Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Klippy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:50:
Ik heb het R-Line pakket ook nog nooit gezien en die T-ROC configurator best vaak doorlopen in december.

Dus dan is het nieuw, het stond wel al aangekondigd maar kon het ook niet ontdekken.
Nu de DSG er ook is kan het best dat de R-Line gaat volgen, dus ben benieuwd.

Die meegespoten bumpers en side skirts zien er niet verkeerd uit in elk geval, maar verder zie ik niet veel verschil op de Sport.
Op bovenstaande foto's lijkt hij ook wat lager te staan, maar op onderstaande foto lijkt dat weer mee te vallen.
[afbeelding]
Apart.
Ik heb hem van het weekend nog geconfigureerd en hij was op de SPORT te selecteren, zowel alleen exterieur als interieur en exterieur. (configurator-code SVTPE zat hij in)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
Vandaag een proefrit gemaakt in de nieuwe polo highline. Wat mij opviel was, dat de armsteun maar 1 stand heeft. Is dit normaal of is het bij deze auto stuk? Armsteun volledig omhoog, en daarna omlaag, helaas bleef maar 1 stand mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:20:
Vandaag een proefrit gemaakt in de nieuwe polo highline. Wat mij opviel was, dat de armsteun maar 1 stand heeft. Is dit normaal of is het bij deze auto stuk? Armsteun volledig omhoog, en daarna omlaag, helaas bleef maar 1 stand mogelijk.
Wat verwacht je anders van een armsteun?
Of ik snap het niet.

Hoe beviel de auto verder?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:30:
[...]

Wat verwacht je anders van een armsteun?
Of ik snap het niet.

Hoe beviel de auto verder?
Ik bedoel eigenlijk dat je een armsteun op verschillende hoogtes kunt vastzetten. Dat was bij deze niet het geval.

Prima auto. Zoals al eerder bemoeid hier, is een golf vrijwel overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:50:
[...]

Ik bedoel eigenlijk dat je een armsteun op verschillende hoogtes kunt vastzetten. Dat was bij deze niet het geval.

Prima auto. Zoals al eerder bemoeid hier, is een golf vrijwel overbodig geworden.
Hmm ik heb nog nooit een verstelbare armsteun in een auto gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Phusebox schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Hmm ik heb nog nooit een verstelbare armsteun in een auto gehad.
Dan heb je nog nooit een volkswagen gehad zeker ...

Middenarmsteun is normaal zowel in hoogte als lengte verstelbaar, vandaar zijn verbazing.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Vosje op 02-02-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Het Vosje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:58:
[...]

Middenarmsteun is normaal zowel in hoogte als lengte verstelbaar, vandaar zijn verbazing.
Dat klopt. Meestal zijn ze inderdaad te laag dus dat zou wel fijn zijn. Mijn Mondeo had dat zelfs niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Zag vandaag weer een T-steen rijden.
Ditmaal in een donkere, lichtere (?) grijze kleur.

Direct een stuk minder mooi. Kleur kan zo bepalend zijn.
Meneer had hem waarschijnlijk ook zo uit ‘t boek besteld..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Het Vosje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:58:
[...]

Correct inderdaad. @Marsjee zou jij hier antwoord op willen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:16:
[...]
Diverse filmpjes gezien van de nieuwe Polo. Ook van die 'Turk' die elke auto compleet -in steenkool Engels- uitspit. Hij vindt alles 'fantastic'. Niks over een verstelbare armsteun. Dus ga er maar van uit dat die niet in de Polo zit. Wel veel nepplastic en weer rode interieurverlichting. Waarom? En daarbij vind ik de achterlichten van de Polo 3 x niks, dus zeker geen vervanger van de Golf. Ik krijg er zelf een beetje Skoda idee bij. Wil wel maar is het niet.

@wimmel_1 Al nieuwe lampjes in de bochtenverlichting gestoken? 8)

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 02:22 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:38
Ik heb de polo zelf 3 dagen gereden ongeveer een maand geleden , de comfortline met ACC en apple carplay systeem . 1.0TSI 90PK( sommige zeggen 95 ) ik rij toen der tijd een toyota aygo prive en krijg deze auto te gebruiken voor 3 dagen

Vanaf een aygo : geweldige auto ! Echt 5/6 stappen voorruit, vond alleen het uiterlijk van de polo wat minder (misschien ook door de wieldoppen en zilvere kleur )

Ben toen gaan kijken voor zon ding prive en kwam er al snel achter na een proefrit back to back ( met de polo naar VW en dan in een 7.5 comfortline 1.0 stappen ) dat de golf toch een klasse hoger is ! En dat voelde ik net in allee kleine dingen .

- rijcomfort was weer net even beter
- koppelen ( hand beide ) was op de golf stuk vriendelijker
- uiterlijk is sowieso stuk meer volwassen
- polo fysieke handrem / golf elec met auto hold
- geluiden van buiten en de motor gewoon stuk minder hoordbaar op de golf

Natuurlijk zijn aantal dingen optie gebodenden aan deze auto’s dus een polo met 10k aan opties zal vast beter aanvoelen als een kale golf .

Maar hat waren de kleine dingen zoals de kofferbak op een polo die mij tot 2 keer doen heeft laten stoppen langs de weg omdat hij blijkbaar niet goed dicht was ?! Ik ben gewend gewoon lekker laten vallen laatste beetje dan klikt ie goed dicht . Al met al de polo hele leuke auto alleen dan had ik toch liever de golf al is het alleen maar om het uiterlijk

Niks af te doen aan de polo met deze natuurlijk! Probeer alleen uit te leggen dat ik langdurige proefrit heb gemaakt in de polo en na 1 ritje als veel liever een golf wilde hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zou ook veel liever een Arteon hebben 😉

Maar fijn om te horen hoe iemand erover denkt die er al wat langer in heeft gereden.

Qua design vind ik hem eigenlijk wel prima en ach een handmatige handrem, ik gebruik die misschien 5x per jaar. En dat is al erg ruim geschat. Eens kijken of ik vandaag zelf een proefrit kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:02:
Ik zou ook veel liever een Arteon hebben 😉

Maar fijn om te horen hoe iemand erover denkt die er al wat langer in heeft gereden.

Qua design vind ik hem eigenlijk wel prima en ach een handmatige handrem, ik gebruik die misschien 5x per jaar. En dat is al erg ruim geschat. Eens kijken of ik vandaag zelf een proefrit kan maken.
Ik heb een elektrische rem, moet zeggen dat ik hem dagelijks gebruik, voorheen een handmatige en die bijna nooit.

Als je het nooit hebt gehad zal je het niet missen, als je hem wel hebt gehad dan vermoed ik dat je er van gaat balen dat je hem nu niet hebt.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mad-Matt schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Ik heb een elektrische rem, moet zeggen dat ik hem dagelijks gebruik, voorheen een handmatige en die bijna nooit.

Als je het nooit hebt gehad zal je het niet missen, als je hem wel hebt gehad dan vermoed ik dat je er van gaat balen dat je hem nu niet hebt.
Heb er een gehad. Maar zou niet weten waarvoor ik die nodig heb. Weer een stukje elektronica dat kapot kan gaan en dat geen doel dient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 02:09:
[...]

Diverse filmpjes gezien van de nieuwe Polo. Ook van die 'Turk' die elke auto compleet -in steenkool Engels- uitspit. Hij vindt alles 'fantastic'. Niks over een verstelbare armsteun. Dus ga er maar van uit dat die niet in de Polo zit. Wel veel nepplastic en weer rode interieurverlichting. Waarom? En daarbij vind ik de achterlichten van de Polo 3 x niks, dus zeker geen vervanger van de Golf. Ik krijg er zelf een beetje Skoda idee bij. Wil wel maar is het niet.

Nóg niet :)

Had ze woensdagmiddag om 17:30 uur "bestelt" en pas om 18:00 uur "gratis" in huis, persoonlijk bezorgt door een kantoormedewerkster van een vrij grote Automotive leverancier (vriendin werkt voor TC Automotive O+ ).

Vandaag eens kijken of ik er tijd voor vrij kan maken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Nóg niet :)

Had ze woensdagmiddag om 17:30 uur"bestelt" en pas om 18:00 uur gratis in huis, persoonlijk bezorgt door een kantoormedewerkster van een vrij grote Automotive leverancier (vriendin werkt voor TC Automotive O+ ).

Vandaag eens kijken of ik er tijd voor vrij kan maken.
Kwartiertje werk. Zo druk kun je het niet hebben. Of moet je het land besturen? _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:17:
[...]

Heb er een gehad. Maar zou niet weten waarvoor ik die nodig heb. Weer een stukje elektronica dat kapot kan gaan en dat geen doel dient.
Nou de auto hold is wel fantastisch !!!
Denk eigenlijk nooit meer aan de handrem . Hoef hem ee nooit op te zetten en nooit eraf te halen gewoon op een heuveltje rem los dan blijf je staan of parkeren sleutel eruit en hij springt erop . En vervolgens gewoon wegrijden en de rem springt eraf.

Maar begrijp me niet verkeerd . Die polo heeft met in 3 dagen wel overgehaald mijn aygo in te ruilen voor een echte auto! De polo is gewoon goed en rijd goed als je de goede kleur neemt met een leuk wieltje zit je echt goed !

Welke uitvoering kijk je naar dan ?

Even wat anders /
Iemand hier weet vast wat een setje inklapbare spiegels voor de 7.5 kost ?

[ Voor 5% gewijzigd door glydoscoop op 03-02-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
glydoscoop schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Nou de auto hold is wel fantastisch !!!
Denk eigenlijk nooit meer aan de handrem . Hoef hem ee nooit op te zetten en nooit eraf te halen gewoon op een heuveltje rem los dan blijf je staan of parkeren sleutel eruit en hij springt erop . En vervolgens gewoon wegrijden en de rem springt eraf.

Maar begrijp me niet verkeerd . Die polo heeft met in 3 dagen wel overgehaald mijn aygo in te ruilen voor een echte auto! De polo is gewoon goed en rijd goed als je de goede kleur neemt met een leuk wieltje zit je echt goed !

Welke uitvoering kijk je naar dan ?

Even wat anders /
Auto hold of Hill assist of hoe het ook heet staat los van een elektronische handrem. Dit heeft de Polo ook.

En ja parkeren. Als je al bijna twintig jaar gewend bent hem in de eerste versnelling te zetten, ben het nog nooit vergeten in ieder geval.

Enige optie is de highline executive met DSG. Maar goed eerst eens erin rijden. Ben nu al tien jaar aan de fenomenale (vloeken in de kerk) wegligging van een Ford gewend. Maar ja, ik wil eens wat anders.

Van de Golf komt volgend jaar een heel nieuw model dus ik zou wel gek zijn als ik een Golf zou nemen. Althans dat is mijn mening. De basis blijft immers weer minimaal vijf jaar hetzelfde en ja dat moet toch ook weer een stap vooruit zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 03-02-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:25:
Even wat anders /
d:)b € 369 inclusief B.T.W. exclusief opbouw en coderen.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:45:
[...]

d:)b € 369 inclusief B.T.W. exclusief opbouw en coderen.
Waar haal ik deze vandaan , incl opbouw ? Of is het zelf te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:48:
[...]
Waar haal ik deze vandaan , incl opbouw ? Of is het zelf te doen
Ik heb ze hier gekocht: https://www.autopar.nl/golf-7-inklapbare-spiegels-set

Je kunt ze natuurlijk zelf monteren, er zijn meerdere filmpjes van op YouTube. Maar dan moeten ze nog gecodeerd worden. Kan via @Rainesh of iemand anders. En als je dat ook zelf kunt, helemaal niks aan de hand.

Ik heb ze online besteld, in Zeist zijn ze gemonteerd. Aardige gasten. (www.vastechnics.nl}. Je kunt ze misschien ook rechtstreeks benaderen. Gewoon bellen, hoor je het wel. Spiegels hebben ze daar op voorraad.

Ik denk dat ze die spiegels in een half uur gemonteerd hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:16:
[...]

GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 02:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15yznnt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2s1qgli.jpg

Armsteun is enkel in lengte verstelbaar. :+ Ik mis die hoogte verstelling niet, ik vond dat niet prettig in de golf destijds. Je krijgt dan een "hoek" in je armsteun :?

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 03-02-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:04:
Armsteun is enkel in lengte verstelbaar. :+ Ik mis die hoogte verstelling niet, ik vond dat niet prettig in de golf destijds. Je krijgt dan een "hoek" in je armsteun :?
Op de foto's zie je ook gelijk dat armoedige plastic. Ik vind het helemaal niks voor zoveel geld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:09:
[...]

Op de foto's zie je ook gelijk dat armoedige plastic. Ik vind het helemaal niks voor zoveel geld. :(
Bij de handrem/bekerhouders? Klopt wel ja, dit is dan ook nog de highline uitvoering. Kan mij er niet echt aan storen overigens. Ben nog altijd zeer tevreden met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ai dat ziet er inderdaad wel erg budget uit... Niet alleen het materiaal maar ook de vormgeving. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:31:
Ai dat ziet er inderdaad wel erg budget uit... Niet alleen het materiaal maar ook de vormgeving. Hmm.
Ja. Dus .... bedieningsknoppen, armoedig plastic en rode interieurverlichting. Eerder het niveau van een Caddy. Komt niet in de buurt van een Golf 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
Sommige zien hun auto als een penisverlenger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
Logisch toch dat de Polo wat goedkoper materiaal gebruikt. Moet ergens het verschil tussen de Polo en de Golf blijven zitten. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Marsjee schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:59:
Mja dat is het misschien als je een sport (exterieur) pakket koopt, maar wanneer je het over interieur en luxe afwerking hebt lijkt me dit voornamelijk voor je eigen comfort.
Vandaar dat voor mij in ieder geval de binnenkant belangrijker is dan de buitenkant van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:56:
[...]

Ik heb ze hier gekocht: https://www.autopar.nl/golf-7-inklapbare-spiegels-set

Je kunt ze natuurlijk zelf monteren, er zijn meerdere filmpjes van op YouTube. Maar dan moeten ze nog gecodeerd worden. Kan via @Rainesh of iemand anders. En als je dat ook zelf kunt, helemaal niks aan de hand.

Ik heb ze online besteld, in Zeist zijn ze gemonteerd. Aardige gasten. (www.vastechnics.nl}. Je kunt ze misschien ook rechtstreeks benaderen. Gewoon bellen, hoor je het wel. Spiegels hebben ze daar op voorraad.

Ik denk dat ze die spiegels in een half uur gemonteerd hebben.
Bedankt voor de info zal ze wel ff bellen want ik heb white silver dus misschien moeten die dan gespoten worden plus het is een facelift had die niet net een andere lijn in de spiegelkap?

Maargoed bedankt voor de info ik neem even contact op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:59:
Daarom komt erbij mij nog een stukje plastic op, scheelt toch weer een centerimeter of 2 :D

@glydoscoop je kan ook even naar een Poolse site zoeken. Die verkoopt vaak wel die dingen voor een goede prijs.
Heb hem hier al eens geplaatst voor een achteruitrij camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:40:
[...]
Bedankt voor de info zal ze wel ff bellen want ik heb white silver dus misschien moeten die dan gespoten worden plus het is een facelift had die niet net een andere lijn in de spiegelkap?

Maargoed bedankt voor de info ik neem even contact op
Volgens mij zit er geen verschil tussen de spiegels van de 7 en de 7,5, maar dat weet ik verder niet. Ik heb mijn eigen spiegelkappen gewoon over laten zetten. En ik zou die jongens in Zeist eerst bellen, want die andere club wil natuurlijk ook iets verdienen aan jou. Dat Autopar is gewoon een website die het laat uitvoeren door aangesloten bedrijven. In Zeist is het wel contant betalen.

Succes man ....

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Mja dat is het misschien als je een sport (exterieur) pakket koopt, maar wanneer je het over interieur en luxe afwerking hebt lijkt me dit voornamelijk voor je eigen comfort.
Vandaar dat voor mij in ieder geval de binnenkant belangrijker is dan de buitenkant van een auto.
Plan een proefrit, zodat je zelf kunt oordelen of het je bevalt of niet. Wat verwacht jij van de binnenkant? Het is inderdaad veel plastic, maar ik vind dat niet storend. Daar is de prijs uiteindelijk ook naar. Afwerking is in orde. Het infotainment systeem naast je tellers is eigenlijk best fijn. Verder was ik positief verrast over de ruimte in de polo. Al met al een prima auto. Volgens mij is de kleur white silver van de polo waarin ik een proefrit heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EINQ5vs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:17:
[...]
Plan een proefrit, zodat je zelf kunt oordelen of het je bevalt of niet. Wat verwacht jij van de binnenkant? Het is inderdaad veel plastic, maar ik vind dat niet storend. Daar is de prijs uiteindelijk ook naar...... knip
Dat de prijs daar ook naar is ben ik niet met je eens. T-Roc is ook veel teveel goedkoop plastic. En dat is zeker geen goedkope auto.
Famous schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:45:
Daarom komt erbij mij nog een stukje plastic op, scheelt toch weer een centerimeter of 2 :D
Duurt lang .... >:)

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Dat de prijs daar ook naar is ben ik niet met je eens. T-Roc is ook veel teveel goedkoop plastic. En dat is zeker geen goedkope auto.
Wat betreft de t-roc ben ik het met jou eens. De polo waarin ik de proefrit heb gemaakt kost 22,500 nieuw. Dan heb je dus een nieuwe auto met 4 jaar garantie, DSG en highline versie. Voor de ruimte hoef je de polo niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:45:
[...]

@glydoscoop je kan ook even naar een Poolse site zoeken. Die verkoopt vaak wel die dingen voor een goede prijs.
Heb hem hier al eens geplaatst voor een achteruitrij camera.
Ben blij voorje. Wat komt er extra op de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Wat betreft de t-roc ben ik het met jou eens. De polo waarin ik de proefrit heb gemaakt kost 22,500 nieuw. Dan heb je dus een nieuwe auto met 4 jaar garantie, DSG en highline versie. Voor de ruimte hoef je de polo niet te laten.
Mijn configuratie komt op 28k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:31:
[...]

Mijn configuratie komt op 28k...
Dat is niet mis inderdaad. Persoonlijk zou ik dat nooit uitgeven aan een polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik kom net deze aftermarket Golf 7.5 LED DRL met dynamische richtingaanwijzers tegen die ook zou passen op de pre-facelift Golf 7 (kijk ook zeker even naar het geweldige filmpje met transformers intro :+ ) https://nl.aliexpress.com...erp-Golf/32845150706.html

Lijkt me om net dezelfde set te gaan, of i.i.g. van dezelfde Chinese fabrikant (maar dan zonder marketing, merknaam en logo) als deze Osram Xenarc set die rond juli zou uitkomen maar dan voor 850 euro.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w_yv8CnUqXc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@sloth Volgens mij zijn het juist lampen voor de Golf 7 en niet de Golf Facelift. Maar Chinees namaak? Meh ... zou ik nooit doen. 1 regenbui en je koplampen staan vol met water. Op de site van Osram trouwens niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou zowel de Golf als de Polo zijn door mijn vrouw afgekeurd haha. Ze wilde er niet eens in rijden. Ik heb wel even goed rondgekeken maar de Polo is toch echt te klein. Hij voelt kleiner dan de Fiesta al weet ik dat ie dat niet is. Vreemd. De kofferbak is onbruikbaar voor vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
MJ23 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:40:
Ik mocht een lease auto uitzoeken, ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe Polo :) met de volgende opties:
- DSG
- Reef blue
- Executive pakket
- R-line exterieur
- Winterpakket
- 17" Pamplona velgen
- Active info display
- Panorama dak
- Park distance control
- XDS sperdifferentieel
- Keyless entry & go
- Lendensteunen in voorstoelen
- Schakelpaddels voor DSG
- Beats geluidssysteem
- Model & motoraanduiding achterklep vervallen

Al met zeer compleet :) Nu nog 4 maanden wachten volgens mij.. :-(
Inmiddels bevestiging van de dealer gehad, verwachte leverdatum is 22 juni. Vertraging komt met name door R-line pakket, Active info display en het panoramadak.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:20:
[...]

Kwartiertje werk. Zo druk kun je het niet hebben. Of moet je het land besturen? _/-\o_
Nog géén 5 minuten werk, en dan is 't met een 2.0 nog wat meer gekloot aan de linkerkant doordat je daar écht amper ruimte hebt :)

En dan vraag je je ná montage dus weer af waarom géén van beide lampen een teken van leven geven.... De lichtsensor vond dat er genoeg licht aanwezig was om dóór de bocht op de oprit te kunnen kijken O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Wilde het uit Duitsland halen maar zag dat ze een dealer hier hebben waar ik vaker wat heb gekocht.
Heb ze vandaag een mail gestuurd of ze het kunnen leveren, even afwachten dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:02:
[...]

Nog géén 5 minuten werk, en dan is 't met een 2.0 nog wat meer gekloot aan de linkerkant doordat je daar écht amper ruimte hebt :)

En dan vraag je je ná montage dus weer af waarom géén van beide lampen een teken van leven geven.... De lichtsensor vond dat er genoeg licht aanwezig was om dóór de bocht op de oprit te kunnen kijken O-)
Als het donker is even controleren. Hoef je niet eens voor te gaan rijden. Even in zijn achteruit en beide lampen gaan aan.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vanmiddag even bij Van Mossel Volkswagen in Valkenswaard binnengelopen om de T-Roc eens in het echt te bekijken. Qua interieur beetje teveel plastic fantastic. Ook de erg lage midden tunnel viel mij persoonlijk wat tegen. De Tiguan heeft dit ook.

Verder wel een redelijk ruime auto. Geen optie voor mij als vervanger van m'n leaseauto (zit te kijken naar 1-serie, A3 of nieuwe A-klasse), maar was wel benieuwd hoe hij in het echt zou zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 03-02-2018 17:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Als het donker is even controleren. Hoef je niet eens voor te gaan rijden. Even in zijn achteruit en beide lampen gaan aan.

d:)b
Ik had vanmiddag gewoon de verlichting even met de schakelaar "aan" gezet (i.p.v. in de "auto" stand te laten staan) en dan de richtingaanwijzers even laten knipperen.... Werkt ook overdag :)

Zojuist nog even in 't donker gekeken naar het effect en die Philips X-Tremevision 130% lampjes geven dus écht een mega partij méér licht qua "bochtenverlichting" als dat de normale (Philips H7) lampjes, welke er door VW in de fabriek in gezet waren, doen _/-\o_

Meteen ook in Module-8 byte-11 / bit-6 maar even omgezet. Nou zie ik ook in de "auto" stand van de climatcontrol hóe hard de fan's draaien (vond 't altijd maar een domme setting maar ik was nou toch aan't klooien in m'n vrije tijd én moest er nog wat andere codes uit "vissen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:35:
Vanmiddag even bij Van Mossel Volkswagen in Valkenswaard binnengelopen om de T-Roc eens in het echt te bekijken. Qua interieur beetje teveel plastic fantastic. Ook de erg lage midden tunnel viel mij persoonlijk wat tegen. De Tiguan heeft dit ook.

Verder wel een redelijk ruime auto. Geen optie voor mij als vervanger van m'n leaseauto (zit te kijken naar 1-serie, A3 of nieuwe A-klasse), maar was wel benieuwd hoe hij in het echt zou zijn. :)
De 1 serie loopt wel op zijn laatste benen en het duurt nog een half jaar voor de A beschikbaar is. Ik zit een beetje in dezelfde hoek te kijken.

Moet wel zeggen van alles auto's waar ik tot nu toe in heb gezeten vond ik het interieur van de Golf het mooist. Het enige dat me tegenviel was het Active Display... Nogal lage kwaliteit scherm met een te duidelijk aanwezige rand om het scherm. Dat kan stukken mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:58:
[...]

De 1 serie loopt wel op zijn laatste benen en het duurt nog een half jaar voor de A beschikbaar is. Ik zit een beetje in dezelfde hoek te kijken.

Moet wel zeggen van alles auto's waar ik tot nu toe in heb gezeten vond ik het interieur van de Golf het mooist. Het enige dat me tegenviel was het Active Display... Nogal lage kwaliteit scherm met een te duidelijk aanwezige rand om het scherm. Dat kan stukken mooier.
De A-Klasse staat vanaf mei in de showroom, aldus Autovisie.
Openen van de orderboeken en bekendmaking prijzen, volgende maand op de Autosalon van Geneve.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@wimmel_1 Mooi hè? En het is echt één van de simpelste aanpassingen (mods) die je kunt doen voor een grijpstuiver. En dan zo'n effect. Voelt als een cadeautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat ik die dingen kén van meerdere collega's welke ze in d'r koplampen gemonteerd hádden... Levensduur van die dingen is erbarmelijk slecht (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zie die 150 voor het eerst. Ik zat naar het inbouwen van bochtenverlichting te kijken op YouTube en in één van de reacties werd de 130 als beter genoemd dan die in het filmpje. Je moet een keuze maken. Misschien gaan de 150 minder lang mee wanneer je die als 'gewone verlichting' gebruikt. Bochtenverlichting gaat natuurlijk alleen aan bij achteruit rijden en wanneer je een bocht maakt. Dus, dan zullen ze het ook wel even volhouden. Wie weet, volgende keer?

Ondertussen borrelt het verven van mijn remklauwen al weer aardig. Gisteren even gevraagd naar de kosten bij een schadehersteller bij mij 'om de hoek'. 'U moet rekening houden met € 400'. :'(

Misschien toch maar zelf doen..... er zijn grenzen.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Heeft iemand dat programma waar je de onderdeelnummers kan zien?
Ben nu wel benieuwd wat het voor mijn auto zou kosten als het kapot gaat, een lamp.

Heb de optie lijst gekregen en zag dit staan:
“Dubbele koplampen, rechts verkeer (gasontlading) met geïntegreerde verstraler”

Zag ook dit staan op de lijst;
Draaggolffrequentie 433,92 tot 434,42 MHz

Wat is dat dan?

@GerCor het spuiten van 4 klauwen voor 400,-?
Als ik die prijs had gekregen had ik het laten doen. Spuiten is altijd mooier dan een potje verf.

Edit 2: ik had trouwens nagevraagd voor poedercoaten, normaal spuiten is natuurlijk goedkoper 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Famous op 03-02-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Voor de mensen die mirrorlink gebruiken i.c.m. de LG mirrorDrive app. Mogelijk dat jullie al gemerkt hebben dat het niet meer werkt met de laatst update van 31 Januari versie: 1.2.2.4.

Even via het internet de oude APK opzoeken en automatische update uitschakelen via de playstore. Profit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• salsajohn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 16:29
@Famous: 433MHz wordt voor TPMS gebruikt (http://www.tpms.nl/tpms-informatie/maxitpms/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:56:
@GerCor het spuiten van 4 klauwen voor 400,-?
Als ik die prijs had gekregen had ik het laten doen. Spuiten is altijd mooier dan een potje verf.

Edit 2: ik had trouwens nagevraagd voor poedercoaten, normaal spuiten is natuurlijk goedkoper 8)7
Komt er autolak op. Niet de verf uit zo'n spuitbus.

Poedercoaten van remklauwen? Niet mogelijk. Wel zandstralen. Als je remklauwen gaat poedercoaten komt er een extra laagje op de remklauwen waardoor het niet meer past.

EDIT: Ik had nog even gekeken naar jouw foto's in deel 3. Zoveel stelt het natuurlijk niet voor.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 03-02-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:05:
[...]

Poedercoaten van remklauwen? Niet mogelijk. Wel zandstralen. Als je remklauwen gaat poedercoaten komt er een extra laagje op de remklauwen waardoor het niet meer past.

EDIT: Ik had nog even gekeken naar jouw foto's in deel 3. Zoveel stelt het natuurlijk niet voor.
You Sure?
Ik had toch zeker gelezen over mensen die de klauwen hebben laten poeder coaten namelijk.
Als ik het mij goed herinner van diverse Porsche rijders.

Het zelf lakken van de klauwen stelt inderdaad geen drol voor.
Enkel tijd, ik liet er wel goed tijd tussen zitten elke keer met de lagen. Gozer die ik ken liet er maar 10 minuten tussen zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Deze jongens doen het beroepsmatig, dus ik neem aan dat hun informatie klopt.

https://www.wrapandgo.nl/remklauwen-spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Tuurlijk kunnen remklauwen gepoedercoat worden. Geen enkel probleem! Ze worden eerst kaal gemaakt en dan gaat de nieuwe coating eroverheen. Remklauwen worden fabrieksaf ook gepoedercoat bij sommige merken.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:15:
[...]

Deze jongens doen het beroepsmatig, dus ik neem aan dat hun informatie klopt.

https://www.wrapandgo.nl/remklauwen-spuiten
Ze zeggen zelfs dat Brembo ze ook coat, ik kreeg er ook gewoon een prijs voor hier lokaal.
Zie ook; http://www.robijnremtechniek.com/revisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Als ik het hier af en toe lees verbaast het onderstaande me niet echt meer 8)

Een op de vijf mannen geniet meer van auto dan van partner
Mannen hebben een soms bizarre relatie met hun auto. Ze geven ze namen, noemen ze sexy of speels en gebruiken het wassen van de auto of een ritje maken soms zelfs als excuus om hun vrouw te ontlopen.

De Engelse leasemaatschappij Vantage Leasing onderzocht de liefde van de man voor zijn auto. Uit het onderzoek blijkt dat een op de vijf mannen zijn auto een naam geeft. Daarvan is 40 procent vernoemd naar een vrouw, terwijl 30 procent toch kiest voor een wat meer mannelijke naam. 17 procent hield het bij een benoeming die mannelijk noch vrouwelijk is.

Ook de relatie tussen de man en zijn auto werd onderzocht. Twintig procent van de mannen geniet volgens het onderzoek meer van zijn auto dan van zijn partner en 12 procent denkt zelfs dat hun vriendin jaloers op het voertuig is. Dat is niet zo raar, aangezien een op de zeven het excuus van autowassen of een ritje maken gebruikt om zijn vrouw te ontlopen. 1 op de vijf mannen vergelijkt zijn auto met zijn eigen persoonlijkheid. Zo noemen ze hun grote liefde sexy en speels.
Hier ook heren die hun auto een koosnaampje geven haha? Do tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:51
Weemism schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:42:
Als ik het hier af en toe lees verbaast het onderstaande me niet echt meer 8)

Een op de vijf mannen geniet meer van auto dan van partner

[...]

Hier ook heren die hun auto een koosnaampje geven haha? Do tell!
"Dit is hans, Hans is anders"
offtopic:
Hint: Google images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous en @Vissa66 Dat ze af fabriek gepowercoated zijn, dan zal het natuurlijk wel passen. Je levert ook geen koplampen die niet passen. Maar goed .... een revisie lijkt me weer iets anders dan wat de heren uit Den Haag te bieden hebben. Zal wel een paar extra stuivers kosten dan.

@Weemism Een naam voor mijn auto? Ik vind dat meer categorie fabeltjes. Het is ook -uiteraard- een onderzoek uit het buitenland en geplaatst door het AD. Twee keer waar ik geen aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@GerCor valt mee hoor, er zijn er meer die het aanbieden die niet over revisies praten;

http://www.paulgeeris.nl/...klauwen-poedercoaten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Zijn gewoon pannenkoeken van dat wrap en go. Site zegt al genoeg. Een beetje bedrijf kan alles poedercoaten, zolang je het te poedercoaten product eerst geheel kaal maakt en juist behandeld. :) Een remklauw is voor die gasten dus blijkbaar te lastig om geheel te demonteren en te monteren, is ook specialistisch werk, maar dat het niet kan is een kontverhaal. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Kan allemaal prima, alleen het proces moet inderdaad goed gedaan worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
glydoscoop schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Ja ik twijfel nog -

- Had eerste gpthunder 8500K ( ziek mooi maar totaal niet vel echt stuk minder als de standaard )

- nu PhillipsXtremevision ( Ziek vel echt goede lichtopbrengst vergeleken bij origineel maar niet wit )

Dus wil nu of de whitevisions proberen of de osrams laser .
Mijn ervaring, De Osram Nightbreakers zijn inderdaad wel wat witter. Alleen gingen deze snel stuk.
Na 6 maanden in mijn polo 9n3, was de eerste stuk, enkele weken later de tweede ook.
Omdat dit zo snel was, heb ik via Osram een nieuwe set toegestuurd gekregen. Helaas wederom naar 6 maanden allebei kapot.

Nu heb ik zelf de Philips Extremevisions. Deze bevallen ook goed, wel iets minder wit. Maar blijven wel langer heel. (tip via amazon.de zijn ze een stukje goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ogEaS0 voor m'n vrouw d'r Picanto besteld vorig jaar en ik moet zeggen, top!
Ja ze zijn illegaal (want 100 Watt).
Nee ik verblind geen tegenliggers.
Nee ik durf ze niet het hele jaar te laten zitten ivm warmte ontwikkeling....
Ik heb ze geplaatst ik oktober en haal ze er denk ik in maart maar weer uit (winterbanden periode zeg maar).
Ik was wat huiverig voor wat betreft de levensduur maar ze heeft er nu 7000km mee gereden en nog steeds doen ze het.
Dit heb ik gedaan omdat als ik haar auto pakte in de donkere dagen ik het verschil in lichtopbrengst met het Xenon uit m'n Golf nogal fors vond. Met dimlicht is er nu een vergelijkbaar zicht ontstaan, qua grootlicht geeft de Golf nog een bak meer verzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mb1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:26:
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ogEaS0 voor m'n vrouw d'r Picanto besteld vorig jaar en ik moet zeggen, top!
Ja ze zijn illegaal (want 100 Watt).
Nee ik verblind geen tegenliggers.
Nee ik durf ze niet het hele jaar te laten zitten ivm warmte ontwikkeling....
Ik heb ze geplaatst ik oktober en haal ze er denk ik in maart maar weer uit (winterbanden periode zeg maar).
Ik was wat huiverig voor wat betreft de levensduur maar ze heeft er nu 7000km mee gereden en nog steeds doen ze het.
Dit heb ik gedaan omdat als ik haar auto pakte in de donkere dagen ik het verschil in lichtopbrengst met het Xenon uit m'n Golf nogal fors vond. Met dimlicht is er nu een vergelijkbaar zicht ontstaan, qua grootlicht geeft de Golf nog een bak meer verzicht.
Ojee, illegaal, Maar wel een mooi prijsje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Poedercoaten van je klauwen zo duur? Ik heb mijn hele frame van mijn motor (buizen frame ducati monster) laten poedercoaten voor €100,- ik zou toch eens verder informeren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:55:
Poedercoaten van je klauwen zo duur? Ik heb mijn hele frame van mijn motor (buizen frame ducati monster) laten poedercoaten voor €100,- ik zou toch eens verder informeren.
Of, jij vermeldt even waar je dat hebt laten doen. Hoeven wij niet te zoeken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Of, jij vermeldt even waar je dat hebt laten doen. Hoeven wij niet te zoeken. :P
https://www.gerritsen-coatings.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Aha. Alleen zie ik nergens remklauwen staan. Is ook iets anders natuurlijk. En die moet je dan, denk ik, eventueel gedemonteerd aanleveren, mochten ze dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:09:
Aha. Alleen zie ik nergens remklauwen staan. Is ook iets anders natuurlijk. En die moet je dan, denk ik, eventueel gedemonteerd aanleveren, mochten ze dat wel doen.
Dat is logisch toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Heren we lopen alweer achter wat betreft dynamische blinkers 😰

[YouTube: https://youtu.be/cwlSVwy8Fqk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

glydoscoop schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:24:

[video]
Holy shit was is dat dashboard mooi geworden. Zodra dat op de A6 komt ga ik de vrouw eens lief aankijken of de BMW er niet eens uit moet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Vissa66 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:06:
... zolang je het te poedercoaten product eerst geheel kaal maakt en juist behandeld. :) Een remklauw is voor die gasten dus blijkbaar te lastig om geheel te demonteren en te monteren, is ook specialistisch werk, maar dat het niet kan is een kontverhaal. :)
Zat zelf ook te denken om mijn remklauwen te voorzien van poedercoat. Bij de meeste werd gevraagd om het te behandelen product kaal aan te leveren. Mijn ervaring is dat er niet veel bedrijven bereid zijn om je remklauwen kaal (ontdoen van onderdelen etc..) te maken en andersom. Het kaal maken kan ik nog wel zelf, maar het inelkaar zetten na het poedercoaten laat ik toch liever over aan een specialist. Moet dus nog ff doorsparen voor het poedercoaten, want de prijs blijft hoog (met 500,- ben je niet klaar) ookal lever je ze kaal aan :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

DvE

ORA-00000

Ik ben op zoek naar een complete reservewiel inrichting voor m'n Tiguan (uit 2017).
Zoiets als dit zeg maar: https://fznparts.nl/produ...huiskomer-laadvloer-krik/

Wat ik echter zie in mijn kofferbak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U0ISCEXXeraG81YR14GZaCvI/full.jpg

Het lijkt wel of ik een soort rand mis bij mijn wielkasten en het vakje ervoor zeg maar. Zie de rode cirkel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z4K3QSnDoCxkLqcb1pquYWNJ/full.jpg

Mijn vraag is of dat kwaad kan (komt er meer gewicht op het piepschuim en band) ?
Als de afdekklep daar op zou moeten steunen, kan dat bij mij dus niet.
De andere kant van m'n kofferbak heeft die groef ook niet bij de wielkast, maar wel een stuk plastic om daarvoor een vakje te creëren. Dat stukje plastic bevat echter geen groef/rand om de afdekklep op te laten steunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
glydoscoop schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:24:

[video]
Begint wel beetje erg kitscherig te worden. Het lijkt K.I.T.T. wel. :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Begint wel beetje erg kitscherig te worden. Het lijkt K.I.T.T. wel. :+
moet jij zo nodig zeggen.... :p meer dan de helft van jouw verlichting is dynamisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:52:
[...]

moet jij zo nodig zeggen.... :p meer dan de helft van jouw verlichting is dynamisch :+
:/ B) :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik proef jaloezie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:15
Onderhouden jullie je vw nog met producten zoals forte ed? Zo ja waneer en wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Psssttt, in Maart moet het gaan gebeuren. B)

JD

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Hopelijk heeft VW een andere keyless entry codering dan een BMW:
https://www.omroepwest.nl...-doelwit-van-auto-inbraak
In het AD stond dat de eigenaresse haar sleutel nu in een koekblik bewaard zodat ie niet buiten haar huis aan de voordeur uitgelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
DvE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:26:
Hopelijk heeft VW een andere keyless entry codering dan een BMW:
https://www.omroepwest.nl...-doelwit-van-auto-inbraak
In het AD stond dat de eigenaresse haar sleutel nu in een koekblik bewaard zodat ie niet buiten haar huis aan de voordeur uitgelezen kan worden.
Maakt niks uit welk merk. Ze vangen het signaal op, sturen het door en open is je auto. Hier hebben ze ook 2 dagen geleden 8 auto's helemaal leeg gehaald. Allemaal auto's met keyless entry, Mercedes, BMW en VW's. :)

Ik mis het systeem wel, maar ben toch blij dat het niet op mijn Clubsport zit. B)

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 04-02-2018 21:34 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Vissa66 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:32:
[...]

Maakt niks uit welk merk. Ze vangen het signaal op, sturen het door en open is je auto. Hier hebben ze ook 2 dagen geleden 8 auto's helemaal leeg gehaald. Allemaal auto's met keyless entry.
Nou lekker dan. Je zou eigenlijk nog je dealer/merk aansprakelijk kunnen stellen voor het leveren van een ondeugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
DvE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:34:
[...]

Nou lekker dan. Je zou eigenlijk nog je dealer/merk aansprakelijk kunnen stellen voor het leveren van een ondeugdelijk product.
Want als je computer gehackt wordt dan stel je Microsoft of Apple aansprakelijk?
Als ze inbreken door een ruit in te tikken stel je de glasproducent aansprakelijk?

Beetje een lompe uitspraak in mijn ogen.. deze types houd je altijd.
Voor een Golf 5 hadden ze handige “mogelijkheden” en voor een Golf 6 ook. Het Keyless entree maakt het voor zowat elke auto makkelijk.
Er zijn al aanpassingen gedaan door merken (zoals Mercedes) dus ze zitten niet stil, de boefjes echter ook niet.

Het blijft een strijd die continu aan de gang blijft. Zolang er ergens geld mee te verdienen is zijn ze er.

@Vissa66 bedoelde jaloezie vanaf @Rainesh :+
En mijzelf natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Remco Tr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:23:
Wat bedoel je, Valve cleaner?
Of een ander specifiek product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Famous schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Want als je computer gehackt wordt dan stel je Microsoft of Apple aansprakelijk?
Als ze inbreken door een ruit in te tikken stel je de glasproducent aansprakelijk?

Beetje een lompe uitspraak in mijn ogen.. deze types houd je altijd.
Voor een Golf 5 hadden ze handige “mogelijkheden” en voor een Golf 6 ook. Het Keyless entree maakt het voor zowat elke auto makkelijk.
Er zijn al aanpassingen gedaan door merken (zoals Mercedes) dus ze zitten niet stil, de boefjes echter ook niet.

Het blijft een strijd die continu aan de gang blijft. Zolang er ergens geld mee te verdienen is zijn ze er.
Lomp misschien, maar ...
nieuws: Cyber Security Raad: schade door slechte beveiliging zal vaker worden...
Autosleutel wordt expliciet genoemd. En dit is toch echt een onderdeel waar je goeie beveiliging voor verwacht.
Lekker iedere keer je verzekering plunderen, bedankt automakers, onze verzekeringspremie gaat er door omhoog.
Waarom waren ze anders 'vroegah' 1,5 uur bezig om je sleutel te coderen.....

[ Voor 5% gewijzigd door DvE op 04-02-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Famous schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:42:
[...]

Wat bedoel je, Valve cleaner?
Of een ander specifiek product?
Turbo cleaner, fuel system cleaner.

Heb het gevoel dat hij soms wat pit mist. Nou is het ook een polo bm dus heel veel pit zit er niet in. Maar helemaal fris is ie ook niet meer. 120k op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
DvE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:43:
[...]

Lomp misschien, maar ...
nieuws: Cyber Security Raad: schade door slechte beveiliging zal vaker worden...
Autosleutel wordt expliciet genoemd. En dit is toch echt een onderdeel waar je goeie beveiliging voor verwacht.
Lekker iedere keer je verzekering plunderen, bedankt automakers, onze verzekeringspremie gaat er door omhoog.
Waarom waren ze anders 'vroegah' 1,5 uur bezig om je sleutel te coderen.....
Als jij je sleutel niet bij de deur hebt liggen kunnen ze al amper het signaal oppikken.
Net als met pc’s; beetje met gezond verstand gebruiken en zoveel risico loop je niet vanaf je woning.
Ze nemen natuurlijk ook al stappen, Mercedes schakelt volgens mij na 30 secondes het signaal uit van de afstandbediening.

1,5 uur om een sleutel coderen is ook niet helemaal waar, bij de juiste adressen was dit snel voor elkaar.
20 jaar geleden hadden ze de Opel Astra van mijn zus gestolen. Geen sleutel, geen “erge” inbraakschade. Doe je helaas niks aan.

De zogenaamde nieuwe technologie die vaak in de recentere auto’s komt is al achterhaald en dat is niet alleen in deze branche.
Remco Tr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:46:
[...]

Turbo cleaner, fuel system cleaner.

Heb het gevoel dat hij soms wat pit mist. Nou is het ook een polo bm dus heel veel pit zit er niet in. Maar helemaal fris is ie ook niet meer. 120k op de teller.
Ik heb wel eens de Valve cleaner gebruikt, deed wel wat maar daarmee is ook alles gezegd.
Kan je het ding niet laten chippen?

Dit doet voor een BM echt veel!
Kan je gewoon in de 5 inhalen op de snelweg in plaats van terug naar de 3 :+
Kan je direct de EGR laten uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Remco Tr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:23:
ik gebruik 1x per half jaar een flesje forte fuel system cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Famous schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:59:

Ik heb wel eens de Valve cleaner gebruikt, deed wel wat maar daarmee is ook alles gezegd.
Kan je het ding niet laten chippen?

Dit doet voor een BM echt veel!
Kan je gewoon in de 5 inhalen op de snelweg in plaats van terug naar de 3 :+
Kan je direct de EGR laten uitschakelen.
Chippen vind ik best wel duur geen idee of dat ik dat waard vind als het gedaan is. En of je er genoeg van merkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Remco Tr op 04-02-2018 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DvE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:35:
Ik ben op zoek naar een complete reservewiel inrichting voor m'n Tiguan (uit 2017).
Zoiets als dit zeg maar: https://fznparts.nl/produ...huiskomer-laadvloer-krik/

Wat ik echter zie in mijn kofferbak:
[afbeelding]

Het lijkt wel of ik een soort rand mis bij mijn wielkasten en het vakje ervoor zeg maar. Zie de rode cirkel:
[afbeelding]

Mijn vraag is of dat kwaad kan (komt er meer gewicht op het piepschuim en band) ?
Als de afdekklep daar op zou moeten steunen, kan dat bij mij dus niet.
De andere kant van m'n kofferbak heeft die groef ook niet bij de wielkast, maar wel een stuk plastic om daarvoor een vakje te creëren. Dat stukje plastic bevat echter geen groef/rand om de afdekklep op te laten steunen.
Hij steunt niet op die lat die je ziet maar op die 2 stukken die je op de 4e foto van je link ziet. Hie je die dingen vastmaakt als je dat bakje niet hebt, geen idee. Maar hij steunt in ieder geval niet op dat latje ^^

Btw voor je reserve wiel zo ik me geen zorgen maken. die band/velg kan meer gewicht dragen dan dat jij ook ga kunnen in je koffer krijgen ^^

Bij mij ligt die ook op 1 zijde op het piepschuim. Aan de achterkant (kant van de zetels) ontbreek ik die scharnierpunten (plaat is er ook later ingelegd). Aan de kofferzijde rust die wel op een uitsparing in de plastiek en aan de zijkanten. Grootste probleem is, als je die scharnieren niet hebt, en je zet je achterste zetels naar voor, dat die stomme plaat verschuift.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Remco Tr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:16:
[...]

Chippen vind ik best wel duur geen idee of dat ik dat waard vind als het gedaan is. En of je er genoeg van merkt.
300/350,- euro voor een auto wat zoveel beter rijdt en het probleem van de egr zo goed als weg haalt is in mijn ogen niet duur, maar dat is natuurlijk ook relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier een filmpje van Autoblog over het jatten van auto’s met behulp van keyless entry;
https://www.autojunk.nl/2018/01/zo-jat-wouter-jouw-auto

Het was voor mij de reden om het niet aan te kruisen, dan maar knopje in moeten drukken bij het ont-/afsluiten.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:38:
Hier een filmpje van Autoblog over het jatten van auto’s met behulp van keyless entry;
https://www.autojunk.nl/2018/01/zo-jat-wouter-jouw-auto

Het was voor mij de reden om het niet aan te kruisen, dan maar knopje in moeten drukken bij het ont-/afsluiten.
Sleutel bewaren in een metalen kistje zou een prima oplossing moeten zijn om dit te voorkomen? (volgens de video?) Verder zijn er genoeg andere manieren om je auto open te maken. Ruit inslaan, inbreken in je huis....

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 05-02-2018 07:50 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS