar in rijcomfort merk ik enkel wat in het stuurgedrag en de geluid van de motor

Voorderest super leuke auto als het prijsverschil net iets groter zou zijn had ik voor de polo gegaan denk ik maar het verschil is nu zo klein dat ik de golf toch net even prefereer

Ps. Klopt dat de spiegel niet dipt he bij de nieuwe polo ? Iknow hoe ik het moet instellen maar hij doet t niet
Denk alleen als het Spiegel pakket erop zit. Je moet het knopje ook in R (rechts) laten staan !
Bij mij werkte hij eerst ook niet, maar na instellen en het knopje op R houden, werkt hij gewoon :+

PS:
En wat jij zegt over het geluid en stuurgedrag. Klopt helemaal. Iets meer "rouwer" geluid, en sturen gaat soms een beetje te gemakkelijk voor mijn gevoel.

[ Voor 8% gewijzigd door Marsjee op 06-02-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
Blue-eagle schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:30:
Kom ik weer met een nieuwe-Golf-vraag :+

Ik heb geen driver-mode selection knop (normaal, sport, economisch, etc.) maar mijn ACC kan ik wel instellen in een bepaalde groep. Buiten de ACC om kan ik niet vinden waar ik dat instel. Dashboard knoppen "car" en "menu" leveren niet echt op wat ik had vermoed. Maar ik merk ook op dat als ik 2 keer op "car" druk, ik twee heel verschillende menu's zie.

Het is niet erg gebruikersvriendelijk ingericht zeg :D
Als je het scherm 'car' open hebt staan zie je helemaal links onderin een mogelijkheid om de lijst open te klappen wat er allemaal onder 'car' valt. Als je driver profiles hebt zou dat daar onder moeten staan. Of het knopje car in drukken, dan scroll je ook door de verschillende menu's heen.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
glydoscoop schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Waar blijven de foto's? :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Zag @glydoscoop toevallig vandaag rijden..

Ondanks het een mooie wagen is blijven die “U” lampen van de Golf 7 toch ook wel dik, zeker bij een GTI/R. Oogt wat agressiever!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Famous schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:43:
[...]

Ondanks het een mooie wagen is blijven die “U” lampen van de Golf 7 toch ook wel dik, zeker bij een GTI/R. Oogt wat agressiever!
Biaaaaaatch!

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Blijft een lekker nummer *O*

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:43:
[...]

Lol

Nee hierbij stukje dashcam:

https://youtu.be/XcSkWQBr2sY

En hier alvast een foto van de polo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ytvvjbW.jpg

En eentje van de security cam :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zsdApv.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door glydoscoop op 06-02-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Marsjee schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:05:
[...]

Denk alleen als het Spiegel pakket erop zit. Je moet het knopje ook in R (rechts) laten staan !
Bij mij werkte hij eerst ook niet, maar na instellen en het knopje op R houden, werkt hij gewoon :+

PS:
En wat jij zegt over het geluid en stuurgedrag. Klopt helemaal. Iets meer "rouwer" geluid, en sturen gaat soms een beetje te gemakkelijk voor mijn gevoel.
Geen idee welke pakketten erop zitten veder , ze zijn wel verwarmd en elc instelbaar maar hij dipt niet kan de optie ook niet vinden bij de instellingne van het media scherm , moet zeggen dat ik dit wel mis opzichte van mijn golf . Gebuikt het niet alleen voor stoeprand maar uberhaupt om gewoon iets meer van de auto te zien je kunt natuurlijk ook naar boven of naar buiten of zelfs beide laten doen als je dit goed insteld . Tijdens rijden zie ik zo min mogelijk eigen auto maar tijden parkeren wel makkelijker om iets meer te zien bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Beste vet vlekken op het scherm!

Ik erger me nu al eraan.. en het is nog maar een foto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:32:
Beste vet vlekken op het scherm!

Ik erger me nu al eraan.. en het is nog maar een foto 8)7
Ja had hem gisteravond opgehaald toen viel niet op ! Hahaha stape net in met goeie zonsinval is het super duidelijk idd ! . Maar sowieso al dat piano zwarte plastic is vingermagnetisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Mensen hier interesse in een firmware update voor Discover Pro Gen 1 (mib1)? Heb zo de meest recente versie binnen, versie 407 (april 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:13:
Mensen hier interesse in een firmware update voor Discover Pro Gen 1 (mib1)? Heb zo de meest recente versie binnen, versie 407 (april 2017)
Nee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Marsjee schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Vraag 1: Je kunt in elke menu vaak nog naar andere "tabbladen" swipe maar eens naar links of rechts.
1: Oh wow, er is best veel verborgen zeg :o

2. Haha, geprobeerd net :+ Alles handmatig schakelen. Ik heb van die flippers achter 't stuur dus dat is eigenlijk nog best prettig om te doen O-)
Vissa66 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:07:
[...]

Als je het scherm 'car' open hebt staan zie je helemaal links onderin een mogelijkheid om de lijst open te klappen wat er allemaal onder 'car' valt. Als je driver profiles hebt zou dat daar onder moeten staan. Of het knopje car in drukken, dan scroll je ook door de verschillende menu's heen.
Als ik daar linksonderin klik op de button "selectie" dan krijg ik 4 opties:

1. Comfortverbruikers
2. Rijgegevens
3. Think Blue. Trainer.
4. Wagenstatus

En that's it. Dat driver profiles heb ik dus niet :-(

Het menu genaamd "menu" heeft zo'n tabbladen lijst met Radio, Media, Telefoon, Wagen, App-Connect (heb ik niet :o ), Afbeeldingen, Klank, en Setup.

Ik heb alle opties geprobeerd en veel dingen verwijzen naar elkaars onderdelen. De enige plek waar ik een "Rijprogramma" kan aanpassen is bij de Adaptive Cruise Control. Daar staat 'ie mooi op Eco :)

Tijdens normaal op-de-automaat rijden wil ik eigenlijk iets sportiever rijden. Niet zo snel omhoog schakelen, eerder naar beneden, liefst iets stijvere vering, etc.

Maar schijnbaar is dat niet een optie, of 1 die goed verborgen is :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
driving profiles heb je alleen als je een knop hebt naast je schakelbak/automaat.

Als je DCC (demper shizzle) hebt, dan heb je ook een knop. Dus die heb je ook niet.

Gasrespons etc kunnen we wel doen voor je, dat is geen probleem. Kijken hoe dat rijdt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:13:
Uiteraard. Ik ben van de updates. _/-\o_

@Blue-eagle

Deze knop moet je hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xuh1LfE3uMnrby4WCZsxp1pJ/full.png

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 06-02-2018 22:25 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@GerCor

welke versie heb je nu? Staat onder systeeminformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:31:
@GerCor

welke versie heb je nu? Staat onder systeeminformatie
0290

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
das de enalaatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:39:
driving profiles heb je alleen als je een knop hebt naast je schakelbak/automaat.

Als je DCC (demper shizzle) hebt, dan heb je ook een knop. Dus die heb je ook niet.

Gasrespons etc kunnen we wel doen voor je, dat is geen probleem. Kijken hoe dat rijdt :)
Dan heb ik het niet, jammer, wel vreemd dat de ACC het wel als optie biedt. Maar dan ga ik snel een afspraak met je plannen, ik kom uit Amsterdam maar een stukje rijden is best prettig om te doen :D
GerCor schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Uiteraard. Ik ben van de updates. _/-\o_

@Blue-eagle

Deze knop moet je hebben:

[afbeelding]
Ah ok, die heb ik niet. Jammer wel. Zal eens informeren of dat makkelijk en betaalbaar toe te voegen is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
adam-voorburg is een kleine 30min :)

ACC heeft dat altijd als optie. Op het moment dat je driving profiles hebt dan komt ACC daarin te staan.

https://shop.ahw-shop.de/...omfort-original-vw?c=7155

ex inbouw etc. Gok rond de 250 euro totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

M.a.w. al verouderd. Hoe kom ik dan aan de nieuwste? Bij jou downloaden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
DCC achteraf inbouwen is ook wel leuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
adam-voorburg is een kleine 30min :)

ACC heeft dat altijd als optie. Op het moment dat je driving profiles hebt dan komt ACC daarin te staan.

https://shop.ahw-shop.de/...omfort-original-vw?c=7155

ex inbouw etc. Gok rond de 250 euro totaal
Thanks :) Is dat aan te raden denk je/jullie? Het klinkt wel als iets wat fijn zou zijn namelijk. Maar ik heb inmiddels een hele verlanglijst aan wannahaves :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Famous schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:21:
DCC achteraf inbouwen is ook wel leuk :+
Heeft kW zo geen DCC setje om achteraf kn te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blue-eagle schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:47:
[...]
Thanks :) Is dat aan te raden denk je/jullie? Het klinkt wel als iets wat fijn zou zijn namelijk. Maar ik heb inmiddels een hele verlanglijst aan wannahaves :9
Ik denk dat 'wij' moeilijk voor jou kunnen beslissen. Het is jouw geld. Je kunt het natuurlijk ook stapsgewijs doen. Smeer je het uit over een paar maanden. Heb je er ook meer plezier van. Elke keer iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:16:
[...]

Ik denk dat 'wij' moeilijk voor jou kunnen beslissen. Het is jouw geld. Je kunt het natuurlijk ook stapsgewijs doen. Smeer je het uit over een paar maanden. Heb je er ook meer plezier van. Elke keer iets om naar uit te kijken.
Dat is het plan :) Ik wil eigenlijk leuke features toevoegen aan de auto waar ik meer plezier uit haal. Momenteel denk ik dat mijn lijst bestaat uit:

Discover Pro en achteruitrijcamera

Discover Pro + achteruitrijcamera gaat mij 2e-hands zo'n €1500 euro kosten, incl. inbouw en inleren. Maar dan heb ik een iets groter scherm en moet ik eigenlijk de volgende features ook direct meenemen om daar waarde uit te halen:

GPS en DAB+

Ik weet alleen niet of mijn auto al is uitgerust met GPS. Ik heb zo'n kleine antenne achterop het dak. Dat zou hem moeten zijn zeggen ze, maar het kan ook een sierstuk zijn.
DAB+ heb ik zeker niet, maar ik wil dat het liefst op de natuurlijke manier hebben ingebouwd, en niet met een lelijke ontvanger op de achterruit zitten (tenzij dat fabrieks-af ook zo is natuurlijk).

Driver profile knopje

Niet erg duur zo te zien, maar toch weer een slok geld waar je ook 3 keer lekker van uit eten kan gaan :+ De vraag is dan eigenlijk: haal ik hier merkbaar plezier uit? Gaat de auto z'n afstelling veel fijner rijden in een sport stand? Of kan ik dan netzogoed gewoon met die paddles achter het stuur handmatig gaan schakelen?

Dashcam voor en achter

Maar dan wel direct ingebouwd en aangesloten op de accu met zo'n verbindstuk. Dure grap, hopelijk nooit nodig, maar als je het nodig hebt (al dan niet voor derden) en niet fout zit is 't goud waard natuurlijk :7

Chromen sierlijst achter en chromen opzetstukken uitlaat

Want mijn achterkant is nu vooral een groot blok zwart. Niet dat ik daar last van heb als ik in de auto zit, maar het maakt de auto een stuk mooier vind ik :) Maargoed, als ik de auto in Amsterdam parkeer in 't donker is dat ook snel verdwenen vermoed ik zo.

LED achterlichten

Duuuuur. Maar moooooi :9~ En dan het liefst die van de Golf 7.5. Oef...

Anyway.

Dat gezegd hebbende kom ik nu niets tekort. Dus ik ben al erg blij. Vooral het DynAudio geluid is :9~ O+ intens mooi. De stilte, de standkachel, de ACC, lane assist, het hele pakket is al super, dus misschien moet ik 't hier ook ff bij laten voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 13:28
Blue-eagle schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:04:
[...]

Dat is het plan :) Ik wil eigenlijk leuke features toevoegen aan de auto waar ik meer plezier uit haal. Momenteel denk ik dat mijn lijst bestaat uit:

Discover Pro en achteruitrijcamera

Discover Pro + achteruitrijcamera gaat mij 2e-hands zo'n €1500 euro kosten, incl. inbouw en inleren. Maar dan heb ik een iets groter scherm en moet ik eigenlijk de volgende features ook direct meenemen om daar waarde uit te halen:

GPS en DAB+

Ik weet alleen niet of mijn auto al is uitgerust met GPS. Ik heb zo'n kleine antenne achterop het dak. Dat zou hem moeten zijn zeggen ze, maar het kan ook een sierstuk zijn.
DAB+ heb ik zeker niet, maar ik wil dat het liefst op de natuurlijke manier hebben ingebouwd, en niet met een lelijke ontvanger op de achterruit zitten (tenzij dat fabrieks-af ook zo is natuurlijk).

Driver profile knopje

Niet erg duur zo te zien, maar toch weer een slok geld waar je ook 3 keer lekker van uit eten kan gaan :+ De vraag is dan eigenlijk: haal ik hier merkbaar plezier uit? Gaat de auto z'n afstelling veel fijner rijden in een sport stand? Of kan ik dan netzogoed gewoon met die paddles achter het stuur handmatig gaan schakelen?

Dashcam voor en achter

Maar dan wel direct ingebouwd en aangesloten op de accu met zo'n verbindstuk. Dure grap, hopelijk nooit nodig, maar als je het nodig hebt (al dan niet voor derden) en niet fout zit is 't goud waard natuurlijk :7

Chromen sierlijst achter en chromen opzetstukken uitlaat

Want mijn achterkant is nu vooral een groot blok zwart. Niet dat ik daar last van heb als ik in de auto zit, maar het maakt de auto een stuk mooier vind ik :) Maargoed, als ik de auto in Amsterdam parkeer in 't donker is dat ook snel verdwenen vermoed ik zo.

LED achterlichten

Duuuuur. Maar moooooi :9~ En dan het liefst die van de Golf 7.5. Oef...

Anyway.

Dat gezegd hebbende kom ik nu niets tekort. Dus ik ben al erg blij. Vooral het DynAudio geluid is :9~ O+ intens mooi. De stilte, de standkachel, de ACC, lane assist, het hele pakket is al super, dus misschien moet ik 't hier ook ff bij laten voor een tijdje.
Wat heb je nu dan, de discovery media? Anders heb je al GPS, als je navigatie hebt..

Die chromen sierlijst vind ik persoonlijk zo ontiegelijk lelijk, maar goed ieder zijn ding. Met de uitlaatsierstukjes kan ik je wel helpen, bestel de Skoda onderdeelnummer 5L0071910, dan heb je dezelfde pijpjes met alleen een Skoda logo voor ongeveer 27 euro (voor 2 stuks) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hartstikke leuk om te lezen hoe enthousiast je bent. Ik kan me nog herinneren dat je de auto in Duitsland kocht omdat je deze configuratie -het ging jou, dacht ik, om ACC en DSG- voor dat geld dat je hebt uitgegeven niet in Nederland kon vinden. Je verraste me de standkachel. Die had ik niet verwacht maar in deze dagen natuurlijk heerlijk om te hebben.

Ik weet niet of je zelf een beetje handig bent want de aanschaf van diverse hardware is één. Het installeren kost vaak ook nog de nodige euro's.

Heb je trouwens ook elektrisch inklapbare spiegels? Zaten er bij mij ook niet op. Maar nu wel en ik vind het de prijs zeker waard. Mooi ook dat er verlichting in zit. En ik vind het stoer staan.

Ik denk dat die Mode functie, als het 'maar' € 250 incl, kost zeker de moeite waard is. Ik heb het zelf niet maar voor dat geld had ik het zeker gedaan. Nogmaals, hoeft allemaal niet deze maand. Stap voor stap....

PS, dat haaievinnetje op het dak is o.a. inderdaad de GPS antenne. Maar er zijn varianten van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XGURSvnpNYh328rmfUkVGiAZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9TT64ZePeEikRMU3RIbK5sPg/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SG0kL2jLtS4SC7RnX9jpqLTC/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 07-02-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Hmm was nog eens naar de Golf aan het kijken, de Polo was sowieso al afgeschoten vanwege gebruikte materialen en ruimte achterin en kofferbak. En dan pak je de highline en denk je "nou daar zit best veel standaard op". Totdat je dan de configurator opent... Standaard zitten er dingen op de highline die je elders vaak niet vindt in een standaard uitrusting maar vervolgens mis je dan weer dure zaken die elders standaard zijn. En zo zit je op 38k 😂

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blue-eagle schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:47:
[...]

Om eerlijk te zijn. Ik zal het niet aanraden. Uiteindelijk gebruik je het nooit. Je kan beter door Rainesh je gasresponse laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 06:02:
Hmm was nog eens naar de Golf aan het kijken, de Polo was sowieso al afgeschoten vanwege gebruikte materialen en ruimte achterin en kofferbak. En dan pak je de highline en denk je "nou daar zit best veel standaard op". Totdat je dan de configurator opent... Standaard zitten er dingen op de highline die je elders vaak niet vindt in een standaard uitrusting maar vervolgens mis je dan weer dure zaken die elders standaard zijn. En zo zit je op 38k 😂
Welke opties pak je allemaal dan ? Sommigen opties vond ik personlijk te duur voor wat je krijgt maargoed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:20:
[...]

Welke opties pak je allemaal dan ? Sommigen opties vond ik personlijk te duur voor wat je krijgt maargoed
Highline 1.1 DSG
+ metallic lak
Dat dit tegenwoordig nog niet standaard is bij alle merken is gewoon pure afzetterij.
+ Executive
Want, tja seriously, geen navigatie?
+ Advance
Want getinte achterruiten en led verlichting (pano dak is flut op de Golf)
+ Park Assist
Niet te duur
+ Lane Assist + Active Light
Waarom is dit zo belachelijk duur?
+ Bestuurdersassistentie
Must have vind ik
+ Betere audio
+ Ergonomische stoel

Tegenwoordig zou ik dit bij de vrij basic opties verwachten voor een luxe uitvoering, maar goed.
Begrijp me niet verkeerd, voor dat geld zou ik liever wat anders rijden, ik vind het namelijk ook te duur voor wat je krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2018 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:40:
[...]

Highline 1.1 DSG
+ metallic lak
Dat dit tegenwoordig nog niet standaard is bij alle merken is gewoon pure afzetterij.
+ Executive
+ Advance
+ Park Assist
Niet te duur
+ Bestuurdersassistentie
Must have vind ik
+ Betere audio
+ Ergonomische stoel

Tegenwoordig zou ik dit bij de vrij basic opties verwachten voor een luxe uitvoering, maar goed.
Begrijp me niet verkeerd, voor dat geld zou ik liever wat anders rijden, ik vind het namelijk ook te duur voor wat je krijgt.
Ja nu snap ik het ik zat te kijken naar comfortline ! Maargoed kijk eens naar de mercedes A klasse dan mag je dat bedrag al snel neertikken en heb je al helemaal niks extra .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Bij wel meer merken..

Configureer eens een Golf R, 73k 8)7
Inmiddels even duur als een Audi S3 aangekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:51:
[...]

Ja nu snap ik het ik zat te kijken naar comfortline ! Maargoed kijk eens naar de mercedes A klasse dan mag je dat bedrag al snel neertikken en heb je al helemaal niks extra .
Bij Mercedes ben ik 1000 euro meer kwijt, vergelijkbare opties. Verschil is niet zo groot als je denkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:16:
[...]

Heeft kW zo geen DCC setje om achteraf kn te bouwen?
Uhm.. niet helemaal.
Ze hebben een set waar de DCC behouden blijft. Kost overigens best knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:40:
[...]

Highline 1.1 DSG
+ metallic lak
+ Executive
+ Advance
+ Park Assist
Niet te duur
+ Bestuurdersassistentie
Must have vind ik
+ Betere audio
+ Ergonomische stoel

Geen navigatie in m'n polo highline. Mis het totaal niet. Navi kan alsnog op het scherm met mirrorlink. Werkt perfect.

Ook flitsmeister, en die hebben in de laatste update de navigatie flink onderhanden genomen. Maargoed, ik kijk ook Ziggo, Netflix en Film 1 op het scherm. Puur voor de fun tijdens het wachten soms. bijv: vriendin van werk halen, tijdens het eten bij de Mac. Of als ik met maten wat afspreek. Niet tijdens het rijden natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Marsjee schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Geen navigatie in m'n polo highline. Mis het totaal niet. Navi kan alsnog op het scherm met mirrorlink. Werkt perfect.

Ook flitsmeister, en die hebben in de laatste update de navigatie flink onderhanden genomen. Maargoed, ik kijk ook Ziggo, Netflix en Film 1 op het scherm. Puur voor de fun tijdens het wachten soms. bijv: vriendin van werk halen, tijdens het eten bij de Mac. Of als ik met maten wat afspreek. Niet tijdens het rijden natuurlijk :+
Mja leuk als je een Android telefoon hebt, maar met iPhone is het kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Ja...Iphone is inderdaad vrij kansloos. :+
Nee grapje hoor. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
Blue-eagle schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:04:
[...]
Driver profile knopje

LED achterlichten

Duuuuur. Maar moooooi :9~ En dan het liefst die van de Golf 7.5
Anders dan de gasresponse ga je niet merken op jou Golf. Dat kun je door Rainesh ook laten programmeren.

Als je een GTI met e.v.t. DCC zou hebben dan gebeurd er wel een hoop. Schokdemper gaan zachter of harder, sturen wordt lichter of zwaarder, differentieel past zich aan, gasresponse wordt feller, stationair toerental hoger, pops en bangs gaan aan in Sport stand en nog veel meer dingetjes.

LED achterlichten zou ik zeker voor gaan, en dan van de 7.5 i.c.m. dynamische lichten in de spiegels. Geeft de achterkant echt een modernere look. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:23:
[...]

Wat heb je nu dan, de discovery media? Anders heb je al GPS, als je navigatie hebt..
Nee, ik heb de "Composition Media" :)
Die chromen sierlijst vind ik persoonlijk zo ontiegelijk lelijk, maar goed ieder zijn ding. Met de uitlaatsierstukjes kan ik je wel helpen, bestel de Skoda onderdeelnummer 5L0071910, dan heb je dezelfde pijpjes met alleen een Skoda logo voor ongeveer 27 euro (voor 2 stuks) ;)
Haha, ik heb de labels achterop de auto er niet zitten, dus hij is nu erg kaal achterop :D Uitlaatstukken maken een groot verschil vond ik, thx voor die tip!
GerCor schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:28:
Hartstikke leuk om te lezen hoe enthousiast je bent. Ik kan me nog herinneren dat je de auto in Duitsland kocht omdat je deze configuratie -het ging jou, dacht ik, om ACC en DSG- voor dat geld dat je hebt uitgegeven niet in Nederland kon vinden. Je verraste me de standkachel. Die had ik niet verwacht maar in deze dagen natuurlijk heerlijk om te hebben.
Jup :) Ik ben er sowieso 100% blij mee. Upgrades overweeg ik alleen omdat ik gewoon hou van kleine gemakken. Die standkachel was voor mij niet eens een reden tot aankoop, ACC en DSG waren met name de belangrijke overwegingen. Maar juist die standkachel is momenteel errrrg prettig :D
Ik weet niet of je zelf een beetje handig bent want de aanschaf van diverse hardware is één. Het installeren kost vaak ook nog de nodige euro's.
Ik kan een PC in elkaar sleutelen maar daar houdt het bij op. Ik heb eigenlijk bijzonder weinig gereedschappen en als het op elektra aankomt wat verder gaat dan "plug een kabel in op de plek waar het past" (zoals in een PC) dan houdt het al snel op :+

Dus montage zou ik het liefst uitbesteden, vooral omdat ik geen flauw benul heb van hoe een auto werkt.
Heb je trouwens ook elektrisch inklapbare spiegels? Zaten er bij mij ook niet op. Maar nu wel en ik vind het de prijs zeker waard. Mooi ook dat er verlichting in zit. En ik vind het stoer staan.
Yeah die heb ik! Erg mooi inderdaad, heb d'r al enkele videos van gemaakt om familie en vrienden te laten zien dat we toch écht in de toekomst leven :P
Ik denk dat die Mode functie, als het 'maar' € 250 incl, kost zeker de moeite waard is. Ik heb het zelf niet maar voor dat geld had ik het zeker gedaan. Nogmaals, hoeft allemaal niet deze maand. Stap voor stap....
Ja na aanschaf en import is het restant op mijn spaarrekening iets waar ik liever even van afblijf. Ik wil nog op vakantie kunnen en onverwachte zaken kunnen betalen :7 Dus een investering zou pas over een paar maanden gaan spelen.

De Mode functie krijg ik wisselende reacties op. Dan is €250 euro vergeleken met de rest een kleine investering, maar eerlijk is eerlijk: nog steeds een pak geld. Dus dan treedt mijn oude levensregel in werking: "Wacht eerst 2 weken, als je het dan nóg wilt mag je het kopen". Dus, wachten maar :)
PS, dat haaievinnetje op het dak is o.a. inderdaad de GPS antenne. Maar er zijn varianten van:

[..]
Oh wauw. Ik denk dat ik gewoon een nepperd heb eigenlijk omdat het media-systeem geen navigatie aanbiedt. Kan me zo voorstellen dat een GPS-vin installeren de nodige tijd kost (bekabeling van voor naar achteren vermoed ik zo? Of zitten achterin ook aansluitpunten voor de boordcomputer?)

Zodra ik dat ga doen moet ik dit eerst kundig laten indexeren om onverwachte kosten te voorkomen.

Maargoed, dat knopje sla ik dan ff over na wat @Rainesh , @Tylen en @Vissa66 zeggen :) Dan eerst de gasresponse laten tweaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Marsjee schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:57:
[...]

Is het lease of prive? Als het prive is dan zou ik zeker de auto met navi nemen als is het maar om hem later makkelijker kwijt te raken. Mijn maat heeft een A5 zonder navi. Verschikkelijk mooie auto maar staat al maanden te koop. Word niet verkocht omdat er geen navi inzit. Hij zit er nu aan te denken om het maar te retrofitten.
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Als er carplay inzat was het waarschijnlijk: Mja leuk als je een iPhone hebt, maar met een Android is het kansloos. (Dont start the troll please).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Tylen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:56:
[...]

Is het lease of prive? Als het prive is dan zou ik zeker de auto met navi nemen als is het maar om hem later makkelijker kwijt te raken. Mijn maat heeft een A5 zonder navi. Verschikkelijk mooie auto maar staat al maanden te koop. Word niet verkocht omdat er geen navi inzit. Hij zit er nu aan te denken om het maar te retrofitten.

[...]

Als er carplay inzat was het waarschijnlijk: Mja leuk als je een iPhone hebt, maar met een Android is het kansloos. (Dont start the troll please).
Het betreft een zakelijke lease inderdaad, scheelde gewoon erg veel euro's per maand. Voor mij was de keuze echt snel gemaakt iig. Ik heb toen gekozen om liever wat extra te betalen voor de DSG. ipv de Navigatie. Maar ik rij ook een +- 3200 kilometer per maand. Puur zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Marsjee schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Het betreft een zakelijke lease inderdaad, scheelde gewoon erg veel euro's per maand. Voor mij was de keuze echt snel gemaakt iig. Ik heb toen gekozen om liever wat extra te betalen voor de DSG. ipv de Navigatie. Maar ik rij ook een +- 3200 kilometer per maand. Puur zakelijk.
Dan is het idd een makkelijkere keuze. Telefoon houder erin met navi en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Tylen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:12:
[...]

Dan is het idd een makkelijkere keuze. Telefoon houder erin met navi en klaar.
Nee jo! Gebruik het 8inch mediascherm met flitsmeister of google maps. Echt ideaal ! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tylen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:56:
[...]
[...]

Ehm zit er geen Carplay in dan? Daar ging ik wel vanuit.

Wat ik wil zeggen is, ik heb een iPhone, waarmee je beperkt wordt tot Apple Maps, en dat wil je niet. Dus is CarPlay voor mij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Ehm zit er geen Carplay in dan? Daar ging ik wel vanuit.

Wat ik wil zeggen is, ik heb een iPhone, waarmee je beperkt wordt tot Apple Maps, en dat wil je niet. Dus is CarPlay voor mij nutteloos.
Niet aanvallend bedoeld he maar eigenlijk vind je alles niet zo goed ? De polo wordt m niet de gold te duur ? Heb je al een idee wat je wel mooi gaat vinden ? Wordt het anders lease want als ik de berichten terug lees zou het me niks verbazen als je over 2 jaar nog geen nieuwe wagen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:15:
[...]

Bij Mercedes ben ik 1000 euro meer kwijt, vergelijkbare opties. Verschil is niet zo groot als je denkt.
Hoe kom jij precies aan een automaat met vergelijkbare opties op een a klasse ? Of zit ik verkeerd te kijken

Hierbij alvast weer een foto om het gezellig te houden : nieuwe polo naast de golf 7.5
Polo uitgevoerd in zilver comfortline
Golf uitgevoerd in white silver comfortline

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BAYO28E.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door glydoscoop op 07-02-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Niet aanvallend bedoeld he maar eigenlijk vind je alles niet zo goed ? De polo wordt m niet de gold te duur ? Heb je al een idee wat je wel mooi gaat vinden ? Wordt het anders lease want als ik de berichten terug lees zou het me niks verbazen als je over 2 jaar nog geen nieuwe wagen heb
Ik ben vrij kritisch ja. Maar goed lees alle reviews en meningen maar eens na, niemand gebruikt Apple Maps. Ik vind mijn iPhone verder prima, maar jammer dat je niet zelf kunt kiezen welke apps je kunt gebruiken voor Carplay. Is dus meer een Apple issue dan VW hoor, maar dat is ook de reden dat ik niet zonder navigatie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ik ben vrij kritisch ja. Maar goed lees alle reviews en meningen maar eens na, niemand gebruikt Apple Maps. Ik vind mijn iPhone verder prima, maar jammer dat je niet zelf kunt kiezen welke apps je kunt gebruiken voor Carplay. Is dus meer een Apple issue dan VW hoor, maar dat is ook de reden dat ik niet zonder navigatie kan.
Die ben ik volledig
Met je eens alleen de polo was het niet de golf is te duur dus wat gaan we doen ? Haha dat is meer mijn vraag is een 2e hands dan niet de perfecre oplossing leuk aangeklede golf voor de prijs van de polo ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ik gebruik met tevredenheid anders Apple Maps.. geeft ook netjes meldingen weer als die verbind met bluetooth “pak deze weg, het is druk op de A12”.

En het is beter dan de V15 map op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Die ben ik volledig
Met je eens alleen de polo was het niet de golf is te duur dus wat gaan we doen ? Haha dat is meer mijn vraag is een 2e hands dan niet de perfecre oplossing leuk aangeklede golf voor de prijs van de polo ofzo
Ik zoek rustig nog een half jaar tot een jaar verder. Desnoods rij ik zolang in een roestbak uit de jaren 90. Anyhow, ik moet maar eens een apart topic aanmaken, krijg het zelf allemaal niet op een rijtje.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Famous schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:19:
[...]

Ik gebruik met tevredenheid anders Apple Maps.. geeft ook netjes meldingen weer als die verbind met bluetooth “pak deze weg, het is druk op de A12”.

En het is beter dan de V15 map op de radio.
Waarom gebruik je daar niet gewoon Google Maps voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Ik zoek rustig nog een half jaar tot een jaar verder. Desnoods rij ik zolang in een roestbak uit de jaren 90.
Heb je ook een lijst met must-haves en wanna-haves?

Budget koop of lease? Merk? Type? Bouwjaar range? Automaat? Maximaal aantal kilometers? Moet het nieuw zijn? Lease? Hoe groot? Laadruimte? Hoeveel zitruimte? Kinderen? Babystoel? Veiligheid? Comfort? Snelheid? Hoe zuinig? Hybride? ACC? Lane Assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Ik vind wel dat er meer fotos gepost morgen worden hier ! Meer sfeer ! .

Ps. Is er al een manier foto’s te posten zonder img hosting site ? Dit houd mij soms wel even tegen om het onderweg te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:22:
Ik vind wel dat er meer fotos gepost morgen worden hier ! Meer sfeer ! .

Ps. Is er al een manier foto’s te posten zonder img hosting site ? Dit houd mij soms wel even tegen om het onderweg te doen
Moet eerst mijn GTI er zijn hè :+

Plaatjes kan via het fotoalbum van tweakers: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=popup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Viper® schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Plaatjes kan via het fotoalbum van tweakers: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=popup
Ff teste :

Golf 7.5 lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Vanmiddag weer de a12 richting nieuwerkerk helemaal uitreiden weer dus goeie test voor de polo i.c.m ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Viper® schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Damn.. Hoe lang zit dit er al in? Ik heb bakken met karma punten waar ik niets mee doe _/-\o_ Thanks for the link hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij al sinds het begin, 2001 ofzo :P
Sinds 14-08-2009 beschikbaar
zegt ie bij mij

karma punten?
volgens mij is fotoalbum gratis toch, ik zie niks in de karma store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salsajohn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 16:29
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Vanmiddag weer de a12 richting nieuwerkerk helemaal uitreiden weer dus goeie test voor de polo i.c.m ACC
En wat is je conclusie als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

salsajohn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Dat is per persoon verschillend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het Vosje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Waarom gebruik je daar niet gewoon Google Maps voor dan?
Omdat ik een iPhone heb?
En zoals ik aangeeft dat Kaarten allemaal updates geeft als die verbind met bluetooth van de auto.

Als ik echt navigatie gebruik dan pak ik toch die van de auto alleen als die iets niet kan vinden pak ik Kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Op een iPhone is Google Maps app nog steeds beter dan Apple Maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik was deze morgend heel blij na contact met de dealer: Levering Arteon vrijdag 09/02 *O* .
Uurtje later belt de dealer terug... Klein probleempje, we hebben hier alles in de garage... behalve je Arteon -O-...

Deze blijkt nog bij de invoerder te staan en komt volgende week bij de dealer. Nieuwe leveringsdatum is maandag 19/02, ik heb volgende week verlof en ga er dan ook niet speciaal voor rondrijden. Kan ik beter s'maandags tijdens werktijd de wagen gaan ophalen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het Vosje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:05:
Google Maps werkt niet met Apple Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik snap die afkeur nooit voor de interne vaginatie. Ik navigeer daar altijd op, heb nog nooit gehad dat ik niet iets kan vinden. En als een weg is afgesloten dan lees je toch even de borden.

IMHO is de interne navigatie het mooist ;) Want die integreert het mooiste in de auto (active display, headsup, stuurbediening, etc etc) (My 2sats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Tylen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:31:
Ik snap die afkeur nooit voor de interne vaginatie. Ik navigeer daar altijd op, heb nog nooit gehad dat ik niet iets kan vinden. En als een weg is afgesloten dan lees je toch even de borden.

IMHO is de interne navigatie het mooist ;) Want die integreert het mooiste in de auto (active display, headsup, stuurbediening, etc etc) (My 2sats)
Iets met een nieuwe snelweg bij de A4-5-12 or whatever die nog niet erop stond... die nog niet was opgenomen in de update. Maar inderdaad, interne nav is imho ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Tylen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:31:

Dit.
Ik heb recent Android auto geprobeerd.. maar dan krijg ik inderdaad ook niet Google Maps in mijn Active Display. Daarvoor heb ik niet zoveel geld uitgegeven hahaha. Ik moet en zal die map tussen mn tellers krijgen.

Overigens ben ik benieuwd of het ook mogelijk is, op een of andere manier, om je klokken op het scherm te wijzigen.
Dat je bijvoorbeeld klokken van de Passat op je Golf kan krijgen
YouTube: 2015 VW Passat Active Display Demonstration

En bij deze bijvoorbeeld: YouTube: VW Arteon, MY2018 - 320km/h speedometer graphics activation (from VW...
Kun je de kleurtjes veranderen van de lijntjes...

Mijn punt is.. In de Renault Kadjar van mijn Pa kan ik zelf kiezen wat voor Meters en kleurtjes er op het display komen.. waarom kan dat niet op mijn Golf?
YouTube: KADJAR - DASHBOARD CAR - The all 20 Styles ! [tableau de bord] Renault

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Het Vosje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:05:
Nee hoor, want ik heb de Google maps app niet ;)
Engineer Stewie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:19:
Ik was deze morgend heel blij na contact met de dealer: Levering Arteon vrijdag 09/02 *O* .
Uurtje later belt de dealer terug... Klein probleempje, we hebben hier alles in de garage... behalve je Arteon -O-...

Deze blijkt nog bij de invoerder te staan en komt volgende week bij de dealer. Nieuwe leveringsdatum is maandag 19/02, ik heb volgende week verlof en ga er dan ook niet speciaal voor rondrijden. Kan ik beter s'maandags tijdens werktijd de wagen gaan ophalen :+ .
Ik zag vandaag een Business R rijden, viel gelijk op!
Had die dingen alleen wel sneller verwacht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GlKtfHQY6G5spMqpTMY7Cc4y/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 07-02-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
DonJunior schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Dit.
Ik heb recent Android auto geprobeerd.. maar dan krijg ik inderdaad ook niet Google Maps in mijn Active Display. Daarvoor heb ik niet zoveel geld uitgegeven hahaha. Ik moet en zal die map tussen mn tellers krijgen.

Overigens ben ik benieuwd of het ook mogelijk is, op een of andere manier, om je klokken op het scherm te wijzigen.

En bij deze bijvoorbeeld: YouTube: VW Arteon, MY2018 - 320km/h speedometer graphics activation (from VW...

Mijn punt is.. In de Renault Kadjar van mijn Pa kan ik zelf kiezen wat voor Meters en kleurtjes er op het display komen.. waarom kan dat niet op mijn Golf?
Het enige wat ik wil zou willen, is dat die tellers nog veel kleiner kunnen worden, in de navigatie view. Meer zoals Audi het heeft. De tellers kunnen namelijk wel iets kleiner worden, maar nemen dan nog steeds veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DonJunior schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Dit.

G-maps in je AID gaat em niet worden. Ik heb wel Google Earth in mijn VC, maar dat is een overlay. Ik krijg alleen Android auto (google maps) in mijn navi scherm. Op mijn VC krijg ik dan een compas te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
yamahabest schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Het enige wat ik wil zou willen, is dat die tellers nog veel kleiner kunnen worden, in de navigatie view. Meer zoals Audi het heeft. De tellers kunnen namelijk wel iets kleiner worden, maar nemen dan nog steeds veel ruimte in.
Ja precies.. ook dat zou al prima zijn. Benieuwd of er met de tijd een mogelijkheid komt om dit te wijzigen via de OBDII poort. Dan maak ik zelf wel een UI, vind ik nog leuk ook.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
salsajohn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Op mijn golf was dit fantastisch !!! De polo ga ik over een uur of 2 achter komen .

Ben vanochtend wel gered door de polo , ik rij de rotonde op maar de auto voor mij vond het toch slim nog even te wachten op een vrachtwagen die net de rotonde op kwam ( had makkelijker gekunt )

De auto begon nog voor ik kon reageren heftig te piepen en nog voor ik goed wilde remmen ging hij volledig op de rem incl abs en stond ik binnen no time stil ! Toch nog flink doorgegegleden met die -4,5 graden maar het systeem werk dus goed .

Straks dus stukje file rijden met de handbak en acc ik denk dat ik hem instel op comfort of sport

[ Voor 6% gewijzigd door glydoscoop op 07-02-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Famous schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:44:

Ik zag vandaag een Business R rijden, viel gelijk op!
Had die dingen alleen wel sneller verwacht!
Wat wil je met een 2.0TDI 150pk (340Nm), dat zijn geen racemonsters eh...
Heb nu een octavia combi 2.0TDI 150pk (320Nm) handbak en officieel doet die 0-100 in 8.5s, daar kan je je vlot mee door het verkeer bewegen maar that's it. Echt snel is dat niet.
De Arteon is op papier iets trager maar de DSG bak zal dat vermoedelijk wel goed maken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Wat wil je met een 2.0TDI 150pk (340Nm), dat zijn geen racemonsters eh...
Heb nu een octavia combi 2.0TDI 150pk (320Nm) handbak en officieel doet die 0-100 in 8.5s, daar kan je je vlot mee door het verkeer bewegen maar that's it. Echt snel is dat niet.
De Arteon is op papier iets trager maar de DSG bak zal dat vermoedelijk wel goed maken :+ .
Nou, als je kijkt naar een BMW 318D die doet het al in 8,5? secondes en een 320D zit onder de 7,5 seconde.
Dat zijn toch wel verschillen in mijn ogen.

Geen idee wat andere concurrenten doen, deze wist ik toevallig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Famous schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:28:
[...]

Nou, als je kijkt naar een BMW 318D die doet het al in 8,5? secondes en een 320D zit onder de 7,5 seconde.
Dat zijn toch wel verschillen in mijn ogen.

Geen idee wat andere concurrenten doen, deze wist ik toevallig :+
Zijn weer lichter en zeker de 320d heeft meer vermogen. De Arteon 190pk doet het dan weer in 8.0s, gezien het extra gewicht normaal te noemen.

Moest ik een 318d genomen hebben werd de motor geknepen naar 136pk, schiet niet op. En om nu met dezelfde auto als mijn ouders rond te rijden is ook zo sneu >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
glydoscoop schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Op mijn golf was dit fantastisch !!! De polo ga ik over een uur of 2 achter komen .

Ben vanochtend wel gered door de polo , ik rij de rotonde op maar de auto voor mij vond het toch slim nog even te wachten op een vrachtwagen die net de rotonde op kwam ( had makkelijker gekunt )

De auto begon nog voor ik kon reageren heftig te piepen en nog voor ik goed wilde remmen ging hij volledig op de rem incl abs en stond ik binnen no time stil ! Toch nog flink doorgegegleden met die -4,5 graden maar het systeem werk dus goed .

Straks dus stukje file rijden met de handbak en acc ik denk dat ik hem instel op comfort of sport
Ben benieuwd.

ACC icm met DSG stopt automatisch in de file en gaat ook weer rijden toch. Of moet je toch weer iets doen.
Pagina: 1 ... 16 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS